O CALE MAI „APLICATA” DE A NE CUFUNDA SI IMBRACA IN HRISTOS

6-01-2008 Sublinieri

Pr. Marc-Antoine Costa de Beauregard, parohul ortodox al Bisericii Saint Germain et Saint Cloud à Louveciennes, apartinand de Patriarhia Romana:

 

p-marc-antoine.jpg

  • “Unul dintre principiile mantuirii noastre – cunoasterea desavarsita a adevarului – este citirea zilnica a Sfintei Scripturi si mai ales a Evangheliei, fie printr-o lectura continua, parcurgand cate un capitol pe zi, fie prin citirea unor pericope urmand cu calendar liturgic. Aceasta fixeaza mintea noastra, face ca ea sa nu mai rataceasca, purificand-o si oferindu-i o hrana care lucreaza in noi.
  • Exista in noi o reala germinatie a cuvantului lui Dumnezeu.
  • Repetarea si cercetarea asidua sunt necesare (…) Sa cheltuim tot atata energie, sa dedicam tot atata timp pt.a cunoaste cuvantul lui Dumnezeu si pt.a dobandi Sf.Duh, ca si cum am trece un examen sau am exercita o profesiune si nu vom fi dezamagiti!
  • Dimensiunea cantitativa nu poate fi neglijata: mintea omeneasca trebuie sa se ocupe indelung cu lucrurile dumnezeiesti, sa se cufunde in cuvantul lui Dumnezeu…. Daca vom dedica mult timp lui Dumnezeu, gandurile dumnezeiesti isi vor face loc in mintea noastra.
  • Intre altele, aceasta este semnificatia Botezului: tripla si totala afundare in apa botezului inseamna totala cufundare in Cuvantul lui Dumnezeu (“imbracarea in Hristos”). De aceea se si canta:Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat. Cine este Hristos? El este Cuvantul Tatalui, Cuvantul intrupat. Daca suntem deci “botezati in Hristos“, – botezat insemnand scufundat – noi suntem scufundati in Cuvantul Tatalui, iar daca suntem cufundati in acest Cuvant, noi ne vom si imbraca in El; El va fi haina noastra, vesmantul nostru de lumina
  • La botez, faptul de a fi fost scufundat in Hristos si de a fi imbracat cu El asigura accesul la Mirungere, la taina pecetluirii cu Duhul Sfant. Aceasta inseamna ca, prin afundarea in Cuvantul lui Dumnezeu, prin imbracarea cu El – imbracand cu El intreaga noastra viata – vom putea sa primim plinatatea Duhului Sfant. Dobandirea Duhului Sfant este asadar conditionata de impregnarea prealabila a fiintei umane de catre Cuvantul. (…)
  • Apoi, ca urmare a Botezului si Mirungerii, neofitul se impartaseste imediat. Cuvantul in Care ne vom cufunda si in care vom imbraca faptele noastre, nu ne va mai fi exterior, ci va fi si in interiorul nostru. Noi Il vom manca, Il vom asimila propriului nostru trup si sange si, asa cum spune Sf. Nicolae Cabasila, vom fi transformati in El, transformati in Hristos.
  • Viata duhovniceasca, viata de rugaciune presupune – ca o conditie necesara – dobandirea cunoasterii duhovnicesti, adica ‘hristificarea’, asimilarea Cuvantului lui Dumnezeu in sine si a sinelui in Cuvantul lui Dumnezeu.
  • A te adanci in Cuvantul lui Dumnezeu inseamna a te imbraca in El, a te hrani din cuvantul plin de Sfantul Duh, Trup si Sange ale lui Dumnezeu Cunoasterea duhovniceasca presupune repetarea a ceea ce ai inteles despre Dumnezeu, asa cum ai rumega o mancare scumpa. (…) Incetineala, rabdarea si docilitatea rumegatorului sunt dovada fortei si a bogatiei sale. (…)
  • De altfel, daca nu urmarim regula asimilarii Cuvantului lui Dumnezeu, a insusirii <<par coeur>> in sensul deplin al expresiei, crestinismul devine moralism vag, suma de principii umanisme abstracte, filosofie religioasa, metafizica: nicio legatura cu viata lui Dumnezeu in noi si cu viata noastra in El, asa cum ne propune Evanghelia”.

(in: pr. Marc-Antoine Costa de Beauregard, Rugati-va neincetat, Editura Institutului Biblic si de Misiune al BOR, 1998)

sfanta-carte.jpg


Categorii

"Concentrate" duhovnicesti, 1. SPECIAL, Botezul Domnului si ajunul sarbatorii, Duminici si Sarbatori - Noime vii pentru viata noastra, Parintele Marc-Antoine Costa de Beauregard, Taina Botezului si Taina Mirungerii

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

31 Commentarii la “O CALE MAI „APLICATA” DE A NE CUFUNDA SI IMBRACA IN HRISTOS

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Imi permit sa vin cu o mica precizare, expresia idiomatica «par coeur» inseamna «pe de rost», dar daca adaugam si sensul literal (cuvant cu cuvant) si anume «prin inima», am ajunge la acea semnificatie deplina la care se refera probabil par. de Beauregard, si anume, Cuvantul lui Dumnezeu care se fixeaza in minte si in inima.

  2. Pingback: Război întru Cuvânt » Botezul Domnului si innoirea vietii noastre prin Botezul pocaintei
  3. Pingback: Război întru Cuvânt » BOTEZUL DOMNULUI: Pe Acesta sa-L ascultati!
  4. Pingback: EPIFANIA (BOTEZUL DOMNULUI) - Pe Acesta sa-L ascultati! | CĂLĂUZĂ ORTODOXĂ
  5. Pingback: Război întru Cuvânt » Psihoza gripei noi si atacul la inima credintei noastre
  6. Pingback: Război întru Cuvânt » MARTURIILE ICOANEI: BOTEZUL DOMNULUI
  7. Pingback: Predică la Botezul Domnului | CĂLĂUZĂ ORTODOXĂ
  8. Pingback: Război întru Cuvânt » Sfantul Teofan Zavoratul despre NECRUTAREA DE SINE SI VENIREA HARULUI. Ce asteapta Dumnezeu de la noi? Unde si cum sa cautam ajutorul lui Dumnezeu?
  9. Pingback: Sfantul Ioan de Kronstadt (†20 dec.): PRIVESTE MAI DES IN INIMA TA, COBOARA-TE IN ADANCUL EI!
  10. Pingback: BOTEZUL DOMNULUI (BOBOTEAZA): Sf. Ioan Maximovici despre SMERENIA CARE A DESCHIS CERURILE SI A SFARAMAT CAPUL BALAURULUI. Plus: Ce inseamna Aghiazma Mare si cum se ia?
  11. Pingback: DE CE S-A BOTEZAT HRISTOS? CE APA ARE ACEEASI PUTERE CU IORDANUL? Si: unde a fost Mantuitorul Iisus Hristos de la 12 ani pana la Aratarea Sa?
  12. Pingback: AJUNUL BOBOTEZEI. Predica Parintelui Sofian din urma cu un sfert de veac. Predici si cateheze actuale ale Parintelui Mihail Stanciu (audio)
  13. Pingback: BOTEZUL DOMNULUI (Boboteaza). Predica si talcuire a MITROPOLITULUI HIEROTHEOS VLACHOS
  14. Pingback: SFANTUL TEOFAN ZAVORATUL: Semnul haricei invieri launtrice intru Domnul. SUNTEM VII SAU MORTI SUFLETESTE? -
  15. Pingback: PREDICI LA BOBOTEAZA (BOTEZUL DOMNULUI): Sfantul Teofan Zavoratul si IPS Bartolomeu Anania (audio) -
  16. Pingback: BOTEZUL DOMNULUI (TEOFANIA). Omilie a Sfantului Vasile si predici audio cu Pr. Ciprian Negreanu si Arhim. Nectarie: ARATAREA SMERENIEI LUI DUMNEZEU -
  17. Pingback: SEMNIFICATIA SI INSEMNATATEA BOBOTEZEI/ Sfintenia primita ca dar/ Ziua in care CERURILE SE DESPICA (Recomandari duhovnicesti I) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  18. Pingback: Parintele Simeon Kraiopoulos despre sensul uitat al Botezului. SUNTEM CONSTIENTI DE RASPUNDEREA NOASTRA FATA DE TAINA SFANTULUI BOTEZ? -
  19. Pingback: CHEMARE IN CASA PARINTEASCA – O predica a pr. Gh. Holbea la Duminica dupa Botezul Domnului -
  20. Pingback: Botezul Domnului | Psihoterapia ortodoxă
  21. Pingback: INVATATURI FUNDAMENTALE PENTRU MANTUIREA SUFLETULUI (IV): Viata in Biserica, postul, rugaciunea, pocainta, dobandirea Duhului Sfant -
  22. Pingback: Vindecarea femeii garbove in zi de sambata si schimbarea zilei Domnului. TIMPUL CINSTIRII LUI DUMNEZEU PRIN LUCRARILE DUHOVNICESTI. Ce facem Duminica, cum praznuim sarbatorile? -
  23. Pingback: Predici audio la BOTEZUL DOMNULUI. Smerita Aratare a Domnului in lume – VESTIREA NASTERII DIN NOU si MINUNEA INFIERII NOASTRE. Folosul apei sfintite -
  24. Pingback: Ce ne invata sfintii contemporani despre… SFINTENIE, LUCRAREA HARULUI, SPOVEDANIE, BINECUVANTARE si INSELAREA MENTALITATII MAGICE in practica ortodoxa | Cuvântul Ortodox
  25. Pingback: CUM “GATIM CALEA DOMNULUI”? Parintele Cleopa despre nasterea duhovniceasca a crestinului | Cuvântul Ortodox
  26. Pingback: Predica si talcuire la BOTEZUL DOMNULUI a Sfantului Nicolae Velimirovici: MINUNATA SMERENIE A LUI DUMNEZEU. “Hristos a intrat in apa nu ca sa Se curateasca pe Sine, ci ca sa inece simbolic pe omul cel vechi” | Cuvântul Ortodox
  27. Pingback: Invataturi VITALE pentru a trai CINCIZECIMEA ca pe un eveniment PERSONAL (II). Hranindu-ne din Cuvantul si cu Trupul lui Hristos pentru A DOBANDI VIATA LUI. “Mustrarile Duhului Sfant ne pregatesc sa primim darurile Sale”. TAINA SMERENIEI SFINT
  28. Pingback: VIAȚA 2.0. sau ALTFEL despre SENSUL PROFUND AL POSTIRII, BENEFICIILE ÎNFRÂNĂRII, ELIBERAREA DE DEPENDENȚELE PĂTIMAȘE: “Omule, fii atent la viaţa ta lăuntrică, fii atent la interioritatea ta, vezi ce se varsă într-însa de-a lungul unei z
  29. Pingback: ATENȚIE sau DISTRACȚIE? CONCENTRARE sau RISIPIRE? “Să fim cu toată ființa noastră într-un loc și tot trupul să tacă, toate lucrurile omenești să tacă”. CUM SĂ CITIM, CUM SĂ STĂM LA SLUJBELE BISERICII? PS Sofian și Diaconul Adr
  30. Pingback: PS Ignatie, Episcopul Hușilor, despre PAZA CUVÂNTULUI, “DIGESTIA” CUVÂNTULUI, RESPONSABILITATEA CUVÂNTULUI (video, text) | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate