Maica Siluana Vlad: LA CAPATUL DURERII E DUMNEZEU

18-05-2010 Sublinieri

(Prima parte a unui interviu realizat de pr. Sabin Voda in nr. 34/aprilie 2010 al revistei “Lumea monahilor”):

„Când ai gustat iadul în tine şi nu îl mai proiectezi pe ceilalti, nu mai poţi sã uiţi şi nu mai poţi sa-L cauţi decât pe Dumnezeu şi cum uiti sã zici Doamne ajută-mă, Doamne miluieşte-mă, cum nãpãdeşte groaza aceea pe tine din nou şi o vezi în tine. Chiar când te uiţi la celãlalt care face ceva rãu, tot înlãuntrul tãu o simţi”.

Pentru lumea secularizatã în care trãim „iadul” este un cuvânt „de groazã” care face parte mai degrabã din terminologia hollywoodianã, decât a vieţii reale. Pentru omul creştin însã, iadul este o realitate de la care, de multe ori, porneşte chiar viaţa noastrã duhovniceascã. Şi dacã pentru lumea secularizatã „iadul” este un capãt de drum, pentru lumea creştinã iadul poate fi chiar începutul unui drum a cãrui continuare este, paradoxal, bucuria.


“Toatã lumea ştie cã bucuria este darul lui Dumnezeu, dar e paradoxal felul în care l-am dobândit, cum l-am primit, cãci Dumnezeu îl dã tuturor şi ne cheamã pe toţi sã-l luãm. A fost un moment în care am realizat cã eu nu pot sã fac nimic bun, cã eu nu pot sã fiu fericitã, cã orice aş face nu iese bine si cã oricât m-aş strãdui şi cã oricât m-aş ambiţiona şi oricât m-aş ruga, sfârşesc prin a face ceva care mã întristeazã, care mã face sã-mi fie ruşine, care mã face sã mã simt stingheritã, cel puţin în fata mea, dacã nu în faţa celorlalţi, unde sã zicem cã-mi fãceam rost de o justificare. Eu m-am întors în bisericã târziu dupã ce am trãit mult şi profund în aceastã lume, gustând din toate durerile ei, din toate deznãdejdile ei, dar şi din toate bunãtãţile, frumuseţile câte putin, cât am putut, dar din toate dimensiunile creaţiei omeneşti am gustat. Şi eram deja deznãdãjduitã cã nu existã bine.

In momentul în care te întâlneşti cu tine, reactionezi neaşteptat, fie în bine, fie în rãu, în faţa celui mai mic eveniment exterior şi iar cazi în deznãdejde pentru cã nu poti sã trãieşti la nivelul discursului pe care l-ai consumat cu atâta admiraţie, plãcere, pânã a te identifica cu acel discurs.

Când am intrat în bisericã şi am vãzut cã fac acelasi lucru, cã iau putere de la Dumnezeu, întelepciune de la Dumnezeu şi cã repet aceleasi cãderi şi cã ispita deznãdejdii era la îndemâna mea la fel ca si înainte, atunci a murit în mine orice formã de pietism sau de evlavie emoţională.Ştiam că oricât ar fi de puternică trăirea bazată pe efervescenţa emoţională, într-un eveniment mai dur emoţiile zise rele, de fapt negative, mă vor răsturna.Şi atunci m-am ­aşezat în faţa lui Dumnezeu şi am zis:

„Doamne, ajută-mă să înţeleg ce se întâmplă, de ce e aşa, ştiu că eşti Dumnezeu, ştiu că Te oferi nouă, ştiu că-mi dai tot harul, dar la gândul că ar trebui să postesc şi să fac mătănii şi să mă rog şi să stau în încordarea asta ca să obţin bucuria şi apoi să o pierd, întâlnindu-mă cu mine, nu am să pot, nu rezist, am stofa de om slab”.

Şi atunci Dumnezeu mi-a vorbit o vreme, nu la ureche sau inimă, ci citind din Sfânta Scriptura am primit răspunsul, adică am auzit pentru prima dată cuvântul Lui: Fără Mine nu puteţi face nimic”. Orice tentativă a mea de a face ceva se bazează pe o ideologie, pe o părere a mea, pe un sistem de gânduri şi credinţe ale mele, care sunt construite pe „eu pot” .

Intalnirea cu propriul sine

– Pe părerea de sine.

– Da. Şi când am înţeles că soluţia ar fi să renunţ la toate acestea, să renunţ la aceasta constructie, atunci a început chinul. Chinul omului de a intra în împărăţie este de fapt chinul lepădării de sine; şi lepădarea sa de sine este moarte, nu metaforă, şi iarăşi am văzut că nu pot şi am spus „Doamne, omoară-mă Tu, că eu nu pot să mor. Ajută-mă, Tu, te rog, iar când vezi că nu mă ţin de treabă, sileşte-mă”, cum zice părintele Sofronie într-o rugăciune de dimineaţă. Şi am trăit ceea ce, citind candva, am văzut că se numeşte trecerea prin vămile văzduhului. Eu aveam o privire înduioşată in fata acestor texte mai ales când erau redate imagini cu draci care vin cu furca şi care erau aşa… Insă când am descoperit in launtrul meu aceşti draci si aceste furci care nu aveau coadă şi coarne… ci erau nişte puteri potrivnice atunci am înţeles cât de cumplite sunt acele vămi.Acum, cu adevărat, nu ştiu dacă le-am trecut sau nu, la orice coborâre dau de ele şi nu pare a fi o călătorie pe care ai terminat-o vreodată. Dar în momentul acela am văzut că eu nu pot face nimic bun şi am înţeles ce Dumnezeu bun avem. Un Dumnezeu care vrea să facă ceva bun cu mine, care mă iubeşte aşa cum sunt. Şi a venit bucuria că avem un asemenea Dumnezeu care ne iubeşte şi nu aşteaptă de la noi nicio performanţă, căci poruncile lui nu sunt strigăte, „Haide, fă acuma că, dacă nu faci asta şi nu iei 10, nu te mai iubesc si nu te recompensez”. Nu, poruncile Lui sunt mâini întinse, putere întinsă către noi.

O altă metodă concretă a lucrării minţii şi a sufletului nostru este aceea de a tăcea. Citisem la Părinţi că tăcerea este o cale către Dumnezeu. Şi orice începător care tace descoperă ce învălmăşeală de gânduri avem, ce neputinţă de a tăcea avem, câtă nevoie avem să fie gălăgie în noi, măcar muzică psaltică, dacă nu alt zgomot, numai şi numai să nu rămânem singuri cu noi. Aceasta este frica de propria noastră conştiinţă, ce ne mustră pe noi şi ne ceartă că nu am făcut bine.

– Aici voiam să ajungem, Maică Siluana. Am putea noi să ne regăsim pe noi înşine, pentru că, prin tot ceea ce în primul rând am primit ca moştenire genetică şi nu numai genetică, ci şi de la părinţii noştri, toată încărcătura duhovnicească, apoi cultura în care ne-am format şi care este în mare parte secularizată, tot acest ansamblu de elemente, de realităţi s-au grefat pe existenţa noastră, pe trupul şi sufletul nostru. Noi, de unde mai ştim care suntem noi şi cum ne putem recunoaşte propriul sine?

In faţa lui Dumnezeu, în faţa Sfântului Potir, în faţa icoanei, ce ştiu este că asta nu sunt eu la început şi în această lepădare de mine descopăr prin rugăciune că, de fapt, e o nevoie de a fugi de mine aşa cum fug de un câine care ar vrea să mă muşte sau de cineva care vrea să îmi facă rău. Atâta timp cât eu neg, „nu sunt eu acela care m-am înfuriat adineauri, nu sunt eu cea care a minţit adineauri, nu sunt eu aceea căreia îi este frică, nu, nu, nu”, aceasta este o moştenire de la mama mea şi de la tatăl meu, de la comunismul pe care l-am trăit, de la şcoala la care m-am trudit. Nu pot spune: „Vezi, Doamne, sunt nevinovat“, pentru că toate acestea le-am învăţat împins de instinctul de supravieţuire şi dementalităţile părinţilor. Nu. Acum singura mea şansă ca să ajung la mine este să îmi asum toate acestea şi să le fac ale mele.

– Să zic că de fapt asta am devenit.

– Exact. A mă lepăda de mine nu înseamnă a mă lepăda de cel ce sunt, de ce sunt acum, de trupul meu, de sinapsele mele, ci de a mi le însuşi ca Dumnezeu să le transforme. Şi zic:

Uite Doamne, uite ce gândesc eu, schimbă tu gândul acesta. Doamne, uite ce simt eu, sfinţeşte tu simţirea asta!”

Nu-i spun lui Dumnezeu:

„Ştii Doamne, noi nu mai avem grâu acela din care se făceau prescurile la început, făina aceasta e îmbunătăţită cu amelioratori şi tie nu o să-ţi placă aşa că nu-ţi mai facem liturghie, îţi cânt şi eu aleluia şi am terminat”! Nu.

Dumnezeu nu vrea asta, noi ne ducem cu ce avem, cu pâinea noastră şi o oferim şi cu adevărat (…) deci eu însămi pot să mă transform în ce vrea Dumnezeu să mă prefacă, din păcătos în sfânt sau din păcătos în om drept slăvitor, drept credincios, numai dacă îmi asum acestea, ce am primit de la părinţi, ei mi-au dat ce este mai bun şi eu trebuie să iau acest mai bun şi să dau lui Dumnezeu să-l facă bun cu adevărat.

Pe noi ne doare lipsa bucuriei

– Cred că aceasta este lucrarea cea mai grea, este ceea ce spunea Părintele Rafail, să ne recunoaştem: ăsta sunt, Doamne, ăsta sunt!

Şi dacă nu ştiu ce să zic: „Doamne, nu ştiu cine sunt, uită-te la mine ce simt”. Dumnezeu nu vrea moartea păcătosului, ci să se întoarcă şi să fie viu şi această întoarcere este să mă dau pe mâna Lui cu păcatele mele, cu neputinţele mele — şi atunci vine ceva extraordinar. Pe măsură ce eu spun „Doamne, eu mint”, eu nu mai sunt mincinosul acela. Este uimitor, de abia acceptând ce sunt, eu mă detaşez; e o minune pe care şi oamenii din afara bisericii o pot pricepe, dacă sunt atenţi. Deci mintea omului e făcută de Dumnezeu în aşa fel, încât poate să se identifice cu ce trăieşte, simte, gândeşte sau să fie martor. Este atenţia aceea, este trezvia de care vorbesc Părinţii. Este darul lui Dumnezeu făcut omului. Deodată simt că nu sunt doar păcatul pe care l-am făcut, doar reuşita pe care am avut-o. Este o mişcare a duhului din noi despre care este greu să vorbeşti. Cum am ajuns eu acolo? Pe mine durerea m-a durut şi eu am renunţat la un moment dat la anestezie, mi-am dat seama că trebuie să fac ceva să nu mă doară şi atunci am început să ascult durerea: „Ce vrei de la mine, cine eşti?”.

– Vă referiţi nu doar la durerea trupului, ci în special la durerea sufletului, a conştiinţei.

Durerea sufletului e, că nu am avut atunci nicio durere a trupului, durerile trupului au venit de-abia acum…

– Cum putem noi anestezia o frământare, o durere a conştiinţei?

– Cum o anesteziem? In primul rând îl acuzăm pe celălalt:Am făcut prostia aceea pentru că tatăl meu a bătut-o pe mama sau pentru că şeful meu s-a uitat urât la mine etc.” Deci mai întâi mă justific pe mine sau acuz pe cineva. Aceasta este anestezia de bază când nu mai pot să fac un lucru.

Sau mă desfiinţez înghiţind ceva, beau o ţuică, vin, fumez o ţigară, toate aceste substanţe lucrează de fapt la anestezierea mea, a durerii mele de a fi, pentru că durerea mea, mergând pe fir, am descoperit că este durerea că sunt.

Mergând pe firul durerii, eu am învăţat de la ea să ajung la Dumnezeu. Acum eu spun, mărturisesc ca o realitate, că durerea omului este vocea lui Dumnezeu din om, este glasul lui Dumnezeu care a rămas în mine, este vocea lui Dumnezeu pe care nici o tehnica umană de anesteziere nu reuşeşte încă să o închidă, e glasul conştiinţei care străbate prin toate falsificările mele, prin toate construcţiile acestea ale egoului care mă despart de mine. Durerea strigă la mine: „Ştii, eu sunt aici, pe mine mă doare ce faci tu”.

Mergând pe firul durerii am devenit un terapeut, ca să zic aşa, aceasta înainte de a-L cunoaşte pe Dumnezeu, şi am văzut că singura posibilitate să nu mori de durere este să o trăieşti, să o accepţi. Cu cât te împotriveşti şi te zbaţi mai mult, cu atât este mai chinuitoare, dar dacă zic doare-mă şi fă-ţi lucrarea şi sfârşeşte cu mine, apare o bucurie, este încetarea unei împotriviri şi trecerea la un alt nivel de conştiinţă. Conştiinţa te trezeşte, se lărgeşte, se adânceşte.

– De ce nu avem răbdare să ducem până la capăt o durere?

– Pentru că nu vrem, pentru că ne este frică.

– De ce ne este frică?

– Ne este frică că vom muri, ne e frică de moarte. Imi amintesc că în faţa unei dureri am zis că „nu mai pot, crap” şi mi-am zis: „crapă” şi s-a crăpat de ziuă. Deci a fost un răsărit ontologic în mine. După aceea, însă, mi-am dat seama că oamenii nu pot face ca mine, nu vor să facă ca mine, nu au răbdare, sunt prinşi în alte treburi şi atunci când am ajuns la Dumnezeu, primul lucru pe care il cer lui Dumnezeu este acesta- să mă înveţe cum să-i învăţ eu pe oameni să crape de durere, ca să ajungă la bucurie. Că nu poţi altfel. Şi am descoperit atunci că toată inteligenţa umană seculară este îndreptată în două direcţii: prima să anestezieze durerea, să ne scape de ea, să ne ofere surogate de bucurie.

– Şi de existenţă.

– Da, şi a doua – o inteligenţă care rămâne onestă cu sine…

– Care duce spre gândul lui Dumnezeu.

– Exact. Care spune de ce mă doare, unde mă duc. Trebuie să recunosc că şi inteligenta seculară, când pune întrebarea de ce şi se uită în sufletul omului, a început să vadă din ce în ce mai mult. E adevărat, pe calea ei, a ştiinţei, care vede, probează, măsoară, cântăreşte. Este uimitor totuşi ce au descoperit psihologii adâncurilor, apoi neuro­logii care acum au descoperit toate mecanismele fiziologice ale fiinţei umane de a fugi de întâlnirea cu propria sa conştiinţă. Acum se foto­grafiază neuro-transmiţătorii din creier cu tomograf, cu tot felul de tehnici din acestea moderne şi se vede care sunt hormonii plăcerii, cum funcţionează, unde se duc, ce mecanism avem să apelăm la producerea lor…

– Sunt şi hormoni ai durerii sau puncte ale durerii, centre ale durerii? De fapt, ce ne doare pe noi când ne doare?

– Pe noi ne doare lipsa bucuriei şi aceasta încă nu s-a descifrat, că bucuria este un sentiment pe care specialiştii nu ştiu unde să-l localizeze, să-l aplice. Dar avem centri ai dezgustului, avem centri de plăcere şi substanţa care ne produce plăcere în creier, cum spune Sf. Maxim Mărturisitorul:

„Fuga de durere şi alergarea după plăcere, aceasta este activitatea minţii, a minţii căzute”.

Cunoscând aceste realităţi care vor fi pipăite în creierul meu, în fiinţa mea, mie mi se dărâmă eşafodajul iluziei că eu aş putea „dacă” şi nu mai pot să cred că este de vină tata pentru felul meu de a fi.

– Pe de altă parte trebuie apoi să ne asumăm această responsabilitate a împreună lucrării cu Dumnezeu.

– Despre un om care este gata să moară nu mai zici că îşi asumă responsabilitatea să-i pui tubul de oxigen la nas. Nu, ci pur şi simplu el trage din tub, el trage aer. Deci, când ajungi să vezi cât eşti de neputincios, cât eşti de structurat pentru neputinţă, zici: „Vino Doamne!”. Aici trebuie să ajungem, să conştientizăm cat suntem de neputincioşi, atunci nu te învaţă nimeni cum să te rogi, pur şi simplu ajungi acasă şi te rogi“.

Legaturi:

***

*


Categorii

Cum ne iubeste Dumnezeul nostru, Hrana duhului / PREDICI SI CUVINTE DE FOLOS, Maica Siluana Vlad, Mari duhovnici, preoti si invatatori, Psihologie si psihoterapie duhovniceasca, Razboiul nevazut

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

33 Commentarii la “Maica Siluana Vlad: LA CAPATUL DURERII E DUMNEZEU

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Pingback: Maica Siluana Vlad: LA CAPATUL DURERII E DUMNEZEU « Despre Taina Căsătoriei
  2. O, Dumnezeule cat de mult ma regasesc in cuvintele maicii!Ajuta-mi sa ma regasesc!Cat de departe de mine sunt, de mine si de Tine Doamne!Multumim pentru postare.As vrea ca sa multora sa le picure in suflet macar un cuvant din aceast interviu.

  3. Ma bucur tare mult de cuvantul maicutei Siluana,uneori aceste cuvinte pe care le citesc aici sunt ca alifia pusa pe rana .Pe mine m-a ajutat sa ma vad asa cum sunt
    plina de pacate de neinpilniri si neputinte si atunci cand sunt trista caut un cuvant de folos si aici l-am gasit intotdeauna pentru asta va multumesc

  4. N-aţi permis comentariile la articolele cu Klaus Kenneth. Eu totuşi aştept argumente clare împotriva lui. Am scris şi un articol răspuns la cel al arhim. Mihail Stanciu în care am căutat să nu-l jignesc deloc ( deşi uneori poate am fost mai răutăcios în unele exprimări dar asta e din neputinţa mea de a-mi alege altfel cuvintele ). La comentarii am încercat cât de mult ca să nu permit atacurile la adresa acestui om ( dacă undeva am permis ceva de genul ăsta anunţaţi-mă şi şterg ). În fine articolul este: http://sfappetrupavelandrei.wordpress.com/2010/05/12/despre-klaus-kenneth

  5. Suferinţă suferinţă

    Suferinţă, crin din care,
    Domnul şi-a’mpletit cununa,
    Mulţi se plâng când vii la dânşii,
    Eu te cânt întodeauna.

    Căci în leagănul tău aprig,
    Când m-a pus întâi durerea,
    Am văzut la căpătâiu-mi,
    Veghetoare mângâierea.

    Suferinţă soră scumpă,
    Să mă porţi deacum cu tine.
    Multe bucurii în suflet,
    mi-ai dat tu printre suspine.

    Tu m-ai învăţat, gunoaie
    Şi-amăgire şi ispită,
    Să le văd, în acel care,
    Vine lumea să-mi promită,

    Şi să aflu ce comoară,
    E primirea slavei sfinte,
    Şi cunoaşterea’noirii
    Şi iubirea ei fierbinte.

    Şi-a încrederii odihnă
    Şi-alinarea cea plăcută,
    Care-o lasă mâna dulce,
    Peste lacrima căzută.

    Tu mi-ai dezvelit în suflet
    Zări necunoscute mie,
    Gura tu mi-ai pus să cânte,
    Mâna tu mi-ai pus să scrie.

    Şi-n iubirea armoniei,
    Salbe şi cununi s’adune,
    Fericit, cu ele chipul
    Domnului să-L încunune.

    Suferinţă, suferinţă,
    Astăzi când spre ceru’albastru,
    Pe-a recunoştinţei aripi
    Zboară gândul meu sihastru,

    Vin şi-L rog, pe Acel ce Crucea,
    A purtat cu umilinţă,
    Să mă facă, să-ţi ştiu preţul
    Şi folosul suferinţă.

  6. @Sorin Dan: Stim ca puteti sa faceti deja un adevarat Fan-Club Klaus Kenneth.

    Afirmatia ta…:

    Eu totuşi aştept argumente clare împotriva lui.

    …spune totul. Incredibil, dar adevarat. Sunteti perfect autisti, nu va auziti decat pe voi (si pe Klaus). Nu putem re-scrie la nesfarsit aceleasi lucruri doar pentru ca voi vreti sa nu le auziti, sa nu le cititi, sa nu le intelegeti. In articolul nostru gasesti inclusiv contra-argumente la tot ce ai scris fratia ta. De fapt, reactiile de acest gen sunt cu adevarat alarmante. Este un fenomen de psihologie colectiva demn de a fi studiat!
    Cat priveste ce ai scris, printre multe altele, o mostra:

    Iar faza cu ginul e chiar trasă de păr. Să înţeleg că Hristos nu vrea să ne simţim bine ci să fim tot timpul sobri şi bosumflaţi. Iertaţi-mă părinte dacă vorbesc ironic.

    Asa repere, asa ortodoxie… Nu incetez sa ma minunez. Deci faza cu ginul e deplasata cand o critica p. Mihail Stanciu, dar perfect ortodoxa si dupa Hristos asa cum a scris-o Klaus (adica: atunci cand a scris ca a simtit ca nu se supara Hristos ca bea gin intr-un club)! Deci e perfect dumnezeieste sa ne imbatam cu gin in cluburi! Da… la astfel de “argumente” nu mai avem ce adauga. Si asta, auzi, pentru ca nu trebuie sa fim sobri si bosumflati.

    Beti fratilor si dansati! Beti gin si dansati pe mormintele Sfintilor din Inchisori! Pentru o asa ortodoxie au murit ei!

  7. admin, ai citit cartea? Şi tu interpretezi totul? Chiar nu mă mai obosesc să îţi răspund. Poţi să crezi ce vrei ( şi ţinând cont că nu îl “înghiţi” nici pe păr. Constantin Necula e clar că nu putem să ne înţelegem ). Doar vreau să mai adaug ceva: nu îl consider că Klaus Kenneth e la măsura marilor duhovnici. Tot ce susţin e că omul a avut o căutare sinceră şi Hristos e alături de el şi vorbeşte cu el la măsura la care Klaus ÎL ascultă. Oricum nu mai spun nimic că mi s-a făcut greaţă de atâtea scandaluri…

  8. Hmmmm….personalitate ‘marcanta’ KK asta!
    Nici aici nu i se da pace dar nici celor de pe-aici; are aparatori din oficiu, purtatori de cuvant, altii de anateme….are ‘harisma’ prescurtarii numelui sau care, in limbaj msg-resc inseamna ‘ceva’; este suficient – in afara de ceea ce-am citit si de ceea ce ‘canta’ – sa-l privesti mai indeaproape: are fata si ochi de alien – fara suparare!

    Imi displace ca un asemenea personaj vine in tara noastra sa converteasca, ‘catehizeze’ ortodocsii de pe la noi; este bagat in seama ca un Sf.Parinte, este adulat, periat, recomandat….pe unde or fi Parintii, duhovnicii nostrii? Si de ce dintr-o data astuia i se acorda un rol major in deschiderea ochilor romanilor de parca fara KK am fi orbi si surzi si muti?!

  9. Doamne ajuta!Sanatate multa si putere pentru a ajuta cat mai multe suflete ca sa se mantuiasca!

  10. Mi-a placut foarte mult! Fericirea e la indemana oricui, dar eu n-o vad..:-<

  11. Pingback: Război întru Cuvânt » Maica Siluana Vlad: CINE SUNT EU SI UNDE INCEPE INTALNIREA CU DUMNEZEU?
  12. Pingback: Război întru Cuvânt » Arhimandritul Simeon Kraiopoulos despre FORTAREATA EULUI BOLNAV sau despre INCAPATANAREA DE A NE APARA DE DUMNEZEU SI A NE REFUZA IZBAVIREA
  13. Cum ii zic la o fata ca o iubesc?

  14. @ Lates Vasile:

    Simpatica intrebare. Si daca e serioasa, si daca nu, cel mai bun raspuns probabil e acesta:

    http://www.youtube.com/watch?v=J0BkdKGPTxw&feature=related

    🙂 😉

  15. Pingback: Război întru Cuvânt » Sfantul Teofan Zavoratul despre NECRUTAREA DE SINE SI VENIREA HARULUI. Ce asteapta Dumnezeu de la noi? Unde si cum sa cautam ajutorul lui Dumnezeu?
  16. Ma iertati! Mi-as dori foarte mult sa imi dati un sfat. Eu am 26 de ani, am vorbit cu un coleg de facultate doi ani si in ziua cand ne-am hotarat sa ne casatorim, am mers amandoi la Parintele nostru duhovnic ne-a dat binecuvantare de logodna pe 28 iunie 2010 si nunta urma sa o facem in toamna, el a ramas la spovedit si-a sunat familia acasa a anuntat ca ne casatorim si si-a cerut iertare pentru a se putea spovedi caci era in post. El s-a spovedit dar eu nu am mai reusit fiindca a trebuit sa merg la servici. Seara pe la ora 17 l-am sunat si am borbit eram fericiti fiindca in sfarsit ni se implinea visul. Dar la ora 18 si ceva s-a intamplat nenorocirea care mi-a schimbat complect viata. Cam de la aceea ora tot incercam sa il sun dar nu era semnal, apoi am primit un telefon de la o colega care m-a anuntat ca prietenul meu a fost luat cu tot cu masina de apa, aia era perioada cand au fost mari inundatii in judetul Suceava. Dupa cinci zile abia l-am gasit in parau acolo unde prin apropiere era si masina. De atunci eu nu mai am liniste, am mers pe la Manastiri, sa tot caut raspunsuri, inca si acum il iubesc si nu ma pot invata cu ideea ca lipseste, plang mereu. Nu stiu ce drum sa aleg, simp ca nu as mai putea iubi pe nimeni asa cum l-am iubit pe prietenul meu, stiu ca din cauza ca sunt pacatoasa l-am pierdut. Uneori ma intreb de ce daca ne iubeam si parintii nostri isi doreau sa ne casatorim, nu aveam nici un impediment, cum de s-a intamplat asa o nenorocire? Va rog din suflet dati-mi un sfat, ce ar trebui sa fac de acum inainte,cum sa ma rog, cer de la Dumnezeu sa il visez pe prietenul meu macar odata, sa imi spuna ca este bine acolo sus. Iertati-ma si va rog sa imi da-ti un raspuns. Sarut mana, Maica Siluana!

  17. @Gabriela:

    Cutremurator ce ne povestiti…

    Scrieti aici, va rugam, caci maica nu are nicio legatura cu siteul nostru, ci are propriul sau site, unde se primesc intrebari: http://www.sfintiiarhangheli.ro/maica-siluana-va-raspunde

    Doamne, ajuta!

  18. Pingback: Război întru Cuvânt » Ce inseamna faptul ca Buna Vestire se savarseste aproape intotdeauna in timpul Postului Mare, care este vreme de plans si de tanguire?
  19. Pingback: Război întru Cuvânt » CUM SA-L MAI (RE)CUNOASTEM PE DUMNEZEU ASA CUM ESTE?
  20. Pingback: TRISTETEA SI ACEDIA: cauze, manifestari, terapeutica duhovniceasca (Jean-Claude Larchet)
  21. Maica Siluana Vlad a scris, sub pseudonimul Gena Geamanu, o carte foarte interesanta: “Spovedanie neterminata”, publicata de Editura Bizantina. Acolo se poate vedea prin ce iad a trecut in tinerete, cu sex, avorturi si ateism. Insa, pana la urma, a inceput sa creada in Dumnezeu.
    Dar sa nu ne speriem de iadul din noi, pt ca prin participarea la sfintele slujbe, la tainele Bisericii, prin rugaciune, post si milostenie discreta, ne putem sfinti. un duhovnic bun este de mare folos.

  22. Pingback: Parintele Melchisedec Ungureanu (Man. Lupsa) – raspunsuri esentiale (1): CUM SA NE LARGIM INIMA? DE CE NU IL GASIM PE DUMNEZEU, CU CE SA INCEPEM? -
  23. Pingback: GHERON IOSIF: “Nu pot sa va descriu cat de mult ii plac Sfintei Fecioare CUMPATAREA SI CURATENIA” -
  24. Pingback: Staretul Melhisedec de la Lupsa in “Familia ortodoxa” despre FOCUL RAVNEI, ORBIREA FORMALISMULUI SI LUMINA ASUMARII DE SINE. “Prin pacat, duhurile rautatii te talharesc, se hranesc din energia vietii tale” -
  25. Pingback: DOAMNE, RAMAI CU NOI! Cum devine INVIEREA o realitate tainic lucratoare in concretul zilelor vietii noastre? -
  26. Pingback: Mitropolitul Antonie de Suroj despre APARAREA DE SUFERINTA ALTORA: Cum sa ne educam inima pentru a o face VIE? -
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate