În ultimii zece ani, Europa de Vest a trecut la redefinirea căsătoriei, dar Europa de Est a reiterat constituționalitatea căsătoriei ca uniune între un bărbat și o femeie. În consecință, continentul european a devenit tot mai divizat. Până în prezent, unsprezece țări europene au redefinit juridic căsătoria, iar în lunile următoare, Curtea Supremă a Statelor Unite va decide cu privire la constituționalitatea legilor statale care definesc căsătoria. Această decizie judecătorească va avea un impact considerabil.
AGENDA ACTUALITĂȚII (pagina 29)
Site-ul inserbia.info susţine că teroriştii arestaţi după atacurile de la Kumanovo sunt fostele gărzi de corp ale unor politicieni albanezi din Kosovo. Printre cei care s-au predat poliţiei macedonene se află Muhamed Krasnici, Mirsad Ndrecaj, Sami Uksini, Beg Rizaj şi Dene Sehu, care a luat parte la conflictele din Kosovo în cadrul KLA (Armata de Eliberare din Kosovo) şi în conflictul din Macedonia din 2001.
Gheorghe Ene a făcut frontul de vest, luptând cu hortiştii şi cu naziştii. A făcut foamea şi sute de kilometri pe jos, după ce a căzut prizonier al nemţilor. L-au târât dintr-un lagăr în altul până în infernul de la Dachau.
Revenind la materialul lui Seymour Hersh, acesta se încheie astfel: ”Acum Obama nu se mai află în fața alegerilor, ca în primăvara lui 2011. Faptul că este favorabil unui acord nuclear cu Iranul spune multe, la fel și că a luat decizia de a ajunge aici fără sprijinul republicanilor conservatori din Congres. Minciunile la nivel înalt rămân însă un modus operandi al Statelor Unite, alături de închisorile secrete, atacurile cu drone, raidurile nocturne ale forțelor speciale și reducerea la tăcere a celor care ar putea să spună nu”.
„Tratamentul in penitenciarul de la Pitesti a fost cea mai teribila barbarie a lumii contemporane”. Aceste cuvinte au fost scrise de Aleksandr Soljenitin, laureat al premiului Nobel pentru Literatura. Putini stiu ca, la inceputul comunismului, in Pitesti a existat un loc al terorii absolute. Romania a fost scena unui fenomen prin care s-a incercat crearea omului nou folosindu-se reeducarea prin tortura despre care specialisti si istorici aveau sa declare mai tarziu ca a fost unic in lume: experimentul Pitesti.
Descoperim în calendar câteva exemple de sfinți căsătoriți, care au avut o viață conjugală grea (să ne gândim doar la Sfânta Muceniţă Tomaida – 14 aprilie – ori la Sfântul Manuil Criteanul – 5 martie.). Însă sinaxarele ne prezintă destule alte situații asemănătoare celor de astăzi, în ceea ce privește anumite aspecte ale vieții de familie, care nu au împiedicat pe cei ce-și doresc cu adevărat mântuirea să lupte și să fie încununați cu darul sfințeniei. Mă gândesc aici la sfinții ai căror părinți au fost oameni răi, necredincioși; la sfinții rămași orfani, care nu au crescut într-un mediu familial armonios. Nici această mare lipsă nu i-a îndepărtat de la calea mântuirii.
Consecințele unei astfel de decizii ar fi profunde și vaste. Nu doar în SUA, ci și în restul lumii. Pentru administrația Obama și UE, exportul de „drepturi ale homosexualilor” a devenit un obiectiv fundamental de politică externă. O decizie favorabilă „căsătoriei” între homosexuali va aduce legitimitate în plus acestor politici și va face și mai dificil pentru țările tradiționaliste, inclusiv România, să spună NU redefinirii căsătoriei. În multe aspecte, soarta viitorului civilizației atârnă de decizia pe care SCOTUS o va lua.
Prin urmare, nu incape indoiala ca si aceasta miscare de protest va fi atent manufacturata astfel incat, pe langa tema legitima a defrisarilor, sa fie acelasi tip de miscare acceptabila pentru sistemul de putere reala din Romania (mai jos sunt referinte despre miscarile de protest pentru Rosia Montana). Adica acesta sa faca minime concesii, marginale sau punctuale, dar care sa nu atinga esafodajul, structura acestei puteri, circuitele sale nevralgice.
Aceasta discrepanta intre continut si forma, intre starea jalnica de colportor de ne pet a jurnalistului si statura moralista pe care si-o aroga in calitate de pedagog al natiei ce izvodeste campanii mediatice este, poate, cel mai important proces al transformarii suferite de industrie. Si ne spune si viitorul: jurnalismul se transforma in PR al puterii reale. In cazul nostru, puterea reala e cea a institutiilor de forta.
Cât privește unica motivație pe care promotorii (parlamentarul inițiator și diverșii oengiști de pe statele de plată ale lui Soroș) au produs-o, anume că există câteva sute de mii de cupluri heterosexuale care au nevoie de această lege pentru a fi protejate, este un exemplu tipic de practică a manipulării prin așa-numitul procedeu al „ieșirii din matrice”: se comută centrul dezbaterii pe cuplurile heterosexuale pentru a respinge obiecțiile că legea ar fi destinată cuplurilor unisex. Ceea ce „uită” proponenții să spună este că atribuțiile „partenerilor” fiind foarte asemănătoare cu ale soților, cuplurile hetero au la dispoziție starea civilă pentru a se căsători, fără a mai fi nevoie de vreo lege nouă…
În toată această goană, care seamănă cu o competiţie sportivă la nivel mondial, nu apucăm să punem niciodată punct. Nici o clipă de răgaz, nici un respiro în acest foc automat. Cum să Îşi mai găsească Domnul timp de noi, când noi nu ne mai găsim timp nici pentru noi înşine? În care interval al vieţii să ne cheme şi când să găsim noi o clipă rotundă, limpede, grea, una pe care să I-o închinăm doar Lui şi să-I răspundem?
Şi totuşi „I”-ul vieţii noastre îşi va aşeza, mai devreme sau mai târziu, punctul. Rămâne să nu ne strivească sub greutatea Lui…
O serie de organizaţii care promovează drepturile homosexualilor au intrat în şcoli, pur şi simplu îndoctrinând copiii tineri şi uşor impresionabili cu ideea că nu este nicio diferenţă între căsătoria dintre bărbat şi femeie şi cea între persoane de acelaşi sex. Sunt câteva organizaţii care militează pentru drepturile homosexualilor şi care se duc în şcoli, pur şi simplu îndoctrinând copiii[2], care au o vârstă fragedă şi sunt uşor impresionabili, cu ideea că nu există nicio diferenţă între căsătoria dintre un bărbat şi o femeie şi cea dintre doi bărbaţi sau două femei. Cam aceasta este cultura promovată la ora actuală în Anglia.
Cuviosul Efrem (Filotheitul) din Arizona (n. 1927) este unul dintre cei mai renumiți părinți ortodocși contemporani, singurul ucenic de chilie al lui Gheron Iosif Isihastul (+ 1959) pe care-l mai avem în viață, lângă care s-a nevoit timp de 12 ani, ctitor a 17 mănăstiri ortodoxe în America de Nord.
Nu e nici o îndoială că lumea se va confrunta cu o pandemie în timpul vieții noastre, ceva cel puțin la fel de rău ca izbucnirea gripei din 1918, care a ucis undeva între 20 și 40 de milioane de oameni într-un singur an. (Pentru comparație, HIV / SIDA a ucis aproximativ 40 de milioane de oameni în ultimii 35 de ani.) Noi împărțim deja bolile noastre la nivel global. Iar sistemul Wattendorf ar extinde, de asemenea, apărarea noastră la scară globală. Am putea avea utilaje celulare comune pentru întreaga umanitate.
Titlu din presa românească: “Învăţăturile unui profesor de Religie pentru elevii săi de liceu: „Homosexualii sunt vrednici de moarte” (titlul apartine adevarul.ro) În articol citim următoarele: „Cei ce fac unele ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai că fac ei acestea, ci le şi încuviinţează celor care le fac”, se arată în broşură, editată de Asociaţia Studenţilor Creştini Ortodocşi Români (ASCOR).” Ceea ce nu se mai arată însă în articolul din Adevărul (măsluit) este faptul că respectivul citat din broșură este de fapt un citat din capitolul 1 al Epistolei către Romani a Sfântului Apostol Pavel. Deci nu este învățătura acelui profesor
Părinţii mei, oameni simpli, au fost pioşi, de o credinţă neabătută, de nici o clipă de şovăire sau de îndoială. Practicanţi moderaţi, fără habotnicie, religia a fost însă pravilă, enciclopedia vieţii lor practice. În casa noastră s-a citit mult, mai ales cărţi religioase şi rituale, Biblia cu Vechiul şi Noul Testament. Păstrez şi acum Psaltiri şi Ceasloave de-atunci, cu litere chirilice, al căror rost l-am deprins buchisind bucoavne sfinte, şi mama şi tata, ca toţi oamenii de la ţară, erau mari pasionaţi ai cititului, mai ales al cititului cu glas tare, ca la strană.
Altă cântare, Sfântul Gheorghe a biruit lumea și s-a unit cu cerul. A biruit lumea! Hm! Asta face balaurul. Ne ține legați de pământ, de lume… Ne suflă idealurile. Ne încurajează la odihnă. Diavolul insuflă lașitatea. Se vede cu ochiul liber. Lumea are nevoie de eroi dar se și teme de ei. Ne este teamă de cei ce sunt altfel. Societatea nu agreează imoralitatea, dar nu suferă nici sfințenia. Oameniimediocri sunt la ei acasă în lume. Nu deranjează. Eroii, geniile și sfinții au fost blamați în timpul vieții, pentru că au îndrăznit să fie altfel. Au îndrăznit să ducă la perfecțiune idealul de cultură sau de iubire pentru țară și neamsau de sfințenie!? Ce-au vrut să demonstreze? După moarte li s-a iertat totul. Sau poate, nu. Unii deranjează și după moarte. Deranjează prin exemplul lor care ne spune că se poate. Se poate trăi și altfel, se poate trăi frumos, se poate trăi fără compromisuri, se poate trăi sublim.
Până acum, Comisia pentru Muncă şi Protecţie Socială a Camerei şi care l-a avizat pozitiv. De acest aspect s-au prevalat cei care au anunţat că „România este la un pas de adoptarea parteneriatului civil”. Ceea ce au omis jurnaliştii este faptul că, marţi, proiectul a primit aviz negativ din partea Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale. Cu majoritate de voturi.
“Nu va lasati ademeniti de duhul perfid al ECUMENISMULUI!” SFANTUL GHEORGHE CEL NOU AL ROMÂNILOR, PREOTUL MARTURISITOR Vedeti si: *** Imagini inedite de la slujba de Înviere a anului 2004 cu Părintele Gheorghe Calciu la parohia Sfînta Cruce din Washington …
“Cererile DNA, din punctul meu de vedere, sunt, dincolo de aspectul evident securitar al lor, faptul că denotă o viziune ultra conservatoare în ceea ce privește societatea în care reținerea și arestarea sunt instrumente principale, care din punctul meu de vedere, pun în discuție drepturi esențiale ale omului, unul dintre ele este dreptul la libertate. Noi trebuie să protejăm drepturile și libertățile cetățenești. Viziunea cu care vine DNA este o viziune în care drepturile trebuiesc limitate la maximum, pentru că oamenii sunt suspecți. Oamenii, eu, dumneavoastră, cei care ne vor citi, suntem suspecți. Și pentru că suntem suspecți, organele care exercită controlul trebuie să aibă la dispoziție un timp suficient pentru a ne verifica.”
Războiul de redefinire a mentalităților dominante din societatea românească este în plină desfășurare. Episodul orei de religie, cel mai recent, este un exemplu-școală. Nu au lipsit analizele asupra acestui fenomen, însă e necesar, încă și acum, să avem o reprezentare analitică, tehnică, clară și concisă asupra a ceea ce se întâmplă. Am căutat, astfel, să sintetizăm procesul punctând articulațiile, zonele sensibile, actorii cheie.
30 de etiopieni au fost executaţi în Libia, iar crimele au fost filmate şi postate pe internet de jihadişti. Clipul de jumătate de oră începe cu un lung discurs al unuia dintre călăi, care ţine un pistol în mână şi le cere creştinilor să se convertească la islam. Apoi, filmarea prezintă execuţiile celor 30 de etiopieni.
Să recitiți Biblia, căci vom avea luptă mare. Învățați predicile de pe munte a Domnului Nostru și împliniți-o cu faptele în fiecare zi. Fiți înțelepte, harnice, blânde, smerite, aceasta să vă fie uniforma prin care să vă deosebiți de duhul lumii acesteia. Postul și rugăciunea să nu vi le știe nimeni decât Știitorul inimilor.
Trăim în era descoperirilor. Am ajuns în posesia mijloacelor de distrugere a întregii omeniri. Nu mai avem nevoie de noi drumuri în această direcţie, nu ne mai putem permite să pătrundem pe cărări fără ieşire. Am descoperit toate formele de distrugere. Suntem martorii apogeului ei, născocit de om: dezagregarea atomică. Ce trebuie să se mai distreze pe seama noastră demonii întunericului! Ce e drept, acestea sunt elemente şi factori de progres. Dar adevăratul progres nu trebuie confundat cu realizările materiale sau cu maşinismul.
„Unii dintre ei au refuzat să convertească, nedorind să afle cum este renunțe la Dumnezeu. Unii au refuzat să învețe cum să-i omoare pe alții. Nu a mai existat nicio șansă pentru ei. Au fost condamnați cu toții la moarte. Cei uciși erau îngropați într-o groapă comună, nici aceia suficient de adâncă, astfel încât în aer plutea mereu un miros greu de cadavre intrate în putrefacție. Era mirosul morții…”
“… Oasa a devenit pentru ei un fel de familie, o altfel de casa in care isi descopera radacinile, se descopera pe ei. Aici au aflat frumusetea lucrului facut impreuna. Impreuna se roaga, impreuna muncesc si bat muntii in lung si in lat, si tot impreuna… dau de Dumnezeu”.
Victimele acestora sunt oameni ca batrana florareasa din Washington pe care oficialii statului vor sa o lase in faliment, brutarul din Colorado caruia i s-a ordonat sa urmeze un “training de sensibilizare” (o versiune mai soft a ceea ce pateau disidentii in azilurile psihiatrice sovietice), co-fondatorul Mozilla care a fost concediat pentru ca a finantat miscari pro-familie, precum si proprietarul de pizzerie din Indiana care a trebuit sa-si inchida, temporar, afacerea, in fata asalturilor salbatice si a amenintarilor primite online din partea suporterilor cauzei gay.
La mănăstirea Bănceni, miracolele se ţin lanţ. Unele, se spune, înfăptuie de o icoană făcătoare de minuni. Cele mai multe, însă, de un preot cum nu mai este altul. Menirea lui este să reînvine oameni pierduţi, atinşi de suferinţă, orfani, bolnavi incurabil. Îi reuşeşte pentru că îi înţelege, dar şi pentru că are har. Calea aceasta, spune el, i-a fost arătată de Dumnezeu de când era copil.
Noi simţim bucuria Sfintelor Paşti numai dacă am făcut ceva nevoinţe ascetice de-a lungul Postului: respectând postul rânduit, spovedindu-ne, analizând alegerile făcute şi orientările vieţii noastre. Fără atmosfera dulce a străpungerii inimii şi a pocăinţei, specifică Postului, nu putem avea o adevărată bucurie pascală. Fără viaţă ascetică nu există viaţă creştină autentică. Viaţa ascetică nu este doar pentru călugări. Ea este pentru toţi creştinii şi noi rămânem deseori uimiţi aflând că mulţi mireni duc o viaţă mai exigentă decât mulţi dintre călugări. Dacă vreţi să gustaţi din lumina Sfintelor Paşti, îmbrăţişaţi deci Crucea, care nu este o suferinţă sumbră, căci ea a devenit semnul biruinţei.
Învierea Domnului nostru Iisus Hristos este piatra de temelie a credinței și trăirii miilor de mărturisitori și mucenici din primele veacuri ale creștinismului, începând cu Sfântul Arhidiacon Ștefan, până în zilele noastre, în timpul regimului comunist ateu, și va continua până la sfârșitul veacurilor. Mucenicia face parte din legea trăirii noastre creștine, după cum scrie Sfântul Apostol Pavel în Epistola către Filipeni: „Căci vouă vi s-a dăruit, pentru Hristos, nu numai să credeți în El, ci să și pătimiți pentru El” (Filipeni 1, 29).
De ceva timp observăm cu tristeţe lupta împotriva Bisericii şi a slujitorilor ei, asemeni temutelor persecuţii de altădată. Cei aflaţi în întunericul şi umbra răutăţii păcatului urăsc viaţa şi mesajul ei. Biserica Mântuitorului nostru vesteşte şi apără viaţa, şi nu va înceta niciodată să o facă, aceasta fiind misiunea ei. Prezenţa Bisericii deranjează, ce se urmăreşte oare, încotro ne îndreptăm dacă refuzăm viaţa, nu avem altă alternativă decât moartea. Opţiunea libertăţii nu înseamnă anihilarea şi distrugerea vieţii. Biruinţa Domnului pe care astăzi o trăim anticipând începutul vieţii celei veşnice este puterea noastră: „Cu noi este Dumnezeu, Mântuitorul nostru, înţelegeţi şi vă plecaţi, căci iarăşi veţi putea, dar veţi fi biruiţi“ (Isaia 8, 9). Cu mărturisirea Învierii Domnului vom birui, iar cei ce locuiesc „în latura şi umbra morţii“ (Isaia 9, 1), dacă astăzi nu se întorc asemeni tâlharului Dismas vor fi entităţi pierdute pentru totdeauna.
“Iepurașul este la fel ca Valentine’s Day și Halloween, o invenție venită din Occident care nu doar sfidează, dar jignește și intelectul omului, dar și inima lui și sentimentele lui religioase. Iepurașul este o invenție cu un caracter pronunțat comercial clar, care să știți că are corespondent în păgânism. Animalele, în general, erau un semn al renașterii naturii într-o viziune tabuistă, în care totul era sacralizat, dar la un nivel de-o energie panteistă și atunci, primăvara erau multe sărbători de renaștere a naturii și în cadrul acestor sărbători păgâne și iepurele avea un rol. El a fost reluat, reambalat într-un ambalaj strict comercial și, din păcate, cel mai grav, este oferit ca alternativă la sărbătoarea pascală. Noi la Sfintele Paști sărbătorim învierea lui Hristos”,
Mântuitorul tace în această Săptămână în faţa puterilor vremelnice, ştie că ideologia sufocă dragostea, nu vor înţelege nimic din jertfă. Cum să înţeleagă domnii lumii acesteia că se frânge şi pentru ei, care aparent au lumea la picioare? Săracul Lazăr şi văduva cu cei doi dinari au întâietate în Împărăţie, ceilalţi cumpără ranguri şi proprietăţi. Este lovit, umilit, prietenii îl părăsesc, prin inima Preacuratei trece sabia profeţită de dreptul Simeon. Noi ne gândim ce vom bea, ce vom mânca la masa de Paşti.
Nu ne-am eliberat de patimi si, in ciuda marturisirii adevarului de credinta, acesta nu are intotdeauna corespondenta in viata noastra de zi cu zi. Si un om cuprins de patimi, mai ales cele legate de orgolii, de ambitii, de constiinta superioritatii proprii si dorinta de a domina inlatura valul de bucurie care ar trebui sa ne defineasca mai ales in zilele Sfintelor Pasti
Isteria in masa pe tema RFRA nu face altceva decat sa intareasca ideea ca protectia legala a libertatii religioase este mai necesara ca oricand. Mass-media mainstream s-a aratat a fi complet nerusinata. America Corporatiilor este fericita sa ameninte cu repercusiuni economice. Unii politicieni sunt nerabdatori sa arda eretici pe rug. Altii prefera tacerea. In acest climat, se mai indoieste cineva ca vor fi depuse toate eforturile pentru a anula acreditarea institutiilor crestine (dar si evreiesti si musulmane) care nu se conformeaza consensului “anti-homofobic”? Va mai fi permisa o viziune traditionala asupra casatoriei in noul regim al drepturilor gay?
S-au gasit 3923 articole care sunt afisate in 113 pagini. Va aflati in pagina 29.