EPISCOPUL CORNELIU AL HUSILOR implicat in acte HOMOSEXUALE. Purtatorul de cuvant al PATRIARHIEI: Ar trebui sa se retraga singur/ Mai devreme fusese detonata o alta bomba cu ceas: preotul CRISTIAN POMOHACI. Indepartarea acestora nu e de ajuns pentru razboaiele ce sunt in curs…

15-07-2017 7 minute Sublinieri

Reprezentanții Sinodului Mitropoliei Moldovei și Bucovinei nu cred în acuzațiile care i se aduc Episcopului Hușilor și consideră tot scandalul o înscenare.

Episcopul Corneliu al Hușilor este acuzat de faptul că ar fi întreținut relații necuvenite cu un alt bărbat, iar imaginile ar fi apărut într-o înregistrare compromițătoare.

Iată comunicatul integral al Sinodului mitropolitan al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei:

„În ziua de 14 iulie 2017, s-a întrunit la Reședința mitropolitană din Iași Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei.

Sinodul mitropolitan a luat act cu tristețe de existența în spațiul public a unor dezbateri cu privire la presupuse abateri de natură morală, atribuite Preasfințitului Corneliu, Episcopul Hușilor.

Membrii Sinodului mitropolitan au luat act de declarația Preasfințitului Corneliu, care a afirmat că acuzațiile care i se aduc nu au un suport real, fiind false.

Sinodul mitropolitan a analizat cu atenție întreaga problematică legată de acest caz, urmând ca, forurile prevăzute de legislația bisericească în vigoare să rânduiască cele cuvenite în astfel de situații.

Ierarhii Mitropoliei Moldovei și Bucovinei îndeamnă clericii și credincioșii din Moldova să stăruiască în rugăciune, statornicie în dreapta credință și în împlinirea poruncilor lui Dumnezeu.”

Arhiepiscopia Ortodoxă de Alba Iulia anchetează unele acuzații de corupție sexuală aduse preotului Cristian Pomohaci, care este și interpret de muzica populară, și care slujește într-o comună din județul Mures.

Potrivit Mediafax, preotul Cristian Pomohaci, care slujește într-o comună din Mureș,  este bănuit că ar fi încercat să corupă sexual un adolescent. O presupusă convorbire între cei doi a apărut pe Internet.

În înregistrare, un bărbat care se presupune a fi preotul Cristian Pomohaci încearcă să corupă sexual un adolescent în vârstă de 17 ani, promițându-i că va fi plătit dacă va întreține relații sexuale cu el.

Contactați de corespondentul MEDIAFAX, reprezentanții Arhiepiscopiei Ortodoxe de Alba Iulia au declarat că au deschis o anchetă internă în acest caz, iar dacă acuzațiile privind coruperea sexuală se vor dovedi adevărate, preotul Cristian Pomohaci va fi trimis în judecata Consistoriului eparhial, existând posibilitatea excluderii sale din preoție.

Întrebați despre stadiul anchetei, reprezentanții Arhiepiscopiei Ortodoxe de Alba Iulia arată: ”Referitor la articolele apărute în presă, prin care preotul Cristian Pomohaci, paroh al Parohiei Moșuni, județul Mureș, este acuzat de faptul că a agresat sexual un minor în vârstă de 17 ani, cerându-i să întrețină relații sexuale cu el în schimbul unor beneficii materiale, Biroul de presă al Arhiepiscopiei Ortodoxe a Alba Iuliei precizează următoarele: în ultimii ani, preotul Cristian Pomohaci a fost cercetat de către organismele eparhiale competente pentru săvârșirea unor abateri disciplinare în urma cărora a fost sancționat cu dojană arhierească, oprirea totală de la săvârșirea lucrărilor sfinte pe o perioadă determinată de timp și cu canonisirea la o mănăstire pe o perioadă de o lună de zile, conform regulamentelor bisericești în vigoare. Urmare a acuzațiilor care i se aduc părintelui Cristian Pomohaci în articolele apărute, Arhiepiscopia Alba Iuliei a demarat o anchetă în care cel inculpat își va putea prezenta punctul de vedere referitor la învinuirile din textul articolului și din materialul audio difuzat în mediul online. În cazul în care în urma anchetei cele reclamate se vor dovedi adevărate, preotul Cristian Pomohaci va fi trimis în judecata Consistoriului eparhial, existând posibilitatea excluderii sale din preoție”.

Măsurile în cazul preotului Cristian Pomohaci, care ar fi fost înregistrat când îi propune unui adolescent să întrețină relații sexuale, pot merge până la excluderea acestuia din clerul bisericesc, dacă înregistrarea se dovedește a fi autentică, potrivit purtătorului de cuvânt al Patriarhiei Române. “Din perspectivă strict bisericească, dacă se dovedește a fi reală această înregistrare în care se pare că părintele este implicat, în acest caz, părintele va fi anchetat de Consistoriul din Alba Iulia, e vorba de o comisie care va analiza cazul și care, dacă va constata autenticitatea înregistrării respective, va lua măsurile cele mai drastice. Acestea pot merge până la caterisirea părintelui Pomohaci, care înseamnă excluderea lui din cler. Nu va mai putea fi preot întrucât condiția morală a statutului de preot nu coincide cu o asemenea practică. Cel mai probabil, părintele va fi caterisit”, a declarat Vasile Bănescu, pentru MEDIAFAX.

Bănescu a mai precizat că în măsura în care se dovedește că persoana cu care părintele Pomohaci ar fi vorbit este un minor, atunci situația capătă și o conotație penală.

Nota noastra

BOR se afla intr-un moment delicat al istoriei sale. Implicata in campania pentru familie, incercand sa-si pastreze locul in spatiul public, scoala si societate, face eforturi laudabile sa-si adapteze stilul comunicational.

La ce miza este in joc, nu e de ajuns. Scandalurile de homosexualitate si chiar pedofilie care au facut sa vuiasca media si internetul sunt menite compromiterii Bisericii si campaniei referendumului pentru familie.

Se intampla acest lucru, insa, pentru ca in Biserica sunt plasate bombe cu ceas. Cazurile de la Husi si de la Alba Iulia o atesta. Mai sunt si altele? Nadajduim ca nu, insa BOR nu se poate cantona doar in registrul “damage control” minimal. Trebuie retrase acele persoane care constituie vulnerabilitate pentru noi, cei din Biserica, cu toata frica provocata de sustinatorii lor si de eventualul capital de santaj pe care il au respectivii. Si nu ne referim doar la cei doi de fata, ci la oricine care, din varii motive, arr reprezenta un risc major. Trebuie primenite randurile, rearanjate aliniamentele. Ceva trebuie sa se miste in Biserica. 

Altfel, va veni decontul si va fi urat. Pana la urma, primii responsabili pentru cazurile de fata sunt cei care i-au promovat pe respectivii in randurile Bisericii, fara o minima cercetare prealabila.

Un alt risc al acestui moment de criza in BOR este legat de starea de revolta latenta in care se gasesc multi din preotii Bisericii. Dupa cum se vede si in materialul video de mai sus, de la emisiunea News Magazine, sunt unii clerici caterisiti care intervin in aceste momente pentru a-si duce propriile rafuieli cu ierarhia si a se razbuna. O asemenea stare de spirit poate usor contamina pe toti cei nemultumiti – si sunt destui! – de relatia ierarhica din Biserica. Cert este ca trebuie lucrat si in sensul de a face mai functionala relatia dintre preoti si ierarhie.

Poate ar trebui ca ierarhii sa inteleaga ca Biserica fara preoti si fara credinciosi nu exista. Iar asta inseamna implicare si preocupare pentru relatii functionale si substantiale cu preotimea si cu credinciosii.

Preotii si credinciosii trebuie, de asemenea, sa constientieze ca Biserica fara ierarhie nu exista si ca aducerea in prim-plan a acestor cazuri nu e deloc intamplatoare. Este si asta o cernere a noastra, adica a credinciosiei pe care o avem in Biserica, Mireasa lui Hristos.  

Aducandu-ne aminte, asadar, de acest cuvant al pr. Benedict Ghius: 

“Cea mai cumplita persecutie impotriva Bisericii este nevrednicia propriilor ei slujitori”

Sa strangem randurile, intarindu-ne unii pe altii, in singura corabie salvatoare de nebunia acestor vremi: Biserica, pe care portile iadului, desi o izbesc, nu o pot birui. Si sa ne sprijinim ierarhii cei buni. 

”Iar dacă acea slugă, rea fiind, va zice în inima sa: Stăpânul meu întârzie, Și va începe să bată pe cei ce slujesc împreună cu el, să mănânce şi să bea cu beţivii, Veni-va stăpânul slugii aceleia în ziua când nu se aşteaptă şi în ceasul pe care nu-l cunoaşte, Şi o va tăia din dregătorie şi partea ei o va pune cu făţarnicii. Acolo va fi plângerea şi scrâşnirea dinţilor.” (EVANGHELIA DUPĂ MATEI XXIV, 48-51)

1. Modul în care Episcopul Hușilor a încercat să rezolve situația – prin apelul la autoritățile judiciare ale Statului – a fost necreștin și necanonic. Oricare ar fi adevărul – că ar fi vinovat de relații homosexuale, că filmările ar fi doar un trucaj murdar – datoria creștinească și canonică a Episcopului Hușilor era de a apela la ierarhul Eparhiei, IPS Teofan Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, la Sinodul Mitropoliei Moldovei și Bucovinei și eventual, la Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, pentru rezolvarea situației în interiorul Bisericii.

2. Faptul că Episcopul Hușilor a acceptat să poarte tehnică de interceptare – chiar dacă nu s-a ajuns la utilizarea acesteia – pentru o eventuală prindere în flagrant a preoților care îl șantajau, reprezintă o gravă lipsă de înțelegere și de asumare a valorilor creștine și a Canoanelor Bisericii din partea Episcopului.Cei trei preoți se aflau în grija părintească și duhovnicească a Episcopului Hușilor, oricare ar fi fost rătăcirea lor față de ierarh – șantajul, în cazul dat – Episcopul Hușilor era dator să obțină îndreptarea lor în interiorul Bisericii.

3. Fapta celor trei preoți, de a șantaja pe ierarhul lor cu dezvăluirea în public a unui păcat (fie real, fie ”confecționat”), este necreștină și necanonică. Dacă păcatul comis de Episcopul Hușilor este real, preoții aveau datoria creștinească și canonică să încerce îndreptarea celui rătăcit, iar dacă această încercare ar fi eșuat sau le-ar fi adus prigoană, atunci preoții erau datori să prezinte probele despre rătăcirea Episcopului Hușilor în fața ierarhului eparhiei, IPS Teofan Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, dar și membrilor Sinodului Mitropoliei Moldovei și Bucovinei și eventual, membrilor Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.

4. Reacția Patriarhiei Române în această sminteală a fost corectă și echilibrată.Totuși, rămâne observația că este necesară o mai clară explicare a mecanismelor disciplinare și ierarhice interne ale Bisericii, pentru ca opinia publică să înțeleagă de ce faptele de care este acuzat Episcopul Hușilor sunt în primul rând, o problemă canonică și administrativă a Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, eparhia unde acesta a slujit ca ierarh. Totodată, trebuie evitate, pe viitor, orice exprimări care ar lăsa impresia că problemele din Eparhiile Bisericii Ortodoxe Române sunt doar ale acestora și nu preocupă, direct, și Patriarhia.

5. Se constată o gravă lipsă de comunicare între Patriarhia Română și Mitropolia Moldovei și Bucovinei. Pe de o parte, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române a confirmat public faptul că în filmarea cu scene de homosexualitate apare Episcopul Hușilor:

”Confirm că persoana din imagine este Episcopul de Huşi. (…) Situatia este fără precedent, pentru că BOR nu s-a mai confruntat cu o asemenea situaţie, la un asemenea nivel, sminteşte pe unii care pot să fie tentaţi să asocieze imaginea lui cu imaginea sinodului” (Vasile Bănescu, purtătorul de cuvant al Patriarhiei Române).

Pe de altă parte, Mitropolia Moldovei și Bucovinei informează că:

”Sinodul mitropolitan a luat act cu tristeţe de existenţa în spaţiul public a unor dezbateri cu privire la presupuse abateri de natură morală, atribuite Preasfinţitului Corneliu, Episcopul Huşilor. Membrii Sinodului mitropolitan au luat act de declaraţia Preasfinţitului Corneliu, care a afirmat că acuzaţiile care i se aduc nu au un suport real, fiind false. Sinodul mitropolitan a analizat cu atenţie întreaga problematică legată de acest caz, urmând ca, forurile prevăzute de legislaţia bisericească în vigoare să rânduiască cele cuvenite în astfel de situaţii.”

Din aceste atitudini diferite – Patriarhia confirmă vinovăția, Mitropolia Moldovei și Bucovinei se limitează doar să ia act de acuzații, de afirmația Episcopului Hușilor că acuzațiile sunt false și face o generală trimitere la ”forurile prevăzute de legislația bisericească” – rezultă mai multe întrebări: membrii Sinodului Mitropoliei Moldovei și Bucovinei au avut la dispoziție filmul cu pricina? Dacă DA, care este concluzia lor cu privire la prezența sau nu a Episcopului Hușilor în film? Dacă ierarhii Mitropoliei Moldovei și Bucovinei NU au avut la dispoziție filmul, de ce nu l-au solicitat Patriarhiei Române și mai ales, de ce au analizat problema, în Sinodul mitropolitan, fără să dețină elementul esențial, adică filmul? Există cumva bănuiala că reprezentanții Patriarhiei Române au analizat filmul cu mijloace rudimentare și cu superficialitate, astfel încât să accepte ca veridice niște filmări trucate?

6. Oricare ar fi deznodământul acestei sminteli – Episcopul Hușilor va fi găsit vinovat, filmarea se va dovedi a fi un trucaj mizerabil sau mai grav, scandalul va fi mușamalizat – imaginea ierarhiei Bisericii Ortodoxe Române, cu precădere a membrilor Sfântului Sinod al BOR (episcopi, arhiepiscopi, mitropoliți și Patriarh) va rămâne grav și urât afectată. Va fi necesară adoptarea și implementarea (de la nivelul membrilor Sfântului Sinod până în cele mai umile parohii și mânăstiri al Bisericii) unor măsuri de redisciplinare a episcopilor, preoților, diaconilor și obștilor călugărești, în duhul smereniei, al slujirii lui Dumnezeu și a oamenilor, al cumpătării trupești și al jertfei pentru semeni. Să nu uităm că sminteala de la Huși are loc într-un context dificil pentru Biserică: un alt reprezentant de notorietate al clerului ortodox (preotul-rapsod popular Pomohaci) este acuzat de încercare de corupere homosexuală a unui minor, cel puțin doi ierarhi/eparhii din BOR sunt obiectul unor anchete ale DNA cu privire la utilizarea ilegală a fondurilor europene, nivelul de încredere al românilor în Biserică este în cădere vertiginoasă, clasa politică a renunțat la ”simfonia bizantină” și este tot mai agresivă față de Biserică, neomarximsul cultural asaltează cele mai intime valori ale națiunii: Familia Tradițională, Libertatea de Credință, Educația Creștină a copiilor etc.

7. O ultimă observație: sminteala de la Huși este o parte a prețului foarte mare și smintitor care începe a fi plătit pentru atitudinea birocratică, împietrită, de ”prinți ai Bisericii” care caracterizează comportamentul multora dintre membrii Sinodului Bisericii Ortodoxe Române și ai aparatului administrativ-educativ bisericesc (consilieri, inspectori eparhiali, protopopi, directori de seminarii și licee teologice, decani de facultăți de teologie, stareți de mânăstiri ”de protocol” etc.) și acoliților acestora din rândul preoțimii bogate. Poporul credincios are nevoie de ierarhi și preoți care să coboare, din sfera ”princiară” a birocrației bisericești și bogăției smintitoare, printre oameni, asumându-și, precum Hristos, suferințele, bucuriile, temerile, căderile și căutările acestora, într-o deplină slujire în Hristos, iar administrația bisericească este chemată să completeze această coborâre în lume a ierarhilor și preoților, prin slujirea ”spălării picioarelor”, celor bolnavi, orfani, săraci și loviți de nedreptatea acestei lumi, după același exemplu al lui Hristos.

Nu există altă cale să ne ridicăm la Hristos…


Categorii

1. DIVERSE, Homosexualitate, Opinii, analize, PS Corneliu Barladeanul, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

52 Commentarii la “EPISCOPUL CORNELIU AL HUSILOR implicat in acte HOMOSEXUALE. Purtatorul de cuvant al PATRIARHIEI: Ar trebui sa se retraga singur/ Mai devreme fusese detonata o alta bomba cu ceas: preotul CRISTIAN POMOHACI. Indepartarea acestora nu e de ajuns pentru razboaiele ce sunt in curs…

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Să nu uităm, în această cavalcadă de dezvăluiri dezlănțuită împotriva Bisericii (nu întâmplător, zic eu, în contextul revizuirii antihomosexuale a Constituției), și de cazul Preasfințitului Irineu (Duvlea), episcop de Dearborn Heights, fost stareț la Sâmbăta, caterisit de curând de sinodul OCA pentru acuze similare. Ținta este evidentă, acest val concertat este cel care mă îngrijorează, fiindcă nu se va opri aici. Aflu că urmează să apară pe piață (după ce a stat la sertar 2 ani!) un film artistic bazat pe un caz real despre un director de seminar care corupea elevi. Trist este că sunt și unii bine-intenționați care cred că ajută Bisericii prin astfel de demascări, ca să o “curățească”, fără să își dea seama că de fapt fac jocul altora – și până la urmă al vrăjmașului, și neînțelegând (sau neștiind) că Biserica are “mecanismele” ei lăuntrice de autocurățire – și nu vorbesc aici din perspectivă instituțională, ci duhovnicească, căci uităm uneori că Hristos este capul Bisericii, și Sfântul Duh lucrează tainic în ea, în ciuda nevredniciilor, neputințelor, slăbiciunilor și păcatelor noastre – clerici și mireni deopotrivă.

  2. Sesizarea la DNA a fost facuta de episcopul Corneliu care doreste in acest fel sa demonstreze ca filmarea este trucata si in acelasi timp sa scape de santajisti. Se poate deduce ca ar putea fi valabila una din urmatoarele variante :
    !.-sunt cu adevarat imagini trucate, altfel nu se explica gestul autodenuntului, dorind sa-si spele imaginea si sa scape de santajisti (daca filmul este real risca inchisoare pentru sex cu elevi si corupere de minori). Mitropolia Moldovei sustine nevinovatia pana la probe concrete;
    2.- i s-a dictat sa faca acest lucru prin care arunca BOR intr-o pozitie compromisa total cu bataie pe termen lung (sa nu uitam ca aceste filmari au deja in jur de 8 ani, adevarata bomba cu ceas!);
    3.- a clacat, nu a mai facut fata santajului si a gandit ca daca tot cade atunci sa distruga si pe altii, sa faca cat mai mult rau (caz in care gandeste patologic lucru firesc la un comportament patologic).

    Doua lucruri sunt concludente in toata aceasta mizerie: episcopul Corneliu vrea sa isi spele propria imagine fara sa tina cont de faptul ca murdareste Biserica in timp ce Mitropoliei ii este frica sa intervina. Macar sa nu mai fi slujit pe perioada acestui scandal, sa se vada un gest de smerenie din partea sa, daca era bine intentionat, sau sa fi fost sfatuit de mitropolit in acest sens.

    Daca acest film se va dovedi ca este trucat Biserica ramane cu imaginea compromisa iar Corneliu va fi in continuare episcop? Popularitatea bisericii a scazut dramatic dupa aceste incidente.

    Doamne ai mila de noi si fa Tu dreptate, opreste raul care vine peste Biserica noatra de la acest slujitor al Tau, Corneliu, iarta-l pe el si pe noi, nu te uita la pacatele noastre si da-ne preoti si ierarhi care sa ne duca la mantuire nu la pierzare. Amin

    Pentru netrebnicia noastra avem acesti ierarhi si pentru faptul ca nu vrem , nu putem , nu stim , nu ne silim sa ne rugam pentru ei si mantuirea noastra! In duh de hula nu atragem dreptatea lui Dumnezeu ci doar pedeapsa.

  3. @un crestin dezamagit
    Varianta 2 este cea mai probabila, mai ales daca i s-a promis ca scapa de condamnare.

  4. Foarte bune comentariile adminilor. Numai că nu mai crede nimeni în conducerea Bisericii că ar promova o primenire a ei. Pentru că, de la Cuza și mai ales de la comuniști, criteriile de triere a sinodalilor nu țin cont de normele bisericești, ci mai ales de interesele politice și sociale (în cel mai bun caz).
    Dar ar trebui luat drept model isihasmul din vremea Sf. Grigorie Palama, care a reușit să se impună în Biserică prin înlocuirea ierarhilor cu unii dedicați vieții de rugăciune și curățire duhovnicească autentică.

  5. @ exegeticus:

    Generalizarea ar fi nedreapta si eronata. Exista destui ierarhi de vocatie si destui oameni duhovnicesti printre ei.

  6. @admin
    destui ierarhi? destui pentru ce? pentru a primeni biserica? daca ar fi fost destui nici nu se ajungea la situatia prezenta…

  7. Doamne Ajută Fraților!
    Nu de mult timp am (re)citit de pe site-ul frățiilor voastre ceea ce spune Părintele Serafim Rose despre cele 6 CONDIȚII de supraviețuire în vremurile din urmă, pe care trebuie să le îndeplinească creștinii râvnitori ca să se mântuiască!
    Și una dintre aceste 6 condiții este REALISMUL duhovnicesc!
    Frățiile voastre TOCMAI de asta ați dat dovadă în NOTA-COMENTARIU pe care ați făcut-o pe seama acestui “subiect incediar”!
    La fel mi s-a părut și reacția oficială a Patriarhiei și mai ales a purtătorului său de cuvânt!
    Când a fost schimbat Preotul Stoica din funcția de purtător de cuvânt al Patriarhiei, mie nu mi-a plăcut (la început…) noul purtător de cuvânt, dar acum îmi dau seama că este foarte necesar un astfel de om pentru relațiile Patriarhiei cu presa.
    Schismaticii, nepomenitorii, batjocoritorii BOR acum “jubilează”, iar noi cei care ne IUBIM Biserica suntem triști și necăjiți, fiindcă din pricina unor SLujitori ca Pr. Pomohaci sau PS Corneliu, “Calea Adevărului Bisericii este hulită”…(2 Petru, 2,2), dar nu și “blocată” de a merge mi departe pe EA, de acei care vor vrea să meargă!
    Părintele Arsenie Boca a spus că din Biserică nu “cade” decât…”putregaiul”…
    Am ajuns vremurile în care batjocoritorii Bisericii parcă se înmulțesc mai mult ca oricând și hulesc Biserica noastră cum n-au făcut-o nici comuniștii (2 Petru 3,3)! Dar nu semvor sminti decât cei care AU CREZUT până la o vreme (Luca, 8,13)!
    A sosit o nouă vreme a cernerii și alegerii apelor!
    Pe mine mă doare când văd că jurnaliști, oameni de afaceri, oameni de cultură, personalități, vorbesc despre Biserică CA ȘI CUM NU AR FACE PARTE DIN EA…Și ca și cum ei s-ar socoti că SUNT efectiv ÎN AFARA EI! Într-un anume sens este adevărat, căci cu inima și cu mintea, cu sufletul și cu gândirea lor, AU IEȘIT DE MULTĂ VREME din Biserică…
    Dar cel mai dureros este când PROPRII Creștini Ortodocși, care se mai și cred practicanți LOVESC în MAMA lor cu PREFĂCĂTORIE, spunând că apără “imaginea” Bisericii. Cu ei se împlinește Cuvântul Scripturii din Psalmul 35, vers.1-4.
    Nu numai Credincioșii SE ALEG, ci “TOATE” în Biserica noastră, și PĂSTORII, și “aliații” Bisericii, și Teologii Ei, și “simpatizanții” și “susținătorii” Ei!
    Un PSALM din Psaltire spune “STRICASE-VOR toate RÂNDUIELILE pământului” (Psalmul 81, vers.5). De ce? Fiindcă oamenii DE BINE care trebuiau să FACĂ DREPTATE și JUDECATĂ în lume…N-AU cunoscut (menirea lor în timpul care trăiesc) și n-au PRICEPUT (lupta pe care o au de dus), ci ÎN ÎNTUNERIC…umblă…(prima parte a aceluiași verset 5 al psalmului 81)…
    Oricine nu va trăi în viitor CU HRISTOS în cuget și cu dragoste față de Biserica Lui, NU VA ADUNA mântuirea sufletului său ci își va risipi ȘANȘELE, OCAZIILE, PRILEJURILE și momentele PROPICE cu care putea să-și dobândească mântuirea eternă…(Matei, 12,30)
    Să ne ajute Bunul Dumnezeu SĂ FIM dintre cei care RĂMÂN Credincioși lui Hristos și Bisericii lui DreptMăritoare în neamul nostru românesc, până la capăt, căci vor primi CUNUNA RĂBDĂRII…mântuirea sufletelor lor (Matei, 10,22)…Amin!

  8. O poezie a Poetului Mărturisitor din temnitile comuniste și ostaș al Domnului TRAIAN DORZ despre Mireasa lui Hristos – BISERICA!

    O, ce frumoasă eşti iubito, Biserică, Mireasa mea,
    Ce minunate sunt acele podoabe ce te fac aşa,
    O, ce frumoasă ţi-e credinţa primită-n cugetul smerit,
    Curată, sinceră, adâncă, statornică pân’ la sfârşit!

    O, ce frumoasă ţi-e nădejdea ce nu s-a clătinat nicicând,
    Prin orişice-ncercări aceeaşi, trăire şi-ndrăzneal-având.
    Ce îngerească ţi-e iubirea, ce lângă Mine te-a ţinut,
    În dulcea, negrăit şi dulcea unire de la început!

    Ce sfântă ţi-e curăţia din dulcii limpezi ochi tăi,
    Ce n-au privit nicicând pe nimeni, căzuţi, dispreţuiţi şi răi.
    Ce mişcătoare umilinţa asemeni crinului rănit,
    Ce-şi dăruie mai mult mireasma cu cât e şi mai mulr zdrobit!

    Ce îndelungă ţi-e răbdarea ce te-a-nvăţat să lupţi,
    şi blând Iertând să suferi pân’la moarte, şi să nădăjduieşti crezând.
    Ce înduioşetoare-i mila ce te-a plecat spre cel lovit,
    Să mângâi, să ajuţi, să dărui nemustrător, tăcut, simţit!

    Ce-mbelşugat şi dulce-i rodul, cu-atâtea lacrimi semănat,
    Altarul miilor de jertfe, ce strălucit e necurmat.
    Ce fericit e-mpodobită, în totul, tot, făptura ta,
    O, ce frumoasă, ce frumoasă eşti tu pe veci, Mireasa Mea!

    de Traian Dorz

  9. @admin
    Intenția mea nu este de a sugera o remaniere, un fel de vânătoare de vrăjitoare sau DNA modern, nici nu mă bucur de astfel de situații. Ci pur și simplu îmi doresc să fie respectate normele și canoanele Bisericii în alegerea episcopilor, adică pe criterii duhovnicești, nu politice și sociale sau de altă natură mai flagrantă, fără simonie sau alte favoruri. Ca astfel să nu mai fie Biserica pradă unor interese străine, ci să aibă prezență și atitudine duhovniceasă în lumea de azi.
    Ar fi trebuit să se petreacă acest lucru și cu Nicolae Corneanu, pentru a descuraja orice derapaj, ca să nu se mai ajungă la situații ca Sinodul din Creta sau altele asemănătoare.
    În plus, problema este a noastră, a tuturor, nu doar a ierarhilor, ca și cum ar fi din altă categorie. Tocmai că ierarhia trebuie să facă parte cât mai sincer din masa credincioșilor.

  10. BOR are puterea de a face dreptate.Desi Patriarhia a punctat la impresia artistica,pare mai inteleapta atitudinea Mitropoliei,mai ales ca episcopul se considera o victima.sa ne amintim ca la Tanacu Patriarhia a procedat la fel,lasand calugarii pe mana presei.ca intr-o familie trebuie sa ramanem alaturi de cei cazuti pana la cercetarea sinodala.Altfel cadem in ispita nepomenitorilor,care desi critica pe buna dreptate slabiciunile din mediul bisericesc,lovesc indirect în propria credinta.
    Am gasit doua pozitii pline de sensibilitate care trateaza cu durere si dragoste subiectul.

    „Povestesc părinţii aghioriţi despre un monah ce şi-a închinat viaţa cărărilor Sfântului Munte. Un om ce nu vorbea cu nimeni. Niciodată. Dacă îi adresai o întrebare doar se apuca de plâns. Şi fugea de la faţa oamenilor. La viaţa lui fusese arhiereu al lui Hristos. Şi se lepădase de credinţă de dragul vieţii. Trecuse la islam. Cu zâmbet. Şi îl făcuseră mare boier.
    La un mare ospăţ, l-au pus turcii să-şi bată joc de fosta sa religie. „Luând un pahar cu vin a rostit plin de patos: Pre voi, pe toţi, să vă pomenească Domnul Dumnezeu…” Turcii încremeniseră. Fostul episcop i-a întrebat: „De ce nu râdeţi?”. „Părinte, să te întorci la credinţa ta. Când ai luat paharul şi ai cântat, te-ai umplut de lumină şi te-ai ridicat de la pământ de două palme”.
    S-a întors. La viaţa. La credinţă. La lacrima pocăinţei”.
    https://jurnaldemigrant.wordpress.com/2017/07/14/chiar-si-un-episcop-poate-cadea-chiar-si-un-episcop-se-poate-pocai/

    „După moartea spurcatului Arie și după ce a fost statornicită credința ortodoxă, nesuferind diavolul a vedea pacea sfintelor biserici, i-a ridicat pe unii episcopi împotriva altora și i-au trimis Împăratului tot felul de calomnii, unul despre cutare, altul despre cutare, cu privire la unele și altele pricini trupești spurcate și necurate. Primindu-le așadar și citind asemenea scrisori nelegiuite, de Dumnezeu purtătorul și imitatorul iubirii de oameni a lui Hristos, Constantin Împăratul, i-a adunat pe episcopi și aducând scrisorile lor a poruncit să se aducă o lumânare aprinsă și să le ardă pe acestea toate înaintea lor spunând un cuvânt vrednic de Dumnezeu: „Dacă aș vedea cu propriii mei ochi pe preotul lui Hristos păcătuind, mi-aș desface hlamida mea și l-aș acoperi pe el, pentru ca și Hristos să acopere păcatele mele, căci cel care batjocorește un preot al lui Dumnezeu, batjocorește credința creștinilor și a Bisericii, făcând bucurie elinilor și dușmanilor crucii”.
    http://www.parohiacopou.ro/cum-sa-ne-impartasim-cu-sfintele-taine-fara-sa-ne-smintim-chiar-daca-am-vedea-pe-un-cleric-pacatuind

  11. „O țară de oi merită un guvern de lupi.” — Edward R. Murrow

    „Toţi îşi cer partea succeselor, dar înfrângerile se trec numai pe seama unuia.” — Tacit

    „În fiecare om sălășluieşte un soare, totul e să-l lăsăm să ardă.” — Socrate

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/de-ce-avem-conducatori-tiranici-si-episcopi-nevrednici-raspunsul-categoric-de-la-duhul-sfant-%E2%80%9Efiindca-nu-am-gasit-altii-mai-rai%E2%80%9D/

  12. Aici in Bistrița este iubit Pomohaci pt cântecele sale. Am aflat si eu anul acesta despre el ca a înfiat copii , etc.. Credeam ca e un Om … dar aflu cu stupoare de chestiile de la mosuni si pornirile lui . In comentariile din ziarele locale , lumea zicea ca e demult așa . După gura lumii …
    Sa stam cu credință in ceea ce au propovăduit mai marii noștri ..

  13. Doamne ajută tuturor !!! Poate că o reacție de bun simț măcar, dacă de smerenie nu se poate, din partea celor incriminaţi (pr.Cristian Pomohaci şi PS Corneliu Bârlădeanu) ar fi fost să se retragă singuri,cerându-şi iertare dreptcredincioşilor pentru zvonurile create în legătură cu ei,până la finalizarea cercetărilor privind nevinovăţia, sau,Doamne ferește, vinovăția lor.O asemenea reacție din partea lor ar fi lămurit din start multe lucruri şi nici imaginea BOR nu ar fi fost asociată cu acuzaţiile aduse asu,pra lor. Patriarhia, Mitropolia Moldovei și Bucovinei, cât şi Arhiepiscopia de Alba Iulia ar trebui să îndemne părinteşte,ca în toate parohiile de pe cuprinsul lor să se facă rugăciuni comune, cu durere şi dragoste,la sfârșitul Sfintei Liturghii, pentru ca Bunul Dumnezeu să-i lumineze pe cei în cauză, dar şi pe noi păcătoşii ca să putem face voia Domnului, iar celor căzuți să le (ne) dăruiască pocăinţă sinceră și smerită şi ridicare din păcate. Iertare și Doamne ajută tuturor.

  14. Nu asta l-a mazilit pe preotul Corogeanu ?

  15. “Aici in Bistrița este iubit Pomohaci pt cântecele sale.”

    Eu il stiam dupa asa zisele exorcizari si conferinte cu ereticii .Daca se dorea artist,putea sa se faca artist ,nu popa (cu fani,cu fane …).Vorba cuiva : “asta-i popa?”

    Ca bine zicea Becali :”s-a jucat cu Moliftele si uite ce i s-a intamplat ” .

  16. Doamne ajuta, Romil,
    foarte adevarat ce spui, din pacate:
    https://www.antena3.ro/actualitate/mitropolia-moldovei-episcopul-de-husi-nu-a-cerut-sa-se-autosuspende-poate-sluji-in-continuare-424303.html

    Acest “poate sluji in continuare ” este cutitul infipt in sufletele credinciosilor si o uraciune mai mare decat pacatul in sine pentru ca nu mai este greseala individuala ci acceptarea ei. Un functionar oarecare, pana isi dovedeste nevinovatia, este suspendat daca este suspect de o fapta incompatibila cu functia prestata.
    Se face greseala de a se pune mai presus de imaginea Bisericii imaginea episcopului Corneliu. Acest lucru doare cel mai mult, a gresi este omeneste, a-l lasa pe cel care a gresit de capul lui cum se numeste?
    Probabil ca dupa cum decurg lucrurile, Corneliu va ramane pe mai departe episcop, sa sfinteasca, sa hirotoniseasca, sa ne impartaseasca… Expertiza filmului e ca si “facuta”… acesta este cel mai usor lucru. In rest, pentru noi, cei “nespalati si prosti” cum ne numea PS Corneliu, nu ne ramane decit sa-i multumim lui Dumnezeu pentru palmele primite, ca pentru pacatele noastre le luam. Dar cu imaginea BISERICii cum ramane? In afara de “eu”-l nostru, mai putem vedea si altceva? Cine sa-i coboare pe acesti “infailibili” in mijlocul turmei sfasiate de lupi?
    Sa dea Dumnezeu sa fie alt scenariu si nu acesta, …daca ne vom ruga.
    Doamne, iarta-ne si ai mila de noi!

  17. @cristi_g
    Fata de omul cazut in prapastia pacatului trebuie sa avem mila, insa nu trebuie sa fim de acord cu spurcaciunea pacatului.

    (OSÂNDA ADULTERILOR, SODOMIŢILOR,UCIGAŞILOR ŞI A ALTOR RĂUFĂCĂTORI)
    Adulterii, şi cei ce păcătuiesc cu dobitoace, şi ucigaşii, şi alţii de acest fel, dacă vor mărturisi din îndemn propriu nelegiuirea lor care nu este cunoscută de către cei mulţi, se opresc de la împărtăşanie şi primesc epitimii, dar intrând în biserică, să stea numai până la rugăciunea catehumenilor. Iar dacă păcatele lor sunt vădite, atunci vor îndeplini epitimiile potrivit legiuirilor bisericeşti.
    (34, 56, 58, 63, 74 Vasile cel Mare)

    (DESFRÂUL OPREŞTE DE LA PREOŢIE)
    Cel ce a desfrânat măcar o dată nu se cuvine a se hirotoni, chiar dacă s-a lăsat de acea patimă; căci Vasile cel Mare zice: „Unul ca acesta, chiar şi morţi de ar învia, nu se face preot”.

  18. Acum a început “ceasul lor, și stăpânia întunericului”. Și dacă “s-a dat lor stăpânire”, cine va putea sta împotriva voii lui Dumnezeu?

    Dar lui Dumnezeu voim noi a sta împotrivă? Cum, atunci, vom fi Lui Biserică, și Mireasă Hristosului Lui? Căci judecând după Scripturi, precum și după priveliștea care ne înconjoară, nevoie este de acest necaz, pentru ca Biserica – adică noi – să se curețe de toate preacurviile ei, să se spele de toată necurăția ei, să se “lămurească”, întru cele din urmă, ca aurul în cuptorul ispitirii, să se lepede de tot ce este străin sfințeniei ei, să se smerească până în sfârșit, să se gătească Mireasa în așteptarea Mirelui.

    Acum va trebui să se lămurească credința noastră; acum se va vedea, în sfârșit, ce va fi fost Biserica – și ce nu; acum – care va fi fost acel “popor binecredincios de pretutindenea”, și ce anume va rămâne “neclătit de porțile iadului”… și ce va trebui să cadă.

    Ierom. Rafail (Noica)

  19. Din punctul de vedere al crestinului, mirean sau preot ori arhiereu, e durere mare daca un episcop a cazut. Pe plan duhovnicesc, e mare caderea, dar si ridicarea poate fi si mai mare. Un om duhovnicesc, indiferent de rang si situatie, intr-o problema duhovniceasca, caderea in pacatul sodomiei, ar fi apelat exclusiv la mijloace duhovnicesti (pocainta si iertare) si nu la mijloace omenesti (plangere penala nu iti apara sufletul cazut ci demnitatea omeneasca care nu face doi bani in fata lui Hristos).
    Ca arhiereu al lui Hristos, episcopul cazut va da socoteala in fata lui Hristos, insa ca episcop al Bisericii noastre ortodoxe trebuie sa dea socoteala in fata Sinodului. Acum indiferent de adevarul faptic, episcopul respectiv este compromis si astfel Biserica oricum va avea de suferit. De aceea Sinodul ar trebui sa ia masuri urgente in aceasta nedorita situatie. Personal, cred ca ar fi indicata o oprire imediata de la slujirea arhiereasca si preoteasca, urmata apoi de o judecata dupa toate canoanele Bisericii, cu asprime fata de pacat, dar cu dragoste si intelegere fata de omul cazut.

  20. In completare la comentariul anterior, marturisesc ca din perfida si paguboasa curiozitate am inceput sa vizionez respectivul filmulet insa dupa cateva imagini mi-a fost rusine pt curiozitatea mea si m-am oprit. Ce credeam ca voi descoperi in acele imagini? Cu ce imi erau de folos? Am refuzat sa particip prin vizionarea filmuletului la specatcolul pus in scena de dusmanii Bisericii. In plan duhovnicesc nu are importanta daca imaginile sunt explicite si graitoare. Constiinta episcopului este cea care cunoaste adevarul si de el depinde cum va actiona in plan duhovnicesc. Ca intotdeauna este vorba de manipulare si miza principala este compromiterea Bisericii ca institutie si in plan secundar compromiterea demersului Coalitiei pt familie privind referendumul pt familie.
    Pt omul cazut ar trebui sa simtim durere si compasiune si acestea sunt cu atat mai mari pt ca omul cazut, in cazul de fata, nu este un oarecare, ci un general al lui Hristos. Insa tinand cont ca miza reala este cea mentionata mai sus, impartasesc concluziile adminilor ca ar trebui sa strangem randurile inlauntrul Bisericii noastre stramosesti, intarindu-ne unii pe altii si totodata sa ne sprijinim ierarhii cei buni.

  21. Catalin:

    Nu numai cei din afara Bisericii sunt vinovati de compromiterea ei, din pacate… Si ar trebui sa ne asumam asta. Boala e inauntru. Sigur, Corabia lui Hristos nu se va scufunda, dar mai conteaza si cati vor ramane in ea. Si mai conteaza si sa stii care dintre ocupanti e oaie si care lup.

    Toata compasiunea pt omul cazut, dar fara pocainta lui nu se poate face nimic pt el. Nu atat pacatul sodomiei ma surprinde pe mine, cat fatarnicia cu care acest om a acceptat sa urce pe scara ierarhica si a dat lectii de morala in dreapta si stanga de pe o pozitie de autoritate religioasa. Toleranta fata de aceste personaje este cea care pateaza – pe buna dreptate – imaginea Bisericii. Ce intelegere, concret, sa avem? Ca doar nu l ridica nimeni pe rug, si nici nu l aseaza la stalpul infamiei! Dar de zburat din pozitia pe care o ocupa asta e imperativ, pt ca farseii astia vadit nepocaiti intineaza inalta cinste a hainei preotesti.

    Ce ne o fi atat de frica sa numim pacatul “pacat” cand e vorba de slujitorii lui Hristos, in schimb n avem mila cand e sa i infieram pe ratacitii din lumea artistica, culturala, politica sau, pur si simplu, din micul nostru cerc?? Uitam ca cei dintai poarta o alta responsabilitate, pt ca AU STIUT.

    Da, sa fim iertatori. Dar esti iertator cu cel care regreta sau care nu stie ce face, nu cu cel care intineaza perfect constient haina lui Hristos si nu da semne de pocainta. Daca esti iertator si lui nici nu i pasa, iar in virtutea “milei crestinesti” ii acoperi pacatele si il lasi in functie, devii complice. Pt ca ni s a spus si “nu aruncati margaritatele voastre porcilor”.

  22. C.O.
    Sa nu ne facem iluzii. Iata la ce sunt bune tehnica si modernismele in biserici si manastiri. Aproape ca nici nu mai conteaza daca sunt false sau nu imaginile. Raul s-a facut.
    Nu credeam ca am sa traiesc sa aud despre astfel de lucruri.
    Dumnezeu lucreaza insa, si nu va lasa pana la sfarsit sa fie pangarita/ponegrita Biserica Sa.

    http://observator.tv/eveniment/inca-un-scandal-sexual-zguduie-biserica-ortodoxa-romana-un-fost-calugar-discutii-fara-perdea-cu-staretul-manastirii-prislop-217295.html

  23. Dumnezeu sa-i lumineze pe ierarhi sa ia deciziile cele mai bune. Amin!

  24. Nu atat pacatul sodomiei ma surprinde pe mine, cat fatarnicia cu care acest om a acceptat sa urce pe scara ierarhica si a dat lectii de morala in dreapta si stanga de pe o pozitie de autoritate religioasa.

    Pe mine chiar asta ma surprinde – sodomia – ..
    Pt fățărnicie , sunt/suntem destui in lume , vedem si la Hristos cum numește mai marii vremurilor . Dar pentru sodomie , chiar nu înțeleg .. la un preot .. chiar ca nu pot înțelege. Ce […], scuzați , dacă e sa vb fără perdea , de ce nu și-a luat o femeie ??? Ce Doamne ,un bărbat , el , preot ?? Daca tot umbli cu pornirile tale , cu descărcările tale de bărbat , de ce nu o femeie ???

  25. Scrisoare către un arhiereu . . .

    Vremea este a cernerii. Va trebui să pierdem pe mulți din rândurile preoților și din numărul credincioșilor: aceasta în Apus s-a și făcut, mai ales după război, îndeosebi din anii ’50 încoace; iar cei ce au rămas – dintre aceștia sunt cei care acum recunosc, și iubesc – și primesc, acolo, Ortodoxia.

    Paradoxal, pe noi comunismul ne-a păzit, într-o măsură, în felul lui; dar acum a venit vremea (Ioan 17, 1).

    Comunismul a lovit cu sabia; “New Age”-ul – mai ales cu minciunile acestui veac trecător: caci a început “ceasul lor, și stăpânia întunericului” (Lc. 22, 53).

    Nevoie este de acest “necaz” (Tes. 5, 3), pentru că acum, în sfârșit, Vremea stă să nască Veșnicia.
    Înfricoșătoare lucruri… dar nu “băgându-ne capul în nisip” ca struțul, ne vom pregăti pentru ceea ce nu vom putea stăvili.

    Acum a și început acea vreme când “cel ce nedreptățește – mai nedreptățească, și cel ce spurcă – mai spurce” (Apoc. 22, 11) – și oare nu s-a umplut întreg globul pământesc de “promiscuitate” și de libertinaj neînfrânat, că cele de negândit în urmă cu vreo treizeci de ani – acum sunt “monedă curentă”? – dar, deși mai puțin vădit, și vremea când “și cel drept mai facă dreptate, și cel sfânt mai sfințească-se”, că “Cel ce este să vie va veni, și nu va [mai] zăbovi”, și “plata Lui în mâna Lui” (Evr. 10, 37 și Apoc. 22, 11-12) pentru fiecare.

    Ierom. Rafail (Noica)
    http://marturieathonita.ro/scrisoare-catre-un-arhiereu/

  26. pe de alta parte nici nu cred ca e cazul sa facem un balon din asta. Nu o fi nici primul nici ultimul monah cazut in ispita, din pacate. Ca a ajuns in functia in care a ajuns, asta da, trebuie sa dea de gandit, si banuiesc ca a dat de gandit. In rest, sa nu exageram, sunt 2 cazuri, atat.

  27. Nu trebuie să se ajungă nicidecum la situația în care Biserica să tolereze, fie și prin nesancționare, păcatul sodomiei. Tocmai aici este miza, să nu se întindă pata și peste ea, să devină o slăbiciune endemică. Deja toată încercarea de a dovedi că filmările sunt falsuri ține de penibil.
    Patriarhia reacționează foarte, foarte greu la o astfel de problemă, tergiversând convocarea Comisiei care să analizeze cazul până pe 27-28 iulie, pentru ca Sinodul Permanent să nu poată fi convocat imediat, ci după Post. Asta dă foarte rău, mai ales fără explicații plauzibile pentru aceste întârzieri și fără o măsură de oprire de la slujbă până la clarificarea cazului pentru toată sminteala provocată.

  28. Doroteea:
    Binenteles ca spunem pacatului pacat indiferent daca vorbim de mireni sau slujitorii Domnului. Insa, nu am de unde sa stiu daca cel in cauza avea aceasta inclinatie si a ajuns in scaunul episcopal cu asemenea obiceiuri. Daca acesta a fost un fatarnic, cum zici, ascunzandu-si aceste inclinatii si a avut indrazneala sa se apropie de haina preotiei si apoi de scaunul episcopal, sa nu fie. Daca s-a stiut si a fost lasat sa urce pe treapta preoteasca si apoi arhiereasca cu asemenea inclinatii, aceasta este cu adevarat foarte grav, dar intram in planul speculatiilor si al plasarii “bombelor cu ceas” de care vorbeau adminii si acestea numai Domnul le cunoaste (si desigur cei in cauza).
    In ceea ce priveste propriile afirmatii, am spus cam in felul urmator: ” Personal, cred ca ar fi indicata o oprire imediata de la slujirea arhiereasca si preoteasca,” considerand ca este necesara o masura deopotriva urgenta si ferma din partea Sinodului. Am spus ca trebuie facuta apoi o “judecata dupa toate canoanele Bisericii, cu asprime fata de pacat, dar cu dragoste si intelegere fata de omul cazut.”
    Canoanele Bisericii condamna extrem de aspru acest pacat (in cazul unui cleric o prima consecinta este caterisirea, adica pierderea dreptului de a invata, sfinti si pastori), insa i se da posibilitatea pacatosului sa se indrepte prin penitenta. Asadar Biserica sanctioneaza dupa canoane pacatul savarsit, insa arata “dragoste si intelegere” pt omul cazut in pacat in sensul oferirii unui timp de pocainta in care acesta sa are posibilitatea sa marturiseasca pacatul savarsit si sa lupte pentru propria indreptare prin mijloace exclusiv duhovnicesti. Daca omul cazut va lua sau nu calea pocaintei este alegerea lui personala. (Am mai spus cam asa: “Constiinta episcopului este cea care cunoaste adevarul si de el depinde cum va actiona in plan duhovnicesc.”)
    Cu totii ar trebui sa fim cu luare aminte la aceasta stare de lucruri, fiindca nevrednicia preotului sau a episcopului nu vine de nicaieri. Daca in Episcopia Husilor traiau numai oameni cu frica lui Dumnezeu ar fi ingaduit Domnul un asemenea ierarh?
    De aceea mi s-a parut foarte potrivita concluzia adminilor care fac apel la “strangerea randurilor” si la a-i urma pe ierarhii cei vrednici. Astfel se va vadi cine este lup in blana de oaie si cine este cu adevarat pastor.

  29. “De aceea mi s-a parut foarte potrivita concluzia adminilor care fac apel la “strangerea randurilor” si la a-i urma pe ierarhii cei vrednici. Astfel se va vadi cine este lup in blana de oaie si cine este cu adevarat pastor.”

    Subscriu.

  30. @ Doroteea:

    Din pacate, realitatea este ca nu sunt doar 2 cazuri, ci ca ceea ce vedem acum este abia inceputul si abia varful aisbergului. Sunt blestematii mari in destule locuri, pe care cei mai interior le stiu de mult, dar permanent s-a inchis ochii. Nu doar din lipsa dovezilor, ci pentru ca tumorile astea sunt intinse si ajung pana sus. Ar trebui sa se faca o ”deratizare” duhovniceasca incepand cu seminariile de baieti, care ajung adevarate pepiniere de pervertiri.

    @ Exegeticus:

    Da, desi initial Patriarhia reactionase bine, ferm si prompt, spre deosebire de Mitropolia Moldovei. Apoi insa… a aparut santajul celui vinovat, asa cum ne si gandeam ca se va intampla:

    https://www.flux24.ro/exclusiv-bomba-doi-inalti-ierarhi-ortodocsi-in-inregistrarile-cu-episcopul-porno-de-husi-santaj-la-varful-bor-si-banii-din-elvetia/

    Principalul vizat, cu bataie la Patriarh se spune ca ar fi prietenul sau, Episcopul Dunarii de Jos… Sa ne pregatim, ne asteapta sminteli si mai mari.

  31. Admin 2
    Mai fraților eu trăiesc in pom … De unde atâtea necurații in Biserica Ortodoxa ? Nici in vise nu am crezut in aceste lucruri … Ce Doamne mai apare ??? Cei care îl țin pe HRISTOS in mâna , zidirea tine pe Ziditor in sfântul Altar pot face aceste necuratii ???? Vai de ei , mai bine nu se nășteau … câta manie a avut Ziditorul pe Sodoma , aici tu zidire îl ți pe Cel Vesnic in paharul sfant .. , aici e prezent El .Citisem de catolici , dar nu ma gândeam la noi la ortodocși. Ma rog sa nu se sminteasca mulți , sa se lămurească Biserica ca aurul in topitoare … Sfântul Arsenie zicea ca putregaiul cade . Dat nu m-am gândit ca asemenea putregai , gândeam de averi , de fățărnicie , intrigi , etc , dar de asemenea păcate nici nu am visat , la film nu am reușit sa ma uit , poate pt ca nu am putut crede de ierarhi ca pot așa ceva .
    Avem ierarhi după chipul nostru .

  32. Pingback: SCRISOARE PROFETICA catre un arhiereu a Parintelui RAFAIL NOICA: “Vremea este a cernerii. Va trebui sa pierdem pe multi din randurile preotilor si din numarul credinciosilor. NEVOIE ESTE DE ACEST NECAZ, PENTRU CA BISERICA SA SE CURETE DE TOATE PREAC
  33. @admin2:

    sa ti zic drept nu pot sa spun ca ma mira atat de tare. Uneori se mai simt pe la manastiri adieri cam smintitoare, chiar daca gandul nu te ar fi dus intr adevar chiar acolo, sau macar nu la scara asa larga.

    Din pacate – sau din fericire – a cam venit vremea confruntarii cu realitatea. Problemele pastorilor se vede ca exista din simpla deruta duhovniceasca masiva a oilor. Oricum, decat fatarnicie si duhori cosmetizate, mai bine diagnostic dur dar realist, e singura sansa.

  34. Dupa parerea mea, eu cred ca omul asta nu avea nici o treaba cu crestinismul sau frica de Hristos, daca a ajuns la asemenea fapte si apoi sa aibe curajul sa pastoreasca in continuare turma. Se pare ca ar fi amenintat cu ”dezvaluiri” daca va fi pedepsit de Sf Sinod, de parca sminteala provocata nu a fost deajuns. De luni incep lucrul, am colegi care pun mereu tunul pe BOR, sincer nu cred ca o mai scot la capat cu ei… Ar trebui ca Biserica sa inceapa o curatire serioasa, gata nu mai tine! Stiu cazuri de preoti cu ”privatizare” preoti implicati in rotary… cu masini de LUX. Trebuie neaparat facut ceva, prea multa toleranta, prea multa indulgenta la pacat in Biserica lui Hristos!!!!!

  35. corneliu este judecat cu monedat cu care a platit lui corogeanu. cel ce l-a promovat la 33 de ani episcop, spre a genera miscarea de intinerire a sinodalilor BOR a fost Daniel. pe ce criterii? sah mat la patriarh! din pacate marele alb e santajabil rau de tot. de aceea la implinirea a 10 ani de patriarhat 30 septembrie 2017 va serba dezastrul pe care l-a promovat! dureros!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare