Parintele Arsenie Papacioc despre IPS Bartolomeu Anania si despre stilisti. Acum indrazniti sa loviti si in Parintele Arsenie!

26-08-2009 Sublinieri

2.jpg

Pe Bartolomeu Anania îl spovedesc şi el este unul din cei care mai ţin adevărul şi nu o să cedeze.

Mai spovedesc şi pe alţi ierarhi şi dacă nu fac ce le-am zis şi nu ţin adevărul până la capăt, o cam slăbesc cu ei… Nici pe Hristos nu l-a urmat nimeni, dar El a biruit. Aşa şi Anania a biruit“.

(in revista “Atitudini”, nr. 3/2008)

***

– De exemplu stiliştii; ei cum revin la Ortodoxie? Prin mirungere?

– Arhimandrit Arsenie: Stiliştii nu.

– Dar cum? Se primesc prin pocăinţă?

– Arhimandrit Arsenie: E vorba de calendar; calendarul este o măsurătoare.

– Deci ei vin aşa, pur şi simplu?

– Arhimandrit Arsenie: Pur şi simplu să revină, numai că ei s-au complicat acuma – ca să-i primeşti; pentru că te botează încă o dată dacă eşti botezat, şi dacă eşti cununat te cunună încă o dată.

Botezul repetat, îţi dai seama ce mare greşeală; şi au căzut în erezie. Nu pentru calendar, ci pentru că repetă botezul.

– Din cauza calendarului au dat în…

– Arhimandrit Arsenie: Păi sigur, dacă n-asculţi. Cine n-ascultă intră în păgînătate: “şi, dacă nu te ascultă, să-ţi fie ca un păgîn şi vameş”, deci păgînătatea”.

(sursa: Parintele Arsenie Papacioc, “Singur ortodoxia”)

preot_arsenie_papacioc.jpg


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, IPS Bartolomeu Anania, Parintele Arsenie Papacioc, Portile Iadului, Stilisti/ schismatici

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

60 Commentarii la “Parintele Arsenie Papacioc despre IPS Bartolomeu Anania si despre stilisti. Acum indrazniti sa loviti si in Parintele Arsenie!

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Când condamnăm ecumenismul,
    -Şi-o facem cu-adevărat-
    Nu ne vedem nici sfinţi, nici vrednici,
    Şi nici cumva fără de păcat.

    Nu ne fălim –noi ortodocşii-
    Cu ceia ce nu ne-aparţine.
    Ortodoxia-i de la ceruri
    Că tot ce-i bun de la cer vine.

    Nu hulim public alte culte,
    Şi nici cu ură nu-i privim,
    Nu am dorit nici represalii ,
    Şi nici conflicte nu dorim.

    Trăim de veacuri împreună
    În duh cerştin, cetăţenesc,
    Şi omeneşte şi în pace,
    Pe tot cuprinsul românesc.

    Nu ia-m urât ci dimpotrivă,
    În greutăţi ne-am ajutat,
    Ne-am ţinut datina şi cultul
    În duh creştin adevărat.

    Iar dacă astăzi vorbe crunte
    Cu fermitate le rostim,
    Nu e din ură pentru dânşii,
    Că nu-i blamăm nici nu-i hulim.

    Şi ei şi noi trăim credinţa,
    Fie în bine, fie-n rău,
    Cum ne-am născut şi cum alegem ,
    Să vieţuim în Dumnezeu.

    Credinţa noastră este fermă
    Şi ceredem că-i adevărată,
    Cum am primit-o, că-i prin sânge
    Şi mii de jertfe apărată.

    Şi-avem prin ea făgăduinţa
    Într-u Hristos de la botez,
    După predanii şi sinoade,
    Şi ortodoxul nostru crez.

    Cu cei ce au alte credinţe
    Dorim în pace să trăim,
    Dar ecumenica unire
    N-o acceptăm şi n-o primim.

    Nu cum se spune la ,,tribună’’
    -Din lipsa noastră de iubire,
    Din fanatism şi bigotisme,
    Din incultură şi prostie-.

    Ci din iubirea ce ne-o cere,
    Prin legiuire , Dumnezeu,
    Şinoadele a toată lumea,
    Iisus şi Adevărul său.

    Nu suntem manevraţi politic,
    Nu suntem nici legionari
    Nici împotriva ierarhiei,
    Nici ,,guru’’, nici misionari.

    Nici împotriva Europei,
    Nici împotriva celor bune,
    Doar împotriva ereziei,
    Şi-a răutăţilor din lume.

    Ne cerem dreptul la credinţă,
    La viaţa demnă-n libertate,
    Aşa cum ne învaţă sfinţii,
    În Dumnezeu şi în dreptate.

    Nu judecăm ierarhii noştrii,
    O face însă Adevărul,
    Noi cerem drepul la credinţă,
    Cum ne-a’nvăţat Mântuitorul.

    Fie mirean fie călugăr,
    Cu toţi avem făgăduinţă,
    Sau jurăminte monahale,
    Care ni-s lege în credinţă.

    Nu ne dorim în ea extreme,
    Şi nici n-o vrem politizată,
    Nici ruptă-n schism de fanatici,
    Dar nici demonic manevrată.

    Nu ne legăm de alte culte,
    Dar nu primim nimic în plus
    Nici nu vom scote dintru dânsa ,
    Nimic , c-aşa cere Iisus.

  2. Mărturisire
    Ortodoxia românească
    E punte către răsărit
    Aşa cum public ni se spune
    Şi cum de sus s-a plănuit .

    Diplomaţia clericală
    E mai activă ca nicicând
    Mai mult decât o face statul
    Sub lege şi sub jurământ .

    Iisus nu e ca altă dată
    Un antic , un medieval ,
    E permisiv , cu crez politic ,
    Şi-i mediatic , cultural…

    Ni –s fraţi acum toţi apusenii
    De pe la care şi-nvăţăm
    Să fim moderni şi ecumenici
    Să primim tot şi… s-ascultăm.

    Ortodoxia nu mai merge ,
    Fără de noul actual ,
    Fără să facem din credinţă
    Şi ritual şi festival.

    O spun cu sinceră credinţă.
    Şi-am judecat , prin ce am spus
    Regret , dar eu am vechea ţintă ,
    Şi simt un ne dorit răspuns .

    Că nu-nţeleg aşa credinţa,
    Crescut în cultul din vechime ,
    Prin sinaxar şi paterice.
    Care ne’nvaţă cele bune.

    Părinţii atoniţi ne’ndeamnă
    Să ne mărturisim credinţa ,
    Cum au făcut-o sfinţii noştrii
    Canonic şi în pocăinţă .

    Bătrânii noştii sunt fanatici ,
    Canonici vechi şi riguroşi
    Şi m-au crescut în crez canonic ,
    Convinşi că-s binecredincioşi .

    Rămân cu ei aşa , arhaic .
    Şi regret ce-am greşit şi-am spus .
    Dar prin biserici mondiale ,
    Nu vrau să umblu întru Iisus .

  3. De pe http://www.Sfant.ro Cuvant de Folos(Din vietile unor parinti cuviosi romani):
    În anul 1925, după îndreptarea calendarului, Protosinghelul Ioanichie era în mare îndoială. Nu ştia dacă este bun sau nu stilul nou. Deci, s-a închis în chilie şi a început să postească şi să se roage până ce Dumnezeu îi va da un semn cum să ţină.
    După aproape 20 de zile de post, bătrânul a fost găsit în chilie foarte slăbit. Apoi, întărindu-se cu Preacuratele Taine şi cu puţină mâncare, a doua zi a spus fiilor săi duhovniceşti:
    – Multe ispite am pătimit în aceste zile de la diavoli. Că uneori mă ameninţau să mă omoare. Alteori mă băteau cu toiege de foc. Odată am văzut o ceată de diavoli, zicând:
    – Hai să tăiem pe bătrânul acesta, că vrea să se facă sfânt! Apoi au strigat cu mânie asupra mea:
    – Cine ţi-a spus ţie că astăzi se mai fac sfinţi?
    – Dar vouă cine v-a spus că nu se mai fac? le-am răspuns. În altă zi mi-au spus cu mânie:
    – Degeaba mai posteşti, că tot în mâinile noastre o să vii! Iar eu le-am zis:
    – Eu am nădejde în mila lui Dumnezeu, că mă voi izbăvi de mâinile voastre!
    După mai multe zile de post, am văzut deasupra mea în văzduh trei sfinţi îmbrăcaţi arhiereşte care semănau cu Sfinţii Trei Ierarhi. Cel din mijloc mi-a zis cu glas ca de trâmbiţă:
    – Ioanichie, de ce te îndoieşti şi nu faci ascultare? Nu ştii că ascultarea este mai mare decât jertfa? Deci, ascultă de cei mai mari, că nu vei răspunde tu de îndreptarea calendarului. Apoi, binecuvântându-mă toţi trei deodată, s-au urcat spre cer şi nu i-am mai văzut.
    Din ziua aceea, bătrânul nu s-a mai îndoit de îndreptarea calendarului.
    Dumnezeu sa va ajute ,faceti o treaba extraordinara.Problema calendarului aduce tulburare,e binevenita publicarea acestui articol.Parerea unui parinte atat de important precum Arsenie Papacioc,risipeste norii de ceata care uneori se perinda asupra problemei acesteia cu stilul vechi si nou.Unii poate sunt tentati sa treaca pe vechi fiindca zic ei calendarul vechi e corect,dar stilistii nu mai fac ascultare de Biserica.Parintele Cleopa spunea in unul din volumele ,,Ne vorbeste Parintele Cleopa” ca a slujit alaturi de monahi de pe Muntele Athos care tin calendarul vechi si au zis despre cei de la noi din tara( despre stilisti) ca nu-i bine ce fac,ca s-au despartit de Biserica,monahii din Muntele Athos tin calendarul vechi dar ASCULTA de Biserica,cei de la noi care tin calendarul vechi s-au despartit de Biserica si e important ca ei sa revina.Dumnezeu sa-i lumineze!,,Un Domn,o credinta ,un botez”.

  4. În cartea Părintelui Porfirie – „ANTOLOGIE DE SFATURI ȘI ÎNDRUMĂRI”, Editura Bunavestire, Bacău, la pagina 182 este scris: “Când îl întreba cineva care tip de calendar este corect, cel vechi sau cel nou, părintele obişnuia să răspundă: „Asta e o problemă ştiinţifică. Mergeţi şi întrebaţi oameni de ştiinţă!” şi adăuga, apoi, că el niciodată nu ar părăsi Biserica, indiferent ce s-ar întâmpla, şi-i sfătuia pe clericii care aveau conflicte cu ierarhia oficială să facă orice ca să întindă o „punte” şi să se întoarcă în sânul Bisericii. Prefer să fiu înşelat în Biserică decât să o părăsesc. Nu vreau să mă mântuiesc fără Biserică şi nu voi părăsi niciodată corabia ei.”

  5. se iau de Parintele Arsenie, s-au luat si de IPS Pimen… in curand se vor lua direct de Dumnezeu.

    offtopic: ma doare sa vad link de pe Razbointrucuvant catre SACCSIV, acest anonim-“atotstiutor”…

  6. Monica-Laura, sigur ai citit aici?
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2009/08/24/stalinismul-de-langa-noi-noutati-informative-20-23-august-2009/#comments

    L-am scos si de la pagina de linkuri RSS si de la Noutati. Unde mai este?

  7. ei,se pare ca stilistii acestia sunt o problema mare pentru noi. Dar daca sunt unii, care acum,dupa atatia ani sunt tentati sa fuga de pe muntele ortodoxiei pe stanci razletite, nu cred ca problema calendar ii preocupa, ci monofizitism, si alte erezii pe care le semnam noi. Asta este infricosator! Este tentant de fugit chiar la georgieni, sarbi, sau alte parti mai sanatoase ale trupului Bisericii care n-au indraznit sa semneze uniri formale sau mai putin formale cu ereticii….

    Spune parintele Arsenie Papacioc ca protestantilor, catolicilor, greco-catolicilor, evreilor, musulmanilor, budistilor, ateilor etc nu le garantam mantuirea. ARE DREPTATE! Dar ar trebui intrebat: in BOR avem vreo nadejdie sa ne mantuim?

    CAT DE TRIUMFALIST VORBIM! “ACUM INDRAZNITI SA LOVITI SI IN PARINTELE ARSENIE!”
    In interviul mai vechi de pe net, (in dialogul despre calugarie http://www.sfaturiortodoxe.ro/prarsenie_desprecalugarie.htm),parintele Arsenie scria ca nu este nici un pericol sa primim noile buletine, sa facem ascultare de stapanire, ca sa nu ne ia politia. Acum si-a schimbat pozita, si bine a facut. Legat de stilisti, pastreaza pozitia oficiala a Bisericii, si bine face, pentru unitatea Bisericii.
    Il iubim pe parintele Arsenie, el stie asta, si dvs stiti asta.
    Dar in primul rand iubim Adevarul. Sa fim smeriti si sa ne temem. Ca nu suntem desavarsiti si fereasca Dumnezeu poate ei,stilistii, daca nu cad in erezii, au mai multa nadejdie de mantuire decat noi. Sunt Tainele lor (ale stilistilor) valabile? Sunt Tainele catolicilor valabile? Cinstim sfintii catolicilor? sau ale stilistilor? (gresit am spus “fereasca Dumnezeu”, ci este o mare bucurie pentru noi daca ei se mantuiesc)

    “Dumnezeu sa va ajute, faceti o treaba extraordinara. Problema calendarului
    aduce tulburare, e binevenita publicarea acestui articol” spune Marian.

    Intr-adevar, este o treaba mantuitoare. Pornind de la articolele de pe acest site, am cautat viata “necenzurata” a Sf Ioan Iacob Hozevitul, ca am inteles ca exista si altceva decat ce am citit eu in “Hrana duhovniceasca”.
    M-a impresionat ce am gasit aici:
    http://www.scribd.com/doc/11591174/Viaa-Sfantului-Ioan-Iacob-Romanul
    Am inteles ca nu trebuie sa privesc lucrurile cu atata usurinta.

    Este interesant, ca parintele Ioan Iacov, vazand nedumerirea, vazand ca multi duhovnici mari socotesc problema calendarului o problema f grava, ce primejduieste mantuirea, n-a facut schisma. Dar a fugit la cei pe vechiul calendar, si n-a venit la moartea Patr. Nicodim, aratand ca dezaproba prigonirea Bisericii impotriva fratilor nostri. Desi Patr Nicodim a fost martir, asemeni Ep. Grigorie Leu, care a fost si el ucis la scurt timp, in 1949!

    Iar problema monofizitism,nu e usoara. Si nu e singura. Poate mai putem nadajdui mantuirea doar pentru faptul ca Biserica ne mai rabda, ca pe un madular bolnav, cum au fost rabdati cei din Apus aproximativ 200 de ani pana la schisma. Pentru a nu se pierde impreuna cu aceia atatia credinciosi. Sau poate pentru ca mai sunt atatia care inca marturisesc adevarul de credinta.
    Mare este dragostea si mila si intelepciunea lui Dumnezeu.

  8. am vazut linkul spre SACCSIV pe razbointrucuvant. la blogroll, sectiunea “4. Urmarim frecvent” (in dreapta, jos). dati un search pe pagina aici ( ctrl+F in Firefox) il gasiti imediat. nu stiu daca am explicat bine… pot sa fac un screenshot si sa v-il trimit pe mail daca este nevoie.

  9. Ai dreptate, de lista de aici am uitat, fiindca nu o mai foloseam.

  10. Ma iertati dar eu nu imi dau seama exact cine sunt stilistii? Cei care pleaca de la ortodoxie la catolicism, sau ceva de genul? Nu am reusit sa-mi dau seama, va urmaresc de putin timp si am mai intalnit termenul pe alocuri. Daca puteti sa-mi raspundeti…Multumesc

    Doamne ajuta!

  11. Daca nu ti-ai dat inca seama, stilistii sunt numiti ortodocsii care tin calendarul neschimbat. Stilist vine de la cuvantul stil. Se spune ca ei tin stilul vechi si de aici sunt numiti pe scurt stilisti. Cuvantul nu are in sine nici o conotatie negativa, ci pur si simplu denumeste pe cei care au ramas fideli calendarului neindreptat.
    Stilistii sunt ortodocsi ca si noi si nu ne deosebesc nici un fel de dogme, ci doar moduri de interpretare a canoanelor.

  12. @ Alex:

    Nu, ci extrema cealalta, cei care au creat schisma fata de Biserica pe motivul schimbarii calendarului (unde au dreptate ca nu trebuia facuta asa-zisa “indreptare”, adica trecerea, in 1924, la calendarul cel nou, gregorian – care a fost o manevra masonica de apropiere fata de catolici, insa totusi nu o cadere din credinta care sa justifice in vreun fel iesirea din Biserica si socotirea Bisericii ca lipsita de har), facandu-si biserici proprii care nu au comuniune euharistica cu niciuna din Bisericile Ortodoxe autocefale sau cu Muntele Athos – chiar si cu cele care au pastrat calendarul vechi si nu au acceptat modificarea dorita de Patriarhia Ecumenica, divizandu-se si ei in alte si alte bucatele, anatemizand pe cei ramasi pe stil nou, hulindu-ne Tainele si trecand la repetarea Botezului pentru cei veniti la ei de pe stilul nou.

    Problema mare cu ei este ca, parca neimpacati mereu cu ei insisi si cu slaba lor legitimitate in Ortodoxia universala, desfasoara, foarte intens acum, campanii prozelitiste extrem de agresive pentru atragerea la ei a celor de pe stilul nou, luand ca motiv ecumenismul. Desi nu ne recunosc Tainele si harul, preocuparile lor sunt aproape numai in directia Bisericii noastre, atacand inversunat si sistematic intreaga noastra ierarhie, luandu-i la tinta acum tocmai pe ierarhii mai traditionalisti ai Bisericii (IPS Bartolomeu, Teofan , Pimen, etc.), special ca sa zguduie increderea credinciosilor nostri si sa-i faca sa creada ca intreaga noastra ierarhie este cazuta si ca nu mai avem nadejde de scapare… decat sa trecem la ei.

    Pozitia caii imparatesti este exprimata succint de parintele grec Epifanie:

    “Rau, foarte rau ca s-a facut schimbarea calendarului. Dar de la acest punct pana la punctul de a vedea calendarele ca dogme de credinta si sa legam de ele validitatea Tainelor si dobandirea mantuirii distanta este abisala”. (Parintele Epifanie Teodoropulos)
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/11/07/parintele-epifanie-combate-extremismele-stiliste-si-arata-cum-biserica-intotdeauna-a-lucrat-cu-iconomie-si-dreapta-socoteala/

    A se vedea si:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/05/22/e-bine-sa-nu-deschidem-stavilarul/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/08/19/mitropolitul-serafim-de-pireu-o-ratacire-comuna-zelotismul-radical-si-ecumenismul-sincretist/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/07/cuviosul-paisie-aghioritul-si-cele-doua-rani-opuse-ale-bisericii-de-azi-ecumenismul-si-stilismul/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/07/12/cred-ca-nu-este-deloc-bine-sa-ne-despartim-de-biserica-de-fiecare-data-cand-patriarhul-greseste-ci-fiecare-are-datoria-si-obligatia-de-a-protesta-si-de-a-lupta-dupa-puterile-sale-in-sanul-bisericii/
    http://strajeriiortodoxiei.blogspot.com/2009/05/scrisoare-deschisa-catre-fratii-care.html
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/23/cuv-seraphim-rose-si-lectia-esentiala-a-discernamantului-pur-si-simplu-actual-ii/ (plus linkurile de aici)

  13. Iubirea care nu uneşte ci desparte cred că este egoistă şi se bizuie pe o convingere personală şi pe literă nu pe duh.Biserica este UNA de la începuturi şi pînă la sfârşit. Vom face alta pe lângă ea pentru ceia ce nu ne convine? Copii care-şi renegă părinţii şi casa când nu le convin anumite lucruri şi-i părăsesc hulindu-i oare sunt mai buni decât cei care –chiar dacă şi lor nu- le convin aceleaşi lucuri- rămân lângă casa părintească îşi cinstesc părinţii –chiar nevrednici- şi luptă pentru îndreptarea lor şi a prestigiului familiei ? Cine aruncă cu piatra în părintele său-chiar de-i nevrednic – poate dovedi ciuva iubire creştină ? Biserica acesta hulită şi chinuită va birui prin fii ei care vor rămâne cu ea în cele mai grele şi mai mari primejdii aşa cum a mai biruit cu adevărat în mari şi foarte mari primejii din interior şi dinafară. Vă rog să mă iertaţi.

  14. Ma iertati pentru indrazneala. Am si eu o rugaminte. Ati afirmat ca ortodocsii pe stilul vechi “desfasoara, foarte intens acum, campanii prozelitiste extrem de agresive pentru atragerea la ei a celor de pe stilul nou, luand ca motiv ecumenismul. Desi nu ne recunosc Tainele si harul, preocuparile lor sunt aproape numai in directia Bisericii noastre, atacand inversunat si sistematic intreaga noastra ierarhie, luandu-i la tinta acum tocmai pe ierarhii mai traditionalisti ai Bisericii (IPS Bartolomeu, Teofan , Pimen, etc.), special ca sa zguduie increderea credinciosilor nostri si sa-i faca sa creada ca intreaga noastra ierarhie este cazuta si ca nu mai avem nadejde de scapare… decat sa trecem la ei“.
    Va rog mult, puteti da niste linkuri care sa dovedeasca aceste afirmatii? Chiar ma intereseaza acest subiect.
    Va multumesc.
    Doamne ajuta !

  15. @ Alina:

    Am mai scris, in mai multe locuri, ca e vorba, cel mai nou, de atacurile de pe saccsiv.wordpress.com. Chiar daca afirma ca nu este stilist, este clar ca le face jocurile, le slujeste interesele, recunoscand ca ii are prieteni pe doi stilisti, ale caror informatii se vede ca le si foloseste. Unul dintre ei, care a apucat sa si cunoasca pe o parte dintre noi, a fost pana de curand in Biserica noastra si am aflat ca a trecut la aripa schismatica desprinsa din ROCOR (ROCOR = Biserica Ortodoxa Rusa din Diaspora), iar celalalt este autorul blogului “Popas alternativ” (altminteri un blog bun, daca n-ar avea aceasta orientare – si nu apartenenta la vechii-calendaristi ne deranjeaza, ci faptul ca se “hranesc” permanent din atacuri la adresa Bisericii noastre, fara a face macar parte din ea, ca sa aiba si dreptul sa faca asta; noi nu ne amestecam in treburile bisericii lor si nu ne apucam sa denigram ierarhii lor).

    Primul dintre ei (Horia) a trimis in masa, pe unde a putut, mailuri otravite, calomniatoare la adresa siteului nostru, dar si a Bisericii, a ierarhilor traditionalisti, precum si a Cuviosilor care au avut pozitii anti-stiliste. Este, de altfel, cunoscuta, ura multora dintre acesti zelotisti fata de Cuviosul Paisie Aghioritul si de Cuviosul Epifanie, pe care ii improasca cu noroi de cate ori pot. Asa ca ce sa ne miram ca ii ataca si pe IPS Bartolomeu si pe ceilalti. Asta si dupa ce luni de zile Horia se aratase chiar un admirator al siteului nostru si chiar ne trimitea uneori linkuri sau materiale. Acum ne acuza, complet aberant si ilogic ca am fi “pactizat” cu patriarhia, ceea ce e nu numai o calomnie, dar e o gogomanie fara seaman, usor de demontat de catre orice om care se uita pe postarile noastre, de la inceput si pana acum. Am raspuns, de altfel, si mai sus la asta, furnizand si o multime de linkuri. Insa stilistii sunt nemultumiti ca nu atacam TOTI ierarhii nostri, TOT sinodul, ca nu-i facem pe toti eretici si cazuti din har, ca nu ne raliem schismei lor. Daca nu facem asta, suntem “ecumenisti” si “antipatristici”.

    Cu aceasta ocazie, vrem sa precizam foarte clar (apropo de ce suntem acuzati in acele mailuri veninoase) ca de schimbarile importante la nivelul revistei “Presa Ortodoxa” (cu care nu mai avem legatura!) suntem si noi extrem de nemultumiti – e clar ca acum nu mai are nicio apropiere de revista greceasca careia i-a luat numele, desi inca este o revista buna, duhovniceasca, de citit, dar… FOAAAARTE DEPARTE de ceea ce incepuse si de ceea ce trebuia sa fie! Dar de asta nu trebuie sa dam noi seama, ci cei care o conduc si despre care… mai bine nu comentam nimic. Am fost afectati si asa destul de mult, chiar foarte direct si personal, unii dintre noi. Daca era atent si onest, inchizitorul nostru ar fi observat ca nici nu am mai promovat pe site ultimele doua numere… Dar ceea ce va fi important de preluat din ea, vom mai prelua, DACA vom mai avea acordul.

    In afara de acestia trei, ar mai fi si un nume mult mai mare, pe care nu il dam inca (desi multi il stiu, dar incercam sa imputinam sminteala), prieten cu toti acestia, care nu si-a clarificat pana acum pozitia, desi si noi i-am cerut-o, dar este evident – dupa postarile prezente de pe blogul sau si dupa faptul ca refuza sa ia atitudine fata de ceea ce scriu prietenii sai apropiati – ca CEL PUTIN simpatizeaza puternic cu stilistii. Atitudinea sa din ultima vreme s-a dovedit cel putin echivoca. Nu intelegem cum poti sa te indoiesti ca Sinodul si Biserica Ortodoxa Romana (mai) au har, sa faci in cateva articole consecutive, apologia stilistilor, si, in alt articol, ulterior, sa citezi pozitiv, masiv, tocmai din Patriarhul BOR!

    Daca am fi aplicat logica semanarii vrajbei, pana acum trebuia sa fi facut o multime de articole in care sa denuntam, cu argumente, jocul dublu facut de acest frate intre extrema stilismului si cea a elogierii Patriarhului. Despre asta prietenii sai ultra-radicali n-au avut nimic de zis, bineinteles. Dar si noi (INCA) mai nadajduim ca este vorba doar de mari ispite, de cautari, derute, tulburari si sovaieli si nu de ceva mai urat. Insa cel care are un renume mai mare si isi face si publice toate aceste oscilatii, risca sa tarasca dupa el o multime de oameni care il urmeaza cu incredere. Oricum, fie ca recunoasteti, fie ca nu, despre cine este vorba, este nevoie de prudenta si de trezvie. Este vremea cernerii si oricine poate cadea sau poate fi inselat, chiar si daca este bine intentionat. Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte!

  16. Pingback: Război întru Cuvânt » Fericitul Filotheos Zervakos - DOUA MINUNI DOVEDITOARE CA NU MANTUIESTE CALENDARUL, CI POCAINTA
  17. @ admin:

    Va multumesc mult pentru raspunsul rapid pe care mi l-ati oferit.
    As fi dorit sa aflu daca inainte de aceasta problema aparuta acum au fost alte probleme legate de BOSV. Daca au fost campanii agresive, as fi vrut, bineinteles in limita timpului de care dispuneti, sa imi dati un reper, un link ceva. As vrea sa cercetez putin acest subiect si sa ma lamuresc si nu stiu exact de unde sa pornesc.

  18. Pai probleme au fost mereu, dar credem ca ofensiva este acum mai intetita, pe de o parte si datorita expansiunii internetului si a blogurilor, pe de alta parte din pricina compromisurilor tot mai mari care se fac prin ecumenism si a asteptarii iminente a unei caderi a bisericilor oficiale, de care sa poata profita. Probabil acum pregatesc mai intens terenul pentru a pescui in apele noastre tulburi.

    Nu stiu exact pentru ce anume cautati informatii, ce va intereseaza in mod deosebit, cu ce scop cercetati. Nu stim ce link sa va oferim. Ne-am ferit sa dam linkuri si la blogurile amintite, pentru a nu le face astfel mai multa “reclama”. Cred ca putem continua discutia si pe mail, daca doriti.

  19. Se stie foarte bine ca stilistii romani boteaza,cununa,calugareste din nou pe orice ortodox de stil nou care ar dori sa treaca la ei. Din surse sigure stiu ca vladica al lor, nu-i mai retin numele,a spus ca daca vor fi treceri masive catre stilisti va renunta sa mai boteze…..etc. Asa ca, din mila lui Dumnezeu, cine a avut ochi sa vada a inteles oferta promotionala a stilistilor. Doamne fereste-ne de orbire si de incredere in propriile noastre ganduri.
    In alta orine de idei eu zic ca ar fi bine sa se faca ascultare de Pr. Arsenie in toate aspectele nu numai in cele ce ne convin noua. Ma refer la faptul ca preacuviosia sa a spus raspicat sa se faca NUMAI MANASTIRE LA AIUD, nu si alte acareruri!

  20. Multi crestini ar trebui sa aprofundeze acest subiect….!
    Daca Patriarhia noastra face incet,incet pasi spre ecumenism,daca a schimbat calendarul anul acesta (cu dezlegarile la peste care le-a dat miercuri si vineri in lunile mai si iunie) daca a incurajat crestinii sa accepte actele cu pecetea 666, si multe altele care le stiti…noi ne intrebam daca intr-adevar calendarul BOR (gregorian) este INTR-ADEVAR cel bun? Daca acest calendar nou are substrat ecumenic si masonic? Din cite stim la Ierusalim,Muntele Athos,Bis Rusa,Serbia,Croatia,Basarabia sint pe calendarul cel vechi si unii parinti spun ca se duc lupte serioase duhovnicesti ca si aceste tari sa fie cuprinse de caracatita ecumenismului… De ce aceste tari ,care au dat “stilpii” ortodoxiei sint pe calendarul vechi ??? Noi cum sa intelegem crestineste ? Mai stim ca din mijlocul acestor credinciosi pe stil vechi si din aceste tari, au avut si au multi sfinti a caror praznuire le-o sarbatorim si noi astazi !!!De ce sarbatorim si praznuim sfintii acestia ,daca spuneti ca “stilistii” nu sint placuti lui Dumnezeu?De ce ne folosim de scrierile acestor sfinti? Dar ceilalti Sfinti care s-au “sfintit” pina la aceasta scimbare de calendar a BOR nu au fost tot pe stilul vechi? Deci au fost placuti lui Dumnezeu…!!! DE CE era nevoie de acest stil nou? Nu cumva cei care au acceptat stilul nou ar trebui sa se numeasca stilisti? De ce sintem surori cu atitea biserici necrestine ,iar cu acesti stilisti,care sint f.rigurosi in respectarea canoanelor,sint dusmanii nostri?
    Sint multe intrebari… M-as bucura sa ne raspundeti cu multa dragoste si sa ne mai lamuriti cu argumente si canoane de la SFINTII PARINTI …

  21. @Elena-Maria: Am raspuns deja la unele din intrebarile dvs, mai sus, citand din marii parinti duhovnicesti, recunoscuti pentru sfintenia lor:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/08/26/parintele-arsenie-papacioc-despre-ips-bartolomeu-anania-si-despre-stilisti-acum-indrazniti-sa-loviti-si-in-parintele-arsenie/#comment-26545

    Rau, foarte rau ca s-a facut schimbarea calendarului. Dar de la acest punct pana la punctul de a vedea calendarele ca dogme de credinta si sa legam de ele validitatea Tainelor si dobandirea mantuirii distanta este abisala”. (Parintele Epifanie Teodoropulos)

    Deci, toate innoirile, apropierile de eterodocsi sunt rele si foarte rele. Dar reactia stilista, este cel putin un rau la fel de mare, deoarece cade in hula de a nesocoti tainele, deci pe Hristos Insusi, prezent in liturghia Bisericii. In ceea ce priveste bisericile care au calendarul vechi, noi suntem in comuniune cu ei – Biserica Rusa, Ierusalimul, Serbia, Muntele Athos, iar stilistii NU. Nu calendarul ne desparte de stilisti, caci vedeti doar ca nu ne desparte calendarul de Muntele Athos, de pilda, ci mentalitatea lor sectara si hulitoare de a nega sfintenia tainelor noastre. Deci nu se pune problema Bisericilor care tin vechiul calendar, ci al gruparilor schismatice, rupte de la trupul Bisericii. Iar sfinti mari au fost si sunt si in Biserica Greciei, care tine pe nou. Si la noi, daca ne gandim numai la Sfintii inchisorilor, la parintele Ilie Lacatusu, la Parintele Arsenie Boca, la Cuviosul Paisie Olaru… Si minunile pe care le-am publicat si pe care le-au adaugat si comentatorii depun buna marturie.

  22. Elena-Maria, dar fără lacrimile pocăinței te mântuiești? Observ o asemănare grozavă între zelul fariseilor și o parte din ortodocșii de astăzi. Am ajuns iarăși la ”lege”. Dar legea nu mântuiește! Toți suntem ispitiți a cădea într-o formă sau alta de ”zelotism”, poate din frica de a nu cădea din credință… ironic, nu-i așa?

    Schimbarea calendarului a fost o cursă, o manevră cu bătaie lungă și acum putem vedea consecințele. Cei pe calendarul nou sunt împinși spre ”unirea” cu catolicii și apoi cu toate celelalte ”religii”, este evident. Cei pe calendarul vechi sunt încercați în a dovedi rabdare și dragoste măcar pentru ceilalți frați ortodocși pe stil nou.

    Dacă prin schimbarea calendarului s-a călcat vreun canon, caută bine și vezi că pe ici-colo sunt din păcate și alte canoane care s-au călcat, dar Biserica în întregul ei, măcar până astăzi, a păstrat Harul și învățătura mântuitoare. A declara ortodoxia pe stil nou pierzătoare de suflete și fără Duh Sfânt este dovadă de lipsă de smerenie și fanatism! Ori este cineva dintre oameni de-i poruncește Duhului Sfânt încotro să sufle?

    Iată că a venit vremea ”satisfacției” pentru ambele tabere: cei pe stilul nou se duc încet dar sigur în brațele ecumenismului primind astfel duh subțire antihristic, cei pe stilul vechi uită de dragoste și smerenie silind altora duhul pentru obsesia calendarului (legii).

    Și toate acestea ca să se vădească în noi lipsa Duhului Sfânt și reaua înțelegere a credinței celei mântuitoare.

    Stând și cugetând cu ceva vreme înainte, mă întrebam ce înseamnă sfințenia? Să fie lipsa păcatului sau desăvârșirea? Atunci papa e ”sfânt” că doar este infailibil! Nu… nu este lipsa păcatului ci dăruirea Harului, primirea Duhului Sfânt. Și aceasta se face încă de la început prin Botez. Botezul nu se șterge! Ce a dăruit Dumnezeu odată, nu va lua înapoi! Oare pentru că am greșit, păcătuind, am pierdut Botezul? Dacă nu, atunci nici darul Duhului Sfânt nu l-am pierdut! Și aici vorbesc pentru ortodocși și pentru dreapta credință. Atunci cum se îndrăznește un alt ”botez”? De aceea în Biserica Primară credincioșii se numeau sfinți, nu pentru înălțimea duhovnicească, ci pentru primirea Botezului și a Duhului Sfânt. Aceasta înseamnă că toți suntem sfinți? Într-un înțeles duhovnicesc da, o arvună spre nemurire… câtă vreme nu te lepezi de Hristos, adică de Adevăr! Adunând smerenia și mila, dragostea și fapta bună, această arvună se va preschimba în răsplata promisă care este Învierea adică viața veșnică.

    Dar sunt și ortodocși care s-au osândit și pentru ce oare? Așa cum și o parte din sfinții îngeri s-au întunecat din neascultare și au căzut schimbându-se în draci, așa și sfinții (prin Botez), de nu vor păstra cu smerenie Darul și Arvuna, le vor pierde, adică le vor lepăda de bunăvoie. Ferească-ne Dumnezeu!

    Calendarul e sminteală pentru cel neîntărit, ajută-ne Doamne! Și vor veni și alte sminteli dintre care au și apărut prin introducerea unor simboluri străine de ortodoxie în biserici, prin schimbările de canoane ce se vor face, prin ”stricarea cărților” ce a și început. Și ce vei face atunci Elena-Maria? Când cei ”pe vechi” vor primi și ei toate acestea dar vor păstra calendarul neîndreptat, ce vei face?

    Calendarul nu mântuiește, cum nimic din lumea aceasta nu poate mântui! Nici măcar Dumnezeu nu ne poate mântui dacă nu-l primim în inima noatră! Tainică este credința, pentru mine este taina-tainelor… Dacă lumea și toate câte sunt în ea sunt deșarte și se vor arde în foc, atunci să vedem că doar sufletele noastre le vrea Dumnezeu. Scânteia divină de la Dumnezeu, suflată în trupul de humă al acestei lumi. Nu suntem din această lume și nu vom rămâne aici. E doar o trecere, o școală și o încercare spre a ne desăvârși (îndumnezei) cu ajutorul lui Hristos prin lucrarea Duhului Sfânt. Sfintele Moaște aceasta arată, că până și huma aceasta primește nestricăciunea, cu cât mai mult sufletul!

  23. Va multumesc din suflet ca ati abordat aceasta problema.As vrea sa stiu :persoanele care vor sa adopte calendarul nou trebuie rebotezate?crestinii ortodocsi pe stil nou pot participa la slujbele religioase savarsite in Bisericile ortodoxe romane pe stil vechi?Icoanele sfintite in Bisericile pe stil vechi din Romania…sunt sfintite?Din articolele de pana acum reiese destul de clar ca nu calendarul este cel ce mantuieste, ci smerenia, pocainta, credinta.Si daca este Duh Sfant in Ambele Biserici Ortodoxe, si Tainele sunt la fel de Adevarate…inseamna ca am putea merge sa ne impartasim si la Bisericile pe Stil Vechi si la cele pe Stil nou?Imi cer iertare daca intrebarile mele vi se par naive, dar chiar nu am prea multe cunostinete in domeniu…si as vrea sa stiu ce e de facut in cazul a doi tineri ortodocsi care vor sa se casatoreasca dar…apartin de stiluri diferite.Plus ca eu, personal, nu am intrat niciodata intr-o Biserica pe Stil Vechi si nici nu stiu daca ar trebui sa fac semnul Sfintei cruci cand trec prin fata unor astfel de Biserici.Imi cer iertare, sper sa nu va fi suparat cu intrebarile mele…

  24. @ Ina:

    Sa ne ierti ca nu-ti putem raspunde la tot ce ne intrebi, dar multe sunt chestiuni de care trebuie sa intrebi pe duhovnicul tau (si sa-ti gasesti unul, daca nu ai sau, daca poti, sa ajungi sa-l intrebi chiar pe parintele Arsenie). Ce e sigur este ca nu trebuie rebotezati cei de pe vechi care se intorc la noi (tocmai asta acuzam noi ca fac ei) si ca nu poti merge la slujbe sau sa te impartasesti si la bisericile pe stil vechi, si la noi. Legat de Duhul Sfant nu este al nostru a ne pronunta, dar tot ce putem spune este ca Biserica noastra nu se afla in comuniune euharistica cu BOSV.

  25. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/08/enciclica-soc-a-papei-benedict-moment-crucial-pentru-viitorul-noii-ordini-este-urgenta-infiintarea-unei-reale-autoritati-politice-mondiale/

    Pentru asta ar trebui sa ne ingrijoram, ca va veni timpul in care “TOTI VOR STRIGA PACE, IAR PACEA NU VA FI” sa lasam ura si vrajba intre noi ca acest lucru e de la inselatorul sufletelor pe care pre multi vrea sa-i inghita. Nu va mai urati fratii mei, rugati-va Domnului si Preasfintei Nascatoare pentru a ne mai da vreme de pocainta. Judecatile Domnului nu vor fi ca ale oamenilor, asa ca sa nu mai judecam pe aproapele pt ca zice Domnul ” nu judeca pentru a nu fi judecat”. Faptele omului ii va aduce mantuirea sau chinul cel de vechi, nu calendarul. Sfantul Glicherie precum si alti sfinti ai zilelor noastre este marturia vie, pt ca a indraznit si a marturisit, asa ar trebui sa fim adevarati marturisitori de credinta pentru a dobandi raiul. Sa ne rugam pentru mantuirea noastra, pentru ca Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului, ci sa se intoarca si sa fie viu in vecii vecilor.

  26. Multe lucruri frumoase,interesante si ziditoare se scriu pe acest site si pe alte site-uri ortodoxe.Eu raman la acesta,nu mai am timp pentru altele,macar sa pot citi tot ce se prezinta aici…
    Crestinii ortodocsi vorbesc frumos despre cele ale credintei,se fac slujbe frumoase,tot mai multi sunt doxa de ortodoxie,se ridica multe biserici frumoase.Si totusi,am asa,un fel de nemultumire. Nu a fost nici un protest inchegat si consistent ca dimensiune fata de blasfemiile care s-au adus de dusmani Dumnezeului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Nu ca El ar avea nevoie de vreun ajutor din partea noastra,ci noi ar fi trebuit sa aratam intr-un mars al tacerii,in marile aglomerari urbane,ca ne simtim atinsi si jigniti de aceste ofense si batjocuri murdare si desantate raspandite prin tehnicile de astazi,ca nu suntem indiferenti, ca existam si vizibil in spatiul fizic tridimensional,ca madulare ale Bisericii lui Hristos.Nu se poate studia algebra superioara,fara a sti vartos aritmetica…Focul este intr-adevar incrucisat,se planteaza tot felul de “mine” care sa explodeze la momentul oportun,se fac tot felul de teste pe care le vedem marunte si inofensive si nu facem nimic.
    Nu este de mirare ca dusmanul,inainteaza,inainteaza si tot inainteaza,
    metamorfozandu-se mereu,sub diferite aspecte,fara sa i se opuna nici o rezistenta.Constantinopolul este asediat,iar crestinii mai mult filozofeaza.Nu este bine.

  27. Iti intelegem cumva nemultumirea, ti-o impartasim, insa credem ca nu ti-o canalizezi neaparat foarte bine. Da, e o frustrare ca nu se intampla, de fapt, nimic concret, dupa atatea “vorbe frumoase” ca suntem singuri, dezbinati si descoperiti. Ca suntem neputinciosi.

    Nu e bine daca doar filosofeaza, dar nici daca marsaluiesc si protesteaza nu stiu ce rezolva. Si cine s-o faca, cand dusmanul inainteaza acum dinaluntrul nostru si ne face deja faramite prin inocularea indoielii, smintelii si neincrederii generalizate?; si pentru care dintre zecile sau sutele de probleme mari? Ar fi bine daca ne-am strange cumva, mai mult ca sa ne intarim intre noi, dar nu mai are, pare-se, cine si cum s-o faca, pentru ca cei mari ai nostri se cauta a fi compromisi si slabiti unul cate unul.

    Deocamdata tot rugaciunea ramane tot ceea ce este de facut… cel mai puternic si mai important lucru. Si sa incepem cu protestul fata de raul din noi, cel putin.

  28. Web-maistore,eu nu vreau sa polemizez cu nimeni si sa atac pe nimeni.
    Spuneti-mi, cum trebuie sa ne canalizam actiunea,ca sa fie bine ?
    Rugaciunea ne duce spre Dumnezeu,dar sfintii zic ca fara fapte(bune) ea este cam fara roada.Cateva mii,zeci de mii sau sute de mii de crestini care iau atitudine in mod civilizat si in tacere, arata ca existam si SUNTEM FIERBINTI,nu calduti.Daca am fi multi in aceste marsuri,nu pot sa spuna ca sunt cativa retardati care protesteaza si care trebuie sa fie inchisi la nebuni.Eu simt ca acest protest ar fi o fapta buna si placuta Domnului,doar o facem pentru Numele Lui,nu pentru slava noastra sau vreun castig marunt.
    “Ei” au inventat protestele bazate pe marsuri dirijate ca sa-si impuna scopurile,sa dovedim si noi ca-L avem pe Hristos ca Domn si Dumnezeu si nu
    permitem sa fim batjocoriti in temelia credintei noastre.
    Eu nu zic sa facem ca agarenii,sa dam foc si sa distrugem,ci doar sa protestam civilizat si vizibil.Este inca o libertate provizorie,inca n-am ajuns la catacombe,dar se pare ca avem nevoie de ele ca sa ne trezim din nepasarea aceasta bolnava.Daca pe aceasta usoara nu avem curaj sau timp sau bunavointa s-o facem ,credeti ca pe cele grele vom putea sa le facem ?
    Faptul ca nu facem nici o actiune nu arata de fapt starea crestinismului
    ortodox in general si a celui romanesc in particular.
    DNE ESTE GREU SA DAM CU PICIORUL IN TEPUSA,NU ?

  29. @Elena Maria: am intrebat si eu la vremea respectiva pe preotul nostru din parohie, de ce se dezleaga la peste miercurea si vinerea intre Inviere si Rusalii, si mi-a spus ca e canonic, asa scrie in cartile bisericesti. Anul acesta a fost cu dezlegare, caci este dupa cum hotaraste Sfantul Sinod.

    Eu nu cred ca e bine sa se intre de bunavoie in lacasuri de cult ale altor confesiuni, ar insemna sa o facem din pura curiozitate, ceea ce ar fi un motiv rau: fie am nesocoti sensibilitatea fratilor nostri de alta credinta, fie am arunca o umbra de indoiala asupra propriei credinte. Totusi, chiar daca o facem, la rugamintea altor persoane (mi s-a intamplat si mie acest lucru), nu vad nimic gresit sa avem o atitudine respectuoasa sau sa ne inchinam la icoane sau la sfintele moaste, daca sunt. Deci eu zic ca mai intai sa isi pastreze omul credinta, cata este, cu mare atentie, sa se pazeasca sa nu intre in discutii sau adunari fara noima, nejustificat. Caci cel mai pretios lucru din cate am agonisit, pana acum, este credinta, si cat de greu se castiga!

  30. Pingback: Război întru Cuvânt » IPS BARTOLOMEU – 89 DE ANI! SI UN CUVANT AL SAU MAI ACTUAL CA ORICAND: “Iuda de azi e un ecumenist convins si un excelent teolog, e un maestru al crimei perfecte”
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate