eLEARNING sau MINTEA DIGITALA: cum se incearca “schimbarea la fata” a invatamantului romanesc si EDUCAREA INTRU NOUA ERA DIGITALA A COPIILOR INCA DE LA GRADINITA!

16-09-2011 9 minute Sublinieri

Ca in toate domeniile in care Romania sufera, s-a gasit in educatie aceeasi solutie “miraculoasa”: digitalizarea. Doar ca, de aceasta data, nu este vorba despre sisteme electronice de supraveghere, ci de sisteme de… invatare. Cu alte cuvinte, informatizarea, internetul, noile tehnologii sunt platforme care de acum vor servi la educarea copiilor, la “formatarea” lor, pentru a folosi chiar un cuvant de “specialitate”. Ideile nu sunt noi, si ele presupun o schimbare din temelii a scolii, in care profesorul devine un fel de “manager” care ghideaza elevul in platforma digitala. Asadar, nu este vorba, cum pare la prima vedere, despre deprinderea unor noi abilitati tehnic-digitale pentru copii, ci despre o… noua ordine educationala.

Pare-se asadar ca “pretioasele indicatii” ale primului om in stat, Basescu Traian, au adus roada lor: intr-adevar, de acum copiii vor fi educati sa caute pe google despre papadie si Herodot, pentru aceia dintre ei care mai  vor sa stie cate ceva. Pentru cei carora nu le-a placut sa foloseasca google pentru Herodot, exista in pregatire scolile profesionale pentru a da patriei tinichigii si ospatarii lipsa.

Revenind la problema, trebuie spus foarte clar ca este o prostie sa folosesti internetul si noile tehnologii in educarea calitativa a copiilor. Dimpotriva, toate studiile pedagogice si generale, referitor la efectele internetului si ale calculatorului asupra mintii umane (vezi legaturile de mai jos), arata ca acesta nu doar ca nu ajuta, dar inhiba, de fapt, procesele cognitive de profunzime ale omului, mai ales cand acesta se afla in formare si este departe de a avea discernamantul suficient pentru a rezista efectelor perverse. Da, internetul si noua tehnologie “schimba mintea”, asa cum zice M. Miclea mai jos, insa aceasta schimbare este in rau, este in saracirea mintii de ratiune, nu in imbogatirea ei. In acest sens, rostul scolii ar fi tocmai de a NU se sincroniza cu “mintea digitala”, ci de a o ajuta pe aceasta sa re-devina UMANA.

Este chiar socant cum “diriguitorii” Scolii Romanesti vor sa introduca eLearning inca din gradinita, din etapa educatiei timpurii… ca sa inhibe si mai mult gandirea umana, normala. Educatia ar trebui, dimpotriva, sa garanteze asigurarea unui mediu alternativ pentru copil, sa il deprinda sa vorbeasca o limba corecta, sa aiba o gandire logica, apropierea si familiaritatea fata de textul scris, fata de o formare “clasica”, deprinsa prin exercitiu, citire, scris etc.

Cat priveste invatarea, ea nu va trebui niciodata sa devina, pentru a mai ramane educatie, “asistata de calculator”, asa cum declara min. Comunicatiilor, Valerian Vreme. Invatarea trebuie sa fie asistata doar de dascal, adica de OM. In absenta acestor lucruri elementare, avem orice, dar nu scoala.

Calculatorul si Internetul au devenit, e adevarat, o necesitate (DIN PACATE!), si ele pot fi utilizate instrumental, tehnic, nu calitativ: copiii ar trebui sa fie educati CUM sa foloseasca internetul, ce loc sa ii lase in procesul de invatare, nicidecum nu poate fi folosit ca instrument DE invatare, care sa structureze insusi actul educatiei.

Da, sigur ca e nevoie ca elevul sa stie ce sa selecteze si cum sa foloseasca noile tehnologii, sa dobandeasca, adica un DISCERNAMANT cu privire la ele, dar dobandirea discernamantului se face tocmai printr-un solid background furnizat numai in conditiile educatiei clasice

Brava lume noua, care ai nevoie de minti digitale…

Ministerul Educatiei lucreaza la dezvoltarea unei platforme eLearning si a unei biblioteci virtuale. Ele pot schimba fata curriculumului si, prin extensie, a intregului invatamant romanesc, a declarat ministrul Educatiei, Daniel Funeriu. Prezent la conferinta de presa eduVision 2020, ministrul a anuntat ca tehnologia informatiei va fi introdusa ca disciplina optionala in invatamantul primar si ca disciplina obligatorie in invatamantul secundar, iar “la sfarsitul invatamantului obligatoriu, Evaluarea Nationala va include si evaluarea competentelor digitale”. Mircea Miclea, coordonatorul Comisiei Prezidentiale pentru Educatie, a avertizat ca “avem o discrepanta majora intre mintea generatiei digitale si modul in care a fost construita invatarea”.

Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei eduVision 2020, organizata de Agora Group si SIVECO Romania sub patronajul Ministerului Educatiei, Ministerului Comunicatiilor si al Ministerului Afacerilor Externe.

Cele mai importante declaratii ale ministrului Educatiei, Daniel Funeriu:

  • Ce se va intampla la nivelul Ministerului Educatiei: Asa cum prevede Legea Educatiei Nationale, urmeaza elaborarea curriculumului pe baza celor opt domenii de competente cheie, printre care expres mentionate in LEN sunt competentele digitale.
  • Introducerea tehnologiei informatiei si a comunicarii ca disciplina optionala in invatamantul primar  si ca disciplina obligatorie in invatamantul secundar.
  • Un proiect ambitios al MECTS este dezvoltarea platformei de e-learning si a bibliotecii virtuale
  • Daca este un lucru care poate schimba fata curriculumului si, prin extensie, a intregului invatamant romanesc este acest proiect de dezvoltare a unei platforme de e-learning si a unei biblioteci virtuale.
  • Eu sunt absolut convins ca exista expertiza in Romania care trebuie pusa in comun pentru realizarea cat mai rapida a platformei de e-learning si a bibliotecii virtuale.
  • De asemenea, la sfarsitul invatamantului obligatoriu, Evaluarea Nationala va include si evaluarea competentelor digitale. Noul examen de Bacalaureat va include si evaluarea competentelor digitale.
  • Tinerii nostri sunt expusi astazi la un zgomot de fond care vine din partea societatii si a imensei cantitati de informatii pe care o pot gasi pe internet. Un rol esential al scolii este sa vina cu repere inclusiv in ceea ce priveste tehnologia informatiei si a comunicarii, repere care sa le dea tinerilor toate instrumentele sa distinga ce e zgomot de fond si informatie relevanta, pentru ca pana la urma din multitudinea de informatii care ajunge la ei, tinerii sa fie capabili sa selecteze ce este util pentru ei.
  • S-a introdus evaluarea competentelor digitale la Bacalaureat si s-au creat o serie de competitii extrascolare.
  • In acelasi timp, au fost dezvoltate o serie de proiecte si programe educationale impreuna cu parteneri, unul dintre ei Siveco Romania – este vorba despre sistemul educational informatizat. Obiectivele au fost si continua sa fie informatizarea sistemului de invatamant preuniversitar, implementarea platformei de lectii media interactive si instruirea profesorilor.
  • Exista peste 1.500 de laboratoare informatizate in licee si centre de formare. Aproape 4.000 de laboratoare informatizate la nivel gimanzial si primar, 1.364 de lectii media, 16 dictionare electronice, 3 enciclopedii multimedia, 30.000 de teste electronice, 70.000 de profesori instruiti in utilizarea instrumentelor de calcul si eLearning.
  • Mai este foarte mult de facut, insa acesti primi pasi au demonstrat importanta pe care Ministerul, sub diversele conduceri pe care le-a avut de la inceputul acestui program, importanta pe care Ministerul o acorda acestui program.
  • As mentiona parteneriatul dintre Ministerul Educatiei si Microsoft Romania, care are ca obiectiv general incurajarea utilizarii tehnologiei informatiei si a comunicarii si a resurselor IT in procesul educational, incurajarea scolilor sa devina competitive pe piata educationala, profesori inovativi prin stimularea creativitatii profesorilor prin lectii atractive si elevi inovativi, absolventi competenti prin utilizarea acestor aplicatii informatice.
  • Exista si parteneriatul dintre Ministerul Educatiei si Oracle Romania, prin care sunt transmise competente de utilizare a tehnologiei informatiei si comunicarii. Elevi din Romania se familiarizeaza cu utilizarea bazelor de date Oracle, un program care are mare succes in randul tinerilor liceeni.
  • Peste 3.000 de profesori si 10.000 de elevi au beneficiat de acest instrument de instruire
  • Un alt parteneriat, tot in cadrul parteneriatului Ministerul Educatiei-Oracle Romania, vizeaza dezvoltarea competentelor de utilizare a instrumentelor IT. Este vorba despre instruirea profesorilor anual.
  • As mai mentiona proiectul bilateral franco-roman, tehnologia informatiei si comunicarii, bilingv care are ca obiectiv dezvoltarea utilizarii instrumentelor pedagogice in ce priveste tehnologia informatiei si comunicarii, valorizarea acestor 1.000 de centre de informare si documentare din Romania

Teodor Baconschi, ministrul Afacerilor Externe:

  • Suntem coplesiti de informatie prost ierarhizata in aceasta lume policentrica a internetului si cred ca cei mai avizi utilizatori, copiii nostri, sunt si primele victime ale unei derute intelectuale. Nu putem sa ii urmarim pas cu pas, asa ca structurarea acestor platforme de eLearning ar putea sa-i ghideze.
  • In recenta vizita a presedintelui Romaniei la Washington, am avut o ora libera, am intrat intr-o librarie si am luat un ghid Oxford pentru descurcarea tinerilor online si offline, cum sa gasesti site-urile care intr-adevar te ajuta si nu te pun pe cai gresite.
  • Fiecare dintre noi ne punem problema cum sa organizam acest aspect, sigur la nivel global a aparut si intrebarea daca putem reglementa internetul. Nu, probabil ca nu se va ajunge acolo, insa putem structura procesul educational astfel incat sa reducem analfabetismul digital
  • In occident, persoanele mai varstnice au acces la internet, pastreaza legatura cu familia pe Skype, deci nu inseamna ca daca ai 70 de ani esti eliminat din aceasta noua lume
  • De aceea trebuie sa vedem in strategia guvernamentala legata de eLearning o oportunitate pentru toata lumea, de toate varstele, pentru toate categoriile sociale, mai mult, o punte intre cei mai bogati si cei mai saraci, o modalitate de a reduce distanta dintre mediul rural si cel urban
  • Avem de altfel si un proiect inclus in strategia UE pentru regiunea Dunarii care presupune introducerea internetului in mediul rural, de-a lungul bazinului Dunarii care de partea romana e cam napastuit.
  • Vreau sa va spun ca am prins trenul informatizarii cat am putut de repede. Imediat dupa 1990 mi-am luat primul laptop, in toamna lui 1991; era un Toshiba care ar parea astazi un obiect de muzeu, foarte greu, cu memorie mica. Lucrurile au evoluat foarte mult si nu ne mai putem imagina astazi activitatea noastra profesionala, zilnica, fara un smartphone, o tableta digitala, ajutati de aceste instrumente.

Valerian Vreme, ministrul Comunicatiilor:

  • Internetul a modificat regulile jocului nu doar la nivel economic, ci si la nivel social si asta o simtim fiecare dintre noi. Noi trebuie sa ne conectam la noile reguli, iar acest lucru nu mai este o optiune, este o necesitate, altfel nu mai facem parte din joc.
  • Cred ca despre asta e vorba atunci cand ne referim la eLearning, la o invatare asistata de calculator. Acesta este un instrument necesar pentru implementarea si in Romania a conceptului de invatare pe tot parcursul vietii.
  • Anul acesta, in Statele Unite ale Americii, numarul studentilor care se pregatesc online il depaseste pe cel al studentilor prezenti la cursurile de zi.
  • Dezvoltarea sistemelor de eLearning la nivelul scolilor, liceelor si universitatilor din Romania va contribui la alfabetizarea elevilor, studentilor si la pregatirea acestora pentru a concura intr-o economie globala si pentru un loc de munca bine platit.
  • Ministerul pe care il conduc a alocat sume considerabile pe acest apel, a fost un apel de succes si la ora actuala suntem in faza de contactare si dezvoltare a unor asemenea solutii in Romania.
  • Daca ne referim la informatizarea unei societati, ne gandim la trei componente: partea de hard – dotarea cu echipamente, partea de soft – solutii informatice si partea de resursa umana. In acest context, conceptul de invatare continua sau pe tot parcursul vietii devine punctul vital al societatii moderne.
  • Avem tineri sclipitori in domeniul IT. Acesti tineri gandesc fara granite si chiar misca lucrurile in Romania si nu numai. Solutii informatice complexe in Europa si in lume sunt proiectate de echipe de romani.
  • Este unul dintre motivele pentru care companii multinationale aleg sa investeasca in tara noastra si sa transforme Bucurestiul in capitala Sud-Europeana a IT-ului. Potrivit cercetarilor internationale, Romania e pe primele locuri la viteza conectarii la internet. In acest context, Romania este pregatita sa gazduiasca aplicatii atat de calcul, cat si integrate in centre de date.
  • Avem de dezvoltat si domeniul comunicatiilor si al societatii informationale in mediul rural. Am creat conditiile prin strategia nationala ca pana in 2015 sa nu mai avem zone lipsite de internet nici in mediul rural, iar pana in 2020 sa ducem internetul in casele tuturor cetatenilor.
  • Internetul este esential pentru o crestere economica puternica, pentru crearea de locuri de munca, pentru prosperitate.
  • Provocarea viitorului este data de mediul virtual si societatea informationala.
  • Pentru delegatiile straine, va spun ca astazi nu va aflati numai intr-o tara frumoasa si primitoare, ci sunteti prezenti si in capitala IT-ului din sud-estul Europei, loc descoperit de marile companii, de Microsoft, de HP, dezvoltat de tineri romani, si ca un sfat: profitati de frumusetea locala, dar mai important este sa profitati de puterea comunicatiilor

Mircea Miclea, coordonator al Comisiei Prezidentiale pentru Educatie:

  • Mintea copiilor nostri s-a schimbat; avem de-a face cu o noua generatie, care a crescut interactionand permanent cu mijloacele digitale
  • O astfel de interactiune digitala schimba mintea, prin urmare in scoli avem o minte diferita de mintea copilului de dinainte
  • Trebuie sa tinem seama de aceste caracteristici, trebuie ca oferta scolii sa se potriveasca cu mintea acestui copil
  • Prima asteptare a noilor minti este urmatoarea: sa aiba acces rapid la o cantitate foarte mare de informatie media. Comparam acum asteptarile lor cu manualele scolare: sunt ele multimedia, sunt ele bogate in informatie, sunt ele usor accesibile? Avem deja o prima discrepanta.
  • A doua asteptare a noii generatii de copii: Daca va uitati pe retelele de socializare pe care sunt tinerii, o sa vedeti ca ei contribuie la productie, cu e-continut. Este scoala un loc in care pot contribui cu e-content? Nu, ei pot doar asculta, pot doar invata, dar nu si contribui. Este o setare care incepe sa se produca si de care trebuie sa tinem seama.
  • A treia asteptare:tinerii vor sa isi personalizeze produsele sau serviciile. Telefonul vor sa sune intr-un fel, sa arate intr-un fel, calculatorul la fel, conturile de pe retelele sociale sunt si ele personalizate. Isi pot personaliza modul in care invata in scoala?
  • Avem aceste asteptari si, pe de alta parte, un mediu care nu le permite sa isi personalizeze modul de invatare.
  • Daca va uitati la ei in pauza, o sa vedeti ca isi dau SMS-uri sau telefoane, chiar daca sunt inconjurati de prieteni. Asta este o fobie mica: teama de ce se va intampla daca nu au acces la telefonul mobil. Incepi sa ai frica ca daca ceva se deconecteaza, ceva rau se va intampla si tu nu vei afla, pentru ca nu mai ai mediul
  • Apoi vor sa primeasca feed-back foarte rapid, pentru ca in toate jocurile lor primesc feed-back rapid, pentru ca mesajele pe telefoane sunt cu feed-back rapid. La scoala, trebuie sa treaca o zi, doua zile sau un semestru pentru feed-back.
  • Deci avem o discrepanta majora intre mintea generatiei digitale si modul in care a fost construita invatarea. Este o disonanta in modul in care a fost construita scoala si aceasta minte. Mintea s-a format din interactiunea zilnica cu aceste mijloace digitale. Cu aceasta minte ei vor judeca profesorii, manualele, scoala.
  • Scoala trebuie sa se recalibreze. Solutiile sunt calea de a sincroniza scoala cu mintea aceasta.

  • Sunt trei domenii, trei tinte mari unde solutiile de eLearning pot produce mutatii critice, cu impact major:
  • 1. Educatia timpurie: educatia timpurie este foarte neglijata de solutiile actuale de eLearning. Sute de studii arata ca cea mai rentabila investitie in educatie este in educatie timpurie, pentru ca produce efecte rapide cu costuri foarte mici. Daca nu ai deprinderea de a asculta regulile inainte de scoala si intri in mediul scolar, dar nu ai aceasta competenta, nu poti beneficia pe deplin de scoala si pierderile in timp sunt tot mai mari.
  • eLearningul la aceasta varsta inseamna sa ai un sistem care sa evalueze toate axele de dezvoltare: cognitiva, sociala, emotionala, de autonomie personala, de motricitate si de dezvoltare personala. Succesul scolar in clasele I-IV e dat de competente socio-emotionale si nu de cele cognitive. Dupa ce faci aceasta evaluare multi-axiala, raportezi la un standard pe care trebuie sa il aiba copilul. Dupa care stii cum sa intervii diferentiat si din timp, astfel incat sa nu lasi aceste probleme sa se duca in timp. In baza acestei evaluari, poti sa faci o interventie multi-focala.
  • Impactul eLearning ar fi enorm: sistemul ar raspunde unei intrebari fundamentale a parintelui: Este copilul meu pregatit pentru scoala?
  • Aici putem aduce valoare adaugata
  • 2. A doua tinta: Crearea platformei eLearning si a bibliotecii virtuale
  • Problema nu este de a crea efectiv o solutie tehnica, ci de a crea o solutie inovativa, care sa ne faca sa facem pasul inainte fata de ceea ce exista deja
  • Daca ne uitam la platformele eLearning din acest moment, in toate tarile, constatam ca accentul e pe partea de livrare de numeroase lectii in format multimedia.
  • Invatarea nu tine insa de ce continuturi ti se livreaza, ci de cum si de ce faci tu cu ele. Cu cat informatia e procesata mai in adincime, cu atat invatarea este mai mare.
  • Eu pot sa ofer o solutie de elearning, dar daca nu stii cum sa combini informatiile, cum sa interpretezi pe baza lor realitatea, daca nu stii sa explorezi aceste continuturi atunci nu merge
  • Trebuie modificat accentul de pe livrarea de informatii pe tehnici de exploatare a continutului; aceste tehnici trebuie introduse in noile platforme
  • Conteaza ce facem cu informatiile. Degeaba avem resurse, daca nu stim sa le exploatam.
  • Sa construim solutii care sa puna accent nu pe livrare, ci pe dobandirea de tehnici de exploatare de informatie
  • In acest moment, o parte din solutiile de eLearning sunt putin personalizate; la toata lumea se da aceeasi lectie. Trebuie facut pasul urmator: trebuie personalizat continutul acesta; trebuie sa-mi dati un continut pe care sa-l pot invata in ritmul meu de invatare, cu un soft personalizat, care sa-mi livreze pachetul de cunoastere in formatul pe care eu il pot manevra.
  • Niciodata profesorul nu va putea face lucrul acesta, pentru ca e singur in fata a 27 de elevi. Trebuie ca el sa poata introduce informatii in acest soft, care sa il ajute.
  • 3. A treia tinta: Evaluarea si certificarea invatarii formale si informale
  • Invatarea formala in scoala nu mai poate tine pasul cu realitatea. Realitatea este mult mai impredictibila si volatila decat sistemele noastre de invatare
  • Cheia este de a dezvolta sisteme de invatare non-formale. Aceasta invatare non-formala este de a adapta mereu competentele cu ceea ce se cere in viata de bun cetatean
  • Se trece de la un stat social la unul care nu mai e atat de social, deci si cetatenii trebuie sa inteleaga asta.
  • Solutiile eLearning pot sa ajute la crearea unui portofoliu educational pe care sa il poata vedea oricine, in care cineva sa isi poata pune toate certificatele de invatare si tot aici sa se puna tehnologiile care sa verifice daca ce am pus eu in portofoliu este adevarat, daca intr-adevar am avut experienta X de invatare pe care eu o mentionez in portofoliu
  • Este un segment putin luat in seama de solutiile de eLearning
  • E doar o tentativa din partea mea referitoare la modalitatile in care putem face pasul inainte si care sunt cele trei tinte
  • In baza acestor tinte: educatia timpurie, platforma de eLearning si biblioteca virtuala, solutii pentru evaluarea si certificarea invatarii – cred ca am putea sa elaboram o strategie care in cinci ani ar putea fi implementata.
  • Trebuie sa avem foarte clar in aceasta strategie ca simpla dobandire a unei solutii de eLearning nu e suficienta daca nu luam in considerare contextul in care aceste tehnici produc solutii.
  • Trebuie luata in seama promovarea de noi ocupatii, cum ar fi designer institutional si dezvoltator eLearning


Categorii

Educatie, Guvernarea electronica (E-GUVERNARE), Internet, New Media, Noile Tehnologii, Opinii, analize, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

18 Commentarii la “eLEARNING sau MINTEA DIGITALA: cum se incearca “schimbarea la fata” a invatamantului romanesc si EDUCAREA INTRU NOUA ERA DIGITALA A COPIILOR INCA DE LA GRADINITA!

  1. unul dintre profesorii mei ne repeta adesea : nu este atat de important sa retii foarte multe lucruri , sa-ti incarci memoria cu tot felul de date care , poate , nu-ti sunt de folosinta . Dar este foarte important sa cunosti calea logica prin care sa ajungi rapid si precis la aceste informatii . Era profesor de matematica si se referea la inlantuirea logica a informatiei , la modalitatea de a imbina teoria cu practica . Nu punea accent pe acumulare , pe a turna informatie in creier cu palnia , pana la saturatie dar am invatat de la el sa fim pragmatici , practici , eficienti , logici .

    “goagle” -ul lui Vanghelie , asta face , le-da-pe-tava totul . Adio logica , adio practica , dar mai ales ( si foarte important si deloc neglijat de oficiali ) adio comunicare . Viitorul tanar care va fi scolit pe baza acestor … bazaconii nu va mai sti sa comunice . Societatea va fi doar o suma de indivizi , fara coeziune , fara idealuri comune dar foarte usor de controlat . Iar controlul a devenit mai important decat orice .

  2. “Apoi vor sa primeasca feed-back foarte rapid, pentru ca in toate jocurile lor primesc feed-back rapid, pentru ca mesajele pe telefoane sunt cu feed-back rapid. La scoala, trebuie sa treaca o zi, doua zile sau un semestru pentru feed-back.”
    Atita englezire a limbii romane… si ne face sa uitam adevaratul sens al expresiei “feed-back”: voma! Asta inseamna! Expresia este asa de des folosita, incit si nativii de engleza nu-i mai “vad” sensul adevarat.

  3. @ Petru:

    Nu stiam asta, dar haideti sa nu ignoram sensul celor spuse. Deoamdata, si chiar de vreo 100 de ani, expresia e incetatenita in orice limba, venind din limbajul fiziologiei si psihologiei, cu sensul de “reactie inversa”, “confirmare la un stimul” – iar aici, mai precis “evaluare”.

  4. Sa dam foc bibliotecilor si gata.Totul se rezuma la informatii luate de pe net…Nu mai stim sa vorbim si sa scriem corect in limba romana.Puneti un tanar sa scrie o cerere de mana si o sa vedeti.Si inainte profesorul era singur in fata a 27 de elevi, dar se facea cat de cat scoala…se dadeau liste pentru lecturi…Doamne cat de trist!Chiar ma intreb ce voi face cu mica mea biblioteca…am dat unor copii cateva carti de povesti dar am vazut ca nu au fost deloc incantati…se plangeau ca televizorul din camera lor nu mai functioneaza.Deci ar fi fost mai fericiti daca le-as fi daruit un televizor…dar n-am facut-o pentru ca stiu ca nu le produce decat rau.Idealuri?Pai idealurile lor sunt ,,pragmatice,, ca spre asta se tinde.Trebuie sa obtina un job aducator de multi bani, sa-si cumpere plasme si alte electronice,masini ultimul tip…ca doar pentru asta traim,nu?Asta este educatia timpurie.De ce sa mai gandeasca daca orice informatie doresti o obtii cu,,enter,,?

  5. Ceea ce se urmareste, in opinia mea, este instituirea unei relatii de dependenta fara precedent.
    Undeva pe la inceputul lunii septembrie, presa avea grija sa ne informeze ca google este mai tare ca Dumnezeu, si asta demonstrata succint in 9 motive.

    http://www.ziare.com/google/stiri-google/9-motive-pentru-care-google-e-mai-tare-ca-dumnezeu-1118154

    Acum, de la dependenta si pana la idolatrie nu cred ca e mare distanta.

    Pentru mine, cert e un singur lucru: desi ne aflam la rascruce de vanturi de-atata amar de ani, suntem cu totul imprevizibili. Orice scenariu, oricat de bine pus la punct ar avea luminatele minti care incearca sa ne educe gandurile, vor ajunge la un moment in care totul se va intoarce impotriva-le ca un bumerang.

  6. Imi place foarte mult site-ul acesta si simt ca e un sprijin sufletesc pt mine de fiecare data cand citesc articolele pe care le postati.Va urez mult succes !

  7. “Anul acesta, in Statele Unite ale Americii, numarul studentilor care se pregatesc online il depaseste pe cel al studentilor prezenti la cursurile de zi.” – aceasta-i America zilelor noastre, deoarece aici o diploma te ajuta foarte mult sa ai un salariu frumusel (decent) si nu toti studentii sunt abia iesiti de pe bancile liceului. Unii (cred ca multi dintre ei) sunt chiar oameni cu familii, responsabilitati in spate si nu pot lasa “job”-ul actual pana nu au diploma in mana. SI daca ar mai fi sa socotim ca in America facultatea se plateste, atunci OBLIGATORIU iti trebuie un serviciu. NU din cel mai bun, ca doar de aia esti inca la scoala, dar ceva macar sa-ti asiguri traiul, hrana si cazarea. Sau cel putin asa vad eu lucrurile.

  8. Va mai aduceti aminte de programul denumit “un calculator pentru fiecare elev”?
    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/103518/Programul-8216-Un-calculator-pentru-fiecare-elev-8217-continua.html

    A demarat in toamna anului 2008, cu mare pompa, sub forma unei investitii in domeniul invatamantului, cu elevii claselor a IX-a si a X-a de atunci.

    Dupa socotelile mele, primele rezultate au aparut in vara asta, la bac.
    (Asta a propos de generatia tembelizata si rezultatele bac-ului.)

  9. @ mihaela:

    Va multumim!

  10. Desi nu sunt un suporter al invatamantului electronic, nu consider nici ca, in esenta, un invatamant bun sau prost se raporteaza neaparat numai la asta.

    Adevarul este ca nu poti face totul electronic. Sa luam de exemplu matematica. Hai sa zicem ca pana prin clasa a 5-a mai merge. Dar deja cand intrii in geometrie si mai incolo, la liceu, in tot felul de chestii de matematica complexa … nu prea mai merge sa-ti faci exercitiile pe calculator. E pur si simplu mult mai complicat decat a le face pe hartie. Pana scrii o integrala intr-un program d-asta de matematica … sa te fereasca Dumnezeu (chiar si in cele mai “user frendly”). E foarte complicat. Poti pierde cateva ore cu transcrierea in sine a unei demonstratii. Iar acest lucru nu cred ca are cum sa fie drastic imbunatatit in viitor, din anumite motive tehnice in care nu are rost sa intram.

    Deci, din acest punct de vedere nu e viabil. Nu mai spun si de fizica, chimie, samd. Sunt pur si simplu anumite lucruri care nu se vor putea face numai electronic, oricat de mult s-ar incerca sau dori acest lucru.

    Pe de alta parte, este adevarat ca mediul informatic in general si online in particular poate fi folosit cu succes ca material auxiliar, uneori cu o pondere f. mare. Dar de la asta pana la a informatiza total un sistem de invatamant … este cale foarte, foarte lunga.

    Plus ca, obiectiv vorbind, pe internet exista totusi putine domenii in care gasesti informatie de specialitate gratuita si bine prezentata. In stiinta, nu prea. F. greu si pe bani (sunt cateva site-uri). In domenii d-astea umaniste, gen litere sau istorie, mai gasesti cate ceva, dar depinde de ce cauti si la ce nivel. Mi s-a intamplat sa caut acum cateva zile un model de vestimentatie a unui dregator din Moldova lui Stefan cel Mare. Nu am gasit …

    Daca s-ar realiza aceasta biblioteca virtuala despre care se vorbeste nu cred ca ar fi neaparat un lucru rau. Depinde cum va fi realizata. Ar putea deveni un instrument extrem de util pentru elevi si, daca s-ar extinde si in mediu universitar, ar fi cu atat mai bine, desi ma indoiesc ca in Romania exista la acest moment resursele umane pt. realizarea unei chestii de o asemenea amploare. Probabil se va face ceva incropit, superficial si pe multi bani.

    Pe langa aceste lucruri, eu cred totusi ca un copil, in zilele noastre, trebuie invatat inca de mic sa lucreze cu calculatorul. Ne place sau nu, asta este situatia. Sigur, fara a fi facut dependent de calculator, ci sa il inveti sa il foloseasca ca pe un instrument oarecare. Aici intervine si pedagogia parintelui. Dar de invatat trebuie sa invete, si trebuie sa invete bine de tot, caci in afara de situatia in care va fi, poate, lucrator cu sapa sau gunoier, aproape orice fel de meserie va profesa peste 15-20 de ani va presupune automat folosirea acestui instrument de lucru.

  11. Ilustrii guvernamentali de mai sus,care arata DOAR avantajele invatamantului digital sunt fie niste mediocri din punct de vedere al intelegerii,fie niste rauvoitori infami.
    Este nu hilar,ci revoltator modul in care acesti oameni decid ce este mai bine pentru copiii altora, intr-un mod perfid ,dar si dictatorial,fara a accepta alte pareri si organiza discutii pe aceasta tema.
    Daca lor li s-au infipt in creier asemenea convingeri,nu inseamna ca acestea sunt metodele cele mai potrivite pentru insanatosirea invatamantului romanesc.
    Un sondaj realizat acum in Canada de Higher Education Strategy Associates a aratat ca 80% din studentii canadieni prefera studiul dupa carti celui on-line or cu ebooks.
    S-a constatat ca invatarea on-line este explicata prin comoditate,atunci cand studentii NU REUSESC sa ajunga la cursuri,deci in anumite situatii.
    Concluzia este ca studentii canadieni prefera invatamantul clasic, utilizand carti si luand parte la cursuri “pe viu”,in sala si nu ON-LINE !
    Instrumentele digitale nu sunt refuzate ,insa sunt acceptate ca ceva complementar,ajutatoare studiului clasic,nicidecum inlocuitoare ale acestuia.
    Sunt specialist IT,cunosc foarte bine domeniul,nu numai tehnic,dar si din punct de vedere al impactului NEGATIV pe care-l are asupra procesului de studiu si al mirajului mincinos care determina o inteligenta infantila si cvasi-automatizata,fara gandire si logica sistemice.
    In tara am niste rude care au un fiu ce iubeste mult computerele,instaleaza sisteme de operare,le configureaza,configureaza adresele IP de retea,etc,etc.
    Acest baiat care este tot timpul cu ochii in ecran si face si drege la calculator n-a putut sa treaca bacul,la proba de matematica nici in vara si nici in toamna.Un elev care termina un liceu de matematica-fizica si nu este capabil sa ia nota minima de trecere la matematica,desi a facut constant meditatie,chiar daca este un as al calculatoarelor,are o problema de logica existentiala,dupa parerea mea.Si ca el sunt din ce in ce mai multi.
    Iar acesti guvernamentali rauvoitori vor sa tampeasca iremediabil niste copii
    care nu pot inca intelege si sa aleaga in cunostinta de cauza.
    Parintii lor cred ca este bine ? Ar trebui ca cei care intelegem fenomenul prostirii digitale sa facem ceva.

  12. Ne-am dat copiii pe mana statului-sa fie crescuti si educati de straini, formatati de catre niste legi reci si insipide. Na, ca nu a fost deajuns. Pesemne ca printre invatatori s-au strecurat “intrusi” care aveau in ei urme de omenie si nu predau numai cu mintea, ci puneau si inima in ceea ce faceau. Asa ca pam-pam, vine si solutia-sa-l invete computerul pe copilul meu. Sa-l educe a fi un cyborg perfect intr-o minunata lume digitala. In lumea cu povesti in care de cancer te tratezi cu cartele de sanatate, mananci kilohertzi si esti platit in megabiti.

  13. Pingback: "JOCURILE" GENERATIEI DIGITALE sau cum devine copilaria amintire PE CALE DE DISPARITIE
  14. Pingback: Adrian Vasilescu, consilierul lui Mugur Isarescu: MINCIUNI TICALOASE DESPRE "NOUA NORMALITATE"
  15. Pingback: AGENDA DIGITALA 2020. Oficial din Ministerul Comunicatiilor: PATRIARHIA ROMANA S-A ANGAJAT SA PROPOVADUIASCA TARII DIGITALIZAREA!
  16. Pingback: Scoala romaneasca chiar va produce tampiti: INLOCUIREA COMPLETA A MANUALELOR CLASICE CU CELE DIGITALE pana in 2017 - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  17. Pingback: SCHIMBAREA BULETINELOR SE AMANA/ Digitalizarea scolii merge inainte cu o mega-corporatie IT: INTEL. Primele MANUALE DIGITALE vor fi gata in 2014 [VIDEO]/ Pregatiti pentru GUVERNAREA ELECTRONICA: suntem printre primii la internet pe banda larga din EUROPA/
  18. Pingback: INVATAMANT OBLIGATORIU DE LA 3 ANI? Mai mult control etatic asupra copiiilor, mai putin control parental… - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare