DUGHINISMUL – CONSIDERAT SECTA SATANICA DE BISERICA RUSIEI IN 2002. Lamuriri si puneri la punct intr-o polemica intretinuta superficial

15-12-2014 9 minute Sublinieri

dughin7

Cei de la ILD sunt din ce in ce mai comici. De ani de zile, un Alexandru Racu, de pilda, si cei de la Cuvantul ortodox, de exemplu, scriu ca Dughin nu e Ortodox si ca, prin urmare, nu au nimic in comun cu “dughinismul”. De ani de zile, natafletii de la ILD amesteca dughinismul cu Ortodoxia pentru a putea “trage” mai bine in dusmanul de clasa si acuza de “dughinism” pe orice Ortodox care nu impartaseste crezul micii lor secte de halucinati, crez conform caruia inchinatul la trinitatea capitalism/neoconi americani/neoconi basisti ne va duce direct in rai.

Iata ca acum, fixati pe combaterea dughinismului – pentru a carui popularizare au facut in Romania mai mult decat oricine, de vreme ce, fara campaniile lor sustinute de vanatoare de “dughinisti“, romanii nu ar fi avut ocazia sa auda prea multe despre Dughin -, scot la lumina un document prin care Biserica Ortodoxa Rusa condamna dughinismul ca eretic inca din 2002 (http://inliniedreapta.net/biserica-ortodoxa-rusa-in-2002-d…/). Nu pot decat sa ridic din umeri si sa spun: Duh! We told you so! Ortodoxia si dughinismul nu au nimic in comun. Doar ei, cei de la ILD, s-au incapatanat sa le confunde, de dragul infierarii inamicului.

In mod normal, de vreme ce au luat si ei, in sfarsit!, act de diferentele dintre dughinism si Ortodoxie, ar trebui sa inceteze cu amestecul borcanelor. Nu cred insa ca o vor face, pentru ca prostia nu le e depasita decat de rea-credinta. Si viceversa.

  • Alexandru Racu (facebook): 

Tocmai ce mă pregăteam să spun că, din moment ce În Linie Dreaptă ne-a lămurit cum stă treaba cu Dughin, poate că ar fi timpul ca Tismăneanu să renunțe la formulări imbecile de gen “Dughin, ideologoul ortodox al lui Putin” iar mie să mi se retragă eticheta de dughinist pe care tot ciracii lui Volodea de la ÎLD mi-au aplicat-o. Adică, din moment ce eu declar că sunt ortodox iar sinodul BORU declară că Dughin nu e, ar trebui să arate cei de la ÎLD unde anume am exprimat eu idei care să aibă vreo tangență cu cele pentru care este incriminat Dughin. Sau unde anume a exprimat Mircea Platon astfel de idei. Asta deoarece văd că un comentator, pe nume Karl Sparks, reacționează la publicarea materialului de pe ÎLD în felul următor: “excelent grupaj, era nevoie ca sa stim despre ce vorbim. ma gandesc ca mircea platon, hurduzeu, puric si ilie badescu mai au de dat explicatii”. După părerea mea, ținând cont de faptul că “învăţătura religioasă a lui Al. Dughin este orientată, spre deosebire de învăţăturile religioase tradiţionale, spre pătura socială a elitei (…) iar aceasta plasează respectiva credinţă religioasă în rangul unei ideologii mistico-oculte”,cred că nu Mircea Platon, ci mai degrabă alții, situați de partea bună/atlantistă a istoriei, ar avea de dat explicații.

Nota noastra:

Dughin nu doar ca nu are nimic de-a face cu ortodoxia, dar nici macar cu panslavistii entuziasti precum Dostoievski. Intr-una din primele postari in care incercam sa dibuim ce este cu noua oratanie geopolitica a Uniunii Eurasiatice (2011), aratam ca Dughin este promotorul unui imperialism rusesc, unui expansionism politic, deci constrangator, manipuland idei dostoievskiene. Spre deosebire de ideolog, scriitorul rus visa, insa, la o Rusie altruista:

[…] Dughin preia multe observatii ale lui Dostoievski despre menirea Imperiului Tarist de a crea o zona de “fratietate” in Estul Europei si Balcani, pornind de la elementul de unitate dat de ortodoxie. Dostoievski vedea insa mult mai departe de atat, crezand ca Rusia poate avea rolul mesianic de a rosti acel “ultim cuvant” omenirii zbuciumate si framantate, cuvantul Evangheliei. Tot el considera ca Rusia trebuie, in virtutea acestui rol mesianic, sa cucereasca Imperiul Otoman si orasul Constantinopol.

Din toate aceste viziuni ale lui Dostoievski, Rusia putiniana a preluat doar ideile de exercitare a unei influente imperialiste asupra zonelor mentionate. In mod cert, Europa de Est, Balcanii, Constantinopolul si Turcia sunt si acum zone de interes strategic pentru imperiul de la rasarit. Problema Rusiei este ca motivatiile sunt cu totul opuse celor cerute de Dostoievski – care respingea ideea unei uniuni politice fortate in zona. De aceea, imperiul de la rasarit nici nu poate dainui, cel putin in forma aceasta, pentru ca picioarele – fundatiile sale, motivatiile primare – sunt de lut. Pana la urma, tot ceea ce pare ca doreste Rusia lui Putin este doar un loc de onoare intr-o noua ordine mondiala, in care sa ii fie recunoscuta influenta si marirea.

Principala slabiciune a visului eurasiatic este tocmai ideologia eteroclita care ii sta in spate precum si liderul care o promoveaza pe agenda politica – Vladimir Putin, reprezentantul structurilor de putere sovietica nationaliste.

Daca ar fi ca Rusia sa joace un rol mesianic, nu o va putea face decat urmand visul profetic al lui Dostoievski, renuntand adica la pretentiile unioniste politice, la imperialism, la scopul de a ocupa un loc intre marile puteri ale lumii si dand lumii doar marturia Evangheliei. Ca acest lucru sa se intample este nevoie de un lucru mai profund, mai sincer si total in raspar cu gandurile lumesti despre putere: CAINTA.

Mai apoi si mai aproape de noi (2013), intr-o postare despre operatiunile de PR de seducere desfasurate in Moldova, mentionam, in treacat ce-i drept, despre filiatia ocultista a lui Dughin, mare admirator al lui Parvulescu:

Alexandr Dughin, ideologul Eurasiei, geopolitician cu teorii obscure, zis ucenic al ocultistului român Jean Parvulesco (asta apropo de originile ”ortodoxe” ale viziunilor sale), a participat la un adevarat desant mediatic in Republica Moldova, in paralel cu desantul semi-armat al Transnistriei cauzat de apropierea datei in care tara vecina ar putea fi inclusa intr-un proiect mai clar de integrare in UE.

Pentru ca atunci nu am intrat in detalii, considerand evidenta bizareria personajului, redam aici din sursa originala amestecul eclectic si toxic de… orice cu orice, un verbiaj in care national-bolsevismul e una cu zeul hindus Shiva si salveaza lumea. Ca sa fie cercul (circul?) inchis, cei doi, discipol si ucenic, se inchina unei misterioase figuri feminine numita Licorne Mordore. O fi nevasta lu’ Mordor? 🙂 (ca tot am avut pe site o controversa legata de “Stapanul inelelor”). 

Shiva cel roşu-brun

În timpul uneia dintre discuţiile noastre, când eu explicam înţelesul termenului „ai noştri” în terminologia politică rusească, Parvulescu, iluminat, mi-a arătat un roman din perioada sa de început (în anii ‘70) unde a folosit providenţial acelaşi termen într-o manieră uimitor de asemănătoare. „Ai noştri” [Dughin face referire la Nashi – organizatie de tineret pro-Putin paramiliatara – n.n.] pentru el erau membrii „Conspiraţiei Fiinţei”, reţea secretă de agenţi de influenţă, care sunt uniţi printr-un scop comun ocult dincolo de dezacordurile politice şi care rezistă civilizaţiei cosmopolite şi profane stabilită pe pe planetă. Mai mult decât atât, prietenii mei italieni mi-au trimis o copie a articolului lui Parvulescu de la sfârşitul anilor 60, în care vorbea despre „eurasianism”, proiectul geopolitic al Blocului Continental, despre necesitatea alianţei Ruso-Germane (reanimarea pactului Ribbentrop-Molotov), şi chiar despre necesitatea reapropierii dintre roşii şi cei bruni într-un front unit, revoluţionar, antimondialist! Ce ciudat că textele acestui om fascinant – populare doar ca lucrări literare şi provocând un zâmbet condescendent tradiţionaliştilor „academici” – cu o clarviziune aproape profetică, descriu cu un avertisment, ce devine fapt politic abia în ultimii ani, departe de Europa, în Rusia… Toate acestea sugerează meditații profunde privind adevărata natură a geniului literar.

De fapt, cine esti tu Domnule Parvulescu, commodore Altavilla?

Oricine ar fi Jean Pârvulescu, este fără îndoială „roşu-brun” (n.t.: “natbol”, național-bolșevic – roșu-brun este culoarea național-bolșevismului), fie și numai fiindcă simpatiile sale merg către o misterioasă figură feminină, numită de anumite societăţi secrete reale „Unicornul roşu-brun”, Licorne Mordore. Dar trebuie subliniat faptul că cuvântul franţuzesc „mordore” înseamnă, mai precis “roşu-brun cu auriu sau cu tentă aurie”. Dincolo de termenul dispreţuitor şi peiorativ „roşu-brun”,care a fost mult timp folosit pentru a eticheta cele mai interesante forţe politice din Rusia, există o nuanță regală a acestei culori – ca o încoronare escatologică finală cu Aurul Alchimic al marii Revoluţii Eurasiene continentale, pe care o pregătesc și o implementează „ai noștri”, agenții deplin conspirați sau vizibili ai „Ființei”.Dar și un alt personaj al tradiţiei sacre mai este reprezentat de această culoare. Vorbim despre zeul hindus Shiva, liturgic numit “cel roşu-brun” şi „înspăimântător”. Personalitatea acestui zeu este apropiată de elementul nostru cel roşu-brun.

Da, acest element este înspăimântător şi devastator în manifestarea sa exterioară. Dar este exact Shiva cel terifiant, roşu-brun, care serveşte ca protector al misterului Eternităţii, deschizând în perfecţiunea sa momentul Sfârşitului Timpului, negând cu aparenţa sa teribilă începutul „Erei Aquarius”. Shiva cel roşu-maron – este gardianul tradiţiei Iubirii sacre, Tantra. Aceasta este tantra căreia Jean Parvulescu îi dedică una din primele sale cărţi, „Coroana milostivă a Tantrei”.

Agenţii Continentului intern s-au trezit. Deja apare pe cerul nocturn al civilizaţiei noastre dezgustătoare o Stea magică vestind apropiata transformare a Internului în Extern. Aceasta – este Steaua unui Imperiu Invizibil, Imperiul lui Jean Parvulescu.

Aleksandr Dughin, Moscova, 20 august 1998

Convingator, nu? Ortodox get-beget. Dar nu doar ortodox, ci chiar si geopolitician, nu? Oare care autor serios l-ar cita pe Dughin intr-o analiza geopolitica factuala despre situatia din zona? Ah, ca il poate folosi pentru a ilustra narativele folosite de imperii, asta e cu totul altceva (dughinismul insa nu e printre principalele narative ale Rusiei). Pana la urma, nu e deloc clar care este rolul real al lui Dughin in sistemul de putere putinian. Ipoteza cea mai probabila este ca serveste pe post de propagandist, nu pe post de sfatuitor pentru agenda de actiuni si reactiuni a lui Putin. De altfel, el e implicat in actiunile de “coagulare” a fortelor de dreapta fascistoida din Europa – se putea citi despre acest lucru in reportajul semnat de Dani Rockhoff si preluat si de noi AICI. In acest material se puteau gasi o serie de oameni politici si nu numai, europeni interesati de o colaborare cu Rusia prin Dughin. Se stia, asadar, inca din iunie 2014, cine se afla pe “lista lui Dughin”, si asta nu prin niscai hackerisme, ci prin documentare pe baza de surse deschise si evenimente publice. 

Asadar Dughin, la fel de geopolitician ca Tolkien si la fel de ortodox ca Parvulesco Tantrei milostive, insa cu un rol real de veleitar al aparatului de propaganda putinista, a devenit la fel de necesar propagandei neoliberale, a statilor de drept totalitari din Romania ca Rasputin altadata bolsevicilor. Este figura perfecta pentru a ramane in regiunea spaimelor tenebroase, cvasi-“mistice”, deci irationale, de o “zona” necunoscuta, abisul care prinde viata si vine sa ne inghita ca o gaura neagra a istoriei. E mai profitabil pentru propaganda sa manipuleze frica decat sa se adreseze calculului rational sau sa caute consensul prin deliberare. Dughin e necesar acestei propagane pentru ca, de fapt, agentii neoliberalismului romanesc functioneaza tot pe baza de mituri fabricate. Unul din ele e insusi Dughin, al carui rol real este amplificat si exagerat  in mod intentionat pentru a pune sub umbra lui rasputiniana tot ce inseamna opinie critica, alternativa, ortodoxa. In acest sens s-a pronuntat foarte convingator si Ninel Ganea, citat de noi aici: CARE ESTE RELEVANTA REALA A LUI ALEXANDR DUGHIN? De ce propaganda euroatlantica are nevoie de mitul fals al IDEOLOGULUI ORTODOXIST “DIN UMBRA”?

[…] Orice problema sau defectiune institutionala, fiecare dezvaluire publica, toate demonstratiile mai mari sau mai mici nu fac altceva decat sa transmita, printre randuri, intentiile malefice ale Moscovei. Poti sa stai de vorba cu un taximestrist sau cu un super analist, iar explicatiile vor fi in substanta identice. Gazele de sist? Rusii. Trafic de influenta? Rusii. Proteste de strada? Rusii.

Logica maniheista nu are nevoie de foarte multe dovezi, iar de argumente nu e, de cele mai multe ori, nevoie. ADN-ul slav contine aproape toate probele incriminatoare, iar istoria (in cazul nostru foarte nefericita, cel putin in sec XX) acopera spatiile lipsa.

Pentru cei mai sceptici, demonstratia subtila ramane, insa, figura si prezenta, pasagera pe la noi, a lui Alexander Dughin, etichetat fara ezitare ca „ideologul neoficial al presedintelui rus, Vladimir Putin”. Cine insista cu intrebarile primeste citate din aberatiile lui, cine nu stie sa citeasca primeste o poza cu filozoful rus in brate cu o arma de asalt. E simplu. Incearca sa contrazici evidentele si eticheta infamanta ti se lipeste rapid pe frunte.

Insa aici sunt doua probleme pe care le ignoram cu lejeritate. Prima dintre ele vizeaza relevanta filozofiei euroasiatice pentru Vladimir Putin. Iar a doua chestiune are legatura cu asa zisa substanta a discursului dughinist.

Astfel, cine a urmarit discursurile presedintelui rus din ultimii ani a putut observa ca nu Dughin este referinta favorita a Kremlinului, ci Ivan Ilyin, insa despre acest filozof nu exista, cu o singura exceptie si aceea „ruseasca”, nicio referinta in media locala. […]

Daca nu ar fi existat, cu siguranta ar fi trebuit inventat, deoarece filozoful rus corespunde de minune imaginii caricatural de dialectica, folosita de propaganda anti-ruseasca. Viseaza la Euroasia, critica proiectul iluminist occidental, profeteste despre ocuparea Georgiei, a Ucrainei, cheama la revolta islamica, hindusa, samd. Din acest punct de vedere, Dughin ramane un adversar ideologic foarte comod, pana la un punct.

Dar, in acelasi timp, luat un pic mai in serios si lasand in spate bufoneriile sale, Dughin ar trebui sa starneasca o reevaluare a presupozitiilor vestice, cat timp discursul si proiectul sau politic isi au radacinile in traditia occidentala si nu in vreo forma de simfonie bizantina sau moscovita. Referintele lui Dughin (Evola, Spengler) nu sunt patristice si nici macar conservatoare.

Pentru cei care vor sa vada substanta ideilor sale si relatia lor cu Vestul, cea mai sigura si mai dificila cale o reprezinta metafizica sa. Iar aici Dughin se releva, contrar pretentiilor sale vehemente, in mod absolut ca un intelectual modern, occidentalizat chiar si in retorica, unde, in cel mai bun caz, ignora crestinismul (asta apropos de mesianismul ortodox care i se atribuie). „At the heart of the Fourth Political Theory, is its magnetic centre, lies the trajector of the approaching Ereignis (the ‘Event’), which will embody the triumphant return of Being, at the exact moment when mankind forgets about it, once and for all, to the point that the last traces of it disappear”, scrie autorul si, la prima vedere, ai fi inclinat sa crezi ca vorbeste despre Mantuitor, dar te-ai insela, deoarece Dughin subliniaza, pe urmele lui Spengler, un mecanism impersonal de tranzitie a culturilor. In aceeasi ordine de idei, el numeste, intr-un interviu, raul prezent ca fiind Kali-Yuga.

Din interventiile sale publice reiese destul de clar ca pozitia sa fundamentala o reprezina un relativism plasat pe baze guenoniste. Intrebat, de pilda, de un jurnalist, care este traditia privilegiata de miscarea euroasiatica, Dughin a raspuns dezinvolt ca nu exista un raspuns universal: „Acceptam orice solutieCat priveste conexiunile sale ortodoxe si mesianismul sau, conform filozofului rus, Moscova nu se poate baza doar pe propriile sale resurse spirituale si „nu poate lupta doar sub steagul ortodoxiei”.

Se poate comenta indelung pe marginea ideilor sale, insa esential este ca ele se afla in vecinatatea imediata a „atlantismului” pe care il critica. Ecumenismul, statismul, relativismul spiritual, interventiile armate aplaudate de Dughin se regasesc din abundenta in partida euro-atlantica. Chiar si la nivel de simboluri exista o apropiere relevanta, daca ne gandim ca pe steagul Euroasiei troneazahaosul magic”. […]

Si Alexandru Racu a avut un punct de vedere pertinent, aratand in ce consta dughinismul:

[…] În fine, un ultim aspect de care trebuie ţinut cont este cel ce priveşte geografia confesională, iar aici discutăm despre ideologia dughinistă şi despre raportul ei cu Ortodoxia, mai ales în condiţiile în care cea dintâi devine ideologie de stat şi beneficiază de presiunea pe care statul o poate exercita asupra societăţii civile, şi deci şi asupra Bisericii, prin mijloace mai transparente sau mai netransparente, mai soft sau mai hard. Din acest punct de vedere, trebuie repetat încă odată faptul conform căruia, ca şi gânditor, Dughin nu se înscrie în linia ortodoxă care începe cu Homiakov, continuă cu Dostoievski iar apoi cu Soljeniţîn, ci în linia nihilismului reacţionar al revoluţiei conservatoare apusene, care, pentru a-l parafraza pe Henri de Lubac, vede în criza modernă nu rezultatul respingerii Evangheliei (Dostoievski) ci rezultatul Evangheliei (Nietzsche), drept pentru care îşi propune să exorcizeze modernitatea cu tot ceea ce aceasta a moştenit din creştinism sau, altfel spus, cu creştinism cu tot. Evident, nu printr-o respingere nominală a creştinismului, ci prin transformarea Bisericii după modelul catolicismului ateu al unui Charles Maurras (sau al unui Carl Schmitt), care (Maurras), reluând practic discursul Marelui Inchizitor dstoievskian, lăuda Catolicismul pentru felul în care a neutralizat potenţialul anarhist al Evangheliei. În mod paradoxal, dacă pe de o parte italianul Jorge Mario Bergoglio declară că autorul său preferat este rusul Dostoievski (asta da afirmaţie şocantă), rusul Aleksandr Dughin declară că autorul său preferat este italianul Julius Evola. Iar dacă pe Bergoglio mulţi ortodocşi nu-l vor crede, cred că pe Dughin chiar nu avem motive să nu-l credem. Despre posibilele influenţe asupra Ortodoxiei româneşti venite pe filiera asta, şi despre forţele şi duhurile prin intermediul cărora ar urma să ne acţioneze, ne putem da seama legând link cu link:

http://www.juliusevola.net/excerpts/Tradition_of_the_Mysteries_against_Christianity.html

http://razvan-codrescu.blogspot.ro/2012/01/evola-despre-codreanu.html

http://deveghepatriei.wordpress.com/2013/11/13/aleksandr-dughin-consilierul-presedintelui-putin-a-fost-in-romania/

Ca anti-imperialism poliform şi ecumenic care vizează combaterea falsei parusii – “Marea Parodie, Împărăţia lui Antihrist”, cu sediul la Washington (http://www.egaliteetreconciliation.fr/Contre-le-monde-postmoderne-9594.html) – dughinismul e întrucâtva simpatic, dar ce te faci dacă acest anti-imperialism se dvedeşte a fi el însuşi, ca să-l parafrazez pe Evola, un “imperialism păgân”, dacă departe de o aşa zisă luptă între katehon şi Antihrst, suntem de fapt prinşi la mijloc în lupta dintre Gog şi Magog? […]

Trebuie adaugat, in treacat, ca Dughin nu poate fi citabil nici pentru a fundamenta o pozitie autohtonista (am incercat sa convingem de asta un fan al lui Dughin, insa degeaba).

Cu toate acestea, organele de propaganda neoliberale au dat ca sigura intalnirea lui Dughin cu “fete bisericesti” (cel mai probabil clerici ai organizatiilor schismatice stiliste sau lipovenesti), sugerand tendentios si manipulator o influenta asupra BOR: 

Ultimul scandal a fost legat de celebra “lista a lui Dughin”: 

Acum, ILD a descoperit ca Biserica Ortodoxa a Rusiei il trecuse pe Dughin, in 2002, intr-un ghid despre secte, aratand ca ideologia sa este plina de satanisme, paganisme, ocultisme, deci cu totul anti-ortodoxa. Bineinteles, insa, ca, asa cum arata reactia lui Racu, iledistii nu au avut nicio tresarire pe circumvolutiuni. Pentru ei, tot alde Platon si ceilalti trebuie sa se justifice… pentru ce nu au promovat vreodata! Reactie absolut revelatorie pentru nivelul de fanatism de pe astfel de siteuri. 

Problema ortodoxiei rusesti (a institutiei) nu este Dughin, ci pericolul transformarii acesteia intr-un departament “responsabil pentru ideologie”, cum arata pr. Pavel Adelgeim, care gestioneaza organizatii ecumenist-sincretiste de factura conservatoare (la concurenta cu CMB) si care este folosita deseori ca subtrat religios al expansionismului rusesc. Despre toate acestea am scris si avertizat deseori, unele exemple putand fi gasite in referintele de mai jos. 

 


Categorii

1. DIVERSE, Alexandru Racu, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Mircea Platon, Opinii, analize, Rusia

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “DUGHINISMUL – CONSIDERAT SECTA SATANICA DE BISERICA RUSIEI IN 2002. Lamuriri si puneri la punct intr-o polemica intretinuta superficial

  1. Felicitari pentru articol si comentarii.

  2. Daca sustine Uniunea Eurasiatica e clar.Seamana cu Uniunea Europeana,cu Statele Unite ala Americii.Apoi o sa apara Uniunea Africana si hop si Noua Ordine Mondiala in frunte cu Antichristul.Cum sa faci uniune cu hindusii, budistii , musulmanii , iar Rusia sa fie capul dupa Dughin.Este o cacealma.Si Romania ce sa caute in acesta Uniune.Trage toata lumea de ea.

  3. ÎLD aceasta este chiar așa de importantă? Are vreun impact mediatic cât de cât? Căci eu n-am auzit de ei decât când i-am văzut la voi cu lista aceea șchioapă. Iar după ce-au scos mai sus, chiar că-și dau cu stângul în dreptul și se fac de cacao. Par de bună seamă și în mod evident cam imbecili… E drept că vor să se erijeze în aplicatori de etichete, da-i bagă cineva în seamă?

  4. Ce înseamnă ÎLD?

  5. @ mada!
    Uniunea Africana este deja INFIINTATA si la fel si cea Sud Americana…si in curand va fi infiintata si o UNIUNE Nord-Americana, ba chiar si o Uniune a Tarilor Pacificului de sud si toate COPIAZA intr-o anumita masura MODELUL Uniunii Europene!

    Iata cateva linkuri sugestive si lamuritoare…:

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Uniunea_African%C4%83

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Uniunea_Na%C8%9Biunilor_Sud-Americane

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Uniunea_Nord_American%C4%83

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Union

    Dumnezeu sa aiba mila de noi toti!

  6. Chiar sa aibe Dumnezeu mila de noi.Nu stiam de celelalte uniuni.S-a refacut babilonia.Vai, Doamne!

  7. @cristian:

    Pai nu stiu, New York Times, Hotnews, Adevarul, Cotidianul, B1TV, si multi altii, i-au preluat cu “lista lui Dughin” si “rusii au finantat protestele de la Pungesti”. Ramane sa evaluezi tu daca sunt sau nu importanti, nu in functie de ce pot sau sunt ei esentialmente, in sine, ci in functie de rolul pe care-l au in aparatul de propaganda neoliberal.

    @ZHM:

    Un site. inliniedreapta. Se autodenumesc “conservatori”, de fapt sunt pe o linie neoconservatoare, o copie a neoconservatorismului american (de la forme fara fond citire).

  8. nu este convingatoare replica aceasta. Pentru ca e prea dubioasa asocierea aceasta marxisto-nationalista prorusa si antiamericana, atee si credincioasa. Dughin nu e problema principala ci alianta socialistilor cu nationalistii, adica cele 2 forme de colectivism care propun o societate sufocant de inchisa, cu matusi ortodoxe si proletari in guvern. Faptul ca impreuna va asociati in limitarea unei societati libere si ca relativizati pericolul Rusiei, asta e problema in raport cu care Dughin e doar simptomul care va reveleaza ambitiile.

  9. @Karl:

    Dragul meu, e cam trist ca scrii, dar nu stii inca sa citesti. Scrisul tau e halucinatoriu, in sensul in care e paralel cu realitatea si cu textul la care te raportezi. Totusi, Eco a demonstrat convingator ca nu se poate interpreta un text cu totul paralel fata de ceea ce contine.

    Asadar:

    1. noi (Cuvantul Ortodox) nu relativizam pericolul pus nici de Rusia, nici de efectul imperialismului acesteia asupra Bisericii Ortodoxe Ruse. Am zis-o explicit in ultimul paragraf, in care aratam de ce Dughin e un fals pericol pentru ortodocsi, pe cand subordonarea ortodoxiei planurilor lumesti este pericolul real. Vezi concluzia notei noastre (paragraf cu bold, cu font 14) si toate trimiterile de mai jos.

    2. cand folosesti termeni mari, ca sa fie convingatori, arata la ce te referi, cu citate, cu demonstratii. In ceea ce priveste alianta socialistilor cu nationalistii – la ce te referi? Caci din punct de vedere al Realpolitikului, regimurile occidentale nu au avut niciun fel de problema in a face aliante cu orice fel de regimuri – de la comunist-nationaliste (Ceausescu) pana la dictaturi conduse de tot felul de tirani, generali si alti capcauni ai istoriei. Din punct de vedere teoretic, o analiza/perspectiva se sustine sau nu academic, in functie de criterii universale, sau in functie de coerenta si factualitatea continuta. Restul e propaganda sau gargara ideologica. Poate vrei totusi mai mult de la tine si de la viata decat sa fii un biet reproducator de stereotipuri.

    3. daca tie ortodoxia ti se pare “sufocant de inchisa”, atunci ne-am lamurit.

  10. Nu ortodoxia e sufocant de inchisa, ci o societate in care oortodoxia metafizica devine program politic coercitiv. Acest lucru reprezinta o imanentizare a ortodoxiei.Alianta socialistilor cu nationalistii se refera la proximitatea in care se complac reciproc atunci cand critica impreuna occidentul, adica ideea unui stat de drept, liberal, in care poti respira, desi evident ca o sa ai si o femeie cu barba la televizor.

  11. @Karl:

    Tocmai ce-i explicam altcuiva ca ortodoxia nu e reductibila la program politic. Insa lumina nu vine din Occident. Dimpotriva, Occidentul e in drum accelerat spre degradare umana, civica, sociala. Ti-ar trebui niste lecturi mai serioase si un exercitiu mai adanc al cugetarii. Adevarul e intotdeauna costisitor, e ceva incomod. Occidentul are realizari recmarcabile, autori asemenea, insa nu sunt deloc sigur ca stii ce spui cand zici “stat de drept” si “liberal” si te crezi, totusi, om de “dreapta”, ba chiar conservator. Pentru asta ar trebui sa stii ce e cu statul, ce e cu liberalismul, ce e cu binele si raul si cu “dreptul” sau justitia, si ce e cu diferenta intre natura si cultura, intre ordinea naturala si lumea randuita de Dumnezeu Atottiitorul.

  12. Ce este minciuna ?
    Un adevăr falsificat (înt-un anumit procent)
    Atenție !!!.
    Cu cât procentul falsificat este mai mic, cu atât puterea minciunii este mai mare. Cu atât este mai greu de descoperit, de dovedit şi de demontat.
    Cine poate să descopre cele mai primejdioase şi mai ascunse procente de fals din ,,adevărul” mincinos ? Sfințenia lui Dumnezeu. Smerenia cea mai autentică. Ortodoxul care prin pocăință, taine şi Harul lui Dumnezeu a dobândit aceasta. Ortodoxul care nu se bizuie pe autoritatea instruirii sale, pe puterile sale, pe dobânzile sale, ci pe Adevărul lui Dumnezeu, ne-amestecat.
    ,,Tot omul, este mincinos” spune scriptura.
    Da. Acesta este un Adevăr Dumnezeiesc.
    Unii mint din necunoştință. Unii mint cu ştiință.
    Unii mint din prostie, unii dij interes şi foatre mulți di mândrie şi totală lipsă de respect față de Adevăr.
    Unii î-şi mint apropiații. Unii îi mint pe cei cu care ajung să cunoască ori îi au la îndemână şi toți ne mințim pe noi înşine.
    Unii mint din interes. Unii la nevoie. Unii mint un om, o comunitate, alții propriul popor, alții lumea toată.
    Sunt scopuri şi scopuri.

    Am arătat acestea pentru a ne ghida în a-l înțelege mai bine pe Dughin şi deja fenomenul numit duginism.
    Vrăjmaşul s-a folosit de Adevăr, pentru a-şi zidi minciuna şi lumea ei. ,, Nu ve-ți muri!!! . Veți fi asemenea lui Dumnezeu, cunoscând binele şi răul”
    Da. Am devenit asemenea lui Dumnezeu, cunoscând binele şi răul, dar nu a fost ADEVĂRAT, că nu vom muri.
    Nu a fost. Murim. Cu toții.

    Cine face asemeni demonului ce a mințit pe strămoaşă ?
    Cel ce se foloseşte de cer, pentru a câstiga pământul. Cel ce se foloseşte de puterea cerului, pentru a câstiga putere peste oamenii pământului.
    Cel ce se foloseşte de calea către cer, pentru ai stăpâni pe singurii care o mai caută (cu mai multă sau mai puțină convingere)

    Dughin se foloseşte de ortodoxie (şi mulți şi mari, de el) exact pentru aceasta.
    Mult rău s-a facut şi se face (şi nu ştim cât de mult şi de mare, de-acum înainte).
    Nu ni s-a dat cerul, ca să împărțim şi să împărațim pământul.
    Nu ni s-a dat Adevărul, ca să-l facem minciună şi să semănăm, să cultivăm şi să adunam roade, pentru că roadele acelea sunt otrăvitoare, sunt letale.

    Unde este respectul pentru Adevăr ?
    Unde este cinstea datorată Lui ?
    Omenirea nu iubeşte, nu cinsteşte şi nu crede Adevărul.
    Vai nouă.

  13. Karl Sparks,
    din ce spui, reiese credința în om, nu în Dumnezeu.În anume politici (şi în anume spații geopolitice).
    Mulți, am ajuns astăzi, să ne folosim de Dumnezeu şi de Adevărul lui, pentru a ne susține credința în om (şi în noi înşine)

    Au fost multe orânduiri pe fața pământului. Şi mulți le-au crezut bune. Şi mulți au şi crezut în ele, pentru că nu l-au crezut pe Dumnezeu.
    Dar toate au ieşit (cum va ieşi şi ,,democrația” americo-UE) ruşios, de pe scena istoriei.
    Tot, ce face omul muritor va muri (ca şi el), dacă o face singur.
    Dacă lucrează cu Dumnezeu, acea lucrare va fi veşnică.
    Ortodoxia este aceiaşi de la originea ei.
    Şi n-a murit,(ca acelea), deşi enorm de mulți îi vor moartea. Enorm de mulți vor s-o facă omenească, (după oameni şi timpuri), pentru ca să poată muri, (ca şi ei).
    Noi aici, dacă putem (şi cât putem), ne arătăm dragostea, susținerea, şi credincioşia față de ortodoxie şi Adevărul lui Dumnezeu, nu față de est, de vest, sau față de ,,bunii” şi ,,bunele” timpului şi lumii.
    Cele ce spui (scuze că revin), se folosec de Dumnezeu, pentru a zidi credința în om, în anume politici şi spații geopolitice.
    Este alegerea ta. Dacă însă voieşti să ne alături ei, nu cred că ai ales bine să o faci aici, după cum nu cred că ai ales ce trebuie, (dacă voieşti mântuirea).
    Discuții şi contraziceri… ? Câ-ți oameni, atâtea şi din astea.
    Şi mai cred că vrei să biruieşti exact ce nu se poate birui.
    Gândeşte-te la aceasta.

  14. Ce o fi aceea ortodoxie metafizica?

  15. Pare un om modest , ca un miel bland ca sa-i atraga pe oameni, dar problema este ca ideologia lui are la baza ceva pagan, cum s-a spus Shiva de la hindusi.

  16. In spatele modestiei , mastii, se ascunde cred eu , si dorinta de a fi un lider spiritual care sa raspandeasca ocultismul subtil.Cred ca vrea sa se foloseasca de romani, dar nu cred ca o sa reuseasca.Este o parere personala.

  17. Un scurt portret al lui Dughin: modestie falsa, se vrea a fi un intelept bazat pe vasta lui cunoastere, atotsuficeinta, duritate sau rigiditate, lipsa de maleabilitate.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare