Ati cautat articolele incepand din 01-01-2007 si pana in 26-06-2025. S-au gasit 9960 articole care sunt afisate dedesubt in 285 pagini. Va aflati in pagina 54.
Primul explicatie: complotistii au fost cu adevarat incompetenti. A doua: Erdogan a stiut de complot, dar l-a lasat sa se dezvolte pentru a-i cunoaste pe toti cei implicati, si astfel s-ar explica rapiditatea arestarilor. A treia explicatie: teoria conspiratiei (Erdogan a inscenat totul pentru a avea posibilitatea de a epura armata si serviciile secrete).
Participarea Bisericii Ortodoxe in Consiliul Mondial al Bisericilor, ca membru si nu ca observator, este o cauza de ingrijorare. Pentru ca nu imi pot imagina pe Sfantul Atanasie cel Mare si Sfantul Vasile cel Mare luand parte la un consiliul al arienilor, eunomienilor sau macedonienilor din vremea lor. Nici nu imi pot imagina pe Sfantul Grigorie Palama alaturandu-se unui consiliu din care facea parte Varlaam, Achindin, Gregoras si sustinatorii lor pentru a aborda diferite probleme sociale ale vremii lor.
Poate că e chiar validă teoria care spune că orice fapt devine aşa cum e definit fix din momentul în care e definit ca atare. Poate că primul pas în combaterea eficientă a terorismului ca principală ameninţare la adresa securităţii globale blabla ar fi să nu-l mai definim ca atare. Să-i tratăm efectele strict în limitele a ceea ce este în fond: crimă de drept comun. Chiar dacă asta e infinit mai puţin vandabil din punct de vedere economic şi politico-mediatic. Şi poate dacă ne demontăm ficţiunile care ni s-au tot montat în cap după 11 septembrie 2001, poate că, odată cu ele, vor dispărea măcar o parte din personajele distribuite în rolul inamicului atît de necesar tuturor cîrmuirilor din toate timpurile.
“Sfantul Sinod a hotarat ca Sinodul ce a avut loc la Creta nu poate fi privit drept unul panortodox, iar documentele aprobate nu pot fi privite drept exprimand un consens panortodox”, a declarat Vladimir Legoyda, seful Departamentului Sinodal pentru Societate si Relatiile cu Media.
Lovitura de stat pusă în practică de o parte a armatei turce a eşuat, a anunţat prim-ministrul turc Binali Yildirim, precum şi serviciul de informaţii al Turciei, însă pe străzi situaţia era încă haotică sâmbătă dimineaţa, existând încă ciocniri între miile de protestatari pro-Erdogan şi Poliţie pe de o parte şi militarii angajaţi în tentativa de lovitură de stat pe de altă parte, mulţi dintre aceştia predându-se însă.
In final, trebuie sa decidem ce ne dorim: un stat care isi poate abuza cetatenii pe care ii are in custodie sau isi poate supraveghea necontrolat cetatenii, ori un stat in care societatea este cea care supravegheaza institutiile si denunta abuzurile functionarilor sai? Un stat cladit pe valori, cu cetateni care respecta legea si au compasiune unii fata de altii sau un stat cladit pe faradelege, cu cetateni ce se urasc/ ignora unii pe altii?”
ne putem pune întrebarea cum de a reuşit acel camion să avanseze în mulţime, cu acea viteză, pe o distanţă atât de mare – 2 kilometri? – fără ca niciuna dintre maşinile de pompieri sau de poliţie din zonă să intervină pentru a-l opri? De ce a fost nevoie ca mai multe zeci de persoane să moară înainte ca forţele de ordine să tragă asupra lui, şi a-l opri în fine?
Desi nu ne este prezentata o situatie concreta a spitalului, cu cifre, dotari, personal, intrari, iesiri, etc., ni se spune ca Spitalul de Arsi ar trebui, nici mai mult, nici mai putin, desfiintat. Deci, sa retinem: pentru indolenta unora si pentru ca nu stiu ce camera nu are aer conditionat si alte dotari, SOLUTIA E SA DESFIINTAM SPITALUL. Dar ce s-a intamplat cu alte solutii, ceva mai putin grandios-distructive? Cum ar fi concedierea celor in responsabilitatea carora se afla respectivul pacient? Dotarea cu cele necesare? Chiar si dintr-o perspectiva strict manageriala, o asemenea “solutie” e total contraproductiva. Practic, se da semnalul ca nu se mai poate face nimic, ca, nu-i asa, noi, “ca tara”, avem o problema, deci nu mai incercam sa reparam nimic, ci …distrugem. Desfiintam.
„De cele mai multe ori, nu li se dădea de mâncare, nu primeau mâncare, iar dacă primeau, li se ofereau resturi de mâncare, victimele erau ţinute în lanţuri şi în chingi, pentru a nu putea fugi. De asemenea, erau udate alternativ cu apă caldă şi rece, erau puse să se bată pentru amuzamentul suspecţilor”.
În ultimii 40 de ani, economia a fost covârşită de banii-datorie, de banii privaţi, care nu se mai emit de state suverane, ci de instituţii financiare, entităţi private care devin creditori ai statelor şi ai cetăţenilor împrumutaţi şi care “emit” bani prin simplul act juridic al împrumutului, fără un fapt economic care să-l justifice. Nu mai dăm cezarului ce-i al cezarului şi suntem manipulaţi să nu mai dăm nici lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu. Globalismul şi desfiinţarea ideii de graniţe şi suveranitate au avut ca rezultat hipsterii, emo kids-ii, abandonarea ideii de familie, propaganda LGBT, aberaţia “drepturilor” pedofililor şi ale altor dezaxaţi sexual. Dumnezeu a fost exclus din ecuaţie. Marxiştii nici că puteau visa o astfel de lume.
Prețurile nu se vor majora decât dacă supermarketurile vor face asta intenționat, ca răzbunare pentru promulgarea legii. Eu nu cred că se va întâmpla asta. Dacă totuși prin absurd, supermarketurile vor intra în zona irațională, fermierii ne asigură că există suficient bălegar în dotare pentru a fi răsturnat prin parcările retailerilor. La fel cum s-a întâmplat în Franța. O țară europeană, nu?
Dată fiind maniera imprevizibilă în care au decurs dezbaterile și modificările aduse pe textul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine”, documentul final suferă, încă, în opinia mea, de ambiguități și exprimări neclare teologic și ecleziologic, în pofida amendamentelor delegației românești. Acest lucru a fost exprimat public de mitropoliți care au participat la lucrările Sinodului din Creta, cum ar fi, de pildă, IPS Hierotheos Vlachos, din delegația Bisericii Greciei, sau IPS Neofit de Morfou din delegația Bisericii Ciprului, dar și de către alți ierarhi participanți.
Biserica Ortodoxă doreşte să susţină lucrarea Comisiei pentru Credinţă şi Constituţie şi urmăreşte cu viu interes contribuţia teologică a acesteia adusă până în prezent. Ea evaluează pozitiv textele teologice editate de aceasta, prin contribuţia valoroasă a teologilor ortodocşi, ceea ce reprezintă o etapă importantă în Mişcarea Ecumenică pentru apropierea dintre creştini. În acelaşi timp, Biserica Ortodoxă are rezerve în ceea ce priveşte unele aspecte fundamentale legate de credinţă şi constituţie, pentru că bisericile şi confesiunile non-ortodoxe s-au abătut de la adevărata credinţă a Bisericii celei Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească.
De asta nu avem politică externă. Din cauza asta ne-am întors de la Varșovia cu statutul de robi nevolnici încă o dată confirmat. Statutul nostru de membri UE și NATO pare a se rezuma la două chestii și atât: a) ținte facile pentru orice răbufnire de xenofobie a oricărui cretin al Vestului: b) dacă se lasă cu scandal trebuie să fim gata de încăierare.
“Nu am semnat documentul “Relatiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii crestine” pentru ca membrii episcopali ai Sinodului au avut dreptul sa se exprime, dar nu au avut dreptul sa si voteze. La Sinod, in loc de a se aplica regula adoptata de Apostoli si de Sfintii parinti, adica “un om, un vot”, s-a aplicat o alta regula: “o biserica autocefala, un vot”. Cu alte cuvinte, doar primatii bisericilor locale au avut dreptul de a semna.”
Pentru a salva acesti copii si a-i aduce in sanul familiei este nevoie de ajutorul tuturor, dupa cum poate fiecare. Rugaciune, comunicare, interventia statului roman, asistenta juridica si, nu in ultimul rand, ajutor financiar. Din primavara anului 2016, un avocat specializat in dreptul familiei in Marea Britanie s-a implicat in apararea cauzei copiilor Andy si Diana. Cheltuielile au ajuns pana acum la aproximativ 15000 de lire (numai pentru asistenta juridica). Taxele de recurs in Marea Britanie sunt foarte ridicate, iar asistenta juridica este, de asemenea, costisitoare.
În general, s-au schimbat substanța și calitatea relațională. Adolescenții și tinerii devin tot mai incapabili de a avea legături adevărate de prietenie, de camaraderie și, implicit, suferă foarte tare. Pierd această frumusețe a întâlnirii curate și a însoțirii dintre om și om prin viu grai. Le este frică să pună suflet într-o legătură pentru a nu le fi călcat în picioare. Când se întâlnesc unii cu alții, bucuria întâlnirii durează foarte puțin, dialogurile devin în scurt timp plate și epuizate, urmând apatia, plictiseala și dezamăgirea unora față de ceilalți. Prieteniile consumate pe rețelele de socializare sunt mai ,,ok” decât în realitatea în care oamenii nu mai sunt atât de interesanți, oferă economie de energie și sunt mai confortabile. Foarte puțini rămân capabili să întrețină o comunicare directă, cu miez, să se bucure de relații directe, statornice și profunde. Dar aici intervin și educația și gradul tot mai scăzut de cultură. […] internetul e tentant pentru că pune la dispoziție o lume magică, imaginară, care mai întâi ispitește, vrăjește simțurile și mintea, apoi le înrobește prin acel ,,vreau cât mai mult”. Oferă un ,,rai” efemer întors pe dos, amăgitor, la care ajungi fără efort. Dă robiei chip de libertate. Provoacă silă, dar nici nu mai poate fi abandonat. Lumea virtuală oferă o putere seducătoare, însă iluzorie, chiar și când este intelectuală.
1873. PUTNA – 550 10-07-2016
La Putna, turiștii, îndeosebi tinerii, își completau cunoștințele de istorie și de religie; se învăța adevărata istorie a neamului nostru românesc.
Vizita președintelui de atunci la Putna a fost, prin purtarea de grijă a lui Dumnezeu, „o descătușare sufletească”. „Dacă Ceaușescu a fost la Putna, nu mai are nimeni dreptul să ne mai urmărească și să ne ceară socoteală de ce mergem la biserică și la mănăstiri”, spuneau turiștii cu multă bucurie sufletească.
Zoe Ceaușescu, după vizita tatălui ei, a fost de trei ori la Putna, în vizită particulară. Găzduia la o familie în comuna Putna. Seara, când nu mai erau turiști în mănăstire, venea, intra în biserică, îngenunchea în fața mormântului lui Ștefan cel Mare câteva minute, săruta mormântul, săruta și icoanele din catapeteasma bisericii, săruta mâna părintelui ghid, mulțumindu-i, și pleca la gazda sa din Putna. Ea a cerut o carte cu litere chirilice, „pentru cultura ei”; părintele stareț Gherasim a priceput ce dorește în realitate; i-a dat un Ceaslov și o Psaltire.
După acestea, multe persoane din Comitetul Central veneau cu fiii și fiicele lor la Putna, în particular, și spuneau ghidului: „Să le vorbești ca un preot”.
Raportul comisiei de anchetă privind implicarea Marii Britanii în războiul din Irak, comandat acum șapte ani, a fost publicat miercuri, după șapte ani de tergiversări. Tony Blair este acuzat că a provocat intervenția fără motive valabile.
Șapte ani după ce a fost demarat, raportul comisiei de anchetă privind controversata intervenție a Marii Britanii în războiul din Irak, în 2003, a fost publicat miercuri 6 iulie și se constituie într-un „act de acuzare devastator” (The Guardian) la adresa fostului premier Tony Blair.
În mod absolut inexplicabil, acest Mircea Dumitru este membru corespondent al Academiei Române, deşi a publicat doar 3 cărţi, dintre care una este un manual de liceu! Întrebarea este: ce mecanism de gîndire are profesorul de logică Mircea Dumitru dacă a putut afirma în spaţiul public că „Există traduceri foarte bune făcute de români, din chineză sau sanscrită, fără ca respectivii traducători să fi cunoscut acea limbă”? Ce logică este asta? Din banala existenţă de fiecare zi, oricine ştie că dacă nu cunoşti, de pildă, limba franceză, nu te poţi înţelege în Franţa nici măcar cu un birjar decît prin semne, adică prin prin datul din mîini! Darămite să faci o traducere, şi încă una „foarte bună” din sanskrită?
Aha. Deci BCE e implicata si nu vrea sa aflam noi, vulgul, in ce mod e implicata. Ca altfel s-ar deschide o frumoasa cutie a Pandorei si, astfel, am putea afla ce s-a intamplat, de fapt, in Grecia, si ce se intampla exact in aceste momente in Italia. Ca si acolo a fost/este vorba de salvarea bancilor cu banii nostri. De observat asa, in treacat, ca dl Draghi a fost foarte prompt atunci cand Mugur l-a rugat sa ii sara in ajutor in lupta sa pentru blocarea legii darii in plata. Vad ca acum acelasi domn Draghi, ca un bun si de oameni iubitor, ii ia apararea si lui Bostjan. Sunt bune si aceste fratii ale inelului la ceva. Doar ca in aceasta epopee, Lord Sauron e baiatul bun iar noi, europenii platitori de taxe si prea pretentiosi cu transparenta, suntem baietii rai. Ah, imunitatea asta, ce usurare sa stii ca te bazezi pe ea cand ai atat de mult de ascuns. De aia e buna ca (singur) proiect de tara pe urmatorii 20 de ani.
Update (eu sunt constănțean, înot de la 7 ani): 1. Nu poti sa înoți 6 ore după o anumită vârstă; în toate cazurile este epuizant. 2. Nu poti sa înoți atat de departe incat sa nu mai vezi țărmul (cca. 50 km). 3. Nu poti sa înoți 2 ore în toate direcțiile, până vezi țărmul. 4. Nu poate sta nimeni pe mal 6 ore uitându-se la tine. 5. Daca tu nu vezi țărmul, cu siguranță nimeni nu te vede pe tine în mare, de pe mal. 6. Dacă cineva chiar te vede în mare, la așa distanță de țărm, sună la 112 (intuiesc că nu era salvamar sau salvamarul era beat, altfel nu ar fi putut depăși geamandura). 7. După 6 ore de înotat în mare, dintre care 2 ore în toate direcțiile (prin absurd), când ajungi pe țărm numai de politică nu îți arde.
“Presiunea care se exercită prin recunoaşterea a NOI FORME DE COABITARE constituie o adevărată AMENINȚARE pentru creștinii ortodocși” Basilica: Sfântul şi Marele Sinod: Sfânta Taină a Cununiei și impedimentele la aceasta (Document oficial) I. Căsătoria ortodoxă Instituția familiei este amenințată …
Mitropolia Ortodoxă Română a Europei Occidentale şi Meridionale, din a cărei jurisdicţie bisericească fac parte comunităţile ortodoxe române din Regatul Unit al Marii Britanii, îşi exprimă îngrijorarea şi dezacordul cu privire la decizia autorităţilor britanice în urma căreia cei doi copii naturali ai familiei Florin Barbu şi Claudia Racolta – Andy (5 ani) şi Diana (8 ani) – au fost preluaţi din mediul familiei lor naturale şi încredinţaţi spre adopţie unui cuplu de orientare homosexuală, împotriva voinţei părinţilor, se precizează într-un comunicat emis de Biroul de Presă al Mitropoliei.
Am putea spune chiar că epuizarea credinței într-o civilizație extraterestră, care, cum spune comic Juncker, ”ne observă de la distanță”, ar putea însemna stoparea globalizării. Iată cât de limpede este acum actul ratat al lui Juncker. În sinea lui, președintele Comisiei Europene și, probabil, toți partizanii fervenți ai unor State Unite ale Europei, toți profeții unificării politice globale lucrează cu ipoteza unei civilizații extraterestre, a unei rațiuni diferite prin raportare la care noi înșine ne constituim ca pământeni, abandonându-ne toate determinațiile locale. Toți globaliștii și federaliștii europeni par a fi niște ”credincioși”, ceea ce explică și fervoarea cu care se manifestă.
Potrivit unei statistici privind incidentele armate din Statele Unite din primele şase luni ale acestui an, aproape că nu au fost zile în care să nu fi existat o persoană ucisă în confruntări armate. Doar 11 zile, din cele aproape 180, au trecut fără să fie victime.
Iar în Chicago, situaţia pare să fi scăpat de sub control, în condiţiile în care a fost deja depăşit pragul psihologic de 2.000 de crime de la începutul anului până acum.
Cultura vietii: Copilul crește cel mai bine într-o familie cu o mamă și un tată, căsătoriți. Studiu efectuat în Canada demontează teoria „lipsei de diferențe” între cuplurile heterosexuale și cele homosexuale Un studiu academic arată că este important pentru copii …
Vladica a vorbit despre acest lucru in cadrul programului TV “Adevarul trait”, de la canalul TV Atlas, specificand ca anume acest document a cauzat controverse vii la intalnirea de la Creta. Totodata, mitropolitul Amfilohie considera ca documentul a fost pregatit inadecvat, lucru asupra caruia delegatia sarba a atras atentia la intalnirile pregatitoare.
Eu cunosc sectanți care merg, pe ascuns, la Mănăstirea Putna, de Înviere. Vor să simtă și ei bucuria Învierii, care la ei nu există. Le place și lor, dar nu s-ar da la ortodocși. Chiar i-am auzit pe unii cum ziceau că au fost la Ierusalim, de Paști, într-un grup în care erau și ortodocși, și sectanți. Penticostalii erau supărați și se întrebau: „De ce s-au aprins lumânările doar la ortodocși, iar la noi nu s-au aprins?” Eu nu înțeleg cum nu-și dau seama oamenii că Ortodoxia este adevărata credință? Din moment ce Lumina Sfântă, de sute de ani, apare numai când slujesc ortodocșii la Sfântul Mormânt, ce alte dovezi mai așteptăm?
Sunt și – dacă nu mai ales, un nostalgic al vremurilor postdecembriste cînd în România era o democrație autentică, impusă de popor prin alegeri libere şi corecte, și nu democrația de republică bananieră de acum, impusă de Ambasada SUA, noul nostru Frate mai Mare (ce blestem pentru Poporul acesta să fie călărit tot timpul de un Frate mai Mare, fie de la Sud, fie de la Răsărit, fie de la Apus!) prin sergenții majori din Instituțiile de forță.
Într-o mare adunare, așa cum a fost cea din Creta, se cere claritate dogmatica cand vorbim de ceea ce este Biserica si ce sunt crestinii eterodocsi. Sustinem cu umilinta ca textul de mai sus suferă de ambiguitate teologică intenționată. Aceasta lipsa de precizie, pastorii au obligația ca, atat față de ortodocși, cat și față de eterodocsi, sa o clarifice, nu doar din punct de vedere istoric, ci în primul rând si mai ales din punct de vedere teologic. Nadajduim si ne rugam ca acest lucru sa fie realizat la următoarul Sinod al Uneia, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică.
Conform Patriarhului Ecumenic, discutiile legate de aceste texte nu au fost finalizate. Va fi trimisa o enciclica fiecarei Biserici, incurajand fiecare biserica sa se adune si sa discute aceste subiecte. Astfel, aceste subiecte vor continua sa fie discutate pentru a fi relevata constiinta Bisericii. Acest lucru va permite Bisericii ca intreg sa se exprime asupra modului in care priveste Sinodul.
În 1984, oamenii sunt controlați provocându-li-se durere. În Minunata lume nouă, oamenii sunt controlați provocându-li-se plăcere. Pe scurt, Orwell se temea că vom fi distruși de ceea ce urâm. Huxley se temea că vom fi distruși de ceea ce iubim. Această carte este despre posibilitatea ca Huxley, nu Orwell, să fi avut dreptate.
Demonstrând buna conlucrare în societate, precum şi împletirea armonioasă a principiilor democratice şi, mai ales, a intereselor obscure!, urmează o altă lovitură de teatru… Deşi prima instanță decisese DEFINITIV că “nu există motive ca băieții să fie luați din sânul familiei”, în procesul penal, în octombrie 2015, soții Avramescu sunt condamnați la câte 5 (cinci) luni de închisoare şi la plata unor amenzi!
Vladica a mai relatat ca ierarhia greaca a fost criticata aspru la Sinod pentru pozitia sa. Probabil presiunile psihologice au contribuit la formularea de compromis care a fost, in cele din urma, acceptata. ”Eu insumi m-am confruntat cu presiuni serioase si comportament abuziv din partea ierarhilor. Conform informatiilor mele, si alti membri ai Bisericii Greciei au suferit aceeasi presiune”, a spus Mitropolitul Hierotheos.