PROFETIA SFANTULUI ANATOLIE AL OPTINEI: “Ereticii vor pune mana pe Biserica, isi vor numi peste tot slugile si-i vor prigoni pe pastori si monahi”

16-01-2009 Sublinieri

anatolie-cel-tanar1

POVĂŢUIRE ŞI ÎNAINTEVESTIRE[1] ale Sfântului Anatolie al Optinei

(1855-1922)

“Fiul meu, să ştii că în zilele de pe urmă vor veni vremuri grele, după cum spune Apostolul vei vedea că din pricina împuţinării credinţei, rătăcirile şi dezbinările vor apărea în biserici şi, cum mai dinainte au spus Sfinţii Părinţi, pe scaunele ierarhilor şi în mânăstiri nu va mai fi atunci niciun bărbat încercat în viaţa duhovnicească. Din care pricină, rătăcirile se vor răspândi pretutindeni şi pe mulţi vor înşela. Vrăjmaşul neamului omenesc va lucra cu pricepere, ducând în rătăcire, de e cu putinţă, şi pe cei aleşi. Nu va începe prin lepădarea dogmelor despre Sfânta Treime, Dumnezeirea lui Iisus Hristos sau Născătoarea de Dumnezeu ci pe nesimţite va începe a strâmba învăţăturile Sfinţilor Părinţi primite de la Duhul Sfânt– însăşi învăţătura Bisericii. Viclenia vrăjmaşului şi uneltirile lui vor fi îndreptate împotriva unui număr foarte mic, al celor încercaţi în viaţa duhovnicească. Ereticii[2] vor pune mâna pe Biserică, îşi vor numi peste tot slugile, iar viaţa religioasă va fi lepădată. Însă Domnul nu lăsa pe robii Săi fără apărare şi întru neştiinţa. El a spus: După roadele lor îi veţi cunoaşte (Matei 7, 16-20). Şi sârguieşte-te să-i osebeşti de păstorii adevăraţi; acei furi de cele ale Duhului, care sfâşie turma duhovnicească, „nu intră pe uşă în staul, ci sar pe aiurea“, după cum a spus-o Domnul, adică vopr intra nelegiuit, nimicind cu dea sila dumnezeiasca orânduială- pe acestia Mantuitorul îi numeste „talhari” (Ioan 10, 1).

După lucrare, adevărata lor slujire este prigonirea adevăraţilor păstori, întemniţarea lor, căci fără această slujire, turma duhovnicească ar putea să nu fie prinsă. Drept aceea, fiul meu, când vei vedea în biserică batjocorindu-se lucrarea dumnezeiască, învăţăturile Părinţilor şi orânduirea lăsată de Dumnezeu, să ştii că ereticii au şi apărut, chiar dacă pentru o vreme s-ar putea să-şi tăinuiască relele voiri sau vor strâmba pe nesimţite credinţa dumnezeiască pentru a izbuti mai bine, înşelându-i pe cei neiscusiţi.

Îi vor prigoni nu doar pe păstori, ci şi pe slujitorii lui Dumnezeu, căci diavolul, care ocârmuieşte rătăcirea, nu poate suferi vieţuirea după rânduiala lui Dumnezeu. Asemenea lupilor în piei de oaie, vor fi cunoscuţi după firea lor îngâmfată, iubirea de desfătări şi pofta de putere- aceia vor fi trădători care vor pricinui ură şi răutate pretutindeni; şi de aceea a spus Domnul că se vor cunoaşte „după roade” (Luca 6, 43-45). Adevăraţii slujitori ai lui Dumnezeu sunt supuşi, iubitori de fraţi şi ascultători de Biserică.

În vremea aceea, monahii vor îndura mari strâmtorări din partea ereticilor, iar viaţa monahală va fi luată în batjocură. Obştile monahale vor fi sărăcite, numărul monahilor se va împuţina. Cei rămaşi vor îndura silnicii.

Aceşti urâtori ai vieţii monahale, care au numai înfăţişarea credinţei, se vor nevoi să-i atragă pe monahi de partea lor, făgăduindu-le ocrotire şi înlesniri lumeşti, dar ameninţându-i cu exilul pe cei care nu se supun. Din pricina acestor ameninţări, cei împuţinaţi cu sufletul vor fi foarte umiliţi, chinuiţi de propria neputinţă.

De vei trăi să vezi acel veac, bucură-te, căci în vremea aceea cei credincioşi care nu au alte virtuţi, vor primi cununi numai pentru stăruinţa în credinţă, după cuvântul Domnului: „Oricine Mă va mărturisi înaintea oamenilor, mărturisi-l-voi şi Eu înaintea Tatălui Meu celui Ceresc” (Matei 10,32).

Să ai frica lui Dumnezeu, fiul meu! Nu pierde cununa primită, ca să nu fii lepădat de Hristos în întunericul cel cumplit şi în veşnicul chin.

Stai tare în credinţă şi, dacă e nevoie, îndură cu bucurie prigonirile şi alte necazuri, căci atunci Domnul îţi va ajuta ţie; iar Sfinţii Mucenici şi Mărturisitori vor privi cu bucurie la lupta ta.

Însă, în acele zile, vai monahilor legaţi de averi şi bogăţii şi care de dragul celor materialnice se învoiesc ca înşişi să se robească ereticilor. Îşi vor adormi conştiinţa spunând: „Vom cruţa mănăstirea, iar Domnul ne va ierta“. Nenorociţi şi orbi, ei nici nu gândesc că prin rătăciri (erezii) şi rătăciţi, diavolul va intra în mănăstire şi că apoi nu va mai fi o sfântă mănăstire, ci ziduri goale din care harul va pleca pe veci.

Dar Dumnezeu este mai puternic decât diavolul şi nu-i va părăsi niciodată pe robii Săi. Vor exista mereu creştini adevăraţi, până la sfârşitul veacurilor, dar ei vor alege locuri singuratice şi pustii. Nu te teme de necazuri, ci teme-te de primejdioasa rătăcire, căci ea izgoneşte harul şi desparte de Hristos; din care pricină, Domnul a poruncit ca în aşa fel să-l socoteşti pe eretic, încât „să-ţi fie ca un păgân şi un vameş” (Matei 18, 17).

Şi aşa, întăreşte-te, fiul meu, în harul lui Iisus Hristos. Cu bucurie grăbeşte-te la mărturisire şi la îndurarea suferinţei ca bun ostaş al lui Iisus Hristos, Care a spus: „Fii credincios până la moarte şi îţi voi da cununa vieţii (Apocalipsa 2, 10) Acestuia, împreună cu Tatăl şi cu Duhul Sfânt, cinste şi slavă în vecii vecilor. Amin”.

_________________________________________________________________________

[1] Învăţături ale Sfântului Anatolie al Optinei publicate în colecţia de scrieri Vremurile de pe urmă şi cele de acum (ediţie americană)

[2] Aici cuvântul eretic, poate fi înţeles prin extensie şi în sensul de apostat, iar cele petrecute cu Biserica în vremea stăpânirii atee comuniste adeveresc încă odată puterea proorocească a cuvintelor Sfântului Anatolie.

(“Apostazia si Antihristul. Dupa invataturile Sfintilor Parinti”, Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni, Constanta, 2008).

apostaziasiantihrm.jpg

Sfântul Anatol al II-lea (Alexander Alexeievici Potapov) (1855- 1922) este un Nou Martir, aşa cum sunt numiţi cei care au murit pentru ortodoxie în secolul XX în Rusia. S-a născut într-o familie moscovită de negustori şi şi-a dorit să se călugărească încă de tânăr, însă nu a avut acordul mamei sale. Ajunge la Optina în 1885 şi îi este ucenic marelui cuvios Ambrozie (1812-1891), care era stareţ din 1860. După moartea stareţilor Iosif şi Varsanufie de la Optina (1913) a continuat conducerea duhovnicească a mânăstirii împreună cu stareţul Nectarie. Anatol cel Tânăr a  mai fost numit “Mângâietorul”; I.M. Kontzevitch, discipol al stareţului Nectarie, povesteşte scenele impresionante în care toţi călugării de la sihăstria Optina care se spovedeau părintelui Anatol se apropiau de el cuviincios şi interiorizaţi, unul după altul, îngenuncheau, îi primeau binecuvântarea, schimbau două-trei cuvinte cu dânsul şi apoi plecau îmbărbătaţi şi calmi ; aceasta se întâmpla în fiecare zi, şi dimineaţa, şi seara. De aceea se spune că viaţa la Optina era într-adevăr fără necazuri şi supărări şi toţi călugării  erau buni, binevoitori, veseli, adânciţi fiecare în sine (părintele Arsenie Papacioc are un cuvânt memorabil pe care îl redau aici: landscape4.jpg“Smerenia este arta care te trimite la tine, să stai cu tine, smerit în tine.”) .  Părintele Anatol a avut darul profeţiei, a intuit greutăţile cu care se vor confrunta creştinii zilelor noastre, mulţimea ereziilor şi a schismelor din Biserică, însă a dat încurajări pentru statornicia în credinţă, care nu va rămâne neîncununată de Dumnezeu, chiar şi în lipsa altor virtuţi. De la el a rămas, printre altele,  o rugăciune pentru creştinii ortodocşi ai vremurilor din urmă”:

Doamne, izbăveşte-mă de înşelăciunea urâtorului de Dumnezeu şi urâtorului de bine antihrist a cărui venire se apropie şi scapă-mă din cursele lui viclene în tainicul deşert al Mântuirii Tale. Dă-mi, Doamne, putere şi curaj să mărturisesc cu tărie Numele Tău cel Sfânt, să nu mă lepăd de Tine din pricina fricii pe care mi-o inspiră diavolul şi să nu Te tăgăduiesc pe Tine, Izbăvitorul şi Răscumpărătorul meu şi nici biserica Ta cea sfântă. Dăruieşte-mi, Doamne, plângere şi lacrimi pentru păcatele mele şi cruţă-mă, Doamne, în ceasul Înfricoşatei Tale Judecăţi. Amin.

anatolie-cel-tanar2

Alte proorocii ale sfintilor sau ale parintilor imbunatatiti ai Bisericii:

***

the-end-of-days-7-middle-of-the-15th-c.jpg


Categorii

Calugaria / viata monahala, Preotie (pentru preoti), Profetii si marturii pentru vremurile de pe urma, Sfintii de la Optina, Staretul Anatolie de la Optina

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

33 Commentarii la “PROFETIA SFANTULUI ANATOLIE AL OPTINEI: “Ereticii vor pune mana pe Biserica, isi vor numi peste tot slugile si-i vor prigoni pe pastori si monahi”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Cunosc eu pe cineva care a depus de doua ori petitie, e adevarat on-line , la Patriarhie. Subiectul era informarea Patriarhiei despre samavolniciile savarsite de uneretic pe numele lui Vasile Mihaescu.
    In loc sa primeasca raspuns, persoana in cauza si-a vazut numele citat la Razboi intru cuvant cu unele trimiteri la petitie.
    Ne-am lamurit cu Patriarhia.
    Daca incurajeaza faptele ereticilor prin lipsa unei atitudini ferme impotriva lor mi-e mila de ei.
    Am mai aflat despre prigonirile la care au fost supusi mari duhovnici ai poporului roman. Pe dragul nostru parinte Iustin Parvu au vrut sa-l omoare de cateva ori.
    Pe parintele Antonie Lita l-au mutat de a ajuns la o manastire unde ploua si ninge.
    Pe parintele Pantelimon, ucenicul parintelui Arsenie Boca l-au mutata de la Ghighiu unde avea stuparie la manastirea Turnu(Prahova).
    Ma intreb ce fel de oameni imbraca haine bisericesti si iau astfel de decizii? Cum nu le este frica de mania lui Dumnezeu?

  2. Puratatorul de cuvant al Patriarhiei il acuza pe Parintele Justin Parvu de habotnicie!

    Părintele Constantin Stoica :
    Viziunea apocaliptică a stareţului Mănăstirii Petru Vodă pare să nu fie împărtăşită şi de conducerea Bisericii Ortodoxe Române. Aceasta susţine, prin vocea purtătorului său de cuvânt, părintele Constantin Stoica, că părintele Justin Pârvu vede pericole imaginare. “Credinţa adevărată înseamnă echilibru şi nu habotnicie, nu a vedea pericole acolo unde ele nu există”, a declarat acesta pentru cotidianul.ro. http://www.cotidianul.ro/staretul_un…ort-70190.html

  3. din Calgary…CUM POATE PARINTELE CONSTANTIN STOICA CARE EL INSUSI ESTE UN PERICOL ,SA VADA PERICOLUL SESIZAT DE SFANTUL NOSTRU PARINTE IUSTIN PARVU.ORBII DIN PATRIARHIA ROMANA NU AU CUM SA VADA VREUN PERICOL…NICI ERETICII… SAU VANZATORII DREPTEI CREDINTE NU AU CUM SA-L VADA.

  4. Tot asa cum nu au vazut un pericol in slujirea cu catolicii, in impartasirea (daca se mai poate chema Euharistie) cu acestia, si in faptul ca Trinitas (postul de radio) a inceput sa prezinte pe catolici, protestanti ca pe “ceilalti crestini”. Deci poate ca mai marii nostri viseaza la unirea tuturor “crestinilor”.
    Sa ne pazeasca Dumnezeu! Parintele Calciu (si nu e singurul ortodox adevarat)spunea ca “Ecumenismul e cea mai mare erezie”. Poate pt ca lupta cu atat Har inspirat de Duhul Sfant, mitropolitul de atunci a creat greutatiin privinta inmormantarii sfintiei sale (a Pr Calciu) la manastirea Petru Voda, desi acesta lasase ca ultima dorinta acest lucru.
    Sa ne rugam si sa priveghem… Atat ne-a mai ramas.
    Doamne-ajuta!

  5. Pingback: Război întru Cuvânt » Maica Ecaterina despre viata lacrimilor si moartea euro-monahismului
  6. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Cum se legitimeaza noua ordine (Noutati 22-23 februarie 2009)
  7. Pingback: Război întru Cuvânt » “In zilele cele mai de pe urma adevaratii slujitori ai lui Hristos se vor ascunde de oameni”
  8. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Parintele Proclu despre cipuri si despre prigoana de astazi dinauntrul Bisericii: “DACA BISERICA N-ARE SA FIE UNITA CU POPORUL E DE PLANS”
  9. Sa strangem randurile, dar cum? Ieri am fost la miting impotriva microcipurilor. Cineva spunea ca acest miting a fost organizat de MISA. Mie nu mi s-a parut sa fie asa. S-au spus rugaciuni si s-a vorbit decent despre aceasta problema.

  10. Te vei cunoaste…

    ///
    Asculta-mi spusele, cand sufletul meu cade –
    Pe lume care trece, care vine,
    In slava de vei fi, sau de rusine,
    Te vei cunoaste numai dupa roade –
    ///
    Atatia-ti vor vorbi, de cumsecade!
    Si-atatea daruri iti vor fi promise –
    Maestru-n cifre, sau titan in vise,
    Te vei cunoaste numai dupa roade –
    ///
    De carnea ta, din spirit, iti va roade –
    Sau de vei fi eterna primavara,
    Nu dupa miez, nici florile de-afara –
    Te vei cunoaste numai dupa roade –
    ///
    Si-n taine uns, sau numai in sarade –
    Lumina unui inger, sau satana,
    Eterna amagire, ori icoana –
    Te vei cunoaste numai dupa roade –
    ///
    Te vei cunoaste numai dupa roade…
    ///
    20 martie 2009

  11. Pingback: Război întru Cuvânt » In apararea parintelui Nicolae Burlan de la Biserica “Sfanta Vineri” (Drumul Taberei)- de Raluca Tanaseanu
  12. Pingback: Război întru Cuvânt » CUVANT DESPRE ANTIHRIST al Sfantului Ioan Damaschin
  13. Pingback: Război întru Cuvânt » CUVIOSUL PAISIE DESPRE CUM POT MONAHII SA AJUTE LUMEA IN VREMEA DE AZI (1)
  14. Pingback: Război întru Cuvânt » DESPRE EPOCA LUI ANTIHRIST SI REVENIREA PROROCULUI ILIE, CA „AL DOILEA INAINTEMERGATOR AL VENIRII LUI HRISTOS”
  15. Pingback: Război întru Cuvânt » Sfantul Macarie de la Optina - smerita calauza catre viata ne-lumeasca
  16. Pingback: Război întru Cuvânt » Actualitatea profetica a Sfantului Chiril al Ierusalimului (18 martie): “E PLINA BISERICA DE ERETICI ASCUNSI!”
  17. Pingback: Război întru Cuvânt » Din cuvintele prorocesti ale Cuvioasei schimonahii Macaria: “CURAND TOATE VOR VENI UNA DUPA ALTA… DOMNUL STIE CUM SA-I ASCUNDA PE AI SAI”.
  18. este vremea muceniciei dupa cum spunea parintele iustin . Ce altceva putem face decat sa ne pregatim de vremuri cumplite …sa ne retragem din acest sistem diabolic in care traim lepadand faima, bogatia,si relele naravuri,pentru ca nu este o onoare a lucra in domeniul bancar- financiar-camataresc,sau Doamne fereste in politica…s-ai lasam cu ale lor si sa ne vedem de ale noastre…Fie ca bunul Dumnezeu sa ne fereasca de toata inselaciunea satanei amin

  19. @ antonie:
    Sintagma cu “retragerea din sistem” nu apartine Bisericii, nu a fost spusa de niciun Parinte, ci apartine protestantismului si la noi a fost lansata de anumite bloguri. Pentru Ortodoxie poate sa existe iesire din lume, nu din sisteme. E o diferenta esentiala.

  20. Parintele ANTONIE LITA ,de la Sfanta Manastire Pantelimon din Silistea Gumesti, are mult har si va indemn sa-i treceti pragul chiliei. Aici gasiti pace,saracie si mai ales multa dragoste…
    Este printre putinele locuri unde primiti daruri, …TARA este plina de oameni saraci pe care nu-i ajuta nimeni,…oare cand se va interesa biserica si de ei… de aceasta biserica vie aflata in paragina cand va fi consolidata, CAND ?

  21. Pingback: Rugaciunea de dimineata a STARETILOR DE LA OPTINA (11 octombrie). RUGACIUNE PENTRU IZBAVIREA DE ANTIHRIST
  22. Pingback: Sfantul Nicon, ultimul staret de la Optina ne invata CUM SA NE PREGATIM DE PRIGOANE. Este bine sa ne dorim sa traim chiar in timpul venirii lui ANTIHRIST?
  23. Pingback: URA DE FRATI FACE LOC LUI ANTIHRIST. Sfantul Chiril al Ierusalimului (18 martie) – cuvant profetic despre SEMNELE SFARSITULUI LUMII -
  24. Pingback: STARETII DE LA OPTINA (11 octombrie). RUGACIUNEA DE DIMINEATA a ultimilor stareti, ACATISTUL si RUGACIUNE PENTRU IZBAVIREA DE ANTIHRIST. Sfaturi duhovnicesti si profetii -
  25. Pingback: O VIZIUNE DIN SFANTUL MUNTE CU SF. MUCENIC GHEORGHE despre vremurile din urma lipsite de povatuitori si despre cum putem trece puntea spre Cer. “A pierit adevarul, a lipsit smerenia…”. PLUS: VIDEO CU PARINTELE AMFILOHIE -
  26. Pingback: “Familia ortodoxa”: STALPII DE FOC DE LA OPTINA -
  27. Pingback: SFANTUL MACARIE DE LA OPTINA – smerita calauza catre viata ne-lumeasca: 150 DE ANI DE LA TRECEREA LA CELE VESNICE -
  28. Pingback: UN “APOSTOL” LA ORDINEA ZILEI: “Si dintre voi insiva se vor ridica barbati, graind invataturi rastalmacite, ca sa traga pe ucenici dupa ei…” | Cuvântul Ortodox
  29. Ash, parintele Iustin este cumva infailibil ? Asta este o erezie. Se poate demonstra ca linia celor care se dau mari marturisitori nu e intru totul echilibrata si in adevar. De fapt sunt si anumite inselari : codurile de bare de pe etichetele produselor, alea rau famate – ca cica ar contine 666, nu au in realitate nici un 666. Acele trei perechi de cate doua bare nu sunt trei de sase. Punct. Ca parintele Iustin, nefiind experimentat in lucrurile care tin de tehnologia asta, a fost informat gresit de cei care i-au spus ca exista un 666 acolo, da este un lucru posibil adevarat – pentru mine este o certitudine, a spune ca parintele Iustin a facut o greseala omeneasca, crezand asta, este o chestie care tine de ortodoxie. Insa la o astfel de afirmatie, asa zisii lui ucenici, acuza ca este hulit parintele, ca am lovit in el. Insa asta este inca o dovada in plus ca ei sunt in inselare, caci afirmatia lor este de-a dreptul eretica. Parintele Iustin poate gresi, si nu e prima data, a avut pacate pana in momentul mortii lui, asa cum au avut toti sfintii, nimic nou sub soare. Insa daca am zis ca a avut o greseala, lucru mai putin grav decat pacatul, sunt acuzat ca am lovit in el. De unde este, cum am spus, evidenta inselarea celor care se afirma urmatori lui. In realitate, nu exista nici un 666, nici pe etichete, nici pe cipuri.
    Va mai dau un exemplu : in istoria bisericii se pomeneste despre un sfant canonizat, care la batranete, fiind bolnav in cortul lui, a fost vizitat de draci in chipuri de ieromonahi, care au venit la el si au slujit liturghia. E de inteles ca nu a avut nici o putere sfintitoare, fiind facuta de demoni preinchipuiti in calugari preoti. Insa la sfarsitul slujbei, acel sfant s-a si impartasit, crezand ca acei demoni erau preotii manastirii. Dupa care, fiind vizitat de adevaratii preoti ai manastirii, si-a dat seama in ce greseala s-a aflat, impartasindu-se cu spurcaciunea demonilor, si crezand in sfintenia ei. Vedem deci ca si sfintii pot face cumplite greseli, ba chiar inainte de moarte.
    Exista si canoane care spun anatema celor care ii considera pe sfinti fara pacat sau greseala, in timpul vietii. Sub aceasta anatema se afla cei care ma acuza ca lovesc eu in sfinti, pentru faptul ca, din nefericire, am gasit o greseala la parintele Iustin, pe care eu il consider desigur un sfant.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate