INTRE CINISM SI RAZVRATIRE. Scurta cugetare despre modelul austeritatii, ”miracolul” maghiar si saracia romaneasca

9-04-2011 9 minute Sublinieri

Un protest al sindicatelor europene organizat la Budapesta fata de masurile austeritatii impuse de Comisia Europeana si FMI, discrepanta dintre Ungaria si Romania in ceea ce priveste modul in care este repartizat costul social al crizei economice si al deficitelor bugetare, cinismul rece al eurocratilor si ”vesel” al detinatorilor autohtoni ai puterii de la noi ne-au provocat la o scurta meditatie:

Europrotestul de la Budapesta este ”mic copil” fata de protestul pe care sindicatele l-au organizat impotriva masurilor de austeritate preconizate de guvernul ”conservator” al lui Cameron. Deocamdata cutitul nu a ajuns la os, chiar daca exista o mare nemultumire. Atunci cand se va decide ca e cazul sa se stranga surubul pana la capat, protestele vor capata o alta coloratura si vor avea potentialul de a se transforma in revolte iesite de sub control.

Deocamdata ne confruntam cu cinismul rece si politicos al euro-masonilor care isi infasoara deciziile ”austeritatii” intr-o poliloghie a limbajului de lemn care exalta ”virtutea” eficientei. Iar la cinism se adauga si ipocrizia, caci daca acum ni se spune ca e necesara austeritatea, nu mai departe de ”ieri” seful FMI ne spunea ca, dimpotriva, trebuie sa creasca rolul statului in contextul creat de criza.

Mizand, probabil, pe memoria noastra scurta, euro-atlanticii se comporta de parca ar trebui sa fim recunoscatori Cerului ca ii avem drept diriguitori ai destinelor noastre nationale, sociale si individuale. Caci, nu-i asa, iata, la vreme de criza avem tehnocrati competenti care stiu sa opereze cu precizie de chirurg asupra organismelor imbolnavite al statelor europene. Evident, discutia despre cauzele imbolnavirii este evitata cu grija sau mentinuta strict in zona care le convine – aceea a deficitelor bugetare imediate, fara sa se mearga mai la adanc, fara sa se faca o mica istorie a cauzelor ce au dus aici.

Motivele acestei retineri sunt lesne de inteles – daca s-ar merge mai la adanc s-ar descoperi ca actuala situatie este fructul unei conceptii asupra statului, economiei, socialului ai carei reprezentanti perfecti sunt elitele noastre eurocrate, competente si tehnocrate.

Ne-am inselat, am crezut ca daca urmam acest model societal vom duce societatile pe care le conducem pe calea progresului si a bunastarii. Iata insa ca am gresit, si lumea aceea veche, a parintilor nostri, pe care am distrus-o, era mai bine gandita decat ce am facut cu mainile noastre, caci era gandita de Altul, nu de noi. Si, fie vorba-ntre noi, progresul si bunastarea nu exista, sunt doar niste himere cu care am luat ochii credulilor care asteapta totul de la viata de aici. Am vrut insa sa ne luam soarta in mainile noastre si sa fim arhitectii propriilor noastre turnuri ale afirmarii de sine. Si tot ce am obtinut a fost acest Turn Babel care, dupa ce a fost construit pana aproape de cer, iata ca se prabuseste in iad.

Evident insa ca eurocratilor nostri nici prin gand nu le trece vreo umbra din ce am scris mai sus. Dimpotriva. Acum ei nu fac altceva decat sa taie toate puntile de intoarcere a omenirii catre normalitate si ratiune, ca sa faca drumul catre iad (pamantesc) fara intoarcere.

Revenind la ”europrotestul” de la Budapesta. Nu avem stiinta sa fi fost aleasa in mod special capitala Ungariei de sindicatele europene, insa e semnificativ, parca, faptul ca atitudinea anti-austeritate se manifesta in capitala unui stat care a luat masurile cele mai in raspar cu directivele europene si FMI. Guvernul ungar, doar din ceea ce stim noi, a decis:

1) sa nu puna asupra populatiei povara deficitelor, taind din salarii si pensii, ci sa puna taxa pe banci (ceea ce a determinat ruperea acordului cu FMI);

2) sa oblige investitorii straini sa faca afaceri cu parteneri locali ca banii si produsele sa ramana in tara si

3) sa tina in frau scumpirea gazului.

Pe scurt, o politica de deplasare a costurilor sociale generate de deficitele bugetare de la populatia de jos la puternicii de sus. Pur si simplu un model care contrazice flagrant modelul european al austeritatii – care se face insa simtit foarte putin in tarile puternice ale vestului si este aplicat, in schimb, la sange asupra tarilor estice, dintre care… cei dintai suntem noi. Ciudata ironie a sortii, o asemenea discrepanta dublata, in acelasi timp, de… revendicarile din ce in ce mai agresive ale autonomiei minoritatii unguresti din Ardeal.

La polul diametral opus ne aflam, asadar, noi, cu un guvern care aplica cu exces de zel directivele cerute de Comisia Europeana si FMI, punand asupra populatiei si, MAI ALES ASUPRA SARACILOR, costurile deficitelor generate de politicile monetare ale BNR, de practicile bancilor europene si abia la urma de iresponsabilitatea guvernelor. ‘Ca la noi la nimenea’ se traduce acum intr-un cinism care nici macar nu este unul rece si politicos ca al eurocratilor, ci este satisfacut de sine si aproape sadic. O gheata de țurcan bine hranit pusa pe gatul firav al saracului, orfanului si vaduvei, adica al omului slab prin definitie, cel care este “eroul” principal al Bibliei de la inceput pana la sfarsit, cel care va fi criteriul de Judecata la Parusie.

Astfel de situatii nu sunt fara precedent in istoria noastra. De fapt, chiar putem spune ca e ”traditia” conducatorilor nostri de mai bine de doua sute de ani. Impilare, saracire, dispret si nepasare, un obraz gros si urduros asternut pe fata Romaniei care suspina de doua veacuri neauzita decat de Bunul Dumnezeu. O linie a impilarii care porneste de la fanariotii hulpavi si vicleni si preluata cu brio de pasoptistii ipocriti care considerau ca li se cuvine totul pentru marele merit ca au venit cu haine nemtesti si cu francmasoneria in frunte si in suflet ca sa ”edifice statul national”, sacrificand pe altarul acestuia Biserica si taranul, vanduti strainilor si ”intereselor”. O astfel de nesimtire groasa l-a dus pe Eminescu la cugetarile sale atat de amare si virulente; iar pe Caragiale la un auto-exil tragic, caci nu mai putea, vedea și simțea enorm si totul era monstruos.

O astfel de nesimtire a dus la ceva ce toata Europa – si nici macar Rusia ”inapoiata” – nu mai vazute in sec. XX: o rascoala a taranilor flamanzi si goi in 1907, reprimata cu ce altceva decat cu tunurile de urmasii pasoptistilor, liberalii, care, ca toti progresistii si umanistii francmasoni, la prima ocazie isi manifesta dragostea de popor… ucigandu-l. Reforma agrara dupa primul razboi mondial? O decizie tactica prin care se contracara propaganda bolsevica. Impilarea taranului a continuat nestingherita, ba acum, ca avea pamant, a fost inhamat la credite la banci, ca sa aiba parte de neo-iobagia camatareasca, dar… progresista, fireste. Acelasi dispret nesimtit si vesel fata de talpa tarii.

In plus, in acea perioada, fiindca omenirea progresase, s-a intamplat si prima mare criza economica mondiala. Iar cei care au platit gloaba au fost tot amaratii – sunt vestite curbele de sacrificiu si lipsirea oamenilor, uneori luni de zile, de orice fel de salariu (intr-o vreme in care de obicei lucra doar capul familiei, intretinand intreaga casa). Perspectivele pe care tinerii le aveau in tara ii faceau sa se arunce intr-un activism al disperarii (cum spunea Vulcanescu) atunci cand nu se prabuseau launtric intr-un estetism cioranian al deznadejdii. Taranii erau bantuiti de boli grave ale saraciei si copii mureau ca… mustele (eram primii la mortalitate infantila in Europa).

Dar Romania Mare? Un vis frumos… contrazis de realitate. Basarabia, dupa unire, este tratata mai rau ca o colonie, astfel incat taranii, exasperati, ajung in scurt timp (conform rapoartelor oficiale!) sa regrete administratia țaristă! Basarabia este fiica vitrega pe care elitele noastre, altfel nationaliste foc, patrioate pana la cer in discursuri, festivitati si lozinci, o tin in genunchi pe coji de nuca. Basarabia am pierdut-o, sufleteste si material, inainte sa ne-o smulga Stalin. Tara a fost atat de rau administrata incat, tarziu, in anii treizeci, cand deja sufla briza razboiului, Mircea Vulcanescu constata ca reteaua de drumuri si sosele este aceeasi ca pe vremea lui Carol I (!) si ca unificarea teritoriului national al Romaniei Mare nu se finalizase, pentru ca nici macar nu incepuse. El nadajduia sa fie doar ceasul al 11-lea, insa nici macar in al 12-lea nimeni nu s-a trezit ca sa faca ceva pentru acest popor…

Si asa a venit peste noi, ca o culme a acestor faradelegi propagate de sus, comunismul. Facand ravagiile programate inca din modelul prototip, la noi s-a ajuns la o treapta de jos, printre care se numara si Experimentul Pitesti, despre care Soljenitin isi declina orice ”competenta” (nu auzise de vreun tratament similar in Gulagul sovietic) si care l-a facut pe Petre Tutea sa planga cu lacrimi amare, gandindu-se ca stralucirea poporului nostru in fata lui Dumnezeu palise oarecum.

Iata asadar, comprimata succint, o istorie a impilarii si a dispretului manifestat fata de talpa de jos a Romaniei, fata de cel sarac si cel sarman. Ne dam seama ca starea deplorabila de astazi, ca atitudinea de cinism nesimtit si ”vesel” al puternicilor nostri (simpli lachei ai puternicilor planetei) se inscrie intr-un fel de continuitate a istoriei recente. Intr-o ”soarta” ingaduita asupra noastra de Dumnezeu. Sa fie oare, aceasta, si pentru superficialitatea proprie noua de care zicea un mare parinte contemporan? Nu cumva acest cinism se face prezent si printre noi, cei care sunt mici si “prosti” fata de slavitii pamantului? Nu cumva avem si noi ceva din meschinaria, nesimtirea, tradarea cu care suntem tratati astazi? Sa nu fie, mai bine…

Pana la urma, aici este o convorbire dintre Dumnezeu si romani. Avem, se pare, vocatia de a fi obiditii istoriei. Poate ca este semn ca inca nu ne-am hotarat sa iesim din casa noastra, din ”neamul” patimilor noastre si sa mergem in pamantul fagaduit de Dumnezeu. Daca cetate statatoare pe pamant se pare ca nu avem, daca suntem condusi de oameni de nimic si, astfel, nelegiuitii misuna pretutindeni, poate ca ”ne este scris” sa fim straini si calatori pe acest pamant, ne-avand alta avere decat saracia, nevoile si neamul crestinesc care am fost odata si trebuie sa redevenim, fie si intr-o putina ramasita de pe urma, fie si in al 12-lea ceas.

In orice caz, suntem chemati la judecata de Dumnezeu si e bine sa cautam sa intelegem chemarea Lui. Altfel, ne vom pierde in razvratire ca altadata evreii in pustie, amagiti de diversi (si diversionisti) Datani si Abironi. Sa ne incingem bine mijloacele caci, daca impilare am mai cunoscut in istorie, ea acum va fi impilarea cea de pe urma, a vremurilor antihristice.

Pana atunci, sa punem la inima aceste cuvinte de dor ale Martirului Mircea Vulcanescu pe care le spunea catre romanii ramasi in Ardealul pierdut in urma Diktatului de la Viena. Si sa cerem si noi sa aveam aceasta dragoste de a pune sufletul pentru aproapele:

Poate, frate, că nu te-am iubit îndeajuns. Poate că nu ne-am preţuit cum se cuvine. Poate că n-am ştiut a ne cunoaşte. Poate c-am fost superficiali, uşori, sub vremurile mari ale-mplinirii care ne-ar fi cerut altfel. Vom fi luat în deşert lucruri sfinte. Vom fi greşit fără să ne dăm seama. Vom fi adormit ca fecioarele nebune şi ceasul deşteptării ne va fi găsit fără ulei în candele. Nu vom fi băgat de seamă semnele ce ni se făceau în jur, sau glasul celor care – deşteptaţi de dimineaţă – ne vor fi vestit ivirea lor. Şi iată că ceasul meu, ceasul tău, ceasul nostru, pe care neamul l-a aşteptat de un mileniu, ceasul pe care Dumnezeu ni l-a dat să-l împlinim, să-l pecetluim cu pecetia fiinţei noastre, a trecut nesocotit. N-am ştiut să te caut, să-ţi spun cât te-am aşteptat, cât te-am dorit! Iată, îmi vin în minte împrejurările de la început şi cele de mai pe urmă. Vai, câte lucruri am fi putut face pe care nu le-am făcut! Lenea, căutarea fiecăruia de ale sale, nebăgarea îndeajuns de seamă, bucuria lumii ne-au furat cu ale lor.

Iată pentru ce suferi tu astăzi, frate. Iată de ce au suferit prin veacuri atâţia din cei mai buni dintre noi, cu a căror suferinţă te înfrăţeşti şi tu astăzi. Căci una aş mai vrea să ştii bine, frate: nu eşti singur în suferinţa ta. Nimeni nu e niciodată răstignit singur, cum nu se roagă nimeni niciodată singur. Crucile se-nfrăţesc totdeauna câte trei. Cuiele care ţi-au străbătut mâinile le-am simţit în oasele noastre. Loviturile care-ţi sfârtecă trupul le-au sfârtecat pe ale noastre. Nu este deosebire. Suntem părtaşii suferinţei tale, cum ai luat asupra ta partea ispăşirii păcatelor noastre.

***

Ministrii de finante europeni au justificat sambata politicile de austeritate lansate in Europa si au facut apel la “intelegere”. In acelasi timp mii de persoane protestau la Budapesta impotriva rigorii bugetare, la apelul sindicatelor europene. “Consideram ca o consolidare bugetara si o crestere durabila sunt esentiale. Si una nu se poate fara cealalta”, a declarat comisarul european pentru afaceri economice Olli Rehn, in cadrul unei conferinte de presa, relateaza AFP.

“Pentru moment, noi trebuie ca in numeroase tari sa garantam consolidarea bugetara, intrucat povara datoriei mananca resursele viitoare si resursele viitoarei cresteri economice ale generatiilor ce vor veni”, a adaugat el. Declaratiile vin dupa reuniunea de doua zile a ministrilor europeni de finante desfasurate la Godollo, la 30 de km distanta de Budapesta.

In acelasi sens s-a exprimat si presedintele Bancii Centrale Europene, Jean-Claude Trichet.  “Suntem convinsi ca politicile bugetare solide, politicile macroeconomice solide si o supraveghere atenta a evolutiei preturilor in economie, in general, sunt cheia pentru o crestere durabila si crearea pe termen lung de locuri de munca”, a afirmat el.

“Oamenii trebuie sa inteleaga ca noi economisim nu pentru a infuria oamenii, ci pentru a putea inca finanta viitorul politicilor sociale”, a declarat la randul sau ministrul luxemburghez de finante Luc Frieden.  “Este vorba de asemenea de binele general”, chiar daca “o politica de economii nu este usoara”, a adaugat el.

“Pot intelege manifestarile, dar eu cred ca este o greseala, pentru ca masurile pe care le luam sunt bune pentru a avea un cadru durabil pentru cresterea economica”, a spus si ministrul german de Finante. “Pentru o crestere durabila, o moneda stabila este o conditie prealabila si bugetele stabile sunt o conditie prealabila. Daca avem deficite prea ridicate, nu suntem responsabili fata de generatiile viitoare”, a adaugat acesta. Mii de sindicalisti europeni, inclusiv din Romania, protestau sambata dupa-amiaza in centrul Budapestei, in contextul reuniunii UE de la Godollo, la apelul Confederatiei europene a sindicatelor. O manifestate asemanatoare a adunat deja intre 20 000 si 30 000 de persoane la Bruxelles la sfarsitul lunii martie.

Câteva sute de sindicalişti români participă, sâmbătă, la un mare miting european, organizat la Budapesta. În capitala Ungariei, se adună mii de oameni din toate statele Uniunii Europene. Nemulţmirile sunt aceleaşi în toate ţările: de la problema locurilor de muncă, la măsurile de austeritate. Sindicaliştii s-au strâns pe platoul Sălii Sporturilor din Cluj-Napoca înainte de a pleca. Au luat în bagaje doar strictul necesar, dar, în schimb, s-au înarmat cu lozinici.

Din cadrul Sindicatului SANITAS Cluj au plecat peste 45 de asistenţi şi infirmieri. Şi personalul TESA a pornit către Budapesta. Europrotestul are loc, sâmbătă, în centrul capitalei Ungariei. Asemenea proteste sunt organizate anual în capitatele statelor care deţin, prin rotaţie, presedenţia Uniunii Europene.

Legaturi:

***

Toată mizeria noastră publică o îmbrăcăm în formele poleite ale unei civilizaţii calpe, precipitarea noastră spre fundul răului o numim progres, fierberea unor elemente necurate si lupta lor cu elementele ce au mai rămas încă sănătoase în ţară se numeşte politică. […] Ceea ce dă guvernului roşu aproape caracterul unui guvern străin, tot atât de vitreg precum ar fi domnia muscalilor sau a turcilor, este atât lipsa de respect pentru tradiţie şi trecut cât şi deplina necunoaştere a naturii statului şi a poporului românesc, pe cari le privesc, pe amândouă, ca pe nişte terene de experimentare.

“Nu mai e îndoială pentru nimeni că reformele ce se operează acum constituie începutul dictaturii. (…) Mişelia înlăuntru, umilirea în afară – iată care va fi caracterul acestei dictaturi în România”.

Caine, ce ai făcut pe Abel? suntem în drept a vă întreba. De când ţineţi puterea în mână ce aţi făcut cu acest popor pe care l-aţi momit întotdauna cu fraze sforăitoare şi care nu v-a întrebat niciodată de unde aţi venit şi unde vă duceţi?


Categorii

Acordul cu FMI, Criza datoriilor suverane, Opinii, analize, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Razboiul impotriva Romaniei, Ungaria, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

69 Commentarii la “INTRE CINISM SI RAZVRATIRE. Scurta cugetare despre modelul austeritatii, ”miracolul” maghiar si saracia romaneasca

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 2 >>

  1. Pingback: DETURNAREA PROTESTELOR PUBLICE CATRE SOLUTIA “ANTI-SISTEM”? Cum se ascunde regimul Basescu in spatele LOZINCILOR ANTI-POLITICA - Razboi întru Cuvânt
  2. Pingback: “Revolutia” Pietei Universitatii intre UTOPIILE DEMOCRATIEI TOTALE si ale SCHIMBARII DIN TEMELII a sistemului - Razboi întru Cuvânt
  3. Pingback: Premierul Ungureanu-Oxford se rasteste catre sinistrati: NU PUTEM PLATI LENEA LA NESFARSIT… NU SE POATE ASA CEVA - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  4. Pingback: Mircea Toader (lider PDL) – DECLARATIE FASCISTOIDA: Romanii au murit DE BETI CE ERAU! … nicidecum din cauza zapezilor si a autoritatilor CENTRALE! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  5. Pingback: SFANTUL CALINIC DE LA CERNICA, DURERILE NOASTRE SI ANTIDOTUL LA OTRAVA VREMURILOR DIN URMA -
  6. Pingback: DE CE E CRUCIAL REFERENDUMUL? Ce ne asteapta dupa 29 iulie? RAZBUNAREA vanzatorului, EXECUTIA tarii - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  7. Pingback: UPDATE: PRESEDINTELE UDMR: “Autonomia Tinutului Secuiesc se va realiza”/ Traian Basescu in secuime: UNGURIMEA INTELIGENTA SI MUNCITOARE vs. ROMANIMEA PROASTA SI LENESA - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  8. Pingback: ORBAN FACE CE VREA IN UNGARIA: nationalizeaza pensiile private, rascumpara companiile privatizate, vrea energie non-profit pentru populatie - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  9. Pingback: DECONSTRUCTIA ROMANIEI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  10. Pingback: Trei ganduri post-electorale: NEOLIBERALISMUL USL, JELANIA ”EUROPENISTILOR” SI ORIZONTUL ANTISISTEM - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  11. Pingback: CE (MAI) ESTE DRAGOSTEA DE TARA ASTAZI? - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  12. Pingback: [update] - CUM ISI BATE JOC UNIUNEA EUROPEANA DE NOI, VASALII "CU DREPTURI DEPLINE"... Egalitate, dar nu pentru catei! Pentru ce pacate platim si la ce sa ne asteptam? (VIDEO) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  13. Pingback: GERMANIA TINE BOCANCUL SCHENGEN PE CAPUL ROMANIEI SI BULGARIEI. Esticii: cainii alungati de la masa stapanilor lor. SI DE CE POATE DISPAREA ROMANIA - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  14. Pingback: CONSTITUTIA NEOFASCISTA A UNGARIEI, ipocrizia euroatlanticilor si REALPOLITIK-ul Germaniei - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  15. Pingback: REPUBLICA PROCURORILOR si pericolul pierderii increderii in democratie - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  16. Pingback: UNGARIA: Bancile participa la pierderi. FMI SI UE INTRERUP NEGOCIERILE, protestand fata de intentia Ungariei DE A PRELUA CONTROLUL BANCII NATIONALE - Recomandari
  17. Pingback: De ce Basescu a taiat salariile cu 25%, desi FMI ceruse mai putin? MIRCEA DIACONU: “NU DE BANI A FOST VORBA, CI DE OAMENI…” (video) - Recomandari
  18. Pingback: Se strange surubul autoritarismului. PUNGESTIUL CA EXEMPLU DE “MODERNIZARE” CU JANDARMERIA/ Pe cine a mai poluat si terorizat CHEVRON in lume/ “MAI BETI UN RACHIU” – cum au “linistit” autoritatile locale temerea c
  19. Pingback: Se strange surubul autoritarismului. PUNGESTIUL CA EXEMPLU DE “MODERNIZARE” CU JANDARMERIA/ Pe cine a mai poluat si terorizat CHEVRON in lume/ “MAI BETI UN RACHIU” – cum au “linistit” autoritatile locale temerea c
  20. Pingback: Reflectii despre Romania ascunsa. Semnificatiile adanci ale BRUTALULUI ATAC DE LA PUNGESTI/ Dan Puric despre cum se DISTRUGE SUFLETUL UNEI TARI [video] - Recomandari
  21. Pingback: UNGARIA in viziunea lui Viktor Orban: ELIBERATA DE GOLIATII FINANCIARI SI REINTOARSA LA CRESTINISM - Recomandari
  22. Pingback: Morala mobilizarii revervistilor romani din Europa: LA ARME, CAPSUNARI, PENTRU APARAREA CHEVRON SI A SUPERMARKETURILOR!/ Romania – POLIGON EXPERIMENTAL DE TRAGERI in cazul unui RAZBOI NATO-RUSIA?/ Putin ameninta EXPLICIT “JUNTA” de la KI
  23. Pingback: CATEVA NOTE DUPA ALEGERILE EUROPARLAMENTARE. Spasmele “reformistilor” autohtoni si efectele DIVERSIUNII LGBT din Franta si Marea Britanie. Observatii despre CANDIDATURA LUI IULIAN CAPSALI - Recomandari
  24. Pingback: “Cele sapte pacate ale romanilor” versus PACATELE DE MOARTE ALE MORALISMULUI CORPORATISTO-SECURIST - Recomandari
  25. Pingback: Campanie anti-romaneasca de “TESTE” si “DIVERSIUNI” cu tenta de RASISM SOCIAL in “GANDUL”, menite REEDUCARII ROMANILOR si limitarii influentei “PRIMITIVILOR”… sensibili la teme nationale. Cu un CINISM
  26. Pingback: NOII CAINI DE PAZA AI PUTERII. Tradarea oamenilor de cultura si a jurnalistilor, deveniti PIESE ANGRENATE in STRATEGII DE PUTERE si CONTROL, de LINSAJ si “OCUPARE” a SPATIULUI PUBLIC - Recomandari
  27. Pingback: Mircea Eliade despre MODA DE A REGRETA CA ESTI ROMÂN: ”Nu cred ca se afla tara europeana in care sa fie atatia intelectuali carora sa le fie rusine de neamul lor” - Recomandari
  28. Pingback: OCCIDENTALIZARE SAU AUTO-COLONIZARE? “Ni se cere să îmbrăţişăm valorile occidentale fără comentarii, altfel fiind neapărat catalogaţi drept reacţionari, contrarevoluţionari, păşunişti, fascişti, legionari, nostalgici, terorişti, fan
  29. Pingback: DECONSTRUIREA DEMITIZARII SAU O REPLICA MARGINALIZATA. Istoricul Ioan-Aurel Pop despre lucrarile lui Lucian Boia: “O ATARE ATITUDINE ESTE MENITA SA DISTRUGA COMPLET ROMANIA“ | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare