“Cum sa admitem ca preotii sa semene asemenea indoieli?” RASPUNSURILE TRADITIEI LA SMINTEALA PARINTELUI LUCIAN GRIGORE IN CHESTIUNEA LINGURITEI DE IMPARTASANIE

13-03-2010 Sublinieri

UPDATE:

UPDATE:

ARTICOLUL “RETRAS” A APARUT DEJA IN EVENIMENTUL ZILEI: Împărtăşania cu aceeaşi linguriţă, între taină şi igienă

“RETRAGEREA” LUI DE CATRE PR. GRIGORE A FOST, PROBABIL, O MINCIUNA PRIN CARE A MIMAT BUNAVOINTA FATA DE CEI CARE L-AU CRITICAT. DACA NU VA URMA CAT DE CURAND O INTERVENTIE DE DEZMINTIRE SI RETRACTARE PUBLICA, ACEASTA E SINGURA CONCLUZIE LOGICA POSIBILA. ORICUM, RAUL A FOST FACUT SI NU MAI POATE FI REPARAT.

DEOCAMDATA PARINTELE, IN LOC DE SPASIRE, CONTRAATACA AGRESIV, SE VICTIMIZEAZA SI SE OCUPA DE NOI MANIPULARI SI DIVERSIUNI (amanunte in sectiunea de comentarii, incepand de aici). NICI URMA DE PARERE DE RAU PENTRU SMINTEALA IMENSA CREATA. DE ACUM INAINTE, VA FI DIRECT RESPONSABIL PENTRU CEI CARE VOR REFUZA SA SE MAI IMPARTASEASCA SAU SA-SI ADUCA LA IMPARTASANIE COPIII CA URMARE A ACESTUI ARTICOL!

Recomandam in mod special comentariul exceptional al lui Gigel Chiazna, chiar daca se refera numai la o parte a problemei.

“Cum sa admitem ca preotii sa semene asemenea indoieli? Este un atac la inima credintei noastre!”

Raspuns la ratacirea foarte mare difuzata prin postarea: Dilema linguritei de catre pr. Lucian Grigore (Pitesti), care ne indurereaza printr-o neinteleasa rasturnare la 180 de grade a atitudinilor sale: de la marturisirea curajoasa in linia Traditiei ortodoxe anul trecut, la asumarea acum a unei bizare pozitii de avangarda secularizanta, “reformista” in ceea ce priveste administrarea Tainei Tainelor, Sfanta Euharistie. Pentru Parinte nu ne ramane decat rugaciunea cu durere ca pentru orice frate cazut in mreajele vrajmasului, fara a uita cele bune ale sale si rugandu-L pe Hristos sa-L intoarca pentru a nu-si pierde plata marturisirii.


Inaintea sa, opinii similare au fost exprimate si de alti preoti din Grecia sau Franta in contextul psihozei “porcine” care i-a speriat pe cei mai ipohondri, combatuti de indata (se va vedea mai jos) de catre ierarhi si teologi. La noi in tara apologia eretica a  “linguritei personale” a mai fost facuta inca de multi ani de pr. prof. Vasile Raduca, in al sau Ghid al crestinului ortodox de azi”, dar si prin viu grai, studentilor. Sunt marturii ca nu sunt straini de conceptii sau practici apropiate nici unii ierarhi de vaza ai BOR, mai ales unii dintre cei din diaspora (adepti fanatici  ai modei “desei impartasanii”, de import romano-catolic – in duhul si forma in care se practica – pe care au ajuns sa o impuna in mod aberant ca regula obligatorie prin unele locuri, cu consecinte devastatoare pentru viata duhovniceasca, in ciuda “reclamei” mincinoase facute) ajungandu-se, asa cum spun unele voci, pana la conceptii complet eretice referitoare la “valabilitatea” Sfintelor Taine. Cat despre ceea ce se intampla la Timisoara, sub “obladuirea” Mitropolitului apostat si ne-cait Corneanu… nu mai e de mult o surpriza. (Un comentariu mai larg din partea noastra veti gasi la sectiunea de comentarii din subsolul postarii).


Pasajele de mai jos sunt culese pentru a intari credinta celor mai slabi, zdruncinata de cuvintele lipsite de temei ortodox din interviul pr. Lucian si lansate fara responsabilitate pe calea internetului deocamdata, ele fiind destinate insa presei scrise, pentru ca sminteala sa fie mult mai mare (deocamdata interviul nu a aparut in Evenimentul Zilei, probabil din ratiuni de programare editoriala, asa ca parintele mai are inca timp sa ceara retragerea lui, facand macar in ultimul ceas un act de responsabilitate pastorala). In primele comentarii vom selecta si cele mai pertinente reactii aparute pe bloguri.

Sfantul Ioan Maximovici ia impartasania scuipata de o bolnava de turbare

“O cunoştinţă apropiată de-a vlădicăi, O. Skopicenko povesteşte că o femeie, Menşikova, a fost muşcată de un câine turbat şi, neglijând regulile elementare legate de tratamentul muşcăturilor, s-a îmbolnăvit de turbare.

Când vlădica a împărtăşit-o pe muribundă, ea fu cuprinsă de una din crizele specifice bolii şi, dând afară spumă pe gură, ea scuipă şi Sfânta împărtăşanie. Dar Sfintele Taine trebuie consumate, aşa că vlădica le-a ridicat de pe jos şi le-a înghiţit, însoţitorii care erau cu el n-au apucat decât să strige:

„Ce faceţi ? Turbarea este foarte molipsitoare !”.

Dar vlădica le-a răspuns liniştit:

„N-o să se întâmple nimic, doar sunt Sfintele Taine”.

Si, întradevăr, nu i se întâmplă nimic”.

(Sfantul Ioan Maximovici, “Predici si indrumari duhovnicesti”, Editura Sophia, Bucuresti, 2006)

***

Sfantul Nicolae Planas: Impartasirea leprosului

“Alta intamplare dovedeste credinta neindoielnica si evlavia ce-o avea in savarsirea sfintitelor sale datorii. Acolo, in parohia sa, pe o strada ingusta, se ascundea un lepros intr-o stare grava. I se mancasera buzele, din cauza infricosatoarei boli. Odata, Parintele a mers sa-l impartaseasca, dar gura lui distrusa n-a putut primi Sfantul Trup al Domnului, care a cazut alaturi. Fara nici o sovaiala, Parintele s-a aplecat si cu gura sa a luat margaritarul dumnezeiesc care cazuse si l-a “consumat”. Asta s-o auda si cei care sovaiesc sa se impartaseasca, pentru ca se tem de microbi! Intr-adevar, mare blasfemie! Dumnezeul viilor si al mortilor, Care a facut cerul si pamantul sa fie biruit de microbi! Aiureli ale necredintei celei intunecate.

Cat despre bolnavul acesta, l-a descoperit Politia si l-a trimis la azilul de leprosi impreuna cu fiica lui, care si ea se molipsise mancandu-i-se degetele. Cu toate acestea, Parintele n-a patit nimic”.

(Monahia Marta, Sfantul Nicolae Planas, Editura Evanghelismos, Bucuresti, 2002)

***

Minuni si descoperiri din timpul Sfintei Liturghii

“Un fapt asemanator s-a intamplat si in 1942, la Ioanina. Predicatorul preot Benedict Petrachis (+1961), dupa Sfanta Liturghie la bisericuta din Cadro, s-a dus la spitalul din acea localitate unde se gasea si sectia TBC, ca sa impartaseasca pe bolnavi.

Un bolnav care se gasea intr-o stare grava, imediat ce s-a impartasit a vomat pe cearceaf. Imediat parintele Benedict a luat cu lingurita, a mancat, si a dat porunca ca cearceaful sa fie ars.

Doctorii l-au vazut si s-au ingrozit:

Ce face, nebunul?, au strigat. Peste putin timp il veti vedea cu TBC.

Dar nici peste putin timp si nici peste mult timp nu l-au vazut cu tuberculoza. Harul Tainei nu a lasat sa se intample nimic”.

*

“Raposatul Dimitrie Panagopulos (1916-1982), predicator luminat, predica chiar si la spitalul Sotiria, unde altii nu se apropiau de frica tuberculozei. Acolo il insotea parintele Dimitrie Papantonis, care spovedea pe tuberculosi si savarsea Sfanta Liturghie.

Intr-o zi, un doctor, care urmarea predicile, s-a apropiat de predicator si i-a spus:

Domnule Panagopulos, este imposibil ca preotul sa consume continutul Sfantului Potir. Se impartasesc atatia bolnavi din acesta si dupa cum este cunoscut, microbul se transmite prin saliva. Ce face deci preotul cu Trupul si Sangele Domnului, care ramane? Il varsa in chiuveta? Acesta nu este insa un pacat mare?

Un astfel de lucru nu se intampla niciodata, a raspuns predicatorul. Hristos nu se infecteaza cu microbi. Si din nemuritoarele Taine nu exista niciun pericol de infectare.

Doctorul insa nu putea sa creada. Atunci acela l-a sfatuit sa urmareasca Liturgha si la sfarsit sa se aseze undeva, incat sa vada miscarile preotului in timpul consumarii continutului Sfantului Potir. Asa s-a si intamplat. Doctorul a vazut cu ochii lui cum preotul slujitor a consumat Sfintele Taine. L-a vazut chiar cum punea vin ca sa nu ramana nici urma din Trupul si Sangele Mantuitorului. De atunci doctorul nu numai ca a crezut, ci se impartasea si el cu bolnavii”.

*

“Exista crestini carora le este frica sa se impartaseasca ca nu cumva sa ia microbi! Daca ar fi fost asa, nu ar mai fi trait niciun preot, deoarece ei la sfarsit consuma continutul Sfantului Potir din care se impartasesc mereu sute de credinciosi cu boli diferite. Cu toate acestea, niciun preot nu a patit niciodata nimic. Trupul si Sangele Domnului sunt foc.

Una din multele intamplari care dovedesc incontestabil acest adevar este si urmatoarea: cand mitropolitul din Hio, Pantelimon Fostinis (+ 1962) era predicator in Attica, a mers candva la spitalul Sotiria. Acolo i-au adus asistentii o tava mare cu multe lingurite.

De ce ati adus toate acestea?

Ne-au spus doctorii sa impartasiti cu acestea pe bolnavi, incepand de la cei mai usor bolnavi si apoi pe cei grav bolnavi.

Nu este nevoie de aceasta, a raspuns cu credinta preotul.

Intr-adevar, la Sfanta Liturghie a impartasit normal pe bolnavi si apoi s-a apropiat de usile imparatesti ca sa consume Sfanta Euharistie. A facut aceasta ca sa il vada toti, ca sa inteleaga doctorii ca Sfanta Euharistie este foc care arde totul”.

(Minuni si descoperiri din timpul Sfintei Liturghii, Ed. Egumenita, Bucuresti, 2009)

***

Mitropolitul Nicolae din Messogia şi Lavreotiki: Este posibil ca Sîngele şi Trupul Domnului să ne infecteze?

“De secole se împărtăşesc creştinii, bolnavi sau sănătoşi, din acelaşi pahar, cu aceeaşi linguriţă, niciodată nu se spală, niciodată nu se curăţă şi niciodată nu s-a observat nimic, nici o îmbolnăvire. Preoţii spitalelor împărtăşesc credincioşii şi bolnavii, iar acestora nu li se întâmplă nimic. Sfânta Împărtăşanie este ceea ce este mai sfânt în Biserica noastră, cel mai bun medicament pentru trup şi suflet. Asta este cea mai mare învăţătură şi experienţă a Bisericii noastre. Câţi nu cred în miracolul Învierii Domnului, câţi ironizează naşterea Lui din Fecioară, câţi neagă frumosul miros ale sfintelor moaşte, câţi desconsideră sfintele moaşte, câţi uneltesc împotriva Bisericii noastre, câţi cer să dispară şi cea mai mică urmă de credinţă din sufletele noastre, este normal ca să încerce să se folosească şi de această nouă gripă ca să se ia de Sfânta noastră Împărtăşanie. […]”

Nota bene: Mitropolitul Nicolae a fost medic şi cercetător în biomedicină la Universitatea Harvard, precum şi fost preşedinte al comisiei de Bioetică a Bisericii din Grecia.

(Un mitropolit grec despre gripa porcina, Sfanta Impartasanie si… confesiunile fara Taine si Duh)

***

Teologul Jean-Claude Larchet: Cum sa admitem ca preotii sa semene asemenea indoieli?

“[…] Într-adevăr, mulţi credincioşi se pot tulbura de comentariile [protoiereului mitropoliei Sfinţiei Voastre], apropiindu-se de Sfânta Împărtăşanie cu îndoieli apărute în urma acestora, fapt care poate avea consecinţe grave pentru viaţa spirituală a credincioşilor dar şi pentru sănătatea lor. Într-adevăr, aşa cum citim în rugăciunile de înainte de împărtăşirea cu Sfintele Taine şi conform învăţăturii părinţilor noştri, dacă nu ne apropiem cu multă credinţă şi cu curăţenie sufletească, Împărtăşania ne va fi nu spre mântuire şi vindecare, ci „spre judecată, sau spre osândă” şi putem ‚ajunge neputincioşi cu sufletul şi cu trupul, împartăşindu-ne cu nevrednicie” (Rugăciunea întâi înainte de Împărtăşanie, a Sfântului Vasile cel Mare). Măsurile preconizate de [protoiereul mitropoliei] sunt departe de a proteja credincioşii de boli, ba chiar îi îmbolnăvesc din pricina lipsei de credinţă pe care o exprimă şi o inspiră!

Oare cum mai pot fi crezuţi preoţii care şterg Sfânta Linguriţa după fiecare împărtăşanie [asa cum fac, de pilda si unii arhierei romani chiar din Franta!, n.n.], atunci când spun rugăciunea de înainte: „Cred că acesta este însuşi preacurat Trupul Tău şi acesta este însuşi scump Sângele Tău”, sau: „dă să-mi fie şi mie acestea spre tămăduirea sufletului şi a trupului”?

Iar cei cu credinţa slabă şi care se îndoiesc pot să se lipsească de Sfânta Împărtăşanie. Dar cum să admitem că preoţii, al căror rol este de a întări credinţa credincioşilor şi de a ne fi exemplu, pot să semene asemenea îndoieli acolo unde altfel nu ar exista sau să întarească îndoielile acolo unde există deja?

Astfel de cuvinte şi atitudini atacă inima credinţei noastre, căci El, Cel care a învins moartea, Hristos Cel Atotputernic, Doctorul suprem al sufletelor şi trupurilor, care are puterea de a vindeca bolile sufletului, minţii şi trupului şi care face în fiecare zi o mulţime de minuni dăruind credincioşilor prea Sfântul Său Trup şi Sânge, este prezentat ca o posibilă sursă de boală şi este supus unor măsuri profilactice?

Din păcate, asemenea denigrări s-au răspândit deja în unele ţări. Ştim că preoţii din Patriarhia Antiohiei sunt învăţaţi să toarne de la distanţă Trupul lui Hristos în gura credincioşilor, astfel încât să nu rişte ca Sfânta Linguriţă să le atingă gura; mai ştim că în unele parohii din SUA, Sfânta Împărtăşanie se dă cu linguriţe de plastic de unică folosinţă (puteţi vedea chiar şi fotografii ale acestei practici pe internet). Oare o să ajungem într-o zi să punem vreun antiseptic sau antibiotic în Sfântul Potir?

Este important ca episcopii din Europa de Vest să ia măsurile necesare ca astfel de practici nelegiuite să nu pătrundă şi în continentul nostru. […]”

(Psihoza gripei noi si atacul la inima credintei noastre)

***


Sfintele Taine – izvorul cel fără de moarte

pr. asist. Silviu TUDOSE

“Din motive practice, pentru a nu se prelungi excesiv timpul împărtăşirii, dar şi pentru a fi evitate eventualele profanări, a fost introdusă linguriţa. Ea se confecţionează dintr-un metal preţios, se sfinţeşte şi se foloseşte numai pentru împărtăşire. Tâlcuitorii cultului au văzut în ea un simbol al cleştelui cu care îngerul din vedenia proorocului Isaia a luat un cărbune aprins şi i-a atins buzele (Isaia VI). Desigur că, în cazul lui Isaia, cărbunele aprins era chip al insuflării sale de a propovădui cuvântul lui Dumnezeu. Pentru noi, însă, cărbunele este chip al Sfintei Împărtăşanii, numită în rugăciuni „cărbune şi foc arzător“. Sub chipul unui cleşte apare linguriţa şi în iconografia Bisericii (de exemplu, în mâna stareţului Zosima, care o împărtăşeşte pe Cuvioasa Maria Egipteanca, după mulţi ani de pocăinţă). Rămâne de neînţeles teama unora, atât preoţi, cât şi credincioşi, de a se împărtăşi cu aceeaşi linguriţă. Unii fac chiar tot posibilul ca ea să nu se atingă de buzele celui care se împărtăşeşte. Până una alta, cei care se tem ar trebui să se gândească la „izvorul cel fără de moarte“ şi să nu se mai îndreptăţească folosind argumente anterioare secolului al IX-lea când, aşa cum am văzut, practica Bisericii era alta. Dacă Biserica şi-a însuşit împărtăşirea cu linguriţa, înseamnă că nesocotirea ei este un semn al lipsei de ascultare şi, în fond, al necredinţei”.

***

Crestinortodox.ro: De la lingurita ca obiect liturgic, la lingurita de unica folosinta

Adrian Cocosila

“(…) Au existat cazuri in unele biserici ortodoxe cand s-a intrebuintat la impartasirea credinciosilor lingurite de unica folosinta sau lingurite sterilizate. Cauza? Refuzul unora de a se impartasi cu lingurita comuna. A ramane la credinta ca aceasta lingurita e mai degraba purtatoare de microbi decat de cele dumnezeiesti, inseamna a nesocoti cele sfinte. Oare in indemnul de la Heruvic toata grija cea lumeasca sa o lepadam nu e cuprinsa si lepadarea unei astfel de griji? A ajuns microbul mai puternic decat Dumnezeu? Sigur nu. Insa, alt lucru e cert: in astfel de situatii credem mai mult in puterea microbului decat in puterea lui Dumnezeu. Ma intreb cum mai percepe o astfel de persoana chemarea la impartasire: “cu frica, cu credinta, cu dragoste sa va apropiati”?

Probabil se inarmeaza cu o lingurita de unica folosinta si asa scapa de frica, are credinta ca ramane sanatoasa si da dovada ca are dragoste fata de trup. O mai mare ratacire nu vad. Ignoranta in aceasta directie constituie o reala problema, care ar trebui sa ne preocupe serios. Nu aceasta este Ortodoxia. Ea nu ofera paine si vin, ci Trupul si Sangele Domnului”.


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Jean-Claude Larchet, Marturisirea Bisericii, Minuni si convertiri, Mitropolitul Nicolae din Messogia si Lavreotiki, Portile Iadului, Preotie (pentru preoti), Sfantul Ioan Maximovici, Sfantul Nicolae Planas, Spovedanie si Impartasanie (Sfintele Taine)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

230 Commentarii la ““Cum sa admitem ca preotii sa semene asemenea indoieli?” RASPUNSURILE TRADITIEI LA SMINTEALA PARINTELUI LUCIAN GRIGORE IN CHESTIUNEA LINGURITEI DE IMPARTASANIE

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 5 / 8 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. incercati sa va asumati greseala, smochinul inca este aplecat, intindeti picioarele, atingeti pamantul binecuvantat de Dumnezeu si cereti IERTARE. Nimeni NU ESTE FARA DE PACAT! Iertati

  2. Deh! Arunci piatra, provoci unde, valuri…pana atingi tarmurile inundandu-le iar apoi, mirandu-te de ce esti tras la raspundere pentru prapad adopti cea mai buna ‘tactica’ defensiva: ATACUL…la persoana, la intransigenta si/ori vigilenta unora si-a altora uitand ca, datorita tehnologiei asteia – calculatorul – la fel ca si hartia care suporta ‘orice’ (sic!) DOVADA a ceea ce-ai spus candva/cumva te da de gol si, te si ‘traduce’ exact cum esti/gandesti; daca esti duplicitar, impartit….e de rau si trebuie sa iei masuri, dar sa negi ceea ce-ai spus cu gura ta ieri e semn de slabiciune si rea-credinta mai ales cand esti ‘dovedit’ atat de flagrant!

    Sunt de acord cu Pr.Timotei care, prin mesajul sau i-a transmis Pr.Lucian recomandarea (tardiv, de-altfel…)de a se fi adresat episcopului locului care, l-ar fi lamurit intr-un fel sau altul; eu, i-as fi recomandat rugaciune fierbinte la Dumnezeu, la un sfant la care are evlavie Pr.Lucian pentru a-l scapa de disconfortul creat, de indoiala, de excesiva igiena, de scarba provocata si exacerbata de uciga-l toaca, inabusind RAVNA NEBUNA in ‘salvarea’ lumii de microbi patogeni generata in/de imaginatie si, mai ales de imboldul de a se adresa PUBLIC spre sminteala multora si dat apa la moara pentru a troznii si mai tare Biserica al Carui Cap este Hristos, smintind pe credinciosi (unii mai mult sau mai putin intariti) spre a-L refuza, eventual accepta DOAR in anumite conditii: dintr-o lingurita – de argint – la purtator (fie a credinciosului, fie a preotului slujitor la Altar);

    Acum! Eu vin cu intrebarea: daca practica asta, a linguritelor a devenit sau tinde sa devina regula, unde ajungem?! E de ajuns un precedent pentru a o lua razna unii credinciosi devenind pretentiosi iar unor preoti – fie o sa li se dea destul de ‘lucru’ – nu gluma – in a repara ceea ce-a stricat un fartat de-al lor obsedat de curatenie si ingretosat de Sf.Taine, fie sa faca ‘pogoramant’ ca si acela, pentru a nu pierde credinciosii si-asa din ce in ce mai imputinati ori numa’din tagma batranelor/batrinilor; iar din ceea ce vad eu, extremele fiind ‘la moda’ iar cea de azi, ISPITA extrem de parsiva pentru ca este subtila….este ca, din pretentia desei Impartasiri care are ‘rolul’ de a te apara ca ceva magic de cel rau si perceputa fiind – de marea majoritate – mai mult simbolic (cum fac papistasii) in amintirea Cinei cea de Taina dar nu si ca TAINA in sine, li se intareste convingerea multora ca, poate fi redusa DOAR in mod simbolic, ca aducere-aminte, ca ‘traditie’….daca tot exista posibilitatea infectarii, murdaririi…..

    Sminteala asta mai trebuia, in rest….din acelasi IUBIRISM PATETIC, din aceeasi INGRIJORARE PUR LUMEASCA se face pe plac lumii si stapanitorului acestui veac inversand rolurile si valorile: bagand in puscarii pe de-alde Pr.Daniel Corogeanu’ dimpreuna cu maicutele, scotand basma curata cei doi “IPS-titi episcopi” care impreuna-slujesc cu papistasii (unul la Sf.Liturghie, altul de Boboteaza), iar acum – pentru o ‘pace’ urata, murdara – incercand sa se impace si capra cu varza se folosesc atat citate din Sf.Parinti, Sf.Scriptura pentru a pune cu botul pe labe pe neiubitorii de erezii, pe dogmatici dar si pe cei simplii in credinta, pe cei nespalati pe creier dar acuzati din plin de minciuna, rea-intentie. Hmm…chiar a luat-o razna lumea asta si, intr-adevar dracii au iesit din Iad si, au intrat in oameni si printre oameni!

    Eu cred, stiu, am si citit, imi dau seama ca in vremurile astea sunt ispite ingrozitoare mai ales peste voi – preoti (de mir sau monahi), diaconi, arhierei – dar, Pr.Lucian si toti ceilalti: infricosatoare chemare aveti sfintiti Parinti, drept pentru care, cugetati mult inainte de a spune/scrie ceva fiindca, daca voi insiva smintiti, necugetand bine unele lucruri…noi, astialalti – mai mici – ce (mai) facem?!

  3. UN COMENTARIU DIN EV ZILEI : ”IMPARTASANIA E UN OBICEI BARBAR SI PRIMITIV!
    de Adrian(Vizitator), duminică, 14 martie 2010 – 13:00

    Impartasania e un obicei medieval, de prostit lumea. E inca o mizerie ortodoxa pe care trebuie s-o rabdam. Bine ca totusi va disparea odata cu BOR-ul, dupa ce se va instaura ecumenismul pe deplin. ”

  4. @ nuconteazanumelemeu:

    Acum nici sa nu cadem in vreo superstitie legata de anumite nume.

  5. DEJA LUMEA S-A PORNIT….e un alt comentariu gasit pe pagina unde apare articolul ….uite parinte lucian ce ai declansat….ce ai avut de facut ai facut ….si repede…fara nici un fel de remuscare…

    “impartasire
    de jean(Vizitator), duminică, 14 martie 2010 – 10:05
    Va spun eu cum se face la greco-catolici: se ia Trupul Domnului – painea si se inmoaie in vin, si apoi se da celui ce se impartaseste. Asa doar preotul atinge painea, dupa ce inainte de liturghie se spala bine pe maini. Insa solutia va fi sigur repinsa de BOR deoarece vine de la concurenta.”

  6. @ beatrice:

    Nici nu putem citi… se scriu in acele comentarii avalansa de porcarii, blasfemii si se batjocoreste credinta intr-un hal fara de hal! Nu recomandam nimanui sa citeasca. Doar parintelui Lucian si fan(atic)ilor lui, ca sa vada ce au provocat.

  7. ”Ti-a venit vreun gand bun ? Opreste-te: sa nu tinzi nicidecum spre implinirea lui fara chibzuiala, pe negandite. Simti in inima vreo insuflare buna ? Opreste-te: nu indrazni sa te lasi dus de ea. Ia Evanghelia ca indreptar. Cerceteaza: se potrivesc, oare, gandul tau cel bun si insuflarea cea buna a inimii tale cu atotsfanta invatatura a Domnului ? Curand vei vedea, ca nu este nici o potrivire intre binele evanghelic si binele firii omenesti cazute. Binele firii noastre cazute este amestecat cu raul, si de aceea insusi acest bine s-a preschimbat in rau, la fel cum se preface in otrava mancarea gustoasa si sanatoasa, atunci cand este amestecata cu otrava. Pazeste-te de a savarsi binele firii cazute ! Savarsind acest bine, vei hrani caderea ta, vei hrani in tine parerea de sine si trufia, vei atinge cea mai apropiata asemanare cu demonii.
    Cei molipsiti de inselare prin “parere” pot fi intalniti foarte adesea. Oricine nu are duh infrant, cel care isi recunoaste vreun fel oarecare de vrednicie , si de merite, oricine nu tine neabatut invatatura BiseI ricii Ortodoxe, ci judeca in ce priveste oarecare dogma sau predanie dupa cum il taie pe el capul sau dupa invataturile celor de alta lege, se afla in aceasta inselare. Cat este de mare inselarea cuiva se poate vedea dupa marimea ratacirii si a staruintei sale in ratacire.”

    Dumnezeu este mai aproapte de cei smeriti, simpli, fara ”studii”, de cei saraci cu trupul si cu duhul. Preotii au mare responsabilitate inantea Lui Dumnezeu si din pacate sunt multi care se joaca cu ea… Vom vedea si mai mari decat acestea, sunt vremurile de pe urma.

  8. Parinte Lucian trebuie sa parasiti/sa va retrageti din Biserica din functia de preot si sa ramaneti un simplu mirean, care pana la sfarsitul vietii sa va caiti pentru pacatul impotriva Sfantului Duh, pentru ca l-ati spurcat pe Insusi Mantuitorul Nostru Iisus Hristos, v-ati lepadat de el prin aceste afirmatii absolut halucinante pe care le faceti mai-sus(declansate in ziarul Ev.Zilei).
    O spun transant: serviti pe Lucifer & Co. cu stiinta, veti da socoteala pentru aceasta: va mananca Gheena pentru aceasta nici nu stiu cum s-o numesc: cadere in pacat(cel mai bun caz), blasfemie, erezie, batjocura, ofensa adusa Bisericii, prostie excesiva s.a.m.d.
    Vreau sa va intreb direct: v-a cerut cineva opinia? si in ce calitate trebuia sa faceti asemenea afirmatii? Aceasta atitudine sectarista a Dvs. care nu are nimic de-a face cu Sfintenia, “curatirea” spirituala, bucuria duhovniceasca, ci este doar pur lumeasca si se indeparteaza clar de la Traditia/predania, Cuvantul lui Dumnezeu, Cele 10 porunci, Scrierile Sfintilor Parinti, Sf.Evanghelie si absolut tot ce-i dumnezeiesc si a fost lasat cu buna stiinta din atotcunoastere de Insusi Dumnezeu.
    Cum se poate profana si spurca ceea ce este dumnzeiesc??? Dvs. atunci cand impartasiti o faceti cu Trupul si Sangele Mantuitorului Nostru Iisus Hristos sau cu paine si vin aduse/cumparate de catre mireni/credinciosi?
    Eu nu pricep: in 2000 de ani nu s-a imbolnavit nimeni si astazi un Pr. cu numele Lucian brusc si-a dat seama ca este ne-igenic si se pot transmite boli, sau este scarbos, sau este un act profanator?
    Nu observa nimeni ca acest lucru oripilant este parte integranta din manipularea josnica si fara de scrupule care a inceput din anul 1990 si care se pare ca a atins si Biserica Ortodoxa, din pacate?
    In incheiere vreau sa va aduc la cunostinta ca sunteti o rusine pentru toti cei care ne numim ortodocsi si compunem Biserica Mantuitorului Iisus Hristos si care inca mai tinem adevarul si-l respectam si vom muri pentru el.
    Maicuta noastra, Marie, singura si neindoielnica noastra nadejde, roaga-te pentru noi pacatosii.

  9. @ admin:

    asa este…e sub conditia umana ce se petrece…si intr-adevar nu e recomandat nimanui sa mai citeasca ce se posteaza la subsolul acestui material inveninat…
    tavalugul s-a urnit…insa Dumnezeu VEDE….
    mai bine parintele lucian si-ar lua o pauza indelungata si ar sta o perioada intr-o manastire sa se curete de toate infamiile si bataia de joc a dracilor ce il inconjoara si care nu fac decat o unealta din dansul…

  10. Sfintele Taine – izvorul cel fără de moarte

    pr. asist. Silviu TUDOSE

    Rămâne de neînţeles teama unora, atât preoţi, cât şi credincioşi, de a se împărtăşi cu aceeaşi linguriţă. Unii fac chiar tot posibilul ca ea să nu se atingă de buzele celui care se împărtăşeşte. Până una alta, cei care se tem ar trebui să se gândească la „izvorul cel fără de moarte“ şi să nu se mai îndreptăţească folosind argumente anterioare secolului al IX-lea când, aşa cum am văzut, practica Bisericii era alta. Dacă Biserica şi-a însuşit împărtăşirea cu linguriţa, înseamnă că nesocotirea ei este un semn al lipsei de ascultare şi, în fond, al necredinţei.

  11. parerea este ca treaba cu linguritele a fost gindita in prealabil, ca doar lupii in piei de oaie infiltrati in sinul biserici noastre,nu dorm, ei au un scop satanic bine definit, (ndepartarea omului de Dumnezeu),..”dupa roadele lor i veti cunoaste” Doamne ajuta!

  12. In Evz, nu apare articolul pe care l-a scris Parintele Lucian Grigore initial, ci fragmente din el, precum si unele comentarii, din cele mai mult de o suta care au fost, si parerile altora, medici, purtator de cuvant al Patriarhiei…
    Cred ca parintele Lucian Grigore a fost bine intentionat cand a solicitat retragerea articolului de la publicare, dar subiectul care este de o importanta atat de mare si a declansat atatea comentarii, a fost prea pretios pentru ziarista care a fracut interviul, ca sa renunte in totalitate la el, si a scos ce apare in Evz.
    Doamne ajuta-ne ca sa nu se rataceasca nimeni citindu-l, si Doamne iart-o si pe aceea care nu a putut sa renunte la el ! Amin.

  13. Admin.!

    Mi-ai ridicat mingea la fileu – cum se spune – prin articolul nou ‘Cred Doamne, ajuta necredintei mele’ – ‘vechi’ ca vinul aspru si bun de buturuga dar mereu ‘nou’ prin actualizare/reactualizarea unor stari/trairi oarecum comune si opincilor, vladicilor – in general, carturarilor…in special; de ce spun asta?! Fiindca toti avem slabiciuni, suntem supusi greselii, implicit pacatului si, m-ai facut sa observ a nu stiu cata oara ca, unele lucruri, sentimente, senzatii…pana la idei, convingeri, ‘tare’ nu se spun in gura mare, nu se bate toba despre ele, le incredintezi cuiva care, are puterea si discernamantul pentru a te intelege duhovniceste, a te intrema lumeste, a te vindeca spiritualiceste altminteri il darami si pe el/ea, ii clatini si bruma de credinta inclusiv bucuria nascuta din ea (credinta)se ofileste generand acedia, tristetea fara leac – bagand in ‘boala’ pana la deznadejde, descurajare….prin asta – in principal – a gresit Pr.Lucian!

    Trebuia sa se smereasca in fata duhovnicului dezvaluindu-si slabiciunea, nu sa-si arunce in public indoiala, temerile, scarba! Sinceritatea dansului – in cazul de fata – a fost/este de rau augur!

    Nu degeaba spunea – printre altele – Pr.Arsenie Papacioc: ‘daca nu stii sa minti, nu te mantuiesti’ adicatelea: in cazuri extreme ( pentru salvarea unei vieti – lumesti si/sau spirituale) trebuie sa minti, ca sa nu smintesti!

    Pana il/ii pui pe cale, pana capata dinti de rumegat cele duhovnicesti si muschi rezistenti la necazuri/incercari sa duca Crucea, ii iei frumos…cu binisorul, cu zaharelu’, nu-i arunci in cascada din prima; iar, daca nu te simte ‘pe pozitii’ nu vor ‘trage’ la tine sau se vor smintii, din doua una!

    Nenorocirea este ca, din mizeriile de comentarii de pe EVZ reiese foarte clar cine este ortodox, cre(s)tin doar cu numele dar profund ateu pe dinauntru si impotriva credintei si-a lui Dumnezeu, implicit!

    Cine se sminteste cu usurinta si, in ura sa chiar se leapada de ortodoxie, el/ea/ei n-au fost NICIODATA ortodocsi, alfel…n-ar fi parasit-o defel!

    P.S. Vorba Pr.Amfilohie (cu aproximatie): ‘ce ne tot dam rotunzi ca suntem crestini?! Apusenii ne rad in fata: mancati ca noi, beti ca noi, va imbracati ca noi, va purtati ca noi, va uitati la TV, sunteti robiti de tehnologie, de umanism, de consumism….iar, pentru a le avea ati ramas ca noi, ne complacem in a fi cre(s)tini fierti, lesinati! Dracu’nu mai vrea martiri (a fost ‘lecuit’ datorita comunismului)dar, te murdareste, iti intineaza ‘lucrarea’; asta a facut (dracu’)si cu Pr.Lucian – i-a speculat slabiciunea si l-a determinat s-o dea pe fata negandindu-se la consecintele dezvaluirii ei!

  14. @Liana – nu mai stim despre ce buna intentie poate fi vorba aici, pentru ca deja totul pare a fi premeditat; si, de altfel, nici macar Iuda nu a avut intentia rea sa il vinda spre ucidere pe Mantuitorul, de aceea a cazut in acea deznadejde amestecata cu viclenie, in momentul in care a realizat consecintele reale ale faptelor sale.

  15. Am ramas cu un gust amar dupa citirea articolului din EVZ, pt ca biserica Sfantul Mare Mucenic Gheorghe din Piteşti este sfântul lăcaş unde s-au cununat părinţii mei şi unde am fost şi eu botezat.
    Sunt trist că un slujitor al Bisericii poate crede că igiena poate fi o problemă în cazul Sfintei Împărtăşanii.
    Toţi avem poate momentele noastre de îndoială dar cred că astfel de situaţii nu trebuie discutate decât cu părintele duhovnic.
    Nu aş putea spune nimic vis-a-vis de opinia Pr. Lucian Grigore, decât că mi-a produs mare tristeţe.

  16. Fratilor,
    cred ca fiecare dintre noi,cei care am scris aici, ar trebui ca aceleasi argumente sa le postam si pe site-ul EVZ.Avem toti datoria aceasta chiar daca ar citi articolul doar o singura persoana,sau chiar nimeni.Sa realizam o contra-ofensiva,daca-i putem spune asa.Trebuie sa marturisim si acolo,unde e acum linia intai a razboiului.Sa demontam “argumentele” acelui articol.Sa incercam sa diminuam raul facut.
    Iertati ca am indraznit,dar cred ca e necesar,de altfel am vazut multe comentarii ortodoxe acolo,dar niciodata nu ar putea fi prea multe.

  17. @Parintele Lucian

    Parinte,de cate ori v-ati impartasit in conditiile pe care le-ati decris,ATI PATIT CEVA?
    De cate ori ati impartasit pe cineva A PATIT CEVA?
    Daca nu,la ce bun acest articol?
    Sunteti multumit de ce ati produs in schimb?

  18. @ Iulian:

    Sustinem apelul lui Iulian si rugam pe toti cei care pot sa posteze si pe EVZ. In ce ne priveste, in acest moment, va rugam sa ne credeti ca suntem literalmente epuizati, si fizic, si psihic, dupa toata inclestarea si tulburarea asta, cu tot ce a implicat… Chiar nu mai putem participa si pe acel front. Ni s-au atins limitele. Dar puteti prelua si din ce am scris noi explicatiile.

  19. Vai, vai, si iar vai… in ce capcana “subtila” a cazut Parintele Lucian Grigore!
    Si cum s-au folosit cei care “abia asteptau” sa inceapa un “tir” de batjocori si invective si hule si blasfemii la adresa Bisericii, tocmai de imprudenta si lipsa de intelepciune si perspicacitate a Parintelui Lucian…!
    Am accesat linkul dat de fratii admini cu privire la articolul “Împărtăşania cu aceeaşi linguriţă, între taină şi igienă” publicat in ziua de ieri in EVZ, si am citit comentariile scrise de unii cititori “virtuali” ai Ziarului Evenimentul Zilei, cu privire la acest articol si am ramas consternat si stupefiat si oripilat si profound zguduit de cuvintele hulitoare si de limbajul SUBURBAN si deosebit de vulgar si hulitor si batjocoritor si dispretuitor si blasfemiator si calumniator (care tradeaza clar o URA si O DUSMANIE evidenta pe care o poarta in suflet unii oameni din tara asta la adresa Ortodoxiei si a BOR), cum rar mi-a fost dat sa intalnesc pana acum pe internet si pe care limbaj profanator si blasfemiator l-au folosit cu atata agresivitate si violenta “verbala” si atitudinala acesti “asa-zis” crestini si comentatori, atunci cand s-au referit la Ortodoxie si la Sfantul Trup si Sfantul Sange al Domnului si Mantuitorului noastru IISUS HRISTOS.
    Apoi am intrat si pe acest site, care este o INSULA si o OAZA de bunacuviinta si de NORMALITATE si de CUNOASTERE si INSUSIRE nemincionoasa si curata A ORTODOXIEI CELEI Adevarate si Autentice, in jungla si desertul si oceanul internetului, si am citit si comentariile numeroase care au fost postate de antecomentatorii mei inaintea mea, pana acum.
    Consider ca s-a spus aproaspe “tot ceea ce trebuia sa fie spus” in APARAREA si JUSTIFICAREA practicii liturgice si ritualice de milenii a Impartasirii credinciosilor crestini ortodocsi (nu numai ai BOR, ci ai tutturor Bisericilor Locale din Cuprinsul Spatiului si Lumii Crestine Ortodoxe), cu Sfantul Trup si Sfantul Sange al Mantuitorului Nostru IISUS HRISTOS, cu o Singura “SFANTA” LINGURITA!
    Cu deosebire am observat ca Parintele. Timotei si Fratii Administratori ai acestui site, precum si forumistul cu usernameul “Alex”, au spus PE SLEAU si “verde in fata ceea ce trebuia…” Parintelui Lucian, aratandu-i si reprosandu-i si imputandu-i MAREA si IREPARABILA GRESEALA pe care a facut-o, prin ceea ce a spus si afirmat (fara ca sa judece suficient de indelung), “prin teologumena sa personala”, despre “posibila profanare” a Sfantului Trup si Sange al lui Hristos din Sfanta Impartasanie, prin introducerea aceleiasi lingurite in gurile a mai multor oameni. Din cele ce le-am citit in acest articol, despre ceea ce a spus Parintele Lucian cu privire la “o posibila profanare a Sfintei Impartasanii prin Folosirea unei UNICE LINGURITE pentru cuminecare credinciosilor, am inteles, prin “introducerea” in timpul Impartasaniei cu Trupul si Sangele lui Hristos a Credinciosilor Crestini Ortodocsi, a ACELEIASI Sfinte Lingurite cu Sfintele Taine, in gurile a mai multor oameni, si apoi in Sfantul Potir, Sfantul Trup si Sfantul Sange al Domnului Hristos, poate fi sau risca…sa fie “profanat”, si spurcat si murdarit si batjocorit de ceea ce intra (anumite impuritati biologice) din gurile celor care primesc consecutiv si unuii dupa altii “aceeasi” lingurita cu Sfintele Taine… eu asta am inteles…

    Trebuie sa constientizam insa ceva important (mai ales trebuie sa constientizeze si cunoasca asta (sau SA AFLE PENTRU PRIMA DATA, daca pana acum nu au aflat si nu au stiut…) cei care BATJOCORESC si iau in zeflemea si contesta si persifleaza si chiar HULESC Credinta Crestinilor Ortodocsi care merg regulat la Biserica si care practica consecvent Calea Ortodoxa si Modul Ortodox de Viata, de zi cu zi in existenta lor).

    (…)
    In vremea antica crestinii erau ACUZATI de niste “batjocoritori ai acelor vremuri” (asemanatori in vulgaritate si limbaj cu unii comentatori de pe forumul ziarului on line EVZ), ca sunt ANTROPOFAGI si ca se intalnesc noaptea in Catacombe si se dedau la Orgii (romanii insa cu adevarat organizau si se dedau la orgii in “Cinstea” zeilor lor pagani… ), si mai ales ca fura si omoara si manaca copii mici la fiecare intlanire si adunare a lor., mancandu-le carnea si bandu-le sangele acestor copii…
    Au trebuit sa treaca 3 secole de la Moartea si Invierea lui Hristos, de martiraj si persecutii ale imperiului roman impotriva crestinilor NEVINOVATI, ca sa vada si mai ales sa INTELEAGA si constientizeze si realizeze lumea greco-romana (cu deosebire patura culta si civilizata a acelei lumi…) ca CRESTINII nu mananca carne de copii mici si nici nu beau sange de copii, asa cum se zvonea si cum erau acuzati si batjocoriti pe nedrept, ci se impartasesc dintr-un POTIR cu “paine si vin”, dar care paine si vin, ei, crestinii, considera ca NU este un simplu vin si o simpla paine ci se preface in Timpul Liturghiei lor crestine, in chiar INSUSI si ADEVARATUL si SFANTUL TRUP si in chiar INSUSI si ADEVARATUL si SFANTUL SANGE a lui Iisus Hristos – Mantuitorul si Dumnezezeul lor!

    Acum parca a revenit (si parca se intelege si observa si percepe tot mai clar) “timpul” si vremea “batjocoritorilor” de care amintea si ne avertiza si Sfanta Scriptura prin Gura si Scrisul Sf. Ap. Iuda si Petru (cf. Ep. Sf. Iuda, cap.1, vers.18; 2 Petru, cap.3, vers.3 ), care ca si in vremea antica INCEP SA BATJOCOREASCA si HULEASCA si PROFANEZE si INSULTE exact in acelasi stil si cu aceleasi atitudini cum faceau batjoritorii antici, NUMELE si TRUPUL si SANGELE si POTIRUL si LITURGHIA si BISERICA si INVATATURA lui IISUS HRISTOS – Mantuitorul si Dumnezeul crestinilor!

    Ca si in vremea antica acesti BATJOCORITORI contemporani ai Bisericii Crestine Ortodoxe si ai Cultului sau PUBLIC (care au intrat sau intra doar de cateva ori pe an in Biserica…sau la mai multi ani distanta…si care nu stiu nici macar CATEHISMUL elementar al Bisericii, ce sa mai vorbim de alte carti de spiritualitate precum volumele Filocaliei sau macar Biblia, dar batjocoritori care totusi posteaza si “pozeaza” in mari cunoscatori ai Vetii si Doctrinei Bisericii Ortodoxe si ai Cultului ei Liturgic, Public), au o FALSA si SCHIMONOSITA parere si conceptie si perceptie (tocmai pentru CA NU PRACTICA credinta Ortodoxa, si tocmai pentru ca nu stiu sin u cunosc din EXPERIENTA PROPRIE ce presupune a fi crestin ortodox practicant al CULTULUI ORTODOX, asa cum nu poti sa stii ce frumos este un sport pana nu il practice efectiv si consecvent si un timp indelungat…) despre ceea ce se petrece in Biserica Ortodoxa la Slujbele ei, si cu deosebire la Sfanta Liturghie, si tot asa au acesti “batjocoritori” si FALS crestini o gresita si deosebit de superficiala si cumplit de eronata si sumara si inexacta parere si conceptie si despre CINE SUNT si cum sunt si CE SUNT CEI care merg la Biserica si LA Liturghia Crestina si care SE CUMINECA cu Trupul si Sangele Lui IISUS HRISTOS!

    2. (…) CEA MAI MARE PARTE a celor care merg la Biserica si DORESC SA SE IMPARTASEASCA cu HRISTOS sunt crestini care au ales si au hotarat in deplina cunostinta si cu liber vointa si intr-un mod voluntar si cu o libera si constienta si responsabila asumare, sa traiasca si practice si experieze si urmeze Calea VIATII DE CREDINTA ORTODOXA, si MODUL si STILUL si SPECIFICUL de viata al Ortodoxiei, iar toti acesti oameni care au ales si hotarat SA TRAIASCA VIU si INTENS si RESPONSABIL Ortodoxia, nu vin (nu isi permit sa vina din DRAGOSTE si RESPECT si EVLAVIE fata de HRISTOS…) NEPREAGTITI la Biserica, cel putin sub aspectul “infatisarii exterioare”, chiar daca poate launtric si sufleteste nu sunt intrutotul si pe de-antregul si suficient de corespunzator… “pregatiti” pentru actul si momementul Impartasirii lor cu Sfantul Trup si Sfantul Sange al Domnului Hristos!

    3. pentru a arata ca credinciosii si credincioasele care au “ruj”, (…) sau care au gura lor “neingrijita” SUNT EXTREM DE PUTINI si numai si doar EXCEPTII, si nicidecum cei care ar avea totusi asemenea “metehne” nu sunt cei care II “reprezinta” pe cei care compun NUMARUL celor care sunt cu adevarat si EFECTIV crestini PRACTICANTI!

    Chiar si femeile care sunt mai moderniste, cand se impartasesc ISI PUN BASMA sau ESARFA pe cap, si ISI STERG cu servetele rujul de pe buze, fiindu-le RUSINE si SFIALA de Hristos. Am vazut si surprins de multe ori aceste lucruri si situatii cu ochii mei, si am ramas mirat ca unele fete si femei pe care le vedeam rar la Biserica si care pareau “destul de lumesti…”, totusi atunci cand se CUMINECAU cu Trupul si Sangele Domnului se “aranjau” nitel (unele isi inveleau peste pantalonii de blugi un fel de esarfa sau o basma mai lata data de alte femei mai in varsta din Biserica), ca sa para mai cuviincioase (macar pe dinafara si in ceea ce priveste infatisarea lor exterioara), atunci cand SE IMPARTASEAU cu Sfantul Trup si Sange al Domnului si Mantuitorului IISUS HRISTOS!

    4. Pentru a arata si explica celor care HABAR NU AU cu ce se se mananca si cum se traieste VIATA DE CREDINTA ORTODOXA, si mai ales pentru a INCHIDE GURILE celor care aduc “argumente” medicale, cum ca de la habotnicii ortodocsi practicanti cei care se cumineca cu aceeasi SINGURA Sfanta Lingurita, s-ar Imbolnavi, chipurile de boli transmisibile…!
    NU! Ci crestinii ortodocsi PRACTICANTI isi PREGATESC dupa putere si cu multa evlavie si sfiala si chiar REVERENTA in fata si INAINTEA OCHILOR LUI DUMNEZEU, momentul sacru al IMPARTASIRII lor cu Sfintele Taine ale Lui Hristos!
    Acesti asa-zisi “habotnici” si “bigoti” crestini ortodocsi NU INDRAZNESC sa vina IN FATA LUI HRISTOS ca niste “derbedei” si ca niste “boschetari” si ca niste “nespalati” oameni ai strazii sau drogati sau betivi sau “cautatori de hrana de prin gunoaie”…!
    Gura crestinilor ortodocsi PRACTICANTI AUTENTICI, nu duhneste nici de bautura, nici de fumul tigarilor, nici nu miroase urat, ci este o GURA “INGRIJITA”…care se pregateste SA-L PRIMEASCA Sfantul Trup si Sfantul Sange al lui Dumnezeu cel Intrupat, si care apoi (dupa Impartasanie…) se straduieste SA-L LAUDE si PREAMAREASCA pe Dumnezeu…!

    5. Nu numai la Oras si in mediile urbane, SE PREGATESC cu atentie si cuviincios chiar de cu seara crestinii ortodocsi practicanti pentru mersul de a doua zi la Biserica, ci si LA TARA. Bunica mea (fie-i tarana usoara…) isi calca hainele sale si se imbaia cu grija de cu seara de fiecare data cand urma sa mearga in ziua urmatoare la Biserica. In conceptia oamenilor simpli de la tara, daca INTRI necuviincios si fara sa fii curat (macar sub aspectul fizic…) in Locasul Domnului, Dumnezeu nu va intarzia sa te pedepseasca pentru aceast pacat si pentru aceasta IMPIETATE.

    (…)
    Cei pe care i-a mentionat Parintele Lucian sunt de obicei “exceptii” si crestini RARI care vin FARA PREGATIRE (ma refer la cea exterioara la Biserica).
    De ce sunt rari??
    Pentru ca femeile carora le place sa se machieze cu adevarat, si sa se rujeze cu ruj din abundenta, si barbatii carora le “lasa mereu gura apa…” si cei care miros urat, stau de obicei prin CARCIUMI, si BARURI si DISCOTECI si chiar BORDELURI…! Si NU VOR SA STIE SI SA AUDA de Biserica, si nici nu vor sa mearga la Biserica, chiar de isi aduc aminte de ea uneori…!!
    La Biserica MERG doar crestinii ortodocsi cei care AU INTELES INVATATURA si MODUL DE VIATA pe care il propune Biserica Ortodoxa oamenilor. DA! Doar acesti asftel de oameni si crestini MERG LA BISERICA, si practica si traiesc si urmeaza si experiaza Calea si Invatura si Slujbele Bisericii !!
    Si intre acestia care merg la Biserica, pentru ei PARTICIPAREA la Slujbele Bisericii si mai ales la Sf. Liturghie si cu deosebire SFANTA IMPARTASIRE A LOR CU HRISTOS, este una dintre cele mai dorite si tanjite si asteptate BUCURII DUHOVNICESTI, pe care si-o doresc din toata inima!
    Intre Participantii la Liturghiile Ortodoxe, sunt in cea mai mare parte: oameni trezi (nicidecum “beti”), oameni ale caror haine “miros” frumos si nu urat, oameni care se manifesta cuviincios si nu ca niste puscariasi si drogati si nebuni de la ospicii, ci oameni NORMALI si CURATI si CIVILIZATI si CUVIINCIOSI…
    Nu numai la catolici si protestanti sunt oameni civilizati, CI MAI ALES IN BISERICILE ORTODOXE!

    Dar daca vin si “cersetori” cu haine ponosite si urat mirositoare sau din contra tineri si tinere imbracati luxos si dupa ultima moda, BISERICA NU-I SCOATE AFARA, insa nici nu-i “primeste” cu una cu doua la Sfanta Impartasanie, fiinca mentalitatea lor este INCA PUTERNIC SECULARIZATA, si ea trebuie convertita si transformata si schimbata suficient de serios si de temeinic ca sa fie ulteror acesti “APTI” sa constientizeze si priceapa si inteleaga ce inseamna cu adevarat sa te IUMPARTASESTI CU HRISTOS si sa fii apoi in lume si societate PURTATOR de Hristos, adica HRISTOFOR!

    Inchei cu o ultima idee, “sminteala” provocata de Parintele Lucian, nu mai este de competenta rezolvarii strict a PS CALINIC, si nu mai este o “sminteala” locala aparuta si ivita doar in EPARHIA Episcopiei Argesului si Muscelului, ci este o “sminteala” si “problema” deosebit de srioasa si grava, nu numai liturgica ci cu consecinte si rezonante DOGMATICE si care ii priveste de acum incolo PE TOTI CRESTINII ORTODOCSI din intreg cuprinsul Patriarhiei Romane si din TOATE EPARHIILE BISERICII ORTODOXE ROMANE, iar Sf. Sinod al BOR ar trebui obligatoriu sa ia o atitudine si sa exprime o pozitie OFICIALA si CLARA si concreta (nu privitor atat la Persoana si Slujirea viitoare a Parintelui Lucian ca sacerdot, caci asa cum au spus si fratii administratori, pe noi putin interesandu-ne daca va fi sanctionat sau nu…Parintele Lucian, ci interesandu-ne in mod deosebit EFECTELE grave ale “smintelii” provocate de el si mai ales interesandu-ne CALEA si METODA si MIJLOCUL si ACTIUNILE CONCRETE si cele mai RAPIDE si eficiente de “stingere” si ERADICARE completa (de ar fi cu putiinta…) a acestei sminteli, ca ea sa nu mai PROLIFEREZE si mai mult…prin presa si internet si in alte mintii si inimi de oameni si romani…), ci privitor la ACEASTA IDEE smintitoare cum ca prin intermdiul Sfintei Lingurite a Sfantului Potir al TRUPULUI si SANGELUI LUI HRISTOS, se pot imbolnavi oameni in Biserica cu boli transmisibile….
    Sf. Sinod al BOR ar trebui sa procedeze asa cum a facut-o acum aproape 2 ani (cu ocazia celeilalte “sminteli” facute de IPS Nicolae al Banatului), cand a stauat si stabilit ca in curprinsul BOR este interzis si neingaduit ca un mirean si cu deosebire CLERIC sa se impartaseasca“ la alte culte si confesiuni crestine….
    Tot asa ar trebui Sinodul BOR, la urmatoarea sa sedinta plenara (sau poate chiar mai devreme…) sa SE PRONUNTE OFICIAL si PUBLIC asupra acestei “idei” si pareri si conceptii si ipoteze GRESITE (care nu apartine numai si doar Parintelui Lucian, ci multor romani si cu deosebire intelectuali si jurnalisti NEPRACTICANTI ai Vietii Crestine Ortodoxe…), cum ca prin Sfanta Lingurita si prin Sfantul Potir al Sfintei Impartasanii, s-ar putea imbolnavii oamenii de boli transmisibile…!

    Bine ar fi daca medicii care sunt si crestini ortodocsi practicanti si de asemenea si farmacistii si biologii care sunt si crestini ortodocsi practicanti, AR VENI si EI CU ARGUMENTE in sprijinul clericilor si teologilor si crestinilor care APARA si JUSTIFICA si PLEDEAZA pentru “puterea” si NEPERICULOZITATEA si “SFINTENIA” si EFECTELE BENEFICE si nu nocive si riscante sau primejdioase ale TRUPULUI SI SANGELUI LUI IISUS HRISTOS din Sfanta Impartasanie a Bisericii Crestine Ortodoxe de Rasarit.!

    AMIN!

    Dumnezeu sa aiba mila de noi toti!

  20. @admin
    Nu inteleg ce ceri. Iar sarcasmul la adresa mea cred ca este nejustificat!

  21. pentru pr Lucian….. LUATI AMINTE PARINTE….

    SF.FOTIE CEL MARE
    SF.SIMEON NOUL TEOLOG
    NICOLAE CAVASILA
    SF.CALIST SI IGNATIE XANTOPOL
    SF. GRIGORIE PALAMA
    SF.MAXIM CAVSOCALIVITUL
    SF.MARCU EUGENICUL
    SF.GHENADIE SCOLARUL
    SF.NICODIM AGHIORITUL
    SF.PAISIE VELICICOVSKI
    SF.SERAFIM DE SAROV
    SF.TEOFAN ZAVORATUL
    SF.CALINIC DE LA CERNICA
    SF.SILUAN ATHONITUL
    SF.NECTARIE TAUMATURGUL
    SF.NICOLAE VELIMIROVICI

    am adauga pe multi alti sfinti din “Evul Mediu” sau mai incoace…
    de ce nu li s-a parut ciudat sa foloseasca o singura lingurita???????

    deci a trebuit sa treaca 1000 de ani ca sa apara pr lucian si altii ca el pentru a pune la indoiala ceea ce au acceptat fara rezerve atatia sfinti, ierarhi, preoti, diaconi, mucenici, calugari, cuviosi parinti….

    de ce au tacut atata amar de timp si nu li s-a parut “INOVATIE” sau ” OBICEI ANAPODA” ….sunt totusi aproape 1000 de ani…

  22. @ Miron Stelian Daniel:

    Nici noi n-am inteles ce voiai sa spui atunci cu semantica. Asta e tot ce te-a deranjat sau ce ai vazut in neregula? Voiam si noi sa pricepem sensul unui mesaj laconic al fratiei tale, de vreme ce totusi ai scris. Sau era ceva codat si exclusiv pt. pr. Lucian? Iarta-ne daca am gresit!

  23. Ce sa mai… Se pare ce Evz clocea de mult un astfel de articol mai ales acum in perioada asta din post cand se spovedesc si se impartasesc mai multi credinciosi. Pr. Lucian e si el un pion in lucrarea asta antiecclesiala si, din pacate, nu-si prea da seama. Altfel spus, observ foarte multa ura, viscerala, mai ales din partea celor ce-si ascund identitatea in spatele unui monitor si-si pot exprima fara retineri adevaratele sentimente, impotriva Bisericii, impotriva slujitorilor ei etc.
    Incep sa ma resemnez si sa ma pregatesc de marturisire…
    Doamne ai mila de noi!

  24. Care aveti nervi tari duceti-va sa postati pe EVZ; mie, mi se pare ca incercam sa vorbim cu morile de vant; cu ani in urma, mai ales cand era vorba de religie postam si eu – nu va spun ce mizerii, ce comentarii dupa…sau, nici nu-ti apare comentariul fiindca e unul acolo care ‘modereaza’ el stie dupa ce criterii!

    Din pct.meu de vedere incercam sa ce?! Sa justificam Adevarul?! Sa le bagam in cap/la cap ceea ce-ar fi trebuit sa stie de la ma-sa, bunica-sa, taica-su…pai sunt deja formatati intr-un anume sens – un sens unic si larg pe care merge toata lumea! Daca s-ar fi bagat aici, pe site…stiam eu ce sa le raspund asa…pierdere de vreme in incercarea de a da/explica ce este Margaritarul si cum se ‘mananca’; altminteri, riscam sa-l dam porcilor care, tot porci raman! In alta ordine de idei, tinand cont ca un reprezentant al Bisericii s-a bagat in troaca, sa descurce itele si sa spele noroiul, nu?! Cum?! Cu lacrimi, cu rugaciune, cu dezmintire, cu acceptarea oprobiului, samd…

    Care are/au creierul spalat, pervertit deja, sa faca ce-o stii, ce-o simtii…justificare n-are, nu va avea! Sunt atatea site-uri ortodoxe, bloguri garla, carti, samd…NIMENI nu are/va avea justificare ca n-a stiut, n-a auzit…toti ne-am ciocnit de Hristos Dumnezeul nostru in viata potrivit proniei Sale, marinimiei Sale, milei Sale intorcandu-ne spre EL asa cum a stiut prea bine potrivit firii noastre, aplecarii noastre spre pacat din tineretile noastre! Nu cred ca n-a auzit nimeni de EL pana la varsta asta iar daca a auzit, nu e vina nimanui ca nu stie sa-si faca Cruce ca lumea, ca nu stie decat Tatal Nostru, ca nu s-a interesat sa aprofundeze, sa stie cat de cat cu ce se ‘mananca’ ortodoxia noastra, unde duce, de ce, pentru ce!

  25. @ admin
    Era o ironie la adresa Pr. Lucian. Din pacate semnatica scrisa este mai greoaie decit cea verbala. Mai mergea o propozitie pentru a se evita confuzia. Mea culpa.
    Pr. Lucian se plingea ca nu este inteles. Problema reala a chestiunii este contestarea indirecta a prezentei depline a lui Hristos in Sf. Euharistie. Deci atac eretic venit chiar din partea unui preot.
    Normal ca problema este in stil Corneanu (adica imi pare rau, dar nu-mi prea pare, de fapt imi pare rau ca nu mi-a reusit), cel putin pina acum, dar avind in vedere ca ceilalti au raspuns mai mult decit cu miez, nu am gasit de cuviinta sa devin in mod inutil interesant.
    Eu nu scriu pe acest blog numai ca sa ma vad si pe mine pe aici. Socializarea o fac in lumea fizica, nu pe net. Daca ceea ce as spune eu este deja spus nu vad motiv sa dezvolt. Marchez faptul ca sunt pro sau contra si dispar din peisaj.
    Singurul aspect care il comentez acum, este ca interesul stirnit de tema ma mingie putin. M-as bucura sa se materializeze intr-un activism faptic. Una din vicleniile democratiei actuale este ca ai voie sa strigi cit vrei (uneori cu autorizatie), dar nu ai voie sa faci nimic concret sa schimbi starea de lucruri ce te deranjeaza.
    Credeti-ma, daca Pr. Lucian ramine Corneanu, nu o sa-l vedem sanctionat de vre-un sinod.
    Doamne ajuta!

  26. Miron Stelian Daniel:

    dar avind in vedere ca ceilalti au raspuns mai mult decit cu miez, nu am gasit de cuviinta sa devin in mod inutil interesant.

    Ai dreptate, doar ca intial chiar nu-ti intelegeam pozitia, fiind exprimata atat de lapidar, ca un fel de apoftegma enigmatica (de unde si ironia noastra cu “avvo”, dar fara rautate). Acum e limpede. Iarta-ne!

  27. Pentru dl.GIGEL CHIAZNA: Am citit articolul pr.Lucian, si intr-adevar, nu mi-a placut. Dar ieri, cand am mers sa ma impartasesc, NU am avut nici o adiere de gand scarbos. Am mai spus parerea mea si zilele trecute: cine stie cu Cine se impartaseste, nu mai are ganduri prostesti,ca nu lasa Domnul. Nu ca eu as fi vrednica de Cel ce se afla in Sfantul Potir. Si nici la Taina Spovedaniei, nu am simtit nevoia sa vorbesc cu Parintele duhovnicesc despre Parintele Lucian, ca eu ma spovedesc pe mine, nu pe altii…Sa fie clar pt toata lumea, nu cred ca Parintele Lucian a facut bine, dar e treaba sfintiei sale…Sfantul Ioanichie cel Mare a avut o perioada cand a luptat impotriva sfintelor icoane, si e Sfant Mare…Cel ce greseste se poate pocai, iar noi ramanem cu judecata.
    Iertare cer tuturor care se vor mahni de parerea mea.

  28. @Ioana

    Draga surioara, sa iti fie spre mantuire!

    Tocmai pentru ca ar trebui sa te temi sa nu care cumva sa ramai cu judecata, nici nu ar fi trebuit sa mentionezi ca nu ai avut probleme la Sfanta Impartasanie si sa crezi ca altii, spre deosebire de tine, ar putea avea ganduri prostesti. Foarte bine ca s-a intamplat asa, insa asta se intampla doar din mila lui Dumnezeu, care pe altii ingaduie sa fii ispitit pentru adeverirea credintei. Prin modul in care ai pus problema, ii inferiorizezi, fara sa vrei, pe cei care poate ca vor fi ispititi de gandurile rele semanate de pr. Lucian, care se vor simti vinovati fara motiv pentru imaginile aruncate asupra lor. Sa nu riscam sa ne mandrim ca noi nu avem o anume ispita, sau ca cadem in situatia fariseului (care multumea lui Dumnezeu si se comapra cu vamesul), pentru ca apoi vrajmasul ne va prabusi si pe noi, mai rau decat pe ceilalti.

    Apoi, nimeni nu a cerut sa il spovedesti pe pr. Lucian, evident ca trebuie sa te spovedesti pe tine, insa sminteala creata de pr. Lucian, daca pe altii ii ispiteste, aceia trebuie sa spuna duhovnicului, pentru ca de aceea avem duhovnic, sa ne intareasca atunci cand suntem slabi. Si nu, nu e doar treaba sfintiei sale sminteala creata! E treaba noastra a tuturor, si a dragostei noastre fata de Cel care te-ai impartasit si fata de toate madularele Trupului Sau, fie ca sunt ele mai slabe decat noi, cei care credem ca stam!

    Asteptam si noi pocainta publica a pr. Lucian. Pana atunci, orice comparatie cu sfinti mari care au gresit si apoi au revenit e lispita de temei. Sanse avem toti, pana in ultima clipa. Si ii dorim cu sinceritate pocainta si mantuire! Deocamdata insa trebuie sa fie ajutat sa inteleaga si sa opreasca sminteala. Si inca nu avem semne bune iin directia asta.

  29. Urmarile acestui gest nesabuit izvorat din mandrie si-au atins scopul.
    Parinte, tocmai ati avortat mai multe suflete duhovnicesti, ion loc sa le aduceti la VIATA. Pacat. Sper ca de aceasta data sa iasa in fata un ierarh nescolit pe la catolici sau protestanti, un preot ortodox adevarat si sa vorbeasca.
    A fost cea mai mare blasfemie pe care urechile noastre au auzit-o vreodata. In potirul de care se scarbeste eroul nostru se afla INSASI VIATA. O VIATA care nu ne apartine si pe care o avem: merindea pentru viata eterna.Si cu ea ne vom prezenta la judecata. Prin acea viata Domnul se va regasi in noi si ne va identifica drept fii ai Sai. O VIATA pentru care insusi diavolul ne invidiaza. Cu ajutorul parintelui Lucian, vom fi mai putini cei invidiati. Fii fericit , parinte: articolul sfintiei voastre “a dat bine la presa” mai ales acum in Postul Mare. Ati si stiut cui sa adresati: jurnalistilor si cititorilor din generatia playboy. V-au inteles cu siguranta! Punct ochit-punct lovit!
    Si o intrebare, parinte: dupa gestul acesta triumfalist, cat timp mai dati ortodoxiei noastre?
    Domnul sa va trezeasca!

  30. Precedentul neobservat…

    http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/04/18/chestiunea-datei-serbarii-pastelui/
    Preot Lucian Grigore, 2008:

    Mulţi dintre creştini şi-au exprimat nedumerirea asupra modului în care bisericile au stabilit data serbării Paştelui anul acesta: creştinii romano-catolici şi protestanţi au serbat deja Paştele la data de 23 martie, în vreme ce creştinii Bisericii Ortodoxe urmează să prăznuiască Învierea Domnului la data de 27 aprilie.
    (…)
    Aşa se face că deşi noi ortodocşii români ţinem calendarul îndreptat în privinţa sărbătorilor cu dată fixă, în privinţa serbării Paştelui folosim tabelele pascale nerectificate, tocmai pentru a rămâne în consens cu ortodocşii care n-au îndreptat calendarul. Situaţia aceasta neplăcută este una cu caracter provizoriu, una de aşteptare întru răbdare a momentului când şi celelalte biserici ortodoxe vor înţelege să elimine întârzierile din calendar. Mărturisesc însă că această aşteptare nu se poate prelungi la nesfârşit, deoarece întârzierile de câte o zi înregistrate la fiecare 128 de ani vor face ca generaţiile de după noi, care vor mai apuca anul 14.680, să serbeze Paştele în ziua de 15 August, adică în toamnă, la sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului, ceea ce poate fi o aberaţie.
    Problema calendarului este avută în vedere de conferinţele presinodale panortodoxe care au stabilit în agenda pregătirii unui viitor Mare Sinod Panortodox dezbaterea şi soluţionarea problemei. Sperăm să se întâmple aceasta cât mai curând!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate