UN PUNCT DE VEDERE LA CARE SUBSCRIEM: Ierom. Teofan Popescu (Man. Putna) despre problema cipurilor, intre pericolul controlului total si cel al atitudinilor dezechilibrate si agresive (AUDIO + TEXT)

15-09-2010 Sublinieri

PARINTELE TEOFAN POPESCU (Man. PUTNA) la Radio Romania, 2009:

ASCULTA:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.


Transcript:

“Ne aflam intr-un moment destul de greu, in aceste clipe istorice si de aceea trebuie sa fim atenti sa traim in Duhul Sfintilor Parinti. E foarte important lucrul acesta. Am avut mai multe discutii in ultima vreme, si le-am spus si unor tineri, si unor oameni mai in varsta, ca sunt intru totul de acord sa vorbim public despre anumite lucruri care ne afecteaza, care tin de erezie, de pierderea libertatii; insa intotdeauna trebuie sa echilibram discursul nostru, viata noastra, cu ceva pozitiv. Ortodoxia trebuie sa fie o marturie a vietii noastre intru Hristos. Ne spune clar Sfanta Scriptura: roadele Duhului Sfant sunt blandetea, pacea, rabdarea, dragostea… Deci acestea trebuie sa fie in primul rand: roadele Duhului Sfant. Incadrate intr-o astfel de viata echilibrata, luminoasa, sa marturisim, sa deconspiram, as spune, si toate aceste lucruri din societate, care vin peste noi. Noi ca si crestini nu putem tace din gura, fiindca vom raspunde in fata lui Hristos. Si nu ma refer doar la lucrurile acestea evidente, cum ar fi legalizarea prostitutiei, legalizarea homosexualitatii, unde aicea e clar ca trebuie sa avem un punct comun toti crestinii, dar si niste chestii din acestea mai sensibile, vedeti cum a fost cearta aceasta cu cipurile… Este o problema foarte sensibila.

– Cu pasapoartele biometrice cu cip, si in sens larg, cu cipurile implantate.

– Da. Adica noi ca si crestini ortodocsi, bineinteles, trebuie sa ne si informam, ca daca nu ne informam, putem sa  spunem niste aberatii. Este evident ca aceste cipuri care se pun pe actele de identitate se urmareste de fapt, in cele din urma, sa se implanteze in corpul uman. In niciun caz acest lucru nu este de la Dumnezeu. Oricum ai intoarce-o.

– Care credeti ca este principala problema, sa ai un cip implantat in corpul uman? Sa luam varianta dura, care deocamdata e varianta medicala in  SUA.

– Vreau sa va spun ca exista deja reclame pe internet, in care, se arata tinerii americani care au cipuri implantate pe mana dreapta si ne intreaba, asa pe noi, foarte veseli: “De ce vreti voi sa fiti  ultimii? De ce nu va puneti si voi cip?”. Deci lucrurile sunt deja foarte avansate, din pacate.

– Care este problema pentru un ortodox?

– Pentru cine s-a informat, este evident ca noi nu vom putea controla nici in actele de identitate, nici in cipul implantat in corpul uman, nu vom putea controla  memoria acestui cip, nu vom putea sti ce este in acest cip, ce aplicatii tehnice are.

– Adica softul pe care il introduci credeti ca va fi de fapt la libera alegere a autoritatilor, informatia?

– Absolut, absolut. Deci asta este o utopie, ca vai, veti sti ce este cu aceste cipuri, ce se afla in memoria lor. Deci asa ceva nici nu se va verifica. Este absolut o utopie. Noi ca simpli cetateni, nu vom avea nici cunostintele necesare, nici aparatura, sa stim ce este cu aceste cipuri. Pai scuzati-ma, un cip implantat in corpul uman, fara sa stii despre ce este vorba, este o nebunie in ziua de astazi.  Cand noi stim ca sunt tot felul de aplicatii medicale, militare. Ei spun bun, cu cipurile putem sa-i facem pe oameni sanatosi. Dar haideti sa ne gandim si invers: putem sa facem si bolnavi cu cipurile, putem si sa omoram cu cipurile. Cine poate sa controleze lucrurile acestea? Deci ca si crestin-ortodox, scuzati-ma, daca nu ne opunem la asa ceva inseamna ca am orbit cu totul, si nu ne dam seama ce se intampla in ziua de astazi.

– Vedeti acceptarea cipurilor din pasaport ca pe o lepadare de Hristos?

– Am auzit ca  sunt unii care spun lucrurile acestea, insa nu aduc argumente. Deci atat timp cat nu se aduc argumente, eu nu ma hazardez sa spun lucrul acesta, ca in momentul cand primesti un pasaport cu cip, sau un carnet de masina cu cip, te si lepezi de Hristos. Deci nu am argumente. Dar, nu insemna ca daca mi se aduc argumente n-o sa fiu de acord. Deocamdata mie nu mi s-au adus, nu am citit asa ceva, de exemplu care este legatura dintre cip si 666. Deci nu am vazut asa ceva, clar, un articol, un studiu pe tema aceasta care sa demonstreze ca exista o legatura intre cip si 666. Bine, noi putem sa credem orice, dar pana nu se spune ceva serios nu cred ca e bine sa ne hazardam prea mult, sa spunem chestia cu lepadarea de Hristos, si asa mai departe.

– Dar de ce credeti ca e atat de delicata o astfel de afirmatie, si va feriti sa va hazardati?

– Pai in general nu e bine sa ne hazardam daca nu avem un argument solid. Eu cred ca in problema aceasta a cipului este de ajuns faptul ca se urmareste pierderea libertatii omului, controlul total asupra omului. E clar ca, in momentul cand ai un cip de felul acesta, poti fi ascultat, poti fi reperat, poti fi omorat in orice secunda, daca cipul este implantat in corpul uman. Deci eu cred ca este de ajuns. Nu poate sa fie de la Dumnezeu asa ceva. E de ajuns pentru un crestin sa se trezeasca, si sa fie mai hotarat sa lupte in problema aceasta.

Foarte important mi se pare si problema aceasta a cipurilor, si in toate problemele care vedeti ca apar tot felul si in societatea de astazi – sa avem o atitudine echilibrata, duhovniceasca, sa punem rugaciunea, dragostea si smerenia la temelie, fiindca altfel o sa ne zapacim cu atatea curente, sa stiti. Sa punem ceea ce este sigur ortodox. Clar! Invatatura ortodoxa trebuie sa fie curata, dar nu e de ajuns doar invatatura, daca nu ne straduim sa fim si in duhul Sfintilor Parinti. V-am spus : rugaciune, dragoste, smerenie, blandete, pace, sa raspandim cat putem si noi ceva pozitiv, ceva luminos, din viata noastra, fiindca altfel o sa fim niste oameni care reactionam negativist, incordati asa. Nu, nu prea este ceva firesc, sa stiti. Spun Sfintii Parinti, negru pe alb – tot ceea ce produce tulburare nu este de la Dumnezeu. Or, adevarul spus cateodata intr-un stil agresiv, fara dragoste, produce tulburare, nu este de la Dumnezeu. Este evident lucrul acesta. Chiar Filocalia 11, spune Sfantul Varsanufie, exact lucrul acesta: chiar daca ai spus un adevar, si ai produs tulburare in sufletul tau, in sufletul celorlalti, ceva nu merge, ceva nu este de la Dumnezeu.

– Exista insa aici o problema: Sinodul, de exemplu, a reactionat in problema aceasta a pasapoartelor biometrice si nu a facut-o de mainera in care, de exemplu, dumneavoastra o faceti sau alti mari parinti duhovnici, consacrati, cum este parintele Justin Parvu de la Petru Voda, au facut-o. Si atuncea exista, nu stiu daca folosesc un cuvant prea mare, aceasta sciziune in ceea ce priveste viziunea acesta, a noilor documente biometrice in interiorul Bisericii, si sciziunea produce tulburare, este evident.

– Sa fim cu dragoste, sa fim cu rugaciune, sa fim impreuna, chiar daca nu avem intotdeauna aceleasi opinii.

– Dar daca nu ai aceeasi opinie cu a Sfantului Sinod?

– Foarte multi clerici si credinciosi asteapta intr-adevar un comunicat al Sfantului Sinod semnat de ierarhii Sfantului Sinod.

– Un comunicat a fost!

– Dar nu este semnat de ierarhii Sfantului Sinod! Deci asteptam un comunicat semnat. A fost acel comunicat pentru perioada de atunci. Intre timp au aparut mult mai multe documente, mult mai multe marturii, tot timpul trebuie sa vedem care este situatia, si se asteapta asa ceva.

– Si cum vi se pare acel comunicat nesemnat?

– Cum mi se pare? O chestie facuta pentru momentul respectiv, dar care nu poate fi numita – acel comunicat – o hotarare a Sfantului Sinod. Fiindca in problemele foarte grave, or aceasta este o problema foarte grava… Vedeti spuneau chiar parlamentarii, pentru nicio lege dupa 1990 nu s-a produs atata tulburare. Deci nu putem sa negam lucrul acesta, caci e ceva care nu merge, trebuie lamurita, si nu putem sa negam, ca au luat Sfintele Sinoade de la Bisericile din jur anumite atitudini. Stim pozitia Sfantului Sinod al Bisericii Greciei, in 1997, care este foarte bine facut. Trebuie sa-l citim cu atentie. Foarte bun, un comunicat extraordinar. Si atunci trebuie sa vedem in timp ce facem, sa nu fim nici dezbinati,  si in acelasi timp sa lamurim problema aceasta, clar, cu un comunicat semnat de membrii Sfantul Sinod. Fiindca, repet, aceasta este o problema foarte importanta. Si asta nu inseamna ca noi negam cumva autoritatea Sfantului Sinod, ca nu-i respectam, ca nu-i pomenim, ca dorim sa iesim din comuniune. In niciun caz! Noi dorim cu fermitate sa ramanem in Biserica Ortodoxa Romana, fara sciziuni, fara schisme. Insa trebuie sa ne obisnuim si cu acest dialog, nu intotdeauna putem avea aceleasi pareri.

– Faptul ca nu ai aceiasi parere cu  Sinodul te asaza, credeti, intr-o pozitie problematica din punct de vedere ortodox?

– In primul rand ca eu nu discut aici despre a avea sau nu a avea aceeasi parere cu Sinodul. Repet: nu exista deocamdata un comunicat semnat de ierarhii Sfantului Sinod pe aceasta problema.

– Sa presupunem ca ar fi.

– O sa vad atunci, eu nu pot sa dau un raspuns de pe acum. O sa vad atunci cum arata comunicatul, cine a semnat, cum a semnat, deci nu trebuie sa ne hazardam asa, pentru un comunicat dat in pripa care stim ca a fost dat de purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane la momentul respectiv. Dar nu este semnat. Eu nu vorbesc aici despre Sfantul Sinod, ca as fi in opozitie sau nu, cu comunicatul si cu parerea Sfantului Sinod. Eu vorbesc in modul general, in ortodoxie, mireni, clerici, monahi, chiar daca nu avem la un moment dat  acelasi punct de vedere asupra unei probleme nu trebuie sa ne tulburam, nu trebuie sa ne certam. Mai ales ca vedeti, boala aceasta a romanilor, a noastra, de a fi dezbinati, trebuie sa incercam o depasim.

Chiar am mai vazut, asa, tot felul de interviuri, si parca iti lasa asa un gust amar la sfarsit: dom’le asta este boala noastra, suntem dezbinati, ne certam usor, nu stiu daca se mai poate face ceva. Or, eu nu sunt de acord cu lucrul acesta. Nu sunt de acord, in niciun caz, sa lasam un gust amar, si un sens negativ asupra acestei probleme, chiar daca suntem asa de dezbinati. Dar oare harul lui Hrisos nu ne poate ajuta sa fim mai uniti, chiar neavand aceleasi puncte de vedere intotdeauna? De ce sa punem raul inainte, sa spunem ca suntem dezbinati, e tulburare, e confuzie. Nu poate harul lui Hristos sa ne ajute? N-au fost si perioade in istorie cand ne-a ajutat? De ce sa vedem numai partea negativa? Chiar daca, intr-adevar, partea pozitiva, unitatea, sa zicem, nu a reprezentat… N-au fost prea multe, aceste situatii in istoria noastra. Insa de ce sa ne uitam la ele, de ce sa nu luam un exemplu pozitiv? Cu ajutorul lui Hristos, pana la urma, sa stiti, Duhul Sfant lucreaza acolo unde este pace, unde este dragoste, unul fata de altul.

Trebuie si sobornicitate, absolut, trebuie sa ne sfatuim unul cu altul. Si asta este ortodoxia, sobornicitatea. Dar in acelasi timp trebuie si autoritate. Ele se imbina una cu alta. Deci, nici sa fim, sa zicem, dom’le sobornicitate, sobornicitate, si nu mai ascultam de nimenea. Nici asa! Trebuie sa existe si autoritate. Dar autoritatea trebuie sa se bazeze si pe sobornicitate. Trebuie sa fie o impreuna-sfatuire”.

***


In interviul integral, publicat ca text in revista Lumea monahilor”/mai 2010, parintele Teofan a mai adus unele precizari si nuantari importante (vezi postarea noastra:

Sa avem o atitudine echilibrata, duhovniceasca, sa luptam fara extremisme, exagerari si teribilisme! E NEVOIE DE SOBORNICITATE

Nu cred ca trebuie sa ajungem sa fim obsedati de aceasta problema, insa nici sa o neglijam, intrucat toate aceste initiative politice ne vor afecta pe toti la un moment dat. Pentru noi, crestinii, asemenea incercari trebuie sa fie un indemn la mai multa trezvie, la mai multa rugaciune, la mai multa lupta, intrarmati cu armele vietii duhovnicesti. Este mai mult decat evident ca este foarte necesara o stare de pocainta a tuturor, de la vladica pana la opinca, pentru a iesi cu bine din marile incurcaturi in care suntem acum, nu ma refer numai la problema aceasta, a cipurilor.Doar atat ne trebuie sa fim sinceri cu Dumnezeu si sa recunoastem ca am gresit, iar Dumnezeu ne va izbavi, asa cum s-a intamplat de multe ori in istoria noastra. Sa-I cerem iertare pentru milioanele de avorturi, pentru hotia, minciuna, barfa, viclenia, care sunt atat de raspandite la noi, pentru neseriozitate, pentru desfranare, pentru orgoliile uriase, pentru lipsa de respect fata de stramosi si fata de valorile noastre. Sa ne spovedim cat mai des. Daca vom face asa, Dumnezeu ne va lumina, ne va invia sufleteste, nu vom cadea in deznadejde, vom prinde putere sa fim luptatori pana la sfarsit. (…)

Se poate insa observa ca exista o asemanare foarte mare intre ceea ce se urmareste in final cu aceste cipuri si ceea ce scrie in capitolul 13 din Apocalipsa. Plecand de la aceasta asemanare nu putem insa pune semnul egal intre primirea actelor electronice si apostazie. Dincolo de aceste aspecte, este evident ca printr-o asemenea supraveghere electronica se urmareste pierderea libertatii omului, controlul vietii private a fiecaruia dintre noi. (…)

– Unii credinciosi spun ca oricum nu mai putem face minic, lucrurile merg inainte asa cum nu fost planuite…

– Un crestin nu are voie sa spuna niciodata ca nu se mai poate face nimic. Crestinul are la indemana cea mai teribila arma: rugaciunea. Dumnezeu este atotputernic, atotprezent si iubirea Sa pentru toti oamenii dainuie in timp si peste timp. Tocmai in asemenea situatii imposibile, Dumnezeu isi face simtita prezenta, daci exista pocainta si rugaciune.

Sa ne rugam mai mult pentru tara noastra in aceste momente foarte grele prin care trecem. Se fac tot felul de experimente pe noi, ca pe soareci. Eu le-am dat unor credinciosi doua rugaciuni scurte de pocainta, pe care sa incerce sa le zica zilnic. Sunt convins ca, daca vom avea o pocainta si o rugaciune sincera, se vor ivi oameni de jertfa care sa lupte pentru adevar.

Credeti ca aceasta delasare spirituala care exista acum in Romania, ar putea fi mai usor depasita daca ar fi canonizati martirii nostri din timpului regimului comunist, iar credinciosii ar putea astfel inalta rugaciuni catre acestia?

– Este foarte posibil. Mi se pare ca, odata cu canonizarea sfintilor martirizati in timpul regimului comunist, viata bisericeasca din Rusia a castigat un plus de frumusete, de dinamism fi de profunzime. La noi ar fi potrivit pentru inceput o zi de sarbatoare generala pentru toti sfintii ucisi in timpul regimului comunist si in timpul Revolutiei din decembrie 1989. Aceasta zi ar putea fi chiar 22 decembrie. O astfel de sarbatoare ar aduce o limpezire si o bucurie in sufletele noastre. Oricum noi ne putem ruga, in rugaciunile noastre particulare, catre toti acesti neomartiri. (…)

– De un singur lucru trebuie sa ne temem: sa nu-L suparam pe Dumnezeu prin pacatele noastre. De aceea sa-i cerem cat mai des sa ne daruiasca umilinta si dragoste. Sa ne gandim la avertismentul parintelui Paisie Aghioritul: Daca am fi cu adevarat constienti de vremurile atat de grele pe care le traim si de vremurile grele care ne asteapta, am sta mai tot timpul numai de rugaciune. Nu mai este timp pentru fleacuri. Sa meditam, de asemenea, la cuvintele sfantului Ioan Scararul: rugaciunea este hrana sufletului, luminarea mintii, risipirea intristarii, pod de trecere peste ispite si sustinatoarea lumii. (…)“.

Si celelalte cuvinte la care subscriem intrutotul si care ne reprezinta pozitia:

“(…) Puterea lui antihrist se spune că va fi absolută şi concentrată în mâna unui singur om. Iar noi, acum, putem vedea un proces care este menit să transforme şi să pregătească lumea pentru felul acesta de guvernare, iar numele acestui proces este globalizare. Scopul ei este să unifice toate statele intr-unul singur.

Diavolul nu poate crea nimic, el poate numai maimuţări. După cum ştim din Sfânta Evanghelie, Hristos ne vorbeşte despre “turma Lui mică” de credincioşi pe care îi va conduce la mântuire. Acest grup va fi unit prin Dragoste şi Lege, iar această unire este firească, stabilă şi permanentă, în acord deplin cu cele mai elementare principii ale naturii umane.

Pe de altă parte, satan işi va face şi el propria “turmă mare”, pe care să o conducă spre iad. Cei care fac parte din această turmă se presupune că sunt uniţi întru păcate, ură şi fărădelege. Dar diavolul are însuşirea firească de a dezbina şi de a inspira oamenilor dezgust unii faţă de alţii. Deci nu ar putea niciodată să fie o forţă unificatoare. Asadar, singurul lucru care poate ţine laolaltă “turma mare” este frica. Pentru a controla “turma mare”, trebuie să o ţină în stare de continuă frică. Şi aici putem vedea nevoia evidentă de terorism, care îşi explică scopul prin însuşi numele său. Terorismul este “un câine păzitor al oilor” pentru antihrist, având originile în adâncurile “tainei fărădelegii”. De fapt, terorismul nu are nimic de-a face cu religia islamică, care este pur şi simplu luată drept paravan. Terorismul este într-adevăr în expasiune în lumea zilelor noastre, în fiecare ţară, determinând “turma mare” îngrozită să ceara ajutor şi protecţie din partea autorităţilor, care sunt în principal controlate de către “taina fărădelegii” din interior. Desigur, această protecţie este “cu bunăvoinţă” acordată prin intermediul identificarii şi a controlului total.

Deci trebuie să admitem faptul că este cu certitudine ceva rău în lume astăzi cu privire la toate problemele de identificare.Sfânta Scriptură spune că semnul lui antihrist are, de asemenea, un scop de identificare. (…)

Deci pentru mine este evident că toate aceste documente de identificare şi coduri de bare, etc, poartă cu adevărat nişte „semne ale vrăjmaşului” asupra lor. Alt indiciu pentru mine este cât de bine este făcut totul. Este cu adevărat o piesă grozavă de măiestrie diavolească. Nimeni nu poate dovedi că este un păcat să utilizăm codurile de bare cu 666, nimeni nu poate dovedi contrariul, dar conştiinţa noastră rămâne neliniştită, simte că ceva nu este în regulă.

Acestea fiind spune, ce putem face acum?

Ştim foarte bine că diavolul are putere cu adevărat mare în lumea aceasta. Atunci când l-a ispitit pe Mântuitorul în pustie, a spus că i-a fost dată această putere. Toate aceste chestiuni legate de identificare se află sub controlul lui, fără îndoială. Exact ca şi în cazul oricărui păcat pe care îl facem.

Noi înşine nu putem să luptăm nici cu cel mai mic dintre demoni, putem să luptăm numai cu ajutorul Harului lui Dumnezeu. Aşa că, în primul rând ar trebui să ne concentrăm pe agonisirea Harului, pe a duce o viaţă fără de păcat şi a apela în mod regulat la Sfintele Taine ale Bisericii (Spovedanie, Împărtăşanie, etc). Oricine trăieşte în păcat, are deja semnul lui antihrist pe frunte şi pe mâna dreaptă (ca gânduri şi fapte). Şi asta chiar dacă nu primeşte acele documente de identitate şi cipuri.

Nu ştiu sigur dacă este un păcat să luăm noile acte de identitate („măiestria” diavolului şi păcatele mele mă împiedică să văd clar), dar ceea ce ştiu cu siguranţă este că indiferenţa faţă de toate aceste semne ESTE un păcat. Cei care spun: totul este sigur, să nu vă îngrijoraţi, ierarhii care spun că este OK – cred că dau dovadă de o anumită orbire şi este un păcat, după cum văd eu lucrurile. Chiar acest timp ne este hărăzit nouă sub forma unui “examen”. Şi aceia care se bucură de tehnologiile moderne şi nu văd ceea ce pândeşte chiar la spatele lor pur şi simplu nu iau acest examen. FIINDCĂ EI N-AU PRIMIT IUBIREA ADEVĂRULUI, după cum ne învaţă Apostolul.

Obişnuiesc să spun oamenilor: bine, puteţi lua acele noi documente de identitate, dacă nu puteţi trăi fără acestea, dar ar trebui să vă amintiţi pururea că motivul pentru acea “siluire” îl constituie păcatele noastre. Şi să încercaţi să vă pocăiţi cât de mult puteţi, să încercaţi să trăiţi ca nişte creştini adevăraţi, să vă iubiţi vecinii, să vă iertaţi duşmanii, să plângeţi pentru păcatele voastre, etc. Nu vreau să spun prin asta că noile acte de identitate sunt bune, ele sunt ceva rău, sunt meşteşugire diavolească, la fel ca majoritatea celorlalte „realizări” ale civilizaţiei; poţi refuza sa le iei, dar numai dacă EŞTI CAPABILĂ SĂ REZIŞTI.

Sunt oameni pentru care circumstanţele pământeşti permit ca aceştia să nu primească noile documente de identificare – şi, dacă într-adevăr nu le primesc – acesta este un lucru lăudabil, din punctul meu de vedere. În orice societate sănătoasă ar trebui să existe astfel de oameni, care să refuze “fructele” civilizaţiei moderne şi să evite a le utiliza”.


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Cipuri, acte electronice, carduri, Mari duhovnici, preoti si invatatori, Marturisirea Bisericii, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Parintele Teofan Popescu, Portile Iadului, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

137 Commentarii la “UN PUNCT DE VEDERE LA CARE SUBSCRIEM: Ierom. Teofan Popescu (Man. Putna) despre problema cipurilor, intre pericolul controlului total si cel al atitudinilor dezechilibrate si agresive (AUDIO + TEXT)

<< Pagina 1 / 5 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Eu unul inteleg asa:
    Daca cipul e premergator pecetluirii e primejdios. Practic e aceeasi tehnologie cu cea implementata in cipul implantabil, prin urmare un crestin trebuie sa refuze sa se angajeze pe acest drum dubios avand in vedere avertismentele din Apocalipsa.
    Nu bravez si recunosc ca sunt ingrijorat. Nu ai cum sa nu te gandesti la repercursiuni. Sa nu ne mintim pe noi insine.
    Dumnezeu sa ne intareasca.

  2. Bogdaproste, fratilor!

  3. Fratii mei admin, a mai trecut un an in care nici macar nu amintiti de Sfantul Iosif Cel Nou de la Partos Mitropolitul Timisoarei, occrotitorul Banatului, mare facator de minuni. Oare razboaiele pe care le duceti vi-au acaparat toata atentia? (sa nu zic inima)Faceti-ma de rusine si postati un articol despre Sfantul Iosif, ca ziua nu s-a incheiat.

  4. exceptional cuvantul ierom Teofan Popescu. exact asta asteptam de la un slujitor al DOmnului sa ne sfatuiasca. cu adevarat, a grait cu Duh. macar de s-ar auzi sau intelege pe deplin cuvantul sau. asta trebuie sa facem: cu frica de Dumnezeu si cu smerenie, sa ne rugam sa ne arate bunul Dumenzeu calea, sa nu dormim, sa nu ignoram, dar nici sa nu facem din aceasta problema motiv de discordie sau ura. nici o exagerare NU e buna. calea de mijloc, adica cea de echilibru este cea dreapta. fanatismul nu isi are locul in ortodoxie.
    MINUNAT:”Ne spune clar Sfanta Scriptura: roadele Duhului Sfant sunt blandetea, pacea, rabdarea, dragostea…Deci acestea trebuie sa fie in primul rand: roadele Duhului Sfant. Incadrate intr-o astfel de viata echilibrata, luminoasa, sa marturisim, sa deconspiram, as spune, si toate aceste lucruri din societate, care vin peste noi. Noi ca si crestini nu putem tace din gura, fiindca vom raspunde in fata lui Hristos.”
    a bon entendeur, salut!
    tare mi-ar placea sa scrieti un articol in care sa va definiti clar pozitia fata de actele cu cip si cam care e opinia domniilor voastre legata de ceea ce avem de facut. ca sa nu mai existe nici interpretari, nici dubii, nici comentarii.
    si…poate se va face si pace!!! Doamne-ajuta!

  5. @ Danutza:

    Of… Pai noi de ce am scris, maaare: UN PUNCT DE VEDERE LA CARE SUBSCRIEM? 🙂 Cat sa mai precizam? Si: Si celelalte cuvinte la care subscriem intrutotul si care ne reprezinta pozitia…” Mai ales cele ale parintelui Metodie de la Optina si ale parintelui Dionisie Ignat (iarasi un mare duhovnic, un sfant contemporan, de al carui cuvant cei rau intentionati nu doresc sa tina seama). Am spus asta DE LA BUN INCEPUT.

    Sa strigam insa noi oamenilor ce sa faca, asa cum am spus, nu este al nostru, ci al BISERICII, din care noi nu avem de gand sa iesim, asa cum altii abia asteapta. Biserica ar trebui sa faca ceva, si ar putea-o face cu succes, daca pana si ong-urile anticrestine o fac. Dupa cum am mai aratat, si Cuviosul Paisie, la vremea sa si IN CONTEXTUL DIFERIT AL SAU, si parintii Arsenie si Adrian acum, si imensa majoritate a duhovnicilor credibili din Biserica, pun intotdeauna inainte de toate Biserica! Dar asta nu este citat de catre cei care nu iubesc Biserica si nu cauta rezolvarea problemelor prin ea, ci in afara ei, bucurandu-se de caderile clericilor, iar nu indurerandu-se si nu cautand sa-i sprijine, ci sa-i darame de tot! Deci vrem sau nu vrem, tot prin Biserica trebuie sa actionam, folosind drept curele de transmisie si vectori personalitatile duhovnicesti care se bucura inca de prestigiu si de autoritate, ale caror voci, unite, conteaza. Dar isteria “lepadarii” si a “muceniciei”, nebunia plecarii in pustniciei si a trairii in ilegalitate, scandalul continuu, dezinformarile, hoax-urile raspandite cat cuprinde, cu exces de zel, etc. nu fac decat sa impedice irevocabil asa ceva. O pozitie echilibrata, informata corect, rationala si in duhul cel bun ar avea insa alta putere de convingere. Fiindca nimanui nu-i convine sa se stie in permanenta urmarit, controlat, santajabil, etc. Niciunui crestin normal la cap, fie el si ierarh, nu are cum sa-i surada drumul catre implant si apropierea pecetluirii. Daca blogerii (monahi si mireni, dar nicidecum duhovnici) initiatori ai acestor campanii zgomotoase si dezbinatoare ar fi dorit cu adevarat sa ajute oamenii si sa faca efectiv ceva in acest sens (“ca sa fim uniti” dupa cum au inceput acum sa se lamenteze, tardiv) atunci, ca si anul trecut, trebuia sa fi gandit ceva IN DUH SOBORNICESC si LUCRAT CU MIJLOACE CINSTITE SI DUHOVNICESTI. Si numai la sfarsit de tot sa vina, cu un rod comun, si pe internet. Dar cata vreme nu exista buna credinta, cata vreme se recurge la ticalosii si campanii de lapidare morala a parintilor si fratilor aflati pe linia echilibrului, cata vreme exista INTERESUL unei enclavizari sectare prin manevrarea imaginii si numelui parintelui Iustin, asa ceva ramane utopic, iar tema insasi este compromisa, facuta praf 🙁

    http://c-tarziu.blogspot.com/2010/08/apocalipsa-acum.html

    Isteria abil instrumentată toceşte subiecte serioase, ridiculizează teme uriaşe, minimalizează primejii adevărate. Sub tăvălugul isteriei, persoane convinse de necesitatea respingerii actelor de identitate biometrice, antiecumenişti bine informaţi, tradiţionalişti ortodocşi în cel mai pur sens al cuvîntului, anti-masoni din principiu şi din necesitate, ajung să se clatine în convingerile lor. Jena unei vecinătăţi troglodite şi imunde, logica elementară, ştiinţa de carte şi bunul simţ le aprind becurile de alarmă şi le nasc întrebări şi dileme. Dacă depăşesc acest impas, ei nu vor putea fi oricum niciodată pe aceeaşi baricadă cu “liderii de opinie” născuţi din mîlul Internetului, şi validaţi prin prea marea îngăduinţă a unor duhovnici, chiar dacă teoretic împărtăşesc aceleaşi valori.

    Se întîmplă ca şi în cazul “pericolului maghiar”. Isteria peremistă l-a transformat într-un banc. Între timp, revizioniştii maghiari parcurg pas cu pas un program de enclavizare a unei părţi din Ardeal.

    Isteria anticipistă şi antiecumenistă nu lasă loc acţiunilor serioase de stopare a unor pericole majore reale. Inhibă reacţiile unor persoane credibile, care nu vor să fie confundate cu “talibanii”. Iar dacă mîine, poîimîine vom avea toţi cip sub piele şi o singură biserică New Age, “istericii” de serviciu îşi vor fi făcut datoria. Intenţionat sau manipulaţi, oamenii aceştia nu întîrzie Apocalipsa, ci o grăbesc.

  6. Adevarat mi-a scapat, slava lui Dumnezeu ca sunt eu cel rusinat. Va trimit pe mail niste fotografii cu manastirea de la Partos si cu icoana cea veche pe care este troparul.

  7. Urmatoarele randuri din articol sunt dupa parerea mea foarte sugestive .

    Filocalia 11, spune Sfantul Varsanufie, exact lucrul acesta: chiar daca ai spus un adevar, si ai produs tulburare in sufletul tau, in sufletul celorlalti, ceva nu merge, ceva nu este de la Dumnezeu.

    Paisie Aghioritul: Daca am fi cu adevarat constienti de vremurile atat de grele pe care le traim si de vremurile grele care ne asteapta, am sta mai tot timpul numai de rugaciune. Nu mai este timp pentru fleacuri.

    Parintele Metodie de la Optina despre actele cu cip si lucrarea “tainei faradelegii”: “ORICINE TRAIESTE IN PACAT ARE DEJA SEMNUL LUI ANTIHRIST PE FRUNTE SI PE MANA DREAPTA, CHIAR DACA REFUZA DOCUMENTELE DE IDENTITATE”

    Puterea lui antihrist se spune că va fi absolută şi concentrată în mâna unui singur om. Iar noi, acum, putem vedea un proces care este menit să transforme şi să pregătească lumea pentru felul acesta de guvernare, iar numele acestui proces este globalizare. Scopul ei este să unifice toate statele intr-unul singur.

    Hristos ne vorbeşte despre “turma Lui mică” de credincioşi pe care îi va conduce la mântuire.
    Pe de altă parte, satan işi va face şi el propria “turmă mare”, pe care să o conducă spre iad.

    Şi aici putem vedea nevoia evidentă de terorism, care îşi explică scopul prin însuşi numele său. Terorismul este “un câine păzitor al oilor” pentru antihrist, având originile în adâncurile “tainei fărădelegii”.

    Noi înşine nu putem să luptăm nici cu cel mai mic dintre demoni, putem să luptăm numai cu ajutorul Harului lui Dumnezeu.

    Sunt oameni pentru care circumstanţele pământeşti permit ca aceştia să nu primească noile documente de identificare – şi, dacă într-adevăr nu le primesc – acesta este un lucru lăudabil, din punctul meu de vedere. În orice societate sănătoasă ar trebui să existe astfel de oameni, care să refuze “fructele” civilizaţiei moderne şi să evite a le utiliza”.

  8. bun aarticol. am insa cateva remarci:1. nu poti compara , sa zicem, televizorul [care poate fi o inventie draceasca] cu 666 care e totuna cu antihrist.2. ” suntem fermi impotriva scindari in biserica …” eu citesc asa: “nu noi traditionalistii vrem scindare dar daca conducerea BOR se va abate de la adevar… “.oricum scindare cred ca va fi ca pentru asta afost pus actualul patriarh in functie -sa distruga biserica;ori toata daca se vor lua toti dupa el,ori o {mare] parte.3. despartire va fi si in familie daca un sot e credincios iar altul nu[ si ii explici de 15 -20 de ani despre ce se intampla si nu vrea sa creada si ia card-ul de cand nimeni nu te obliga si -ti spune ” vezi ca n-am patit nimic!”].4. referitor la lepadare : spune-ti intr-un articol “anthrist va cere lepadare EXPLICITA ” ,iar in altul “anthrist va incerca sa insele si pe cei alesi”-sa vedem ce spune Sf. Scriptura: “Fiul Omului nu va veni, pana ce nu va veni Lepadarea de credinta si {apoi} se va arata anthrist. deci lepadarea va fi inainte de antihrist ,adica crestinii vor fi doar cu numele { avand chipul dreptei credinte dar puterea ei tagaduind- cum spune Scriptura} ,iar primirea semnului va fi ca o consecinta a acestei lepadari. despre Ilie si Enoh cred ca vor veni pentru necredinciosi ca o ultima sansa si avertisment pentru ca Scriptura spune ca ” dupa omorarea lor de catre antihrist oameni se vor bucura si-si vor face daruri ca au scapat de cei doi care-i chinuiau”.

  9. Poate ar fi bine sa stringem niste bani intr-un cont bancar,gestionat de oameni de incredere si sa platim serviciile unor avocati crestini care sa ne reprezinte si sa arate neconstitutionalitatea introducerii acestor acte de identitate biometrice ( daca exista ) sau sa se invoce libertatea religioasa si sa se emita si acte nebiometrice…

  10. @victor:
    Citeste te rog mai atent:

    1.

    Parintele Teofan:

    Deocamdata mie nu mi s-au adus, nu am citit asa ceva, de exemplu care este legatura dintre cip si 666. Deci nu am vazut asa ceva, clar, un articol, un studiu pe tema aceasta care sa demonstreze ca exista o legatura intre cip si 666. Bine, noi putem sa credem orice, dar pana nu se spune ceva serios nu cred ca e bine sa ne hazardam prea mult, sa spunem chestia cu lepadarea de Hristos, si asa mai departe.

    2.

    Parintele Teofan:

    Si asta nu inseamna ca noi negam cumva autoritatea Sfantului Sinod, ca nu-i respectam, ca nu-i pomenim, ca dorim sa iesim din comuniune. In niciun caz! Noi dorim cu fermitate sa ramanem in Biserica Ortodoxa Romana, fara sciziuni, fara schisme. Insa trebuie sa ne obisnuim si cu acest dialog, nu intotdeauna putem avea aceleasi pareri.

    3. Asadar, sustii ca familiile sa fie despartite pe motiv de card?

    4. Referitor la ceeea ce ai citat din Scripturi, nemincinoasa este doar talcuirea Sfintilor Parinti.

    La ce este bun articolul, daca noi intelegem cam fix pe dos?

  11. si dvs. intelegeti pe dos.ce legatura era intre carnetul de comunist si 666?

  12. @victor: dar de ce doar carnetul comunist? Buletinul de identitate era al statului comunist, se numea Republica Socialista Romania. Asta insemna ca statul reprezenta doctrina socialista, comunista, in mod oficial si declarat. Dupa cum stim, doctrina socialista/comunista este antihristica, au spus-o nenumarati parinti si observatori ai fenomenului.

    Dar ce legatura este intre aceste lucruri si codul EAN13 ce este 666?

  13. Eu nu sunt specialista in informatica, insa inginerul Mircea Vlad, autorul cartii ,,Apocalipsa 13. Sfarsitul libertatii umane”, este. Pentru cei care nu stiu ce legatura exista intre documentele cu cip si 666, aceasta carte este o sursa de informatie necesara si utila.

    Primind acte cu cip, ne obisnuim sa fim dependenti de Sistem. Treptat ne arvunim satanei. Fireste, ca exista suficiente pacate prin care sa facem voia celui rau. Stapanirea masonica, spre deosebire de cea comunista, tinde spre un control total servindu-de de documente cu cip si de microcipuri, nu de oameni, adica de informatori si de securisti. Pur si simplu de acum isi permite sa se lipseasca de o mare parte dintre acestia. Microcipurile nu emit niciun fel de pretentii in schimb.

    Prin microcipuri si documente cu cip masoneria isi atinge niste obiective pe plan economic, social si spiritual, adica realizeaza un control total asupra omului, asa cum, din lipsa tehnologiei, asa ceva nu a fost posibl in nicio alta oranduire.

    E adevarat ca in Apocalipsa, in capitolele XIII, XIV si XV se spune sa nu ne insemnam cu 666, dar tot atat de adevarat este ca, pentru a avea o asemenea tarie trebuie sa refuzam si documentele premergatoare. Altminteri ne molesim pe plan duhovnicesc si nu cred ca e bine.

    Semnand pentru primirea unui document cu microcip, omul semneaza ca se indentifica cu UN NUMAR AL CARUI SEMN ESTE 666. Cand se va pune problema primirii cipului s-ar putea sa existe alte viclesuguri prin care sa fim convinsi ca nici acest lucru nu-i chiar asa de grav… Vai de cei ispititi si vai de cei prin care vine aceasta ispita.

    Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ne pe noi si pe pastorii nostri duhovnicesti.

  14. @admin -intre carnetul de partid si 666 nu era nicio legatura; asta nu inseamna ca daca luai carnetul ca sa ajungi intr-o functie importanta nu te lepadai de Hristos chiar daca te credeai crestin in sinea ta. asa si intre {doar cateva} cipuri si 666 ,chiar daca n-ar fi nici olegatura e lepadare de credinta , adica nu avem credinta ca Dumnezeu ne poate hrani , purta de grija, de sanatate, ci acele carduri ne vor salva.

  15. @Antonia
    “omul semneaza ca se indentifica cu UN NUMAR AL CARUI SEMN ESTE 666”
    in ce sens? unde e 666 in cip? care e numarul al carui semn este 666? unde e 666 in acte?

    “primind acte cu cip, ne obisnuim sa fim dependenti de Sistem”
    ce este Sistemul? Societatea? sau ce, concret? dar prin autoturisme, telefoane mobile, sateliti, TV, masini de spalat rufe si vase, interfoane, electrocasnice doldora de cipuri, transport in comun cu autobuze urmarite prin GPS, etc, etc, etc…internetul pe care scriem de la un calculator plin ochi cu cipuri – nu devenim dependenti de “sistem”? Cum pot sa ma arvunesc eu satanei fara sa vreau, cand libertatea ne-a fost data de Dumnezeu si nu ne va fi luata altfel decat prin alegerea noastra gresita, prin pacat: “nici moartea, nici viaţa, nici îngerii, nici stăpânirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile, nici înălţimea, nici adâncul şi nici o altă făptură nu va putea să ne despartă pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea întru Hristos Iisus, Domnul nostru”. (Romani 8,38-39) Daca nici ingerii!!, pai nici cipurile zic eu. Dar pacatele mele: da.

  16. @Antonia: cine a aratat ca actele de identitate cu cip au codul EAN13, adica acel cod 666?
    Cei care s-au ocupat de aceasta tema, inclusiv specialisti in materie, nu au gasit dovezi de acest gen.

    Inginerul Mircea Vlad s-a inspirat dintr-o carte, nu a facut cercetari pe cont propriu si oricum nu asupra noilor acte. Detalii, aici:

    Si fratele Gigel Chiazna sugereaza ca o astfel de sursa protestanta dubioasa “anti-sistem” a stat la baza unor teorii vehiculate chiar in lumea ortodoxa:

    Aberatiile din Apocalipsa 13 sunt in mare parte inspirate din ideile unui protestant care se numeste Texe Marrs, si mai exact din a sa carte Project L.U.C.I.D. In lumea libera (aka SUA) apocalipsa vine permanent de decenii, inca de pe cand comunismul era fiara care venea de la rasarit sa inghita poporul crestin american si prin urmare doar cei care se abonau la newsletterul pe bani ale profetilor sau le cumparau cartile si produsele sponsorilor radioshow-urilor lor erau pregatiti sa infrunte fiara. Buncare indopate cu conserve, generatoare solare sau de vant, purificatoare de apa cu fitlre care convertesc umiditatea in apa de baut, seminte organice sau monezi de aur sunt “produsele” pe care le vand acestia si care vin la pachet cu spaimele si temerile fara de care unii oameni nu pot sa traiasca daca nu le rumega. Iar explozia pretului aurului, desi pusa de multi pe seama scaderii increderii oamenilor in hartiile tiparite de guverne, este mai degraba o consecinta a propagandei pe care dealerii de aur (sub orice forma, de la certificate, actiuni, lingouri pana la monezi) o fac prin intermediul sectarilor apocaliptici expliciti sau mai putini expliciti care sperie oamenii si profetesc sfarsitul inevitabil al sistemului actual.

    Intrati numai putin pe linkul cartii lui Texe Mars:

    Project L.U.C.I.D.—The Beast 666 Universal Human Control System: It’s frightening, and it’s real. In this stunning book, noted author Texe Marrs unravels the secrets of Project L.U.C.I.D., the covert government operation destined to devour the whole world. Soon, every person on Earth—even newborn babies—will be issued the universal biometrics I.D. card. Resisters will have a mind control biochip surgically implanted in their brains. The ISO 9000 program requires that all manufactured goods be controlled with the number of the beast, 666.

    Adica noi, cumparatorii naivi, trebuie sa credem ca autorul cartii a reusit sa “dezvaluie SECRETELE proiectului LUCID, operatiunea ascunsa a guvernului destinata sa devoreze intreaga lume”. Chiar asa prost sa fie sistemul asta? Sa se lase descoperit si cel care face asta sa mai aiba si tupeul sa vanda cartea pe bani, folosind bine-mersi chiar serviciile sistemului? Vezi si dezvaluirile cu nemiluita, tot mai multe in ultima vreme, pe care “sistemul” le permite cu mare generozitate despre organizatiile sale secrete, mergandu-se, de pilda, pana la invitarea celor mai “feroce” autori anti-Bilderberg direct in Parlamentul European pentru… a demasca planurile “elitelor” lumii!

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/09/09/demontarea-unei-manipulari-si-o-invitatie-la-reflectie-pe-marginea-lucrarii-sistemului-antihristic-sine-ira-et-studio-daca-e-posibil/#more-7232

    Repetam cuvintele Parintelui Teofan, pentru cine are urechi de auzit…

    Deocamdata mie nu mi s-au adus, nu am citit asa ceva, de exemplu care este legatura dintre cip si 666. Deci nu am vazut asa ceva, clar, un articol, un studiu pe tema aceasta care sa demonstreze ca exista o legatura intre cip si 666. Bine, noi putem sa credem orice, dar pana nu se spune ceva serios nu cred ca e bine sa ne hazardam prea mult, sa spunem chestia cu lepadarea de Hristos, si asa mai departe. (…)

    Se poate insa observa ca exista o asemanare foarte mare intre ceea ce se urmareste in final cu aceste cipuri si ceea ce scrie in capitolul 13 din Apocalipsa. Plecand de la aceasta asemanare nu putem insa pune semnul egal intre primirea actelor electronice si apostazie. Dincolo de aceste aspecte, este evident ca printr-o asemenea supraveghere electronica se urmareste pierderea libertatii omului, controlul vietii private a fiecaruia dintre noi.

    Pana una alta, materiale importante si argumentate pe tema, folosite in campania de anul trecut, sunt urmatoarele:

    http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/index.php/documente/244-comunicat-ilegalitatea-emiterii-paapoartelor-biometrice-in-romania.html

    http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/index.php/documente/153-avizul-comitetului-economic-i-social-european-privind-identificarea-prin-frecvene-radio-rfid.html

    http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/index.php/documente/155-aspecte-etice-ale-implanturilor-cu-dispozitive-electronice-in-corpul-uman.html

    http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/index.php/documente/203-pericolele-paapoartelor-electronice.html

    http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/index.php/documente/160-sinodul-mitropolitan-al-clujului-albei-crianei-i-maramureului-comunicat-de-pres-despre-paapoartele-biometrice.html

    http://www.rostonline.org/blog/claudiu/2009/03/de-ce-nu-trebuie-votata-legea.html

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/02/02/pasapoartele-biometrice-mituri-eterne-si-temeri-justificate/

    PS: numai cine nu s-a implicat cu adevarat in problema biometriei si a dispozitivelor RFID poate sa vorbeasca atat de usuratic. De altfel, si vajnici combatanti de pe internet sunt la fel de superficiali in materie. O cercetare pe subiect, si inca una care nu este deloc exhaustiva, consuma nenumarate zile si nopti. Unii dintre noi, care au fost implicati in redactarea de memorii si alte documente pe subiect anul trecut, o stiu din experienta.
    Dar pentru acesti usuratici cipul si codul 666 sunt totuna, perpetuand astfel de confuzii in dispretul evident al realitatii. Nu se deranjeaza un moment sa faca sapaturi pe cont propriu sau alaturi de altii, mai priceputi, pentru a avea o baza de discutii concreta. Ei nu stiu decat sa selecteze din anumite cuvinte ale parintilor ce “se potrivesc”, ciuntite, cu tema iesirii din sistem si a lepadarii, sa lase la o parte orice altceva spus de aceiasi parinti si sa colporteze tot soiul de citate si comentarii aiuristice care nu au nicio noima sau care, atunci cand au, le contrazic flagrant pozitia.

  17. As dori sa-l citez pe Cuviosul Paisie:

    “…voi cel mai bine sa le spuneti oamenilor sa intrebe pe duhovnicii lor si sa faca rabdare sa vada cum va actiona Biserica, pentru ca multi pun intrebari, dar putini inteleg raspunsurile. Deoarece eu am scris clar in brosura “Semnele vremurilor“: fiecare sa actioneze potrivit cu constiinta lui.” –asta referitor la buletinele de atunci, dar bine-inteles valabil in cazuri similare si nu numai.

    Deci, ne confruntam cu “vesnica” problema, de fapt solutie, de a ne cerceta propria constiinta in tot ceea ce facem. De aceea sa ne rugam sa fim destul de informati, sa primim sfaturi potrivite de la duhovnici, si nu in ultimul rand, cred ca cu totii ne-am dori un comunicat(o pozitie) a Sinodului BOR la timpul potrivit. Nu cred ca ne putem permite sa spunem ca actele cu cip nu prezinta nici o problema pentru constiinta, dar dupa cum intelegem din comentariul Ierom. Teofan, nu putem lua o decizie ferma inca de pe acum.

  18. @victor: asa putem avea credinta ca daca ne aruncam de pe bloc ne tine ingerul sa nu zdrobim de piatra piciorul nostru, nu?

    Frate, insisti pe aceeasi idee, e dreptul tau, insa:

    1. Nu exista dovezi ca cipurile contin codul EAN13, adica nu exista dovezi ca au 666.

    2. Opinia ca primirea cipurilor este lepadare este una extrema, nejustificata si neimpartasita de pleroma Bisericii. Si cand spun asta nu ne referim la Sinod, ci la parintii imbunatatiti si cei care s-au si implicat, de altfel, in aceasta opozitie fata de cipuri, aducand argumentele teologice cele mai serioase.

    Daca doresti sa nu fie un dialog al surzilor, adu argumente in sprijinul afirmatiilor tale. Argumente concrete. Altfel, batem apa in piua.

  19. @Apocalipsa 13 a lui Mircea Vlad, de inspiratie protestanta:
    – la pagina 94 ni se spune explicit: „Aşadar, guard bars (1010, 0101, 01010) sunt recunoscute inevitabil ca fiind numărul 6 (0000101, adică 101, N-A-N, zerourile adăugate la stânga sau la dreapta nefiind luate în calcul)”. Aşadar, după spusele dumnealui 6 = 101 în cod binar. Este destul să intri pe internet şi să dai pe motorul de căutare „Google” cuvintele „binary convertor”. Alege un site care îţi pune la dispoziţie, gratuit, programe care îţi convertesc în limbaj binar (înşiruire de 0 şi 1) orice text ori cifre sau numere. Astfel aflăm că cifra 6 în limbaj binar nu este 101, aşa cum ni s-a inoculat, ci 110. 101 este de fapt cifra 5. Deci maxim poti sa spui ca exista 555 in codurile de bare, dar corect ar fi: liniile despartitoare nu se citesc ca 6 de calculator.

  20. De asemenea, nu cred ca putem spune ca daca refuzam actele cu cip DE PE ACUM, nu avem probleme de constiinta. Cine spune asta, cred ca de fapt nu are prea multe pe constiinta (in sensul negativ).

  21. Da, corect. 6 = 110, 5 = 101. Asta inseamna ca nici EAN13 nu are 666 ??? Pai atunci de unde a pornit chestia asta cu pecetea 666, daca ea nu e prezenta nicaieri, nici pe alimente ? Oare guard bars nu sunt cumva 1100, 0110, 01100 ? Pana la urma avem 666 pe alimente ori ba ?

  22. @Emanuel: o parere si-a expus comentatorul Narcis:

    Tagurile RFID comunica cu readerele incepind orice propozitie cu “6″ transpus binar “110″. Nu e o coincidenta cum crede Pustnicul Digital este parte din standardul comunicatiei. Insa de aici si pina la a afirma ca tagurile RFID contin explicit 666 este o cale foaaaaaarte mare! Iar cum tot dialogul este si criptat cu atit mai putin vedem acesti multi “6″, nu numai 3… zeci de 6 se plimba pe unde radio la o interogare. Acum se pare ca vor folosi tehnologia smartcard care foloseste alt protocol, ISO/IEC 7816, care nu mai foloseste grupul logic de biti “110″ in antetul comenzilor.

    In concluzie tehnic vorbind nu prea e nici urma de 666 in aceste cipuri. Daca ar fi, s-ar fi demonstrat pina acum… Si nici nu e nevoie sa fie pentru ei. Nu aceasta este pecetea, inca nu avem un singur stat global cu un unic conducator la care sa te inchini.

  23. D.A.,

    Cum pot sa ma arvunesc eu satanei fara sa vreau, cand libertatea ne-a fost data de Dumnezeu si nu ne va fi luata altfel decat prin alegerea noastra gresita, prin pacat: “nici moartea, nici viaţa, nici îngerii, nici stăpânirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile, nici înălţimea, nici adâncul şi nici o altă făptură nu va putea să ne despartă pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea întru Hristos Iisus, Domnul nostru”.

    Prin alegerea gresita, prin pacat, este vorba. Pacatul compromisului, ce tine de constiinta, adica stiind ca prin acceptarea inregimentarii intr-un sistem controlat la varf de cei care doresc venirea lui antihrist, mai ales, punandu-ne semnatura pe un act ce contin vizibil 666. (Nu stiu cum e cu cipurile…dar tot compromis este).
    Nu ai dreptate in legatura cu codurile de bare.

    şadar, după spusele dumnealui 6 = 101 în cod binar. Este destul să intri pe internet şi să dai pe motorul de căutare „Google” cuvintele „binary convertor”. Alege un site care îţi pune la dispoziţie, gratuit, programe care îţi convertesc în limbaj binar (înşiruire de 0 şi 1) orice text ori cifre sau numere. Astfel aflăm că cifra 6 în limbaj binar nu este 101, aşa cum ni s-a inoculat, ci 110. 101 este de fapt cifra 5. Deci maxim poti sa spui ca exista 555 in codurile de bare, dar corect ar fi: liniile despartitoare nu se citesc ca 6 de calculator.

    Ne e vorba “de orice limbaj binar” in care 101 sa fie cifra 6, ci de acel cod EAN-13 (si UPC) in care fiecare cifra ESTE PREDEFINITA in cod binar de autorii codului. Iar ei au ales sa predefineasca cifra 6 astfel. (IN CADRUL CODULUI EAN-13, nu in orice cod ca sunt mai multe gen Code39, Interleaved 2015 care nu au aceasta predefinirea pt cifra 6). Si nu e vorba de 101, ci de mai multe cifre. Am mai scris desprea asta intr-un post, dau pasajul.

    Fiecare cifra in acest sistem este reprezentata de 4 alternante (linii) doua negre si doua albe, fiecare linie ocupand sapte bezi de latime diferite pt fiecare numar. Codul e compus din 2 seturi de numere separate de 3 bare de siguranta (guard bars) sau separatori: trei caractere auxiliare si care se repeta invariabil pe toate codurile, Sunt mai lungi decat celelalte (se prelungesc in jos) si au intotdeauna aceeasi pozitie: margine stg, centru, margine dreapta. Acesti separatori (definiti in cod binar diferit: (00)0101-stanga, 01010-centru, 101000-dreapta, prezinta toate caracteristicile codificarii numerelor din sistemul barat EAN-13 si unui anumit numar iar acesta este 6 (singurul numar care completeaza cele patru alternante alb-negru fara a se confunda cu nici un alt numar avand astfel calitatea de separator). Aceasta reprezentare putea fi atribuita oricarei altei cifre, dar cine a conceput codul a ales sa fie 6. In concluzie, cifra 6 apare la inceputul, mijlocul si sfarsitul codului de bare (doua lungi negre subtiri despartite de o linie alba care se confunda cu fondul), mai exact cei trei guard bars sunt cei trei de 6 in forma binara.
    La casa de marcat, primul lucru pe care il sesizeaza cititorul de card este prezenta acestor trei bare, odata recunoscuta aceasta secventa numerica se declanseaza citirea codului propriu-zis si de abia atunci se poate efectua operatia de citire a celorlalate cifre ale codului de pe produs.

    http://img710.imageshack.us/img710/2718/codooh.jpg
    http://www.scribd.com/doc/2672927/identificarea-numarului-666-in-codul-de-bare

  24. @Mirela:

    Prin alegerea gresita, prin pacat, este vorba. Pacatul compromisului, ce tine de constiinta, adica stiind ca prin acceptarea inregimentarii intr-un sistem controlat la varf de cei care doresc venirea lui antihrist, mai ales, punandu-ne semnatura pe un act ce contin vizibil 666.

    Asta cu compromisul e mult prea vaga exprimata astfel. Oricum tot demersul e preventiv, are in vedere ceea ce se preconizeaza a fi instaurat, si nu se refera doar la prezent, pentru ca in acest moment nu avem o dictatura fatisa, asa cum era pe vremea comunismului. Repet, acolo lucrurile erau extrem de clare – apartineai, prin buletintul de identitate, unui stat pus oficial in slujba unui ideal comunist, adica anti-religios, antihristic. Asadar, de ce acum este pacat a avea un act de identitate cu cip, si pe atunci nu era pacat? Intrebarile le punem ca se constientizeze necesitatea unor afirmatii argumentate, nu gratuite.

    Altfel, la nivel principial, pentru noi lucrurile sunt clare – stim la ce serversc aceste acte de identitate si toata filosofia biometrica din spatele lor (apropo, despre asta prea putin se vorbeste, desi este un cosmar orwelian aici). Tocmai din acest motiv nu le vrem, chiar daca nu au acel cod in ele. Dar lasam pe seama Bisericii sa defineasca ce e pacat si ce nu.

    Intrebare: ce act contine codul 666 vizibil? Ca noi nu stim vreunul? Dar parca tocmai am discutat si am argumentat asta mai deunazi… Ce s-a schimbat de atunci?

  25. Dar eu pun alta intrebare, daca cineva te pune sa semnezi o foaie alba sa spunem (care nu contine nimic) dar tu crezi ca faci un compromis acceptand sa semnezi, sa zicem ca cineva ti-a spus mai inainte ca nu e bine, ca ar contine cifra 666 alaturata identitatii tale, atunci: faci sau nu un pacat semnand, daca in mintea ta acesta este un compromis?

  26. @Mirela: facem ca evreii, raspundem la intrebare cu alta intrebare.

    Situatiile ipotetice sunt… ipotetice. Ne putem intoarce la subiect?

    Daca cineva iti zice ca daca nu sari in fantana faci un compromis cu constiinta ta, urmezi “sfatul”? Cum adica cineva? In astfel de situatii, vitale pentru oameni, nu ajunge sa vina cineva care sa spuna ceva.

    Ne intrebam daca vom reusi sa ajungem vreodata la un capat. 🙂

  27. Ei, asa e daca unii cauta sa se bine-dispuna cu noi…

  28. @ D.A.
    Corect!

    Pe de alta parte codul de bare a fost inventat pentru scanare optica exclusiv!
    Pentru chipuri este folosit omniprezentul cod binar din toate device-urile digitale.Adica siruri lungi de “1” si “0” care au corespondent fizic in structura pastilei de siliciu care este chipul.
    Deci chestia cu “666” trebuie clar decuplata de chipuri…
    Chiar ma gindeam cum ai putea face in mod voit ca un chip sa reprezinte “666” altfel decit sa scrii pe el cu vopsea…
    Lepadarea trebuie sa fie EXPLICITA si nu cred ca pecetea , sau nici macar antemergatoarea ei, sa contina o forma asa criptica de “666”.
    Lucrurile s-au spus foarte clar aici , pe acest site, in duh ortodox.
    Alunecarea omului insa de la nume la numar este o problema foarte serioasa, de care va da socoteala Cezarul …
    Doamne Ajuta!

  29. @Mirela
    Pe scurt, ideea este urmatoarea (nu stiu cum divagam de la cipuri la codul de bare, dar fie): cele 3 simboluri de la inceputul, mijoc si sfarsitul codului de bare au simplul rol de marcaje.
    Adica ca sa se stie:
    1. unde incepe si se termina codul de bare
    2. daca este cititi de la stanga la dreapta sau de la dreapta la stanga

    Acele bare NU SUNT NICIODATA CITITE CA SI CIFRE, prezenta lor indica cititorului ca INCEPE codul de bare, ca a ajuns LA MIJLOC, respectiv ca este SFARSITUL informatiei.

    Cele din mijloc sunt necesare pentru ca acel cod de bare este impartit in doua sectiuni: codul producatorului si codul produsului.

    Exisa MAI MULTE SISTEME DE CODIFICARE si in unul din ele, intr-adevar, acele bare au semnificatia cifrei 6, DACA ar fi citite ca si cifre – ceea ce calculatorul nu o face.
    Probabil ai observat ca restul barelor au si cifra corespunzatoare dedesubt in cazul in care codul nu poate fi citit cu laser si trebuie introduse MANUAL – insa acele bare de demarcare NU AU.
    Deci, daca lasam “bla bla” -ul la o parte si ramanem la ceea ce este esential, uite cum stau lucrurile:
    Selectam ce este important:
    – Codul este delimitat de 2 linii duble, mai lungi decat celelalte si despartit la mijloc de o a treia linie, identica cu primele. Aceste linii duble servesc la etalonarea aparatului electronic care citeste codul, pentru a sti unde incepe si unde se sfarseste
    – Fiecarei cifre ii corespund 7 biti, adica linii verticale de culoare alba si neagra, corespunzator valorii fiecarui bit (0 – alb, 1 – negru)
    – ATENTIE: in prima jumatate a codului (de la N2 la N7) pana la al doilea separator din linie dubla (codificata 01010)- hopa!!! – deci se recunoaste ca separatorul (barele mai lungi) sunt codificate nu cu 7 biti ci cu 5: si anume 01010.
    Deci din prima, nu respecta standardul de codificare, deci NU au nici o tangenta cu cifrele propriuzise (barele obisnuite ca lungime).
    Dar daca omul superstitios insista totusi sa le suprapuna peste standardul de codificare a barelor de 7 unitati (7 biti)….
    – si mai zic apologetii codurilor de bare apocaliptice cum ca singura cifra cu care se pot asocia cele 2 linii negre subtiri egale ca grosime folosite ca separatori (codificate 101 in sistemele B si C si 010 in sistemul A) este cifra 6 !!! Pai daca este sa extindem 01010 pe 7 biti se reprezina asa: 0001010 ( e ca si cand ai vrea sa scrii in sistem zecimal sa zicem cifra 1010(o mie zece) folosind musai 7 cifre. N-ai sa scrii 1010000 (pentru ca este un milion zece mii) ci 0001010 (care este tot o mie zece)

    Pe scurt, ignoranta grosiera, 1010 101 ( e la fel ca in sisemul zecimal, poti ignora zero -urile din stanga dar nu cele din dreapta, “o mie zece” nu e tot una cu “o suta unu”)

    Sau daca vrei explicat altfel (putin mai sofisticat, aparent):

    Intra aici pentru un convertor binar-zecimal:
    http://acc6.its.brooklyn.cuny.edu/~gurwitz/core5/nav2tool.html

    Deci ia sa vedem cat inseamna in zecimal:

    Cifra 6 din sistemul:
    A: 0101111 = 47
    B: 0000101 = 5
    C: 1010000 = 80

    Si ia sa vedem cat inseamna 01010 (barele lungi) si cu care codificare se suprapune de fapt: 01010 = 10

    Hopa!
    Care va sa zica 01010 nu corespunde cu codificarea cifrei 6 in nici un sistem din cele 3 (A, B, C).

    Ironia crunta pentru superstitiosii ignoranti este ca 0001010 (extinderea pe 7 biti a celor 5 cifre) nu corespunde NICI unei cifre din NICI unul din cele 3 sisteme de codificare.

    De altfel standardul spune destul de clar cum se codifica fiecare din cele 13 cifre in sistemul A B sau C, dar nici un cuvant despre cele 3 bare. Dupa care sistem ar trebui interpretate? A, B su C? Nici unul, pentru ca pur si simplu nu sunt citite ca si cifre.

    Vizual, intr-adevar, PAR sa corespunda cifrei 6 din sistemele B si C (dar nu si A, cred ca e destul de evident macar atat pentru oricine), dar pentru ca sa para asa trebuie sa fii o nulitate in aritmetica binara, adica tradus in zecimal sa ai impresia ca 10 = 5 = 80 sau sa-ti fie tot una daca primesti 01010 (o mie zece) sau 0000101 (o suta unu) sau 1010000 (un milion zece mii) lei

    Acum ramane sa te intrebi daca cei de la care a pornit scandalul cu “666 in codurile de bare” si il sustin in continuare ca adevar fundamental de credinta in noua secta a Apocalipsei Tehnologice, erau ingineri sau fanatici religiosi ignoranti.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate