SATANISM SI TERORISM ASUMAT, IN ŞOCANTA INDIFERENŢĂ A “OPINIEI PUBLICE” – Liderul trupei de black-metal WATAIN, care a concertat si in clubul Colectiv: “Istoria muzicii metal este plină de CLADIRI MARI CARE SUNT INCENDIATE, IAR OAMENII ISI PIERD VIATA”. Coincidente?!

27-11-2015 16 minute Sublinieri

Declaratii halucinante ale solistului trupei care a facut din clubul blestemat din Bucuresti un adevarat TEMPLU SATANIC in saptamana premergatoare Saptamanii Patimilor anului 2014, cand s-a dat foc la cruci intoarse si s-au stropit spectatorii cu sange de animal, intr-o atmosfera lugubra de infern “live”

31 de tineri au murit in incendiul din Colectiv! A fost oare un accident? Poate ca da, cu toate ca multi inclina sa creada ca la un astfel de numar de victime, nu se mai poate vorbi despre un simplu accident. Ceea ce s-a intamplat in club Colectiv cu mai multe luni inainte de tragicul eveniment depaseste cu mult ceea ce se numeste arta. Pe scena clubului Colectiv s-au ars cruci cu capul in jos pe care erau infipte capete de tap iar oamenii care au fost in sala au fost stropiti cu sange de animal. S-a intamplat intr-o zi cand crestinii sarbatoreau Saptamana Patimilor, pe 7 aprilie, la concertul trupei suedeze de Black Metal, Watain. Membrii trupei sunt autoproclamati satanisti si se lauda ca in concertele lor se efectueaza ritualuri pagane in toata regula.

Clubul Colectiv nu a ars atunci, cu toate ca s-au aprins focuri adevarate in sala

Watain se autocaracterizeaza ca fiind satanisti tezeisti. Toate versurile sunt scrise de solistul Erik Danielsson, care spune ca temele abordate se bazeaza pe religia satanista, iar ei nu trebuie considerati niste simpli adoratori ai Diavolului”. Danielsson crede ca toti membrii trupei trebuie sa impartaseasca aceeasi credinta pentru a realiza ceva atat de personal precum muzica. Trupa Watain este o sustinatoare a Ordinului Misantropic Luciferian, un cult infiintat de Jon Nodtveidt, asociat cu abuzurile si uciderea de animale”, se arata pe pagina de Wikipedia dedicata trupei Watain.

Formatia suedeza a devenit cunoscuta in toata lumea dupa ce cunoscutul site tabloid TMZ a publicat imagini in care solistul trupei arunca sange de porc peste spectatori, in timpul unui show din Statele Unite. Cei prezenti in sala au fost socati de faptul ca nu era vorba de o substanta care sa imite sangele: era real, pentru ca mirosea si avea gust de sange. De altfel, solistul trupei suedeze a marturisit intr-un interviu ca in timpul concertelor obisnuieste sa sacrifice animale. Momentul cu sangele a existat si la Bucuresti, in debutul piesei ”Devil’s Blood”.

Cu siguranta nu vom sti niciodata daca intre ritualul satanic din Saptamana Mare si tragedia din noaptea de Halloween exista vreo legatura. Stim, insa, ca multi dintre cei care au stat in primele randuri la concertul trupei Watain a fost in sala si la “Goodbye to Gravity”. Si ca multi dintre ei au murit in chinuri groaznice. “Am vazut iadul, mama”, spunea un tanar de 22 de ani, care a reusit sa iasa viu din infernul de la Colectiv.

***

9101521

Watain este o formație care lasă puțini oameni indiferenți. Chiar și printre cei care iubesc stilurile mai extreme de heavy metal, sunt unii care văd în Watain o putere mai periculoasă și mai letală decât tot genul metal, o imagine pe care cei de la Watain o îmbrățișează cu bucurie. Iar dacă interviul meu anterior cu Erik Danielsson, liderul formației, este o dovadă a acestui fapt, ei nu se tem deloc ca să o recunoască. Încă fiind cuprinși de bucuria succesului avut pentru apreciatul lor album din 2010 “Lawless Darkness” (Întunericul fărădelegii), cei de la Watain sunt pregătiți să-și arunce din nou veninul, prin albumul “The Wild Hunt” (Vânătoare sălbatică), care va fi lansat luna viitoare de Century Media, și care promite a fi unul din cele mai importante momente metal ale anului. Așa cum s-a mai întâmplat, Erik și cu mine am avut o lungă discuție în care, în afară de faptul că am discutat despre lansarea acestui album, am și aprofundat puțin întunericul cavernelor din universul Watain. Ați fost preveniți. Interviu apărut pe siteul Metalblast.net în 2013.

erik-danielssonGenul metal vine dintr-un loc adevărat, plin de pasiune și foc

MB: Bună Erik, mă bucur să stau de vorbă cu tine! Ce mai faci zilele astea?

E: Sunt al d….lui de extenuat, dar sunt totuși destul de bine (râde)

MB: Îmi imaginez! Ai dat interviuri toată ziua, nu-i așa?

E: Da, dar nu mă deranjează; sunt încă la momentul la care mi se pare interesant să vorbesc despre album, dar într-adevăr că mă cam apucă durerea de cap (râde)

MB: Când mi s-a ivit prilejul să-ți iau interviu, am observat că ai cel puțin jumătate din săptămână alocată interviurilor, așa că mi-a părut rău pentru tine.

E: Nu, dă-o d….lui, îmi place să vorbesc despre Watain, iar dacă oameni vor să o posteze în revistele lor cu atât mai bine.

MB: Anul trecut am avut o lungă discuție în Bloodstock, în care am insistat mult asupra filozofiei și elementelor religioase ale Watain, și a fost uimitor, pentru că deși a trecut aproape un an, este de departe cel mai popular interviu pe care l-am realizat (încă primim comentarii și vizualizări în fiecare zi); în mod clar oamenilor le pasă de ceea ce aveți de spus, și desigur și de formație. Așa că înainte de a intra în “The Wild Hunt”, aș vrea să știu dacă a fost vreun moment în care ai conștientizat că fanii te văd ca pe cineva care are „ceva” de spus?

E: Încerc să uit de asta, pentru că nu prea îmi place ideea asta prea mult. Îmi place să vorbesc despre Watain și să explic viziunea mea, până la un punct, dar nu mă simt bine deloc să știu că unii oamenii ar prelua aceste idei pentru a deveni ale lor; niciodată nu mi-a plăcut asta. Întotdeauna i-am încurajat pe oameni să gândească singuri, căci așa devii cineva și ajungi să te cunoști pe tine însuți. Bineînțeles că este imposibil de evitat asta; nu-i vorba că aș fi preocupat de asta, dar dacă ar fi să fiu total sincer, mă cam deranjează lucrul acesta.

MB: Dar cu ideea că fanii te citează de genul: „ei bine, după cum Erik spune…”?

E: Da, vreau să spun că îmi place ca oamenii să-mi citească interviurile pentru a afla mai multe despre trupă, și nu pentru ca să-și ia ideile de la ea. Toată chestia asta de „persoană publică”, să fiu sincer este ciudată… la n….a, stau într-un nenorocit de r….t pe un teren de țară aiurea, lasă-mă-n pace ! (râsete)

MB: Unul din aspectele pentru care am primit cele mai multe comentarii a fost cel legat de faptul că încurajezi terorismul în numele Watain. Mai ai aceste păreri și acum, și cel mai important, care ar fi reacția ta dacă fanii chiar ar lua-o în serios? ErikDanielssonWatainbyGaryWolstenholme2ThrashHits

E: Ei bine, sper să o ia în serios, căci nu îmi place să nu fiu luat în serios, pentru că ar fi pierdere de timp, să faci lucruri care nu sunt serioase. În esență ceea ce este important ca să știe oamenii, este că Watain vine dintr-un loc foarte dosnic și întunecat, și nu sunt multe astfel de trupe în istoria muzicii metal care să fie gata să recunoască asta despre ele însele și să încurajeze aspectul ăsta, dar noi o facem. Spunând asta, spun de asemenea că ori de câte ori oameni iau contact cu Watain, fie că le place ori nu, devin părtași unui loc, cu energii care sunt foarte reale și care vin în ființă dacă sunt invocate. Toate acestea fiind spuse, aș considera un gest asumat interacțiunea cu Watain, în orice fel, ca o dovadă a faptului că ceea ce spun este adevărat, pentru că așa se manifestă lucrurile astea, prin muzica noastră, prin felul în care cântăm live, dar și în alte feluri, și tocmai de aceea istoria muzicii metal este una foarte controversată, nu numai plină de albume minunate, dar și de clădiri mari care sunt incendiate iar oamenii își pierd viața.

MB: În mod clar: este o carte celebră despre asta “Lords of Chaos” (“Lorzii haosului”), pe care probabil că ai citit-o, și care surprinde întreaga luptă Varg/Euronymous și problematica bisericilor incendiate. Că veni vorba de incendierea de biserici, îmi amintesc un interviu cu Abbath de la Immortal, în care spunea că nu erau niciodată interesați de incendierea totală de biserici pentru că dacă arzi o biserică, guvernul va construi alta. Probabil că au văzut-o ca pe o încercare zadarnică de a scimba percepția oamenilor asupra religiei…

E: Aș vrea să îl întreb pe Abbath, dacă a crezut că atacul Al-Quaeda de la WTC a fost de asemenea inutil, pentru că guvernul va reconstrui clădirea din nou. Nu actul dărâmării unei clădiri nu contează, ceea ce contează este efectul pe care îl are, și efectul teribil pe care acele biserici incendiate l-a avut asupra oamenilor! Oamenii erau al d…i de speriați, făceau pe ei, pentru că, potrivit mass mediei era o bandă de sataniști care ardeau biserici și omorau oameni. Acesta este rezultatul, nu clădirea de lemn cu o cruce pe ea care arde, este mesajul, care-i strânge pe oameni de gât ca un laț de fier. Asta a fost important la incendierea de biserici, și care rămâne important ori de câte ori o biserică este incendiată.

MB: Ei bine acesta este punctul în care, și poate că nu vei fi de acord cu numele, se vorbește de terorism, în sensul că nu caută să schimbe guvernele sau sistemele, ci mai degrabă să terorizeze și să schimbe modul de viață al oamenilor. Și la fel ca după 9/11 septembrie, faptul de a te urca în avion devine o bătaie de cap mai mare, cu incendierea bisericilor probabil că oamenii înțeleg atunci „ne atacați tradițiile, ne distrugeți simbolurile, acum te vei confrunta cu ceea ce ne-am confruntat noi, și nimeni nu va mai fi vreodată în siguranță”.

E: Da; vreau să spun că au fost multe motive, și multe dintre ele probabil prostii copilărești, dar până la urmă, este întotdeauna un punct în aceste manifestări; ele au întotdeauna un efect mai mare decât distrugerea unei clădiri. Abbath, este în general un tip simpatic, și probabil că glumea când a spus-o. Dacă crezi că o biserică arsă nu contează pentru că guvernul va construi alta, atunci nu ai înțeles care este de fapt ideea.

MB: Am întâlnit fani Watain peste tot, unii dintre ei se văd creștini, și separă mesajul tău de muzică. Crezi că este posibil să fii cu adevărat un fan Watain dacă, în același timp, ai astfel de idei filosofice contrare?

E: Bineînțeles, cu siguranță! Watain cântă muzică, și dacă te prinde muzica, și ceea ce facem pe scenă, asta te face să fii fan, nu mă îndoiesc de asta. Apreciez multe tipuri de artă cu care ideologic nu sunt neapărat de accord; vreau să spun că sunt sigur că marele artist în aramă Albert Gilles, era un creștin convins, dar tot iubesc lucrările lui și îl consider ca unul dintre cei mai mari artiști moderni. Așa că desigur că poți fi fan Watain, și poate în același timp să ai o problemă cu ceea ce spunem, dar – singurul lucru pe care-l cer oamenilor este să fie conștienți că dincolo de muzică, dincolo de suprafață mai este și altceva, și acest „altceva” este foarte aproape, și tot ceea ce trebuie să faci este să aprofundezi mai mult. Nu am o problemă cu faptul că un fan Watain nu este satanist; ba chiar aș putea spune că asta este valabil pentru 99,9 % din fanii noștri până la urmă.

MB: Ai fi preferat ca mesajul vostru să fie preluat de majoritatea fanilor? Vreau să spun, că în urmă, la interviul din Bloodstock ai spus că Watain este un „păstrător” de expresii, și desigur furnizați un mesaj prin muzica voastră, deci trebuie să fie o parte din voi care să dorească ca mesajul să fie acceptat de ascultător…

E: Ei bine, simt nevoia de a exprima ce este în interiorul meu, iar acesta este un îndemn pe care-l simte orice artist, o nevoie de a se exprima, de a transmite un mesaj, care chiar dacă cu mintea nu crezi că poate fi exprimat vreodată, devine totuși un cântec, sau un tablou sau orice din ceea ce faci. Importanța receptării mesajului artistic variază de la o persoană la alta. Bineînțeles că sunt puțin dependent de aprecierea oamenilor pentru ceea ce facem, pentru că susținem concerte unde ne place să avem un public activ, sălbatic și care se lasă purtați de val; în acest sens îmi pasă ca mesajul să fie receptat și apreciat, dar nu le cer oamenilor să-și schimbe întreaga viață din cauza a ceea ce aud, dar dacă o fac, acesta este un lucru frumos, și nu am nici o problemă cu asta, dar nu pretind asta de la oricine ascultă Watain. Ceea ce cer este ca ei să se deschidă, să primească ceea ce este exprimat prin muzica noastră și apoi depinde de ei de cum se raportează la ea.

MB: Acum hai să intrăm în “The Wild Hunt”, albumul care urmează apreciatului și celebrului “Lawless Darkness”. Am avut șansa să îl ascult, și sincer, este sigur beton că este un album grozav.

E: Mulțumesc!

MB: Deci, pentru cei care au șansa ca să asculte acest album, de ce nu-mi spui mai multe despre el? E: A fost un album venit ca rezultat al unei ierni lungi și întunecate. A fost o iarnă de suferință cu multe momente de introspecție și autoreflecție, gândindu-ne în urmă și realizând că în această călătorie oamenii din jurul nostru au murit, oameni din jurul nostru au dispărut, iar noi încă mai suntem aici stând triumfători. Am început să ne adâncim foarte mult în acest soi de autoreflexie prin întrebări până am ajuns la un nivel divin de a le răspunde. Îndrăznesc să spun că asta este în mare măsură la temelia lui “The Wild Hunt”, răspunsurile divine la întrebările pe care ni le-am pus nouă înșine: „De ce am ajuns aici?”, „Ce ne-a făcut pe noi să plecăm la această vânătoare?”, „Ce ne-a făcut ca să vânăm în toți acești ani?”Unde ne aflăm acum și încotro mergem?”A fost o împlinire să scriu acest album trecând printr-un asemenea process de autocunoaștere la un nivel adânc, și ne-a condus la acest soi de parc de distracție dat d….lui; albumul nostru aș putea spune că de departe este cel mai emoțional proiect muzical în care am fost implicați vreodată, în sensul de cât de personal și de sincer este.

MB: Da, dacă îl compari cu, să spunem “Casus Luciferi” sau cu “Lawless Darkness”, pare să fie un album mai introspectiv, mai mult despre ceea prin care ai trecut tu și restul trupei.

E: Da, până la un punct; cred că i-am permis să fie așa acum, pentru că după 15 ani în trupa asta am cam șters linia care ne făcea să vedem clar distincția dintre noi ca indivizi și trupă în sine. Înainte obișnuiam să trasăm o graniță clară între aceste două părți, eram doar instrumente în mâinile energiilor care ne purtau înainte, dar acum după 15 ani este totul un singur lucru, ceea ce ne permite să avem acestă apropiere individuală și personală în privința acestui album, atât ca versuri cât și ca muzică.

MB: Sunt sigur că Century Media o să vă ceară ca să faceți la fel, așa că o să încerc să îi depășesc; Poți să-mi redai pe scurt conținutulpieselor din “The Wild Hunt”?

E: Aș putea, dar aș vrea mai mult ca oamenii să deschidă ei porțile albumului cu o cât mai mică idee preconcepută. The Wild Hunt” este o călătorie îndrăzneață prin abisul Watain, o sălbăticie vastă cu multe prăpastii și vârfuri și crevase ascunse. Recomand tuturor să-și dezlege centurile de siguranță, să-și deschidă inimile, și să se scufunde direct în el…

MB: Păi atunci, dintre toate cântecele care constituie “The Wild Hunt” am fost foarte surprins de “They Rode On”, un cântec care deși mi-a plăcut cu adevărat, în definitiv, reprezintă o schimbare uriașă față de ceea ce oferă deobicei Watain, cu un sunet mult mai soft și mai melancolic. Ce v-a motivat să scoateți această piesă care, după cum am spus, diferă atât de mult de ceea ce scoteați de obicei? E: Presupun că te referi la sunet, pentru că nu e chiar așa o schimbare când vine vorba de atmosfera sau tema versurilor (deși într-un fel este). Pentr noi, sincer, n-a fost mare lucru; desigur, oamenii se referă, de obicei, la Watain atunci când vor să exprime sânge, moarte, foc și haos, și au dreptate, este mult chiar asta, dar în același timp mai este o parte mult mai solemnă și melancolică a Watain, care cred, este înăscută din faptul că niciodată nu ne-am considerat altcumva decît străini în această lume. Întotdeauna am avut o apropiere singuratică față de ceea ce ne înconjoară, și poate că n-a fost decât acum să trecem prin acestă perioadă de reflexive și introspective pentru ca să fim pregătiți ca să aducem acel sentiment în muzică, și sunt foarte fericit că am făcut-o, pentru că am simțit-o ca pe o ușurare, am simțit-o sinceră precum ceva care la va oferi oamenilor un substrat solemn pentru înțelegrea formației și mai adânc. Sunt foarte bucuros că aceasta este în album, pentru că am simțit-o ca pe o ușurare.

MB: Cu siguranță; vreau să spun că atunci când ascultam albumul eram, desigur, surprins să observ această schimbare de tempo și de sunet, dar, apoi fiind atent la versuri realizezi că până la urmă este Watain… și da este un cântec al d…lui de uimitor.

E: Mulțumesc; își are locul lui natural acolo.

MB: Înțeleg la ce te referi atunci când spui că vorbește acestui sens al înstrăinării pe care formația îl simte în această lume, și dacă e să fim sinceri, este un sens care e chiar familiar comunității metal; înstrăinarea pe care ei o simt de obicei.

E: Cu siguranță, înstrăinarea este probabil unul din sentimentele cele mai comune în tagma noastră.

MB: Așa cum s-a întâmplat când am ascultat “Lawless Darkness”, am apreciat faptul că muzica produsă de Watain este… mai „curată” decât ceea ce fac de obicei trupele metal, care optează pentru un sunet „crud”, poate chiar neprelucrat. Burzum e un bun exemplu pentru asta, în vreme ce Varg Vikerness a încercat deliberat să facă ca totul să sune de rahat, folosind cele mai slabe intrumente pe care le-a putut găsi. De ce te-ai decis să te îndepărtezi de această, să zicem, „tradiție” din black metal și să optezi pentru acest sunet mai curat (dar cu toate astea în mod clar black metal)?

E: Îmi place să am propriul producător (Tore Stjerna), pentru că este o parte integrantă al acestui process și cu care am lucrat încă din prima zi. Sincer, lăsăm mult în seama lui pentru că în cazul acestor lucruri este prea mult ca să le ții minte în timp ce lucrezi la piesă. Noi îi prezentăm piesele, iar el vede cum merge în timpul procesului de înregistrare; desigur, în acest timp noi o întoarcem pe toate părțile, dar până la urmă sunetul este mai mult opera lui, și este de asemenea influențat de cunoștințele lui asupra sunetului care ne caracterizează și pe care vrem să-l exprimăm. Sunt mereu foarte mulțumit de rezultate, dar e amuzant că în acest timp când am început să trimitem clipurile promo, imediat am început să primim 4 sau 5 emailuri de la jurnaliști întrebându-ne „Sunteți siguri că asta e varianta finală? Sună foarte ciudat, sunteți siguri că ați pus varianta corectă on-line?”… ei pot să creadă ce vor pentru că nu sună ca nici o înregistrare pop-metal (râsete), este de-a dreptul extremă, dar într-un anumit fel curat, ceea ce îmi place.

MB: De ce se plângeau ei?

E: Cred că se referă la ceea ce fac cu efectul de reverberație, pentru că uneori vrem ca sunetul să sune ca și cum noi am sta în cel mai mare templu de pe Pământ, așa că unii dintre oameni care sunt mai mult obișnuiți cu, nu știu sigur, sunetul modern de metal, în general, consideră că ceva nu e în regulă… ceea ce îmi place să aud, pentru că, într-adevăr ceva e foarte în neregulă.

MB: Sunteți în branșa asta deja de mult timp, deci știți cu siguranță că … ei bine, să le ia d… de reviste, nu poți să mulțumești pe toată lumea.

E: Da, dar asta e chiar distractiv (râsete).

MB: Ca să primești un mail de la cineva întrebându-te dacă este bine? Da, îmi imaginez că este distractiv.

E: Mai ales când vine din partea unor jurnaliști de muzică, pentru că bănuiesc că mai înainte au ascultat-o, nu știu, noul album Amon Amarth sau ceva de genul ăsta, și desigur, vor fi puțin șocați.

MB: Trebuie să te întreb despre asta de vreme ce ai amintit de Amon Amarth, și în ultimul nostrum interviu mi-ai spus ceva de genul „Dacă nu vă place de noi duceți-vă și ascultați Amon Amarth”!… Ce e între voi și Amon Amarth?!

E: (râsete) cred că ei reprezintă o zonă superficială de gen fast-food al metalului modern. E foarte ușor să-ți dai seama că nu-i prea multă profunzime, e vorba doar de muzică și agresivitate, și știi… chiar nu pot indica, dar chiar cred ei că fac lucrurile dintr-un motiv foarte diferit față de noi…sunt liberi să o facă când vor, dar este doar ciudat, eu nu îi înțeleg, eu vreau… ceva… mai mult decât atât (râsete).

MB: Pentru voi, în mod clar, metalul înseamnă mult mai mult decât sunet, însemnând de asemenea mesaj, legat de răzvrătirea pe care o aduce metalul.

E: Da, presupun; vine dintr-un loc care este sincer și plin de pasiune și de foc dat d…lui., precum Iron Maiden sau Slayer în perioada lor de început sau Destruction, ceva care este condus de o furie autentică, doar ca să vomiți ce-ți spune inima, și nu înțeleg asta cu Amon Amarth, pur și simplu nu înțeleg. Poate că sunt nemaipomeniți, dar eu nu mă prind de asta.

MB: Dacă vrei într-adevăr să suferi ar trebui să asulți o trupă numită Amaranthe…

E: Știu despre trupa aia, tot aud despre ei tot timpul, cred că sunt în Universal în Suedia.

MB: În principiu, este precum “Children of Bodom se întâlnesc cu Spice Girls și fac un album”.

E: (râsete) Am suferit destul anul ăsta, dar poate că o să-mi fie noul exemplu. Devine deja prea mult să tot pomenim de Amon Amarth. (râsete).

MB: Treaba cu Amaranthe… ei bine, e ca și cum ai culege fructe ce atârnă foarte jos, nu-i nimic care să poată să spună cineva… vreau să spun în mod real, au credibilitate zero. Acuma ca să ne întoarcem la album: am primit astazi un comunicat de presă de la Century Media care menționeză formatele diferite în care va fi disponibil albumul “The Wild Hunt”. Am fost interesat în mod special de ediția limitată, care printre altele va include „acoperământ pentru altar”. Când vine vorba de această temă clar religioasă, cât aport ai avut în asta și ce te aștepți să facă fanii cu el?

E: A fost ideea mea, voia să fie o replică a ceea ce este pe coperta albumului. Am vrut să fac o replică a unui item, pur și simplu pentru că voiam să-l țin în mâini, și m-am gândit că ar fi o legătură bună cu coperta. Îmi place ideea unui fan uitându-se la acoperământ și gândind „ei bine, ce am să fac cu ăsta? Poate că o să-l pun pe o masă și o să pun o candelă pe el”; poate că or să experimenteze puțin din autoanaliză. E ca o provocare pentru cei care le vor cumpăra, dar pe de altă parte pot să se șteargă la fund cu ele că nici nu-mi pasă, le-am vrut pur și simplu pentru mine considerând că s-ar potrivi în acea cutie… ceea ce vor face oamenii cu ele nu-i grija mea, deși aș prefera dacă ei toți și le-ar lega în jurul ochilor și ar merge ca orbii în întuneric.

MB: Deci „uneltele sunt aici, folosiți-le sau faceți orice veți vrea d… cu ele.”

E: Evident.

MB: Anul acesta este a 10-a aniversare de la lansarea “Casus Luciferi”, un album care conform criticilor reprezintă un pas uriaș înainte pentru Watain în ce privește calitatea. Ai plănuit ceva ca să comemorezi albumul ăsta bazat?

E: Vom fi prea ocupați lucrând cu “The Wild Hunt” ca să luăm lucrurile așa. Am vorbit ca să facem ceva concentrându-ne pe “Casus Luciferi”, de ceva timp. Albumul acela este special într-adevăr și cântând acele melodii fie în studioul de repetiții, fie pe scenă, încă ne mai hrănește enorm. Albumul acela și anii ce-l înconjoară sunt o parte foarte importantă din istoria noastră în care voalurile dintre noi și forțele divine au devenit mai subțiri și mai puține.

MB: Am vorbit de curând cu Morgan de la Marduk care a spus că o formație de black metal nu este caracterizată atât de mult de sunet cât de mesajul ei. Așa că, de exemplu, o trupă precum Immortal nu va fi considerată „black metal”, cu atât mai puțin oricare dintre așa numitele formații metal „unblack”, de o înclinație mai mult creștină, în timp ce o trupă precum The Devil’s Blood poate fi inclusă în această categorie. Ce zici de asta?

watain_interview2E: Pentru mine black metal e în mare măsură definit de trupe care au acel foc specific al adevăratei respingeri, artiști care au fost conectați îndeaproape cu energiile diabolice autentice și n-au făcut niciun efort ca să ascundă asta. Anii de început ai trupelor precum Beherit, Root, Samael, Necrovore, Darkthrone, Sarcofago, Nifelheim etc… ca să nu mai menționez originalii Hellhammer, Mercyful Fate, Bathory, Sodom și Venom. În mod evident acestea sunt trupe care au împărtășit un sunet similar, dar chiar și o apropiere severă vizavi de lucrarea lor și o sclipire nebună, dură care putea fi aproape identificată ca luciferică. Nu văd niciun sens să încercăm să definim The Devil’s Blood drept o formație black metal; în primul rând și cel mai important, black metal este o ramură a heavy metal și în timp ce este multă muzică care are o legătură puternică cu puterile sinistre și satanice, eu personal cred că elemental metal este cumva necesar ca să definească orice ca black metal. Ce e important de punctat la trupe precum The Devil’s Blood este că mesajul lor a fost construit pe o relație cu mult mai autentică și cursivă cu forțele de dincolo, față de majoritatea trupelor „black” metal din zilele astea și cele dinainte. De aceea am preferat să lucrăm alături de ei decât cu o trupă contemporană la întâplare cu un „complex black metal”. Dar, în toată schema, sincer, lucruri precum definirea genului însemnă prea puțin pentru mine. Ceea ce contează pentru mine sunt imnurile acelea arzătoare de eliberare distructivă care vor continua să se repete încolo și-ncoace către asurzitoarea tăcere a ultimei inexistențe.

MB: Ca un reporter trebuie să te întreb asta. Am văzut multe interviuri pe care le-ai dat în acești ani; în multe din ele pari să fii deranjat de unele întrebări. Cu toată sinceritatea, ce fel de întrebări te deranjează cel mai tare? Sunt cele care se referă la înclinațiile tale religioase?

E: Am urât întotdeauna acel limbaj vulgar al persoanelor cu obrazul gros care sunt incapabile să relaționeze cu severitate și pasiune. Este o chestie umană să râzi despre lucrurile care îți sunt incomode sau pe care nu le poți înțelege, și mă încrunt la un astfel de râs. Adesea primești astfel de reacții de la oamenii „cool”, de la aceia care-și trăiesc viețile acoperindu-și rănile (dacă le-au avut vreo dată), făcând orice ca să-și mențină fragilele jocuri de paradă, ca să fie cunoscuți ca și rulotiști fericiți. Trebuie să suferi, trebuie să te faci mic până aproape a dispărea, ca să poți înțelege de unde venim. Îmi place să vorbesc cu oameni care pot să respecte faptul că noi vedem Watain ca ceva cu mult mai mult decât o trupă, cu mult mai mult decât un soi de rock-and-roll, cu mult mai mult decât viața însăși. Watain este vasul nostru către transcendență, lumea noastră din afara lumii umane. Dacă nu ești dornic sau capabil să accepți asta atunci stai d…lui departe. Acesta e terenul vrăjmașului.

MB: Erik, a fost o plăcere, mulțumesc pentru timpul acordat.

E: Mulțumesc.

***

1016

Comentariul cititoarei Doroteea – 27-11-2015 11:15:

Acest interviu este cel mai uimitor lucru pe care l-am citit in ultimul timp: este, pur si simplu, interviu cu un diavol intrupat. Vorbesc cat se poate de serios. Mesajul este transmis clar si limpede, EXPLICIT. Ei vorbesc de „vanatoare”, de faptul ca isi doresc ca oamenii sa umble „legati la ochi”, sa fie orbi si cutremurati de frica. Plus o multime de alte lucruri instructive pt cum opereraza satana. Ce vrem mai mult de atat?? Au ajuns dracii sa dea interviuri si sa isi explice lucrarea si noi tot nu intelegem? Am ajuns si noi ca ateii, incapabili de a intelege ca granita dintre aceasta lume si cea nevazuta este permanent transgresata?? Acest interviu este dovada clara ca ce s-a petrecut in colectiv a fost ceva satanic. Un sacrificiu satanic. Probabil pregatit din timp. Ar fi bine de stiut CUI a profitat si care este implicarea politicului aici. Pt ca in momentul in care fix dupa un astfel de carnagiu se schimba configuratia puterii politice, este o naivitate sa crezi ca intre cele doua evenimente nu e nici o legatura. O naivitate explicabila in cazul unui ateu, dar de nescuzat pt un crestin. Ca fapt divers: inofensiva aparenta a unui diavol intrupat…

131031-Watain06

Cititi si:

 ***


Categorii

Clubul Colectiv, Cuvantul cititorului, Dezinformari, hoaxuri, diversiuni, manipulari, Muzica, Satanism, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

73 Commentarii la “SATANISM SI TERORISM ASUMAT, IN ŞOCANTA INDIFERENŢĂ A “OPINIEI PUBLICE” – Liderul trupei de black-metal WATAIN, care a concertat si in clubul Colectiv: “Istoria muzicii metal este plină de CLADIRI MARI CARE SUNT INCENDIATE, IAR OAMENII ISI PIERD VIATA”. Coincidente?!

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 2 >>

  1. Si n-am scris despre aceste lucruri ca sa pun la punct pe rockeri sau pe altcineva. Si eu am fost la concerte rock si am ascultat si inca mai ascult uneori anumite genuri de rock. E halucinanta aceasta interpretare, really. Ma deranjeaza foarte mult felul stramb in care percep unii motivatia pt. care eu si altii ne dam cu parerea pe tema. De ce atata rautate, de ce, de ce…? (aici avand intonatia lui Mircea Badea)

  2. Ok Mirela, îmi cer iertare, m-a iritat intervenția ta inițială. Nu mai stau să despic acum discuția că trebuie să mă culc, mâine dimineață e slujbă, ș.a.m.d. Hai s-o lăsăm așa. Îmi pare rău dacă te-am supărat. Sincer

    Doroteea, eu te-am înjunghiat în spate :)?

  3. @Al. Racu:

    :)))) Babutele astea par a fi sursa tuturor problemelor…dar si a tuturor solutiilor! „Cherchez la babe!” cum s-ar spune 🙂

    Pai Madonna insasi a cam devenit un exemplu de babuta satanista, daca tot veni vorba 🙂 (cred ca m-ar manca daca ar citi asta, am auzit ca o obsedeaza varsta)

    Mai acum, ce sa zic, cu La isla bonita n-ai nimerit-o (chiar ma simt ofensata la subtilitatea mea), dar pe altele am mai scapat ce-i drept. Daca ma gandesc bine or fi fost si altele, mai rele. Chiar de curand am realizat ca imi place un cantec (imi scapa care acum) pe care il fredonam cam aiurea, fara sa fiu atenta la versurile destul de ciudatele.

    Stiu si eu de ce m-o fi crutat Dumnezeu, pe mine si pe multi altii… M-am gandit si eu la asta, mai ales la cate cluburi am calcat in tineretile mele „nebune” Sigur ca nu-mi fac iluzii ca vrednicia mea ar fi fost cauza, dupa cum – am mai spus-o – pe unii dintre acei copii s-ar putea sa-i compatimim degeaba si ei sa ne priveasca din Ceruri. Aici deja intram in tainele lui Dumnezeu si nu, n-am sa raspund la provocari. 🙂

  4. Am vazut si eu acum ceva timp ca Ronnie James Dio explica astfel semnul coarnelor, dar cei din Sicilia au preluat acel semn si ii dau aceasta motivatie, nu le apartine lor la origine. Iar RJD se scuza intr-un fel invocand acest motiv, nu cred ca el chiar crede ca nu exista si alta semnificatie a acestui semn.
    Anton Lavey, fondatorul bisericii sataniste, foloseste mult acest semn si intrebat despre acesta intr-un interviu, nu il constrazice pe prezentator, ci doar adauga ca este (si) un simbol legat de blestem (vezi <a href="https://www.youtube.com/watch?v=4NFeXq4q4Ks&list=PLsIG4d-QTa4Ae0-jUFIgvNC77avE6A78h&index=33"aici)

    Simbolul este cunoscut si sub denumirea de “Mano Cornuto” este un simbol antic. Svali (fost membru al cultului satanic si ex-Illuminati, care s-a ocupat de programul Mind Control) vorbind despre acest semn: “That is an old, well known greeting of one Satanist to another. Usually, the Illuminists are a lot more subtle and don’t do that publicly.” (adica ca este un semn de salut intre satanisti).

    De asemenea, atentie, chiar in bilbia satanica scrie despre acest semn ca este un semn de recunoastere si supunere intre servitorii lui satan.

    Sa mai pun si cateva poze cu statuete idolatre si acest semn, pt a se intelege ca nu e la origine un semn facut pt. a scapa de deochi.

    http://www.whale.to/b/hand.h123.jpg
    http://www.whale.to/b/hand.h50.gif
    http://www.whale.to/c/9ysviuirhandsig.jpg
    http://www.whale.to/b/hand.h126.jpg

  5. Nu inteleg care e problema? Despre ce discutam?

    Practicarea stanismului pe fata e nasoala mai ales cind e asumata, adica atunci cind aia stiu ce fac (gen watain)! ritualurile satanice, tip watain sint spectaculoase chiar daca scarboase si inevitabil atrag atentia. Insa ele in sine, adica spectacolul pe care diavolul il da, n-ar fi asa o mare chestie daca n-ar semnifica faptul ca daca intr-o societate zice-se crestin ortodoxa s-a ajuns sa se exhibe asa ceva in public inseamna ca ceva nu e in regula cu societatea respectiva.

    Dar nu asta este problema. Problema este ca intr-un ALT spectacol nici pe departe atit de spectaculos au murit 60 de oameni si vor mai muri si altii se pare din cei 80! Si a doua problema este ca dintr-un astfel de caz s-a ajuns la caderea guvernului, la impunerea unui alt guvern cu o agenda si mai anti-romaneasca iar BOR are de suferit.

    Adica, problema mea este cu satanistii de la varf, aia care nu exhiba cruci inverse si arse, care nu poarta latze imbibate de sange de capra sau sobolibozaur, care sint perfect tunsi, rasi si frezati, curati si bine-mirositori a aftershave, care descaleca din masini cu geamuri fumurii si care sint inarmati cu mape negre.

    fatza ASTA a satanismului mi se pare miecea mai periculoasa.

  6. Scuze! Scriu din ce in ce prost! Trebuie sa iau pixul in mina iarasi….ca cu calculatorul, ma dezalfabetizez 🙂 !!!

  7. @petra:

    De acord. Ce incercam noi sa facem aici era legat de angelizarea totala a rockului, nu de indicare a cauzei incendiului din Colectiv, cel putin in ce ma priveste. Nu inseamna ca nu are legatura, nu exclud, insa sper ca se face diferenta intre cauza, indiciu, simptom etc.

    @Doroteea:

    Tu si Putin. :)) M-am referit la precedentul dialog, exact pe aceeasi tema, in care, pe la mijlocul conversatiei, te-ai razgandit pornind de la un articol scris de pr. Aldea.

  8. @admin

    pai aia era poanta! (@Al. Racu – nu, era vorba de gazda noastra care mi-a ranit sentimentele insinuand ca as avea o natura fluctuanta 🙂 )

  9. @ petra:

    Pai eu le vad legate si lucrand impreuna in cazul acesta. Nu cred ca e doar o bravada teribilista si gratuita afirmatia lui Danielssen referitoare la cladirile mari incendiate si nu cred ca se refera doar la niste consecinte demonice nevazute sau neintentionate…

  10. Nici eu nu cred ca este o bravada teribilista.

    Pur si simplu toata lumea de pe site are dreptate. Sigur ca nimic nu e intimplator. Sigur, ca ce s-a intmplat la Club seamana mult prea bine a jertfa satanista….pe altarul politicii dar realizat de marele preot rock-metal. Sigur, ca atunci cind vorbim de satanisti in acest caz cei de la varful decizional sint cei mai cumpliti. Si sigur, ca jertfele nu sint practicate numai de metalisti ci si de neo-liberalisti, UE -isti, FMI-isti, Bilderbegisti etc. Adica avem cu totii dreptate. Ce difera e numai accentul pus pe o chestie sau pe alta. Asa ca multa pace pe pamint si printre oameni bunavoire- vorba Sf. GUra de Aur ca tot a fost Duminica azi.

  11. Si sigur ca eu iar pun virgulele aiurea, maninc litere si scriu cu picioarele….incepe sa ma enerveze chestia

  12. admin,
    Referitor la “angelizarea totala a rockului”, ma bucur ca incercati sa atrageti atentia si in directia aceasta. A fost de-a dreptul aiuristic sa citesc parerea unui preot (pe care dealtfel in apreciez) cum ca victimele acestui tragic accident (?) sunt sfinti. Ce se intampla cu noi? Nu stim oare din proprie experienta cat de grea este lupta pentru mantuire? Asa usor ne sfintim?
    Va multumesc! Domnul sa va pazeasca!

  13. @ petra:
    Stai linistita!

  14. @admin:

    E un personaj cu care imi place sa ma identific 🙂

    Ba pardon, dati-mi voie ca sa ma explic: mila fata de victime poate coexista f bine cu evaluarea pertinenta a fenomenului si intelegerea naivitatii lor. Din pacate, in contextul turbulent ce a urmat evenimentului, in care BOR era vinovata de tot si de toate, cea dintai se estompase (in ce ma priveste) si devenise un fel de „stii ce? si-au facut-o cu mana lor!”. Stiu, e mizerabil, dar asta e. Iar par. Aldea mi-a reamintit asta intr-un mod f convingator.

  15. Pingback: OPINII DESPRE ROCK SI SATANISM. MUZICA, EMOTIILE SI MODELAREA POLITICA A COMPORTAMENTELOR. Fost muzician rock de talie internationala: “Milioane de artişti invocă implicit, fie pe Dumnezeu, fie pe Satan, prin duhul care permează muzica respectiv
  16. Pingback: OPINII DESPRE ROCK SI SATANISM. MUZICA, EMOTIILE SI MODELAREA POLITICA A COMPORTAMENTELOR. Fost muzician rock de talie internationala: “Milioane de artişti invocă implicit, fie pe Dumnezeu, fie pe Satan, prin duhul” care impregnează muzica
  17. Pingback: Colectiv : Ultimul Cuvânt | Calea de mijloc
  18. @Alex Racu:

    Am scris acolo ceva, insa pare ca s-a dus direct la spam…

  19. Spuneti ca stiti ca cei care au fost la Watain au fost si la concertul trupei Goodbye to gravity. Am si eu o intrebare, de bun simt zic eu. De unde stiti ?

  20. @andrei:

    Pai cine spune asta?

  21. Pingback: Actualizat – OPINII DESPRE ROCK SI SATANISM. MUZICA, EMOTIILE SI MODELAREA POLITICA A COMPORTAMENTELOR. Fost muzician rock de talie internationala: “Milioane de artişti invocă implicit, fie pe Dumnezeu, fie pe Satan, prin duhul” care i
  22. Pingback: CSIBI BARNA SI SOLISTUL TRUPEI KARPATIA, TRIMISI IN JUDECATA PENTRU “PROMOVAREA DE IDEI SI CONCEPTII NATIONALISTE”. Care-i sensul operatiunii de PR a serviciilor secrete, brusc de veghe patriei? | Cuvântul Ortodox
  23. ref la art rock si satanism, sunt fana Evanescence. care nu e rock satanic, deci cainii ortodocsi latra,… iar rockerii se simt la fel de bine si fara voi. Plus ca rockerii in general sunt mai pasnici decat crestinii fundamentalisti.

  24. @gothgirl:

    Domnisoara tanara, frumoasa si desteapta si, mai ales, pasnica, multumim ca ne-ati facut caini. Sa fie primit!

  25. Mai ales “desteapta”…Aici s-a facut in mod clar delimitarea intre rockul satanist (autodeclarat, asumat) si alte genuri de rock. Trupe ca Evanescece nu sunt sataniste si nu au facut subiectul acestei dezbateri.

    Adevarata antagonie nu este intre rockeri si ortodocsi, ci intre atei si ortodocsi, caci exista si rockeri ortodocsi asa cum exista rockeri atei, iar primii nu renunta la Biserica de dragul rockului sau pt. afirmatiile unora cu privire la muzica rock, decat poate cei care sunt sau au fost ordocsi doar cu numele.

  26. @admin. ma refer la stilul de a “latra”, de a improsca cu noroi diferite categorii de persoane, fie ca sunt rockeri, persoane LGBT, atei, crestini ai altor culte, sau membri ai altor religii, cum faceti pe acest blog,
    @Mirela – va reamintesc legea nr 489/2006 art 1 alin. 2 (2) Nimeni nu poate fi împiedicat sau constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrară convingerilor sale, şi nici nu poate fi supus vreunei discriminări, urmărit sau pus într-o situaţie de inferioritate pentru credinţa, apartenenţa sau neapartenenţa sa la o grupare, asociaţie religioasă sau uncult ori pentru exercitarea, în condiţiile prevăzute de lege, a libertăţii religioase.

  27. @gothgirl:

    Daca te referi, atunci arata concret unde anume au fost improscate PERSOANELE de orice fel pe acest blog. Faptul ca nu agream STILURI DE VIATA sau avem alte VALORI ETICE nu inseamna ca “improscam cu noroi”. Intelegi diferenta? Ar trebui, caci iata, si tu operezi cu distinctia asta, cand folosesti expresia “stilul de a latra”, desi prima oara ai scris explicit despre noi ca am fi “caini”.

  28. Corolarul replicilor cu @gothgirl ar fi că în general creștinii sunt mai pașnici decât rockerii.

  29. @gothicgirl,

    Legat de legea nediscriminarii la care faci referire, in afara de faptul ca in Constitutie libertatea de exprimare este garantata, eu aveam impresia ca tocmai credinciosii ortodocsi (si preotii mai ales) sunt cei discriminati -vedeti comentariile jignitoare si agresive de pe Facebook ale celor frumosi si liberi la adresa lor. Aici nu gasesti nici pe departe ura si exprimarile ofensatoare pe care o au aceia, cel mult niste apropouri ironice intr-un anumit context. Si mie mi se pare ca tocmai tu esti cea care a intrat aici ca sa-ti arati dezaprobarea si dispretul, jignind pe ortodocsii care s-au exprimat aici (mai mult spre atentionare la pericolul care il reprezinta participarea la concertele unor trupe sataniste sadea, asupra fanilor acestui gen extremist), adica faci apel la nediscriminare, dar tu insati ai fost cea care ai discriminat cand ai atacat pe ortodocsi in general, pt ca sunt ordodocsi (si indraznesc sa aibe o opinie in concordanta cu propriile convingeri religioase). Sa mai mentionez oare ca satanistii (precum acest solist al Watain) si-au facut un scop in sine din atacarea a tot ce tine de Dumnezeu si de credinta in El? Ortodocsii nu ataca, ci in general isi apara convingerile si se apara de atacurile care vin din multe parti. Intelegi diferenta intre atac si aparare? Deci cine discrimineaza pe cine?

  30. @gothgirl:

    Stimata comentatoare,

    Ceea ce faci este urat si lipsit de onestitate. Se numeste calomniere si defaimare. Si multa ipocrizie – de vreme ce ai venit aici, pe un site religios, scriind agresiv despre cainii de crestini in mod anonim. Si totusi, ceva iti da senzatia ca ai dreptul sa faci asta. Ar fi o scuza imaturitatea, insa ne temem ca nu e doar asta.

    Ti s-a spus deja ca pe acest site nimeni nu a sustinut, la pausal, ca tot rockul si toti rockerii sunt satanisti. S-a atras atentia, in schimb, asupra unor forme de rock si formatiuni care sunt explicit si asumat sataniste, continand mesaje distructive dpdv social.

    Cat priveste politica, asta e deja fibra de stalinism. Politica au dreptul sa faca doar aia care nu fac “devieri”, nu? Adica doar voi, aia de sunteti manati incolo incoace dupa cum vor the masters of puppets.

    Hai, mai du-te si mai pune mana pe o carte, mai deschide ochii, mai invata ceva. Sarbatori cu pace sa ai, in cazul in care tii asa ceva.

  31. Pingback: ACESTI SATANISTI CARE NE CONDUC SI NOUA LOR ORDINE LUCIFERICA… Ceremonie terifianta cu mesaj explicit ANTIHRISTIC in Elvetia, la inaugurarea celui mai mare TUNEL din lume, Gotthard (VIDEO, FOTO) si INTALNIREA “ELITELOR” BILDERBERG la Dre
  32. Pingback: MASACRUL DE LA COLECTIV sau... De ce "a fost nevoie sa moara oameni"? DEMONSTRATIA facuta de Lumea Justitiei DEMONTEAZA TEZA OFICIALA A DECLANSARII INCENDIULUI PRIN ARTIFICII. Cine a avut interesul DETURNARII si MUSAMALIZARII anchetei, EXCLUZAND
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare