MOARTEA LIBERTĂȚII, MOARTEA OMULUI

26-09-2020 Sublinieri

Marian Serafim:

Dupa ce batranii au fost lasati sa moara in azile peste tot in lume, oamenilor li s-a refuzat alt tratament decat cel de virus, oamenii au fost fortati sa stea in casa pe cand economia se prabusea, inca nu ne vine sa credem ca ni se intampla noua toate acestea. Ca decidentii politici pot lua astfel de masuri impotriva propriilor popoare. Daca acest blocaj continua, al caprioarei intepenite in fata farurilor masinii, vom muri. Ca societate libera.

Paradoxul libertatii – asa cum omul poate folosi libertatea pentru a se revolta impotriva Creatorului sau, asa poate folosi libertatea si pentru a alege lipsirea de libertate, inchisoarea – a patimilor, a firii etc. Libertatea e bolovanul facut de Dumnezeu pe care nici El nu-l poate ridica, autolimitarea celui atotputernic (Soloviov). Dar acum nu numai ca oamenii sunt dispusi sa renunte la libertatea lor, dar vor limitata si libertatea semenilor, intr-un amestec de frica si ciuda, care nu are nimic rational, asa cum se prezinta indeobste, ci este rezultatul impresionabilitatii in fata propagandei. Stiinta pusa sa apere instinctualul distrugand sufletul nu e o expresie a ratiunii.

In toata aceasta criza a lipsit acut judecata rationala bazata pe dovezi empirice (evitate, cum a fost cazul neefectuarii de autopsii sau de studii ample privind eficienta tratamentelor) si cautand masuri eficiente si rationale. O preventie rationala este proportionala, iar masurile de combatere a virusului numai proportionale nu au fost si nu sunt. Se aseamana cu stangismul radical (corectitudine politica, wokeness), unde singura masura este sensibilitatea celui ce (vrea sa) se simte jignit. Nu ratiunea, «common sense» dicteaza reactiile azi, ci sentimentul de vulnerabilitate exacerbat pe toate caile. Pare ca multi oameni nu mai pot trai fara a li se asigura o securitate sanitara pentru care nici un sacrificiu nu e prea mare. Dar ce inseamna aceasta?

Ca oameni, traim intr-un continuu balans intre securitate si libertate, un echilibru instabil, caci instabile ne sunt pornirile. Insa balanta a fost data in administrare statului, iar efectele sunt directe asupra indivizilor. Cresterea securitatii inseamna scaderea libertatii si invers. Securitate maxima inseamna totalitarism, iar libertate maxima inseamna anarhie. Acceptand sa fim incuiati in casa, sa falimenteze un procent urias din afacerile mici, sa nu poata fi tratati bolnavii cronici, sa scada la jumate depistarile de cancer, sa se limiteze libertatea de circulatie a oamenilor sanatosi, sa purtam, sanatosi fiind, masti pe fata, inclusiv copiii, am ales securitatea in locul libertatii si, inca si mai mult, sacrificarea celorlalti pentru propriul confort psihologic. Dovedit fiind ca periculozitatea virusului este comparabila cu a unei gripe sezoniere si cu mult sub cea a multor boli cu care convietuim de zeci de ani, deci care nu justifica astfel de masuri, vedem ca nu numai ca am ales sa renuntam la o parte din libertate, dar aceasta renuntare a fost ca urmare a unei minciuni (andosate de stat).

Cum se face ca nici o amenintare nu cheama la mai mult control asupra statului, asupra colosilor economici si financiari, intarirea comunitatilor locale, trezirea din totala degringolada morala? Toate aceste ciume care ne lovesc – terorism, razboaie ce pun milioane pe drumuri, virusi – declanseaza intotdeauna aceeasi reactie de aparare: control sporit al populatiei. Interceptari de convorbiri si mesaje, trasaj, recunoastere faciala, termometrizare, purtat masca, izolare in casa – nici una dintre aceste masuri nu si-a dovedit eficienta in combaterea dusmanului declarat, fie el terorism, incalzire globala sau virus. Ele au muscat insa, pe rand, halci mari din libertatile individuale, lovind in acelasi timp structura sociala. E clar ca apararea e impotriva populatiei, nu impotriva agresorilor.

In acelasi timp, masurile excesive de control nu fac decat sa expuna autoritatea statului, sa puna sub semnul intrebarii legitimitatea puterii publice. Atunci cand statul impune masuri care nu sunt in primul rand in beneficiul cetatenilor, ci fie alimenteaza o retea corupta de achizitii publice (masti, medicamente neperformante dar scumpe, vaccinuri insuficient testate sau inutile etc), fie fac sa primeze coercitia in dauna masurilor legitime – populatia cedeaza si se instaureaza un regim autoritar – fie se produce o revolutie, ambele parti riscand foarte mult in aceasta confruntare. Se forteaza un stand-off, un duel in care nu este decat de pierdut, in afara celor care beneficiaza fara sa-si fi pus pielea la bataie.

Sub ochii nostri se produce o masificare prin favorizarea fortei in dauna organicitatii societatii, urmarea instinctualului (frica) in dauna ratiunii (fals crezandu-se ca oricine foloseste cifre automat imbraca hainele sobre ale stiintei), a depersonalizarii in dauna responsabilizarii. Rezultatul e o masa manipulata prin instinctual in locul unei comunitati organice, articulate in jurul valorilor comune. Intr-o societate libera, viata este pretul suprem platit pentru binele suprem, care e libertatea, pe cand intr-o societate abuzata de forta, valoarea centrala devine sacrificarea libertatii individuale in beneficiul masei, caci libertatea ameninta discursul unitar. Dai viata si iei libertate sau dai libertate si primesti viata in cusca.

La adevar nu se mai ajunge prin dezbatere, ci se elimina vocile disidente pentru a avea un adevar prefabricat, repede acceptat de masa. Raportul de forta, distructiv (a se vedea executiile simbolice ale celor ce pun sub semnul intrebarii discursul oficial), se opune si inlocuieste raportul de valoare, de fascinatie, de dragoste, de transformare prin convingere, captatio benevoletiae, singurul raport creator. Oameni ce nu-si pedepsesc copiii acasa pentru a nu le afecta personalitatea accepta ca o intreaga generatie de elevi sa fie brutalizata cu masuri abuzive nejustificate rational si o intreaga lume sa schimbe libertatea pe submisiune neconditionata in fata unei noi religii seculariste – frica de virus. In lipsa valorilor, propria umoare a zbirilor devine normativa, chit ca se invarte precum soba lui Nastratin Hogea. Iar linistea si ordinea care se astern acum au acelasi chip spectral cu al linistii si ordinii la care chema Iliescu, linistea si ordinea unui cortegiu funerar ce petrece tara la ingropaciune. Caderea economica ce se produce deja in lumea intreaga va fi pusa in spatele virusului, nu a celor care au decretat masurile mult mai nocive decat virusul, dar nimeni nu va mai vedea asta.

O lume in care interactiunea digitala devine predominanta, iar cea reala se face pe dupa masti si parapete este o lume in care societatea nu se mai poate regla prin interactiune vie intre oameni. Solidaritatea, sentimentul de apartenenta, confortul social vor fi dinamitate – sunt deja. Normele de buna cuviinta isi vor pierde relevanta aproape cu totul, de la cum te imbraci pana la cum te porti. Instrainarea risca sa devina regula. Cat ajungi sa te cunosti cu colegii intalniti doar in sedinte online? Cum sa stie profesorul ce simt copiii din spatele ecranelor sau al mastilor? Cati se vor saluta ca mai inainte, cu mastile ascunzandu-le identitatea ? Cati vor pune mana la gura cand casca? Cati vor zambi prietenos cand stiu ca fata nu li se vede? Rigoarea si respectul sunt specifice interactiunii reale, vii.

S-a invartit inelul lui Gyges al istoriei si am devenit invizibili in spatele mastilor. Stiindu-ne natura, ne asteptam sa fim mai buni cu masti pe fata? Toate aceste masuri in spatele carora ne ascundem ne predau instinctualului si nicidecum ratiunii. De la Platon la Tolkien, «departarea sociala» de dupa invartirea inelului duce la decadere interioara.

Ca si Faust, primind ceea ce ne dorim de la diavol, trebuie sa contrasemnam la masuri constrangatoare atunci cand acceptam «viata fara de moarte». Doar ca diavolul este intotdeauna un desavarsit jurist, vom primi o viata fara de moarte ce, ca in poveste, va insemna transformarea in cenusa a tot ce iubim, viata de care ne-am lipsi repede, pe cand clauzele oneroase vor fi implementate strict. Suntem, ca umanitate, in pozitia lui Porcupine din Calauza lui Tarkovski, ce a intrat in Zona pentru a i se indeplini dorinta de a-si salva fratele din moarte, dar a primit raspuns la dorinta sa cea ma profunda, care era bogatia. Pus fata in fata cu rodul rugaciunii sale, banii, s-a sinucis. La dorinta noastra cea mai puternica, de sanatate, iata, primim ceea ce traim de cateva luni, de la carantina, la copii speriati – pretul pentru obsesia noastra speculata de Leviathan.

Umanitatea trebuie sa treaca peste aceste ingradiri stupide, la fel cum Azarenka a trecut peste ele sarind s-o consoleze pe Kasatkina.

***

Arhim. Hariton – Libertatea, darul lui Hristos

Predica părintelui stareţ la mănăstirea Petru Vodă, 20 Sept. 2020 (Cuvânt la Duminica de după Înălțarea Sfintei Cruci):

(Transcriere parțială)

” […]

O altă valoare – care ține de demnitatea umană – este libertatea, pe care tot [Dumnezeu] ne-a oferit-o nouă, de când a fost Adam în rai. Dumnezeu i-a arătat libertatea deplin când i-a spus: „Adame, ai voie să mănânci și să folosești tot ce este în raiul acesta. Numai că dacă cumva vei mânca din pomul cunoașterii binelui și răului, va veni moartea peste tine. Dar eu nu te opresc”. Atâta libertate a dat Dumnezeu pe fața pământului, încât oamenii își permit să-l nege pe Dumnezeu, ba să-L și înjure pe Dumnezeu. Așa de bun este Dumnezeu, încât ne respectă libertatea umană pentru că El știe că demnitatea noastră este legată de această libertate.

Și dacă lumea aceasta rea, demonii, dracii sau oculta mondială vor să găsească orice soluții pătimașe, plăceri trecătoare, avuții lumești – strălucirea aceasta care intră în umbră după ce omul moare – mai ales ca să-i fure sufletul prin tot felul de lucruri trecătoare și plăceri pământești, iată că lumea aceasta rea caută cu tot chipul să fure și libertatea omului. Și după cum vedem noi că, începând cu anul acesta, 2020, marea libertate a omului i-a fost luată. De aceea vă spun, fraților, cu toată supărarea în suflet, noi nu ne vom mai întâlni niciodată până la sfârșitul lumii acesteia cu acestă libertate pe care noi am cunoscut-o și-n anii 2019, și-n 18, și 17, și de când am fost noi copii, și de când am fost adolescenți. Niciodată nu va mai fi libertate pe fața pământului. De ce? Pentru că lumea aceasta ocultă care ”ne iubește” ne va ține permanent întru această închisoare sanitară. Pe motivul că ei așa de mult ne iubesc! Ne țin în închisoarea sanitară. Ei ne duc ca pe cățeluși să stăm în casă până când ordonanța militară sau altfel de legi vor permite să mai ieși cândva din această închisoare la domiciliu.

Vedeți că ieri [19 septembrie 2020, n.n.], Statul Israel le-a oferit celor din țara lor 500 m. de la domiciliul lor în exterior. Atât au voie. Exact cam cât de lungă e o lesă de câine, un câine pe care-l iubești mai mult. Cam atât este libertatea omului. Și cam așa se va întâmpla și la celelalte popoare, inclusiv nouă, românilor. Pentru că chiar dacă a venit această boală sau pandemie, omul trebuie să-și rezolve această problemă tot în nota de libertate. Autoritățile pot propune, dar fiecare instituție în parte își poate fixa modul cum își protejează angajații, cum își protejează clienții sau cum își protejează credincioșii, cum este Biserica. Dar este adevărat că acum libertatea omului acum este luată de la oameni. Și când este luată libertatea de la oameni, ei nu mai au cum să-și transmită emoțiile. Cu alte cuvinte, cum zicea un mare manager în industria muzicii, mi-a zis: „Părinte, se caută să omoare spiritul.” Adică moare spiritul religios, pentru că închid bisericile, moare spiritul omului de artă pentru că nu mai are voie să-și exprime poezia lui sau teatrul, sau nu mai poate omul să meargă la o activitate sportivă, nu mai poate omul dansa. Pentru că ei atât de mult ne iubesc, încât ne-au suprimat libertatea aceasta. Și se pare că suprimarea aceasta nu va mai fi luată de pe grumazul oamenilor. De aceea, fraților, cred că una din rugăciunile pe care trebuie să le facem la Bunul Dumnezeu este și aceasta ca pe noi să ne dezrobească și de jugul păcatelor noastre, al erorilor personale, dar și de toți dușmanii ăștia sau de vrăjmașii văzuți și nevăzuți care pun pe umărul oamenilor, sub chipul iubirii, tot felul de sarcini care sunt greu de purtat. Așa am ajuns noi ca valoarea mare dată de Dumnezeu numită libertate să n-o mai putem avea oricum. Ne va lăsa lumea aceasta ocultă să îi vorbim, să-i criticăm, să le spunem în față că sunt mincinoși, dar de făcut trebuie să facem ce spun ei, pentru că legea și legiuitorul la ei sunt.

Aș vrea să vă mai vorbesc despre o altă libertate. Și anume libertatea din Biserică. Biserica ne oferă libertatea ei. Această libertate pe care Sfinții Părinți au putut s-o fixeze, s-o organizeze, să-i arate frumusețea ei. În Biserică, oamenii sunt întotdeauna liberi. Liber ești să vii la Biserică sau să nu vii la Biserică. Liber ești în Biserică să te folosești de Sfintele Taine sau nu. Dar dacă Biserica a rânduit ca toți credincioșii să se împărtășească, această libertate nu poate fi luată de nici un for de pe fața pământului. Nimeni nu ne poate spune: „Nu aveți voie să vă împărtășiți!”. Nimeni nu ne poate spune: „Nu aveți voie să vă împărtășiți cu aceeași lingură!” Nimeni nu ne poate spune: „Nu aveți voie să vă închinați la icoane!” pentru că este libertatea Bisericii. Iar tu, omule, poți să o folosești sau nu. Hristos a zis Cine vrea să vină după Mine… Cine vrea! Cu alte cuvinte, noi suntem invitații lui Dumnezeu în Biserica Lui. Sau să ținem poruncile Lui. Și dacă Dumnezeu te-a invitat, tu, omule, poți răspunde acestei invitații. Dar dacă sufletul îți este întunecat, atunci este foarte greu să înțelegi această invitație. (…)

Dacă sufletul este inestimabil și nu poate fi fixat un preț pe el, să știți că nici libertatea noastră nu are preț și nu poate fi estimată într-o valoare anume. Pentru că ea vine de la Dumnezeu și pe această libertate noi ne ducem viața, ne cunoaștem fericirea, ne cunoaștem modul de exprimare și bineînțeles și pocăința. Am greșit vorbind, am greșit gândind, am greșit făcând anumite fapte pe nota noastră de libertate, dar pocăința către Dumnezeu te ajută să te ridici. De aceea și Sfânta Evanghelie de astăzi spune că sunt mulți cei care stau aici care nu vor gusta moartea și ei vor ajunge să vadă Împărăția lui Dumnezeu venind. Numai aceștia pot simți Împărăția lui Dumnezeu, care și-au folosit libertatea în mod sincer, în mod curat, pentru zidirea lor sufletească. Să dea Dumnezeu ca libertatea noastră pe care o avem să o păstrăm cu mult curaj. Să dea Dumnezeu să aveți puterea să vă luptați pentru libertatea voastră. Cum au făcut-o și părintele Iustin, și Sfinții Martiri, cu prețul vieții lor. Să aveți puterea de la Dumnezeu folosindu-vă libertatea, să moșteniți și raiul, și Împărăția Cerurilor! AMIN!

Legaturi:

Parintele Hariton de la Petru Voda despre DRUMUL DE GOLGOTA AL CRESTINULUI SI AL BISERICII in aceste vremuri, AVERTISMENT IMPOTRIVA ACCEPTARII PECETLUIRII si CHEMARE LA VIATA LAUNTRICA: “Cine va avea lucrarea interioara din inima, acela va birui puterea raului din lumea aceasta” (si AUDIO)

PS MACARIE ne cheamă la practicarea EROISMULUI DE FIECARE ZI, dar și la AFIRMAREA DEMNITĂȚII în momentele de încercare: “Să îți aperi cerul! Să lupți pentru veșnicia ta! Să fii liber și demn și să nu îi lași să te trateze așa cum își tratează dresorul animalele de circ! Să nu-i lași să te închidă într-o colivie aurită cu lozinci perfide!” (VIDEO, TEXT)

IPS TEOFAN si PS IGNATIE la Praznicul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel, la Huși (VIDEO și TEXT): “Cel mai mare dar al lui Dumnezeu este LIBERTATEA, pe care omul o dobândeşte MĂRTURISIND ADEVĂRUL”/ “Vremurile pe care le trăim sunt cele în care OAMENII S-AU RĂCIT, nu mai au căldura dragostei. URA SE RĂSPÂNDEȘTE ȘI DEVINE CA O PANDEMIE LA NIVEL PLANETAR”

Cu vehemență și fermitate exemplară, EPISCOPUL IGNATIE al Hușilor acuză “instalarea unui DESPOTISM SANITAR, care se traduce printr-o IMIXTIUNE hilară şi ineptă în ceea ce priveşte practica liturgică a Bisericii”. Despre “MINȚILE DRILL LOCKDOWN” ale seculariștilor care doresc să reconfigureze cultul ortodox, pornind de la LINGURIȚELE DE UNICĂ FOLOSINȚĂ

PS SEBASTIAN: “Ce am învățat în izolare?” – ADEVĂRURI INCOMODE DESPRE PANDEMIE și cu ce rămânem din ea. “Prea pare profitabil coronavirusul pentru păpușarii lumii, ca să-l mai declare vreodată mort! Cred că au prins gustul conducerii lumii cu noi în case… Și atunci: Pa, libertate și democrație”

CULTUL FRICII SI AL MORTII duce la RENUNTAREA LA LIBERTATE si la LEPADAREA DE HRISTOS. Semnul “botnitei” vs. semnul crestinilor – SFANTA LITURGHIE SI IMPARTASIREA. Parintele Cezar Axinte si profesorul Mihail Chircor despre “BATALIA CU POTIRUL”. PANDEMIA ca “exercitiu” al razboiului Satanei cu Hristos (VIDEO, AUDIO, TEXT)

PĂRINTELE ILARION DE LA CRUCEA: “Nu putem să tăcem. Pentru că, dacă noi vom tăcea, PIETRELE VOR VORBI. E mai confortabil să rămâi într-o TĂCERE COMPLICE, dar eu spun că nu mai suntem în situaţia de a accepta aceste lucruri. ESTE UN TIMP AL MĂRTURISIRII”

Parintele Tudor Ciocan despre PERSECUTIA MASCATA A BISERICII IN NUMELE UNUI “INTERES SUPERIOR”, riscul dependentelor si al expunerii la informatii manipulatoare si LUPTA PENTRU APARAREA LIBERTATII SI A CREDINTEI IN DUMNEZEUL ADEVARAT: “Oricând ni se poate spune că noi suntem de vină pentru tot… Să țin cu dinții de Hristos, de Biserică, să țin cu dinții de libertatea mea, în primul rând cea interioară”

Parintele Tudor Ciocan despre “ZEUL COVID” si NOUA RELIGIE MINCINOASA care cauta castigarea sufletelor noastre, prin FRICA si SILNICIE (audio, text)

GLASUL CELUI LITURGHISESTE IN BISERICA PUSTIE… Parintele Tudor Ciocan despre experienta sfasietoare a slujirii de Bunavestire fara credinciosi si talcul duhovnicesc al ROBIEI IN CARE AM CAZUT, dupa 30 de ani: “NE-AM BATUT JOC DE LIBERTATE, dar dumnezeiesc, si ne-am vandut-o precum Edom pentru un blid de linte”

VREMEA ADEVĂRULUI, VREMEA LIMPEZIRII – Interviu pentru “Familia ortodoxă” al PĂRINTELUI CIPRIAN GRĂDINARU DIN HULDENBERG: “Nu există ființă mai ușor de controlat decât cea cuprinsă de groază”. CUM SĂ SUPRAVIEȚUIM DUHOVNICEȘTE ÎN ZILELE CONFUZIEI ȘI PANICII? (prima parte)

“E cumplit când oameni din Biserică se vădesc robi ai logicii lumii, ai spaimei, şi devin propagandişti ai liniei „oficiale”, care nu urmăreşte decât să întărească controlul asupra individului”. VREMEA ADEVĂRULUI – continuarea interviului pentru “Familia ortodoxă” al PĂRINTELUI CIPRIAN GRĂDINARU din HULDENBERG (II)

Protos. Hrisostom de la Putna: “DE CE NE RUȘINĂM NOI SĂ NE ÎNCHINĂM LA ICOANE, CA ȘI CUM AR AVEA COVID SAU NE ÎNCHINĂM CU MASCA PUSĂ? Vrem să se sfințească masca atingându-se de icoană? OARE CHIAR N-AM ÎNȚELES NIMIC?! Credeți că lucrurile se vor opri aici? Credeți că nu vor urma alte și alte valuri de atacuri?” (VIDEO, TEXT)

“SE NUMEȘTE REEDUCARE!” – Cuvânt mărturisitor despre PAN-DEMONIA GLOBALĂ: “Satana nu mai are răbdare! Dacă vrei să robești un om, îi insufli ÎNDOIALĂ, FRICĂ, îi ataci temelia valorilor și îl DEZBINI. Te folosești de MANIPULARE și pui toate armele în lucrare. Media NE OTRĂVESC MINTEA în fiecare clipă, vor să fim înfricoșați și slabi”

 

***

Filosoful belgian MICHEL WEBER despre PROIECTUL TOTALITAR al crizei Covid-19. „Dacă populația rămâne izolată în teroare, nimic nu va sta în calea CELUI MAI BARBAR REGIM din toate timpurile”

GIORGIO AGAMBEN despre instaurarea „TERORII SANITARE” și permanentizarea DISTANȚĂRII SOCIALE. Se va mai putea defini o astfel de societate ca fiind UMANĂ?/ Fostul președinte al Cehiei, Vaclav Klaus: DACĂ OAMENII NU VOR SPUNE NU, NE AȘTEAPTĂ O DISTOPIE!

CULTUL SIGURANȚEI ȘI MEDICINA CA RELIGIE. Mircea Miclea despre efectele izolării sociale: „Oamenii o să renunțe la libertate. Și asta e grav, extrem de grav!”/ GIORGIO AGAMBEN: „Gândirea acelora care continuă să caute adevărul și să respingă MINCIUNA DOMINANTĂ va fi, așa cum se întâmplă deja în fața ochilor noștri, respinsă și acuzată de răspândirea de știri false”

PSIHOLOGIA PANDEMIEI. Profesorul MIRCEA MICLEA despre “NOUA RELIGIE A SIGURANȚEI” în contextul combaterii coronavirusului. “Să ne uităm și în alte părți, SĂ INTEGRĂM PERSPECTIVELE, informațiile. Prin GÂNDIRE CRITICĂ și integrare ne vom apropia mai mult de adevăr și, cum zice Cartea, ADEVĂRUL NE VA FACE LIBERI!”

Filosoful italian Giorgio AGAMBEN despre CONTAGIUNE și NORMALIZAREA STĂRII DE URGENȚĂ

Regizorul CRISTI PUIU, reflecții amare despre „REGIMUL CÂINESC” și „non-sensul de talie cosmică” al DISTANȚĂRII SOCIALE și restricțiilor anti-covid. „Mi-e teamă că ne îndreptăm către o formă de TOTALITARISM pe care nu îndrăznim să îl denumim. Când vom ajunge să ne gândim o să ne gândim din puşcărie la asta”

“Sfoara și săpunul le aducem noi sau ni le dați dumneavoastră?”. CRISTI PUIU – un om liber denunțând ABUZUL DE PUTERE al celor care folosesc INJECTAREA FRICII și MECANISMUL ȚAPULUI ISPĂȘITOR la adresa cetățenilor. “Poate exista o dictatură globală? De ce nu? De fiecare dată când apare o opinie contrară, oamenilor li se pune PUMNUL ÎN GURĂ. Cred că lucrurile se vor rostogoli progresiv până în fundul Iadului” – INTERVIURI VIDEO (și text)

Interviu cu Jean-Jacques Crèvecœur despre gestionarea crizei pandemice prin TORTURĂ PSIHOLOGICĂ și MANIPULARE A MASELOR

NOUA ORDINE COVID. De la biosecuritate la totalitarism/ Filosoful BERNARD-HENRI LEVY: este reacția față de virus un triumf al PĂPUȘARILOR LUMII și o repetiție pentru un nou mod de a ARESTA SI ASUPRI oamenii?/ Covid-19 ca LOVITURĂ DE STAT

SCHIMBAREA UNEI ERE. Filosoful coreean Byung-Chul Han despre ȘOCUL PANDEMIC și BIOPOLITICA DIGITALĂ care preia controlul CORPURILOR noastre într-o societate disciplinară. „Virologia descurajeaza teologia”/ Laurent Gayard despre atracția pentru modelul chinez al TOTALITARISMULUI DE CONSUM

NOUL TOTALITARISM PATOLOGIZAT sau Bine ați venit în Minunata Nouă Normalitate

Reflecții asupra crizei pandemice/ DRUMUL SPRE TIRANIE e pavat cu pandemie/ SALVAȚIONISMUL MEDICO-PENITENCIAR și privarea de realitate/ O gigantică operațiune de FALSIFICARE a adevărului

Tucker Carlson denunță instaurarea TOTALITARISMULUI în numele sănătății publice. „Au pus națiunea în arest la domiciliu. Asta se întâmplă astăzi, chiar acum” (Video)

Reacția unui tânăr MUSULMAN din Iași: Cum să ceri BISERICII să se înregimenteze în ceea ce va fi SOCIETATEA PENITENCIARĂ a lumii de mâine?/ PROTEST în ILLINOIS. Amintind persecuția comunistă, PASTORI români REFUZĂ să se conformeze DIRECTIVELOR abuzive/ Expert OSCE: desconsiderarea LIBERTĂȚII RELIGIOASE deschide fereastra comportamentelor AUTORITARISTE PERICULOASE

REACȚIE PUTERNICĂ ÎN SPAȚIUL CATOLIC ÎMPOTRIVA „ODIOASEI TIRANII TEHNOLOGICE”. Cardinali, episcopi, medici, jurnaliști și avocați semnează un APEL în care avertizează asupra pregătirii unui GUVERN MONDIAL DISCREȚIONAR prin măsurile de combatere a pandemiei și reclamă AUTONOMIE în ceea ce privește CULTUL LITURGIC

OPINII #In-numele-Libertatii. CENZURA COVID, semnele intoarcerii in forta a POLITIEI GANDIRII, a TURNATORIEI GENERALIZATE si a jinduirii dupa “tatuci” salvatori. ASASINAREA DEZBATERII PUBLICE si linsajul vocilor alternative. GENERATIA “MARELUI INCHIZITOR”, pentru care LIBERTATEA celuilalt este un AFRONT/ “Cine hotaraste ca sunt STIRI FALSE? Cei care detin PUTEREA. Fix la fel cum, pe vremuri, Europa Libera era interzisa de comunisti”

MARELE CONSPIRATOR si DISCIPLINAREA LA SCARA PLANETARA/ “Injecteaza FRICA si STAPANESTE!” sau drumul inapoi de la Huxley la ORWELL/ Apocalipsa LIVE, omul complet VIRTUALIZAT si auto-decapitarea lumii/ COVID-19: BOMBA care distruge civilizatia. VIRUSUL TOTALITARISMULUI si MIZA REALA A ”RAZBOIULUI LINGURITEI” “Zilele cand Cipul va deveni obligatoriu nu sunt departe. Mai aproape este insa vacccinarea obligatorie”

PAN-ISTERIA COVID-2019 – o criza provocata si un razboi psihologic, ca PAS NECESAR SPRE DICTATURA A “STATULUI GLOBAL”? Care este rolul OMS in aceasta afacere cu SANATATEA si FRICILE oamenilor? Dr. VASILE ASTARASTOAE: “Speriati de epidemie, oamenii par sa se fi resemnat cu noile intruziuni si, uneori, chiar accepta cu bucurie introducerea unui SISTEM DIABOLIC de SUPRAVEGHERE SI CONTROL”

“ȘCOALA DE CORECȚIE” COVID-19 sau REEDUCAREA întru ALIENARE, DE-SOCIALIZARE, NE-FIRESC/ “A-i chema pe copii la şcoală în condiţiile închipuite de Ministerul Educaţiei este o mare bătaie de joc și o alternativă mult mai proastă decât învăţământul online”/ CARMEN TĂNASE: “Copiii sunt ținta acestei lumi noi. Cei care sunt în formare acum vor fi învățați să stea într-un pătrățel, de mici” (VIDEO)

DE LA NAZISM LA MASKISM. O critică franceză a politicii copilului sacrificat pe altarul angoasei iraționale a adulților. „Când o să ne dăm seama oare de OROAREA la care îi supunem? Și o întrebare rămasă fără răspuns: DE CE?”


Categorii

Duminica dupa Inaltarea Sfintei Cruci, Mari duhovnici, preoti si invatatori, Meditatii duhovnicesti, Opinii, Pandemia noului coronavirus, Portile Iadului, Prigoana impotriva crestinilor, Reeducarea ieri, azi si maine, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

1 Commentariu la “MOARTEA LIBERTĂȚII, MOARTEA OMULUI

  1. Ceea ce se intampla acum nu are nici o treaba cu securitatea maxima sau minima, este raspunsul “maxim” la ceea ce accepta si vor gloatele carora li s-a luat “pulsul” inainte, prin tot felul de teste. La Mosii de vara am fost la o biserica din Romania si desi legea guvernantilor era ca afara sa nu se poarte masti, ei bine, in curtea bisericii au fost doar cateva persoane fara masca, restul lumii a purtat masca, benevol, preventiv, pro-activ sau cum sa-i mai zic?
    Lumea de azi este de toata jena, dracul vine doar cu solutii la situatie.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate