Dezastrul de la bac. ADEVARATA MIZA: INCHIDEREA SCOLILOR

5-07-2011 9 minute Sublinieri

  • Voxpublica

(Ciprian Domnisoru) Oglinda idealistului Funeriu

Maşinăria de propagandă PD-L a atins noi culmi la bacalaureatul ăsta. După ce Cseke Attila ieşea să arate presei poze cu cazuri şocante din spitalele de stat după un an şi jumătate de mandat, Funeriu a prins şi el loc pe agenda publică să dea cu şutul în sistemul public de educaţie. Dacă va închipuiţi că ministerul este condus de vreun tocilar bine intenţionat care vrea să fie Vlad Țepeş al comentariilor literare şi al înmulţirii de matrice, vă rog să aveţi în vedere :

Ministerul pregăteşte închiderea şi comasarea a 1000 de şcoli, majoritatea din mediul rural, pentru reducerea cheltuielilor, în condiţiile în care ieşim din recesiune.

Legea Educaţiei Funeriu prevede că statul va finanţa şcolile private şi şcolile religioase cu costul standard per elev. Adică fiecare şcoală privată, adventistă, baptistă va primi fonduri de la stat ca şi o şcoală de stat.

Din disponibilizările de bugetari din timpul crizei, jumătate erau în educaţie şi sănătate (32,000 din sectorul de sănătate, 29,500 din sectorul de educaţie, conform Consiliului Fiscal)

– Deşi numărul de creşe şi grădiniţe a scăzut în România de la 10.000 în anul 2000 la 1.700 în 2008, Funeriu & company pregătesc mai mult comasări de grădiniţe şi creşe.

Numai dacă luăm deficitele de la CNADNR care au mers spre regii asfaltului (au contracte de sute de milioane de euro cu Umbrărescu, Dan Besciu, Costel Căşuneanu şi Nelu Iordache, citiţi aici de pildă) şi am fi putut acoperi costurile spitalelor şi şcolilor închise din mediul rural. De pildă, în 2009, CNADNR avea un deficit de 1.35 miliarde RON. Prin comparaţie, spitalele închise din mediul rural au adus economii de 175 de milioane de lei pe an, după spusele lui Cseke Attila.

Funeriu poate chiar are sincer impresia că face vreo reformă. Ce face de fapt este :

1) permite vărsarea de fonduri în contracte de asfaltare păguboase (vedeţi deficitele) prin reducerea cheltuielilor din învăţământ.

2) Dă România cu zeci de ani înapoi prin îngreunarea accesului la educaţie în mediul rural şi prin reducerea numărului de creşe şi grădiniţe.

3) Susţine lobbyul şcolilor religioase şi al celor care vor să profite de finanţarea per capita ca să umple România de şcoli private pe modelul fabricilor universitare de diplome.

Aşa că Funeriu când se uită în oglindă poate se vede un mare reformator, însă ca să citez o perlă de la Bac, “Când te uiți în oglindă, te vezi pe tine, dar uneori mai vezi și alte lucruri, mobila”. Funeriu o vede pe Oana Badea făcând jocurile, o vedea pe Vergu spoindu-şi garsoniera, cred ca vede şi unde merg banii în PD-L. Cu toate astea, se chinuie vizibil să rămână în graţiile lui Băsescu şi să fie plăcut de Boc. Cei picaţi la bac or să înveţe mai bine autori canonici şi polinoame vara asta, ce-i drept, Funeriu, felicitări. Însă reformele tale din educaţie – care servesc clientelei PDL- or să pună ţara asta pe butuci.

(Costi Rogozanu): Adevărata problemă e în învăţămîntul superior. BAC-ul ca “măsură de austeritate”. Cum e la alţii?

BAC auster

L-am auzit pe Funeriu la TVR trecînd spre fondul problemei, adevărata miză a acestui “bac dur” 2011. Se vor închide liceele ineficiente, “ne gîndim la asta”. Deci mesajul e simplu: nu închidem spitale, şcoli pur şi simplu. Nu. Mai întîi vă facem proşti, hoţi, ipohondri. Abia după aia le închidem. Se cheamă austeritate etică. Nu poţi crea locuri de muncă? Atunci acuză-i pe toţi că-şi beau ajutorul social(…). Atunci ai un suport “moral” de asanare prin tăiere. De aceea mă miră toţi cei care chiar s-au lăsat păcăliţi şi-i tot trag cu BAC-ul cinstit de anul ăsta care ne-a arătat valoarea. A se slăbi.

RFI. Cum e la alţii

În sfîrşit un material interesant despre BAC. O comparaţie cu Europa făcută cu mijloacele de care poate dispune o reţea internaţională precum RFI. Citiţi aici cum e la alţii. Ce e de reţinut: există în multe ţări o grijă mult mai mare pentru diferenţiere şi pentru diverse linii de specializare. Nu poţi propune un BAC elitist care să umilească jumătate din generaţia 18 ani doar pentru că vrei tu să închizi şcoli…

Mai bine de o sută de mii de elevi scoşi brusc în afara sistemului educaţional, reprezentând aproape 60% din promoţia celor care şi-au încheiat anul acesta studiile liceale sunt cifrele brute care arată o parte a situaţiei dezastruoase din învăţământul românesc. De ce doar o parte, de ce nici rezultatele din acest an nu sunt întru totul relevante şi de ce greşeşte ministrul Daniel Funeriu atunci când pasează responsabilitatea (în primul rând) asupra celor examinaţi prin supraveghere video? (…)

Bugetul Educaţiei, sub 3 la sută din PIB

Numai că pentru asta ai nevoie şi de bani. Bani pentru dotări, pentru perfecţionarea profesorilor şi, foarte important, pentru motivarea lor. Gravă eroare: Daniel Funeriu a acceptat fără să crâcnească ciopârţirea bugetului Educaţiei, ajuns undeva sub 3% din PIB. Pe deasupra, în timp ce pleda în faţa comisiilor de învăţământ din Parlament pentru aplicarea reformei, ştergea din proiectul noii legi a Educaţiei paragraful ce garanta domeniului 6% din PIB.

Până acum, Ministerul Educaţiei nu a făcut decât să amâne reformarea programei, în condiţiile în care Daniel Funeriu se află în la cârma învăţământului din decembrie 2009. Ţinta pare să fie anul 2012, ceea ce înseamnă că vom mai avea câteva promoţii şcolite după modelul vechi, dar evaluate după noile criterii stricte.

Cât de relevant este bacalaureatul 2011

Cât de stricte, însă? Spuneam mai sus că nici rezultatele bacalaureatului din acest an nu sunt unele relevante. Cum ar putea fi relevant un examen naţional care în Mehedinţi este trecut în proporţie de 27%, iar în Suceava de 65% dintre candidaţi? Sunt elevii suceveni de două ori mai bine pregătiţi decât cei mehedinţeni, sau supravegherea examinărilor şi corectarea lucrărilor are cu totul alte coordonate în cele două judeţe? Să cumulăm aceste statistici cu miile de sesizări care privesc neregulile la bac venite pe canalele media, pe internet şi prin intermediul numerelor de telefon puse la dispoziţie chiar de Ministerul Educaţiei şi vom avea tabloul complet.

Şi această ediţie a bacalaureatului a fost fraudată. Cu siguranţă, nu toţi elevii cuprinşi în rata de 44% a candidaţilor promovaţi îşi merită diploma, aşa cum declara luni Daniel Funeriu, la fel cum este greşit să pui la zid suta de mii de tineri, doar pentru că au nimerit într-un centru de examinare care a respectat rigoarea.

(…) Rămâne totuşi problema ratei de şcolarizare în învăţământul superior. Căci, scoaterea din sistem a sute de mii de absolvenţi de bac va da peste cap ţintele europene pe care România trebuie să le atingă. Scopul nu este să-i ţii pe absolvenţii de liceu departe de facultăţi, ci să-i triezi corespunzător. O soluţie ar putea veni prin introducerea unui tip de bacalaureat diferenţiat, după modelul francez, prin intermediul căruia elevii să fie evaluaţi diferenţiat în funcţie de seria de studiu urmată. În felul acesta, vor avea şansă de reuşită în egală măsură atât elevii grupurilor şcolare, cât şi cei ai colegiilor de elită. Cu diferenţa că doar cei din urmă vor avea cale dreaptă spre marile universităţi, iar restul ar fi dirijaţi către studiile tehnice.

Culmea, măsura ce prevedea introducerea bacalaureatului organizat diferenţiat şi transdisciplinar figura chiar în cadrul soluţiilor propuse de comisia prezidenţială pentru Educaţie, însă, la fel ca în cazul altor prevederi considerate “radicale”, a fost, la rându-i, amânată.

Funeriu răzbunătorul

semnat de Pr. Marcel Răduț Seliște

O generatie ratata a esuat la bacalaureat. Cifre inspaimantatoare profetesc un viitor sumbru pentru societatea romaneasca, pe care adolescentii de azi o vor conduce peste aproximativ un deceniu. Cine este de vina pentru cele mai slabe rezultate inregistrate la bacalaureat in istoria recenta a invatamantului romanesc? Am ascultat declaratia halucinanta a unei doamne secretar de stat la Ministerul Educatiei care, iritata de intrebare, a raspuns: “Dar ce, credeti ca noi am scris lucrarile elevilor?” Mi-a fost mila si deopotriva, greata.

Intr-o tara cu democratie stabila, astfel de rezultate dezastruoase la examenul de bacalaureat ar fi provocat mii de demisii, demisia ministrului Educatiei in functie si demisia tuturor directorilor de licee unde promovabilitatea a fost sub un procent acceptabil. In Romania, cei cu adevarat responsabili pentru haosul care distruge scoala romaneasca ne privesc cu scarba si ne lovesc peste obraz copiii pe care insasi scoala i-a distrus, arucandu-i in ratare.

Examenul de bacalaureat a fost organizat cu o severitate parca provocata de ranchiuna. Aceeasi ranchiuna cu care s-au facut si “reformele”: scaderea salariilor, a pensiilor, concedierile masive, desfiintarea scolilor si spitalelor. Cetateanul Basescu Traian, ocupantul functiei de presedinte, a dat tonul acestei atitudini fata de propriul popor: romanii sunt bolnavi, refuza sa accepte ca sunt bolnavi si atunci, ii vom vindeca noi, cu forta!

Reforma in scoala romaneasca s-a intemeiat pe ideea distrugerii, a destructurarii. S-au redus salariile profesorilor, care salarii oricum erau printre cele mai mici din rasaritul Uniunii Europene, s-au desfiintat scoli, prin comasari absurde, s-a redus alocatia bugetara la aproximativ 3% din PIB.

Ministrul Funeriu este un excelent om de stiinta, daca acceptam ca adevarate cele scrise in CV-ul domniei sale. Totusi, actiunile si declaratiile sale ca ministru nu confirma aceasta excelenta. Stangaci pana la penibil in comunicarea cu proprii subalterni, profesorii, incapabil sa confere transparenta reformei, supus pana la slugarnicie dezideratului impus de Basescu Traian, anume reducerea drastica a cheltuielilor publice, Funeriu are sanse mari sa ramana in amintirea colectiva ca cel mai prost ministru al Educatiei din istoria recenta post-decembrista.

Nu stiu daca ministrul Funeriu isi va prezenta demisia. Ar fi un gest de onoare, insa clasa politica romaneasca nu cunoaste onoarea. Ministrul Funeriu va ramane singur si blestemat de elevi, parinti si profesori, in mijlocul dezastrului pe care l-a provocat, pentru ca nu intelege un adevar simplu si logic. Timp de patru ani, elevii care acum au picat examenul de bacalaureat au fost supusi ritmului din liceele romanesti, adica s-au complacut in haosul generat de lipsa resurselor si de masurile incomplete, uneori aberante, asa-zis reformatoare, implementate de Ministerul Educatiei.

Falimentul intelectual la care suntem martori neputinciosi confirma nu incompetenta elevilor, ci imbecilitatea sistemului de educatie romanesc, al carui coordonator este domnul Funeriu. Severitatea examenului de bacalaureat trebuie acceptata si chiar dorita. Bacalaureatul se numea, in perioada interbelica, examen de maturitate. Adolescentul care reusea sa treaca de acest examen era considerat om matur, pregatit pentru asumarea drepturilor si obligatiilor de cetatean.

Totusi, severitatea este inutila, cata vreme scoala este in paragina. Elevii sunt doar victime. Vinovati sunt parintii, care au girat, prin votul lor, distrugerea permanenta a tarii dupa Decembrie 1989. Vinovati sunt politicienii care au batjocorit acest neam. Vinovat este fiecare dintre noi. Culmea ironiei este ca doar cetateanul Basescu Traian a avut dreptate, fiind el insusi produsul scolii romanesti: “Scoala romaneasca scoate tampiti!”

Daca vrei sa-ti spun parerea mea sincera, aceasta reforma” a invatamantului din Romania are in vedere doar reducerea bugetului alocat invatamantului, ca deh, nu mai au firmele clientelare de unde sa fie platite pentru contractele cu bugetul de unde isi iau banul, fara sa faca lucrarile, sau facandu-le repede si cu materiale proaste !

Este si normal ca toti oamenii nu au aceleasi capacitati, dar sa-i consideri prosti pe unii petru ca nu pot sa ajunga la nivelul unui cercetator si sa spui ca aia trebuie sa faca scoli de meserii, cum am vazut ca apar articole in ziarele pdl-iste, este o ineptie. In ziua de astazi, cand economiile libere sunt din ce in ce mai tehnologizate, ce sa faca cel care a absolvit o scoala de meserii ? Vor fi la fel de someri, ca si cei care obtin mii de diplome universitare pe bani ! Nu stiu cum sa explic mai bine, dar un sistem de invatamant bun este acela care creeaza conditiile ca fiecare sa-si gaseasca o cale profesionala conforma aptitudinilor sale, dar si erei in care traim.

In Franta, spre exemplu, profesiile care tin de comert, de secretariat bi/multilingv, de logistica, transport si inca multe altele se fac in licee profesionale, iar cineva care ia un bac profesional poate face doi ani post liceal si apoi intra la o facultate de specialitate, si apoi in viata lui sa reuseasca o cariera mai buna decat unul care a avut un bac stiintific. De aceea aici niciodata nu va veni Ministrul Educatiei Nationale (Invatamantului in Romania) ca sa felicite cativa elevi care au luat nota maxima la bac (ceea ce in Franta nici nu stiu daca exista, ca nu se dau asa usor note maxime, aici ar fi 20/20 echivalentul lui 10 de la noi), si nimeni nu-i desconsidera pe elevi in functie de liceul la care sunt sau nota pe care au obtinut-o. Sigur ca exista o scara a valorilor si aici, dar nu se face atat de evident si fara scrupule aceasta departajare, pentru ca uneori viata face ca foarte buni elevi sa nu confirme mai tarziu, si elevi mai slabi sa confirme profesional in conditii practice.

Eu imi permit sa vorbesc pentru ca din cei trei copii ai mei, doi sunt la liceu. Baiatul cel mare este in echivalentul clasei a 11-a in Romania, si este primul din clasa, desi limba lui materna nu este franceza, iar fata mijlocie acum a trecut la liceu, si vreau sa spun ca directorul scolii m-a sunat personal ca sa ma intrebe daca repartia a fost in regula si unde a mers la liceu, pentru ca a postulat la trei licee. Exista o colaborare foarte stransa aici intre cadrele didactice, elevi si parinti, exista persoane care se ocupa de orientarea scolara si profesionala a elevilor, astfel incat fiecare sa-si gaseasca locul.

Mie mi s-a parut in declaratiile lui Funeriu o satisfactie prosteasca fata de cei care au picat ! Un ministru al invatamantului nu trebuie sa se bucure ca a scos in evidenta un esec bazat poate pe niste deprinderi rele, dar si pe o ne luare in seama a diferentelor, ci trebuie sa se gandeasca la faptul ca unii dintre acesti copii, daca nu sunt canalizati spre profesii adaptate la actualitatea economica si tehnologica a lumii de azi, vor fi viitori delincventi, pentru ca nu se vor multumi cu un salariu de munca necalificata, care in Romania este foarte mic, mult sub limita de subzistenta…

După catastrofa de la bacalaureatul din România, RFI România vă propune o incursiune în sistemele de învăţământ europene. Cum arată examenul de maturitate în alte părţi ? De la ţara care a inventat bacalaureatul  ( Franţa ), până la state care nu au bacalaureat ( Belgia sau Suedia ). O radiografie a examenelor din Europa, cu plusurile şi minusurile din fiecare parte. În jurnalele, programele de actualitati şi pe site-ul RFI România comparăm bacalaureatul românesc cu alte sisteme europene. Vezi mai jos o întreagă colecţie de analize, relatări şi luări de poziţie pe tema Bacalaureatului 2011.

BAC Bulgaria: 4% picaţi
Mai puțin de 4% din cei 64 000 de elevi bulgari care s-au prezentat în acest an la bacalaureat au primit note slabe la examenul principal – limba și literatură bulgară, și nu au promovat. 20,5% au obținut între 9 și 10.

Examenul de stat sau Maturitatea în Italia
În Italia, echivalentul bacalaureatului este examenul de stat sau de maturitate sau pe scurt Maturitatea. A fost introdus în 1923 de filosoful şi pedagogul Giovanni Gentile, ministru al Instrucţiunii Publice în timpul lui Mussolini. Gentile dorea o diplomă care să ateste sfârşitul studiilor liceale şi să permită accesul la universitate.

Suedezii pariază pe testele naţionale
Elevii suedezi nu cunosc stresul ori scandalurile bacalaureatului pentru că în Suedia acest examen pur şi simplu nu există. Verificările în sistemul de învăţământ suedez se fac nu la sfârşitul ci de-a lungul anilor de scoala prin teste. Însă, dacă timp de câţiva ani nu prea ţi-a plăcut să înveţi şi deodata , la sfârşit, te-ai trezit la realitate, mai ai totuşi o şansă: Testul Naţional.

Belgia nu crede în diplomele de Bacalaureat
Dezbaterea este recurentă în Belgia, unde “bacalaureatul” nu există şi poate că el ar trebui introdus. Există doar un aşa numit « mini bacalaureat », susţinut la 12 ani, la sfârşitul şcolii primare şi care se numeşte « Certificat de studii de bază ». Acesta le permite elevilor să fie admişi la un liceu sau altul, în funcţie de media obţinută şi de preferinţele prealabil exprimate.

Bacalaureatul prusac

Sistemul de educaţie din Germania este unul din cele mai complexe din Europa. Bazat pe modele de formare a tinerilor originare din perioada Imperiul Prusac, sistemul este structurat pe mai multe nivele cu scopul declarat de a întări clasa de mijloc germană – motorul dezvoltării economice.

Bacalaureatul în Ungaria

La examenele de bacaulaureat, desfăşurate în diferite etape în lunile mai-iunie, s-au prezentat în acest an 141 de mii de elevi ai şcolilor medii. Elevii, pe baza alegerii lor, au dat examen la 192 de discipline în cadrul bacalaureatului de nivel mediu și la 57 de discipline în cadrul bacalaureatului de nivel superior.

Pe langa efectele si mizele ascunse ale BAC-ului “soc si groaza” organizat de Min. Educatiei in acest an, mai adaugam o observatie despre generatia celor “picati”: ei nu sunt doar un potential rezervor de forta de munca necalificata, ci si un rezervor de tinerime frustrata ce se va simti marginalizata si, prin urmare, usor speculabila intr-o revolta anarhica si violenta impotriva oricui.


Categorii

Articolele saptamanii, Educatie, Razboiul impotriva Romaniei, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

37 Commentarii la “Dezastrul de la bac. ADEVARATA MIZA: INCHIDEREA SCOLILOR

  1. Chestia asta cu scolile religioase este foarte buna. O vom putea folosi si noi pt. a putea in sfarsit deschide scolile, liceele si gradinitele ortodoxe de care avem atat de mare nevoie.

  2. Perfect tintit articolul,insa sunt foarte putini care realizeaza ce se urmareste.Ce se va intampla din toamna cu scolile va face ca inchiderea spitalelor sa para un simplu antrenament.V-o spun in cunostinta de cauza ,in calitate de profesor pe care il doare sufletul sa vada cum pe zi ce trece invatamantul redevine unul ideologizat,axat pe spalarea de creiere a celor mici.Vor ramane scoli de stat putine,treptat vor aparea scoli particulare(deja sunt potentati locali care isi freaca mainile in asteptare)iar acelea care vor ramane nu vor mai pune accentul pe romana,matematica,etc. ci pe crearea omului nou,european.Faceti o ancheta sa vedeti ce se intampla prin asa-numitele programe Comenius.Doamne ,apara-ne de ticalosi!


  3. BAC 2011 – Umilirea celor fara sanse…

    Care sunt cauzele sociale ale esecului scolii romanesti?

    COSTI ROGOZANU: “Stii ce facem acum? Noi mai radem o data de cei fara nicio sansa!”

    ANDREI GHEORGHE: “Asta este: sansele dispar! S-au terminat, ca zacamintele…”

  4. Este un punct de vedere printre altele. Dar in complexa realitate “inspaimantatoare” un loc de seama ocupa si lipsa de pregatire a elevilor, lipsa de preocupare a parintilor, dezinteresul si neprofesionalismul profesorilor. Imi pare rau ca trebuie s.o spun si chiar ma repet dar observ ca nimeni nu sufla o vorbulita despre faptul ca elevii au avut variantele la dispozitie cu suficient timp inainte iar subiectele au fost concepute pe trepte de dificultate de la chestiuni ridicol de simple pana la aspecte de finete, in asa fel incat era practic imposibil pentru unul care a trecut prin teze sa nu ia minim 6. Exista si aspecte pozitive, in definitiv universitatile nu au ca ratiune de a exista alfabetizarea. Si, ma credeti sau nu, exista in facultati de litere de stat studenti care nu stiu cati de “i” sunt necesari in cuvantul “copiii”. Acesti tineri sunt viitorii profesori de romana. Si nici nu vreti sa stiti cat de multi circula liberi prin licee, sam.uri si scoli generale. Trageti dumneavoastra concluziile.

  5. Doamne ajuta! Ce putem face noi, restul oamenilor? Chiar nu putem face nimic sa impiedicam distrugerea acestei tari? Ce sa facem?

  6. @ firea (nepublicat):

    Propaganda portocalie gretoasa NU este binevenita aici, ne pare rau. Macar de ati face-o de pe adrese de e-mail asumate.

  7. …cati de “i” vs. cati “i”…
    😉

  8. Ce inseamna tradare…in genera in Romania si in speta a Educatiei…

    In Oradea liceul care a iesit pe primul loc la promovabilitatea la bac.iulie2011 este Liceul Emanuel de sorginte PRIVAT si BAPTIST-PENTICOSTAL.

    La nivel national liceele de sorginte PRIVAT si cu sustinere CATOLICA sunt cele care sunt pe primele locuri la promovabilitatea la bac.iulie2011.

    In rest… DEZASTRU declarat de autoritatile ROMANE.

    Solutia:
    1. PRIVATIZAREA INVATAMINTULUI = inchiderea de scoli, DAR cele private cu sorgintea amintita anterior se vor finanta si de la stat, ca doar sunt performante (adica, contribuie la bugetul ??? cui)
    2. Fara candidati la admiterea in universitati => inchiderea de universitati sau PRIVATIZAREA UNIVERSITATILOR.

    Campaniile elecorale = necesitate de bani. De unde: si de la invatamintul PRIVATIZAT/PERVERTIZAT.

    Unde e tradarea? In mina celor care genereaza dezastre artificiale ca sa vina cu SOLUTII PERFECTE care se potrivesc ca o MANUSA la situatia creata de EI. Toate astea la comanda venita din locuri puternice si dupa un program bine stabilit.

    Argument: Grecia = faliment => Solutia = vinzarea activelor statulu = tradare si vinzarea tarii la propriu. Scoaterea din zona EURO si asa altii au “ROBINETUL” de control asupra grecilor…ortodocsi din tata in fiu.

    Analogia: Romania = faliment…restul a se prelua de mai sus.
    De ce? PT. CA avem cam vreo 30000 de tone de WOLFRAM pe care trebuie sa le ia cineva; cine oare? Pai la ce foloseste wolframul. La tehnologia optoelectronica si nucleara cea mai avansata.
    Pret wolfram = 7 x pretul aurului si platinei.
    Deci ca sa iei gratis acest WOLFRAM=PUTERE MONDIALA trebuie generata o criza de diversiune in acea tara ca sa se faca APA TULBURE si PROSTII sa nu vada LIMPEDE ca-s furati. Mai mult solutia salvatoare va veni din partea acelora care ne fura, ca fiind o solutie SALVATOARE. In apele acestea tulburi intre timp si off-topic se vor regla si alte conturi cum ar fi ortodoxia, educatia, sanatatea…
    …adica tradare (a se vedea versetul 11 din Psalmul 11).

    Doamne Ajuta!

    PS
    Intrebare: Care e diferenta dintre Fizica si Educatie Fizica
    Raspuns: Difereta de Educatie…

  9. @Maria
    Eu am corectat lucrari la bacul acesta si pot sa spun ca subiectele au fost facute in asa maniera incat sa mai ciupeasca 10-15 % din numarul celor care au luat.Un elev mediocru nu prea avea din ce sa stranga 5 la matematica,de exemplu. Diabolic este ca diferentele intre variantele existente si cele date sunt insesizabile pentru unul din afara domeniului.

  10. Apropo de Funeriu(Fuhreriu):
    Stiati ca blogul lui se numea Blog de DARWINISM politic?

  11. Si totusi, cu toata tevatura asta, daca intrebi un elev cat de mult s-a pregatit el pt. examen sau ce a facut la lucrari, sincer, fara ocolisuri, veti avea surpriza sa constatati ca va recunoaste ca nu a facut prea multe eforturi.

    Ne-am obisnuit de ani buni de zile ca, la inceputul fiecarei veri sa ne delectam cu perlele copiilor nostri la bac. Ceea ce se intampla acum este o consecinta fireasca a vietii lipsite de imoralitate in care ne complacem de multa vreme.

    In definitiv, viitorul la care aspira copiii acum este un contract de munca peste hotare, eventual in agricultura sau constructii, ca acolo nu sunt mari pretentii de studii. Sau de vanzatori la magazinele care inca mai supravietuiesc, pe un salariu de mizerie.

    Sau, poate, vedeta autohtona, asta doar in conditiile in care are ce oferi.

    Trist, dar adevarat.

  12. @ Carmen

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/07/04/cel-mai-slab-bac-din-istorie-generatia-tembelizata-romania-succesurilor-si-strategiile-cinice-ale-reformei-educatiei/ Aceste aspecte ale problemei le-am abordat si noi aici. Acum insa, asa cum am anticipat, problema deja se pune in cu totul alta directie, iar tot scandalul este clar ca a fost orchestrat pentru a sluji agendei precise a aplicarii “reformei” austeritatii si la acest nivel, adica a distrugerii si a ceea ce a mai ramas din scoala romaneasca.

  13. @Carmen

    Spui:”…un contract de munca peste hotare, eventual in agricultura sau constructii, ca acolo nu sunt mari pretentii de studii”.

    Nu este chiar asa. In agricultura, la cules de patlagele, poate merge si asa, in schimb in constructii, in occident, nu vor lucra decat cei care au cat de cat o calificare, macar un bac tehnologic sau profesional (dar Bac) pe o anume specialitate. Stiu multi romani, in Franta, care sunt nevoiti sa lucreze pe la mici firme, care platesc prost, sau chiar nu le fac contracte legale, sau la particular, care uneori nu-i declara, pentru ca nu stiu sa lucreze cu materialele si conform tehnologiilor, chiar manuale, cu ustensilele de aici !!! Adica nu sunt calificati sa lucreze la nivelul de azi. Una este cum lucra un zidar pe vremea parintilor nostri, cam asa a ramas nivelul in Romania, si alta este cum lucreaza un zidar in ziua de azi. Materialele s-au schimbat, ustensilele au evoluat, termenele de dare in folosinta sunt mult mai scurte. Nici macar in afara, cu exceptia poate a Israelului si a catorva tari orientale sau africane, nu-si vor gasi un loc de munca bun fara nicio calificare.

  14. @ magdalena:

    Ce putem sa facem, in afara de rugaciune? Probabil doar sa nu incetam sa vorbim ce ne indeamna constiinta, sa spunem (in) ce credem, ce vedem. Nu ai cum sa stai insa impotriva tavalugului, oricum noi, cei mici, nu putem altceva decat sa vorbim, sa nu ne lasam reeducati, sa ne sprijinim unii pe altii, sa spunem in continuare ca 2 si cu 2 fac 4 si ca negrul nu este alb. Dar omeneste nu credem ca se mai poate face ceva, si asta nu o spunem catusi de putin din fatalism, ci fiindca stim ca e vremea cand si Dumnezeu ingaduie duhului antihristic sa-si realizeze lucrarea.

    Arhiepiscopul Averchie adeseori cita din Sf. Ignatie Briancianinov: “Să nu îndrăzneşti să ridici mâna ta cea slabă pentru a opri valul puternic al apostaziei. Evit-o, păzeşte-te tu însuţi de ea, şi-ţi va fi de ajuns. Cunoaşte duhul vremii, cercetează-l, ca să poţi evita pe cât posibil influenţa lui.”

    Mai departe insa ramane doar:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/02/04/cuviosul-paisie-aghioritul-toata-cheia-aici-este-sa-se-pocaiasca-lumea/
    Aceasta macar ne poate salva sufletul si mai poate ajuta sa se intarzie deznodamantul…

  15. Quo vadis,Romania ?Este clar ca unii au scopul lor rau,insa noi ceilalti cum suntem si ce facem ?
    Familia mare,societatea,este amagita asa cum este,insa familiile ale caror copii au obtinut aceste rezultate,cum sunt ?
    Un corp se imbolnaveste atunci cand incep sa se imbolnaveasca,pe rand, celulele sale.
    M-am uitat pe subiectele de matematica de la profilul real de informatica si matematica.
    Nu au fost grele,orice elev putea sa faca punctajul minim cu conditia sa aiba o anumita atitudine fata de viata ,de scoala,de cinste si adevar.
    S-au comis inca fraude “nedetectate” si rezultatele publicate nu reflecta situatia reala a celor care au trecut sau au luat note mari “pe bune”.
    Ideea construirii unor scoli patronate de Biserica Neamului,la costuri accesibile pentru cei mai saraci,insa daruiti de Dumnezeu, mi se pare indispensabila ! Altfel viitorul va fi sumbru si-i va afecta pe toti,inclusiv BOR.Felicit pe cuviosul Pr. Seliste pentru cuvantul sau.
    Multi dintre noi vedem bine cauzele dezastrului din societatea romaneasca,insa sa ne rugam Lui Dumnezeu sa ne lumineze si sa ne dea putere sa lucram impreuna ca sa le schimbam.Sa nu zicem ca Ludovic al XV-lea,”dupa mine potopul”,vom da seama.

  16. @ admin:
    Multumesc frumos pentru raspuns. Sa ne rugam si sa ne pocaim, fiecare acolo unde este. Mare Sfant este Sfantul Ignatie!

  17. @quintus: Depinde ce intelegem prin elev mediocru. Oricum eu nu stiu ce sa mai cred, in general. Aud profesori de liceu spunand ca nu pot sa le bage copiilor cartea cu forta pe gat; aud parinti vaitandu-se ca nu mai au ce la face copiilor care, inainte de bac, au stat si au dormit toata ziua si nu invatau nimic; deschid televizorul tot timpul anului si aflu doar stiri despre: prostitutie infantila, generatia distrusa de etnobotanice, elevi care ameninta profesorii cu bataia etc – stiti prea bine. Si apoi, dupa bacalaureat, ramanem perplecsi cati au cazut si le plangem de mila “bietilor copii”. Nu am afirmat si nu afirm ca ei sunt singurii vinovati. Dar poate ca bietii copii ar mai trebui sa renunte la o parte din cercei, vacante si iesirile prin cluburi si sa mai puna mana si pe o carte. Si atunci oricat ar fi Funeriu de incompetent si rau intentionat (nu ca nu ar fi), nu ar mai exista asemenea situatii. Nu cred ca a facut cineva lucrari impecabile si a picat.

  18. @ Maria:

    Draga sora, e foarte corect ce repeti, dar sa nu te superi, daca te rugam sa incerci sa te desprinzi un pic din propriile ganduri si, daca vrei, sa citesti putin si articolele din postarea de fata, care e un pic despre altceva. La postarea anterioara mi se pare ca nu noi eram cei care luam partea elevilor 😉

  19. Nefericirea este ca, incepand chiar cu anii ’90, in paralel cu distrugerea personalitatii elevilor, s-a lucrat sistematic si la sabotarea mentalitatii tuturor formatorilor (profesori, invatatori, educatoare). Au fost promovate cu nemiluita “modele” si “programe” importate dintr-un occident care la ora actuala se autodeclara falimentar la capitolul educatie, programe care nu au nimic comun cu matricea invatamantului nostru romanesc si nici cu profilul genetic al copilului crescut in Romania. A se vedea invatamantul de tip alternativ: Waldorf (prin fundatia Soros), cursuri de “aggiornament” pe banii profesorilor (tip mentorat, de exemplu-import Anglia- si total neadecvat scolilor unde, in general se desfasoara prin traditie, practica pedagogica); schimbarea anuala a programelor scolare astfel incat nimic din ceea ce poate fi stabil si lucrator in timp sa nu mai dea roade. O adevarata strategie bine studiata de obosire, de diluare, de dezradacinare, de anulare a traditiei pedagogice romanesti.
    Da, scoala romaneasca s-a nascut in tinda Bisericii si, parerea mea e ca acolo trebuie sa se intoarca.Ca sa-si vindece ranile si sa-si insanatoseasca fibra. Atunci, cu adevarat Domnul Trandafir s-a intors inapoi acasa la copiii lui…Si abia atunci isi va restabili statura de apostol…

  20. Pt. Funeriu-cetateanul care se crede profesor, terminatorul unei generatii de adolescenti.

    ” Meseria de educator este frumoasa si mareata si nu seamana cu nici o alta meserie.
    Este o meserie pe care nu o parasesti seara odata cu hainele de lucru. O meserie grava dar si dulce, umila dar si mandra, poruncitoare dar si libera, o meserie in care MEDIOCRITATEA nu este permisa si in care EXCELENT este abia SUFICIENT, o meserie care epuizeaza dar si invioreaza, care te face sa fii disperat dar si exaltat, o meserie in care stiinta nu inseamna nimic fara emotie, in care dragostea este sterila fara forta spiritului. Este o meserie in acelasi timp alinatoare dar si implacabila, grea dar si plina de farmec…” ( André Marie, “Profesiunea de educator”)

    Din acest motiv nu e la indemana tuturor, domnule Funeriu.

  21. BAC 2011- Bogdan Teodorescu despre prabusirea pilonilor de sustinere a tarii. Ultimul pe lista: SISTEMUL DE EDUCATIE

  22. Fabiana,eu cred ca d-nu Andre ori cinta la balalaica(en meme temps)ori era cu gindul la monahismul ortodox cind a facut descrierea ceia,ca-i prea sublima…Eu unul nu am decit pretentia bunului simt de la `actul`personajului numit educator sau profesor.Nu le pretindem doar excelent sau mai mult ca perfectul saracilor oameni…N-are rost sa-i mai …pompam si noi in stil…funebru! 😀

  23. “Va fi caderea statuilor si dupa caderea statuilor, o infinita tacere…”

    Inspirata descriere. Din pacate insa, nu putem face nimic prin care sa oprim caderea acestora. E greu si nici nu e indicat sa incerci sa opresti aceasta cadere, pentru ca risti sa fii prins sub daramaturi. Pentru ca o schimbare este iminenta.

    Sa luam exemplul unei case care sta sa se prabuseasca. Este un pericol pentru mine si ar fi o inconstienta din partea mea sa mai locuiesc acolo. Daca am posibilitati, pot sa o consolidez.
    Insa efortul – fizic, financiar este foarte mare.

    O consolidare presupune, din punct de vedere tehnic, realizarea unui suport care sa preia greutatea acoperisului si dezvelirea si intarirea fundatiei existente, urmata de reconstructia propriu-zisa.

    Daca optez pentru o constructie noua, la fel, voi incepe sa construiesc pe baza unei fundatii.

    In ambele situatii, cheia problemei este fundatia. Cu cat este mai solida, cu atat durabilitatea si siguranta constructiei va fi mai mare.

    La fel si aici. Fundatia, temelia, este pentru mine insasi moralitatea vietii mele. In momentul in care ma abat de la moralitate de dragul compromisului, mai devreme sau mai tarziu voi constata nu doar ca obtin exact contrariul a ceea ce doresc, dar pot avea si surpriza sa constat ca mi-am pierdut timpul in van.

    Din punctul meu de vedere, singura solutie este schimbarea mentalitatii. A mea in primul rand si apoi, indirect, a celor cu care vin in contact, prin puterea exemplului. (Nu as dori sa includ aici rugaciunea, pentru ca o consider hrana a sufletului si mod de viata ortodox.)

    Religiile orientale invata despre reincarnare. Viata asta nu esti multumit cu ceea ce ai? Nu-i nimic, viata viitoare va fi mai buna pentru tine. Nu vei reusi nici atunci? In alta viata cu siguranta!

    Pentru ortodocsi, viata asta le poate cuprinde pe toate cele viitoare promise orientalilor. Nu trebuie sa mor, sa parasesc viata asta ca sa pot schimba ceva in mine. Mi-este suficient sa stiu ca am sansa de a putea schimba ceva in viata mea. Pentru mine, ortodox fiind, fiecare sansa de schimbare care mi se ofera in viata, este o renastere la o noua viata.

    Iar cheia este insasi iertarea care-mi este acordata si pe care o acord.
    Pentru ca “Dumnezeu se revelează omului şi prin conştiinţa sa
    morală, manifestându-se ca izvor al bucuriei şi al iertării, dar şi ca izvor al dreptăţii, atunci când nedreptatea omului perverteşte dreptatea creaţiei lui Dumnezeu.”(Pr.D.Staniloae)

    Spunem despre un lucru ca poate fi bun sau poate fi rau in functie de intrebuintarea pe care i-o dam.

    Moralitatea gresit inteleasa si aplicata ma poate duce la cadere, dar tot ea, moralitatea, asumata in mod ortodox, strans legata de Traditie, e cea care ma poate salva. Si de aici, din moralitatea ortodoxa se inspira toate terapiile spirituale asa-zis de insanatosire.

    Insa despre moralitatea ortodoxa ne pot vorbi teologii Bisericii.

  24. In ultimele zile au fost multe emisiuni la care erau invitati adolescenti-dintre cei cu rezultate bune la invatatura. Discutiile cu acestia au fost conduse sa arate nevoia de schimbare a Romaniei, nevoie intretinuta de un duh de lehamite, scarba si usoara deznadejde. Ei, numai ca aici s-a intrat intr-o zona foarte sensibila, caci nimeni nu putea preconiza ce va aduce aceasta schimbare. Si pana la urma, schimbarea este un termen soft al revolutiei. Dupa atatea si atatea deziluzii, minciuni, stari de incertitudine, spirit libertin, o generatie poate usor cadea in ispita luptei de clasa, mai ales ca schimbarea promite o trecere rapida spre ceva nou, necunoscut, aventuros. Basme.
    Nimeni nu a spus ca noi avem nevoie, de fapt de o restauratie. De o intoarcere la izvorul cu apa vie al crestinismului. La temelia pe care s-a cladit lumea si care mai inainte de a fi lumea era. Unde, daca ai nevoie de nou, necunoscut si aventura ti se vor descoperi tainele vietii si ale intelepciunii necuprinse.
    Adolescenta este varsta la care te cauti si te definesti. Mare e responsabilitatea celor ce modeleaza astfel de minti, dar ei se joaca de-a inginerii sociali.

  25. @Ovidiu,
    esti simpatic foc!
    Primul comentariu e un gand personal.
    Al doilea e un citat emblematic care apartine unui pedagog francez drag inimii mele. Ai dreptate sa spui ca astazi, acest principiu a cazut in derizoriu, cine mai tine seama de vocatie? Pe timpul meu, el inca mai era valabil. De fapt, era sita prin care se cerneau viitorii profesori.

  26. quintus@

    “Apropo de Funeriu(Fuhreriu):
    Stiati ca blogul lui se numea Blog de DARWINISM politic?”

    Pai, altfel mai ajungea el ministru la noi? Trebuie ca gandirea “catindatului” sa aiba traiectoria “stiintifica” corespunzatoare…

  27. @Lucian say:
    Chestia asta cu scolile religioase este foarte buna. O vom putea folosi si noi pt. a putea in sfarsit deschide scolile, liceele si gradinitele ortodoxe de care avem atat de mare nevoie.

    CE TE FACE SA CREZI CA MAJORITATEA SCOLILOR VOR FI ORTODOXE, SAU CA SCOLILE ORTODOXE VOR FI FINANTATE DE STAT. OARE SCOLILE ORTODOXE SLAB FINANTATE VOR PUTEA CONCURA CU SCOLILE CATOLICE SI PROTESTANTE, BINE FINATATE DIN EXTERIOR? OARE CE VOR ALEGE PARINTII UNUI COPIL, O SCOALA SLABA DAR ORTODOXA, SAU O SCOALA BINE ECHIPATA SI CU MULTIPLE AVANTAJE DAR ERETICA. EU VAD O FORMA DE PROZELITISM INSTITUTIONALA, CU O FORMA DE SANTAJ AL SANSELOR.

  28. @Gheorghita7
    Pai de ce trebuie sa plecam de la premisa ca scoala ortodoxa trebuie sa fie slaba ? Daca nu mai sunt profesori buni profesional,dar in acelasi timp si iubitori ai credintei ortodoxe,atunci am ajuns la capatul pistei…
    Nu mai avem nici o indreptatire sa ne plangem de ce ni se intampla.

  29. @Gelus

    Nu am spus ca scoala ortodoxa este slaba, dar vor avea “ei” grija sa fie slaba. Acuma nu cred ca mai trebuie sa-ti si explic de ce.

  30. Referitor nota admin: “”Pe langa efectele si mizele ascunse ale BAC-ului “soc si groaza” organizat de Min. Educatiei in acest an, mai adaugam o observatie despre generatia celor “picati”: ei nu sunt doar un potential rezervor de forta de munca necalificata, ci si un rezervor de tinerime frustrata ce se va simti marginalizata si, prin urmare, usor speculabila intr-o revolta anarhica si violenta impotriva oricui.”

    http://www.realitatea.net/scrisoarea-unui-elev-revoltat-face-furori-
    pe-internet_854474.html
    [..]
    “Suntem defapt prima generaţie care va fi sacrificat cu folos, şi asta deoarece ne-am saturat de ce se întâmplă în ţara asta! Totul trebuie să înceteze! Pentru asta vom ieşi în strada şi vom cere dreptate!
    [..]
    Voi aţi fost PERIOADA NEAGRĂ din istoria acestei tari şi asa veţi fi ţinuţi minte, iar noi, noi suntem PRIMII! PRIMII care se revolta împotriva voastră!”

  31. Pingback: REFORMA EDUCATIEI: accesul in scoli s-ar putea face doar pe baza de CARTELA MAGNETICA
  32. Pingback: Restructurarile din Politie sunt pe cale SA ARUNCE IN AER IREVERSIBIL SIGURANTA SI ORDINEA PUBLICA. Cine si de ce are interes sa dea mana libera infractorilor?
  33. Pingback: "Reforma educatiei" la sate: PRIMAR CARE FACE AUTOSTOPUL DIMINETILE CA SA POATA TRIMITE 50 DE COPII LA SCOALA!
  34. Pingback: Ce crede un geniu in matematica intors in tara, Sergiu Moroianu, despre ROMANIA, EDUCATIE, TELEVIZOR, DISTRUGEREA INVATAMANTULUI ROMANESC PRIN “REFORME”: “A renunta la televizor este una dintre conditiile necesare pentru o viata placuta
  35. Pingback: O ROMANIE CU MAI MULTI MUNCITORI SI MAI PUTINI STUDENTI. Ce inseamna pentru unii “GENOCID ECONOMIC”: faptul ca sunt prea multi absolventi de studii superioare si prea putini de SCOLI PROFESIONALE… - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare