“Moment istoric” de gravitate antihristica: PAPA FRANCISC si PATRIARHUL ECUMENIC BARTOLOMEU pledeaza, la Fanar, pentru UNIREA BISERICII ORTODOXE CU CATOLICII! (VIDEO). Inselaciunea “noii ere a dragostei”

30-11-2014 2 minute Sublinieri

Papa Francisc a lansat duminică la Istanbul un apel ferm pentru unitatea Bisericilor Catolică și Ortodoxă, despărțite de un mileniu, arătând că victimele războaielor și tinerii cer ca acest pas istoric să fie făcut.

„Singurul lucru pe care îl dorește Biserica Catolică și pe care îl urmăresc ca Episcop al Romei (…) este comuniunea cu Bisericile Ortodoxe”, a asigurat Suveranul Pontif într-un mesaj citit în fața Patriarhului Ecumenic al Constatinopolului, Bartolomeu I, după ce au participat împreună la o liturghie.

De o importanță excepțională în mesaj este faptul că Papa a ținut să sublinieze că nu există nici o pretenție din partea catolicilor:

„Biserică Catolică nu dorește să impună nici o condiție, în afara celei a profesiunii de credință comune. Suntem gata că săutăm împreună modalitățile prin care să garantăm unitatea necesară a Bisericii în condițiile actuale.”

Francisc și-a continuat mesajul istoric:

„În lumea de astăzi se ridică cu putere voci pe care nu putem să nu le auzim și care cer Bisericilor noastre să-și asume până la capăt condiția de discipoli ai Domnului nostru Iisus Hristos”.

Bisericile Catolică și Ortodoxă s-au separat în 1054, când Papa Leon al IX-lea și Patriarhul Mihail I Celularie al Constantinopolului și-au aruncat reciproc anatema.

Printre diferențele care divizează cele două blocuri creștine se află celebrul Filioque (Catolicii susțin că Duhul Sfânt din Sfânta Treime purcede din Tatăl și din Fiul, în vreme ce Ortodocșii cred că acesta purcede doar din Tatăl), sau Primatul Papei (întâietatea, infailibilitatea și superioritatea față de ceilalți episcopi).

Spre deosebire de Papa, Patriarhul Constantinopolului nu are putere reală asupra lumii ortodoxe, el având doar un rang onorific. Bisericile ortodoxe sunt autocefale, ele nu se subordonează unui Primat din afara țării.

papa-patriarhul3

papa-patriarhul

pope-patriarch

Nota noastra:

Mesajul a fost emis cu ocazia vizitei Papei Francisc la Fanar, sediul Patriarhiei Ecumenice din Constantinopol. Pe siteul Patriarhiei exista doua comunicate care contin atat cuvantul papei Francisc, cat si declaratia comuna a celor doi lideri.

In cuvantul sau, Papa Francisc a facut o pledoarie pentru unificare punand accentul pe o pretinsa “lipsa de conditii”. Astfel, unificarea s-ar face prin respectarea traditiilor celor doua confesiuni, dogmatice, liturgice si canonice si nu ar presupune vreo subordonare a uneia fata de cealalta.

Este o maniera iezuita de a “rezolva” problema primatului papal. Intr-o astfel de situatie, care ar parea atractiva pentru naivi, pentru ca, aparent, Biserica Ortodoxa si-ar pastra integritatea dogmatica si canonica, catolicismul nu si-ar schimba nicio iota din invataturile si practicile sale canonice gresite. Spre deosebire de falsele sinoade ale unirii dinaintea prabusirii Imperiului Bizantin, de aceasta data Vaticanul a imbracat haina mielului care nu impune nimic, facand acest lucru doar ca sa nu cedeze nimic. Ceea ce duce, evident, la o unire si mai mincinoasa, caci pare bazata pe reciprocitate si “iubire”, nu silnica pe fata, asa cum a fost cazul cu Ferrara-Florenta, de pilda.

In declaratia comuna, Papa Francisc si Patriarhul Bartolomeu au reiterat apelurile la unire. Interesant este faptul ca, dupa ce se evoca situatia din Siria si Irak, cei doi amintesc si criza din Ucraina, cerand “tuturor” partilor implicate sa urmeze “calea dialogului si a respectarii dreptului international” pentru a obtine pacea.

papa-patriarhul2

*

*

*

 


Categorii

1. DIVERSE, Ecumenism, Opinii, analize, Papa (Papism), Patriarhul ecumenic Bartolomeu, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

106 Commentarii la ““Moment istoric” de gravitate antihristica: PAPA FRANCISC si PATRIARHUL ECUMENIC BARTOLOMEU pledeaza, la Fanar, pentru UNIREA BISERICII ORTODOXE CU CATOLICII! (VIDEO). Inselaciunea “noii ere a dragostei”

<< Pagina 1 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. bum!
    ( si probabil ca trebuie facuta repede-repede, si apoi ne mai gandim, la ce facem, la credinta, la Dumnezeu )

  2. Cum sa unesti adevarul cu minciuna? Cum sa te unesti cu ereticii fara sa iti insusesti erezia lor?! Cum sa-i pomenesti la slujba, cum sa te rogi cu ei?!
    Dintr-un adevar unit cu o minciuna nu poate rezulta decat tot o minciuna.

  3. Interesantă prezentarea celor de la EVZ: “Fără condiţii” din titlu, dar între ghilimele. Adică şi ei înţeleg miza, anume că papa vrea totul sub această clauză gratuită, “fără condiţii”. Ce anume vrea? Ceea ce ne defineşte pe noi ca ortodocşi (drept slăvitori): “profesiune de credinţă comună”. Curată viclenie.

  4. Pe Golgota ne sade noua crestinilor bine!

  5. Se rezolva ”unirea” pe facebook, ca asa se poarta. Apoi urmeaza ”unirea” cu musulmanii, etc.

  6. sper ca rusii sa nu accepte asa ceva, cat despre restul vor accepta

  7. Circ ieftin, dar trist pentru Ortodoxie.

  8. Si sa mai zica cineva ca nu trebuie sa fim cu ochii pe 2016.

  9. “Biserică Catolică nu dorește să impună nici o condiție, în afara celei a profesiunii de credință comune.”

    Mai corect, in loc de “profesiunea de credinta” ar fi “marturisirea de credinta”. E o traducere cam mot à mot. Altfel spus ar cam fi vorba de a avea acelasi Crez. Ei, se mai modifica un cuvant si gata! Aproape ca se poate sterge un mileniu ce ne desparte.

    Declaratia comuna integrala, a Papei Francisc si a Patriarhului Bartolomeu, semnata la Istambul (text si video)

  10. Mai bine am avea grijă să fim ortodocşi nu doar cu numele.

  11. Băi frate! Dar cel grăbește așa? N-o fi oare Satana care știe că nu mai are timp? Urat! Sa ne așteptăm de acum la cei mai rău?

  12. Nu mai ramane decat sa se pomeneasca intre ei in diptice. Asa vor avea catolicii motiv sa spuna oricui va dori sa asculte ca de fapt ne-am unit prin “sefii” nostri. Si o vor repeta pana cand multi vor cadea, poate chiar si dintre arhierei, de ce nu? Asa arata lupul imbracat in pastor: Bartolomeu al Constantinopolului. Rugati-va Domnului sa isi dezvaluie adevarata sa fata cat mai multora cu putinta si asta sa se intample cat mai repede.

  13. O sa pierdem Patriarhia Ecumenica?

  14. Ce vrea să zică papa prin “în afara profesiunii de credință comună”? Nu înțeleg.

  15. E unul din semnele sfarsitului, e apocaliptic totul … urmatorul moment convertirea evreilor sau ma rog a unora dintre ei…problema e cum ne pozitionam noi fata de unire…ce facem, cum ne putem sustrage…cu ierarhii nostri???

  16. @emilian:

    Nu doar rusii. Peste tot exista oameni ai Bisericii care nu vor vrea astfel de compromisuri.

    @ioan:

    Vezi comentariile Corinei si lui Titus L.

    @all:

    De remarcat ca cei doi evoca acea Comisie de dialog care, deocamdata, nu a cunoscut cine stie ce “progrese” (http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2014/10/02/comunicatul-final-si-integral-al-comisiei-pentru-dialogul-dintre-catolici-si-ortodocsi-amman-2014/).

  17. Si daca renunta la filioque si primatul papal? Este valabila unirea?

  18. @TNC:

    N-o sa renunte, dar, chipurile, nici n-o sa le “impuna”. Desi e greu de crezut si de vazut cum anume va exista acea “marturisire de credinta” comuna care sa nu implice cedari si compromisuri pe diferentele dogmatice si canonice.

  19. Astia, catolicii se tot schimba de un secol incoace, au tot felul de schimbari de practica ce poate vor genera si o schimbare dogmatica, cine stie, dar ii foarte probabil sa aveti dreptate. Si totusi mie nu mi-e clar ce inseamna pictura aceea a parintelui Arsenie cu cele doua biserici unite. Se reera oare la o unire mincinoasa?

  20. Infailibilul, nu ia în seamă cele cerute de Dumnezu oamenilor pentru a le da cerul ci cele ce le cer oamenii lui Dumnezeu, pentru ai da (Lui) pământul.

    Biseica ascultă de ,,voci care se ridică cu putere” ? Aici (în această formulare) se ascunde ,,taina” UNIRII.
    Nu unitatea duhului în evanghelie cerută de apostolul neamurilor îl interesează ci ,,Unirea” cerută ,,voci care se ridică cu putere”…
    Biserică a ajuns să se supună ,,vocilor”.
    A ajuns strada să conducă şi biserica ? De aici se vede că ,,duhul” papei se închină şi ascultă de dumnezeul străzii.

  21. Dureros este că şi al nostru crede în voci nu (numai) în scripturi.
    ,,Dragostea” vecului din urmă nu mai are nevoie de temei scripuristic. Vocile de acum sunt mai puternice decât scriptura (şi decât vocea lui Arie, Nestorie şi a tuturor ereticilor şi ereziilor), pentru că este vocea ,,dragostei” care… ,,nu cade niciodată” (chiar de încalcă toate scripturile).

  22. Cred că tot ceea ce iese din hotarul dogmelor este politica veacului, sută la sută (achiesată religios).

  23. Din declaratiile comune semnate de Papa si de Patriarhul Bartolomeu anul acesta reiese cam acelasi lucru. Ei dau unda verde Comisiei Mixte de dialog pentru a pune la punct o teorie in vederea relizarii unirii Bisericii Ortodoxe si a celei Catolice, sprijinindu-se “pe experienta primului mileniu” si a “invataturii Scripturii” – dupa cum tot ei spun.

    Papa se infatiseaza destul de “smerit”, ca Episcop al Romei, asa cum era in primul mileniu, dar care, tot ca atunci, era “primus inter pares”.

    Oricum pozitia pe care o adopta acuma Biserica Catolica in frunte cu Papa este cea a smereniei care inalta dar, cum nu este adevarata smerenie, inaltarea imi pare ca e de natura luciferica.

  24. personal nu văd unirea Ortodoxiei cu Romano-catolicismul drept ceva antihristic. însă unirea nu trebuie făcută în condițiile spuse de Francisc, condiții care sună bine, dar dau prost. să fim sinceri, Roma a avut o întâietate onorifică și în primul mileniu creștin, deci o posibilă biserică unită ar putea avea capitala la roma, iar aceasta nu ar trebui să fie o problemă. marea problemă ar trebui să fie cine și cum conduce Biserica. ea trebuie să aibă un cap, dar nu cu prerogativele infailibilității. adevărata conducere trebuie să fie formată dintr-un consiliu permanent format din reprezentanți din întreaga lume. aceasta este părerea mea. PS: inițiativa unirii nu este rea!!! haideți să fim mai deschiși!!!

  25. In fotografia unde papa sta pe scaun se vad crucile care sunt pe vesmantul sau, si care au o forma nefireasca, adica partea de sus e mai lunga decat cea de jos.

  26. Pe mine ma inspaimanta cum incep sa se adevereasca toate profetiile apocaliptice ale sfintilor Parinti, cu o precizie de ceasornic, si cand vad omuletii astia care cunosc toate semnele sfarsitului (ma refer la Bartolomeu!!!) si nu stiu, parca fac într-adins sa iasa în întampinarea acestor semne, parca îsi doresc să le împlineasca in ciuda anatemelor parintilor și avertismentelor lor, e uimitor cum toti parcă-s legati la ochi, se duc acolo ca înecații unde e necuratul e mai mare, și noi ceilalți nu numai că-i urmăm, dar după atâtea semne, tot nepocăiți rămânem…Doamne, mila Ta cu noi!!! E înspăimântător…

  27. Patriarhul Bartolomeu e de sine demult, dar nu cred ca reprezinta o bresa in Ortodoxie pentru ca practic nu prea mai apartine administrativ nimeni de el. Face caz doar de valoarea simbolica a scaunului sau. Isca valuri pentru ca stie ca nu poate pati nimic, iar papa n-are decat de castigat din toata afacerea. Au mai fost multi eretici care s-au perindat pe la conducerea Bisericilor ortodoxe, dar nu au putut sa erodeze adevarata credinta. […] Interesanta si imbucuratoare mi s-a parut prezenta patriarhului Antiohiei la Bucuresti in acelasi timp in care la Constantinopol se savarseau grozaviile ecumeniste.

  28. mie mi-a placut asta:

    „Singurul lucru pe care îl dorește Biserica Catolică și pe care îl urmăresc ca Episcop al Romei (…) este comuniunea cu Bisericile Ortodoxe”.

    Omul aici nu minte. Asta e de fapt obiectivul final, ‘singurul lucru’ pe care il urmareste cu adevarat.

    „Biserica Catolică nu dorește să impună nici o condiție, în afara celei a profesiunii de credință comune.”

    Incredibil!! Incredibil de pervers! Daca n-ar fi atat de tragic si periculos, mai ca ar starni rasul, atat e de recognoscibil Satana in oferta asta mieroasa!! Atat de vizibila copita si privirea rece si atenta din spatele amabilitatii ingrijorate a Papei. Vorba lui @T.N.C.: e disperat, se vede asta. Ceea ce inseamna doua lucruri: 1. sfarsitul chiar e aproape, deci nici pt noi nu mai e timp pt repararea greselilor si indreptarea neputintelor, si pt noi totul se accelereaza, si nu doar in termenii existentei fizice; 2. ceva nu decurge cf. planului: undeva Pronia lucreaza si ‘el’ stie asta, vede ceva ce noi nu vedem, dar putem intui – mult prea multi oameni incep sa inteleaga jocul. Chiar si necredinciosii, cei care vor fi judecati dupa faptele lor. Exista o repulsie tot mai generalizata fata de scarnaviile cu care incearca sa ne infesteze vietile si sufletele. Chiar si in tarile cazute din dreapta credinta oamenii se lupta, fac asociatii, scriu carti, ies in strada, infunda inchisorile, critica sistemul, conducerile…pe scurt: inteleg, se agita, se solidarizeaza. Si sunt mai multi decat ii convine lui.

    @Raluca:

    da, chiar, asa e! Si, la fel, diavolul sta in ‘nuante’: crucea este VAG mai lunga in partea de sus, exact atat cat sa lase loc interpretarilor, jocurilor optice, confuziei si ‘clarobscurului’ – exact cum ii place lui! Lucrurile transante, adevarurile limpede enuntate, definitiile univoce (pisica e ‘pisica’, credinta e ‘credinta’, unu plus unu fac doi etc.) ii repugna, il sperie. Il demasca.

  29. @un preot ortodox:

    Pai unirea e ceva mantuitor daca e facuta in duhul Adevarului. Daca Vaticanul va renunta la ereziile sale pentru a adopta integral marturisirea de credinta ortodoxa, atunci fireste ca e un lucru binecuvantat. In acest sens, unirea, de fapt revenirea sau aducerea la Biserica, este de dorit.

    Problema astazi e ca se face, sub pretextul unirii, o politica ce este imbibata de duhul minciunii si al vicleniei. Iar asta e rau, iar noi trebuie sa fim constienti de aceste politicianisme, pentru a nu adopta atitudini naive prin care ne prefacem sau chiar nu vrem sa vedem ce se intampla cu aceste initiative pornite de la varf.

    Nu stim daca avem nevoie de un cap al Bisericii vazut. Exista acest cap, e Hristos Insusi. In rest, organizarea Bisericii Ortodoxe e realmente cel mai bun lucru ce poate exista pe lume in materie si nu avem a schimba nimic nici aici, ci, mai degraba, a invata si multiplica si in lumea obisnuita.

  30. @un preot ortodox:

    Sarut mana, parinte!

    Parinte, initiativa nu e rea, desigur.

    Atata insa ca SINGURA modalitate acceptabila a unirii este, asa cum sublinia adesea si Parintele Arsenie Papacioc, REVENIREA LOR in matca dogmei si credintei ortodoxe, cu tot ce inseamna asta – administrare, ritual sacru, dogm si practica.

    Altfel spus, daca se vrea unirea, Biserica Catolica nu are decat sa se reformuleze, ortodocsii in schimb NU TREBUIE SA FACA NIMIC. Ei sunt unde trebuie. Ei nu au ce sa discute. Ei pot doar sa salute aceasta revenire, si sa isi primeasca inapoi fratii cu bratele deschise.

    Dar sa nu faca asta inainte ca reformularea sa fie TOTALA (adica atata vreme cat exista primatul papal si clelalte 3 puncte florentine – eu nu sunt teolog, dar stiti mai bine ca mine despre ce e vorba in esenta – nu prea avem ce discuta si nici nu avem CUM ‘profesa credinta.’

    UN SINGUR PAS daca se deplaseaza Biserica Ortodoxa din locul sacru si sigur unde se afla, si totul e pierdut. Sau aproape totul, pt ca banuiesc ca nu toti preotii si credinciosii vor musca momeala.

  31. Asa au fost pacaliti si romanii ortodocsi din Transilvania cu „greco-catolicismul”, si acum unii dintre ei sunt mai catolici decat papa.
    Asta de acum se vrea a fi o pacaleala globala.

  32. @admin:

    acum am vazut raspunsul vostru, asa se explica ‘dedublarea’, nu v-am plagiat! :))

  33. Nu e vorba de nici o unire adevarata. Ambii se vor duce acasa si vor continua sa predice la ai lor ca singura mantuire e in propria biserica(o nebunie ipocritica daca ma intrebati pe mine). Bine-inteles, diferenta e mare totusi dat fiind ca papismul si catolicismul sunt niste erezii ultime. Nu zic ca ortocsii sunt mai buni ca oameni, dar sunt totusi pacatosi in adevar. Deci nu se poate aborda problema chiar de la egal la egal, din pacate. Efectiv, noi ortodcsii ne temem de catolici pe cand ei ne “iubesc”, adica vor sa ne cucereasca.

    Dar in esenta lucurilor, cele doua biserici sunt cat se poate de departe de vreo unire in viitorul previzibil. Tot ce ar mai putea sa rezolve astfel de gesturi grabite si intru totul superficiale (si lipsite de consens) este sa mai pacaleasca anumite aparente putin pana cand ajung sa explodeze in defavoarea tuturor dovendidu-se a fi ceea ce au fost.

  34. Nici un sfant parinte n-a profetit ca se va face vreodata o unire cu catolicii in Duhul adevarului, ci toti o spun foarte clar ca unirea va fi in duh antihristic si premergatoare antihristului. Iar formularea iezuita a papei, prin expresia tipic iezuita a lui reservatio mentalis, “cu conditia profesiunii de credinta” nu lasa loc nici unui dubiu, fiindca profesiune de credinta nu e nici mai mult, nici mai putin decat denumirea latinilor pentru crez, pentru ceea ce la noi corespunde simbolului credintei, marturisirii de credinta, este ceea ce latinii numesc professio fidei, deci iata si silogismul iezuit: “cu conditia lui professio fidei”, or, stim cu totii ce înseamna asta, sigur nu se refera la professio fidei niceo-constantinopolitan, ci se refera la professio fidei catolic ce implica marturisirea expresa a lui filioque. QED

  35. nici nu va dati seama ce implica aceasta unire, fie si numai formala. Acum doi ani au intrat in catedrala la iasi doua maici catolice s-au inchinat la cuvioasa, au ramas la slujba care era pe terminate si la sfarsit au venit cu toti credinciosii la altar sa primeasca Sfanta Impartasanie desi erau imbracate vadit cu uniforma catolica, s-au asezat la rand, fara sa tina seama de rumoarea starnita printre credinciosi…cand le-a venit randul preotul a retras potirul si le-a invitat politicos sa se retraga, la care maicutele noastre au plecat foarte indignate. Daca aceasta unire se va realiza, chiar si numai formal, nimic nu-i va impiedica pe catolici sa se prezinte la potir, iar tu sa nu-i mai poti opri, fiindca te da in judecata in virtutea actului unirii si tu nu ai nici o sansa sa castigi acest proces…si atunci vom vedea cum vom da volens nolens cele sfinte cainilor si margaritarele…papei

  36. Nici noi ortodocsii nu suntem uniti si nici catolicii intr-un fel. Din principiu si e bine. La noi totul e pe baza de echilibru intre autocefalie si sinodalitate (autocefalia venind chiar prima) la toate nivelele inclusiv individual. Ecumenismul este o mare pierdere de timp si o aberatie periculoasa. Omenirea nu are lipsuri la nivel ontologic. STIM deja ca toti suntem una pentru ca asa ne este firea. Nu e nevoie de discursuri impresionante si “evenimente istorice”. Problema este la nivel de adevar si eficacitate. Iar dupa cum vedem, nu exista de fapt nici un plan de a rezolva ceva la aceste nivele si cu atat mai putin un studiu de functionalitate al lui. Sa-mi spuna si mie cineva ce trebuie sa fac acum? Sa caut putinii catolici din Romania si sa-i pup? La nivelele locale cred ca nici nu vom primi stirea. Sunt lucruri care la vezi la televizor in lumea celor “de sus” si cam atat.

  37. Incerc sa ma lamuresc si eu faptic ce-i chestia asta.Adica ce ar putea sa insemne mai concret comuniunea catolicilor cu BO asa cum se prezinta ea in varianta asta. SI am ca ghid comuniunea bisericilor ortodoxe din diverse tari care, pentru mine credincios de rind, se aplica asa: indiferent ca ma duc la BOgreaca, Rusa, Sarba, BUlgara, Ierusalim atita timp cit sint biserici ortodoxe recunoscute intre ele eu pot sa:
    1. ma spovedesc la duhovnici de aceste nationalitati
    2. sa particip la slujbele lor
    3. sa ma impartasesc
    4. sa ma botez
    5. sa ma cunun.

    Acuma, comuniunea cu Catolicii ar insemna ca as putea sa fac toate astea, chiar daca:
    1. structura liturghiei este mult diferita de a noastra, incluzind Crezul si Sf. Euharistie
    2. Impartasania se face numai pe jumatate cu piine NU si cu vin.
    3.Botezul se face altfel
    4. Slujba de cununie este diferita
    5. preotul la care ma duc sa ma impartasesc il recunoaste pe papa ca suveran religios infailibil in timp ce in BO asa ceva nu exista.

    Asta lasind la o parte contradictiile de dogma evidente care fac imposibila o reuniune, imposibil chiar si din punct de vedere logic, ma refer! DE exemplu cum poti, logic, sa accepti cele doua variante apropo de Duhul Sfant ca fiind adevarate?!

    Urmatoarea intrebare ar fi:
    Si Bartolomeu ce reprezentativitate are el pentru lumea ortodoxa? Asta ca sa vedem cit de mare e pericolul.

    Adica ce ma uimeste pe mine la ideea asta ecumenica in general este incredibila lipsa de logica elementara, lasand la o parte incalcarea evidenta a dogmei. SI n-am inteles care-i treaba cu victimele. Care victime?! Poate vrea sa zica victimele facute de catolicism in marele-i program de expansiune, ca doar nu ortodoxismul a facut prozelitism la greu.

  38. Daca suntem despartiti este rau, daca vrea cineva sa refaca unitatea Bisericii lui Hristos, este tot rau!….cred ca si lui Dumnezeu ii este greu sa va inteleaga fratilor ! Nu ati obosit sa fiti permanent un fel de “gica contra” ? Patriarhul Bartolomeu este sau nu, un arhiereu ortodox cu slujire valida ? Si daca da, atunci de ce sa nu avem putina incredere si mai multa rabdare, sa vedem incotro se vor indrepta pasii acestei uniri propuse !

  39. @edi:

    Hai sa nu fim superficiali. Tu vezi cate trimiteri sunt in josul articolului? Exista un context, exista niste fapte, pe acest fundal avem o anumita atitudine si nu alta.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare