Obiectivul Patriarhului, acelasi cu al masoneriei: “Unitatea spirituala a lumii”

27-05-2009 Sublinieri

vulcana7.jpg vulcana4.jpg vulcana61.jpg

Complexul inter-religios de la Vulcana-Bai, jud. Dambovita, unde au fost construite, in 1998o sinagoga, o biserica ortodoxa, si o moschee

In anul 1998, intre 20-22 iulie a avut loc, la Durau – in vestitul centru ecumenist infiintat de actualul PreaFericit Daniel – Simpozionul Iudeo-Crestin “spiritualitatea psalmilor si morala sociala a profetilor”. La Simpozion au participat rabini de mare rang si preoti profesori universitari ortodocsi. Evenimentul a fost prezentat pe larg, cu luarile de cuvant ale participantilor, in paginile revistei Teologie si Viata, nr. 5-12, mai-decembrie 1998, publicatie a Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, condusa pe atunci de IPS Daniel, actualul patriarh. Simpozionul, asadar, reprezeninta un punctul de vedere asumat de autoritatea arhiereasca a (pe atunci) IPS Daniel.

Pe scurt, interpretarea profetilor Vechiului Testament a fost facuta in cheie sociala, chiar socialistaProfetii sunt prezentati de preotii profesori si rabinii participanti drept propovaduitori ai “dreptatii sociale”, ai “eticii sociale” si ca aparatori ai demnitatii umane. Adica, propovaduitori ai unei ordini ideologice omenesti utopice, in care “dreptatea si pacea” stapanesc. O oranduire sociala perfecta, lucru pe care Dumnezeu niciodata nu l-a fagaduit omenirii. Nimic mai departe de mesajul proorocilor, care au anuntat venirea Mantuitorului si distrugerea acestei lumi asa cum este ea acum. Profetii au propovaduit Imparatia lui Dumnezeu, care nu este din aceasta lume. Noii teologi afirma insa ca proorocii propovaduiesc o imparatie lumeasca.

Mai grav decat atat este insa faptul ca preotii profesori ortodocsi, prin interpretarea ideologica a profetilor, legitimeaza si asuma interpretarea rabinica a acestora. Care este aceasta? In luarea sa de cuvant din cadrul Simpozionului, rabinul sef al orasului Haifa, Shear Iashuv Cohen, a afirmat, in fata auditoriului ortodox, urmatoarele:

 

rabino-shear-iashuv-cohen.jpg

Toate popoarele isi vor da mana, iar Ierusalimul, orasul dreptatii si al justitiei, va fi orasul pacii pentru poporul evreu si pentru toate popoarele. Sa ne rugam pentru binele Ierusalimului, caci de binele lui depinde si binele poporului evreu, ca si al tuturor popoarelor lumii, acum si in veci, Amin! (Teologie si Viata, p. 64).

Mai departe, rabinul Rene Samuel Sirat, Vicepresedintele Consiliului Rabinic European, afirma mult mai transant:

 

rabiichiefjpg.jpg

Noi trebuie sa ne pregatim sa auzim pe Profetul Eliahu, care va anunta venirea lui Mesia al Dreptatii, al Binecuvantarii, al Milei, al Adevarului si al Pacii. (Teologie si Viata, p. 67).

Asadar, profetii sunt folositi pe post de ideologi ai unei noi ordini mondiale, in care Ierusalimul este capitala spirituala a lumii, iar stapanul va fi “Mesia”  rabinilor. Ce este grav in aceasta? Participarea si girul teologilor ortodocsi dat acestei viziuni asupra lumii, viziune care nu este doar hiliasta si promotoare a unui soi de socialism global, ci care Il neaga implicit pe Domnul  si Mantuitorul nostru Iisus Hristos si care il vesteste pe falsul mesia asteptat de evrei, care nu este, potrivit invataturii ortodoxe, altul decat insusi Antihristul.

Iata, de pilda, talcuirea data profetilor de un preot profesor ortodox participant la Simpozion, autorul articolului “Mesajul etic al profetilor si actualitatea lui”:

“putem afirma ca mesajul etic al profetilor este de mare actualitate si pentru a sublinia acest adevar este suficient sa vorbim numai despre viziunile lor marete, despre ordinea noua sociala care va fi intemeiata pe pace si dreptate... Potrivit prevestirilor profetice, noua societate se va organiza dupa principiile pacii si dreptatii, neamurile vor preface armele in unelte pentru lucrarea pamantului… “(Teologie si Viata, p. 80).

Si mai grava este urmatoarea talcuire, preluata din articolul “Dreptatea sociala in scrierile biblice”:

“Cu toate ca indemnurile si sfaturile profetilor adresate contemporanilor nu au fost intotdeauna ascultate, ei n-au incetat totusi a arata ca intr-un viitor indepartat tot ceea ce ei au propovaduit se va implini intocmai, iar aceasta implinire ei au pus-o in stransa legatura cu venirea lui Mesia. Imparatia mesianica, asa cum o concepeau ei, se caracterizeaza sub aspect social prin pacea si dreptatea asezate la temelia ei.” (Teologie si Viata, p. 88).

Dar a afirma ca profetii au propovaduit despre o imparatie din acest veac este lepadarea viziunii ortodoxe asupra profetiilor si rasturnarea intregii propovaduiri evanghelice! Mesia a venit deja in Persoana lui Iisus Hristos, iar imparatia mesianica este Biserica, si, dupa Judecata, Noul Ierusalim, Imparatia cerurilor. Acesta este adevarul Bisericii Ortodoxe. Orice asteptare a unei impliniri in acest veac si al unei proiectari in aceasta lume a fagaduintelor profetice implica negarea lui Hristos ca Mesia si asteptarea unui altuia.

jews_christians_muslims_for_peace.jpg

Am facut aceasta introducere anamnetica pentru a oferi o cheie de intelegere mesajului pe care P. F. Daniel l-a transmis ieri unei adunari nu doar ecumeniste, ci pan-religioase care isi propune nimic mai putin decat unitatea spirituala a lumii”. In mesajul scris in obisnuita limba de lemn s-au strecurat insa unele cuvinte cheie care il fac mai “pitoresc”. Unul din ele este “Biserica crestina”. Avand in vedere ca la eveniment au participat ortodocşi şi catolici, pastori penticostali” este evident ca patriarhul s-a referit la totalitatea confesiunilor crestine, numite in acest comunicat “Biserica crestina”. Or, acest lucru, din punctul de vedere al teologiei ortodoxe, este erezie, caci nu exista alta Biserica Una, Soborniceasca si Apostoleasca, iar aceasta nu este in niciun caz o abstracta si fantomatica Biserica Universala, ci singura Biserica Ortodoxa.

Al doilea aspect problematic al comunicatului este scopul anuntat si asumat: unitatea spirituala a lumii, unitate supra-religioasa, o unitate in diversitate, care aduna laolalta toate marile religii. Dar unitate pe ce temei si in vederea a ce? Dupa cum vedem, in vederea unui “viitor mai bun”, a unei ordini sociale in care sa domneasca reconcilierea şi dreptatea, respectul reciproc şi cooperarea pentru binele comun”. Adica, o unitate spirituala pentru asteptarea unei noi ordini mondiale, a utopiei perfecte, instaurate de “Mesia”- Antihrist. Iar bisericile, asa cum am aratat nu odata pe acest site, se fac slujitoare ale ultimei si celei mai ucigase utopii religioase.

Materialul nu poate fi preluat decat cu acordul acestuia decat cu acordul razbointrucuvant.

crop.JPG

Mesajul Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, adresat participanţilor la Conferinţa internaţională „Spre o unitate spirituală a lumii – evrei, creştini, musulmani la începutul mileniului III” (Arad, România, 26-27 mai 2009)

Excelenţele Voastre,
Distinşi participanţi,

Deşi lumea contemporană cunoaşte un progres ştiinţific şi tehnologic realizat în salturi uriaşe, ea este marcată, în acelaşi timp, de o profundă criză spirituală. Se înregistrează o tensiune între tradiţie şi modernitate, o pierdere a valorilor umane tradiţionale, o instabilitate a familiei, un conflict între generaţii, precum şi mult individualism în societate. Vremurile de acum cer noi metode de lucru şi în acelaşi timp noi soluţii, pentru rezolvarea diferitelor probleme pe care le pune omului secularismul de astăzi, dominat de spiritul materialismului, în care omul caută mai mult bogăţia materială trecătoare decât bogăţia spirituală a credinţei şi a vieţii veşnice.

Cu toate acestea, din adâncul însingurării şi al înstrăinării sale de semenul său şi de Creator, omul de astăzi caută nădejdea pentru un viitor mai bun.

De aceea, noi, ca păstori ai Bisericii creştine, împreună cu conducătorii celorlalte două mari religii monoteiste, avem datoria să călăuzim popoarele, pe care Dumnezeul Cel Sfânt ni le-a încredinţat să le păstorim, vestind tuturor iubirea lui Dumnezeu pentru oameni, pacea şi înţelegerea între oameni, pentru ca reconcilierea şi dreptatea, respectul reciproc şi cooperarea pentru binele comun să biruiască asupra relelor din viaţa persoanelor şi a popoarelor

Cu aceste speranţe de mai bine, izvorâte din credinţa lucrătoare prin iubire, salutăm şi felicităm pe toţi participanţii la Conferinţa ‘Spre o unitate spirituală a lumii’ şi ne rugăm lui Dumnezeu să ne călăuzească astfel încât împreună, în bună înţelegere şi pace, să ne apropiem unii de alţii, deschizând larg porţile iubirii dumnezeieşti către toţi oamenii.

† DANIEL
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române

vulcana3.jpg

vulcana5.jpg

1998_cerimonia01.jpg

Vezi si:


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Ecumenism, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Portile Iadului, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

79 Commentarii la “Obiectivul Patriarhului, acelasi cu al masoneriei: “Unitatea spirituala a lumii”

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Am mai mare incredere in Sinod, si Patriarh decat in agentii de stiri bloguri si altele asemenea, acestea pot face mult rau.

    Nu-mi place sa vad pe ortodocsi, extremisti, grupari religiase in Biserica.
    Nu mai pupati pe greci, grecii nu vor accepta niciodata, superioritatea ortodoxiei romanesti, pt ca romanul este ortodox latin, popor unic in Europa. Noi pupam moastele sfintilor strini dar pe ale noastre le neglijam, rusul niciodata nu vor accepta ca romanii sunt ortodocsi, ei cred ca nu exista alta tara, mai frumoasa si mai credincioasa decat Sf Rusie. Pe langa rusii noi am patimit mult, foarte mult.

    Ii criticam pe cei de alte confesiuni, dar v-ati intrebat oare, ca poate ei se mantuiesc inaintea noastra?! Aveti dovezi sigure, care sa ateste, ca Dumnezeu tine cu noi? si pe altii ii va pierde?! Nu. Va spun ca intr-adevar Ortodoxia este mai aproape de adevar dar nu detine adevarul absolut.

    Asa ca Fiti ecumenisti, aceasta insemnand MISIUNE in randul celorlalte confesiuni crestine, trebuie sa aratam valorile noastre, si la nivel de dialog se pot face multe chestii frumoase, dar asta NU INSEMAN CA TREBUIE SA NE RUGAM IMPREUNA CU NECRESTINII SAU CU CEI DE ALTE CONFESIUNI.
    Asta e misiunea noastra, de mediatori intre crestini la nivel Sobornicesc Ecumenic.

  2. @ Ovidius:

    Pe 26 februarie scriai:

    “se pare ca asosit vremea ca sa ne ia dracu pe toti, incepand cu capeteniile pana la saraci. Multi sunt deacord cu bultinele, pasaportele noi. In schimb eu nu. Nu accep!!Biserica joaca dupa cum i canta statul, probabil viseaza la gloria pierduta din din Imperiul Bizantin. Poate ca ar trebui sa se trezeasca vandutii ierarhi atat de devotati targului ecumenic.
    In istorie Biserica a fost nevoita sa fac multe nedreptati fiind presata de stat. Fiind nevoie de sacrificii, acele sacrificii la vremea respectiva erau mascate cu titlul de “tradatori” de tara si si cine i-au numit asa proprii prieteni si colegi”.

    Cand ai fost sincer? Sau daca intre timp ti-ai schimbat ideile la 180 de grade, in ambele dati fiind la extreme, cam ce spune asta despre fratia-ta? Si inca in conditiile atator dovezi indiscutabile si argumente clare despre minciuna ideologizanta a ecumenismului?!

  3. Cel mai mare defect al natiei romane este dezbinarea .Din pacate e foarte mare dezbinare intre noi romanii.Daca am fi fost uniti ,multe popoare nu ne-ar fi stat in cale…dar are grija masoneria sa produca aceasta dezbinare dintre noi la maxim. …Slava lui Dumnezeu…caci la El este nadejdea si dreptatea si El ne v-a izbavi pe noi de vrajmasii nostri.Amin.

  4. Pingback: Nihil Sine Deo » Blog Archive » Ereziarhul Bartolomeu I – ÎNTÂLNIRE CU UCIGAŞII MÂNTUITORULUI IISUS HRISTOS
  5. Doamne-ajuta!
    Nu stiu daca obiectivul Patriarhului nostru este vadit unul diabolic si masonic. Personal, ca simplu ortodox (practicant intr-o anumita masura), cred ca s-a exagerat cu privire la sensurile pe care le scoateti din mesajul Patriarhului. Intradevar, dreptatea sociala si bunastarea materiala cautata de oameni sub forma noii ordini mondiale, este vadit o forma de instaurare a imparatiei Antihristului, daca e sa urmaresc si urmez logica pe care o surprind in acest articol.
    Dar nu consider ca imaginea Patriarhului ar trebui innegrita si transformat public intr-o paiata de catre o anumita categorie de “credinciosi” (nu ma refer la cei din spatele acestui site, dar daca se simte cineva nu ma priveste) – asa cum se intampla la modul general, pe toate televiziunile romanesti mult-iubite si spalatoare de creierii romanasilor nostri…
    Tot ca un simplu ortodox, nu prea urmaresc activitatea de la Patriarhie, DAR sunt destul de “in tema” cel putin incat sa NU fiu de acord cu atitudinea si declaratiile “din deal” ale…”purtatorului de cuvant” al Patriarhului (sau …?..) in situatii de genul avortul copilei violate de unchiul sau, sau chestiunea pasapoartelor biometrice.
    Ideea era ca nu ar trebui sa se puna in gura ierarhilor, concluzii care nu exista decat la nivel interpretativ!
    Pentru ca mare parte, de fapt cam 99% din “tulburarea” care acum este pusa in spatele unei persoane ca Pr. Iustin Parvu, este datorata si unor astfel de speculatii neatente, daca e sa le diminuam intentia. Nu ca figura Parintelui nu ar fi fost oricum o nesfarsita durere de cap pt “desteptii” “teologi cu diplome”, care “activeaza” prin toate cotloanele acestei tarisoare.
    Cam atat.

    Craciun fericit, si pace sufleteasca tuturor!
    Sa fiti iubiti, de Domnul mai intai 🙂

  6. @Valeria – Pai desigur ca nu sunt vadite (scopurile), adica nu sunt declarate public si fara perdea, caci ar ridica o sumedenie de probleme ce tin de sobornicitate (chiar si in conditiile actuale ale ortodoxiei universale) si de opozitie interna pe care nimeni nu vrea sa le potenteze acum. Insa aceste scopuri transpar din declaratiile si actiunile care nu isi au niciun rost, cum sunt cele aratate in articolul de mai sus. Credem ca e necesar sa avertizam asupra lor, daca le vedem, pentru ca sunt primejdii obstesti, nu tin de viata particulara a PF-ului, ci tin de si afecteaza intregul trup al Bisericii.
    De altfel, actualul patriarh este tratat in mod substantial diferit de catre mass-media fata de PF Teoctist. Daca ultimul era facut albie de porci si “injurat” de cine voia si cine nu voia, PF Daniel are ceea ce se numeste “o imagine buna” in presa, ceea ce este si obsesia suspomenitului Birou de Presa, care e aproape total indiferent fata de probleme reale ale Bisericii. Pentru ca deseori putinii jurnalisti care indraznesc sa spuna ceva critic (si, oricum, fara sa fie rauvoitori) fata de PF Daniel, se pomenesc cu o “sudalma” cat se poate de grobiana din partea Biroului de Presa. Semn ca acolo e o oarecare isterie la mijloc. In fine, nici nu suntem de acord cu adresarea injurioasa la adresa Patriarhului Daniel, sau cu atacurile lipsite de ratiune si sens la care s-au dedat unele bloguri (la fel de isterice ca Biroul de Presa). Patriarhul este, totusi… patriarh, si este nevoie sa ne raportam ca atare la el.
    Ca ultima observatie: talcuind un pasaj eshatologic din epistolele Ap. Pavel, Sf. Ioan Gura de Aur arata cum in vremurile de pe urma vor iesi invatatori mincinosi care vor perverti dreapta credinta, amestecand-o cu false invataturi in mod constient, adica facand aceasta “lucrare” a inselaciunii in deplina cunostinta de cauza (deci nu pentru ca ar fi cazut din inselare in erezie…). Sa luam aminte si sa stam cu frica!

  7. Va multumesc pentru raspuns. Cred ca aveam nevoie de unele lamuriri, iar cuvintele dumneavoastra au venit ca din partea unui preot, sau cel putin a unei persoane cu autoritate in redarea celor se petrec in lume, adica in tara si “in jur”…
    Dumnezeu sa va lumineze, sa va ajute, si Duhul Sfant sa va calauzeasca in tot ce scrieti pe acest site!
    Toate cele bune, Doamne-ajuta!

  8. Pingback: La slujba Sf. Vasile cel Mare pe stil nou, Patriarhul Daniel nu a citit Moliftele Sf. Vasile cel Mare » Nihil Sine Deo - Dumnezeu şi neamul meu înainte de toate…
  9. Pingback: Razboi întru Cuvânt » PROPOVADUIREA EREZIEI ECUMENISTE DE PE TRONUL PATRIARHAL sau: Cine surpa via lui Hristos in numele “unitatii”?
  10. nu e bine sa vorbesti de rau pe mai marele tau,daca el greseste si nu realizeaza si crede ca e bine ?nu se sfatuieste cu oameni ai biserici?toti sunt deacord cu el?toata lumea ortodoxa ar trebui sa faca ascultare?iertatima ca pun astfel de antrebari!

  11. Pacat ca Teoctist a fost omorat.Acum observam de ce …………..
    Dumnezeu sa-l odihneasca

  12. nu va suparati ca va zic,dar vad k toata lumea are ceva cu patriarhul Daniel.adevarul este k s-au schimbat multe de la moartea patriarhului Tecotist,Dumnezeu sa-l ierte!,dar eu am auzit si lucruri bune despre el si sunt sigura k nu e om rau,k doar este obligat si condus de altii mai “mari” sa faca anumite lucruri si n-are de ales.

  13. @ Elena:

    🙂

  14. Am citit si eu cele enuntate in mesaj de Parintele Patriarh si nu mi se pare nimic in dezacord cu invatatura crestina. Dar spicuind cateva din mesajele de mai sus observ multe afirmatii care dezvaluie pacate grave:judecarea aproapelui, etc. Din cate imi amintesc Domnul spune ca judecata este a Lui. Noi avem in schimb porunca Iubirii pe care trebuie sa o indeplinim si nu oricum ci asa cum ne-a iubit EL. Ce credeti oare asa facem?!

  15. @Sincu Mioara Felicia

    Esti perfect mulabila/maleabila vremurilor ‘noi’ promovate de ecumenism – spiritul promovat de iubitul intai-statator nu-i gasesti nici o vina/hachita si asta, spune multe; deasemeni…toleranta zaharisita pana la a ti se apleca….in numele asa-zisei iubiri ecumeniste promovata de patriarh este o nota comuna tuturor care au ochelari de cal si nu vad 2 metrii in fata; s-a discutat atat de mult si de variat pe ‘tema’ incat sa vii si sa spui ca e in ordine cu el dar in neoranduiala cu noi, astialalti….este de-a dreptul bizar si paradoxal!

  16. @ Sincu Mioara Felicia:

    Daca asa intelegeti invatatura crestina, ce sa mai spunem decat ca… ne pare tare, tare rau pentru dvs. Incercati sa cititi totusi ce spun si Sfintii Parinti. Porunca iubirii nu inseamna lepadarea sau relativizarea adevarului ortodox, stimata doamna, fiindca aceea nu este iubire, ci fatarnicie si batjocorire a credintei noastre stropite cu sangele sfant al martirilor. Ei au murit ca aceasta credinta sa ramana neatinsa de cea mai mica erezie, iar noi nici macar nu ne straduim s-o cunoastem si s-o pastram, vai noua! Noi trebuie sa ii iubim pe toti, indiferent de ratacirea lor, dar sa nu avem nici cea mai mica partasie cu credintele lor strambe sau demonice si hulitoare.

    Cat despre ce inseamna a judeca in sensul evanghelic si modul cum este rastalmacita si aceasta porunca…:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/07/23/ips-averchie-despre-principiile-evanghelice-ale-iertarii-pacatelor-si-judecarii-raului/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/30/ce-inseamna-sa-i-iubim-pe-vrajmasii-bisericii-si-cum-o-putem-face/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/06/10/unica-osandire-ingaduita/

    In istorisirile de demult citim: Un sihastru a vazut pe un oarecare frate al sau ca gresea si a inceput sa se tanguiasca: „Vai mie! Cum fratele meu greseste acum, poate si eu voi gresi maine!” Dupa aceasta, intorcandu-se catre ucenicul sau, a adaugat: „In orice greu pacat ar cadea in prezenta ta vreun frate, tu sa nu-l osandesti! Ci chiar trebuie sa fii incredintat ca tu pacatuiesti mai mult decat el, chiar daca acesta ar fi un om din lume. Ca o exceptie de la aceasta pravila trebuie sa fie situatia in care auzi pe cineva ca aduce hula lui Dumnezeu ori ca vorbeste ceva eretic”. Aceasta povestire de la Sfintii Parinti ilustreaza in chip minunat raspunsul ortodox despre cum trebuie sa fie relationarea noastra catre cele doua posibile chipuri de oameni pacatosi: 1) cei ce pacatuiesc in comportarea lor morala si 2) cei ce pacatuiesc impotriva credintei.
    Catre primii trebuie sa avem ingaduinta si sa nu-i osandim, deoarece si sufletele noastre sunt pacatoase, iar prin osandire devin si mai pacatoase. Insasi Biserica cu marinimie rabda si lecuieste asemenea pacatosi, asteptand pocainta si indreptarea acestora. La astfel de pacatosi se refera dumnezeiestile cuvinte ca trebuie intotdeauna sa-i iertam daca se caiesc, si nu doar de sapte ori pe zi, ci pana la saptezeci de ori cate sapte (Mt. 18, 21-22; vezi Lc. 17, 4).
    Catre ceilalti insa ni s-a poruncit sa nu fim ingaduitori, ci cu multa luare-aminte, critici si fara de impacare.
    Sfantul Apostol Pavel, care ne invata de fiecare data sa nu defaimam pe semenii nostri pentru slabiciunile lor morale, nici sa-i dispretuim, ci cu dragoste sa-i lecuim (vezi I Cor.13, 1-7), devine dintr-o data foarte aspru cand se pune problema celor ce gresesc impotriva curatiei credintei. Ingrijorat parinteste pentru cei neputinciosi (vezi I Tesal.2, 7-8) si recomandand purtari mangaietoare catre frati (vezi Rom. 12, 10), el devine foarte vehement impotriva ereticilor: Paziti-va de caini! Paziti-va de lucratorii cei rai! (Filip.3, 2). Luati aminte sa nu va fure mintile cineva cu filosofia si cu desarta inselaciune din predania omeneasca, dupa intelesurile cele slabe ale lumii, si nu dupa Hristos! (Col.2, 8). De ce el este atat de taios fata de invatatorii cei mincinosi? Pentru ca, fara discutie, invataturile cele mincinoase sunt otrava pentru suflet, iar purtarea fara discernamant catre ei si implinirea unor asemenea invataturi conduc catre pieire vesnica. Neputintele morale pot uneori sa slujeasca pentru smerirea omului si conducerea lui catre mantuire intru Domnul prin pocainta cuvenita. Insa erezia este de-a dreptul pierzanie.
    Nicaieri in Sfanta Scriptura nu intalnim indicatii ca am putea sa iertam pacatele impotriva credintei poruncite de Dumnezeu, in timp ce, in nenumarate randuri, ni se spune ca suntem datori sa iertam celor ce gresesc impotriva noastra din pricina neputintei omenesti. Cei ce pacatuiesc impotriva credintei ortodoxe, pacatuiesc direct impotriva lui Dumnezeu, si nu impotriva oamenilor. Ei hulesc Adevarul revelat, si nu parerile oamenilor obisnuiti. De aceea s-a spus: De omul eretic, dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te! (Tit 3, 10). Chiar Sfanta Biserica, aceasta grijulie Maica pentru fiii ei care gresesc, este foarte aspra fata de eretici. Dupa chemarea repetata spre venirea in fire si pocainta, prin refuzul din partea lor de a se pocai, ea ii indeparteaza de comuniunea sa ca neintelepti si indarjiti, stricatori ai adevarurilor dumnezeiesti. Cei ce pacatuiesc din punct de vedere moral continua sa fie madulare ale ei, chiar grav bolnave fiind. Insa cei eretici nu pot sa ramana madularele ei, chiar daca mai inainte au fost (vezi I In 2, 19). Ei nu mai apartin organismului binecuvantat, pentru ca s-au indepartat de Adevar, adica de Dumnezeu, Care este Insusi Adevarul (vezi Evr.10, 10; In 14,6), si s-au unit cu minciuna, adica cu diavolul, numit mincinos si tatal minciunii (In 8, 44). Cum nu poate fi nicio partasie intre lumina si intuneric, tot astfel nu poate sa existe nicio partasie bisericeasca de rugaciune si de Taine intre crestinul ortodox si eretic. Caci primul, desi pacatos, din toata inima a imbratisat dogmele revelate, s-a smerit inaintea acestora, traieste si se mantuieste prin acestea, in timp ce ultimul este un mandru inchinator la ratacirile sale prin care si piere.
    Ce este erezia? Invatatura mincinoasa care, mai putin ori mai mult, denatureaza adevarata invatatura dumnezeiasca si lucreaza cu viclenie sa o schimbe si chiar sa se inalte in locul ei. Adevarurile de credinta ne-au fost revelate o data pentru totdeauna (vezi Iuda 1,3) de Dumnezeu! Iar eresurile sunt nascocirea diavolului, care nazuieste sa semene samanta discordiei in inimile oamenilor si sa-i rupa de la Dumnezeu, sa-i dezbine, sa-i faca sa se certe intre ei si astfel sa-i stapaneasca. Adevarul conduce catre Dumnezeu. El ne invata sa marturisim Sfanta Treime: sa ne inchinam lui Dumnezeu-Tatal, Fiului Sau Cel dumnezeiesc, Care a venit pe pamant sa ne rascumpere din pacatele noastre, si de asemenea Duhului Celui dumnezeiesc, Care este Duhul Adevarului (vezi In 15, 26) si Care ne invata la orice adevar (vezi In 16,13). Revelatia, pe care Dumnezeu ne-a lasat-o, reprezinta dreptatea si adevarul desavarsit (Ps.118, 38). De aceea, ele ne indatoreaza asa de mult! Viata vesnica se dobandeste prin cunoasterea Adevaratului Dumnezeu Celui Unul si a Celui trimis de El – Iisus Hristos (vezi In 17,3), si nu prin impotrivirea la adevar. Despre Cuvantul lui Dumnezeu s-a spus ca este Cuvantul Adevarului (Efes. 1, 13). Acest Adevar sfinteste (vezi In 17, 17), iar ratacirea, ca rod al duhului intunecat al rautatii, intuneca si pierde pe om.
    Ca sa ne fereasca de o asemenea pierzanie, Sfantul Apostol Pavel, insuflat de Duhul Sfant, scrie: Si va indemn, fratilor, sa va paziti de cei ce fac dezbinari si sminteli impotriva invataturii pe care ati primit-o! Departati-va de ei! (Rom. 16, 17). Din aceeasi pricina, canoanele apostolice ne interzic foarte aspru partasia la rugaciune cu ereticii, poruncind: Daca cineva se roaga cu cel ce nu are partasie cu Biserica, fie chiar si in casa lui, sa fie afurisit! (Canoanele Sfintilor Apostoli 10, 45, 61; Laodiceea 6, 32, 33).
    Sinoadele generale si locale ale Sfintei Biserici Ortodoxe au avut ca cea mai importanta sarcina a lor sa pazeasca mostenirea invataturii apostolice fara pata fata de eresuri (vezi I Tim.6, 3). Ele au impus ereticilor sa se smereasca inaintea adevarului dumnezeiesc pastrat in Biserica si sa se lepede de invatatura lor cea mincinoasa. In caz de impotrivire, Biserica i-a excomunicat, cu scopul de a-i face sa-si vina in fire si de a-i invata sa nu huleasca (I Tim.1, 20).
    Unora, o asemenea atitudine a Bisericii lui Hristos poate sa le para foarte „dura”. Insa Biserica nu a procedat cu asprime, ci, din contra, plina de iubire. Plina de iubire si catre eretici, si catre fiii ei credinciosi. Prin excomunicarea celor ce s-au abatut de la adevar, ea a facut o ultima si mareata incercare sa-i intelepteasca, oferindu-le posibilitatea ca, in urma excomunicarii, sa se pocaiasca daca doresc. Iar catre adevaratii ei fii, aceasta a fost plina de grija, pazindu-i de eresurile cele pierzatoare. Aspra ar fi fost ea catre fiii sai daca nu i-ar fi ferit de plaga cea aducatoare de moarte a eresurilor si daca i-ar fi lasat in bratele satanei. Caci se stie ca eresul, ca nascocire a diavolului, conduce la iad. Procedand cu asprime catre eretici, Biserica a urmarit nu vreun oarecare capriciu omenesc, ci porunca limpede a lui Hristos, Care spune despre omul de neindreptat: Iar de nu va asculta nici de Biserica, sa-ti fie ca un pagan si vames! (Mt. 18, 17).
    Aceste principii de veacuri ale Bisericii, pastrate cu sfintenie pana de curand, sunt incalcate astazi de catre o multime de crestini ortodocsi, sub influenta ratacirilor moderne si mai cu seama a asa-numitei miscari ecumenice, infiintata de Consiliul Mondial al Bisericilor. Aceasta miscare este la temelia ei de origine protestanta. Cu ea colaboreaza strans si romano-catolicismul, chiar daca, din considerente tactice, acesta, pana astazi, in mod formal, nu intra in aceasta comunitate ecumenica. La ea participa toate sectele si eresurile din lumea de astazi, care se intituleaza in chip cu totul nedrept – biserici. Ecumenismul pretinde ca poate sa uneasca pe ortodocsi cu ereticii si chiar cu cei de alte religii. Sub influenta lor si sub influenta spiritului umanismului inselator al lumii de astazi, multi spun acum: „Ce rau este in faptul ca toti credinciosii de pe pamant sa se uneasca si sa inceteze sa se mai certe intre ei?
    Argumentul este la infatisare foarte laudabil, atata timp cat se fundamenteaza pe dorinta de pace. Se stie ca niciun om intelept nu doreste sa aiba razboi. Insa in spatele acestei minunate propuneri se ascund nu planuri luminoase, ci planuri intunecoase, diavolesti, de subestimare a adevarului dumnezeiesc, de aliniere a adevaratei Biserici a lui Hristos cu adunarile ereticilor, care pretind ca ele sunt adevarate „biserici”, si de subminare a vesnicilor temelii ale uneia sfinte, sobornicesti si apostolesti Biserici, intemeiate de Mantuitorul, care este doar Ortodoxia (vezi Mt.16, 18).
    Mantuitorul a spus: Feriti-va de prorocii mncinosi, care vin la voi in haine de oi, iar pe dinauntru sunt lupi rapitori! Dupa roadele lor ii veti cunoaste! (Mt.7, 15-16). Sa vedem care sunt roadele participantilor la ecumenism, porniti sa se uneasca cu ereticii! Militand, chipurile, pentru indepartarea vrajbei cu cei excomunicati, ei intra in conflict ideologic cu propria lor Biserica si cu semenii lor. Creand legaturi cu heterodocsii, ei rup legaturile cu fratii lor ortodocsi care nu doresc sa incalce pravilele apostolice prin rugaciuni facute laolalta cu ereticii si care nu indraznesc sa acalce in picioare cuvantul lui Dumnezeu, in care citim: Daca cineva vine la voi si nu aduce invatatura aceasta, sa nu-l primiti in casa si sa nu-i ziceti: „Bun venit!” Caci cel ce-i zice: „Bun venit!” se face partas la faptele lui cele rele! (II In 1, 10).

  17. Pingback: Război întru Cuvânt » MITROPOLITUL ARTEMIE DE KOSOVO MARTURISIND DESCHIS DESPRE ORTODOXIE SI EREZIA ECUMENISTA (Tesalonic, 2004)
  18. La manastirea Petru Voda unde este staret Parintele Iustin Parvu, nu se mananca carne, nici la Manastirea Sihastria (Neamt) deci este regim de manastire. De ce la alte manastiri (ortodoxe), inaltii prelati au dat dezlegare sa se poata consuma carne ? asa prevede papa de la Roma? 🙂

  19. pe 29 May 2009 la 11:11 am # DFocsa

    @ Magda A propos de surpinderea ca centrul de la Durau (nu doar ecumenist, ci sincretist de-a dreptul, si vadid masonic) este opera “fericitului” Daniel, si ca acesta este un ecumenist feroce si mai mult ca sigur mason: CUM DE A AJUNS OMUL ACESTA PATRIARH ? Aceasta-i intrebarea. Totula fost aranjat. Incepand cu operarea bietului parinte teoctist, pe care acum il regretam tot mai mult. Dar asta dovedeste ca e o uriasa conspiratie, nu el e marele vinovcat, ci cel care l-au trimis la studii in Occident, cei care i-au ars dosarul la Revolutie, cei care l-au pus episcop fara sa fie calugar trait in manastire, cei care au facut lobby sa fie pus patriarh, cei care l-au ales….. Nu-mi vine a crede ca nu s-a stiut. Ba s-a stiut !

    TE FELICIT DOMNULE DFOCSA!!!!!!!!
    EXTRAORDINAR
    SINT DE ACEEASI PARERE CU TINE!!!

  20. Prin aceasta se va vedea ca sinteti ai Domnului ,daca veti pazi poruncile Lui.
    Din pacate ,chiar in virful ierarhiei eclesiastice, ortodoxa si catolica deopotriva nu se aplica aceasta porunca divina.

    Cu respect,Alexandru

  21. Pingback: Război întru Cuvânt » De la infricosata vedenie a Sfantului Antonie cel Mare despre eretici la “traditia” pangaritoare a “Saptamanii de rugaciune” comuna cu heterodocsii
  22. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Unde greseste Parintele Mihai Valica si cum e folosit de altii PRETEXTUL zilei Duminicii din calendar pentru a mai crea un scandal diversionist. EXPLICATII SUPLIMENTARE DIN SFINTII PARINTI DESPRE SEMNIFICATIA ORTODOXA A DUMIN
  23. Pingback: Război întru Cuvânt » TOLERANTA SI FRANCMASONERIA (3). Izgonirea sfantului nume al lui Hristos din viata publica
  24. Pingback: Război întru Cuvânt » “Zeul tolerantei si descrestinarea crestinismului. O privire ortodoxa”: TOLERANTA SI FRANCMASONERIA (1)
  25. Pingback: Război întru Cuvânt » Marturisirea hotarata, totala, dar si plina de discernamant a VLADICAI SERAFIM DE PIREU, sustinut de multi arhierei: ”SUNT ANTISIONIST, DAR NU ANTISEMIT!”, “MARELE ARHITECT AL MASONERIEI ESTE LUCIFER”
  26. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Doua maici de la Brancoveni care plecasera la stilisti s-au intors si au fost reprimite in Biserica prin mirungere/ MARTORI SI MARTURISIRI, PRETEXTE SI CINSTIRI/ PF Daniel va vorbi la Consiliul Europei despre… dialogul
  27. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Cand extremele se trezesc din adormire: MASONERIA SI EXTREMA DREAPTA FREAMATA NARILE LA MIROSUL SANGELUI/ “CARDUL CETATEANULUI” IN GRECIA – destinat tuturor tranzactiilor cu statul si, pe viitor, si tranzact
  28. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Cotidianul patriarhal despre MARELE SINOD PANORTODOX preconizat pentru 2012 si despre PROBLEMA PASCALIEI
  29. Pingback: Razboi întru Cuvânt » FOTOGRAFII, DECLARATII SI ASOCIERI SIMBOLICE… Patriarhul Daniel, in plina ofensiva de avangarda a ecumenismului antihristic. La Consiliul Europei, face apel la o educatie in spirit ecumenist. IN ROMANIA, PATRIARHUL A CO
  30. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Greu pentru Alba: P.S. Irineu Bistriteanul, ales arhiepiscop/ Papa Benedict il invita pe Patriarhul Daniel la evenimentul mega-ecumenist de la Assisi din 27 octombrie 2011
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate