update – INREGISTRARE AUDIO COMPLETA. IPS Serafim de Pireu despre ACTELE ELECTRONICE: “DIAVOLUL SI ORGANELE SALE VOR SA PARTICIPAM CONSTIENT LA LUCRAREA LUI” (video)

16-09-2014 3 minute Sublinieri

Serafim de Pireu in Romania

AUDIO:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

UPDATE: a aparut, intre timp, raspunsul integral al IPS Serafim. Dupa cum era previzibil, inregistrarea completa nu aduce ceva nou, ci confirma linia Inaltului, echilibrata, concordanta cu cugetul Bisericii (a se vedea legaturile din josul paginii) si centrata pe ideea ca pecetea va fi pusa pe timpul lui Antihrist intr-un mod care presupune consimtirea constienta a oamenilor, iar nu intr-un mod “ascuns”.

Transcrierea integrala:

“Exista aceasta problema, o problema dubla. In primul rand este problema libertatii, care este cel mai scump dar al omului. In al doilea rand, este problema eshatologica, problema sfarsitului lumii, stramtorarile care vor fi pe vremea antihristului.

Trebuie insa sa fim foarte atenti si sa nu ne incredem in voci care se aud in stanga si dreapta, ci in ceea ce Biserica, prin episcopi si preoti, ne arata ca fiind Adevarul. Pentru ca trebuie sa stim ca conditia prealabila fundamentala ca sa fim inaintea lui Dumnezeu VINOVATI in epoca lui antihrist este sa colaboram cu el si cu organele lui.

In Apocalipsa Sf. Ev. Ioan se spune clar ca acest semn, aceasta incizie 666 [pecetea], toti cei care o vor lua, o vor lua cu voia lor libera si toti care o vor nega nu vor avea posibilitati economice, sociale, vor fi in afara lumii si a societatii. Sa nu credeti ca aceasta incizie 666 va fi facuta intr-un mod “magic”, ascuns, pentru ca diavolul si organele lui vor ca omul sa participe constient la lucrarea lui; deci, sa nu demonizam totul, dar, in acelasi timp, sa nu acceptam totul, fara o judecata dreapta si fara libertate.

Exista o lucrare universala ca sa se distruga libertatea omului, de aceea intotdeauna trebuie sa fim atenti la aceste teme.”

20273_p191d2dsj015a0kngaend0d1duln

Vezi pozitia Inaltului Serafim de Pireu si a Mitropoliei sale pe tema cardului cetateanului din Grecia mai jos:

Legaturi:

***


Categorii

1. DIVERSE, Carduri electronice/ cipuri, Mitropolitul Serafim de Pireu, Transcrieri-Redactari, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

33 Commentarii la “update – INREGISTRARE AUDIO COMPLETA. IPS Serafim de Pireu despre ACTELE ELECTRONICE: “DIAVOLUL SI ORGANELE SALE VOR SA PARTICIPAM CONSTIENT LA LUCRAREA LUI” (video)

  1. Curios că revista Atitudini prezenta cândva printr-un titlu insinuos o altă poziţie din partea IPS Serafim. Oare şi-au schimbat şi ei între timp opinia sau cu greu au putut să-i asculte aceste cuvinte, fiind în contradicţie cu părerile lor?
    Măcar de s-ar trezi în ultimul ceas şi măcar de n-ar mai face discordie pe faţă păguboasă pentru Biserică. Chiar de-ar adopta o atitudine cameleonică din interese meschine, măcar să aibă curajul să recunoască adevărul aşa cum este.
    Foarte potrivită atitudinea IPS Serafim.

  2. nustiu cam ce se petrece pe la PETRU VODA in momentul de fata, insa PARINTELE IUSTIN A FOST SI VAFI UN SERAFIM DE PIREU AL ROMANIEI

  3. Doamne, ajută! Am fost rugat să scot filmarea aceasta până când va fi pusă una completă. Există sigur una audio completă. Aceasta pentru a nu se face confuzii și speculații. Din câte înțeleg, Înaltul consideră că însemnarea va veni pe vremea lui Antihrist, care va voi închinare pe față. Înregistrarea mea este incompletă pentru că tocmai mi se terminase memoria. Lucrăm la a vă pune tuturor la dispoziție o înregistrare integrală.Iertați!

  4. @Marian Maricaru:

    Bine, poate ne anunti cand apare varianta integrala. Insa noua ni s-a parut ca spusele, fie ele si fragmentare, ale Inaltului, se si intelegeau foarte bine, dar si concorda cu ce a spus deja pe tema in contextul grecesc. Atitudinea sa e publica, am facut-o si noi cunoscuta, nu e nicio noutate, decat pentru unii care nu vor sa auda decat variantele “hard” (“e lepadare!”) si atunci fac presiuni infernale sa se stearga orice ii infirma si le strica scenariile si esafodajul revolutionar:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2013/02/04/serafim-pireu-card-electronic-noul-act-de-identitate-bilet-fara-intoarcere/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/04/28/semne-promitatoare-in-bisericile-surori-greaca-si-rusa-critici-la-nivelul-cel-mai-inalt-al-ierarhiei-bisericii-ruse-fata-de-proiectul-cardului-electronic-parintele-theodor-zisis-si-ips-serafim-din-p/

    În privinţa Cardului Cetăţeanului, nu mă refer acum la numărul fiarei, care desigur pentru toţi este cumplit şi respingător, dar care nu va fi vizibil în acest act provocator. Conţine, potrivit deosebit de importantei, nu păreri, ci judecăţi a profesorilor specialişti în informatică, conţine un sistem de microprocesoare al unei tehnologii foarte avansate RFID, care tehnologie, ce reuşeşte? Reuşeşte reprogramarea. Adică în Cardul Cetăţeanului sunt conţinute date, care sunt date personale sensibile, pe care le poţi re-programa, re-situa, re-crea, re-trata, dintr-alt loc, de la o rază de 30 de metri. Devii astfel obiect al unor procesări de date, fără ştiinţa ta, fără judecata ta.

  5. @Marian Maricaru
    Destul de dubioase precizările tocmai făcute.
    1. Păi, alocuţiunea se terminase; deci ce legătură are cu terminarea memoriei?
    2. Faptul că Înaltul consideră că pecetluirea va veni pe vremea lui Antihrist pe faţă, asta se deduce clar din filmuleţ.
    3. Se creează suspiciuni asupra unei alte înregistrări, “complete”, care este a altcuiva, căci n-are cum să fie de pe aparatul care nu avea memorie.
    4. Se cam înţelege cine “lucrăm” la o altă înregistrare, care n-ar fi fost greu să fie pusă rapid la dispoziţie.

  6. Pentru ca sa fiu in ton cu tine, iti raspund astfel: Sunt satul de paranoizi si de oameni care mai intai lovesc, apoi cugeta.
    Lipseste prima parte a raspunsului. Mi se terminase mai inainte memoria.
    Am dat sfoara in tara si vom primi inregistrari complete. Lucram la a le incarca pe net. Pentru ca nici nu ne foarte pricepem, nici nu avem timp.
    Pofta buna la conspiratii. Numai sa nu ajungeti la constipatie sufleteasca…

  7. Iata, va pun la dispozitie inregistrarea completa cu intrebarea despre cipuri(am tradus cam prost): https://www.youtube.com/watch?v=s34dYtnkJlg&feature=youtu.be

  8. @Marian Maricaru
    Tocmai că nu sunt adeptul conspiraţiilor şi retragerea acelui filmuleţ s-ar fi putut foarte uşor înscrie în seria neagră a acţiunilor haotice de care am avut parte din plin în miezul dezbaterilor despre cipuri. Deci atitudinea mea e justificată de bine ştiutele tertipuri interminabile şi întorsături de cuvinte şi… retrageri în munţii şi câte şi mai câte. Totuşi înregistrarea integrală nu aduce nimic nou.
    Apoi este evident că deranja pe unii, la cererea cărora pare că l-ai retras.
    Bine ar fi ca acest cuvânt al IPS Serafim să rămână de referinţă pe tema asta şi să nu mai intervină alte suciri. Replica mea tocmai asta viza, să nu ne mai jucăm de-a teologia şi eshatologia. Deşi nu cunosc poziţia pe care o ai pe această temă, pot spune că vizam un anumit curent, care a făcut şi vrea să mai facă deservicii ortodoxiei.
    În legătură cu terminarea memoriei…, n-am primit un răspuns coerent. Dar nici nu mă interesează.

  9. Datorita faptului ca am facut o gresala in traducere care schimba oarecum sensul, am sa retraduc in scris ca sa inteleaga toata lumea. Cuvantul “enohi” insemna “vinovati” nu cum am tradus eu gresit “asa cum trebuie”. Imi cer public scuze pentru traducerea gresita si revin cu traducerea corecta.

    Traducerea:
    Intrebare: Care este viziunea Bisericii Greciei asupra problemei acteror de indentitate cu cip? Avand in vedere ca si Parintele Paisie Aghioritul si alti Parinti ne-au spus sa nu le luam.

    Raspunsul Mitropolitului Serafim de Pireu:
    Exista in aceasta tema o problematica dubla. Prima este problema libertatii care este cea mai scumpa bogatie a omului, si a doua este tema eshatologica ce are legatura cu venirea antihristului. Trebuie insa sa fim foarte atenti si sa nu avem incredere in “voci” diferite ci doar in ceea ce Biserica prin episcopi si prin preoti ne daruieste ca Adevar, pentru ca trebuie sa stim ca conditia prealabila fundamentala ca sa fim inaintea lui Dumnezeu VINOVATI in epoca lui antihrist, este sa conlucram cu el si cu organele lui pentru ca in Apocalipsa Sfantului Evanghelist Ioan se mentioneaza clar ca aceasta incizie 666, toti care o vor lua atunci, o vor lua cu voia lor libera, si toti care nu o vor lua nu vor avea puterea economica de a cumpara, nu vor avea drepturi cetatenesti, vor fi inafara lumii si a societatii. Sa nu credeti ca aceasta incizie (666) se va face in chip magic si ascuns pentru ca antihristul-diavolul si organele lui vor participarea in mod constient la lucrarea lor. Prin urmare, ca sa nu va obosesc, trebuie sa fim foarte atenti la aceste teme, sa nu incepem sa demonizam totul, dar in acelas timp sa nu acceptam totul fara discernamant si libertate. Pentru ca exista o incercare la nivel mondial de a distruge libertatea oamenilor, de aceea sa avem mare atenti la ceste subiecte.Multumesc.

    -rugamintea mea este pentru cunoscatorii de greaca sa traduca si ei, daca mai sunt suspiciuni in privinta traducerii.

  10. Am facut cuvenita corectura. Acum e mult mai limpede si mai drept, intr-adevar.

  11. Multumesc pentru ca ati modificat. E foarte important sa se inteleaga ca IPS Serafim de Pireu nu da apa la moara extremistilor care considera ca cine are cip se leapada oarecum de Hristos. Teoria prepecetluirii sustinuta chiar de unii parinti contemporani nu este sustinuta nici de Sfanta Scriptura, nici de Sfanta Traditie a Bisericii. Ispita de a considera un parinte, oricare ar fi el infailibil e mare, si se manifesta la oamenii care sunt necatehizati corect ortodox.
    preot Matei Vulcanescu

    ps. am avut discutii particulare cu IPS Serafim pe aceasta tema si el si-a exprimat ingrijorarea pentru demonizarea tuturor si a toate. Vederea in negru si gandirea apocaliptica de tip sectar, care caracterizeaza pe unii din credinciosii ortodocsi ravnitori dar lipsiti de cateheza ortodoxa temeinica. La fel si transformarea duhovnicilor mari contemporani in Sfinti Parinti infailibili. Sfinti Parinti sunt cativa si sunt de categorii diferite. Marii Duhovnici nu intra in categoria Sfintilor Parinti. Sfintii Parinti sunt putini si au avut un aport in Teologia Ortodoxa, fiind Indreptatori Credintei. Ceea ce in ultimele sute de ani am dus lipsa. Ignoranta teologica duce la creearea de monstri.

  12. Pingback: IPS SERAFIM DE PIREU despre ratacirea cu doua fete: ECUMENISMUL SINCRETIST SI ZELOTISMUL ANONIM. ”Căderea în erezie presupune comuniunea euharistică cu ea, nu numai niște declarații greșite” - Recomandari
  13. Iata cateva extrase din conferinta organizata de Mitropolia Pireului pe 6 octombrie 2012, la Stadionul „Pace şi Prietenie” cu tema: Noul act de identitate: Bilet fără întoarcere.Conferinta a fost prezidata de IPS Seraphim de Pireu. Concluziile prezentate mai jos ii apartin!

    După o deschiderea foarte patristică şi entuziastă a conferinţei de către Înaltpreasfinţitul Mitropolit al Pireului, kir Serafim, “Actele de identitate electronice constituie metoda cea mai sufocantă de control, de urmărire şi înrobire a cetăţenilor în statul antihristic globalizat pe care îl pregăteşte Noua Ordine a Lucrurilor.”
    “Sfântul Sinod al Bisericii Greciei în mod repetat s-a ocupat de subiectul actelor de identitate electronice, pentru că Biserica împărtăşeşte problematizările şi neliniştea poporului nostru ortodox. În comunicatul din 9 martie 1993, între altele se referă la actele de identitate electronice: „… având în vedere posibilităţile nelimitate ale noii tehnologii electronice, atât în ce priveşte furtul de date, cât şi prelucrarea lor, există posibilitatea unei ameninţări de coşmar împotriva libertăţilor individuale ale cetăţeanului… actul de identitate din viitor, care cuprinde date personale ale deţinătorului ce nu pot fi văzute cu ochiul liber şi, prin urmare, sunt necunoscute deţinătorului”.”

    “La sfârşitul comunicatului Sfântului Sinod din data de 17 noiembrie 2010, între altele se subliniază următoarele: „Cardul Cetăţeanului nu trebuie să cuprindă în nici un chip – văzut sau nevăzut – numărul 666” şi „de asemenea, în nici un chip nu trebuie ca prin acest card să se încalce libertăţile personale”.
    “Interesul permanent şi neadormit al Sfântului Sinod al Bisericii Greciei este în deplin acord şi este confirmat şi de proiectul de decizie al Bisericii Ruse „despre poziţia Bisericii cu privire la apariţia şi la dezvoltarea noilor tehnologii de identificare a persoanei”. Concret menţionează că: „Biserica înţelege neliniştile cetăţenilor şi consideră inadmisibilă îngrădirea drepturilor lor constituţionale în cazul în care vor refuza colectarea şi prelucrarea datelor lor personale”.
    “Refuzul hotărât de a accepta actul de identitate electronic nu trebuie să aibă caracterul acceptării pasive a evenimentelor. Dimpotrivă, trebuie să ia chipul unei luări de poziţie energice şi luptătoare, căci în funcţie de hotărârea şi caracterul de masă acesteia se va judeca şi rezultatul acesteia. Cu cât vom fi mai mulţi noi, care ne vom împotrivi actului de identitate electronic, cu cât mai multe şi mai bine coordonate vor fi mişcările şi intervenţiile noastre, cu cât mai dinamice şi făcute mai cu atenţie vor fi revendicările noastre, cu atât mai mari vor fi şi cedările guvernanţilor şi ale celor care impun asemenea reglementări. Vrem să spunem, cu alte cuvinte, că nu este de ajuns să declarăm că nu vom accepta noul act de identitate. Nu este, de altfel, atât de simplu acest lucru, şi anume neacceptarea actului de identitate, pe de altă parte, nici nu putem fi prea siguri pe noi înşine că vom putea suporta urmările cumplite şi strivitoare pe care acest act le va avea asupra sănătăţii noastre duhovniceşti şi trupeşti. O posibilă atitudine pasivă din partea noastră ne va conduce în faţa unor dileme şi situaţii constrângătoare.

    Împotrivirea noastră trebuie formulată preventiv, adică să urmărească să o ia înaintea hotărârilor guvernamentale. Este clar că fiecare guvern înşeală de fiecare dată poporul în cele mai multe dintre chestiuni. Un exemplu caracteristic în acest sens este totala neconcordanţă dintre declaraţiile preelectorale şi măsurile postelectorale luate de prezentul Guvern, care a promis renegocierea măsurilor de austeritate şi, în loc de asta, acum impune noi reduceri de salarii, noi impozite, noi haraciuri şi o mai mare sărăcire a poporului. Ceva asemănător se întâmplă şi în ce priveşte actele de identitate. În cazul acesta, guvernanţii tatonează acum reacţiile noastre de împotrivire, ca în cele din urmă să îşi impună planurile. Este oare neîndreptăţit să considerăm prezentul dezastru al crizei economice drept o „bună ocazie” din partea guvernanţilor de a impune practici politice nelibere în viaţa cetăţenilor? Poporul nostru poate să suporte măsuri economice de austeritate, memorii şi FMI, dar sufletul nu şi-l vinde, nu îşi vinde libertatea, nu îşi cedează şi nu îşi declină drepturile.

    În fiecare oraş, în fiecare sat şi cartier, la fiecare loc de muncă, în orice cadru social, peste tot, trebuie să se constituie Comisii de Solidaritate, de trezire naţională şi duhovnicească, de împotrivire şi acţiune luptătoare în faţa puterilor de ocupaţie şi a slujitorilor lor partinici. Biserica poate şi trebuie să joace un rol primordial. Nu doar, pentru că este o reţea răspândită în toate colţurile Greciei, dar şi pentru că deţine şi o „armă” organizatorică atotputernică de coeziune şi solidaritate, şi anume parohiile.

    În condiţiile dure ale prăbuşirii generale care se întâmplă, în iadul pe care îl trăieşte şi îl va trăi poporul elen, parohiile pot, obiectiv vorbind, să se dovedească un bastion decisiv de împotrivire şi luptă, o structură de solidaritate socială, de însufleţire şi trezire a poporului grec. Această armă unică şi puternică a Bisericii Ortodoxe va trebui valorificată de către luptătorii înaintaşi ai Ortodoxiei – arhiereii, preoţii şi monahii… Pentru încă o dată este chemat clerul ortodox să se dovedească refugiu şi sprijin poporului elen în vijelia prăbuşirii sociale şi psihologice.”

    Iata si o prima luare de pozitie ACTIVA in Romania:

  14. @Pavel:

    Trebuie, totusi, spus ca demersul, legitim de altfel, apartine unei manastiri stiliste.

  15. Bun demersul maicilor. Sper să nu fie o simplă habotnicie stilistă.

    Aşteptăm şi din partea sinodalilor noştri să se gândească la astfel de probleme specifice ortodoxiei, nu doar la cele instituţionale şi, în cel mai bun caz, “filantropice”. Sau măcar să nu descurajeze iniţiativele bune ale credincioşilor de rând pe tema “cipurilor”.

  16. DA, manastirea de maici care a refuzat e stilista. Dar se pare ca sunt si alte manastiri care au refuzat,manastiri pe stil nou, si se pare ca sunt multi oameni in tara care refuza.
    2594 de semnaturi pe o petitie online
    http://www.petitieonline.com/signatures/petiie_impotriva_cardului_naional_de_sntate_cu_cip/
    BRASOV:20% din brasoveni refuza cardurile
    http://www.bzb.ro/stire/20-dintre-brasoveni-refuza-cardul-de-sanatate-a78803 http://www.mixtvbrasov.ro/30257-refuza-cardul-de-sanatate/
    NEAMT:http://zch.ro/nemteni-speriati-de-diavolul-din-cardul-de-sanatate/
    MARAMURES:”Asiguraţii au dreptul de a refuza cardul naţional de sănătate, care urmează să fie distribuit tuturor asiguraţilor până la sfârşitul anului, dar în lipsa sa, aceştia vor putea beneficia de servicii medicale doar în baza adeverinţelor de asigurat eliberate de CAS Maramureş. ”
    “Sunt persoane cu percepte religioase, care ar putea refuza cardul, dar majoriate a asiguraţilor vor avea cardul. Dacă merg în sistemul de urgenţă, vor fi primiţi toţi pacienţii, indiferet dacă au sau nu card naţional de sănătate. Atunci nu o să stea nimeni să-i verifice. După aceea, dacă este necesară internarea, iar pacientul este asigurat, dar nu are cardul la el, CAS Maramureş va elibera o adeverinţă de asigurat şi se va proceda ca în momentul de faţă şi va beneficia de serviciile medicale. Nu înseamnă că dacă asiguratul nu are cardul în posesia sa, pentru că l-a pierdut de exemplu, noi întrerupem relaţia contractuală cu el”, a declarat Viorel Deghid, preşedintele CAS Maramureş.
    http://glasul.ro/view_article_numar.php?show=55411&name=Maramuresenii_fara_card_vor_avea_nevoie_de_adeverinta_de_asigurat&numar=2014-09-15
    GORJ:”Un asigurat din judeţul nostru(GORJ) a refuzat cardul naţional de sănătate. Motivul invocat de acesta a fost acela că omul nu doreşte să fie urmărit şi să se ştie la ce medici merge şi de ce boli suferă. La nivel naţional, mai multe persoane au refuzat cardurile, majoritatea din motive religioase”.http://www.gorjeanul.ro/actualitate/un-gorjean-a-refuzat-cardul-national-de-sanatate-pentru-a-nu-fi-urmarit#.VEnt2iKsWt8

    TIMIS “…Chiar daca pare mai greu de crezut, exista destui lugojeni care refuza cardul”

    http://lugojonline.ro/index.php/actualitate/item/6554-10-mii-de-carduri-de-sanatate-au-ajuns-la-lugoj-postasii-au-inceput-sa-le-imparta
    BOTOSANI http://www.telembt.ro/zeci_de_botosaneni_refuza_cardurile_de_sanatate-a28190.html
    Un articol de pe “juridice” in care se ofera temei legal refuzului acestui act
    http://www.juridice.ro/317462/statul-trebuie-sa-respecte-optiunea-cetatenilor-care-refuza-actele-biometrice.html

    IAta si pozitia unor preoti, care conform ziaristilor de la Monitorul de Vrancea reprezinta pozitia BOR:
    “Biserica Ortodoxă Română este de acord .Cu toate acestea, preoții susțin că Biserica Ortodoxă Română nu este împotriva acestui card. „Biserica Ortodoxă Română nu este împotriva acestui card de sănătate. Nu avem nimic împotriva utilizării și implementării lui. Cred că aceste persoane fac parte din anumite secte”, a spus preotul Valeriu Balica, protoiereul Protoieriei I Focşani.
    Un alt preot spune că Biserica Ortodoxă Română susține acest card, cum susține și transplantul de organe sau transfuzia de sânge. „Așa cum buletinul de identitate și pașaportul sunt documente de care omul se folosește, așa și cardul național de sănătate este un document care îl ajută pe om la menținerea sănătății. Biserica nu a fost niciodată împotriva tehnicii, mai ales când este vorba de darul sfânt al vieții. Biserica Ortodoxă nu poate fi împotriva unui document care îi ajută pe oameni în acest sens. Biserica Ortodoxă Română nu a fost niciodată fundamentalistă, așa cum sunt unele secte ce se vor creștine și care refuză folosirea tehnicii, cum ar fi tranplantul de organe și transfuzia de sânge”, ne-a declarat părintele Florentin Răuță, de la Catedrala Ortodoxă „Nașterea Maicii Domnului și Sfânta Cuvioasă Parascheva” din Focșani. http://www.monitorulvn.ro/articole/cardul-national-de-sanatate-refuzat-din-motive-religioase_2_167229.html
    Iata si pozitia unui protopop care vorbeste despre siguranta datelor de pe card:
    http://zch.ro/nemteni-speriati-de-diavolul-din-cardul-de-sanatate/

    Iata si pozitia unor medici:
    “„Nu ştiu să fi achiziţionat vreun medic cititoarele de card şi nici nu se grăbeşte nimeni să le cumpere, pentru că nu considerăm că aceste carduri sunt benefice pentru noi sau pentru pacient. Ele reprezintă încă o cheie de control al sistemului de asigurări asupra activităţii medicale şi atunci dacă vor să controleze în continuare, să îşi plătească singuri instrumentele. Noi nu suntem interesaţi sub nicio formă de aceste carduri. Asiguraţii, după ce vor primi aceste carduri, se vor uita ele, pentru că nu au absolut nicio valoare. Oricum, consultaţiile se fac fără carduri până la 1 ianuarie 2015 şi după aceea sperăm să se schimbe ministrul, Casa de Asigurări şi să vină cineva cu creier în cap, pentru că nu se poate. Ce fac oamenii care nu au prea multă carte cu PIN-ul, credeţi că oamenii în vârstă, în afară de arborele numit pin, au idee ce este PIN-ul şi îl vor ţine minte?! Ce se întâmplă cu cardul dacă se va pierde, care din ei îl va plăti? Răspunsul este simplu: este inutil în actuala formă. În concluzie, medicii de familie nu şi-au achiziţionat cardurile şi nici nu o să o facă decât dacă vor fi şantajaţi”, a declarat Mihail Moisescu, Patronatul Medicilor de Familie Gorj.http://www.gorjexclusiv.ro/social/medicii-gorjeni-nu-au-cititoare-pentru-cardurile-de-sanatate.html
    “Cardul naţional de sănătate va fi obligatoriu, în 2015, numai după o perioadă de probă care ar putea dura trei luni, în care sistemul actual va funcţiona simultam cu cel nou, a declarat pentru Mediafax, preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea.
    “Estimăm ca distribuirea cardului naţional de sănătate să se încheie în noiembrie. După distribuirea cardului naţional, va urma o perioadă în care vor rula în paralel cele două sisteme, pentru ca atât asiguraţii, cât şi furnizorii de servicii medicale să se acomodeze cu această soluţie informatică şi pentru a depista şi a remedia eventualele probleme depistate în funcţionarea acestei soluţii informatice. Această perioadă de probă am estimat-o la trei luni, poate fi mai mare sau mai mică. Vom vedea”, a spus preşedintele CNAS.
    Astfel, utilizarea cardului de sănătate ar putea deveni obligatorie în jurul datei de 1 martie 2015, potrivit lui Ciurchea.”
    http://www.curierulnational.ro/Piata%20farma/2014-09-24/CNAS%3A+Cardul+de+sanatate%2C+obligatoriu+numai+dupa+o+perioada+de+probe

  17. Pentru Pr. M. Vulcanescu:
    Sfintia Voastra, daca argumentele religioase nu functioneaza in ceea ce va priveste, cu privire la tema cardului de sanatate si a actelor electronice in general, atunci poate argumentele civile va vor face sa fiti macar circumspect.
    1.
    http://www.dailymotion.com/video/xgfh7j_cui-foloseste-cardul-de-sanatate_news
    2.CEDO a făcut cunoscut modul în care biometria și documentele electronice încalcă drepturile cetățenești
    3. La nivelul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, un raport întocmit pentru Comisia Juridica și Drepturile Omului în anul 2011 de domnul Holger HAIBACH iterează care sunt multiplele DREPTURI ȘI LIBERTĂȚI CE POT FI GRAV ÎNCĂLCATE DIN CAUZA DEFICIENȚELOR SISTEMULUI ELECTRONIC :
    -riscurile falsificării actelor și implicit a identității,
    -atentatul la demnitatea umană,
    -riscul major al încălcării dreptului la viața privată- art 8 CEDO,
    – dreptul la o justiţie echitabilă (care poate fi încălcat prin riscul existent al falsificării) – articolul 6 din CEDO ,
    -încălcarea principiului non-discriminării – art 14 CEDO,
    -încălcarea liberei circulații -art 2 din protocolul 4 CEDO, etc.
    4.În cazul în care avem de a face cu date cu caracter personal, este de o mare importanță a avea garanții suficiente în scopul de a garanta protecția drepturilor omului. Ceea ce ridică probleme este utilizarea acestor date cu caracter personal pe scară largă, în manieră neglijentă sau cu rea intentie.
    Transferul datelor personale colectate de organismele publice către întreprinderile private reprezintă o amenințare gravă a drepturilor individuale ale omului. În domeniul afacerilor private, sunt avantaje care decurg din cunoașterea detaliata a caracteristicilor fizice și obiceiurilor clientilor, cum ar fi de exemplu, cazul unei analize cost-risc dispuse de un asigurator sau pentru scopuri de marketing. Ca urmare, datele cu caracter personal au devenit bunuri de interes comercial și aducătoare de profit.
    Amenințarea drepturilor individuale constă în principal în pericolul de colectare și gestionare a datelor într-un mod care depășește scopurile declarate oficial sau fără consimțământul sau chiar fără știrea celor direct implicaţi.
    5.Datele medicale sunt trăsături intrinseci, fizice sau comportamentale, ale corpului și persoanei umane și, ca atare, se pune întrebarea dacă demnitatea omului nu este afectată de procesul de colectare, gestionare și stocare a acestor informații. Unele persoane pot fi incomodate de investigarea trupului lor și să se împotrivească procedurii. Acest lucru se poate datora motivelor religioase, socio-culturale sau de altă natură cu caracter personal. Demnitatea umană este fundamentul drepturilor omului și, prin urmare, este ţinta tuturor posibilelor încălcări ale drepturilor omului.
    6.
    În mod evident, evaluarea şi, încă mai mult, colectarea și stocarea de date personale vizează dreptul la respectarea vieții private, garantat de articolul 8 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului
    Pe de altă parte, acest fapt reprezintă o amenințare gravă la adresa persoanelor suferinde de diverse afecțiuni sau care au un handicap, în special în ceea ce privește posibilitățile de angajare, polițele de asigurare, etc, Cei în cauză pot fi expuşi la discriminare și ostracizare.
    7. http://asociatialibertatearomanilor.ro/memoriu-catre-presedintele-colegiului-medicilor-din-romania/

    Toate aceste masuri de control ingradesc libertatea omului, darul lui Dumnezeu pentru om. Daca dvs vreti sa va “infasati” ucenicii si sa le spuneti ca nu e nicio problema, sa nu se alarmeze, e (i)responsabilitate, iertati-ma, si e doar problema dvs daca vreti sa v-o asumati. Ce importanta are termenul, daca e prepecetluire sau altceva? E clar ca e un compromis pe care-l acceptam cu buna stiinta si ca aceste masuri nu duc la ceva bun. Si daca ne gandim ca in spatele TUTUROR lucrurilor este si ceva duhovnicesc, sa va raspundeti care e sensul si de la cine vin? De la Dumnezeu sau de la diavol?
    Sa ma ierte toti cei pe care cuvintele mele i-au suparat!

  18. @Pavel:
    Aţi enumerat nişte pericole reale şi bine conturate. Totuşi cui vă adresaţi, de fapt? P. Matei sau PS Serafim? Or fi lucruri private, pe care nu le ştim? Altfel nu se vede limpede ce legătură are cu articolul de aici. Şi folosiţi termenul “prepecetluire” cu un sens aiuritor. Aceasta este un fenomen, o pregătire, nu o pecetluire înainte de pecetluirea antihristică.

    În legătură strict cu cardul de sănătate, cel mai grav mi se pare cât de dispus este guvernul şi forurile internaţionale să bage bani într-un sistem costisitor pentru a controla pe cei mici, de parcă scurgerile de fonduri vin mai ales din furturile medicilor pentru pacienţi, nu din marile tunuri ale companiilor farmaceutice. Şi de parcă tot poporul de rând trebuie taxat pentru a strânge fonduri (derizorii faţă de sumele învârtite la nivel înalt) pentru a scăpa de criză.
    Mai este o problemă serioasă. Nu doar pericolul tiranizării bate la uşă, ci o generalizare a acesteia pentru că se foloseşte de un sistem de care nu poate scăpa nimeni. Iar această generalizare a controlului prin care se impune o linie de partid de sus gloatei presuspune un mare risc să se transforme într-o lume antihristică. Trebuie să se garanteze dreptul la alternativă (care ar face inutil cardul de sănătate).

  19. @exegeticus si oricui are nedumeriri in privinta raspunsului meu
    1. M-am adresat in primul rand pr M. Vulcanescu. Sunt sigur ca a inteles exact ce vreau sa spun. Se stie care e pozitia Sfintiei sale cu privire la actele electronice. Raspunsul meu se adreseaza intregii pozitii a Pr. M.Vulcanescu, postarea de aici fiind o imagine fragmentara a acestei pozitii.
    2.Dar ma adresez oricui are aceeasi pozitie.
    3.Ma intriga si pozitia IPS Serafim care pare sa se schimbe cu privire la acte.
    4. Termenul de prepecetluire nu l-am folosit eu , aici, initial , ci pr. M. V.Era o replica la ceea ce postase pr. MV referindu-se la prepecetluire.
    Care e sensul aiuritor perceput de dvs din ceea ce am scris eu?
    5. Parerea mea este ca traim deja intr-o lume antihristica.Tirania odata instalata, este generalizata. Dar sunt de acord cu dvs cu privire la ultimul paragraf.
    Pretextul ca asa se controleaza frauda e o poveste de adormit copiii mici, caci nu banuiesti pe toti si controlezi tot, ci atunci cand banuiesti si ai un minim de dovezi, controlezi tintit. Exista suficiente organisme in tara care sa previna si sa controleze, cerceteze frauda.
    Pretextul ca prin intermediul cardului de sanatate se va face dovada ca esti asigurat e usor de spulberat. Dovada o face adeverinta deja sau CNP-ul verificat in SIUI.
    Fraudele mari nu vin din sistemul medical- servicii medicale clinice…s.a.m.d.
    E un sistem totalitar oricum ar fi privit/prezentat. Si are implicatii duhovnicesti.Orice ar zice altcineva, ca e preot sau nu, sa-mi fie cu iertare.

  20. @Pavel:

    Totusi, IPS Serafim nu si-a schimbat pozitia. Poate l-au inteles gresit unii, insa Inaltul s-a preocupat de aceste acte demult si pe aceeasi linie ca cea de fata.

  21. @Pavel
    Am greşit că nu am văzut ce a scris Pr. Matei mai sus. Acuma mi-e limpede.
    Nu cred că e cazul să fie tratată astfel poziţia PS Serafim, pt că e chiar consecventă. Tocmai că acuma e şi mai limpede.

    Ce vreau să subliniez este că nu există un compromis prin primirea individuală a cardurilor de sănătate (sau chiar şi a buletinelor cu cipuri) pentru că nu presupune aderarea explicită la un crez contrar credinţei ortodoxe. Nici prin numărul 666, nici prin aprobarea tacită a unor concepţii eretice sau necreştine. Fiind vorba de un fenomen, nu se poate pune problema punctual, ci este necesară o replică organizată, la nivelul Bisericii şi a societăţii civile. Bineînţeles, dacă cineva vrea să nu ia cardul, eu nu consider că greşeşte în măsura în care nu-şi pune sănătatea grav în pericol. Altfel, nu putem face din cipurile actuale o pecete antihristică mai mică. Aici văd eu exagerarea şi s-a tot vorbit pe tema asta.
    E bine de consultat şi poziţia grecilor pe acelaşi subiect al cardurilor de sănătate, exprimată de P. Gheorghe Kapsanis.

  22. @bernabeu:

    Personal health care information (PHI) and organization intellectual property,
    as well as medical billing and payment organizations, are all increasingly at risk
    of data theft and fraud because of these attacks and breaches. Poorly protected
    medical endpoints, including personal health devices, become gateways, exposing
    consumers’ personal computers and information to prowling cybercriminals.

    Dar, oricum, nici macar nu exista discutia asta. Foarte ciudat cum a disparut orice referire, critica sau nu, la aspectul securitatii tehnologiei.

  23. Studiul e f bine documentat şi descrie tehnic câteva vulnerabilităţi ale unui astfel de sistem informatic, vulnerabilităţi care nu sunt deloc de ignorat. Din păcate, la noi autorităţile au refuzat complet orice discuţie de acest gen, iar tot ce ţine de arhitectura sistemului reprezintă, după atitudinea lor, un fel de secret de stat sub atenta gestiune a STS-ului.
    Am încercat să obţin astfel de răspunsuri iar consecinţa a fost că nici măcar nu mi s-a mai răspuns la adresele înaintate. Am întrebat de un eventual audit de securitate care ar trebui să existe, dacă sau nu s-a făcut etc. În fine..

    Sunt foarte bune şi trimiterile bibliografice ale studiului. Ideea generală şi argumentată a acestor studii este că identitatea medicală este mult mai valoroasă decât identitatea bancară şi elementele conexe (bonitate financiară, solvabilitate etc), că dosarul medical este o ţintă în sine, aspect care s-a mai discutat şi pe aici.
    http://www.ponemon.org/blog/2013-survey-on-medical-identity-theft

  24. http://adevarul.ro/locale/suceava/cardurile-sanatate-refuzate-manastirile-putna-sucevita-sihastria-putnei-moldovita-buda-1_545212a30d133766a85e6fca/index.html

    Nici manastirile Petru Voda si Paltin nu au primit cardurile de sanatate.
    “Comunităţilor creştine ale României care au refuzat şi continuă să refuze actele electronice, între care şi cardul de sănătate, li se cuvine laudă şi recunoştinţă. Exemplul recent al mai multor sute de mii de mireni şi de monahi ortodocşi, între care se numără şi marile mănăstiri Putna, Sihăstria Putnei, Suceviţa, Buda, Moldoviţa, Petru Vodă sau Paltin este cît se poate de pilduitor. Dumnezeu să facă milă cu poporul român şi cu această ţară!”
    http://manastirea.petru-voda.ro/2014/10/31/alternativa-legala-la-cardurile-de-sanatate/

  25. @exegeticus
    Nu exista fenomen fara implicatii individuale.Da, ar trebui ca BOR si societatea civila sa aiba o replica articulata, coerenta cu privire la riscul invaziei tehnologiei asupra vietii private, atat in ceea ce priveste implicatiile duhovnicesti cat si cele civile. Nu exista aspect al vietii care sa nu fie guvernat de duhovnicesc.E dureros sa vezi ca Biserica Ortodoxa Romana nu are niciun cuvant de spus cu privire la niciun aspect major al contemporaneitatii care ne agreseaza consttinta. Biserica Rusa si Greaca au luat pozitie in fata marilor provocari actuale- perversiunea promovata ca normalitate si egalitate, avortul, educatia religioasa din scoli, invazia agresiva a sexualitatii, a dezgolirii intimitatii in viata de zi cu zi de la varste din ce in ce mai fragede, ecumenism, masonerie si nu in ultimul rand actele electronice. Oare pastorii nostri nu sunt ingrijorati ca-si dezamagesc turma si ca vor fi responsabili si ei de ratacirea acesteia?

  26. Pozitia Bisericii Ortodoxe Ruse
    “Din 2001, al şaptelea plen al Comisiei Teologice Sinodale a Bisericii Ortodoxe Ruse a început să se neliniştească în ce priveşte tema actelor de identitate electronice.

    La următoarele Sinoade din 2004, 2005, 2009 s-au pus în discuţie toate problemele care se vor ivi odată cu impunerea buletinelor electronice.

    S-au trasat următoarele concluzii:

    Mii de cetăţeni ruşi sunt constrânşi să folosească în viaţa cotidiană mijloacele electronice de supraveghere şi documentele electronice.
    Se schimbă substanţial modul de viaţă a cetăţenilor care sunt supuşi guvernării electronice.
    Legile de funcţionare a sistemelor de guvernare creează pericolul supravegherii depline şi al direcţionării obligatorii a omului şi a societăţii către anumite scopuri.
    Baza comunicării digitale la nivel internaţional o reprezintă identificarea fiecărei persoane printr-un cod digital pe care îl foloseşte o persoană pentru fiecare tranzacţie. Astfel se codează şi se numerotează, pierzându-şi numele care îl caracterizează ca persoană.
    Fără codul digital, persoana se expune pericolului de a fi exclus pretutindeni, ajungând până la a nu mai putea să îşi procure nici hrana.
    Un pericol imediat, dar vizibil, este acela al pierderii independenţei naţionale a unui stat. Noi deja ne-am pierdut independenţa naţională din pricina convenţiilor de împrumut pe care le-au semnat şi validat 200 dintre parlamentarii noştri. Există pericolul ca acest cod să însoţească omul, chiar şi după moartea sa.
    Apare acum un nou tip de delicte, cele electronice. Astăzi poţi jefui o bancă fără să spargi uşi şi case de bani sau să furi o persoană doar aflând codul cardului său.
    Semnăturile digitale, chiar şi în cel mai avansat sistem, nu te pot asigura împotriva rău-făcătorilor.
    Fiecare biocod conţine mult mai multe informaţii decât este nevoie pentru o simplă identificare a persoanei. Posibilităţile de abuz prin datele biometrice sunt vădite în situaţiile de discriminarea sau acceptarea la o slujbă, ajungându-se până la cruntul şantaj.
    Biserica este de acord cu neliniştile cetăţenilor şi consideră inadmisibilă anularea drepturilor constituţionale, în cazul în care oamenii vor refuza colectarea şi prelucrarea datelor lor personale.
    Documentele electronice nu trebuie să conţină informaţii necunoscute şi de neînţeles cetăţenilor. Nu trebuie să existe simboluri profanatoare şi caractere imorale sau ceva ce ar putea ultragia simţămintele religioase ale credincioşilor.
    Clerul, monahii şi toţi fiii credincioşi ai sfintei Biserici sunt chemaţi să manifeste cu înţelepciune judecata creştină, să păzească libertatea mărturisirii credinţei lor, apărându-şi unitatea lor în Biserică pentru a aduce roade bune.

    Sfântul Sinod al Bisericii Greciei s-a ocupat în mod repetat, cu interes neadormit şi continuu, de problema buletinelor electronice, deoarece împărtăşeşte îngrijorarea şi neliniştile poporului ortodox grec. În comunicatul din 9 Martie 1993, printre altele, s-au adus în discuţie actele de identitate electronice, „… având în vedere posibilităţile nelimitate ale tehnologiei electronice, fie spre sustragerea datelor, fie spre corelarea lor, există primejdia unei ameninţări de coşmar împotriva libertăţii personale a cetăţeanului… viitoarea (carte de identitate) să conţină date personale ale deţinătorului, de nevăzut cu ochiul liber şi, prin urmare, necunoscute deţinătorului”.

    De asemenea, în enciclica 2626/7-4-1997 cere literal: „prin proceduri constituţionale legiferate, Guvernul să se preocupe pe cât posibil de protejarea persoanei împotriva prelucrării electronice a datelor personale…”. În acelaşi timp preconizează: „pentru protejarea individului, să nu fie acceptat drept cod numeric al sistemelor electronice statale numărul 666”.

    Altminteri, în enciclica 2641/9-2-1998, Sfântul Sinod „… insistă asupra mai vechii sale luări de poziţie asupra acestui subiect şi proclamă şi susţine nevoia de garantare a protecţiei caracterului privat al vieţii personale şi familiale şi confidenţialitatea comunicării…, iar în cazul în care va fi folosit odiosul număr 666, va recomanda credincioşilor să nu accepte noile buletine”.

    În comunicatul Sfântului Sinod Permanent cu privire la Cardul Cetăţeanului din 8 decembrie 2010 subliniază „neclaritatea, contradicţia şi dezordinea” care există în proiectul de lege cu privire la guvernarea electronică. [Sinodul]„… îşi declară reţinerea” [faţă de proiect], deoarece „Biserica respectă irepetabilitatea persoanei omului şi libertatea dăruită de Dumnezeu. Fiinţa umană nu poate să fie dezgolită de demnitatea şi de trăsăturile sale unice”.

    La finalul comunicatului Sfântului Sinod Permanent din 17-11-2010, printre altele, se accentuează următoarele: „Cardul Cetăţeanului nu trebuie să conţină în nici un chip, vădit sau ascuns, numărul 666” şi „de asemenea, în nici un fel nu trebuie ca acesta să încalce libertatea personală”.

    Argumentul statornic al multora, acela că Biserica oficială trebuie să ia poziţie, să vorbească, să reacţioneze, este în parte rezonabil. Şi, de altfel, deja prin enciclicele mai sus amintitele şi prin comunicatele în presă, Sfântul Sinod s-a pronunţat cu foarte multă seriozitate asupra actelor de identitate electronice. Va trebui însă şi noi să înţelegem că Sfântul Sinod nu este stăpânit de spontaneitatea specifică mireanului sau partidelor politice. Chiar şi în privinţa canonizării Părinţilor cu sfinţenie recunoscută, Biserica nu se grăbeşte entuziast să hotărască, ci aşteaptă mai întâi intervenţia Sfântului Duh, glasului pliromei Bisericii Ortodoxe şi, la sfârşit, pecetea hotărârilor sinodale.

    Observăm că în comunicatele Sfântului Sinod Permanent din 1993, 1997, 1998 şi 2010 se regăseşte aceeaşi mentalitate, aceleaşi poziţii de bază, aceeaşi cumpătare, nici un aer sau expresie de îngrijorare. Nu regăsim acelaşi mod de exprimare şi în Biserica Ortodoxă Rusă? Acest Har necreat al Sfântului Duh luminează, mişcă şi povăţuieşte pe Sfinţii Părinţi, din primele veacuri creştine până astăzi.

    Orice altă mărturisire sau reacţie de împotrivire, desigur, are sens, pentru că e posibil să contribuie la îndepărtarea impunerii, forţate şi demonice, a celei mai mari robii care va lovi planeta noastră, după cuvântul cărţii Apocalipsei lui Ioan, de-Dumnezeu-insuflate. Un părinte contemporan luminat de Dumnezeu spune: „Să ne ducem şi noi lupta pentru a ne ajuta şi Dumnezeu. Domnul vrea de la noi să împreună-lucrăm cu El la îndepărtarea răului. El Însuşi ne îndeamnă să cerem, în rugăciunea Domnească «ci ne izbăveşte de cel viclean…», dacă mai înainte am împlinit toate cele dinaintea acestei cereri. ”

  27. Pingback: Explicatii penibile ale autoritatilor pentru mentinerea ACORDULUI DE DONARE pe CARDUL DE SANATATE/ MAI MULTE MANASTIRI, printre care Putna, Sihastria Putnei, Petru Voda, Sucevita si altele au REFUZAT CARDURILE - Recomandari
  28. Cinste Bisericii Greciei si Rusiei…

    @ preot Matei Vulcanescu

    “La fel si transformarea duhovnicilor mari contemporani in Sfinti Parinti infailibili.”

    …dar nici sa nu tii cont de parerile dinsilor nu cred ca este bine,ei fiind si cei mai apropiati de Dumnezeu decit oricine altcineva dintre noi.De acord ca excesele nu sint bune,nici zelotismul de o parte,nici lalaiala si flescaiala ecumenista de cealalta parte…dar daca nu ne imbisericim mai mult prin taine si rugaciune,s-ar putea sa o incurcam definitiv.

  29. Doamne ajută.

    Din cartea „Marturii ale inchinatorilor Vol II-Cuviosul Paisie Aghioritul”, p.62:

    Papasotiriou Grigorios, Ieromonah, Duhovnic al Sfintei Mănăstiri „Sfântul Ioan Botezătorul”, Metamorfosis, Halkidikis:
    Fericitul Stareț Paisie, în legătură cu problema de care vorbim, mi-a spus următoarele precizări revelatoare și foarte lămuritoare.
    „Vă vor da cartele/carduri ca să vă obișnuiască cu ele. Când, însă, le vor aduna cândva pe toate (voia să spună buletinul, pașaportul, cardul de sănătate, permisul de conducere etc.) pe un singur card, pe acesta să nu-l primiți, pentru că acesta va avea legătură cu pecetluirea.
    Iată că acum se adeveresc cuvintele sale prin promovarea „cardului cetățeanului”.

    Notă de subsol:

    Nota editorului:
    Este impresionantă asemănarea opiniei de mai sus cu cea a fericitului Stareț Athanasie Mitilineos, harismaticul ermineut al cuvântului dumnezeiesc, și de aceea socotim de folos să-l redăm:
    Manolas Konstandinos, funcționar DEI (Rețele electrice), Ptolemaida:
    În iulie 2000, împreună cu domnul teolog Vasilie Papanikolau, l-am vizitat pe Starețul Athanasie Mitilineos la Stomiou din Larisa. După Liturghie am rămas ca să primim binecuvântarea Bătrânului la fel ca și multă altă lume. Noi am rămas ultimii, domnul Papanikolau îl cunoștea personal pe Gheronda Athanasie și m-a recomandat. După ce am făcut cunoștință i-am adresat o întrebare care mă frământa în mod special: „Părinte”, i-am spus, „aș dori să-mi spuneți despre acest faimos card de asigurare despre care se vorbește și care a început deja să fie trimis și acasă”. „Nu v-au informat în parohia dumneavoastră în legătură cu acest fapt?”, m-a întrebat. „Nu”, am răspuns. Atunci Starețul ne-a spus: „Aceste carduri simple pe care ni le trimit și ni le propun necontenit, putem – după iconomie – să le luăm pentru că trebuie să trăim; altfel nu vom putea să facem față nevoilor de zi cu zi. Aceștia, însă, ne vor trimite și un card inteligent care le va înlocui pe cele de dinainte. Aceștia cred oare că sunt mai inteligenți decât noi, creștinii, și că noi nu știm ce se ascunde în spatele lui? Acest card inteligent nu-l vom primi! Pentru acesta merită să plecăm și în munți dacă trebuie, pentru că o vom face pentru dragostea lui Dumnezeu și vom avea asupra noastră harul Lui. În ceea ce privește supraviețuirea să nu vă neliniștiți, pentru că este grija lui Dumnezeu. Acest card să nu-l luăm pentru că, oricine îl va lua, nu va scăpa de pecetluirea care urmează.”

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare