Militantii anticrestini vor sa “SPARGA MONOPOLUL BOR” asupra manualului de RELIGIE prin impunerea grilei CORECTITUDINII POLITICE, inclusiv in ceea ce priveste “MINORITATILE SEXUALE”

20-05-2014 5 minute Sublinieri

”Noul secularism postmodern nu mai vizează eliminarea religiei din spaţiul public ci modificarea însuşi conţinutului religiei”

CNCD - SIMBOLURI RELIGIOASE

Reprezentanţii Asociaţiei Secular-Umaniste din România (ASUR), împreună cu reprezentanţii altor nouă asociaţii, au adresat Ministerului Educaţiei Naţionale o scrisoare deschisă, prin care solicită implicarea societăţii civile în procesul de evaluare a conţinutului noilor manuale şcolare, pentru a evita ca atitudini discriminatorii sau antiştiinţifice să ajungă în materialele educaţionale.

Solicitarea se bazează pe promisiunea anterioară a Ministerului, din martie 2012, de a implica societatea civilă într-un astfel de demers, se arată într-un comunicat de presă al ASUR.  Cei zece semnatari consideră că implicarea doar a anumitor culte religioase în acest proces ridică semne de întrebare în privinţa transparenţei mecanismului de evaluare.  ONG-urile îşi exprimă îngrijorarea faţă de mai multe aspecte, un exemplu ar fi că elevii învaţă din manualele de religie că nu trebuie să vorbească sau să se joace cu copii de altă religie sau copii necredincioşi, că femeile nu sunt egale cu bărbaţii şi că necredincioşii nu sunt egali cu credincioşii, se arată în comunicat. 

“Noţiunile de educaţie pentru sănătate sunt aproape absente, manualele de Religie promovând insistent, în schimb, rugăciunea ca posibil remediu pentru orice problemă“, se exemplifică în scrisoarea deschisă.

Zece organizații ale societății civile, printre care și APADOR-CH, îi cer ministrului educației să organizeze consultări publice pentru stabilirea noului conținut al manualelor școlare de religie, întrucât cele utilizate în procesul educațional din ultimele două decenii îi învață pe copii intoleranța și îi îndoctrinează. 

Către:              Ministerul Educației Naționale

În atenția:       domnului ministru Remus Pricopie

Subiect:           Implicarea societății civile în procesul de evaluare a conținutului noilor             manuale școlare

Stimate domnule ministru,

Organizațiile semnatare vă solicită implicarea societății civile în procesul de evaluare a conținutului noilor manuale școlare, pentru a se evita ca atitudini discriminatorii sau antiștiințifice să ajungă în materialele educaționale. Solicitarea noastră se bazează pe angajamentul anterior al Ministerului, din martie 2012, de a ne implica într-un astfel de demers. Implicarea doar a anumitor culte religioase în acest proces ridică semne mari de întrebare în privința transparenței mecanismului de evaluare.

Ne exprimăm îngrijorarea cu privire la mai multe aspecte:

1. De peste două decenii sunt folosite în școli manuale care promovează atitudini discriminatorii și instigatoare la ură. Este vorba în principal de manualele de religie, din care copiii învață că nu trebuie să vorbească sau să se joace cu copiii de altă religie sau copii necredincioși, că femeile nu sunt egale cu bărbații, că necredincioșii nu sunt egali cu credincioșii etc.;

2. Noțiunile de educație pentru sănătate sunt aproape absente, manualele de Religie promovând insistent, în schimb, “rugăciunea” ca posibilă soluție pentru orice problemă;

3. Numeroase manuale actuale nu țin cont de cel mai important criteriu specificat chiar în normele Ministerului: corectitudinea conținutului științific. În prezent sunt în uz anumite manuale de Geografie în care se menționează că Universul ar avea doar 6.000 de ani, în timp ce unele manuale de Biologie sau Istorie consideră creaționismul o teorie științifică; aceste abordări contravin flagrant principiului mai sus enuntat;

4. Într-un comunicat de presă difuzat de Patriarhia BOR[1], se afirma:

Noul Statut pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române (2008) reglementează dreptul exclusiv al Patriarhiei Române în privinţa editării, tipăririi şi difuzării […] manualelor de religie […] (art. 163 alin. (3) și art. 166 din Statut, text consolidat 2011). […]

Având în vedere modificarea legislației bisericești în domeniul producerii și comercializării Sfintei Scripturi […] şi a manualelor de religie […], toate aprobările (binecuvântările) și avizele acordate de Patriarhia Română anterior intrării în vigoare în luna ianuarie 2008 a noului Statut pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române sau acordate de eparhii în domeniul de exclusivitate al Patriarhiei Române sunt nule.

O astfel de pretenție, fără acoperire legală, în cazul în care ar fi acceptată de Minister, ar institui un monopol cu consecințe grave atât financiare cât și în privința calității educației.

5. Salutăm precizarea explicită din setul de criterii de evaluare a manualelor de religie[2](aprobat de Minister sub nr. 652/07.05.2014) conform căreia:

Manualele nu vor avea un caracter denigrator în relaţie cu o altă biserică şi nu vor promova ostilitatea pe criterii religioase.

dar o considerăm insuficientă în condițiile în care nu se face nici o referire la atei, agnostici, nereligioși sau aderenți ai unor secte sau culte care nu sunt considerate, în mod uzual, “biserici” – islamic, budist, hinduist etc.;

De asemeni, considerăm necesară includerea explicită a unor criterii care să prevină discriminarea de gen sau denigrarea și cultivarea ostilității față de minoritățile sexuale.

Școlile din România sunt frecventate de copii provenind din familii cu diferite opțiuni religioase sau fără nicio religie. Ne exprimăm încă o dată convingerea că pentru o educație cât mai complexă, elevii ar trebui să studieze istoria religiilor și nu o dogmă anume.

În aceste condiții, considerăm necesar ca societatea civilă să fie implicată în discuțiile privind noile propuneri de manuale școlare, pentru a evita eventuale derapaje și pentru a contribui la creșterea calității educației din România.

Semnează:
Asociația Secular-Umanistă din România (ASUR)
Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România – Comitetul Helsinki (APADOR-CH)
ActiveWatch – Agenţia de Monitorizare a Presei
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)
Solidaritatea pentru Libertatea de Conștiință
Asociația Mame pentru Mame
Asociația Transcena
Societatea de Educaţie Contraceptivă şi Sexuală (SECS)
Centrul de Resurse pentru Participare Publică (Ce-Re)
Grupul Român pentru Apărarea Drepturilor Omului (GRADO)

Nota noastra:

Suntem deja obisnuiti cu aceste asalturi. De aceasta data, militantii secularisti si-au ales o alta tema: asa-zisul monopol al BOR asupra propriilor manuale de religie. Conform asociatiilor seculariste, manualele ar trebui corectate politic dupa criteriile stiintifice (citeste: ale teoriilor evolutionismului), laxismului religios (daca se poate, inlocuirea cunoasterii propriei confesiuni cu sincretismul religios sau chiar trans-religios) si chiar si ale tolerantei fata de minoritatile sexuale, adica fata de homosexualitatePentru a umili si jigni BOR si credinciosii ortodocsi, secularistii au mentionat, in batjocura, si alte lucruri “pitoresti”, cum ar fi “rugaciunea” pentru sanatate recomandata, chipurile, in locul consultului medical, si au inventat o asa-zisa discriminare de gen (insasi existenta Bisericii este pentru ei discriminare de gen, insa).

Este un tupeu inimaginabil, caci cu greu i-ar trece cuiva prin cap sa conteste elaborarea unui manual de cei care sunt recunoscuti si atestati in domeniul respectiv. A cere ca manualul de religie ortodoxa sa nu fie elaborat de BOR este echivalent cu a cere ca manualele de matematica sa nu fie facute de matematicieni sau cele de romana de profesorii de limba si literatura romana. Practic, ASUR et comp. vor sa fie ei cei care fac manualul de religie ortodoxa! Ceea ce contravine oricaror reguli, inclusiv cele ale unui bun simt elementar.

Alexandru Racu:

De fapt totul e cât se poate de simplu. Indivizii ăştia vor să le ia locul preoţilor şi să impună în locul religiei, ca parte a educaţiei copiilor, ideologia lor stupidă şi agresivă. După ce vor fi modificat manualul de religie, transformându-l în fundamentele educaţiei multiculturale, cel mai probabil ora va deveni obligatorie, nu facultativă, aşa cum e acum. Ceva de genul ăsta s-a întâmplat, dacă nu mă înşel, şi în Quebec. După ce o să termine cu şcoala, o să înceapă să se ocupe de slujbe, de predici, de cărţile de rugăciuni, ş.a.m.d. Adevărul e că avem de-a face cu un sistem mai pervers şi mai nociv decât secularismul clasic care te închide în Biserică şi te lasă să spui acolo ce vrei. Noul secularism postmodern nu mai vizează eliminarea religiei din spaţiul public ci modificarea însuşi conţinutului religiei. Ca atare, credinciosul nu mai este închis în propria sa interioritate şi nici măcar nu se mai poate refugia acolo. Pentru că aceasta însăşi e remodelată prin obligativitatea asimilării, din fragedă pruncie, a dogmelor relativismului contemporan.

Mai mult decât atât, nu mai eşti persecutat de către un regim tiranic care hrăneşte credinţa cu fiecare nou martir pe care îl întemniţează sau omoară. Aici eşti în continuu arătat cu degetul şi supus oprobriului public pe motiv că eşti retrograd sau intolerant. Nu ţi se mai cultivă, inevitabil, sentimentul că ai putea fi erou/martir, ci sentimentul că eşti un înapoiat mizerabil care, pentru a-şi depăşi condiţia, nu trebuie să-şi verse nicio picătură de sânge ci doar să demonstreze că e un pic mai tolerant. Şi tot aşa, de azi pe mâine, câte un pic, câte un pic până nu mai râmâne nimic. Deci nu mai eşti tu cel bun care trebuie să facă dovada eroismului de a-l înfrunta pe cel rău cu preţul vieţii. Acum e invers: de fiecare dată când deschizi gura, tu trebuie să dovedeşti că eşti bun, nu rău, că eşti tolerant, nu intolerant, că eşti open minded, nu încuiat, că eşti “ştiinţific”, nu obscurantist, ş.a.m.d. Şantajul psiho-emoţional este mult mai puternic. Şi oricât ai încerca să o faci, tot reacţionar fascist retrograd şi obscurantist vei rămâne, atâta timp cât nu vei subscrie întru totul la poziţia adversarului. Care, progresistă fiind, e ea însăşi în continuă schimbare, tot mai avangardistă, tot mai inovativă. Nu vei dovedi niciodată că eşti suficient de open minded decât dacă eşti tot timpul în prima linie. Ceea ce e greu.

În rest, contează prea puţin că dogma progresistă nu se sprijină pe argumente. Atâta timp cât dovedeşti că eşti suficicent de open minded, nu mai trebuie să demonstrezi nimic. Nici că ai dreptate, că poziţia ta se sprijină pe argumente raţionale. Nici că ai vreo altă calitate morală, asemeni celor pe care le au mare parte din oamenii credincioşi. Ce contează că îţi iei de la gură ca să-l hrăneşti pe un amărât, atâta timp cât nu susţii cauza gay. Cum i-a replicat un progresist unui prieten de-al meu ortodox din Canada, care dădea exemplul activităţii sociale a unei parohii din Toronto:Aşa şi? Păi şi naziştii (evident, în virtutea celebrului “reductio ad Hitlerum”, preotul ortodox care, ca si Hitler, nu era de acord cu căsătoria între homosexuali era, inevitabil, tot un nazist), zice individul, ”aveau cantine sociale! Pe de altă parte, ce contează traiul luxos, în timp ce alţii se zbat în mizerie şi eventual direct din sudoarea ălora, atâta timp cât eşti tolerant şi progresist în cel mai înalt grad? Important e să internalizezi sistemul valoric şi limbajul adversarului. Şi asta se urmăreşte de fapt prin iniţiative precum cea din cazul de faţă.


Categorii

Alexandru Racu, Corectitudine politica/ Marxism cultural, Cuvantul cititorului, Educatie, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

53 Commentarii la “Militantii anticrestini vor sa “SPARGA MONOPOLUL BOR” asupra manualului de RELIGIE prin impunerea grilei CORECTITUDINII POLITICE, inclusiv in ceea ce priveste “MINORITATILE SEXUALE”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Se pare ca va apare si o alta forma de agrsiune: din toamna se doreste introducerea unei noi materii optionale in scoli la ciclul primar (SAHUL).

    https://www.google.ro/#q=sah+in+scoli Sahul va fi materie in scoli, din toamna

    Programa este foarte incarcata, si o noua materie va trebui sa-si faca loc, nr de ore neputand creste prea mult. Nu ar fi exclus ca religia sa devina optionala, mai ales in cazul in care vor mai apare si alte materii optionale…

  2. Da, au un tupeu inimaginabil, dar s-a demonstrat recent ca prin tupeu si insistenta se poate obtine orice, in pofida reactiilor initiale de respingere. Eurovision 2014 este un exemplu concludent. Ma uitam zilele trecute la inregistrari mai vechi ale CWurst si nu-mi venea a crede ochilor ceea ce vedeam: sentimentul initial de dezgust de pe chipul spectatorilor era inlocuit treptat cu fascinatia, sfarsind cu aplauze prelungite. O adevarata dementa colectiva, molipsitoare.

  3. @MirceaB: care este pericolul studierii sahului? Si inainte vreme, cu vreo 30 de ani in urma facea parte din materiile scolare, la orele de educatie fizica.

  4. Sunt atat de indignata si revoltata. Ei ajung sa zica raului bine si binelui rau. Doamne, lumineaza-i si iarta-i ca nu stiu ce fac.

  5. Oricum religia este optionala. N-am auzit sa fie cineva obligat sa creada sau sa fie dus cu forta la biserica. Poate le da prin cap celor de la BOR sa faca scoli particulare unde copiii crestinilor sa poata merge la scoala inca de la gradinita. Si asa, o ora de religie pe saptamana, adaugata la ce prostii se invata si la cantitatea enorma de informatii inutile pe care trebuie sa le memoreze copiii, face mai mult rau. Vorbiti cu copiii despre ce le ramane in cap de la orele de religie si veti vedea. Haideti sa nu ne mai amagim, ora aceea de religie in absenta unei educatii crestine inca de acasa este doar un cui al lui Pepelea care nu ajuta pe nimeni.

  6. “Atacul este cea mai buna arma a apararii”….cata vreme la nivelul acelora in datoria carora sta apararea si prezervarea identitatii nationale (de romani si crestini ortodocsi) NU exista niciun proiect romanesc de viitor, ce speram ?

    Ca doar nu ne imaginam ca aceste asociatii sunt de capul lor….sunt niste pioni (poate chiar nebuni) pe o tabla de sah cu care este, incet dar sigur, desfiintata Romania.

    Nu m-ar mira ca GRU sa fie si el partas la aceasta afacere, pentru a supralicita niste efecte psihologice ale ‘binefacerilor’ amer_europene.

    Mare rusine pentru SRI si SIE, ca am ajuns in halul asta ! Cu masoni cu tot..dar ce-i lipseste chelului ?

  7. Hristos a Inviat! Un articol foarte frumos scris de Pr MIhai-Andrei Aldea. Fratilor, decat sa ne vaicarim mai bine sa facem ceva, ca Dumnezeu nu vrea doar sa constatam niste lucruri ci sa ne si IMPLICAM!

  8. De fapt totul e cât se poate de simplu. Indivizii ăştia vor să le ia locul preoţilor şi să impună în locul religiei, ca parte a educaţiei copiilor, ideologia lor stupidă şi agresivă. După ce vor fi modificat manualul de religie, transformându-l în fundamentele educaţiei multiculturale, cel mai probabil ora va deveni obligatorie, nu facultativă, aşa cum e acum. Ceva de genul ăsta s-a întâmplat, dacă nu mă înşel, şi în Quebec. După ce o să termine cu şcoala, o să înceapă să se ocupe de slujbe, de predici, de cărţile de rugăciuni, ş.a.m.d. Adevărul e că avem de-a face cu un sistem mai pervers şi mai nociv decât secularismul clasic care te închide în Biserică şi te lasă să spui acolo ce vrei. Noul secularism postmodern nu mai vizează eliminarea religiei din spaţiul public ci modificarea însuşi conţinutului religiei. Ca atare, credinciosul nu mai este închis în propria sa interioritate şi nici măcar nu se mai poate refugia acolo. Pentru că aceasta însăşi e remodelată prin obligativitatea asimilării, din fragedă pruncie, a dogmelor relativismului contemporan. Mai mult decât atât, nu mai eşti persecutat de către un regim tiranic care hrăneşte credinţa cu fiecare nou martir pe care îl întemniţează sau omoară. Aici eşti în continuu arătat cu degetul şi supus oprobiului public pe motiv că eşti retrograd sau intolerant. Nu ţi se mai cultivă, inevitabil, sentimentul că ai putea fi erou/martir, ci sentimentul că eşti un înapoiat mizerabil care, pentru a-şi depăşi condiţia, nu trebuie să-şi verse nicio picătură de sânge ci doar să demonstreze că e un pic mai tolerant. Şi tot aşa, de azi pe mâine, câte un pic, câte un pic până nu mai râmâne nimic. Deci nu mai eşti tu cel bun care trebuie să facă dovada eroismului de a-l înfrunta pe cel rău cu preţul vieţii. Acum e invers: de fiecare dată când deschizi gura, tu trebuie să dovedeşti că eşti bun, nu rău, că eşti tolerant, nu intolerant, că eşti open minded, nu încuiat, că eşti “ştiinţific”, nu obscurantist, ş.a.m.d. Şantajul psiho-emoţional este mult mai puternic. Şi oricât ai încerca să o faci, tot reacţionar fascist retrograd şi obscurantist vei rămâne, atâta timp cât nu vei subscrie întru totul la poziţia adversarului. Care, progresistă fiind, e ea însăşi în continuă schimbare, tot mai avangardistă, tot mai inovativă. Nu vei dovedi niciodată că eşti suficient de open minded decât dacă eşti tot timpul în prima linie. Ceea ce e greu.

    În rest, contează prea puţin că dogma progresistă nu se sprijină pe argumente. Atâta timp cât dovedeşti că eşti suficicent de open minded, nu mai trebuie să demonstrezi nimic. Nici că ai dreptate, că poziţia ta se sprijină pe argumente raţionale. Nici că ai vreo altă calitate morală, asemeni celor pe care le au mare parte din oamenii credincioşi. Ce contează că îţi iei de la gură ca să-l hrăneşti pe un amărât, atâta timp cât nu susţii cauza gay. Cum i-a replicat un progresist unui prieten de-al meu ortodox din Canada, care dădea exemplul activităţii sociale a unei parohii din Toronto: “Aşa şi? Păi şi naziştii (evident, în virtutea celebrului “reductio ad Hitlerum”, preotul ortodox care, ca si Hitler, nu era de acord cu căsătoria între homosexuali era, inevitabil, tot un nazist), zice individul, aveau cantine sociale! Pe de altă parte, ce contează traiul luxos, în timp ce alţii se zbat în mizerie şi eventual direct din sudoarea ălora, atâta timp cât eşti tolerant şi progresist în cel mai înalt grad? Important e să internalizezi sistemul valoric şi limbajul adversarului. Şi asta se urmăreşte de fapt prin iniţiative precum cea din cazul de faţă.

  9. @Alexandru:

    Foarte bine zis. Am incorporat comentariul tau in interiorul postarii.

  10. Ca factor de educatie scoala este la un nivel foarte slab la noi, ramane doar familia unde copilul poate fi invatat adevarul. Daca vor reusi sa deturneze total scoala pentru a invata despre minoritati sexuale, etc. atunci copilul va fi “format” in scoala. La cate se intampla in majoritatea liceelor este doar picatura care lipseste din pahar.

    Dupa 20 de ani se vede o mare lejeritate cu care oamenii privesc acum pacatul. In anii 80-90 era o catastrofa ca o fata sa plece de acasa si stea cu un baiat fara sa se casatoreasca, acum e o chestie la ordinea zilei.

    Asa cum arata azi TV, presa, internetul (de ex site-urile de sport au articole zilnic pline de sex si mizerii la care bineinteles ca CNA nu se sesizeaza) este greu de crezut ca ne mai putem reveni ca neam integru.

    Vazand razboaiele vazute si nevazute care ne impresoara la tot pasul pe noi ne ramane sa ne gandim ca Apocalipsa se termina cu o mare nadejde “Vino, Doamne Iisuse”.

    Parintele Sofian spunea ca cei din ultimele zile vor fi rau prigoniti, dar vor fi optimisti, fiindca vor simti la tot pasul ajutorul Domnului.

    Un parinte zicea acum cativa ani ca mantuirea va deveni individuala, adica nu va mai fi un efort de masa in directia asta. Cine isi mai doreste azi Imparatia cerurilor?

    Dumnezeu ramane tovarasul de drum al fiecaruia de la nastere si pana la moarte si singurul punct de sprijin pentru noi cei slabanogiti, impreuna cu Sfintii Sai.

    Exista speranta ca, fiind ortodocsi, Domnul poate nu va lasa in final neamul nostru sa piara.

  11. “Numeroase manuale actuale nu țin cont de cel mai important criteriu specificat chiar în normele Ministerului: corectitudinea conținutului științific. În prezent sunt în uz anumite manuale de Geografie în care se menționează că Universul ar avea doar 6.000 de ani …”

    Universul are 7022 de ani, nu 6000 si nici 10 milioane. Nu a existat nici-o era glaciara si nici vre-o extinctie a unei alte civilizatii, rase, forme de viata mai mult sau mai putin inteligente. Nu a existat niciodata vre-o alta evolutie si disparitie sau “mutare” a “strabunilor”.

    Omul este acelasi ca si in urma cu 7022 de ani, cand l-a creat Dumnezeu. Nici nu a evoluat, nici nu a involuat si nici nu a trecut prin nici-o faza de adaptare, modificare si prin nimic de genul “evolutionismului”. Nu i-a crescut nici creierul, nu i s-a schimbat nici sistemul imunitar si nici nu i s-a imbunatatit vederea pe timp de noapte sau sa aiba cateva degete in plus. Este exact acelasi ca si in urma cu 7022 de ani.

    Atat pamantul, cat si intreg universul care se roteste in jurul pamantului, au fost create pentru OM. Iar daca Dumnezeu a creat tot universul in doar 7 zile si l-a creat intentionat pentru om, nu avea de ce sa mai astepte 1 milion de ani pana sa-l creeze pe om. Mai sunt cate unii care afirma ca doar omul are 7022 de ani, dar universul ar fi mult mai vechi. Aceasta afirmatie este o manipulare.

    Atat omul, cat si intreg universul, au varsta de 7022 de ani. Sunt 5008 ani pana la Iisus Hristos si inca 2014 ani pana in prezent.

  12. @Alexandru Racu

    Nu mai stiu ce bazdaganie comunista a zis la un moment dat referindu-se la institutiile care se opuneau “progresului”:”O sa le mancam pe interior pana ce va ramane doar COAJA”.

  13. Copiii britanici vor învăţa de la patru ani despre homosexualitate, la orele de matematică, geografie, ştiinţe sau engleză. Ca parte a programului guvernamental de “a celebra comunitatea gay”, în enunţurile problemelor de matematică ar putea fi introduse personaje homosexuale, a aflat publicaţia britanică Daily Mail.

    La geografie, elevii vor fi întrebaţi de ce homosexualii se mută de la ţară la oraş, iar la orele de limba maternă micuţii vor fi familiarizaţi cu termeni ca „outing” (deconspirarea unui homosexual sau travestit care se pretinde normal) sau „pride” (mândrie – de a fi homosexual, desigur). Astfel de lecţii sunt menite să accentueze în mintea copiilor conştientizarea problemelor specifice homosexualilor, lesbienelor, bisexualilor şi transsexualilor. Micuţii vor fi supuşi acestei programe de la patru ani, scrie Daily Mail.

    Pinguinii homosexuali pot îngriji puiul adoptat
    Copiilor li se vor arăta poze cu cupluri de acelaşi sex sau li se vor prezenta cărţi precum “And Tango Makes Three”, despre povestea adevărată a cuplului de pinguini masculi Roy şi Silo de la Grădina Zoologică din New York care au primit un ou să-l clocească şi din care a ieşit un pui femelă, Tango. Sunt însă şi numeroase critici care arată că programul este o irosire de fonduri şi distrage atenţia de la învăţătură în vreme ce şcolile britanice se află în cădere liberă în clasamentele internaţionale. Deşi planurile lecţiilor nu sunt deocamdată obligatorii, ele sunt sprijinite de Departamentul Educaţiei şi vor putea fi disponibile pentru descărcare pe Schools Out, un site de activism homosexual în domeniul educaţiei.

    “Să le arătăm că mai sunt şi altfel de oameni”
    Sue Sanders, de la Schools Out: “Tot ceea ce încercăm e să reamintim profesorilor că lesbienele, homosexualii, bisexualii şi travestiţii sunt parte a populaţiei şi că putem să-i includem în toate lecţiile”. David Watkins, un profesor implicat în program: “Când ai o problemă de matematică, de ce în ea trebuie să fie vorba de o familie hetero, sau de un băiat şi o fată? De ce nu doi băieţi şi două fete? Nu e vorba de a învăţa copiii despre sexul homosexual, ci să le arătăm că mai sunt şi altfel de oameni”. Cu toate astea, Craig Whittaker, parlamentar conservator, spune: “Suntem prea jos cu educaţia în probleme esenţiale. Profesorii pe asta ar trebui să se concentreze. Nu e vorba să fiu homofob, pentru că sunt alte metode legate de educaţie prin care să fie sprijinită agenda homosexualilor”.

    John O’ Connell din Asociaţia Plătitorilor de Taxe: “Părinţii se vor întreba dacă aceasta este o modalitate corectă de a folosi fonduri şi timp, mai ales când ni se spune mereu cât de încorsetaţi suntem de buget”. Programele vor fi lansate în februarie, la începutul Lunii Istoriei LGBT (Lesbienelor, Homosexualilor, Bisexualilor şi Travestiţilor). Prima oară, Luna a fost celebrată în 2005 şi la început se axa mai ales pe evidenţierea marilor personalităţi despre care se spune că ar fi fost homosexuali. Astfel, pe site-ul manifestărilor pot fi întâlnite nume ca al lui Hadrian, împăratul roman, sau Michelangelo.
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/01/28/statistica-avortului-in-romania-fiecare-roman-poarta-cate-un-mort-in-spate-un-prunc-avortat-ne-mai-miram-ca-am-ajuns-%E2%80%9Ddefaimare-inaintea-neamurilor%E2%80%9D-continua-raportarile-pe-rabo/

  14. Pe locul în care sute de mii de credincioşi din România se perindă cu ocazia pelerinajului la moaştele Sfintei Parascheva au fost descoperite recent mai multe schelete umane, care provin, cel mai probabil, dintr-un cimitir vechi. Reprezentanţii Mitropoliei Moldovei nu se grăbesc, însă, să le ridice şi să le descarce arheologic.
    Muncitorii care lucrează la şantierul de restaurare a complexului mitropolitan din Iaşi au găsit, acum mai bine de o săptămână, mai multe schelete umane. Descoperirea a fost făcută în urma săpăturilor efectuate în curtea din spatele Catedralei Mitropolitane, loc în care sute de mii de oameni din România se adună anual, în luna octombrie, pentru pelerinajul la moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva.
    Părerile specialiştilor, după primele investigaţii, e că osemintele provin din cimitirul aferent uneia dintre cele două biserici care au existat pe locul actualei Catedrale Mitropolitane: Biserica Albă din secolul al XVI-lea sau Stretenia, o altă biserică din secolul al XVII-lea.
    Problema este că, deşi au fost descoperite de mai bine de o săptămână, osemintele au rămas în mijlocul şantierului de unde nimeni nu se grăbeşte să le ridice. Muncitorii îşi văd de treabă printre schelete, potrivit unei imagini suprinse ieri, 19 mai, de ziarulvenimentul.ro.

    https://ro.stiri.yahoo.com/muncitori-printre-schelete-în-curtea-mitropoliei-iaşi-rămăşiţele-084657534.html

    Apelam la sprijinul dumneavoastra pentru ca incercam sa ajutam Asezamantul Sf. Arhangheli Mihail si Gavriil din comuna Slobozia, jud. Giurgiu pentru a isi achita pana la sfarsitul lunii mai 2014 chiria in valoarea de 4.000 lei pentru terenurile cultivate cu lucerna (folosesc aceasta metoda pentru a reduce costurile legate de asigurarea furajelor pentru animalele cu care se gospodaresc).
    Pentru donatii puteti utiliza urmatoarele date:
    FUNDATIA CRESTINA PARINTELE ARSENIE BOCA
    C.U.I: 252 36 717
    RO 75 BRMA 0810 0296 7430 0000
    Banca Romaneasca – Sucursala Domenii
    (de specificat la detaliile platii: “Pentru Giurgiu”)
    Va multumim pentru toate darurile pe care doriti sa le faceti!

    http://fundatiaarsenieboca.ro/Cum-pot-ajuta/cerere-de-ajutor.html

  15. @geo:

    Postarea la care comentezi este despre manualele de religie si secularisti…

  16. O completare la acest articol din Biesrica Eladei.

    Institutul Pedagogic al Ministerului Educației le-a îndeplinit toate cererile…

    INCREDIBIL! IEHOVIȘTII ȘI MASONII

    ”AU SCRIS” CAPITOLE ÎN MANUALUL DE RELIGIE

    http://graiulortodox.wordpress.com/2013/12/30/171-incredibil-iehovistii-si-masonii/

  17. Sa ne rugam pentru IPS Teofan si intreg clerul bisericesc si cinul monahal, stiri precum cea publicata de geo vom mai auzi. Bunul Dumnezeu sa ne mantuiasca!

  18. Cred ca e bine de observat ca si S.E.C.S. (asociatie ce se ocupa cu propavaduirea contraceptiei drept unica solutie sanatoasa viabila in societate) este implicata in semnarea manifestului… asta pentru cei care se mint singuri avand impresia ca, stiind ca avortul este ceva rau, atunci contraceptia este ceva bun, ca doar nu moare nimeni din ea.

    Nu doar ca rata de “succes” a “protejarii” este destul sub 100% (intr-unele cazuri destul), cat sa apara o asa-numita, in limbaj de lemn, sarcina “nedorita” — dar si ideologic, e foarte clar cui face jocurile contraceptia: nu numai industriei pharma, ci si corectitudinii politice, think-tank-urilor aferente si (poate) indirect, propagandei pro-gay etc.

  19. “În aceste condiții, considerăm necesar ca societatea civilă să fie implicată în discuțiile privind noile propuneri de manuale școlare, pentru a evita eventuale derapaje și pentru a contribui la creșterea calității educației din România.”

    Eu va propun sa dam curs chemarii APADOR-CH si sa ne prezentam “in corpore” la sediul lor pentru discutii “pentru a evita eventuale derapaje”

    Str. Nicolae Tonitza 8A
    Sector 3 – București
    030113 România
    Program cu publicul:
    L, Mi, V: 9:00 – 13:00
    Ma, J: 12:00 – 16:00

    Eu ma ofer sa particip la o intalnire “face to face” la sediul lor. Care din luptatorii ortodocsi virtuali se mai ofera?

  20. @Sapiens:

    Aha. Pai astfel de provocari nu ar avea alt rezultat decat ca le-ar ridica mingea la fileu anticrestinilor.

  21. “pentru a evita ca atitudini discriminatorii sau antiştiinţifice să ajungă în materialele educaţionale”

    E una din cele mai mari prostii pe care le-am auzit vreodata. Cum adica, impui viziunea stiintei in manuale de religie, deci intr-un domeniu ce tine de Biserica ?!?! De cand lumea, stiinta si religia au fost considerate antagonice, intrucat stiinta se preocupa doar de universul material, de dimensiunea vazuta, perceptibila a lucrurilor, nu de dimensiunea spirituala. De aceea religia se bazeaza pe credinta, nu pe dovezi (stiintifice sau nu). Ceea ce vor ei sa zica, printre altele, este ca religia sa fie girata de stiinta (de rezultatele cercetarilor ei), si mai mult, ca ultima sa fie luata ca reper, adica invatatura religioasa sa recunoasca si sa propavaduiasca doar ceea ce se dovedeste prin rezultate stiintifice de laborator, cu alte cuvinte, sa puna mai presus rezultatele gandirii omenesti decat poruncile lui Dumnezeu, mintea omeneasca (limitata) sa corecteze pe Dumnezeu…

    Si pana la urma, de cand si pana unde a ajuns stiinta omeneasca sa fie detinatoarea adevarului, ca sa fie luata drept reper absolut, cand ea este inca atat de limitata si neputincioasa, ca sa nu mai vorbim de faptul ca multe din concluziile cercetarilor stiintifice sunt rezultate din probabilitati si statistici, o medie deseori inexacta a rezultatelor unor experimente, de aceea mereu corectate? Acesti militanti atei se fac pur si simplu de ras, avand aceste pretentii.

    Discriminarile exista in orice domeniu, e complet absurd sa le poti nivela pe toate, cu atat mai mult sa negi un FAPT, o realitate a naturii: PROCREEREA, care nu poate avea loc decat intre o femeie si un barbat. Homosexualitatea poate fi dezaprobata de oricine, nu doar de catre cei din Biserica, e un instinct firesc care te face sa te oripilezi de ceva ce este contra naturii.

    Cat priveste “femeile nu sunt egale cu bărbaţii şi că necredincioşii nu sunt egali cu credincioşii”, este iarasi o prostie, in crestinism femeia nu e persecutata si nerespectata precum in islamism, ca sa pui aceasta problema. Necredinciosii bineinteles ca nu sunt egali cu si credinciosii, ii desparte tocmai aceasta apartenenta la Biserica, dar nu este vorba de dispret fata de necredinciosi, asa cum vor ei sa insinueze. In general, orice grup de oameni este constituit pe baza unor afinitati, valori si repere comune. E evident ca altfel vorbesti cu cel care face parte din acelasi grup cu tine, sau din aceeasi familie, si altfel cu cel din afara. Dar a fi crestin presupune in primul rand a fi smerit, iar din acest motiv propaganda asta a lor, referitoare la un asa-zis dispret al crestinilor fata de alti membri ai societatii care nu fac parte din Biserica este una gresita, daca nu ridicola. Crestinii (adevaratii crestini) sunt cei mai toleranti oameni (nu in sensul de acceptare a pacatului, ci in sensul lipsei de agresivitate sau aroganta), incat sa faci un caz din faptul ca cei din Biserica nu s-ar considera egali cu altii, sau mai rau, sa ii acuzi ca ar fi instigatori la ura doar pt ca nu accepta pacatul, este chiar o prostie.

    In concluzie, oamenii astia, care nu au habar despre ce inseamna Biserica si credinta, au intr-adevar mult tupeu cand vor sa impuna ei ce trebuie sa contina invatatura religioasa dupa judecatile lor atee, dar in acelasi timp justificarile lor sunt pline de neadevar dar si de mult, foarte mult ridicol.

  22. Alexandru Racu@

    “Indivizii ăştia vor să le ia locul preoţilor şi să impună în locul religiei, ca parte a educaţiei copiilor, ideologia lor stupidă ”

    “Noul secularism postmodern nu mai vizează eliminarea religiei din spaţiul public ci modificarea însuşi conţinutului religiei.”

    Puncte pe i! De acord, de altfel, cu tot ce ai scris. Asta se si intampla. Au si inceput sa modifice continutul religiei. S-a trecut la reinterpretari ale Sfintei Scripturi in sensul ideologiei actuale. Niste blasfemii infricosatoare sunt predate tinerilor in anumite Colegii, de exemplu in Cananda. Nu trebuie sa uitam ca razboiul impotriva BOR pe care-l observam in tara noastra se desfasoara conform unor strategii si retete care au fost puse la punct si testate cu succes in strainatate. Astia nu sunt de capul lor.

  23. @admin
    Cu adica “astfel de provocari”? Ce propuneti, sa ne exprimam pe aici frustrarea si sa vedem ce ni se mai pregateste? Pana la urma ce rost are tot acest consum de timp daca nu facem nimic? Cred ca ei se distreaza copios citindu-ne postarile in care ne vaitam, ne scandalizam si ne uitam unii la altii intr-o declaratie colectiva a fricii si neputintei noastre.

  24. @Sapiens:

    In orice caz nu ne propunem si nu am fost vreodata platforma pentru oameni cu idei batause numai bune de facut scandal.

  25. @Sluga……,
    de cand Adam a fost dat afara din rai sunt 7522 ani(5508 ani i.d.Hristos),iar cati ani are univarsul numai Dumnezeu stie,deoarece acel”TIMP”ESTE IN AFARA DE timp.DOAMNE AJUTA!

  26. Educatie pentru sanatate : https://vimeo.com/77713386 ; finantata de ONU.

    Am fost intr-o cresa particulara zilele trecute (era inchiriata pentru o onomastica a unui copilas), si m-am uitat printre cartile existente pe singurul raft de acolo :
    – un manual de anatomie, in care se prezentau explicit (cu organe sexuale si par pubian), corpuri de barbati si femei ; precum si un copil care iesea din mama sa (cu lux de amanunte) – care explica nasterea in imagini..
    – un manual pe care scria Disney si editura Adevarul.., in care se putea citi inca de la inceput, cum ca omul a evoluat din maimutele primate ; cu poze si explicatii
    – o carte de povesti cu aladin, in care “duhul” care iesea din lampa lui aladin, avea coarne de diavol
    – cateva dvd-uri cu desene amanate (spider man, iron man); evident ca exista si Tv si Dvd player.
    ________________________________

    dupa cum spuneam…, am fost intr-o cresa !

  27. @ Gheorghe

    Multumesc pentru corectare. Sunt 7522 de ani.

    Nu exista scrieri decat pentru cei 7522 de ani, de cand Dumnezeu l-a facut pe primul om, Adam. Dar zilele in care Dumnezeu a facut pamantul, erau zile normale, ca acestea de acum, si nu ere, milenii sau altceva.

    Iar inainte de pamant, Dumnezeu nu a mai creat nimic din universul cunoscut de noi. Caci soarele, luna si stelele le-a facut dupa crearea pamantului. Si toate acestea, adica intreg universul, le-a facut in 7 zile.

    Dar noi stim ca tot acest univers a fost creat pentru om. Pentru nimic altceva, decat numai si numai pentru om.

    Putem deduce deci, chiar daca nu exista scrieri in acest sens, ca imediat sau la foarte scurt timp dupa crearea universului, Dumnezeu l-a creat si pe primul om, Adam.

    Asa ca, stiind sigur ca sunt 7522 de ani de la crearea primului om, iar universul a fost creat special pentru om, cred ca putem afirma fara sa gresim ca si pamantul are tot 7522 de ani.

  28. 29. nimic_sunt

    Nu-i asa ca toate mamicile de acolo erau foarte fericite si nu au vazut nici o problema in genul de educatie pe care o primesc copii lor inca din frageda pruncie?

  29. @Sapiens,

    Primul lucru a fost sa fac public la cei prezenti, despre acele mizerii -> au fost de-a dreptul oripilati (90% din ei).

    Daca noi, care vedem si stim anumite dedesupturi, incercam sa informam pe cei din jurul nostru – cu orice risc (chiar al marginalizarii), sa stiti ca multi s-ar “trezi” ; sau cel putin ar deveni mai precauti in ceea ce priveste educarea si ferirea copiilor, de mizeriile promovate peste tot.
    Chiar daca la inceput avem impresia ca nu se va schimba nimic, “cuvantul” spus, v-a lucra in cel caruia ne adresam.

    Doamne, ajuta !

  30. @nimic_sunt:

    Cine a infiintat acea cresa? Cine plateste ptr copii daca este privata? Ma intreb citi parinti stiu despre cartile de pe rafturi!

    Iar despre Tineri ptr Tineri, singura solutie este informarea parintilor si a copiilor. M-au dezgustat fotografiile! F trist!

  31. Asa este, la o cresa, unde e obligatoriu tv-ul distructiv, iar de dimineata pana seara ruleaza acele desene animate distrugatoare pentru sufletul oricarui om, mai ales al celor mici, cu monstrii in care cei care vorbesc se intrec in intonatii amenintatoare, de care copii se sperie, pline de rautate si ura, binenteles ca ura este acceptata aici de parca nici nu ar fi, nimeni un ONG nu considera un discurs plin de ura in acele asa zise desene, desi sunt numai amenintari si planuri diabolice de distrugere a civilizatiei, a oamenilor, a asa zisilor dusmani etc in acele nenorocite desene, care au provocat in Japonia crize iremediabile de epilepsie, la copii, e voie sa vorbesti asa…
    Deasemeni, la alegerea personalului “educat” se pun alternativ manele, un gen mai scarbos ca orice si mai ales reprezentand un exemplu negativ pentru fiinta umana in general, avand si videoclipuri cu dansatoare de prost gust filmate de aproape “la ore de maxima audienta” si cuvinte de razbunare, de amenintare, de mandrie de cel mai prost gust etc
    Parintii habar nu au, se intereseaza daca sunt batuti copii, asta pentru ca e asa… o moda sa intrebi asta, binenteles fara motiv dar efectul unor cazuri amplificate la tv,asupra mintilor lor a avut loc. Deja e o problema asta… desi ei nu stiu ca un copil, caruia ii satisfaci toate dorintele provenite din patima, va fi foarte nerecunoscator, mai tarziu, violent cu parintii, atras de jocurile de pe calculator, de baietii de cartier si… asa se distruge un suflet, pentru ca i-ai oferit ceea ce il desparte pe copil de parinti si anume calculatorul cu jocurile agresive, cu filmele, cu mess-ul cu net-ul pe care le doreste mai mult decat prezenta parintilor.
    Cel mai rau te intristeaza ca parintii habar nu au, ce inseamna votul lor dat formatiunii de tip socialist, care va vota in parlamentul ue, legile prin care copii lor vor fi indoctrinati cu tot ce e mai rau si pacatos in lumea asta. Acea formatiune va vota alaturi de familia socialista legi pt toleranta, educatie adica starnire sexuala, din primele clase si toata multimea de indoctrinari de care s-a vorbit aici pe acest site.
    Parintii pot ajunge sa voteze fara sa stie, pe cei care le vor distruge sufletele si educa in mod gresit, proprii copii, chiar daca ei nu doresc asta.

  32. @ Emma

    Cresa este particulara. Patronii nu sunt de nationalitate romana, din cate am aflat.
    Dar asta nu inseamna ca in alte crese sau gradinite nu exista astfel de manuale.

    Educatorii de gradinite, tinerii profesori si chiar cei in varsta, au fost si sunt continuu “instruiti” de catre ONG-uri, pentru a promova destrabalarea, libertinajul sexual, mandria (mascata in “personalitate”), satisfacerea oricarei pofte s.a.m.d.

    Au tot felul de jocuri : de exemplu pun baieti cu baieti si fete cu fete, sa se imbratiseze -> ceea ce educa usor, usor catre – homosexualitate si lesbianism..

    ________________

    Bun.. si ce v-om face cu copiii ? ; unde-i ducem ? – ne intrebam pe buna dreptate.
    Cum spunea cineva mai sus, cred ca impreuna cu Biserica Ortodoxa, trebuie infiintate crese si gradinite, cu nivel minim de dotare, dar cu oameni care sa ofere o educatie crestina si corecta.

    Trebuie ca fiecare din noi, sa ne “interogam” copiii cand vin acasa : ce au invatat azi, ce le-a explicat doamna, etc.., si apoi mers si discutat cu educatorii si apostrofati daca e cazul.. -> macar sa stie ca ne pasa si ca nu pot sa-si bata joc, cum vor unii dintre ei..

    Dumnezeu, sa ne ajute !

  33. @ nimic_sunt:

    Patronii nu sunt de nationalitate romana, nu le pasa de copiii ROmaniei. Desigur ca si alte gradinite sau crese pot avea astfel de manuale.

    Singura solutie este promovarea de catre noi a Bisericii la nivelul familiei. Desigur, infiintarea scolilor/gradinitelor/creselor ortodoxe sint o ideie buna, numai ca nu stiu daca isi vor gasi sponsori suficienti ca sa faca o diferenta marcanta pentru majoritatea copiilor din ROmania.

    Si ai mei mai vin acasa citeodata cu aere ca trebuie sa le respect eu individualismul. Da, la 8 si la 10 ani. Si mai imi spun ca ei imi sint egali. Le-am spus ca daca se considera egalii mei, trebuie sa faca curat, sa spele, sa gateasca, si sa plateasca notele de plata, in timp ce eu ma duc in parc si ma joc 🙂 Ei, nu le-a prea convenit 🙂

    Dupa jocurile ce le descri, probabil ca este sponsorizata de o organizatie LGB. Nu este vorba numai de promovare ci si de inceputul practicarii, printr-o… imbratisare inocenta. Destul de grea situatia, dar cu cit ei ii trag mai mult inspre stinga, noi trebuie sa ii tragem mai mult inspre dreapta (Biserica si valorile ei).

    Sint documentare pe youtube f. bune, in care vorbesc oameni de stiinta crestini, in care combat evolutionismul si admira ei insusi natura ca pe o creatie a lui Dumnezeu. La astfel de filme, copiii sint f. receptivi. Tre sa ne facem datoria, sa ii expunem la tot ce este impotriva invataturilor gresite, dar cu argumente. Si ii ajuta si Dumnezeu sa inteleaga, si completeaza ce nu stim noi. De asemenea filmele ortodoxe cu vietile sfintilor de pe youtube, le pot fi calauze in cum tre sa fie viata lor, spre ce sa se indrepte. Copiii sint f. receptivi la astfel de filme.

    Eu vad problema mai grava cind parintii au lipsa de argumente impotriva acestor invataturi si aici este pericolul. Trebuie sa folosim toate mijloacele atit stiintifice cit si ortodoxe sa ii convingem ca ceea ce invata la scoala este gresit. Greu, dar nu imposibil! Enervant ca tre sa ne pierdem vremea cu astfel de lucruri, dar ma tem ca nu avem de ales–nu ne putem permite sa ii lasam cu astfel de invataturi. Deocamdata, pe aici pe la noi nu ii invata nimic despre LGB. Ii interoghez de 2-3 ori pe saptamana, si rasuflu usurata de fiecare data. Insa realizez ca intr-o zi va trebui sa le dau explicatii si despre asta.

    Domnul si Maica Sa sa vegheze asupra lor si asupra noastra, sa ne lumineze si sa ne inspire cum sa ii ferim de toate nenorocirile ce se abat asupra lor!

  34. @ admin:

    BIne a rostit Pr. Ciprian!

  35. Gradinita “Sfantul Dumitru” Mavrogheni, pe strada Monetariei langa MTR.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare