Viclenia “unitatii in diversitate”: Cat de aproape este unirea cu Vaticanul?

6-05-2009 Sublinieri

 kasper1.jpg

Nota noastra: Incercati sa cititi atent si printre randuri cuvintele de mai jos ale celui mai influent cardinal romano-catolic, dincolo de alunecosul si echivocul sau limbaj diplomatic, stapanit la perfectie, si veti intelege cat de grave si inaintate sunt planurile de unire (“desavarsita comuniune”) cu Roma, prin recunoasterea primatului Papei, dar pastrarea, in rest, a “specificitatii” doctrinare si de Traditie, singura conditie fiind subordonarea fata de Papa (deci, exact dupa modelul uniatiei, de care, nu intamplator, Cardinalul Kasper nu numai ca nu se leapada, nu numai ca cere ritos a fi respectata, dar o si propune ca factor de “apropiere ecumenica”!)

kasperalexey.jpg

Sursa: „Parakatathiki”, revistă bilunară a asociaţiei omonime, ianuarie – februarie 2009, nr. 64, pp. 10-11

UNITATE ÎN DIVERSITATE1

Cardinalul Kasper dezvăluie cum înţeleg romano-catolicii unirea

“Publicăm mai jos, spre informarea cititorilor noştri, fragmente dintr-un interviu relevant, pe care l-a dat în noiembrie 2008 Agenţiei de Presă Ateniene BSA, cel mai distins cadru al Vaticanului, cardinalul Walter Kasper, preşedintele “Consiliului Pontifical pentru Unitatea Creştinilor” şi copreşedinte, împreună cu mitropolitul Ioannis Ziziulas al Pergamului, al “Comisiei Mixte de Dialog Teologic între Ortodocşi şi Romano-Catolici”. Întrebare: În ce punct se află dialogul teologic dintre cele două Biserici? Ce să aşteptăm de la întâlnirea din Cipru din 2009?

Răspuns: Tema întâlnirii din Cipru 20092 o va constitui rolul episcopului Romei în Biserica cea unică din primul mileniu. Între timp, am pregătit dialogul în Creta, redactând un text foarte bine documentat şi sperăm că în Cipru se va înregistra un progres substanţial în această problemă, cu siguranţă dificilă, care desparte Răsăritul şi Apusul, problemă care va determina şi întâlnirea noastră în spirit fratern. Pentru că nu este vorba doar despre un dialog teologic, este vorba simultan despre dialog şi despre întâlnirea dintre oameni, şi aici chiar ne aşteptăm la multe lucruri pozitive din partea amabilităţii Bisericii Ciprului.

Î: Care este semnificaţia textului de la Ravena? Este realizabil scopul restabilirii unităţii Bisericii Ortodoxe şi Romano-Catolice?

R: Nu vorbim despre unirea dintre ortodocşi şi romano-catolici. Nu este vorba despre amestecarea celor doua părţi, ci despre deplina restabilire a comuniunii dintre Răsărit şi Apus. Unitate, păstrându-ne specificitatea noastră. Nu este vorba despre o Biserică unificată. Biserica Ortodoxă îşi va păstra tradiţia ei. Cel mai important este în ce condiţii şi în ce fel se va putea restabili comuniunea cu Roma. Este vorba, prin urmare, de o îmbogăţire spirituală. Nu este vorba să se renunţe la nimic substanţial de către cineva. Este vorba în mod egal despre un schimb al darurilor divine, pe care am fost învredniciţi să le deţinem ambele părţi, aşa încât în cele din urmă să ne îmbogăţim reciproc, adică o Biserică prin cealaltă şi ambele reciproc.

Î: Cărui scop slujeşte uniaţia pentru Biserica Romano-Catolică?

R: Uniaţia este termenul ce se foloseşte pentru acele Biserici Ortodoxe care au o desăvârşită comuniune cu Biserica Romano-Catolică. Ea constituie, pe de o parte un spin pentru Ortodoxie, însă, pe de altă parte, este un fapt care s-a întâmplat în alte timpuri, sub diferite conjuncturi care astăzi nu mai există. Totuşi, aceste Biserici au plătit foarte scump fidelitatea lor faţă de Roma şi, din această cauză, sunt de părere că li se datorează respect. Au dreptul să existe. Problema poate fi rezolvată doar în cadrul unei unităţi mai generale a Bisericii Catolice cu cea Ortodoxă, adică în cadrul desăvârşitei comuniuni a celor două Biserici. În situaţia prezentă, existenţa uniaţiei înseamnă subzistenţa tradiţiei orientale şi în sânul Bisericii Romano-Catolice, unde şi este cinstită şi, de aceea, poate să contribuie semnificativ la apropierea ecumenică. (…)”.

Text spre studiu comparativ

Expunem acum spre comparare un fragment din cuvântarea gurului hinduist Vivekananda de la “Prima Consfătuire a Religiilor Lumii”, care a avut loc la Chicago în 1893, şi a fost locul unor manifestări programatice pentru ceea ce avea să urmeze în anii viitori. Printre altele a spus şi următoarele:

„Dacă cineva din auditoriu speră că această unitate va veni prin triumful unei religii, indiferent care ar fi ea, şi prin dispariţia celorlalte, acestuia nu am decât să-i spun: “Fratele meu, speranţele tale vor fi dezminţite. Oare doresc eu ca creştinii să devină hinduşi? Doamne fereşte! Oare doresc eu ca hinduşii sau budiştii să devină creştini? Doamne fereşte!

… Creştinii nu trebuie să devină hinduşi, nici budişti; nici ca aceştia din urmă să devină creştini. Ci fiecare religie va trebui să-şi asimileze spiritul celorlalte religii, păstrând însuşirile lor pentru a se dezvolta conform propriilor lor legi...3.

Notă „Parakatathiki”: Exact acest model new-age-stic al „unităţii în diversitate” pe care-l exprimă spiritul religiei mondiale sincretiste, este modelul pentru unire pe care îl propune în această fază Vaticanul.

Este ca şi cum Papa ne-ar zice: Păstraţi-vă ale voastre, doar recunoaşteţi-mă; şi, desigur, ca primul. Ce altceva decat Uniaţie este aceasta?

(traducere din limba greacă: monahul Leontie)

1 Titlul şi sublinierile din textul cardinalului ne aparţin.

2 De aici reiese iarăşi lipsa informării de care suferă bisericile ortodoxe locale asupra celor pe care le hotărăsc „birocraţii dialogurilor”. Când şi cum au fost hotărâte acestea? De ce episcopii noştri nu sunt informaţi? Că despre informarea clerului şi a poporului nu mai discutăm.

3 A se vedea periodicul Dialogos al „Asociaţiei Inter-Ortodoxe pentru Iniţiativele Părinţilor.”,vol.I, pag.16, după expunerea din cartea monahului Arsenios Vliangoftis , „Ecumenism, Neoidolatrie şi New-Age“, ed. Parakatathiki, Tesalonic 2006, pag.14.

pope2.jpg

Pentru o mai buna intelegere a problematicii, va recomandam sa parcurgeti si:


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Portile Iadului, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

58 Commentarii la “Viclenia “unitatii in diversitate”: Cat de aproape este unirea cu Vaticanul?

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Adevaru e ca nu ar strica o intoarcere a fratilor nostrii in Biserica, dar o intoarcere la Adevar… ca altfel la ce bun ar mai fi? Pacat ca ei o tin tot pe ale lor, si isi pierd mantuirea pentru neste inselari…

    Doamne ajuta-i!

    Alex

  2. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/5273528/Christian-holy-sites-in-Israel-could-be-controlled-by-the-Vatican.html

    Suveranitatea sfintelor locuri ar putea fi cedată Vaticanului conform planurilor trasate de preşedintele Shimon Peres.

  3. domnul cardinal a colaborat mai la inceputul carierei cu Hans Küng care e cunoscut in mediile catolice germane pentru pozitiile sale “liberale”…e asa de “liberal” dinsul ca neaga pina si divinitatea Mintuitorului…concluziile le trageti singuri.

  4. Erezia a patruns adanc. Dar ortodoxia nu poate fi infranta niciodata, indiferent de vremuri si de prigoana ce va urma. “Adevărul rămâne acolo unde n-ai cedat. Dacă unul singur ţine adevărul, acolo e Biserica. Ortodoxia va supravieţui prin el!” – Pr. Arsenie Papacioc

  5. Exista suficiente marturii in Sfanta Scriptura care arata ca Sfintii Apostoli erau egali intre dansii si nu era vreunul mai mare ca altul.
    Este suficient ce zice acolo la Sfantul Apostol Pavel:
    “Şi pe unii i-a pus Dumnezeu, în Biserică: întâi apostoli”
    Zice ca i-a pus apostoli dar nu specifica pe undeva ca ar fi pus mai presus de apostoli un apostol.
    Iar zice Domnul nostru Iisus Hristos:
    “Şi îţi voi da cheile împărăţiei cerurilor şi orice vei lega pe pământ va fi legat şi în ceruri, şi orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat şi în ceruri.”
    Cheile nu sunt altceva decat Sfintele taine intr-unul din intelesuri.
    Iar zice:
    “Si ne-ai intarit pe noi pe piatra marturisirii Tale”.
    (pe la o Sfanta Slujba zice aceasta).
    Piatra pe care e intemeiata Biserica este faptul ca Dumnezeu Fiul,Fiul lui Dumnezeu Tatal,s-a intrupat si a venit in lume si celalte,pentru a mantui pe om.
    Pentru ca asta e marturia Sfantul Apostol Petru,care e marturia intregii Biserici:
    “Tu esti Hristosul,Fiul lui Dumnezeu celui viu”.
    Hristosul adica cel ce a uns firea omeneasca cu firea sa dumnezeiasca,facandu-se om.Care e Fiul lui Dumnezeu,Cuvantul lui Dumnezeu.
    Dar Sfintele Taine oare se lucreaza asa singure numai de catre episcop?
    Nu ci se lucreaza de Dumnezeu prin harul sau prin episcop.
    Iar cum se vede la pogorarea Duhului Sfant ,Sfantul Duh s-a pogorat peste toti Sfintii Apostoli.
    Nu mai intai peste Sfantul Apostol Petru si din Sfantul Apostol Petru peste ceilalti Sfinti Apostoli.
    Ci peste toti Sfintii Apostoli.
    Deci iata ca toti Sfintii Apostoli primisera “cheile imparatiei cerurilor”.
    Normal se intelege aveau si invatatura cum trebuie sa se slujeasca Sfintele Taine si aceea le fusese predata de Domnul nostru Iisus Hristos.

  6. Ne cam frige chestiunea asta.
    Cardinalul vorbeste mai sus despre “schimb al darurilor divine, pe care am fost învredniciti sa le detinem ambele parti,”. Pai cel tarziu la punctul asta ar trebui deja sa ma opresc a-i citi vicleniile. Deja e ca si cum am schimba aur cu pamant. Avantajos schimbul.
    Legat de aceste discutii, am sa povestesc putin o intamplare care mi-e greu s-o uit.
    Cu ajutorul lui Dumnezeu, anul acesta am reusit sa ajung la Ierusalim de sfanta Inviere a Dommnului.
    Intr-adevar nu se poate descrie in cuvinte ceea ce ii asteapta acolo pe credinciosi. Nu ma refer doar la sfanta lumina ci la toata bogatia spirituala care este concentrata in acele locuri. Mormantul Domnului, lespedea ungerii, Golgota, piatra pe care a fost legat Iisus cand a fost batut si care mai pastreaza si azi sangele nesters, mormantul Maicii Domnului, lucul inaltarii la cer a Mantuitorului, foisorul incare s-a tinut cina ce de taina, mormantul lui David, poarta de aur sau chiar valea lui Iosafat unde ne vom intalni cu totii la judecata si multe altele…, toate aceste locuri sunt de natura sa miste pana la lacrimi sufletul credinciosului.
    Dar dupa cum am trait clipe de profunda fericire vizitand unele din aceste locuri, am trait si un moment de groaza.
    Intr-una din zile ma aflam in biserica Sfantului Mormant intr-o zona mai retrasa. Desi in biserica erau multi pelerini circuland prin mai toate cotloanele, la un moment dat m-am aflat singur pe un culoar mai retras si ma rugam la niste icoane ortodoxe imense si vechi. In jurul meu nu era nimeni pe distanta de cel putin 10 metri. Era liniste ca intr-o biserica goala. Dintr-o data, cand m-am apropiat de una din icoane ca sa o ating, am auzit prin spatele meu niste pasi grabiti semanand mai degraba cu a unui caine greu alergand pe marmura. Desi nu sunt un om fricos sa usor impresionabil, de data asta am simtit si un fior evident de spaima. Mai bine zis, mi-a inghetat sangele in vene. Am facut instantaneu o pirueta sa vad ce a fost aia. Nu am vazut nimic. Nici macar vreun soarece nu era pe acolo. Eram la fel de singur. Mi-am spus ca o fi fost vreo inchipuire de-a mea, doar sunt in biserica Sfantului Mormant. Nu are ce sa fie. La nici 10 secunde am auzit aceeasi pasi trecand inapoi. Iar m-am intors, iar nu am vazut nimic, iar m-a cuprins frica. M-am indepartat de locul acela mereu cu rugaciunea pe buze.
    A doua zi am trecut prin acelasi loc impreuna cu un calugar pe care l-am rugat sa ma ghideze si sa-mi explice istoria locurilor caci biserica e imensa si plina de istorie si fara un ghid priceput ai toate sansele sa treci pe langa locuri foarte importante fara sa realizezi.
    Ajungand pe acelasi culoar retras, mi-am adus aminte prin ce trecusem cu o zi inainte si i-am povestit calugarului.
    Acesta, fara sa fie nicidecum surprins mi-a dat si explicatia: Aaa nu-i de mirare, pai uite imediat dupa colt se afta altarul catolicilor.
    Mi-a fost de ajuns.
    Explicatii probabil ca s-ar putea gasi multe pentru cineva care n-a trecut personal prin experienta asta.
    Cam asta este parerea cu care am ramas eu despre catolici.
    Ma rog ca Dumnezeu sa ne pazeasca, dar mai inainte de toate trebuie sa ne pazim noi.
    Doamne ajuta!

  7. Nu trebuie sa stam indiferenti in fata pericolului care ne pandeste. Trebuie luptat impotriva ereziilor de tot felul, sa nu-i lasam sa ne modifice dogmele, invataturile sfintilor parinti pt. ca vom da socoteala in fata lui Dumnezeu ! Sincretismul e la doi pasi de noi !

  8. Odata mi-a spus un episcop de-al nostru: ia un servetel rupel in doua apoi lipestel, dar tot se va cunoaste lipitura. Asa si cu unirea dintre B.R.-C. si B.O. Nu exista mai multe adevaruri ci Unul singur-Ortodoxia, nu avem lipsa de daruri de Sus ca sa ne inbogatim printr-un schimb reciproc, ci avem de la Dumnezeu desavarsit toate darurile. Da, ei au nevoie de noi,si de legitimitatea mostenirii unicului Adevar.Ar deveni puternici printr-o astfel de unire.Poate ca ne lipseste si noua ceva la drept vorbind, dar nu ne impiedica la mantuire, si anume nu avem desavarsita diplomatie, insa aceasta lipsa se arata de multe ori a fi o virtute ce izvoraste din adevarata iubire.

  9. http://www.basilica.ro/ro/stiri/maine_se_implinesc_10_ani_de_la_prima_vizita_a_unui_papa_intr_o_tara_majoritar_ortodoxa.html

    Mâine se împlinesc 10 ani de la prima vizită a unui Papă într-o ţară majoritar ortodoxă

    Mâine, 7 mai 2009, se împlinesc 10 ani de la prima vizită a unui Papă într-o ţară majoritar ortodoxă. Cu prilejul împlinirii unui deceniu de la vizita Papei Ioan Paul al II-lea în România Patriarhia Română, Preşedinţia României şi Arhiepiscopia Romano-Catolică de Bucureşti organizează o serie de manifestări aniversare. Vineri, 8 mai, începând cu ora ora 10, la Palatul Patriarhiei, va avea loc momentul festiv “Întâlnire în Lumina Învierii“.

    În Aula Magna Teoctist Patriarhul a Palatului Patriarhiei va avea loc vineri şi conferinţa cu tema „CREDINŢA CREŞTINĂ ŞI CULTURA EUROPEANĂ AZI. Moştenire comună, provocări actuale şi perspective de cooperare”.

    Mâine, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel va participa la Sesiunea dedicată de Academia Română împlinirii a 10 ani de la vizita în România a Papei Ioan Paul al II-lea.

    Manifestările de vineri, 8 mai, vor fi transmise în direct de posturile de televiziune şi radio TRINITAS ale Patriarhiei Române.

  10. Cei din Deal nu pierd nici o ocazie sa-i mai ridice in slavi pe catolici ! Vai noua, popor majoritar ortodox !

  11. Aminteste foarte diplomat de suferintele uniatilor[ din partea cui ?],uitand sa spuna ce le-au facut bietilor ortodocsi care le-au refuzat oferta [ ispita ] si asta unde, acasa la ei.
    Singurul avantaj pentru ortodocsi care ar decurge din aceasta unire [inghitire ] ar fi aparitii paranormale gen Medjugorje, Fatima, poate chiar pe la Mosuni, pe care sa ni le talcuiasca pr. Pomohaci.

  12. (despre ecumenismul asta si despre unire spre ‘imbogatire’)

    Cum vor ei sa se imbogateasca cand ei s-au departat de la Traditia adevarata si zic ca bine au facut? In ce sens spera ei sa se imbogateasca astfel? Cam contradictorie pozitia lor, nu-i asa? Ce-i impiedica sa se intoarca daca vor imbogatire? Se pare ca tot ce-i impiedica e ghimpele care le sta in ochi de o mie de ani, ca noi nu recunoastem impostura Papei drept “traditionala”. Pai asta spune iarasi ca de fapt vor ca noi sa ne lepadam Traditia adevarata, adica sa il recunoastem pe Papa drept Ortodox -ceea ce e o minciuna eretica-, ca ei sa poata sa se imbogateasca de pe urma unei Traditii pe care vor mai intai sa ne faca pe noi s-o pierdem, nu? Ca ei sa sa imbogateasca apoi de pe urma ei?

    Din pacate, asa suna stupizeniile eretice dintotdeauna, fara nici o noima! Nu stiu daca s-a postat pe acest site (am dat un search dar n-am gasit), dar exista o carte foarte buna, scrisa prin 1860 (sau asa ceva) si tradusa in engleza in 1866, numita “The Papacy: Its Historic Origin and Primitive Relations with the Eastern Church”. Prin 1902 (cred) s-a tradus si in romaneste si se gaseste in format pdf pe internet sub numele “Papalitatea Schismatica” – vezi de exemplu :
    http://www.scribd.com/doc/43940/Vladimir-Guittee-Papalitatea-schismatic
    In care un fost preot catolic, care a scris o istorie a Bisericii Frantei a inceput sa inteleaga ca in trecut (la inceput) Papa avea o cu totul alta pozitie decat in Evul Mediu.

    La http://www.orthodoxinfo.com/ecumenism/ea_rome.aspx iar se gasesc multe articole bune despre problema asta, si se dau si niste carti, inclusiv cea de mai sus, si o remarcabila istorie a consiliului de la Florenta, “The History of the Council of Florence”, de Ivan Ostroumoff. Acolo se dau pe fata motivele “ascunse” ale celor doua parti care au participat la “dialog”, si se vede aceeasi pozitie eretica-mieroasa a catolicilor care zic ceva de genul “lasati de-o parte faptul ca ce zicem noi e netraditional si n-are noima, semnati odata documentul de comuniune cu Papa si totul va fi bine” (nota: nu exista un astfel, de citat, vreau sa fiu clar, doar asa sunau ‘textele’ lor atunci, asa suna si acum).

    Sa ne mai explice apoi si cum ne imbogatim noi parasindu-ne Traditia, care nu admite un Papa, nici comuniunea cu ereticii, prin asa zisa “comuniune”! Ce ne dau ei noua?
    Unde sunt sfintii lor facatori de minuni din ultimele secole? Sefii Inchizitiei cumva (care, am aflat de la un prieten, fost catolic, ca nu s-a desfiintat, doar nu mai opereaza activ!)?
    Mai am doua site-uri foarte bune (cred eu), de la care sugerez doua articole foarte relevante despre ce “imbogatire” ne asteapta:
    http://www.pravoslavie.ru/english/040318113935.htm
    http://www.impantokratoros.gr/PaulBallaster_Convolier.en.aspx

    (daca cei de pe acest site vor, pot sa le traduc in romaneste).

  13. “Este vorba în mod egal despre un schimb al darurilor divine, pe care am fost învredniciţi să le deţinem ambele părţi, aşa încât în cele din urmă să ne îmbogăţim reciproc, adică o Biserică prin cealaltă şi ambele reciproc”.
    Hai c-a zis-o papistaki p-asta cu imbogatirea reciproca de i-a cazut tichia !
    Nu stiu daca ranile provocate de papistasi Bisericii Rasaritene vor putea fi vreodata vindecate,pacatul lor ramane,precum al lui Cain fata de Abel.
    Cel mai bine este ca fiecare sa-si vada de calea pe care si-a ales-o.

  14. Probabil ca mai avem putin timp in a ne exprima liber si degajat opiniile pe aici. Cred ca vom ramane in suflet cu ce am citit pe aceasta pagina de net. Ne va folosi in periaodele ce vor veni peste noi. Razboi intru Cuvant si Cuvantul lui Dumnezeu din Scriptura, cazutul in genunghi intr-o biserica, primirea Trupului si Scumpului Sange al lui Hristos, vor fi aliatii ce ne vor insoti in prigonirea ce se profileaza la orizont. Din Sfanta Sofia, la 1543, nu noi am plecat ci apusenii au fugit degraba; ii asteptam sa vina, in liniste. Ce ne lipseste noua, ca sa credem ca vom plini de la catolici? Oare ne place mai mult agheasma cu sare, decat sfintenia noastra? Nu mai dorim si Sfantul Sange, ca sa vrem a ne cumineca doar cu ostie? Avem nevoie de un Cap al Bisericii, plin de fala si aureolat de faima? Nu ne ajung episcopii nostri? Sau poate ei doresc sa sarute inelul pescarului?.. As zice asa: la rugaciunile de seara, la icoanele noastre din case, sa mai facem un lucru. Sa atarnam si icoana Sfantului Atanasie Todoran si pe langa cererile noastre comune, obisnuite, fiind timp de nevoie, sa ne mai rugam in a sta neclintiti si drepti in credinta in care ne-a, afundat in cristelnita si in care parintii nostri s-au coborat in mormant. Ne este de ajuns UE; am gustat din “binefacerile” ei;… mai dorim si statui? Dorim sa dinamitam si ce a mai ramas din steaua poporului roman? Credinta ortodoxa a ajuns si va mai ajunge precum gunoiul lumii, asa cum erau odinioara socotiti Apostolii. Dar mai bine dormim pe acest loc si ramanem pe calea noastra decat sa ne lafaim in paturile somptuoase ale apusenilor; eu unul nu am loc in casa pentru statui, ma multumesc cu icoanele la care s-a rugat pentru mine, mama mea.

  15. Cu scuzele de rigoare, sa nu uitam, in numele trandafirului, sa amintim de “dragostea” Apusului pentru ortodocsi. 1054, 1453, Domnitorii Tarilor Romane si alte episoade. In toate momentele acestea, Apusul ne-a abandonat, ne-a ignorat si nu ne-a ajutat. Acum sunt cuprinsi de infrigurare in a ne aduce la sanul lor. Multumesc, dar nu este o pozitie comoda. Unora ne place sa dormim pe spate.

  16. Reiau aici o postare de-a mea din alta parte:

    Interesanta apropierea de catolici, ea se manifesta din ce in ce mai tare si la nivelul Sfantului Sinod al BOR, se poate vedea din comunicate, pastorale patriarhale etc. Dar si mai interesant, am o talcuire a Apocalipsei in care la cap.13, la binecunoscutul verset 18, talcuirea spune asa:

    “Stiinta cea dovedita a numarului precum si altele ce s-au scris de dinsul, vremea le va descoperi si nevointa celor intelepti si treji. Ca de ar fi fost vreo treaba (precum au zis alti dascali sa se stie) cu adevarat cum ii va fi numele, cel ce l-a vazut pe el ar fi descoperit, dar n-a voit darul lui Dumnezeu sa se scrie in dumnezeiasca carte, numele lui cel pierzator.
    Insa in ce chip de invatatura multe nume se pot afla (dupa Ipolit si altii) care cuprind numarul acesta si deobste si deosebite. Cum ei zice dupa Ipolit: luminat, soare, latineste: benedictus, care se talmaceste binecuvinatat si nu alta, dupa urmarea binecuvintatului cu adevarat Hristos Dumnezeul nostru.”

    din Tilcuire la Apocalips a Sfintului parintelui nostru Andrei arhiepiscopul Cezareii Capadochiei. Manuscris in chirilica romaneasca din anul 1704. Editura Pelerinul Roman, Oradea, 1991

  17. Pingback: Război întru Cuvânt » SFARSITUL UNUI ZAMBET
  18. problema este la nivelul conducerii BOR.pentru ei trebuie sa ne rugam sa le lumineze Dumnezeu mintile! sa ne ajute Dumnezeu sa urmam Calea ,Adevarul si Viata.

  19. Diavolul din desert si inceputul conspiratiilor
    Istoria oficiala aminteste gruparea Illuminati drept o organizatie oculta care a luat nastere undeva in anul 1776. Adevarul este vechi de mii de ani. Cu mult inainte de aparitia Masoneriilor sau a oricarei organizatii oculte, undeva printre nisipurile Orientului Apropiat, se punea la cale o conspiratie al carei scop final era dominarea intregi lumi. Intr-un ungher de la marginea civilizatiilor Sumerului si Mesopotamiei, lua nastere asa numita Fratie a Sarpelui. Inainte de aparitia religiilor monoteiste, cei grupati in Fratia Sarpelui oficiau un cult in care il venerau pe Cel Rau, cunoscut atunci cu numele de Pazuzu, cel mai vechi demon trimis pe aceasta planeta. Liderii acestui cult de origine sumeriana isi spuneau ei insisi Iluminati, deoarece in cadrul ritualurilor primeau lumina cunoasterii direct de la stapanul lor din Intuneric…Au strabatut astfel veacurile fara sa fie detectati de nimeni. Au privit din umbra nasterea si decaderea Greciei Antice, a Imperiului Roman, raspandirea Crestinismului si Islamului, consolidarea primelor state ale Europei Medievale, descoperirea Americilor, aparitia prafului de pusca si al Renasterii….http://gandeste.org/general/adevarul-este-undeva-acolo/2274/

  20. Hristos a Inviat!
    care daruri divine le are biserica catolica?!?!? faptul ca preotii lor traiesc in concubinaj cu femei in loc sa aiba voie ca preotii de Mir sa se casatoreasca si sa aiba o familie ca orice barbat normal, (si daca ne gandim ca preotii de Mir orotdocsi nu sunt Hirotonisiti daca nu sunt casatoriti; faptul ca preotii catolici fumeaza?!?!? astea sunt “daruri divine” probabil…in limbaj catolic. Doamne iarta-ma!
    n-am nimic cu nici o religie atata timp cat nu mi-e bagata cu de-a sila pe gat. ce atata uniune?!? pt ce?! am mai spus-o si o mai spun: daca citim istoria gasim acolo doar despre cruciadele bisericii catolice si nicidecum ceva despre Sf. Biserica Ortodoxa. pt ca ortodoxia este cea mai veche si de traditie religie!
    din partea mea fiecare e raspunzator pt ceea ce face, dar nu vad deloc clar cum poate un preot care fumeaza sa-mi de-a Sfanta Impartasanie curata?!?!?! si ce Sf. Impartasanie ne de biserica catolica fara Sf. Sange ci doar ostie!!!
    sau ce cat de curata e aura unui preot care posteste mancand lapte si oua in Vinerea Mare. cat de curata e aura unui preot fumator?!?, cand se stie ca daca te lasi de fumat este nevoie de 7 ani buni pana se curata aura!!!
    stiu ca nici eu nu postesc cum trebuie, nu fac cele ce trebuie, pt ca am si eu piedicile mele, si cand pot sa fac ce si cum trebuie, recunosc nu intotdeauna fac pt ca ispita e mai tare decat mine, dar cum sa lucreze Duhul daca nu postesc si nu-mi fac si eu ca un crestin normal Canonul de rugaciune?!
    deci daca la un simplu om duhul nu lucreaza, cum poate lucra la un preot fumator, care traieste (mai clar se culca pt nevoile fizice trupesti) cu o femeie mai pe fereala, si care nu a postit si nu posteste?!?!?
    Domane Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, nu ne lasa pe noi ortodocsii!!! Amin!

  21. @bogdan

    Conducerea noastra a apucat’o de cam multicel pe cai gresite… Nu stiu daca ai fost la resfintirea bisericii patriarhiei k sa te uiti umpic cum arata altarul…cand intri zici mai degraba ca te afli intr-o cripta nu intr-un altar crestin ortodox. Nu pot sa zic decat ca acum, in vremurile acestea, ne tragem nenumaratele pacate pe care le’am comis noi ca popor in timpul comunismului si dupa … cand am incetat sa mai urmam exemplul stramosilor nostrii care erau in stare sa-si dea viata intr-o clipa pentru Credinta cea ADEVARATA in primul rand si apoi pentru tara. Ne-a pedepsit Domnul sa ne dea o astfel de conducere si in acelasi timp ne incearca credinta … daca vom fi in stare sa luptam iar pentru credinta noastra si sa stam tari in fata acestor persoane care cu siguranta nu ne doresc binele, sunt ferm convins ca Domnul va trimite Duhul Sau cel Sfant si nu ne va lasa la greu… dar trebuie sa incepem sa luptam si sa aratam ca deciziile pe care a inceput sa le ia conducerea BOR sunt total diferite de ceea ce doreste poporul. Suntem un popor crestin ortodox am imbratisat aceasta Sfanta si frumoasa credinta de la insusi Sf Apostol Andrei si daca in viitor vom ingadui celor care ne conduc sa isi bata joc de credinta noastra pana intr-atat incat sa devina una pagana o sa avem pe constiinta sangele a sute de mii de romani, stramosii nostrii, care au stat drepti in fata tiranilor aparand credinta si patria cu viata lor. Domnitorii care si’au dat viata pentru noi si acum ii praznuim in calendar. Da, poporul roman a fost incercat de atatea ori dar nu si-a pierdut credinta niciodata si Domnul nu a intarziat sa-i ajute, dar acum ce facem? unde cautam noi ajutorul? la UE? (care si ei se pregatesc pentru imbratisarea noii ordini mondiale) Ne asteapta vremuri grele si trebuie sa ne pregatim sufleteste…
    Doamne ajuta-ne si ne intareste!

  22. HRISTOS A INVIAT
    DE ATATIA ANI DE ZILE LUMINA SFANTA IN NOAPTEA DE INVIERE NUMAI LA SARBATOARA OTODOCSILOR SE POGOARA PROBATA DE ATATA LUME CA IN PRIMELE 33 DE MINUTE NU ARDE ESTE RECE….NU LE ESTE CLAR CA SUNT INFARA ADEVARULUI ? NU POT INTELEGE DE CE P.S. DANIEL ESTE ATAT DE INGADUITOR….CU EI…SUNT INAFARA ADEVARULUI DE ATATA TIMP,,,DOAR NU CREDE CINEVA CA ACEL CARE ESTE IN INTUNERIC SAU MAI BINE ZIS ORB VA FACE VRE-UN LUCRU BUN?VOR SA SE IMPUNA SI SA SE RIDICE DASUPRA ORTODOXIEI. ”CAND ORTODOXIA VA CADEA SPUNEA UN SFANT PARINTE VA FI INSCAUNATA FIARA”DOMNUL DUMNEZEU SA NE AJUTE AMIN.

  23. Pingback: Război întru Cuvânt » DE LA RAVENNA LA ELOUNTA (V) - Ultimii pasi spre recunoasterea primatului papalitatii eretice!
  24. Pingback: DE LA RAVENNA LA ELOUNTA (V)-Ultimii pași pentru recunoașterea primatului papalității eretice ! « Vremurile de pe urmă
  25. Pingback: Război întru Cuvânt » Pregatiri intense pentru “al optulea Sinod”
  26. Pingback: Pregătiri intense pentru “al optulea Sinod” « Vremurile de pe urmă
  27. Pingback: Război întru Cuvânt » PASI ECUMENISTI: DE LA RAVENNA LA ELOUNTA (ultima parte). SE PREGATESTE PRIMATUL!
  28. Pingback: Război întru Cuvânt » MARTURISIRE DE CREDINTA IMPOTRIVA ECUMENISMULUI IN BISERICA GRECIEI
  29. Pingback: Război întru Cuvânt » Nelinisti ortodoxe motivate de Textul de la Ravenna
  30. Pingback: Război întru Cuvânt » Enciclica-soc a Papei Benedict, moment crucial pentru viitorul Noii Ordini: “ESTE URGENTA INFIINTAREA UNEI REALE AUTORITATI POLITICE MONDIALE”!
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate