update – Aproape 90% dintre elevi inscrisi la ORA DE RELIGIE. Un prim asalt respins, dar nu e momentul de triumfalisme. URGIA ANTICRESTINA E DOAR LA INCEPUT

6-03-2015 9 minute Sublinieri

Duminica-Ortodoxiei-la-Galati-4-martie-2012-a

Dezbaterile impotriva predarii religiei in scoli s-au dovedit a nu fi o problema reala, avand in vedere procentul foarte mare al parintilor care si-au exprimat in scris optiunea pentru participarea copiilor la aceste ore, a declarat, sambata, ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, intr-o conferinta de presa organizata la Braila.

“Procentul este unul foarte mare, ceea ce inseamna ca dezbaterile pe tema predarii religiei in scoli s-au dovedit a nu fi o problema reala. Daca la inceput imi exprimam oarecum ingrijorarea pentru acoperirea normelor didactice pentru colegii nostri profesori de religie, care si-au inceput activitatea in septembrie 2014, este vorba despre 4.200 de cadre didactice din totalul de 6.200 de profesori de religie din sistem, acum nu mai am nicio emotie”, a afirmat Cimpeanu, potrivit Agerpres.

Ministrul a precizat ca pana vineri, la ora 18,00, procentul cererilor inregistrare pentru participarea la orele de religie a elevilor din clasele I-XII era de 89,75%, iar aceasta nu este situatia definitiva.

“La nivel national, pana in cursul zilei de ieri, au fost depuse optiuni pentru participarea la orele de religie clasele I-XII intr-un procent de 89,75%, dar colegii nostri au continuat inregistrarea in sistem a optiunilor primite. Sunt optiuni depuse la nivelul multor scoli care nu au fost introduse in sistem. In mod evident, daca optiunile au fost exprimate, chiar daca data de 6 martie e depasita, toate aceste optiuni vor fi introduse in sistem. Acesta este un statut intermediar al acestor raportari. Avem un maxim de 97,6% in judetul Dambovita si un minim de 80,4%. In Braila avem 90,2%, un procent peste media nationala”, a spus Cimpeanu.

Acestora li se adauga si optiunile exprimate pe parcursul perioadei de inscriere in clasa pregatitoare, care se desfasoara in prima etapa, conform calendarului, pana pe date de 13 martie. […]/ integral pe hotnews.ro

  • Romania Libera:

Ministrul Educaţiei susţine că aproape 90% dintre elevi s-au înscris la cursurile de religie

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, susţine că 88% dintre elevii care fac în prezent religie s-au înscris să urmeze în continuare acest curs iar, dintre copiii înscrişi la clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2015-2016, 93,45% au optat de asemenea să studieze religie, informează Mediafax.

Până vineri la ora 12.00 au fost introduse în baza de date 2.082.476 de cererei de înscriere la ora de religie, în condiţiile în care 2.364.838 de elevi au această disciplină opţională în oferta educaţională. Totodată, dintre cele 137.293 de cereri de înscriere la clasa pregătitoare pentru următorul an şcolar, pe 128.300, respectiv pe 93,45 la sută, figurează opţiunea pentru ora de religie, a mai anunţat ministrul.

La nivel naţional, în învăţământul preuniversitar sunt 3.095.000 de elevi, dintre care doar 2.364.838 sunt eligibili pentru studiul religiei, restul fiind cei din grădiniţe, şcoala postliceală, dar şi formele de învăţământ seral sau fără frecvenţă.

Curtea Constituţională a decis, în 12 noiembrie 2014, că articolul 18, alineatul 2, teza I din Legea educaţiei naţionale privind obligaţia de a face cerere pentru ca un elev să nu participe la ora de religie este neconstituţional, oficiali ai CC precizând că, urmare a hotărârii, o astfel de solicitare va trebui făcută de cei care vor să studieze disciplina. CC arăta, în motivarea deciziei, că oferta educaţională pentru această disciplină este de natură să afecteze libertatea de conştiinţă.

Decizia CC devine executorie după 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial, respectiv în 9 martie.

Inspectorul General Școlar: 85 la sută dintre elevii bucureşteni, înscrişi la religie

Ponderea elevilor bucureşteni înscrişi pentru a continua pregătirea la disicplina religie era, vineri, la ora 12.00, de 85 la sută, dar procesul este dinamic, a declarat, inspectorul General Școlar Constantin Trăistaru, relatează Mediafax.

El a transmis că, până în acest moment, s-au înscris 160.000 de elevi, din totalul celor 188.000 eligibili pentru studiul acestei discipline, a spus inspectorul general şcolar, cu precizarea că mai sunt cereri de validat.

La nivel naţional, în învăţământul preuniversitar sunt 3.095.000 de elevi, dintre care doar 2.359.880 sunt eligibili pentru studiul religiei, restul fiind cei din grădiniţe, şcoala postliceală, dar şi formele de învăţământ seral sau fără frecvenţă.

În formularul de înscriere se solicită directorului unităţii de învăţământ participarea elevului la orele de religie, cu menţionarea unuia din cele 18 culte recunoscute conform Legii 489/2006, printre care: Biserica Ortodoxă Română, Biserica Romano-Catolică, Biserica Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România, Cultul Musulman, Arhiepiscopia Bisericii Armene, Biserica Reformată din România, Biserica Evanghelică Română, Biserica Creştină Adventistă de Ziua a Şaptea din România şi Organizaţia Religioasă Martorii lui Iehova. […]

Furtuna artificială din jurul religiei în şcolile româneşti se încheie cu o victorie a Bisericii Ortodoxe Române: majoritatea covârşitoare a părinţilor au depus cereri pentru menţinerea acestei materii, conform datelor furnizate de ministrul Educaţiei.

Nu am nicio îndoială că vor apărea în zilele ce urmează îndrăzneţe investigaţii jurnalistice care vor dezvălui semnături false, manipulări, presiuni şi – de ce nu? – chiar torturi aplicate părinţilor şi copiilor pentru menţinerea orelor de religie. Corul bocitoarelor seculariste îşi va relua fără preget intonarea gângavă a mantrelor favorite: 18.000 de biserici versus 400 de spitale, statul să nu mai sprijine financiar cultele, catedrala costă 200 de miliarde de euro, preoţii au salarii mai mari decât medicii etc.

Bineînţeles, va fi condamnată aprig campania de promovare a religiei în şcoli organizată de Biserica Ortodoxă Română, conform logicii strâmbe că este permisă o campanie mediatică susţinută împotriva bisericii, dar biserica nu are voie să se folosească de aceleaşi mijloace. „Ia-l de pe mine că-l omor!” Dacă s-ar apuca cineva să scormone în vieţile private ale propovăduitorilor Remus Cernea şi Emil Moise aşa cum s-a întâmplat în cazurile a sute de preoţi, răcnetele de indignare ar depăşi decibelii deranjanţi ai clopotelor din bisericile citadine şi poate chiar trâmbiţele de la Ierihon. 

Pe de altă parte, rămân nerezolvate problemele Bisericii Ortodoxe Române: profesorii de religie cu pregătire precară, manualele prost alcătuite (dar aici vorbim de o problemă generală a învăţământului românesc), transformarea parohiilor într-o reţea de multi-level marketing destinată strângerii de fonduri pentru o catedrală mult prea ambiţioasă, luxul afişat de unii înalţi ierarhi, ruptura dintre cler şi credincioşi. Însă mirenii au trecut peste toate acestea şi şi-au înscris copii pe mai departe la orele de religie.

Esenţa dezbaterii nu este reprezentată de menţinerea sau scoaterea din programa şcolară a orelor de religie, până la urmă românii au rămas creştini şi după jumătate de secol de comunism, fără religie în şcoală. Miza chestiunii este alta: ingineria socială, modificarea generaţiilor viitoare. O minoritate agresivă s-a folosit de chiţibuşuri avocăţeşti cu intenţia de a elimina „îndoctrinarea” copiilor majorităţii populaţiei. 

Ţinta mărturisită: peste câteva generaţii religia să nu mai aibă nici o relevanţă în România. Aş fi de acord să fie scoasă ora de religie din şcoli cu condiţia interzicerii oricărei ore de etică, morală sau educaţie civică în care să se facă propagandă secularist-ateistă. Deocamdată ora de religie va fi menţinută pentru majoritatea elevilor din România, însă va trebui să ne pregătim să respingem introducerea educaţiei civice care clădeşte „omul nou” după chipul şi asemănarea lui Remus Cernea. 

Între timp, Biserica Ortodoxă Română trebuie să-şi rezolve problemele interne şi să revină la tradiţia care a ţinut-o sute de ani: legătura vie dintre cler şi credincioşi. Clipurile de propagandă nu rezolvă nimic pe termen lung.

În campania îndreptată împotriva orei de religie mai multe idei au fost reluate obsesiv, pentru a se fixa temeinic în mintea românului. Părintele trebuia să conștientizeze cât de periculoasă și nefolositoare pentru educația copilului este învățătura creștină. Din fericire mintea românului de pe urmă a fost mai presus de estimarea adversarilor iar manipulările nu au prins. Încă o dată părinții au mărturisit identitatea spirituală a României prin cele peste 2.000.000 de cereri completate, credința că Dumnezeu este iubire și iubirea este de la Dumnezeu.

Am abordat în rândurile următoare șapte dintre cele mai ”rulate” dintre aceste clișee, cu siguranță nu sunt singurele dar eu cel puțin le-am întâlnit la fiecare click, emisiune, articol ce au vizat acest subiect.

1. Ora de religie îndoctrinează!

Dacă ora de religie îndoctrinează în România, atunci îndoctrinează și în Europa. 30% dintre elevii germani dau la bacalaureat obiectul religie având în programă două ore pe săptămână. Mai mult, în trei dintre landurile germane a fost acceptată în școli și ora de religie creștin ortodoxă. Învățământul confesional este o normă a libertății și democrației fiind prezent în Europa în state precum Germania, Austria, Finlanda, Belgia, Spania, Italia, Polonia, Ungaria, Portugalia sau Olanda.

În aceeași cheie dacă ora de religie îndoctrinează acum, a îndoctrinat și în trecut. Rezultă de fapt că noi toți suntem un neam de îndoctrinați, de la Neagoe Basarab cu învățăturile lui către fiul său Teodosie până la părinții noștri ce au avut grijă să ne boteze în ascuns pe vremea comunismului.

Ideea de îndoctrinare eu o văd de fapt ca justificarea unei intoleranțe față de valorile tradiționale. Conform celor care atacă ora de religie cetățenii creștini ai acestei țări ar trebui să își uite sistemul de valori iar copiii acestora să primească o educație neutră, străină de aceste repere, treptat Biserica ar trebui să se retragă sau să fie ”retrasă” din învățământ, din istorie, din societate. A fost de-a dreptul toxică intervenția unor domni ”specialiști” veniți să acrediteze această idee în dezbaterile ce au avut loc la Hotnews sau Gândul. Poți numi educația îndoctrinare? Poți, dacă vrei să manipulezi.

2. Ora de religie promovează intoleranța!

Studiile sociologice demonstrează contrariul. Conform celui mai recent sondaj realizat în România deFundația pentru o Societate Deschisă ”ateii sunt mai intoleranți decât majoritatea românilor față de aproape toate grupurile sociale în legătură cu care au fost chestionați: romi, sectanți, maghiari, musulmani, evrei, săraci.” În măsura în care ateii militează împotriva orei de religie iar aceștia nu participă la ora de religie, logica simplă ne arată că de fapt ora de religie promovează în societatea românească toleranța.

În acest context declarații de genul ora de religie este ”un sistem idiot, care atrage idioți și produce alți idioți” făcute de Toma Pătrașcu, reprezentant ateu, nu dovedesc decât nevoia de toleranță în societatea românească. Barba non facit philosophum domnule Toma Pătrașcu!

Istoria recentă ne-a arătat unde poate duce o ideologie atee. Aceasta ucide omul, ucide identitatea sa, mă gândesc la reeducările din temnițele comuniste, din lagăre, la milioanele de execuții și deportări. Articolul 29 din Constituție subliniază că ”libertatea conştiinţei este garantată; ea trebuie să se manifeste în spirit de toleranţă şi de respect reciproc.” Ori exact aceste dimensiuni lipsesc în discursul secularist de astăzi, respectul pentru valorile celuilalt și toleranța.

3. Locul orei de religie este în biserică, statul român este un stat laic

Cum s-a afirmat și în manifestul comunității Părinți pentru Ora de Religie o educaţie complexă, completă şi de calitate a copiilor presupune și dimensiunea spiritualității iar aceasta se desăvârșește în familie, în biserică și în școală.

Dorința creștinilor de a își educa și crește copiii în armonie cu învățătura creștină, printr-o oră de educație spirituală în acord cu Sfânta Scriptură, a fost fundamentată de Constituție fără echivoc în articolul 32: ”În şcolile de stat, învăţământul religios este organizat şi garantat prin lege.”

Mai mult articolul 33 din Constituția României punctează: ”Statul trebuie să asigure păstrarea identităţii spirituale”. Tradiția spirituală a României este creștinismul, o mărturisește fără echivoc istoria. Componenta spirituală a fost exclusă din școala românească doar prin grefarea forțată a comunismului în spațiul românesc.

Statul român nu este un stat laic iar aceasta nu o spun eu, o spun specialiștii în Drept Constituțional din România. Toți ne dorim astăzi un stat modern dar în nici un caz laicitatea distructivă din Franța care a scos în stradă peste un milion de protestatari. Înainte de venirea la putere a comuniștilor Biserica a fost prezentă activ în societate. Este tradiția spirituală a acestui neam, așa au trăit românii până să le fie impus comunismul de către regimul sovietic de ocupație.

4. Problema manualelor de religie

În toate dezbaterile și articolele îndreptate împotriva orei de religie a fost citat obsesiv un manual retras de doi ani, publicat de o editură particulară și aprobat de facto de comisia Ministerului Educației. A pleca de la două exemple din acest manual și a vorbi despre manualele de religie în general, fără a le cunoaște măcar conținutul și mă refer în special la domnul Toma Pătrașcu pe care l-am avut partener într-o dezbatere, este greu de calificat.

Calitatea manualelor din învățământul românesc este absolut necesar să fie îmbunătățită și manualele de religie nu fac nici ele excepție. Bunăvoință există, slavă Domnului! Eu personal cred că parteneriatul dintre Ministerul Educației și Biserica Ortodoxă încheiat în 2014 este cadrul optim pentru aceste îmbunătățiri.

5. Libertatea de conștiință a părinților

Adeseori a fost invocată în dezbateri, de exemplu în discursul domnului Remus Cernea, libertatea de conștiință a părinților.

Ceea ce nu cunosc toți părinții este că societatea civilă atee face constant presiuni asupra Ministerului Educației pentru introducerea unei orei de educație sexuală ca materie obligatorie în școli, într-o formulă departe de orice abordare creștină. Un astfel de proiect pilot a fost susținut de către ASUR și în cadrul ultimului Festivalul al Științei, este vorba despre programul ”Sexul versus Barza”. Ce fel de libertate de conștiință au părinții creștini care nu vor putea să își retragă copilul de la o materie în care sunt inserate idei pro-avort sau în care se face propagandă pentru stilul de viață homosexual?

6. Școala este pentru știință!

”Infiltrarea Bisericii în sistemul de educație este o realitate tristă și care nu este de natură a încuraja educația științifică” rostită de Toma Pătrașcu bate foarte bine cu “Religia este opiu pentru popor, religia trebuie să fie declarată o chestiune particulară.” Vladimir Ilici Lenin

Pentru ateismul militant științele sunt rodul raționalismului care eliberează umanitatea de religie. Ceea ce se obliterează complet este faptul că mulți oameni de știință au putut să pună bazelor cunoașterii științifice și să revoluționeze domenii precum medicina, fizica, astronomia sau matematica fiind în același timp oameni profund religioși. Mă gândesc pe scurt la Newton, Pasteur, Pascal sau Euler dar și la Nicolae Paulescu sau George Manu. Recunoașterea realizărilor acestora oameni înseamnă totodată acceptarea inexistenței vreunui conflict între educația religioasă și gândirea științifică. Virtual vorbind copiii acestor inventatori nu ar fi lipsit probabil de la ora de religie, părerea mea…

7. Să fie studiată istoria religiilor, ora de religie are o abordare unilaterală!

Încă din primul an de școală copiii învață despre Oamenii din lumea întreagă și despre diversitatea acestora. În fiecare clasă a învățământului liceal sunt abordate teme referitoare la alte religii și confesiuni pornind cu religiile antice în clasa a IX-a, cele orientale în clasa a X-a (hinduismul, budismul, confucianismul) și continuând cu iudaism, islam și istoria creștinismului în clasele a XI-a și a XII-a.

Din punct de vedere pedagogic studiul comparat al religiei este o excentricitate, nu poate fi abordat la ciclul primar sau gimnazial. În Uniunea Europeană istoria religiilor se predă efectiv în locul religiei confesionale în Estonia și modelul este din punct de vedere sociologic nesemnificativ.

Epilog

Astăzi expiră termenul de depunere a cererilor de înscriere pentru ora de religie. Deja celebra aplicațieSIIIR duduie sub degetele doamnelor din secretariate, cel puțin în București sunt încă mii de cereri neprocesate.

Ceea ce rămâne după această campanie este mobilizarea mărturisitoare a părinților. România, contrar vremurilor, este spirituală prin excelență și poate fi unită în credință. Din punctul meu de vedere este un destin și mă bucur că se vădește chiar și în acest context.

Totodată și cele rele au ieșit la suprafață cu acest prilej, să avem fiecare dintre noi grijă la ura de după ușă, este un semn că avem de lucrat cu noi înșine indiferent prin ce metodă și pe ce cale. Speranța mea este ca prin urmarea binelui aproapelui să putem desăvârși unitatea noastră iar ora de religie duce acest mesaj în școala românească.

*

*


Categorii

1. DIVERSE, Articolele saptamanii, Educatie, George Damian, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

104 Commentarii la “update – Aproape 90% dintre elevi inscrisi la ORA DE RELIGIE. Un prim asalt respins, dar nu e momentul de triumfalisme. URGIA ANTICRESTINA E DOAR LA INCEPUT

<< Pagina 1 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. 90% din elevi înscrişi.

    Echipa anti-BOR nu se sperie, nu se tânguie şi mai ales nu dă înapoi noci un milimetru.
    A schombat interpretarea.
    A…, nu ora de religie era problema. Problema e îndoctrinarea. Problema o constituie manualele, profesorii de religie…

    Au reluat asaltul.
    “Ora de religie… ? Da! Dar numai cum vrem noi!!!. Numai cum decidem noi!!!.
    Religie ? Da. Dar nu după cum cere Dumnezeu. Nu după cum îi place lui Dumnezeu, ci după cum cerem noi. După cum vrem noi!!!.

    Dacă e cum o vrea Dumnezeu… e îndoctrinare!

    Dacă e după cum o vor ei… nu-i îndoctrinare!

  2. Eu am o propunere adresata secular-umanistilor: sa lupte, in continuare, pentru dreptul puilor de delfini (aia a lui Cernea) de a nu participa la orele de inot! Sau macar sa faca parintii o cerere!
    Mi se pare un ideal in deplina conformitate cu logica lor ateista!

  3. Au crezut că chestia cu CCR va soate ortodoxia, prin scoaterea orei de religieortodoxă, a copiilor orodocşi, cât ai zice ASUR.
    “Domnii” aceştia au ce au cu copii noştrii, nu cu ai lor.
    Şi a fost… ŞI e atât de clar! Cui nu-i convine, cui nu-i place, nu face cerere şi nu are treabă cu îndoctrinarea, cu manualele şi profesorii şi cu c, mă rog, nu le convine.
    Dar, nu dom-le. Nuuuu!!!. Nu aşa!!!!!!!
    Ei au facut toată scamatoria asta, pentru copiii ortodocşilor, nu pentru ai lor, pe care nimic şi nimeni nu-i obliga să participa la respectiva oră.

    Asta este doctrina, Cernea, Asur, Macovei şi a. .. departamentul de stat a… care doctrină nu e doctrină… e, drepturile omului

  4. Totusi…totusi… 6 martie 1945 (gresesc?) – 6 martie 2015.

    Chiar sa fie o coincidenta?? Nu e de BUN augur?? Ca doar nu o fi de rau augur…zic.

  5. Din pacate si cei care se pronunta “Pro” in privinta religie in scoli au o viziune cel putin sincretista.Am vorbit de curand cu o profesoara de religie care a marturisit ca i s-au facut presiuni la o intrunire a profesorilor ,directorul avertizand-o dur in privinta “jignirii ” celorlalte” culte. Si nu e un fenomen singular.Amintiti-va de disputa de pe Realitatea.Acel domn specialist in Constitutie(daca nu gresesc,fost Avocat al Poporului) ,in urma precizarilor lui Remus Cernea in legatura cu manuale de acum 10 ani in care erau “jigniti monstruos” penticostalii tremuratori si greco-catolicii,mai ca s-a delimitat violent de astfel de “nebuni” ,care daca predau “asa o religie ” in scoli,ar trebui dati afara mintonas de BOR.

    Lupta se duce pe toate fronturile,iar Al Rau e in pole-position.
    Ma mir totusi ca au fost inscrisi atatia,avand in vedere ca peste 300.000 de copii traiesc fara ambii parinti in acest moment.Probabil s-au movilizat Bisericile din strainatate.

    Mai nou pe anumite site-uri sunt prezentate “abuzurile dirigintilor” care preseaza toti copii sa vina cu cererea “completata” .Sigur ca respectivi nu iau in considerare ca multi la sectiunea “Religie” trag o linie,si astfel nu vor fi repartizati nicaieri.Manipulari grosolane.Asta dupa ce acu mcateva minute CTP ii facea pe unii crestini habotnici si “lingatori” de ciolane( a se vedea inregistrarea,cand va aparea) .

  6. Este şi meritul Patriarhiei că s-a implicat activ. Păcat că doar pentru interes material, când primordial ar trebui să fie cel duhovnicesc. Adevăratul interes este nu de a nu pierde şcolile teologice şi profesorii de religie, ci religia în sine, cea ortodoxă.
    Poate acum se intuieşte mai bine ce s-ar realiza printr-o implicare asemănătoare în toate palierele vieţii duhovniceşti. Poate ar fi multe probleme scoase la iveală, dar şi multe rezolvări. nu se poate însănătoşire fără convulsii.
    Eu cred că aceasta este situaţia de pe teren: poporul este credincios în proporţie covârşitoare, dar inerţios. Avem nevoie de conducători buni. Şi trebuie să recunoaştem că nu sunt uşor de găsit şi de asumat…

  7. Doroteea,
    6 martie…
    Nu cred că e de bun augur.
    Decizia CCR, nu va fi retrasă. Atacul unei imfime minorități susținută total de puterea dinlăuntru şi din afară a pus majoritatea sub papuc.
    Începutul noii dictaturi. Cea mai cumplită şi mai grozavă din câte au fost, cea care va fi cea mai puternică pentru că se foloseşte de slăbiciunea fiecăruia, pentru că-i va controla totul în permanență, pentru că-l va coborâ prin slăbiciuni şi împătimiri până la cea mai înfricoşătoare robie posibilă.
    Ne simțim apărați de constituție ?
    Se va schimba şi constituția.

    6 martie 2015…
    Majoritatea cere în scris un drept garantat de constituție, la moftul unei minorități.
    Dar să descidem bine ochii, acea minoritate reprezintă degetul unui stăpân, în fața caruia cei de la putere nu îndrăznesc nimic.

  8. Ce mare BUCURIE…!
    Iar acum dupa “asaltul” ateilor asupra CREDINTEI STRAMOSESTI a romanilor, urmeaza CONTRAATACUL cetatenilor romani care sunt crestini ortodocsi practicanti asupra ASUR si asupra institutiilor care SPRIJINA PROPAGAREA ateismului in viata copiilor, fiindca stim prea bine ce TIP de oameni a creat si produs ATEISMUL in regimul comunist…si anume MONSTRI tortionari si criminali cu chip de om care au TORTURAT si UCIS zeci de mii de romani adevarati, pentru simplu fapt ca AU CREZUT IN DUMNEZEU ca si stramosii lor…., chiar daca acesti MONSTRI nu au fost deosebit de numerosi, dar au existat…!
    Apropo pe PARINTII cetateni romani, care s-au asociat in APOR si au creat aceasta ASOCIATIE, nimeni nu-i poate impiedica sa INFIINTEZE in viitorul apropiat UN PARTID POLITIC CRESTIN AUTENTIC, sau o UNIUNE POLITICA CRESTINA, care sa-i reprezinte in Parlamentul Romaniei, si care sa contribuie activ la:
    -modificarea legislatiei invatamantului intr-o maniera mult mai compexa cu accente PROvalori Crestine,
    -SCOATEREA in afara a Organizatiilor care perturba PACEA si BUNA CONVIETUIRE SOCIALA si care propaga in viata statului idei care ii INVRAJBESC pe romanii de treaba si “de buna credinta”, chiar daca aceasta credinta este …ORTODOXA…!
    – Promovarea Valorilor Crestine intr-o maniera mai ACTIVA in viata statului, care asa cum se stie si s-a aflat de catre multi cetateni, dar numai ateii nu vor sa accepte NU ESTE LAIC…, ci doar NEUTRU fata de cultele religioase (singurl stat din LUME care este LAIC prin defintie este FRANTA si ATAT…)!
    Asadar APOR poate servi ca MODEL de infiintare DE CATRE ACEEASI PARINTI, sau si mai multi cetateni…romani, A UNUI PARTID POLITIC CRESTIN…sau a unei UNIUNI POLITICE CRESTINE!
    A fost greu pana s-a infiintat APOR, caci de acum incolo, membrii APOR pot fi chestionati si intrebati si responsabilizati la ADUNARILE GENERALE ale Asociatiei sau ale fiecarei FILIALE, daca VOR SA MEARGA MAI DEPARTE cu apararea INTEGRALA, adica inclusiv pe cale POLITICA a VALORILOR in care cred si pe care vor sa le transmita ca pe o ZESTRE culturala, copiilor lor, care sunt VIITORUL Romaniei noastre scumpe!
    Si atunci romanii care sunt crestini practicanti VOR AVEA si ALTE PARGHII si instrumente si posibilitati, mai compexe de A LUPTA pentru apararea RELIGIEI CRESTINE in tara pe care au mostenit-o de la stramosii lor, ca pe un…TEZAUR DE MARE PRET CULTURAL si SPIRITUAL…!

    Dumnezeu sa aiba mila de noi toti! Amin!

  9. Libertatea inseamna a nu obliga si a nu interzice, a obliga si a interzice reprezinta opusul libertatii. E firesc ca ora de religie sa nu fie obligatorie, religia tinand de credinta si de intimitatea fiecaruia.
    Ceea ce este important este ca, desi nu mai este obligatorie, cei mai multi s-au inscris, iar asta abia inseamna cu adevarat ceva. Nu vad unde ar fi fost bucuria atunci cand ar fi fost 100% doar pentru ca elevii veneau adusi cu forta.
    Degeaba isi inchipuie cineva ca e vreo diferent intre a impune raul cu sila si a impune “binele” cu sila. Cel mai de pret dar este tocmai libertatea de a alege. Chiar si raul.

  10. Eu am totusi o nelamurire. Cu copiii si parintii care au refusat expres ora de religie, sa zicem, din ignoranta sau chiar rea vointa,ce facem cu ei cand vor veni la impartasit? S-au lepadat ei de credinta? Le va refuza Biserica SF. Taine si ierurgii? Se considera lepadare ceea ce au facut acestia?Vor trebui primiti acestia ca lapsii din vechime?

  11. Nu orice minoritate are putere asupra majorității.
    Să nu ne facem iluzii. Doar acele minorități care impun demo(no)cratic, obiectivele noii ordini mondiale. Acelea şi numai acelea.
    Comuniştii au avut politrucii , ăştia au auto-intitulații discriminați.

    Şi pungeştenii au fost minoritari, (da, dar în opoziție cu obiectivele stăpânilor), şi… ?
    Li s-a pus cizma pe gât imediat.
    Prin Asur, Moise, Cernea…, prin alții…, se va implementa tot ce voiesc stăpânii, mai devreme sau mai târziu, mai uşor sau mai greu, simulând bineînțeles democrația şi invocând intoleranța, homofobia, şi toate interprtările posibile.
    Ați văzut ce înseamnă (în fața lor), constituția şi drepturile ei garantate.
    6 martie este ,,victoria”… iluzorie a… CERERII,( pentru un drept constituțional garantat.)
    Constituția… iacă… îi apără pe ei (minoritarii puternici prin…), lor le dă putere asupra noastră nu nouă. De acum tot aşa va fi.

  12. @Pr. Gabriel:

    Sa fie oare parinti care vin la biserica si refuza, totodata, sa-si inscrie copii la ora de religie? Cat despre cei care din “ignoranta” au facut-o, sa nu fie cumva alte cauze decat ignoranta la mijloc…

  13. Îmi pare rău că nu există o lege care să pedepsească instigarea la incultură. Dacă ar exista, i-aş denunţa, pe baza ei, pe Remus Cernea şi Emil Moise (amândoi purtători de plete, primul în stilul majordomilor cu peruci din timpul lui Ludovic al XIV-lea, al doilea în stilul unui rocker tomnatic, cu părul rar) pentru săvârşirea acestei fapte grave. De ce să fie sancţionaţi indivizii vinovaţi de deversarea unor dejecţii în apa unui râu şi, în schimb, să fie lăsaţi în pace cei care deversează ignoranţă în societatea românească? Pentru că asta fac Remus Cernea, cu insolenţa lui calmă, şi Emil Moise, cu insolenţa lui zgomotoasă. Practicând un raţionalism vulgar (la fel simplist şi nespiritualizat ca acela marxist), încearcă să impună ideea că studierea religiei creştine în şcoală trebuie să devină facultativă. De ce? Pentru ca elevii să poată decide în deplină libertate dacă vor participa sau nu la orele de religie.

    Este o falsă pledoarie pentru libertatea de alegere. Dacă s-ar adopta un asemenea punct de vedere, ar însemna că ar putea deveni facultativă şi studierea limbii şi literaturii române, a matematicii, a fizicii, a chimiei, a istoriei sau a geografiei. Învăţătura presupune efort şi tendinţa firească a copiilor (cu excepţia celor supraînzestraţi, care din primii ani de şcoală sunt însetaţi de cunoaştere, ca Mircea Eliade) este să fugă de efort. Dacă ar depinde exclusiv de ei, cei mai mulţi dintre copii n-ar mai învăţa nimic, nimic, nimic.

    Se va spune că religia nu e la fel de importantă ca celelalte materii. Dar e! Dacă trăieşti într-o ţară din Europa şi nu cunoşti mitologia şi morala creştine te poţi considera un analfabet. Nu ai cum să înţelegi nu numai cultura, dar nici civilizaţia europeană. Un analfabet m-am simţit când m-am dus în China fără să cunosc budismul. Am citit acolo, repede, tot ce puteam citi, mi-am continuat documentarea după ce m-am întors în România, pentru ca în sfârşit să înţeleg, retroactiv, câte ceva din ce văzusem în marea ţară asiatică.

    Eu, Alex. Ştefănescu, nu sunt credincios, dar ştiu că ortodoxismul face parte integrantă din cultura română şi chiar din felul de a fi al românilor. Dacă nu eşti iniţiat în religia creştină, degeaba te duci la Dresda să priveşti „Madona” lui Rafael sau la Paris să te fotografiezi în faţa Catedralei Notre-Dame. Dacă, român fiind, nu cunoşti diferenţa (dar şi consubstanţialitatea) dintre catolicism şi ortodoxism, ai şanse reduse să-ţi înţelegi propriul popor. Culmea este că eu, Alex. Ştefănescu, nu sunt credincios, dar ştiu că ortodoxismul face parte integrantă din cultura română şi chiar din felul de a fi al românilor. Iar poporul căruia îi aparţin mă interesează în cel mai înalt grad. Am mai multe ediţii ale Bibliei în bibliotecă. Am cărţile unor mari mistici şi ale unor cunoscuţi teologi. Iar când îmi vorbeşte Cristian Bădiliţă, un erudit în materie, despre creştinismul timpuriu, simt că l-aş putea asculta zile întregi.

    S-a gândit oare vreodată Remus Cernea la mânăstirea de la Dragomirna (din judeţul Suceava), cea proiectată de Anastasie Crimca? Ştie de ce este gândită ca o navă? A înţeles Emil Moise de ce este (sau nu este) de bun-gust Cimitirul de la Săpânţa? Sunt sigur că nu. Înclin să cred că singura lor grijă este să facă zgomot în jur, indiferent cât de mult ne costă pe toţi ambiţia lor puerilă. Sunt de acord că la orele de religie creştinismul nu trebuie propovăduit, ci explicat. Dar este o mare greşeală să legiferezi caracterul facultativ al orelor de religie. Dacă spălatul devine facultativ, dacă folosirea limbajului articulat devine facultativă, dacă mersul biped devine şi el facultativ, înseamnă să intrăm, ca fiinţe umane, în insolvenţă.

    http://adevarul.ro/news/societate/instigarea-incultura-1_54f81ada448e03c0fd3ee8d6/index.html

  14. @logos:

    Ora de religie nu inseamna ca religia era obligatorie. La mijloc este fie o confuzie, fie un sofism. Asa cum nici matematica la scoala nu inseamna ca devii obligat-fortat matematician.

    La fel de falsa este impresia cu inscrierea fortata a elevilor. Pai tocmai faptul ca, desi incomod si pentru parinti, si pentru sistem, s-au inscris aproape toti, arata ca tema “fortarii” este intru totul falsa, artificiala. Sunt fortati si li se impune sa indeplineasca o procedura birocratica stupida – aici e cam singurul element de impunere pe care il vedem.

  15. Asa este, admin. Insa, in parohiile de oras este o zona “gri”, a acelora care nu merg la biserica, insa nu se leapada expres de ea, mai au un ” fir de paianjen” intre ei si Biserica.Aici e problema cea mare.Pana la urma,Sf.Sinod va pune in discutie aceasta situatie?

  16. @Pr. Gabriel:

    Poate ca, inainte de a se ocupa de acestia, Sf. Sinod ar face bine sa se ocupe de cei care vin totusi la biserica, dar nu prea sunt in ea?

  17. Cifrele anunțate ieri de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, sunt amețitoare. Conform acestuia, 89,75% dintre elevii prezenți în școală au fost înscriși de părinți la materia Religie și 93,45% dintre cei care încep la toamnă clasa pregătitoare au optat pentru asta. Dați-mi voie să am întrebări serioase legate de această cifră. Cumulat (elevi + înscrieri clasa pregătitoare), vorbim de aproximativ 2,5 milioane de cereri de înscriere. 2,5 milioane de cereri de înscriere care, teoretic, ar fi trebuit să fie completate voluntar (că vorbim de un opțional). Pentru a avea un asemenea rezultat ar însemna că brusc, Ministerul Educației (nu bisericile și cultele religioase – că e vorba de toate, nu doar de Biserica Ortodoxă, atâta timp cât procentul de înscrieri depășește procentul ortodocșilor din România, de 86%) s-a profesionalizat și eficientizat peste noapte. Un minister care timp de aproape trei luni nu a fost în stare să ofere un răspuns banal (o cifră legată de finanțarea unei competiții – vezi aici), care nu e capabil de ani de zile să ofere o ierarhizare a universităților, care, tot de ani de zile, nu a reușit să construiască toalete în școlile din România rurală, ori să termine niște manuale la timp, sau să implementeze un sistem de detectare a plagiatelor (de la nivel de lucrări de licență, masterat, doctorat până la lucrări semestriale ale studenților), a reușit o mobilizare absolut incredibilă pentru a strânge cele 2,5 milioane de cereri de înscriere. Cum a reușit o asemenea performanță, când toate antecedentele arată exact pe dos? Sau, mai exact, de ce în cazul antecedentelor nu e posibil?

    http://www.romaniacurata.ro/religia-in-scoli-a-invins-90-dintre-elevi-inscrisi-la-ora-de-religie-pe-bune/

    Nu cumva activistii anticrestini se dau de gol? Rationamentul de mai sus arata ca asteptarea lor confirma ipoteza taberei crestine: bulversarea birocratica avea scopul clar de a produce greutati si inertii prin care numarul de elevi inscrisi la ora de religie sa fie drastic scazut.

  18. @admin
    intradevar, activistii anticrestini au creat prilejul si apoi au constatat palpabil (apud Toma ….. nu
    Patrascu) o adevarata minune Dumnezeiasca.

    pana la proba contrarie eu o iau ca atare…

  19. @Pr. Gabriel,

    “Cu copiii si parintii care au refusat expres ora de religie, sa zicem, din ignoranta sau chiar rea vointa,ce facem cu ei cand vor veni la impartasit?”

    Copiii, cel putin, cred ca ar trebui impartasiti (eventual sa spuna la spovedanie acest lucru, mai ales ca ei au alte criterii, mai naive, pentru care pot face o alegere, asta in cazul in care hotararea a fost si a lor). De obicei insa, urmeaza hotararea parintilor. Iar parintii ar trebui, la fel, sa spuna aceasta la Spovedanie, si sa regrete gestul de a retrage copilul de la ora de religie (asta in cazul in care n-au fost alte motive, in genul – profesor de religie prea aspru si copilul avea cosmare etc.), altfel acesti parinti n-ar trebui impartasiti, intrucat au incalcat o porunca a Mantuitorului (“Lasati copiii sa vina la mine”), si aduce a lepadare.

  20. @logos s.a.

    Oameni buni, pricepeti odata: ORA DE RELIGE NU A FOST NICIODATA OBLIGATORIE PT ELEVI. N-i-c-i-o-d-a-t-a (dupa ’89, ca inainte de ’45 nu stiu cum era). Ea a fost obligatorie PT SCOALA, in sensul de a asigura, atunci cand se doreste, studiul religiei. Pt elevi a fost intodeauna OPTIONALA. CC a zis: ok, daca e optionala, TU, cel care vrei sa o faci, esti cel care tr sa faca o cerere, nu cel care NU vrea sa o faca. Pt ca pana acum cei care nu vroiau sa o faca trebuia sa depuna o cerere in acest sens – regula fiind inscrierea automata.

    Aparent, are un sens chestia asta. Dar doar aparent. Inscrierea automata la ora de religie se baza pe o REALITATE NATIONALA – si anume ca marea majoritate VREA religia – ceea ce, iata, s-a DOVEDIT real, mai ales dupa o campanie atat de acerba impotriva BOR. Deci inscrierea automata la o materie care, altfel, facea parte din cele obligatorii PT SCOALA a fost un act OPORTUN, LOGIC, REALIST. Cand toata lumea vrea religie e aiurea sa pui 90% sa faca cereri de insriere, in loc de 10 % , cereri de retragere

    @Pr. Gabriel:

    Sarut mana, parinte! In leg cu problema ridicata de dv., personal cred ca atata vreme cat regulile Bisericii sunt aplicate cu strictete nu e nici o primejdie. De Sf. Impartasanie nu se poate apropia decat cel spovedit, cel care a primit dezlegare sa se apropie de la duhovnicul lui, in cadrul Sf. Taine a Spovedaniei. Tr sa dam credit duhovnicilor ca, prin Harul lui Dumnezeu si propria lor truda si evlavie, vor fi luminati sa ia decizia corecta, in functie de ecuatia individuala a fiecarui crestin care se apropie de Spovedanie. Motivele pt care copiii nu frecventeaza ora de religie pot fi extrem de diferite. Asta oricum daca pornim de la premisa – cam improbabila (dar nu exclusa!), si aici ma alatur pdv al @admin – ca cei care au refuzat ora de religie ajung pana la urma la Biserica…

    @tuturor:

    dragii mei, dati Slava Domnului atunci cand Harul Lui se arata, si bucurati-va atunci cand sunt motive de bucurie! Sigur ca e o lupta permanenta si nimeni nu-si face iluzia ca diavolul (prin reprezentantii lui constienti sau inconstienti- ASUR s.a.) gata, ii va pune capat. Fatalismul insa este ANTICRESTIN prin excelenta, va invit sa reflectati serios asupra acestui lucru! Roadele Duhului sunt, intre altele, bucuria si nadejdea, iar nadejdea inseamna o abordare dinamica a viitorului, nu una statica, incremenita, opaca la corcumstante, alegeri etc.. Nu am motive sa cred ca Domnul nostru cand a spus ‘cereti si vi se va da’ a mintit. ‘Cereti’ inseamna RUGACIUNE. Adesea ignoram puterea ei, si ni se pare ca raul deja a invins, orice am face!! Ori asta, si imi asum ce spun, este pur si simplu blasfemie. RAUL E invins orice AR face, asta e asertiunea corecta. Problema este sa nu fim si noi invinsi odata cu el, AICI e miza! Ori asta depinde de alegerile noastre. Asta este sensul pocaintei, de ex.. Pocainta reprezinta una din aplicatiile esentiale ale principiului viitorului dinamic, si NEstatic. In plus, taina pocaintei rata rolul imens al alegerii individuale in conturarea acestui viitor. V. talharul de pe cruce si atatea alte exemple – nu le stiu pe toate dar si enumerarea celor pe care le stiu mi-ar lua ore…

    Indiferent de atacurile – si, da, ma astept sa fie dintre cele mai josnice, abjecte si mult mai dure ca pana acum – care vor urma, aceasta ALEGERE a poporului este deosebit de importanta – si imi asum aceasta afirmatie. Indiferent ca nu tot cei care au ales ora de religie chiar frecventeaza Biserica si chiar urmeaza Legea Domnului (apropo, nici noi astia care o frecventam nu urmam Legea, pt ca Domnul a spus ‘fericiti cei saraci cu duhul’ si cei blanzi, nu ‘fericiti cei care merg Duminica la Biserica!’ Ba din contra, a formulat raspicat ‘nu oricine imi va zice ‘Doamne, Doamne’ ‘ va ajunge in Imparatia Mea!) – revenind: indiferent de asta, prin alegerea orei de religie IN POFIDA denigrarii, ignorante sau efectiv nerusinate, dar oricum SISTEMATICE, a Bisericii si a credintei, alegerea aceasta asadar arata ca, undeva, BUNUL SIMT ADANC al poporului nu a fost pierdut. Ori intr-o asfel de lume in care EXACT acest BUN SIMT de baza, exact acele VALORI FUNDAMENTALE pe care se intemeiaza existenta umana, sunt cele atacate cu atata siretenie, subtilitate si cerbicie, asta chiar este o REALA victorie si, iertati duritatea, dar ar fi chiar o neghiobie sa nu ne bucuram de ea! Este mare pacat ca nu intelegem ADANCA SEMNIFICATIE a acestui moment. E o vorba: nemultumitului i se ia darul. Sa nu fie!

    In oice existenta individuala, nu stiu daca ati observat, dar o SIMPLA ALEGERE – chiar daca nu intotdeauna urmata de fapta, pt ca trupul si sufletul sunt neputincioase fara Harul Domnului – SCHIMBA DESTINUL. Da, o simpla alegere. Vedem asta in toate vindecarile miraculoase. Pe oamenii aia i-a salvat ALEGEREA LOR DE A CREDE, pe Zaheu intr-o singura secunda l-a salvat ALEGEREA lui de a o lua pe un alt drum (desi nu o facuse inca). Da, la DUMNEZEU UN GAND BUN determina O SCHIMBARE DE DESTIN. Pt ca Dumnezeu se uita la INIMA omului.

    Aceste lucruri sunt valabile si la nivel de colectivitate. Cum spunea Jules Michelet, natiunea este o fiinta. Aceasta natiune – bolnava, schioapa, natanga si needucata cum e ea – L-a ales pe Dumnezeu! Punct. Despre asta discutam. S-a uitat ea asa, bulversata nitel, la toate argumentele sofisticate ale acelora – si mai educati, si mai instruiti, si mai sustinuti financiar, si mai isteti, si mai subtili – care au incercat sa o convinga ca Dumnezeu nu e o alegere, si ca, de fapt, Dumnezeu nu e deloc, ce mai tura-vura. Iar ea, natiunea, asa batuta in cap si ratacita cum e ea, a stat, a chibzuit si apoi, fara tam-tam, fara argumentatii, linstit, s-a dus frumos, a completat formularele guvernamentale si, tacut, si-a formulat raspunsul ei la dezbatere: NU. Orice ati zice voi si oricare ar fi pacatele noastre, si oricat de impunatoare ar fi maretia acelor natiuni care au ales altceva, ei bine, NU VA CREDEM. PENTRU NOI, DUMNEZEU EXISTA SI IL VREM IN VIATA COPIILOR NOSTRI!

    Daca voi spuneti ca toate acestea nu inseamna nimic si ca nu schimba cu nimic balanta conflictului – ce sa zic, e alegerea fiecaruia sa vada lucrurile asa. Categoric insa nu si a mea.

  21. Vreau sa mai adaug ceva apropo de dilema Pr. Gabriel – dilema exprimata, banuiesc, mai ales in calitate de duhovnic.

    Personal – este o parere – am observat la militantii astia anticrestini sau la atei, pur si simplu, mai multe tipologii umane. Mai exact: la unii este vb de aroganta ascunsa. Acestia sunt oameni care fie au avut anumite realizari lumesti mai consistente, fie le-a fost mai usor in viata…in fine, motivele conteaza mai putin, ideea este ca la ei simti ca refuzul vine, in esenta, din AROGANTA (mandrie), din ideea ca omul isi faureste singur destinul, pe mine nu m-a ajutat nici un dumnezeu, ci eu singur, cam asta e ideea. Tot genul asta de abordare am vazut-o la cei (evident, nu toti) care au formatie stiintifica. Unii din astia sunt posedati de ideea ca genul asta de studii sunt cumva superioare altora, ca deci ei insisi sunt superiori, si ca mintea lor ‘obiectiva’, riguroasa, lucida ii impiedica sa recurga la iluzii de-astea mistice care sunt apanajul celor ‘slabi’ si ‘prosti’.

    La altii insa – si aici impresia mea este ca intra Moise – nu e vb de aroganta, ci de altceva, ai subtil.E vb de o revolta impotriva autoritatii. Oamenii astia au crescut cu un sentiment de injustitie, in biografiile lor intalnesti situatii, probabil chiar recurente, in care ei au fost nevoiti sa infrunte diverse nedreptati, sau o nedreptate continua (de ex., in familie unul din parinti a fost in permanenta nedreptatit de celalalt). Ei dezvolta un ‘complex al autoritatii’ ca sa zic asa, un fe l de revolta apriorica impotriva oricarei autoritati, a ‘sistemului’, a ‘mentalitatilor’ si, deci, si impotriva Autoritatii Supreme care, iata, a permis toate acestea si dupa chipul careia aceasta lume putreda e construita. Ceea ce arata ca ori Autoritatea suprema nu exista, ori ea nu este una demna de urmat, ci doar de combatut. Am intalnit astfel de oameni. Sunt oameni de regula instruiti, mai ales in materii umaniste (istorie, filozofie etc.) prin urmare au un rafinament in gandire, si uneori chiar in suflete. De regula acesti oameni au fost raniti de ceva nedrept. Nu au mers cu studiul religiei f adanc (respingerea cresinismului ortodox are dupa mine oricum drept cauza esentiala ignoranta), au tras niste concluzii pripite – starnite adesea, vai, chiar de noi, asa-numitii credinciosi, de duritatea, intoleranta si procedurismul nostru ingust – si, gata, s-au declarat atei si au intrat in tabara adversa.

    Sgur, mai sunt si alte cazuri: Remus Cernea, de ex:) El e o categorie in sine. :))

  22. Se termina cu bine. Sa fi fost tot spectacolul asta un fel de test, gen Marii Romani de la TVR, pentru a se lua ‘pulsul natiei’ si a se vedea increderea oamenilor in Dumnezeu si BOR ? .

  23. E bine ca Dl Ministru al Educatiei a scapat de EMOTII si GRIJI sacaietoare in priviinta ASIGURARII pe mai departe a continuitatii desfasurarii activitatii didactice de catre Profesorii De Religie, in Scolile de Stat din Romania!
    Eu consider ca EXPRIMAREA PRIN CERERE SCRISA de catre PARINTII copiilor care studiaza la momentul actual in cele peste 18.000 de Scoli Publice din Romania, a doleantei si vointei acestora ca odraslele lor SA STUDIEZE pe mai departe RELIGIA in scolile la care sunt inscrisi, poate fi comparata si asemanata pana la un punct cu o veritabila “QUESTIONARE PUBLICA” pe care a facut-o Ministerul Inavatamantului acestor Parinti, ca si cum Ministerul Invatamantului ar fi organizat nici mai mult nici mai putin decat “un veritabil PLEBISCIT sau REFERENDUM” pe tema RAMANERII RELIGIEI IN SCOLI, prin care I-A CHEMAT pe PARINTI sa mearga la SCOLILE unde le invata copii (ca LA O SECTIE DE VOTARE…), si sa-si EXPRIME negru pe alb si sub semnatura proprie, vointa lor PARENTALA, in priviinta studierii DISCIPLINEI “Religie” de catre copii lor.
    Si iarasi ceea ce pare oarecum interesant este faptul ca procentul covarsitor de 90 %, AL IMPLICARII PARINTILOR in solutionarea acestei chestiuni care a devenit PUBLICA si DE INTRERES NATIONAL, este aorecum destul de asemanator cu procentul cetatenilor romani care l-a precedentul RECENSAMANT s-au declarat CRESTINI in proportie tot de 90 %…. Pur si simplu nu poate sa nu te puna pe ganduri aceasta SIMILARITATE procentuala de exprimare a unei VIZIUNI si IDENTITATI si OPINII pe care cetatenii romani o au in priviinta RELIGIEI in viata lor si a copiiilor lor!

    Dumnezeu sa aiba mila de noi toti si de VIITORUL Copiilor nostri! AMIN!

  24. http://activenews.ro/ctp-la-ierusalim-e-fascinant-sa-realizezi-ca-biblia-exista-ma-simteam-urmarit-de-cineva-nu-neaparat-o-fiinta-umana_1889054.html

    „Pentru prima dată în viața mea simțeam că ceva nu e în regulă în jurul meu. Mecanismele exacte ale minții mele nu mai funcționau la parametri nominali. Aveam un ecart pe care nu mai puteam să-l umplu. Mi se părea că în locurile acelea cu adevărat s-a întâmplat ceva ieșit din material. E foarte greu de descris senzația. Unde întorceai capul, aveai această senzație. De pildă, multe momente acolo am avut senzația că mă urmărește cineva, că există un ochi. Nu neapărat o ființă umană. Era deosebire.

    Nu mă urmărea un om. Aveam mereu impresia că există o entitate, ceva, acolo, care se uită la mine, de oriunde m-aș fi întors”, a spus CTP.

    Tot la Ierusalim, CTP şi-a dat seama că Biblia există deşi până atunci nu credea.

    „Deci, în Ierusalim m-aș întoarce întotdeauna. În plus, era fascinant să-ți dai seama că Biblia există. Eu nu credeam asta. […]

  25. Acum 17 secole:

    Sfîntul Grigore ne înfãtiseazã în Discursurile IV si V un Iulian apocaliptic, posedat de duhul cel rãu si înversunat pînã la satanism împotriva Bisericii lui Cristos. Istoricii spun cã Iulian nu a fost niciodatã un crestin sincer. în controversele pe care le avea cu fratele sãu Gallus, ca exercitii de oratorie, el a luat mereu apãrarea vechiului cult pãgîn. Zvonul despre atasamentul tînãrului print cãtre vechea credintã se rãspîndise în afarã si a ajuns pînã la urechile lui Constantiu care, temîndu-se de subreda lui credintã, îi interzice sã frecventeze pe Libanius, ba mai adaugã si supraveghetori speciali care sã observe dacã nu se clatinã cumva în credinta crestineascã (Eunapius). Ammian Marcellin ne spune cã era înclinat cãtre cultul zeilor încã din prima fazã a copilãriei. Apoi, felul în care Iulian atacã religia crestinã ne aratã cã e greu de acceptat sã vedem în fata noastrã un apostat, cel putin în sensul etimologic al termenului (cãci nu este apostat acela care pãrãseste o credintã impusã si în care nu a crezut niciodatã). A fost botezat, fãcut lector si, se spune, era obisnuit sã practice pietatea crestinã. Sfîntul Grigore, în Discursul IV, ne povesteste cum cei doi frati, rivalizînd în dragoste si pietate crestinã, începuserã sã construiascã o capelã dar, în timp ce partea lui Gallus se înãlta si se întãrea, cea a lui Iulian se dãrîma prin cutremure de pãmînt trimise de Dumnezeu si care prevesteau cutremurul din sufletul sãu. Greu de spus de care parte poate înclina balanta. Sfîntul Grigore a fost coleg cu Iulian la Atena, chiar dacã doar pentru cîteva luni. Rãmîn, pe de altã parte, hotãrîrile lui Iulian. La 4 februarie 362, din Constantinopol, dã decretul prin care se ordona redeschiderea templelor si restabilirea vechiului cult. Capitolele 86-93 din Discursul IV ne relateazã persecutiile sîngeroase cerute sau îngãduite de Iulian. A închis biserici dar, spun partizanii lui Iulian, numai ca rãspuns la provocãrile crestinilor care distrugeau statuile zeilor. Bisericile din Antiohia au fost închise ca mãsurã represivã pentru incendierea templului lui Apollo. Iulian promite tolerantã, nu si impartialitate. Spune cã trebuie preferati crestinilor oamenii care respectã zeii, si aceasta pretutindeni.
    Un alt edict aduce si mai multã urã asupra numelui sãu. Este edictul din 17 iunie 362 cu privire la învãtãmînt. în capitolele 101-108 ale tratatului sãu, Sfîntul Grigore se dezlãntuie împotriva acestei legi care-i excludea pe crestini de la beneficiul culturii eline. Profesorilor crestini li se interzicea de a citi si interpreta pe autorii antici. Spune Iulian, intolerant acum: „orice crestin care vine în atingere cu stiintele grecesti, chiar dacã n-ar avea decît o licãrire de bun simt, simte imediat dezgust pentru nelegiuitele doctrine galieene”.
    Încã din epocã s-a recunoscut, chiar de cãtre adeptii lui, cã edictul asupra învãtãmîntului a fost o mãsurã de despotism neluminat pentru cã, dacã se poate scuza cã împãratul s-a înconjurat de cei de o credintã cu dînsul, faptul de a interzice unei categorii de locuitori dreptul la învãtãturã si credintã stîrneste indignarea. Nu mai vorbim de îndepãrtarea crestinilor din armatã, din justitie, de suprimarea insignelor crestine de pe drapelele legiunilor, de legea schimbãrii numelui de crestin în acela de galileean.

    http://convorbiri-literare.dntis.ro/ADAMUTi.htm

    Dar cea mai dureroasa lovitura pentru crestinism a fost <reforma scolara a lui Iulian [Apostatul]. Primul edict privea numirea profesorilor in orasele principale ale Imperiului. Candidatii aveau sa fie alesi de orase, dar orice alegere trebuia sa fie supusa imparatului spre aprobare. Acesta din urma putea astfel sa refuze sanctionarea alegerii oricarui profesor pe care nu-l placea. Odinioara, numirea profesorilor tinea de competenta orasului. Si mai important era al doilea decret, care s-a pastrat in scrisorile lui iulian. Acesta declara ca “toti cei care vor sa predea, indiferent ce, trebuie sa fie oameni cu caracter integru si nu trebuie sa nutreasca in sufletele lor opinii incompatibile cu spiritul statului”. Prin “spiritul statului”, acest decret intelegea tendintele pagane la imparatului insusi. In aceasta hotarare, Iulian considera ca era absurd ca oamenii care interpretau operele lui Homer, Hesiod, Demostene, Herodot si ale altor autori clasici sa dispretuiasca zeii pe care acesti scriitori ii cinsteau.[…]
    Ammianus Marcellinus, prieten al lui Iulian si insotitor al acestuia in campaniile militare, a explicat pe scurt edictul:[Iulian] a interzis profesorilor crestini de gramatica –retorica sa predea, in afara cazului cand treceau la venerarea zeilor” – altfel spus, in afara de cazul cand deveneau pagani. Pe baza referirilor facute de anumiti scriitori crestini ai timpului, unii presupun ca Iulian a promulgat un al doilea decret, interzicand crestinilor nu doar sa predea, ci chiar sa studieze in scolile publice. Sf. Augustin scria: “Si nu a persecutat Biserica Iulian, cel care a interzis crestinilor sa predea si sa studieze artele liberale (liberales litteras)?. Dar textul celui de-al doilea decret nu s-a pastrat ; este posibl ca un asemenea decret sa nu fi fost niciodata emis, mai ales ca primul decret, care interzicea crestinilor sa predea, implica indirect si restrictia asupra studiului. Dupa publicarea edictului cu privire la invatamant, crestinii puteau sa-si trimita copiii doar la scolile de gramatica si retorica cu doctrina pagana si astfel, dic cauza ca e temeau ca pe parcursul unei generatii sau doua de intructie pagana tineretul crestin puteasa se intoarca lapaganism, majoritatea crestinilor nu au dat curs posibilitatii. Pe de alta parte , daca crestinii nu puteau dobandi o cultura generala, ci erau condamnati sa devina, din punct de vedere intelectual, inferior paganilor. Astfel, decretul lui Iulian, chiar daca a existat doar doar unul singur, avea o mare importanta pentur crestini, intrucat periclita extrem de mult viitorul crestinismului. Gibbon a remarcat foarte just: “Crestinilor le era interzis in mod direct sa predea ; indirect, le era interzis sa studieze, deoarece ei nu puteau [din punct de vedere moral] sa frecventeze scoli pagane”.

    Istoria Imperiului Bizantin, A.A. Vasiliev.

  26. The emperor [Julian the Apostate] issued a prohibition against Christian schools. One historian notes: “The Christian schools were broken up, and the children of Christians denied all education save in the school of the idolaters” (Abbott n.d., 335). Julian knew that the church’s future is with its youth. He thought, therefore, if he could deprive Christian families of educating their children, he could check the spread of this loathsome system among the more educated. Christianity thus would be relegated to the ignorant masses. Moreover, in a controlled environment, he could corrupt tender faith. His effort in this regard revealed that he was aware that the cultured mind, and the religion of Jesus, are not mutually exclusive. One can be a devotee of Christ and still be an intellectually respectable person.

    There are powers today who view with alarm the fact that there is an increasing number of parents (who identify themselves as “Christians”—at least nominally) who are choosing to educate their own children, rather than surrender that responsibility to secular forces. Some politicians fear this trend, and do all within their power to ridicule it, or subdue it in other subtle ways. Too, one hardly needs to demonstrate how many of our Christian youth have had their faith destroyed by the educational system of this nation.

    Julian knew that the Christian religion is propagated by teaching and example. Followers of the Lord are the salt of the earth and the light of the world (Matthew 5:13ff). Accordingly, he attempted to have Christians removed from places of public position and influence. He wanted their voice muted. If the shedding of the saints’ blood would not halt the growth of this malignancy at least he could stifle their influence.

    It is all too apparent that in today’s culture there are numerous voices and political forces who do not wish to see the influence of Christianity shaping laws or influencing the enforcement of high moral standards. They are oblivious to the fact that the very foundation of law is grounded in an ultimate moral standard—which only God himself has the authority to define.

    Julian sought to silence preachers by withdrawing from them certain immunities that previously had been granted as a result of Constantine’s influence. He was astute enough to know that finances are a powerful factor in muffling some pulpits.

    Certain governmental agencies, even today, are not without similar persuasive powers. As an example, many moral issues (e.g., abortion rights, homosexuality, etc.) have become so politicized, that preachers who boldly address such matters are accused of bringing the church into the political arena. Tactical pressures, such as veiled threats of the loss of tax-exempt status, etc., become increasingly commonplace. History seems to repeat itself.

    While Julian was pragmatic enough not to launch a personal bloodbath against those who professed Christianity, he, by the subversion of law, encouraged violence against devotees of the faith. John Hurst noted that Julian did not “punish his heathen subjects for acts of violence committed against the Christians,” and yet he took great pains “to punish a Christian for the slightest offense” (1897, 421). And so, by manipulating the law and practicing injustice, his evil designs were implemented.

    This method—in principle—has been employed across the centuries. Evil rulers maneuver the legal system for their own godless purposes. Justice is flung into the wind.

    https://www.christiancourier.com/articles/876-the-strange-case-of-julian-the-apostate
    mai jos e textul primului decret din 362 emis de Iulian Apostatul privind invatamantul:
    “Julian’s “Rescript on Teachers”

    For religious and secular teachers let there be a general ordinance to this effect: Any youth who wishes to attend the schools is not excluded; nor indeed would it be reasonable to shut out from the best way boys who are still too ignorant to know which way to turn, and to overawe them into being led against their will to the beliefs of their ancestors. Though indeed it might be proper to cure these, even against their will, as one cures the insane, except that we concede indulgence to all for this sort of disease. For we ought, I think, to teach, but not punish, the demented.

    http://www.earlychurchtexts.com/public/julian_rescript_on_christian_teachers.htm

  27. A doua tentativa… Perioada iconoclasta:

    Un studiu foarte amanuntit al perioadei iconoclaste a fost realizat de catre un bine cunoscut istoric grec, Paparrigopoulos, ale carui opinii subiective in ce priveste Ecloga au fost semnalate. Potrivit acestuia, este impropriu sa aplicam epocii calificativul de “iconoclasta”, pentru ca nu defineste perioada in plenitudinea ei. Convingerea sa este ca, in paralel cu reforma religioasa care a condamnat icoanele, a interzis relicvele si a redus numarul manastirilor, dar a lasat totusi intacte dogmele esentiale ale credintei crestine, a existat si o reforma sociala si politica. Imparatii iconoclasti aveau intentia de a scoate invatamantul public din mainile clerului. Acesti suverani au actionat nu din capricii personale sau dinastice, ci pe baza unor chibzuinte mature si indelungate, cu o intelegere evidenta a necesitatilor societatii si a cerintelor opiniei publice. Ele au fost sustinute de elementele cele mai luminate ale societatii, de majoritatea clerului inalt si de armata. Esecul final al reformelor iconoclaste ar trebui pus pe seama faptului ca multi oameni au ramas atasati cu devotament de vechea credinta, fiind deci extrem de inversunati impotriva reformeleor. Acest grup a inclus indeosebi poporul de rand, femeile si numarul mare al monahilor. Leon al III-lea a fost aparent incapabil sa educe poporul in noul spirit.. […] Unii au crezut ca politica iconoclasta a imparatilor a fost motivata atat de consideratii religioase, cat si politice, cu predominanta celor din urma; acestia au sustinut ca Leon al II-lea, dornic sa fie singur suveran autocrat in toate aspectele vietii, a sperat ca, prin interzicerea cinstirii icoanelor, sa elibereze poporu lde influenta Bisericii, Idealul final al lui Leon era sa obtina puterea nelimitata asupra unui popor …Viata religioasa a imperiului urma sa fie reglementata de politica iconoclasta a imparatilor, care era menita sa contribuie la realizarea idealurilor politice ale suveranilor “inconjurati de aureola zelului reformator”.[…] Un savant britanic s-a referit la realizarile lui Leon ca la “regenerarea Imperiului roman”, in timp ce un istoric francez a caracterizat actiunile imparatilor isaurieni drept ” unele dintre cele mai importante si admirabile eforturi care au fost intreprinse vreodata pentru ridicarea nivelului moral, material si intelectual al poporului”.

    Istoria Imperiului Bizantin, A.A. Vasiliev.
    http://www.polirom.ro/catalog/carte/istoria-imperiului-bizantin-3932/

  28. @ Mirela:

    … si cu toate astea n-a inteles nimic, decat sa fie un dusman si mai inversunat al Celui pe Care L-a simtit.

  29. Excelent articolul lui Capsali!Cu durere si dragoste despre Biserica stramoseasca…E exact tipul de om de care avem nevoie,intelectual rafinat si tatal a multi copii.

  30. Apropo de aricolul lui Iulian Capsali, eu cred că BOR este afundată în nămolul secularizării de multă vreme, poate dinainte de comunişti, dar cel mai mult şi mai greu din perioada lor. E greu să desfaci toate încrengăturile şi deprinderile care s-au înţepenit de-a lungul timpului. Lipsa de viaţă, de vlagă a Bisericii tinde spre necredinţă de-a dreptul, spre un formalism instituţionalizat, spre o doctrină de mase. Mai bine spus, tinde să fie “opiumul popoarelor”, aşa cum caracterizează ateii credinţa. În cazul acesta, este destul de uşor pt politiceni să fie îndrumaţi să joace rolul eroului bun, care salvează omenirea din sforăiala drogului numit religie (ortodoxă). De aceea se impune să ne regăsim în Biserică credinţa autentică, mântuitoare, personală, cu toate implicaţiile şi cutremurele la nivel structural.

  31. Aici a fost un atentat, o agresiune la viitorul tinerilor, care au ales sa predea cea mai importanta materie Religia, cu mult cinism se vroia sa fie dati afara din invatamant, chiar daca ramaneau fara nici o sursa de venit, chiar daca mureau de foame, nu interesa pe nimeni, iar acest prefacut ministru “a facut totul” pentru asta, mizand pe un numar mic de cereri. Ce s-a intamplat a fost ceva neasteptat.

    @Doroteea Legat de motivatia interioara a lui Cernea asta tine necredinta si intoleranta de tip comunist care a ajuns sa o aiba. A facut filozofia o facultate malefica, daca nu credeti aflati ce ( Nice) se studiaza acolo. Ala e un loc unde totul este negat, relativizat, terfelit si acceptata presupunerea si inchipuirea cuiva, numita filozofare… un loc unde nu e acceptat nimic si lasat liber la toate elcubratiile ce pot da cuiva prin minte, ce sunt acceptate mai mult decat o descoperire stiintifica, Aici s-au format ideologiile criminale ale sec 20. Muzica rock f agresiva cu mesaj malefic, asta asculta acest individ, tin minte cand se uita la niste tricouri cu cap de mort pentru a-si alege unul din ele si chiar participa la astfel de concerte. Asta te schimba ingrozitor, te face sa urasti, sa fii agresiv cu ceilalti, sa nu-i suporti pe cei care stii ca accepta credinta. Asta e mentalitatea care se formeaza cand asculti asemenea muzica si stiu mai bine ce se intampla, cunoscand multi d astia, de care m-am detasat vazand la ce caracter si comportament se ajunge. Si altii au ajuns as cu un comportament arogant, plin de ura rezultati din aceasta muzica, eu am stat cu ei mai demult si de aceea vorbesc. Mai este sustinut sa faca asa ceva de organizatii straine, care promoveaza aceasta gandire bolnava, atee de tip stalinist. Astea sunt cateva motive pentru care a ajuns asa. Altii care fac acelasi lucru ii seamana. Mare grija trebuie avuta cu muzica ce o asculta copii, fiecare gen de azi, rock agresiv , manele, rap, iti modifica constiinta rau, te fac sa semeni cu cei care se maimutaresc in acest fel.

  32. @constantin:

    @Doroteea Legat de motivatia interioara a lui Cernea asta tine necredinta si intoleranta de tip comunist care a ajuns sa o aiba. A facut filozofia o facultate malefica, daca nu credeti aflati ce ( Nice) se studiaza acolo.

    Nu Facultatea de Filosofie i-a bagat in cap ideile alea putine si fixe si nici nu l-a ajutat sa aiba prea multe argumente la el – insa asta din cauza lui, caci nu prea are scoala. Iar facultatea asta “malefica” a fost facuta si de parinti sau teologi romani…

  33. Iacă, am aflat şi din ce motive Cernea se luptă cu Dumnezeu şi cu ortodoxia. Ba şi din ce cauze a ajuns proful (nu profetul), Moise să fie iconoclast, intolerat cu ortodoxia şi duşman necruțător al ortodocşilor (care sunt ortodocşi din cauza prostiei şi cretinismului şi… . )
    Mai rămâne să fie lămurită chestiunea lui Lucifer (chestii ce țin de copilărie, educație, frustrări… . Vina… părinților, a societății…, a anturajului… .)
    Scriprura zice de mândrie… dar…
    Şi… mai zice Domnul (despre om): ferice de cel ce are adevărul în inima sa…
    Sofistic putem costrui orice (şi crede cu tărie în acestea).
    Omul care are adevărul în inima sa, nu se lasă înşelat de sofisme, de facultatea de filozo… de propria minte…
    Fericit eşti Petre, că nu carne şi sânge, ți-a descoperit ție aceasta, ci Tatăl…
    Să nu ni se pară că am ajuns să credem, datorită… nouă (carne şi sânge…)
    Moise, Cernea, Asur… nu pot înțelege credința. Se cred pe ei, pentru că nu-l pot crede pe Dumnezeu. Nu mintea lor (micuță) nu-l încape pe Dumnezeu, CI INIMA. Ei iubesc adevărul lor, nu Adevărul lui Dumnezeu. Aevărul lor e singurul adevărat. Acuză de intoleranță ei, INTOLERANȚII, ei, cei ce exclud pe semenii săi ortodocşi (un popor întreg)…
    Să respectăm Adevărul scripturii (dacă-l înțelegem). Expliațiile (sofistice)… ne rătacesc şi ne pierd.

  34. Din nefericire, asaltul asupra Bisericii nu s-a incheiat cu victoria paruta http://www.striblea.ro/de-ce-au-pierdut-cei-care-nu-vor-religia-in-scoli/ , cel putin din punctul meu de vedere. El este abia la inceput si lasa usa larg deschisa celor ce considera ca este neaparata nevoie de updatarea vietii Bisericii.

    Am urmarit aseara partial, din pacate, doua emisiuni pe aceasta tema, http://inregistrari.b1.ro/view-08_Mar-2015-ultimul_cuv%C3%A2nt-89.html si http://www.digi24.ro/Emisiuni/Digi24/Impartial/ din care se pot afla care sunt asteptarile multora dintre parintii care si-au inscris copiii la ora de religie.

    Este vorba de libertatea de decizie pe care o avem in fata unor optiuni multiple – cum arata ora de religie in vest, ce se vorbeste pe acolo, diferenta dintre ortodoxie si celelalte asa numite religii (care de fapt nu e niciuna, doar toate vorbesc despre un dumnezeu milos si iertator, cu aceleasi principii morale) libertate pusa de comun acord cu asteptarile mele fata de religie si invatamantul religios. Iar tristul eveniment de la inceputul lunii ianuarie de la Paris va cantari destul de greu in luarea unor decizii care nu doar ca ne vor modifica viata, ci va ataca pe furis insasi identitatea noastra ortodoxa.

    Daca urmarim interviuri luate celor ce merg la biserica, raspunsurile la intrebarea “de ce veniti la biserica?” sunt invariabil aceleasi: sanatate si bani, chiar ei sunt ascunsi in realizarile socio-profesionale. Cat de putin se stie care este esenta ortodoxiei, care este scopul ei si ca toate aceste gesturi mecanice la care noi ne raportam in mod automat, fie ca vorbim de Sfanta Liturghie sau randuielile Bisericii, au doar rolul de a ne duce pe drumul Damascului, de a-L cunoaste pe Dumnezeu asa cum este El, asa cum doreste El sa fie cunoscut de fiecare in parte, prin necazuri si bucurii – mai mult sau mai putin.

    Despre aceasta intoarcere a minitii – metanoia, cheia vietii crestine, nu se prea vorbeste in public, cu atat mai putin despre schimbarile continue din viata omului drept credincios sau despre bucuria, linistea si pacea pe care o resimte sufletul in mijlocul furtunilor vietii. Si, probabil, ca nici de acum inainte nu se va mai vorbi deoarece termenul de fundamentalist tinde catre o definitie din ce in ce mai complexa. La fel ca si atacul la persoana.

  35. Am vazut intr-o emisiune la tv pe Cernea care sustinea o lege prin care delfinii sa devina persoane -non umane pentru ca sunt inteligente si bune , salvand oameni de la moarte.Se prezentase un filmulet in care un delfin salva un catelus , cazut de bordul unei ambarcatiuni si era atacat de un rechin.Concidenta din film era ca o camera de filmat surprindea momentul in care rechinul ataca catelul ,iar delfinul l-a salvat ducandu-l inapoi pe ambarcatiune.Dar s-a recunoscut ca filmul a fost regizat.Nu poti declara delfinii persoane pentru ca salveaza vieti .Mai sunt si caini si alte animale , cai, care au salvat oameni.Este un precedent periculos incercandu-se sa recunoasca si animalele persoane.Ori numai omul este persoana.Si Dumnezeu este considerat persoana, la fel si Fiul Sau.

  36. Traim acum vremuri despre care parinti cu viata sfanta au spus ca “rugaciunea mintii va cobori din Sfantul Munte si va deveni cunoscuta tuturor”. Dar mistica ortodoxa (desi impropriu numita mistica, deoarece ea este insasi viata crestinului drept maritor) este foarte putin cunoscuta sau deloc. Acest lucru, consider eu, este deosebit de important pentru noi, inainte ca ea sa ajunga sa fie confiscata, mistificata in alte scopuri.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare