ZIUA CEA MARE A TESTULUI REFERENDUMULUI. IPS Laurentiu Streza: „Dacă pierdem examenul acesta, multe lucruri vor veni şi vom plânge apoi, nu se va mai repeta niciodată momentul!”/ IPS TEOFAN: “Cu îndrăzneală sfântă să ne mărturisim crezul nostru lăuntric”/ Coalitia pentru familie: REFERENDUMUL, SANSA NOASTRA ISTORICA/ Boicotul referendumului: o manevra de tip comunist/ Majoritatile discriminate si statul totalitar

15-09-2018 14 minute Sublinieri

  • Basilica:

Mitropolitul Teofan încurajează cetățenii să participe la referendum

Mitropolitul Teofan al Moldovei și Bucovinei a transmis un mesaj credincioșilor, în ziua praznicului Înălțării Sfintei Cruci, încurajându-i să participe la referendum-ul pentru definirea familiei, care va fi organizat în ziua de 7 octombrie 2018.

Înaltpreasfinția Sa a spus că

„ne apropiem de ziua cea mare în care orice conștiință creștinească și românească este chemată să se implice în apărarea familiei prin modificarea Constituției în sensul de definirea a căsătoriei în exclusivitate formată din bărbat și femeie”.

Mitropolitul Moldovei nădăjduiește că românii „ortodocși, neortodocși, care cred puternic în Dumnezeu sau poate au la baza convingerii lor altceva, dar sunt atașați valorilor familiei, să se prezinte în ziua respectivă la vot” pentru că importanța acestui referendum nu „poate fi depășită de vreo altă lucrare care are loc în această perioadă”.

„Cu gândul la strămoșii, părinții, copiii noștri, cu gândul la neamul nostru, cu gândul la viitorul Europei și al lumii este de bine ca în ziua de 7 octombrie sau în ziua în care se va organiza referendumul, să fim cu toții acolo cu iubire cu iertare, dar și cu îndrăzneală sfântă pentru a ne mărturisi crezul nostru lăuntric cel mai adânc” a încurajat ascultătorii Înaltpreasfințitul Părinte Teofan.

Mesajul Înaltpreasfinției Sale a fost transmis pe pagina de Facebook a Parohiei Vovidenia Botoșani, după oficiarea Sfintei Liturghii la Mănăstirea Lebăda.

Demersul referendumului a fost sprijinit de Coaliția pentru Familie care este o inițiativă civică fără personalitate juridică, independentă de orice partid politic și neafiliată confesional, deschisă tuturor celor care împărtășesc valorile familiei tradiționale.

 

  • Doxologia: 

Mitropolitul Teofan, la Mănăstirea Lebăda-Botoșani: „Vom fi chemați peste câteva săptămâni să ne arătăm printr-un gest exterior mărturisirea dreptei credințe”

Mănăstirea „Înălțarea Sfintei Cruci” – Lebăda din județul Botoșani și-a sărbătorit ieri hramul. Momentul de sărbătoare a fost marcat de prezența Înaltpreasfințitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, care a oficiat Sfânta Liturghie și a adresat cuvânt de învățătură. (…)

La finalul Liturghiei, după împărtășirea credincioșilor cu Sfintele Taine, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei le-a vorbit credincioșilor despre taina familiei creștine și i-a îndemnat pe cei prezenți să participe la referendumul ce va fi organizat pentru modificarea Constituției:

„Avem în față și lucrarea care este legată de taina familiei. Vom fi chemați peste câteva săptămâni, noi, cei care suntem în ograda Bisericii și nu numai, să ne arătăm printr-un gest exterior mărturisirea noastră a dreptei credințe, a adevărurilor care sunt scrise în Sfânta Scriptură și anume cele legate de familie.

Am încredințarea că și dumneavoastră, cei de față, deja cunoașteți despre ce este vorba și deja vă pregătiți și încercați în jurul dumneavoastră să creați spații de lumină și de manifestare a acestei mărturisiri, chemându-i pe toți cei pe care îi cunoașteți, din apropiere sau membri ai familiei, prieteni și cunoscuți care trăiesc în alte zone ale Moldovei, ale țării , ale lumii, cu îndemnul să adeverească că sunt iubitori de Dumnezeu, de Biserică, de neam, arătându-și toate aceste gânduri prin atașamentul față de taina familiei”.

Schitul Lebăda a luat fiinţă la începutul lunii august 2011.  Biserica aşezării monahale este în stil maramureşean, copie după Mănăstirea Bârsana din judeţul Maramureş. Mănăstirea a fost sfinţită de IPS Părinte Teofan Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, în data de 14 septembrie 2011. Stareța Mănăstirii Lebăda este Monahia Doroteia Dulgheru.

  • Basilica:

Mitropolitul Ardealului despre Referendum: Este cel mai greu examen pe care-l susţinem noi acum, în libertate

Înaltpreasfinţitul Părinte Laurenţiu i-a îndemnat vineri pe credincioşi să participe la referendumul pentru familie despre care a spus că este „un examen, cel mai greu examen pe care-l susţinem noi acum, în libertate”, informează Agerpres.

„Dacă pierdem examenul acesta, multe lucruri vor veni şi vom plânge apoi, nu se va mai repeta niciodată momentul acesta, este irepetabil”, a remarcat Înaltpreasfinţitul Părinte Laurenţiu.

Prezent la hramul Mănăstirii Sădinca, din judeţul Sibiu, ierarhul a explicat că este necesar un număr de 6.000.000 de persoane ca referendumul să fie validat.

„Dacă nu suntem acum şase milioane ca să votăm, n-are niciun rost, nu are nicio valoare, deci nu se aprobă referendumul, nu este valid (…). De aceea, vă rugăm mult de tot, este un examen, cel mai greu examen pe care-l dăm noi acum, în libertate”, a spus Înaltpreasfinţia Sa.

Totodată, Mitropolitul Laurenţiu a vorbit despre efectele indiferenţei noastre faţă de această iniţiativă cetăţenească.

„Gândiţi-vă că nu noi vom suferi, ci urmaşii şi urmaşii urmaşilor noştri. Şi atunci vor zice: măi, ce părinţi, ce înaintaşi am avut de nu şi-au lăsat ei măcar o jumătate de oră să se ducă acolo şi să împlinească.

Referendumul pentru familie

Propunerea legislativă de revizuire a Constituţiei care prevede că familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie a fost adoptată marţi în plenul Senatului.

107 senatori au votat pentru, 13 contra, iar 7 s-au abţinut.

Cel mai probabil, referendumul va avea loc în data de 7 octombrie.

Demersuri privind modificarea Constituției în ceea ce privește definirea clară a noțiunii de familie au fost făcute de Coaliţia pentru Familie.

Coaliția pentru Familie este o inițiativă civică fără personalitate juridică, independentă de orice partid politic și neafiliată confesional, deschisă tuturor celor care împărtășesc valorile familiei tradiționale.

Aceasta are în componență peste 40 de asociații și fundații și reprezintă, informal, inițiativa legislativă a cetățenilor de revizuire a Constituției României.

La finalul lunii noiembrie a anului 2015, în Monitorul Oficial a fost publicat proiectul de lege prin care se propune modificarea actualului art. 48, alin. 1, din Constituţie, cu formularea următoare: „Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimțită între un bărbat și o femeie, pe egalitatea acestora și pe dreptul și îndatorirea părinților de a asigura creșterea, educația și instruirea copiilor”.

Biserica Ortodoxă Română sprijină în mod natural demersul Coaliției pentru Familie, în spiritul învățăturilor creștine și al valorilor fundamentale românești privind familia, ocrotirea și creșterea copiilor, dar nu este nici inițiatoarea, nici organizatoarea acestei acțiuni.

  • Doxologia:

Pr. Constantin Sturzu: Democraţia presupune dezbateri publice şi vot, nu plâns de milă şi boicot

Anunţatul referendum din 7 octombrie pentru clarificarea (securizarea) definiţiei căsătoriei în Constituţie e, deja, mai mult decât un exerciţiu civic unic în istoria României. E unic prin faptul că e singurul pornit de la firul ierbii, adică de la cetăţeanul de rând. Dar pe zi ce trece, devine provocarea bună şi „ca să se descopere gândurile din multe inimi”(Luca 2, 35). Aparent, totul e simplu şi firesc. Având drept de vot, eşti invitat să te pronunţi dacă tu crezi că o căsătorie se poate încheia doar între un bărbat şi o femeie sau nu. În cel de-a doilea caz, îţi asumi faptul că definiţia căsătoriei rămâne deschisă şi pentru alte combinaţii dintre „soţi” – oricare (şi oricâţi!) ar fi ei.

Este ceva nedemocratic aici? E greşit că se ajunge la consultarea poporului? În cazul acesta, ori nu ne mai considerăm o societate democratică şi acceptăm oficial că trăim în plină dictatură a corectitudinii politice, ori ştergem din dicţionare etimologia acestui cuvânt (demos, adică poporkratos, adică putere). Cei care boicotează referendumul transmit, practic, acest mesaj: „e democratic numai ce propunem noi, restul populaţiei nu contează decât în măsura în care ne aprobă pe noi”.

Se încalcă prin această consultare populară drepturile cuiva? Este atacat cineva, ars pe rug, damnat dacă definiţia actuală din Codul Civil „urcă” în Constituţia României? Dacă referendumul va avea efectul scontat, pierde careva vreun drept pe care-l are acum? Evident, nu. Dormitorul rămâne tot spaţiu privat, liber de orice ingerinţă şi pentru persoanele de acelaşi sex, ca şi pentru heterosexuali. Iar dacă cineva doreşte să obţină drepturi pe care acum nu le are, poftim şansă. Drumul spre secţia de votare este liber. Să meargă acolo şi să spună „nu”. Apoi să continue, dar tot democratic, să lupte pentru ceea ce crede că reprezintă „dreptul” său.

De fapt, tovarăşii sexomarxişti sunt perfect conştienţi de un lucru. Aşa cum comuniştii nu ar fi ajuns niciodată la putere în România decât cocoţaţi pe tancurile sovietice, nici ei nu vor avea niciodată şansa de a-şi impune politica distrugătoare de neam, familie, valori creştine decât pe căi oculte, obligatoriu cu masivă susţinere mediatică şi politico-financiară. E un adevăr care-i doare, de aceea se văicăresc atât de tare. Dincolo de spoiala europeană, îşi dau acum pe faţă arama fariseismului, perorând precum înaintaşii lor de acum două milenii: „Dar mulţimea aceasta, care nu cunoaşte Legea, este blestemată!” (Ioan 7, 49). Iar strategia lor este una perversă de-a dreptul: „Noi ne poziţionăm împotriva referendumului şi spunem că opţiunea noastră este aceea de a nu merge la vot. Prin urmare, toţi cei care nu vor merge la vot sunt de acord cu noi”. Sesizaţi viclenia acestui sofism ieftin? Când nu poţi câştiga într-o înfruntare cinstită, apelezi la trucuri comuniste. Doar tovarăşii bolşevici mai aveau obiceiul să vorbească în numele poporului, fără ca poporul să aibă şansa de a-şi spune, în fapt, opinia.

O altă strategie este aceea de a forţa toate canalele de comunicare la care au acces, inclusiv unele televiziuni naţionale, să treacă sub tăcere referendumul. Aţi sesizat asta? Pe de o parte, ca nu cumva populaţia să fie informată, pe de alta – pentru că le este frică de dezbateri.Se cuibăresc în contul privat de pe Facebook şi de acolo – vorba lui nenea Iancu: „şi dă-i, şi dă-i şi luptă…”. Singurul loc în care ies curajos – dar la adăpostul anonimatului, cum altfel? – îl reprezintă subsolurile unor materiale de presă de pe net, acolo unde o mână de oameni răspândeşte tot soiul de atacuri şi de năzbâtii ce nu au absolut nici o legătură pe fond cu tema referendumului.

Recunosc că sunt amărât nu atât pentru că referendumul ar putea să fie o ultimă şansă de confruntare democratică, civilizată, ci pentru că aceşti oameni pe care-i pomenesc mai sus au picat în capcana unor duhuri şi nu-şi dau seama ce fac, de fapt. Căci tipul acesta de atitudine nu e nou deloc. Într-un mod asemănător s-au comportat cu Mântuitorul cei ce L-au condamnat fără să-I găsească, în realitate, nici o vină pe care s-o poată dovedi. Strategia celor ce au ajuns să-L răstignească seamănă izbitor cu ceea ce vedem şi în această perioadă. Nici aceia n-au putut „să pună mâna pe El” pe faţă, ziua, căci „s-au temut de popor”(cf. Luca 20, 19). Dar au îndrăznit la adăpostul nopţii, ghidaţi de Iuda Iscarioteanul. De aceea, Domnul taxează laşitatea lor: „Ca la un tâlhar aţi ieşit cu săbii şi cu ciomege, ca să Mă prindeţi. În fiecare zi şedeam în templu şi învăţam şi n-aţi pus mâna pe Mine” (Matei 26, 55). Aşa şi cu sexomarxiştii noştri. Nu ies pe faţă, la lumina zilei să voteze, ci se pregătesc să atace subteran, în noaptea minţii, când nu se mai aude vocea poporului, ci doar sunetul perfid al celor 30 de arginţi.

Nu e deloc ceva de dorit să fii stăpânit, deodată, şi de duhurile ce au stăpânit pe farisei, şi de puterile ce dirijau acţiunile comuniştilor de odinioară. E chin cumplit şi se vede asta la ei. Oamenii aceştia nu au pace, nu suportă deloc ideea de dezbatere, în care să-şi expună sincer, dar sincer!, opiniile şi intenţiile. Adevărul este că nu e uşor să găseşti argumente pentru a promova şi arăta frumuseţea (?) ori virtuţile (?!!) unirii dintre două persoane de acelaşi sex. Dar să urăşti atât de mult ideea de căsătorie dintre un bărbat şi o femeie, să nu o consideri nici măcar demnă de un scuipat pe buletinul de vot, asta numai un suflet chinuit poate! Vorba cunoscutului cântec de după Revoluţie: „Doamne, vino Doamne, să vezi ce a mai rămas din oameni!…”.

  • Coalitiapentrufamilie:

Referendumul este al tuturor acelora care vor veni la vot pentru apărarea copiilor lor

Votul de ieri, 11 septembrie 2018, din Senatul României, pune capăt unei îndelungi așteptări din societatea românească. Mulțumim tuturor senatorilor care au votat pentru ca poporul român să-și poată exprima opinia, să-și poată exercita suveranitatea prin referendum.

Am ajuns, astfel, în fața ultimei etape a lungului nostru drum pentru apărarea minților și sufletelor copiilor noștri de intruziunea minciunii și falsului unei ideologii radicale care vrea să-i învețe că naturalul și firescul sunt doar expresia unei așa-zise prejudecăți, și nu fundamentul vieții noastre ca ființe umane libere și demne, capabile de frumusețe și dragoste, de demnitate și moralitate.

Coaliția pentru Familie și Platforma Împreună vor continua implicarea până la Referendum, îndeplinind mandatul conferit de cele 3 milioane de români semnatari ai inițiativei cetățenești. Au trecut trei ani grei, plini de nedreptăți comise împotriva noastră, a tuturor.

Referendumul care se va organiza este șansa noastră istorică,  acum, la o sută de ani de la Marea Unire, să ne reunim într-o imensă afirmare a libertății, demnității și suveranității noastre ca popor, în concertul popoarelor europene. Referendumul nu este al niciunui partid, al niciunui lider politic, este al tuturor acelora care vor veni la vot pentru apărarea copiilor lor, pentru ca viața lor să fie scutită de minciuna ideologică a revoluției sexuale, de minciuna acelora care vor să ne reeduce pe toți, părinți și copii.

Trebuie acum ca noi să înțelegem  cât de multă nevoie este de votul nostru, de prezența noastră, cât de multă nevoie au copiii și nepoții noștri de protecția noastră și de mobilizarea noastră pentru a le apăra drepturile și viitorul.

Definirea căsătoriei ca uniunea dintre un bărbat și o femeie în Constituția României va face ca lumea noastră, societatea noastră, viața noastră să poată prezerva adevărul civilizației noastre creștine. Să facem acest lucru posibil prin votul nostru!

Pentru a reuși în încercarea noastră trebuie să fim cel puțin 6 000 000 de cetățeni la vot. Dacă nu ne vom lăsa păcăliți de furia și zgomotul din jurul nostru, dacă vom discerne adevărul cum se cuvine printre toate minciunile care ni se servesc, dacă vom reuși să ne deschidem sufletul pentru mesajul simplu și direct al acestei inițiative, vom izbândi.

Dumnezeu să ocrotească România!

Coaliția pentru Familie

Platforma Împreună

  • ActiveNews:

Avocat Ana Corina Săcrieru: Boicotarea mediatică a acestui Referendum înseamnă încălcarea esențială a legii și sfidarea statului de drept

Avocatul Ana-Corina Săcrieru spune că Referendumul pentru Căsătorie nu aduce nicio atingere familiei monoparentale sau oricărei alte familii.

Acesta se declară surprinsă de boicotul mediatic la care este supus acest demers, asumat de către forțe născute organic din poporul român.

„Demersul inițiat, organizat și coordonat de Comitetul de inițiativă cetățenească pentru revizuirea art. 48 alin. 1 din Constituția României a ajuns, în sfârsit, la finalitatea democratică firească, respectiv la Referendum. 

După ce a primit susținerea a trei milioane de români, a Coaliției pentru Familie, a cultelor creștine și a societății civile prin cea mai largă platformă civică națională compusă din 500 ong -uri, respectiv Platforma civică ÎMPREUNĂ, inițiativa civică primește acest Referendum, adică ceea ce i se cuvenea înca de acum peste doi ani, de când Curtea Constituțională a avizat-o prin Decizia 580/2016, reținând că nu încalcă dreptul niciunei persoane. Pentru că acest Referendum nu este împotriva a ceva, ci este pentru ocrotirea unei definiții mai vechi decât legea: iubirea intemeietoare dintre un bărbat și o femeie. De aceea, acest Referendum nu aduce nicio atingere altui tip de familie, cum ar fi, de exemplu, familia monoparentală, pentru că ocrotirea definiției milenare a căsătoriei a însemnat întotdeauna, în mod implicit, și ocrotirea familiei compuse dintr-un părinte și un copil. Tocmai pentru că fiecare copil este rodul firescului de a fi al femeii și al bărbatului.

Referendumul ca finalitate a acestei initiative este de netăgăduit. Dificultatea stranie a tergiversării de până acum rămâne să fie analizată de istorie. Ceea ce surprinde însă la momentul de față, respectiv un moment cu adevărat istoric pentru societatea românească – prin anvergura fără precedent a demersului și coalizarea unei forțe într-adevăr democratice, născute organic din poporul român pentru apărarea unor valori esențiale  –  este regimul mediatic care i se aplică: boicotul declarat public de adversarii ei si susținut, in mod evident, in media.

Un număr de 14 state europene au făcut deja, înaintea noastră, acelasi demers: au menționat in Constitutiile lor că femeia si bărbatul sunt aceia care realizează o căsătorie. Asadar, in concordanța cu celelalte state europene care au inteles să ocrotească aceasta instituție mai veche decât organizarea statală, acest Referendum este despre apărarea unui mod milenar de viețuire. Este despre apărarea firescului de a fi al femeii si al bărbatului. Este despre apărarea dreptului copiilor de a mai învăța în școală despre o mamă si un tată ca temeiuri ale vieții.

Să dovedim și noi, românii că ne pasă într-adevăr de copiii noștri și să venim în număr cât mai mare la acest Referendum, să votăm potrivit conștiinței noastre. Prețul pentru neimplicarea fiecăruia dintre noi acum îl vor plăti copiii nostri. Prețul pentru boicotul mediatic este dovada că românii sunt desconsiderați la ei în țară, este  încălcarea esențială a regimului democratic într-un stat de drept”, a spus ea.

  • Stiripesurse:

Catalin Sturza: Sacrificiul nebunului la Cristi Danileț – sau de ce își riscă un judecător reputația?

Una dintre cele mai inteligente mutări pe care am văzut-o în tabăra celor care se opun Referendumului pentru Căsătorie a făcut-o, săptămânile trecute, judecătorul Cristi Danileț. Pe scurt, domnul Danileț face o mutare de jucător de șah experimentat (sau cel puțin de nivel mediu) – sacrifică Nebunul pentru a captura Regina oponentului (de idei).

Acest referendum nu privește familia: el nu redefinește familia, așa cum titrează presa, ci precizează (nici măcar nu modifică) un cuvânt dintr-un alineat al unui articol din Constituție – este vorba de art. 48 alin. (1) – care se referă la CĂSĂTORIE.” – scrie domnul Danileț. Prin această mișcare, domnia sa sacrifică una dintre principalele linii de atac ale taberei care s-a opus organizării democratice a Referendumului pentru Căsătorie.

Domnul Danileț întărește idee reluând, chiar, la un alt punct al aceluiași text ceea ce spun iar și iar și susținătorii Referendumului, de trei ani de zile: Viața de familie este reglementată la un alt articol din Constituție – art. 26 alin. (1) – care NU ESTE SUPUS MODIFICĂRII. În baza acestuia și a reglementărilor interne și externe, FAMILIA este de mai multe feluri în România și pretutindeni: familia legitimă, concubinajul (indiferent de sexul partenerilor), familia monoparentală, familia adoptatoare, familia extinsă, familia substitutivă, familia separată etc. Așadar, familia nu are la bază doar căsătoria dar, evident, prin căsătorie se naște o familie.”

Prin urmare, toate fake news-urile despre Referendumul care redefinește familia, discriminează familia monoparentală, discriminează mamele singure care merg la mall, impune o „taxă pe celibat” sunt numite ca atare: fake news-uri, adică minciuni sfruntate și prostii colosale. Tot ceea ce au spus, chiar zilele acestea, în parlament Vlad Alexandrescu și Florina Prisadă, tot ceea ce au scris, în atâtea sute de articole, și acum, și de-a lungul celor aproape trei ani, platformele mass-media anti-Referendum este aruncat, dintr-o mișcare, la coș. Numesc această mișcare „sacrificiul nebunului propriu”.

Domnul Danileț trece, apoi, la noua linie de atac – în fapt, o veche linie de atac – pe care își canalizează ofensiva. Linia este simplă: Referendumul pentru Căsătorie este inutil, iar Referendumul, dacă va avea succes, nu va produce nici un efect juridic în România. Argumentul principal al domniei sale pentru această linie de atac este acesta: „Constituția noastră, în actuala formulare, nu acordă dreptul de a se căsători persoanelor de același sex.”

În fapt, Referendumul are ca obiect modificarea unei singure propoziții, de fapt, a unui singur cuvânt din Constituție: „Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi” ar fi înlocuită cu sintagma „pe uniunea liber consimțită între un bărbat și o femeie”. Clarificarea are ca obiect nu doar sexul, ci și numărul soților – deoarece am văzut că în alte părți există deja tendința legalizării unor parteneriate civile poliamoroase (în țări precum Brazilia, Belgia sau Olanda) și chiar un lobby incipient pentru legalizarea de facto a poligamiei.

De ce această inițiativă nu e inutilă este simplu de demonstrat. În vreme ce Codul Civil (unde Căsătoria este definită drept uniunea liber consimțită între un bărbat și o femeie) poate să fie modificat sub presiunile lobby-ului LGBTQ exercitat pe direcția juridică – așa cum s-a întâmplat, nu de mult, în Franța –, Constituția nu poate să fie modificată decât prin consultarea poporuluiCodul Civil poate să fie oricând schimbat în Parlament, prin votul politicienilor, în sensul instituirii căsătoriei persoanelor de același sex, fără ca cetățenii să fie întrebați (de vreme ce votul îl dă doar Parlamentul). În schimb, dacă definiția Căsătoriei bărbat-femeie capătă rang constituțional, chiar dacă se va face vreodată o majoritate parlamentară favorabilă modificării conținutului instituției Căsătoriei – fie în privința sexului, fie a numărului partenerilor –, această majoritate nu va putea modifica legea; pentru simplul motiv că ar fi neconstituțional. Pentru a modifica legea, ar trebui modificată, întâi, Constituția, prin chemarea populației la un referendum de validare. Prin urmare, conținutul Căsătoriei va putea fi modificat (fie în privința sexului, fie a numărului partenerilor) doar când și dacă cetățenii vor fi de acord.

Așadar, domnul Danileț nu face decât să arunce pe piață un nou fake news – însă unul care are, aparent, o credibilitate sporită. De ce? Deoarece domnia sa pornește prin a spune un adevărReferendumul nu are ca obiect redefinirea familiei. Mai mult, un adevăr care îi lasă în offside pe majoritatea oponenților Referendumului: cele mai multe dintre temele lor de atac de până acum, inclusiv cele folosite săptămâna aceasta în Parlament, au fost false. Pentru a întări și mai mult credibilitatea acestei (false) linii de atac, dl Danileț își pune la bătaie și reputația domniei sale de judecător, specialist în drept și fost membru al CSM. Numesc această mișcare „capturarea reginei oponentului”.

Mișcarea domnului judecător Danileț are însă două puncte slabe. Primul e aceea că ceea ce susține domnia sa este tot un fake news – vedeți demonstrația de mai sus. Al doilea este acela că orice cititor inteligent își va pune întrebareadacă m-am păcălit o dată cu prima serie de fake news-uri (despre redefinirea familiei, discriminarea mamelor singure, etc), de ce ar trebui să mușc și a doua oară din același soi de momeală? Și cred că, făcând această mișcare, dl Danileț privește către cititorii săi de pe un piedestal foarte înalt, care se ridică sus, sus de tot, deasupra norilor. Și își privește cititorii de la acea înălțime amețitoare a importanței și poziției domniei sale ca pe niște oameni naivi – sau, și mai bine, ca pe niște pioni într-un joc de șah.

P.S. Adresez, și cu această ocazie, trei întrebări dlui Danileț: 1. De ce își consumă cineva atâta timp și atâta energie, de ce își consumă cineva ore și ore din viață scriind și comentând pe tot soiul de wall-uri de Facebook (unde ne-am întâlnit, nu o dată) pentru a se lupta cu ceva care este irelevant și inutil? 2. Presupunând că mișcarea aceasta își atinge scopul și va demobiliza niște sute sau niște mii de oameni să iasă și să voteze, ce valoare morală are o victorie bazată pe o minciună – când tu pretinzi că ești apărătorul adevărului? 3. De ce își riscă dl Danileț întreaga reputație, de ce își asumă riscul să se compromită definitiv, pe termen mediu și lung – și de ce pentru această temă, și nu pentru altă temă? De ce ține, altfel, cu orice preț ca acest Referendum să nu treacă, iar Constituția României să nu fie modificată – pentru ca mâine sau poimâine Codul Civil să fie modificat în orice sens vor dori progresiștii, printr-un simplu vot în Parlament (cum vedem că s-a întâmplat deja în alte țări)?

Dl Danileț nu poate invoca drept argument decizia Curții Constituționale prin care CCR a dat inițiativei cetățenești aviz de constituționalitate favorabil și a statuat semnificația termenului „soți” în sensul de „bărbat” și „femeie”, deoarece: a. Jurisprudența CCR nu este definitivă, am văzut că CCR și-a schimbat jurisprudențele și în trecut, prin urmare și le poate schimba și în viitor; b. CCR nu a făcut decât să constate că, față de înțelesul originar al noțiunii de „soți”, inițiativa cetățenească se limitează la a clarifica semnificația inițială și nu suprimă, așadar, vreun drept deja existent în Constituție; dar asta nu înseamnă că CCR a trasat, totodată, în avans o limitare permanentă asupra înțelesului care ar putea fi dat de Parlament sau de CCR noțiunii de „soți” în viitorc. decizia CCR nu este, așadar, decât un aviz favorabil dat unei inițiative cetățenești, ea nu echivalează în nici un fel cu interdicția unei extinderi a acestei noțiuni în viitor – fie în privința sexului, fie în privința numărului partenerilor.

  • Adevarul:

Radu Preda: Majoritatea discriminată

Vestea cea bună că, în sfârşit, clasa noastră politică a luat în seamă, după ani, semnăturile celor trei milioane de cetăţeni care s-au exprimat în favoarea definirii mai precise a familiei este umbrită de reacţiile deja previzibile.

Aşa cum vedem în alte părţi ale Europei şi ale lumii, discursul anticreştin, generic vorbind, face deja parte din retorica prin care sunt legitimate alte aşa zise valori. Într-o logică pocită, cu cât eşti mai anticreştin, cu atât eşti un democrat mai sincer, un cetăţean mai deschis la minte, un om al progresului şi un tolerant pilduitor. Aceasta este modernitatea îndârjită pe care o critică Habermas: raţiunea îşi pierde calitatea genuină prin maniera în care se raportează iraţional la dimensiunea religioasă. Ceea ce face din religie, culmea!, un indicator de modernitate, inclusiv de democraţie.

Nici derapajele antiecclesiale de la noi, chiar dacă unele au la bază experienţe negative cu anumiţi clerici – nicidecum cu întreg clerul –, nu reprezintă ceva nou. Imediat după 1989, am asistat la acuzele făţarnice la adresa colaboraţionismului dintre ierarhie mai ales şi statul comunist, vocile cele mai intransingente dovedindu-se, blând spus, impure. De o vreme încoace însă, temperatura comentariilor acide la adresa Bisericii Ortodoxe majoritare a crescut simţitor, până la incandescenţă. Ard totul în cale: contexte, nuanţe, circumstanţe, biografii, exemple şi, în final, evidenţe.

În orizontul apropiatului referendum, urmează să se dea un examen nu atât de fervoare religioasă, cât de maturitate a celor care critică faptul religios. Dacă se vor relua formule de genul „ nu mai trăim în Evul Mediu“, ce dovadă de incultură!, „să combatem obscurantismul fundamentalist“ sau „statul este laic“, adică ateu, atunci nu suntem cu nici măcar un pas înainte pe drumul real al modernităţii ca proces de limpezire a apelor şi de colaborare paşnică a tuturor actorilor publici posesori ai „depozitelor de sens“, cum le numeşte acelaşi Habermas.

Mai mult decât atât: în toiul acuzelor, blasfemiilor, ironiilor, incitării la ură şi caricaturizării convingerilor concetăţenilor „retrograzi“, vom trăi paradoxul atacului minorităţii care discriminează majoritatea.Minoritatea ignoră cu violenţă maximă faptul că drepturile sunt produse culturale, că se articulează ca rezultate ale unor negocieri sociale, că nu pot fi impuse cu forţa, decât cu preţul de a le slăbi valabilitatea şi obiectivitatea pe termen lung. În puţine cuvinte, aceasta este diferenţa esenţială între statul totalitar şi statul de drept.


Categorii

IPS Laurentiu Streza, IPS Teofan, Parintele Constantin Sturzu, Referendum casatorie familie, Revizuirea constitutiei, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

40 Commentarii la “ZIUA CEA MARE A TESTULUI REFERENDUMULUI. IPS Laurentiu Streza: „Dacă pierdem examenul acesta, multe lucruri vor veni şi vom plânge apoi, nu se va mai repeta niciodată momentul!”/ IPS TEOFAN: “Cu îndrăzneală sfântă să ne mărturisim crezul nostru lăuntric”/ Coalitia pentru familie: REFERENDUMUL, SANSA NOASTRA ISTORICA/ Boicotul referendumului: o manevra de tip comunist/ Majoritatile discriminate si statul totalitar

  1. Mesaj important pentru cei care vor sa ajute in Campania pentru referendum:
    Alianta familiilor din Romania solicita voluntari pentru referend pentru a distribui fluturasi si pliante despre referendum. Este nevoie de mii de voluntari si nu au suficienti.
    Intrati pe site Crestin Total si veti gasi acolo detalii ca sa puteti lua legatura cu ei.

  2. Slava Domnului! Biserica se implica. Sa avem nadejde pt ca ce nu e cu putinta la oameni, e cu putinta la Dumnezeu!

  3. Fratilor, luati legatura cu Coalitia pentru Familie, e nevoie URGENTA de voluntari. Am trimis un e-mail la ei in care am specificat ca vreau sa ajut la promovarea referendumului, am fost imediat pus in legatura cu reprezentantul pe Dolj al coalitiei. ESTE NEVOIE DE OAMENI, sunt judete neacoperite unde nu exista nici macar un reprezentant al coalitiei. Sa va faceti o parere, in Dolj, s-au strans peste 120.000 de semnaturi(a fost al doilea judet pe tara ca numar de semnaturi stranse pentru organizarea referendumului), stiti catolocii, protestantii, neoprotestantii cate au strans? 80…da vedeti bine, 80 de semnaturi…In primul rand rugaciunea, sa plecam genunchii la rugaciune, iar cei care pot, sa nu mai intarzie, sa se alature cu mic cu mare.
    Ce spune Cornel Nistorescu aici:
    https://www.cotidianul.ro/protestele-intre-sri-rezist-si-restart-romania/
    Sunt peste 140.000 de conturi facebook care distribuie informatii, se lupta cu giganti media, cu milioanele de euro trimise din afara Romaniei, pentru ca referendumul sa fie boicotat.
    Cei din coalitie stiu ce trebuie facut in privinta campaniei, e nevoie si de resurse materiale, cine poate sa ajute, sa nu mai ezite. Daca Biserica se va implica total, noi vom face tot ce ne sta in putinta, cu ajutorul lui Dumnezeu, imposibilul va deveni posibil.
    Pentru noi doar referendumul ar trebui sa conteze in aceasta perioada. VINO SI TU!!!!!!

  4. @admin,
    diaspora o sa aiba parte de participare la referendum?.

  5. da, se organizeaza si in diaspora

  6. @Gheorghe
    Da.

  7. Alianta Parintilor, Pro Vita se implica in lupta de constientizare a populatiei cu privire la referendum. Lucrurile incep sa se miste, Doamne ajuta-ne!

  8. Posibil 2 zile pentru referendum…
    https://romanialibera.ro/actualitate/curtea-constitutionala-aviz-pentru-familia-traditionala-752526

    Mi-e teama ca nu sunt suficiente la cat de implicati sunt romanii…

  9. @ Robert:

    Pot sa fie si 7 zile, daca nu se face campanie serioasa, in biserici in urmatoarele duminici, in sate, in cartiere… Ma intreb daca TV Trinitas a aflat despre acest referendum, daca Patriarhia romana este interesata sau nu neaparat… Speram ca nu asteapta ca PSD-ul macinat de mari conflicte si framantari va face ceea ce trebuie sa faca Biserica!

  10. Pingback: PS MACARIE îndeamnă oamenii SĂ VINĂ LA REFERENDUM și să voteze pentru clarificarea definiției căsătoriei în Constituție: "Consider nu doar că e o DARORIE sfântă pentru noi de a vota la referendum, ci și un mare TEST pentru noi, ca popo
  11. Robert
    Dacă nu se pune in mișcare Biserica , circulare la preoții sa promoveze referendumul , predici pt referendum .. ma tem ca in van va fi . Sunt mulți bătrâni de la sate care nu au faceebok .. pt ca văd ca pe la tv se fac ca ploua ..
    Unii zic ca ce treaba am eu cu asta .. dar dacă i întreb ca ai vrea sa mergi la o nunta de doua persoane de același sex , sau copilul tău …dau înapoi ..
    Asta i cheia sa se promoveze masiv , doar Biserica poate cel mai bine face asta , sprijinita de oameni cu bani gen Becali …

  12. Duminica in parohii la predica s-a spus despre referendum, dar parintele ne-a vorbit despre cat suntem noi de vinovati ca s-a ajuns aici. Doamne iarta-ma, dar nu cred ca este acum momentul sa dam vina unii pe altii ci sa vedem ce avem de facut.Este bine ca a vorbit despre referendum, dar trebuie vorbit despre consecintele nefaste pe care le-ar implica un rezultat negativ.
    IPS Teofan a cerut profesorilor de religie sa cheme elevii peste 18 ani la vot si sa le explice situatia in care suntem.
    La biserica dupa slujba am explicat unor enoriasi in varsta pentru ce votam(casatorie) pentru ca nici ei nu intelesesera cum va fi cu familiile monoparentale etc,(manipularea media). Ei spuneau oricum ca merg la vot, dar erau derutati de manipularile din spatiul mediatic.
    In schimb cei tineri chiar si pana in 40 de ani sau chiar peste 40 sunt zeflemitori unii dintre ei si pusi pe sfada. De fapt au mai putina intelepciune decat cei batrani si preiau ca niste papagali din propaganda anti-referendum expresii si fraze intregi, pe care le folosesc ca argumente. Unii spun ca crestinii s-au pus pe facut politica. Trebuie combatuti cu intelepciune si cu dragoste si date exemple din alte tari(Norvegia, Canada, Belgia etc.) In fond aceasta nu este decat marturisire si macar nefacem datoria pe langa rugaciunea de trebuinta.

    Trebuie impartiti si fluturasi prin posta si pe strada, dar textul trebuie stabilit mai bine de cei care au initiat referendumul, ca sa nu gresim la alcatuirea lui.Trebuie sa luam legatura cu ei.

  13. Eu cred ca Biserica s-a mobilizat si se va mobiliza in continuare. Am auzit multa lume spunand ca s-a vorbit la predica despre participarea la Referendum. Eu am sperante mari dupa slujba din duminica asta 🙂
    „Mantuieste, Doamne, poporul Tau, si binecuvinteaza mostenirea Ta, biruinta binecredinciosilor crestini asupra celui potrivnic daruieste, si cu Crucea Ta pazeste pe poporul Tau.”

  14. @ miriam, Elena

    Surorilor la Sfanta Liturghie in toata tara participa 500.000 – 600.000 de persoane si nici alea nu sunt convinse de miza referendumului. Pana la 6.000.000 de oameni, necesari pentru a fi modificata Constitutia mai e cale lunga. Predicile preotilor, daca nu vor fi dublate de cercetarea fiecarei familii din parohie sunt egale cu 0. Sa nu ne imbatam cu apa rece, ori sa fim comozi, ca sunt altii care au mai mult timp sa se implice. Crestinii, pentru ca nu doar preotii sunt Biserica, sa faca voluntariat pe langa membrii CpF din teritoriu fiecare in limita timpului disponibil, sa ajute cat poate, cum poate. Cum a spus presedintele Aliantei Parintilor, jertfa aceasta va fi rasplatita in ceruri.

  15. Pingback: REFERENDUMUL PENTRU CASATORIE INTRE ADEVAR SI MANIPULARE (Realitatea Spirituala cu Vasile Banescu)/ IPS Andrei Andreicuț cheama la REFERENDUM: "Nu trebuie să-l legăm de politică. Ci să-l legăm de mărturisirea credinței noastre" /Părinte
  16. http://www.ziarullumina.ro

    Doar despre referendum se vorbeste…ziarul pe care-l primeste fiecare parohie…

  17. @ Robert:

    Esti ironic sau ai “mancat” un NU? 🙂

  18. @ admin
    Frate, m-ai facut sa zambesc.
    Doar 3 mitropoliti si un episcop au indemnat oamenii sa mearga la referendum. Mi-a spus cineva ca incepand de astazi o sa fie mobilizare in Biserica, tare m-as bucura. E ora 11 aproape, trecu jumatate de zi degeaba.

  19. Daca vrea cineva sa tipareasca afise, stickere, fluturasi sa ma contacteze:
    pirvulescustefanrobert@yahoo.com

  20. Azi ar trebui sa fie ordonanta de urgenta a guvernului care sa hotarasca datele referendumului si metodologia de organizare.

  21. Si eu tot incerc sa strig asta pe unde pot si mi-am incasat la castane… Cred ca putini constientizeaza ce inseamna sa treaca acest referendum!

  22. https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/care-va-fi-intrebarea-de-la-referendumul-pentru-redefinirea-familiei-998971

    Aici i-aici !!! Atenţie la întrebarea de la referendum !!! Bunul Dumnezeu să ne lumineze pe toţi !!!

  23. Întrebarea adresată alegătorilor la referendum va fi “Sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?”, întrebare la care alegătorii trebuie să răspundă cu da sau nu.

  24. Pingback: VOTUL PENTRU REFERENDUM VA FI IN DOUA ZILE: pe 6 si 7 octombrie/ LA CE INTREBARE VOM RASPUNDE DA?/ PS Vincentiu cheama si el la vot: Toate atacurile împotriva lui Hristos încep prin denigrarea familiei
  25. Pingback: Teologul RADU PREDA – cuvant la Iasi de INDEMN pentru IESIREA LA VOT la “un REFERENDUM prin care reconfirmam faptul ca suntem asa cum suntem. CA DERANJAM, ASTA ESTE BINE, credinta noastra conteaza”. LUAREA CRUCII, darul libertatii platit
  26. Pingback: IERARHII BISERICII NE CHEAMA LA REFERENDUMUL DIN 6-7 OCTOMBRIE, dar si la RUGACIUNE SI POST, pentru a chema ajutorul lui Dumnezeu. IPS TEOFAN: “Importanta acestei modificari este mult mai mare decat ceea ce pare la prima vedere” IPS LAURENTIU:
  27. Pingback: REFERENDUMUL DIN 6-7 OCTOMBRIE - CEA MAI LIMPEDE EXPLICATIE VIDEO: Purtatorul de cuvant al Patriarhiei, VASILE BANESCU, la Intalnirea Tinerilor Ortodocsi din Scandinavia, alaturi de PS Macarie: "NU ARE LEGATURA CU REDEFINIREA FAMILIEI, aceasta este o
  28. Pingback: PS Sebastian si IPS Teodosie: VOTATI "DA" la REFERENDUMUL din 6 și 7 octombrie!/ PS CALINIC BOTOSANEANUL: Sa fim noi, oare, generatia care sa aprinda focul sfarsitului prin LEGALIZAREA PACATELOR STRIGATOARE LA CER? - Cuvântul Ortodox
  29. Pingback: Sa spunem un DA limpede NORMALITATII, sa ne aparam valorile si familia, SA MARTURISIM CU DEMNITATE SI FERMITATE! “Prezenţa noastră la referendumul din 6-7 octombrie reprezintă o mărturisire de credinţă, iar neprezentarea noastră o lepădare d
  30. Pingback: PĂRINTELE IUSTIN, starețul Mănăstirii Oașa – cuvânt-bisturiu despre REFERENDUMUL pentru apărarea NORMALITĂTII și FAMILIEI: “Este un laş cine nu merge la vot! NEPREZENȚA LA VOT ESTE PĂCAT STRIGĂTOR LA CER. După aceea vei da socote
  31. Pingback: PATRIARHUL DANIEL NE INDEAMNA “SA FIM MARTURISITORI, afirmand, aparand si promovand FAMILIA binecuvantata, bazata pe CASATORIA DINTRE UN BARBAT SI O FEMEIE”/ Mesajul Parintelui Episcop MACARIE DRAGOI cu privire la REFERENDUMUL din 6-7 octombri
  32. Pingback: SA NU NE RUSINAM DE HRISTOS, SA NU FIM INDIFERENTI! Pr. Florin Stan si Pr. Calin Popovici – predici insufletitoare in sprijinul REFERENDUMULUI si pentru denuntarea ASALTULUI PERVERTITOR asupra FAMILIEI, CREDINTEI CRESTINE si a COPIILOR. Desfranarea
  33. Pingback: CUVINTE ARZATOARE si INSUFLETIT(OAR)E, APELURI EMOTIONANTE si CLARIFICARI NECESARE pentru a sublinia importanta CRUCIALA a votului la REFERENDUMUL pentru NORMALITATE si FAMILIE. Arhim. Hrisostom Rădășanu, Nichifor Horia si Clement Paunescu (video, audi
  34. Pingback: SUSTINERE PENTRU REFERENDUM din SFANTUL MUNTE ATHOS. Staretul EFREM de la VATOPEDU si Parintii Schitului PRODROMU ii indeamna pe români la MARTURISIRE prin vot si prin cuvantul de propovaduire si ii sfatuiesc “sa nu-si plece urechea la soaptele ins
  35. Pingback: MESAJUL PĂRINTELUI CIPRIAN GRĂDINARU din Belgia pentru PARTICIPAREA LA REFERENDUM: “A nu mărturisi public crezul că înţelegem căsătoria ca unirea între un bărbat şi o femeie de frica bârfelor ori din comoditate e o lepădare de credinț
  36. Pingback: Părintele MITROPOLIT TEOFAN despre "RANA" și "LECȚIA" REFERENDUMULUI: "Și cei care nu au fost la vot și cei care am fost, VOM DUCE CRUCEA GREA A CONSECINȚELOR care decurg din nevalidarea referendumului închinat căsătoriei
  37. Pingback: PĂRINTELE EPISCOP MACARIE DRĂGOI REACȚIONEAZĂ LA ATACUL PREȘEDINTELUI LA SUSȚINĂTORII REFERENDUMULUI: "Oare este infatuare mai mare decât aceea de a-L sfida pe Însuși Creatorul nostru? Mărturia pentru familie nu este „infatuare”, ci o
  38. Pingback: NOI MESAJE DE CHEMARE LA VOT PENTRU REFERENDUM. Patru mitropoliti ai BOR indeamna la apararea Casatoriei/ MITROPOLITII DIASPOREI INDEAMNA SI EI LA PARTICIPARE/ IPS Ioan al Banatului: "Spre ce fel de civilizație ne îndreptăm: spre cea a luminii sau
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare