Unul din obiectivele Strategiei Nationale de Educatie Parentala: crearea BARNEVERNET-ului ROMÂNESC
- DW/ Horatiu Pepine: Spre un Barnevernet românesc
A produs un val mare de critici o strategie lansată în dezbaterea publică de Ministerul Educației. Dar încă nu s-a spus tot ce era de spus. Proiectul a fost retras între timp de pe site-ul ministerului fără nicio explicație. De aceea, până la clarificarea situației, este firesc să continuăm a discuta proiectul a cărui apariție nu este accidentală.
Cu vreo doi ani în urmă, producea o mare emoție cazul unui cuplu de români emigrați în Norvegia, căruia autoritatea locală dedicată (Barnevernet) i-a interzis să-și mai crească copiii, argumentând că nu ar avea ”competențele parentale” necesare. Limbajul este esențial, căci el conține un mod de gândire și, totodată, include in nuce un mod de operare. Or, strategia educațională de mai sus își propune ca obiectiv central să ”reducă deficitul de competențe parentale semnalat la nivelul societății românești” (Art. 47). Adoptarea unei asemenea strategii ar atrage automat după sine și apariția unui organism menit să vegheze asupra rezultatelor obținute și mai ales asupra conduitei ”parentale” prin raportare la noul sistem normativ.
Cu alte cuvinte, într-o țară ca România, care s-a arătat atât de indignată de abuzul instituției norvegiene, ar urma să apară un Barnevernet local. E adevărat că strategia nu enunță explicit înființarea unei asemenea instituții, dar ea derivă cu necesitate dintr-o logică administrativă inconturnabilă. De altfel la Art 51.4. este semnalată ”lipsa instrumentelor de monitorizare şi evaluare a procesului de educaţie parentală”, iar la 51.7.” insuficienţa unor mecanisme sociale și educative de responsabilizare a părinților privind educaţia, protecţia şi sănătatea copilului.” Așa cum libera concurență e păzită de Consiliul Concurenței, așa cum etica emisiunilor de radio și televiziune e păzită de CNA sau non-discriminarea de CNCD, respectarea normelor parentale ar avea nevoie de un organism dedicat, un Barnevernet românesc.
Strategia aceasta, spuneam, nu este întâmplătoare deoarece ea ține de un întreg sistem de gândire care ia avans în societățile occidentale și mai ales în cele nordice, propunându-și să ocupe locul lăsat vacant de vechea etică religioasă. Într-o carte pe care am mai citat-o, ”Amurgul datoriei”, sociologul francez Gilles Lipovestky arăta cu o remarcabilă claritate modul în care demiterea restricțiilor religioase nu a dus la anarhie totală și la neînfrânare, ci mai curând la emergența unui moralism laic, pe alocuri chiar mai strict, care tinde să ofere o nouă reglementare a tuturor domeniilor vieții și inclusiv a sexualității. Deși acum două decenii și mai bine când apărea cartea, mișcarea #MeToo nu apăruse, aceasta ilustrează perfect noul moralism tot mai sever care tinde să înlocuiască vechea etică, inclusiv prin excesele sale și prin literalismul ei rigid. Inițiată ca reacție legitimă față de violența sexuală masculină, mișcarea riscă să devină o formă de persecuție a masculinității și a psihologiei sale specifice.
Revenind la tema noastră, strategia vizează înlocuirea ambianței creștine din familiile românești (exact aceea pe care o incriminau și denunțătorii Barnevernet) cu una nouă în care băieții și fetele cresc indistinct fără să aibă o ”identitate de gen”, adică una în care rolurile sunt perfect interșanjabile. La Art. 59.1. se arată: ”Mai mult decât atât, stilurile parentale trebuie revizuite din perspectiva relaționării cu copiii și înlăturării stereotipiilor de gen, care influențează traseele de viață diferite ale fetelor și băieților, în acord cu legislaţia naţională anti-discriminare şi cu standardele Naţiunilor Unite şi ale Comisiei Europene în acest domeniu.”
Lăsând deoparte mica fraudă (căci ”standardele” invocate nu există în documentele Comisiei Europene, formulări asemănătoare putând fi găsite cel mult în diferite proiecte de raport ale Parlamentului European sau în documente ale Consiliului Europei), nu este deloc statornicit prin cunoașterea științifică sau vreun alt tip de inițiere că ar fi bine ca băieții și fetele să fie crescuți indistinct, cu o conștiință de sine neclară și mereu modelabilă. Ba, dimpotrivă, în societățile occidentale, acolo unde s-au desfășurat ample campanii de promovare a așa numitei ”teorii a genului”, reacțiile societății sunt tot mai potrivnice, după cum se poate constata în Franța. După experiențele nefericite ale administrației Hollande, președintele Macron a devenit tot mai prudent cu aceste subiecte care au bruscat bunul simț comun într-o măsură fără precedent.
În țările Europei de est, asemenea abordări atrag însă reacții și mai puternice de împotrivire dintr-un motiv pe care tot autorul citat mai sus le pune indirect în evidență. Căci societățile Estului (mai ales Polonia și România și într-o mai mică măsură Ungaria și Cehia) nu ”au ieșit din religie” cu totul, nu au abandonat atât de radical ”etica datoriei”, ceea ce face ca moralismul laic să nu întâlnească aici un teren viran, ci o etică religioasă încă funcțională.
De fapt, dacă în societățile occidentale am asistat la un proces îndelungat desfășurat pe durata unei jumătăți de secol, în Est moralismul acesta cu toate înfățișările lui se autopropune cu mare bruschețe, fără să țină seama de realitățile locale. Conflictul este firesc: atunci când, de exemplu, se propune pe un ton imperios educația sexuală în școală, presupoziția este aceea că familiile – și copiii implicit – nu au nicio morală sexuală, că sunt de-a dreptul ”analfabeți” și că ar trebui întrucâtva inițiați, când, de multe ori, ei au dimpotrivă o viziune precisă și îndelung rafinată de 2000 de ani de gândire creștină. Este chiar comică pretenția unor instructori de educație sexuală, cu rudimentele lor ”igienice”, de a concura cu viziunea atât de bogată a gândirii tradiționale.
Strategiile acestea create de ”specialiștii” din Minister, încalcă libertatea de conștiință a oamenilor cu o pretenție de superioritate care, așa cum am văzut în cazul Barnevernet, nu este deloc evidentă. Problema devine politică. Subiectul ”educației parentale” nu este politic prin el însuși, dar dacă el tinde să coalizeze oamenii, atunci el devine politic și provoacă resentimente nu față de guvernul în exercițiu, ci, din păcate, față de politicile occidentale invocate ca sursă.
ACTUALIZARE 17:45 Așa cum ActiveNews informa zilele trecute, Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil, din care fac parte mai multe ONG-uri, a decis să trimită premierului Viorica Dăncilă o scrisoare deschisă, în care cere să fie reluate TOATE DEMERSURILE pentru ca Strategia Națională pentru Educație Parentală să fie finalizată, aprobată și implementată.(apasă pe acest link)
Dacă în textul oficial al scrisorii s-au strecurat acum câteva modificări, iar numărul organizațiilor trecute ca semnatare s-a mai redus după ce mai multe organizații membre ale FONPC s-au dezis de acest demers, o frază-cheie din draft a rămas, confirmând intențiile reale ale celor care vor implementarea strategiei: „Ne dorim să ne creștem copiii, astfel încât să înlăturăm stereotipurile de gen, care influențează traseele de viață diferite ale fetelor și băieților„.
Federația nu a eliminat nici măcar pasajul din final în care susține că atât Biserica Ortodoxă Română, cât și Biserica Catolică și-ar fi afirmat sprijinul pentru programele de educație parentală. ActiveNews a publicat aici punctul de vedere al Arhiepiscopiei Romano-Catolice din București, iar EVZ a prezentat reacția purtătorului de cuvânt al Patriarhiei.
ACTUALIZARE 06.07/10:14
ACTUALIZARE 03.07/ 15:43 În urma publicării acestui material, mai multe organizații care fac parte din Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC) ne-au precizat că nu au semnat draftul scrisorii, anunțând Federația că nu susțin un astfel de demers și că nu sunt de acord cu Strategia națională de educație parentală. […]
http://stiripentruviata.ro/video-in-2016-directoarea-fonpc-care-a-creat-strategia-de-educatie-parentala-se-pronunta-in-favoarea-barnevernet-in-cazul-bodnariu/
chiar acum ma uit cu placuta stupoare pe altfel nefrecventabilul Realitatea tv. la o dezbatere pe tema in care, ce sa vezi, este aspru criticata Strategia parentala. Wow! Daca acest subiect va deveni puntea dintre taberele in care nenorocitii astia au scindat societatea romaneasca, apoi chiar cred ca Dumnezeu ne da o noua sansa. Daca la asta adaugam faptul ca in sfarsit putreziciunea din justitie incepe sa iasa in valuri la suprafata, se poate conchide cred ca un vant al adevarului incepe sa adie tot mai ferm asupra acestei tari in anul centenarului! DOAMNE AJUTA!!
@Doroteea:
Aceasta, ce vezi, este jocul diavolului. Unii, ca sa poata razbi, se simt slabi si atunci fac compromisuri. Ceilalti, ca sa poata ajunge la poporul cel mult si cu bun simt crestin, preiau temele de interes si fac propaganda exact impotriva compromisurilor pe carte ceilalti le fac. Astfel, ca omul sa nu mai stie ce se petrece cu adevarat, diavolul asta face: incearca sa incurce mintile, la final omul ajungand sa se predea lui in totalitate, obosit.
Unde vezi tu o sansa, eu vad de fapt o capcana.
Lumeste vorbind, e vorba ca papusarii acestei lumi sunt experti in teoria jocurilor. Cativa au condus Romania ei insisi, mai mult sau mai putin la vedere si altii inca sunt acolo, la butoane, cum se zice. Noi sa nu intram in jocul propus de ei, pentru ca vom pierde.
In sfarsit, s-a prins cineva si de asta; toti au vazut doar educatia gay, insa ceea ce se va intampla (se intampla deja) cu furtul copiilor din familii, cu obligarea profesorilor sa “raporteze” cea mai mica zgarietura, cu inchiderea copiilor in centre speciale pentru “binele” lor, acest lucru e mult mai periculos. Iti mai feresti copilul de educatia gay dar nu ai cum sa il aperi impotriva acestui tip de politie. Persoana care e pionul principal al Barnevernetului a fost chemata acum mai multi ani la Timisoara si foarte adulata. Se fac cursuri speciale cu asistentii sociali, prin tara, cu traineri din Suedia, Norvegia, etc. Norvegia sponsorizeaza tot felul de chestii in invatamantul nostru, pe tacute si de mult timp. Iar statul roman, care ne “aparsa” are ciocul mic la toate aceste nemernicii. Avem insa mult circ, multe declaratii si o “opozitie’ hashtag care sa abata atentia. Si intre timp, tara este ucisa intr-un ritm tot mai rapid
S-a dat unda verde la introducerea educatiei feministe in scoli!
Președintele Klaus Iohannis a semnat decretul de numire a Rovanei Plumb în funcția de ministru interimar al Educației.
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/rovana-plumb-noul-ministru-al-educatiei-1006812
8 aprilie 2014
Ana Birchall: “Este o veste bună că Ministerul Muncii, condus de doamna ministru şi totodată preşedinta OFSD Rovana Plumb, a acţionat prompt pentru adoptarea Convenţiei de la Istanbul. Convenţia este un act care pune România pe harta statelor care acţionează determinat pentru eliminarea violenţei împotriva femeilor”
http://www.cdep.ro/relatii_publice/site2015.text_presa?pid=8697
Trei profesori americani au facut un experiment: au trimis spre publicare mai multe articole aberante si ininteligibile despre feminism, postmodernism si teoria genurilor, dintre care 7 au fost acceptate pentru publicare, iar 4 au fost publicate online. Articolele faceau referire la publicatii fictive, iar unul dintre articole a preluat un citat de 3.000 de cuvinte din Mein Kampf. Examinatorii au apreciat articolele si i-au invitat pe autori sa devina ei insisi examinatori de articole trimise spre publicare!
“Sometimes we just thought a nutty or inhumane idea up and ran with it,” the writers explain. “What if we write a paper saying we should train men like we do dogs – to prevent rape culture? Hence came the ‘Dog Park’ paper.” The dog park paper was submitted under the keywords: Animaling, Black feminist criminology, dog park, feminist geography, queer geography, rape culture.
The trio drew inspiration from the Sokal Affair in which NYU physicist and mathematician Alan Sokal had his nonsense paper ‘Transgressing the Boundaries: Towards a Transformative Hermeneutics of Quantum Gravity’ published in an academic journal. Sokal famously called postmodernism “fashionable nonsense,” but the modern-day hoaxsters took things a few steps further.
For instance, they rewrote a 3,000-word excerpt of Adolf Hitler’s Mein Kampf using the language of Intersectionality theory. The piece was reviewed and accepted by the Gender Studies journal Affilia.
In another bizarre instance, the feminist philosophy journal Hypatia accepted a paper arguing that social justice advocates be exempted from mockery but should be free to chastise their political opponents as they see fit. The same paper also proposed censoring or silencing ‘privileged students’ who should instead conduct ‘experiential reparations’ including sitting on the floor, wearing chains or constantly being spoken over.
The group even received four invitations to peer-review for the journals that had accepted their work, despite their attempts to make the papers borderline unintelligible. In total, seven of their papers were accepted and four published online, one of which has since been retracted. Seven were still undergoing formal review at the time the team decided to go public.
https://www.rt.com/usa/440299-feminist-mein-kampf-hoax/?utm_source=browser&utm_medium=aplication_chrome&utm_campaign=chrome
Educatia feminista si teoria genurilor “dau roade” in Anglia: in ultimii 8 ani, a crescut de 45 de ori numarul elevelor care cer sa fie considerate baieti!
A huge rise in the number of school-age girls seeking gender reassignment, which has seen an increase from 40 to 1,806 referrals in eight years, has prompted the UK government to request a study into the reasons behind the surge.
https://www.rt.com/uk/438607-gender-reassignment-school-girls/
Anglia: parintii care nu-si lasa baietii sa poarte fuste la scoala sau sa-si schimbe numele vor putea fi reclamati de scoli la asistenta socoala!
Parents who refuse to let their son wear a skirt to school may need to be referred to social services, a council’s guidance has advised schools.
Mothers and fathers who dismiss a “gender questioning” child’s requests to change their name could also be a trigger for concern, according to Brighton and Hove City Council’s “Trans Inclusion Schools Toolkit”.
https://www.telegraph.co.uk/education/2018/10/04/parents-wont-let-son-wear-skirt-may-have-referred-social-services/amp/
Islanda, tara falita si total indatorata Angliei, este recunoscuta de Forumul Economic Mondial drept “cea mai avansata” tara din lume in implementarea egalitatii genurilor. In scolile islandeze, baietii sunt incurajati sa-si lacuiasca unghiile, sa se maseze unii pe altii si sa se joace cu papusi, iar fetele sunt descurajate sa planga sau sa se joace cu papusi!
Elite elementary schools in Iceland are teaching boys to put on nail polish and give each other full body massages while girls are discouraged from crying to counter gendered behaviours.
“The dolls are only for the boys, the girls don’t need to practice this”
https://www.breitbart.com/london/2018/10/04/boys-wear-nail-polish-massage-each-other-gender-neutral-nordic-school/
For eight years, the World Economic Forum’s Global Gender Gap Report ranked Iceland No. 1 on its list of countries actively closing gaps in gender equality. In 2009, Iceland became the first country to completely close the gender gap in education and health. And in 2016, Iceland was 87% of the way to closing the gender gap in all sectors.
https://www.globalcitizen.org/en/content/7-iceland-feminist-law-women/