TAINE SI IERURGII COMUNE CU CATOLICII LA BOCSA MONTANA SI SIRET! Dar atentie si la glasurile de sirena ale celor care vor profita de aceste abateri pentru a rupe Biserica!

27-09-2010 8 minute Sublinieri

Preoţi români ortodocşi şi romano-catolici slujesc Sfânta Liturghie în România

Sursa: Rorate Caeli

Marţi, 21 septembrie 2010

Vassula Ryden, o vizionară cunoscută pentru „revelaţiile sale personale” care promovează indiferentismul şi care continuă să fie sprijinite cu entuziasm de o mare parte din clerul şi ierarhii catolici şi ortodocşi, în ciuda avertismentelor ocazionale de la Vatican (şi câteva din partea Bisericilor Ortodoxe), relatează cu entuziasm în ultima postare de pe site-ul ei, că în cadrul misiunii sale în România din luna mai 2010 [23 mai, n.n.], un preot român ortodox a invitat un preot romano-catolic să slujească Sfânta Liturghie de Rusalii.

Preotul român este părintele Daniel Crecan, recunoscut ca preot român ORTODOX (nu greco-catolic), preot paroh în Bocşa Mantana din Episcopia Ortodoxă a Caransebeşului. Preotul romano-catolic se numeşte Rolf Philip Schoenenberg.

În postare se mai afirmă că s-a dat Sfânta Împărtăşanie credincioşilor catolici prezenţi, şi se pretinde că în călătoria sa misionară, Vassula a avut sprijinul Mitropolitului ortodox Nicolae Corneanu, care a fost în centrul atenţiei în 2008, când s-a împărtăşit în cadrul unei liturghii greco-catolice.

De asemenea, se face afirmaţia eronată că Patriarhul Kirill l-a invitat pe Papa Benedict al XVI-lea să viziteze Rusia, şi se citează declaraţia Vassulei, că

Un ortodox nu va deveni catolic, şi nici nu e nevoie ca un catolic să devină ortodox. Nu trebuie să facem diferenţe între noi, ci să respectăm tradiţiile celuilalt şi să slujim la un singur altar. Împărtăşania trebuie dată tuturor”.

Note Razboi intru Cuvant:

1. Preotul Daniel Crecan face parte si din adunarea eparhiala a Episcopiei Caransebesului, condusa de PS Lucian Mic, din care mai face parte si masonul declarat Sorin Frunzaverde, membru marcant PD-L.

2. In urma discutarii cazurilor episcopilor Corneanu si Drincec in iulie 2008, Sinodul BOR a formulat atunci urmatorul comunicat de presa:

“În şedinţa de lucru, din zilele de 8-9 iulie 2008, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a luat în discuţie împărtăşirea Înaltpreasfinţitului Părinte Nicolae, Mitropolitul Banatului, la o Liturghie greco-catolică şi concelebrarea Preasfinţitului Părinte Sofronie, Episcopul Oradiei, cu un ierarh greco-catolic la slujba de sfinţire a Aghiazmei Mari.

Sfântul Sinod a dezaprobat gesturile necanonice ale celor doi ierarhi, care au produs tulburare în Biserică. Apoi, Sfântul Sinod a luat act de regretul şi pocăinţa acestora, pe care le-a primit ca prim semn de îndreptare.

În legătură cu comportamentul sacramental şi liturgic al ierarhilor, preoţilor, diaconilor, monahilor, monahiilor şi credincioşilor mireni ai Bisericii Ortodoxe Române în relaţie cu alte culte, pe temeiul Sfintelor Canoane şi al învăţăturii de credinţă ortodoxă, Sfântul Sinod a hotărât că nu este îngăduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxă Română să se împărtăşească euharistic în altă Biserică creştină. De asemenea, nu este îngăduit niciunui cleric ortodox să concelebreze Sfintele Taine şi Ierurgii cu slujitori ai altor culte.

Cei ce nu se supun acestei hotărâri pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxă şi, în consecinţă, vor suporta sancţiuni canonice corespunzătoare stării pe care o ocupă în Biserică: depunerea din treaptă sau caterisirea, în cazul clericilor, şi oprirea de la împărtăşanie a credincioşilor mireni.

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE”

Ce decurge de aici in privinta preotului ortodox respectiv este lipsit de orice echivoc. De altfel, insa fara sa existe probe, unii credinciosi din Banat, din Ardeal, dar si unii din Diaspora, reclama repetarea si in alte zone a “gesturilor” ecumeniste (apostate) ale Mitropolitului Nicolae Corneanu si ale Episcopului Sofronie Drincec.

3. Grava este in acest caz si “recidiva” Mitropolitului Corneanu, care, de aceasta data cheama la noi in tara o “profetesa” ratacita a New Age-ului, care speculeaza din plin confuzia spirituala a maselor, vanzandu-le cu spor “viziunile” sale mincinoase in zeci de carti si sute de conferinte in toata lumea, o femeie modernista plina de obraznicie si lipsita de orice evlavie (se impartaseste – foarte probabil – fara spovedanie, neacoperita, despletita si vopsita, imbracata foarte la moda si avand mereu o atitudine sfidatoare) , despre care se spune ca ar fi deja afurisita de Biserica Greciei; asta dupa ce, tot in 2008, Corneanu il invitase si pe pastorul baptist Billy Graham să susţină “o cruciadă evanghelistică (sic!) în Timişoara, pe stadion (!).

Vassula Ryden a mai fost in Romania, la Iasi, in 1994, unde a vorbit la Congresul Consiliului Mondial Bisericilor si a fost primita de (pe atunci) Mitropolitul Daniel, iar in 1998 a fost invitata la Bucuresti de… parintele Galeriu 🙁 Asupra acestei persoane si a ideilor sale urmeaza sa revenim.

***

IERURGIE (Sfintirea Aghiazmei Mari de Boboteaza) ECUMENISTA SI IN ORASUL SIRET

Siteul Episcopiei Romano-Catolice de Iasi, ianuarie 2010

Siret: Sărbătoarea Epifaniei între fraţi în credinţă

“Să ne unim astăzi cu magii pentru a ne închina lui Cristos şi a-i aduce daruri”. Sub acest moto, putem spune noi, cei din Parohia “Naşterea Sfintei Fecioare Maria” din oraşul Siret, că s-a desfăşurat ziua de 6 ianuarie 2010, Epifania Domnului sau în cazul fraţilor ortodocşi, Botezul Domnului. Programul zilei a fost împărţit în trei momente principale: Liturghia de binecuvântare a apei în biserică, procesiunea şi ceremonia de binecuvântare a apei râului Siret şi concertul.

Sărbătoarea, pentru noi, a început cu sfânta Liturghie în cadrul căreia părintele paroh a binecuvântat apa, apoi a stropit cu apa binecuvântată poporul. La ora douăsprezece, după celebrarea sfintei Liturghii, păstrând tradiţia noastră locală, toţi credincioşii (catolici, greco-catolici şi ortodocşi) ne întâlnim în centrul oraşului de unde plecăm împreună, în procesiune, spre râul Siret.

Acesta este momentul ce ne surprinde împreună an de an şi care ne face să ne simţim mai apropiaţi unii de alţii.

Odată ajunşi pe malul râului ne oprim pentru a asculta Cuvântul Domnului. Lecturile şi evanghelia sunt citite pe rând de preoţii prezenţi la celebrare. În acest an părintele catolic este cel care spune câteva cuvinte referitoare la semnificaţia sărbătorii de astăzi, legătura, dar mai ales importanţa pe care o are aceasta asupra lumii expuse pericolului secularizării. După binecuvântarea apei râului, cu toţii pornim spre monumentul eroilor loc în care timp de câteva momente rămânem în rugăciune şi meditaţie cu gândul la cei care s-au luptat pentru libertatea noastră. Ajunşi la locul în care ne întâlnisem cu câteva ore în urmă ne despărţim pentru a merge fiecare la casele lor.

Spre seară, credincioşii bisericii noastre au găzduit un concert organizat cu ocazia vizitei domnului Ed Weber, preşedintele Asociaţiei Oraşelor, în perioada 5-7 ianuarie 2010. După Liturghia de la ora 18.00, corul parohiei şi un grup de seminarişti ortodocşi au prezentat un frumos concert de colinde. Acest concert ne-a unit pe toţi indiferent de confesiunea pe care o are fiecare, de altfel fiind prezent şi părintele Vasile Merlă, paroh al uneia dintre bisericile ortodoxe din oraş. De asemenea, ne-am bucurat şi de prezenţa domnului primar Adrian Popoiu şi a domnului viceprimar Leonard Cristian Mocrei.

(…)

Aceste momente ne introduc în momentele de rugăciune pentru unitatea creştinilor. Să ne unim aşadar împreună cu toţii în rugăciune pentru a fi cu toţii o singură Biserică.

Mai multe imagini de la acest eveniment puteţi vedea în Albumul foto: 6 ianuarie: Siret: Sărbătoarea Epifaniei între fraţi în credinţă [fotografiile nu mai sunt disponibile online!, n.n.]

*

Note Razboi intru Cuvant:

Fratele care ne-a semnalat aceasta stire ne-a relatat ca preotii ortodocsi (2 la număr) participanti la slujba comuna de Boboteaza de la Siret (jud. Suceava, Eparhia Sucevei si Radautilor, la granita cu Ucraina) sunt cei cu cele mai mari parohii din acest oras, pr. Vasile Mierla, parohul de la biserica din centru, cu hramul Nasterea Sfantul Ioan Botezatorul si cel de la Biserica Sfanta Treime, cea mai veche din oras, pr. Ioan Hapenciuc, preoti care, ne spun fratii ortodocsi din Siret, timp de 20 de ani au organizat aceste procesiuni, culminând cu Slujba de sfințire a Agheasmei Mari pe malul râului Siret. De retinut, asadar, ca sunt slujbe care s-au savarsit impreuna cu preoti romano-catolici si greco-catolici si in 2009 si in 2010, chiar dupa ce Sinodul a hotărat ceea ce am reamintit mai sus.

Pe langa aceasta, fratele care ne-a scris – si ale carui informatii trebuie verificate de cei indrituiti sau de oamenii locului – semnaleaza si: participari reciproce la hramul bisericilor romano-catolica si la cea greco-catolica (Schimbarea la Fata) precum si la cea a Nasterii Sf. Ioan Botezatorul si la Sf Treime (ortodoxe), saptamana ecumenica – impreuna-prezenta e obligatorie in fiecare an -, slujirea comuna in seara Praznicului Invierii, precum si la a doua Inviere – Vecernia din prima zi de Pasti – cu preotul romano catolic, cu maici catolice care au citit evangheliile in alte limbi; cununii mixte, botezuri cu nasi de alte confesiuni, etc.

Si in acest caz este limpede ca avem de a face cu o reeditare (repetata) a ierurgiilor comune de la Oradea, din 2008, tot de Boboteaza, si se impune interventia ierarhului locului (IPS Pimen).

***

Important:

Unii se intreaba, prin alte locuri, ceva ce este important de clarificat:

RUGACIUNEA COMUNA cu CATOLICII (sau alti eretici) este ASPRU PEDEPSITA de canoane. Dar pare ca la putini le pasa… Propunere de dezbatere: CE-I DE FACUT?

Rugaciunile comune sunt abateri canonice grave, categoric ele trebuie curmate, dar nu mai sunt nicio noutate, din pacate. Se fac de mult (si asta nu e o scuza, bineinteles), fara ca asta sa fi determinat totusi pe vreunul macar dintre sfintii contemporani cu noi si cu “miscarea ecumenica” sau dintre duhovnicii nostri cu viata sfanta sa considere ca este un motiv pentru a iesi din biserica sau pentru a opri pomenirea ierarhilor, asa cum exista “trendul” acum. Nici “iertarea” nejustificata a episcopilor Nicolae si Sofronie de catre Sinod, desi incorecta canonic, nu a insemnat caderea Bisericii.

Asadar, si rugaciunile comune, si cu atat mai mult concelebrarile de Taine si Ierurgii trebuie respinse fara echivoc, combatute ferm, semnalate membrilor Sfantului Sinod spre sanctionarea dupa canoane, dar – atentie! – trebuie sa respingem, in acelasi timp, si cantecele de sirena ale schismaticilor care cauta astfel de pretexte pentru a decreta “caderea” Bisericii... Aceste “cantece” ademenitoare, se aud din ce in ce mai frecvent in ultima perioada, sub forme diferite, fie mai directe, fie mai acoperite; despre una dintre directiile si posibilele “retele” unde “se coc” strategii, atat pentru Moldova de peste Prut, cat si pentru Romania am scris AICI.

In perioada de haos, confuzie si “invalmaseala” care va urma, atat pe plan social, cat si pe plan eclezial in vremurile din urma in care deja am intrat, atat manifestarile ecumeniste, cat si cele opuse, stiliste, si, mai general, tendintele de radicalizare si de apucare a cailor extreme de catre oameni – fie de-a stanga, fie de-a dreapta – vor prolifera si vor fi din ce in ce mai accentuate. Ce este de facut? Este de facut ceea ce ne invata Sfintii nostri contemporani, plini de discernamant, iar nu ceea ce ne poate indemna ravna firiii noastre cazute, a trupului si a sangelui, sau, dimpotriva, nepasarea, comoditatea si oportunismul de a ne conforma cu “tendintele” momentului. Faptul ca ii combatem deopotriva pe ecumenisti si tendintele masonice sinodale, dar si pe extremistii “revolutionari”, pe stilisti si pe simpatizantii lor ascunsi sub masca “traditionalista” de la noi (care abia asteapta caderea ierarhilor si le vaneaza cu satisfactie nedisimulata, iar nu cu durere, ratacirile), ne atrage o hartuire neintrerupta si lovituri inversunate din ambele parti. De aceea si multi dintre fratii si parintii care tineau linia echilibrata si duhovniceasca a marturisirii, scarbiti sau speriati de razboaiele marsave, de atacurile imunde si parsive, de calomniile de tip securistic care inunda internetul si nu numai, au preferat sa se retraga, sa faca anumiti pasi in spate. Este un asediu mai ales psihologic, un razboi informational purtat cu mijloace inegale, la care nu este usor de rezistat. Dar… cu noi este Dumnezeu.

Calea de mijloc, imparateasca, va deveni din ce in ce mai ingusta si mai greu de urmat si de rezistat pe ea, pentru ca ea necesita multa credinta si rabdare a prigoanelor acerbe declansate dinspre ambele extreme, insa… nu este o alta care sa duca la mantuire.

Iata deci ce ne invata Parintii Bisericii:

De asemenea, să nu uităm că Biserica Ortodoxă nu are nici o lipsă. Singurul ei neajuns este lipsa ierarhilor şi păstorilor serioşi cu principii patristice. Cei aleşi sunt puţini, dar aceasta nu trebuie să ne neliniştească, căci Biserica este a lui Hristos şi El o conduce. Nu este biserică care se zideşte din piatră, nisip şi var de către cre­dincioşi şi se distruge de focul barbarilor, ci este Însuşi Hristos. Şi „cine va cădea pe piatra aceasta se va sfărâma, iar pe cine va cădea îl va strivi” (Matei 21, 44). Atunci când va trebui, Domnul va ridica sfinţi, precum Marcu Eugenicul şi Grigorie Palama, ca să adune pe toţi fraţii noştri care au fost scandalizaţi, să mărturisească Credinţa Ortodoxă, să întărească Tradiţia şi astfel să pricinuiască bucurie mare Maicii noastre.

În vremurile noastre vedem că mulţi fii credincioşi ai Bisericii noastre, monahi şi mireni, din păcate, s-au desprins de Ea, din pricina filo-unioniştilor. Cred că nu este deloc bine să ne despărţim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greşeşte, ci fiecare are datoria şi obligaţia de a protesta şi de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii. A întrerupe pomenirea Patriarhului, a te desprinde şi a crea propria Biserică, şi a continua să vorbeşti de rău pe patri­arh cred că este un lucru iraţional.

Dacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ne despărţim şi facem propriile noastre biserici – să ne ferească Dumnezeu! – îi vom întrece chiar şi pe protestanţi. Uşor se desparte cineva, însă greu se întoarce. Din nefericire, avem multe „biserici” în vremea noastră. Ele au fost create fie de grupuri mari, fie chiar şi de către o persoană. Deoarece s-a întâmplat ca în chilia lor să existe biserică (mă refer la cele ce se petrec în Sfântul Munte), unii au crezut că pot să facă şi propria lor Biserică independentă[4].Dacă filo-unioniştii dau prima lovitură Bisericii, aceştia menţionaţi mai sus dau a doua lovitură”.

(In: EPISTOLA CUVIOSULUI PAISIE AGHIORITUL – DE MARE ACTUALITATE SI DUPA 40 DE ANI!)

***

“Părintele spunea că vremea este aproape. O să înceapă mare învălmăşeală în Biserică, eu n-o s-o prind, dar voi o s-o prindeţi. Mai spunea că e a1101894569.jpgproape timpul cînd cărţile ortodoxe vor fi nesemnate şi se vor răspîndi din mînă în mînă. Atunci vor propovădui femeile, ca pe vremea sfinţilor apostoli, deoarece preoţii nu o vor putea face. Dreapta credinţa va fi păstrată prin epistole răspîndite printre credincioşi, deoarece partea oficială a Bisericii nu va mai propovădui adevărul. Cu toate acestea, părintele spunea să mergem aşa înainte, fără să ne rupem de episcopi.

Vezi si:

***


Categorii

Ecumenism, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Mitropolitul Nicolae Corneanu, Opinii, analize, Pagini Ortodoxe, Preotul Daniel Crecan, Traduceri, Vassula Ryden

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

52 Commentarii la “TAINE SI IERURGII COMUNE CU CATOLICII LA BOCSA MONTANA SI SIRET! Dar atentie si la glasurile de sirena ale celor care vor profita de aceste abateri pentru a rupe Biserica!

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Cum vad eu problema: e foarte grav ceea ce au facut, nu trebuie sa ne rupem de Biserica cum ca e cazuta din har cum sugereaza Apologeticum si altii, dar eu cred ca si noi credinciosiii avem o vina. Ce cautam la astfel de slujbe? Bun, vad ca e de alta confesiune, plec in alta parte. Sa slujeasca singuri si tot singuri vor fi partasi la pacat.

  2. @ Roxi:

    Da, dar vina de obste sunt pacatele noastre personale. Se duc la aceste slujbe numai cei deja inselati de virusul ecumenist sau care inteleg ascultarea de preot/episcop intr-un mod gresit.

  3. Am asistat cu totul intamplator (adica fara a sti ce urma sa se intample), la o astfel de rugaciune “ecumenista” la Manastirea Durau, in anul 2000 daca tin bine minte. Eram siderata. Nu intelegeam ce se intampla acolo. Avea loc un fel de simpozion sau conferinta, nu mai tin bine minte, la care participau si culte protestante si neoprotestante, si catolici, si greco-catolici, in fine era foarte pestrita adunarea. Acea rugaciune s-a tinut intr-un paraclis. A fost de-a dreptul penibil. Desi la acea data nu prea stiam bine ce inseamna ecumenismul, si nici cat de periculoase sunt rugaciunile cu oameni care sunt de alta credinta decat cea ortodoxa, m-am simtit groaznic in acel context. Imi dadeam seama ca NU ESTE BINE ceea ce se intampla. De ce a fost nevoie sa se tina acea conferinta, nici astazi nu inteleg, pentru ca oricum noua ortodocsilor nu ne-a folosit la nimic, din contra asi putea spune …

  4. … sau care nu inteleg nimic . Ponderile ( ca doar democratia in asta consta , in stabilirea ponderilor , de unde rezulta tabara majoritatii si cea a minoritatii ) ? Zdrobitoare , in defavoarea noastra . Asa ca foarte curand vor zice : iata , cei mai multi sunt de acord cu ceea ce facem , hai sa facem mai mult .

    Doamne , ajuta-ne !

  5. @ Fane:

    Nu stim, poate avem o perceptie nerealista, dar noi nu credem ca aceia vor fi cei mai multi. Ecumenismul nu este iubit de popor, decat in Banat si in Ardeal, unde s-a lucrat mai demult la reeducarea in spirit papistasesc si secular. Si prin eparhiile din strainatate. Dincoace mai trebuie niste decenii de spalare a creierelor. Apoi nici toti ierarhii sunt stricati, asa cum vor altii sa lase impresia. Si iarasi nu i-au putut nimici pe toti. Iar o parte importanta din “putregai”, in afara de cea care va urma ecumenistilor, se va duce si in extrema “de-a dreapta”. Ca doar nu degeaba se agita alde Danion si nici nu pleaca macar unde zice ca vrea sa plece. Ca doar nu vrea sa plece singur…

  6. In Ardeal doar cei neinformati. Multi, din pacate. Ceilalti stiu cite crime au facut catolicii pentru ca sa impuna erezia lor. Desi sunt multi ardeleni care se cred buricul pamintului si ii iau in ris pe ceilalti din celelalte provincii, cei realisti stiu ca Ardealul este acum romanesc datorita jertfelor ”miticilor” si ”șoldovenilor”. Ei ne-au salvat aproape o mie de ani credinta, iar in Primul Razboi Mondial si etnia. Din cite o vad eu tot ei o fac in continuare. Doamne ajuta!

  7. @Miron Stelian Daniel

    nu stiu daca sunteti din Ardeal sau nu (eu mi-s din Ardeal), insa mie nu-mi place portretul pe care l-ati schitat Ardealului si ardelenilor…e mai degraba o caricatura decat un portret. 🙁

  8. Si inca ceva: exista multe feluri de a rosti adevarul…ar fi mai bine sa-l alegem pe cel care raneste si alieneaza cel mai putin.

    Doamne ajuta.

  9. @admin ,

    FOARTE multi ortodocsi ( mai mult sau mai putin ) , chiar daca nu sunt de acord cu ecumenismul , abia asteapta inovatiile , le promoveaza sau le sprijina cu o bucurie de parca ceea ce era pana acum era inutil . Faptul ca s-a vorbit atat de mult despre ” limbajul de lemn al comunismului ” i-a facut pe foarte multi sa considere ca si ortodoxia se incadreaza in aceeasi situatie si-si doresc sa modifice , sa adauge , sa inlocuiasca . Veti fi auzit , poate , de icoane sau crucifix-uri catolice , in bisericile noastre , de modificarea unor dintre cantari , ” conform Trinitas ” , aparitia de intrumente muzicale in biserici . Chiar ” ai nostri ” dau din ce in ce mai multe dezlegari in posturi . Se tinde spre o nivelare pe tot cuprinsul tarii , ajutata de cei care au fost la munca in afara tarii si care se intorc , ocazional sau definitiv , aplicand ceea ce au vazut acolo .

    Ceea ce a facut … unul , impartasindu-se cu catolicii , chiar criticat de sinod si de media , a reprezentat un precedent , urmat de foarte multi romani din strainatate ( neavand biserica ortodoxa au considerat ca nu este nici o problema sa se impartaseasca la catolici ) . Nu stiu cum se face dar este clar : credinta este confundata cu biserica si , mai ales , cu slujitorii ei . Omul de rand percepe fapta slujbasului ca si cadere a bisericii , in general ( multumita , binenteles , contributiei inegalabile a mass-mediei ) .

    Domnul Dumnezeu sa ne miluiasca si sa ne apere cu Sfantul Sau Duh !

  10. Mai fratilor a fost un preot (1 preot) care a slujit cu un alt preot catolic,dar fara a schimba credinta crestin ortodoxa la slujirea respectiva (ca au facut Sfanta Liturghie dupa randuiala crestin ortodoxa).
    Este intr-adevar impotriva hotararii Sfantului Sinod si ar trebui ca respectivul preot sa fie caterisit,dupa hotararea Sfantului Sinod de acum ceva vreme.
    Insa se poate aplica pogoramantul iar nu acrivia.
    Da de ce sa se faca atata galagie?
    Fratiile voastre va simtiti duhovnicesti si plini de Duh Sfant sa stiti cum trebuie rezolvata aceasta problema de deja ati inceput sa ziceti ca respectivul preot trebuie caterisit de apreciati cat de ortodox e cineva si cat de nu?

    Eu nu sunt duhovnicesc si nu sunt plin de Duh Sfant doar am scris aci o parere care poate foarte bine sa fie o ratacire sau sa aibe anumite rataciri intr-ansa.

  11. @MihailT:

    Nu ne simtim atat de duhovnicesti, insa nu e nevoie sa apreciem noi sau sa decidem, e pur si simplu vorba de textul sinodal, care nu facea decat sa reafirme canoanele Bisericii. S-a facut pogoramant cu Sofronie si Nicolae, tocmai in ideea de a se stabili dupa ei punctul zero, desi… nu asa ar fi trebuit, fireste.

    doar am scris aci o parere care poate foarte bine sa fie o ratacire sau sa aibe anumite rataciri intr-ansa.

    Pai chiar are, din pacate. Nu prea mai e loc de intors, de data asta. Daca o tinem numai in pogoraminte, e clar unde ajungem si e clar ca si canoanele si deciziile sinodului intemeiate pe ele (si asa nu-s multe) sunt niste simple hartii fara valoare, niste vorbe goale, acolo, pe care nimeni nu le aplica niciodata… sau cum?

    Si au fost 2 preoti ortodocsi, nu unul.

  12. remembers :
    -2 preoti la Siret, Suceava [corectat de admin.],
    -unul la Balea , sfintind o … biserica de gheata impreuna cu ” fratii ” lui ,
    – unul , la Bocsa Montana
    Total : 1 ( asta-i aritmetica mea , ce vreti voi ? )

    mai adaugam alte monstre ecumeniste:
    -un concert simfonic la nu stiu care manastire in Banat
    -o biserica dintr-o comuna din Alba , al carei preot a fost incantat sa se picteze pe peretii bisericii portretele lui bush , gorbaciov si papa ioan paul al II-lea si episcopul de Alba n-a avut nimic impotriva
    -intr-o manastire din Moldova , troneaza la loc de cinste , pe post de icoana , o copie a giulgiului din torino
    -un preot considera ca impartasirea din aceeasi lingurita sfanta nu mai este sigura si trece la plastic de unica folosinta
    -in preot transforma un botez intr-o baie in bani , pentru ca … motive basesciene

    Cu siguranta mai sunt o multime . Sunt izolate , de acord , dar tot izolate sunt si primele eruptii ale pojarului , pana cand explodeaza .

    Doamne , ajuta-ne !

  13. Fratilor, cred ca se vede si altceva in treburile astea. In afara de preotii ereteci, se pare ca se mai duc buluc si o gramada de credinciosi–la cei ortodocsi ma gandesc mai intai. Probabil ca o parte din ei nu inteleg ce se intampla si merg in virtuea inertiei, altii sunt de acord, iar altii habar n-au ce se intampla efectiv. Toate aceste 3 situatii sunt grave si sunt simptomele crestinismului ortodox de fatada din Romania, sau oriunde, dar vreau sa subliniez adancul duh al nepasarii ce s-a instalat in tarile ortodoxe. Ma intreb daca aceste slujbe s-ar face si in alte locuri si mai des, cati dintre credinciosi le-ar refuza? Tin sa amintesc ca acei crestini ortodocsi care participa la astfel de slujbe, sau GRAV, se mai si impartasesc trebuie sa se pocaiasca si neaparat sa se foloseasca de situatie ca prilej de a aprofunda foarte serios religia ortodoxa.
    Dumnezeu si Maica Domnului sa ajute Sfanta Biserica!

  14. Citesc comentariile la articol si imi fac cruce! Inteleg faptul ca sunt doua pareri majore:
    1. Ortodoxia sunteti doar voi cei ce sunteti anti-ecumenisti. Si cred ca sunteti – in general- membrii ai Bisericii din Republica Moldova. Nu ştiu din care cele doua Biserici Ortodoxe din republica. Cea care tine de BOR sau cea care tine de Moscova. Pentru ca, in cazul acesta, inteleg pravoslavismul vostru. Daca sunteti din BOR, atunci sigur aveti stranse legaturi cu miscarile anti-ecumenice si divinizati pe Iustin Parvu, Papacioc, Arsenie Boca, etc. Atentie! Inca nu sunt sfinti!
    2. Toti cei care cred altfel decat voi sunt papistasi, eretici, tradatori, diavoli, oameni care nu se vor mantui.
    Inchipuiti-va cum va arata Raiul plin numai si numai cu ortodocsi. De ce ii luati lui Dumnezeu dreptul de a hotara cine se mantuieste? Ca daca se vor mantui numai ortodocsii, atunci, dat fiind numarul lor pe Terra, Raiul va fi cam gol! Asta pentru ca si dintre cati se declara ortodocsi, nu ajung acolo toti. Si cred ca nu vor ajunge si cei care privesc cu ura la semenii lor, indiferent de limba pe care o vorbesc.
    Cat despre ce a facut preotul nu pot comenta ca nu am fost acolo. S-au rugat impreuna sau s-au impartasit din acelasi potir?
    Poate ca ar fi interesant si punctul de vedere a romanilor ce traiesc in tarile catolice din Europa sau de aiurea si care au primit cadou biserici in care sa faca slujbe. Biserici catolice sau anglicane sau protestante. Sau slujesc in biserici catolice care inca sunt active.
    La fel de interesant mi s-ar parea punctul de vedere al teologilor ce-si fac studii inalte in Occident.
    In concluzie: NU AS FI ASA DE “PORNIT” IMPOTRIVA TUTUROR NE-ORTODOCSILOR, INAINTE DE A ANALIZA PROBLEMA SI TOATE IMPLICATIILE EI.
    ADICA AS FI UN OM AL PACII SI AL DIALOGULUI DECENT SI M-AS PREOCUPA IN PRIMUL RAND DE MANTUIREA MEA. PE CARE NU O VOI PRIMI DACA URASC CREATIA LUI DUMNEZEU.

  15. @gheorghe: aproape tot ce ati afirmat este fara legatura cu ce s-a discutat si s-a scris aici. Pentru cineva care iubeste dialogul si pacea, calea argumentelor ar trebui sa fie mai la indemana, si nu cea a afirmatiilor axiomatice si categorice. Cateva precizari: suntem madulare ai BOR; suntem pravoslavnici, da, si aveti nevoie de un DEX care sa va spuna ce inseamna cuvantul care nu are legatura cu … pravoslavismul (ce mai e si asta?!); nu avem legaturi cu miscari anti-ecumeniste, ci chiar suntem o astfel de …”miscare”, desi termenul e pretentios si ideologic – suntem pur si simplu un site traditionalist deci anti-ecumenist; avem evlavie la parintii mentionati si asta nu inseamna nicidecum ca ii divinizam.
    Ati venit si cu niste dileme proprii cum ar fi mantuirea celor din afara Bisericii. Exista lectura pe marginea acestui subiect la Sfintii Parinti, precum si la unii din parintii duhovnicesti contemporani noua. Va asiguram ca opiniile acestora sunt mai “interesante” decat cele ale teologilor care fac studii “inalte” in Apus.
    Nu e nevoie sa fi fost acolo ca sa ne dam seama ce a facut preotul. Informatiile si pozele sunt graitoare.
    Dar deh, trebuia sa se faca auzita si galeria de la tribuna din stanga, pentru a isi coordona huiduielile cu cea din partea dreapta…

  16. @Admin:Sfantul Ioan Damaschinul zice la Dogmatica ca nu exista mantuire in afara lui Hristos,la utrenie se canta despre pogorarea lui Dumnezeu Iisus Hristos in Iad si se zice “si pe toti din Iad slobozindu-i”.
    Aceasta cu cogorarea lui Dumnezeu Iisus Hristos cu sufletul in Iad e reluata la cantarile de la Inviere compuse tot de Sfantul Ioan Damaschinul si in Prohodul Domnului.
    De unde se vede ca asa zicea traditia Bisericii Ortodoxe.
    Mai e un capitol la Dogmatica unde se vorbeste despre cele opt botezuri.
    Apoi acel capitol explica foarte bine cum talharul de pe cruce s-a mantuit in afara a ceea ce unii inteleg ca Biserica (sa nu se uite ca Biserica are cap pe Hristos si numai Dansul stie cine face parte din Biserica si cine nu face parte si stie cat se intinde lucrarea tuturor madularelor Bisericii).
    Talharul a fost botezat prin botezul lacrimilor.
    Dar unii inselati de draci transforma religia crestin ortodoxa intr-un fundamentalism neortodox.
    Parintele Petroniu Tanase a fost intrebat de cei care nu apuca sa auda de Dumnezeu Iisus Hristos in aceasta viata,care sunt nebotezati si a zis ca nu stie daca vor fi mantuiti sau nu,ca poate vor afla religia crestin ortodoxa pe lumea cealalta.
    Parintele Savatie Bastovoi cum a vazut pe Hristos cand a fost in coma alcoolica ca era ateist atunci?

  17. @ MihailT:

    Si ce doresti sa demonstrezi? Vedem ca muti planul discutiei, sari la altceva decat este subiectul. Nu am vorbit despre caile exceptionale de mantuire pentru un suflet sau altul, care nu L-a cunoscut pe Hristos sau Biserica, ci despre Biserica. BISERICA E UNA, nu exista mai multe, si aceea una e cea ortodoxa. Cine a cunoscut adevarul ei nu are scuze. Sa ne arati si unde a zis parintele Petroniu exact ceea ce spui tu. Impresia este ca il rastalmacesti. Si de ce i s-a aratat Hristos lui Stefan Bastovoi (Savatie a devenit apoi, asa ca ai gria la exprimare, ca unii, rau intentionati, vor lua ca si cum PARINTELE SAVATIE ar fi cazut in coma alcoolica, iar nu tanarul Stefan Bastovoi, care a murit complet prin calugarie)? Nu ca sa se mantuiasca si sa se intoarca la Biserica?!

  18. http://groups.yahoo.com/group/easternorthodoxforum/message/25179

    abonamente la ziarul Lumina
    Posted by: “Titus L”
    Tue Sep 28, 2010 1:10 pm (PDT)

    Fratilor – atatia cati mai sunteti pe aici,

    a venit din nou vremea sa fiti obligati sa faceti abonamente la ziarul Lumina. Daca – repet DACA – ce aud eu este adevarat, Patriarhia Romana si-a propus sa aiba un tiraj de jumatate de milion din ziarul Lumina, fireste, zilnic, ca d-aia e ziar. Ca sa nu fiu banuit de ceva, am facut doar un calcul elementar, am inmultit nr. mediu de abonamente pe parohie cu numarul de biserici din Romania.
    Planul nu-i rau, se pare ca cineva de la Patriarhie a vazut America si de atunci a adoptat sloganul “think big” ca principiu de management. Rau este ca preotii parohi vor fi nevoiti sa va ceara voua sa platiti pentru aceste abonamente, obligati fiind la randul lor sa isi indeplineasca planul. Si mai rau este ca un abonament dintr-asta costa 300 de lei/an, dar trebuie dati toti odata, nu va faceti iluzii.

    Asa ca eu as invita pe cei din deal sa mai coboare din prea-fericirea in care se afla si sa puna picioarele si pe pamant. Iar pe voi, fratilor, va spun inca o data ca prigoana asupra parintilor nostri duhovnici nu s-a terminat, abia incepe. Aparati-va duhovnicii, caci ei au pastrat Biserica, ei ne iarta si ne dezleaga de pacate. Prea-fericitii din deal doar ne cer bani sa-si faca ei catedrala cu hotel si mall… religios(!). Pe credit, de la banca.

  19. @ Paula // Sunt ardelean. Nu trebuie sa-ti placa ce am spus. Nu impun nimanui punctul meu de vedere. Daca ai argumente te rog sa ma contrazici si iti promit ca, daca ai dreptate, o sa recunosc asta. La cite conflicte se poarta pe net zilele astea, inca un mic duel elegant nu poate servi, poate, decit ca exemplu. Din istoria pe care o stiu eu, fara ajutorul, de toate tipurile, dat de romanii din celelalte provincii concetatenii nostri maghiari ne-ar fi facut calvini, iar austriecii ne-ar fi facut greco-catolici.
    Chiar si acum, pe plan duhovnicesc vine sprijin spre ortodoxia din Ardeal dinspre celelalte provincii. Nu mai suntem copii pe plan duhovnicesc (avem chiar personalitati de seama), dar nici batrini care sa dam sfaturi axomatice nu am ajuns.
    In istorie avem si noi eroii nostrii ardeleni. Pe unii ii veneram ca si sfinti marturisitori si martiri ai Ortodoxiei. Nici noi nu am stat cu miinile in sin. Meritam chiar admiratia fratilor nostrii pe anumite planuri. Dar pe ansamblu ortodocsii din Ardeal trebuie sa le fie recunoscatori celorlati romani.
    Acest ”patriotism regional” a fost incurajat postrevolutie special pe principiul ”divide et impera”. Exista aceiasi cantitate de oameni de caracter la Cluj, ca si la Bucuresti, la Iasi, la Timisoara, si, nu in ultimul rind la Constanta. Si aceiasi cantitate de lichele egoiste peste tot.
    Eu sunt adeptul ”fanatic” al deplinei egalitati intre toti cetatenii tarii, indiferent de criterii. Dar egalitatea nu exclude recunoasterea meritelor fiecaruia.
    Sper ca acum am fost mai clar. Doamne ajuta!

  20. Da asta am vrut sa zic de Stefan (nu stiam ca asa il chema inainte) Bastovoi inainte de a deveni ieromonah si a se numi Savatie Bastovoi se intelege.
    Imi cer iertare ca nu m-am exprimat suficient de clar.

  21. Domnule administrator al site-ului,
    nu sunteti un om al dialogului ci sunteti un taliban si Ortodoxia nu are nevoie de talibani fanatici. Hristos nu a propovaduit asa ceva.
    “Dar deh, trebuia sa se faca auzita si galeria de la tribuna din stanga, pentru a isi coordona huiduielile cu cea din partea dreapta…”- asta inseamna auto-suficienta si o lipsa totala de smerenie ortodoxa. Sarcasmul nu-si are loc intr-un site ortodox. Deci, ma dezamagiti. Coborati din “inaltele sfere” si uitati-va ce se intampla printre oamenii simpli. Am spus “simpli” nu ignoranti!
    Dar, de vreme ce doar dumneavoastra sunteti destept ( trimiterea la DEX e chiar o magarie de la care nu v-ati putut abtine), de vreme ce doar dumneavoastra detineti adevarul si ii desfintati pe altii, nu as vrea sa fim in acelasi loc si in acelasi timp. Nu as vrea pentru ca mi-e frica de faptul ca dezamagirea mea ar fi si mai mare.
    Din punctul meu de vedere, discutia se incheie aici. Si imi sterg si adresa dumneavoastra de site.

  22. @Gheorghe:

    Dle Gheorghe, dupa ce ati dat buzna acuzandu-ne ca suntem in alta biserica ortodoxa si facem cine stie ce lucraturi, v-ati suparat ca un copil cand v-am raspuns mai ferm si acum amenintati ca va luati jucariile si plecati. Pana sa vorbim despre crestinism, ar trebui sa vorbim despre maturitate si responsabilitate. Aratati concret unde anume refuzam dialogul si cu ce anume ne evidentiem noi ca talibani. Sau iarasi folositi termeni asa, jucandu-va cu ei? Dialogul porneste de la o buna cunoastere a termenilor si o justa folosire a lor. Altfel, ne aflam in plina babilonie si intr-un deplin “dialog” al surzilor. Cat priveste remarcile despre tribune, aflati ca extremistii ne acuza ca suntem niste nenorociti care ne-am dat cu ierarhia “apostata” iar alde ca dvs ne acuza ca suntem talibanii ortodoxiei. Noi ce sa zicem? Decat ca aceste “vorbe de bine” ne arata ca ne aflam pe calea de mijloc, imparateasca si presarata cu sudalme.

  23. Dl Gheorghe este cu siguranta o fire mai sensibila, probabil de aceea s-a simtit ofensat. Comentariile dumnealui mi-au amintit de un subiect interesant, si anume mantuirea celor din afara bisericii ortodoxe. Din putinele mele cunostiinte stiu ca Dumnezeu poate mantui pe oricine crede de cuviinta, dar, dupa cum ati mentionat si voi, si duhovnicul meu are aceeasi incredintare.
    La una din predici, parintele a afirmat ca: “Cei ce au cunoscut ortodoxia, adevarul, traditia parintilor si renunta la biserica ortodoxa, este asemenea unei femei desfranate care isi lasa barbatul pentru as face de cap cu altii.” (sper ca citatul sa fie cat mai exact 🙂 ).

    Probabil pentru unii oameni simplii, atitudinea voastra referitoare la ecumenism ii “determina” sa creada in mod eronat ca desconsiderati total ca si om pe oricine nu este orotodox (se poate sa ma insel). Iar pentru noi ortodoxia insemana biserica ortodoxa, ea neputand exista intr-un alt context fiind unul si acelasi lucru, indivizibil.

  24. As vrea sa mai precize un lucru. Stiu ca sunt multi care va citesc siteul, multi tineri mai ales, care probabil cauta adevarul. Si cum printre acesti tineri se numara si doamne si domnisoare, nu as vrea sa se inteleaga din comentariul de mai sus ca femeia resprezinta mereu un reper al caderii, lucru total fals (si barbatii pot fi desfranati).

  25. De unirea bisericilor, dorinta Papei Ioan Paul al II lea, dvs ati auzit. Ce faceti atata tambalau acum sau sunteti pusi sa faceti rau cu buna stiinta anumitor persoane?

  26. @Romania Banat: se poate sa discutam fara sa facem apel la teoria conspiratiei si la suspiciuni gratuite? Am auzit de ecumenism mai mult decat am fi dorit precum si de Papa. Dar ce treaba are ortodoxia cu Papa, seful Vaticanului? Nu suntem biserici surori, asa cum s-a specificat pana si la Viena, pentru ca nu avem aceleasi dogme (catolicii cazand in erezie) etc. Papa poate sa creada si sa vrea orice, noi stim una si buna, credinta parintilor nostri. Sa intelegem ca asta inseamna sa facem rau cuiva?! Si inca cu buna stiinta?

    PS: doar daca nu cumva sunteti apropiat de pr. Daniel Crecan sau chiar el insusi. In acest caz, este foarte simplu: de ce parintele Daniel nu a facut ascultare de Sinod si de canoanele Bisericii?

  27. ” Noi ce sa zicem? Decat ca aceste “vorbe de bine” ne arata ca ne aflam pe calea de mijloc, imparateasca si presarata cu sudalme.”

    admin, este gresit sa spuna asa ceva cineva despre sine insusi, ca are dreapta socoteala; e dovada de mandrie.
    Dreapta socoteala e cea mai inalta virtute, aceea care face un echilibru perfect intre iubirea de Dumnezeu si iubirea de aproapele si iubirea de vrajmasi. Aceasta virtute nu au avut-o deplin nici cei mai mari sfinti, ci numai Singur Iisus Hristos a avut-o. Ea este tot una cu desavarsita discernere a duhurilor, este desavarsita sfintenie sau smerenia dumnezeiasca. Chiar si cei mai mari sfinti spuneau despre ei insisi, pe patul de moarte : ” nu am atins smerenia desavarsita ”, ” nu am pus inceput bun pocaintei ”, iar par Sofronie zicea ca, pentru a scapa de inselaciune omul trebuie sa spuna ca nu a ajuns inca la desavarsire.
    Deci a spune ca ai dreapta socoteala sau ca esti tu singur pe calea de mijloc si altii sunt inselati, este gresit. In primul rand, in biserica ortodoxa exista o multitudine de cai care duc la Dumnezeu, o multime de pozitii viabile din punct de vedere ortodox ( si trebuie sa stim ca voia lui Dumnezeu e diferita de la om la om, deci fiecare persoana ortodoxa e firesc sa aiba un mod diferit, mai mult sau mai putin, de a vedea lucrurile ), si fiecare din aceste pozitii sunt pe calea de mijloc, imparateasca. Chiar daca par extremiste, sau caldicele. Deci calea de mijloc sau dreapta socoteala nu e un sablon general valabil, prestabilit de o autoritate infailibila ( care nici nu exista in afara de Dumnezeu ) din biserica, ci voia lui Dumnezeu pentru fiecare, diferita de la caz la caz. Atunci nu ne mai ramane decat sa ne respectam unii pe altii, dandu-ne intaietate, si sa ne iubim.
    Atata doar, ca a fi ortodox inseamna a fi ortodox, iar nu in afara bisericii ortodoxe.
    In concluzie : atunci cand vezi contrazicere sau judecare, inseamna ca nu e dreapta socoteala. Si nici unul din noi nu are dreapta socoteala, ci toti avem si socoteli de ale noastre individualiste.

  28. @Emanuel: nu am zis ca am avea dreapta socoteala, Doamne, fereste. Am platit si platim tocmai pentru lipsa de dreapta socoteala.

    A fi pe calea imparateasca inseamna un singur lucru: a te feri de extreme prin urmarea glasului parintilor. A urma cugetul patristic, a face ascultare, cu adevarat, de cuvantul duhovnicesc. Sunt indestul de multe materiale din Sfintii Parinti si din parintii contemporani, pe pagina principala, care arata aceasta orientare. Toate au fost oranduite ca noi sa le citim, sa le invatam, sa le urmam. Aceasta am cautat sa facem, nu sa mergem dupa mintea noastra stabilind in mod arbitrariu ce este cale imparateasca si ce nu. Sensul aflarii pe calea imparateasca nu trimite la niciun merit personal, asa cum nici atunci cand spui ca esti ortodox sau ca esti in Biserica nu inseamna ca ai vreun merit – ci doar o datorie.

    Toate caile sunt deschise in calea noastra: si calea facila dar riscanta intr-un final a bravarii, batandu-ne cu caramida in piept de marturisitori ce suntem si privind cu dispret la cei din jur ca la niste apostati, desi suntem departe inca macar de un minim comportament crestinesc, si calea caldicica a inchiderii ochilor si a indulcirii cu lumea aceasta, dar si calea deschisa de Parintii nostri.

  29. Au existat multi sfinti care au urmat o cale extremista in ochii unora, si totusi tot pe calea imparateasca s-au aflat. Au fost multi sfinti care au urmat o cale caldicica, in ochii altora, si tot pe calea imparateasca s-au aflat. Calea imparateasca are multe forme de manifestare. Ceea ce pentru unii este exagerat, pentru altii e tocmai calea imparateasca.
    Dau un exemplu : sfintii definesc in filocalia calea imparateasca ca fiind linistirea cu unul sau cu doi, adica un fel de pustnicie la un schit cu 3 vietuitori. Daca asta ar fi singura forma de cale imparateasca, atunci pustnicii singuratici, mirenii, calugarii din manastiri si preotii, ar fi toti niste inselati, care ar trebui sa se calugareasca la schituri retrase.
    Insa, toti sunt pe calea imparateasca. Iar un calugar aflat in manastire pe calea imparateasca, poate mai tarziu sa devina pustnic aflat pe aceeasi cale. De aceea calea imparateasca nu se defineste dupa formele exterioare, ci prin trairea interioara : care trebuie sa fie iubirea, deci calea imparateasca este iubirea fata de intreaga Biserica.
    Iar forma exterioara a caii imparatesti poate fi extremista sau caldicica, nu asta are importanta, daca in interior este traita iubirea. Unii sfinti au gasit calea imparateasca in extremism, altii in caldicie. Diferentele exterioare nu arata daca cineva este pe calea imparateasca sau nu.
    Singura problema este urmatoarea : piere dragostea dintre ortodocsi. Motivul este : secularizarea bisericii.

  30. http://apologeticum.wordpress.com/2010/09/30/episcopia-caransebesului-desfasoara-ample-activitati-de-educare-a-tinerilor-in-spirit-ecumenist-adica-eretic/ Aici e un link ce completeaza informatiile cu privire la preotul eretic Daniel Crecan si adevereste ca Ecumenismul, aceasta mare erezie este ridicat la nivel de Taina in Episcopia Caransebesului

  31. Eu nu am cont pe facebook, si nici nu-mi voi face, dar iata ce se poate observa pe pagina de intrare in facebook a pr. Daniel Crecan. Foarte interesant, nu-i asa? Este foarte graitor. Fara cuvinte.

    Crecan Daniel is on Facebook.

    Here are some of Crecan Daniel’s friends:

    Kyriakos Mihailidis
    Madre Inmaculada
    Παναγιώτης Τσαλικάκης
    Beata Madre Sagrario
    Padre Giovanni Capparelli
    Fr. Luke Melackrinos
    Bishop Steven Delaney
    FatherPaul Dupuis

    Crecan Daniel likes:

    Other:
    Patrijarh Pavle
    Catholic Church
    Pope John Paul 2
    St Padre Pio
    Become a Spiritual Child of St. Padre Pio

    Television:
    Greek Orthodox Christian

    Books:
    Vassula Ryden

  32. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Incalcare grava a Canoanelor Ortodoxe la Colocviul inter-confesional de la Bose: “impartasirea” unui preot ortodox grec la catolici. MITROPOLITUL PAVLOS CERE CATERISIREA
  33. Ceea ce uitam zilnic este ca indiferent cum ne nastem (pentru ca nu noi alegem unde ne nastem) Dumnezeu este Unul pentru noi toti si sinura lui bucurie ar fi daca lumea ar avea IUBIRE in adevaratul sens al iubirii, pentru ca iubirea aduce de toate bune pe lume. SI cine are ochi sa vada in jurul lui, sa vada si cine nu sa stea sa critice ca parca si asta e pacat in cam toate religiile. Cu respect pentru cei care cred in Iubirea de Dumnezeu. Apropo sunt din Siret si sunt mandra ca oamenii de acolo se iubesc. Alina Marin

  34. @Alina Marin: daca tot il citam pe Dumnezeu, macar sa o facem pana la capat. 🙂

    Şi apropiindu-Se Iisus, le-a vorbit lor, zicând: Datu-Mi-s-a toată puterea, în cer şi pe pământ. Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, Învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin. (Matei 28)

    Si:

    Deci, cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, şi va învăţa aşa pe oameni, foarte mic se va chema în împărăţia cerurilor; iar cel ce va face şi va învăţa, acesta mare se va chema în împărăţia cerurilor. (Matei 5)

    Asadar, aceasta este insasi Evanghelia, despre care Apostolul Pavel ne spune:

    sunt unii care vă tulbură şi voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, şi acum vă spun iarăşi: Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit – să fie anatema! (Ep. catre Galateni 1)

    Si da, Dumnezeu este iubire, dar iata ce gasim in Evanghelia Apostolui Iubirii, Ioan:

    Arătat-am numele Tău oamenilor pe care Mi i-ai dat Mie din lume. Ai Tăi erau şi Mie Mi i-ai dat şi cuvântul Tău l-au păzit. Acum au cunoscut că toate câte Mi-ai dat sunt de la Tine; Pentru că cuvintele pe care Mi le-ai dat le-am dat lor, iar ei le-au primit şi au cunoscut cu adevărat că de la Tine am ieşit, şi au crezut că Tu M-ai trimis. Eu pentru aceştia Mă rog; nu pentru lume Mă rog, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat, că ai Tăi sunt. (…) Eu le-am dat cuvântul Tău, şi lumea i-a urât, pentru că nu sunt din lume, precum Eu nu sunt din lume. (…) Ei nu sunt din lume, precum nici Eu nu sunt din lume. (…) Dar nu numai pentru aceştia Mă rog, ci şi pentru cei ce vor crede în Mine, prin cuvântul lor, Ca toţi să fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine şi Eu întru Tine, aşa şi aceştia în Noi să fie una, ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis. Şi slava pe care Tu Mi-ai dat-o, le-am dat-o lor, ca să fie una, precum Noi una suntem: Eu întru ei şi Tu întru Mine, ca ei să fie desăvârşiţi întru unime, şi să cunoască lumea că Tu M-ai trimis şi că i-ai iubit pe ei, precum M-ai iubit pe Mine. (Ioan cap. 17)

  35. Pingback: Razboi întru Cuvânt » PRIMA “TAIETURA” STILISTA IN TRUPUL BISERICII DE DUPA INFIINTAREA B.O.S.V. Adevaratele motive ale plecarii in Grecia a parintelui Nichita de la Brancoveni. “Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminteR
  36. Pingback: PRIMA “TAIETURA” STILISTA IN TRUPUL BISERICII DE DUPA INFIINTAREA B.O.S.V. « PELERIN ORTODOX
  37. Pingback: Război întru Cuvânt » PARINTELE EFREM KATUNAKIOTUL SI INCERCAREA STILISTA. Cum descopera Dumnezeu cuviosilor Sai unde este Biserica si unde lepadarea de har
  38. Buna ziua,

    As vrea sa precizez ca anumite informatii care apar in articolul despre Vassula in Bocsa sunt incorecte.

    Din articol reiese ca IPS Corneanu a sustinut evenimentul sau ca o sustine pe Vassula. In realitate, IPS impreuna cu ceilalti episcopi si cler din TM au fost invitati la intalnirea cu Vassula si au fost informati de venirea ei si scopul intalnirii.

    Nu se stie daca IPS Corneanu avea ceva informatii despre dansa cert este ca nu a putut onora invitatia insa a hotarat sa trimita un preot paroh din zona sa dea o cuvantare din partea lui- mai mult ca un semn de apreciere ca se lucreaza pentru unitate si pentru a raspandi Cuvantul Domnului – discursurile lui Vassula in general includ temele pocaintei, pace si unitate.

    In acea cuvantare nici nu s-a mentionat numele Vassulei. A fost mai degraba o urare de pace si bucurie tuturor adunati.

    V-as ruga asadar sa rectificati informatiile care apar despre IPS Corneanu si ma rog ca concluzia care a fost trasa in privinta aceasta nu a fost facuta din rea vointa avand in vedere ca, ca si Crestini, ne iubim unii pe altii si mai ales respectam Ierarhii Bisericii. Raportul de pe siteul oficial nu a declarat sub nici o forma ca Vassula este sustinuta de IPS.

    In Cristos,
    Cristina

  39. @Cristina: Reprezentati cumva in mod oficial persoana IPS Corneanu? Altfel, ar putea sa isi exprime si domnia sa, singur, pozitia fata de acest eveniment negativ din interiorul eparhiei sale. Evident ca respectam arhieria si ca avem respect nu doar fata de crestini, ci fata de orice om de pe aceasta lume. Dar si Inaltul apartine Bisericii Ortodoxe Romane care, prin decizia Sf. Sinod, a condamnat si oprit slujirile impreuna cu eterodocsii, oricare ar fi ei si trebuie sa respecte aceasta decizie si sa vegheze la respectarea ei de catre clericii de sub pastorirea sa. Gestul preotului de la Bocsa Montana este o dovada de dispret fata de Sf. Sinod si intreaga Biserica Ortodoxa, o sfidare de-a dreptul, pe care IPS Corneanu ar fi trebuit primul sa o amendeze pentru a nu se face partas la ea. Sigur, nici nu putem avea asteptari in aceasta privinta, dat fiind ca IPS Corneanu a fost singurul cleric care a “binecuvantat” pana si periculoasa si (in multe tari occidentale) ilegala secta a scientologilor…

    In ortodoxie, se grafiaza Hristos. Fie ca Acesta sa va lumineze si sa va mantuiasca!

  40. sunt prea neinsemnata sa stiu si sa pot invinovati pe cineva ,dar,as vrea nespus de mult sa primesc raspunsuri la cateva intrebari.
    Dumnezeu nu este unul pentru toti?
    Exista vreun om care poate spune ca Preotul sau cei care au fost de fata la slujba au incalcat una sau mai multe din cele 10 porunci?
    Este rau daca oameni de mai multe religi aduc slava la Dumnezeu?
    Oare religea noastra de ORTODOX nu iarta niciodata ?
    Nu am facut religie la scoala ca pe vreamea aceea nu ne lasa_u comunisti dar am simtit mereu ca Dumnezeu ne este aproape asa ca intodeauna I-am multumit ,M-am rugat si mai mult mi-am pus toata sepeanta in el.Iubirea ,dreptatea le poate insufla numai un om bun asta cred ca se numeste credinta,Nu stiu sa folosesc cuvinte alese dar am un gust amar ca in orasul meu ,si in parohia de unde fac parte se pot intimpla astfel de lucruri.nu stiu ce interese sunt si nici nu ma intereseaza daca este postat ce am scris pe net doar as vrea sa deschida cineva ochii sa lase un preot care a fost aproape de sufletul enoriasilor sa ii indrume si sa ii ajute ca si pana acum .Am mai spus sunt prea fara importanta dar poate ca un suflet curat are o importanta mai mare decat o mare personalitate cu o inima indoita de faptele sale.imi cer iertare la Dumnezeu si imi pun toata credinta in el pt ceea ce va urma.
    corina

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare