VACCINUL-„MIRACOL”, PROMOVAT CU MITROPOLIȚI ȘI EPISCOPI. În Grecia, Înaltul Hierotheos Vlachos se vaccinează demonstrativ încă din prima zi. Biserica Greciei se află în „PRIMA LINIE” a campaniei de vaccinare/ În Bulgaria, episcopul Tihon este vaccinatul nr. 2 al țării/ PAPA FRANCISC vrea „VACCIN PENTRU TOȚI” în mesajul de Crăciun

27-12-2020 2 minute Sublinieri

Sursă captură: https://www.novinite.com/articles/207285/LIVE%3A+Vaccination+in+Bulgaria+Officially+Starts%2C+Health+Minister+Is+the+First+Vaccinated

ROMFEA:

Primele vaccinări: oficialități sănătate, politicieni și un mitropolit

Primele doze de vaccin Pfizer / BioNTech au trecut ieri după-amiază târziu de granița Promachonas și de astăzi dimineață sunt în Atena. Deja, a fost implementat planul „Hipocrate”, care prevede măsuri draconice pentru depozitarea și distribuirea vaccinului. Un total de 3.000 de polițiști, elicoptere și drone vor lua parte la măsurile luate de poliție pentru depozitarea vaccinurilor, în timp ce paza zonelor de depozitare și a centrelor fde vaccinare va fi asigurată 24 de ore pe zi.

Cinci spitale în „premiera” vaccinului

Ministerul Sănătății a anunțat oficial începerea vaccinărilor. Într-un comunicat, se arată că „vaccinările împotriva Covid-19 vor începe în Grecia, mâine, duminică, 27 decembrie 2020. Mai exact, persoanele ce activeaza în domeniul sănătății vor fi vaccinați în 5 spitale din Attica: la Spitalul „ Evangelismos”, la Spitalul „Sotiria”, la Spitalul „Attikon”, la Spitalul din Elefsina „Thriasio” și la Spitalul „Asklipieio„ din Voula ”.

Programul detaliat de vaccinare

Potrivit Ministerului Sănătății, o asistentă medicală dintr-o unitate ATI și o persoană aflată într-o unitate de îngrijire a persoanelor vârstnice vor fi primii vaccinați. În aceeași zi, vaccinările simbolice ale președintelui Republicii, ale prim-ministrului, a președintelui Parlamentului, secretarului general al partidului  Ziua 25, a președintelui Comitetului național de vaccinare, a reprezentantului Ministerului Sănătății pentru noul coronavirus, a șefului Ministerului Sănătății precum si a mitropolitului de Nafpaktos și Agios Vlasios, Hierotheos Vlachos, reprezentându-l pe Arhiepiscopul Atenei și al întregii Greci, Ieronim.

Programul detaliat al primelor vaccinări de mâine este următorul:

· Ora 13:00  Efstathia Kampisiouli, asistent medical ATI la spitalul Evangelismos

· Ora 13:30  Michalis Giovanidis, oaspete într-o unitate de îngrijire a persoanelor vârstnice la Spitalul Evangelismos

· Ora  14:00 Președintele Republicii, Katerina Sakellaropoulou la Spitalul Evangelismos

· Ora 14:30 Prim-ministrul Kyriakos Mitsotakis la Spitalul Attikon

· Ora 14:45 Profesorul de patologie-boli infecțioase Sotiris Tsiodras la Spitalul Attikon

· Ora 15:00 Președintele Parlamentului Konstantinos Tassoulas la Spitalul Evangelismos

· Ora 15:30 Secretarul partidului  Ora 25, Yanis Varoufakis la Spitalul Evangelismos

· Ora 16:00 Președintele Comitetului Național de Vaccinare, Maria Theodoridou, la Spitalul Evangelismos

· Ora 16:30 Șeful Statului Major General, Generalul Konstantinos Floros la Spitalul Evangelismos

· Ora 17:00 Hierotheos, Mitropolitul de Nafpaktos și Agios Vlasios la Spitalul Evangelismos

· Luni, 28 decembrie, președintele SYRIZA, Alexis Tsipras, va fi vaccinat la spitalul Evangelismos la ora 11:45, ministrul sănătății Vassilis Kikilias la ora 12:15 și Secretarul General al asistenței medicale primare, Marios Themistokleous la ora 12:45.

Ekathimerini:

Ieronim spune că Biserica este pentru vaccinare

Campania de vaccinare este crucială în lupta împotriva pandemiei de coronavirus, a spus Arhiepiscopul Ieronim, adăugând că Biserica se va afla în prima linie când campania de vaccinare va debuta duminică.

Într-o întâlnire cu Ministrul Sănătății Vasilis Kikilias, Ieronim, care și-a revenit după ce a fost infectat cu virusul luna trecută, a spus: „nu cred că majoritatea ierarhiei noastre și a clerului nostru nu va sprijini nevoia de cooperare cu statul pentru vaccinarea poporului.” 

El a subliniat că ar fi vrut să se numere printre primii care să se vaccineze, dar a adăugat că doctorii nu îi permit în acest moment, ci mai târziu.

Hotnews:

VIDEO O femeie de 101 ani, printre primii vaccinați în Germania / În Spania, prima a fost imunizată o pensionară de 96 de ani / Ministrul sănătăţii şi episcopul ortodox Tihon, primii cetăţeni bulgari vaccinaţi

(…)

Ministrul sănătăţii şi episcopul ortodox Tihon, primii cetăţeni bulgari vaccinaţi

Bulgaria a demarat duminica aceasta campania de vaccinare anti-COVID-19 cu ministrul sănătăţii, Kostadin Angelov, şi cu episcopul ortodox Tihon, transmite EFE.

Primele 9.750 de doze de vaccin au sosit sâmbătă dimineaţa în Bulgaria, sub măsuri stricte de securitate, şi au fost distribuite în şase regiuni alese pentru campania de vaccinare.

Cantitatea este “simbolică”, potrivit declaraţiilor ministrului sănătăţii, dat fiind că acoperă dozele necesare pentru mai puţin de 5.000 de persoane, alese din rândul medicilor aflaţi în prima linie a luptei împotriva coronavirusului.

“Mă vaccinez pentru că eu cred că fără vaccinuri lumea contemporană nu ar mai fi aşa cum o cunoaştem. Cred că oamenii de ştiinţă şi-au făcut treaba pentru ca vaccinul să fie salvarea pe care toţi o aşteptăm. Şi voi fi sincer: sunt nerăbdător să mă întâlnesc cu tatăl meu în vârstă de 70 de ani fără teama de a-l îmbolnăvi”, a declarat Angelov, chirurg de profesie, din spitalul Sfânta Ana din capitala Sofia.

“Cred nespus în Dumnezeu şi cred că Dumnezeu le-a spus acelor oameni de ştiinţă care au creat vaccinul cum să facă acest lucru”, a declarat la rândul său episcopul Tihon.

(…)

Mediafax:

Papa Francisc: Vaccinul să ajungă la cei care au reală nevoie

În ziua de Crăciun, Papa Francisc a transmis un mesaj ţărilor din întreaga lume: vaccinul să ajungă mai ales la persoanele vulnerabile şi la cele care au reală nevoie.

Din cauza pandemiei, Suveranul Pontif nu a apărut pe balconul central al bazilicii Sf. Petru şi a rostit tradiţionalul său mesaj „Urbi et Urbi” din interiorul Palatului Apostolic din Vatican.

În mod normal, Papa Francisc ar fi vorbit în faţa unei mulţumi de zeci de mii de oameni, localnici şi turişti, deopotrivă.

„Îi rog pe toţi cei implicaţi în companii, în organizaţii internaţionale, să promoveze cooperarea şi nu competiţia şi să caute o soluţie pentru toată lumea, vaccinuri pentru toţi, mai ales pentru cei vulnerabili şi cei care au reală nevoie”, a declarat Papa Francisc.


Categorii

1. DIVERSE, Arhiepiscopul Ieronim al Atenei, Biserica Ortodoxa Bulgara, IPS Hierotheos Vlachos, Pandemia de coronavirus/ COVID-19, Papa (Papism), Vaccinuri / legea vaccinarii obligatorii

Etichete (taguri)

, , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

64 Commentarii la “VACCINUL-„MIRACOL”, PROMOVAT CU MITROPOLIȚI ȘI EPISCOPI. În Grecia, Înaltul Hierotheos Vlachos se vaccinează demonstrativ încă din prima zi. Biserica Greciei se află în „PRIMA LINIE” a campaniei de vaccinare/ În Bulgaria, episcopul Tihon este vaccinatul nr. 2 al țării/ PAPA FRANCISC vrea „VACCIN PENTRU TOȚI” în mesajul de Crăciun

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Cu ce s-au vaccinat????

  2. Vaccinul Pfizer a fost testat pe celule umane de copii avortați de tip HEK 293, prelevați inițial din rinichii unui copilaș avortat. Nu conține astfel de celule ca cel de la Moderna sau AstraZeneca, ci doar s-au folosit pentru testare. Vedeti aici:
    https://cogforlife.org/wp-content/uploads/CovidCompareMoralImmoral.pdf

  3. @ Miriam, cu niște nano particule, niște prunci avortați(omorâți!) la cererea mamelor lor, iar Tihon al Bulgariei spune că Dumnezeu i-a luminat pe producători în acest sens! Că doar ÎP Irineu al Olteniei L-a rugat pentru un vaccin – se pare că rugăciunea, credința și Sf. Taine sunt expirate la unii… Defapt, cred că ei nici nu știu cu ce s-au vaccinat…
    “Dar Fiul Omului, când va veni, va găsi, oare, credință pe pământ?”
    Să dea Dumnezeu să sporească credința în noi și să ne izbăvească de “sfântul și de viață făcătorul vaccin” fără de care nu mai există viață în ultimii ani…

  4. Cred cu tarie ca tot ceea ce se intampla acum in lume este un scenariu pus in practica de tatal minciunii prin interpusii sai (acea hidra de care vorbea si parintele Arsenie Boca) iar noi nu trebuie sa nu ne amagim, trebuie luptat cu orice pret, este o pregustare a pecetluirii in masa ce va sa vina la un moment dat. Cu toate astea preotii in marea lor majoritate sunt amortiti, noi crestinii ce sa mai zic, nimeni nu se opune in niciun fel. Rugaciunile ar trebui sa fie mai mult impotriva dusmanului ascuns si perfid decat impotriva acestei molime fabricate.

  5. @Denis, @Nikos, așa este.
    Lupta prin rugăciune împotriva minciunii omniprezente este tratamentul corect.

  6. Oare chiar credeti că noi ne rugăm mai mult, sau mai întru cunoștință decat IPS Ierotheos? Întrebarea era retorică…

  7. Hahaha, pai se spunea ca grecii si ierarhii lor marturisesc mai bine credinta ortodoxa, la fel si bulgarii, ca au tinut bisericile deschise de Pasti, acum ce fac?
    Ce mizerie !

  8. @ Dragos:

    Chiar ca retorica! As zice ca se roaga la fel de mult si de bine ca Papa Francisc si ca Bill Gates…

  9. @Dragos
    Asta nu putem sti , insa ne uitam la roade/efecte, crezi ca sunt bune ?
    Eu stiu ca Lui Dumnezeu nu-i plac show-urile si festivismele, El zice ca nu trebuie sa stie stanga ce face dreapta, chiar si atunci cand faci bine…cavazica, cum vine treaba ?

  10. @ GeluS:

    N-as zice ca e cel mai relevant argument acesta, fiindca se poate spune ca nu el a ales sa faca show din asta sau ca momentul impunea un exemplu public etc etc. Problema e cu totul si cu totul alta, de o evidenta atat de zdrobitoare (de tipul elefantului in magazinul de portelanuri), incat cine nu o intelege fiindca e blocat mental in fata unui nume mare… atunci chiar nu cred ca are niciun sens orice discutie. Din punctul meu de vedere doar atat: SA STAM BINE, SA STAM CU FRICA, SA LUAM AMINTE!

  11. @ Dragos:

    Nu ma mira deloc ca nu intelegi. Multa sanatate si vaccin fericit iti dorim! Nu mai intra pe acest site, ca nu iti foloseste…

  12. Dar, sunteți așa de siguri că voi înțelegeți…?

  13. Sa luam aminte!
    Uneori numele poate depasi omul, sau omul nu poate tine pasul cu renumele.
    N-o spun eu, am citit si rascitit despre asta.

  14. @admin2
    Este clar ca nu ierarhii fac show-ul, n-am zis asta, insa ei pot fi exemple grele prin acceptare sau chiar prin tacere care este tot o acceptare.
    Show-ul este mondial si NEPAMANTEAN, orice om sanatos la cap si cinstit cu sufletul sau poate intelege ca ceva nu-i in regula, cu atat mai mult ierarhii care sunt responsabili de salvarea credinciosilor ar trebui sa inteleaga asta. Este bine sa facem ascultare de ierarhi si “biserica” cand se afla in rau sau in eroare? Sfantul Apostol Pavel zice ca nu trebuie sa ascultam nici macar de un inger care s-ar intampla sa ne vesteasca o alta Evanghelie decat cea care ni se propovaduieste de 2000 de ani. Sunt atatea probe si evidente care arata ca se doreste un mare change sau “reset” incat daca lumea nu le intelege atunci chiar a devenit o adunatura de babuini.
    Sau daca NU VREA sa inteleaga, atunci este chiar mai grav…
    Oare intamplator acest spectacol schimonosit loveste in oranduielile Bisericii si in marile Sarbatori Crestine ?

  15. Nu este vorba despre nici un renume; este vorba despre faptul că judecăm un ierarh al Bisericii, și nu unul oarecare ci un ierarh ascet, recunoscut de toată Ortodoxia, care din copilărie este mădular viu al Bisericii. Într-adevăr nimeni nu este infailibil, dar chiar avem noi discernamantul si autoritatea necesare pentru a-l judeca? În rest voi ține cont de sfatul pe care l-am primit de la unul dintre administratorii acestui site…

  16. @Dragos

    Avem chiar obligatia sa judecam faptele si atitudinile sale. Nu e un act pe care l-a facut in intimitate, potrivit cu alegerile sale strict personale. E un act public, o marturisire de credinta intr-un produs farmaceutic. Aceasta judecam, pentru ca oricine poate fi inselat si oricine se poate insela in astfel de chestiuni, spre marea pagubire a celor care vor urma exemplul.

  17. Eu nu ii inteleg pe cei care il pun la zid pe IPS Ierotheos Vlachos, ce vor ei sa demonstreze? Ca au o credinta mai puternica decat acest mitropolit grec? Ce a ajuns ortodoxia noastra? Ce e cu voi fratilor? De cand il puneti la zid pe un mitropolit si il acuzati ca s-a lepadat de Hristos? (Mesaj DOAR pentru cei care cred ca mitropolitul Ierotheos s-a lepadat de HRISTOS prin VACCINARE)
    Parerea mea este ca trebuie sa ne vedem noi fiecare de vietile noastre, sa ne rugam, sa mergem la biserica, sa NU judecam pe nimeni. A judeca pe un ierarh pentru o fapta de a sa inseamna a te crede sfant, iar pe el sa il crezi un lepadat ordinar, un nimeni in drum, un satanist cum spun fanaticii religiosi.
    Oare cei care il judeca pe el si pe alti ierarhi greci care s-au vaccinat isi vad propriile lor pacate? Sau stiu doar sa judece si sa puna la zid pe altii?
    Mitropolitul Ierotheos Vlachos s-a vaccinat impreuna cu alti ierarhi ai greciei, foarte bine, fiecare este liber sa se vaccineze sau sa refuze vaccinul, dar de acuma nu trebuie sa ii punem la zid pe cei nevaccinati, nu suntem noi in stare sa judecam pe ceilalti. Fiecare e liber sa aleaga. Chiar un calugar din muntele Athos a spus ca acest covid a aparut in lume din voia lui Dumnezeu si tot Dumnezeu ne poate scapa de boala aceasta. Nu va ganditi ca poate Dumnezeu i-a luminat pe medici si pe savanti sa gaseasca un vaccin asa rapid? Oare nu Dumnezeu le-a dat in minte rezultatul incheierii pandemiei? Ca acum sa aruncam cu cacat in cei care au creat acest vaccin si in medicii care trateaza bolnavii in spitale

  18. @Catalin

    Am răspuns deja la asta. Ierarhul nu s-a vaccinat pe cont propriu, a făcut-o demonstrativ, ca un act de credință și de promovare a produsului farmaceutic dat ca soluție la o criză. Evident că trebuie să ne folosim discernământul dat de la Dumnezeu pentru a evalua acest act de credință al mitropolitului, chiar dacă e în format secular.

    Cât privește întrebările – retorice – pe care le lansați în comentariul dvs, sunt absolut convins că Dumnezeu nu luminează oameni de știință care lucrează cu celule de fetuși avortați (Astrazeneca, Moderna, Pfizer ș.a.) și care fac produse experimentale testate direct pe oameni. Are și ucigătorul de oameni țuțării lui și are și știința lui.

  19. Pt. Dragoș și Catalin – nu huliti ca Dumnezeu are de-a face cu mizeria asta:

    De la Sfântul Paisie citire, exact pe subiect:

    “Ne asteapta evenimente, dar nu vor dura mult.

    Pe cat s-a vatamat Ortodoxia prin comunism, pe atat se va vatama si acum.

    Dumnezeu stie ca un anumit lucru va face asa, insa omul il face din lipsa lui de minte. Nu Dumnezeu a dat porunca, ci vede pana unde va ajunge rautatea oamenilor si ca parerea lor nu se va schimba. Nicidecum ca asa a randuit Dumnezeu.”

  20. Sinodul din Creta a aratat deja ca ierarhia greceasca are “afinitati si deschideri” surprinzatoare pentru multi care n-au fost inca clarificate complet.
    Dar ce vedem aici? Pai vedem ierarhi care popularizeaza o “solutie speculativ salvatoare” la o problema GENERATA si apoi FALSIFICATA progresiv din start care efectiv a facut mult rau atat Bisericii, cat si la toata lumea, dupa un program condus de la pupitru.
    Este posibil sa fie inselati si cei alesi, nu este prima data in istoria Bisericii, asta o zic nu ca judecata, ci ca o trista constatare…
    Dar asa cum zicea admin2:
    “SA STAM BINE, SA STAM CU FRICA, SA LUAM AMINTE!”

  21. ce-i drept eu nu m-as grabi sa-l judec pe Arh. Ierotheos.
    Am impresia ca se merge pe ideea: atita timp cit NU este pecetea (si nu este …. pina un alta) atunci e OK.

    Am inteles ca IPS Ierotheos este genul care baga in el tot felul de medicamente, vaccinuri sezoniere etc_ ce-i drept fara vre-o reactie, el parind a fi sanatos tun.

    Pe de alta parte nu stiu cum sa rezolv faptul ca, indiferent de ce se spune si de cine se vaccineaza, este clar ca acest vaccin nu are cum sa aiba un efect pozitiv asupra sanatatii pe termen mediu si lung!

    Mai stiu pe cineva, tot asa, un crestin destul de solid … care a declarat ca face o cruce pe vaccin si-l va lua cu incredere in mila lui Dumnezeu….

    Sincer, intuitia mea s-a revoltat imediat numai la gindul chestiei asteia…. asta cu mult inainte de actualele dezvoltari. Prefer sa-mi ascult intuitia si vraful din ce in ce mai mare de dovezi care arata ca NU este de luat!

    In rest…. totusi parca m-as abtine de a-l judeca pe ierarhul grec.

  22. @ petra:

    Cred ca e limpede ca problema nu e ce a decis cutare personalitate bisericeasca sa faca legat de propria sa viata, propriul sau corp, ci de MESAJUL greu pe care a acceptat/a ales sa-l dea, ostentativ, pentru intreaga comunitate ortodoxa. Si despre faptul ca si-a abandonat subit toata acrivia sa legata de bioetica exact cand era mai mare nevoie de exercitarea unui discernamant cat se poate de precaut… desi aici striga, urla la tina evidențele, iar informatia sta la dispozitia tuturor. Despre citirea semnelor vremii nici nu mai vorbesc. Chestia cu judecarea sa ca persoana e o pista falsa, la care nu marsam, hai sa fim seriosi, noi nu judecam pe nimeni, dar incercam sa deosebim albul de negru si de gri. Hai sa vedem insa cum se vor comporta din acest punct de vedere fanaticii vaxxeri cu noi, ceilalti… in urmatoarele luni. Nu e crestineste, dar nutresc o sincera sila pentru fariseismul lor viclean, absolut identic cu cel al stramosilor lor in spirit.

  23. @Andrei-Nicolae
    Îmi atribuiți lucruri pe care nu le-am afirmat, ceea ce nu este în regulă…

  24. Subscriu la comentariile adminilor 19 si 23.

  25. Fratilor, in afară de puțini (unde includem pe admini care fac o treabă buna), văd că lumea “drept credincioasă” nu prea face diferența dintre a judeca cu păcat și a discerne lucrurile, a-ti folosi mintea. Voi vorbiți de anulare gândirii, ratiunii, discernerii – foarte des întâlnită aceasta atitudine, mai ales printre ASCORISTI de exemplu. Ascultarea se face întru intelegere, nu mecanic sau din lenea de a gândi sau a-ți asuma fapta ascultării respective. Iar dacă ai ascultat de cine nu trebuie, îți asumi TU prostia, că altfel e iad.

    Altfel, pe principiul vostru, nici Arie nu trebuia judecat cu judecată dreaptă (Ioan, 7, 24), poate nici macar Iuda… Și până la urmă nici un Ierarh, indiferent de erorile și ororile sale. Așa ceva nu există în ortodoxie! Dar sunt atâtea exemple in istoria Bisericii și in Viețile Sfinților in care mirenii și-au salvat episcopii si chiar patriarhi!

    Noi nu suntem idolatri, ascultam până la păcat! Nu v-a catehizat nimeni până acum?! Eu sunt sigur că da! Nu poate să aiba dreptate și Mitropolitul Neofit de Morfou si Ierotheos Vlachos în aceeași timp, cum nu pot avea dreptate deodată și ÎPS Teodosie sau PS Macarie și ÎPS Irineu! Că apoi cadem in boală psihică si depersonalizare – se numeste dublu gândit (o schizofrenie) – vezi George Orwell, “1984”.

  26. “Nu e crestineste, dar nutresc o sincera sila pentru fariseismul lor viclean, absolut identic cu cel al stramosilor lor in spirit.” – ba e foarte creștinește (fără ura) si tocmai ca sunteți creștin aveti această silă! Și e ceva foarte personal și e normal să fie așa: ca e Dumnezeul nostru, cum avem și copilul nostru, soția noastră, duhovnicul, nașii, părinții nostri – si nu putem suporta sa fie vicleniti sau defaimati.

    ÎPS a făcut o sminteală imensă – sper să mă înșel – dar o spun in cunoștință de cauză: cel puțin tinerii preoți, studenți si voluntari (special cei foarte apropiați de Mitropolia Moldovei) se vor vaccina ca înecații in proporție covârșitoare, ignorând și refuzand autist si cu abnegatie nu doar argumentele teologice (cele mai importante, defapt), dar și pe cele lumești, medicale. Sminteală mare – tare as vrea să mă înșel!

  27. @ Andrei-Nicolae:

    Multumesc! Si eu ma tem ca ai dreptate. E un bulgare care se rosotogoleste creand o sminteala exponentiala, in avalansa.

    Sila mea este de ipocrizia „corectilor” care intai te mustra pe tine ca nu ai fi tolerant, ca ai judeca, dupa care, cand te-au bagat bine la colt, nu au nici cea mai mica ezitare sa puna mana pe pietroaie, odata cu gloata turbata, si sa le arunce in tine, cel „neascultator” pana te vor omori, la propriu. Nu vor avea nicio mila sa te linseze si sa te excluda social. Ca niste păstori si ca niste frati crestini adevarati! Dar aia nu mai e „judecata”, nu se mai pune…

    Vedeti si: http://www.cuvantul-ortodox.ro/parintele-tudor-ciocan-ispitirea-tehnologiei-izbavitoare-libertatea-optiune-versus-dictatura-antihristica-fortarea-vaccinarii-noul-turn-babel-noul-potop-iminent-predica-audio/

  28. Hai ca ma simt “atinsa” 🙂

    Nu fac pe corecta! Ca n-am de ce! Si eu judec la greu … pe altii! Asa ca nu sint vre-o puritana…nici pe departe.

    In general, insa, m-am cam ferit sa judec ierarhi pentru ca la ei lucrurile par sa fie mai complicate plus ca informatiile pe care le avem in general despre ce se intimpla in biserica sint, evident, incomplete, etc. adica vorba englezului “it’s more than meets the eye”.

    Sa ne gindim putin: citi dintre noi s-ar fi astepta ca tocmai BOR si al ei Patriarh sa dea un comunicat care nu adera la ceea ar fi vrut autoritatile?? Asta in conditiile in care grecii si bulgarii fac pe invers?

    Si, iarasi, cine s-ar fi asteptat ca teologul cel mai bine pregatit si inteligent al BOG sa fie pus la inaintare apropo de vaccin?

    Si apoi cine stie ce alte paradoxuri vom intimpina iarasi in comportamentul bisericilor si ai membrilor lor.

    Din punctul MEU de vedere eu m-as raporta cam asa la toata afacerea asta:

    1. Eu STIU fara indoiala ca orice ne propun cei care ne conduc nu poate sa ne faca decit rau. O stiu de vre-o 15 ani. Tot ce inseamna “mainstream”.
    2. Stiu ca vaccinul nu are cum sa fie ceva bun pentru sanatate. Si atunci eu stiu ca trebuie sa fac totul (vorba lui Ceausescu) sa-l evit si eventual sa-i sfatuiesc si pe altii sa faca la fel.
    3. Nu incerc sa-mi explic atitudinile contradictorii din Biserica. Nu ma grabesc sa arunc cu pietre in oameni care de-a lungul anilor au facut multe servicii credintei, vezi Pr. Ierotheos. Nu ma grabesc pentru ca ceea ce va da masura finala a lor (si a noastra) este atunci cind cu adevarat se va pune problema lepadarii si atunci lucrurile vor fi clare nu asa cum este acum – o situatie complexa si destul de confuza pentru multa lume!
    4. respingerea mea a acestui vaccin se face in primul rind pe baze medicale: nu vreau sa-mi pun in pericol sanatatea. Ce-i drept eu mai si un alt motiv. Incep sa cred din ce in ce mai mult ca toata aceasta cursa dementa si mai ales rapiditatea ei de a ne vaccina pe toti are si un scop direct legat de pecetluirea finala – crearea infrastructurii, obtinerea de informatii si obisnuirea populatiei cu ceva ce se apropie foarte mult de viitoare pecete.
    5. Si da, asa cum simt eu acum, cei care se apropie de inima mea cel mai mult sint cei de tipul IPS Teodosie. revolta masiva mi se pare singura care ar putea sa dea unele rezultate.

    Dar… jocurile nu sint facute …. deci…. vom vedea

  29. Nu cred ca mântuirea stă in acest vaccin totusi. Se vor mantui si cu si fără. Nu vreau sa fac vaccinul dar dacă voi fi forțată il voi face. Sa nu uităm ca pr Arsenie Papacioc s-a dus in pușcărie cu zâmbetul pe buze în timp ce pr Cleopa s-a ascuns 9 ani in pustie să nu facă pușcărie. Si ii consider sfinți pe amândoi. Unii s-au mantuit in pușcărie, altii in pustie, refugiați, in mănăstire sau acasă in lume.

    In Cuvinte Vii pe la pagina 142 pe Gheorghe Calciu zicea ceva despre cipuri:

    În multe mănăstiri călugării mi-au spus ca ei rămân acolo până când se vor pune cipurile si atunci vor părăsi mănăstirea. E f bine dar le-am răspuns : Dacă o cetate abandonată este o cetate pierdută ce se va întâmpla cu o mănăstire? … Rămâneți in mănăstire! Dacă vă vor împușca veți fi împușcați, dacă va trimit la pușcărie veți merge la pușcărie! Dar asta este misiunea voastră, nu sa fugiti in munți. Poate nu-i rău nici plecatul acesta in munți unde vor veni oameni sa-si caute mângâierea. …

    Va fi mântuire si pt cei cu vaccin si fără, sa nu intrăm in panică si deznădejde. Nu vrem să facem vaccin dar dacă va fi cazul cred ca ne putem mântui. Cine stie ce presiuni s-au făcut pe ips Ierotheos. Nu cred ca din atât e înselat si Neofit de Morfu care pe mine personal ma bagă in deznădejde e sfânt. N-am nimic cu niciunul poate ambii vor fi sfinți până la sfârșit, dar il prefer pe pr Efrem Vatopedinul cu sinaxele pline de mângâiere pt toți…

  30. Pt admin2: f justă și gândirea și atitudinea! Ține-o tot așa. Păr. I. Vlachos trebuia ca să se fi vaccinat în privat și fără reclamă; dacă a făcut-o cum a făcut-o, atunci cu gândul ca să fie exemplu personal multora, iar aceia să-i urmeze. Dumnezeu să-l ierte, dacă s-o pocăi!
    Iar pt petra: cum de știm ”noi” atât de sigur, că nu este pecetea? Dacă este vaccin cu ARNm și acesta va intra în ADNul vaccinatului și-l va modifica, în orice proporție, cum va mai putea acesta fi scos, la o adică??? Bineînțeles că producătorii ne-au „asigurat”, că aceasta nu se va întâmpla, dar avem noi credința așa de mare încât să-i credem?

  31. @Andrei-Nicolae
    Dumnezeul nostru a fost si este batjocorit si viclenit infricosator si constant in ultimii ani, a fost vreo reactie, vreo pozitie de protest, vreo initiativa impotriva acestor blasfemii din partea CUI TREBUIE?
    Crestineste si fara ura este sa taci din gura, unii cred asa, iar pe altii nu-i intereseaza…
    Nimicul, placerea de nimicul, spaima de nimicul, ne otravesc viata si ne ascund lumina.
    Netrebnicia netrebniciilor…iata unde am ajuns si ce se intampla nu mai inseamna nimic…

  32. @Svm:

    Ce spunea părintele Gheorghe Calciu se raporta la un anume context, dar chiar și așa, el îndeamnă la rezistență, nu la obediență sau cedare la pretențiile celor puternici.

    La Domnul multă mântuire este, de acord, și nu trebuie să cădem în deznădejde. Dumnezeu, știm doar, nu voiește moartea păcătosului și nici nu se bucură să vadă oamenii căzând sau pierzându-și mântuirea. Căci nu pentru asta S-a întrupat și S-a răstignit, ca să nu mai cădem? Sau, oare crezi că avem vreo plăcere sau satisfacție când ascultăm cuvântul greu al unor mitropoliți sau părinți duhovnicești? Oh, ce n-am da să vedem și să auzim și altceva, că „mult s-a săturat sufletul nostru de defăimare”. Dar… încercăm, pe cât se poate, să nu ne mințim și nici să căutăm mângâiere cu orice preț, inclusiv cel al auto-orbirii…

    Iertare!

  33. @petra:

    3. Nu incerc sa-mi explic atitudinile contradictorii din Biserica. Nu ma grabesc sa arunc cu pietre in oameni care de-a lungul anilor au facut multe servicii credintei, vezi Pr. Ierotheos. Nu ma grabesc pentru ca ceea ce va da masura finala a lor (si a noastra) este atunci cind cu adevarat se va pune problema lepadarii si atunci lucrurile vor fi clare nu asa cum este acum – o situatie complexa si destul de confuza pentru multa lume!

    Adică ne întoarcem de unde am plecat. Dintr-o chestie care nu există: aruncatul cu pietre. O fi ceva în aer, de la poluare? Deci:
    1. Noi am anunțat destul de sec că Hierotheos s-a vaccinat PUBLIC, DEMONSTRATIV. Nici nu am comentat, doar am arătat acest ACT, FAPTĂ cum i se mai zice.
    2. Apar unii care încep să ne certe că-l judecăm pe Hierotheos sau că aruncăm cu pietre dacă am prezentat critic, fără a comenta ca atare, ACTUL SĂU DE CREDINȚĂ ÎN VACCIN.

    Și după toate explicațiile posibile, tot la „aruncat cu piatra” rămmânem. E posibil să depășim stadiul de peșteră, pietre, ciomege imaginare și să discutăm mai aplicat?

    Mulțumim!

  34. Fraților, silă nu-mi este, dar mâhnire pentru învârtoșarea inimilor voastre recunosc că simt… Vorbiți de bâte și ciomege, dar pentru simplul fapt că am “îndrăznit” să-mi exprim încrederea în discernământul Înaltului Ierotheos, am primit urări de genul “vaccinare plăcută” și recomandarea de a părăsi acest site. În fine, Dumnezeu să ne lumineze pe toți!

  35. Mai fraților ,
    Ridicam paharul si ciocnim toți într-un cuget , cu fruntile descrețite , cu zâmbetul șăgalnic , cu bucuria ca avem un Domn , o credinta , un botez .
    Ziua de mâine e ascunsa . Pentru ce a trecut , Doamne nu pomeni păcatele mele , ca mie rusine de/cu ele .
    Un gând bun tuturor , El sa va dăruiască tuturor tot darul cel bun si toată voia cea buna care vine pogorându-se de la Parintele luminii .

    Sa ne auzim pe acilea sănătoși , cu pace si bucurie într-un cuget .
    La mulți ani tuturor !

  36. @Dragos

    Oare nu Cuviosul Paisie folosea pilda cu albina și musca? Eu cred că ai primit mai mult decât ce spui frăția ta acolo. Depinde strict de libertatea ta ce alegi și cu ce rămâi. Și asta era esența, de fapt: suntem liberi, și avem răspunderea alegerilor noastre. Să nu încercăm să-l răstălmăcim pe celălalt și să-i atribuim ceea ce noi înșine am făcut de la început. Și de ce e așa greu, după ce ai primit explicațiile necesare, să asumi că de la început ai pus problema greșit, că nu era vorba de a judeca pe nimeni? Nuuu, mai bine este să o ținem pe-a noastră și să mergem cu dreptatea proprie până la capăt, victimizându-ne și văzând că ceilalți sunt „învârtoșați”, pe când noi, vezi bine, suntem sereni, plini de pace și iubire. Să fie primit, frate!

    Și, dincolo de orice ironie, îți dorim din tot sufletul sănătate și mântuire!

  37. @petra
    “…atunci cind cu adevarat se va pune problema lepadarii si atunci lucrurile vor fi clare nu asa cum este acum – o situatie complexa si destul de confuza pentru multa lume!”

    De unde stii ca atunci cand se va pune problema lepadarii, lucrurile vor fi mai clare decat acum?
    Inseamna ca sub-apreciezi adversarul ! Si acum lucrurile sunt foarte clare, deja ne aflam in proces…politica pasilor marunti. Roadmaps meet the requirements.

    @Svm
    “Va fi mântuire si pt cei cu vaccin si fără, sa nu intrăm in panică si deznădejde”.

    Total fals, asta de acum(vaccul scl) este tot inchinare la idoli, camuflata in stiinta si tehnologie, oare de ce se fereau ca de foc crestinii de odinioara sa manance din jertfele idolilor sau sa-i tamaieze, imbiati fiind c-o fac doar de ochii lumii si pot sa-si pastreze de altfel credinta in Hristos si mantuirea si totusi preferau mai bine sa moara decat s-o faca ?
    Este vremea unui mare vai, de plangere si jelanie, despre ce fel de mangaiere vorbim?
    Asta este ca atunci cand turcii faceau pregatiri sa asedieze Bizantul, iar unii bizantini discutau despre arta si filozofie…

  38. “Diavolul cauta sa-i insele si pe cei alesi” – deci, nu vor fi catusi de putin clare lucrurile si lucrarile lui.
    Cu atat mai mult cu cat se petrec toate cu asa mare rapiditate…

  39. @admin
    Nu este vorba despre nici o victimizare, doar că m-am înșelat de atât de multe ori bazându-mă pe logica și dreptatea mea încât am devenit foarte precaut. După Sinodul din Creta am văzut cum mari duhovnici au fost huliți cum că ar fi căzut din har pentru că nu sunt de partea nepomenitorilor, care păstrau “adevărata” credință ( ulterior, cei care-i huleau s-au rupt ei înșiși de Biserică).
    Oricum, adevărul este că eu personal, cred că m-am folosit de articolele de pe acest site de-a lungul timpului, așa că, fără nici un fel de resentiment vă doresc tot binele!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare