Cuviosul Paisie Aghioritul ne invata CUM SA NE RUGAM PENTRU CEILALTI (II) – Rugaciunea CU DURERE IN INIMA pentru cazuri concrete si pentru toata lumea
Vezi si:
- 90 de ani de la nasterea Cuviosului Paisie Aghioritul (25 iulie), PARINTELE NELINISTII CELEI BUNE: “Durerea este totul. Cel care are nelinistea cea buna ia lucrurile in serios”
- Cum si pentru ce sa ne rugam? SFANTUL PARINTE PAISIE AGHIORITUL: Sa cerem mila lui Dumnezeu pentru noi insine si pentru ceilalti
***
Rugaciunea pentru cazuri concrete si pentru toata lumea
– Gheronda, ma mahnesc cand vad ca se sfarseste slujba, iar eu nu m-am putut ruga din pricina moleselii.
– Ca sa alungi moleseala, sa te gandesti la ceva care sa-ti starneasca interesul duhovnicesc.
– Dar exista oare, Gheronda, vreun interes mai mare decat cel pentru durerea lumii?
– Da, dar nu te ajuta daca te gandesti la durerea lumii in general si nedefinit. Sa te gandesti la cazuri concrete de oameni care au mare nevoie, asa incat sa te doara si astfel rugaciunea ta sa se faca din inima. Gandeste-te la un caz pentru care te doare mai mult, apoi indreapta-ti atentia si spre alte cazuri. Sa spunem ca intr-un razboi sunt multi raniti. Bine este sa-i poti simti pe toti, chiar si fara sa-i vezi. Iar daca nu poti sa-i simti fara sa-i vezi, mult mai mult te va ajuta cand il vei vedea pe unul care si-a taiat putin degetul. Atunci sa-ti spui:
„inchipuieste-ti ca acest sarman sa fie mutilat; sa i se fi taiat mainile sau picioarele! Şi cati oameni nenorociti nu sunt cu mainile sau cu picioarele taiate!”
Pentru ca una este sa afle cineva ca a deraiat un tren si alta sa vada inaintea ochilor un intreg tren deraiat si o multime de victime. Cand te rogi pentru o anumita problema care te doare, te ajuti si tu insuti, il ajuti si pe aproapele tau.
– Gheronda, cand suna clopotelul in vremea Proscomidiei[1], mentionez cazuri generale, de pilda, vaduve, orfani, parasiti, dar nu le pomenesc numele. Este bine?
– Şi eu fac la fel. Dar sa te rogi cu durere. Iar preotul nu e de ajuns sa scoata particele la Proscomidie si sa citeasca numele formal, ci trebuie sa se roage pentru fiecare cu durere. Facand asa, va vedea minuni. Odata au dus un demonizat la un preot si l-au rugat sa savarseasca Dumnezeiasca Liturghie. Cand a fost sa-l pomeneasca la Proscomidie, inainte de a scoate particica pentru el, preotul a spus cu multa durere:
„Doamne, vezi cat de mult sufera faptura Ta. Slobozeste-o de inraurirea demonului. «Pomeneste, Doamne, pe robul Tau…»”.
Atunci demonul nu a mai putut suferi si a iesit.
– Gheronda, ajuta mai mult sa se roage cineva pentru o singura problema mai multa vreme sau sa treaca de la o problema la alta si in felul acesta sa simta durerea intregii lumi?
– De ce sa se ocupe numai de o problema? Sa se ocupe de mai multe; de una, de alta, si tot asa, neincetat. Iar dupa aceea sa cugete in general la durerea lumii si sa se roage. Felul acesta de a te ruga Il misca pe Dumnezeu, pentru ca are noblete in el.
– Gheronda, ce sa cerem in rugaciunea noastra pentru toata lumea?
– Sa ne rugam ca toti sa dobandeasca Raiul. Hristos S-a jertfit ca sa se mantuiasca toti oamenii, si cei care sunt aproape de El si cei care sunt departe. Asadar, sa ne rugam ca toti sa-L cunoasca pe Dumnezeu, sa-L iubeasca, sa se faca placuti Lui si sa se mantuiasca; sa ajunga toti in Rai. Cineva[2] spunea:
„Dumnezeul meu, eu am trait Raiul de aici, de pe pamant. Du-ma pe mine in iad, iar pe fratele meu baga-l in Rai“.
Dar si in iad de va merge un astfel de om, cu marea lui dragoste, care il va insoti si in iad, cred ca va transforma acea mica bucatica de iad in Rai, deoarece acolo unde exista dragoste, acolo este Hristos, iar acolo unde este Hristos, este Raiul.
Rugaciunea pentru cei care ne cer sa ne rugam
– Gheronda, cand oamenii ne cer:
„Fa rugaciune pentru copilul meu, care are examene”
sau:
„Fa rugaciune pentru cutare, care va face operatie”,
este nevoie sa intrebam dupa aceea daca a mers bine?
– De ce sa intrebi daca a mers bine? Ca sa spui:
„Slava Ţie, Dumnezeule, ca a fost buna rugaciunea mea!”?
Ţi-ai facut datoria? Te-ai rugat? Nu trebuie sa mai faci altceva.
– Gheronda, cum va rugati pentru numele care vi le dau crestinii sa le pomeniti?
– Inainte de operatie[3] citeam in picioare pomelnicele cu nume, facand intre timp si metanii. Dupa ce am iesit din spital, le citeam intins pe pat, intors intr-o parte. Şi dupa ce mi-am revenit putin, am inceput sa le citesc iarasi in picioare.
– Gheronda, atunci cand unii inchinatori ne dau nume ca sa-i pomenim la Paraclis, dar nu stim pentru ce probleme, cum sa ne rugam?
– Sa spuneti:
„Doamne, miluieste pe robii Tai, ale caror probleme Tu le cunosti”.
– Dar atunci cand ne rugam pentru persoane despre care nu stim daca traiesc sau au murit?
– Atunci sa spuneti:
„Doamne Iisuse Hristoase, miluieste pe robii Tai”.
– Gheronda, cateodata uit sa fac rugaciune pentru cei care imi spun sa ma rog pentru ei intr-o anumita zi si pentru o anumita problema.
– Sa incepi rugaciunea ta cu aceste persoane si sa spui:
„Pomeneste, Doamne, pe robii Tai care ne-au poruncit noua sa ne rugam pentru dansii”[4].
Sa pomenesti numele lor o data, de doua ori, dupa care sa te rogi pentru toata lumea, spunand:
„Doamne Iisuse Hristoase, miluieste pe robii Tai”.
– Alteori, Gheronda, nu-mi mai amintesc numele oamenilor care mi-au cerut sa ma rog pentru ei.
– Cand nu-ti mai amintesti numele care ti-au fost date, sa pomenesti diferitele cazuri in general: adica pe bolnavi, pe copiii care s-au ratacit etc. La inceput sa spui:
„Dumnezeul meu, ajuta-i mai intai pe cei care au mai multa nevoie“,
dupa care sa continui cu
„miluieste pe robii Tai”.
– Gheronda, eu imi notez numele oamenilor care cer rugaciune pentru diferite probleme: pentru sanatate, pentru luminare etc, dar numele se inmultesc mereu. Cat timp trebuie sa le paztrez si sa ma rog pentru acesti oameni?
– Sa faci mai intai rugaciune pentru numele care ti-au fost date de curand, dupa care sa spui:
„Doamne Iisuse Hristoase, miluieste pe robii Tai si pe toata lumea Ta”,
ca sa nu plece trenul cu putini calatori.
– Gheronda, cand mi se cere sa fac rugaciune pentru o problema, cata vreme trebuie sa ma rog?
– Depinde de problema pe care o are acela, dar si de cat de mult te-a durut pe tine pentru el. Se poate sa nu aiba o problema grava, dar fiindca te-a durut pentru el, poti sa te rogi si ani intregi. Este de-ajuns insa daca faci chiar si numai un sirag de metanii.
– Adica, Gheronda, care va fi criteriul care sa-mi arate ca m-am rugat cat trebuie pentru o problema?
– Sa te rogi atat timp cat rugaciunea nu-ti devine o corvoada. Iar cat priveste cantitatea, depinde si de timpul pe care-l ai la dispozitie. Sa stii insa ca ceea ce are valoare nu este cat se roaga cineva, ci cum se roaga. Se poate ca cineva sa acorde multa vreme rugaciunii si sa creada ca se roaga, dar in realitate sa nu se roage, deoarece nu se roaga cu durere. Iar altul poate ca nu se roaga mult, insa rugaciunea lui are calitate, pentru ca se roaga cu zdrobire si cu smerenie. Desigur, atunci cand exista si cantitate si calitate, atunci sufletul marinimos primeste Har indoit si binecuvantare de la Dumnezeu.
– Gheronda, atunci cand vin in manastire oameni cu multe probleme si-mi dau numele lor ca sa fac rugaciune, ma doare pentru ei, insa, uneori, nu am timp suficient ca sa ma rog pentru nevoile lor si ma chinuie gandul.
– Iti spune cineva durerea sa, iar tu il asculti si oftezi adanc. Atunci, chiar daca nu apuci sa te rogi pentru el, acest suspin are valoarea mai multor ceasuri de rugaciune; este o rugaciune din inima si aduce rezultate pozitive. Sau citesti numele care ti se dau si te mahnesti ca nu ai vreme sa faci ceva mai mult. Un suspin din inima, care insoteste fiecare nume, este scris acolo sus, in Cer; se suie direct la tronul lui Dumnezeu.
Rugaciunea pentru bolnavi
– Gheronda, acum, cand sunt bolnava, ce lucrare duhovniceasca sa fac?
– Cat poti, sa canti incet sau sa spui Rugaciunea lui Iisus si sa ceri de la Dumnezeu sanatate pentru tine si pentru ceilalti oameni, pe care, acum, ca esti bolnava, ii intelegi mai bine. Acum ai toate conditiile pentru rugaciune, chiar si durerea, care este conditia principala ca sa te rogi cu durere pentru cei indurerati si pentru ca rugaciunea ta sa fie din inima. Aceasta si este lucrarea principala a monahului. Daca vei intelege aceasta, nu te vei mahni, ci te vei ruga neincetat, multumind lui Dumnezeu.
– Gheronda, unii oameni trimit la diferite manastiri nume de bolnavi, ca sa fie pomeniti.
– Este bine, insa nu ajunge numai atat. Trebuie sa se roage si ei insisi, dar sa le spuna si bolnavilor sa faca rugaciune. Nu trebuie sa-si odihneasca gandul ca au trimis numele lor la manastiri.
– De ceva vreme, Gheronda, imi vine sa-L rog pe Dumnezeu sa-l ia pe fratele meu la El, caci se chinuieste din pricina infirmitatii lui.
– Nu-I propune tu solutii lui Dumnezeu. Incredinteaza-I Lui problema aceasta. Dumnezeu stie folosul copilului Sau si, ca un Parinte iubitor, va actiona ca atare.
– Gheronda, cum faceti rugaciune pentru un bolnav a carui viata este in primejdie?
– Ma straduiesc sa fac tot ceea ce pot cu rugaciunea si cu asceza, dupa care las totul in mainile lui Dumnezeu, Care este din fire bun.
– Gheronda, de vreme ce Dumnezeu cunoaste ce ii este de folos fiecarui bolnav, de ce mai este nevoie ca noi sa ne rugam pentru bolnavi?
– Noi suntem datori sa-L rugam pe Dumnezeu si, daca sanatatea sau prelungirea vietii este pentru mantuirea sufletului sau, Bunul Dumnezeu indata va ajuta. Daca insa nu-L vom ruga, evolutia bolii va decurge firesc.
Rugaciunii cu durere ii urmeaza dumnezeiasca mangaiere
– Gheronda, cand aud problemele lumii, simt ca ma topesc de durere inlauntrul meu. Oare aceasta inseamna ca am putina credinta?
– Asculta. Nelinistea pentru noi insine este putina credinta, iar nelinistea pentru aproapele este durere. Adevarata suferinta pentru durerea celorlalti este insotita de rugaciune si urmata de dumnezeiasca mangaiere. De aceea, sa te rogi cat de mult poti, dupa care sa le lasi pe toate in mainile lui Dumnezeu si sa te linistesti. Oare Dumnezeu sufera mai putin decat tine pentru fapturile Sale? De ce sa te nelinistesti?
Celui care sufera duhovniceste si il doare pentru ceilalti, Dumnezeu ii da multa mangaiere, pentru ca altfel nu ar putea rabda. Ştiti cat ma amarasc scrisorile pe care le primesc de la oamenii care au o gramada de probleme? Amaraciune, venin este in gura mea dupa care nici nu mai vreau sa mananc. Insa din aceasta durere iese adevarata bucurie. Dumnezeu rasplateste durerea cu o bucurie pe masura; mangaie cu o astfel de mangaiere, pe care nu o poti purta. Desi mai inainte sufereai pentru altul si plangeai, acum simti o veselie nespusa. Ca si cum ti-ar fi spus Bunul Dumnezeu:
„Nu te mahni, fiul Meu, caci am auzit cererea ta”.
[1] Potrivit traditiei athonite, preotul, inainte de a incheia Proscomidia, suna clopotelul, iar credinciosii pomenesc in taina nume de crestini ortodocsi vii si adormiti, in timp ce el scoate particele pentru ei.
[2] Este vorba de insusi Staretul.
[3] In februarie 1994 Staretul a fost supus unei interventii chirurgicale pentru extirparea unei tumori maligne din intestinul gros.
[4] Cerere de dinainte de „Pentru rugaciunile…” de la apolisul Miezonopticii si al Pavecernitei.
(din: Cuviosul Paisie Aghioritul, “Despre rugaciune”, Editura Evanghelismos, Bucuresti, 2013)
Legaturi:
- Cuviosul Paisie: OMUL DUHOVNICESC ESTE PLIN DE DURERE PENTRU CEILALTI
- E STARE DE ALARMA. ESTE TREBUINTA DE MULTA RUGACIUNE CU DURERE
- Cuviosul Paisie Aghioritul: “LUMEA ARDE. PRICEPETI ASTA?”
- O rugaciune de care avem mare nevoie astazi: RUGACIUNEA PENTRU LUME a Cuviosului Paisie Aghioritul
- “Din Siria va incepe…”. Parintele Paisie Aghioritul despre AL TREILEA RAZBOI MONDIAL (si VIDEO). PROFETII si apocrife despre DISTRUGEREA SIRIEI SI A DAMASCULUI. “Rugati-va neincetat!”
- CUVIOSUL PAISIE DESPRE CUM POT MONAHII SA AJUTE LUMEA IN VREMEA DE AZI (1)
- CUVIOSUL PAISIE DESPRE CUM POT MONAHII SA AJUTE LUMEA IN VREMEA DE AZI (2)
- Harismele minunate ale Cuviosului Paisie Aghioritul: “FABRICA” DE RUGACIUNE SI DE MANGAIERE
- PUTEREA MINUNATA A RUGACIUNII CUVIOSULUI PAISIE AGHIORITUL. CUM A SALVAT CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL UN TANAR MOTOCICLIST
- UNDE ESTE “A PLANGE CU CEI CE PLANG”? (I). Despre inselarea motivelor fals-duhovnicesti ale “ne-tulburarii” pentru a justifica nepasarea si pasivitatea
- “CEI MAI MULTI SIMT O MARE PARASIRE SI NEPASARE DIN TOATE PARTILE”
- “TOTI NE GANDIM NUMAI LA NOI INSINE. DE ACEEA NE INECAM CU TOTII”
- Parintele Paisie Aghioritul: PACATUL ADUCE NENOROCIRI. “Cand lumea nu se pocaieste, ce ploaie sa dea Dumnezeu? Voi ati facut rugaciune ca sa ploua, sau nu va preocupa subiectul? Acum seceta e o incercare de la Dumnezeu”
*
- CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL DESPRE RUGACIUNE. Pr. Marian Vild si Pr. Gheorghe Oprea ne introduc in tainitele unei carti-eveniment (VIDEO, Libraria Sophia)
- Parintele Paisie Aghioritul despre RAZBOIUL VRAJMASULUI IMPOTRIVA RUGACIUNII si MIJLOACELE DE CARE NE PUTEM AJUTA PENTRU A NE RUGA
- METANIILE – de ce sunt de folos si cum se fac? CUVIOSUL PAISIE: “Sa faceti cat de multe metanii puteti, atat pentru voi insiva, cat si pentru cei bolnavi sau batrani, care nu mai pot face”
- Parintele Paisie Aghioritul despre ISPITELE SI GREUTATILE IN RUGACIUNE. Ce trebuie sa facem ca sa ne incalzim inimile si sa nu ne salbaticim duhovniceste?
***
- Predici audio la Duminica slabanogului din Capernaum: RUGACIUNEA PENTRU CELALALT ARE MARE PUTERE, IUBIREA DE APROAPE DESCHIDE ORICE POARTA!
- Predica PS Sebastian al Slatinei la vindecarea slabanogului din Capernaum. II PURTAM PE CEILALTI IN SUFLETELE NOASTRE? NE PASA DE SUFLETELE LOR?
- Pilda prietenilor slabanogului: SA NE RUGAM NEINCETAT, CU INDRAZNEALA SI STARUINTA. SA NE RUGAM SI PENTRU CEI CARE NU SE ROAGA! (Sf. Luca al Crimeei)
- PREDICA la DUMINICA INMULTIRII PAINILOR de la Putna (audio). LECTIA COM-PATIMIRII: “Lasati-va inimile sa primeasca, sa poarte durerea fratilor, si cu astfel de inimi mergeti la Hristos. Dumnezeul nostru este APROAPE”
- NIMENI NU SE MANTUIESTE SINGUR: Rugăciunea unuia pentru altul – expresie a iubirii întreolaltă a tuturor
- PUTEREA RUGACIUNII UNORA PENTRU ALTII si CERCETAREA CREDINTEI NOASTRE. “Nu va lasa Dumnezeu desarta o mare nadejde pusa in El de cel smerit”
- NE PASA UNII DE ALTII? O predica de referinta despre talcul Evangheliei demonizatului din Gadara pentru noi, cei de astazi. “Marturisirea adevarata se naste din rugaciune si rugaciunea se hraneste cu marturisirea Adevarului”
- CUM POATE INVIA SUFLETESTE UN TANAR? Puterea minunata a rugaciunii pentru ceilalti (PREDICI AUDIO – IPS Bartolomeu Anania si Parintele Teofan de la Putna)
- Sf. Serafim de Virita – O PILDA DESPRE PUTEREA RUGACIUNII PENTRU APROAPELE
- PUTEREA RUGACIUNII PENTRU COPIII LOR A PARINTILOR CU INIMA ZDROBITA: “Dumnezeu aude intotdeauna rugaciunile parintilor care nu se dau batuti, nu trece niciodata cu vederea inima infranta”
- SCHIMONAHIA SEPFORA – sfaturi duhovnicesti de mare trebuinta pentru crestinii de azi de la o sfanta a zilelor noastre: “TOTI TREBUIE SA SE ROAGE UNUL PENTRU CELALALT. Puneti inceput nevointei, iar Domnul va va ajuta”
- SFANTUL SILUAN ATHONITUL – cantari si cuvinte duhovnicesti. “Atunci cand Domnul ne da intristare pentru cineva inseamna ca vrea sa miluiasca acel om”; “ROAGA-TE SIMPLU, CA UN COPIL, SI DOMNUL VA ASCULTA RUGACIUNEA TA”
- “Fratele meu este viata mea!”
- CUVIOSUL IOSIF ISIHASTUL: “Daca rugatorii pentru lume vor lipsi, atunci va fi sfarsitul”
- Parintele Teofan Munteanu in Familia ortodoxa despre LUCRAREA RUGACIUNII in vremea “firescului caderii” generale, PRIGOANA si PIEIREA NEAMULUI: “Suntem putini, suntem ‘turma mica’. Si vom deveni si mai putini”
- UN PETEC DIN CERUL INIMII AVVEI SELAFIIL SIBERIANUL: Avem nevoie de cat mai multa rugaciune!
- Avva Efrem Vatopedinul: “ATAT CAT AVETI PUTERE, IUBITI RUGACIUNEA!”
- PARINTELE MELCHISEDEC, STARETUL MAN. PUTNA: “Avem nevoie de multa rugaciune si priveghere! Neamul si omenirea intreaga gem, dorind rugaciunea!”
- TINE CANDELA INIMII APRINSA! – Invataturile esentiale ale Parintelui Serghie despre duhul si practica rugaciunii
- Sfantul Iustin Popovici: “Sa transformam fiecare clipa libera a vietii noastre macar intr-un suspin de rugaciune”
- RUGACIUNI FACATOARE DE MINUNI? CARE SUNT ACELEA?
***
- DUREREA INIMII – CHEIA CARE DESCHIDE LACATELE DIN NOI
- Parintele Savatie – PORUNCA CU SCANDAL: CRESTINISMUL ESTE DRAGOSTE IZVORATA DIN DURERE
- DUREREA ALTUIA – DUREREA NOASTRA. Cum dobandim rabdare si ce folos avem din incercari? ISPITELE INSINGURARII
- El, Cel ce-i vindeca pe cei cu inima zdrobita…
- SA NE GRABIM SA TURNAM MIRUL COMPATIMIRII ASUPRA APROAPELUI NOSTRU! Sa tindem spre Lumina care va straluci in mijlocul intunericul raului din lume!
- Pildele Sfintei Veronica: MILA CA MARTURISIRE A LUI HRISTOS
- SA-I ALINAM PE CEI IN SUFERINTA, rugandu-ne pentru ei, ca si pentru cei AFLATI IN IAD: “Mare este milostenia pe care o facem pentru acesti oameni si, daca este posibil, sa varsam in fiecare zi cate o lacrima pentru ei. Nefericirea, chinul, disperarea lor, sa devina suferinta si nelinistea noastra”
- SFANTUL LAVRENTIE AL CERNIGOVULUI: “Vai, cat de multi sunt in focurile iadului…. daca i-ati vedea, vi s-ar rupe sufletul de durere”
- Cuviosul Serghie Şevici (+25 iulie 1987) despre iubire: “Ia seama mai intai la suferinta sufletelor!”
- DE CE SUFERINTA? DE CE BOALA? CUM SA IL AJUTAM PE CEL CARE SUFERA? Ne raspunde Parintele Arsenie Muscalu (audio)
- CRUCEA CARE ODIHNESTE
- MAICA GAVRILIA PAPAIANNIS: Harisma iubirii facatoare de minuni, fara odihna, fara hotare si fara zgomot
- MAICA GAVRILIA SI ADEVARATA MARTURISIRE A ORTODOXIEI – 20 de ani de la mutarea in Imparatia iubirii. “DRAGOSTEA ESTE DOAR PE CRUCE”
- INIMA INDURERATA
- PARINTELE EPISCOP LONGHIN JAR (fost Mihail) – INTERVIURI AUDIO cu “tatal” si “mama” orfanilor de la Banceni: COPIII PARASITI, PLANSUL DORULUI PARINTESC SI MINUNILE IUBIRII
- PS Longhin Jar (Banceni), conferinta de la Constanta: COPIII, CALEA CATRE HRISTOS (video – I). “Atunci cand alini durerea unui copil orfan, alini durerea lui Hristos. HRISTOS NU ESTE INDIFERENT CA NOI”
- Orbirea duhovniceasca: INDARATNICIA IN REFUZUL ADEVARULUI si NEPASAREA FATA DE DUREREA ALTORA. Grozavia de a nu vrea sa vezi si a nu vrea sa iubesti
- Mitropolitul Antonie de Suroj despre APARAREA DE SUFERINTA ALTORA: Cum sa ne educam inima pentru a o face VIE?
- Fericitul Seraphim Rose despre ORTODOXIA MILEI SI A DURERII INIMII si “SUPER-ORTODOXIA” INIMILOR RECI
“De mi-as da averea toata milostenie belsug,
Si mi-as da oana si trupul ca sa-mi fie ars pe rug,
Daca n-as avea iubire,-peste toate sa-mi stea spic,
nu simt nici o bucurie,NU MI-E SPRE FOLOS NIMIC!
Dragostea netarmurita,-indelung e rabdatoare.
Pismareata nu este dragostea adevarata;
Nu se lauda pe sine,nici trufeste-se vreodata.
Ea nu iese nimanuia cu necuviinta-n cale;
Nu se-aprinde de manie;nu le cata pe-ale sale.
Dragostea nu sta sa puna ce e rau la socoteala;
In vapaia ei curata,nu te minte,nu te-nsala.
Nedreptatii ea nu-i toarna bucuriile-n cuibar.
Ci se bucura cand afla numai ce e adevar!
Ea le sufera pe toate,si ce-aude,si ce vede;
Toate le nadajduieste,toate rabda,toate crede.
Mai presus de nestemate,dragostea e nestemata
Care arde-n vesnicie si nu piere niciodata!…
Vorbe de Apostol mare,-intre oameni cat un munte,
Intre neamurile lumii veacurile sa le-nfrunta,
Din eternitati izvoare oglindind prundis de stele,
Intru Viata fara moarte sa bea lumea-n veci din ele!…”
Vasile Militaru