SFANTUL NICOLAE VELIMIROVICI DESPRE SEMNELE DE LA DUMNEZEU: “… intrucat cutremurele vor fi foarte dese, popoarele vor trai intr-o frica neincetata”

18-03-2011 Sublinieri

*

Fenomenele naturale si nenorocirile ca semne

1. Pe cea dintâi pagină a Sfintei Scripturi stă scris că Făcătorul a făcut luminători pe bolta cerească, pentru a fi semne. Sensul exterior al acestor spuse este „ca să fie semne vremurilor şi zilelor şi anilor,” precum şi scrie acolo. Sensul lăuntric însă este „ca să fie semne duhovnicesc-morale pentru oamenii gânditori”. Cu alte cuvinte, ca să fie semnale pentru oamenii lui Dumnezeu, semnale ale bunăvoinţei sau mâniei dumnezeieşti, îndemnuri sau prorocii.

2. Când Hristos a murit pe cruce,

„întuneric s’a făcut preste tot pământul până la al nouălea ceas, şi s’a întunecat soarele şi s’a rumpt catapeteasma bisericii prin mijloc. Şi pământul s’a cutremurat şi pietrile s’au despicat, şi mormânturile s’au deschis”. /Lc. 23:44; Mat. 27:51/

Cu adevărat, semne limpezi ale dreptăţii lui Hristos şi ale mâniei cereşti!

3. La rugăciunea Dreptului Iisús Navì, Cel Preaînalt a oprit mersul Soarelui şi al Lunii:

„şi au stătut soarele şi luna, cu starea”, /Is.Nv. 10:13/

semn că Dumnezeu îl ascultă pe cel drept. Ce nu va face Cel Preaînalt pentru cei care Îl iubesc! Şi pe Soarele său îl va opri, şi pe cruce Se va răstigni – din iubire pentru cei iubiţi.

4. Regelui bolnav Iezechía, marele Isaía i-a grăit cuvânt (de la Dumnezeu) că se va înzdrăveni şi nu va muri.

„Ce semn este că mă va însănătoşa Domnul?” – a întrebat regele.

Atunci, prorocul s’a rugat Domnului cu lacrimi ca pe ceasul din Ierusalim să se întoarcă umbra suliţei înapoi cu zece linii, şi acesta să fie semn pentru regele cel bolnav. Şi, într’adevăr, Domnul

„a întors umbra dela semn înapoi zece trepte”. /IV Împ. 20:11/

(…)

6. Tunetele şi ploaia ca semnale dumnezeieşti. Zis-a bătrânul Proroc Samuil către norodul lui Israíl că nu Îi este plăcut lui Dumnezeu faptul că ei caută împărat în locul judecătorilor, ca să domnească peste ei. Drept dovadă, Samuil a vestit că Dumnezeu va da îndată mărturie despre lucrul acesta prin tunete şi ploaie.

„Şi a chemat Samuil pre Domnul şi au dat Domnul tunete şi ploaie în ziua aceea, şi s’a temut foarte norodul de Domnul şi de Samuil”. /I Împ. 12:18/

7. Tunetele ca semnale ale mâniei dumnezeieşti s’au arătat şi în vremea unui război între Israiliteni şi Filisteni. În cazul acesta, mânia lui Dumnezeu a fost asupra Filistenilor.

A tunat Domnul cu glas mare în ziua aceea preste cei de alt neam, şi s’au împrăştiat şi s’au înfrânt înaintea lui Israíl” /I Împ. 7:10/

8. Potopul cel de obşte a fost semn al mâniei dumnezeieşti asupra neamului omenesc din pricina fărădelegii obşteşti, pentru că

„fiecare cugetă în inima sa cu deadinsul la viclenii în toate zilele” /Fac. 6:5/

Când potopul s’a sfârşit, Dumnezeu i-a zis Dreptului Noe că a pus curcubeul în nori ca semn că nu va mai trimite potop peste toată lumea.

„Curcubeul meu îl pun în nori, şi va fi semn de legământ între mine şi pământ”. /Fac. 9:13/

Nu că n’ar fi existat curcubeu înainte de aceasta, ci atunci a fost făcut acesta semn anume de Dumnezeu. Dar dacă potopul nu se mai repetă, oare inundaţiile nu se repetă? Şi ce sânt cumplitele inundaţii pe care le vedem în zilele noastre, dacă nu vestirea mâniei lui Dumnezeu din pricina fărădelegilor omeneşti? Cine poate citi cu duhul, să citească.

9. Seceta ca semnal. Din pricina faptelor nelegiuite ale regelui Ahav, s’a închis cerul deasupra lui Israíl şi n’a căzut ploaie preţ de trei ani şi şase luni. Însă şi toate celelalte secete, care lipsesc pe oameni de pâine, sânt pedeapsă şi sânt semn. Din pricina apostaziei, strigă Prorocul, „au lipsit ploile de toamnă, la fel şi cele de primăvară” – cele de primăvară, adică cele mai trebuincioase pentru semănături.De aceea, zice mai departe Sfântul Ieremía,

„semănat-aţi grâu şi spini aţi secerat, sorţii lor nu vor folosi lor; ruşinaţi-vă de fala voastră, de ocară înaintea Domnului”. /Ier. 12:13/

Şi iarăşi, mai departe:

„Şi lucrurile pământului au încetat, pentru că nu era ploaie; plugarii s’au mâhnit, acoperit-au capetele lor”. /Ier. 14:4/

10. Iar cât priveşte faptul că Domnul rânduieşte ploaia peste un loc, iar peste altul nu, ca semn, din pricină că se face nedreptate săracilor şi sânt asupriţi, oare nu dă mărturie limpede despre aceasta Prorocul Amos?

„Am oprit dela voi ploaia cu trei luni mai nainte de seceriş, şi voiu ploua preste o cetate, iar preste o cetate nu voiu ploua; o parte se va uda, şi partea preste carea nu voiu ploua se va usca”, zice Domnul.

Acestea sânt semne dumnezeieşti. În acest fel, Dumnezeu le vesteşte oamenilor ce gândeşte, aşa cum Însuşi spune despre Sine în încheierea cuvintelor acestora, că numele Lui este „Domnul oştirilor,” „Cel ce vestesc la oameni”. /Amos 4:7, 13/

11. Din pricina necredinţei şi nemilostivirii omului faţă de om vin şi cutremurele.

„Pentru aceasta, au nu se va turbura pământul?”, grăieşte iarăşi Amos. /Amos 8:8/

Iar marele Isaía strigă asupra cetăţii nelegiuite zicând:

„Dela Domnul Savaoth… va fi cercetare cu tunet şi cutremur şi glas mare, vifor învăluindu-se şi pară de foc mistuind”. /Isa. 29:6/

12. Însă cutremurul poate fi câteodată şi semn al bunăvoinţei lui Dumnezeu, nu întotdeauna al mâniei. Astfel, la învierea Domnului din mormânt,

„iată cutremur mare s’a făcut”. /Mat. 28:2/

Şi oarecând Apostolii fiind adunaţi la rugăciune în Ierusalim, ca Domnul să-i întărească împotriva vrăjmaşilor lui Hristos,

„s’a clătit locul unde erau adunaţi”. /F.Ap. 4:31/

Asta s’a întâmplat şi când Apostolii Pável şi Sila au fost aruncaţi în temniţă în cetatea Filíppi. În miez de noapte, bărbaţii aceştia sfinţi stăteau la rugăciune,

„lăudau pre Dumnezeu… Şi fără de veste s’a făcut cutremur mare, cât s’au clătit temeliile temniţei”. /F.Ap. 16:26/

13. Semne sânt şi grindina, şi căderea stelelor, şi căderea cenuşii din cer, şi năvălirea lăcustelor, şi a şerpilor, şi a şoarecilor, şi a multor altor gângănii, ca oarecând în Egípt. Şi, prin semnele acestea, Cel Preaînalt „vesteşte la oameni” gândurile sale./Amos 4, 13/ Prorocul Agheu spune din partea Domnului:

Bătutu-v’am pre voi cu nerodire, şi cu stricăciunea aerului şi cu grindine toate lucrurile mâinilor voastre, şi nu v’aţi întors la mine, zice Domnul”. /Agh. 2:17; Ps. 77:48/

14. Uneori, fenomenele cereşti neobişnuite au slujit drept semne prevestitoare. În istoria Serbiei a rămas amintirea stelelor căzătoare din ajunul războiului Sârbo-Bulgăresc. Iar ce s’a arătat pe cer înaintea primei Răscoale Sârbeşti împotriva Turcilor, cel mai bine a descris în stihuri Filip Vişnici:

„…de la Sfântul Trífon la Sfântul Gheórghie fiece noapte Luna se întunecă… de la Sfântul Gheórghie la Sfântul Dimítrie stegarii însângeraţi călătoreau prin cerul deschis deasupra Serbiei… Fulgerul a trăznit în ziua Sfântului Sáva în mijlocul iernii când nu este vremea lui. Fulgerul strălucea în ziua când se face pomenirea Cinstitului Lanţ al Sfântului Pétru, s’a cutremurat pământul din răsărit... de Sfântul Trífon scapără Soarele ca primăvara, zorile de trei ori mânecă şi de trei ori se ivesc la răsărit.”

Oare la ce au slujit toate acestea semne? La aceasta au slujit –

„că în Serbia pământul se va răsturna şi altă judecată va să vină…”(…)

Semnele sfarsitului lumii

1. „Spune nouă… care este semnul venirii tale şi al sfârşitului veacului?” l-au întrebat ucenicii pe Hristos. /Mat. 24:3/

Iar El le-a înşirat numeroase semne. Aceste semne se vor arăta prin gânduri rătăcite şi simţăminte grosolane, prin oameni, prin lucruri, prin întâmplări între oameni, prin stihii şi prin fenomenele naturale. Pe scurt, mulţimea tuturor semnalelor de tot felul se va arăta înaintea sfârşitului lumii şi veacului.

2.Precum înainte de potop toate cugetele omeneşti erau îndreptate spre rău, aşa va fi şi înainte de sfârşitul lumii. Gândurile multor oameni vor fi rătăcite şi rele, iar simţămintele lor vor arăta dragoste răcită faţă de Dumnezeu şi de aproapele.

„Răci-se-va dragostea multora”. /Mat. 24:12/

Şi se vor arăta numeroşi hristoşi mincinoşi şi proroci mincinoşi. Cei credincioşi se vor ţine de singurul Messía adevărat, Iisus Hristos, şi nu se vor lepăda de El nici cu preţul vieţii pământeşti. Pentru aceasta, ei vor fi urâţi de necredincioşi şi de amăgitori, şi vor fi prigoniţi şi chinuiţi.

„Iar cela ce va răbda până în sfârşit, acela se va mântui. /Mat. 10:22/

3. Apostolii lui Hristos îndepărtează ceva mai mult vălul tainei pe care Domnul le-a încredinţat-o. Pétru spune:

„Aceasta mai nainte ştiind, că vor veni în zilele cele de apoi batjocoritori, dupre  poftele lor umblând./II Pet. 3:3/

Încă şi Pável îi scrie lui Timothéi:

„Va veni vremea când  învăţătura cea sănătoasă nu o vor suferi, ci dupre poftele lor îşi vor îngrămădi învăţători cari să le gâdile urechile. Şi dela adevăr auzul îşi vor întoarce, iar la basne se vor pleca”. /II Tim. 4:3-4/

Acelaşi Apostol şi mai tare vesteşte păcatele celei din urmă generaţii de pe pământ, zicând:

„Ci aceasta să ştii, că în zilele cele de apoi vor veni vremi cumplite. Că vor fi oamenii iubitori de sine, iubitori de argint, lăudăroşi, semeţi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţămitori, necuvioşi”. /II Tim. 3:1-2/

Toate acestea se potrivesc acelor cuvinte ale lui Hristos despre prorocii mincinoşi şi răcirea dragostei.

4. Iar alte semne vor fi: se vor ridica un popor asupra altuia şi o împărăţie asupra alteia, vor fi dese răscoale şi războaie, vrajbe şi lupte, sminteli şi nelegiuiri, lepădări şi trădări. Aceste legături nefrăţeşti şi neomeneşti dintre oameni, ca şi altele de acelaşi fel, vor prevesti apropierea sfârşitului.

5. Foametea, molima, cutremurele. Toate acestea vor fi într’o măsură nemaiîntâlnită, şi în toată lumea, după cum s’a şi zis:

„Că va fi atunci necaz mare, carele nu a fost din începutul lumii până acum, nici va fi”. /Mat. 24:21/

Foametea va veni în parte de la secetă şi de la inundaţii şi viermi şi felurite insecte, parte de la faptul că oamenilor apostaţi li se va lua mintea, şi nu vor şti să împartă poporului hrană. Pentru că atunci când se pierde mila, se va pierde şi înţelegerea.

Bolile vor secera oamenii mai abitir cu cât aceştia vor căuta tămăduire şi sănătate doar dinspre pământ.

Iar cutremurele vor fi urmate de tălăzuirea mărilor, revărsarea râurilor, secarea multor izvoare, uragane pe pământ şi furtuni pe oceane. Şi întrucât cutremurele vor fi foarte dese, popoarele vor trăi într’o frică neîncetată.

6. În acelaşi timp cu aceste fenomene înspăimântătoare se va desfăşura propovăduirea cu putere a Evangheliei. Râvna apostolească a adevăraţilor misionari nu se va lăsa înspăimântată, nici împiedicată de nimic.

„Şi se va propovedui Evanghelia aceasta a împărăţiei în toată lumea, spre mărturie la toate neamurile”. /Mat. 24:14/

Oamenii adevăraţi, cu pecetea Duhului Sfânt nestricată într’înşii, vor duce învăţătura lui Hristos în toate părţile lumii, în ciuda hristoşilor mincinoşi şi a prorocilor mincinoşi şi a fraţilor mincinoşi, şi în ciuda tuturor făcătorilor de sminteală, a tuturor prigonitorilor şi chinuitorilor.

7. Ca semnal al sfârşitului, Pável numeşte şi ivirea lui Antihrist. El va fi

„omul păcatului, fiul pierzării, protivnicul şi care se va înălţa mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu… arătând pre sine că este Dumnezeu”. /II Thes. 2:3-4/

Pe acesta Domnul Iisus „îl va omorî cu duhul gurii sale”. /II Thes. 2:8/

Dar el va fi semn vremii. Fericiţi cei ce nu se vor amăgi de înşelările şi minunile sale mincinoase şi negre.

8. Cu cât se va apropia mai mult sfârşitul, cu atât se vor înmulţi din ce în ce mai mult şi semnele sfârşitului. Soarele, Luna şi stelele vor arăta şi ele semne, şi aceasta „îndată dupre necazul acelor zile”. /Mat. 24:29/ Soarele şi Luna se vor întuneca, iar stelele se vor clătina şi vor cădea din cer. Se va lăsa peste tot o beznă cumplită, în care se va auzi numai vuietul stelelor care cad, şi vuietul acela va acoperi deznădăjduitele strigăte ale oamenilor.

9. Arătarea marii şi luminatei cruci va fi un nou semn. Cinstita Cruce, semnul Fiului lui Dumnezeu, Cel răstignit pentru oameni, va străluci atunci de la un capăt la altul al lumii şi va lumina în locul Soarelui. Şi popoarele vor plânge atunci, se vor tângui toate neamurile şi toate noroadele care vor fi atunci în viaţă, atât cei credincioşi, cât şi cei necredincioşi. Pentru că acest Semn va vesti biruinţa desăvârşită a lui Hristos cel Răstignit. Credincioşii vor plânge de bucurie, iar necredincioşii din pricina mustrărilor de conştiinţă – însă atât unii, cât şi ceilalţi vor tremura de frica a ce va veni.

10. Toate acestea se vor desfăşura cu repeziciune. Pentru că venirea Fiului Omului va fi

„precum iese fulgerul dela răsărit şi se arată până la apus”. /Mat. 24:27/

Atât de năpraznică şi luminoasă va fi a Doua Venire a Împăratului şi Domnului nostru. Şi El Se va arăta pe norii cerului „cu putere şi cu slavă multă”, negrăită şi neînchipuită.

11. Cel din urmă semn de biruinţă – semnal nu că El va veni, ci că El a venit deja – va fi glasul trâmbiţelor îngereşti. La acest semn, sfinţii îngeri îi vor aduna înaintea Domnului lor

pre cei aleşi ai lui din cele patru vânturi, dela marginile ceriurilor până la marginile lor”. /Mat. 24:31/

Şi drepţii vor intra întru bucuria Domnului lor.

„Şi aşa pururea cu Domnul vom fi” după cum spune Pável cel ales. /I Thess. 4:17

(Din: Sfantul Nicolae Velimirovici, Simboluri si semne, Ed. Predania)

Legaturi:

***

***


Categorii

Profetii si marturii pentru vremurile de pe urma, Razboiul nevazut, Sfantul Nicolae Velimirovici, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

45 Commentarii la “SFANTUL NICOLAE VELIMIROVICI DESPRE SEMNELE DE LA DUMNEZEU: “… intrucat cutremurele vor fi foarte dese, popoarele vor trai intr-o frica neincetata”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Am primit acest mesaj si eu si il dau mai departe.

    MERGÂND DINCOLO DE LIPSA DE RESPECT, FILMUL „CORPUS CRISTI” ESTE PE CALE SĂ APARĂ ÎN CINEMATOGRAFE ÎN IUNIE SAU AUGUST. UN FILM DEZGUSTĂTOR ESTE APROAPE GATA SĂ APARĂ MAI ÎNCOLO ANUL ACESTA ÎN AMERICA PREZENTÂND PE MÂNTUITORUL IISUS HRISTOS, PE APOSTOLI ŞI DISCIPOLI CA HOMOSEXUALI ! CA PIESĂ DE TEATRU ACEST „SCENARIU” A JUCAT DEJA ÎN TEATRE PENTRU O VREME.
    ÎN LATINĂ, „CORPUS CRISTI” ÎNSEAMNĂ TRUPUL LUI HRISTOS.
    ESTE O REVOLTĂTOARE BATJOCURĂ LA ADRESA DOMNULUI NOSTRU, MÂNTUITORUL IISUS HRISTOS.
    DAR NOI PUTEM PRODUCE O SCHIMBARE.
    IATA DE CE VĂ TRIMIT ŞI VOUĂ ACEST E-MAIL. DACĂ FIECARE VA TRIMITE ACEST MESAJ DE PROTEST ŞI LA ALŢII, POATE CĂ ÎMPREUNĂ VOM REUŞI SĂ PREVENIM, SĂ ÎMPIEDICĂM GROZĂVIA CA ACEST FILM SĂ FIE DIFUZAT ÎN AMERICA (ŞI ÎN LUME AŞ ADAUGA EU, C.C.)
    SA AVEM CURAJUL SĂ NE PREZENTĂM PE FAŢĂ CREDINŢA ŞI SĂ OPRIM BATJOCURA ADRESATĂ ÎMPOTRIVA DOMNULUI ŞI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. CĂCI ALTFEL, DE CE AM MAI PRETINDE CĂ SUNTEM CREŞTINI? CU RISCUL DE A VĂ DERANJA PUŢIN, VĂ TRIMIT ACEST MESAJ TUTUROR ŞI SPER CĂ VEŢI FI DE ACORD CU MINE, VEŢI APRECIA EFORTUL CELOR CARE AU INIŢIAT ACEST PROTEST ŞI VEŢI TRIMETE VORBA MAI DEPARTE.
    VA ROG, AJUTAŢI SĂ ÎMPIEDICĂM OFENSA CONTRA DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS .
    NU E VORBA DE VREO PETIŢIE DE SEMNAT, DE UN NUMĂR FIX SAU LIMITĂ DE PERSOANE LA CARE SĂ TRIMITEŢI ACEST SEMNAL DE ALARMĂ… îN PLUS VĂ IA CÂTEVA MINUTE S-O FACEŢI ! POATE MAI PUŢIN DE 2 MINUTE.
    DACĂ NU TE INTERESEAZĂ, SAU NU AI 2 MINUTE SĂ RETRIMIŢI ACEST MESAJ, SĂ NU TE PLÂNGI DACĂ DUMNEZEU NU ARE TIMP PENTRU TINE CĂCI EL ESTE MULT MAI OCUPAT DECÂT PUTEM FI NOI.
    PERSONAL, CHIAR CRED CĂ E ABSOLUT NECESAR SĂ PROTESTĂM. SE PARE CĂ ANUMITE REGIUNI ALE EUROPEI AU RENEGAT ŞI REFUZAT, DIN FERICIRE, SĂ PRIMEASCĂ SAU SĂ DIFUZEZE ACEST FILM. TOT CE NE TREBUIE ACUM SUNT O GRĂMADA DE RUGĂCIUNI ŞI O GRĂMADĂ DE E-MAILURI.
    VĂ ROG, DAŢI MAI DEPARTE.

  2. @ Antonia:

    Povestea cu INEXISTENTUL film “Corpus Christi” ste un Hoax (farsa virtuala care se transmite viral) VECHI DE FOARTE MULTI ANI. Circula ca zvon in America, imaginati-va, de pe la sfarsitul anilor 80!

    http://urbanlegends.about.com/od/moviesandtheater/a/gay_jesus_movie.htm

    Va rugam sa spuneti si altora asta si, de principiu, NU MAI ACORDATI CREDIT acestui gen de mesaje care circula pe mail, pe orice tema ar fi!

    Vedeti si: http://www.chiazna.ro/21/infectare-hiv-cinema

  3. Pentru cei slabi in credinta,Dumnezeu se milostiveste si-i mai intareste prin cate un semn ceresc:o ninsoare din seninul cerului…,un curcubeu la inceput de primavara…, o cruce din nori rosii…,curcubeu in jurul lunii la privegherea unui mare preot decedat la inceput de iarna…,trei cruci albe pe cer la inmormantarea unui alt preot mare…,un curcubeu la mormantul unei maici inmormantate in ianuarie…,toate spre Slava lui Dumnezeu!!!

  4. Înţeleg că nu vă deziceţi… Postaţi materiale din ce în ce mai interesante! 🙂
    M-a impresionat în special acest gând al Sfântului Nicolae Velimirovici: “Ce nu va face Cel Preaînalt pentru cei care Îl iubesc! Şi pe Soarele său îl va opri, şi pe cruce Se va răstigni – din iubire pentru cei iubiţi”. Într-adevăr, orice lucrare a lui Dumnezeu este un semn şi un mesaj de iubire către noi, cei atât de puţin recunoscători.
    Să ne rugăm lui Dumnezeu să-i salveze pe cei din Japonia de toate nenorocirile, care au venit asupra lor în ultima perioadă!
    Doamne ajută!

  5. retrag comentariul anterior

  6. mda..prea tarziu,nu-i asa..?
    nu vroiam sa mai smintesc pe cineva…
    iertati-ma,
    Doamne ajuta

  7. @ soram:

    Nu smintiti pe nimeni. De ce sa retrageti?

  8. Doamne, nu ştiu ce să cer de la Tine. Tu unul ştii de ce am nevoie, Tu mă iubeşti pe mine mai mult decît pot să Te iubesc eu pe Tine. Părinte, dă robului Tău cele ce singur nu ştie a le cere. Nu îndrăznesc să cer nici cruce, nici mîngîiere: numai stau înaintea Ta. Inima mea e deschisă Ţie; Tu vezi trebuinţele mele pe care nu le ştiu eu. Vezi şi fă după mila Ta. Loveşte-mă şi mă tămăduieşte, doboară-mă şi mă ridică. Mă cutremur şi tac cu evlavie înaintea voinţei Tale sfinte şi a căilor Tale celor nepătrunse pentru mine. Mă aduc Ţie jertfă, nu am altă dorinţă decît numai să fac voia Ta; învaţă-mă să mă rog, singur roagă-Te în mine! Amin.
    (Rugaciunea Sf Filaret al Moscovei)

  9. Din Evanghelia dupa Matei cap.23:

    “37. Si precum a fost in zilele lui Noe, asa va fi venirea Fiului Omului.
    38. Caci precum in zilele acelea dinainte de potop, oamenii mancau si beau, se insurau si se maritau, pana in ziua cand a intrat Noe in corabie,
    39. Si n-au stiut pana ce a venit potopul si i-a luat pe toti, la fel va fi si venirea Fiului Omului.
    40. Atunci, din doi care vor fi in tarina, unul se va lua si altul se va lasa.
    41. Din doua care vor macina la moara, una se va lua si alta se va lasa.
    42. Privegheati deci, ca nu stiti in care zi vine Domnul vostru.”

    Eu nu inteleg, cum se poate ca in ziua aceea, a Parusiei, oamenii sa fie atat de lipsiti de griji, pt ca Apocalipsa o va precede, iar vremurile acelea vor fi teribile dupa cum s-a profetit, va fi multa foamete, pt ca pamantul nu va mai rodi. Pare a fi o contradictie…

  10. @ Mirela:

    “Apocalipsa” este totul. Totul incepand cu insasi venirea lui Hristos pe pamant. De atunci se spune ca au inceput “vremurile din urma”. Acum insa suntem deja catre capatul lor, in “al optulea veac”. De altfel, Apocalipsa inseamna, etimologic, Descoperire (dumnezeiasca), nu sfarsit al lumii, cum a intrat insa in uz.

    Credem ca, in acest context, “venirea Fiului Omului” inseamna tot lantul de evenimente ULTIME care vor culmina cu Parusia (A doua venire), iar nu finalul finalului… Inseamna, in prima instanta, insasi moartea proprie, care poate sa vina ca un fur… Si, iata, in aceste vremuri, vine tot mai mult astfel, peste noapte, “din senin”, ca un fur…

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/03/17/articolele-saptamanii-2-din-senin-ce-intelegem-din-avertismentul-lui-dumnezeu/

  11. @Admin, asa e, multumesc, m-am mai lamurit si eu acum…

    Atat doar am de mentionat, chiar daca Apocalipsa inseamna dpv etimologic revelatie/descoperire dumnezeiasca, nu inseamna ca Apocalipsa Sfantului Ioan nu are legatura cu evenimentele cumplite (apocaliptice) profetie pt timpul domniei Antihristuluicare care preced Parusia (cele sapte trambite, etc), odata pt ca, in chiar continutul ei, despre aceste vremuri si pedepse se face referire in cea mai mare parte a ei, si a doua oara pentru ca nu i se spune apocalipsĂ ci ApocalipsA, adica acea revelatie atat de importanta incat se scrie/rosteste cu articol hotarat la sfarsit (sau in engleza cu articolul THE Revelation). De aceea se traduce (in dictionar) ca sfarsit al lumii, pt ca se face referire tocmai la aceasta revelatie divina, cea mai insemnata revelatie a tuturori timpurilor. Iertare daca gresesc.

  12. @ Mirela:

    Sigur, nu gresesti. Bineinteles ca este vorba in cea mai mare parte despre aceste ultime evenimente, cele mai dureroase, care vor culmina cu Parusia. Am replicat doar la ideea ca “Apocalipsa” ar precede Parusia. O integreaza doar, este totul.

  13. Pe Dumnezeu, – care ni-i Tatăl –
    Nu-l poate crede pe cuvânt,
    Omul ce nu mai are-n sine
    Nuimic curat, cinstit şi sfânt.

    Nu poate crede Adevărul
    Care s-a scris şi ni l-a spus,
    Atât de limpede şi simplu
    Cuvântul, Dumnezeu Iisus.

    Cel ce trăieşte în minciună,
    În rele şi-n necuviinţă,
    Nu are-n sine Adevărul
    De-aceia crede în ştiinţă.

    Că unde nu e curăţie
    Nu mai pătrunde Adevărul
    Şi omul nu-l mai poate crede
    Pe Dumnezeu, Mântuitorul.

    Omul corupt, curvar şi lacom,
    Nu are pic de conştiinţă,
    Că nu-i mai este Adevărul,
    Nici ideal nici referinţă.

    Numai materia-i vorbeşte
    Prin ce descoperă ştiinţa,
    De-aceia’ncalcă Adevărul
    Şi nu-l mai mustră conştiinţa.

    Materia pentru acesta
    E tot ce-i bine şi ce-i rău,
    Prin ea se vede şi se crede,
    Stîpânul lumii, dumnezeu.

    Şi-o stoace fără nici o milă.
    Fără mustrări de conştiinţă,
    Ne cercetându-se pe sine
    Prin Adevărul de credinţă.

    Dar iată-l cum în faţa morţii
    E singur şi neputincios,
    Plin de satanica’ngrozire,
    Cel ce nu-l crede pe Hristos.

    Cum adevăru-n care crede,
    Rămâne mort, fără putere,
    Lăsândul pradă groazei morţii
    Şi fără sfânta înviere.

    Omul modern stoarce natura
    Fără mustrări de conştiinţă,
    Privin superior pe semeni,
    Dispreţuind sfânta credinţă.

    Dar Adevărul viu al vieţii,
    Prin ce e rău şi ce e bine,
    Nu în materie se află,
    Ci-n viaţa care-i întru sine.

    Materia susţine viaţa,
    Dar nu e viaţa – prin ce-a spus-,
    Căci Adevărul şi viaţa
    E însuşi Dumnezeu Iisus.

    Iisus e Adevărul vieţii,
    Concretul, viul şi minunea,
    Pe care nu-l cuprinde mintea
    Şi nu-l explică raţiunea.

    Numai viaţa conştientă,
    Zideşte-n bine şi în rău,
    Schimbând natura, transformând-o
    Asemenea lui Dumnezeu.

    Şi numai Adevărul vieţii
    E mai presus de conştiinţă,
    E mai presus de om şi lume,
    De ce cunoaştem prin ştiinţă.

    Cel ce trăieşte în minciună
    O ştie singur că e-n rău,
    Că-i în conflict cu Adevărul,
    Cu semenii, cu Dumnezeu.

    Că Adevărul conştiinţei,
    E taiana omului, minunea,
    Este povara dinlăuntru
    De care-ar vrea să scape lumea.

    E Adevărul ce ne spune
    Cât ne e traiul de cinstit,
    Cât valorăm şi cine suntem
    Prin ce am făcut şi am gândit.

    Când omul nu mai are-n sine
    Nimic curat cinstit şi sfânt,
    Nu se mai crede nici pe sine,
    Că nu se ţine de cuvânt.

    Ce şi-a promis nu împlineşte,
    Căci nu-i săpân ci stăpânit,
    De vicii şi de josnicie,
    De răul ce l-a împlinit.

    Dar Dumnezeu n’a minţit lumea
    Şi va’nplini tot ce a spus,
    În cele patru evanghelii
    Cuvântul, Dumnezeu Iisus.

    De credem noi sau de nu credem
    Păcatul are consecinţă
    Asupra noastră şi-a naturii,
    Şi-i dovedit şi de ştiinţă.

    Păcatul mutilează totul.
    Iubirea cinstea şi dreptatea
    Aduce haosul, revolta,
    Şi are consecinţă moartea.

    Natura iată ne aduce,
    Drept consecinţă şi răspuns,
    Adeverirea celor spuse
    De Domnul Dumnezeu Iisus.

  14. Intrucat cutremurele se vor inmulti, probabil ca oamenii vor trai cu frica de moartea trupeasca, nu si de frica mortii sufletesti. Imi doresc tare mult sa nu am dreptate, si sa vad cum noi toti vom trai cu ceea ce Sfintii Parinti numesc frica de Dumnezeu.
    Spun aceasta deoarece imi amintesc bine consecintele cutremurului din 1977 in zona orasului Zimnicea (locurile natale) care a fost aproape sters de pe fata pamantului. Am vazut case inghitite de pamant…si oamenii au uitat pana in martie anul urmator…
    Am vazut (si trait in familie) tragedii CUTREMURatoare, care au fost uitate dupa cativa ani…Ma uimesc de cat de impietrita este inima omeneasca…a mea, inainte de toate celelalte.

    soram,
    eu ma bucur sa citesc comentariile dvs. Ce mare necaz ca nu intotdeauna avem dreptate? Important este sa avem dispozitia de a primi si alte puncte de vedere si sa luam ce este bun de la ceilalti.

  15. @ Ioana:

    Pai daca frica de moarte devine, practic, permanenta, prin inmultirea catastrofelor si a primejdiilor… tot la pocainta cheama. Asta e clar Pronia lui Dumnezeu, ultima lui chemare de salvare catre omenire, inainte sa-i ingaduie pierzarea si robia.

    PS: Legat de Zimnicea, e un mit distrugerea orasului la cutremur… S-a intamplat atunci, de fapt, o ticalosie gigantica, sub alibi-ul cutremurului:

    http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Zimnicea-oras-model_0_42597000.html
    http://www.realitatea.net/orasul-zimnicea-a-fost-demolat-dupa-cutremurul-din-77_152791.html
    http://www.libertatea.ro/detalii/articol/dezastrul-de-la-zimnicea-minciuna-pentru-nea-nicu-304904.html

  16. admin,
    am citit si recitit de mai multe ori Cararea Imparatiei.
    Greu trebuie sa ii fie lui Dumnezeu sa cutremure pamantul ca sa luam noi aminte spre cele ceresti.
    Cu durere in suflet gandesc aproape dupa dupa fiecare Sfanta Liturghie ca Domnul Hristos S-a mai rastignit inca o data pentru noi, care am spurcat pamantul si intreaga creatie cu pacatele noastre.
    Sa fie asa cum ziceti dvs. – toti oamenii din frica de moarte sa ajunga la pocainta la care Domnul ne cheama.

    Referitor la cat s-a mintit dupa cutremurul din 1977, nu stiam – nu era nevoie de link-uri, credeam pt cuvantul dvs. 🙂
    Imi mintesc insa si acum pamantul brazdat de gropi, casele despicate sau scufundate pana la acoperis. In 4 martie anul acesta, chiar ma intrebam daca cineva isi mai aminteste de ce a fost atunci 🙁

  17. ioana
    iertati-ma,
    eu nu dreptatea mea caut,ci ADEVARUL!Dreptatea mea e frunza clatinata de vant.
    Ii multumesc lui Dumnezeu ca m-a facut sa inteleg,prin tot ceea ce am citit aici,si sunt convinsa ca nu va lasa pe nimeni sa zaca in intuneric,atata timp cat oamenii IL vor cauta pe Dumnezeu!!!
    Doamne ajuta!

  18. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Interviul saptamanii: PARINTELE IUSTIN (video) – CUVINTE TARI SI DUREROASE: “Ar trebui sa plangem, sa ne caim, sa vedem ca suntem la marginea prapastiei. Sa luam exemplu de la nenorocirile altora si sa ne indrepta
  19. Pingback: Război întru Cuvânt » PR. C-TIN MOISIU- Cuvant duhovnicesc profetic si vesnic actual despre cutremurul din noiembrie 1940: “Toata lumea se plange de greutatea vremu­rilor pe care le traim, dar nimeni nu vrea sa re­cunoasca si partea lui d
  20. admin
    multumesc pentru aceste articole publicate.
    Dumnezeu sa va rasplateasca pentru stradanie!
    Doamne ajuta!

  21. ( In legatura cu problema Ardealului )
    Doresc sa va supun atentiei acest film pe care sa-l postati pe site-ul dumneavoastra.
    Doamne ajuta!

    http://vremuriledepeurma.wordpress.com/2011/03/29/documentar-a-fost-odata-in-transilvania/

  22. @ balkanschi:

    Multumim! Sa apucam intai sa-l vizionam, daca reusim.

  23. Pingback: RUGACIUNE PENTRU PLOAIE. De ce s-a inchis cerul?
  24. Pingback: Seismologul George Purcaru PREVEDE STIINTIFIC UN CUTREMUR PUTERNIC IN 2012, IN ROMANIA
  25. Pingback: ”Va fi FOAMETE MARE in tara daca nu ploua!”/ HIDROELECTRICA aproape de declansarea STARII DE FORTA MAJORA - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  26. Pingback: Parintele Teofan de la Putna despre SECETA NOASTRA SUFLETEASCA si PARINTELE SOFIAN CEL MULT RODITOR -
  27. Pingback: Parintele Paisie Aghioritul: PACATUL ADUCE NENOROCIRI. “Cand lumea nu se pocaieste, ce ploaie sa dea Dumnezeu? Voi ati facut rugaciune ca sa ploua, sau nu va preocupa subiectul? Acum seceta e o incercare de la Dumnezeu” -
  28. Pingback: „Iata, a venit veselitoarea vreme a postului!” Indrumar pentru prima saptamana a Postului Mare de la SFANTUL NICOLAE VELIMIROVICI (+18 martie) -
  29. Pingback: Evanghelia eshatologica de la Luca, din prima zi a Postului Mare, foarte importanta mai ales pentru zilele noastre: “LUATI SEAMA SA NU FITI AMAGITI!” -
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate