VIRGILIU GHEORGHE la “Garantat 100%” (TVR) despre efectele televizorului si calculatorului asupra dezvoltarii psihice a copiilor (VIDEO)

1-04-2013 3 minute Sublinieri

Rezumatul ideilor:

– Cu cat e copilul mai mic, cu atat e mai nesanatos sa petreaca timp in fata televizorului sau a calculatorului.

– Pana la 12 ani si chiar mai tarziu, le afecteaza dezvoltarea creierului si functionarea lui pe termen lung.

– Efectele nu sunt imediate, fiecare ora de vizionare in jurul varstei de trei ani creste cu 30% problemele de atentie cu hiperactivitate dupa varsta de 7 ani.

– Parintele este fericit, pentru ca copilul repeta reclame, are niste emfaze, niste stereotipii de adult, dar el nu-si da seama ca-si consuma niste resurse pe care ar trebui sa le foloseasca in alta parte.

– Dupa clasa a IV-a, a V-a, incep sa apara problemele de atentie, de motivatie, insusi  creierul nu se mai dezvolta normal din cauza vizionarii.

Copilul nu invata din relatia cu masina, copilul invata din relatia cu lumea, asa cum este ea, cu natura, cu ceilalti oameni.

– Dupa ultimele cercetari, creierul se dezvolta in functie de dezvoltarea limbajului, cand i se adreseaza cineva personal, si asta inseamna cuvinte, intonatii, limbajul corpului; prin televizor nu interactioneaza cu o fiinta vie si nu e o adresare personala, e un mijloc de comunicare in masa, se adreseaza unei mase si nu unei persoane, iar copilul simte asta.

– Cel mai important lucru este ca copilul nu se dezvolta afectiv, emotional. Daca el consuma niste etape ale dezvoltarii lui copilaresti, emotionale, afective, poate sa imprumute un limbaj si niste comportamente de adult, dar el poate ramane la un nivel infantil pentru toata viata, ca si painea care se coace la suprafata dar inauntru ramane cruda. Orice-ai face apoi nu o mai poti coace launtric.

– Maturizarea presupune sa consume niste etape firesti in dezvoltarea copilului, si acestea tin in primul rand de relatia cu omul.

– Copilul, si omul in general, invata prin interactiune. Daca el interactioneaza cu un program-masina, creierul lui va raspunde la aceste softuri, pe cand el trebuie sa raspunda la un alt tip de soft, pe continuu, si nu pe discret.

Copilul invata foarte mult din ceea ce face parintele, luati-l pe langa voi, lasati-l sa va ajute; mai ales la varstele mici, copiii sunt foarte doritori sa se antreneze intr-o activitate cu parintele si aceasta preocupare e un factor educational, il educa pe copil care are astfel o noua experienta, pe care nu o poate avea in fata televizorului.

– Mediul video este un mediu hipnotic, copiii nu pricep mare lucru de acolo, pana la varsta de 7, 8 ani nici nu diferentiaza lumea televizorului de lumea reala.

– Efectele sunt dezastruoase pe termen lung, pentru ca toate aceste naratiuni minuscule pe care le invata copilul, sunt de fapt, softuri mici, care la un moment dat in viata se vor declansa automat intr-o situatie concreta, similara celei pe care a consumat-o.

Astazi aproape orice situatie este reprezentata undeva intr-o naratiune vizuala, si atunci omul nu mai are practic libertate, el devine conditionat, raspunde permanent cu niste comportamente pe care le-a invatat si in situatia oportuna nu mai sta sa gandeasca. Noi nu mai gandim foarte mult, ci actionam in baza unor impulsuri interioare, daca impulsul este puternic si noi suntem obositi, mergem dupa impuls. Dar cu cat omul este mai obosit, apare un fel de miopie, se ingusteaza campul de perceptie si de constiinta si vom face ceea ce ne impune stimulul cel mai puternic.

– Exista doua probleme: una este interactiunea cu tehnologia si a doua sunt mesajele transmise prin intermediul acesteia.

– Cercetarile dovedesc foarte clar ca proportional cu timpul alocat vizionarii mediei electronice, in primul rand jocurile pe calculator, apoi televiziunea si toate celelalte, scade densitatea de materie cenusie, deci se produc leziuni corticale. Cum sa se adapteze creierul la un mijloc care-l distruge? Face parte din cultura noastra, copiii sunt mult mai adaptati decat generatiile vechi la aceasta tehnologie, dar in acelasi timp si abilitatile lor mentale sunt in risc.

Din cauza jocurilor pe calculator, copiii pot ajunge chiar sa confunde lumea reala cu lumea virtuala, sau invers. Transformarile la nivel emotional sunt majore. Cand apar leziuni in zona cortexului prefrontal unde sunt procesate toate abilitatile mentale superioare si unde e procesat si controlul emotional, copiii nu-si mai pot controla emotia: ori sunt exaltati, ori sunt depresivi si asta, in timp, duce la [tulburare] bipolara.

– O alta problema este ca in jocuri exista foarte multa violenta. Este o violenta virtuala al carei prim efect este desenzibilizarea. Avand aceste vatamari ei sunt intr-o permanenta stare de frustrare, ei nu mai pot investi afectiv. Dar in general, in acest caz e vorba de acei copii “uitati” in fata jocurilor. Si n-au nici macar compensatia aceasta minima a relatiei cu parintele. Este cea mai mare problema a timpurilor noastre si efectele se vor vedea intr-un deceniu: depresia. Lipsa de afectivitate, erodarea sentimentului de dragoste este principala problema. Unii sunt foarte stresati dar nu-si dau seama ca cel mai important lucru pentru ei, dar mai ales pentru copii este sa le acorde atentie si afectivitate.

– Jocurile pe calcularator si televiziunea cresc nivelul de dopamina. Dopamina este un neuro-transmitator care modereaza atentia noastra. Daca e ceva care ne intereseaza intr-un grad ridicat, atunci creste nivelul de dopamina. Sunt substante sau comportamente care ridica foarte mult nivelul de dopamina si dau dependenta, treptat duc la demotivare si in cele din urma la depresie.

Copiii de astazi sunt foarte puternic stimulati, iar cand nu mai sunt stimulati ei nu mai functioneaza [normal], pentru ca creierul lor s-a obisnuit cu multa dopamina. […]

 tv-manipulare2

Legaturi:

***


Categorii

Bolile generatiei digitale, Educatie, Internet, New Media, Noile Tehnologii, NEWS (STIRILE ZILEI), Razboiul impotriva familiei / vietii, Video, Virgiliu Gheorghe

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

31 Commentarii la “VIRGILIU GHEORGHE la “Garantat 100%” (TVR) despre efectele televizorului si calculatorului asupra dezvoltarii psihice a copiilor (VIDEO)

  1. Pentru a putea controla ceva, in primul rand trebuie sa-l definesti.
    Bioetica (http://ro.wikipedia.org/wiki/Bioetica)
    – Bioetica își centrează atenția asupra chestiunilor etice din diferite domenii:biologie, medicină,cibernetică,economie,drept,teologie.
    Adica, trebuie discutata etica teologiei?!???
    De ce nu ne vorbeste domnul doctorand in bioetica despre etica ingineriei genetice, in primul rand? Apoi de aceeasi etica a modificarilor genetice cu implicatii in domeniul medical?
    Cred ca despre aceste lucruri, atunci cand se vorbeste, ar trebui se se vorbeasca la imperativ. Ex.: Nu faceti aceasta pentru ca… O simpla constatare nu ajuta cu nimic…
    Oare cata etica o fi in cercetarea biofizicii (http://ro.wikipedia.org/wiki/Biofizic%C4%83): “Biofizica este știința care se ocupă cu aplicarea diferitelor principii și metode ale fizicii în fenomenele și procesele biologice și în cadrul organismelor vii.”.
    Recentele arme cu microunde pentru imprastierea demonstrantilor or fi tot efectul cercetarilor biofizicii?
    In concluzie: “Nu va mai lasati copiii la televizor. Si renuntati si voi la el!”
    Eu am renuntat de ceva timp (poate 6 ani)!

  2. @adrian:

    Ce anume deranjeaza, ca nu intelegem?

    E ceva in ce a sustinut sau scris Virgiliu Gheorghe in neregula? Arata ce si de ce. Nu e? Atunci… Chiar nu conteaza eticheta sub care se prezinta, bioetician sau biofizician, oricum luata pentru a fi mai usor identificabila de publicul larg, laic. Iar domeniile respective nu au nimic nociv sau gresit in ele, e ca si cum am zice ca e rau sa fii chimist sau inginer. Bioetica e un domeniu consacrat si in teologia ortodoxa – atunci cand un teolog ortodox se pronunta fata de fenomene ca avortul, transplantul de organe etc., el face bioetica, iar uneori argumentele scripturistice au si suport stiintific, lucru care nu poate fi defel rau.

  3. Iertati!
    Nu vreau sa deranjez. Incerc tot timpul sa exprim ceea ce gandesc. Poate la primul impuls. Poate gresesc.
    Insa, bioetica, biofizica, bio … energie. Bio produse. Toate stiinte aparute in ultima suta de ani. Ca si cele mai mari dintre necazurile noastre.
    Cine este in spatele aparitiei acestor stiinte? Remarcabil ca se studiaza in Grecia la o universitate cu numele Aristotel.
    Pe vremuri am auzit de Aristotel intr-o carte mult stimata de mine: “Jurnalul de la Paltinis”. Am incercat in nenumarate randuri sa incerc sa inteleg spusele lui Aristotel, am incercat sa citesc scrierile lui, insa fara succes. Nu reuseam sa ma lipesc de acea gandire. In vremurile de acum, incep sa inteleg ca pe langa logica, luciditatea spuselor, lipsea … iertarea. Acel mod al gandirii pe care acum il regasim in ortodoxie. Din scrierile vechi, grecesti, nu as putea spune acelasi lucru despre “Apararea lui Socrate”. Excluzand de acolo faptul ca el vorbea de Zeus, mi se pare o anticipatie a gandirii crestine dupa venirea Lui.
    Revenind la oile noastre, cred ca disecarea stiintifica a eticii (inclusiv cea … Teologica!) nu este oportuna. Etica pentru noi este spusa, indiscutabil, de El. In toate legile pe care El le-a lasat. El este etica. Toate modalitatile de a studia “stiintific” etica sunt numai modalitati de a ne indeparta in mod viclean de El.
    La ce se ajunge astazi prin studiul eticii? Vezi toate experimentele de inginerie genetica. Vezi toate aberatiile stiintei moderne. S-a deturnat scopul medicinei (care ar fi trebuit sa fie un ajutor social nerecompensat) catre medicina privata. Se deturneaza scopul invatamantului. Se deturneaza descoperirile stiintei – acestea nu servesc interesul celor multi, ci se transforma in modalitati de a-i domina cat mai tare pe acestia. Toate descoperirile stiintifice sunt tinute in frau in asa fel, incat cei multi si mici sa devina din ce in ce mai dependenti de sistem.
    Eu sunt inginer. Am asimilat cunostinte de fizica, matematica, in general stiinte fixe. Lucrez in inginerie.
    Sa ma ierte domnul VIRGILIU GHEORGHE, dar eu, unul, cred ca etica ar cunoaste-o de infinit mai multe ori din postura de monah.

  4. Buna treaba.Sa precizam su sursa
    Radio Dobrogea
    Va multumesc

  5. @ sursa youtube? Nu am vazut nicaieri sa se precizeze si canalele, se preia embedul si se face oricum trafic acelui canal. Nu l-am furat de acolo ca sa-l punem pe canalul nostru.

  6. @adrian
    Inainte de a va napusti asupra domnului Virgiliu Gheorghe incercati sa-i cititi cartile sau sa-i ascultati conferintele. Nu judecati numai prin prisma dumneavoastra utilitatea cercetarilor dumnealui. Este foarte bine ca nu mai urmariti TV dar sunt atatia oameni cu vietile distruse de TV si calculator, pentru ca nu le folosesc corect. Ii reprosati ca nu este monah. Ei bine nu este monah dar oare trebuie sa fim toti monahi pentru a-i sluji lui Dumnezeu? Dumnealui este un om profund religios care traieste dupa legea lui Dumnezeu. Lucrarea sa ca si a lui Ioan Vladuca (cu care cred ca a fost coleg de facultate) este extrem de utila in lumea noastra. De ce spun aceasta? In lumea noastra daca vi cu argumente religioase pentru o porunca a lui Dumnezeu (spre exemplu sa nu desfranati!) ti se va rade in nas. Daca insa aduci argumente stiintifice o sa fi mai degraba ascultat. Si nu o spun doar eu. A spus-o parintele Galeriu. Parintele spunea ca este bine sa argumentam stiintific anumite lucruri si exemplifica in domeniul psihologiei. A adus argumente din psihologie pentru adevaruri pe care dreapta credinta le propovaduieste de 2000 de ani. Apoi parintele Arsenie Boca a venit cu argumente din medicina pentru a arata cum prin desfranare se distruge neamul. Nu vreau sa continui desi se pot aduce multe asemenea argumente ca stiinta cea adevarata nu contrazice religia. Va deranjeaza denumirea de bioetica. Dar aceasta este important?! atunci cand domnul Virgiliu Gheorghe a cules din studiile care se fac la ora actuala o multime de dovezi in sprijinul adevarurilor din dreapta credinta. Poate ca nu aveti copii si nici nu intrati in contact cu tinerii! Dar sa stiti ca toate roadele cercetarilor domnului VG sunt de un real folos tinerilor si celor care raspund de educatia acestora!

  7. http://www.doctorulzilei.ro/din-ce-in-ce-mai-multi-copii-sufera-de-o-tulburare-comportamentala/

    Din pacate, aceasta realitate grava este (intentionat) prost diagnosticata si, mai grav, folosita pentru a indica tratamente psihiatrice de tip medicamentos care fac inca si mai mult rau!

  8. In jocul vremurilor noastre, incercand sa ne aparam de ele, poate multi dintre noi ar fi diagnosticati cu ADHD. Si copiii nostri invata de la noi.

  9. De cand lumea copiii au fost neastamparati. Dar macar aveau spatiu de manifestare!-curtea bunicilor, dealuri, rauri etc. Acum un copil tinut intre patru pereti normal ca este neastamparat. Problema este ca americanii si-au transformat copiii in legume tratandu-i de ADHD (cred ca ei au inventat si asa zisa boala). Mai sunt si pe la noi unii care la indicatiile medicilor le dau copiilor medicamente care-i linistesc dar le distrug ireversibil sistemul nervos.

  10. Pingback: "JURNALUL UNUI PUSTI" - bestseller-ul contra-educatiei sau cum ne pervertim singuri copiii, de dragul "emanciparii" si patimii de "a fi in randul lumii" - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  11. Pingback: COPIII SI TELEVIZORUL in familiile crestine. DE CE ALEGEM SA NE OTRAVIM SINGURI COPIII? -
  12. Pingback: RAZBOIUL "LA BAIONETA" AL DIAVOLULUI CU FEMEIA SI CU FAMILIA CRESTINA: "Vrea sa fure mirul din casa fiecarui crestin". Predica importanta la Duminica Mironositelor a Pr. Horia Nicolae Prioteasa (audio). - Razboi întru Cuvânt - Recoma
  13. Pingback: AMPUTAREA AFECTIVA: consecinta folosirii excesive a calculatorului si mobilului/ ELECTRO-HIPERSENSIBILITATEA: noua boala provocata de expunerea la radiatiile telefoanelor si ale RETELELOR WI-FI/ Proliferarea BOLILOR NEUROLOGICE in Romania - Recomandari
  14. Pingback: Asediul final al culturii Mortii asupra Bisericii, familiei si scolii. CUM ARE LOC “INDOBITOCIREA CIVILIZATA SI ASISTATA TEHNOLOGIC” SI OMORAREA IN MASA A SUFLETELOR, SUB OCHII NOSTRI ADORMITI? - Recomandari
  15. Pingback: VIRGILIU GHEORGHE – conferinta video despre MECANISMELE DE MODELARE SI CONTROL AL IDENTITATII OMULUI CONTEMPORAN PRIN MASS-MEDIA - Recomandari
  16. Pingback: TINERII SI TABERELE de spiritualitate ortodoxa si de civilizatie romaneasca LA MANASTIRI: Tabara de la Oaşa. Virgiliu Gheorghe despre CRIZA TINERILOR DE AZI - Recomandari
  17. Pingback: Uciderea pruncilor – de la Irod la societatea infanticida de astazi. PRUNCII BETLEEMULUI SI PRUNCII SODOMEI: “Ofensiva celui viclean de la începutul lumii nu s-a axat niciodată mai mult pe copii” -
  18. Pingback: Cum afecteaza consumul de INTERNET si TELEVIZOR sanatatea psihica: CINCI SINDROAME - Recomandari
  19. Pingback: Virgiliu Gheorghe despre EFECTELE INTERNETULUI ASUPRA MINTII COPIIILOR [Video]/ Dependenta de internet si viata duhovniceasca - Recomandari
  20. Pingback: Studii: JOCURILE VIDEO SI DESENELE ANIMATE ne transforma copiii in AGENTI AI VIOLENTEI/ Un nou fenomen in Marea Britanie: RETARD INFANTIL NECAUZAT DE PROBLEME MEDICALE [video] - Recomandari
  21. Pingback: VIATA PE INTERNET SAU “ZOMBIFICAREA” OMULUI/ Smartphonurile strica viata de familie? (Opinii si studii despre internet) - Recomandari
  22. Pingback: Omul de azi intre (ne)fericire si divertisment; INDIVIDUALISMUL, DEPRESIA SI PACOSTEA COMUNICARII VIRTUALE. Conferinta de la Iasi a lui Virgiliu Gheorghe (VIDEO)/ “Sapa inlauntrul tau!” – ACTIVISMUL FARA PROFUNZIME SI ALERGATURA CARE NU
  23. Pingback: Virgiliu Gheorghe: INTRE EDUCATIA PENTRU VIATA SI EDUCATIA PENTRU MOARTE [conferinta VIDEO] - Recomandari
  24. Pingback: COPIII SI CALCULATORUL – intre necesitate, distractie si DROG PERICULOS -
  25. Pingback: Pe ce da banii Ministerul Educatiei: JOCURI VIDEO EXPERIMENTALE PENTRU “TRATAREA” PREVENTIVA A DEPRESIEI LA COPII! Clujul – capitala psihologiei cu staif? Concluzia “profilului psihologic” al poporului roman: TREBUIE UN ̶
  26. Pingback: ROMÂNIA FĂRĂ ROMÂNI: suntem a doua tara a lumii ca nivel de scadere a populatiei!/ PESTE 200 DE PRUNCI NENASCUTI UCISI IN FIECARE ZI IN 2014/ O alta TRAGEDIE sau o alta CRIMA: Zeci de mii de copii români sunt abandonati in anii formarii lor de parint
  27. Pingback: ROMÂNIA FĂRĂ ROMÂNI: suntem a doua tara a lumii ca nivel de scadere a populatiei!/ PESTE 200 DE PRUNCI NENASCUTI UCISI IN FIECARE ZI IN 2014/ O alta TRAGEDIE sau CRIMA: Zeci de mii de copii români sunt abandonati in anii formarii lor de parintii lor
  28. Pingback: AUTIZAȚI DE TELEVIZOR SI CALCULATOR. Dependenta copiilor si adolescentilor de noile tehnologii are efecte devastatoare (DOSAR ROMÂNIA – REPORTAJ TVR foarte important cu Virgiliu Gheorghe, psihiatrul Raluca Grozavescu s.a). MEDIC NEUROLOG: ”O cat
  29. Pingback: “DISTRACTIA CARE OMOARA” – traducerea unei carti profetice/ Interviu cu profesorul american Read Schuchart. DE CE NU SUNT TEHNOLOGIILE NEUTRE? SE POATE FOLOSI BISERICA DE NOILE TEHNOLOGII ALE COMUNICARII?/ Studiu despre FACEBOOK: majorit
  30. Pingback: Efectul SMARTPHONE asupra copiilor: DEPENDENTA de FACEBOOK si JOCURI PE TELEFON si “contaminarea” cu PORNOGRAFIE/ Explozia tulburatoare de CANCER CEREBRAL la copii si folosirea TELEFOANELOR MOBILE | Cuvântul Ortodox
  31. Pingback: Presbitera CORINA NEGREANU despre PROBLEMELE IGNORATE ALE NOII GENERATII DE ADOLESCENTI si MAGIA INFERNALA A LUMII VIRTUALE: “Prin acest instrument, puterea demonică și rapiditatea lucrărilor ei devin uriașe. CUTIA PANDOREI A FOST DESCHISĂ, TĂ
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Stirile zilei

Carti

Documentare