Cât ne mai țineți flămânzi? – DESCHIDEȚI BISERICILE! RESPECTAȚI CONSTITUȚIA ȘI LEGEA!/ Medici creștini iluștri și preoți verticali își STRIGĂ INDIGNAREA în CUVINTE PUTERNICE ȘI GRELE adresate inclusiv confraților SLUGARNICI: “Îngenunchem în fața călăilor și ne punem singuri capul sub ghilotină. Mentalitate de slugi, de bolșevici, de robi, dar nu robi lui Dumnezeu, care a dat libertate și demnitate omului…”

11-05-2020 15 minute Sublinieri

PRO VITA Bucureşti

DESCHIDEȚI BISERICILE! RESPECTAȚI CONSTITUȚIA ȘI LEGEA!

Ca organizație de confesiune ortodoxă solicităm ca MĂCAR ACUM, la ridicarea stării de urgență, să fie respectate prevederile art. 53 din Constituția României, conform căruia „Exercițiul unor drepturi sau al unor libertăți poate fi restrâns numai prin lege”, precum și ale Hotărârii Parlamentului României nr. 4/2020, conform căreia „Durata restrângerii exerciţiului unor drepturi şi libertăţi nu poate depăşi durata stării de urgenţă.Ordonanțele de urgență, ordonanțele militare și decretele prezidențiale NU SUNT LEGI!

De la începutul stării de urgență libertatea religioasă în România, drept constituțional, este practic suprimată, prin interzicerea participării la actul liturgic.

Dacă deschideți saloanele de cosmetică, nu puteți lăsa bisericile închise!

*

8 mai la 08:04

Ca organizație de confesiune ortodoxă salutăm sesizarea de către Avocatul Poporului a instanței constituționale cu Ordonanța de urgență nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, temeiul legal în care urmează să fie introdusă în România starea de alertă, după expirarea stării de urgență. În baza acestei ordonanțe poate continua suprimarea libertății religioase prin închiderea lăcașelor de cult, abuz comis deja pe perioada stării de urgență.

Avocatul Poporului apreciază că:

„delegarea unor atribuții de legiferare către autorități administrative, având ca finalitate restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți fundamentale încalcă principiul separației puterilor, precum şi prevederile constituționale potrivit cărora Parlamentul este unica autoritate legiuitoare a țării”.
– OUG nr. 21/2004 „nu respectă principiul previzibilității legii prin definirea defectuoasă a „stării de alertă”, care, neavând consacrare constituțională, presupune o circumstanțiere detaliată, la nivel infraconstituțional, a cazurilor în care se poate declara. În realitate, legea prevede doar că se pot lua de către organe administrative orice măsuri, deci inclusiv de restrângere a exercițiului unor drepturi, deși art. 53 din Constituție prevede clar că acest lucru poate fi făcut numai prin lege.”
– „În lipsa prevederii unui termen pentru care se poate dispune starea de alertă, ba mai mult, reglementarea posibilității extinderii acestuia prin act administrativ, se ajunge în ipoteza în care restrângerea temporară a exercitării unor drepturi și libertăți fundamentale capătă caracterul unei îngrădiri permanente aducând astfel atingere însuși dreptului, ceea ce este contrar art. 53 alin. (2) din Constituție.”

***

Corduneanu Ionut Gabriel

De cateva saptamani asteptam sa vad o hotarare judecatoreasca a unei instante relevante din Europa, care sa analizeze din perspectiva drepturilor fundamentale limitarile aduse libertatii de religie in aceasta perioada.

Curtea constitutionala federala germana este una dintre cele mai prestigioase instante europene si ma bucur ca a fost prima care s-a pronuntat.

Intr-un stat democratic toate autoritatile si toti specialistii trebuie sa isi expuna argumentele si sa implementeze politicile pe care le considera necesare, dar controlul judecatoresc este cel care aduce nuantele si garanteaza drepturile individuale.

Epidemiologi, politisti, fiecare incearca sa faca ce considera ca este mai bun raportat la situatia data. Dar masurile lor trebuie sa treaca prin filtrul justitiei.

In toate statele afectate de masurile de izolare justitia va trebui sa se pronunte, chiar si dupa ridicarea restrictiilor, asupra legalitatii, constitutionalitatii si proportionalitatii acestor limitari raportat la drepturile fundamentale.

Nu exista document international privind drepturile omului sau vreo constitutie a unui stat civilizat care sa nu garanteze libertatea de religie, aceasta se afla in asa numitul nucleu dur al drepturilor omului. Restrangerea libertatii de religie nu poate fi facuta decat prin masurile statale cel mai putin invazive pentru atingerea scopului social urmarit, respectiv protectia sanatatii publice, si fara a atinge substanta dreptului.

Astept cu multa speranta momentul in care, in statele Uniunii Europene, justitia va iesi din amorteala in care a fost aruncata de masurile de izolare si isi va intra in functiile ei firesti.

Evaluarea modului in care, in diferitele state, s-a interferat asupra vietii religioase si a altor drepturi fundamentale va trebui sa fie o prioritate, o analiza nuantata si temeinica fiind singurul mod in care anumite abuzuri si greseli facute in aceasta perioada sa fie evitate in viitor.

PS Poate ca nu urmaresc eu presa romaneasca in amanunt, dar mi se pare ca aceasta hotarare istorica a Curtii constitutionale germane a fost ignorata aproape cu desavarsire. De aceea am si tinut sa postez acest material.

***

Basilica:

Avem speranţa că nu peste mult timp ne vom reîntâlni la slujbele Bisericii, spune Patriarhul Daniel

În predica duminicală, Patriarhul Daniel şi-a exprimat speranţa că în scurt timp credincioşii vor putea participa la cultul divin public. El subliniat beneficiile acestui aspect, mai ales în această perioadă „când foarte mulţi oameni suferă sufleteşte de anxietate, de spaimă”, precizând că slujbele Bisericii sunt „o vindecare de singurătate, de nelinişte”.

„În această perioadă suferim şi de faptul că iubiţii noştri credincioşi nu pot participa direct, fizic, la slujbele din Biserică. Avem speranţa că nu peste mult timp ne vom putea reîntâlni la slujbele Bisericii, chiar dacă la început ele se vor săvârşi în afara lăcaşului de cult”, a spus Patriarhul Daniel la finalul slujbei oficiate în Paraclisul Sf. Gheorghe al Reşedinţei Patriarhale.

Părintele Patriarh a precizat că prin participarea la cultul divin public dobândim întărire în credinţă.

Slujbele ne aduc pace şi bucurie prin prezenţa însăşi a lui Hristos în Sfintele Taine şi în slujbele Bisericii în general. De aceea, psalmistul spunea Gustaţi şi vedeţi că Bun este Domnul.

Patriarhul Daniel a reiterat îndemnul la rugăciune, dialogul cu Dumnezeu fiind esenţial în depăşirea crizei sanitare actuale.

„În această perioadă de pandemie, când foarte mulţi oameni suferă sufleteşte de singurătate, de anxietate, de spaimă, de nesiguranţa zilei de mâine, de teamă de îmbolnăvire, de teama de moarte să ne rugăm Mântuitorului Iisus Hristos să vină spre noi, spre sufletul nostru ca să ne ridice din suferinţă, din singurătate, din întristare şi să ne dăruiască bucuria pe care a dăruit-o omului de la Vitezda pe care L-a vindecat”.

Pe lângă rugăciune este necesar şi ajutorul pe care trebuie să îl oferim aproapelui nostru, a spus Patriarhul.

„Să ne ajute Bunul Dumnezeu să transforme această perioadă de însingurare şi nelinişte într-o perioadă de speranţă, într-o perioadă de comuniune mai intensă cu Dumnezeu prin rugăciune şi comuniune mai intensă cu semenii noştri prin fapte bune”.

Pe lângă sprijinul duhovnicesc oferit în contextul sanitar actual, Biserica s-a implicat şi în limitarea efectelor panemdiei prin sprijin material. Valoarea totală a suportului oferit de eparhii de la începutul crizei medicale Covid-19 și până în data de 4 mai 2020 se ridică la 17.149.663 lei (3.551.390 euro).

Binele trebuie săvârşit oricând

În prima parte a cuvântului său, Patriarhul a explicat textul evanghelic citit în cadrul liturghiei, fragment care prezintă vindecarea slăbănogului de la scăldătoarea Vitezda.

Prin faptul că tămăduirea bolnavului a avut loc într-o zi de sâmbătă, a spus Patriarhul Daniel, „Mântuitorul Iisus Hristos ne arată că binele trebuie făcut în fiecare zi: şi în zi de sărbătoare, şi în zi de lucru, pentru a arăta iubirea milostivă faţă de cei aflaţi în nevoi.”

Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a afirmat că trebuie să ne arătăm întotdeauna recunoscători pentru binefacerile primite, având exemplul slăbănogului vindecat.

Îndată ce a fost vindecat, omul paralizat a mers la templu ca să-I mulţumească lui Dumnezeu pentru vindecarea sa, învăţându-ne şi pe noi să-I mulţumim lui Dumnezeu pentru orice binefacere primită de la El.

***

Adrian Severin

Mesajul Patriarhului Daniel

Pe data de 3 mai 2020, BOR le-a pomenit și omagiat pe femeile mironosițe.

După încheierea liturghiei de la catedrala patriarhală, transmisă în direct de Trinitas TV, liturghie care a inclus și predica ierarhului care a condus serviciul religios, același post a difuzat o predică suplimentară a Prea Fericitului Părinte Patriarh. Rostită într-un decor neutru și auster, aceasta a sugerat, prin chiar atipicitatea contextului, că este vorba despre un mesaj cu totul special. De aceea l-am cercetat cu grijă.

Fraza centrală a mesajului patriarhal mi s-a părut a fi următoarea: „PENTRU JERTFELNICIA MIRONOSIȚELOR ACTUALE, DOMNUL POATE PRĂVĂLI PIATRA GREA A PANDEMIEI DE LA UȘA CASEI NOASTRE.”

Această frază trebuie decriptată.

„Femeile mironosițe” (purtătoare de mir) sunt cele care, pe când ucenicii stăteau ascunși de frică în casa încuiată, au avut curajul de a merge la mormântul în care fusese așezat trupul lui Isus după răstignire, pentru a-și face datoria față de regulile religiei lor, manifestându-și astfel, în același timp, credința și iubirea față de cel îngropat. De aceea ele au fost primele cărora li s-a vestit Învierea, iar ele au fost primele care au vestit-o apoi lumii.

„Mironosițele actuale” sunt cei care, asemenea mironosițelor de altădată, își mărturisesc cu curaj credința, sfidând restricții și atacuri ateiste, și, în plus, sunt gata să se jertfească pentru ea. O jertfă care, se înțelege din spusele Părintelui Patriarh, este condiția pentru ca „Domnul să prăvălească piatra grea a pandemiei”.

„Casa noastră” (nu „casele noastre”), în rostirea înaltului prelat nu poate fi decât „casa Domnului”, „casa credinței noastre”, „casa comunității noastre”, biserica. Este o casă comună, și nu suma locuințelor individuale. Iar pandemia care a ferecat-o și astfel a transformat-o în mormânt, lipsind de libertate, totodată, și trupul și sufletul, poate fi învinsă prin jertfă și credință.

Nu am cum ști dacă Patriarhul a gândit chiar așa sau dacă Dumnezeu a pus în gura sa asemenea idei. Îmi este limpede, însă, că acesta este înțelesul mesajului său.

Nu vă temeți să puneți credința la poarta bisericii voastre și să dați la o parte piatra care a trasnsformat-o în mormânt, căci numai așa veți învinge pandemia (materială și morală)!

Foarte interesant mesaj! El trebuie luat în considerare și la judecata de acum și la cea de apoi.

***

Pr. Constantin Sturzu:

Și totuși, de ce nu se redeschid lăcașurile de cult?

Nu există nici un fel de dovezi că vreun preot sau ierarh al BOR ar fi infectat pe cineva la vreo slujbă. Dimpotrivă, mai degrabă s-a constatat că Euharistia nu este (și nici nu poate fi!) un factor de contaminare. Mii și mii de oameni s-au împărtășit pe 22 martie, ultima zi în care credincioșii au putut participa la Sfânta Liturghie, în cele peste 14.000 de lăcașuri de cult din țară. Rezultatul? Zero focare de infecție!

În Bulgaria și în Georgia bisericile au fost mereu deschise credincioșilor, inclusiv de Sfintele Paști. Și? Ce s-a întâmplat acolo? Zero focare de infecție! Mai mult, aceste două țări au o situație cu mult mai bună la capitolul îmbolnăviri de Covid-19 decât a noastră, unde avem biserici închise pentru credincioși (a se compara statisticile cu îmbolnăviri și decese la milionul de locuitori). Se poate spune, deci, că rugăciunea în obște ajută și pe cei din afara Bisericii, indirect.

Am demonstrat că știm să respectăm regulile, că suntem disciplinați și conștienți că viața celor din jur depinde și de comportamentul nostru. Suntem la capătul unui examen de maturitate de aproape două luni. Pe care l-am trecut cu bine.

Acum? Ce motive mai sunt pentru a nu deschide lăcașurile de cult, aceste adevărate spitale duhovnicești? Că eu tot nu pot pricepe.

***

Vasile Astărăstoae:

Gâlceava specialiștilor privind redeschiderea lăcașurilor de cult

Un subiect intens dezbătut este cel privind redeschiderea bisericilor pe 15 mai. Las deoparte faptul că închiderea lor a fost o măsură abuzivă (expresia urii seculariștilor împotriva spiritualității religioase) și mă opresc asupra dezbaterii propriu-zise.

Specialistul Raed Arafat (specialist în medicină de urgență reciclat la locul de muncă în epidemiolog și infecționist) ne anunță că bisericile nu se vor deschide deoarece sunt frecventate de persoane în vârstă (adică învechite) care, ajunse în mintea copiilor, nu mai au discernământ și trebuie protejate (chiar dacă nu își dau acordul). Nu știu pe ce studii se bazează când face această afirmație (eu am văzut tineri și adulți alături de vârstnici la slujbe religioase), dar, conform unui asemenea raționament, cei peste 65 de ani ar trebui lipsiți de orice drepturi. Poate mai puțin de dreptul de a culege sparanghel în Germania, pentru că oricum nimeni nu-i solicită. Poate propune Raed Arafat o ordonanță militară în acest sens. Să fie totuși atent și la aspecte legate de constituționalitate.

Specialistul Ludovic Orban este mai nuanțat. Ar fi de acord cu slujbele religioase în aer liber în anumite condiții. Care sunt acelea încă nu știe nici el.
Specialiștii Vela, Tătaru, cei din misteriosul Grup de Comunicare Strategică (eufemism pentru Ministerul Adevărului, pe românește cenzură) după ce ne amenință cu miile de îmbolnăviri și morți, care vor veni după 15 mai (dacă nu au vrut să vină până acum), anunță că se mai gândesc: nu acum ci ulterior, pentru a doua etapă a relaxării.

În calitate de nespecialist le dau câteva repere la care să se gândească (deși după cum au acționat până în prezent, în actuala pandemie, nu sunt convins că acest proces mintal le-ar fi familiar):

Până în prezent, niciun focar comunitar de COVID-19 nu a plecat din biserici sau de la lingurița de la Sfânta Împărtășanie (spre disperarea mass-mediei “progresiste” și isterice). Au fost doar puțini preoți infectați. Marea majoritate a focarelor au fost cantonate în spitale și așezăminte de bătrâni instituționalizați. De ce, în loc să restricționeze accesul în biserici, specialiștii nu și-au axat eforturile pentru a preveni apariția bolii în acele locuri?

Pentru un credincios nevoile spirituale fac parte dintre necesitățile de bază. Cât timp Ordonanța militară prevede că se pot face deplasări pentru “asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază”, dacă e permisă deplasarea și accesul în piețe agro-alimentare, magazine, farmacii etc., atunci interzicerea accesului în biserici nu mai are nici un temei logic și legal.

A aduce drept argument vârsta persoanelor pentru a justifica o măsură restrictivă se numește discriminare și stigmatizare, lucruri condamnate de legislația internațională și internă din domeniul drepturilor omului chiar și în condițiile în care acestea au fost temporar (sper) suspendate.

În dreptul românesc, toate persoanele peste 18 ani se prezumă că au capacitate mentală și discernământ. Numai printr-o hotărâre judecătorească bazată pe o expertiză medico-legală psihiatrică, capacitatea de exercițiu poate fi limitată sau anulată. Cât timp nu există o hotărâre judecătorească în acest sens nu se poate accepta prezumția că statul (prin organele sale) știe mai bine decât persoana în cauză care sunt nevoile reale și legitime ale sale.

În lăcașurile de cult există o solemnitate și o disciplină mult mai riguroasă decât în alte locuri. Credincioșii supravegheați de slujitorii bisericilor vor respecta cu certitudine indicațiile de prevenție a răspândirii virusului.

În concluzie, nu există niciun argument rațional și științific pentru a împiedica accesul credincioșilor în lăcașurile de cult (ale tuturor cultelor). Dragi guvernanți și specialiști gândiți-vă cât vreți, dar redeschideți bisericile pe 15 mai.

P.S.1. Pentru ”martorii apocalipsei Covid-19”, care vor sări în sus și vor afirma că li se pune viața în pericol, o recomandare: dacă vă este frică, nu aveți decât să evitați apropierea fizică de un credincios și să nu mergeți la biserică. Stați acasă, dar nu impuneți măsurile restrictive altora.

P.S.2. Unele măsuri neconstituționale și uneori aberante (de exemplu, închiderea bisericilor, cimitirelor și parcurilor) sunt un semnal despre pericolul real a celei mai periculoase dictaturi: dictatura politico-medicală.

***

Asociatia Nil Dorobantu

„Voi, ortodocșilor prigoniţi, întăriţi-vă! Voi, mâini slabe şi genunchi slăbănogiți, prindeţi putere! Voi, cei slabi la inimă şi la cuget de atâtea prigoane, întăriţi-vă și nu vă temeţi! Dumnezeu cu judecată răsplăteşte şi va răsplăti, că va veni şi ne va mântui.” (Pr. Nil Dorobanțu)

„S-a atins Euharistia de buzele mele şi va şterge toate păcatele mele şi fărădelegile mele le va curăţi”.

Domnilor guvernanți, socotiți împărtășirea credincioșilor ritual religios cu grad sporit de transmitere a infecțiilor??? Dacă e, afirmați public asta! Dacă eliminăm lingurița, trebuie să eliminăm și potirul? Și ce mai trebuie eliminat? Cădelnița, crucea de binecuvântare, catapeteasma? Poate eliminăm Sfântul Jertfelnic cu totul!

Încercați a înlocui cultul şi adoraţia, închinarea şi necesitatea religioasă, dar pe Dumnezeu nu puteţi să-l înlocuiţi cu paleative. Socotiți amarul progresist neo-marxist dulce, iar dulceaţa euharistică amar.

Deschideţi porțile mănăstirilor și bisericilor să intre neamul ortodocșilor creştini care păzesc credincioşia.

Înaltpreasfințitul Părinte TEOFAN a spus: „Poporule, intră în cămările Tale, în altare, închide uşa după tine, ascunde-te puţine clipe până când mânia va fi trecut!”. Dar voi vreți să ne ascundem până la Parusie? Mitropolitul a zis să ne ascundem puțin, nu tot anul 2020.

Tot ne relaxați în valuri, valuri, dar în market ați dat comunicat „fără număr, fără număr”. Deschideți frizerii, saloane de înfrumusețare, magazine in mall cu iesire exterioară. Înfrumusețarea fizică, refacerea estetică a chipului lui Dumnezeu. Dar nu e nevoie și de o primenire sufletească? In marketuri umblă un virus, în biserici stau virușii în „cohorte” și te atacă? Spălatul pe mâini dar și pe față, te protejează mai bine decât toate celelalte. Dar spălarea păcatelor în baia Spovedaniei după izolarea asta, nu ajută pe cei depresivi și triști?

Via cu vin bun euharistic a lui Hristos cântă Liturghia. Hristos Dumnezeu, Străjerul viei, în fiecare clipă o udă cu Sânge Viu, cu Apa Vie, ca mlădițele ei să nu cadă. Nu pricepeți că mlădițele trebuie să stea în Viță?

Aţi pustiit calea lui Hristos, niciun trecător nu mai e pe calea spre Emaus. Nu sunteți primii care faceți asta. Au mai făcut-o și alții pe diferite motive ideologice. Va veni vremea când vom privi Sionul ceresc, Cetatea praznicelor divine, Locul de linişte, Cortul bine înfipt, ai cărui ţăruşi nu se mai pot scoate, ale cărei frânghii, legături religioase, cu Hristos şi cu cerul, nu se pot desface.

Nimeni din creştini nu va zice: „Sunt bolnav că m-am împărtășit!”. Doar voi afimați asta. Dovada? Nimeni din preoții care s-au împărtășit cu Înaltpreasfintitul PIMEN nu s-au infectat. Judecaţi sincer!

Oare lutul materialist, dialectic istoric, marxist cultural, zice Olarului Dumnezeu: «Ce faci Tu?» sau lucrarea mâinilor voastre zice către meşter, maestru, lucrător, muncitor, inginer: «Tu nu eşti dibaciul?». Vai de cel care zice către părinte: „Pentru ce dai naştere?”. Vai de copilul, care zice mamei femeii: „Pentru ce ai copii?”. Vai de cel care zice, în loc de „Cu frică de Dumnezeu, cu credință și cu dragoste să vă apropiați”... „depărtați-vă!”.

Pr. Adam Dumitru Ionel, Parohia Borșani, Arhiepiscopia Romanului și Bacăului

*

Claudiu Băzăvan/ Cât ne mai țineți flămânzi?

„O virgulă lipsă sau pusă anapoda în frază poate genera situații amuzante sau confuze. Una se înțelege, bunăoară, prin ”Fă-ți bagajele și hai la mine, nu mai sta!” și cu totul altceva prin ”Fă-ți bagajele și hai, la mine nu mai sta!”. În primul caz adresantul primește o invitație călduroasă, în al doilea este poftit să părăsească degrabă incinta. Și mai comice sunt erorile de topică precum reclamele „vând câine, mănâncă orice şi îi plac foarte mult copiii” sau „confecţionăm haine din pielea clientului”.

Dacă expresiile de mai sus provin, în general, din necunoașterea regulilor gramaticale de bază, nu la fel stau lucrurile atunci când unii, cu bună știință și nu obligatoriu cu bună intenție, decupează dintr-un context afirmații convenabile pe care le prezintă drept învățături elementare.

Mai nou se promovează cu sârg ideea că suspendarea împărtășaniei până la ”sfântu-așteaptă” nu reprezintă o mare problemă și că se pot găsi alte moduri consolatoare de împărtășire cu Hristos. În absența potirului euharistic creștinii se pot împărtăși altfel și chiar mai diversificat. Adică se poate și fără, ce vă agitați atât? În sprijinul opiniei prezentate ca adevăr teologic incontestabil este invocată autoritatea duhovnicească a părintelui Ilie Cleopa (1912-1998) care, „bazat pe experienţa sfinţilor, ne arată că, pe lângă cea mai înaltă formă de împărtăşire cu Hristos – Sfânta Euharistie, mai există şi ale moduri de unire cu Mântuitorul: rugăciunea, ascultarea cuvântului lui Dumnezeu din sfintele Scripturi și împlinirea poruncilor Lui”. Afirmația respectă până la un punct textul original, cu amendamentul că prepoziția compusă ”pe lângă” înseamnă ”alături de”, ”împreună cu”, ”în plus față de”, nicidecum ”în lipsa”, ”în absența” și cu atât mai puțin ”în loc de” împărtășanie.

Dar să mergem direct la sursă. În volumul II al colecției ”Ne vorbește părintele Cleopa” (editura Episcopiei Romanului și Hușilor, 1995, pp. 26-29) marele duhovnic începe descrierea ”celor cinci feluri de împărtășire” în acest mod: ”Împărtășirea cu Preacuratele Taine este cea mai înfricoșătoare, cea mai bună și cea mai sfântă. A te împărtăși cu Trupul și Sângele Domnului, zice Mântuitorul: Cine mănâncă Trupul Meu și bea sângele Meu, întru Mine petrece și Eu întru dânsul (Ioan 6, 56).

Ne putem împărtăși cu adevărat în cinci feluri în Biserica lui Hristos. Prima împărtășire și cea mai importantă este cea cu Trupul și Sângele Mântuitorului.” În continuare Părintele Cleopa vorbește despre alte patru feluri de împărtășire: rugăciunea gânditoare a inimii, lucrarea poruncilor lui Hristos, ascultarea cuvântului lui Dumnezeu și miridele (părticelele) scoase din prescură la proscomidie. După descrierea fiecărui mod de împărtășire, experimentatul duhovnic simte nevoia să reafirme caracterul esențial al împărtășaniei: ”Acestea patru din urmă sunt căi de împărtășire pe calea lucrării faptelor bune, dar nu înlocuiesc pe cea dintâi. Numai o împărtășire temporară și în caz de ceva, tot trebuie să se împărtășească cu Trupul și Sângele Domnului, cu Preacuratele Taine” (inadvertențele din text provin din caracterul oral al exprimării –n.n).

Dialogul devine și mai interesant când părintele este întrebat: ”Dacă un neoprotestant se împărtășește pe cele patru căi, dar nu se împărtășește cu Trupul și Sângele Mântuitorului, poate avea nădejde de mântuire?” Marele duhovnic răspunde tranșant și închide subiectul: ”Nu! Nu are nici o valoare, pentru că este rupt de Biserica lui Hristos și nu are Darul preoției. Acela îi sectar, om rătăcit. Așa-i, măi băiete! Nu putem noi schimba ceea ce a întemeiat Hristos pentru toată lumea. El a zis: Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu; beți dintru acesta toți, acesta este sângele Meu … (Ioan 6,53).”

Am accentuat dinadins cuvintele de mai sus tocmai fiindcă promotorii împărtășaniei alternative le trec, grijuliu, cu vederea. Puzzle-ul abia acum devine complet: la început și la final de capitol părintele Cleopa subliniază caracterul esențial al împărtășaniei și insistă că nimic nu o poate înlocui. Cel care practică, totuși, modurile alternative în absența Împărtășaniei propriu-zise riscă să devină neo-protestant!

Cei care suspină de dor după biserică și după împărtășanie așteaptă cu sufletul la gură și cu lacrimi în ochi soluții, nu trunchieri consolatoare și denaturări încurajatoare. Nimic nu poate suplini dureroasa pierdere a comuniunii euharistice. Pe motivul aiuritor că împărtășania le-ar dăuna grav sănătății și că i-ar pune chiar în pericol de moarte, oamenii s-au trezit exilați în tristețe, nesiguranță și singurătate. Cuvintele statornicite de Mântuitorul ”Dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi” (Ioan 6, 53)” nu pot fi invalidate de măsuri draconice și palide consolări la vreme de pandemie. Culmea, cei care propagă acest mesaj, în virtutea profesiei pe care o exercită, se împărtășesc de cel puțin două ori pe săptămână. Cum spune proverbul: cel sătul nu crede celui flămând.

Mai grav, interdicția de participare a creștinilor la taina împărtășaniei lovește direct la temelia Bisericii. Euharistia nu doar se numără printre cele 7 taine ale Bisericii, așa cum rău am fost învățați la orele de religie și în școlile de teologie, nu este un act facultativ de ”sfințire personală” care poate fi lăsat pe altădată. Euharistia descoperă și fundamentează Biserica însăși: ”Eu vă încredințez vouă Împărăția precum mi-a încredințat-o Tatăl Meu ca să mâncați și să beți la Cina Mea în Împărăția Mea” (Luca 22, 29-30). Biserica nu se legitimează moral, dogmatic, cu atât mai puțin juridic, ci eminamente euharistic. Cu fiecare Liturghie se reconstituie în timp și în spațiu Trupul lui Hristos, se actualizează punctual Biserica. Din acest motiv vechile canoane prevăd excomunicarea celui care nu participă la comuniunea euharistică timp de trei duminici consecutive (11 Sardica, 80 Trulan, 21 Elvira). În condițiile în care de mai bine de două luni, cu excepția celor aflați pe patul de moarte, doar clericii se împărtășesc iar ceilalți sunt ținuți la distanță, Trupul Bisericii respiră greu și doar conectat la aparate.

Ne rugăm stăruitor, ne încurajăm reciproc, cercetăm cuvintele Scripturii prin care Hristos ne vorbește personal, ne mobilizăm să îndeplinim voia Lui și …vrem să ne împărtășim, preoți și mireni, cler și popor, trupul mistic al lui Hristos în acest timp și în acest loc. De cealaltă parte, Hristos ne ascultă ofurile și rugăciunile, ne primește lacrimile, ne vorbește prin cuvintele și mai des prin tăcerile Sale, lucrează asupra noastră cum numai El știe și … vrea să ni se împărtășească. ”Luați, mâncați! Beți dintru Acesta toți…!”, se aude zadarnic din telefon și computer.

Dincolo de încurajările poate bine intenționate și sigur neinspirate, atât timp cât bisericile rămân închise, virgula din realitate a fost pusă fără echivoc: ”Fă-ți bagajele și hai, la mine nu mai sta!”. Exilul ni se prelungește până la noi ordine date de cei care decid în locul nostru ce este mai bine pentru noi”.

Claudiu Băzăvan

***

Ne merităm soarta…

Suntem un popor de moluște…

Îngenunchem în fața călăilor și ne punem singuri capul sub ghilotină fără să ne fi cerut cineva acest lucru…

Bă, cum să stai cu lacăte și lanțuri pe porțile și ușile Bisericii, Duminica, pe care să ți le pui singur…

Bă, cât de prost și de slugă să fii, încât să alegi a fi mai restrictiv, mai îngrădit la minte, la inimă și în acțiune, decât îți permite chiar Ordonanța…

Bă, Ordonanța a dat voie la Cununie cu 8 pers., la Botez cu 8 pers., la înmormântare cu 8 pers. și la închinare individuală, adică pentru urgențe putea să vină câte un credincios la Biserică, fără să stea la slujbă, dar pentru o scurtă închinare, aprins o lumânare, o spovedanie, un pomelnic, o discuție cu preotul…

Cum să vină credinciosul și să-ți dea printre gratiile gardului un pomelnic, de parcă am fi la pușcărie, întemnițați fără nici o vină, de parcă am trăi în comunism și mai rău, când nici pe atunci nu se concepea o asemenea absurditate …

Cine ți-a interzis și unde scrie negru pe alb că n-ai voie să primești un om în curtea Bisericii, unde nu mai este nimeni pe o arie de 500 de mp, în timp ce același om poate să intre în magazine, în farmacii, în piețe și alte locuri unde sunt zeci, sute de persoane pe aceiași suprafață de 500 de mp și chiar mai mici, unde pot intra și sta împreună, ca să compar o piață, de exemplu, cu incinta Bisericii…

Câtă prostie! Câtă frică, slugărnicie și supușenie oarbă!! Nu pot să înțeleg…

Ce interpretare tâmpă a unor prevederi cu totul abuzive și nedrepte !

Unii ar fi în stare să-și pună singuri și cătușe, numai ca să dovedească “corectitudinea” lor “politică” de ființe limitate și excesul de zel total inutil și idiot, de oameni care tânjesc la dictatură, iubind-o mai mult decât propria libertate…

Mentalitate de slugi, de bolșevici, de robi, dar nu robi lui Dumnezeu, care a dat libertate și demnitate omului…

Comportament de viermi, de cârtițe, de lilieci..

Tu vrei să-i scoți la lumină, din peștera întunecată a prostiei în care au fost aruncați și să le arăți Calea, ei nu…

Găsesc mereu argumente pentru Nu, un Nu în loc de Da…

și ca să te contrazică…

” în Dumnezeu toate sunt cu Da”…

Amin, Părinte! Așa strigă credinciosul Bisericii…

Nu este doar pentru păcat…

Tot ăștii sunt și cei care vor cere lingurița de plastic și vor vrea să stea cu măștile pe bot până la anu’ și la mulți ani…

În condițiile în care și amenzile care s-au dat până acum sunt neconstituționale și nu se vor mai plăti, cum să te mai temi, omule irațional, de niște măsuri abuzive, inepte, cu totul discriminatorii?

Cum să vrei să fii mai catolic decât Papa, spune o vorbă… Și că să adaptez: de ce să fii mai asupritor decât asupritorii și față de cine? Față de proprii credincioși…

De ce să-ți ții, tu însuți, turma care ți-a fost încredințată, dincolo de staul, unde sunt lupii?

De ce nu vrei, omule, să fii demn și liber?

De ce iubești colivia mai mult decât zborul și lanțurile mai mult decât propriile aripi?

Cum să accepți cu toată resemnarea să fii slugă cezarului, mai mult decât prieten lui Dumnezeu?

Cum să accepți să-ți ții credincioșii pe la garduri, pe la uși ferecate, flămânzi și însetați de Dumnezeire, în timp ce tu înfuleci cu poftă și nesaț, singur la Sf. Masă?

Cum să ți se înalțe sufletul la Cer când tu te târăști ca o târâtoare nevrednică pe sunt tălpile celor care vor să te strivească ca pe un vierme și pe care tu îi numești stăpâni, mai mult decât pe adevăratul Stăpân!?

Îți meriți soarta de vierme, de râmă…

Să nu te plângi în ziua când vei muri strivit cu buza lipită de talpa asupritorului…

PS:

În timp ce peste tot se merge spre o relaxare a măsurilor, tu strângi șurubul mai tare și mai învârți o cheie la lacăt, dă-mi voie să-ți spun că ești cel mai mare prost…

Ca la noi la nimenea…

Mai rămâne să mai scriem pe gardul Bisericii “carantină” sau “secție de covizi” și poți să spui că ai nimerit la balamuc…

RECOMANDARILE INJOSITOARE ALE I.N.S.P. PENTRU BISERICA si reactii MARTURISITOARE ale corpului eclezial. IPS TEODOSIE: “E o imixtiune in cultul bisericii. Nu facem compromisuri”. PREOTI SI MIRENI INDIGNATI pentru tentativele de modificare brutala a RANDUIELII SFINTEI IMPARTASANIEI si a raportarii la sfintele icoane, dar si fata de DECLARATIILE ECHIVOCE ALE LUI VASILE BĂNESCU: “Nu idolatrizam lingurita de la Impartasanie, dar nici nu renuntam la ea”

DESCHIDEREA BISERICILOR in România (video): RAED ARAFAT si NELU TATARU nu le includ pe lista de “RELAXARI” de pe 15 MAI, ci abia din IUNIE, in timp ce premierul ORBAN si alti lideri liberali LASA LOC INCA DISCUTIILOR/ Dupa incheierea unui protocol cu guvernul, CATOLICII DIN ITALIA REIAU SLUJBELE CU PARTICIPAREA CREDINCIOSILOR DIN 18 MAI!/ S-a facut HOCUS-POCUS cu INCHIDEREA CIMITIRELOR?/ Comunicat din partea MANASTIRII PUTNA legat de monahul suspect de coronavirus

APELURI IMPORTANTE ALE PREȘEDINTELUI ACADEMIEI ROMÂNE: “Reintrarea românilor în biserici ar spori și eficiența luptei contra acestei teribile molime”. IOAN-AUREL POP cere REDESCHIDEREA BISERICILOR ȘI CIMITIRELOR și atrage atenția asupra pericolului protejării excesive, prin “IZOLAREA DISCRIMINATORIE A BĂTRÂNILOR”: “Izolarea îndelungată ucide ființa umană la orice vârstă. Nu împingeți „bunăvoința” aceasta față de bătrâni și după 15 mai, pentru că ar fi dureros și grav!”

APELURI LA DESCHIDEREA BISERICILOR si RESPECTAREA LIBERTATII RELIGIOASE. Vasile Bănescu: “Biserica Ortodoxă Română va face demersuri firești și riguros argumentate pentru a găsi căile raționale de întoarcere graduală, precaută, dar grabnică, la starea de normalitate”

PREASFINȚITUL IUSTIN, Episcopul Maramureșului și Sătmarului, APEL LA RAȚIUNE ȘI ÎNȚELEPCIUNE CĂTRE AUTORITĂȚI: “Nu mai țineți creștinii departe de bisericile lor! Altfel, nu ne vor ajunge toate medicamentele să-i tratăm de depresie, de disperare, de sărăcie și câte pericole nu mai pot fi enumerate”

ÎPS TEOFAN (video + text): “MARE ESTE NERĂBDAREA NOASTRĂ SĂ NE REVEDEM, participând la Sfânta Liturghie, împartășindu-ne cu Trupul și Sângele Domnului – NU DUPĂ ALTE MODALITĂȚI PE CARE NI LE INSPIRĂ UNII ȘI ALȚII, ci după rânduiala statornicită. NU SE CUVINE SĂ SCHIMBĂM RÂNDUIELILE NOASTRE ÎN BISERICĂ!”

REDESCHIDEȚI BISERICILE! Arhiepiscopul Teodosie: “BISERICA A FOST ȘI ESTE MARGINALIZATĂ! Relaxarea trebuie să înceapă cu bisericile, pentru că destul au stat închise” (VIDEO)/ CÂND ȘI ÎN CE CONDIȚII se poate intra în biserici și participa la slujbe în CIPRU și GRECIA? ÎPS IEROTHEOS: “Biserica este tratată mai rău decât supermarketul și decât salonul de coafură”/ GERMANIA: Ramadanul musulmanilor determină ceea ce Paștile creștinilor nu a putut…

“Ar fi trebuit ca bisericile sa fie deschise” – VOCI ALE NORMALITATII in Biserica noastra se ridica IMPOTRIVA FRICII, A PSIHOZEI MEDIATICE – ca parte a unui RAZBOI PSIHOLOGIC care distruge sufleteste pe cei slabi – si a ABUZURILOR in vreme de criza. PARINTELE PIMEN VLAD si PARINTELE ANTIM DAVID (video): “SUNTEM PE O PANTA PERICULOASA IN TOT CEEA CE INSEAMNA VIITORUL BISERICII NOASTRE. Preotii trebuie sa aiba putin curaj! Din mana cui se vor cere sufletele celor care pleaca nespovediti si neimpartasiti?”

Veniti de primiti Lumina! – INVIEREA DOMNULUI SUB DICTATUL “CORONEI”. Marturii tulburatoare, meditatii planse si trairi sfasietoare de la EROII UMILI(TI) ai acestor zile – PREOTI, VOLUNTARI si simpli CREDINCIOSI “exilati” in afara bisericilor, traind Sarbatoarea “cu lacrimile înnodate în barbă”, “cu inima jumătate cioburi, jumătate cer” (si VIDEO)/ MESAJUL LUI MIHAITA NEȘU: “Avem nevoie de Dumnezeu, dragi prieteni! Avem mare nevoie de puterea lui Dumnezeu din Sfintele Taine”

 

***

Oficial: TOTI PREOTII CARE S-AU IMPARTASIT CU IPS PIMEN AU IESIT NEGATIV LA TESTELE PENTRU COVID-19! Acelasi lucru si la CLUJ, dupa Liturghia din martie de la Mitropolie: NICIUN CAZ DE CORONAVIRUS IN BISERICA, dupa scandalul abject antiortodox creat de progresisti. Cum ramane cu PERICOLUL MORTAL al infectarii din Potir si Lingurita, stimati… anti-credinciosi?

SĂRBĂTOAREA PAȘTILOR NU A CRESCUT NUMĂRUL INFECȚIILOR CU CORONAVIRUS – recunoaște unul din principalii specialiști din Georgia, țară unde bisericile NU au fost închise

BULGARIA si GEORGIA, redutele Ortodoxiei in fata asaltului pandem(on)iei, NU OPRESC CREDINCIOSII DE LA SFINTELE LITURGHII SI DE LA SLUJBA INVIERII. Premierul bulgar ramane NECLINTIT pe pozitii in ciuda presiunilor: “Cum aș putea închide bisericile, ca să nu te poți ruga Lui, Celui fără de Care nu poți face nimic?”/ SFANTA LITURGHIE IN VREMEA CORONAVIRUSULUI (video)

BULGARIA, APARATA DE CORONAVIRUS DE SFANTUL NICHIFOR CEL LEPROS SI DE… CREDINTA MARTURISITOARE A PRIM-MINISTRULUI SAU, BOYKO BORISOV: “Nu pot inchide bisericile! De la aceasta criza NUMAI DUMNEZEU NE POATE SCAPA!”/ SFANTUL NICHIFOR SE ARATA IN VEDENIE: “Exista un leac si acesta este… SFANTA IMPARTASANIE!”

MITROPOLITUL NEOFIT (Cipru) – MARTURISIRE DESCHISA de Florii despre PRIGOANA CRESTINILOR prin INCHIDEREA BISERICILOR sub motivul pandemiei, cand tocmai in ele se afla MEDICAMENTUL SALVATOR. “Asa cum au drepturi ateii, au drepturi si credinciosii. Si simt ca azi drepturile credinciosilor sunt incalcate”

PATRIARHIA ECUMENICĂ își închide toate bisericile și încetează toate slujbele!/ IPS NATHANIEL, Episcopia Ortodoxă Română din SUA (OCA) a suspendat TOTAL liturghia și toate slujbele bisericești!/ Sinodul Bisericii Rusiei – decizie CONTROVERSATĂ privind dezinfectarea linguriței euharistice/ Biserica Georgiei NU SCHIMBĂ rânduiala slujbelor și a împărtășaniei, rezistând presiunii publice/ SFÂNTUL MUNTE, închis pentru pelerini

PATRIARHUL ILIA al GEORGIEI – mesaj de incurajare in criza pandemica: “AM AVUT O VIZIUNE despre cum omul poate sa infranga CORONAVIRUSUL, cu ajutorul lui Dumnezeu si al Sfintei Cruci”


Categorii

Pandemia de coronavirus/ COVID-19, Parintele Constantin Sturzu, Patriarhul Daniel, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Sfanta Impartasanie, Vasile Astărăstoae, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

9 Commentarii la “Cât ne mai țineți flămânzi? – DESCHIDEȚI BISERICILE! RESPECTAȚI CONSTITUȚIA ȘI LEGEA!/ Medici creștini iluștri și preoți verticali își STRIGĂ INDIGNAREA în CUVINTE PUTERNICE ȘI GRELE adresate inclusiv confraților SLUGARNICI: “Îngenunchem în fața călăilor și ne punem singuri capul sub ghilotină. Mentalitate de slugi, de bolșevici, de robi, dar nu robi lui Dumnezeu, care a dat libertate și demnitate omului…”

  1. Dl. dr. Vasile Astarastoaie a devenit si mai combativ dupa ce, anul trecut, la împlinirea varstei de 70 de ani a suferit un infarct miocardic. Întâlnirea cu moartea l-a facut curajos(nu ca n-ar fi fost si inainte), acum obiectivele domniei sale sunt si mai limpede exprimate si fara echivoc. Semn ca boala i-a fost spre intarire in credinta si marturisire. Ii urez din toata inima multa sanatate, asa cum i-am dorit si când a stat in spital.

  2. Pingback: REACȚIE PUTERNICĂ ÎN SPAȚIUL CATOLIC ÎMPOTRIVA „ODIOASEI TIRANII TEHNOLOGICE”. Cardinali, episcopi, medici, jurnaliști și avocați semnează un APEL în care avertizează asupra pregătirii unui GUVERN MONDIAL DISCREȚIONAR prin măsurile de co
  3. Citesc și eu destul de regulat știrile de pe ”Basilica”. În ultimul timp, parcă a devenit un sait de medicină!!! Și mai are ceva reportaje (rapoarte?), cum că ajută cu aparatură și materiale medicale; evtl și cu ceva tablete pt elevii care nu au.
    Doamne ferește-ne! În așa hal a ajuns un sait teologic și duhovnicesc??? Preoți și ierarhi care așteaptă o eliberare, un semn de iertare suverană din partea autorităților române, sau mai nou, văd pe aici, din partea Curții Constituționale Germane??? Păi aceștia au de stăpâni conducătorii vremelnici și vânduți satanei? Sau pe Însuși Stăpânul Christos?
    Singura atitudine responsabilă din partea tuturor clericilor este lăsarea liberă a accesului în biserici și săvârșirea Sf Liturghii fără a băga în seamă niciun băgat în seamă care este vremelnic la butoanele statului român. Atitudinea de așteptare a acordării unui drept (indiferent despre ce drept vorbim) este păguboasă; dreptul se ia sau se afirmă, nu se așteaptă, și în niciun caz nu se negociază. Iar Dumnezeu va ajuta, cu siguranță!
    Și sunt deja câțiva clerici care au făcut-o, deci nu vor fi niciunul din ceilalți în premieră!!!

  4. Pingback: Reacția unui tânăr musulman din Iași: Cum să ceri Bisericii să se înregimenteze în ceea ce va fi SOCIETATEA PENITENCIARĂ a lumii de mâine?/ Protest al pastorilor români din Illinois. Amintind persecuția comunistă, pastorii REFUZĂ să se conf
  5. Pingback: Deschiderea bisericilor - cu ce pret? "AMANAREA" IMPARTASIRII CREDINCIOSILOR la Sfanta Liturghie - DOAR O MASURA TEMPORARA sau INCEPUTUL CELEI MAI GRAVE CAPITULARI in fata abuzului autoritatilor, in numele "ratiunii practice"?! "B
  6. Pingback: AVIZ PATRIARHIEI ROMÂNE! Comunicate ferme ale SFINTEI CHINOTITE ale Sfantului Munte si ale SINODULUI BISERICII GRECIEI, care DEZAVUEAZA CATEGORIC "ridiculizarea Sfintelor Taine", dar si "declarațiile publice care pledeaza pentru ABTINEREA
  7. Pingback: Cu vehemență și fermitate exemplară, EPISCOPUL IGNATIE al Hușilor acuză "instalarea unui DESPOTISM SANITAR, care se traduce printr-o IMIXTIUNE hilară şi ineptă în ceea ce priveşte practica liturgică a Bisericii". Despre "MINȚIL
  8. Pingback: PROPAGANDA ”CULTULUI” COVID "IN LOCUL CEL SFANT"? Ucenicii lui Arafat, Rafila si Tataru si folosirea "amvonului" ca tribuna de promovare agresiva a OBEDIENTEI OARBE fata de masurile de "protectie" ale STATULUI. "Mul
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare