PARINTELE IOAN KRESTIANKIN (1910-2006) despre TOTALITARISMUL EUROPEAN si despre “al optulea sinod”
Despre libertate şi conştiinţă
“În tradiţia şi învăţătura ortodoxă concepţia despre persoană, constituie unul dintre elementele fundamentale ale spiritualităţii şi mântuirii omului. Dumnezeu a creat omul „după chipul şi asemănarea” Sa, din această cauză l-a înzestrat cu cel mai preţios dar, darul libertăţii. Aceeaşi libertate, dacă este folosită rău, îl conduce pe om spre degradare şi depravare. Nepăsarea şi indiferenţa duhovnicească, decăderea moravurilor, înăbuşirea conştiinţei macină esenţa spirituală a omului şi-i aduc moartea sufletului. Consumerismul, înlesnirile, confortul oferite de inovaţiile tehnice, îndestularea şi prosperitatea – iată principalele tendinţe ale societăţii moderne. Toate acordurile şi formele de colaborare şi cooperare ţintesc un singur scop – consolidarea actualei situaţii materiale confortabile, excluzând din toate sferele spiritualitatea.
În mozaicul de naţiuni, confesiuni, limbi şi culturi întrunite sub steagul Europei Unite se înăspresc condiţiile pentru păstrarea identităţii şi autoorientării oamenilor şi popoarelor.
La ora actuală se resimte tot mai acut tendinţa impunerii unei nivelări şi limitări generale. Naţiunilor li se dau indicaţii despre orientarea politică „potrivită”, popoarele sunt supravegheate şi adoptă hotărâri elaborate fără ştirea lor, iar oamenii sunt constrânşi să trăiască într-un sistem de stat în condiţii de nivelare şi totalitarism. Este negată importanţa personalităţii, iar în locul acesteia este cultivat omul egoist şi de turmă. Acordul Schengen se extinde. Atitudinea faţă de cetăţeni este ca faţă de marfa cu anumite calităţi şi scopuri. Sistemul recunoaşte numai numere şi date. Adică, încetăm a mai fi persoane cu voinţă şi iniţiativă liberă, transformându-ne în obiecte informaţionale şi executoare a unor indicaţii şi interdicţii.
Ortodoxia recunoaşte primatul demnităţii şi superiorităţii personalităţii umane. Acordul Schengen o înjoseşte şi o reduce la un simplu număr. Ortodoxia abordează personalitatea umană în lumina libertăţii dăruite de Dumnezeu, de a decide şi acţiona după propriu-i discernământ, iar sistemul electronic supraveghează şi impune persoanei să gândească şi să acţioneze conform concepţiei şi comportamentului preconceput.
Sistemul European de administrare, sub pretextul creării condiţiilor pentru un trai prosper, împinge omenirea spre moarte şi totalitarism. Grecii ortodocşi şi cetăţenii liberi ai acestei ţări se opun acestei tendinţe, demascând-o şi arătându-i adevărata faţă.
Nu peste mult timp, acordul Schengen va cuprinde întreaga lume şi nu va rămâne niciun loc în afara acestei influenţe nefaste. Asta se va întâmpla în ultima etapă. Dar se pregăteşte încă din timpurile apostolice... Salvarea de această năpastă trebuie să o găsim în viaţă duhovnicească întru Hristos, pentru că acum duhul multor credincioşi care frecventează biserica nu este al lui Hristos“.
(Scrisorile arhimandritului Ioan Krestiankin, p. 29)
***
„Păstraţi poruncile transmise de către predecesorul Patriarhului Alexie. (…) Să urmăm cu stricteţe ortodoxia. Noi n-am dispreţuit niciodată alte neamuri. În acest sens, avem conştiinţa nepătată. Însă noi ne-am urmat calea strict determinată! Atât predecesorii noştri, cât şi noi, care ne îndreptăm cu fiecare zi spre celălalt tărâm, vă chemăm să păstraţi puritatea Ortodoxiei. Păstraţi cu sfinţenie limba bisericească slavonă.
Astăzi pe mulţi îi înspăimântă al VIII-lea Sinod Ecumenic. Aceasta să nu vă intimideze, ci cu tărie şi linişte credeţi în Dumnezeu, fiind încurajaţi de Patriarhul Pimen, plecat în veşnicie, care a spus într-o convorbire particulară că, dacă la viitorul cel de-al VIII-lea Sinod Ecumenic se vor lua decizii în dezacord cu cele şapte Sinoade Ecumenice anterioare, noi suntem în drept să le refuzăm. Iată testamentul său, care, deşi a fost pronunţat într-o discuţie particulară, eu îl repet a doua sau a treia oară pentru a-mi împăca conştiinţa, deoarece eu însumi i-am adresat întrebările şi mie mi s-au acordat răspunsurile. Din această cauză, acum nu mă intimidează nimic: nici timpul care trece nemilos de repede, nici alegerile care s-au făcut. Toate acestea se pot sintetiza într-o singură noţiune: noi trăim în vremuri apocaliptice. De aceea – Privegheaţi, staţi tari în credinţă, îmbărbătaţi-vă, întăriţi-vă. Toate ale voastre cu dragoste să se facă (I Cor. 16: 13-14).”
(Rusia, înainte de a Doua Venire, p. 396)
(preluate din: “Staretii despre vremurile de pe urma“, Manastirea Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil, Petru-Voda, 2007)
Din aceeasi carte, mai puteti citi:
- Proorociile schimonahiei Nila – 10 ani de la adormire (6 martie): “Mai intai de toate, rugaciunea!”
- Din profetiile mai putin cunoscute ale sfintilor (I) – “Vor veni vremuri cand ortodocsii vor fi invrajbiti intre ei…”
- Din profetiile mai putin cunoscute ale sfintilor (II): “Noi alegem crucea!”
- Viziunile Staretului rus Antonie (I)
- A doua viziune a Staretului Antonie. Invataturi
- E VREMEA DE A STRANGE RANDURILE
- Sfantul Nou-Mucenic Tar Nicolae al II-lea mult-patimitorul – sensul proniator al unei reabilitari
Cititi pe aceleasi teme si:
- Ioan Ianolide – DETINUTUL-PROFET
- Cuv. Paisie Aghioritul despre semnele timpului, Antihrist si pecetea 666
- “LA APUSUL LIBERTATII”
- DIN PARTEA PARINTELUI JUSTIN PARVU: Este vremea muceniciei! Luptaţi până la capăt! Nu vă temeţi!
http://www.cotidianul.ro/catedrala_patriarhului_daniel_e_aproape_gata_pe_hartie-89647.html
Admini, cine este Parintele Ioan Krestiankin ? Eu n-am auzit de sfintia sa pana acum.
Ce ne puteti spune despre sfintia sa?
http://www.crestinortodox.ro/parinti/parintele-ioan-krestiankin-126145.html