CAMPANIA PENTRU MODIFICAREA CONSTITUTIEI IN SPRIJINUL FAMILIEI. Cate semnaturi s-au strans?/ “MAREA MIZA” a “cruciadei” anti-referendum si anti-BOR/ VASILICA DANILET, justitiarul DNA, respinge FAMILIA NORMALA si aproba ADOPTIILE GAY: “Sunt tari in care nu se mai foloseste notiunea de ‘tata’ si ‘mama’, ci doar ‘parinte’. Sincer, eu sunt pentru asa ceva”

12-01-2016 23 minute Sublinieri

familie

În contextul în care în ultimele zile au apărut diferite afirmații legate de campania cetățenească de revizuire a Constituției, în sensul protejării familiei, ActiveNews a luat legătura cu un reprezentant al inițiatorilor.

Mihai Gheorghiu, președintele Comitetului de Inițiativă, ne-a oferit câteva lămuriri asupra informațiilor care s-au vehiculat în mass-media în ultima vreme.

“În primul rând, vreau să reiterez faptul că inițiativa pentru revizuirea Constituției aparține Coaliției pentru Familie, un grup informal care reunește zeci de ONG-uri din toată țara. Coaliția pentru Familie este activă de câțiva ani în dezbaterile societății civile din țara noastră, fiind prezentă cu un punct de vedere și la consultările constituționale din Parlament, de acum doi ani.

În ceea ce privește campania în sine, menționez că semnăturile sunt strânse cu ajutorul a peste 70.000 de voluntari de toate confesiunile: ortodocși, catolici, greco-catolici, baptiști, penticostali, creștini după evanghelie, adventiști și reformați. Deci nu este inițiativa unei singure instituții sau a unei singure persoane, așa cum s-a afirmat. Este perfect adevărat că ne bucurăm de sprijinul bisericilor și confesiunilor ai căror membri fac parte din Comitet și din corpul voluntarilor care strâng semnături în aproape două treimi din județele țării la momentul actual.

Această campanie pentru revizuirea Constituției este un eveniment fără precedent în istoria societății civile românești și a democrației din țara noastră. Pot spune că este semnul unei renașteri spirituale a societății, a voinței de a afirma importanța principiilor și valorilor creștine în societate. Această imensă solidaritate creștină va fi un punct de reper pentru viitorul societății și națiunii noastre.

Pentru că am văzut că s-au vehiculat diferite cifre în mass-media, vă pot spune că până în acest moment s-au strâns un număr impresionant de semnături. Vom continua să strângem cât mai multe semnături cu putință pentru a demonstra voința noastră de a apăra și afirma fundamentele creștine ale civilizației romanești și europene. De altfel, anul acesta se va derula și o inițiativă cetățeneasca europeană pentru definirea căsătoriei ca fiind uniunea dintre un bărbat și o femeie, inițiativă care se va bucura, suntem siguri, de succes.

În curând vom oferi mai multe informații, în cadrul unei conferințe de presă, pentru cei care doresc să ni se alăture”, a declarat pentru ActiveNews, Mihai Gheorghiu.

La finalul lunii noiembrie, în Monitorul Oficial a fost publicat proiectul de lege prin care se propune modificarea actualului art. 48, alin. 1, al legii supreme a statului cu formularea următoare: „Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimțită între un bărbat și o femeie, pe egalitatea acestora și pe dreptul și îndatorirea părinților de a asigura creșterea, educația și instruirea copiilor”. Campania este susținută de Coaliția pentru Familie, o structură civică formată din zeci de asociații ce promovează valorile familiei.

Pentru a putea fi depus în Parlamentul României, proiectul de lege are nevoie de susținerea a 500.000 de cetățeni, ale căror semnături au început deja să fie strânse. Pentru a afla cine sunt inițiatorii proiectului și pentru a semna în sprijinul acestei măsuri, faceți click aici.

Recent, Slovenia a decis, prin referendum, respingerea căsătoriilor între persoane de același sex, după ce Parlamentul adoptase o lege în acest sens. Un număr de 13 state europene nu permit căsătoria între persoane de același sex.

În faţa deciziilor istorice recente ale Statelor Unite şi conservatoarei Irlande de legalizare a căsătoriilor gay, Biserica Ortodoxă Română se angajează într-un demers fără precedent, care, dacă ar avea şanse de succes, ar face ca în România căsătoriile între persoane de acelaşi sex să fie imposibile într-un viitor apropiat. Mai exact, preoţii strâng semnături pentru revizuirea Constituţiei, în sensul în care în legea fundamentală să scrie că familia este formată din bărbat şi femeie. O astfel de prevedere există acum în Codul Civil, însă acest tip de lege poate fi mai uşor de modificat, spre deosebire de Constituţie. Patriarhul Daniel a îndemnat personal credincioşii să susţină efortul Bisericii de „a rezista în faţa unor ‘modele’ noi de familie”. Demersul este susţinut de mai multe organizaţii non-guvernamentale, unite sub numele de „Coaliţia pentru Familie”, însă contestat de reprezentanţii ONG-urilor care luptă pentru apărarea drepturilor comunităţii LGBT. „În realitate ni se pregăteşte Revoluţia Sexuală Ortodoxă”, a comentat Florin Buhuceanu de la Accept.

Biserica Ortodoxă din România se află în plină ofensivă în această perioadă. Preoţii, cu binecuvântarea Patriarhului, au început să strângă semnături pentru modificarea Constituţiei. Au nevoie de 500.000 astfel încât Parlamentul să ia în discuţie proiectul de revizuire care propune ca în legea fundamentală să scrie negru pe alb că familia este formată din bărbat şi femeie. „Când Dumnezeu a făcut lumea, coroana creaţiei Sale a fost familia: bărbatul şi femeia, care au primit binecuvântarea de a creşte, a se înmulţi şi a stăpâni pământul. Deşi a trecut prin multe încercări şi pericole abătute asupra societăţii umane, totuşi familia a fost instituţia cea mai stabilă a umanităţii, asigurând continuitatea acesteia în istorie. De aceea, trebuie să susţinem efortul Bisericii de a apăra familia naturală, tradiţională, universală şi de a rezista în faţa unor „modele” noi de familie, care consideră că uniunea firească bărbat-femeie ar fi doar un model printre altele”, a explicat Patriarhul Daniel demersul care, dacă va avea şanse de reuşită, după votul parlamentului şi referendumul de aprobare, ar face imposibilă într-un viitor apropiat căsătoriile între persoane de acelaşi sex.

În prezent, în România, aceste nu sunt permise de Codul Civil, însă modificarea unei astfel de legi este relativ uşoară, de aceea s-a ales varianta revizuirii. Demersul Patriarhiei este susţinut de o serie de ONG-uri, grupate sub umbrela „Coaliţiei pentru familie”.

„Există pericolul unor interpretări, cum ar fi căsătoriile dintre bărbat şi bărbat sau femeie şi femeie. Aşa, dacă este clar specificat, nu mai e nicio îndoială că familia tradiţională trebuie să fie aşa cum a lăsat-o Dumnezeu”, a declarat pentru gândul Iulian Oanţă, preşedintele Asociaţiei Familiilor Catolice din România „Vladimir Ghika”, membră a Coaliţiei pentru Familie. Deşi spunecă  atât lesbienele, cât şi homosexualii sunt tot fiinţe ale lui Dumnezeu, Oanţă susţine că ei nu pot beneficia de dreptul de a forma o familie, pentru că, după părerea sa, acest lucru este „ceva anormal”: „În primul rând pentru că nu pot da naştere copiilor şi familia este formată din mamă, tată şi copil/copii”.

Ideea este susţinută şi de Bogdan Stanciu, preşedintele filialei din Bucureşti a Asociaţiei ProVita, asociaţie membră a Coaliţiei pentru Familie. „O familie se poate întemeia doar pe baza căsătoriei dintre o femeie şi un bărbat. Doi bărbaţi nu vor putea fi consideraţi vreodată o familie pentru că nu pot procrea. Or, rolul principal al instituţiei familiei este acesta de a procrea şi de a se îngriji de creşterea şi de educarea generaţiei viitoare. Demersul acesta, la modul general, vizează nu numai articolul 48 din Constituţia României, noi am făcut la un moment dat o colectă de idei valoroase pentru un set de politici civice care privesc familia la modul general”, a declarat el pentru gândul.

Chiar dacă state mult mai conservatoare decât România au legalizat căsătoriile între persoane de acelaşi sex [oare la ce state “mult mai conservatoare” se refera? La Slovenia, Croatia? Dar, acestea nu sunt nici foarte conservatoare si au si votat in referendum pentru familia normala… -n.n.], membrii Coaliţiei pentru Familie consideră că acest lucru nu este  unul normal. „Dacă ei vor treaba asta, să meargă pe drumul ăsta şi noi mergem pe familia tradiţională şi asta este normal. Trebuie să le arătăm copiilor valorile familiei: respectul, dragostea”, spune preşedintele ProVita.

Bogdan Stanciu susţine că referendumul este soluţia cea mai bună în cazul în care s-ar pune şi în România problema de a se legaliza căsătoriile între persoane de acelaşi sex. Acesta susţine că exemplul Statelor Unite ale Americii este unul negativ, pentru că, deşi toate cele 31 de state au votat împotriva acestei iniţiative legislative, Curtea Supermă a decis în locul lor, legalizând acest tip de mariaj. „Dacă în Irlanda a avut loc un referendum, de ce nu ar putea să aibă loc şi la noi? În Slovenia a fost acum trei săptămâni, în Croaţia acum doi ani. Sunt din ce în ce mai multe ţări care se pronunţă în acest sens. În ceea ce priveşte o instituţie centrală a unei naţiuni nu putem să lăsăm la îndemâna nimănui această decizie, trebuie să decidem noi”, susţine acesta.

Accept: „În realitate, ni se pregăteşte Revoluţia Sexuală Ortodoxă”

Florin Buhuceanu, de la Asociaţia Accept, ONG care militează pentru drepturile comunităţii LGBT, susţine că  iniţiativa Bisericii de modificare a Constituţiei în sensul că familia e formată din bărbat şi femeie, este o „încercare de a introduce în textul constituţional restrângerea unor drepturi de care comunitatea vizată, cea formată din persoanele LGBT, oricum nu se bucură”.

„Legislaţia României este explicită şi cât se poate de clară în ceea ce priveşte căsătoria şi modul în care ea poate fi încheiată. Nu există practic urmă de îndoială cine sunt soţii care pot încheia o legătură maritală conform Codului Civil. Ca atare, propunerea de modificare a Constituţiei este completamente caducă şi penibilă, în contextul românesc neexistând o iniţiativă legislativă pentru a reglementa căsătoria între persoanele de acelaşi sex”, a declarat pentru gândul Florin Buhuceanu.

El  consideră că în momentul de faţă demersul nu răspunde problemelor reale pe care le resimt românii în 2016. „În realitate, ni se pregăteşte Revoluţia Sexuală Ortodoxă care să integreze România în Uniunea Euroasiatică a pravoslavnicului şef de stat Vladimir Putin. Urmează alte iniţiative cetăţeneşti care să răspundă agendei Coaliţiei „Nu Sexualităţii”, travestită drept Coaliţia pentru Familie. Mă refer aici, conform documentaţiei de pe site-ul dumnealor, la restricţionarea accesării conform legii a serviciilor la întrerupere voluntară a sarcinii, cât şi a fertilizării in vitro şi descurajarea divorţurilor”, al declarat Buhuceanu.

Acesta condamnă şi intervenţia Bisericii în această problemă, considerând că: „Biserica Ortodoxă Română se lasă entuziast târâtă într-o capcană pregătită de membrii coaliţiei numite. Nu ar fi prima coabitare pe faţă cu aceste organizaţii care compun Coaliţia pentru Familie, care au sustinut reprimarea prin lege în anii ’90 a homosexualităţii ce a dus la arestări ale persoanelor de orientare homosexuală [daca nu stiati, Coalitia pentru Familie exista si in anii ’90 (e un fals, evident). Si despre ce arestari ale homosexualilor in anii 90 e vorba?! – n.n.]. Aceleaşi organizaţii membre au încercat repetat începand cu 2010 să restrângă accesul la întreruperea voluntară a sarcinii şi la orele de educaţie sanitară care să abordeze subiecte de educaţie sexuală”.

De partea cealaltă, Coaliţia pentru Familie consideră că implicarea Bisericii în susţinerea aceste iniţiative cetăţeneşti este normală şi că fiecare instituţie care consideră benefic acest demers poate acţiona aşa cum crede de cuviinţă în vederea sprijinirii sale.

Nota noastra:

Am subliniat afirmatiile manipulatorii din articolul din Gandul.info.

Jurnalistii nu mai pot pretinde ca nu au la dispozitie informatii, pentru a putea caracteriza textul de mai sus drept o informare gresita. Atunci cand e clar si asumat, legal si la vedere, proiectul revizuirii de catre o Coalitie reprezentata de oameni cu nume si prenume, sa atribui, in continuare, demersul strict BOR-ului, sa supralicitezi atribuind initiativa chiar Patriarhului, care, chipurile, si-ar fi dat deja binecuvantarea (o minciuna pur si simplu), sa pui in prim plan doar confesiunea ortodoxa si preotii, de parca doar ei ar strange semnaturile, asta se cheama MANIPULARE.

Iar sensul manipularii este, asa cum spuneam in notele anterioare, identificarea autorului campaniei doar in BOR, prezentarea tendentioasa a institutiei ca fiind una agresiva, aflata in plina ofensiva (in completa opozitie cu maniera defensiva in care promotorii campaniei justitica necesitatea unei protectii la nivel constitutional a familiei) si, lovitura de gratie, data prin gura ACCEPT-ului, prezentarea demersului ca fiind unul putinisto-rusofil. 

Un alt lucru esential pentru acesti oameni este definirea strict negativa a campaniei – ca si cum ar fi vorba despre interzicerea sau restrangerea unor drepturi (care nici macar nu exista!) ale homosexualilor, si nu drept o campanie de afirmare si de protejare a institutiei familiei, precum si prezentarea situatiei ca fiind o alta batalie din cadrul razboiului civilizatiilor, de unde si invocarea stereotipa – si mincinoasa – a intereselor rusesti. 

Toate bau-baurile pe lume care sa-i enerveze pe tineriiliberisifrumosi si sa-i mobilizeze pentru un vot negativ la eventualul referendum.

Repetam – acesta este doar un inceput…

Pentru argumente de fond si de forma, a se vedea si notele de aici:

Susțin din toată inima proiectul de revizuire a Constituției în sensul protejării familiei de diversele atacuri ideologice.

E o bătălie foarte dificilă care va putea să ducă, în caz de nevoie, la renașterea României creștine și normale, după 26 de ani de deșănțată propagandă socialist-liberal-progresistă.

Semnele sunt îmbucurătoare. Ungaria este condusă democratic de conservatori-creștini, Polonia la fel. În Cehia, o dreaptă conservatoare sănătoasă, chiar dacă nu creștină, e tot timpul în fruntea țării. În Slovenia, de două ori cetățenii sloveni au spus un nu hotărât încercărilor lobby-ului sorosist-progresist de a impune imoralitatea ca normă morală, prin acceptarea „căsătoriilor” homosexuale.

A sosit momentul ca și România să aleagă: vrea normalitatea, sau să se lase deformată de cancerul progresist care a dus la degenerarea Occidentului?
Nu e o bătălie de mică importanță.
De votul acesta depind foarte multe- inclusiv felul în care ne vom înfățișa, ca români la Judecata lui Dumnezeu și a istoriei: ca oameni demni, europeni adevărați, cu valori creștine și rațiune neîntunecată ideologic? Sau ca niște degenerați?

Dar acest vot va pune împreună, umăr la umăr, creștinii ortodocși, creștinii catolici și creștinii evanghelici, cu musulmani, evrei și chiar agnostici și atei care din respect față de logică și normalitate, vor fi împreună cu noi.
Nu e vreun ecumenism ieftin- este doar o pledoarie pentru normalitate- început pentru renașterea României și a Europei de sub captivitatea ideologică a progresismului.

Pentru aceasta trebuie să ne exercităm dreptul democratic de a solicita revizuirea Constituției pentru ca legea noastră fundamentală să presupună definirea familiei ca fiind întemeiată pe căsătoria dintre un bărbat și o femeie.
Sunt trei pași de făcut: să semnăm pentru această inițiativă, în ziua referendumului, să ne convingem prietenii să iasă la vot și, desigur, să votăm și noi pentru normalitate.

Este o bătălie democratică și pentru democrație. Dar mai ales o bătălie pentru revenirea României și Europei la normalitate.

După ce Grecia a recunoscut căsătoriile homosexuale, afirmaţii ale clericilor români au adus în discuţie această problemă şi în ţara noastră. Unii reprezentanţi ai Bisericii Ortodoxe Române anunţă că strâng semnături pentru modificarea Constituţiei, astfel încât să se interzică o căsătorie între două persoane de acelaşi sex.

În pragul Crăciunului, creştinătatea a primit un semnal surprinzător din Grecia, ţara considerată leagănul ortodoxiei: Parlamentul elen a adoptat legea privind recunoaşterea parteneriatului civil între persoanele de acelaşi sex. În acest context, agenţia de presă a Bisericii Ortodoxe Române, Basilica, a transmis marţi un fragment din cuvântul Preafericitului Daniel rostit la 16 mai 2014, la întrunirea CROCEU (Comitetul Reprezentanţilor Bisericilor Ortodoxe pe lângă Uniunea Europeană) de la Bucureşti, în care Patriarhul deplânge starea de criză a societăţii:

Familia creştină se confruntă cu criza economică, cu criza morală şi cu criza spirituală. Însuşi modelul familiei tradiţionale este considerat de unii ca fiind învechit sau perimat. Trăim într-un context dominat de o mentalitate individualistă şi secularizantă, care nu căută sfinţirea vieţii prin rugăciune, naşterea de copii şi creşterea lor în credinţa creştină. Astăzi creşte numărul celor care tratează căsătoria ca fiind un simplu contract sau parteneriat între două persoane de gen diferit sau de acelaşi gen“.

Patriarhul BOR consideră că însăşi temelia societăţii umane – familia naturală – este subminată.

„Când Dumnezeu a făcut lumea, coroana creaţiei Sale a fost familia: bărbatul şi femeia, care au primit binecuvântarea de a creşte, a se înmulţi şi a stăpâni pământul. Familia a fost instituţia cea mai stabilă a umanităţii, asigurând continuitatea acesteia în istorie. De aceea, trebuie să susţinem efortul Bisericii de a apăra familia naturală, tradiţională, universală şi de a rezista în faţa unor «modele» noi de familie“,

a atras atenţia Preafericitul Daniel.

Bate clopotul unei campanii

Vestea venită din Grecia a făcut ca apărătorii Bisericii din România să-şi strângă rândurile. În regiuni ca Moldova sau Banat, preoţii şi enoriaşii au început strângerea de semnături pentru împiedicarea modificării Constituţiei în sensul permiterii căsătoriilor homosexuale. La Iaşi, adeziunile s-au cules chiar în timpul vizitei parohiale de Bobotează. Semnalul l-a dat mitropolitul Banatului, Ioan Selejean, care a anunţat în timpul slujbei de Crăciun iniţierea unei campanii de strângere de semnături pentru modificarea Constituţiei, astfel încât legea fundamentală să prevadă explicit că familia se întemeiază din comuniunea unui bărbat cu o femeie.

Să scrie acolo în Constituţie că familia creştină are la bază codul familiei din Sfânta Scriptură. Familia este tocmită după rânduiala lui Dumnezeu – bărbat şi femeie. Grecia a fost îngenunchiată în sensul acesta. Suntem un popor cu mult mai mulţi credincioşi şi de aceea să-l rugăm pe Dumnezeu să păzească familia binecuvântată în faţa sfântului altar al neamului nostru“,

a declarat mitropolitul Banatului, citat de pressalert.ro.

Patriarhia Română a negat organizarea acestei iniţiative, considerând-o o acţiune particulară a mitropoliilor.

La jumătatea acestei luni va avea loc prima şedinţă a Sinodului şi, cu siguranţă, se va discuta şi despre acest aspect. Este important de consemnat că în acest moment Patriarhia nu strânge semnături pentru aşa ceva“,

au explicat reprezentanţii BOR pentru „Adevărul“.

Mă tem pentru omul din afara Bisericii

În Arhiepiscopia Tomisului, unde parteneriatul civil are contestatari puternici, nu se face nicio campanie împotriva uniunilor gay. Preoţii îşi menţin credinţa că România, ţară ortodoxă şi foarte credincioasă, nu va accepta niciodată astfel de căsătorii în afara religiei.

Politicienii români ştiu mai bine cum ne situăm. Dar cred că suntem departe de Grecia. Noi nici măcar parteneriatele civile heterosexuale nu le-am aprobat. De ce? Politicul român încă ţine la moravurile publice, majoritar creştine. La noi, cred unii că politicienii se tem de Biserică. Eu cred că ar trebui să se teamă de popor. Biserica doar reprezintă poporul. Şi invers, poporul poate fi Biserica“,

spune părintele Eugen Tănăsescu, consilier media al Arhiepiscopiei Tomisului şi blogger „Adevărul“.

Pentru un slujitor al Bisericii, adoptarea acestei legi mai are o semnificaţie.

Există un semnal negativ: accentuarea individualismului, a discriminării pozitive poate afecta drepturile majorităţii şi poate cauza o ruptură a politicienilor faţă de propriul popor. Au întrebat politicienii poporul ce crede despre parteneriate, în 2008 sau acum? Pentru că democraţia înseamnă şi moravuri publice, nu doar drepturi civile individuale. În plus, cred că este şi un semnal transmis Bisericii, de genul «aveţi o relaţie strânsă cu Statul, dacă vreţi să o continuăm acceptaţi şi câte un compromis». Statul oricum face ce vrea“,

arată părintele Eugen Tănăsescu.

Instinctul trebuie controlat până nu ajunge el să te controleze. Asta propune Biserica. Să devii din «auto-proscris» un om care «să îţi scrii numele în Ceruri»

Eugen Tănăsescu preot

Ar trebui Biserica să se simtă trădată, ofensată, ignorată de această decizie? Părintele Tănăsescu consideră că este doar o parte a luptei dintre Biserică şi restul lumii.

Răstignirea Domnului, milioanele de martiri, prigonirea creştinismului sau chiar şi provocările seculare ale post-modernismului ce sunt? Eu cred că sunt parte a luptei continue dintre Biserică şi lumesc. Hristos a răspuns deja, spunând ucenicilor că lumea nu-i va iubi, pentru că nu sunt ai lumii. De aceea vor avea necazuri, lupte, probleme, prigoniri etc. Finalul răspunsului a răvăşit istoria spirituală a lumii: «În lume necazuri veţi avea. Dar îndrăzniţi, Eu am biruit lumea». Cum? Cu Învierea. De aceea, tot el spune că nici măcar «porţile iadului» nu vor birui «Biserica Mea». Iată de ce nu mă tem pentru Biserică, ci pentru omul din afara ei. Din trădarea, ofensarea sau ignorarea Bisericii, cine pierde, de fapt?“,

se întreabă preotul.

Parteneriatul civil, pe agenda parlamentară

Parlamentarul Remus Cernea a fost cel care a pus pe agenda Legislativului parteneriatul civil respins vehement de Biserică.

Faptul că în două ţări majoritar ortodoxe, Cipru şi Grecia, a fost acceptat parteneriatul civil este un semn încurajator că deja lumea în care trăim are cu totul alte aspiraţii şi abordări decât cele strict dogmatice pe care biserica încearcă să le impună. Cu cât biserica va insista mai mult să fie ostilă drepturilor omului, cu atât va avea mai mult de pierdut pe termen mediu şi lung, pentru că oamenii vor avea tot mai mult tendinţa să aleagă libertatea şi democraţia, nu stricteţea absurdă a unei dogmatici desuete“,

este convingerea lui Remus Cernea. El consideră că doar

îngustimea de vederi şi lipsa de racordare autentică la valorile societăţii deschise

a majorităţii politicienilor ţin pe loc reformarea.

Paradoxul este că, pe cât de limitaţi sunt în vederile lor, pe atât de supuşi sunt liderilor politici de care depinde poziţia lor în parlament. Ar fi suficient ca liderii celor două partide mari (PSD şi PNL) şi eventual primul ministru şi preşedintele ţării să susţină public parteneriatul civil, că majoritatea parlamentarilor – care au votat până acum împotriva parteneriatului civil – ar vota fără prea mare opoziţie în favoarea lui. Ar exista probabil şi câteva voci ceva mai habotnice care ar ieşi în evidenţă, dar legea pe care o voi reintroduce pe agenda dezbaterilor parlamentare, în curând, ar primi un vot majoritar“,

este sigur Remus Cernea, parlamentarul de Constanţa.

„Este o sancţiune a comunităţii LGBT“

Societatea evoluează, mentalităţile evoluează. Trăim într-o lume în care familia se redefineşte continuu. Care e modelul de familie realist pentru secolul 21? În societatea românească sunt atâtea familii fără căsătorie: heterosexuale, homosexuale, monoparentale. Ce vrea Biserica să facă, să introducă discriminarea în Constituţie pentru acest tip de diversitate? Familia este clar definită prin Constituţie, iar căsătoriile – prin Codul Civil. Nimic nu îndreptăţeşte modificarea Constituţiei, în sensul restricţionării drepturilor individuale. Religia nu este deasupra celorlalte legi“,

afirmă Florin Buhuceanu, liderul Accept România, reprezentant al comunităţii LGBT (n.r. – „lesbian, gay, bisexual, transgender“ – „lesbiane, homosexuali, bisexuali, transexuali“).

El atrage atenţia că acest tip de revendicări vine la pachet cu restricţionarea internetului şi interzicerea avortului, urmând poate întoarcerea la pedeapsa cu moartea.

Este o sancţiune a comunităţii LGBT. Asta e soluţia? BOR a ratat prin omisiune deliberată să participe la Revoluţia din Decembrie 1989, iar acum a pornit Revoluţia Sexual-Ortodoxă. E clar: nu au pastoraţie, nu ştiu să se apropie de oameni, nu ştiu să comunice cu ei“,

conchide Florin Buhuceanu.

Paradoxul grecesc: şi ortodoxie, şi homosexualitate

Grecia a fost prima naţie de pe bătrânul continent care a îmbrăţişat învăţăturile lui Hristos. Tot Grecia a fost şi stăpâna antichităţii, unde sexul între persoane de acelaşi gen era o practică uzuală.

Sexualitatea în antichitatea greco-romană era un mixaj de libertăţi şi cutume care ar putea fi înţelese cu greu de omul contemporan. Se crede pe nedrept că Antichitatea a fost raiul nereprimării, deoarece creştinismul nu introdusese încă viermele păcatului în fructul oprit. Literatura şi mitologia greco-latină este plină de personaje bisexuale şi de relaţii sexuale şi romantice între bărbaţi. Chiar şi Zeus, tatăl tuturor zeilor şi oamenilor, avea un băiat troian pe nume Ganimedes, care era printre amanţii săi favoriţi. Pederastia era un păcat lipsit de importanţă atâta vreme cât legătura era între un bărbat liber şi un sclav sau un om de origine umilă. Se spunea că băieţii oferă plăceri liniştite ce nu răvăşesc sufletul, în timp ce pasiunea trezită de o femeie îl supune pe bărbatul liber unei dureroase sclavii“,

arată profesorul de istorie Dragoş Dragomir, de la Liceul Tehnologic I.C. Brătianu din comuna Nicolae Bălcescu – Constanţa.

Practicile homosexuale erau întâlnite mai ales la aristocraţi. În armata spartană, homosexualitatea era comună, deoarece se credea că legătura afectivă îmbunătăţea performanţele militare.

În noaptea nunţii, miresele îmbrăcau tunica militară după ce, în prealabil, le era tăiat părul, pentru a obţine cât mai multe trăsături masculine în vederea acceptării de către soţii obişnuiţi cu altfel de relaţii amoroase. În Teba, bărbaţii şi băieţandrii trăiau împreună, într-un fel de căsnicii recunoscute public. Cultul lui Heracles era aici deosebit de puternic, mai ales prin prisma relaţiei erotice pe care eroul ar fi avut-o cu tânarul Iolaus, care a devenit patronul amanţilor din Teba“,

relatează profesorul Dragoş Dragomir.

Cum se derulează campania de strângere de semnături a Bisericii

Campania de strângere de semnături pentru modificarea Constituţiei dusă de Biserică este organizată în cele mai mici detalii, astfel încât demersul să fie finalizat cu succes. În campanie sunt implicate toate cultele religioase, astfel încât să nu existe suprapuneri care să ducă la anularea listelor de semnături.

Sunt desemnate persoane care se ocupă de strângerea semnăturilor şi verifică datele să fie totul în conformitate cu datele din buletin. Nu este obligat nimeni să se înscrie pentru acest referendum pe care ONG-urile, sprijinite de Biserică, vor să îl organizeze“,

a declarat vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Timişoara, Ionel Popescu.

Din fiecare parohie sunt persoane acreditate de Bucureşti şi persoanele respectivă se ocupă de strângerea de semnături. La Parohia Adormirea Maicii Domnului avem cinci persoane“,

a explicat şi protopopul Lugojului, preotul Ioan Cerbu. Protopopul Făgetului, preotul Bujor Păcurar, a explicat în detaliu cum este gândită campania de strângere de semnături pentru evitarea unor erori care să ducă la anularea listelor.

Avem un comitet de iniţiativă locală la nivelul fiecărei parohii, compus din trei sau cinci persoane. Din comitetul parohial, fiecare parohie desemnează credincioşi sau credincioase care scriu frumos şi care să meargă pe străzile pe care locuiesc să adune semnăturile, cu seriozitate, pentru că trebuie foarte atent spuse datele. Trebuie datele, cu domiciliul din buletin. De exemplu, chiar dacă sunt unii care locuiesc în Făget, dar au buletin de Lugoj, nu pot fi trecuţi pe liste. Trebuie să se înscrie în localitatea în care e trecut domiciliul din buletin. Nu sunt adunate semnături de pe stradă, numai de la domiciliu. Dacă se suprapun, se anulează toată lista“,

a explicat preotul Bujor Păcurar.

Şi baptiştii s-au organizat

Protopopul Făgetului a mai declarat că, deşi campania nu a debutat încă în forţă, la două parohii din Făget s-au adunat deja peste 250 de semnături.

Datele se centralizează săptămânal la centrul eparhial. După prima săptămână erau 150 la Parohia Făget 1 şi 130 la Parohia Făget 2, dar aici sunt numai cei care s-au înscris la biserică“,

a mai spus preotul. Pastorul baptist Ionel Tuţac a declarat că fiecare biserică din Uniunea Baptistă şi-a desemnat, în funcţie de numărul de credincioşi, oameni care să fie instruiţi cu privire la modul în care se completează tabelele.

Este o iniţiativă a Bisericii, a ONG-urilor, a societăţii civile. Lucrurile sunt corelate la nivel naţional. Ideea a fost să nu se suprapună datele, să nu luăm semnături de la reprezentanţii altor culte. Eu nu cred că vor fi probleme. Cred că românii sunt foarte conservatori în ceea ce priveşte familia. Majoritatea românilor consideră că familia trebuie să se întemeieze prin căsătoria dintre un bărbat şi o femeie“,

a spus pastorul Ionel Tuţac.

Vrem prevederi clare, fără posibilitatea unor interpretări nedorite cum este acum. De asemenea, vrem să ne asigurăm că părinţii au garantat prin Constituţie dreptul şi îndatorirea de a-şi creşte şi educa copiii“,

a spus şi pastoul Samuel Tuţac. (DANIEL DANCEA)

Cum e posibilă modificarea Constituţiei

Revizuirea Constituţiei poate fi iniţiată de Preşedintele României la propunerea Guvernului, de cel puţin o pătrime din numărul deputaţilor sau al senatorilor, dar şi de cel puţin 500.000 de cetăţeni cu drept de vot. Persoanele care semnează pentru revizuirea Constituţiei trebuie să provină din cel puţin jumătate din judeţele ţării, iar în fiecare dintre aceste judeţe sau în municipiul Bucureşti să fie înregistrate cel puţin 20.000 de semnături în sprijinul iniţiativei. Proiectul sau propunerea de revizuire trebuie adoptat, ulterior, în Parlament, fiind necesară o majoritate de cel puţin două treimi din numărul membrilor fiecărei Camere, ceea ce este aproape imposibil. Parlamentul nu a reuşit să ducă la bun sfârşit procedura de revizuire a Constituţiei nici în vremea USL, coaliţie care a avut o majoritate covârşitoare. După etapa adoptării în Parlament, în cel mult 30 de zile trebuie să aibă loc un referendum unde populaţia este chemată să se pronunţe asupra celor menţionate în proiectul de revizuire. Totuşi, trebuie menţionat că în Constituţie se precizează faptul că revizuirea Legii fundamentale nu poate fi făcută dacă are ca rezultat suprimarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţeniilor, cum este cel al căsătoriei.

Până în momentul de faţă nicio iniţiativă de modificare a Constituţiei de acest fel nu a avut succes pentru că au fost blocate în Parlament din varii motive. Unele au îndeplinit condiţiile de fond şi de formă, dar Parlamentul ori nu le-a mai discutat, ori le-a amânat la infinit“,

a precizat pentru „Adevărul“, profesorul de Drept constituţional Radu Carp. (RADU EREMIA)

  • Lumea Justitiei:

VASILICA GANDESTE PROFUND – Judecatorul Cristi Danilet este de acord cu casatoriile intre gay: “E treaba fiecaruia cu cine se combina… Nimeni nu a pomenit nimic de casatorie, dar raspunsul meu ar fi fost acelasi… Sunt tari in care nu se mai foloseste notiunea de ‘tata’ si ‘mama’, ci doar ‘parinte’. Sincer, eu sunt pentru asa ceva… Vai de mine! Oral, anal, cu obiecte? Asa ceva!! Sa ii invete cei doi pe copii ‘prostii’… Nu, mai bine ii dam inainte cu barza”

La ce credeti ca se gandea Cristi Vasilica Danilet in creierii noptii de 6 spre 7 ianuarie 2016? Va spunem noi! La homosexuali, casatorii intre gay si despre cum trebuie explicate aceste deviatii sexuale in perspectiva respectarii drepturilor omului unor adulti de 60 de ani. Din modul in care a povestit Cristi Vasilica Danilet intr-o postare pe Facebook, despre cum mama sa le-a trantit usa in nas unor oameni veniti sa stranga semnaturi “cum ca suntem impotriva homosexualilor“, dupa ce i-a explicat cum sta treaba cu dreptul fiecaruia de a-si exprima inclinatiile sexuale si al celorlalti cetateni de a respecta aceste drepturi, noi am concluzionat ca Danilet are o deschidere mare fata de intelegerea fenomenului homosexualitatii si al casatoriei intre persoane de acelasi sex.

Din opiniile exprimate de judecatorul CSM in postarea sa de pe Facebook, dar si din comentariile care au urmat, opiniile lui Danilet incitand la discutii ample pe tema homosexualitatii in Romania, am dedus ca Danilet vrea sa ii fie respectata intimitatea, sa nu ii pese nimanui cu cine se culca el, de cate ori sau pe ce parte a patului prefera sa se culce, si crede ca romanii au prejudecati in ce priveste preferintele sexuale.

Danilet afirma ca nu se opune casatoriei intre persoane de acelasi sex, dar sustine ca nu ii intelege pe “homosexualii care vor sa se casatoreasca“: “Pe bune: daca sunt fericiti in uniune, de ce le trebuie legalizare?!

Referindu-se in continuare la casatoriile intre persoane de acelasi sex, Danilet se declara “Pentru” in privinta posibilitatii inlocuirii notiunii de “tata’ si ‘mama'” cu cea de ‘parinte’, mai ales ca acesta este trendul in alte tari.

Iata postarea cu pricina din noaptea de 6 spre 7 ianuarie 2016 de pe pagina de Facebook a lui Danilet:

“Vad discutii despre strangerea de semnaturi din partea bisericii cu privire la interdictia casatoriei intre homosexuali. Asta imi aminteste de o intamplare de acum cateva zile. De sarbatori eram acasa la parinti, la Vatra-Dornei. Suna cineva la usa si deschide maica-mea. Aud o discutie scurta, dupa care mama ma striga, eu aflandu-ma intr-una din camere: “Auzi, Cristi, se strang semnaturi cum ca suntem impotriva homosexualilor. Ce facem?”. Ii raspund automat: “Mama, noi suntem din astia cu drepturile omului. Un drept al omului e viata privata si intima. E treaba fiecaruia cu cine se combina, atat timp cat nu le face rau celorlalti”. “Ah, da?!”, spune mama dupa care zice celui de peste prag: “Nu ne intereseaza”. Si inchide usa. Ei, iata o lectie despre drepturile omului in cateva secunde. Pentru un adult de 60 de ani. Dar asta spune multe despre modul in care se strang semnaturi – nimeni nu a pomenit nimic de casatorie, dar raspunsul meu ar fi fost acelasi“.

Se poate ca reactia lui Danilet in apararea homosexualilor sa aiba la baza actiunea Patriarhiei Romane care, deunazi a readus in atentia publica un discurs mai vechi al Patriarhului Daniel in care critica cuplurile alcatuite din persoane de acelasi sex. In aceeasi directie s-a situat si demersul Mitropolitului Banatului, Ioan Selejan, care a anuntat recent ca tinerii ortodocsi, si sunt multi, si chiar preotii, vor incepe sa stranga semnaturi pentru ca in viitoare Constitutie sa fie interzise casatoriile intre persoane de acelasi sex (vezi facsimil).

Se poate chiar ca astfel de oameni sa fi venit si la usa lui Danilet in Vatra Dornei, de l-au incitat atat de tare incat sa scrie la miezul noptii despre homosexuali si drepturile lor, in loc sa doarma…

Prezentam in continuare cateva din comentariile facute de Danilet la postarea de pe Facebook, ca un raspus la opiniile pe care le-au exprimat fanii de pe Facebook:

“Adoptia nu are de a face cu casatoria. Poate adopta si o persoana singura. Doar nu o sa il interbati de preferintele sexuale…E interzis sa faceti discriminare.

Vai de mine! Oral, anal, cu obiecte? Asa ceva!! sa ii invete cei doi pe copii “prostii”… Nu, mai bine ii dam inainte cu barza. Ca doar o pasare face un pui de om, de ce nu se intelege?

Haideti sa nu confundam actul procrearii cu actul placerii sau cu constituirea unei uniuni sau unei casnicii. Uneori una nu are legatura cu alta. Si daca vreti sa stiti suntem pe primul loc in UE la fetite pana in 15 ani care nasc copii. Asta la care Biblie sau in care natural intra??

Eu nu am spus ca nu ar fi pacat. Spun ca nu e treaba mea ce face omul in casa sau in patul lui. Atata tot. Si sper ca nici a dvs nu e cu cine ma culc, de cate ori si pe care parte a patului.

Sa nu exageram. Una e sa te culci cu un minor profitand de pozitia ta de autoritate sau violandu-l, alta e sa te culci cu un adult.

Nu exista nicio legatura intre preferintele sexuale ale parintilor si cresterea copiilor. Doar noi o facem, cu prejudecatile noastre.

Va rog sa ma credeti ca eu nu ii inteleg pe homosexualii care vor sa se casatoreasca. Pe bune: daca sunt fericitit in uniune, de ce le trebuie legalizare?!

Eu sunt sigur ca in Biblie nu se vorbeste de casatorie in fata unei institutii statale, dar admit ca ma pot insela. Dar in prezent aceasta institutie e strict civila, nu religioasa. Si ori ca este, ori ca nu este, vreau sa cred ca viata cuplului dpdv al sentimentelor si obiceiurilor e aceeasi. Oricum, copiii din casatorie au acelasi statut cu copiii din afara ei.

Legea in Ro spune ca prin casatorie se intelege uniunea legala dintre un barbat si o femeie. Nu pot gandi in afara acestei norme. Dar pentru adoptie, sustin ca sexul cuplului sau preferintele lor sexuale nu pot fi criterii de alocare a copilului.

Cei mai multi pedofili judecati sunt heterosexuli. Ah, sa nu uit: multi sunt parintii, fratii si unchii de sex opus.

Sunt tari in care nu se mai foloseste notiunea de ‘tata’ si ‘mama’, ci doar ‘parinte’. Sincer, eu sunt pentru asa ceva.”

VASILICA DE NESTAVILIT: FAZA PE ZOOFILIE – Dupa ce s-a declarat de acord cu casatoriile intre gay si cu posibilitatea inlocuirii notiunilor de “mama” si “tata” cu cea de “parinte”, judecatorul Cristi Danilet extrapoleaza in zoofilie, atat timp cat “nu tipa animalul de durere”: “Sper ca sariti sa aparati porcii cand vecinii dvs ii taie la gat cu satarul si apoi ii ard pe foc… Ucisul animalelor e mai ceva ca violatul lor… Suntem obligati sa acceptam adoptarea copiilor de catre homosexuali”

Lumeajustitiei.ro a adus in atentia publica, in data de 7 ianuarie 2016, pozitia judecatorului CSM Cristi Vasilica Danilet (foto) cu privire la fenomenul homosexualitatii si al casatoriei intre persoane de acelasi sex. Opiniile exprimate pe Facebook de Danilet au starnit revolta in spatiul public, dar, dupa cum veti vedea, acest lucru nu l-a impiedicat pe magistrat sa isi expuna in continuare parerile fata de acest subiect, chiar daca, spunem noi, afirmatiile pe care le face degajat vin sa aduca vadit atingere onoarei sau probitatii sale profesionale si chiar prestigiului Justitiei. Daca ar fi sa tinem cont ca Danilet emite astfel de alegatii in calitate de membru CSM si de judecator in gura caruia se uita, in continuare, mii de studenti care nu au reprezentarea reala a pericolului afirmatiilor lui Vasilica, ne punem intrebarea legitima daca nu cumva Danilet ar trebui sa fie aspru sanctionat de colegii sai din CSM.

Asa cum veti vedea din dialogul pe care il prezentam in continuarea articolului, la aceeasi postare in care Danilet povestea cum mama sa a trantit usa in nas unor persoane venite sa stranga semnaturi impotriva homosexualilor (Cititi aici intreaga povestire), membrul CSM a dat curs unor afirmatii facute de un cetatean, care vazand pozitia lui Danilet fata de homosexuali a afirmat:Pe principiul dvs nici zoofilia nu face rau cuiva, nu?”.

Raspunsul lui Danilet este stupefiant: Doar sa nu tipe animalul de durere. Mai ales daca e al dvs, nu al lui...” . In continuare, Danilet precizeaza “Sincer, la o astfel de intrebare raspunsul meu e chiar diplomat. Sper insa ca sariti sa aparati porcii cand vecinii dvs ii taie la gat cu satarul si apoi ii ard pe foc… Ca ucisul animalelor e mai ceva ca violatul lor. Ca sa nu mai spun ca mancatul animalelor ucise e un fel de profanare”.

Desigur, pozitia lui Danilet vine sub forma unei ironii si a unui sarcasm iesit din comun, cu toate ca intrebarea si problema ridicata de cetateanul respectiv era decenta si serioasa.

Chiar si asa, noi apreciem ca prin afirmatiile facute, fie ele si sub forma unei ironii, Danilet este posibil sa fi adus atingere prestigiului Justitiei si chiar onoarei si probitatii profesionale a magistratului, in conditiile in care opiniile sale au fost exprimate pe reteaua de socializare Facebook, care este un spatiu virtual public. Nu trebuie omis, consideram noi, nici limbajul folosit de judecatorul CSM, Cristi Vasilica Danilet, care nu are nicio legatura cu postura si statutul unui judecator.

Sub imperiul “standardelor drepturilor omului” Danilet sustine in continuare, in comentariile sale de pe Facebook, ca “nu putem fi obligati sa acceptam casatoria homosexualilor (oricum Codul nostru civil o interzice) dar suntem obligati sa acceptam adoptarea copiilor de catre homosexuali”.

Solicitam membrilor Consiliului Superior al Magistraturii sa nu inchida ochii la actiunile colegului lor si sa se sesizeze de-ndata cu privire la afirmatiile lui Danilet si sa aplice o sanctiune pe masura pentru acesta.

In acest sens exemplificam actele normative de care ar trebui acestia sa tina cont si pe care apreciem ca Danilet le-a incalcat cu buna stiinta… sau cu ironie si sarcasm:

Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor prevede la Capitolul II – Raspunderea disciplinara a judecatorilor si procurorilor, articolele 98 si 99, care sunt obligatiile magistratilor pentru respectarea onoarei sau probitatii profesionale ori prestigiului Justitie. In opinia noastra, prin comentariile pe care le exprima si prin maniera in care o face, Danilet poate fi cercetat, fara nicio problema:

Art. 98. – (1) Judecatorii si procurorii raspund disciplinar pentru abaterile de la indatoririle de serviciu, precum si pentru faptele care afecteaza prestigiul justitiei.

Art. 99. – Constituie abateri disciplinare:

a) manifestarile care aduc atingere onoarei sau probitatii profesionale ori prestigiului justitiei, savarsite in exercitarea sau in afara exercitarii atributiilor de serviciu;

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca in Codul Deontologic al judecatorilor si procurorilor Cod care stabileste standardele de conduita ale magistratilor – la Capitolul VI – Demnitarea si onoare profesiei de judecator sau procuror, la articolul 17 este prevazut ca “Judecatorii si procurorii sunt datori sa se abtina de la orice acte sau fapte de natura sa compromita demnitatea lor in functie si in societate”.

Redam in continuare dialogul dintre judecatorul Cristi Vasilica Danilet si cetateanul D.M desfasurat in 7-8 ianuarie 2016 pe pagina de Facebook a membrului CSM:

D.M. – “exemplul dvs dle Danilet este identic cu libertatea de exprimare care la un moment dat poate anula libertatea altuia. Si apoi nu stiu cat de sigur sunteti daca face rau sau nu cuiva. Pe principiul dvs nici zoofilia nu face rau cuiva, nu?

Cristi Danilet Doar sa nu tipe animalul de durere. Mai ales daca e al dvs, nu al lui…

D.M. Sa inteleg ca pentru dvs ironia si sarcasmul sunt argumente cu care vreti sa convingeti. Doar atat puteti sa raspundeti, nu?

Cristi DaniletD.M., Sincer, la o astfel de intrebare raspunsul meu e chiar diplomat. Sper insa ca sariti sa aparati porcii cand vecinii dvs ii taie la gat cu satarul si apoi ii ard pe foc… Ca ucisul animalelor e mai ceva ca violatul lor. Ca sa nu mai spun ca mancatul animalelor ucise e un fel de profanare.

Un alt cetatean intervine in discutie pentru a-l corecta pe Danilet: M.S.Cristi Danilet Ca ceva sa fie “profanat” ar trebui sa fie sfant sau sacru. Animalele nu sunt sacre in cultura noastra. In India, da. (…)

D.M. Cristi Danilet ma tem ca nu ati inteles intrebarea care facea referire la opinia dvs fata de casatoriile Gay. Incercam sa va spun ca opinia dvs legata de drepturile omului nu are temei. Ca este la fel cu libertatea de exprimare a unora sau cu dreptul altora la zoofilie s.m.d. Ideea era ca si dreptul oricare ar fi el cred ca trebuie sa aibe la baza principii morale.

Cristi Danilet: Ma tem ca nu v.ati facut dvs inteles. Morala (cea crestina) spune ca trebuie sa fii virgin la casatorie si sa ai un singur partener toata viata. Ce ar pute spune dreptul nostru in aceasta materie. (…)

Ulterior acestui schimb de opinii si convingeri, in data de 10 ianuarie 2016, un alt cetatean a tinut sa isi exprime pe pagina de Facebook a lui Danilet pozitia fata de problema ridicata de membrul CSM, comentariu care a dat nastere unor alte dezbateri. In cadrul acestora insa, Danilet a facut o afirmatie cutremuratoare. Iata dialogul:

Cetatean A.K.F.K. Sunt impotriva ideii de “casatorie” in contextul sugerat”. Sunt de acord cu demersul Bisericii in acest caz doar referitor la un model firesc de familie ce trebuie ferit de aberatii. Dar nici nu putem sa ne facem ca nu vedem o realitatea. Cred ca termenul de “uniune consensuala” ar fi mai potrivit la care sa se ataseze o serie de drepturi cum ar fi cel de succesiune. Sunt categoric impotriva dreptului de a infia, de a adopta. De asemenea, o cunoastere mai profunda a ceea ce inseamna homosexualitatea ar impiedica reducerea ei doar la aspectul erotic, ceea ce este oribil si inexact si in niciun caz general valabil. Unii dintre ei vietuiesc singuri sau au familii si copii fara sa-si fi concretizat vreodata acest tip de afectivitate traind o drama.

Cristi Danilet Potrivit standardelor drepturilor omului, nu putem fi obligati sa acceptam casatoria homosexualilor (oricum Codul nostru civil o interzice) dar suntem obligati sa acceptam adoptarea copiilor de catre homosexuali.

Cetatean A.K.F.K. Cristi Danilet in acest caz, standardul in cauza este fundamental gresit. Firescul este heterosexualitatea => copilul va creste si va fi educat intr-un model de mediu familial nefiresc. Nu spun ca este usor de gasit o solutie onesta, dar pana la gasirea ei nu vad de ce sa stipulam drepturi nefiresti, ca sa nu vorbesc de impactul social. Un copil orfan, institutionalizat traieste intr-un mediu firesc fata de cel al unei familii homosexuale. Idealism versus pragmatism. Romania nu este pregatita social si economic pentru acest pas, mentalitatile si gradul de cunoastere a acestei realitati isi spun cuvantul. Parerea mea. (…)

urs_calare_pe_vasilica

Nota noastra:

Spune Danilet:

“Noi suntem astia cu drepturile omului”.

Mai spune Danilet:

“Legea in Ro spune ca prin casatorie se intelege uniunea legala dintre un barbat si o femeie. Nu pot gandi in afara acestei norme.”

Din doua una – 1) ori Romania este un stat care NU respecta drepturile omului, iar Danilet, ca magistrat cu functie de inalta raspundere in CSM, este membru al unui stat ce incalca aceste drepturi, ori 2) Romania este un stat care respecta drepturile omului cu tot cadrul sau legal cu tot.

In cazul 1), Danilet ar trebui sa demonstreze ce anume drepturi nu sunt respectate in Romania si sa justifice de ce anume ia bani de la contribuabili care au conceptii opuse domniei sale.

In cazul 2), Danilet ar trebui sa constientizeze ca nu are niciun motiv legal si moral sa respinga initiativa legislativa legala si legitima, corespunzatoare drepturilor omului asa cum sunt ele reglementate in statul Romania, membru UE, de a defini casatoria in cadru constitutional.


Afirmatiile scandaloase ale lui CRISTI VASILICA… de medialert


Categorii

1. DIVERSE, Homosexualitate, Opinii, analize, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Revizuirea constitutiei, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

11 Commentarii la “CAMPANIA PENTRU MODIFICAREA CONSTITUTIEI IN SPRIJINUL FAMILIEI. Cate semnaturi s-au strans?/ “MAREA MIZA” a “cruciadei” anti-referendum si anti-BOR/ VASILICA DANILET, justitiarul DNA, respinge FAMILIA NORMALA si aproba ADOPTIILE GAY: “Sunt tari in care nu se mai foloseste notiunea de ‘tata’ si ‘mama’, ci doar ‘parinte’. Sincer, eu sunt pentru asa ceva”

  1. Pingback: STRATEGIA GRUPARILOR HOMOSEXUALISTE FATA CU SUSTINATORII FAMILIEI: manipulare, stigmatizare si… Ambasade/ Cum va trece proiectul de furcile caudine ale CCR? | Cuvântul Ortodox
  2. Articolul din Gandul e scris de o domnisorica, care e la inceput de cariera si care, culmea, are prieteni in comunistatile “protestante”, Daca nu chiar ea insasi este astfel.

  3. @Mihai:

    De ce cu ghilimele? Daca e din mediul protestant, tocmai ca nu s-ar subintelege favorizarea agendei LGBT.

  4. Pingback: Mihai Gheorghiu, reprezentantul Coalitiei pentru Familie: SUNTEM CU TOTII INTR-O SITUATIE FOARTE GRAVA, IN CARE MINORITATI AGRESIVE, LIPSITE DE LEGITIMITATE DEMOCRATICA, ISI IMPUN AGENDA IDEOLOGICA STATULUI. Spectrul “teocratiei atee” instaura
  5. Oameni buni, de ce tot articolul este plin de fraze scrise cu aldine, cursive si hasura galbena? Stilul asta da impresia ca ne luati pe toti drept bolnavi de ADHD / autism!

  6. Casatoria nu este un privilegiu, ci un drept care trebuie oferit oricarui cetatean intr-un stat democratic. Campania dumneavoastra cu milioane de semnaturi aduce ura impotriva celor care ii considerati diferiti. Fiecare om e diferit, daca insistam pe cat de diferiti suntem o sa ajungem sa ne uram unii pe altii.

  7. Campania dumneavoastra cu milioane de semnaturi aduce ura impotriva celor care ii considerati diferiti.

    De ce?

    Interzicerea dreptului la initiativa legislativa nu aduce ura? Sau ascunde o mare iubire pentru 3 milioane de “prosti”?

    In orice caz, acuzatia dvs e total gratuita. E ca si cum as spune, fara sa demonstrez, ca dvs urati crestinismul, asta doar pentru ca sustineti anumite agende ideologice.

    Casatoria nu este un privilegiu, ci un drept care trebuie oferit oricarui cetatean intr-un stat democratic.

    Casatoria este si o institutie sociala, nu doar un drept. Include si o responsabilitate si este un construct juridic complex care nu seamana cu celelalte drepturi de baza. Casatoria este legata de familie, iar familia este legata de copii (asta e logica tuturor Codurilor Civile si a tuturor practicilor ecleziastico-juridice). Nu e vorba de a interzice, cum spun unii, “dreptul la iubire” (de parca iubirea face obiectul legii sau este instituita de lege!).

    In plus, vorbiti despre lucruri care nu exista. Romania e recunoscut stat de drept si in Codul sau Civil casatoria este deja definita in sensul initiativei legislative propuse de Coalitie. Asa ca nu se restrange niciun drept, ci se consolideaza unul existent.

    Fiecare om e diferit, daca insistam pe cat de diferiti suntem o sa ajungem sa ne uram unii pe altii.

    In momentul in care gandirea diferita de canonul pro-gay despre casatorie te stigmatizeaza asa cum se vede aici (http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2016/05/26/alianta-neobonjuristilor-si-a-securistilor-un-val-urias-de-ura-facebook-ista-s-a-starnit-impotriva-semnatarilor-pro-familie-prosti-ipocriti-giboni-primitivi-cateva-din-etichetel/) si aici (http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2016/05/29/manifestarile-tolerante-si-generoase-ale-lumii-bune-dupa-isprava-coalitiei-pentru-familie-linsarea-lianei-stanciusi-a-lui-felix-tataru-desfiintarea-contului-de-facebook-al-oliviei-steer/), atunci nu taberei crestine trebuie sa va adresati cu aceste indemnuri la toleranta.

  8. @M:

    daca mi se nazare ca vreau sa ma marit cu un cangur? Ca asa sunt eu, diferita… Si apoi vreau sa adopt si un copil: cangurul s-a dovedit un sot bland, minunat, ba chiar mai bun ca un barbat (nu bea, nu ma bate, nu ma insala). In plus, are proprii pui pe care i-a ingrijit cu un devotament ce face dovada unor calitati paterne aflate in afara oricarei discutii. Care-i problema? Casatoria e un drept, nu? A mi-o interzice in aceste conditii inseamna a prolifera ura impotriva celor diferiti. La drept vorbind, cetatean sunt si eu…nu?

  9. Cristi Danilet: ‘Sincer, eu sunt pentru asa ceva!’

    Sincer, nu ma mira! :))

  10. Doroteea, bine zici.
    Eu o să pun aici câteva fapte și tu o să-mi zici dacă iese în evidență un model/pattern:
    – mai întâi s-au dedat la împreunare homosexuală.
    – apoi la legalizarea ei.
    – apoi la obligativitatea aplicării ei, cu forța.
    – apoi la coruperea instituționalizată a copiilor cu asta.
    – apoi la prigonirea (prin linșaj social-mediatic, prin bătaie, amenzi și mai nou inchidoare) oricărui om care își exprimă o părere în dezacord cu această legiferare forțată.
    – între timp s-au dedat la pedofilie și incest.
    – acum la legalizarea lor.
    – între timp s-au dedat la zoofilie și la necrofilie.
    – acum la legalizarea lor…
    Mai continui sau înțelege toată lumea?…

    Dacă acum câteva zeci de ani începuseră să lase averile animalelor lor, acum se căsătoresc cu animalele. Credeți că e glumă?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Human%E2%80%93animal_marriage
    http://www.express.co.uk/life-style/life/593232/Woman-marrying-dog-husband-cat-died-kidney-failure
    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3264387,00.html
    http://www.culturavietii.ro/2016/02/25/suedia-poligamie-tineretul-cere-legalizarea-incest-necrofilie/

    Domnul Dumnezeu să nu ne lase!

  11. Pingback: Judecatorul Cristi Danilet educa poporul de pe Facebook pe tema PEDOFILIEI, aratand ca "infractiunea de pedofilie nu exista". Este aceeasi schema de "normalizare" ca in cazul homosexualitatii?
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare