Biserica Rusa despre GUVERNAREA ELECTRONICA, CARDUL UNIVERSAL, BIOMETRIE SI CIPURI. Pericolul unui sistem global de control totalitar al cetateanului

12-01-2013 8 minute Sublinieri

Draftul de mai jos, publicat la sfarsitul lunii mai 2012, reia o seama de atitudini mai vechi si mai recente ale Bisericii Ortodoxe Ruse pe tema noilor tehnologii de identificare electronica si a fost elaborat de comisia ecleziala pe domeniul interactiunii dintre biserica, stat si societate. Documentul a fost facut public, trimis in parohii si pe diverse site-uri oficiale ale Bisericii Ruse pentru a fi baza de discutie pentru credinciosi si cei interesati de subiectul actelor de identitate electronice si nu numai. Asadar, el nu reflecta – inca – o pozitie finala sau un document sinodal. Este de remarcat insa ca e un document care arata cum anume se pune problema in Biserica Rusiei, in linia altor documente oficiale ale acesteia. De altfel, asa e si firesc sa se procedeze: biserica este cea care trebuie sa-si ia sarcina, asa cum se mentioneaza la finalul documentului, de a se asigura ca pozitia credinciosilor care se opun noilor instrumente de identificare electronica este inteleasa de autoritati si se tine cont de ea… Numai asa se pot evita dezinformarile autoritatilor, confuziile interesate, derivele sectare, indiferenta si desconsiderarea aroganta sau lipsa unei bune argumentari in cauza.

Patriarchia.ru: Despre poziția Bisericii cu privire la aparitia și perspectivele de dezvoltare a noilor tehnologii de identificare(traducere)

1. Introducere

In ultimii ani numeroase persoane, inclusiv fii ai Biserici Ortodoxe Ruse, si-au exprimat ingrijorarea fata de introducerea noilor tehnologii electronice folosite in interactiunea dintre cetateni, institutii statale si societati comerciale. Astfel, mii de persoane au raportat ca sunt fortati sa foloseasca acte si mijloace de inregistrare electronica.

Aceste ingrijorari s-au manifestat, initial, in legatura cu introducerea unui numar de identificare fiscal, fiind discutate in Comisia Sinodala Teologica a Sf. Sinod din 19-20 februarie 2001. Dezvoltarea noilor tehnologii si incorporarea lor in sfere diferite ale vietii publice a dus la o precizare mai clara a pozitiei bisericii, reflectata indeosebi in scrisorile Consiliului Episcopilor din 2004 catre Presedintii Rusiei si Ucrainei, ale Sf. Sinod din 26 octombrie 2005, in modul in care Consiliul Episcopilor a tratat aceste probleme in 2008 in documentul ”Asupra problemelor interne si externe ale Bisericii Ortodoxe Ruse”, in invataturile fundamentale ale Bisericii Ruse asupra demnitatii, libertatii si drepturilor omului, in adresa Patriarhului Kirill catre Imputernicitul Drepturilor Omului al Federatiei Ruse de pe 28 iulie 2009, precum si in precizarile din documentul pe anul 2011 al Episcopilor pe ”probleme externe si interne ale Bisericii Ruse”. Activitatea oricarui preot si mirean nu ar trebui sa intre in contradictie cu aceste documente programatice.

In cadrul proiectelor nationale  de creare a guvernarii electronice, in diferite tari s-a modificat legislatia introducandu-se termeni si concepte noi, rezultatul avand un impact radical asupra vietii. Deseori, aceasta face ca interactiunea dintre persoane si diferite structuri sa fie mai convenabila. Unul din principalele argumente ale statului in introducerea ”guvernarii electronice” este lupta impotriva coruptiei. Digitalizarea diferitelor documente si formarea bazelor de date duce la transferul transparent si verificabil al documentelor intre diferite domenii, fie economice, fie juridice, atunci cand acestea lucreaza cu cetatenii.

In ciuda acestor aspecte pozitive, problemele asociate identitatii electronice continua sa capete amploare. Astazi, sunt necesare noi abordari pe tema implicatiilor civile, morale, spirituale si teologice ale acestor probleme.

2. Codurile electronice de identificare si bazele de date ca parte a construirii unei sistem global electronic de conducere

Tratate internationale (in special Charta Okinawa asupra Societatii Globale Informationale, adoptata de G8 in 2000) au deschis calea crearii ”guvernarii statale electronice” prin ”e-government”, [care este] construit, pe baza standardelor internationale unitare, pe [o] singura platforma sofware. Autoritatile publice sunt integrate, [astfel] intr-un singur sistem global. Totodata, legile sistemelor cibernetice deseori se transfera asupra societatii umane si sistemul creeaza pericolul controlului si managementului total al cetateanului si societatii.

Orice element (host, device, file) dintr-o retea (network) de computer e intotdeauna etichetat (identificat) cu adresa sa – un cod numeric unic. De aceea, principiul tehnologic major al construirii societatii informationale globale este de a atribui un ID (identificator) unic (cod) fiecarei persoane, care sa fie intrebuintat, permanent, in toate interactiunile acesteia cu infrastructura publica – juridica, administrativa, financiara, transporturi, comert, sanatate, educatie si altele. Acest identificator este atat o desemnare a obiectului controlat de sistemul informatic cat si o cheie de acces la e-file-urile sale din bazele de date. Adoptarea (acceptarea) acestui identificator (ID-ului) inseamna consimtirea (voluntara sau fortata, constienta sau inconstienta) cuiva la regulile sistemului. Totodata, apare posibilitatea tehnica a verificarii fiecarui pas al acestei persoane, sau a verificarii loialitatii sale fata de sistem, fata de ideologile si viziunile dominante ce pot fi incompatibile cu crestinismul.

Recent, exista ingrijorari legitime asupra faptului ca folosirea unui ID digital poate sa fie impus persoanei ca o conditie pentru existenta sa fizica. Persoana poate fi constransa sa prezinte peste tot acest cod (ID) in loc de numele sau, atunci cand intra in contact cu entitati guvernamentale sau comerciale pentru a-si exercita drepturile civice si pentru a beneficia de bunuri si servicii. Folosirea ID-ului, alaturi de tehnologia moderna, va permite controlul total asupra unei persoane fara consimtamantul acesteia: urmarirea miscarilor, tranzactiilor, platilor, procedurilor medicale accesate, a asistentei sociale si a altor actiuni civice importante si chiar a vietii personale.

Exista deja actiuni alarmante de colectare si procesare a datelor personale a copiilor care invata in institutiile publice, deseori colectarea de date fiind necontrolata si nejustificata pentru procesul educational.

Informatiile colectate nu sunt doar stocate, ci pot fi analizate automat pentru a putea fi luate decizii de control asupra unor persoane anume. Dar, introducerea unui identificator (ID) universal al persoanei, permite crearea unei unice baze de date unde pot fi colectate, pastrate si analizate automat, in timp real, date din diferite domenii ale vietii umane.

Critici serioase din partea credinciosilor sunt provocate de amenintarea ca identificarea prin codare electronica sa devina obligatorie, ireversibila, si, astfel, sa fie impusa folosirea sa de catre persoana in relatiile sale cu statul si institutiile sociale si comerciale.

3. Comunicatii mobile

Devenit familiar, mobilul este unul din cele mai simple si conveniente mijloace de identificare a persoanei, determinandu-se, prin intermediul sau, locatia si ascultandu-i-se convorbirile. Puterea de calcul a telefoanelor, care creste mereu, si transformarea lor in niste computere de reala valoare, ingaduie pastrea datelor personale intr-o masura considerabila. Pericolul accesului nesanctionat la datele acestea creste pe masura ce se dezvolta retelele si creste viteza de transmitere a datelor.

4. Problema cardului universal electronic

Un instrument care sa insoteasca persoana in viata sa cotidiana ar putea deveni, in viitorul apropiat, cardul universal electronic. Este un device bazat pe un microprocesor conform unui standard global (tehnic) care identifica persoana. Acest card, ca si ID-ul digital, nu doar ca faciliteaza crearea unui sistem de monitorizare totala a actiunilor semnificative din viata personala, dar permite, totodata, controlul (manipularea) fiecarui cetatean in parte si a societatii ca intreg.

5. Amenintari la adresa securitatii cetatenilor si societatii

Managementul retelelor informationale globale este accesibil, astazi, acelor comunitati internationale care le-au creat arhitectura, elementele de baza si software, unde se pot introduce oricand, pe ascuns, diferite mecanisme care ar permite luarea in posesie a puterii reale. Aceasta evolutie a folosirii tehnologiei informationale si tehnologiei computerelor duce la o dependenta de neingaduit de furnizori externi de echipament si software, lucru ce poate duce, in viitor, la pierderea suveranitatii de stat.

Dezvoltarea tehnologiei informationale a dus la crearea unui nou tip de crima, in care raufacatorii folosesc in scopurile lor noua tehnologie. Astazi, cineva poate jefui o banca nu prin spargerea usilor si a safe-urilor, ci aflandu-se in cealalta parte a lumii. Este destul de usor sa se fure banii oamenilor, obtinandu-se numarul lor de identificare de pe cardul de credit. Iar cetatenii obisnuiti nu au nicio posibilitate sa se protejeze de criminalitatea digitala.

„Semnatura digitala/electronica” si legile de protectie a datelor personale nu pot stopa cresterea cybercrimelor. Experti din domeniul tehnologiei informationale sugereaza ca pana si cel mai avansat sistem de computer nu poate garanta securitatea informatiei de erori, virusi, acces neautorizat, greseli, coruptie sau stergere. Din practica este, de asemenea, cunoscut, ca diseminarea neautorizata a aspectelor din viata personala face persoana vulnerabila fata de dusmani si criminali.

In acelasi timp, trebuie admisa utilitatea inregistrarii voluntare si folosirea datelor de sanatate ale persoanelor suferinde de anumite boli cronice. Fara acestea, deseori devine imposibila mentinerea in viata a acestor oameni.

6. Biometria

Noile tehnologii de identificare folosesc tot mai mult date biometrice – date despre trasaturile fizice, psihologice, fiziologice si comportamentale ale oamenilor. Trasaturile pot fi: amprente, vene, retina, iris, forma fetei, a mainii, mainile, degetele, urechile, portretul termal al fetei, patternul vocii, ADN etc. Compaparea datelor biometrice ale omului cu datele care au fost mai inainte scanate, digitalizate si introduse in baza de date, se numeste autentificare sau verificare. Totodata, comunicarea umana nu va mai fi necesara, pentru ca omul va fi identificat de masina.

Aceste metode sunt foarte eficiente in rezolvarea crimelor si prevenirea accesului neautorizat in anumite zone. Totusi, colectarea generalizata a parametrilor biometrici ai persoanei pentru a fi stocate in device-uri electronice si baze de date, in scopul identificarii si autentificarii, submineaza demnitatea omului. Si, astfel, se violeaza normele de baza ale moralitatii, care au inclus intotdeauna ideea despre ce e permis sa se cunoasca despre persoana si ce nu. Conform expertilor, orice BIOCODE (cod biometric) contine intotdeauna mult mai multa informatie decat e necesar pentru o verificare de rutina a persoanei. Posibile abuzuri sunt evidente: de la discriminarea la angajare la santajul direct.

7. Dispozitive electronice de identificare implantabile 

Urmatoarea etapa a dezvoltarii tehnologiilor de identificare poate consta in introducerea pe scara larga a device-urilor miniaturale care pot urmari fiecare actiune semnificativa si pot servi la localizare. Deja exista dezvoltari tehnice ale unor astfel de device-uri, introduse sub pielea persoanei, sau etichete speciale aplicate pe corp. Exista planuri concrete de implementare a unor astfel de tehnologii. Numarul de identificare  imprimat in microcip va servi ca „portofel electronic” si ca mijloc de a determina locatia unei persoane in timp real prin folosirea sistemelor de pozitionare prin satelit. Acest lucru poate permite urmariea contactelor si cercului de cunostinte ale unui om iar, in perspectiva,  poate duce la un control complet asupra vietii societatii.

Este alarmant ca exista acte legislative adoptate [ce reglementeaza] device-uri nanoelectronice construite pentru contactul wireless dintre creierul uman si obiecte inconjuratoare, vehicole sau alte persoane.

8. Discriminare si violare a drepturilor omului

Sute de mii de cetateni, inclusiv crestini ortodocsi, ce nu vor, din diferite motive, sa intre sub un nou sistem de identificare si sa foloseasca acte de identitate electronice (ID personal, informatie personala cu cod de bare, numere de identificare) cu simbolism dubios, reclama violarea drepturilor lor constitutionale, din cauza lipsei de garantii legale adecvate.

Deseori, aceste persoane sunt lipsite de ajutor medical, pensie de batranete si alte beneficii. Alteori, nu pot incheia o intelegere comerciala, sau nu pot sa studieze, sa isi conduca afacerile, sa plateasca facturile, sa isi faca documente de calatorie. Doar o mica parte din aceste persoane merge in tribunale. Cei mai multi prefera sa se smereasca si sa indure [in tacere]. Ca rezultat, se formeaza un segment de persoane care sunt in afara tuturor sferelor vietii sociale, publice si statale. Multi cetateni sunt discriminati – sunt batrani, bolnavi si au nevoie de protectie sociala si tratament.

9. Biserica protejeaza libertatea data de Dumnezeu

Biserica Ortodoxa nu neaga necesitatea inregistrarii cetatenilor de catre stat. Din cele mai vechi timpuri, puterea isi poate recenza supusii si poate emite documente de identitate. Aceste masuri sunt necesare pentru protejarea legii si a sigurantei publice, pentru performanta economica si inlesnirea functiilor sociale. Biserica, participand la dezbateri, nu scuza pe cei care deviaza de la datoriile lor civice sau au scopuri criminale, ci protejeaza drepturile cetatenilor de a trai in societate in conformitate cu convingerile si principiile lor.

Biserica Ortodoxa Rusa crede ca oamenii au dreptul de a nu accepta toate noile tehnologii care, la randul lor, nu trebuie sa devina coercitive, lipsite de alternativa si obligatorii/silnice. Trebuie sa se mentina posibilitatea folosirii sistemului traditional de inregistrat  (numele de familie, prenumele, patronimicul, data si locul nasterii, locul de domiciliu) si documentele de identitate traditionale. Este imperativ sa se introduca o interdictie legislativa asupra constrangerii cetatenilor de a folosi mijloacele automate pentru colectarea, procesarea si inregistrarea datelor personale, a informatiilor private si confidentiale ale persoanei, precum si asupra constrangerii de a primi sau folosi orice mijloace de identificare a persoanei.

E necesar sa se respecte dreptul constitutional al cetatenilor de a refuza folosirea mijloacelor electronice de inregistrare si identificare a persoanei. Acest lucru este posibil doar printr-o legislatie clara si fara ambiguitati care sa consolideze dreptul incontestabil al cetatenilor de a folosi actele si mijloacele traditionale. Implementarea unei astfel de legislatii trebuie sa fie protejata economic, organizatoric si tehnic pentru ca garantiile [constitutionale] sa nu ramana doar o formalitate.

Biserica face apel la stat sa ia in considerare propunerea legislativa care interzice aplicarea pe corpul uman a oricaror tag-uri/etichete de identificare vizibile sau invizibile, implantarea device-urilor de identificare micro si nanoelectronice in corp sau creier, crearea de microcipuri biologice biocomputere din celule umane.

Avand in vedere ca detinerea de informatie personala face posibil controlul si conducerea persoanei in diferitele sfere ale vietii sale (financiara, medicala, familiala, sociala, proprietate etc.) se creeaza o reala posibilitate de interventie, nu doar in viata cotidiana, ci, de asemenea, in lumea sa spirituala. (…).

Consimtamantul cetatenilor in folosirea mijloacelor electronice de inregistrare ar trebui sa fie informat, prin luarea in considerare a tuturor consecintelor deciziilor luate in aceasta privinta. Cetatenilor care doresc sa foloseasca aceste instrumente trebuie sa li se garanteze instiintarea asupra continutului inregistrarilor electronice precum si posibilitatea de a le schimba sau de a le sterge acolo unde nu se aduce atingere sigurantei publice. Documentele eliberate de stat nu trebuie sa contina informatie a carei esenta si scop nu este clar sau este ascuns de proprietar, sau sa aiba simboluri care au caractere blasfemiatorii, chestionabile sau care ofenseaza sentimentele credinciosilor.

Biserica poarta dialog pe aceste teme cu autoritatile din Rusia, Ucraina, Belarusia, Moldova, Kazahstan si alte tari, urmarind ca pozitia credinciosilor sa fie avuta in vedere si inteleasa.

Catre clerul, monahii si toti credinciosii Sfintei Biserici se face apel sa arate in aceasta complicata problema trezvia crestina a mintii, sa se ingrijeasca pentru libertatea marturisirii credintei si pastrarea modului de viata crestinesc, amintindu-si aminte ca numai celui care traieste in Hristos si tine unitatea Bisericii Sale ii poate aduce Dumnezeu roada buna duhovniceasca (Cf. Ioan 15: 6-12).

preluarea acestei traduceri este permisa numai cu acordul nostru

***

Teologia-Sociala.ro: Bazele doctrinei Bisericii Ortodoxe Ruse despre demnitate, libertate și drepturile omului (fragmente; document din 2008)

(…) Viața privată, concepția despre viață și voința oamenilor nu trebuie să fie obiectul unui control total/totalitar. Manipularea dreptului de a alege al cetățenilor și a conștiinței acestora de către structurile puterii, de forțele politice, de elitele economice și informaționale prezintă un mare pericol pentru societate. De asemenea, sunt inadmisibile colectarea, concentrarea și folosirea informației despre diferite aspecte ale vieții oamenilor fără acordul lor. În cazurile când acest lucru este totuși cerut pentru apărarea patriei, pentru păstrarea moralității, pentru ocrotirea sănătății, pentru protejarea drepturilor și intereselor legitime ale cetățenilor, precum și pentru prevenirea sau descoperirea infracțiunilor sau pentru realizarea actului de justiție, colectarea informației despre o anumită persoană se poate realiza fără acordul acesteia. În aceste situații însă, obținerea și utilizarea informației trebuie să se realizeze conform scopurilor declarate și cu respectarea legii.

Metodele de colectare și prelucrare a informației ce se referă la membrii societății trebuie să se efectueze astfel încât să nu se aducă atingere demnității umane, să nu fie limitată libertatea și omul să nu fie transformat din subiect al relațiilor sociale în obiect al controlului tehnic.

Un pericol și mai mare pentru libertatea omului este reprezentat de implementarea mijloacelor tehnice care vor însoți omul permanent sau care vor fi inseparabile de corpul lui, în special dacă acestea vor putea fi folosite pentru realizarea controlului și manipulării persoanei.

(…)

– împiedicarea controlului total asupra persoanei umane, asupra alegerii libere a concepției sale despre lume și asupra vieții private prin intermediul folosirii tehnologiilor moderne și a manipulării politice;

(…)

Legaturi:

***

***

***


Categorii

Carduri electronice/ cipuri, Guvernarea electronica (E-GUVERNARE), Ierarhi rusi, Internet, New Media, Noile Tehnologii, Panopticon, Patriarhul Kirill, Traduceri, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

19 Commentarii la “Biserica Rusa despre GUVERNAREA ELECTRONICA, CARDUL UNIVERSAL, BIOMETRIE SI CIPURI. Pericolul unui sistem global de control totalitar al cetateanului

  1. “Biserica Ortodoxa Rusa crede ca oamenii au dreptul de a nu accepta noile tehnologii care, in schimb, nu trebuie sa devina coercitive si de neconestat.”

    Din nefericire ramane la nivel de bloguri si recomandari la nivel individual cu duhovnicul, nici un protest “oficial” (la nivel public) din partea a nici unei grupari – eparhii ortodoxe de nicaieri (sau cel putin eu nu am auzit). Oamenii au fost lasati sa se lupte singuri!

    Vedeti cazul mai jos pe you tube al acelei familii din Texas, anul trecut cand de fapt a inceput mandarea in scolile din Texas al cardului RFID (prima oara, dupa agentii CIA si FBI, care au deja cipul implantat).
    http://www.youtube.com/watch?v=_awY6U6QUfk

    Sapatama trecuta unii copii din 2 scoli din Texas au fost exmatriculati ca au refuzat cardul RFID in numele convigerilor religioase.

    Acum 2 ani, impreuna cu unii din colegii mei, am facut petitie la spitalul la care lucram impotriva obigativitatii vacinului de gripa. Am luat pana si scrisoare oficiala de la bisericile crestine (fiecare de unde apartineam, ca nu toti au fost ortodocsi) si ni s-a refuzat. Au fost facute presiuni asupra noastra ca vom fi concediati daca nu luam vacinul; noi insa de buna voie ne-am pus demisia.

    Ne-a ajutat Bunul Dumnezeu sa gasim fiecare in felul lui, altceva la spitale care inca nu mandau/obligau vaccinarea.
    Anul acesta 99% din spitalele din US au impus vaccinarea de gripa a personalului medical si al celor ce vin in contact direct cu pacientul. Nu stiu cati dintre noi mai putea refuza…

    Incepand cu 2013, statul in care lucrez a inceput sa ceara/oblige “finger print” adica amprente digitale tuturor celor ce poarta o licenta (medical/pharmacist sau nursing license) care dupa leagea americana trebuie reinoita anual. Refuzi, ti se ia dreptul de practicare a profesiei.

    Noua lege sanitara (care trebuie citita printre randuri) ratificata de congresul american in 2010
    http://www.youtube.com/watch?v=XbJs5A1g6bA
    si care se vrea pusa in aplicare pana in 2015-2017, va impune un “electronic device” (desii nu se spune precis RFID chip) tuturor celor ce vor vrea sa aiba access la health care. Daca nu vor putea impune chipul implantat de la inceput , vor putea cel putin impune cardul de sanatate RFID. Majoritea spitalelor de aici au implementat deja barcoding, in 2 ani toata lumea trebuie sa se alinieze prin lege, pt “securitea pacientilor” si a impiedica erorile medicale. Pererea mea: it’s a matter of time, adica eu o vad ca se va intampla in timpul vietii mele, nici nu stou daca voi mai apuca sa ajung la pensie… si mai cred ca Europa nu va ramane in urma, din nefericire.

    Peste toate acestea nu numai ca statul nu a fortat recunoasterea “casatoriilor homosexuale” bisericilor crestine, dar unele – ele singure s-au oferit sa aduca inovatii crestinismului si sa redefineasca “taina nuntii” deci sa-i casatoreasca pe sodomiti in biserica.
    Si iarasi biserica ortodoxa din america la nivel oficial tace! Ierarhii si-au bagat cu totii capul ca strutul in nisip (Domnul sa ma ierte, o spun nu cu judecata ci cu durere) Numai un statet de manastire din ROCOR a luat atitudine, pana acum.

    Parintele Arsenie Boca: “Imi pare rau ca voi sunteti cei de pe urma”.

  2. @ellaina:

    Reactia Bisericii Ruse are legatura cu statul rus si cu celelalte state care tin de Patriarhia Moscovei. In primul rand, asadar, este pentru proprii enoriasi si fata de autoritatile din aceste tari. Noua ne serveste ca exemplu de atitudine si de argument.

    Noua lege sanitara (care trebuie citita printre randuri) ratificata de congresul american in 2010
    http://www.youtube.com/watch?v=XbJs5A1g6bA
    si care se vrea pusa in aplicare pana in 2015-2017, va impune un “electronic device” (desii nu se spune precis RFID chip) tuturor celor ce vor vrea sa aiba access la health care. Daca nu vor putea impune chipul implantat de la inceput , vor putea cel putin impune cardul de sanatate RFID. Majoritea spitalelor de aici au implementat deja barcoding, in 2 ani toata lumea trebuie sa se alinieze prin lege, pt “securitea pacientilor” si a impiedica erorile medicale. Pererea mea: it’s a matter of time, adica eu o vad ca se va intampla in timpul vietii mele, nici nu stou daca voi mai apuca sa ajung la pensie… si mai cred ca Europa nu va ramane in urma, din nefericire.

    Probabil este doar inca unul din nenumarate hoaxuri care circula pe seama acestei legi. Din cate am inteles citind legea, e vorba de sectiuni care reglementeaza modul in care sunt folosite chipurile medicale si de instituirea unui registru national central care va tine evidenta lor. Deci NU e vorba despre chipuri care sa fie folosite ca ID pentru a-ti declina calitatea de asigurat, si NU e vorba despre generalizarea folosirii acestuia. Ci despre acele cazuri care DEJA exista in care chipurile sunt folosite in diverse aplicatii medicale… In orice caz, chiar e bine sa verificam noi insine, pe lege, astfel de materiale youtube care sunt facute de te miri cine si pe care nu e bine sa le luam de bune asa usor…

  3. Este impresionant cat de vie este Biserica Rusa, pe cand noi nici nu stiam. Nu este o atitudine ferma, dar nici nu este cazul. Deocamdata se iese in intampinarea guvernarii electronice. Cetatenii/credinciosii rusi se simt macar sprijiniti. Pe cand la noi viata mioritica isi urmeaza transhumanta ca si cum nimic nou nu se petrece sub soare.

  4. Sigur, sunt in parte de accord, pot fi si multe speculatii in interpretarile astea protestante, insa paradoxal un sambure de adevar exista totusi si in ele, iar cand esti afectat mai direct – sau chiar in focul lor altfel simti lucrurile.
    Binenteles planul mai marilor acestor lumi se va indeplini daca Domnul va ingadui…
    “Exista insa o diferenta la nivel personal de experienta/ traire si intelegere, (pr Rafail Noica)” iar “diferentele” astea ar trebui sa ne faca sa invatam mai mult unii de la altii, in loc de a da lectii sau specula “caderile fratelui”, sau alte patimi presupuse ale fratelui (cum am citit anterior remarcile la adresa dnul Bogdan, sau articolul cu …nemteasca, nu stiu cui se adresa)- un prilej de a creste catre celalat.
    F. interesant pt mine este comentariul pr Rafail Noica ref. la parintele sau spiritual SOFORNIE si vis a vis de cum a evoluat lumea occidentala dupa primul razboi si cum Romania este inca cu multi ani in urma acestor blestamatii occidentale deci si ca experienta a lor).
    Atmosfera din jur nu ma face sa vad lucrurile prin ochelari cu tenta roz (pr Serafim Rose nu mi se pare deplasat cand spune ca apocalipsa este acum, nici pr Arsenie Boca cand spune ca voi sunteti cei de pe urma), insa tinand cont de Dumnezeul nostru, nu este nevoie sa deznadajduim.
    Iertari pt palavrageala, am sa inchei aici.

  5. @ellaina:

    Ne refeream strict la chestiunea legislativa si a asigurarilor de sanatate americane, nu la tabloul general.

    sau articolul cu …nemteasca, nu stiu cui se adresa

    Nimanui in particular si tuturor in general. 🙂 Chiar nu are legatura deloc, dar deloc cu ce am discutat aici. Nici interventia noastra anterioara nu a fost vreuna de criticare sau mai stiu ce, ci de observatie punctuala la o chestiune punctuala.

  6. Este interesanta observatia ca este de rau augur formarea unui guvern care sa intervina in mai toate laturile vietii oamenilor. Pt ca ar fi vorba de o dominatie antihristica, nu doar de totalitarism si iubire de stapanire. Crestinii cred in purtarea de grija a lui Dumnezeu si in libertatea si responsabilitatea fiecaruia, mai putin in ordinea umana.
    Ar trebui sa ne acceptam limitele si imperfectiunile omenesti. Ele pot fi depasite omeneste, nu prin constrangere. Si nici nu pot fi depasite toate, de aceea este absurda dorinta de a fi “perfecti” intr-o lume imperfecta. De jos observam (daca observam) doar efectele secundare nocive ale electronicii, alimentelor modificate…, dar cei de sus spioneaza, domina, se imbogatesc prin aceste parghii.
    Sunt evidente cat casa toate gogoritele legate de carduri, documente cipizate; ce sa ne facem probleme de a justifica impotrivirea noastra? Dar e drept ca Biserica trebuie sa intervina mai mult, e datoare cu un cuvant oficial, raspicat. Doar ea poate raspunde de pe acelasi rang invaziei mascate oculte. Persoanele individuale nu au putere si sunt vulnerabile in fata statului. Orice iesire in fata nu este decat bravada goala.

  7. Foarte bine au pus problema in articol. Au evidentiat clar, logic si in deplina cunoastere toate pericolele care se ascund in noile tehnologii. Au cerut alternative. Este un model de urmat. M-as simti ocrotita daca as vedea si in biserica noastra o astfel de pozitie. In manastiri monahii sunt pregatiti sa refuze dar ierarhii nu au dat pana acum nici un semn de refuz al actelor biometrice si de sprijinire a credinciosilor.

  8. Sanziana soro, pai ce semn de refuz sa dea ierarhii nostri! cand stim bine care a fost reactia patriarhiei romane prin asa zisul parinte costel stoica purtatorul de cuvant al patriarhiei si anume ca dumnealor de la patriarhie nu vad niciun pericol prin acestea, ba mai mult decat atat le primesc fara nicio ezitare.ACUM TRAGE SI TU O CONCLUZIE DIN TOATE ACESTEA

  9. Pingback: “Siguranta” actelor electronice. DATELE DIN PASAPORTUL BIOMETRIC ROMANESC – CITITE CU UN SMARTPHONE! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  10. Pingback: Mitropolia Inaltului Serafim de Pireu: ATITUDINI PE TEMA ACTELOR DE IDENTITATE ELECTRONICE - Razboi întru Cuvânt
  11. De ce se vrea controlul electronic?Pai in primul rand nu toata lumea stiea sa foloseasca un computer.Eu ce folosesc ceva simplu , dar sunt programe foarte avansate, pe care numai functionarii care folosesc asa ceva le pot folosi.Odata aprobate astfel de controale electronice duce clar la robie. Cum poate un biet om sa combata ceva legat de aceste carduri cand el nici nu stie cum functioneaza.Mie mi-au trebuit vreo 5 ani sa lucrez bine cu calculatorul, dar ganditiva la ingineri IT-isti care fac facultati in acest domeniu si nu pot fi intelesi de nimeni.Nu este nevoie de carduri electronice.Este si o mare risipa de energie electrica.Nici un aparat nu functioneaza fara curent electric

  12. Pingback: Sinodul Bisericii Rusiei despre ACTELE ELECTRONICE si noile tehnologii de SUPRAVEGHERE (document oficial) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  13. Pingback: Pr. Vsevolod Chaplin (Biserica Rusiei): CAZUL SNOWDEN contribuie la REZISTENTA fata de LAGARUL ELECTRONIC TOTALITAR GLOBAL - Recomandari
  14. Pingback: Spre o societate in care oamenii vor fi spionati chiar in trupurile lor. MICROCIPURI WIRELESS IMPLANTATE PENTRU ADMINISTRAREA PASTILELOR. “Inovatia” complexului farmaceutic-industrial propusa de CNN - Recomandari
  15. Admin,am o intrebare.Stiti cumva de introducerea cipurilor sub piele,in Rusia.Am vazut un video pe youtube unde se platea biletul de autobus cu cipul de sub piele.O fi adevarat?
    Va rog sa-mi lasati o adresa unde sa pot comunica si sa va trimit video-ul.

  16. @ Anca:

    Nu credem sa fie adevarat. Puteti pune linkul aici.

  17. “31. Lăudat să fie Domnul pentru milele Lui, pentru minunile Lui, pe care le-a făcut fiilor oamenilor!
    32. Înălţaţi-L pe El în adunarea poporului şi în scaunul bătrânilor lăudaţi-L pe El,
    33. Prefăcut-a râurile în pământ pustiu, izvoarele de apă în pământ însetat
    34. Şi pământul cel roditor în pământ sărat, din pricina celor ce locuiesc pe el.
    35. Prefăcut-a pustiul în iezer de ape, iar pământul cel fără de apă în izvoare de ape,
    36. Şi a aşezat acolo pe cei flămânzi şi au zidit cetate de locuit
    37. Şi au semănat ţarine şi au sădit vii şi au strâns belşug de roade
    38. Şi i-a binecuvântat pe ei şi s-au înmulţit foarte şi vitele lor nu le-a împuţinat.
    39. Şi iarăşi au fost împuţinaţi şi chinuiţi de apăsarea necazurilor şi a durerii.
    40. Aruncat-a dispreţ asupra căpeteniilor lor şi i-a rătăcit pe ei în loc neumblat şi fără de cale.
    41. Dar pe sărac l-a izbăvit de sărăcie şi i-a pus pe ei ca pe nişte oi de moştenire.
    42. Vedea-vor drepţii şi se vor veseli şi toată fărădelegea îşi va astupa gura ei.
    43. Cine este înţelept va păzi acestea şi va pricepe milele Domnului.”

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare