DUHUL NIHILIST SI “MISTICA” REVOLUTIEI – marile ispite ale crestinului de azi

16-02-2011 Sublinieri

Va invitam sa cititi, pentru o mai buna imagine, si:

Mistica violenţei

de Ioan ENACHE

editorial preluat din revista Credinta Ortodoxa

„Mistica violenţei” de care vorbea Părintele Seraphim Rose în anul 1960 (Nihilismul. Rădăcina revoluţiei în epoca modernă, în Scrieri, Sophia, Bucureşti, 2009, p. 546) este „mistica Satanei”. Ea îşi are ţâţâna în mândria care i-a hrănit răzvrătirea împotriva lui Dumnezeu.

„Ridica-mă-voi în ceruri şi mai presus de stelele Dumnezeului celui puternic voi aşeza jilţul meu”, Isaia 14, 13.

Mistica răzvrătirii l-a făcut pe Lucifer să fie primul şi cel mai cumplit revoluţionar, iniţiatorul, dascălul şi conducătorul „spiritual” al tuturor anarhiilor şi revoluţiilor care s-au succedat în istoria omenirii. Şi toate aceste revoluţii, în esenţă satanice, au avut pe fond acelaşi ţel: războiul cu Dumnezeu, mascat de ţinte terestre: distrugerea monarhiei şi a imperiilor, masacrarea bisericii, în general a creştinismului, eliminarea proprietăţii private, disoluţia familiei. Formele statale şi de putere nou create vor fi mereu pulverizate în istoria ultimelor două veacuri de alte şi alte revoluţii, vădind nestatornicia Satanei, instabilitatea şi slăbiciunea puterii lui şi arătând cu claritate că, sub diversiunile sociale, politice, culturale, etnice, sexuale etc., se ascunde scopul de a-L alunga pe Dumnezeu din viaţa oamenilor şi crearea împărăţiei lui Antihrist pe pământ.

Dacă aruncăm o privire simplă asupra violenţelor extreme, masacrelor, genocidurilor săvârşite de oameni împotriva oamenilor în revoluţiile franceză, de la 1848, comunistă sub diverse denumiri, naţional-socialistă şi altele, şi altele, vom observa caracterul cainit, ucigaş de frate, al fiecărei revoluţii, încălcarea violentă a tuturor poruncilor revelate. Progresul, libertatea, democraţia, egalitatea şi alte sloganuri goale de conţinut nu au fost decât îndreptăţiri pentru revoluţia continuă.

Părintele Seraphim Rose a sintetizat magistral liniile directoare ale marşului sângeros al lumii prin acest malaxor al revoluţiilor, aparent haotic şi iraţional, devoalând programul negaţionist al violenţei în creştere a ultimelor secole:

1. Distrugerea Vechii Ordini;

2. Făurirea „pământului nou”;

3. Făurirea „omului nou” (op. cit., p. 541-549).

Nimicirea ordinii creştine a societăţii vieţuind sub har defineşte tendinţa înlocuirii succesive a formelor statale, cu altele noi, până se ajunge la dictatura globală a Noii Ordini Mondiale în care să nu mai rămână nici amintirea Vechii Ordini. Aceasta e violenţa politică. Vechea înfăţişare patriarhală a pământului, cu stabilitatea şi tihna vieţii, sunt înlocuite de cucerirea pământului şi schimbarea lui sub forţa maşinismului, tehnologiilor, civilizaţiei, computerelor şi informatizării, prefacerea lui sub violenţa „creatoare”.

Iar „omul nou”, „supraomul”, „omul dumnezeu” este lucrarea cea mai cumplită a revoluţiei, menită să creeze un mutant cu sufletul schilodit, cu conştiinţa mutilată, cu sinele formatat după chipul diavolului. Violenţa psihică naşte subomenirea. Este suficient să ne gândim la fenomenul Piteşti şi la rezultatele programului MKULTRA pentru a înţelege cum se naşte omul demon, omul noii ere.

Oare am reuşit să descoperim printre noi „omul nou”, azi, acum, evoluând în organismele internaţionale, în guverne, pe ecranele televizoarelor, în grupurile interlope, pe stradă, în magazine, la locurile noastre de muncă? Nu? Încă nu? Creştinii cei mai smeriţi probabil că îl observă cu uşurinţă şi se îngrozesc. Vrem nu vrem, omul deformat, mutantul noii ere trăieşte printre noi, ne conduce destinele, ne domină, ne anihilează pe zi ce trece împotrivirea la noua realitate, ne inoculează tainic tuturor „mistica violenţei”. N-aţi citit ziarele ultimelor 10-12 luni, blogurile internauţilor, revistele directorilor de conştiinţe, n-aţi văzut declaraţiile televizate ale bogaţilor şi ale elitelor intelectuale, n-aţi auzit declaraţiile oamenilor simpli? E un cor infernal de voci care cheamă la revoluţie.

„Să-i pulverizăm, să-i nimicim, să se aleagă praful şi pulberea de ei!”

Cine sunt aceşti „ei”? Oamenii din structurile puterii de stat, miliardarii tâlhari, mahării care manipulează la vedere treburile ţării, veniturile, minţile noastre. O mânie terifiantă se acumulează în organismul social până când se va dezlănţui în violenţă stihinică. Fiecare simţim şi credem în sinea noastră că acestea se petrec firesc, datorită acumulărilor de contradicţii din societate. Percepţie eronată! Toate acestea au fost programate minuţios de către elitele din cancelarii, de către lojile masonice, de către organizaţiile care conduc lumea de multă vreme, de către legiunile luminii lui Satan. Încă de la începutul secolului 18 au fost create state, guverne, inclusiv monarhii (de pildă aceea a lui Petru I al Rusiei) care au început să lupte cu propriul popor, în primul rând cu Biserica. De la Revoluţia Franceză încoace terorismul guvernului împotriva poporului pe care îl conducea s-a perfecţionat continuu, a trecut prin stalinism, hitlerism, ceauşism şi tot felul de dictaturi, până când a ajuns la forma actuală, când între guverne şi popoare există un război total. Să ascultăm ce spun părinţii violenţei:

„Puterea politică este violenţa organizată exercitată de o clasă pentru asuprirea alteia” (Marx, Engels – Manifestul Partidului Comunist în Opere alese, Editura politică, Bucureşti, 1966, p. 32).

Asta e, acum guvernele, inclusiv al nostru, iau totul de la populaţie şi nu dau nimic în schimb, doar minciuni pentru justificare. Cum vedeţi, spolierea actuală nu mai e de clasă, precum clamează satanistul Marx, ci clasa politică (provenită din toate mediile) reprezintă doar un instrument al ocultei internaţionale, folosit pentru a constrânge şi asupri popoarele.

Pe acest fond de acumulări ale nelegiuirii, ale nemulţumirilor, ale necazurilor, ale frustrărilor, ale crizelor interminabile, anul 2011 pare a fi, aşa anunţă toţi, timpul revoltei, al răscoalei generalizate, al ridicării mulţimilor împotriva propriilor guverne şi contra structurilor internaţionale. E momentul marilor debarasări. Guvernele naţionale trebuie abandonate, ba chiar şi structurile de putere violentă care au propagat răul în lume, FMI, Banca Mondială, Grupul Bilderberg, Comisia Trilaterală, Banca Rezervelor Federale, Consiliul de Relaţii Externe, Banca Europeană de Dezvoltare, poate chiar şi ONU cu toate organismele lui, adică toată schelăria sistemului actual de înrobire a lumii, aşa numita Nouă Ordine Mondială în care vieţuim de mai multă vreme.

[Nota noastra, R.C.: Nu este neaparat necesar ca haosul revoltelor sa inlature chiar toate aceste institutii mondialiste, desi e posibila si aceasta ipoteza, dupa modelul antecedent al Ligii Natiunilor, desfiintata in urma al celui de-al doilea razboi mondial si inlocuita cu structuri internationale mult mai solide. Citim insa in Apocalipsa ca antihrist va beneficia si de sprijinul unor “aliati” puternici. Aceste structuri internationale pot fi, in schimb, rearanjate, reconfigurate de insusi Antihrist, ca o promisiune de instaurare a unei stapaniri cu adevarat drepte. In orice caz, este necesara prudenta in privinta interpretarii foarte precise a etapelor si metodelor concrete de realizare a “tainei faradelegii”, atunci cand nu ne bazam pe prorociile sfintilor, ci pe deductii si teorii]

Haideţi la revoluţia finală, generalizată, planetară, care va schimba lumea din temelii! Să ne eliberăm de tiranii ăştia! Greşeală fatală, tragică, faptă irecuperabilă, monstruoasă. Pe care o vom face! Este tragică, pentru că, prin răscolul acesta, nu vom scăpa de tirani, ci le vom presta gratis un uriaş serviciu. Le vom servi pe tavă focul revoluţiei care va mistui toate instrumentele devenite nefolositoare, numite mai sus, vom omorî milioane, poate zeci de milioane de oameni, vom pieri şi noi – nu asta vor şi elitele? – şi vom crea condiţiile prielnice pentru instaurarea o vreme a haosului, ce se va rezolva printr-un haos şi mai mare, al treilea război mondial, iar apoi, la cererea noastră, se va instala o nouă conducere mondială unică. Fireşte, formată din aceleaşi elite care acum ne conduc la dezastru! Practic, prin această revoluţie, prin urnirea unor forţe umane colosale în războiul civil, prin decimarea tuturor nucleelor de rezistenţă, elitele vor instala adevărata Nouă Ordine Mondială, ale cărei noi organisme-instrumente sunt constituite deja în secret. Este capul împărăţiei care creşte din tălăzuirea mulţimilor („apelor”, zice Apocalipsa). Se preconizează un sacrificiu imens de sânge pentru consolidarea tronului Satanei!

Aşadar, bine ne-ar prinde să luăm aminte şi să nu îndemnăm pe alţii la răzvrătire, să nu devenim revoluţionari, să nu ne războim, să nu fim vărsători de sânge, tălăzuitori de mânie şi violenţă în numele unei dreptăţi care îi aparţine lui Dumnezeu.

Oricât de îndreptăţiţi ar părea că suntem, noi nu ştim să facem dreptate, fiindcă suntem orbiţi de păcate şi avem puterile minţii şi ale inimii legate în laţurile diavolului. Să-l rugăm pe Dumnezeu să îndrepte lucrurile. Pentru creştinul ortodox modelul este Mântuitorul, pe El să-L urmăm, să împlinim cuvintele Lui de iubire, de pace, de răbdare din Evanghelie.

Veţi zice, dar El nu a luat un bici de ştreanguri, nu a răsturnat mesele negustorilor şi schimbătorilor de bani şi i-a fugărit din Templu? Asta nu e revoltă, nu e revoluţie, nu e mânie? Acum nu e la fel? Nicidecum! Ce spune Scriptura?

„Templul Meu, locaş de rugăciune se va chema pentru toate popoarele!” (Isaia 56, 7)

iar Domnul Iisus Hristos adaugă:

„Iar voi îl faceţi peşteră de tâlhari!” (Matei 21, 13).

Să nu ne amăgim! Ceea ce a făptuit Mântuitorul în Templul din Ierusalim nu trebuie înţeles la modul propriu, ca toate popoarele să vină acolo să se închine şi, de aceea, trebuie să fie păstrat curat, ci este o pildă pentru fiecare dintre noi. Sfântul Apostol Pavel ne tâlcuieşte această taină:

„Nu ştiţi, oare, că voi sunteţi templul lui Dumnezeu şi că Duhul lui Dumnezeu locuieşte în voi? De va strica cineva templul lui Dumnezeu, îl va strica Dumnezeu pe el, pentru că sfânt este templul lui Dumnezeu, care sunteţi voi” (I Cor. 3, 16-17).

Fiecare persoană, din fiecare popor, este templu al lui Dumnezeu. Dacă eu am preschimbat trupul meu, din templu al Duhului Sfânt, în peşteră de tâlhari, atunci vine Mântuitorul cu biciul, răstoarnă totul şi aruncă afară răul. Vine, dacă vreau eu şi dacă Îl primesc! Deci peştera întunecată sunt eu iar tâlharii – mânia, mândria, desfrânarea, lăcomia, minciuna, ura, slava deşartă, egoismul, hoţia, uciderea, violenţa şi toată banda lor de nelegiuiţi.

Vreau revoluţie? Să fie aceea duhovnicească, să mă revolt împotriva tâlharilor din inima mea, să arunc şerpii afară şi să le sfărâm capul, să asanez peştera pentru a redeveni locaş al Treimii Divine. Unde nu ar face aşa fiecare om din toate popoarele! Însă, pentru că am devenit toţi peşteri de tălhari, ne-a înşfăcat pe noi tâlharul cel mare şi a făcut din toată planeta o tavernă uriaşă de ucigaşi. Imitatorul lui Hristos, maimuţa şi papagalul care este Satana, a inversat lucrurile. Puterea mânioasă dată de Dumnezeu fiecărui om pentru a se lupta cu păcatele şi cu diavolii este dirijată în afară, îl pune pe fiecare să se lupte cu fratele lui, aţâţând războiul tuturor împotriva tuturor, homo homini lupus, mistica duhovnicească este preschimbată în mistica violenţei iar omul în demon.

Mai e nevoie să vă spun, nu-l urmaţi pe diavolul, oricare ar fi motivele-ispitiri, ci urmaţi-L pe Hristos?!”

*

Comentariu Razboi intru Cuvant

Nihilismul si anarhismul revolutionar ca fenomene duhovnicesti actuale

Editorialul dlui Ioan Enache a reamintit un foarte important document duhovnicesc – scrierea ”Nihilismul – o filosofie luciferica”, a celui care pe atunci era inca Eugen Rose, convertit american la ortodoxie, si care mai tarziu va deveni Parintele Seraphim Rose. Acest document este genul de incursiune duhovniceasca care comprima sensul istoriei contemporane la esenta si care identifica cu acuratete boala care dospeste in realitatea nevazuta a acestei lumi, explicand toate relele pe care le traim astazi, dar si deznodamantul tragic al acesteia. Este genul de lectura care cultiva discernamantul si merge dincolo de aparentele si aspectele facile in care se poate cadea atunci cand se abordeaza subiecte de genul ”noua ordine mondiala”.

E de ajuns lecturarea acestui document (ca si a oricarei alte scriituri in mod real duhovnicesti si ortodoxe) pentru a avea o imagine de ansamblu, panoramica si duhovniceasca, negreselnica, a cauzelor reale ce prefigureaza raul pe care il traim. De aceea intotdeauna sa ne amintim ca indreptarul de intelegere al vremurilor de pe urma care au si sosit sunt Scripturile si Predania, profetiile Sfintilor, si nu teoriile sau “dezvlauirile” produse de mintile omenesti – inevitabil limitate (cand nu sunt chiar interesate in amestecarea falsurilor cu adevarurile) si inevitabil impregnate de alt duh –  si perpetuate prin mijloace – unele – pur comerciale.

Despre aceasta, ar trebui sa ne amintim avertismentele eruditului, dar mai ales duhovnicescului autor (actualmente monah) al formidabilei si incomodei carti “Zeul tolerantei…”:

“Literatura ‘conspirativă’ actuală este atât de vastă încât cu greu poate cine­va, fără multă cercetare şi discernământ, să-şi dea seama care surse sunt demne de crezare şi care nu. Cert este căSfinţii sunt întotdeauna cea mai bună sursă de informare, ei grăindu-ne, ca şi profeţii Vechiului Testament, cuvântul Domnului, astăzi. Observând uneori această lipsă de echilibru şi informare la unii credin­cioşi, cei necredincioşi încep să se îndoiască de maturitatea acestora, ajungând chiar să-i dispreţuiască şi să se alieze concepţiei care crede că nu există nici un fel de conspiraţie. Şi cum principala tactică a diavolului este să-i facă pe oameni să creadă că el nu există, după aceeaşi tactică se scriu şi cărţile care condamnă orice fel de „teorie conspiraţionistă”. Unii dintre cei care sunt a-conspiraţionişti au ajuns la această atitudine şi fiindcă au obosit tot căutând să descoasă iţele încurcate ale ierarhiilor oculte. Neavând câteva principii de bază de discernere a duhurilor au preferat mai degrabă soluţia simplă a retragerii superior-dispreţuitoare din această luptă, cu adevărat grea”.

Nu trebuie să ne batem capul încercând să descoperim care dintre vrăjmaşii Domnului sunt mai furioşi sau mai influenţi, deoarece aceasta este o pierdere de timp. Dar nici nu putem să credem că aceştia nu există sau că nu luptă prin multe mijloace perfide, să denigreze învăţătura creştină, căci necunoscând vrăjmaşul el va amagi multe suflete, trimiţându-le în iad. O minimă cunoaştere a felului cum se mişca lucrurile în lume este importantă şi ea face parte din acea înţelepciune de sarpe (Mt. 10, 16) pe care omul lui Dumnezeu este dator să o dobândească.Dar ea trebuie să fie bazată mai întâi de toate pe cuvântul Domnului şi al Sfinţilor despre istorie şi desfăşurarea ei. De asemenea, cu precauţie şi mult discernământ pot fi folosiţi şi gânditorii ce analizează situaţia lumii, căci ei ne pot scuti uneori de pierderea de timp necesară pentru evaluarea unei situaţii actuale”.

Mai este insa nevoie de inca ceva – actualizarea acestei lecturi si aplicarea ei realitatilor pe care le traim in prezent, lucru pe care incearca sa il faca si autorul editorialului, la care ne-am ingaduit sa adaugam, aici, propriile noastre completari.

Raul esential care bantuie lumea noastra este nihilismul in diferitele sale stadii identificate. Unul din el este nihilismul distrugerii, evocat mai sus, un fel de stadiu agravant si violent al atitudinii negationiste fata de Dumnezeu si randuielile Sale.

Nihilismul este insa acompaniat, in opera sa de distrugere sistematica a lumii vechi, de anarhism – care poate fi rezumat astfel: nu exista ordine. De ce se ajunge insa la astfel de stadii avansate de boala? Am dori aici sa subliniem un fenomen foarte tragic si exponential care se manifesta cu putere mai cu seama in zilele noastre, in prezentul pe care il traim: adoptarea pe scara larga a duhului nihilismului si anarhiei, a vointei de distrugere si de putere, chiar de catre cei alesi, dupa cuvantul Evangheliei. Asa se intampla atunci cand reactionarul devine, la randul sau, revolutionar. Prin definitie, reactionarul (conservatorul, iubitorul de traditie), este diametral opus revolutionarului, caci doreste doar o restaurare, o revenire la fire si la randuiala care se savarseste, ca in Biblie, prin pocainta reala a oamenilor, printr-o prefacere launtrica. Cand, insa, adopta duhul si mijloacele revolutionare, punand accentul pe actiunile exterioare, reactionarul ramane doar in aparenta atasat traditiei, el devenind, de fapt, doar un ideolog voluntarist.

Intr-adevar, forta de hipnoza a acestui duh si puterea sa patrunzatoare (un parinte spunea ca raul are o putere de penetrare mult superioara binelui in zilele noastre) au facut ca el sa nu se manifeste doar in tabara usor de recunoscut a contestatarilor fatisi a lui Dumnezeu si a randuielilor Sale, ci chiar in interiorul Bisericii. Lucrul nu este o noutate istorica. Pe teren politic si social, miscarile fasciste si naziste ale secolului trecut au reprezentat tocmai acest fenomen de adoptare a duhului revolutionar, nihilist, de catre ”dreapta” politica. Revolutia, activismul militant, vitalismul, fanatismul, prigoana, totalitarismul, teroarea, toate acestea apartineau Revolutiei Franceze, iacobinismului, Comunei din Paris, comunismului sovietic. Ele erau ”marca inregistrata” a stangii, fatis luptatoare fata de Dumnezeu si Biserica. Tulburarea majora a sec. XIX a facut insa ca toate cele enumerate mai sus, componente ale duhului nihlismului si ale anarhiei, sa se transfere inspre partea conservatoare, spre partea asa-zis traditionalista a societatii, ceea ce reprezenta insa tocmai o tradare a traditiei si a conservatorismului real. De ce se intampla acest lucru?

Pentru ca nihlismul ”nu este ceva impus de afara sau de sus”; pentru ca istoria nihilista…

”si-a extras sevele dintr-un teren nihilist care a fost multa vreme pregatit in sufletele oamenilor. Toate evenimentele cumplite ale secolului nostru au izvorat dintr-un nihilism al locului comun, dintr-un nihlism cotidian care se descopera vietii, in gandirea si aspiratia oamenilor” (Eugene Rose).

Unul din semnele acestui nihilism sunt, pe langa evidenta filosofie materialista si ateista, o teribila tendinta de simplificare: aflam din cartea citata ca inca din sec. XIX Jacob Burkhard prevedea

”aparitia unei epoci a dictatorilor care vor fi teribilii simplificatori. Prin Lenin si Stalin, Hitler si Mussolini, cu solutiile lor radical de simple pentru cele mai complexe probleme, implinirea acestei previziuni si-a pus inceputurile in domeniul politic. ”Simplificarea” nihilista poate fi vazuta mai profund in prestigiul universal acordat astazi ordinii inferioare a cunoasterii, celei stiintifice, ca si ideilor simpliste ale unor oameni ca Marx, Freud si Darwin (…).”

Existenta acestei ”teribile simplificari” ideologice, propagandistice, a realitatii, era insa perceputa ca un proces de convertire religioasa:

”cele mai multe elemente ale acestui weltanschauung primitiv sunt impartasite astazi de mase, mai ales de tineri, care se simt ”iluminati” si ”eliberati”(…).”

Aplicat realitatilor pe care le traim astazi, in Biserica, observam cu ingrijorare cum tot mai mult suntem ispititi de un duh al nihilismului mascat sub camuflajul cel mai reusit posibil – intocmai al dusmanului sau de moarte – Adevarul. Nu se putea gasi alta lucrare mai diavoleasca de inselare decat insinuarea perversa a acestui duh sub hainele marturisirii si ale ortodoxiei.

Lucrul este mult usurat datorita noului mediu in care traim astazi: mediul in care virtualitatea realitatii nevazute duhovnicesti este inlocuita de virtualitatea realitatii nevazute a internetului. Asa cum spuneam si in alta parte, asistam la o alarmanta transferare a vietii noastre – inclusiv duhovnicesti – in sfera internetului, care devine sfera determinanta pentru viata reala pe care o traim. Pe baza  informatiilor vehiculate aici, care circula “viral” (vezi, de pilda, acest experiment mediatic recent, extrem de relevant!), intr-o cascada necontrolata ce se ia ca reper pe sine insasi, intr-un cerc inchis, ajungem, de pilda, sa catalogam oameni, duhovnici, ierarhi, sa luam decizii capitale de viata si moarte, sa urâm si veneram colectiv, sa ne fanatizam si ne inregimentam, sa actionam sau… sa ne dam iluzia imbatatoare ca o facem.

Astfel, asa cum in secolele trecute cugetarea cumpanita si rationala era inlocuita de gandirea saracita a ideologiilor simplificatorii, asa, in prezent, gandirea provenita in principal din “abisalul” virtual al internetului inlocuieste cugetarea rationala, vie, cumpanita, barbateasca si personala a omului intreg, duhovnicesc.

Mai departe: acest mediu virtual este ideal pentru raspandirea curentelor care, la problemele atat de complexe pe care astazi le traim ca Biserica, vin cu clisee si stereotipuri ”teribil de simplificatorii” care reprezinta, insa, pentru multi, o pastişare si o deturnare a procesului de ”iluminare” si ”eliberare” reprezentat de o convertire reala si de o credinta autentica. Ideologiile fascizante, la vremea lor, abundau de o mitologie revansarda si autosuficienta, falsificand o serie de realitati, transformandu-le in fantasmagorie, in cliseu propagandistic ce ”explica” schematic absolut orice aspect al realitatii.

Astfel, se ajunge ca in iluminism (ce ironie) sau, mai degraba ca in ereziile gnostice ale primelor veacuri (se stie: gnosticismul privilegia o cunoastere iluminatorie secreta, ezoterica), sa se creada ca cei care sunt facuti partasi acestor explicatii de factura ideologica, ar avea, astfel, accesul privilegiat la detinerea unor “chei” secrete, doar de putini stiute, anume nu de catre cei mai imbunatatiti si mai traitori, mai cercati in experientele razboiului nevazut, ci de catre cei ”informati”, care sunt astfel iluminati de o cunoastere superioara omului de rand sau simplului credincios. Credincios care nu stie, bietul de el, decat Evanghelia si Psaltirea, avand insa un bun simt care il ajuta sa descopere pe Dumnezeu dar si lucrarea diavolului in nuantele atat de complicate ale vietii de zi cu zi. Aceasta iluzie a cunoasterii ”eliberatorii”, a descoperirii tutoror ”secretelor” si a ”conspiratiilor” da si iluzia propriei importanţe – caci, nu-i asa, crestem putin in proprii nostri ochi atunci cand ni se pare ca am aflat deja o multime de… lucruri capitale pentru lume. Mai putin si pentru vindecarea si mantuirea sufletelor noastre reci, impietrite si bantuite de talharii necuratiilor care spurca templul Duhului Sfant din noi….

Alaturi de ispita gnostica, exista insa si ispita maniheista – alta erezie a primelor veacuri. Maniheii imparteau in mod gresit lumea in bine si rau – nu exista realitate intermediara pentru ei, nu existau lucruri complexe. Tot ce era trup era coruptie si satanic. La fel si astazi, observam un reductionism prin care lucrurile complexe, care necesita discernamant, privire duhovniceasca, efort de gandire, uneori o cunoastere istorica profunda si onesta, contexualizare onesta a faptelor, cercetare atenta a informatiilor, a probelor, apel la gandirea si metodele Sfintilor Parinti si, nu in ultimul rand,… sfatuire bisericeasca, binecuvantare si… multa rabdare si rugaciune (dar oare astazi cine mai se mai roaga inainte sa se arunce sau sa primeasca o defaimare aruncata asupra cuiva?), – aceste lucruri sunt pur si simplu extirpate din procesul launtric, ca intr-o operatie de lobotomizare a creierului, apelandu-se in schimb la adoptarea schemelor facile si stereotipe de judecare – inchizitoriala – a lumii si a oamenilor.

In fine, rezultatul acestor ”teribile simplificari” este un activism militant care se incadreaza si el la nihlismul distrugerii, nihilismul revolutionar. ”Nelinistea interioara” care ne bantuie nu se poate asunde de ochii constiintei decat printr-o fervoare mistica a militantismului, decat printr-o anulare a propriei personalitati intr-o colectivitate (fie ea si virtuala) condusa de un lider-guru. O anulare prin supra-activitate, a “omului launtric“, a persoanei din noi, prin aruncarea de sine in fanatism si manifestare violenta – fie verbala, fie fizica.

Ca exemplu graitor pentru procesul despre care vorbim este imaginea inregistrata a staretului manastirii athonite zelotiste si schismatice Esfigmenu (foarte laudata de stilisti, dar si de razvratitii simpatizanti ai stilismului si de fanaticii de la noi) care urla din toti porii fapturii sale, nedeosebindu-se decat prin vesminte de un lider de guerilla comunista, slogane instigatoare in fata masei de oameni (in treacat fie spus, astfel de manifestari nu fac decat sa deserveasca profund cauzei anti-supravghere electronica din Grecia, in care sunt angrenate, altminteri, personalitati duhovnicesti din cele mai credibile si ierarhi care s-au delimitat explicit de atitudinile zelotist-extremiste – a se vedea aici si aici). In fata acestui discurs revolutionar socant, se cuvin cateva intrebari de bun simt: oare asa propovaduiau Apostolii? Asa a predicat Petru de a convertit cinci mii de evrei? Asa a predicat Apostolul Pavel in Agora? Asa a propovaduit Hristos pe munte? Acestia au convertit mii si mii de necredinciosi, de uratori si vrajmasi ai lui Dumnezeu, printr-un cuvant strapungator care a intors oamenii la pocainta si la cunoasterea de sine. Unde poate duce insa acest urlet de stadion, nu pentru necredinciosi (acestia se vor fi smintit demult), ci chiar pentru cei prezenti, pentru credinciosi? Care dintre ei s-a strapuns la inima si s-a cunoscut pe sine si pe Dumnezeu? Sau, pasamite, nu avem nevoie, noi, ”cei alesi”? Nu cumva acesta a fost ”discursul” lui Barabas, zelotul impotrivitor al romanilor, evidentiat si pus inainte de farisei pentru a insela oamenii si a cadea in minciuna propagandistica ca Iisus Hristos este calcatorul legii lor ”strabune”? Si oamenii, cuprinsi de betia sangelui, s-au lasat inselati…

Un astfel de ”discurs” de tribuna nu poate duce decat la infierbantarea sangelui, la iesirea din minti, la o stare paroxistica in care “mucenicia”, pana la urma, se va transforma in mucenicirea celorlalti si in practica tortionara. Caci cu astfel de oameni nu e de glumit – ori esti cu ei, ori, daca nu, esti cu siguranta un “tradator”, un “dusman al poporului”, un “deviationist” bun de lapidat (sau macar de executat verbal si colectiv) de catre vigilentii noi “comisari” ai corectitudinii ortodoxiste sau de catre “justitiarii” mercenari imbracati in haina neagra… sau verde. Si da, sa nu ne amagim, unii dintre acestia chiar o vor putea face si fizic, daca vor avea prilejul, actionand intr-o completa intunecare a mintii, ”nestiind ce fac” si crezand ca, ucigand pe fratele (fie cu vorba, fie cu blestemul, fie cu pumnul, fie cu “sabia”), ”aduc slava lui Dumnezeu”.

Iata trista ironie, pe care si altadata o mai notam: urand din toti rarunchii pe ”jidovi” si pe masoni, sa ajungi intruchiparea perfecta a duhului nihilist…

Fie ca Sfintii Parinti si luminatori ai acestui veac intunecat sa ne daruiasca cuget barbatesc si inima de mama pentru a infrunta inselaciunile duhului nihilist, in orice forma s-ar manifesta acesta!

Alte legaturi:


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Mari duhovnici, preoti si invatatori, Meditatii duhovnicesti, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Parintele Serafim Rose, Portile Iadului, Razboiul nevazut, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

67 Commentarii la “DUHUL NIHILIST SI “MISTICA” REVOLUTIEI – marile ispite ale crestinului de azi

<< Pagina 1 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Iertati!
    …”o revenire la fire si la randuiala care se savarseste, ca in Biblie, prin pocainta reala a oamenilor, printr-o prefacere launtrica.”

    Pentru aceasta “revenire” va cautam si va citim postarile multumind.
    E atata lucrare cu “inima de mama” ca ne stricam rau daca vom continua sa ne prefacem ca nu vedem!
    Sa nu va raneasca tacerea noastra! Va auzim si uneori doar suspinam! Si plansul nostru inca nu trece de ecran ca scrierile voastre!

    Mana Domnului e cea calda, dragostea e cu blandete, durerea e cu vindecare, rana de acum cu mangaiere viitoare…stiti mai bine…

  2. Intr-adevar, Mantuitorul a rasturnat mesele schimbatorilor de bani si ale negustorilor si i-a pus pe fuga. A facut acest lucru fiind in casa Tatalui Sau, in casa Sa. Oare cate nedreptati si talharii a vazut in trecerea Sa pe acest pamant? Dar nicaieri nu s-a oprit sa indrepte aceste lucruri asa cum a facut-o in Templu, unde era Stapan.
    Noi straini si pribegi fiind pe acest pamant nu avem autoritatea si nici puterea sa ne atingem de nimic ce face parte din randuiala acestei lumi. Noi nu avem nimic aici ce ne ar pute apartine, deci schimba.

    Si inca o observatie…..s-a ajuns ca se vorbeste mai mult de antihrist decat de Hristos. Sa nu ne lasam astfel inselati, pentru ca numai insasi pronunatrea numelui acestuia ne produce tulburare in suflete.

  3. Văd cu mirare că SACSIV face campanie îndârjită împotriva lui Danion Vasile. Nu zic ca nu e corect ce scrie, însă mi se pare că e, în același timp, și perfect ipocrit. Pentru că îmi aduc aminte foarte bine (mă interesa la maxim controversa pe tema calendarului stârnită de Danion) că blogul SACSIV a promovat intens turneul de conferințe și l-a apărat pe teolog chiar și atunci când deja se dusese buhul despre propovăduirea lui pro-stilistă din Ardeal. Și am vazut că nu sunt singurul care își aduce aminte despre asta: http://saccsiv.wordpress.com/2011/02/16/danion-vasile-a-indemnat-crestini-sa-plece-din-bor-ii-cer-sa-arate-public-ca-%E2%80%9Cargumentele%E2%80%9D-pe-care-le-a-folosit-sunt-inselari/#comment-68679

    Ba, mai mult, când au apărut primele înregistări audio cu Danion vorbind pro-stilist, nu SACSIV a dat, ca să se lămurească lumea. Doar pe aici și cred ca pe la Roncea am mai găsit câte ceva. Iar acum citesc că el, de fapt, știa demult cum stă treaba, că era edificat cu privire la intențiile declarate (în spațiu privat) ale lui Danion de trecere la stiliști. Pai nu e cam mare tupeul? Sună ca un auto-denunț ăsta, mai degrabă… Adică îl acoperi când situația era cu adevărat la limită, și când e jos, dai în el? Ce să înțeleg de aici, că SACSIV, dacă Danion ar fi avut succes, ar fi tăcut din gură și l-ar fi urmat?

    Nu știu de ce, dar tare rău îmi miroase ”afacerea” asta… Poate mi se pare mie. Vă întreb și pe frățiile voastre ce părere aveți. Să nu o luați ca pe o ispitire, am văzut că sunt multe conflicte cu SACSIV și nu aș vrea să provoc cine știe ce, dar, având în vedere că sunteți mai în temă cu scandalul de anul trecut, m-am gândit să vă întreb.

  4. Îmi cer iertare, acum am observat ca mai este cineva care semneaza Marian aici. Am pus Marian2 ca să nu fie cumva confuzii. Poate modificați și la primul comentariu, multumesc.

  5. Doamne ajuta!

    Stie cineva daca revista Credinta Ortodxa are un nou site? Cel vechi nu mai este accesibil. Multumesc.

  6. @ Lavinia:

    Nu stim sa aiba alt site.

  7. Nu sunt de acord cu “spiritul revolutionar” pentru ca am inteles demult cum este amorsat si ,in mare,la ce foloseste.Adica ,spus in mod simplu,sa se inlocuiasca raul prin mai rau,bubuind aici,colo ,pana ce tot pamantul se umfla de pocnitori si musai trebuie sa apara o “emanatie”.
    Si,totusi,mai sunt si alte mijloace de lupta,nu neaparat “revolutionare”.
    Nu trebuie sa cadem in capcana dracilor,bun,hai sa ne umplem inima de ravna pentru Domnul ! Hai sa ne rugam mai mult,cu totii,impreuna !
    Stim ca la noi exista obiceiul ca atunci cand este seceta si mor vitele si oamenii de foame si de sete,toata asezarea, cu preotul in frunte, iese cu icoane sfinte si se roaga lui Dumnezeu pentru mila si ajutor.
    Nu cred ca Dumnezeu uraste aceasta “fierbinteala”,care nu omoara pe nimeni,nu face rau si nu distruge nimic.Romania se afla de multi ani intr-un pericol mai mare decat al secetelor,dar n-am iesit sa ne rugam cu totii,cu pastorii nostri in frunte si nu neaparat in Bucuresti, caci ne putem ruga in orice loc.In Biserica se face rugaciunea cea de obste si pe timp de pace,acesta este ceas de cumpana si de mare primejdie pentru neamul nostru.
    Nu trebuie sa ne umplem de fierbinteala revolutionara,insa trebuie sa avem totusi o demnitate crestina si un curaj si o barbatie crestina.
    Atunci,de ce mai avem in Sfanta Carte exemplul Macabeilor ?

  8. @ GeluS:

    De acord cu tine acum.

  9. @ Marian2:

    Ai dreptate, dar nu intru totul, cred. E mult de comentat si de dezvoltat, dar nu avem resursele la ora asta, dupa o zi grea, care vine dupa altele tot asa… Gasiti pe site inregistrarile si postarile noastre pe tema Danion, la pagina de Stiri, cu un simplu search. Acum, intr-adevar, unii au cam uitat. Asta este. Pana atunci, poate comenteaza alti cititori.

  10. Ce ne facem cu atâţia care, pentru a înşela mulimile, adoptă eticheta de “dreapta”, “de “conservator”, mergând până a se bate cu creştinismul lor afişat a fi “ultrapravoslavnic” dar, luându-le puţin la puricat ideile, se constată că în spatele cuvintelor lor frumos aduse din condei se ascunde cel mai radical bolşevism? Ce ne facem că la noi aceşti “creştini” aplaudă din tot sufletul asuprirea bătrânilor (problema pensiilor), lichidarea bolnavilor (închiderea spitalelor), distrugerea instituţiilor naţionale (Senatul, Armata), destrămarea familiei (prohomosexualitatea afişată prin unele mijloace de presă ce se pretind de dreapta, cererile de legalizare a “drogurilor uşoare”, sau de permitere a prostituţiei)?

  11. @ Marian 2 si altii posibil interesati:

    Iata articolele noastre despre sminteala de anul trecut facuta de fratele nostru Danion, a carui intoarcere SINCERA o dorim si acum:

    Revista blogurilor in cazul smintelii provocate de Danion Vasile prin conferintele sale pe problema calendarului. MAI MULTE INREGISTRARI AUDIO SI VIDEO SI PRIMELE NOASTRE COMENTARII (7 aprilie 2010)

    Inainte de a incheia subiectul, e nevoie inca de unele observatii si lamuriri pe marginea apologiei stiliste facute de fratele Danion Vasile (1) (14 aprilie 2010)

    UPDATE: Cine sunt “catacombnicii” recomandati de Danion Vasile? (14 aprilie 2010)

    MARTURIA PARINTELUI EFTIMIE MITRA DE LA SCHITUL HUTA (Bihor) despre sminteala creata la Oradea de teologul Danion Vasile si despre reactia Parintelui Iustin Parvu (19 aprilie 2010)

    Danion se intoarce… cu noi ispitiri spre schisma (6 iunie 2010)

    Ieromonahul Metodie de la Optina raspunde despre LUCRAREA DIABOLICA A SCHISMEI IN BISERICA si despre ideile stilistului VLADIMIR MOSS si ale sustinatorului si editorului sau român, Danion Vasile: “CRED CU TARIE CA TOATA ACEASTA MISCARE ESTE DECLANSATA DE CATRE FORTELE ASCUNSE ANTI-CRESTINE, CARE SUNT AVIDE DE A SUBMINA BISERICA. DUSMANUL VINE SI DIN DREAPTA!” (31 august 2010)

    PRIMA “TAIETURA” STILISTA IN TRUPUL BISERICII DE DUPA INFIINTAREA B.O.S.V. Adevaratele motive ale plecarii in Grecia a parintelui Nichita de la Brancoveni. “Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte…” (4 oct. 2010)

    Unde scriam, la punctul: O dezinformare. Roadele propagandei pro-stiliste

    PS: Mai nou, teologul Danion Vasile face si el o “marturisire de credinta” in care afirma ca se afla in BOR, deoarece se impartaseste la biserici ce tin de jurisdictia acesteia. Insa niciodata nu a fost contestat acest lucru, cel putin nu de catre noi. Din pacate, teologul nu se dezice public si nu se pocaieste de afirmatiile smintitoare pe care le-a facut cu privire la apostazia BOR, cu privire la conceptia stranie ce o are asupra validitatii Tainelor (in jurisdictiile cu episcopi ecumenisti el considera ca nu ar fi valide), cu privire la anatema sub care ne-am afla, cu privire la dorinta exprimata explicit de a nu-l mai prinde urmatorul Craciun tot “pe nou”, la “minciunile” parintelui Cleopa, la “sfintenia” lui Glicherie al slatioristilor si cu privire la multe alte atitudini ale domniei sale care au bucurat mult tabara schismatica de la noi. Nici nu scoate de pe blogul sau referirile la “singura biserica adevarata” ca fiind cea de la Slatioara sau amenintarile de tipul:

    “Şi ar trebui [ca BOR] să iasă din CMB, înainte ca iubitorii de adevăr să părăsească staulul BOR…”

    Fara aceste deziceri si clarificari punctuale si fara o atitudine clara referitoare la actul parintelui Nicihita Pascan, nu putem avea incredere in “marturisirea” sa si avem toate temeiurile sa ne temem de o strategie de refacere a imaginii si de “relaxare”, de “tranchilizare” a publicului, pe care o mai incercase si anul trecut, exact in aceeasi perioada, pentru a putea relua apoi, in primavara, ofensiva pro-stilista mult mai fatis si eficace.


    Manastirea Putna da “o replica necesara” fata de propaganda stilista mascata din Biserica noastra si fata de raspandirea unor falsuri despre staretul Iachint
    (28 octombrie 2010)

  12. @ marian2:

    Pentru că îmi aduc aminte foarte bine (mă interesa la maxim controversa pe tema calendarului stârnită de Danion) că blogul SACSIV a promovat intens turneul de conferințe

    Da, asta ne amintim si noi. Si pare-ni-se ca in chiar cartea care se lanseaza acum sunt adunate o multime de “marturii” care au venit ca si comentarii pe blogul sau, citate ca atare. Desi acum ne spune ca inca de atunci stia cum gandeste, ce face si ce urmareste Danion. Sunt inca mult mai multe de zis apropo de asta, dar chiar nu e timp si nu stim daca foloseste cuiva…

    Ce să înțeleg de aici, că SACSIV, dacă Danion ar fi avut succes, ar fi tăcut din gură și l-ar fi urmat?

    Nu, nu credem asta. Si nu e crestineste sa facem procese de intentie si sa emitem banuieli fara temei.

    l-a apărat pe teolog chiar și atunci când deja se dusese buhul despre propovăduirea lui pro-stilistă din Ardeal.

    E exagerat sa spui ca Saccsiv l-a aparat prea mult pe Danion (apropo si de ce spune acel comentator de la linkul furnizat – nu stim despre ce era vorba), in orice caz este corect sa spunem ca, incepand din aprilie anul trecut:

    1. s-a delimitat de ideile stiliste;

    2. a spus ca nu vrea sa opteze sa intre in nicio tabara, ci voia sa ramana neutru, deplangand ceea ce credea a fi dezbinarea dintre Danion si noi, pe care ne aseza pe acelasi nivel;

    3. nu l-a considerat pe Danion un ‘activist’ al calendarului vechi …

    … Desi asta era atunci mai mult decat evident deja din inregistrari. Iar dupa dezvaluirile sale de acum, chiar stia mai multe, personal, din 2009, aratand acum ca facuse presiuni serioase asupra lui sa-l scoata din BOR. Da, atunci e legitim sa te intrebi de ce nu le-a spus atunci, cand era si cazul? Acum, dupa 1 an, cam brusc, si-a amintit de ele si, destul de tarziu, le-a “denuntat”, desfiintandu-si moral (deci nu doar ca afirmatii si fapte) fostul prieten, datorita caruia, totusi – uita sa spuna – a si ajuns sa fie cunoscut. In fine, nu e prima oara cand asistam la astfel de rasturnari si nici cea mai grava. Le-am trait pe pielea noastra, nu ne mira…

    Noi am interpretat atitudinea sa de atunci ca pe o marinimie de a nu ataca pe cel care ti-a facut bine, chiar cand greseste, ci de a-l acoperi si a-l justifica, insa acum, in lumina atacurilor la persoana pe care le face, cam din senin, pana sa mai fi apucat Danion sa faca iarasi ceva (preventiv?!), ni se pare ciudata toata povestea.

    Deci iata ce scria pe 9 aprilie:

    Desi am fost rugat de ambele tabere sa ma implic, NU O VOI FACE. In primul rand deoarece nu vreau sa devin ca ei. In al doilea rand deoarece consider ca talantii mei sunt altii si ma stradui sa-i inmultesc. Ceea ce fac, se vede in acest blog si se va vedea in viitoarea carte si in viitorul documentar. Majoritatea cititorilor mei sunt incepatori. Dau slava bunului Dumnezeu, caci mi-au scris sute dintre ei multumindu-mi ca i-am trezit si le-am aratat solutia: ORTODOXIA. Dar nu mie trebuie sa-mi multumeasca, ci Lui. Eu sunt doar o sluga netrebnica, un pacatos ce se straduie sa urce scara. Mai departe, ei trebuie sa mearga pe calea crestinului adevarat, precum am aratat mai sus, si sa citeasca cartile fundamentale: Sfanta Scriptura si cele ale Sfintilor Parinti. Ma intristeaza insa ca se intalnesc in drumul lor cu HABAUCEALA calendar vechi-nou, subiect ce deja m-a obosit foarte tare. Si ma gandesc foarte serios daca pe viitor sa mai vorbesc despre el. Oricum, cele ce le-am scris in acest comentariu le voi detalia intr-un mai amplu articol si voi mai vedea pe urma ce hotarare voi lua, dupa ce ma voi ruga bunul Dumnezeu sa ma invete ce sa fac si in aceasta chestiune.

    Parerea mea e ca Danion Vasile si pe cei de la RAZBOI INTRU CUVANT nu sunt activisti sau nu inca. Ii consider fratii mei si ii iubesc si ma rog zilnic pentru ei. Si cred ca si ei inca ma mai considera la fel. Si sunt foarte trist ca sunt in tabere diferite sau mai bine spus, care mai mult par diferite. Au dusmani si prigonitori comuni, dar ei sunt separati … Iar eu sunt la mijloc si nu stiu cum sa mai fac, ca sa fie bine. Fiecare, din ravna face ceea ce face si nu din ticalosie si nu este nici unul sluga SISTEMULUI.

    (Intre timp si-a schimbat radical parerile despre toti si a renuntat complet la atitudinile pacifiste si duhovnicesti)

    Asta vine totusi dupa ce publicase postarile (29 si 30 martie):

    Se solicita INREGISTRAREA conferintei lui DANION VASILE de la Oradea

    DANION VASILE: Un răspuns la atacurile legate de aşa-zisa „propagandă stilistă”

    [ Deci mai degraba credem ca initial a avut o atitudine precauta si de espectativa, cel putin pana in iunie 2010, cand, dupa un articol al lui Danion de pe blogul sau legat de iesirea BOR din Consiliul Mondial al Bisericilor, i-a adresat o colectie de “intrebari la care DV trebuie sa raspunda”. ]

    Asadar ei au solicitat acele inregistrari, noi am facut rost de ele, partial audio, partial si video, le-am publicat pe site din aprilie, chiar cu extrase relevante si transcrise (vezi linkurile de mai sus), dar, din cate ne amintim, NIMENI nu le-a mai preluat. Fiindca nu mai convenea! Pai si atunci de ce s-a trambitat atat de mult ca se cautau? Pentru ca acum, subit, “sa se descopere America” (de fapt numai o mica, mica parte din ea), ca sa nu se recunoasca faptul ca tot ce se spune acum era PUBLIC, pe Razboi intru Cuvant, inca de acum 10 luni! In fine, mai bine tarziu decat niciodata, dar… nu asa, nu in duhul asta si nu cu metode care miros, intr-adevar, a interes strategic, a vendeta personala si atata tot. Suntem obisnuiti.

    Mai mult, atunci a existat si marturia publica a parintelui Eftimie Mitra, pe care, iarasi nu a preuat-o nimeni, desi era o marturie puternica si de necontestat a cuiva caruia Danion chiar ii propusese iesirea din BOR si-i recomandase explicit unde sa se duca!

    In alta ordine de idei, noi nu avem informatii secrete despre “ce mai pregateste Danion”, daca pregateste sau nu ceva. Am tot nadajduit ca s-a retras si ca a invatat ceva din ce a facut, chiar daca nu are si taria sa iasa public sa recunoasca ce a gresit si cat rau a facut. Ne-am vazut intamplator la o lansare de carte din toamna si a venit sa ne stranga mana in semn de salut, ceea ce e un semn ca macar om si crestin a ramas. Are oricand sansa de a se intoarce si trebuie ajutat, de cine poate, iar nu ingropat mai tare. Daca o ia iarasi razna, iarasi o sa avertizam, o sa semnalam.

    Daca insa iese din nou public, precum anunta, ca un vajnic luptator pentru sfintii inchisorilor, fara sa retracteze tot ce a spus anul trecut, atunci este clar ca doar se foloseste de aceasta tema pentru alte scopuri. Normal ar fi ca, fara aceasta pocainta si dezicere explicita, sa nu mai indrazneasca sa vorbeasca in public, dupa tot scandalul stilist de anul trecut.

    Si acum, poate e cazul sa revenim din aceasta divagatie de la subiect… Daca si numai daca se mai doreste a se discuta, facem un articol aparte.

  13. Pingback: Razboi întru Cuvânt » ARTICOLELE SAPTAMANII (2): “Acordul cu FMI: bilant dramatic” – de Ilie Serbanescu
  14. Pingback: Razboi întru Cuvânt » SFINTI IN ACTUALITATE: SANDU TUDOR (viitorul parinte martir Daniil): “Tot cel umil si sarac trebuie sa plateasca gloaba…”
  15. Inteleg ca la manifestatia din Grecia s-a facut referire si la Parintele Iustin Parvu. Nu cred ca Parintele nostru drag este de acord cu astfel de manifestari. Exemplul sau de marturisire ortodoxa il vedem in faptele si cuvintele sale.

  16. @ ioana:

    Nu e de mirare. Mereu raul se catara pe imaginea binelui ca sa-si faca reclama si sa-si inalte soclul… E prima oara cand cineva se foloseste de numele si de imaginea sa? De la inceput s-a facut si se face asta, cu nerusinare, fara scrupule… Din toate directiile! Apropo de Danion, nu ne amintim cine pretindea ca vorbeste despre calendar cu aceeasi binecuvantare a parintelui Iustin, “garantata” de purtarea unei cruci, zice-se, primita de la Batranul duhovnic? La noi n-au iesit istericii, nou-dreptacii, neo-securistii deveniti apoi cavaleri de Malta, yoghinii de la MISA, si atatia altii, scandand numele parintelui Iustin? N-au incercat si incearca atatea si atatea in numele sau, falsii ucenici al caror interes “poarta fesul”?

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/09/16/cuvantul-parintelui-pustnic-proclu-despre-ispitele-grele-ale-lumii-si-ale-bisericii-de-astazi-cum-va-fi-sfarsitul-lumii-si-ce-avem-noi-de-facut-fara-sfatul-duhovnicului-sa-nu-faca-niciun-pas-ca/

  17. Revista “Credinta ortodoxa” apare cu binecuvantarea Prea Sfintitului Galaction si asta deoarece in Arhiepiscopia Romanului si Bacaului se practica politica ascunderii luminii sub obroc.Pe langa linia echilibrata a acestei publicatii(vezi ecumenism sau cip), din paginile ei te izbeste un puternic duh misionar.Lor le datorez insasi existenta mea ca si ortodox practicant,familia de care ma bucur,intr-un cuvant le datorez totul.
    Domnul sa le rasplateasca osteneala!

  18. admin,
    nu am vrut sa amintesc de Danion, pt. ca sa nu mai rascolesc trecutul.
    Mie mi-a transmis anul trecut in iunie Parintele Iustin, in mod foarte clar: nu mergeti dupa Danion si K.K. pt ca in spatele lor se ascund duhurile necurate.
    Si aceaste cuvinte ale Parintelui Proclu cu “interesul poarta fesul” mi-au ramas in minte. Si, da, cu amaraciune vad si eu cum este folosit numele Parintelui Iustin de oameni care nu au nimic in comun cu duhul Parintelui.
    Ma intreb, cum este posibil sa te crezi urmator al lui Hristos si sa instigi la revolta?

  19. excelent articol! multumim!

  20. Se cuvine a porni la luptă, însă la lupta pentru mântuire… a noastră, a celor dragi nouă şi a lumii, şi, cu armele pe care Însuşi Mântuitorul ni le-a dăruit (căci doar El este Calea, Adevărul şi Viaţa): postul, rugăciunea, mărturisirea şi răstignirea. Oricine va lua alte arme, indifernt de crezul lui, înşelat este.

  21. Referitor la Saccsiv, cred ca cel mai bine i se potrivesc aceste cuvinte:

    „Pai e limpede că-i ortodox, dar oare este creştin?”

    Propovăduind ortodoxia lăuntrică a inimii, Părintele Serafim atrăgea atenţia asupra calculului şi atitudinii critice. El socotea că această ispită ţine de urmarea înţelepciunii de afară.
    „Uneori”, spunea el, „zelul nostru pentru Ortodoxie poate fi atât de exagerat, încât ne duce la situaţii similare cu cea care a făcut-o pe o bătrână rusoaică să remarce referitor la un entuziasm convertit american: „Pai e limpede că-i ortodox, dar oare este creştin?”.
    A fi ortodox dar nu creştin, este o stare care în limbajul creştin are un nume aparte: înseamnă a fi un fariseu, a fi atât de prins de litera legiuirilor bisericeşti, încât să pierzi duhul care le dă viaţa, duhul adevăratului creştinism.”

    ——–

    Cum se ajunge la cele de mai sus, ne spune tot Parintele Serafim Rose: „Durerea inimii, graniţa care-i desparte pe convertiţii nebuni şi pe ortodocşii nepăsători, de adevăraţii nevoitori”

    „Părintele Serafim credea că fără străpungerea inimii şi zdrobirea lăuntrică născută din durerea inimii, convertiţii rămân la nivel orizontal, examinând tot ce ţine de Ortodoxie după părerile lor personale şi încrezându-se în greşitele concluzii ale minţilor lor logice.”

    ——–

    Si pentru ca fiecare dintre noi putem ajunge asa, sa ne amintim ca: „Fiecare din noi este potenţial un Iuda”

    „În 1982, cam cu jumătate de an înainte de moartea sa, Părintele Serafim a vorbit din nou despre primejdia de a lăsa părerea noastră să-L umbrească pe Dumnezeu şi voia Sa pentru vieţile noastre. Era Miercurea Mare, ziua în care Biserica pomeneşte trădarea lui Hristos de către Iuda; şi Părintele Serafim a ţinut o predică despre felul în care „inima săracă” a lui Iuda, ascunzându-se în spatele unei măşti a cinstei, i-a prilejuit să-L predea pe Dumnezeu pentru răstignire pe cruce. După ce a citit pasajul indicat în cap. 26 al Sf. Matei, Părintele Serafim a început:

    În acest pasaj al Scripturii, citim cum, pe când Domnul nostru se pregătea pentru patima Sa, s-a apropiat de El o femeie şi L-a uns cu mir de mare preţ; şi este foarte mişcător cum Domnul nostru a primit asemenea iubire de la oameni simpli. Dar în acelaşi timp Iuda – unul dintre cei doisprezece care erau cu El – a privit această faptă şi ceva în inima lui s-a schimbat. Acesta a fost în mod evident ‘ultimul fir de pai’, pentru că Iuda era cel ce a primit plata banilor şi s-a gândit că era preţ de sânge. Vedem judecata logică care se desfăşoară în mintea sa. Îl auzim gândind despre Hristos: ‘Am crezut că omul acesta este cineva important. El risipeşte banii, nu face lucrurile bine, el crede că este foarte important …’ şi tot felul de idei mărunte asemănătoare, pe care i le pune diavolul în minte. Şi cu patima lui (principala lui patimă era iubirea de bani), a fost prins de diavol şi determinat să-L trădeze pe Hristos. El nu a vrut să-L trădeze pe El; el voia bani. El nu s-a păzit şi nu şi-a răstignit patimile.

    Oricare dintre noi poate fi exact în acea situaţie. Trebuie să ne uităm la inima noastră şi să vedem prin care dintre patimile noastre ne va prinde diavolul pentru a ne determina să-L trădăm pe Hristos. Dacă considerăm că suntem superiori lui Iuda – că el a fost un fel de „ţăcănit” şi noi nu suntem – greşim. Ca şi Iuda, fiecare dintre noi are patimi în inimă. De aceea, să ne uităm la ele. Putem fi prinşi cu iubirea pentru curăţie, cu iubirea pentru corectitudine, cu iubirea pentru un simţ al frumosului: oricare dintre micile noastre greşeli de care ne ţinem poate fi un lucru cu care diavolul ne poate prinde. Fiind prinşi, putem începe să ne justificăm această stare ‘în mod logic’ – pe baza patimii noastre. Şi de la acel proces ‘logic’ de gândire Îl putem trăda pe Hristos., dacă nu ne păzim şi începem să ne dăm seama că suntem plini de patimi, că fiecare dintre noi este potenţial un Iuda. De aceea, când apare prilejul – când începe patima să lucreze în noi şi în mod logic, începe să se dezvolte din patimă în trădare – ar trebui să ne oprim acolo şi să spunem ‘Doamne, miluieşte-mă pe mine, păcătosul!’„

    ——–

    In loc de concluzie: sa ne intoarcem la pocainta.

  22. SOLUTIA PENTRU TOATA LUMEA ESTE SA NE POCAIM SI SA IERTAM…..TREBUIE SA NE INTARIM IN ACESTE VREMURI GRELE CARE ARE SA SE ABATA ASUPRA NOASTRA.NOI AVEM NEVOIE SA FI-M UNITI INTRE NOI CA SI ASA SUNTEM PUTINI SA NU NE DEZBINAM INTRE NOI.DOAMNE AJUTA LA TOATA LUMEA.

  23. Pingback: Razboi întru Cuvânt » “Sminteala pentru evrei si nebunie pentru…” zelotistii de tip Barabas? Reflectii despre un scandal mediatic provocat pe seama manastirii Petru-Voda, plecand de la un cantec: “Sfanta tinerete legionara&
  24. Pingback: Razboi întru Cuvânt » ROMANIA – LOCUL 1 IN UE CA RISC DE REVOLTE SOCIALE, MULT PESTE GRECIA? SAU ASTA ESTE CEEA CE SE DORESTE PROVOCAT? Guvernul isi va asuma raspunderea pe Codul Muncii in varianta ‘sclavagista’ impusa de investi
  25. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Curtea Suprema din SUA decide ca parintii nu mai au dreptul de a da in judecata producatorii de vaccinuri. PRILEJ DE REFLECTIE SERIOASA ASUPRA MEGA-CAPCANEI CARE NI SE INTINDE ASTAZI, PRIN PROVOCAREA DISPERARII SI A REVOLTEI
  26. Pingback: Război întru Cuvânt » Aduse cu posta electronica (2): Dr. Ioan Gandu: SA LUPTAM LUPTA CEA BUNA (I)
  27. Pingback: Razboi întru Cuvânt » ARTICOLELE SAPTAMANII (3): Filiere revolutionare sau cum au fost scoliti bloggerii lideri ai miscarii egiptente si pe banii cui?
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate