IPS TEODOSIE la Radio Dobrogea – Arhiepiscopia Tomisului: “Pentru că a venit vorba de aceste păcate contra firii, cineva ne întreabă: Ce părere aveţi, Înalt Preasfinţia voastră, despre ce decide UE? Într-un raport spune aşa: <Drepturile sexuale și reproductive înseamnă …
Articole din categoria: IPS Teodosie Petrescu
Absolut toate cultele din România au avut două discuții cu doctorul Arafat, care a zis că da, protocolul de înmormântare trebuie schimbat, sunt de acord cu asta, și de trei săptămâni acest document este blocat de Vlad Voiculescu și mai ales de doamna Andreea Moldovan, secretar de stat.
„Slujba Învierii începe și se termină la ore diferite în bisericile catolice și ortodoxe. În cele din urmă ea se desfășoară între orele 0.00 și cel târziu 4.00”, spun reprezentanții Patriarhiei. Astfel, creștinii se vor putea întoarce acasă la finalul slujbei, „fără să fie vânați sau amendați pe străzi”.
„În caz de o nouă restricție, nu poate fi îngrădită Biserica. OSCE a arătat abuzul pe care l-au făcut autoritățile în România, cele mai aspre restricții, după ce au criticat acest abuz, că nu poate fi închisă Biserica decât printr-o lege organică, nu printr-un ordin al unor autorități temporare! De aceea, iată, nicidecum nu se va închide Biserica, pentru că Biserica înseamnă preoți și credincioși. Numai slujitorii în biserică nu înseamnă Biserica, de aceea credincioșii fac parte din Biserică. Este o discriminare totală dacă nu sunt primiți credincioșii să participe la sfintele slujbe! Astfel încât dacă cei care nu sunt cu religia, dar sunt cu libertatea – OSCE-ul – , ne dau dreptate să venim în biserică să ne facem sărbătorile, le vom face. Am proclamat și am repetat acest cuvânt: bisericile nu se vor mai închide și nu trebuie să se închidă! Este dreptul nostru și al credincioșilor”.
„Am văzut câte păreri sunt din partea medicilor şi specialiştilor, astfel încât e nevoie să cunoaştem realitatea. Unii se vaccinează demonstrativ în public. Nu ştim cu ce se vaccinează. Nu stăm lângă ei să vedem ce au pus acolo. Chiar sunt atâţia oameni care bănuiesc că această vaccinare demonstrativă poate fi cu altceva.”
Nu ne supunem unor ordine care sunt împotriva legilor, Constituția, care este de fapt Legea fundamentală și ne dă voie să ne rugăm și să ne organizăm viața religioasă. Iată, și astăzi au venit să ne deruteze. Să nu vă lăsați derutați! Să nu ieșiți din biserică, chiar dacă suntem mai mulți. Aici am venit să ne vindecăm, nu să ne îmbolnăvim! Fiți siguri că în biserică vă vindecați, că aici e Doctorul sufletelor și al trupurilor noastre.
Lăsându-se folosită de autorități și companii private, Biserica își trădează menirea și trădează și interesele credincioșilor săi, devenind, în fața acestora, garant pentru un produs farmaceutic despre care pur și simplu se știe foarte-foarte puțin!
Pentru noi ortodocșii, rămâne o singură cale, compusă din rugăciune, post dar și solidaritate în manifestarea liberă, tranșantă și directă a credinței noastre. Pasivitatea a condus la ceea ce ni se întâmplă. Este momentul să învățăm să ne cerem drepturile într-o deplină unitate și să ne apăram cu fermitate Biserica în care ne mântuim.
Nu vom îngădui acum, ca dreptul de a-l cinsti așa cum se cuvine, pe Sfântul Apostol Andrei, cel Întâi chemat, Ocrotitorul României, să ne fie călcat în picioare de cei care nu au frică de Dumnezeu și se închină unei științe absurde, care nesocotește pe om în integralitatea sa: trup, dar și suflet. Ce veți face? Ne veți bate, amenda, aresta și executa pe toți cei care vom merge să ne rugăm la Mănăstirea Peștera Sfântului Apostol Andrei, în ziua prăznuirii sale?!? Veți asmuți justiția și forțele de ordine împotriva propriilor frați și surori pentru a vă atinge scopurile fixate?
Stimați oficiali ai statului român, boala nu se combate cu metode polițienești, ci se poate combate cu înțelepciune, fără a pune poveri suplimentare pe umerii oamenilor. Suedia, țara în care își are sediul Episcopia noastră a Europei de Nord, este o dovadă în acest sens.
Lăcașurile de cult sunt, alături de restaurante, teatre, cinematografe și transportul în comun, cele mai periculoase locuri pentru transmiterea coronavirusului, spune la Digi24, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat.
Nădăjduiam să mai avem răgaz, în ciuda acestor vremuri de boală și de moarte, de ură și de certuri de cuvinte, să ne regăsim pentru binecuvântare și povață, pentru sfat, pentru o vorbă bună și un rămas bun creștinesc. Să mai povestim despre ceea ce iubeam atât de mult: satul românesc și comunitatea credincioșilor. Să vorbim despre Dumnezeu, despre Maica Domnului și despre Sfinți, despre țară, despre Biserica strămoșească. Dar nu mai este timp pentru toate acestea. Ați fost luat de pe front, Părinte Arhiepiscop, oștean de frunte și veteran al unei Biserici luptate atât de greu acum. Căci, într-adevăr, este război. Un război nevăzut, dar și văzut, care ne pune la încercare credincioșia. Ați fost în prima linie de la început, cu donații importante pentru spitalele și așezămintele sociale din Bucovina, întru slujirea fratelui, cu rugăciunea și sfatul pentru toți.
Si iata ce lucru nefiresc in vremea noastra: cei care se impartasesc cu Hristos sunt vinovati ca nu respecta nu stiu ce regula. Iata, au venit cei de la presa sa ma vada ca impartasesc. Ati venit degeaba. S-au impartasit copiii in biserica. Dar tot vom impartasi! Pentru ca cel mai sfant lucru este socotit acum ca o osanda, ca cel mai rau. Asa intelegem proorocia Sfantului Prooroc Daniil: “Cand va veni uraciunea pustiirii si va sta la locul cel sfant, cine citeste sa si inteleaga!”.
Discuția asupra linguriței a pornit eronat în spațiul public, întrucât Biserica nu este unitate de alimentație publică, ci instituție de cult. Împărtășania nu este mâncare și băutură firească (adică aliment pentru trup) ci este hrana cea mai sfântă pentru viața veșnică, Hristos prezent real, întrând în alcătuirea făpturii noastre, prin care ne îndumnezeim. Prin urmare, este o delimitare categorică între Hristos-Dumnezeu și alimentele firești, iar împărtășania și dăruirea ei credincioșilor este atributul exclusiv al Bisericii
Linguriţa de plastic este de neacceptat. Nu numai cea de plastic ci şi alte linguriţe personale de argint sau alte metale preţioase. Acestea presupun o necinstire a Sfintei Împărtăşanii şi lipsa de credinţă în puterea ei dumnezeiască. Nu argintul elimină microbii ci Hristos cel înviat cu Trupul Său îndumnezeit! În istoria Bisericii Ortodoxe nu există un singur caz de îmbolnăvire sau contaminare de la Sfânta Împărtăşanie. “Cel ce se teme de asemenea boli sau contaminări, ar fi mai bine să nu se prezinte la Sfânta Împărtăşanie, decât să pretindă împărtăşirea cu linguriţa separată”.
Problema împărtăşirii cu mai multe linguriţe atinge şi loveşte chiar fondul dogmatic, esenţa Creştinismului, iar unii nici măcar nu sunt conştienţi de aceasta: adică vin la biserică, dar nu mă apropii de Tine, Doamne, pentru că unii îmi spun că mă voi îmbolnăvi când mă voi atinge de Tine! Şi eu îi cred pe ei, nu pe Tine!
Biserica a fost și încă este marginalizată! Oriunde poți să mergi, la magazin, la farmacie, la spital, numai la biserică nu ai voie să mergi. Sperăm să nu mai avem o astfel de situație. Biserica nu a fost pregătită să dea un răspuns celor care au emis această Ordonanță. Dar Biserica este, într-adevăr, discriminată și marginalizată. Credincioșii nu pot să-și exercite dreptul lor la religiozitate. Nu s-a mai pomenit în istorie așa ceva, o perioadă atât de lungă, chiar de Postul Mare și de Sfânta Înviere, să fie lipsiți credincioșii de ceea ce este esențial pentru ei. Puteau să steala distanță, cum a fost la început, și era o situație absolut firească.
Dacă transportarea IPS Pimen cu elicopterul de la Suceava la București ar fi împiedicat în vreun fel salvarea unui alt cetățean român, dacă IPS Pimen ar fi fost avantajat pe nedrept în fața altui bolnav, ar fi putut fi o discuție. Dar așa, nu este altceva decât o încercare de poziționare împotriva unui inamic construit imaginar, împotriva căruia să instigi un val de ură, val pe care să te urci ulterior, ca să poți spune apoi “am avut dreptate, electoratul ne susține”.
Am ezitat să mă refer la elucubrațiile altui coleg din USR, Andrei Caramitru, care a folosit de curând un limbaj de o violență extremă la adresa clerului și credincioșilor Bisericii Ortodoxe, în ideea că dreptul la libera exprimare nu trebuie restrâns.
Însă astfel de atitudini se pot transforma în acte de violență fizică, în special în situațiile în care isteria de masă este foarte ușor de declanșat. Din fericire, capacitatea unor astfel de persoane de a stârni și de a incita oamenii unii împotriva altora s-a dovedit a fi destul de redusă până acum.
Grele și amare sunt lacrimile ce curg pe altarele Bisericii lui Hristos, în aceste momente de grea încercare a întregii umanități. Sunt lacrimi de tristețe pentru cei care nu mai sunt printre noi, dar și lacrimi pentru că, poporul lui Dumnezeu, nu poate participa așa cum se cuvine la sărbătoare sărbătorilor. Săvârșirea Sfintei Liturghii fără participarea poporului lui Dumnezeu, denotă o imagine greu de descris în cuvinte, iar îndemnul lui Hristos: Pace tuturor! rămâne parcă fără răspuns.
Deși este o încercare grea, vedem învierea Fiului lui Dumnezeu ca având astăzi un înțeles și mai profund, conștienți fiind de faptul că fără învierea Lui, omul se îndreaptă către nicăieri. El, Lumina lumii, vine astăzi în maximă apropiere de omul aflat în suferință, prin lumina învierii, lumină ce străbate întunericul păcatului, a bolii și a morții, oferindu-ne speranța că vom trece împreună cu Dumnezeu peste întunericul suferinței pe care o trăim, și curând vom vedea iar lumina restaurării tuturor în Hristos.
Ne supunem și atât, nu creăm și noul cult ortodox al supunerii. Facem și penitență și ascultare, este în tot ceea ce se întâmplă și o judecată a lumii și a noastră înșine, ca creștini păcătoși și de atâtea ori fariseici, ne supunem, pentru nu vrem să fim pentru nimeni pricină de suferință, dar atât.
Românii se pregătesc acum de un Paște care, peste două săptămîni, va avea loc cu bisericile goale. Cum situația în care ne aflăm aduce cu o recluziune forțată în care fiecare fierbe în suc propriu între patru pereți, analogia dintre noi și deținuții politici nu e deloc deplasată. Trăim o detenție la care sîntem siliți în numele protecției noastre. Sîntem protejați cu de-a sila, cu sîrguința cu care un părinte își oblăduiește niște copiii care sînt prea necopți ca să priceapă actul de binefacere la care sînt supuși.
Nu mai încingeți internetul cu disputa: o linguriță, zece, un milion. Este rânduiala și practica Bisericii, verificată, și instrumentarul pe care-l folosește dintotdeauna. Am văzut un document care circulă pe internet, în care autoritatea laică se amestecă în mod agresiv, nepermis și grosolan, dând dispoziții Bisericii cum să împărtășească credincioșii. Este necuviincios și riscant ca noi să dăm soluții medicilor și specialiștilor, din statutul de profani, ce diagnostic să pună, ce tratament să prescrie și ce instrumente să folosească în operații!
”Vreau să încep cu Doamne ajută. Sunt foarte onorată să vă cunosc, Înalt prea sfinția voastră, și pe toată lumea. Este o onoare pentru mine și sunt emoționată de această distincție. Mereu mă închin și cred în Dumnezeu pentru că fără ajutorul lui Dumnezeu nu se poate face nimic. Doresc multă sănătate tuturor și să ne ajute Dumnezeu pe toți”, a spus Simona Halep.
Tot Biblia ne previne că Dumnezeu a pedepsit cu foc cetățile Sodoma și Gomora pentru păcate săvârșite împotriva firii (Fc. cap. 19).
Vreți, deci, să evităm, pe viitor, mânia Domnului și să nu-L mai provocăm la astfel de pedepse?…
Atunci, votați DA la referendumul din 6 și 7 octombrie!
M-am pomenit strigând, cu o voce străină, stranie, strangulată de spaimă: „-Doamne! Nu mă lăsa!”. Şi, în clipa următoare, mi s-a întâmplat ceva nemaipomenit, nemaitrăit, nemaisperat. Hruba, lucarnele, treptele, jivinele, totul a dispărut. În jurul meu era numai alb. Un alb nelimitat, scânteietor, un alb ca de zăpadă proaspătă sub un soare strălucitor. Eram eu şi totuşi nu-mi percepeam existenţa. Ieşisem parcă din timp şi din spaţiu, nu ştiam, de fapt, ce eram şi unde eram. Eram o vibraţie intensă, aproape de nesuportat. Simţeam o încredere neţărmurită în ceva nespus de binefăcător, în ceva binecuvântat şi totuşi mistuitor ca un rug fără arsură. Este greu să definesc ce se petrecea cu mine; ardeam intens. Am aşteptat o eternitate, în picioare, sprijinită de uşă”.
Problema cea mai mare este, insa, nu neaparat eventuala decizie (care ramane sa fie, totusi, confirmata) ca DNA sa “intre” in BOR si sa inceapa o canonada impotriva ierarhilor. Problema cea mai mare este: va fi pregatita Biserica de o asemenea incercare? Ce fel de reactie va avea BOR? Ce fel de relatie si unitate exista intre ierarhie si preotime, intre ierarhie si popor, intre cler si mireni? Ce fel de mecanisme de reactie exista? Cum isi va “juca” BOR capitalul social? Dar pe cel… duhovnicesc? Sa speram ca BOR nu se rezuma, ca mecanisme de aparare, doar la decorarea sefului SRI…
Basilica: IPS Pimen împlinește 87 de ani Înaltpreasfinţitul Părinte Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, aniversează joi, 25 august 2016, 87 de ani. Ierarhul s-a născut în 25 august 1929, în localitatea Greabănu, jud. Buzău, la botez primind numele Vasile.
IPS TEODOSIE URMARIT PENAL DE DNA by medialert Adevarul: Arhiepiscopul Tomisului, IPS Teodosie, urmărit penal pentru fapte de corupţie într-un dosar de luare de mită Arhiepiscopul Tomisului, Înalt Prea Sfinţitul (IPS) Teodosie, este urmărit penal pentru fapte de corupţie, în …
“Să îndrăznim să rupem lanţurile ecumeniste, să ieşim din închisoarea ecumenistă…” *** *** Predica Înaltpreasfinţitului Serafim al Pireului la Vecernia de sâmbătă seara, 6 septembrie 2014, în Mangalia cu tema: „«Noua Eră» cea veşnic tânără a lui Hristos şi vechea …
Doxologia: IPS Teofan, la hramul „Taborului românesc”: „Trebuie să dăm minţii noastre cât mai mult Ceahlău şi cât mai multă Liturghie” (GALERIE FOTO) Cea mai înaltă aşezare monahală din ţară, Mănăstirea cu hramurile „Schimbarea la Faţă“ şi „Sfântul Voievod Ştefan …
Conform Romfea.gr, la Mitropolia Pireului a avut loc praznuirea Sinodului al Optulea Ecumenic, tinut intre anii 879-880 la Constantinopol, sub autoritatea Patriarhului Fotie cel Mare. La liturghie au slujit, impreuna, IPS Teodosie Tomitanul si IPS Serafim de Pireu.
Mediafax: Dezbatere publică despre explorarea gazelor de şist la Puieşti, printre fluierături şi huiduieli Peste 250 de persoane au participat, joi, la Căminul Cultural din localitatea vasluiană Puieşti, la o dezbatere publică în legătură cu cererea Chevron privind obţinerea unui acord …
Hotnews: Remus Cernea vrea sa introduca parteneriatul civil intre heterosexuali si intre persoane de acelasi sex Deputatul USL Remus Cernea vrea sa initieze un proiect de lege pentru reglementarea parteneriatului civil intre heterosexuali si intre persoanele de acelasi sex, sustinand ca …
33. CATERISIREA PARINTELUI NICOLAE PICU de la biserica Sf. Mina din Constanta – UN ABUZ? [si video] 17-03-2013
Claudiu Tarziu: Credincioşii de la biserica “Sfântul Mina” din Constanţa îl sprijină pe Părintele Nicolae Picu “Am citit și eu pe net acest apel: „Cine doreşte să-l susţină pe părintele Nicolae Picu, este aşteptat la slujba de duminică 17 martie, cu o …
Radio Dobrogea: Cuvântul PS Longhin de Bănceni Cuvântul PS Longhin de Bânceni, Arhiereu-Vicar al Mitropoliei de Cernăuţi (Ucraina), rostit la hramul bisericii Sf. Haralambie din Constanţa – 10 februarie 2013 Inalt Preasfintia voastra, iubiti credinciosi, Hristos a inviat! Pentru noi, …
35. Parintele Iustin Parvu la hramul Manastirii Poarta Alba, impreuna cu IPS Teodosie (VIDEO) 17-06-2012
Reporterntv: ÎPS Teodosie şi părintele Iustin, la primul hram al mănăstirii ridicate în memoria celor care au pierit la canal Moment emoţionant la Poarta Albă. De sărbătoarea Sfinţilor Români, zeci de credincioşi au luat parte la slujba primului hram al …