update: APROAPE 2 MILIOANE DE ELEVI S-AU INSCRIS LA ORA DE RELIGIE/ APOR reclama ABUZURI ale cadrelor didactice anti-religie/ RAZBOIUL CULTURAL PENTRU ORA DE RELIGIE. TICALOSII, MANIPULARI SI DEFAZARI

3-03-2015 20 minute Sublinieri

ora_religie

UPDATE:

Peste 1,8 milioane de părinţi au fost de acord să-şi înscrie copiii la ora de religie

Părinţii mai au la dispoziţie o zi pentru a depune cererea pentru înscrierea copiilor lor minori la ora de religie, potrivit unei note trimise de Ministerul Educaţiei către toate şcolile din România la mijlocul lunii februarie. Ministerul Educaţiei a trimis nota pentru înscrierea la ora de religie în urma unei decizii a Curţii Constituţionale, din 12 noiembrie 2014, care prevede că articolul din legea Educaţiei potrivit căruia elevii pot alege să nu participe la orele de religie este neconform. Până acum, aproape 2 milioane de părinţi au optat pentru înscrierea copiilor lor la ora de religie.„Până astăzi (n.r. joi), la ora 12, s-au depus 1,8 milioane de cereri”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, pentru gândul.

În ultimele două zile aproximativ 600.000 de părinţi au mers la şcoală şi au depus cereri pentru ora de religie. Marţi, centralizarea realizată de Ministerul Educaţiei arăta că 1,26 milioane de părinţi au optat pentru participarea copiilor lor la ora de religie. În total, în şcolile de stat din România sunt înscrişi aproximativ 3 milioane de elevi în clasele pregătitoare-XII. Ora de religie este ogligatorie în învăţământul obligatoriu, adică în clasele zero-X.

Cu toate că o mare parte dintre părinţii au depus cereri pentru ora de religie, iar o altă parte nu au depus cereri încă, nimeni nu ştie de când vor fi luate în considerare aceste cereri.

După ce la începutul mandatului ministrul Educaţiei declara că decizia Curţii Constituţionale nu poate fi aplicată retroactiv după începerea anului şcolar, acum ministrul nu mai dă o dată certă.

„Am precizat că totul depinde de modul în care va fi transpusă decizia Curţii Constituţionale în Legea Educaţiei. Până atunci, orice informaţie are titlul de presupunere şi nu face altceva decât să genereze confuzie. Este rolul Parlamentului să se pronunţe şi apoi este rolul Ministerului Educaţiei să asigure respectarea legii”, a declarat pentru gândul Sorin Cîmpeanu.

Cu toate acestea, fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, susţine că părinţii nu sunt obligaţi să opteze acum dacă copiii lor vor urma ora de religie, ci această opţiune se poate exprima până în lunile aprilie – mai.

În urmă cu două zile, Ecaterina Andronescu declara într-o intervenţie pentru gândul că toate modificările aduse legii Educaţiei nu se pot aplica decât începând cu anul şcolar viitor.

”Obligaţia noastră a Parlamentului, subliniez, este să punem în acord legea cu decizia CCR. Avem obligaţia toţi cei care suntem în sistemul de învăţământ să respectăm legea educaţiei, care spune că nicio modificare nu se poate face în timpul anului şcolar. Nu intră în contradicţie cu decizia CCR pentru că ceea ce spune Curtea este că elevul decide prin opţiunea proprie pentru anul şcolar următor. În consecinţă îi invit pe toţi cei care sunt îngrijoraţi de decizia CCR să citească articolul articolul 5, alin 2 din Legea Educaţiei în care se precizează cât se poate de limpede: nicio modificare nu se poate face pe parcursul anului şcolar. Orice modificare adusă legii educaţiei intră în vigoare odată cu începutul anului şcolar următor. Ca urmare, opţiunile părinţilor pot să fie exprimate în orice moment, dare le contează pentru structura anului 2015 – 2016”, a declara Ecaterina Andronescu.

În prezent, 6.800 de profesori predau disciplina Religie, dintre care 4.266 sunt titulari (cultul ortodox), iar 148, titulari de altă specialitate.

  • ActiveNews: 

Ministrul Educației: 1.700.000 de copii au depus cerere pentru ora de religie

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, miercuri, seară, la TVR1, că, până acum, la ministerul pe care îl conduce au fost înregistrate 1.700.000 de solicitări pentru ora de religie, dintr-un număr de 2.300.000 de elevi eligibili pentru a depune această cerere. […]

Departamentul de Stat al SUA a LĂUDAT ASUR pentru campania pentru retragerea copiilor de la ora de religie

Departamentul de Stat al SUA, prin Biroul pentru Democraţie, Drepturile Omului şi Muncă, a lăudat ASUR (Asociaţia Social-Umanistă din România) pentru pentru programul intitulat „Stop îndoctrinării religioase în şcoli!”  în România.

În raportul pe 2013 referitor la România al Departamentului de Stat se specifică, la capitolul „Practici Guvernamentale” despre activitatea ASUR.

„În septembrie, ASUR a reluat o campanie împotriva îndoctrinării religioase pe care o începuse în anii anteriori, pentru a informa părinţii că au dreptul să-şi retragă copiii de la ora de religie. Preşedintele Consiliului Naţional Împotriva Discriminării (CNCD) a declarat că înscrierea „din oficiu” a copiilor la ora de religie împiedică libertatea de conştiinţă”, scriau acum doi ani americanii.

Şi în 2012, americanii au dedicat un paragraf celor de la ASUR. Atunci, cei de la Departamentul de Stat al SUA remarcau eforturile asociaţiei înfiinţate în 2010 de către Attila Nyerges tot la capitolul „Practici guvernamentale”.

Iată ce se specifica în raportul din 2012: În septembrie, ASUR a îndemnat Ministerul Educaţiei să retragă imediat din şcoli manualele de religie care promovează intoleranţa şi să facă toţi paşii necesari pentru a preveni îndoctrinarea religioasă. Asociaţia şi-a exprimat îngrijorarea în privinţa includerii conceptelor de „păcat”, „iad” şi „diavol” în manualele de religie pentru şcolile primare. ASUR a criticat, de asemenea, înscrierea din oficiu la orele de religie şi a început o campanie pentru a informa părinţii că au dreptul să-şi retragă copiii de la ora de religie”.

Pentru a înţelege mai bine ce înseamnă aceste menţiuni, trebuie specificat că raportul este structurat în patru secţiuni, dintre care una se numeşte „În ce măsură respectă guvernul libertatea religioasă”. Această secţiune este împărţită, la rândul ei, în alte două sub-secţiuni: cadrul legal şi practicile guvernamentale.

Practic, incluzând criticile ASUR la capitolul „Practici Guvermantale”, Departamentul de Stat îşi însuşeşte şi susţine aceste observaţii, ca nefiind în concordanţă cu ceea ce înţelege SUA prin libertate religioasă şi de conştiinţă.

În ambele rapoarte, din punct de vedere american, cea mai mare problemă în calea libertăţii religioase o constituie activitatea Bisericii Ortodoxe Române.

Comunicat APOR: Numeroase abuzuri ale directorilor şi profesorilor pentru a împiedica înscrierea la ora de religie

Părinţii sunt împiedicaţi, prin tot felul de mijloace, să-şi înscrie copiii la ora de religie, afirmă Asociaţia Părinţi pentru Ora de Religie(APOR) într-un comunicat de presă.

Conform acestei asociaţii, cea mai frecventă problemă este că directorii unităţilor de învăţământ nu au notificat părinţii despre necesitatea completării unei cereri pentru ca elevii să poată face ora de religie.

Cea mai frecvent întâlnită nerespectare de către unităţile de învăţământ a obligaţiilor legale care le revin şi a dispoziţiilor ministerului Educaţiei este aceea că, în sute de unități de învățământ directorii nu au informat părinții cu privire la decizia nr. 669/2014 a Curții Constituționale a României, prin adrese scrise sau în cadrul ședințelor cu părinții, deși disciplina școlară Religie este parte a trunchiului comun și se află în oferta educațională a școlii. Acolo unde informarea părinţilor nu s-a făcut, recomandăm părinţilor să solicite imperativ respectarea obligaţiilor şcolii şi să informeze şi APOR de respectivele abuzuri„, se arată în comunicat.

Cel mai grav abuz s-a produs în unităţile de învăţământ în care directorii au făcut presiuni pentru ca profesorii de religie să demisioneze, invocând apoi faptul că elevii nu mai au de ce să se înscrie nemaiexistând profesor de religie care să predea.

„Au existat cazuri extreme în care presiunea exercitată asupra unor profesori de Religie a determinat demisia acestora; ulterior, unitatea de învățământ a invocat faptul că este inutilă înscrierea elevilor, din moment ce nu mai există profesor de Religie„, se explică în document.

În alte unităţi, unii profesori au făcut presiuni asupra elevilor să nu se înscrie la religie, fiind ameninţaţi cu corigenţa la materiile pe care aceştia le predau.

În unele școli au fost presiuni asupra elevilor din partea unor profesori, pentru a nu se înscrie la orele de Religie, fiind amenințați că vor fi lăsați corigenți la materiile pe care aceştia le predau, afirmă semnatarii comunicatului.

APOR face un apel ca părinţii să semnaleze eventuale abuzuri şi dificultăţi la înscrierea la ora de religie.

Asta este doar un aspect. Sunt multe alte oprelisti. Astazi a inceput simularea pentru BAC, imposibil sa mai intre cineva in licee. Sunt directori care nu lasa secretarele sa introduca datele in sistem, care se pot băga numai cu o parola. Nu intra mai mult de cateva zeci, iar sistemul “crapă”. Ieri nu a mers DELOC. Iar toate datele trebuie sa intre in sistem pana pe 6 martie. Zi simbolica, de altfel. Este ziua în care a preluat puterea guvernul Petru Groza, in anul 1945.

Cam asta se întâmplă cu ora de religie care este supusa unei prigoane nebolșevice absolut primitive.

  • Adevarul:

 VIDEO Cîmpeanu: Mai puţin de jumătate din elevii români au depus cereri de participare la ora de Religie

Doar 1,2 milioane de copii au depus cerere de participare la ora de Religie până acum, din cei peste 3 milioane de elevi din întreaga ţară, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Mai puţin de jumătate dintre elevi au depus până acum cereri pentru înscrierea la ora de religie, a declarat la Europa FM, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

El a mai spus că este la curent cu situaţia din unele şcoli, în care directorii şi cadrele didactice au făcut presiuni asupra părinţilor şi elevilor să opteze pentru ora de religie. Ministrul a promis sancţiuni, în cazurile în care aceste reclamaţii vor fi probate.

“Solicitarea ministerului a fost aceea de a aduce la cunoştinţa părinţilor şi elevilor posibilitatea de a opta, nu obligativitatea. Dacă există şcoli care au avut iniţiative suplimentare vor răspunde pentru modul în care au acţionat. Oficial, nu mi-au fost aduse la cunoştinţă astfel de cazuri, dar neoficial am auzit că sunt şi am solicitat să mi se aducă la cunoştinţă care sunt acele cazuri”, a spus Cîmpeanu la Europa FM.

Profesorii ar putea acţiona în instanţă

“Vor rămâne colegi cadre didactice care şi-au început anul şcolar în deplină legalitate şi care, din motive independente de voinţa lor, vor trebui să îşi întrerupă anul şcolar dacă nu vor mai avea normă. Dacă nu vor mai avea normă, va fi pusă în discuţie plata salariilor şi atunci e de bun simţ să ne gândim că vor avea acţiuni în instanţă, care nu pot să spun că nu sunt importante pentru sistem”, a mai declarat ministrul

Referitor la posibilitatea mutării orelor de Religie la începutul sau finalul orarului zilnic de la şcoală, ministrul a spus că “cei care cunosc dimenisunea normei didactice în învăţământul preuniversitar pot să realizez că nu este posibil să îşi îndeplinească un cadru dicatic norma predând doar la începutul şi sfârşitul orelor, adică două ore pe zi”.

În cadrul interviului, ministrul a mai recunoscut că nu ştie ce conţin manualele de religie, reclamate de unii părinţi şi că nu s-a hotărât dacă nota de la religie va fi luată în calculul mediei generale.

Cum s-a schimbat statutul orei de Religie în şcoli şi ce urmează mai departe

CCR a hotărât pe 12 noiembrie că este neconstituţional să se depună cerere de retragere de la ora de Religie, cum s-a făcut până acum. Datorită acestei decizii, publicată pe 23 ianuarie în Monitorul Oficial, moment în care a devenit oficial valabilă, părinţii vor depune cerere de participare la ora de Religie, exact invers faţă de situaţia de până la decizia CCR.

Ministerul Educaţiei a comunicat că până în data de 6 martie, părinţii sau elevii care vor să participe în continuare la ora de Religie pot depune cerere în acest sens. Între timp, Patriarhia a lansat o campanie mediatică pentru susţinerea orei de Religie cu ajutorul unor video-uri în care celebrităţi precum Connect-R le recomandă părinţilor să-şi înscrie copiii la disciplina Religie.

Pr. Marcel Radut: Ora de Religie – „piatră de poticnire“ pentru atei şi „probă de foc“ pentru credincioşi

Educaţia religioasă în şcoala românească a alungat, în anii 90, demonul a ceea ce a fost educaţia socialistă şi marxistă a regimului ateist ceauşist. După 25 de ani de la căderea comunismului, seminţele otrăvite pe care acest regim criminal le-a sădit în sufletele noastre dau proaste roade, inspirând o nouă mişcare ateistă, îmbrăcată în hainele aşa-zisei modernităţi şi predicând o secularizare absolută a statului şi societăţii noastre. Surprinzător şi iritant pentru adversarii Bisericii, reacţia Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române şi a Patriarhiei Române a fost promptă şi eficientă. În campania de apărare şi promovare a Orei de Religie în şcoala românească, Biserica a dovedit că atât în adâncurile neştiute ale comunităţilor româneşti, cât şi în rândul elitelor, există sentimentul de loialitate faţă de educaţia religioasă a copiilor noştri.

Biserica Ortodoxă Română nu este singură în lupta pentru apărarea Orei de Religie, deşi principalele atacuri de presă şi ale părţii ateiste din societatea civilă românească au fost orientate spre aceasta.

Principalele culte religioase din Statul Român, întrunite în şedinţa de lucru a Consiliului Consultativ al Cultelor din România, din 28 februarie 2015, sub preşedenţia IPS Părintele Ioan Robu, Arhiepiscopul şi Mitropolitul Romano – Catolic de Bucureşti, au adoptat Apelul Comun „Lumină pentru Viaţă”. Importanţa Orei de Religie pentru educaţia copiilor şi tinerilor.

Consiliul Consultativ al Cultelor din România este o organizaţie de natură etică, socială, autonomă, apolitică, non-guvernamentală, fără personalitate juridică şi non-profit formată din Biserica Ortodoxă Română, Episcopia Ortodoxă Sârbă de Timişoara, Biserica Romano-Catolică, Biserica Română Unită cu Roma-Greco-Catolică, Arhiepiscopia Bisericii Armene, Biserica Ortodoxă Rusă de Rit Vechi din România, Biserica Reformată din România, Biserica Evanghelică C.A. din România, Biserica Evanghelică Lutherană din România, Biserica Unitariană din Transilvania, Biserica Creştină după Evanghelie din România – Uniunea Bisericilor Creştine după Evanghelie din România, Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România – Cultul Mozaic, Cultul Musulman din România.

Potrivit prevederilor Statutului Consiliului Consultativ al Cultelor din România, începând cu 1 martie 2015, preşedinţia Consiliului va fi preluată pentru o perioadă de un an de către Biserica Română Unită cu Roma (Greco-Catolică). 

În Apelul Comun „LUMINĂ PENTRU VIAŢĂ – Importanţa orei de Religie pentru educaţia copiilor şi tinerilor” al Consiliului Consultativ al Cultelor din România se afirmă următoarele:

1.Religia constituie parte integrantă şi definitorie a culturii europene. Fără cunoştinţele referitoare la aceasta nu putem înţelege istoria şi cultura acestui continent. De aceea, în aproape toate ţările europene, Religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public.

2.Copiii şi tinerii au dreptul constituţional de a participa la orele de Religie, drept redobândit prin jertfa tinerilor care au mărturisit în decembrie 1989 că „există Dumnezeu”, prin aceasta revenindu-se la tradiţia sănătoasă a poporului român, eminamente religios.

3.Religia este lumină pentru înţelegerea universului şi a vieţii, ca dar al lui Dumnezeu, pentru a promova valorile familiei, ospitalităţii, dreptăţii, păcii, solidarităţii, înţelegerii şi comuniunii între oameni.

4.Credinţa în Dumnezeu este cea mai mare zestre spirituală pe care Familia, Biserica, Şcoala şi Comunitatea o pot transmite copiilor, pentru că ea îi ajută pe tineri să facă deosebire între valori eterne şi valori efemere, şi le formează personalitatea, învăţându-i să cultive bunătatea şi omenia, iubirea de Dumnezeu şi de semeni, recunoştinţa faţă de generaţiile trecute şi responsabilitatea faţă de prezent şi de viitor.

5.Valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline şcolare.

6.Predarea Religiei în Şcoală are valenţe educaţionale profunde, prin rolul ei formativ în viaţa copiilor şi a tinerilor, demonstrat şi de studiile educaţionale şi sociologice în domeniu. Ora de Religie contribuie la reducerea efectelor negative ale crizei contemporane de identitate şi de orientare,întrucât propune modele viabile de bunătate,sfinţenie şi convieţuire umană.

7.Educaţia religioasă contribuie la depăşirea ignoranţei religioase, care poate favoriza atitudini ideologice de intoleranţă.

8.Ora de Religie contribuie la formarea şi cultivarea unei conştiinţe vii şi mărturisitoare a valorii eterne a persoanei umane şi la promovarea demnităţii acesteia în familie şi în societate.

9.Întrucât libertatea reprezintă un mare Dar oferit de Dumnezeu omului, educaţia religioasă trebuie asumată în mod liber, conform dorinţei părinţilor şi a copiilor. Libertatea însă nu este indiferenţă spirituală, ci capacitatea omului de a alege valori spirituale, care îmbogăţesc viaţa persoanei şi a comunităţii umane.

10.Cultele doresc o cooperare mai strânsă cu Statul în promovarea unei educaţii integrale, care uneşte viaţa spirituală profundă cu informarea ştiinţifică bogată, deoarece deficitul de spiritualitate sau de sens existenţial al societăţii tehniciste de astăzi are consecinţe negative pentru orientarea tinerilor în societate.

Reacţia comună a cultelor religioase din România pentru apărarea Orei de Religie face dovada faptului că reprezentanţii şi membri cultelor religioase percep atacul ateist şi secularist-extremist îndreptat împotriva educaţiei religioase în şcoală ca un atac la adresa tuturor credinţelor religioase recunoscute de Statul Român şi a căror libertate de exprimare este garantată de acest stat. Chiar dacă principalele atacuri au fost împotriva Bisericii Ortodoxe Române, majoritatea cultelor religioase din România rămâne solidară cu Biserica Ortodoxă în demersul de apărare a Orei de Religie. O reacţie de solidaritate pe care activiştii ateismului şi secularismului extremist nu au intuit-o, dovadă a încrâncenării şi superficialităţii demersului de alungare a educaţiei religioase din şcoala românească.

Ofensiva Bisericii pentru apărarea şi promovarea Orei de Religie a declanşat reacţii puternice de susţinere în rândul părinţilor, care s-au organizat în Asociaţia „Părinţi pentru Ora de Religie” (APOR), reprezentată de jurnalista Liana Stanciu şi cu aderenţi în majoritatea judeţelor ţării. Excelenta campanie media declanşată de APOR în favoarea Orei de Religie beneficiază de susţinerea a numeroase personalităţi, precum Ana Blandiana, Sofia Vicoveanca, Manuela Hărăbor, Dan Puric, Daniel Buzdugan, Elisabeta Lipă, Dorel Vişan, Vlad Miriţă sau Connect-R.

Adepţii ateismului şi secularismului extremist sunt şocaţi să descopere că totuşi, Biserica este susţinută de adevăratele elite ale Ţării, iar Ora de Religie este dorită de părinţi pentru copiii lor. Eşecul tentativei de alungare a educaţiei religioase din şcoala românească este provocat atât de superficialitatea cu care activiştii ateismului au privit la capacitatea Bisericii de a mobiliza resursele umane ale credincioşilor săi, cât şi de faptul că demersul ateilor şi seculariştilor a fost neprincipial, duşmănos şi întemeiat pe mândria demonică de a impune unei vaste majorităţi, voinţa unei foarte mici minorităţi rătăcită într-o proastă înţelegere a democraţiei şi valorilor europene.

La final de scriere, eu vă ofer câteva dintre mărturisirile în favoarea Orei de Religie făcute de personalităţi ale Olteniei, dovadă de necontestat că adevăratele elite ale societăţii româneşti înţeleg rostul profund şi benefic al educaţiei religioase a copiilor noştri. 

Maestrul TUDOR GHEORGHE:

„Am fost de mic oblăduit de Sfânta Biserică, întrucât mi-am petrecut copilăria în strana bisericii de la Podari, alături de tatăl meu, care era dascăl acolo, participând la Sfânta Liturghie în duminici şi sărbători. De acolo am înţeles un lucru foarte important şi anume că în tradiţia poporului român există această vorbă: să-ţi creşti copilul cu respect faţă de oameni şi frică faţă de Dumnezeu. Poate că termenul acesta de frică nu este la prima vedere cel mai potrivit, însă sensul pe care îl oferă este unul extraordinar. El nu trebuie luat drept teamă faţă de Dumnezeu. Nu! Ci mai mult de respect. 

Ei bine, consider că educaţia religioasă este indispensabilă pentru această generaţie, pentru copiii şi tinerii de astăzi. Cei mai în vârstă, cei care au crescut după instaurarea regimului comunist, când Biserica a fost chinuită şi marginalizată, au fost privaţi de această binecuvântare. Rodul acestei perioade se simte azi. Lipsa de respect, brutalitatea, vulgaritatea în exprimare şi în atitudine, felul în care am învăţat în mod liniştit să furăm, să minţim, fără niciun fel de jenă, fără niciun fel de teamă, este rodul acelei perioade în care nu aveam acces la morala creştină. Sigur că astăzi, trăim în democraţie, perioadă în care fiecare om, vezi Doamne, are voie să facă orice. Ei bine, acest lucru nu este adevărat, iar termenul de democraţie este înţeles prost. 

Avem obligaţia morală cel puţin să ne creştem generaţiile care ne urmează într-un climat adevărat, într-un climat creştin. Iar morala creştină şi implicit Biserica Ortodoxă este unul dintre cele mai autentice îndreptare pentru realizarea acestor deziderate. Consider că a elimina din şcoli această disciplină, în care copiii iau un prim contact cu morala creştină, este o mare greşeală. Vorba aceea, fiecare om cum îşi aşterne, aşa doarme. Părinţii trebuie să înţeleagă faptul că pruncii lor trebuie antrenaţi şi fizic, şi moral, şi de aceea este atât de necesară această educaţie. Mai este un lucru însă foarte, foarte important. Contează foarte mult felul în care preoţii noştri ştiu să sădească în sufletele tinerilor de astăzi dragostea şi misterul învăţăturilor sfinte şi mântuitoare. Dacă vom avea un preot hărăzit şi dacă va face asta cu dar, miluit de Domnul să facă asta, vă asigur eu că vor veni copiii şi împotriva dorinţei părinţilor să fie martori la tainele pe care părintele va şti să le prezinte copiilor” 

Actorul ILIE GHEORGHE: 

„Am să vorbesc în calitate de învăţător, pentru că am terminat mai întâi şcoala normală de învăţători înainte de a deveni actor şi am profesat cinci ani de zile ca învăţător la clasele I-IV. 

Trebuie să spun că şcoala în viaţa unui popor acţionează în două direcţii, sau mai bine spus menirea şcolii în viaţa unei societăţi este să îndeplinească două deziderate: cel instructiv şi cel educativ. Cel instructiv este cel care dă cunoştinţe, din toate domeniile, ori de acest domeniu al formării cunoştinţelor se ocupă toate disciplinele din curicula şcolară. A doua menire a şcolii este cea educativă, adică să formeze caractere, să trezească trăsături frumoase care împodobesc mintea omenească. De această latură a formării caracterelor, pot afirma cu certitudine că niciuna din disciplinele care sunt în curicula şcolară nu se ocupă. 

Se spune de asemenea că acumulările cantitative de cunoştinţe duc la salturi calitative. Aceasta este o concepţie prin care încercau să ne îndoctrineze acum cincizeci de ani, când făceam eu şcoala pedagogică. Dincolo de aceste cunoştinţe pe care le cumulăm în şcoală, eu cred şi sunt convins că societatea are nevoie mai mult de caractere decât de oameni instruiţi. Am văzut de multe ori oameni instruiţi care au avut comportamente lamentabile, în timp ce marile caractere cultivă cele mai frumoase trăsături: onoare, vitejie, patriotism, dragoste de muncă, dragoste de frumos, dragoste de viaţă. Singura materie care împodobeşte mintea omenească şi formează aceste trăsături este numai Religia. Pentru că, am putea spune, numai Cele Zece Porunci sunt suficiente pentru zece teze de doctorat, ca să nu mai vorbim de întreaga istorie a creştinismului de la Naşterea Mântuitorului şi până în zilele noastre. 

Ce se întâmplă astăzi, toate polemicile antireligioase, în care unii şi alţii îndeamnă în mod greşit la scoaterea religiei din şcoli, sunt îndemnuri care nu trebuie luate în seamă. În ceea ce mă priveşte mă pot considera un apărător total ca religia să stea acolo une îi este locul şi să ajute la formarea tinerilor în oameni cu trăsături morale frumoase, pentru că degeaba vom avea savanţi, dacă nu vom avea oameni care să-şi iubească ţara, familia, copiii, părinţii, tot ce este frumos şi să fie capabili să se sacrifice pentru ceilalţi. Starea de sacrificiu este o culme a înfrumuseţării caracterului omenesc pe care o modelează şi o formează numai şi numai religia” 

Fotbalistul şi antrenorul craiovean SORIN CÂRŢU:

„Nu ştiu ce ştiţi dumneavoastră despre educaţia religioasă a copiilor, dau eu ştiu: că fiicele mele au mers la Sfânta Biserică cu mama mea de la vârste foarte fragede; că au învăţat rugăciuni atât de la mama lor, cât şi de la bunici şi nu mergeau la culcare fără a vorbi cu Dumnezeu, printr-o rugăciune; că la şcoală au învăţat despre îngeri, sfinţi şi alte evenimente religioase; că prin ora de Religie copiii mei au fost ajutaţi să descopere bogăţia ascunsă în viaţa şi adevărul lor personal. 

Rezultatul? alţii au descoperit că “fiicele lui Cârţu” sunt harnice, iertătoare, generoase, conştiincioase, cumpătate, discrete, prietenoase, chibzuite, perseverente, devotate, ferme, îşi cunosc forţele proprii şi nu numai. Şi mai ştiu că la ora de Religie se lucrează cu sufletele copiilor, că Religia în şcoală înseamnă mai puţină violenţă şi mai multă înţelegere, prietenie, iubire, că profesorul de Religie transmite copiilor Cuvântul Domnului. Să stăm cu frică şi să luăm aminte că Dumnezeu este încă în România şi să nu-L alungăm. Şcoala fără ora de Religie înseamnă şcoală fără suflet, neam fără Dumnezeu şi fără identitate! Înscrie-ţi copilul la ora de Religie!”. 

***

Dragii noştri părinţi, Dumnezeu îngăduie pentru păcatele noastre să trecem prin această „probă de foc” – apărarea Orei de Religie în şcoala românească. Urmând poruncile lui Dumnezeu şi pilda Sfinţilor Săi, cu ajutorul lui Dumnezeu, ne vom face datoria şi vom mărturisi adevărul credinţei noastre.

Dragii noştri părinţi, cel mai frumos dar pe care îl veţi face copiilor voştri este floarea mântuirii răsărită din veşnica primăvară a împreună vieţuirii cu Dumnezeu! Mergeţi la şcoala copiilor voştri şi faceţi cerere ca aceştia să fie înscrişi la Ora de Religie. Sesizaţi autorităţilor în drept şi reprezentanţilor cultului dvs. religios orice tentativă prin care s-ar încerca să vă fie oprită exercitarea dreptului dvs. de a vă înscrie copiii la Ora de Religie.

Vorbiţi cu copiii voştri, mărturisiţi-le că adevărata viaţă este a urma poruncile lui Dumnezeu şi îndemnaţi-vă copiii să participe la Ora de Religie.

Părinţi, înscrieţi-vă copiii la Ora de Religie!

[…] Şi-atunci, încerc să constat câteva erori născute din raportarea argumentaţiei exclusiv la timpul prezent. Şi mai încerc, pe cât posibil, să nu condamn pe nimeni, nici măcar pe acei activişti din ambele tabere care îşi susţin cauza din raţiuni băneşti. Orice condamnare alimentează dispreţul – principala substanţă a acestui conflict.

Eroarea “Biserica are nevoie de stat”. La prima vedere, aceasta e o afirmaţie de necontestat, din moment ce clerul primeşte salarii de la buget. E o eroare caracteristică pentru ancorarea în prezent, pentru gândirea de tipul “lumea începe cu noi”. Dar când te întorci în timp, când cauţi rădăcinile relaţiei dintre Biserica Ortodoxă şi stat – şi aici mă refer strict la realităţi româneşti -, atunci înţelegi cât de ridicolă e propaganda recentă privind “riscul unei teocraţii”.

De ce? Pentru că toată istoria acestei relaţii ne spune că puterea laică are nevoie de preoţime şi de parohii tocmai pentru a consolida statul. Ceea ce statul cucereşte sau apără în materie teritorială – Biserica stabilizează şi coagulează în materie socială. În nici un moment nu se pune problema ca rolurile să se inverseze: secole de-a rândul, conducerea politică numeşte capii religioşi şi, la nevoie, chiar legiferează în chestiuni de administraţie bisericească (de pildă, Mihai Viteazul).

E ca şi cum Biserica ar furniza conţinut “vasului” făurit de regimul politico-militar. Sau, fie-mi permisă comparaţia, ca şi cum soţul (statul) ar construi casa, iar soţia (Biserica) ar ţine gospodăria. (Ştiu, de aici pot porni interpretările cu capul şi gâtul… :) ). În concluzie, dacă privim organic, existenţa şi devenirea României sunt rezultatul unui tandem stat-Biserică în care nicicând nu este chestionat rostul celuilalt. Pentru că asta s-ar chema autodistrugere.

Eroarea “Predarea religiei îndoctrinează”Dar predarea materialismului dialectic de ce n-a îndoctrinat definitiv? Cum de oamenii continuau să discearnă, cum de se adaptau sistemului doar de dragul copiilor sau al carierei, conştientizând totodată că trăiesc în minciună? Cum se poate ca, dintr-o generaţie de părinţi crescuţi numai în comunism, să iasă cea mai tradiţionalistă generaţie a Europei – “decreţeii”?

Predarea religiei în şcoală nu doar că nu va avea efectul colectiv de care se plâng militanţii anti-discriminare, acela de a menţine şi aceste generaţii în “obscurantismul medieval”, ci, dimpotrivă, poate duce la scăderea numărului de credincioşi practicanţi, şi asta deoarece, de când lumea, copiii se îndrăgostesc de o materie dacă profesorul are har. Or, la capitolul ăsta, prea mulţi dintre cei 6000 de profesori de religie au rămas corigenţi.

Nu ajunge să obligi clasa la învăţatul pe de rost al rugăciunilor şi canoanelor, ci, profitând de faptul că asta e singura oră în care se poate discuta despre marile întrebări ale vieţii, scopul tău, ca profesor, trebuie să fie stârnirea unui dialog în care copiii să-şi formuleze dilemele, adică să se deprindă în a-şi arăta câte o bucăţică de suflet.

În concluzie, cine şi mai ales cum predă religia influenţează într-o măsură mai mare mintea copilului decât conţinutul concret – chipurile, cu risc de îndoctrinare – al materiei. Mai există şi părinţi, şi bunici, şi prieteni, şi duşmani, şi cărţi, şi întâlniri unice, şi, mai ales, evenimentele revelatoare din viaţa fiecăruia, şi toate acestea, bob cu bob, vor contura alegerea copilului ajuns om matur de a crede în Dumnezeu sau nu.

Eroarea “Liber-cugetătorii sunt mai toleranţi”. Am citit, în ultimele zile, o seamă de păreri despre această chestiune. Şi am să repet: dispreţul e nota cea mai frecventă. Există susţinători ai orei de religie care “ar scoate sabia”, la fel cum există atei care, dacă ar fi după mintea lor, ar dărâma biserici. Nimic nou sub soare.

Pentru primii, o liniştire: puterea credinţei nu stă în număr, la fel cum mântuirea nu e un bilanţ contabil. Pentru ceilalţi, doar întrebări: dacă aţi fi majoritari, cum aţi proceda? Vorbiţi despre Dumnezeul nostru ca fiind un “prieten imaginar”, convinşi, deci, că trăim într-o iluzie: unde vi s-a pierdut îndoiala aceea bună, ezitarea aceea raţională, înţeleapta reţinere premergătoare verdictului, care întemeiază orice abordare ştiinţifică?

Nici unii, nici alţii nu ştim, de fapt, mare lucru. Avem doar confirmări de ipoteze, toate parţiale şi, deci, insuficiente. Nici o teorie nu ne face moartea mai inteligibilă. Bâjbâim, unii mai disperaţi decât alţii.

Eroarea “Biserica nu comunică”. Problema Bisericii nu este lipsa de PR profesionist. Dacă s-ar ocupa de asta în mod susţinut, şi-ar contrazice unul dintre rosturi, acela de a sluji în tăcere, “să nu ştie stânga ta ce face dreapta”.

Munca unui duhovnic nu poate fi obiect al unei campanii de comunicare, darmite viaţa a mii de duhovnici. Pentru că acolo, în neştiutele întâlniri personale dintre preoţi şi enoriaşi, acolo are loc misiunea esenţială a Bisericii, cel puţin în cazul ortodocşilor. Activitatea socială e un supliment necesar, dar nu definitoriu. Cei care clamează că Biserica nu îngrijeşte suficienţi bătrâni, bolnavi sau copii orfani – deseori fără a şti numărul căminelor, azilelor şi asociaţiilor caritabile de pe lângă episcopii -, aceia judecă doar cu măsura timpului prezent.

Biserica nu poate avea o problemă de PR pentru simplul fapt că, din perspectivă lăuntrică, imaginea publică nu trebuie să-i devină preocupare. Ar fi bine doar să-şi aleagă altfel oamenii care o reprezintă, dintre cei care nu urmăresc altceva decât datoria de la altar, şi să-i lase apoi să transmită, pur şi simplu, ce-i mână în luptă.

Nota noastra:

Sub presiunea asociatiilor seculariste si a mediilor online ale serviciilor, ministrul Campeanu se vede nevoit sa avertizeze directorii de scoala “sa nu faca presiuni”. Nu se stie cate cazuri de presiuni reale pentru inscrierea la ora de religie exista, nu e foarte clar nici ce inseamna presiune (persuasiunea este presiune? a promova, pur si simplu, religia in propria scoala, e ceva interzis?) – important este sa se induca ideea ca religia e promovata prin mijloace brutale si ca e nevoie sa fie oprit acest lucru, sa se perpetueze ideea ca nimeni rational nu e pentru ora de religie, care e asociata intotdeauna unui abuz: indoctrinarii, presiunilor, puterii, inchizitiei

Nu conteaza ca, de fapt, abuzurile sunt exact in partea cealalta, conform comunicatului emis de APOR. Cu siguranta, mesajul care a circulat mai mult a fost cel de pe hotnews, in care e citat inclusiv ministrul (truc de comunicare), nu cel al APOR, in care se semnalau probeme grave si reale ce tin de sistem.

Atributele negative asociate orei de religie sunt fantasme scornite fie de mintea imbatranita in rele a unor diversi agenti de influenta, fie de mintea infierbantata ideologic a unor activisti sau activiste. In spatiul public, acest demers este gandit pentru a contracara efectul campaniei pro-religie dusa, tot prin mass-media, de catre BOR si APOR. Cu atat mai mult cu cat CNA a decis sa recomande televiziunilor sa promoveze spoturile APOR. Nu-i vorba, televiziunile care s-au remarcat prin agenda anti-ortodoxa au construit imediat cadrul in care sa gandeasca oamenii problema. Iata, spre exemplu, cum prezinta ProTV chestiunea: Doua tabere si doar doua zile ramase pentru o decizie in cazul orei de religie. Cati parinti si-au inscris pana acum copiii.

In stire avem, pe de o parte, copilul matur care stie deja singur ca e …prea mic sa se decida in ce sa creada, dublat de parintele sau, mama, care este si ea foarte prezentabila, foarte responsabila. De cealalta parte, copilul pro-religie care pronunta cuvantul cheie “frica” (nu conteaza in ce sens) in nevoia sa de Dumnezeu. Ce avem aici? O reprezentare manipulatoare a subiectului, in care sunt alesi protagonistii pe spranceana, reproducand discursurile tip: ratiune vs frica. Cu acesti protagonisti trebuie sa se identifice telespectatorul: cu copilul mic care te uimeste cu gandirea sa matura, acompaniat de mama, sau cu copilul singur care vorbeste lalait si vrea cu Doamne-Doamne cand ii e frica. 

Acelasi trust, in varianta sa de soft tabloid, Gandul.info, ataca frontal tema printr-una din piesele sale grele. CTP declara ritos si categoric ca videoclipurile pro-religie sunt o manipulare, printre altele pentru ca s-ar asimila spiritualitatea cu religia. Desigur, editorialul aceluiasi e o mostra nu de manipulare, ci de ticalosire a gandului omenesc, de vreme ce atribuie intregului cler romanesc dorinta de a scoate bani de la popor mentinandu-l in ignoranta si frica. Adica o teza la fel de onorabila ca cele din materialismul stiintific si ateu de pe vremea tineretii sale.  La nivel mai general, Gandul.info asociaza sustinerea orei de religie cu parlamentarii. E simplu de inteles de ce: cine sunt cei mai huliti astazi? Cine e plimbat toata ziua pe la DNA? De altfel, daca va uitati la captura de mai jos, veti intelege si mai bine constructul prin care Gandul alatura ora de religie cu parlamentarii, deci cu coruptia, cu “sistemul”, cu acel lucru pe care trebuie sa-l detestam visceral.

gandul-ora-religie

captura Gandul.info

 

Asadar, asocierea cu o serie de personalitati si cu atributele pozitive continute in mesajele acestor spoturi pro-religie trebuie combatuta energic si aplicata o tehnica a artelor martiale, ca in regulile de baza ale razboaielor de acest fel: te folosesti de forta oponentului pentru a o intoarce impotriva sa. Astfel, aceasta implicare absolut legitima, din toate punctele de vedere (etic, civic, juridic) a Bisericii in spatiul public este etichetata, oportun, drept “asalt mediatic“.  

Asistam, de fapt, la o ticaloasa diversiune si manipulare. Este fabricata o reprezentare falsa a situatiei, in care Biserica, daca nu tace din gura si nu se leaga singura la maini, ci face ceea ce orice institutie are voie sa faca (promoveaza viziuni, sustine idei, actioneaza), se numeste ca exercita “presiuni” si “asalteaza”, ne pregateste un viitor totalitar si ne tine copiii in intuneric, superstitie si frica pentru ca ne vrea banii (aia pe care patronii acestor deontologi ii fura de la stat…), spre deosebire de DNA care, nu-i asa, ne… “mantuieste” prin puscarie.  

Cea mai mare greseala a Bisericii ar fi sa se culce pe o ureche si sa isi inchipuie ca a castigat ceva. Este bine ca s-au mobilizat cateva personalitati pentru ora de religie. Este bine ca exista APOR. Dar este de neiertat sa isi faca cineva iluzii ca spatiul public nu se cucereste, ci macar se pastreaza cat de cat neutru fata de Biserica doar cu atat. Mesajele de gandire pozitiva nu vor schimba aceasta realitate structurala in care Biserica, cu oamenii sai, de la vladica la opinca, a intrat, mai ales de la decizia CCR incoace. Macar sa constientizam ca suntem total nepregatiti pentru un astfel de razboi: atat din punct de vedere duhovnicesc, cat si din punct de vedere pragmatic. 

PS: In seria spoturilor pro-religie exista si unele mai putin inspirate, cum este acesta. Imagistic, e o stangacie cumplita sa pui pe acelasi plan, in succesiune, portretul lui Ceausescu, icoana si, apoi, un trafalet care repara zidul. Incercati sa urmariti aceasta imagine cu sunetul inchis si sa va imaginati ca vocea ar reproduce un text scris de ASUR si veti intelege cat de neinspirata este ideea. De altfel, nici textul nu e fericit. “Democratie prost inteleasa” este un barbarism pe care numai cei de la Trinitas, pe care cineva i-a mintit ca se pricep la comunicare, il puteau emite. Un spot nu e o nenorocire, insa e o problema si cu aceasta structura mediatica ineficienta, rigida, nascuta deja imbatranita (trustul mediatic al Patriarhiei), copilul unui manager lipsit de imaginatie, autoritar, cu mania controlului. In plus, in intregul sau, campania are o lipsa elementara: circula vedetele, insa parintii si copiii, aia reali, aia cu care sa se identifice “publicul tinta”, oamenii obisnuiti, nu sunt pe nicaieri. Nu stim cum arata la chip acei parinti si acei copii pe care ii invocam si in numele carora facem campanii. Ah, ba da, ii gasim la Pro TV… Altfel, in continuare, vedem poze cu ierarhi incotosmanati pana la refuz in hainele ritualice (care isi au rostul lor pe care nu-l contestam) si mai intotdeauna (cu rare exceptii) fotografiati intr-o izolare si distanta rece fata de popor. Chiar ca suntem mult, mult mai catolici decat papa…


Categorii

Opinii, analize, Preot Marcel Radut Seliste, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Razboiul impotriva familiei / vietii, Scoala romaneasca, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

37 Commentarii la “update: APROAPE 2 MILIOANE DE ELEVI S-AU INSCRIS LA ORA DE RELIGIE/ APOR reclama ABUZURI ale cadrelor didactice anti-religie/ RAZBOIUL CULTURAL PENTRU ORA DE RELIGIE. TICALOSII, MANIPULARI SI DEFAZARI

  1. 6 martie…
    Iar şase!. Iar simbolul şarpelui care î-şi înghite coada.
    6 martie… Petru Gro(a)z. Instaurarea sistemului ateu comunist, sistem care a exclus religia din scoală şi biserica a intrat sub prigoana şi teroarea dictaturii comuniste.
    ŞASE.
    Al doilea şase din cei trei de şase apocaliptici.
    La prima vedere pare o chestiune minoră, şi mai ales o banală întâmplare.
    Nu. Nu este o întâmplare banală, deşi cred că nimeni nu s-a gândit la acel 6 martie nefast României.
    Tot “întâmplare”, ar fi pentru… şi un cutremur, aşa… ca să nu mai uităm iarăşi ce înseamnă 6 martie, (ăsta).
    Cerul nu poate fi indiferent la ce se face cu libertatea bisericii lui Hristos.

  2. Nu imi place sa fiu panicarda, dar pe bune asta va marca un inceput. Intram intr-o alta etapa. Inutil sa adaug ca nu una fericita.

    Sper insa ca Dumnezeu sa intoarca aceasta incercare spre bine, in sensul de a ne face sa constientizam necesitatea rugaciunii si a TRAIRII EXEMPLARE, in fiecare din noi, a credintei ortodoxe. Crestinul ortodox roman trebuie odata sa convinga prin puterea exemplului. Nu predici, nu morala. Ci exemplu. Cum s-a exprimat si Sorin Cartu, prin exemplul fetelor lui. Mi s-a parut superba expunerea lui. Credinta transforma omul, nu doar il invata. Un adevarat credincios este ca o lumina care atrage si risipeste intunericul, dincolo de cuvinte.

    Suntem somati acum mai mult ca oricand sa devenim astfel de lumini care nu au nevoie de vorbe pentru a convinge.

  3. Admin, acest CTP, care este apogeul şi culmea tuturor lucrurilor, faptelor şi gândurilor omeneşti, acest dumnezeu care separă oile de capre, nu ştie că cel botezat a ales (ortodoxia) şi că nu se mai pune problema alegerii ?
    Lucru valabil şi în cazul celorlalte culte.
    Alegerea la care face apel APOLOGETUL este de fapt lepădarea de Hristos şi închinarea la stăpânul căruia el însuşi slujeşte.
    Ce propagandă face biserica, atunci când îşi face datoria față de cei ce-i sunt fii prin botez?.
    Biserica se ocupă de viața spirituală specifică ei, specifică Duhului lui Dumnezeu, că sunt spirite ce au căzut din Dumnezeu, spirite demonice. Domnia sa pe acelea le reprezintă din moment ce îl revoltă folosirea cuvântului spiritualitate.

  4. @ mimisor

    Eu m-am nascut pe 6! 6 ianuarie, intr-un an care se termina tot cu 6. La prima vedere pare o chestiune minoră, dar va inchipuiti ce era daca ma nasteam in luna iunie…

  5. Ia te uita si la Hurezeanu! Incet, incet isi dau toti arama pe fata.
    Asta este un alt individ cu pretentii de intelectual rafinat care insa daca-l iei la bani marunti nu stie, vorba bunica-mii, cate prune are in traista.
    Nu pot sa-l uit cand, in timpul razboiului din fosta Iugoslavie, cineva vorbea cu tristete si indignare despre numarul de morti de acolo, iar el, cu un cinism si o nesimtire cumplite, a spus ca nu e mare lucru, doar atatia mor si pe autostrada, anual, in Germania! Iata-l acum sarguincios, la datorie, impotriva Bisericii. L-as intreba care ar fi punctul de reper al eticii care si-ar dori sa fie predata copiilor nostri? Care valori?

  6. @mimi
    Legat de ce a spus mimişor şi ce spui dumneata, nu şase aduce, (ce aduce), ci omul.”
    Este număr de om” spune apocalipsa. Spunem adesea: cutare şi-a făcut “numărul”.
    Tocmai “numărul” acesta se aşează pe cifră, se duce către locul acela.
    Cifra este doar un semn convențional fără vre-o anume putere, însă locul acela aparține unei anume ordonări, unor anume însuşiri sau înclinații ce nu țin de cifră sau de matematici ci de om şi înclinațiile sale. Locul acela e precis legat de om şi de acelea.
    Locul ochilor este precis şi oricine ştie unde să-l caute, cum precis este şi locul organelor de evacuare, din organism.
    Deci este legat de om, nu de cifră, care alt-undeva nu mai poate fi la fel.
    6 martie… (aici în discuție), e legat de om şi implicațiile acțiunilor omului, asupra omului.
    Anume acțiuni se aşează acolo… singure.
    Din 31 de posibilități (câte sunt în martie), instaurarea comunismului (cu tot ce a fost), s-a aşezat aici. Şi acțiunea cu ora de religie idem.
    Că ai venit pe lume la acea dată, nu este o acțiune voluntară a omului, ci a lui Dumnezeu, car nu face nimic malefic. Acțiunile dumitale voluntare să nu se aşeze acolo…
    Aşa văd eu acestea..,. dacă cineva are o viziune mai adevărată, să o prezinte.
    Acel 6 martie (primul), spune totul despre al doilea, (în acord cu acțiunea însăşi şi cu avertismentul apocalipsei)

  7. O sugestie:

    Conform Constitutiei, „In scolile de stat, invatamantul religios este organizat si garantat prin lege”.
    Conform interpretării Curtii Constitutionale din decizia 669/12.11.2014, in conformitate cu aceasta prevedere constitutionala, statul are obligatia „de a include această disciplină în planul cadru de învăţământ”, precum si „în măsura în care persoana se manifestă în sensul studierii sau receptării învăţăturilor unui anumit cult sau credinţă religioasă, să creeze cadrul legislativ şi instituţional necesar exercitării drepturilor prevăzute de art.29 şi art.32 din Constituţie”.

    Daca inteleg eu corect, aceste texte legale si, in special, cel referitor la crearea cadrului institutional inseamna ca, atata timp cat, intr-o clasa, exista macar o cerere de participare la ora de religie, scoala are obligatia sa asigure ora de religie la acea clasa.

    Stiu ca exista o prevedere in Legea Invatamantului care impune un numar minim de copii la clasa, insa un articol constitutional, intarit de interpretarea Curtii, prevaleaza in fata acelei prevederi legale.

    Asa ca APOR are un temei legal puternic pentru a da in judecata scolile care refuza includerea orei de religie in program din cauza numarului mic de cereri. Sunt convins ca, astfel, multi copii care au ramas din diverse motive neinscrisi ar participa la ora de religie.

  8. Perfect, gogo
    ALEGEREA, arma şi argumentul lui Cernea, CTP, şi a…, nu există pentru cei botezați. Alegerea a fost făcută. BOTEZUL ortodox.
    Acea alegere nu este alegere ci LEPĂDARE, vânzare, trădare a lui Hristos, a ortodoxiei, a românismului… a nemului şi moştenirii străbune, cum au făcut-o ei înşişi.
    Pare a fi ceva rău tocmai alegerea botezului, pentru cei ce nu dau doi bani pe ortodoxie, pe Adevăr, pe Împărăția lui Dumnezeu şi dreptatea Lui, şi… pe Dumnezeu însuşi.
    Groaznică şi cumplită capcană.
    Să luăm aminte!

  9. E surprins cineva de numarul relativ MIC de cereri de inscriere la “Religie”? Este un esec al Bisericii, din pacate – adica al NOSTRU al tuturor ca membri ai Ei!
    Pare ca nu s-au inscris decat CEL MULT cei prezenti la Sfintele Slujbe ale Bisericii noastre, nici aceia toti, pentru ca multi facem doar ACT DE PREZENTA.
    In afara de cei care VIN la biserica, mai sunt, in numar foarte mic, si cativa care s-au inscris, pur si simplu din onestitate fata de copiii lor, ca sa cunoasca “lumea” in care s-au nascut, traditiile, ceva istorie pe care n-o fac in orele de “istorie” si sa poata face o alegere in cunostinta de cauza, cand vor fi mai mari. Dar cam atat. RESTUL?
    De ce nu convingem, oare este Ortodoxia de vina, sau ortodoxia NOASTRA prefacuta, simulata, pentru ca suntem LA FEL ca ceilalti, ne face neconvingatori si falsi? Daca noi L-am trai pe Hristos, atunci am fi, precum se spune, “sarea pamantului”.
    In campania asta, s-a folosit si un proverb mexican” Au încercat să ne îngroape, dar nu au ştiut că suntem seminţe”, tot dintr-un OPTIMISM dintr-asta exacerbat, NEJUSTIFICAT. Avem multe lipsuri, unul dintre ele este acela ca NU NE CUNOASTEM, ceea ce e greu scuzabil – parerea mea…

  10. @ Florin M.:

    Vezi totusi articolul din Active News. Numarul de practicanti e mult mai mic de atat, oricum. Aici e vorba, in primul rand, de DIRECTORII de scoli – ei au inclinat balanta si au incurajat sau, dimpotriva, au sabotat cererile pentru religie. Pe de alta parte, intuiesc si ca multi dintre elevii de liceu au dorit singuri sa renunte, cred ca la acel nivel sunt cele mai putine cereri. Din partea acestora este si un vot de blam pentru aceia dintre profesorii de religie care i-au smintit, sa recunoastem…

  11. @admin
    Am urmarit cam tot ce era de urmarit pe tema asta, evident ca balanta a fost influentata si de directorii de scoli. Recunoastem ce e de recunoscut, inclusiv faptul ca s-a supraestimat numarul de cereri, din partea “noastra”. Ceea ce e un mare minus al NOSTRU. Cine vroia sa se inscrie, se inscria, se interesa – pe cine-l ARDEA dragostea de Dumnezeu si de “Religie”, pe cine-l interesa cu adevarat de copilul lui, nu se resemna atat de usor. Dar stiu ca exista si cazuri de intimidare, destul de multe… Pana la TOAMNA, totusi, mai e un timp de gandire. Sa speram ca ne vom organiza si asa cum “se stie” ca sunt astfel de cazuri de directori care au intimidat, dezinformat etc. sau de profesori de alte materii care au amenintat (dar – stupoare! – fara nume! – DE CE FARA NUME, de cine ne temem?), se va merge oarecum TINTIT cu informare in special in locurile respective, sau se vor actiona in instanta cei acuzati de asa ceva etc etc. SOLUTII EXISTA – daca unele sunt mai greu de pus in practica dpv logistic, altele sunt mai simple…
    Mie, insa, imi pare ca suntem FOARTE MOI. Deocamdata. Sper sa ne revenim, dar ma tem ca va fi, deja, tarziu 🙁
    Daca pana acum, din toti juristii ortodocsi, nu si-a dat UNUL seama, sa avertizeze asupra faptului ca la 90 de zile trebuia APLICATA acea decizie a CCR, astfel incat campania aceasta in favoarea orei de Religie sa fi fost demarata inainte de aparitia abracadabranta a Ministrului Educatiei… Cam greu de sperat la ceva mai bun. DAR NU IMPOSIBIL, totusi.
    Doamne, ajuta!

  12. E pacat ca am ajuns sa facem cereri pentru ora de religie intr-o tara profund ortodoxa.Vinovatii principali sunt parlamentarii care se lauda ca sunt ortodocsi ,dar s-au vandut pe ascuns.Eu am un copilas de 1 an si am presimtirea ca nu se vor mai face nici cereri pt ora de religie cand va incepe el scoala.Tatal meu a fost parat la securitate pe vremea lui Ceausescu tocmai pentru ca a a avut curajul sa aduca un preot in scoala in care preda.Si acum ce mai ramane ?Cei care avem pe Dumnezeu in suflet si cu si fara ora de religie nu poate nimeni sa-L scoata din salsul inimii.Eu tot o sa-mi invat copilul despre Dumnezeu, Iius, Sfanta Treime , Sfanta Maria si Sfintii nostri.Pacat de Sfintii din inchisorile comuniste.E clar, 666 este foarte aproape.Si presa are o mare contributie la ce se intampla rau, dar cine sa o controleze fiind in slujba satanei.E cum a spus Marele Sfant al Ardealului , Arsenie Boca, sunteti cei de pe urma va vor cerne, adica cei care credeti cu adevarart in Domnul de restul.Suntem sub ,, zodia stelei cu 6 colturi, adica a antichristului.

  13. O campanie favorabila orei de religie trebuia facuta INAINTE de decizia CCR. Din pacate s-a apelat la laicat doar cand cutitul a ajuns la os si aproape l-a rupt.

    Cred ca se vor inscrie pana la urma, mai mult de jumatate din elevi. Numarul exact este undeva in jurul cifrei de 2,75 milioane.

    Nici pe vremea mea nu se inscriau elevii de liceu la ora, asa ca nu e nimic nou aici. Miza va fi pe profii de religie: daca vor evolua atat de mult incat sa-i atraga si pe cei care nu fac, la ora. Sa nu disperam totusi, e bine ca exista APOR in toata tara, s-a mai strans laicatul cu ocazia asta.

  14. Sa remarcam deontologia hotnews care a facut scandal national bazandu-se pe telefoanele primite de la “cativa cititori”.

  15. Tocmai a spus ministrul acum: din 2,3 milioane de elevi eligibili, au depus cereri 1,7 milioane de cereri.

  16. Dupa 89 pentru a nu fi acuzati cei care au venit la putere ca mai au legatura cu ce era inainte, au lasat si chiar incurajat sa se vorbeasca favorabil despre crestinism, pe la tv, de sarbatori apar urari multe, deci ceva care place oamenilor. .
    Acum s-a vazut cum “percuteaza” toti auzind ce a hotarat CCR, se dedau in directia aratata. Evident ca apar false invinuiri asa cum ti se spune “ai discriminat” daca inveti ceva frumos pe copii?? sau faci presiuni daca promovezi o materie. Reclamele ce fac atunci?
    Ne trezim cam tarziu ca in jur sunt multi dusmani care nu ne apara, ba chiar vor sa dispara o materie si pentru asta recurg la legiuitori, deci ei au mainile nepatate… legiuitorii au hotarat .
    Pe unele site-uri bisericesti vezi aceeasi atitudine de a nu deranja, de a nu prea ridica tonul, nici acum in ceasul 24, cand sabotarea este pe fata, cand se iau hotarari care pot ramane definitive. Sa nu se faca tulburare? Oare interzicerea materiei, care motiveaza slujbele, nu produce tulburare? Asta cum s-ar chema? Si nu produce indiferentism care e mai rau decat asa zisa tulburare? Vezi ca se spune “inscrieti-va” dar altceva… o situatie creata, o ingrijorare ca se intorc vremurile de persecutie, sau de alungare din cetate a oamenilor bisericii, nici o ingrijorare, desi sunt dati afara dintr-un foc mii de oameni, de tineri cu o educatie deosebita, care predau religia. Ca intr-un joc in care regulile le face cel smecher care spune, pai aia nu s-au inscris, au demisionat profesorii, nu sunt cereri.
    Dar de ce sunt pusi oamenii sa faca asa ceva? Stiind procentul de neimplicare si dezinteres ce il au unii in general. Poate i-a fost lene pe moment, dar mai apoi doreste, se va aduce un profesor pentru cei care s-au razgandit?
    Daca am pune sa se faca cerere pentru chimie, istorie, desen etc, cati copii si-ar “dori” sa mearga la acele ore… mate ar fi cam ultima… E normal sa-i pui pe oameni la asa ceva? E normal sa-i pui sa faca o cerere irelevanta, ei neavand discernamantul de a-si dori ceva, in afara de jocurile cretine de calculator. Aici e o partinire, sa se faca la toate materiile si sa vedem ce “rezultate” vor fi… Daca vor fi putine cereri la materiile de baza, chiar trebuie sa nu mai predai acea materie? Un numar mic de “cereri”, “impune” sa nu se mai predea geografia? . Asa ceva nu are precedent in istorie.

  17. pai daca 1,7 mil din 2,3 s-au inscris, i se pare mie sau titlul nu mai e valabil?? Nu stiu daca sa jubilez deja sau nu… 🙂

  18. Oameni buni, aia de la antena 3 bat campii. Ministrul a spus clar ca din aia 3 milioane, doar 2,3 sunt eligibili, pentru ca restul sunt la FF, etc.

  19. http://www.gandul.info/stiri/peste-1-8-milioane-de-parinti-au-fost-de-acord-sa-si-inscrie-copiii-la-ora-de-religie-13935637

    „Până astăzi (n.r. joi), la ora 12, s-au depus 1,8 milioane de cereri”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, pentru gândul.

    În ultimele două zile aproximativ 600.000 de părinţi au mers la şcoală şi au depus cereri pentru ora de religie. Marţi, centralizarea realizată de Ministerul Educaţiei arăta că 1,26 milioane de părinţi au optat pentru participarea copiilor lor la ora de religie. În total, în şcolile de stat din România sunt înscrişi aproximativ 3 milioane de elevi în clasele pregătitoare-XII. Ora de religie este ogligatorie în învăţământul obligatoriu, adică în clasele zero-X.

    Cu toate că o mare parte dintre părinţii au depus cereri pentru ora de religie, iar o altă parte nu au depus cereri încă, nimeni nu ştie de când vor fi luate în considerare aceste cereri.

    După ce la începutul mandatului ministrul Educaţiei declara că decizia Curţii Constituţionale nu poate fi aplicată retroactiv după începerea anului şcolar, acum ministrul nu mai dă o dată certă.

    „Am precizat că totul depinde de modul în care va fi transpusă decizia Curţii Constituţionale în Legea Educaţiei. Până atunci, orice informaţie are titlul de presupunere şi nu face altceva decât să genereze confuzie. Este rolul Parlamentului să se pronunţe şi apoi este rolul Ministerului Educaţiei să asigure respectarea legii”, a declarat pentru gândul Sorin Cîmpeanu.

  20. @Mihai S.

    ai un link, ceva, cu informatia de 2,3 mil? Chiar incep sa devin curioasa…

    Mi s-ar parea interesant de stiut numarul elevilor din clasele 0-VIII si procentul inscrisilor raportat la acest numar; ceilalti cred ca ar tr sa fie abordati, statistic vorbind, separat. Adica doar o astfel de statistica, nuantata, mi s-ar parea cu adevarat clarificatoare. A! Si pe judete.

  21. BISERICA SI SCOALA –
    Indemn la meditatie -ORA DE RELIGIE !
    Mitropolitul Iacob Putneanul,spunea :”Va indemn ca sa va desteptati inimile voastre la bunatatile cele sufletesti,care curg din sfanta invatatura si sa va dati fiecare parinte copiii la scoala”,cat si la adanca cugetare a cronicarului care scria ca:”nu este alta ,mai de folos a omului zabava,decat citirea cartilor.”
    Incoronand aceste cuvinte cu chemarea Mantuitorului Hristos:”Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti,ca a unora ca acestora este imparatia cerurilor”,(Matei 19:14), trebuie sa intelegem importanta cunoasterii de catre acesti fii mai mici ai Bisericii,a adevarului , a intelepciunii ,prin educatia impartasita lor de catre dascalii crestini.Iata cum Biserica are ca prioritate zidirea si cresterea spirituala a omului din pruncie pana la adanci batraneti,prin invatatura ,prin stiinta si prin luminarea mintii.
    Copiii si tinerii trebuie sa vada in “scoala” un loc sacru, in care se oficiaza un mister,acela al purificarii sufletului si al luminarii mintii,prin propriul efort,al lor cat si al profesorilor.Atasamentul fata de scoala trebuie sa fie patruns de un fior sfant,iar invatatura care este truda de zi cu zi,trebuie sa fie considerata ca o permanenta rugaciune.
    Sfantul Marcu ne spune ca:”dulce este in inima rugaciunea neancetata a lui IIsus,precum si luminarea negraita ce o produce”,deoarece ea este radacina vietii noastre spirituale .Daca rugaciunea presupune transpunere,meditatie,detasare de alte preocupari ,tot asa trebuie considerata si activitatea de invatare.
    Impletind rugaciunea cu invatatura ,vom vedea cum cararile noastre vor fi cele drepte care duc spre Biserica si Scoala ,care ne feresc de ispite si rataciri.
    Astfel vom vedea ca Scoala inseamna renastere spirituala,iar cand in scoala este prezent si Hristos prin “obiectul RELIGIE “,atunci omul se desavarseste.Deci intre Scoala si Biserica se stabileste o legatura trainica si necesara in formarea omului pentru viata.
    Pentru tinerii nostri ,este foarte important sa dobandeasca lumina cartii, deoarece mileniul in care suntem este un mileniu al culturii si al luminii si ,totodata,un mileniu al credintei.(Prof.Mihaela M.)

  22. Departamentul SUA considera BOR cea mai mare problema a Romaniei si cere eliminarea termenilor ‘diavol’, ‘iad’, ‘pacat’ din manualele religioase.

    Toata strategia geopolitica si de securitate a Romaniei, sau cum s-o chema, ar trebui sa se articuleze in jurul acestei informatii. Astia sunt partenerii nostri strategici. Si, mai mult, Poarta careia se inchina, temeinic si pana in pamant, alesii romanilor. Asta in cazul in care nu stiam unde si cum sa ne identificam ‘prietenii’ neamului.

  23. @ doroteea:

    Asta ca sa fie clar cine a ordonat Curtii si Ministerului sa se rezolve urgent problema asta grava care “treneaza” de atatia ani…

  24. @doroteea:

    Se inchide cercul, nu?

    Acoperitii din mass-media (inclusiv online)-amplificarea mesajului ASUR et comp.-decizii ale institutiilor cheie-SRI-Departamentul de stat al SUA.

  25. @admin, admin2:

    exact: ca sa fie clar. De unde, pe unde, si incotro bate vantul.

  26. COMUNICAT DE PRESĂ:
    83% DINTRE ELEVI, ÎNSCRIȘI LA ORA DE RELIGIE PÂNĂ ACUM

    1. Conform numărătorii paralele efectuate de Asociația „Părinți pentru Ora de Religie” prin filialele sale din țară, în dimineața zilei de 5 martie erau înregistrate cereri pentru înscrierea la ora de religie însumând aproximativ 83% din elevii din baza de raportare relevantă.
    Această estimare exclude următoarele forme de învățământ: învățământ preșcolar + antepteșcolar; învățământ liceal – filieră vocațională – profil teologic; învățământ seral, frecvență redusă și fără frecvență; învățământ profesional și postliceal.
    2. La secretariatele școlilor există în acest moment un număr important de cereri depuse dar neprelucrate încă prin sistemul informatizat SIIIR care în zilele precedente nu a funcționat corespunzător.
    3. Solicităm părinților care doresc înscrierea copiilor lor la ora de religie să depună cererile în timp util, adică până la finalul zilei de 6 martie.

    Asociația Părinți pentru Ora de Religie

    Sunt curios cum vor fi prezentate cifrele zilele urmatoare, la ce baza va fi raportat numarul inscrisilor, pentru ca din ce spune APOR, se tinde spre un procent de 90%, posibil sa si depaseasca pana la sfarsitul zilei de maine.
    Bag de seama ca data de pe cerere este cea care conteaza, nu data introducerii in sistemul informatic, care poate functiona, sau poate nu.

  27. Interesul vizavi de procentul care va fi raportat de media mainstream este deosebit de important, pt ca acest procent va fi fluturat inaintea oamenilor – interesul slugoilor nu este ca sa reiasa un procent URIAS care a optat pentru Religie, ci invers. Deci eu cred ca se va trage in jos de el.
    Altfel, daca peste 90% dintre elevi au optat PENTRU disciplina “Religie”, rezulta ca tot tam-tam-ul asta infect a fost facut degeaba si ca decizia CCR ca OPTIUNEA sa fie exprimata de cei peste 90% din elevi, pentru ca ceilalti sa nu se simta “ofensati”, este ABERANTA. Nu stiu daca pe baza acestor fapte/cifre poate fi ATACATA decizia CCR la vreo instanta superioara, eventual externa.

  28. @Florin M.

    ar fi super sa fie asta si procentul oficial, dar pana una alta….tr sa mai asteptam…

    Dar ce avem noi aici?

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-19534441-nedumeriri-crestine-despre-ora-religie.htm

    Vaii, domnule Mixich… Asa ceva… 😛

  29. Cei care s-au schimbat la 180 de grade de cand aruncau discurile Beatles, pentru o afirmatie anticrestina, devin ei victima schimbarii de mentalitate facuta de altii, promovand la nivel de departament ceea ce poate fi mai rau Ii mai doare ce se intampla si pe aici dupa ce ca ne-am tot subordonat atata. Cred ca ora de religie nu dadea voie orei de indobitocire sexuala ce se pregateste. Ciudat ce usor reusesc unii sa modifice mersul lucrurilor si ce lipsa de putere are poporul in a se opune. Daca s-au inscris atatia asta e cea mai mare veste la care nu ma asteptam si ma bucur pentru profesorii de Religie, la care s-a atentat, dar care sper in numar cat mai mare sa ramana sa arate cuvantul adevarului de la catedra.

  30. @doroteea

    Omul a explicat clar, pe indelete, la emisiunea de pe tvr 1, Vorbeste Liber. Cifra coincide cu cea anuntata de APOR: http://activenews.ro/2-000-000-de-cereri-pentru-ora-de-religie_1886378.html

  31. @ Emisiunea este inregistrata pe tvr plus.ro

  32. Pingback: REINCEPE RAZBOIUL IMPOTRIVA OREI DE RELIGIE. Activistul anticrestin EMIL MOISE hartuieste prin DENUNTURI oficialii MINISTERULUI EDUCATIEI favorabili inscrierii la ora de religie pe intreaga perioada a scolarizarii | Cuvântul Ortodox
  33. Pingback: IPS Teofan (VIDEO) la Duminica Ortodoxiei despre MARTURISIREA CREDINTEI, TESTUL “OREI DE RELIGIE” si CRESTINII OMORATI PENTRU HRISTOS “chiar in timp ce noi vorbim si stam in sfintele biserici”/ CINE SI DE CE LUPTA IMPOTRIVA RELIGIE
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Stirile zilei

Carti

Documentare