Facebook si Google, impreuna in campania pentru ELIMINAREA ANONIMITATII PE INTERNET: “Cei care nu-si dezvaluie identitatea trebuie sa dispara”!/ MASS-MEDIA in ghearele ”mogulilor” DIGITALI/ Terorismul in era internetului/ Inca un test social media reusit: revolta spontana Twitter la Hollywood (Stiri internet si retele sociale, 30 iulie 2011)

29-07-2011 9 minute Sublinieri

identitate-vs-anonimitate

Randi Zuckerberg, director de marketing la Facebook şi sora fondatorului companiei, susţine răspicat că “oamenii trebuie opriţi să acţioneze în mediul online fără să aibă numele real afişat“, scrie Huffington Post.

Facebook este unul dintre puţinele site-uri care le cer membrilor să îşi folosească numele şi adresele de e-mail reale la înregistrare. Această politică a fost greu de implementat, pentru că pe reţeaua de socializare încă mai există conturi de tip spam sau destinate animalelor de companie.

Randi Zuckerberg sugerează că, odată cu eliminarea anonimităţii, s-ar reduce şi hărţuirea în mediul virtual. “Cred că anonimitatea pe internet trebuie să dispară. Oamenii se comportă mult mai bine când ştiu că le va apărea numele real. Cred că unii se ascund în spatele unui pseudonim şi consideră că pot spune ce vor, în spatele uşilor închise“, a declarat directorul de marketing al Facebook.

Criticii spun că unii utilizatori de internet au nevoie de protecţie

Şi fostul şef al Google, Eric Schmidt, a susţinut utilizarea identităţii reale a utilizatorilor. Din punctul său de vedere, anonimitatea este “periculoasă”, iar guvernele ar trebui să le ceară oamenilor să îşi folosească numele reale pentru activităţile pe internet.

Totuşi, propunerea este controversată, scrie Huffington Post, criticii ei susţinând că unii indivizi, cum ar fi dizidenţii şi victimele abuzurilor sexuale, trebuie protejaţi de condiţia de anonimitate.

Mulţi oameni cred că numele reale vor rezolva problema hărţuirii pe internet, dar nu o vor rezolva. În plus, această politică ar putea pune în pericol libertatea de exprimare, dialogul pe anumite teme importante“, crede Matthew Ingram de la portalul de ştiri despre tehnologie Gigaom.

O prezentatoare TV, victima unui anonim care a postat pe internet videoclipuri cu ea goală

Deşi a fost presată de multe ori să spună prin ce aplicaţii vrea Facebook să mărească securitatea pe internet, Zuckerberg a evitat de fiecare dată răspunsul. Sunt atât de multe lucruri pe care le putem face, lucrăm cu comitetul nostru pentru siguranţa în online, a declarat directorul de marketing al reţelei de socializare.

Erin Andrews, o prezentatoare a postului TV ESPN care a avut de suferit când un anonim a postat pe interet un videoclip cu ea goală, s-a alăturat iniţiativei lui Zuckerberg. Ea a încercat de mai multe ori să determine eliminarea imaginilor compromiţătoare de pe internet, dar s-a lovit de refuzul unor companii precum Google.

Ea spune că, deşi cel mai mare motor de căutare desfăşoară o campanie similară celei a lui Randi Zuckerberg, videoclipul cu ea goală încă mai este indexat pe site. “Sunt confuză“, a declarat Andrews, care precizează că “tot hărţuire se numeşte” ceea ce i se întâmplă ei, chiar dacă are peste 30 de ani. “Cineva trebuie să ia măsuri”, a conchis prezentatoarea.

Randi Zuckerberg, sora lui Mark Zuckerberg, şi director de marketing la Facebook le-a impus angajaţilor să-şi folosească numele adevărate şi adresele de email atunci când intră pe celebra reţea.

Consider că anonimatul pe internet trebuie să dispară. Oamenii au o prestanţă mult mai bună atunci se semnează cu numele lor reale. Oamenii se ascund în spatele anonimatului şi au senzaţia că pot spune tot ce le trece prin cap,a spus Randi Zuckerberg.

Eric Schmidt, CEO Google, susţine acestă iniţiativă. Mai mult, acesta spune că anonimatul online este periculos şi crede că Guvernul ar putea să le ceară americanilor să se folosească de numele lor în toate activităţile online.

Anders Behring Breivik, autorul masacrului din Norvegia, a declarat că fapta sa nu este decât o „acţiune de marketing”, cu ajutorul căreia ucigaşul dorea să facă publicitate tratatului său – redefinind astfel relaţia dintre real şi virtual şi aducând în prim-plan răspândirea ideilor radicale prin internet.

Ca urmare a atacurilor din Norvegia, mai multe guverne din Europa au adus în discuţie noi măsuri de supraveghere a site-urilor considerate „extremiste”. Astfel, politicianul german Hans-Peter Uhl, membru al partidului conservator de guvernământ, a cerut arhivarea datelor tuturor utilizatorilor din Germania pentru şase luni: toate e-mailurile, mesajele, SMS-urile, toate paginile vizitate sau comentariile scrise pe forumuri de fiecare cetăţean ar sta astfel la dispoziţia poliţiei şi serviciilor secrete deşi, în martie 2010, o lege identică a fost declarată neconstituţională de cea mai înaltă instanţă judecătorească din Germania.

În Finlanda, vicepreşedintele poliţiei a declarat că în urma atacurilor forţele de ordine au intensificat monitorizarea internetului, în timp ce în Estonia un secretar de stat pentru siguranţa naţională a cerut posibilitatea identificării mai rapide a adreselor IP – o serie unică de numere cu ajutorul căreia poate fi identificat fiecare utilizator al internetului.

Însă mulţi activişti pentru drepturile omului sunt îngrijoraţi că politicienii ar putea folosi atacurile din Norvegia pentru a îngrădi libertăţile existente pe internet. Joe McNamee, de la ONG-ul European Digital Rights, a declarat pentru Deutsche Welle că „adeseori, aceste măsuri ar fi fost irelevante şi nu ar fi putut împiedica tragediile în urma cărora sunt propuse – însă nu contează, politicienii vor să umple un «vacuum de confidenţă» cu ceva, orice, până şi ceva nefolositor sau chiar contraproductiv“.

Instigă Jeremy Clarkson la terorism?

Dacă s-ar putea spune că abordarea subiectului de către politicieni este, în multe cazuri, alimentată de o dorinţă populistă, nu se poate spune că subiectul în sine nu merită atenţie; Breivik a fost inspirat (şi influenţat) de o pleiadă de bloggeri şi jurnalişti cunoscuţi drept critici la adresa islamului – mulţi dintre aceştia făcând însă parte din mainstream. Printre alţii, el îl citează pe jurnalistul şi scriitorul american Mark Steyn, ale cărui articole apar în ziare respectabile, sau pe Jeremy Clarkson, celebrul prezentator al emisiunii Top Gear şi editorialist la prestigiosul cotidian britanic The Times. De asemenea, internetul pare să fi avut un rol important în viaţa lui Breivik – majoritatea informaţiilor conţinute de tratatul său de 1.500 de pagini provin din mediul online: articole, statistici, până şi instrucţiunile de construire a bombei care a ucis şapte oameni la Oslo.

Însă pentru Breivik internetul este mai mult decât un agregator de informaţii şi idei; ucigaşul a înţeles poate mai bine decât alte organizaţii teroriste puterea internetului de a îşi disemina manifestul – care, de altfel, a şi fost conceput ca atare. Breivik explică pe două pagini de ce a ales formatul Word pentru publicare şi oferă cititorilor sfaturi cum să descarce programul necesar pentru a îl citi şi cum să îl convertească în alt format, dacă doresc. De asemenea, Breivik şi-a însoţit manifestul de o înregistrare video postată pe Youtube – un fel de spot promoţional pentru carte. Dacă organizaţiile teroriste musulmane folosesc uneori internetul pentru a se lăuda cu realitatea creată de ele, postând înregistrări ale unor execuţii sau atentate sinucigaşe, Breivik a ales calea contrară – folosind realitatea (adică acţiunile sale teroriste) ca reclamă la manifestul său.

Desigur că şi în cazul islamiştilor atacurile sunt un mod de a atrage atenţia asupra ideologiei – însă Breivik a încercat să perfecţioneze propaganda acestora, manifestul său adresându-se deliberat unei generaţii pentru care internetul nu mai are secrete şi care îl foloseşte atât pentru a acumula informaţii, cât şi drept extindere a vieţii sociale (de menţionat că Breivik adunase pe cele două profiluri ale sale peste 7.000 de prieteni, oameni pe care îi considera apropiaţi din punct de vedere ideologic). Breivik a gândit manifestul în cele mai mici detalii – neuitând să adauge mai multe poze ale sale la sfârşit, oferind astfel media materialul cu care să îşi ilustreze articolele.

Hackeri împotriva lui Breivik

Organizaţia de hackeri Anonymous, cunoscută în principal pentru atacuri asupra unor site-uri guvernamentale sau ale unor mari companii, şi-a propus să elimine manifestul lui Breivik din internet – însă nu prin cenzură, ci prin ridiculizare.

Astfel, într-un apel adresat tuturor celor interesaţi, Anonymous cer internauţilor să descarce manifestul, să manipuleze textul şi pozele şi apoi să urce documentul înapoi pe internet – sub acelaşi nume şi pe cât mai multe siteuri, astfel încât originalul lui Breivik să se scufunde într-o mare de copii false, devenind din ce în ce mai greu de găsit.

Scopul definit de Anonymous este ca „Anders să devină un personaj ridicol, pe care să nu îl mai ia nimeni în serios“. Rămâne de văzut în ce măsură acţiunea lor va avea succes – şi dacă, aşadar, mulţimea de anonimi din care este format internetul va fi în stare să ducă la bun sfârşit această operaţiune de autopurificare.

Tribunalul din Auxerre a condamnat un locuitor din Drôme la cinci luni de închisoare cu suspendarea executării pedepsei şi la plata unor daune de 410 euro, după ce a făcut un profil fals pe Facebook, folosind fotografia fostei sale iubite. În septembrie 2010, bărbatul a făcut un fals profil pe reţeaua de socializare Facebook postând fotografia fostei sale iubite, faţă de care avea resentimente puternice, informează www.lyonne.fr.

Îndrăgostitul respins, a vrut să se răzbune. Victima, locuind în Appoigny, era prezentată în sutien pe reţeaua de socializare, cu comentarii degradante.

Am făcut acest lucru pentru a o provoca, pentru a o determina să-mi răspundă“, a declarat inculpatul la audieri, în timp ce avocatul său a susţinut că femeia s-a folosit de el.

Bărbatul de 54 de ani a fost condamnat la cinci luni de închisoare cu suspendare şi va trebui să plătească victimei daune în valoare de 410 euro.

Gigantul Microsoft a găsit, de curând o nouă armă pentru a detrona Google Mail în cel mai amuzant mod. Astfel, potrivit ZDNet.com, dezvoltatorii companiei au prezentat la o conferinţă un clip care îl prezintă pe “Omul GMail”, cel care “îşi bagă nasul” în toate mesajele utilizatorilor, încălcându-le dreptul la intimitate.

Spotul reprezintă o ironie la serviciul de publicitate Google AdWords, care listează reclamele în funcţie de cuvintele cheie conţinute de mailurile utilizatorilor.  În acest sens, este afişat şi un slogan care caracterizează acest serviciu, intrigând consumatorii GMail, cărora le sunt invadate mesajele: “E-mailul tau e problema ta. Google o tranformă în a lor.” (…)

Publicaţia britanică „The Guardian“ a publicat un top 100 al celor mai influenţi oameni din industria media şi marketing pentru anul 2011. Mark Zuckerberg, părintele Facebook, Jack Dorsey, directorul Twitter, şi Larry Page, şeful Google, sunt cei mai puternici oameni din media în Marea Britanie, conform „The Guardian“.

La începutul anilor 2000, pe vremea când Facebook nu exista nici măcar la nivel de idee, puterea media din Marea Britanie era în mâinile directorilor sau proprietatarilor presei tradiţionale. Topul de anul acesta, realizat de „The Guardian”, aduce în prim plan o răsturnare de situaţie: patru din primii cinci cei mai puternici oameni de media ai Marii Britanii provin din mediul digital. Primul este chiar tânărul Mark Zuckerberg (27 de ani), fondatorul Facebook. Reţeaua socială atrage cel mai mare volum de publicitate din zona digitalului din Marea Britanie şi este considerată o uriaşă platformă de distribuţie media.

Ocupantul locului doi, Jack Dorsey, directorul Twitter, este nou intrat în topul „The Guardian”. Platforma de microblogging Twitter a schimbat relaţia dintre media, politicieni, fani şi celebrităţi şi a devenit o sursă extrem de bună pentru jurnalişti.

Larry Page, şeful Google, este al treilea cel mai puternic om din media pentru că Google continuă să domine între motoarele de căutare, dar şi să atragă venituri importante din publicitate.

Rupert Murdoch pierde teren

Magnatul media Rupert Murdoch, care în alţi ani ocupa primul loc sau al doilea în acest clasament, a coborât acum pe locul şase. Dacă în trecut Murdoch era fie temut, fie curtat de politicienii britanici, mogulul este acum un paria după scandalul interceptărilor în care a fost implicat unul dintre ziarele din trustul său, „News of the World”. Deşi tabloidul britanic reprezenta cam 1% din afacerile pe care News Corporation le derula, a fost suficient cât să dea peste cap întreaga industrie media din Marea Britanie.

În clasamentul celor mai influenţi 100 de oameni de media din Marea Britanie au mai intrat şi doi dintre copiii magnatului media: James Murdoch, director operaţional News Corporation (locul 11) şi Elisabeth Murdoch (locul 25), director executiv al companiei de producţie TV Shine Group.

Steve Jobs, unul dintre părinţii Apple, a ajuns pe poziţia a cincea, după ce anul trecut a fost chiar pe locul întâi. Jobs a fost absent cea mai mare parte a anului trecut, dar şi anul acesta, din cauze medicale.

Judecătorul care decide soarta media

Pe locul nouă a coborât, de pe locul şase, englezul Simon Cowell, cunoscut odinioară drept juratul morocănos, cu replici tăioase, din emisiunea de talente American Idol. În prezent, Cowell are propriul format de emisiuni de talente, „X Factor”, care va fi lansat în acest an şi în România. Pe locul zece se află Lord Justice Leverson, judecătorul care se ocupă de scandalul interceptărilor în care este implicat trustul News Corporation. Deciziile pe care Leverson le va lua ar putea avea o influenţă importantă în peisajul media din Marea Britanie, cred jurnaţii „The Guardian”.

Cei mai puternici oameni din media

1. Mark Zuckerberg – fondatorul Facebook.
2. Jack Dorsey – directorul executiv Twitter.
3. Larry Page – director executiv Google.
4. Mark Thompson – director general BBC.
5. Steve Jobs – cofondator Apple.
6. Rupert Murdoch – director executiv News Corporation.
7. Sir Martin Sorrell – director executiv WPP.
9. Simon Cowell – producător TV.
10. Lord Justice Leveson – judecător la Înalta Curte de justiţie.
*Sursa: Media Guardian

Ceea ce a început ca o petrecere de stradă anunţată pe Twitter s-a transformat într-o revoltă cu maşini de poliţie, acte de vandalism, arestări şi violenţă, scrie Huffington Post.

Totul s-a întâmplat în Hollywood, unde un DJ pe nume Kaskade a lansat o invitaţie pe Twitter: “Haideţi să vedem dacă magia reţelelor sociale va funcţiona astăzi”.

“Magia” a funcţionat, pentru că atât de multă lume s-a strâns la locul de întâlnire, un cinematograf, încât poliţia din Los Angeles a fost nevoită să intervină în forţă.

Când mulţimea a început să arunce sticle de bere în autorităţi, forţele de ordine au replicat cu arme nonletale.

Curând, trei dintre participanţi au fost arestaţi, dar doi au fost eliberaţi la scurt timp. Imediat, au început să apară mesaje pe Twitter, de genul: “Pentru binele comunităţii, nu veniţi în această seară Supperclub!”.

Dacă la început DJ Kaskade încerca să-şi încurajeze spectatorii să lupte cu poliţia, s-a mai temperat când a văzut că lucrurile degenerează: “Petrecerea s-a încheiat oficial. Toată lumea trebuie să plece acasă. Fiţi respectuoşi şi liniştiţi-vă”.

Tot pe Twitter, regia de transport în comun a anunţat că metrourile şi autobuzele care trec prin faţa cinematografului au fost deviate.

Principalele reţele de socializare de pe internet, Facebook şi Twitter, nu fac altceva decât să creeze o generaţie de tineri şi adolescenţi obsedaţi de ei înşişi, cu probleme grave de atenţie şi de concentrare şi o dorinţă copilărească de a cere altora părerea şi ajutorul în privinţa oricărei probleme cu care se confruntă”, este de părere baronesa Susan Greenfield, profesoară la Universitatea Oxford. Potrivit reputatei savante britanice, expunerea repetată la reţelele de socializare generează la utilizatori o criză de identitate, ei ajungând să-şi dorească permanent să atragă atenţia asupra lor, “ca un copil mic care se laudă mamei sale, “mămico, uite ce-am făcut eu!. Baronesa Greenfield crede că dezvoltarea prieteniilor virtuale, ca şi folosirea pe scară tot mai largă a jocurilor de calculator, ar putea modifica felul cum se realizează conexiunile neuronale. Acest lucru poate duce la diminuarea capacităţii de concentrare, la dorinţa de a primi instantaneu laude şi la diminuarea unor capacităţi non-verbale, ca de pildă abilitatea de a privi pe cineva în ochi în timpul conversaţiilor.
Peste 750 de milioane de oameni folosesc, la această oră, Facebook pentru a afişa fotografii, clipuri şi a posta, cu regularitate, amănunte legate de viaţa cotidiană. Alte milioane apelează la Twitter pentru a discuta cu amicii din mediul virtual. Greenfield sugerează că unii utilizatori ai serviciului Facebook simt nevoia să devină “mini-celebrităţi”, având impresia că sunt priviţi şi admiraţi zilnic de zeci, sute sau mii de persoane din listele lor de prieteni. “Singurul mod prin care aceste persoane se pot defini este acela că le cunosc o mulţime de oameni. Sunt oameni pe care, adesea, nu-i cunosc, dar a căror părere contează enorm pentru persoanele respective. Gândiţi-vă la implicaţiile pe care le-ar putea avea pentru societate faptul că oamenii ajung să preţuiască mai mult părerile altora despre ei decât propriile lor păreri.” O altă cunoscută autoare britanică, Sue Palmer, este de aceeaşi părere, afirmând că “fetele, în special, au ajuns să se considere o marfă pe care ele trebuie să o vândă altor oameni, pe Facebook”.

Legaturi:


Categorii

Dezinformari, hoaxuri, diversiuni, manipulari, Facebook, Google, Internet, New Media, Noile Tehnologii, Teroarea "terorismului"

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

13 Commentarii la “Facebook si Google, impreuna in campania pentru ELIMINAREA ANONIMITATII PE INTERNET: “Cei care nu-si dezvaluie identitatea trebuie sa dispara”!/ MASS-MEDIA in ghearele ”mogulilor” DIGITALI/ Terorismul in era internetului/ Inca un test social media reusit: revolta spontana Twitter la Hollywood (Stiri internet si retele sociale, 30 iulie 2011)

  1. Pingback: INTIMITATEA ONLINE, ELIMINATA DEFINITIV? Facebook, acuzata de incalcarea vietii private a utilizatorilor sai in Germania
  2. Pingback: (VIDEO) REVOLUTIE IN ISRAEL? Proteste sociale CA NICIODATA IN CONDITIILE IN CARE ISRAEL PERFORMEAZA ECONOMIC/ In Marea Britanie, revolte stradale violente la Londra
  3. Pingback: HAOS IN LONDRA, CU CAUZE BIZARE SI DEJA EXTINS SI IN ALTE MARI ORASE (VIDEO). A treia noapte de violenta, jafuri, incendii. Si la anul aici ar trebui sa se organizeze JOCURILE OLIMPICE...
  4. Pingback: RETEAUA SOCIALA GOOGLE+ INTERZICE ANONIMITATEA
  5. Pingback: De la SUPRAVEGHERE la PREDICTIE si MANIPULARE. De ce suntem MONITORIZATI SI RECENZATI in detaliu?
  6. Pingback: ILUZIA ANONIMITATII sau vremurile in care BIG BROTHER DEVINE DEPASIT/ Marea Britanie vrea CONTROL GLOBAL AL INTERNETULUI
  7. Pingback: AUTENTIFICAREA BIOMETRICA pentru telefoane, calculatoare si conturi bancare sau SFARSITUL PAROLELOR in 2012? [video] - Razboi întru Cuvânt
  8. Pingback: Google isi modifica politica de CONFIDENTIALITATE incepand cu 1 MARTIE. Sensul deciziei + “DOSARUL” PANOPTICONULUI GOOGLE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  9. Pingback: Ucigasul de la Toulouse, un Breivik francez? SOCIOPATUL veacului XXI: egolatru si doritor de faima pe INTERNET - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  10. Pingback: Cum se explica ATENTATELE TERORISTE ALE SOCIOPATILOR (“lupii singuratici”) intr-o era a SUPRAVEGHERII si a SERVICIILOR SECRETE? - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  11. Pingback: "Google-Berg" - FRATIA dintre BILDERBERG si GOOGLE intru guvernarea "transumanista" a lumii, de tip Big Brother - OFICIALIZATA PRIN FUZIUNE? - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  12. Pingback: Pe fata: CINE FOLOSESTE GMAIL SA NU SE ASTEPTE LA PROTEJAREA INTIMITATII - Recomandari
  13. Pingback: POKEMON GO. O aplicatie produsa de creatorul GOOGLE EARTH a produs o bizara ISTERIE GLOBALA, numai buna pentru a experimenta DIRIJAREA COLECTIVA PRIN INTERMEDIUL TEHNOLOGIEI, chiar si pentru motive absurde sau puerile, generand inclusiv CONSECINTE PERICUL
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare