SUSTINERE PENTRU REFERENDUM din SFANTUL MUNTE ATHOS. Staretul EFREM de la VATOPEDU si Parintii Schitului PRODROMU ii indeamna pe români la MARTURISIRE prin vot si prin cuvantul de propovaduire si ii sfatuiesc “sa nu-si plece urechea la soaptele insuflate de cel viclean pentru a-i abate de la participarea la Referendum”
“Vedem că potrivnicii familiei tradiționale creștine luptă încă înverșunați, prin mijloacele aflate la îndemâna lor, pentru a-i abate pe români de la participarea la Referendum, strecurându-le în minte nepăsarea ori zădărnicia acestui act de liberă alegere. De aceea socotim că este datoria fiecărui român cu conștiință creștinească să devină un propovăduitor și să sfătuiască și să îndemne pe cei din jurul lui să nu-și plece urechea la aceste șoapte insuflate de cel viclean, ci să împlinească prin faptă – prin participare și vot pozitiv – mărturisirea credinței creștine privitoare la familie și la scopul acesteia…”
***
Interviu cu Starețul Efrem Vatopedinul de la Muntele Athos
despre Referendumul din 6 – 7 octombrie:
– Dumneavoastră ce părere aveți, e bine să vină creștinii să voteze la referendumul pentru familie?
– Desigur! Este o datorie duhovnicească.
– Cum ar putea mănăstirile să se implice în sprijinirea referendumului pentru familie? O astfel de problemă ar trebui să intereseze și pe călugări, sau îi privește doar pe mireni?
– Această problemă preocupă toată lumea, toată turma Bisericii. Aș putea să spun chiar că preocupă întâi de toate pe monahi, pentru că, chiar dacă monahii nu se căsătoresc, monahii au întâi de toate datoria să susțină învățătura Bisericii și prin aceasta susțin modul de viață corect, iar modul de viață corect este susținerea căsătoriei.
– Dacă la Referendum se vor prezenta 30% dintre alegători, nu va fi validat, ceea ce înseamnă că se va deschide poarta și mai largă pentru propaganda homosexuală și a identității de gen. Cum ar trebui să răspundă creștinii la aceste provocări?
– Trebuie ca Biserica – și când spun Biserica înțeleg și pe ierarhi și pe duhovnici și pe preoți și pe monahi și pe monahii – prin cuvântul și prezența lor să genereze o alarmă duhovnicească încât oamenii să conștientizeze că este răspunderea lor duhovnicească la acest referendum, astfel încât această lege să ia drumul corect, astfel încât să se susțină familia.
Coloana vertebrală a civilizației și a neamului, speranța țării voastre, dar și a țării noastre, este familia. În cazul nostru, dacă nu se susține familia, cum o să vină tinerii la monahism?
– Dacă Referendumul va trece și Constituția României se va schimba în favoarea familiei tradiționale, considerați că presiunile internaționale în favoarea căsătoriei persoanelor de același sex vor înceta?
Din păcate, Europa știm cum trăiește și se comportă. Din păcate, și aici în Grecia ne-au influențat, unde Parlamentul grecilor, al Greciei ortodoxe a votat parteneriatul civil, după care l-a votat și [pentru] homosexuali, lucruri care sunt total împotriva Evangheliei și a tradiției ortodoxe și împotriva întregii tradiții.
– Cum pot creștinii să-și apere valorile, când presiunile internaționale sunt atât de mari?
– E o problemă și o ispită dificilă, însă noi, cu orice măsuri avem la dispoziție și cu rugăciunea noastră o să ne străduim să mărturisim adevărul credinței.
– Exista unii creștini care spun că Hristos ne-a învățat să-i iubim pe ceilalți, fără sa-i judecăm. Atunci de ce se opune Biserica căsătoriilor homosexualilor?
– Pentru că viața homosexualilor este împotriva firii. Nu este o viață naturală, după fire. Chiar din Vechiul Testament se spune acestea: “Bărbat și femeie” i-a făcut Dumnezeu. Din cauza asta Sfântul Apostol Pavel spune undeva că unul dintre semnele sfârșitului lumii este și faptul că oamenii o să înceapă să aibă relații trupești împotriva firii. Din păcate, aceasta începem să o întâlnim astăzi, să o experimentăm și să o legiferăm. Si asta o legiferează nu numai cei care nu au cunoștința Evangheliei, ci și senatorii și deputații botezați în numele Sfintei Treimi vin astăzi să voteze aceste legi, care sunt total împotriva Evangheliei.
– Ar putea binecuvânta Biserica o căsătorie între persoane de același sex, după cum se întâmplă pe la unele confesiuni care se consideră creștine?
– Acest lucru nu se poate accepta în absolut niciun caz în Biserica Ortodoxă, pentru că el este total împotriva întregii învățături evanghelice. Celelalte confesiuni au demolat totul și deci nu îi deranjează dacă o să “binecuvinteze” și căsătoriile homosexuale.
– Cum trebuie contracarat atacurile unor ONG-uri care promovează valorile homosexualilor și ale mișcării LGBT?
– Biserica va promova învățătura ei, și învățătura ei este veșnică. Este de neclintit și aceasta va rămâne și va învinge peste veacuri.
– Actuala legislație interzice intrarea femeilor în Sfântul Munte Athos, dar practic, cum se poate opri o femeie care în urma intervenției medicale și-a schimbat sexul, fiind acuma bărbat, să intre în Gradina Maicii Domnului?
– Este absolut, în orice caz, o problemă pe care trebuie să o gestionăm, însă noi, athoniții, credem că o să avem organele necesare, astfel încât astfel de oameni care își schimbă genul și din viața după fire trec într-o viață împotriva firii, să nu poată să intre în Sfântul Munte.
– Care este poziția corecta fată de politică? În ce măsură un creștin practicant se poate implica în politică?
– Biserica nu sprijină niciun partid. Partidul înseamnă parte. Biserica este cu toți, cu toată turma Bisericii. Însă ce face Biserica? Biserica încearcă să formeze oameni corecți, astfel încât, indiferent de partid să reacționeze corect, binefăcător și duhovnicesc în totalitatea turmei Bisericii, astfel încât să fie posibilă ușurarea vieții cetățenilor cu o dispoziție corectă, viziune corectă a unui om care iubește Biserica lui Hristos.
– Ce părere aveți despre corectitudinea politică, despre acest curent care pune pumnul în gură creștinilor, care vor să-și apere identitatea?
– Eu cred că acest lucru nu stă în picioare. De exemplu, un om care este născut bărbat nu poate să spună: “Știi, eu din clipa asta sunt femeie” și după doua luni: “știi, eu acuma sunt bărbat”. Astea nu le primim, pentru că sunt împotriva Evangheliei.
– Unii creștini se tem să mărturisească credința creștină, considerând că e de ajuns să fie creștini în sufletele lor, fără să arate acest lucru la exterior: nu poartă cruce, nu-și fac semnul crucii când trec pe lângă biserici. Cum să facă să treacă de frică, de această ispită care îi paralizează sufletul?
– Eu cred că dacă cineva este un creștin care Îl iubește pe Dumnezeu, conștiința lui îi poruncește să mărturisească dacă este nevoie și să mărturisească această iubire din inima lui și în fata altora. Creștinul “credincios” – în ghilimele credincios, că zice: “Eu sunt credincios înlăuntrul meu, însă nu mă interesează ce se întâmplă în jurul meu”, – aceasta nu are credință corectă, este fals și nu un fiu adevărat al lui Dumnezeu.
– În vremurile de încercare a credinței Biserica a rezistat prin mărturia încurajată a mucenicilor. Cum poți să fi mucenic în ziua de astăzi?
– Astăzi nu mai există martirajul sângelui, însă există martirajul conștiinței, care se trăiește în mod absolut în monahism. Însă fiecare om care trăiește în lume, dacă dorește să fie consecvent fată de Evanghelie și adevărat următor al lui Iisus Hristos, trebuie ca absolut în orice caz să mărturisească cu conștiința lui ceea ce este corect și necesar, iar dacă se îndoiește în anumite situații trebuie să-i întrebe pe duhovnicii care totdeauna spun adevărul și să Îl asculte și să Îl urmeze pe Iisus Hristos cel răstignit.
– Dacă degeaba vorbim despre apărarea familiei tradiționale, din moment ce numărul divorțurilor este în continuă creștere, iar din ce în ce mai multe cupluri refuză să se căsătorească, cum putem apară familia creștină?
O să apărăm familia creștină dacă o să convingem pe oameni să Îl iubească pe Hristos. Dacă o să Îl iubească pe Hristos, atunci de dragul acestuia o să aibă o viziune corectă: bărbatul înaintea femeii și femeia înaintea bărbatului și atuncea se va susține familia. Familia ortodoxă se bazează pe evlavie și numai pe evlavie. Nu pe altceva.
***
Basilica: Părinții Schitului Prodromu îi îndeamnă pe români să devină propovăduitori prin „vot pozitiv” la referendum
„Socotim că este datoria fiecărui român cu conștiință creștinească să devină un propovăduitor (…) și să împlinească prin faptă – prin participare și vot pozitiv – mărturisirea credinței creștine privitoare la familie și la scopul acesteia”, spun Părinții Schitului Românesc Prodromu referitor la Referendumul privind definirea căsătoriei.
În mesajul transmis, Starețul Atanasie încurajează la mărturisirea credinței în care trebuie să avem conștiința că, „Dumnezeu nu ne-a dat duhul temerii, ci al puterii și al dragostei și al înțelepciunii. Deci, nu te rușina de a mărturisi pe Domnul nostru, ci pătimește pentru Evanghelie după puterea de la Dumnezeu” (II Timotei 1:7-8).
Redăm în continuare mesajul remis Agenției de știri Basilica, semnat de „Starețul Schitului Românesc Prodromu și frații în Hristos cei dimpreună cu mine”.
Mesajul integral:
Dreptslăvitori români,
Familia, ca unire binecuvântată dintre un bărbat și o femeie, este așezământul cel dintâi pe care Dumnezeu-Ziditorul l-a întemeiat pentru om în vederea mântuirii.
Având fiecare roluri diferite în alcătuirea și mersul familiei, bărbatul și femeia se armonizează spre împlinirea scopului voit de Dumnezeu pentru așezământul familiei – mântuirea prin împreună lucrarea dragostei întreolaltă și întru nașterea de prunci.
Așadar, numai întru această unire – dintre bărbat și femeie – lucrează Dumnezeu darea de viață pentru noi și noi oameni până la sfârșitul veacurilor. Alcătuirii de-Dumnezeu-voite a familiei din bărbat și femeie și scopului ei îi slujește și forma trupului omenesc, cu deosebirile fiziologice bărbătești și femeiești specifice plăsmuite potrivit scopului lor de însăși mâna Ziditorului.
Acest adevăr de temelie nu poate fi pus la îndoială de nici o știință omenească, măcar că se străduie mulți în vremurile din urmă să născocească „cauze genetice” și „înclinații înnăscute” pentru a îndreptăți deviațiile de la chipul firesc al familiei.
Măcar că în istoria și cultura popoarelor Pământului oamenii au căzut în legături împotriva firii – homosexuale sau altele – legături mai mult sau mai puțin tolerate, uneori folosite și ca manifestări religioase idolatre, cu toate acestea la nici un popor niciodată nu s-a socotit că ele sunt sau pot fi o formă de familie sau că pot face obiectul actului căsătoriei.
În vremurile noastre, însă, în care promovarea și propagarea anormalității a devenit politică de stat în multe țări de pe fața Pământului, cu urmări distructive pentru societățile lor și pentru fiecare om în parte, afirmarea și apărarea firescului, a scopului și voinței lui Dumnezeu întipărite în fiziologia și psihologia omului, a devenit necesară și o poruncă a vremii. „Cine se va ridica cu mine împotriva celor ce viclenesc și cine va sta împreună cu mine împotriva celor ce lucrează fărădelegea?” zice Domnul în Scripturi (Psalmii 93, 16).
Cu mai mult de doi ani de zile în urmă neamul românesc a dovedit că nu stă indiferent înaintea asaltului grupurilor care vor să impună anormalitatea și perversiunea în viața societății românești prin numărul neașteptat de mare al celor ce au semnat petiția prin care se cere înscrierea în Legea fundamentală a țării – Constituția României – a definirii explicite a familiei ca fiind unirea dintre un bărbat și o femeie.
Acel vot dat atunci prin iscălitură suntem chemați noi toți, ca români și creștini, să-l desăvârșim acum prin participarea și votul pozitiv la Referendumul ce se va desfășura în zilele de 6 și 7 octombrie.
Deși Referendumul acesta se organizează prin hotărârea organelor politice ale Statului Român, votul pe care suntem chemați să-l dăm nu este unul politic, ci este un vot de mărturisire a credinței noastre creștine ortodoxe, este răspunsul nostru la lucrarea proniei lui Dumnezeu care ne pune înainte, ca o încercare a credinței noastre în El, posibilitatea de a-L afirma pe El și sfânta Lui voință și Lege întipărită în zidirile Lui și făcută cunoscută nouă în Sfintele Scripturi.
Vedem că potrivnicii familiei tradiționale creștine luptă încă înverșunați, prin mijloacele aflate la îndemâna lor, pentru a-i abate pe români de la participarea la Referendum, strecurându-le în minte nepăsarea ori zădărnicia acestui act de liberă alegere.
De aceea socotim că este datoria fiecărui român cu conștiință creștinească să devină un propovăduitor și să sfătuiască și să îndemne pe cei din jurul lui să nu-și plece urechea la aceste șoapte insuflate de cel viclean, ci să împlinească prin faptă – prin participare și vot pozitiv – mărturisirea credinței creștine privitoare la familie și la scopul acesteia, cu conștiința că, după spusa Apostolului, „Dumnezeu nu ne-a dat duhul temerii, ci al puterii și al dragostei și al înțelepciunii. Deci, nu te rușina de a mărturisi pe Domnul nostru, ci pătimește pentru Evanghelie după puterea de la Dumnezeu” (II Timotei 1:7-8).
Acest îndemn îl trimitem și noi, părinții Schitului Românesc Prodromu de la Sfântul Munte Athos, tuturor românilor, rugând pe Preabunul Dumnezeu și pe Preasfânta de-Dumnezeu-Născătoare să trimită peste noi duhul și tăria mărturisirii ce suntem chemați a o face și să risipească toată puterea potrivnică văzută și nevăzută ce caută să împiedice lucrarea Lui mântuitoare în lume.
Starețul Schitului Românesc Prodromu
și frații în Hristos cei dimpreună cu mine
https://sfantulmunteathos.wordpress.com/2019/03/06/sprijin-pentru-schitul-romanesc-prodromu/