CAMPANIE CU FAKE NEWS SI PROPAGANDA RECICLATA IMPOTRIVA OREI DE RELIGIE. Antena 1 invoca o asa-zisa “DIRECTIVA” a Comisiei Europene care ar impune ISTORIA RELIGIILOR, Adevarul.ro ii citeaza ca “EXPERTI” in educatie pe activistii anticrestini REMUS CERNEA si EMIL MOISE

8-03-2017 11 minute Sublinieri

O directivă a Comisiei Europene prevede ca elevii din gimnaziu să studieze istoria religiilor, nu dogmele unui anumit cult. În România, însă, elevii de gimnaziu se pregătesc sa studieze texte din Vechiul Testament, spre indignarea mai multor părinți care s-au plâns deja Ministerului Educației.

Consilierul din cadrul Ministerului Educaţiei, Romeo Moşoiu, a explicat pentru Adevărul de ce copiii fac Religia la şcoală şi nu Istoria Religiilor aşa cum recomandă oficialii UE, pentru a evita eventualele îndoctrinări. Moşoiu susţine că, din punct de vedere psihologic, copiii nu sunt pregătiţi să înţeleagă elementele de Istoria religiilor.

„Au fost şi sunt discuţii pe tema introducerii unei discipline «Istoria religiilor », dar noţiuni de Istoria religiilor sau teme din Istoria religiilor sunt abordate şi vor fi abordate în programa şcolară pentru clasele IX-XII, deci la copii de liceu. În noua programă avem capitole întregi care vor face referire la Istoria religiilor. La gimnaziu, nu, pentru că atunci când vorbim de gimnaziu, din punct de vedere psihologic, copilul cu vârstă cuprinse între 10 -14 ani nu poate asimila noţiuni de Filosofia religiilor, a arătat Moşoiu.

La rândul său, ministrul educaţiei, Pavel Năstase, a declarat, într-o intervenție în direct la emisiunea ”Previziuni”, că în continuare părinții decid dacă își trimit copiii la orele de Religie.

”Noi avem programe școlare pentru toate cele 14 culte care există în România și școala respectivă alege care din manualele respective va fi folosit. Iar părinții decid dacă vor urma aceasta oră de Religie care este prevăzută în programul cadru de pregătire”, a spus Pavel Năstase.

  • Adevarul:

De ce fac elevii români Religia şi nu Istoria Religiilor. Precizările halucinante ale Ministerului Educaţiei: Nu pot asimila noţiuni de doctrină religioasă

Elevii de gimnaziu nu pot asimila noţiuni de Istoria religiilor, susţine consilierul din cadrul Ministerului Educaţiei, Romeo Moşoiu, care a încercat să explice pentru „Adevărul” de ce copiii fac Religia la şcoală şi nu Istoria Religiilor aşa cum recomandă Consiliul Europei, pentru a evita eventualele îndoctrinări.

Consilierul din Ministerul Educaţiei Romeo Moşoiu susţine că, din punct de vedere psihologic, copiii nu sunt pregătiţi să înţeleagă elementele de Istoria religiilor.

„Au fost şi sunt discuţii pe tema introducerii unei discipline «Istoria religiilor », dar noţiuni de Istoria religiilor sau teme din Istoria religiilor sunt abordate şi vor fi abordate în programa şcolară pentru clasele IX-XII, deci la copii de liceu. În noua programă avem capitole întregi care vor face referire la Istoria religiilor. La gimnaziu, nu, pentru că atunci când vorbim de gimnaziu, din punct de vedere psihologic, copilul cu vârstă cuprinse între 10 -14 ani  nu poate asimila noţiuni de Filosofia religiilor. Multe dintre ele se studiază în Facultate. Nu poţi pune un copil de clasa a V-a sau un copil de clasa a VII-a să abordeze o problemă care ţine de doctrină religioasă”, a explicat consilierul din cadrul Ministerului Educaţiei, Romeo Moşoiu.

În ceea ce priveşte programa şcolară pentru disciplina Religie-cultul ortodox, dezbătută până în februarie, şi care vizează că elevii trebuie să achiziţioneze competenţe precum „manifestarea unui comportament moral în acord cu valorile religioase”, consilierul a subliniat că aceasta a fost redactată „de către profesori universitari, oameni cu experienţă pe ştiinţele educaţiei, pe fiecare cult în parte, ţinând cont de problematica în care copilul acţionează”, a arătat Moşoiu.

„Este discriminatoriu să fac cerere în fiecare an”

Cât priveşte faptul că elevii nu fac anual cerere pentru a participa la cursul de Religie aşa cum se arată într-un ordin de ministru emis după ce Curtea Constituţională a României (CCR) a decis în 2014, ca elevii sau părinţii acestora vor depune cerere de participare la ora de Religie în loc să mai depună cerere de retragere de la această oră, Moşoiu a spus că „ar fi o discriminarea ca părintele să facă an de an cerere pentru ora de Religie, mai ales că acum doi ani, când toţi părinţii din România au fost obligaţi să aleagă dacă doresc să facă ora de Religie, un procentaj de peste 93% din părinţi care şi-au dorit pentru copiii lor prezenţa la ora de Religie” 

„Părintele face cerere o singură dată şi poate să se retragă oricând doreşte”, a mai spus Romeo Moşoiu. Asta deşi un Ordin de ministru arată că cererile pentru participarea la cursul de Religie trebuie făcute anual şi că nu se prelungesc automat. „În vederea prefigurării catedrelor, pentru elevii deja înscrisi în unitatea de învăţământ, cererile menţionate la alin. (1) si (3) se depun, de regulă, până la sfârşitul lunii decembrie, pentru anul şcolar următor”, arată ordinul MENCS nr.5232/2015.

Cum arată programa pentru Religie

Pe site-ul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, a fost pusă în dezbatere doar programa pentru Religie – cult ortodox, deşi în România există 14 culte.

Ciprian Fartuşnic, directorul Institutului de Ştiinţele Educaţiei, susţine că a fost pusă în dezbatere doar programa pentru Religie ortodoxă, dar în pachetul cu 118 programe care va fi pubicat în Monitorul Oficial sunt toate programele pentru toate cultele oficiale cunoscute. „Ţine de timing, atunci l-am primit pe cel de religie ortodoxă”, a subliniat Fartuşnic.

Programele şcolare pentru gimnaziu au fost aprobate prin ordin de ministru, iar marţi urmau să fie publicate în Monitorul Oficial.

Frica de a pierde controlul

Potrivit experţilor în Educaţie, ora de Religie, aşa cum este prevăzută în noua programă pentru gimnaziu, seamănă a îndoctrinare şi prozelitism şi este dovada dorinţei de putere a Bisericii Ortodoxe Române.

„Problema tovarăşilor care predau Religia, dar şi a tovarăşilor cu planul cadru este frica de a pierde controlul, bani, oameni. Sunt mii de oameni care predau Religia cu binecuvântare. Are prea puţin de-a face cu ceea ce înseamnă disponibilitatea şi deschiderea pentru ca elevii să asimileze spiritualitate. Este vorba de manipulare în sens negativ, pentru putere şi influenţă. Ţara te vrea controlat, manipulabil. E alungarea din rai, în momentul în care gândeşti, ai muşcat din pomul cunoaşterii, atunci începi să gândeşti critic, să îţi pui întrebări şi e posibil ca instituţiile să nu aibă oameni de acest fel, pentru că emit opinii. Ori controlăm, ori nu controlăm”, explică Marian Staş.

Mai mult, ora de Religie ar ignora şi recomandarea Consiliului Europei potrivit căreia Religia ar trebui predată în şcoli doar ca Istorie a Religiilor.

Romeo Moşoiu  este cel care, în 2015, a cerut ca abstinenţa sexuală să fie promovată în şcoli, motiv pentru care APADOR-CH şi alte 13 ONG-uri au cerut demiterea consilierului de la Educaţie.

Prozelitismul ortodox în şcoală, prevăzut în noua programă. Despre Istoria Religiilor, nimic

Ora de Religie, aşa cum este prevăzută în noua programă pentru gimnaziu, seamănă a îndoctrinare şi prozelitism, susţin experţii în Educaţie care au studiat noul program şcolar ce urmează să fie aprobat de ministrul de resort. Mai mult, aceasta contrazice recomandarea Consiliului Europei potrivit căreia Religia ar trebui predată în şcoli doar ca Istorie a Religiilor.

La sfârşitul clasei a VIII-a, elevii vor trebui să manifeste un comportament moral în acord cu valorile cultului ortodox şi să poată raporta experienţele din viaţa de zi cu zi la principiile religioase, cu respectarea identităţii şi diversităţii religioase. Asta spune noua programă pentru ora de Religie predată în gimnaziu, programă ce a fost în dezbatere publică până pe 13 februarie, iar acum urmează să fie aprobată de către ministrul Educaţiei, Pavel Năstase.

Concret, potrivit programei pentru cursul de Religie – cult ortodox, elevii vor trebui ca, la încheirea cursului, să fi achiziţionat competenţe precum „manifestarea unui comportament moral în acord cu valorile religioase”, să evidenţieze actualitatea regulilor şi principiilor din Vechiul Testatment în lumea de azi şi să „raporteze experienţele din viaţa de zi cu zi la principiile religioase, cu respectarea identităţii şi diversităţii religioase”. Asta, deşi programa vorbeşte doar de identitatea religioasă a cultului ortodox şi aproape deloc despre diversitatea religioasă.

Acest lucru însă ar putea deveni o problemă, susţine expertul în Educaţie Marian Staş, care consideră că aşa cum e gândită, programa tinde să ducă mai mult spre prozelitism religios decât spre informare, ce trebuie să facă şcoala.

„Dacă este o singură programă, cea a cultului ortodox, eu nu sunt de acord cu chestia asta. Era firesc să facă presiune şi reprezentanţii celorlalte culte să îşi facă programele. Există  pericolul folosirii orei de Religie pentru a se face prozelitism şi nu pentru a deschide minţile copiilor”, a spus pentru „Adevărul” Marian Staş.

De aceeaşi părere este şi fostul deputat Remus Cernea, care subliniază şi cât de vulnerabilă este mintea copiilor mai ales la vârste fragede, dar şi cât uşor pot fi îndoctrinaţi, dacă nu le sunt explicate pericolele fundamentalismului religios.

„Copiii au minţi vulnerabile la îndoctrinare şi orele de Religie pot avea un dublu efect devastator asupra lor, pe de o parte să îndoctrineze cu o dogmatică ruptă de realitate, antiştiinţifică şi care induce o suspiciune faţă de valorile unei societăţi democratice, iar pe de altă parte să îi anexeze unei moralităţi false, care este ostilă libertăţii şi responsabilităţii necesare unui cetăţean al secolului XXI”, a explicat Cernea.

De aceea, fostul parlamentar subliniază că elevii ar trebui să înveţe la şcoală elemente ce ţin de toate religiile şi să înţeleagă ce înseamnă fundamentalism religios.

„Ora de Religie ar trebui să vizeze prezentarea tuturor marilor religii ale umanităţii, să fie o oră de informare, de culturalizare cu privire la istoria religiilor, la conexiunile şi implicaţiile culturale, dar şi la pericolele pe care fundamentalismul religios le aduce unei societăţi. Trăim într-o lume în care fundamentalismul religios joacă un rol nefast, aşa cum a făcut-o întotdeauna în istorie. Copiii ar trebui ajutaţi să dezvolte anticorpi de gândire faţă de diversele forme de fundamentalism religios”, a adăugat acesta.

Religia nu este oră de morală

Fostul deputat Remus Cernea a mai făcut distincţia între morală şi religie, dar şi care sunt efectele unei false morale asupra comportamentelor copiilor. Potrivit acestuia, pentru a-i ajuta pe elevi să devină persoane morale, ar trebui să fie predate în şcoală ore de Etică. „Un om nu devine cu adevărat moral dacă i se pune în faţă o listă cu 10 interdicţii sub ameninţarea că dacă nu va respecta poruncile va ajunge în iad. Adevărata morală poate fi deprinsă de către elevi doar printr-o conceptualizare a temelor morale pe care o poate aduce disciplina etică. La orele de Etică, elevii ar putea problematiza diverse situaţii dificile şi complexe cu care se pot confrunta în viaţă. A fi o persoană morală nu înseamnă obedienţa pe care să o manifeşti orbeşte faţă de comandamente religioase, ci să ai puterea intelectuală să înţelegi raţiunile din spatele unui act moral sau al unor fapte reprobabile morale”, a subliniat Cernea.

Acesta a adăugat că aşa zisa morală religioasă, dublată de ignoranţă, face ca România să aibă cel mai crescut număr de fete cu vârste cuprinse între 12 şi 14 ani care rămân însărcinate. „Acest lucru este o consecinţă atât a sărăciei, cât şi a unei precare informări cu privire la sexualitate şi morală autentică pe care orele de Etică ar putea-o induce copiilor. Părinţii care doresc un viitor promiţător pentru copiii lor ar trebui să militeze pentru Etică în şcoală şi ore de educaţie sexuală, nu să îi trimită la orele de Religie care aşa cum sunt predate în România sunt de natură doar să taie aripile copiilor”, a încheiat Cernea.

BOR s-a opus introducerii Istoriei religiei

De altfel, pe masa Camerei Deputaţilor a ajuns la un moment dat spre aprobare o variantă a Legii Educaţiei care prevedea, printre altele, introducerea unor cursuri  alternative pentru copiii ce îşi doreau să studieze o disciplină asemănătoare Religiei, respectiv Istoria religiilor. Patriarhul Daniel a intervenit cu o zi înainte de şedinţa deputaţilor, trimiţând  preşedintelui Camerei de la acea vreme, Roberta Anastase, o scrisoare prin care îşi arăta îngrijoarea că articolul potrivit căruia „la cerere, în locul orei de Religie elevii pot urma cursuri de Istoria religiilor, istoria culturii si artelor sau alte cursuri utile în formarea comportamentului etic, social sau comunitar” ar „scădea importanţa orei de Religie între celelalte discipline şcolare şi poate genera forme de abuz”, aşa cum mai apare încă pe site-ul sipamunteania, dar şi pe hotnews.

„Problema tovarăşilor care predau Religia, dar şi a tovarăşilor cu planul cadru este frica de a pierde controlul, bani, oameni. Sunt mii de oameni care predau Religia cu binecuvântare. Are prea puţin de-a face cu ceea ce înseamnă disponibilitatea şi deschiderea pentru ca elevii să asimileze spiritualitate. Este vorba de manipulare în sens negativ, pentru putere şi influenţă. Ţara te vrea controlat, manipulabil. E alungarea din rai, în momentul în care gândeşti, ai muşcat din pomul cunoaşterii, atunci începi să gândeşti critic, să îţi pui întrebări şi e posibil ca instituţiile să nu aibă oameni de acest fel, pentru că emit opinii. Ori controlăm, ori nu controlăm”, explică Marian Staş, cel care de altfel a şi venit atunci cu propunerea introducerii unei ore de Istoria religiilor ca alternativă.

Recomandarea Consiliului Europei

În 2005, Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei a făcut Recomandarea 1720 privind relaţia dintre Educaţie şi religie în statele membre ale Uniunii Europene, care spune că Religia ar trebui predată în şcolile primare şi secundară după următoarele criterii: facându-i pe elevi să descopere religiile practicate în ţara lor şi a ţărilor vecine, dar şi să realizeze că toţi au acelaşi drept de a crede că propria credinţă este credinţă adevărată, incluzând Istoria religiilor, subliniind că trebuie informat copilul că poţi să nu ai vreo religie, dar şi să facă diferenţa între religie şi veneraţie.

Contactat pentru a comenta noua programă, dar şi ceea ce spun experţii despre aceasta, ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a spus sec că nu a citit în detaliu programele.

„Nu m-am uitat în detaliu pe programe, dar dacă dumneavoastră semnalaţi ceva care nu este în regulă, dumneavoastră îmi semnalaţi, eu chem echipele care s-au ocupat. Nu am citit toate programele”, a fost singura declaraţie dată pe această temă de ministrul Educaţiei, Pavel Năstase.

Ordin ignorat de inspectoratele şcolare

Ora de Religie a devenit facultativă din anul 2015, dar nu a fost scoasă din trunchiul comun. Mai exact, Curtea Constituţională a României (CCR) a decis pe 12 noiembrie 2014, la solicitarea profesorului Emil Moise din Buzău,  că elevii sau părinţii acestora vor depune cerere de participare la ora de Religie în loc să mai depună cerere de retragere de la această oră. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial pe 23 ianuarie, moment în care practic a intrat în vigoare.

Câteva luni mai târziu, un ordin de ministru statua că cererile pentru participarea la cursul de Religie trebuie făcute anual şi că nu se prelungesc automat.

„În vederea prefigurării catedrelor, pentru elevii deja înscrisi în unitatea de învăţământ, cererile menţionate la alin. (1) si (3) se depun, de regulă, până la sfârşitul lunii decembrie, pentru anul şcolar următor”, arată ordinul MENCS nr.5232/2015.

Cu toate acestea, potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Ştefania Manea, cererile pentru participarea la această oră se fac o singură dată pe ciclu. „Cererile se fac o singură dată la intrarea în ciclul obligatoriu şi se pot retrage oricând”, a declarat pentru „Adevărul“ inspectorul Ştefania Manea.

Însă Emil Moise susţine că elevii participă ilegal la ora de Religie dacă nu se înscriu anual, situaţia fiind aceeaşi în toată ţara.

„Marea problemă a orei de Religie este că, deşi există un ordin de ministru care prevede că anual se fac cereri pentru a urma acest curs, acesta nu este repectat. Ora facultativă de Religie trebuie aleasă cu un an înainte. BOR, în schimb, a transmis un comunicat potrivit căruia dacă ai făcut o dată cerere aceasta este valabilă pentru tot ciclul, deşi chiar şi pentru opţionale cererile sunt făcute anual. Asociaţia Părinţi pentru ora de religie a preluat comunicatul BOR, a făcut o adresă către inspectorate şi a cerut să interpreteze aşa cum a zis BOR. Şi aşa se face, deşi este ilegal. Toţi copiii care sunt la ora de Religie fără cerere anuală fac Religie fără a respecta legea, profesorii sunt plătiţi fără a respecta legea”, a explicat Emil Moise.

Daniel Gorgonaru: Pe cine reprezintă cei 6.000 de dascăli de religie: statul român sau BOR?

Dezbaterea despre oportunitatea şi modul în care ar trebui să se facă orele de religie din şcolile româneşti continuă an de an să nască numeroase controverse aprinse în societate. Teoretic, o oră de istorie a religiilor ar fi benefică şi interesantă pentru elevi, însă Biserica Ortodoxă Română s-a opus permanent unei astfel de abordări a orelor de religie şi a beneficiat, în acest sens, şi de sprijinul responsabililor din Ministerul Educaţiei.

Vârful de lance al intereselor BOR din Ministerul Educaţiei este de ani de zile Romeo Moşoiu, care ocupă în acest moment funcţia de consilier. Traiectoria politică a domnului Moşoiu în viaţa publică din România este simplă: de la un antifesenist declarat la începutul anilor ʼ90, apoi consilier prezidenţial în timpul mandatului lui Emil Constantinescu, a trecut în barca pesedistă şi din 2001, din timpul guvernării Năstase, este unul dintre cei mai influenţi oameni din sistemul de educaţie.

Dar, poate cel mai important aspect din CV-ul domnului Moşoiu este faptul că a absolvit Facultatea de Teologie. De aici şi poziţionările sale, permanent în apărarea intereselor BOR, şi incapacitatea sa de a accepta o necesară laicizare a Educaţiei. În toţi aceşti ani, singura grijă a lui Romeo Moşoiu a fost să crească permanent influenţa bisericii ortodoxe în sistemul de educaţie. Şi a reuşit. El conduce armata BOR din sistem, el este portavocea celor peste 6.000 de profesori de religie. Oameni plătiţi din taxele tuturor cetăţenilor români: musulmani, catolici, atei, membrii ai comunităţii LGBT etc. Nu cred că un cetăţean al României s-ar opune existenţei în programa şcolară a unui curs de istorie a religiilor în care sunt promovate toleranţa şi dreptul fiecăruia de a-şi alege credinţa în care se simte împlinit, dar lucrurile nu stau aşa pentru că BOR, prin Romeo Moşoiu, s-au opus unei astfel de posibilităţi.

În aceste condiţii, este logic să ne întrebăm pe cine reprezintă de fapt cei 6.000 de profesori de religie care predau dogme ale cultului ortodox? Care îi învaţă pe copii că cetăţenii ţării care nu se roagă la Dumnezeu ajung în Iad. Că sunt răi, chiar dacă îşi îndeplinesc obligaţiile faţă de statul român şi respectă legile acestuia. Statul? În niciun caz. Din nefericire, niciun partid politic din România nu are curajul să pună în discuţie, în mod serios, cu argumente pro şi contra necesitatea introducerii orei de religie în programa şcolară. Constatările din teren, mai precis observaţiile legate de modul în care se desfăşoară efectiv orele de religie în unităţile de învăţământ sunt cvasiunanime: în marea lor majoritate, profesorii de religie fac prozelitism cultului ortodox. Mulţi consideră normală această situaţie, iar cei care nu sunt de acord nu prea au ce face. Singura măsură ar fi retragerea copiilor de la ore, dar, aşa cum ştim, un astfel de gest ar crea probleme la fel de grave ca îndoctrinarea religioasă a copilului: marginalizarea şi ostracizarea copilului de către colegi şi dascăli. Imaginaţi-vă ce s-ar întâmpla dacă într-o şcoală din satul X, o familie ia decizia de a-şi retrage copilul de la orele de religie ţinute de preot sau de doamna preoteasă. Doar imaginaţi-vă!

  • Anghel Buturuga:

Dezinformare (sau fake news) ca la Radio Erevan

E adevarat ca exista o directiva a Comisiei Europene care impune studierea istoriei religiilor in loc de “ora de religie” confesionala?

Da, dar nu e directiva*, ci recomandare**, si nu apartine Comisiei Europene, ci Consiliului Europei***, adica o cu totul alta institutie decat UE.

“O directivă a Comisiei Europene prevede ca elevii din gimnaziu să studieze istoria religiilor, nu dogmele unui anumit cult. În România, însă, elevii de gimnaziu se pregătesc sa studieze texte din Vechiul Testament, spre indignarea mai multor părinți care s-au plâns deja Ministerului Educației.”
Sursa: https://www.antena3.ro/…/orele-de-religie-din-nou-subiect-d…

*Directivele si regulamentele fac parte din legislatia obligatorie a UE pentru statele membre.
**Recomandarile sunt, cum le spune si numele, …recomandari ne-obligatorii pe diverse subiecte, de regula emise de Parlamentul european, daca vorbim despre UE.
***Consiliul Europei e o institutie mai degraba onorifica si n-are niciun fel de legatura cu ce inseamna Uniunea Europeana, adica cu un complex institutional supranational cu parlament, executiv si legislatie proprie. De asemenea, tarile membre ale Consiliului Europei sunt cu totul altele decat cele membre ale UE.

Amnezia bate Romania

Vad ca adevarul.ro si Antena 1 au reincalzit o ciorba nu doar racita, ci si imputita, sleita de la atata reiclare: ora de religie e “prea” confesionala, ar trebui sa o facem istorie de religie.

Pe langa “mici” manipulari pe post de condiment (vezi postarea precedenta despre asa-zisa “directiva” a Comisiei europene care ar impune istoria religiilor), mai observam ca:

– “expertii” invocati de Adevarul sunt activisti anticrestini notorii. Sa ii invoci pe Remus Cernea si pe Emil Moise ca “experti” in educatie pe tema religiei este sinistru. Insa Adevarul face asta nu de ieri, ci de ani buni, resapand aceleasi teme antiortodoxe cu regularitate si cu o consecventa demna de o cauza mai buna. Asadar, baietii de la Activenews se inseala cand spun ca “atacul” ar fi “fara precedent”. Dimpotriva, o comit in forma continuata.

– problema inscrierii la ora de religie a inflamat netul romanesc si societatea noastra destul de recent (2015). Cumva, pare ca s-a uitat, convenabil, cum s-a transat aceasta chestiune dupa decizia CCR privind ora de religie care prevedea ca e obligatorie inscrierea la materie (si nu participarea “din oficiu” asa cum era practica): peste 90% din elevi s-au inscris la ora de religie cu caracter confesional.
http://www.cuvantul-ortodox.ro/…/patriarhia-rezultatul-ins…/

Asadar:

– ora de religie confesionala e in consonanta cu legislatia europeana in materie;
– corespunde si legilor Romaniei;
– este preferata de covarsitoarea majoritate a parintilor si elevilor din Romania;
– Remus Cernea, Emil Moise, Adevarul si Antena 1 au o problema cu asta.

Si?

Recomandam si lecturarea materialelor ample de mai jos. Nici adversitatea fata de Romeo Mosoiu si nici lucrul in echipa Adevarul si Antena 1 nu sunt noi. 

Patriarhia: rezultatul inscrierii la ora de religie are VALOARE DE REFERENDUM/ Biserica – intre AGENDA SECULARISTA si NEVOILE REALE ale scolii romanesti

update – Aproape 90% dintre elevi inscrisi la ORA DE RELIGIE. Un prim asalt respins, dar nu e momentul de triumfalisme. URGIA ANTICRESTINA E DOAR LA INCEPUT

update: APROAPE 2 MILIOANE DE ELEVI S-AU INSCRIS LA ORA DE RELIGIE/ APOR reclama ABUZURI ale cadrelor didactice anti-religie/ RAZBOIUL CULTURAL PENTRU ORA DE RELIGIE. TICALOSII, MANIPULARI SI DEFAZARI

MIZA OREI DE RELIGIE. Secularizare prin birocratizare si transformarea scolii in camp de lupta. Ce-i de facut?

DECIZIA CCR PRIVIND ORA DE RELIGIE. Cale libera pentru abuzurile impotriva profesorilor si elevilor/ CUM DEVINE ANTICRESTINISMUL NORMALITATE SI CREDINTA EXTREMISM

UPDATE/ Lovitura grava data de CURTEA CONSTITUTIONALA predarii religiei in scoala: a decis ca PARINTII TREBUIE SA DEPUNA O CERERE SPECIALA PENTRU INSCRIEREA COPIIILOR LA ORA DE RELIGIE/ PATRIARHIA si Mitropolia Clujului REACTIONEAZA DUR: “O decizie discriminatorie si umilitoare, in contradictie cu propria jurisprudenta!”

PRESIUNILE ACTIVISTILOR ANTICRESTINI: Romeo Mosoiu de la APOR si consilier la Ministerul Educatiei, acuzat de conflicte de interese/ ABSTINENTA – o tema INCORECTA POLITIC ce tine de “FUNDAMENTALISM RELIGIOS”

CINE VREA CAPUL LUI MOȘOIU? Organizatiile anticlericale si pro-gay – putine, dar rele si bine stipendiate/ CARE ESTE MIZA RAZBOIULUI IMPOTRIVA ABSTINENTEI?/ Parada gay la gradinita!

ANTENA 1 si “ADEVARUL” CONTINUA CAMPANIILE MARSAVE DE DENIGRARE A BISERICII, dupa principiul: Nu lasa adevarul sa-ti strice o… calomnie buna

Noi marturii pentru ora de religie (VIDEO)/ DISCRIMINAREA MAJORITATII CRESTINE SI REDUCEREA EI LA TACERE PRIN STIGMATIZARE/ Campanie anti-BOR in Gandul/ PS SILUAN, EPISCOPUL ITALIEI: “Nu ne ajunge pedeapsa comunismului?”

Consiliul National al Elevilor – implicat in batalia impotriva OREI DE RELIGIE?/ Propunerea Comisiei Juridice a Camerei Deputatilor: INSCRIEREA LA ORA DE RELIGIE PE CICLU DE INVATAMANT/ Cum aruncam copiii pe apa sambetei

ORA 25 pentru ortodocsii din România si lupta pentru salvarea orei de religie/ MODELUL DE CERERE CARE TREBUIE DEPUS PANA PE 6 MARTIE/ Asociatia Parinti pentru Ora de Religie infiinteaza filiale

Emil Moise hartuieste profesorii de religie, pretinzand ca ar fi platiti ILEGAL/ INSCRIEREA LA ORA DE RELIGIE LA INCEPUTUL SCOLARIZARII: sustinuta de ONG-urile crestine si de ministrul Educatiei

update – Propunerile Patriarhiei pentru reglementarea OREI DE RELIGIE si reactiile militantilor anti-BOR/ Noi absurditati ale regulamentului scolar: RESTRICTIONAREA ACCESULUI PARINTILOR LA SCOALA!

MIZA OREI DE RELIGIE. Secularizare prin birocratizare si transformarea scolii in camp de lupta. Ce-i de facut?


Categorii

1. ȘTIRI, Dezinformari, hoaxuri, diversiuni, manipulari, Educatie, Razboiul impotriva Romaniei, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

5 Commentarii la “CAMPANIE CU FAKE NEWS SI PROPAGANDA RECICLATA IMPOTRIVA OREI DE RELIGIE. Antena 1 invoca o asa-zisa “DIRECTIVA” a Comisiei Europene care ar impune ISTORIA RELIGIILOR, Adevarul.ro ii citeaza ca “EXPERTI” in educatie pe activistii anticrestini REMUS CERNEA si EMIL MOISE

  1. Pingback: Ora de religie contestata din nou. DISCIPOLII LUI HRUSCIOV SI CRESTINUL CA O PUFOSENIE ROZ
  2. Pingback: MARSUL PENTRU VIATA 2017. Noi distorsionari si manipulari impotriva BOR si Coalitiei pentru Familie
  3. Iata cum sunt educate elitele din Anglia la colegiul Eton: prezenta obligatorie pentru toti elevii la servicile religioase din cele doua imense capele, duminica si de 3 ori in cursul saptamanii!

    Eton College Chapel is in frequent use, with at least one service a day during termtime, and many additional services which are in popular demand, ranging from Taizé to Roman Catholic Communion, to Compline. Almost every morning there is a compulsory service, attended by different ‘Blocks’ (school years) depending on the day.
    The chapel services remain a key part of the life of the college: boys attend Chapel once on Sundays in addition to compulsory services three or four days a week, and the numerous optional services that take place out of school hours.
    A second chapel, Lower Chapel, was built in 1890 to accommodate the growing number of boys at the school.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Eton_College_Chapel

    Fondată în 1440 de către regele Henric al VI-lea, şcoala avea misiunea de a educa 70 de copii sărmani merituoşi şi 10 corişti. Puţin câte puţin, aceşti „bursieri ai regelui“ au fost înlocuiţi de nobilime, apoi de copiii burghezilor înstăriţi. Sistemul de recrutare a fost reformat odată cu venirea directorului actual, Tony Little, el însuşi un „Old Etonian“. De atunci, toate candidaturile sunt examinate la vârsta de 11 ani, „indiferent de veniturile familiei“.
    Taxa de şcolarizare ajunge la suma de 39.000 de euro pe an, fără să se pună la socoteală costul uniformelor, al cursurilor de muzică şi al excursiilor.Totuşi, în spiritul tradiţiei instituite de Henric al VI-lea, 50 de elevi eminenţi studiază gratuit, iar 20% dintre cei înscrişi primesc burse în funcţie de venituri.
    http://adevarul.ro/educatie/studii-in-strainatate/foto-secretele-colegiului-eton-scoala-desprinsa-parca-lumea-harry-potter-1_510f23124b62ed5875d21148/index.html

  4. Pingback: MINISTERUL EDUCATIEI a demarat o campanie de "CONSTIENTIZARE SI LIMITARE" a unor practici religioase "inadecvate", printre care POSTUL INDELUNGAT
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare