CONFERINTA INTER-RELIGIOASA (SINCRETISTA) LA SOFIA, ORGANIZATA DE UN MASON DECLARAT, DE GRAD 33(!), CU PARTICIPARE PANORTODOXA/ Biserica Sarba il mai loveste o data cu calomnii pe Artemie/ Scade numarul de calugari din Muntele Athos?/ TINERII EUROPENI SI CRESTINISMUL/ Romania Juna si trista (Stiri religioase, 13 august 2011)

13-08-2011 14 minute Sublinieri

Biserica Ortodoxa Bulgara, foarte probabil la presiunea diabolica a cercurilor oculte mondiale, dupa ce a refuzat constant sa participe la orice fel de dialog ecumenist, acum pare ca recupereaza intens pe terenul… sincretismului antihristic.

BOR a fost reprezentata (in premiera la o asemenea intrunire) de IPS Teodosie al Tomisului

Astazi, mari preoti din aproximativ douazeci de tari vor ajunge la Sofia pentru a participa la conferinta internationala “Religia în serviciul omenirii”, organizata de catre organizatia bulgara Final Touch Consulting, în cooperare cu Biserica Ortodoxa Bulgara, Exarhatul Catolic Apostolic din Sofia, Biserica Armeana Apostolica si Ortodoxa, Biroul General al Muftiului Musulmanilor din Bulgaria, si cu Organizatia Evreilor din Bulgaria, Shalom.

Din respect pentru participantii musulmani, care onoreaza acum luna Ramadanului, ceremonia de deschidere va începe dupa apusul soarelui.

Dl. Nedkov, cu cativa ani în urma Standart a initiat demersurile de a se organiza o întâlnire intre liderii diferitelor comunitati religioase, in Bulgaria. Azi Sofia gazduieste o mare conferinta multi-religioasa. Care sunt asteptarile dumneavoastra in ceea ce priveste acest forum?

În trilogia “Semnul Bulgaresc” publicata de Standart m-am exprimat si am elaborat cu privire la faptul ca Bulgaria va fi locul unde, în cursul acestui secol, va începe procesul de realizare a pacii între diferitele religii. Sunt fericit ca ideile din acea fictiune devin reale. Noul mileniu a adus aceste probleme pe ordinea de zi. De secole, religiile au separat oamenii si i-au impins unul împotriva celuilalt în razboaie fratricide. În acest sens, actuala reuniune a liderilor religiosi poate da un start bun pentru reconsiderarea diferentelor religioase. Sensul fundamental al acestei intruniri este acela de a pune un inceput comunicarii intre aceste [religii] diverse.

Participantii la conferinta au declarat revistei Standart ca este important sa fie combatute infuziile de ura atât în interiorul cât si în afara lor?

– Este tipica asocierea intre fundamentalism si Islam, dar este profund incorecta. Orice religie care neaga existenta altor religii este fundamentalista. Este timpul sa începem sa vorbim deschis despre fundamentalismul crestin. Ce altceva au fost cruciadele, daca nu un exemplu clar de asa ceva? Ura este expresie a extremismului si nici o comunitate religioasa nu este imuna împotriva ei. Cred ca participantii la reuniune pot realiza foarte multe în cazul pasesc pe urmele modelului bulgar al coexistentei între diferitele comunitati etnice din tara. Bulgaria este o oaza minunata de toleranta religioasa în ciuda încercarilor constante ale anumitor figuri politice cu înclinatii naziste de a lovi in aceasta.

– Care este varianta cea mai optimista pentru dezvoltarea relatiilor dintre religii diferite?

– Ar fi bine daca Bulgaria devine o gazda la un forum permanent pentru un dialog între diferitele religii. Ceva de genul Comunitatilor Religioase Unite. Scenarii sunt scrise si Bulgariei i se potriveste a juca rolul de dramaturg sef în acest film, care trebuie sa aiba un final fericit. Lumea are nevoie de o singura credinta care sa fie exprimata de toate religiile care, sa nu uitam, au o singura sursa.

In perioada 3-4 august 2011, a avut loc Conferinta Interfaith privind “Religia in serviciul omenirii” in Sofia, Bulgaria. La ceremonia de deschidere au participat episcopi si clerici din Bisericile Ortodoxe din Constantinopol, Rusia, Georgia, Romania, Bulgaria, Cipru, Grecia si Biserica Apostolica Armeana, reprezentanti ai comunitatilor musulmane din Bulgaria, Turcia si comunitatilor evreiesti din Israel si Bulgaria.

S-a citit si un mesaj catre delegati trimis de catre Sanctitatea Sa, Patriarhul Ecumenic Bartolomeu. Mesajul Patriarhului bulgar Maxim a fost citit de catre Episcopul de Varna si Preslav Veliko-Chiril, unul dintre organizatorii Congresului. Ofiter al Secretariatului DECR (Patriarhia Moscovei) pentru afaceri externe, Diaconul Dimitrie Safonof, a citit mesajul Presedintelui Departamentului pentru Relatii Externe a Patriarhiei Moscovei, Mitropolitul Hilarion Hilarion. Salutari scurte au fost trimise de catre muftiul Bulgariei Mustafa Hanja Alice si rabinul-sef din Tel Aviv, Meir Lau Yisrael.

A doua zi a Congresului, Mitropolitul de Varna si Preslav Kyrill Velika Village au tinut un discurs in care au subliniat in special necesitatea predarii culturii religioase in scolile bulgare, pentru a mentine pacea religioasa si etnica a tarii. Diaconul Demetrios Safonof a subliniat in prezentarea sa importanta pe care o acorda Biserica Ortodoxa Rusa dialogului interconfesional si cerintelor de dezvoltare. In discursul sau, Episcopul Panteleimon de Xanthi al Bisericii Ortodoxe din Grecia a subliniat importanta coexistentei pasnice a popoarelor si culturilor diferite, precum si rolul esential al religiei.

De asemenea, au mai fost prelegeri tinute de Mitropolitul Panteleimon de Xanthi al Bisericii Ortodoxe din Grecia, Episcopul de Neapolis Porfir al Bisericii Ortodoxe Cipriote, Arhiepiscopul Teodosie al Bisericii Ortodoxe Romane, Antim, Arhiepiscop al al Bisericii Bulgare, Arhiepiscop reprezentant Ampgkar al Bisericii Apostolice Armene din Bulgaria.

Au vorbit, de asemenea, reprezentantii comunitatii islamice din Rusia, Bulgaria, Turcia si Croatia. In comunicatul final al Conferintei a declarat: “Impreuna dorim sa trimitem apelul nostru tuturor oamenilor: sa arate rabdare, intelegere, respect si pace.” Potrivit deciziei de delegati, urmatoarea Conferinta Interfaith va avea loc la inceputul lunii octombrie 2012, in orasul bulgar Varna.

NOTA:

Inseram aici, drept note suficient de cuprinzatoare si de consonante cu atitudinea noastra, comentariile primite de la surorile noastre Daniela si Mirela, carora le multumim:

Legat de primul articol, ce-ar mai fi de adaugat, pentru lamurirea celor care, eventual, inca nu sunt lamuriti, este ca acest Dimitar Nedkov este mason declarat.

“Dimitar Nedkov was initiated into one of the first Bulgarian Blue Lodges shortly after the fall of Communism in Eastern Europe in the early 1990s. He is an active participant in the restoration of Freemasonry in Bulgaria and has served as Grand Chaplain of the Grand Lodge of Bulgaria. Nedkov is a Mason 33 Degree (the highest), co-founder of the Supreme Council, 33C of the Ancient and Accepted Scottish Rite, member of the International Academy of the Illuminati in Rome, former Grand Orator of the Grand Lodge of the Ancient, Free and Accepted Masons in Bulgaria.”

Se poate vedea mai mult aici:
http://www.novinite.com/view_news.php?id=116579

Deci acest Dimitar Nedkov este francmason de cel mai inalt grad (gradul 33), membru al Academiei Iluminatti din Roma, autor al unor carti precum “Intoarcerea francmasonilor in Bulgaria” si “Al treilea mileniu al francmasoneriei”.

http://www.conspiracyarchive.com/Blog/?p=3786

Iata ce spune si ciudata agentie Final touch konsultinng, organizatoarea conferintei internationale “Religia în serviciul omenirii”, scotandu-ne ochii cu masinile ei de lux si cu bodyguarzii ei, despre sine:

http://bgfinaltouchkonsulting.com/en/sample-page/

Deci, ceea ce a declarat pe fata acest Dimitar Nedkov, fara nici o perdea, este, de fapt, scopul acestui soi de intalniri si conferinte:

“Lumea are nevoie de o singura credinta care sa fie exprimata de toate religiile care, sa nu uitam, au o singura sursa”, spune acesta!

Adica ciorba sincretista antihristica!

Pe de alta parte, intr-un limbaj si o abordare de-acum cunoscute, Nedkov nu se sfieste sa atace crestinismul vorbind despre asa-zisul “fundamentalism crestin”, aducand ca exemplu cruciadele, ceea ce pentru noi ortodocsii ar trebui sa fie inacceptabil, atat ca abordare cat mai ales ca si concluzie! Si ar fi suficient pentru a intoarce spatele unei asemenea intruniri.

Nu discursul acestui mason uimeste si scandalizeaza (nu avem sa ne aspteptam la nimic bun din partea lor, stim deja), ci prezenta reprezentantilor unor importante Biserici Ortodoxe (printre care si a noastra), acolo, in aceste conditii!

Scopul discutiilor nu mai transpare doar, nu se ghiceste, ci este mai clar ca oricand, declarat pe fata! Ce sa mai caute, deci, reprezentantii Bisericii Ortodoxe acolo?

Cand masonii spun fara sfiala ce urmaresc, oare sa nu fie clar in mintea ierarhilor care accepta participarea la asemenea intruniri, faptul ca nu este vorba de simple dialoguri nevinovate, ci se paregateste chiar lepadarea de Hristos, la care si ei lucreaza cu sarg prin simpla lor prezenta? Oare inca nu este limpede ca simpla participare la asememea intruniri inseamna o concesie, o cadere ce nu va ramane fara consecinte? Sa nu fie informati ei, oare, cine sta in spatele acestor manifestari? Parca nu-mi vine sa cred! Ma tem ca nu este vorba doar de o cumplita lipsa de discernamant…

Sa punem insa gandul bun si sa ne rugam cu durere si cu staruinta pentru intreaga Biserica Orodoxa si pentru ierarhii Bisericii noastre, supusi la presiuni greu de conceput pentru noi, cei aflati departe de “prima linie” a frontului… Maica Domnului, nu ne lasa!

Legaturi:

Rezumat si comentariu: In comunicat, Sinodul tine sa precizeze faptul ca vizita ”monahului” Artemie nu are binecuvantarea Bisericii. De asemenea, se aduce aminte de caterisirea episcopului si de faptul ca ar fi implicat intr-un proces civil pentru acuzele de ordin financiar care i s-au adus. Limbajul este dur, episcopul Artemie fiind acuzat ca ar fi ”inselat” si ”lider al unei parasinagogi”, ”o comunitate ilegala ce nu este recunoscuta de Biserica”, si ca ar urmari sa creeze o schisma in interiorul Bisericii Sarbesti. Vizita in SUA ar servi aceluiasi scop de a crea schisma, crede Sinodul sarbesc (sau, in fine, autorul comunicatului).

Ceea ce e socant in comunicat este ca se depaseste orice limita a bunului simt, Artemie fiind acuzat ca ar fi omul americanilor, favorit al lui Madeleine Albright si al lui Holbrooke, asadar ar fi un tradator al Serbiei... Cand, de fapt, episcopul a fost inlaturat tocmai pentru ca devenise deja intolerabil pentru interesele euroatlantice din zona! (Am scris, pe aceasta tema, AICI si AICI).

Episcopul Artemie mai este acuzat ca ar aborda false probleme, cum ar fi prigoana din Biserica Serbiei si eventuala uniatie, precum si problema ereziei unor episcopi cheie. Desigur, ce poate sustine autorul comunicatului decat ca aceste probleme sunt false, indeosebi problema prigoanei in cazul Artemie? In fine, comunicatul contine o lunga digresiune in care respinge, pe un ton dur, aceste acuzatii.

In continuare, se precizeaza ca ”toate patriarhiile ortodoxe si bisericile autocefale au emis comunicate oficiale in care au recunoscut caterisirea episcopului Artemie”. De fapt, aceasta afirmatie este greu de verificat, deoarece in mod public nu s-au pronuntat decat cateva patriarhii. De pilda, nu se stie daca Patriarhia Romana a recunoscut sau nu caterisirea. In plus, unii episcopi, cum ar fi IPS Serafim de Pireu, pastreaza comuniunea cu Artemie, ca si unele manastiri, cum ar fi Man. Sf. Sava.

De fapt, comunicatul emis in numele Sinodului este destinat comunitatilor vizitate de Artemie, avand scopul de a il delegitima pe episcop si de a ii indeparta pe eventualii sai sustinatori. Tonul mai mult decat polemic (calomniator de-a dreptul, dar nu putea fi altfel, de vreme ce insusi Patriarhul Irineu foloseste un limbaj asemanator) arata mai degraba slabiciunea Patriarhiei Serbiei, care se simte in nesiguranta vazand ca Artemie ”calugarul” are inca libertate de miscare si, probabil, o popularitate care o pune in criza.

  • Doxologia:

Distrugerea tezaurului religios ortodox din Kosovo continuă

Lumea întreagă în general și Patriarhia Moscovei în special sunt preocupate de continua distrugere a Bisericilor ortodoxe în Kosovo. Declarația Departamentului Sinodal pentru Relațiile externe ale Bisericii Ruse, publicată pe site-ul acestuia, arată o nouă distrugere a unui locaș de cult, Biserica Tăierea Capului Sf. Ioan Botezătorul din satul Samodraza, furtul acoperișului unuei străvechi biserici a Maicii Domnului din Ljevska – Prizren, continuarea ilegală a construcției uni drum pe lângă Mănăstirea Lociste, printr-un cimitir sârb care datează de secole.

Departamentul pentru Relații Externe al Patriarhie Ruse crede că toate aceste incidente și altele de acest fel discreditează abilitatea poliției din Kosovo de a controla efectiv tezaurul cultural sârb în teritoriu.

Kosovo, care și-a proclamat unilateral independența în 17 februarie 2008, este un teritoriul locuit în majoritate de albanezi, dar este inima culturală și istorică a Serbiei, având sute de biserici și mănăstiri care definesc identitatea religioasă și națională a Serbiei. Aceste monumente inestimabile pentru tezaurul umanității sunt distruse în mod sistematic sau lăsate pradă distrugerii de către autoritățile autoproclamate din Pristina.

Traducerea și adaptarea: Pr. Ioan Valentin Istrati

Sursa: http://www.interfax-religion.com

Recensământ în Sfântul Munte Athos

Conform rezultatelor recensământului realizat între 10 și 24 mai 2011 de Agenția Elenă de Statistică, numărul de locuitori ai Muntelui Athos se ridică la 1830, adică o densitate de 5,45 locuitori la kilometrul pătrat. În 2001 existau 2262 de viețuitori în Sfântul Munte.

Guvernatorul civil al Muntelui Athos, Aristide Kasmiroglou, a declarat că trebuie să așteptăm rezultatele finale ale recensământului pentru a ne pronunța despre diminuarea efectivă a numărului locuitorilor muntelui. El a spus că în recensămintele anterioare, lucrătorii sezonieri au fost trecuți ca și locuitori rezidenți, ceea ce ar explica scăderea accentuată a numărului viețuitorilor.

Din site-ul http://agioritikesmnimes.pblogs.gr, aflăm amănunte interesante despre locuitorii Sfântului Munte în cursul secolelor anterioare. Astfel, în 1900, 7432 de călugări trăiau în Muntele Athos. Dintre ei, 3276 erau greci, 3496 erau ruși, 307 bulgari, 286 români, 51 georgieni și 15 sârbi.

Traducerea și adaptarea: Pr. Ioan Valentin Istrati

Sursa : http://amen.gr

Prinţul Charles ajută mănăstirile din Muntele Athos

Mănăstirea sârbească Hilandar, din Muntele Athos, a organizat joi, 28 iulie, la Londra, o recepţie cu scopul de a strânge fonduri pentru achiziţionarea unor echipamente de laborator, având rolul de a conserva vechile manuscrise, o comoară nepretuiţă a mănăstirii.

Printre cei 100 de invitaţi din Marea Britanie si Europa, s-a aflat şi Prinţul Charles, duce de Wales. Președintele Fundaţiei Mănăstirii Hilandar, d-l Milinots Radic, a vorbit despre sprijinul acordat mănăstiri de către prinţul Charles: “Am organizat, de asemenea, alte două evenimente de caritate la Londra, unde am primit fonduri pentru reabilitarea echipamentelor de panificaţie şi biblioteca mănăstirii. Este adevărat că prinţul Charles şi tatăl său, Ducele de Edinburgh, membri de onoare ai Fundaţiei “Prietenii Muntelui Athos”, din Regatul Unit, vizitează în mod frecvent Sfântul Munte Athos, contribuind activ la realizarea mai multor proiecte”, a  adăugat acesta.

Stareţul Mănăstirii Hilandar, Arhimandritul Metodie, a spus că prinţul de Wales este interesat săajute la reabilitarea mănăstirii, deoarece guvernele Serbiei şi cel elen nu pot oferi niciun sprijin din cauza crizei economice.

Prințul Charles a ajutat în mai multe rânduri Mănăstirea Hilandar, mai ales după incendiul și distrugerile de la această mănăstire din 4 martie 2004. De asemenea, moștenitorul tronului Marii Britanii este un pelerin constant la Mănăstirea Vatopedi și la Schitul Colciu, acolo unde a trăit Părintele Dionisie Ignat, un mare duhovnic al neamului românesc.

Traducerea si adaptarea: Andrei Andronic

Sursa: www.romfeea.gr/

Reorganizarea Bisericii Ortodoxe Ruse

După Sinodul Bisericii Ortodoxe Ruse din februarie 2011, Patriarhia Moscovei s-a angajat pe calea reorganizării, împărțind marile sale eparhii și creând altele noi pe teritoriul ei canonic. Într-un articol publicat pe site-ul oficial al Bisericii Ruse, Vladimir Legoida, președintele Departamentului Sinodal pentru informație, din cadrul Bisericii Ortodoxe Ruse, vorbește despre principiul și sensul acestei diviziuni a eparhiilor. Propovăduirea Evangheliei de către Biserică trebuie însoțită de grija pentru credincioși, spune Patriarhul Kirill. Există numeroase dificultăți în acest proces de misiune. Sistemul actual de organizare eclesială, a apărut în timpul perioadei sinodale a Bisericii Ruse (sec. XVII) și a supraviețuit regimului sovietic. Este unul cu eparhii enorme și care pune deosebite probleme de jurisdicție. Fără schimbarea acestui sistem, numeroasele probleme de acest fel nu pot fi rezolvate. În acest sens, cel mai important lucru este ca episcopul, căruia i-a fost dată puterea în Biserică, să fie cât mai aproape de preoți și de credincioși. Legoida remarcă faptul că unele eparii ale Bisericii ruse „sunt mai mari decât unele Biserici locale, și are ca și consecință absența contactului direct între episcopi și preoții de parohie”. Astfel, Eparhia Caucazului de Nord cuprindea mai mute state distincte, iar în Extremul Orient existau sute sau chiar mii de km între două Biserici.

Traducerea și adaptarea: Pr. Ioan Valentin Istrati

Sursa: Patriarchia.ru

Sondaj european despre relația Bisericii cu tinerii

Cotidianul francez de expresie creștină „La Croix” a comandat un sondaj în principalele țări ale Europei pentru a analiza relația Bisericii cu tinerii și strategiile care trebuie luate pentru a aduce tinerii în Biserică. Sondajul a fost realizat pe eșantioane reprezentative din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie și a constat din mai multe întrebări la care au răspuns tinerii între 18 și 35 de ani.

La întrebarea: „Credeți că creștinii din ziua de astăzi sunt: vizibili în mod suficient, insuficient sau așa cum trebuie”, 61% dintre cei chestionați au răspuns că sunt suficient de vizibili, însă proporția celor care cred că nu sunt suficient de prezenți în societate este mai mare decât cei care pretind că creștinii sunt prea vizibili.

Ceea ce este îngrijorător pentru situația tinerilor în Bisericile creștine este că o proporție majoritară dintre ei pretinde că Biserica nu comunică bine cu tânăra generație. Astfel, în Franța 79% dintre tineri au avut această opinie, pe când în Italia doar 30 % cred în ea. Acest lucru dovedește diferența absolută de viziune dintre tinerii majoritar catolici și cei majoritar protestanți. Per total, 68 % dintre cei întrebați au vorbit de slaba comunicare a Bisericii cu tinerii. Este necesară implementarea unor programe creștine care să faciliteze lucrarea tinerilor în Biserică și adevărata trăire a credinței.

O altă întrebare a fost: ”Credeți că valorile creștine sunt întotdeauna de actualitate?” Ansambul respondenților a răspuns că Da în proporție de 50%, cu diferențe între Franța (41%) și Marea Britanie (60%).

O întrebare de mare importanță pentru sociologii creștini a fost: „Care credeți că sunt prioritățile Bisericilor creștine în secolul XXI?”. Răspunsurile au fost: acțiuni pentru pace în lume (între 35% Anglia și 56 % -Franța), lupta împotriva sărăciei locale (46% total, 36% Anglia, 63% – Spania), să fie prezente în momentele cheie ale vieții (31% total, Germania 24%, Anglia 50%), să acționeze pentru mai multă dreptate (28% total, 10% Anglia, 49% Germania), să aducă lumii mesajul lui Hristos (16% total).

Rezultatele complete ale sondajului european pot fi accesate pe pagina: http://www.ifop.com/media/poll/1590-1-study_file.pdf

Traducerea și adaptarea: Pr. Ioan Valentin Istrati

Sursa: http://www.la-croix.com/

Fotografie a sondajului similar de anul trecut. Se observa ca in 2010 dialogul inter-religios era in fruntea valorilor pozitive ale crestinismului.

Nota noastra:

Cateva precizari se impun: titlul articolului despre sondajul adresat tinerilor este gresit din doua puncte de vedere. Intai, ca nu este vorba in sondaj despre Biserica (anume, Biserica Ortodoxa, singura si una) ci despre diferitele confesiuni crestine din zona Europei Occidentale. Apoi, chiar autorii cercetarii au intitulat studiul ”Tinerii europeni si crestinismul”, deci nu tinerii europeni si ”biserica” sau ”bisericile”.

Desi pare o chichita, este important, deoarece tema relatiei tineri-crestinism nu este nicidecum egala cu relatia tineri-confesiuni institutionale si cu atat mai mult nu este legata de tema tineri europeni – Biserica (Ortodoxa). De altfel confuzia crestinism (in sens larg), Biserica, biserici (in sens de confesiuni) persista in tot restul articolului.

O confuzie mai face autorul si cu privire la Franta care este orice, numai tara protestanta nu. Procentul mare de nemultumiti fata de ”biserica” se explica prin secularismul societatii franceze, problema istorica notorie, nu prin protestantismul minoritar. De altfel, si Spania, majoritar catolica, are aceeasi problema de ”nemultumire”.

Raspunsurile la intrebarea legata de prioritatile ”bisericilor” arata cat de umanist-secular este receptat crestinismul de tinerii europeni. Culmea, tinerii britanici (deci cei care apartin majoritar unei confesiuni protestante – anglicanismul) sunt cei mai numerosi (dar proportia e oricum mica prin raport la total, de doar 23%) in a raspunde ca prioritatea ar fi de a face cunoscut ”mesajul” lui Hristos. Sigur, e de vazut ce se intelege prin ”mesajul lui Hristos”…

O alta intrebare interesanta, care nu este mentionata in articolul de pe Doxologia, se refera la care valori crestine cred tinerii europeni ca ar fi pozitive: daca pe primul loc ar fi lupta impotriva saraciei (41%), pe locul al doilea este dialogul inter-religios (38%), cel mai numeros grup din esantion fiind cel format din tinerii francezi. 37% dintre tineri cred ca familia si educatia sunt importante, grupul cel mai numeros fiind format din italieni. Doar 14% din tineri cred ca aceste valori sunt cele bioetice (14%), care tin, asadar, de protectia vietii. Pe aceasta tema tinerii germani par a fi cei mai sensibili. Exista un mic procent de 3% care cred ca valoarea pozitiva a crestinismului ar consta in… constructia europeana.

Pe 15 august, în ziua hramului, Mănăstirea Putna va găzdui întâlnirea studenţilor români de pretutindeni, o reuniune care marchează împlinirea a 140 de ani de la Marea Serbare de la Putna şi de la Primul Congres al Studenţilor Români de Pretutindeni, informează „Ziarul Lumina”.

Pelerinajul de la Putna, din 15 august, este organizat de Liga Studenţilor Români din Străinătate (LSRS), cu sprijinul marilor organizaţii studenţeşti şi de tineret din România. De altfel, începând de astăzi şi până duminică, tinerii români din toată ţara şi de peste hotare se reunesc mai întâi la Bucureşti, în cadrul Forumului România Jună, unde vor dezbate direcţiile de dezvoltare a României. Potrivit organizatorilor, deşi vizează problematici complexe şi esenţiale pentru dezvoltarea durabilă a ţării, evenimentul România Jună nu urmăreşte scopuri politice, ci doreşte doar transmiterea unui mesaj de responsabilizare civică către toţi tinerii români. Prin acest demers, LSRS încearcă să asigure un cadru liber de dezbatere pentru toţi cei care doresc să participe la conturarea unor direcţii viabile pentru România anilor 2030. ‘În perioada 12-14 august se vor reuni la Bucureşti peste 100 de specialişti, împărţiţi pe 11 domenii de expertiză. Împreună, aceşti tineri, cu o înaltă calificare academică şi experienţă profesională, vor discuta câteva dintre priorităţile posibile de dezvoltare pentru România şi le vor sintetiza în ‘Programul România Jună’, document ce va fi prezentat în variantă iniţială pe 15 august şi apoi va fi supus unei largi dezbateri publice, la care vor putea participa toţi tinerii români. LSRS mulţumeşte Bisericii Ortodoxe Române pentru sprijinul manifestat în organizarea evenimentului ‘România Jună’ pe 15 august, la Putna’, a declarat Sebastian Burduja, preşedintele Ligii Studenţilor Români din Străinătate.

Forumul România Jună include dezbateri, discursuri şi propuneri, în cadrul unor grupuri de expertiză, pe domeniile: cultură, democraţie şi justiţie, economie, educaţie, energie şi mediu, identitate naţională, relaţii internaţionale şi securitate naţională, sănătate, solidaritate socială, tehnologie şi anteprenoriat. După încheierea Forumului România Jună de la Bucureşti, tinerii vor putea participa la evenimentul de la Putna, din 15 august, unde sunt aşteptaţi studenţi români din întreaga lume, indiferent de etnie sau confesiune religioasă.

15 august 1871 – primul congres al studenţilor români de pretutindeni

În urmă cu 140 de ani, pe 15 august 1871, la Mănăstirea Putna s-au adunat peste 3.000 de tineri români din toate provinciile româneşti, în frunte cu Mihai Eminescu, Ioan Slavici, Mihail Kogălniceanu, Ciprian Porumbescu, A. D. Xenopol, G. Dem. Teodorescu, Grigore Tocilescu, Dimitrie Gusti, Epaminonda Bucevschi şi alte mari personalităţi ale vremii, la ‘serbarea întru memoria’ marelui Voievod Ştefan cel Mare, dar şi din dorinţa de a defini noi direcţii pentru ţară. Momentul Putna 1871 a constituit, potrivit istoricilor, ocazia perfectă de solidarizare a acelei generaţii de tineri în jurul unor valori şi obiective comune. ‘La 140 de ani de la un moment istoric important, este bine să ne amintim că ceea ce ne uneşte este mult mai important decât ceea ce ne separă. LSRS transmite, prin România Jună, un apel la unitate şi responsabilitate a generaţiei noastre, care poate să-şi asume construcţia propriului viitor, un viitor democratic, meritocratic şi decent’, se arată într-un comunicat de presă al LSRS.

În fiecare an, pe 15 august, de hramul Adormirii Maicii Domnului, la Mănăstirea Putna are loc unul dintre cele mai mari pelerinaje, aici fiind aşteptaţi pentru a se ruga şi a primi binecuvântare românii de pretutindeni.  Amploarea şi vechimea manifestărilor legate de hramul Mănăstirii Putna au fost subliniate de Mihai Eminescu încă de acum 140 de ani, poetul definind Mănăstirea Putna ca un ‘Ierusalim al Neamului românesc’, iar mormântul lui Ştefan cel Mare ca pe un ‘altar al credinţei strămoşeşti‘. ‘Întâlnirea studenţilor români de la Putna a avut loc tot de hramul mănăstirii, pe 15 august 1871. S-au ridicat un arc de triumf şi un ‘portic festiv’, după planul pictorului Epaminonda Bucevschi, împodobite cu steaguri tricolore. În seara premergătoare hramului, ‘de-abia preoţii intrase în altar, de-abia se începuse sfintele ceremonii, când, la pomenirea numelui neuitatului erou, clopotele se clatină, salve de tunuri vuiesc pe vârfurile munţilor’.

Duminică, 15 august, la ora 8 dimineaţa, ‘trei rânduri de salve succesive anunţă adunarea oaspeţilor în porticul festiv’. Ioan Slavici deschide oficial serbarea în faţa unei mulţimi de peste 3.000 de oameni, care a asistat cu evlavie la slujbă. Liturghia a fost încheiată de cuvântul stareţului de atunci, Arcadie Ciupercovici, viitor mitropolit al Bucovinei. A urmat sfinţirea darurilor ce aveau să fie depuse la mormântul Sfântului Ştefan cel Mare, între care şi urna de argint cu pământ din toate provinciile româneşti, păstrată până astăzi în muzeul mănăstirii. După Primul Război Mondial, o parte din acest pământ va fi presărat pe locurile bătăliilor care au dus la Marea Unire’, arată, într-o evocare a evenimentului 15 august 1871, monahul Timotei Tiron.

Nota noastra:

Initiativa LSRS de a merge pe linia traditiei Romaniei June a fost atacata acerb de zelotii umanisti de la ASUR si de alti scribi care nu pot dormi de grija extremismului parintelui Cleopa sau parintelui Staniloae. Studentii au fost atacati, de asemenea, de alte organizatii ale celor ce studiaza in strainatate, pe motiv de ”opinii bigote impregnate de nationalism”. Mai rar o asemenea deversare de rea-credinta si fanatism secularist, anti-national si feroce anti-crestin.

Motivul deversarii de ura?

Simplu. Pana acum, conceptul de ONG era echivalent cu asociatii umaniste, seculariste, cu ASUR, Liga Europa, Pro-Democratia si tot atatea organizatii care sunt conectate la banii europeni si nationali si care fac figuratie de reprezentanti indispensabili, unici si necesari ai democratiei si progresului, lucru care ii indrituie sa scuipe seminte in fata poporului, invatandu-l cum sa traiasca, ce sa gandeasca si cum sa stea frumos la masa slugilor Uniunii Europene.

Iata ca a intervenit in peisaj Romania Juna si LSRS, ONG cu vagi referinte nationale si crestine. Concurenta subita, dublata si de o oarecare concurenta de mesaj, nu putea decat sa duca la turbare ONG-urile laice. Totusi, Romania Juna a avut ceva succes, daca a reusit sa fie finantata din niscai bani de la buget si sa fie patronata de BNR.

Dar tocmai aici intervine si problema reala cu LSRS si Romania Juna.

Daca acestia sunt tinerele sperante, cei care il asculta (cu veneratie?) pe gurul finantelor romanesti, nimeni altul decat trilateralul Mugur Isarescu, atunci ne-am cam lamurit. Si ne lamurim definitiv cand citim reactia LRS la atacurile ignobile ale secularistilor inspumati:

LSRS a publicat pe site-ul propriu un comunicat prin care “doreste sa clarifice, in beneficiul membrilor sai si in fata opiniei publice, o serie de aspecte privitoare la organizarea evenimentului Romania Juna”.

“Liga a fost, este si va ramane o organizatie apolitica si echidistanta, in conformitate cu Statutul sau juridic. Liga garanteaza aceleasi drepturi pentru toti membri sai, ‘indiferent de etnie, religie, sex, apartenenta politica sau orientare sexuala(Statutul LSRS). LSRS condamna ferm orice manifestari cu caracter extremist sau nedemocratic, promovand intotdeauna idealul unei Romanii prospere, decente si democratice, o Romanie care sa garanteze drepturi egale pentru toti cetatenii ei”, sustine LSRS.

Potrivit comunicatului, “LSRS regreta preluarea unor texte aflate inca in lucru de pe paginile site-ului www.romania-juna.eu. Acele citate nu apartin LSRS, nici membrilor sai. Scoase din contextul unor propuneri initiale de posibile agende de discutii, acele texte au dat nastere la anumite interpretari eronate. LSRS se delimiteaza de orice pozitii nationaliste sau discriminatorii si a dispus completarea si/sau editarea imediata a acelor texte care puteau denatura caracterul democratic, transparent si deschis al evenimentului Romania Juna”.

Citatele erau inclusiv din parintii Cleopa si Staniloae, asa cum am precizat mai sus. Reactia LRS este cu totul lipsita de demnitate si frizeaza lepadarea, avand in vedere ca atacurile erau cu totul nejustificate, din orice punct de vedere ar fi fost analizate respectivele paragrafe. Am aratat acest lucru aici: RINOCERII GANDIRII: cum au ajuns parintii Ilie Cleopa si Dumitru Staniloae exponentii ”extremismului nedemocratic” si ”atroce”

Trista Romanie Juna…


***


Alte legaturi si referinte pe tema “ecumenismului” inter-religios antihristic, care, sub conducerea masoneriei, pune la cale “unirea in diversitate a religiilor“:

****

*


Categorii

Biserica Ortodoxa Bulgara, Ecumenism, Episcopul Artemie, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Ierarhi romani, Ierarhi sarbi, IPS Teodosie Petrescu, Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Pagini Ortodoxe, Patriarhul Irineu al Serbiei, Patriarhul Kirill

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

25 Commentarii la “CONFERINTA INTER-RELIGIOASA (SINCRETISTA) LA SOFIA, ORGANIZATA DE UN MASON DECLARAT, DE GRAD 33(!), CU PARTICIPARE PANORTODOXA/ Biserica Sarba il mai loveste o data cu calomnii pe Artemie/ Scade numarul de calugari din Muntele Athos?/ TINERII EUROPENI SI CRESTINISMUL/ Romania Juna si trista (Stiri religioase, 13 august 2011)

  1. Din ce in ce mai ‘bine’!
    Bulgarii – care-i apreciam – pentru verticalitate…
    Rugatorii athoniti care se imputineaza…
    Ni se pregateste demult ‘ceva’! Au inaintat pas cu pas…precum felinele din jungla! Cu pasi mici, dar siguri! Acum, fac salt mortal direct pe victima!
    Iar noi (unii…)INCA dormim si ni se pare ca-i un cosmar trecator din care te trezesti!
    Stiti ce ma enerveaza?! Au mizat pe slabiciuni, pe ‘tare'(le) cretinilor, i-a prins cu indolenta, indiferenta (de cele sfinte), cu lacomia, cu materialismul…si, dupa ce i-a deprins imbuibarea, i-a lovit imediat si lenevirea ‘mergand’ DOAR in virtutea inertiei! Nu mai exista vlaga si nici dorinta de schimbare! Progeniturile majoritatii vorbesc ‘de la sine’ cine le sunt parintii…

  2. Legat de primul articol, ce-ar mai fi de adaugat, pentru lamurirea celor care, eventual, inca nu sunt lamuriti, este ca acest Dimitar Nedkov este mason declarat.

    “Dimitar Nedkov was initiated into one of the first Bulgarian Blue Lodges shortly after the fall of Communism in Eastern Europe in the early 1990s. He is an active participant in the restoration of Freemasonry in Bulgaria and has served as Grand Chaplain of the Grand Lodge of Bulgaria. Nedkov is a Mason 33 Degree (the highest), co-founder of the Supreme Council, 33C of the Ancient and Accepted Scottish Rite, member of the International Academy of the Illuminati in Rome, former Grand Orator of the Grand Lodge of the Ancient, Free and Accepted Masons in Bulgaria.”
    Se poate vedea mai mult aici:
    http://www.novinite.com/view_news.php?id=116579

    Iata ce spune si ciudata agentie Final touch konsultinng, organizatoarea conferintei internationale “Religia în serviciul omenirii”, scotandu-ne ochii cu masinile ei de lux si cu bodyguarzii ei, despre sine:
    http://bgfinaltouchkonsulting.com/en/sample-page/

    Deci, ceea ce a declarat pe fata acest Dimitar Nedkov, fara nici o perdea, este, de fapt, scopul acestui soi de intalniri si conferinte:

    “Lumea are nevoie de o singura credinta care sa fie exprimata de toate religiile care, sa nu uitam, au o singura sursa.”, spune acesta!
    Adica ciorba sincretista antihristica!
    Pe de alta parte, intr-un limbaj si o abordare de-acum cunoscute, Nedkov nu se sfieste sa atace crestinismul vorbind despre asa-zisul “fundamentalism crestin”, aducand ca exemplu cruciadele, ceea ce pentru noi ortodocsii ar trebui sa fie inacceptabil, atat ca abordare cat mai ales ca si concluzie! si ar fi suficient pentru a intoarce spatele unei asemenea intruniri.
    Nu discursul acestui mason uimeste si scandalizeaza(nu avem sa ne aspteptam la nimic bun din partea lor, stim deja), ci prezenta reprezentantilor unor importante Biserici Ortodoxe (printre care si a noastra), acolo, in aceste conditii!
    Scopul discutiilor nu mai transpare doar, nu se ghiceste, ci este mai clar ca oricand, declarat pe fata! Ce sa mai caute, deci, reprezentantii Bisericii Ortodoxe acolo?
    Cand masonii spun fara sfiala ce urmaresc, oare sa nu fie clar in mintea ierarhilor care accepta participarea la asemenea intruniri, faptul ca nu este vorba de simple dialoguri nevinovate, ci se paregateste chiar lepadarea de Hristos, la care si ei lucreaza cu sarg prin simpla lor prezenta? Oare inca nu este limpede ca simpla participare la asememea intruniri inseamna o concesie, o cadere ce nu va ramane fara consecinte? Sa nu fie informati ei, oare, cine sta in spatele acestor manifestari? Parca nu-mi vine sa cred!
    Ma tem ca nu este vorba doar de o cumplita lipsa de discernamat…

  3. @ daniela:

    Draga sora, ne ingadui sa introducem comentariul tau in cuprinsul articolului? Iti multumim foarte mult!

  4. Referitor la conferinta sincretista din Bulgaria, citez:

    Dl. Nedkov, cu cativa ani în urma Standart a initiat demersurile de a se organiza o întâlnire intre liderii diferitelor comunitati religioase, in Bulgaria. Azi Sofia gazduieste o mare conferinta multi-religioasa.

    Acest Dimitar Nedkov, care a initiat aceste demersuri si care declara ce declara in interviul de mai sus, am aflat cautand putin despre el, caci ma intrebam cine mai este si domnul acesta care debiteaza acele aberatii sincretiste, si ce aflu… ca este francmason de cel mai inalt grad (gradul 33), membru al Academiei Iluminatti din Roma, autor al unor carti precum “Intoarcerea francmasonilor in Bulgaria” si “Al treilea mileniu al francmasoneriei”.

    http://www.conspiracyarchive.com/Blog/?p=3786

    http://204.3.136.66/web/journal-files/Issues/oct03/nedkovbio.jpg

    Asadar, iata cine sta in spatele acestor intiative de organizarea a conferintelor ecumeniste sincretiste… In Bulgaria, el este cunoscut ca fiind mason, asadar se pune intrebarea, de ce au ascultat capii Bisericii Ortodoxe de indemnul unui cunoscut mason, autor de carti care promoveaza francmasoneria…

  5. Teoria lui Nedkov pare ca se contrazice pe sine. Astfel el afirma ca:
    “Orice religie care neaga existenta altor religii este fundamentalista.”
    De aici se intelege ca trebuie sa admitem existenta mai multor religii, si ca in momentul in care una din religii neaga existenta celorlalte trebuie exclusa si identificata ca fiind fundamentalista.

    Si in continuare el mai spune:
    “Lumea are nevoie de o singura credinta care sa fie exprimata de toate religiile care, sa nu uitam, au o singura sursa.”
    Pai daca admitem existenta mai multor religii, de ce mai este nevoie de o singura credinta, oare prin unicitatea ei nu devine ea insasi fundamentalista?

    Dupa cum vor ei sa sugereze se incearca sa se gaseasca un numitor comun pentru toate religiile, ca si cum la ferma animalelor am putea sa gasim la toti cate patru picioare, si i-am pune pe toti sa zica: “bee” …

    Dar trecand de la gluma la un exemplu concret, am avut ocazia sa stau de vorba cu o persoana, catolica, cu orientare spre ecumenism, care incerca sa ma castige, enumerandu-mi cativa din termenii numitorului comun, pe care incearca sa-i gaseasca adeptii miscarii.

    Astfel mi-a spus ca avem aceeasi Evanghelie, acelasi cuvant… (Biblia, care, de fapt, ca sa fie “aceiasi” a trebuit sa fie tradusa intr-o editie speciala si numita “Traducerea Ecumenica a Bibliei”). Aici a trebuit sa precizez ca totusi ortodocsi, catolicii si protestantii nu citesc aceiasi Biblie, si ca noi nu putem sa ne reducem doar la atat, inlaturand Sfanta Traditie. S-a mers insa mai departe spunandu-mi-se ca avem acelasi Cuvant, ca Hristos este acelasi. Aici n-am avut ce sa-i raspund decat ca nu-L vedem pe Dumnezeu la fel. In momentul in care in Crez apare “filioque”, Dumnezeul nostru inchinat in Treime este marturisit diferit.

    Ei si asa cate nu se pot gasi… Si cel mai adesea ni se scoate la suprafata, ca numitor comun, dragostea. Si cat de repede poti sa spui da, asa este, fara insa sa mai sti tu insait ce mai este dragostea, intr-o lume in care iubirea a fost coborata la nivelul la care poti sa ai tu “detergentul tau iubit”.

  6. Nu am considerat niciodata Biserica Ortodoxa Bulgara ca fiind, in ansamblul ei, anti-ecumenista. Cu atat mai putin un exemplu de verticalitate. Cu toate ca au existat si exista in continuare si in Biserica Bulgara, ca peste tot in lumea ortodoxa, voci traditionaliste si anti-ecumeniste, aceasta nu este, din pacate, o atitudine care poate fi generalizata la nivelul ei de varf.

    Spre exemplu, daca tin bine minte, patriarhul Bulgariei a facut recent o declaratie conform careia cele doua Biserici “surori” ar trebui sa se uneasca cat mai repede, pentru a inlatura odata confuzia care domneste la nivelul maselor de credinciosi crestini.

    De asemenea, din cate am mai vazut in tot felul de clipuri video, reprezentanti de cel mai inalt rang ai Patriarhiei Bulgare (mitropoliti, episcopi) sunt foarte zelosi in a-i saruta inelul papei, de fiecare data cand exista cate o intrunire d-asta ecumenista.

    Pai, gestul acesta, facut de un episcop, este foarte grav, caci inseamna recunoasterea autoritatii papale.

    Deci, faptul ca bulgarii isi asuma acum nu stiu ce rol de “unificatori”, desi ma intristeaza, nu ma mira catusi de putin.

  7. Ce nume si-au pus bulgarii astia: “Final Touch”. Cat de ignoranti sa fie ierarhii care au participat la o asemenea mascarada? Pentru o mica excursie in minunata Bulgarie au acceptat sa fie alaturi de asemenea oameni. Cat despre unificarea religiilor … bulgarii trebuie mai intai sa se unifice pe ei ca sunt praf si pulbere, o natie in deriva.

  8. In perioada 12-14 august 2011, la Institutul Bancar Român, cu sprijinul Băncii Naționale a României , s-a desfasurat Forumul România Jună. Rezultatele celor trei zile de discuții sunt prezentate pe scurt prin raportul fiecărui grup de expertiză.

    Unul dintre rapoarte este intitutlat Democratie si Justitie. Grupul de expertiză a reflectat asupra modalităților posibile și viabile de punere în practică a unei aspirații pe termen lung ce înglobează trei deziderate: participarea cetățenească activă, accesul fiecăruia la o justiție efectivă și funcționarea eficientă a instituțiilor publice.

    http://www.juridice.ro/wp-content/uploads/2011/09/Romania-Juna-Raport-DEMOCRATIE-SI-JUSTITIE-09-21-2011-2.pdf

    PS. Nuş cine a inventat moda asta cu referatul de clasa a 3-a făcut pdf.. dar mulţi mai abuzează de ea..

  9. de fapt.. pe 22 septembrie au fost lansate 3 “rapoarte”, care apoi s-au făcut 4:
    DEMOCRAŢIE ŞI JUSTIŢIE (17 PAGINI)

    EDUCAŢIE (8 PAGINI)

    SOLIDARITATE SOCIALĂ (8 PAGINI)
    şi
    TEHNOLOGIE ŞI ANTREPRENORIAT (12 pagini)

    Pentru toată povestea asta a fost creată o asemenea harababură. Vă spun sincer că mi-a fost jenă să bag un word count în toate raporturile lor, să văd cât cântăresc de fapt, fără aşezare în pagină, spaţiere de 4 şi logouri dichisite. Iertaţi-mă! Doamne, ajută!

  10. Pingback: "NOUA REPUBLICA" = noua diversiune cu pretentie de "alternativa", pusa in slujba regimului BASESCU-CIA-FMI. Despre manipularea miscarilor "ANTI-SISTEM"
  11. Pingback: SFANTA CHINOTITA A SFANTULUI MUNTE ATHOS IMPOTRIVA ACORDULUI DE LA BALAMAND SI A EREZIEI "BISERICILOR SURORI"
  12. Pingback: NOUA ORDINE RELIGIOASA A LUMII, PANRELIGIA (Ecumenismul inter-religios total) SI TACTICILE FOLOSITE
  13. Pingback: LEGILE NOAHIDE (TALMUDICE), MASONERIA SI UNIUNEA EUROPEANA. Ce legatura este intre iudaism, SUA, revolutia franceza si "dreptul international"?
  14. Pingback: IPS Serafim de Pireu la Duminica Ortodoxiei: ECUMENISMUL – PANEREZIE SI MISCARE SIONISTA PENTRU O RELIGIE UNIVERSALA. Papismul nu este Biserica! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  15. Pingback: Sinodul Bisericii Serbiei il acuza pe Episcopul depus ARTEMIE de tendinte SCHISMATICE si il cheama la ASCULTARE, amenintand cu “masuri canonice” - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  16. Pingback: Profesorul si masonul Di Bernardo ”profeteste” VENIREA TIRANULUI ILUMINAT, adica a ANTIHRISTULUI, ca solutie la CRIZA OMENIRII - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  17. Pingback: Patriarhul Maxim al Bulgariei a trecut la Domnul/ Biserica Sfantului Mormant ar putea fi INCHISA din cauza unor datorii inventate - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  18. Pingback: UNGARIA ANUNTA MASURI DIPLOMATICE ca raspuns la INTERZICEREA steagurilor Tinutului Secuiesc. BASESCU se spala pe maini. Articol propagandistic anti-romanesc si pro-autonomie in NEW YORK TIMES - Razboi întru Cuvânt
  19. Pingback: Guvernarea mondiala si RELIGIA NOII ORDINI MONDIALE. Rolul ezoterismului tehnocratic si globalist BAHA'I - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  20. Pingback: MASONUL NIELS SCHNECKER va conduce campania electorala a lui CRIN ANTONESCU. Fostul(?) ofiter american si realizator TV sustine fatis GUVERNUL MONDIAL si o NOUA ORDINE GLOBALA ca rezultate ale crizei, remarcandu-se si prin lobby-ul indarjit pentru GAZELE
  21. Pingback: MASONUL NIELS SCHNECKER – numit sef de campanie de CRIN ANTONESCU. Fostul(?) ofiter american si realizator TV sustine fatis GUVERNUL MONDIAL si o NOUA ORDINE GLOBALA ca rezultate ale crizei, remarcandu-se si prin lobby-ul indarjit pentru GAZELE DE S
  22. Pingback: “SAPTAMANA DE RUGACIUNE PENTRU UNITATEA CRESTINA” cu tema: “Oare s-a impartit Hristos?” continua sa propovaduiasca RATACIREA grava a TEORIEI RAMURILOR (a “BISERICILOR” CRESTINE DESPARTITE), talcuind eretic Scriptura - R
  23. Pingback: “SFANTUL SI MARELE SINOD PANORTODOX” – fixat pentru 2016. Programul Patriarhului Ecumenic Bartolomeu, cuvantul Patriarhului Daniel si cateva observatii care se impun. PERICOLUL REAL AL CENTRALISMULUI AUTORITARIST IN DIRECTIA ECUMENISTA, IN NUMELE &#
  24. Pingback: Parintele Savatie despre posibila AGENDA UNIFORMIZANTA A SINODULUI PANORTODOX/ Mesajul Sinaxei Intaistatatorilor Ortodocsi de la Fanar - Recomandari
  25. Pingback: MASONERIA MONDIALA LA BUCURESTI. Secretarul masoneriei pe plan mondial va fi un roman - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare