REEDUCARE PENTRU “O NOUA CULTURA FAMILIALA”, “DIVERSITATE” si “modele familiale” care sa nu fie unice! Ministerul Educatiei vrea sa instituie CURSURI DE EDUCATIE PARENTALA OBLIGATORIE. Printre altele, documentul critica parintii atasati VALORILOR TRADITIONALE si mentioneaza REPREZENTANTII BISERICII printre cei responsabili de scaderea vaccinarilor

13-06-2018 9 minute Sublinieri

ACTUALIZAT

• “Deseori noile ideologii promovate in special in domeniul protecției copilului întâlnesc mentalități conservatoare, un sistem de valori ale familiei ce trebuie regândit in contextul unor informații noi cu privire la nevoile de dezvoltare ale copiilor” (pag 3)

• “De aceea familia in societatea actuală are nevoie din ce in ce mai mult de sprijin extern pentru a se adapta acestor cerințe…. in conditiile in care părintii rămân atașați valorilor care s-au transmis tradițional, pe care le consideră ca fundamentând modele valide de relaționare intrafamiliară. Această din urmă atitudine este prezentă si in discursurile profesioniștilor care idealizează familia tradițională pe care o consideră o formă perfectă de organizare” (pag. 3)

“Strategia național de educatie parentală are ca fundament abordarea teoretică conform căreia familia nu este inteligibilă ca realitate obiectivă, ea este mai degrabă un produs socio-cultural, “o constelație de idei, imagini si terminologii” creată si recreată permanent de practicile socio-culturale” (pag.3)

“A susține părintii in interesul superior al copilului inseamnă a crea o nouă cultură familială” (pag. 4)

“Politicile care privesc inițierea, formarea si dezvoltarea competentelor parentale trebuie să pornească de la respectarea modelelor familiale si educaționale existente in realitate, fara a impune modele unice considerate ideale” (pag. 4)

“Educatia timpurie poate fi o pârghie esențială de reducere a inegalităților sociale” (pag. 13)
• “…atrăgând familia alături de scoală la vârstele timpurii ale copilului, putem “educa” si familia” (pag. 13)

“A devenit o necesitate imediată crearea unui sistem de educatie parentală centrat …..si pe stimularea interesului pentru o nouă cultură familială… (pag. 13)

“Perioada timpurie a dezvoltării copilului… sistemul de educatie parentală trebuie să vină in sprijinul dezvoltării unor principii esențiale ce vizează promovarea drepturilor omului, respectul pentru diversitate si incurajarea activă a egalității de gen” (pag. 18)

“Strategia are la bază următoarele principii:… promovării diversității…stilurile parentale trebuie revizuite din perspectiva relaționări cu copiii si INLĂTURĂRII STEREOTIPIILOR DE GEN care influentează traseele de viată diferite ale fetelor si băieților, in acord cu legislația națională anti-discriminare si cu Standardele Națiunilor Unite si ale Comisiei Europene in acest domeniu” (pag. 23)

NOTE:

-despre EGALITATEA DE GEN pusă in aplicare aici:
https://www.stiripesurse.ro/ce-au-mai-inva-at-copiii-din-vrancea-in-cadrul-conferin-ei-despre-roluri-i-egalitate-de-gen_1253416.html

-despre STEREOTIPIILE DE GEN aici: 
https://www.juridice.ro/459023/conventia-de-la-istanbul.html

-despre punerea in aplicare a schimbării modelelor sociale si de comportament, aici:
https://www.activenews.ro/stiri/Avocatul-Corina-Sacrieru-in-dialog-cu-Vasile-Banescu-la-Trinitas-TV-Potrivit-Conventiei-de-la-Istanbul-barbatul-este-un-agresor-aprioric.-Deci-fiecare-mama-care-da-nastere-la-baieti-da-nastere-la-niste-apriorici-agresori-14963

Strategia naţională de educaţie parentală 2018-2025 nu a picat direct din cer pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale. Documentul a fost elaborat, potrivit surselor noastre, în laboratoarele ONG-urilor din ograda lui Soros şi livrat ministerului. 

Şi cum nimic nu mişcă în guvernul Dăncilă fără aprobarea preşedintelui PSD, punerea în dezbatere publică este urmare a unei înţelegeri între George Soros şi Liviu Dragnea, prin intermediul unei celebre intelectuale, ong-istă şi jurnalistă, ale cărei articole sunt, în ultima vreme, foarte înţelegătoare faţă de politicile liderului PSD.

Potrivit târgului dintre cele două părţi, organizaţiile neguvernamentale din siajul miliardarului evreomaghiaro-american îi vor asigura liniştea dorită. Dar, şi câtă protecţie sunt în stare să-i acorde lui Liviu Dragnea, care la rându-i are de dus la îndeplinire următoarele: renunţarea la referendumul pentru familie, legalizarea parteneriatului civil între persoane de acelaşi sex, adoptarea legii vaccinării obligatorii şi încredinţarea programelor educaţionale, ONG-urilor de care vorbeam, finanţate de la buget. De altfel, acest ultim punct transpare cu vârf şi îndesat din conţinutul Strategiei.

Astea fiind zise, am speranţa că parlamentarii PSD, care mi-au spus că nu înţeleg de ce guvernul lor s-a apucat să promoveze un proiect menit să-i scape pe părinţi şi copii, majoritar creştin-ortodocşi, de „mentalităţile conservatoare”, au înţeles cum stă treaba. Să zăbovim un pic şi asupra activităţii premierului Dăncilă de la Bruxelles şi Strasbourg. Căci nu e prima dată când PSD dă o lovitură valorilor tradiționale. Viorica Dăncilă şi colegii ei de partid au votat în Parlamentul European în favoarea Raportului „Estrela” care prevedea adoptarea de programe de educaţie sexuală pro-homosexualitate în ţările UE.

Ministerul Educației propune introducerea Educației parentale în fișele de post ale profesorilor, asistenților medicali și sociali, cu 2 ore pe săptămână alocate parentingului care să fie incluse în normă. În plus, autoritatea are în vedere ca fiecare părinte să participe la cursuri de educație parentală, în momentul în care copilul intră într-un nou ciclu de învățământ. Prevederile fac parte din proiectul de Strategie națională de educație parentală 2018-2025, pus în dezbatere publică până pe 10 iulie.

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică pe edu.ro Strategia națională de educație parentală 2018-2025. Proiectul este supus consultării publice în perioada 11 iunie – 10 iulie 2018.

“Susţinerea formării şi dezvoltării competenţelor parentale devine una dintre misiunile pe care statul trebuie să şi le asume, dacă dorim ca educaţia copiilor şi tinerilor să devină o acţiune coerentă, eficientă şi care să ofere şanse egale tuturor”, anunță Ministerul Educației. Instituția vorbește despre crearea unei noi culturi familiale, bazate pe dialog și cunoaştere.

Printre obiective se numără “includerea în Clasificarea Ocupaţiilor din România a profesiei de educator parental”, precum și “desemnarea unei autorităţi centrale cu rol determinant în monitorizarea şi evaluarea procesului de implementare a sistemului de educaţie parentală”. 

Proiectul de strategie menționează ca obiectiv și modificarea fișei de post a educatorilor, profesorilor, asistenților medicali, psihologilor, “pentru includerea unor responsabilități privind dezvoltarea abilităților și competențelor parentale ale părinților și tinerilor ca viitori părinți”. Concret, Ministerul spune că noile fișe de post ale profesorilor, asistenților medicali și ale asistenților sociali care sunt implicați în educație parentală trebuie să conțină 2 ore pe săptămână, alocate educației parentale, care să fie incluse în normă.

Ministerul Educației lansează, prin acest document, și ideea introducerii disciplinei opționale „Educaţie parentală” în școală, la nivelul claselor de liceu, colegii, școli profesionale, universităţi.

Proiectul prevede o reţea națională de educatori parentali, pornind de la propunerea UNICEF ca în fiecare județ și sector din Capitală să existe câte 4 formatori în educaţie parentală.

“Fiecare părinte participă la cursuri de educație parentală în momentul în care copilul intră într-un nou ciclu de învățământ”, se arată în document, alături de următoarea alocare bugetară: “după etapa de formare a educatorilor parentali, ar fi necesară o alocare bugetară de 295.041.105 lei pentru primul an pentru 2.553.861 de părinți participanți la cursurile de educație parentală”. 

“Începând cu al doilea an, vor participa la cursuri de educație parentală un număr mediu de 150.000 de părinți”, spune Ministerul în documentul pe care l-a pus în dezbatere.

[…]

Rezultatele așteptate după implementarea strategiei (outcome):

  • 25% dintre specialiști (educație preșcolară, educație preuniversitară, asistență medicală primară și asistență socială), instruiți pentru a oferi programe de educație parentală pentru părinți
  • 80% dintre părinți /reprezentanţi legali/persoana în grija căreia se află copilul participanți la programe de educație parentală aplică practici pozitive de îngrijire, creștere și educație a copiilor, din care cel puțin 30% sunt bărbați
  • 75% dintre copii (cu vîrste între 0-18 ani) se vor dezvolta armonios într-un mediu familial adecvat atingerii potențialului lor;
  • 90% din copii cu vîrsta de 0-5 ani se dezvoltă corespunzător standardelor de învățare și dezvoltare timpurie;
  • 75% dintre tineri, femei și bărbați (potențial viitori părinți) cu abilități parentale dezvoltate

Educaţia parentală este definită de Ministerul Educației ca “ansamblul de programe, servicii și resurse destinate părinților/reprezentanţilor legali/persoanei în grija căreia se află copilul, cu scopul de a-i sprijini pe aceștia în creşterea şi educaţia copiilor, în conștientizarea rolurilor pe care le au şi de a le dezvolta şi îmbunătăți competențele parentale”.

Obiectivul principal al activităților de educație parentală este de a-i face pe părinți să conștientizeze cât de important este rolul pe care îl au în dezvoltarea copilului, pentru ca apoi “să își îmbunătăţească sau să-și modifice unele cunoştinţe, atitudini, înţelegeri/viziuni şi practici de îngrijire şi educaţie în conformitate cu recomandările psiho-pedagogiei moderne”, susține autoritatea.

Ministerul Educației vorbește despre “educatorul parental”, care este “profesionistul care poate avea o pregătire iniţială în domeniul socio-uman sau medical (educatori, profesori, medici, asistenţi sociali, asistenţi medicali, psihologi etc.), dar care a participat la un program de formare specializată în domeniul educației parentale”.

Autorii strategiei notează că numeroși părinţi “reclamă fie o incapacitate de gestionare a relaţiilor cu proprii copii, fie rămân ataşaţi valorilor care s-au transmis tradiţional şi pe care le consideră ca fundamentând modele valide de relaţionare intrafamilială. Această din urmă atitudine, care în domeniul educaţiei parentale reprezintă şi o formă de manifestare a reticenţei părinţilor în ceea ce priveşte participarea la cursuri de educaţie parentală, este prezentă uneori şi în discursul profesioniştilor, care idealizează familia tradiţională, pe care o consideră drept o formă perfectă de organizare”.

Ministerul precizează că la nivelul Consiliului Europei se încurajează parentalitatea pozitivă, respectiv «comportamentul parental bazat pe urmărirea interesului superior al copilului, care este stimulant, abilitant și non-violent și care oferă recunoaștere și orientare care implică stabilirea de limite pentru a permite dezvoltarea deplină a copilului»”. 

Disciplina bazată pe pedeapsă “este corelată cu un nivel scăzut al inteligenței emoționale la copii și adolescenți, acompaniată de cele mai multe ori de comportamente negative, cum ar fi: consum de alcool, stimă de sine scăzută, rezultate școlare scăzute, comportamente deviante, depresie și anxietate”, avertizează instituția.

Problemele actuale ale societății românești, identificate în Strategie

1. Rata mortalităţii infantile din România continuă să fie cea mai mare din Uniunea Europeană: 6,9% în 2016, conform datelor Institutului Național de Statistică. Malnutriţia (distrofia) şi prematuritatea sunt prezente ca diagnostice favorizante ale deceselor.

2. Copiii din familiile numeroase (cu patru sau mai multi copii) reprezintă doar 10% din totalul populaţiei de copii, dar un sfert dintre copiii săraci. Copiii care trăiesc în familii monoparentale se confruntă cu un risc de sărăcie semnificativ mai ridicat (34% față de 23,1% pentru copiii din familiile tipice).

3. Rata sărăciei pentru copiii aflati in mediul rural este de aproape 4 ori mai mare comparativ cu mediul urban (12,4% față de 3,5% in 201030). O mare parte dintre copii trăiesc în condiții de locuit inadecvate, care le afectează dezvoltarea. Un copil din zece creşte într-o locuinţă improprie, cu probleme grave legate de deteriorarea locuinţei sau calitatea ei: criza de spaţiu, lumina insuficientă, lipsa încălzirii, scurgeri prin acoperiş, igrasie, instalaţii defecte, tocuri de ferestre sau podele deteriorate. Peste un sfert dintre copii trăiesc în locuinţe construite din materiale inadecvate, din paiantă sau alte materiale slab rezistente.

4. Nivelul ridicat de sărăcie în cadrul populaţiei rome 

5. Slaba informare a părinţilor privind creşterea şi îngrijirea copiilor

6. O rată crescută a abandonului familial şi a copiilor părăsiţi în spitale care rămân fără acte de identitate. Documentul arată că, în 2013 şi în 2014, 1.653 de nou-născuţi au fost abandonaţi în maternităţi.

7. Fenomenul copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate (la muncă). La sfârșitul lunii iunie 2015, cifrele oficiale furnizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului și Adopție indicau un număr total de 81.581 copii ai căror părinți sunt plecaţi în străinătate.

8. O rată crescută a abandonului şcolar şi o rată crescută de părăsire timpurie a şcolii de către tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani. “În anul școlar 2015-2016, 8,43% din copiii cu vârsta corespunzătoare învățământului primar (6-10 ani) nu frecventează școala (i.e. aproape 90.000 de copii), 9,96% din copiii cu vârsta corespunzătoare învățământului secundar inferior (11-14 ani) nu frecventau școala (i.e. 84.000 copii), iar 25% din copiii cu vârsta corespunzătoare învățământului secundar superior (15-18 ani) erau în afara școlii (i.e. 217.000 adolescenți). În comparație cu anul școlar 2010-2011, toate aceste rate ale copiilor aflați în afara sistemului de educație au înregistrat o tendință crescătoare.”

10. Numărul ridicat de sarcini în randul adolescentelor și prevalenţa căsătoriilor timpurii în comunităţile sărace şi marginalizate. În anul 2014, din totalul celor 129.723 gravide nou luate în evidenţă, au fost înregistrate 13.329 gravide cu vârsta sub 19 ani (10,27%), din care: 654 gravide (0,5%) cu vârsta sub 15 ani şi 12.675 gravide (9,8%) cu vârsta 15-19 ani.

11. Vaccinarea. “Activitatea de imunizare constituie intervenţia de sănătate publică cea mai eficace, ce asigură protecţia atât a individului, dar şi a comunităţii faţă de o serie de boli severe transmisibile. Totuşi, în Europa ca şi în România, atingerea acoperirii vaccinale adecvate asigurării «imunităţii colective» întampină deficienţe şi chiar recrudescenţa unor patologii anterior ţinute sub control (ex. rujeola). Dată fiind importanţa domeniului şi riscurile transfrontaliere potenţiale, se impune consolidarea programului naţional de imunizare, în special la nivel funcţional, precum şi creşterea complianţei populaţiei la vaccinare (…). Acțiunea de identificare și de vaccinare a comunităților cu acoperire vaccinală suboptimală are rezultate nesatisfăcătoare datorită: refuzului, nivelului socio-economic și de educație scăzut, migrației sezoniere, propagandei negative făcută de reprezentanții bisericii, implicării insuficiente a unor medici de familie şi reprezentanților acestor comunități din structurile locale de decizie, personal insuficient, deficit numeric sau slaba implicare a mediatorilor sanitari și asistenților comunitari care să sprijine acțiunile de vaccinare în comunitățile greu accesibile; comunicare dificilă a medicului cu aparținătorii din aceste comunități. Unii părinți/tutori refuză vaccinarea copiilor invocând respectarea drepturilor pacientului precum și informații furnizate de rețeaua de internet, legate de efectul nociv al vaccinărilor. Vaccinarea copiilor este afectată şi de deplasarea populației pe perioade variabile de timp în țările UE și în alte județe, în scop lucrativ (conform raportului INSP pentru anul 2014). Cadrul legislativ actual induce convingerea că statul este obligat să asigure vaccinurile din programul naţional de imunizare, dar populația nu are obligația de a se vaccina” – se arată în cadrul proiectului de strategie.

12. Numărul crescut al copiilor abuzați, neglijați, exploatați. Documentul face referire la un studiu UNICEF din 2015 care a arătat că în România, atunci când un copil greșește, prima reacție a 54% dintre părinți este de a ridica vocea, iar 11% dintre părinți pălmuiesc imediat copilul sau îl trag de păr. “Violența verbală – adică țipatul, înjosirea, amenințarea – nu este percepută ca act de violență, iar violența fizică e adesea percepută ca fiind ceva obișnuit. Chiar și profesioniștii care ar trebui să lucreze cu familiile și să-i protejeze pe copii sunt deseori influențați de această normă socială, iar studiul amintit a constatat că doar 54% din cazurile de violență au fost evaluate corect de către profesioniști. Toleranța culturală profundă la violența împotriva copiilor este o problemă gravă care necesită o soluționare pe termen mediu și lung”, subliniază Strategia.

Descarcă de aici Strategia națională de educație parentală 2018-2025 – proiect

Catalin Sturza

Unii se plângeau și strigau de zor pe Facebook, acum vreun an, că inițiativa de clarificare a definiției Căsătoriei între un bărbat și o femeie în Constituția României reprezintă o intruziune nepermisă în viața privată, deoarece ar privi relațiile de familie, în care nici Statul, nici vreo inițiativă de advocacy creștin nu ar trebui să intervină.

Acum vedem o strategie națională de parenting pusă în dezbatere pe Edu.ro care prevede că părinții ar trebui trimiși la cursuri de educație parentală. Cu alte cuvinte, toți părinții ar trebui să fie băgați la reeducare; deoarece, sper că nimeni nu are dubii, parentingul vine la pachet cu o viziune ideologică, sau este vehicolul unei viziuni ideologice. Când nu vine la pachet cu enormități ilare, cum ar fi sfatul ca, dacă copilul dvs. se tăvălește pe jos și țipă, să vă tăvăliți și dvs. pe jos alături de el. Și nimeni nu se plânge că această inițiativă reprezintă o intruziune nepermisă în viața privată.

Desigur, lobby-ul LGBT care urmărește, în fapt, redefinirea relațiilor de familie și redefinirea din temelii a familiei putea și poate și el să intervină în viața privată – cei se plângeau nu aveau o obiecție nici în privința asta.

Mihai Gheorghiu: 

Utopia progresistă a reeducării părinților vine în completarea pachetului reeducării copiilor. Strategia reprezintă o elucubrație de la cap la coadă.

“Rezultatele așteptate după implementarea strategiei (outcome):
25% dintre specialiști (educație preșcolară, educație preuniversitară, asistență medicală primară și asistență socială), instruiți pentru a oferi programe de educație parentală pentru părinți
80% dintre părinți /reprezentanţi legali/persoana în grija căreia se află copilul participanți la programe de educație parentală aplică practici pozitive de îngrijire, creștere și educație a copiilor, din care cel puțin 30% sunt bărbați
75% dintre copii (cu vîrste între 0-18 ani) se vor dezvolta armonios într-un mediu familial adecvat atingerii potențialului lor;
90% din copii cu vîrsta de 0-5 ani se dezvoltă corespunzător standardelor de învățare și dezvoltare timpurie ;
75% dintre tineri, femei și bărbați (potențial viitori părinți) cu abilități parentale dezvoltate
Educaţia parentală este definită de Ministerul Educației ca “ansamblul de programe, servicii și resurse destinate părinților/reprezentanţilor legali/persoanei în grija căreia se află copilul, cu scopul de a-i sprijini pe aceștia în creşterea şi educaţia copiilor, în conștientizarea rolurilor pe care le au şi de a le dezvolta şi îmbunătăți competențele parentale ”.

Obiectivul principal al activităților de educație parentală este de a-i face pe părinți să conștientizeze cât de important este rolul pe care îl au în dezvoltarea copilului, pentru ca apoi “să își îmbunătăţească sau să-și modifice unele cunoştinţe, atitudini, înţelegeri/viziuni şi practici de îngrijire şi educaţie în conformitate cu recomandările psiho-pedagogiei moderne”, susține autoritatea.

Ministerul Educației vorbește despre “educatorul parental ”, care este “profesionistul care poate avea o pregătire iniţială în domeniul socio-uman sau medical (educatori, profesori, medici, asistenţi sociali, asistenţi medicali, psihologi etc.), dar care a participat la un program de formare specializată în domeniul educației parentale ”.

Autorii strategiei notează că numeroși părinţi “reclamă fie o incapacitate de gestionare a relaţiilor cu proprii copii, fie rămân ataşaţi valorilor care s-au transmis tradiţional şi pe care le consideră ca fundamentând modele valide de relaţionare intrafamilială. Această din urmă atitudine, care în domeniul educaţiei parentale reprezintă şi o formă de manifestare a reticenţei părinţilor în ceea ce priveşte participarea la cursuri de educaţie parentală, este prezentă uneori şi în discursul profesioniştilor, care idealizează familia tradiţională , pe care o consideră drept o formă perfectă de organizare”.

Ministerul precizează că “la nivelul Consiliului Europei se încurajează parentalitatea pozitivă , respectiv «comportamentul parental bazat pe urmărirea interesului superior al copilului, care este stimulant, abilitant și non-violent și care oferă recunoaștere și orientare care implică stabilirea de limite pentru a permite dezvoltarea deplină a copilului»”.

Disciplina bazată pe pedeapsă “este corelată cu un nivel scăzut al inteligenței emoționale la copii și adolescenți, acompaniată de cele mai multe ori de comportamente negative, cum ar fi: consum de alcool, stimă de sine scăzută, rezultate școlare scăzute, comportamente deviante, depresie și anxietate”, avertizează instituția.”


Categorii

Educatie, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “REEDUCARE PENTRU “O NOUA CULTURA FAMILIALA”, “DIVERSITATE” si “modele familiale” care sa nu fie unice! Ministerul Educatiei vrea sa instituie CURSURI DE EDUCATIE PARENTALA OBLIGATORIE. Printre altele, documentul critica parintii atasati VALORILOR TRADITIONALE si mentioneaza REPREZENTANTII BISERICII printre cei responsabili de scaderea vaccinarilor

  1. e bine ca informatia circula, insa problema e aici: statul este infiltrat de agenti (cam multi) ai unor interese straine antinationale, si care lucreaza cu disperare la dezintegrarea tarii, in acelasi timp pe mai multe directii: dezintegrarea familiei, a restului de industrie, etc; sa fii functionar in ministerul educatiei si sa fii partas la astfel de actiuni de subminare, sa-ti pui numele pe astfel de documente subversive, te intrebi daca mai sînt români… foarte probabil nu! au fost spalati pe creiere pe la diverse cursuri pe afara finantate de agentii cu agende foarte bine stabilite (asta merge mai ales primind la cursuri tot felul de papagali si mediocri care tocmai asteapta sa arate ca sînt si ei ceva…) si finantate de cei care asteapta rezultate; mai adaugam ca serviciile noastre de contra-informatii sînt ce sînt (sînt si multi patrioti printre ei, dar cei care dau ordinele…) si ca nu fac fata acestei avalanse; asta-i o lupta pe care n-o putem cîstiga “la uzura”, trebuie actionat…

  2. toate astea poarta marca unor servicii de informatii straine c agenda antiromâneasca, care actioneaza pe mai multe directii in vederea deznationalizarii, utilizînd inclusiv armele ideologice; se actioneaza de “sus” prin tot felul de agenti de influenta care stiu ce fac, idioti utili, simpli vînduti, mediocritati, prin oricine care poate indeplini o misiune; asta arata o structura/retea bine infipta in sistemul de putere; pîna una alta, e un conflict surd, prin interpusi, dar asta nu va mai dura mult din motive evidente

  3. Uite, asta îmi place cel mai mult: Acțiunea de identificare și de vaccinare a comunităților cu acoperire vaccinală suboptimală are rezultate nesatisfăcătoare datorită: refuzului, nivelului socio-economic și de educație scăzut, migrației sezoniere, propagandei negative făcută de reprezentanții bisericii

    Dacă este adevărat, reprezentanții Bisericii nu sunt cei care se așteaptă a fi. Eu, cel puțin, mă simt tare măgulit.

  4. Cu alte cuvinte, statul, prin vocea ministerului reeducarii nationale le spune parintilor ca nu stiu sa fie parinti. Drept urmare, vor fi siliti sa mearga la scoala. Totodata se pregateste o armata de “educatori” pentru copii. Doar fondurile alea norvegiene trebuie cheltuite, nu?? Ca de obicei, rapoartele si statisticile de tot felul vad doar efectele, nu si cauzele profunde, cums-a mai aratat aici, pe site.
    Eu sper ca parintii vor reactiona la fel de ferm ca si pentru ora de religie si nu vor permite aceasta intruziune grava a statului in viata de familie.

  5. Intre timp…

    Multă lume îmi spune: „Părinte, nu mă rog. Mă rog seara, dar dimineaţa nu mai am timp să mă rog”. Şi mă gândesc: rugăciunile începătoare, adică Împărate ceresc, Sfinte Dumnezeule, Prea Sfântă Treime şi Tatăl nostru , durează trei minute. Dacă mai adaugi Crezul, Psalmul 50 şi o rugăciune către Maica Domnului, mai fac cinci minute. În total zece minute, să zic! Zece minute nu-I dai lui Dumnezeu…?!

    Toată viaţa ta stă în mâinile diavolului! Toată viaţa noastră stă în mâinile diavolului, căci toate guvernele şi toate legislaţiile sunt demonice. N-au nimic de-a face cu Dumnezeu. Acţiunea lor e absolut omenească, fără nici un fel de relaţie cu Dumnezeu, ci chiar demonică. Numai dacă în ea se va impune sfinţenia, atunci va sluji lui Dumnezeu. De aceea ne rugăm ca Dumnezeu să dea gândul cel bun conducătorilor ţărilor, să-i facă credincioşi. Demonismul acesta se resimte la nivel social. La patron, dacă patronul este un speculant, la întreprindere; oriunde lucrezi, lucrezi pentru diavol, adică pentru bunul tău trai. Lucrezi să-ţi câştigi viaţa ta de la o lume demonizată, stăpânită de demoni. Ei bine, rugăciunea de dimineaţă este momentul tău de despărţire de tot demonismul lumii. Îi ceri lui Dumnezeu să te apere în ziua aceea de ispite, de mânie, de accidente, pentru că astăzi eşti, dar mâine poţi fi mort.

    Fără ajutorul lui Dumnezeu nu putem pune nici piciorul drept înaintea piciorului stâng, ca să facem un pas. De aceea rugăciunea noastră trebuie să fie continuă : dimineaţa mulţumim lui Dumnezeu pentru că patul acesta al nostru n-a fost mormânt pentru păcatele noastre, iar seara, la fel, mulţumim lui Dumnezeu pentru încă o zi care a trecut.

    ( Părintele Gheorghe Calciu , Cuvinte vii , ediţie îngrijită la Mănăstirea Diaconeşti, Editura Bonifaciu, 2009, pp. 30-31)

  6. Dincolo de faptul ca aceste directive vin direct de la O-NU prin UNICEF, avand un caracter lipsit de caracter, cea mai perversa parte este urmatoarea: se acrediteaza ideeea ca parintii sunt cam la acelasi nivel cu copii lor si au nevoie sa fie invatati sa-si educe copii! Adica, parintii sunt un fel de zombie lipsiti de repere si discernamant, fiind educati ei insisi de acelasi sistem educational incompetent si corupt!
    Orwell s-ar simti consternat de aceste progrese ale fermei animalelor, pe care nu a cutezat sa le prevada.

  7. Am sa risc un comentariu oarecum diferit legat de vaccinuri. Pana acum ceva vreme, campaniile de vaccinare au fost actiuni de succes care au dus la eradicarea multor boli cumplite. Pe vremea aceea parintii nu aveau nici o indoiala ca vaccinurile ar fi de ajutor.
    Intre timp, doua elemente au facut ca vaccinurile sa fie contestate: aparitia internetului si faptul ca mai toata lumea poate sa se joace de-a doctorul pe internet si apoi (si la fel de grav) ca industria farmaceutica impinge profiturile peste limita acceptabila si produce vaccinuri (de ex vaccinul de gripa sau chiar hpv) fara ca astea sa fie absolut necesare.
    In consecinta, o parte din opinia publica refuza vaccinurile in bloc, ceea ce este absurd.
    Si in alta ordine de idei, intr-adevar, multe din opiniile contra vaccinuri pe care le-am auzit veneau de la preoti fara o minima pregatire in domeniul medical.

  8. Educatia s-a facut intotdeauna in spiritul valorilor traditionale. Nerusinarea celor din PSD ajunsi vremelnic si in posturi de decizie se poate termina foarte abrupt, daca continua sa “lucreze” impotriva intereselor societatii pe care vor sa o conduca.

    Ministerul Educației Naționale propune înfiinţarea unei reţele de educatori parentali care să-i înveţe, săptămânal, pe elevi să nu aibă „mentalităţi conservatoare” şi atitudine care „idealizează familia tradiţională”.
    “Sistemul de educație parentală trebuie să vină în sprijinul dezvoltării unor principii esențiale ce vizează promovarea drepturilor omului, respectul pentru diversitate și încurajarea activă a egalității de gen”, se arată în Strategia națională de educație parentală 2018-2025.
    https://www.stiripesurse.ro/ce-prevede-strategia-de-educa-ie-elevii-inva-a-i-sa-nu-aiba-mentalita-i-conservatoare_1271076.html

  9. Rugam exprimati-va punctul de vedere – prin transmitere de mailuri la adresele de mai jos, privind strategia ministeriala MEN de a anula parintilor perceptia despre familie “de tip conservator” si
    implementarea educatiei parentale (sexuala, homosexuala, LGBT, gender).

    claudia.teodorescu@edu.gov.ro, dezbateripublice@edu.gov.ro

    (Un indemn de la Pro Vita)

  10. Robert
    claudia.teodorescu@edu.gov.ro – nu e bun , nu ajunge emailul …

  11. @ Petru:

    Actualmente numai cealalta adresa e valabila.

  12. „Defecțiunea vieții noastre este că suntem perfect adaptați lumii în care trăim”…

    https://doxologia.ro/video-defectiunea-vietii-noastre-este-ca-suntem-perfect-adaptati-lumii-care-traim

  13. Pingback: STRATEGIA NATIONALA DE EDUCATIE PARENTALA - marea "REVOLUȚIE CULTURALĂ" la care MEN vrea supuna familia românească/ Ministerul Educatiei a retras, temporar, proiectul de pe site/ COMPLETA OPACITATE CU PRIVIRE LA ORIGINILE STRATEGIEI/ Planuri
  14. Pingback: Av. Ana-Corina Sacrieru explica legatura dintre CONVENTIA DE LA ISTANBUL si STRATEGIA DE REEDUCARE A PARINTILOR a MEN (Audio)/ Catalin Sturza si Vasile Banescu despre bataia de joc a CNCD. Purtatorul de cuvant al Patriarhiei denunta PRESIUNEA IDEOLOGICA A
  15. Pingback: NU STRATEGIEI DE REEDUCARE PARENTALA GENDER!/ Reactii puternice fata de Strategia Naţională de Educaţie Parentală/ Mihai Gheorghiu, Platforma Impreuna: STOP MANIPULARII IDEOLOGICE/ Ioan Aurel Pop, seful Academiei Române: „A ÎNCREDINȚA COPILUL uno
  16. Pingback: Oficialul guvernamental de la MEN din spatele STRATEGIEI DE REEDUCARE GENDER A PARINTILOR a incercat, recent, sa INTERZUCA SERBARILE DE CRACIUN DIN GRADINITE/ MEN retrage proiectul Strategiei/ Reactie categorica impotriva Strategiei de Educatie Parentala
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare