CONFLICT DE EPIFANIE. IPS Serafim de Pireu critica dur GUVERNUL TSIPRAS dupa ce televiziunea de stat nu a mai transmis ceremonia religioasa: “GUVERN CU MENTALITATE FASCISTA, MARCATA DE URA SI RAZBUNARE”/ Mitropolitul fervent ecumenist Hrisostom de Messinia sparge frontul Bisericii Greciei: HOMOSEXUALII SUNT CREATIA LUI DUMNEZEU

7-01-2016 3 minute Sublinieri

serafim de pireu

Presedintele Republicii elene, Prokopis Pavlopoulos, si premierul Alexis Tsipras au sarbatorit Epifania (Boboteaza) si traditionala sfintire a apelor la Dexameni, in Atena.

In mod obisnuit, conform traditiei, sfintirea apelor si inotul pentru sfanta cruce aveau loc la Pireu, portul cel mai mare al Greciei. Insa in acest an, premierul Tsipras nu a mai mers la Pireu, drept protest fata de comentariile episcopului locului, Serafim. 

Presedintele Uniunii Centriste Bassilis Leventis a fost singurul lider de partid care a participat ceremonia de la Pireu. Presedintele interimar al Noii Democratii (conservatorii greci – n.n.) a participat la Epifania de la Lasithi, Creta.

Episcopul Serafim a facut comentarii critice fata de Tsipras dupa ce Parlamentul Greciei a trecut legea care legalizeaza parteneriatele civile pentru cuplurile de acelasi sex. Premierul a ales, astfel, sa nu mai apara la ceremonia de la Pireu. Mai mult decat atat, televiziunea de stat nu a mai transmis in direct ceremonia din port. 

Episcopul Serafim a declarat la televiziunea Star:

“Guvernul a anulat transmiterea ceremoniei la televiziunea de stat, desi de decenii aceasya transmitea slujba in toate colturile lumii. din pacate, avem un guvern care, desi e ales democratic, a profitat de tragedia economica a tarii, dand dovada, insa, de o mentalitate fascista, ura si razbunare.” 

la ceremonia de la Dexameni au participat presedintele PASOK (socialistii greci – n.n.), ministrul turismului, Elena Kountoura, ministrul Educatiei, Nikos Filis, membri ai Noii Democratii, ai Potami si primarul orasului Atena.

Presedintele Pavlopoulos a afirmat: “lumina crestinismului sa lumineze intunericul saraciei din Grecia.”

ips-hrisostom-de-messinia

O voce dizidenta din biserica Greciei s-a facut auzita in corul criticilor aspre adresate guvernului si actului de legalizare a parteneriatelor cuplurilor de acelasi sex.

Hrisostom al Messiniei, a carui episcopie se afla in sudul Greciei, a spus intr-un interviu acordat siteului local TharrosNews.gr, ca homosexualii, ca toti oamenii, sunt creatia lui Dumnezeu si merita acelasi respect si cinste – iar nu violenta si respingere.

Afirmatiile lui Hrisostom survin dupa ce o serie de episcopi au criticat dur legalizarea parteneriatelor.

In interviul citat, Hrisostom foloseste si referinte biblice:

“Homosexualii, ca toti oamenii, sunt o creatie a lui Dumnezeu si merita acelasi respect si cinste, iar nu violenta sau respingere. Nu ar trebui sa uitam modul in care Hristos a primit pe femeia pacatoasa. Cel care este fara de pacat, sa arunce primul piatra. Acest canon ar trebui sa fie principiul dupa care ne ghidam in abordarea fiecarei persoane, indiferent de diferenta ce o caracterizeaza. Biserica nu respinge oamenii”.

Hrisostom a mai adaugat ca Biserica nu poate accepta, totusi, interferente in viata sa liturgica si cultica.

traduceri de Cuvantul Ortodox

Nota noastra

Hrisostom de Messinia este unul din varfurile de lance ale ecumenismului agresiv si politic din Biserica Greciei. S-a remarcat si prin faptul ca a criticat vehement Sinodul Greciei pentru sustinerea parintelui Efrem Vatopedinul. Iata ca pozitia sa se suprapune cu o atitudine “revolutionara” (de fapt, doar ipocrita si vicleana) pe tema homosexualitatii, cam in stilul Papei Francisc.

Ceea ce spune Hrisostom despre cum ar trebui primita fiecare persoana umana este adevarat in sine, dar acest adevar este folosit intr-un mod mincinos. Astfel:

– episcopul nu mai spune si cealalta parte a adevarului, ca e nevoie sa existe intr-adevar o intoarcere a persoanei umane catre Biserica pentru a putea fi primit. Cu alte cuvinte, nu poate fi primit cineva care NU vrea sa intre in Biserica, e ceva simplu si clar. Orice pacatos trebuie primit in Biserica, indiferent de… diferenta patimii sale, cu o singura conditie – sa vrea realmente sa intre in ea si sa-si schimbe viata;

– episcopul nu a spus pilda evanghelica pana la capat. Dupa ce Mantuitorul o salveaza pe femeia pacatoasa, care, de altfel, e o tema omniprezenta in slujbele Bisericii, ii spune: Du-te si SA NU MAI PACATUIESTI. Ca orice sofist care vrea sa relativizeze, Hrisostom Il citeaza trunchiat pe Mantuitor. Oricine e primit in Biserica, asadar, insa venirea acestuia se face spre vindecarea de patimile sale, altfel degeaba mai vine. Nimeni, fie el vinovat de patima betiei, sau de cea a curviei, sau de cea a zgarceniei, lacomiei, deci inclusiv a homosexualitatii, nu vine in Biserica sa fie mangaiat pe crestet si sa i se spuna vai, ce frumos, creatia lui Dumnezeu, bine ai venit, da-i inainte ca-i bine ce faci. Eventual i se aduce aminte ca TOCMAI pentru ca e creatie a lui Dumnezeu, patima sa deformeaza aceasta realitate ontologica si, prin urmare, trebuie sa se elibereze de aceasta (Cunoasteti Adevarul si Adevarul va va face liberi). Oare in ce hal de viclenie ajung unii de folosesc insasi fundamentele credintei pentru a le nega? 

– episcopul falseaza si pentru ca, de fapt, creatia lui Dumnezeu sunt oamenii (pe langa cosmos), iar aceasta e o realitate nu sociala sau culturala, ci ontologica. Dumnezeu, insa, asa cum spune Apostolul Pavel, nu este si creatorul pacatului, caci in acesta este moarte, pe cand Dumnezeu este Insasi Viata. Asadar, el nu are cum sa fie creatorul si al homosexualilor, sau si al zgarcitilor, lacomilor, desfranatilor, lasilor, care “nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu”, asa cum spune acelasi Apostol. Homosexualul, ca si lacomul, rapitorul, desfranatul, lasul, sunt propriile lor creatii, in sensul in care au devenit ceea ce au lucrat, adica acea patima anume care ii domina. Desigur ca pentru orice om exista posibilitatea eliberarii si a recuperarii sensului autentic, adevarat si viu al faptului de a fi creat de Dumnezeu… 

– episcopul creeaza artificial opozitii care nu exista. Unii ii resping cu violenta pe homosexuali, altii ii primesc, nu-i asa, cu “dragoste”. Nu despre acest lucru era vorba si nu asta a inflamat episcopii si toti ortodocsii greci, ci LEGALIZAREA CUPLURILOR HOMOSEXUALE, adica legalizarea si, prin urmare, cautionarea publica, legala si, astfel, morala a unui pacat impotriva firii. Ce referinte biblice si patristice poate evoca orice episcop pe lumea asta care sa sprijine aceasta cautionare? 

– in fine, l-am comparat pe Hrisostom cu Papa Francisc, insa nu trebuie uitat ca seful Vaticanului a sprijinit, recent, referendumul pro-familie si impotriva parteneriatelor si casatoriilor homosexuale din Slovenia. Deci ecumenistul grec e mai anti-crestin chiar decat marele ereziarh de la Roma.


Categorii

Homosexualitate, Ierarhi din Cipru, Mitropolitul Serafim de Pireu, Opinii, analize, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Traduceri

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

15 Commentarii la “CONFLICT DE EPIFANIE. IPS Serafim de Pireu critica dur GUVERNUL TSIPRAS dupa ce televiziunea de stat nu a mai transmis ceremonia religioasa: “GUVERN CU MENTALITATE FASCISTA, MARCATA DE URA SI RAZBUNARE”/ Mitropolitul fervent ecumenist Hrisostom de Messinia sparge frontul Bisericii Greciei: HOMOSEXUALII SUNT CREATIA LUI DUMNEZEU

  1. Nu pare sa aiba un chip prea luminos acest episcop, dimpotriva.

  2. Urâciunea pustiirii, ataca locul cel sfânt.
    Nu omul, ci naravul cel rau al lui, nu este primit.
    Cel ce a cutezat sa intre, fara haina de nunta, este aruncat în întunericul cel mai din afară…
    Cui slujeste, aceast mod (arhieresc),de interpretare a evangheliei?

  3. Eu nu vad nici o subtilitate in spusele acestui episcop, oricine poate zari lesne putregaiul din afirmatiile sale. Pe de alta parte, uitati-va la fata sa, seamana cu cea a imamilor care-i zgandara pe ciuhapi la rele.

  4. Nu s-a mai auzit asa ceva, mai ales la un ierarh. Cuvintele acestea viclene, care reprezinta o batjocorire a creatiei, care era toata buna foarte, includ si multimea pacatelor pe care omul le-a savarsit. Nu i-a facut Dumnezeu pe cei stricati, viciosi, inchinatori la idoli, ci asa au ajuns ei din patima lor, avand libertatea sa aleaga binecuvantarea nu blestemul. Omului i s-a dat legea prin care afla ce trebuie sa faca, incluzand si ce pedepse puteau veni peste cei care nu o respectau, chiar daca erau poporul ales. Sa spui ca multimea de desfranari si placeri pacatoase, pe care le inventeaza omul, sunt creatia Celui care a dat suflare de viata, in ce categorie de greseala se incadreaza?
    Poti sa zici ca i-a fost data viata, ca oricarui om, dar el a facut ce a vrut cu ea, iar asta trebuie sa o zic gandindu-ma in primul rand la mine.
    Ce ar spune sfintii parinti, care aratau pe fata ca e pacat, ceea ce chiar imparatii si slujitorii lor faceau.
    Revin la citat si reproduc ceva de care te ingrozesti, “Homosexualii, ca toti oamenii, sunt o creatie a lui Dumnezeu. Asa ceva nu poate fi asemuit cu nimic… nu se face diferenta intre oameni – creatie si homosexuali – degradarea omului.
    Merita acelasi respect si cinste. Este de neimaginat … cinste, in ce mod? Respect… pentru ce? Parca ii cinstim pe sfintii care au facut ce trebuie.
    Iar nu violenta sau respingere. Aici e si o aberatie, violenta, cand a fost vorba de asa ceva? Respingere, dar ce altceva, daca in trecut a curs foc peste acei indivizi degenerati noi nu putem avea alta atitudine, decat de respingere a acestui pacat, iar fata de indivizii care au acest pacat la fel o atitudine de indiferenta, respingere, stiind de ce sunt in stare. Daca ni s-a spus ca este pacat asa consideram si noi.
    Obligatia crestinului ar fi sa aduca la adevar si la un comportament firesc pe cei distrusi de propriile patimi, deci singurul motiv pentru care s-ar putea vorbi cu unii ca acestia, ar fi pentru a le spune in ce hal au ajuns si ce comportament ar trebui sa aiba in viata, asa cum un profesor corecteaza un elev.
    Din pacate nici sfaturile nu sunt acceptate, fiind considerate in mod viclean ca fiind o aruncare cu piatra.
    Aici e o marturisire teoretica, cum ca ce fac acestia nu e bine, nu e vorba de un gest fizic impotriva lor, ci de o declarare ca e un pacat ce fac ei si asta o poate spune oricine

  5. Familia este formata doar din barbat si femeie!!!!!!!
    Punct.

  6. Pingback: AMORIS LAETITIA SI CUVINTELE LUI HRISTOS. Un comentariu la exortatia PAPEI FRANCISC pe tema FAMILIEI | Cuvântul Ortodox
  7. E o problema cu site-ul, am observat si ieri, incerc sa postez niste comentarii si nu sunt primite, spre exemplu link-ul acesta:

    http://acvila30.ro/mitropolitul-serafim-de-pireu-sa-nu-mai-calce-in-biserica-daca-voteaza-schimbarea-de-sex/

  8. @ enkidu: Manastirea Dochiaru a arborat steaguri negre inscriptionate ‘afara cu antihristii din Muntele Athos’ http://www.vimaorthodoxias.gr/arthrografia/mavres-simaies-kai-antichristoi-einai-afto-to-pnevma-tou-agiou-orous-foto/

  9. S-ar parea ca grecii au aprobat proiectul de lege pv recunoasterea legala a identitatii de gen incepand cu varsta de 15 ani. Desi initial acesta se referea doar la transsexualii adulti, au aparut modificari chiar in ultimul moment, incluzand minorii de la varsta de 15 ani in anumite conditii: schimbarea sa reflecte vointa persoanei, sa existe avizul parintilor si recomandarea medicului care monitorizeaza fiecare caz in parte. Interesant insa ca premierul considera drept un ‘act de curaj politic’ aceasta initiativa, adaugand si faptul ca ‘nici o traditie sau religie nu poate marginaliza oamenii’. Brr, deja athonitii se gandesc la viitoarele vizite ale femeilor ce si-au declarat legal barbatia..

  10. @carmen
    “In response, the Greek Church passed a shocking decree, unprecedented in Athos’s 1000 year history: Athos monks need to receive express permission in order to preach–and even visit– Greek cities.

    This is the latest news on the situation from Ortho Christian:

    In a major decision, the Holy Synod of the Greek Orthodox Church released a decree yesterday that allows abbots, hieromonks, and simple monks to visit and offer lectures in Greek cities and churches only by permission of the Holy Synod, rather than the local hierarch whose metropolis they wish to visit, reports vimaortodoxias.gr.”
    http://russian-faith.com/anti-ecumenism/athos-monks-visits-greece-restricted-latest-ecumenism-row-n1096

  11. @ enkidu: interesant. Incrancenari ce nu fac bine nimanui.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare