update III: LA CE MANASTIRI A FOST ADOLESCENTA FUGITA DE ACASA? A fost motivata plecarea de panica “sfarsitului lumii”? (VIDEO)

17-02-2014 26 minute Sublinieri

manastirea-sihastria-raraului-2_264662d8a9986a

UPDATE:

  • Adevarul:

Reacţia Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor: Poliţia nu a fost anunţată pentru că eleva era panicată şi a refuzat categoric”

Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor explică, într-un comunicat de presă, că Poliţia nu a fost sesizată despre faptul că eleva dispărută a fost cazată la Mănăstirea Sihăstria Rarăului pentru că fata era panicată şi a refuzat să fie preluată de autorităţi. În document se precizează că Iulia nu a fost nicun moment îmbrăcată în straie monahale.

Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor a transmis un comunicat de presă în care încearcă să explice care au fost motivele pentru care călugării de la Mănăstirea Sihăstria Rarăului nu au sesizat Poliţia despre faptul că au cazat-o pe eleva Iulia Ionescu, căutată în toată ţara după ce miercuri, 12 februarie, a dispărut de acasă.

„În seara zilei de 14 februarie, în jurul orelor 18.00, eleva din Bucureşti a fost găsită în calitate de pelerin la jumătatea drumului de 8 kilometri dintre Câmpulung şi Mănăstirea Sihăstria Rarăului de maşina stăreţiei, care a luat-o până la mănăstire. Acolo a dorit să vorbească cu duhovnicul mănăstirii, părintele Ioan. În momentul în care a fost identificată, prima intenţie a conducerii mănăstirii a fost de a anunţa organismele abilitate ale Statului. În faţa refuzului categoric al tinerei adolescente, aflată într-o stare de agitaţie, stareţul şi duhovnicul mănăstirii au hotărât să o găzduiască peste noapte, având în vedere orele târzii şi urmând ca a doua zi să o conducă la primul tren direct spre Bucureşti din municipiul Suceava în jurul orelor prânzului (12.00-14.00). În faţa acestei decizii, adolescenta s-a mai liniştit, a spus că îi pare rău că a făcut acest gest şi a acceptat ca a doua zi să se întoarcă acasă, menţionând permanent că nu doreşte să fie preluată de poliţie”, se arată în comunicatul transmis de biroul de presă al Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor.

Iulia nu a fost îmbrăcată în straie monahale

Reprezentanţii Bisericii susţin că Iulia Ionescu nu a fost îmbrăcata niciun moment în straie monahale. Confuzia ar fi fost creată de faptul că, pe peronul gării, călugărul care a însoţit-o pe adolescentă s-ar fi întâlnit cu o maică pe care o cunoştea.

„Conducerea Mănăstirii Sihăstria Rarăului menţionează că adolescenta a fost permanent îmbrăcată în haine de culoare gri, purtând o eşarfă colorată. Confuzia din gara Suceava cu straiele monahale a fost făcută pe peronul gării din Suceava, atunci când fratele de la Mănăstirea Sihăstria Rarăului care a urcat-o în tren pe adolescentă, a întâlnit pe peronul gării o călugăriţă de la o mănăstire din judeţul Suceava cu care a intrat într-un dialog pentru câteva minute”, se arată în documentul citat.

În comunicat se mai precizează că Mănăstirea Sihăstria Rarăului a ales să nu informeze poliţia din cauză că fata era panicată şi a refuzat categoric să fie preluată de autorităţi:

„Conducerea Mănăstirii Sihăstria Rarăului mai precizează faptul că eleva din Bucureşti a ajuns la mănăstire după verificările Poliţiei Judeţului Suceava şi ale Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor şi a ales să informeze Poliţia după plecarea fetei, ţinând cont în primul rând de starea de panică a adolescentei, de refuzul categoric al acesteia de a fi preluată de către organismele abilitate ale Statului şi de promisiunea ei fermă că doreşte să se întoarcă la familia din Bucureşti”, se arată în comunicat Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor.

Călugării de la Sihăstria Rarăului au sfătuit familia, prietenii şi colegii Iuliei să o ajute să depăşească momentele grele prin care trece acum.

„Stareţul şi duhovnicul Mănăstirii Sihăstria Rarăului îndeamnă familia, şcoala, comunitatea parohială din Bucureşti să-i acorde atenţia cuvenită şi să o sprijine pe adolescenta Iulia Ionescu pentru depăşirea acestui moment dificil din viaţa sa”, se mai arată în comunicatul transmis de biroul de presă al Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor.

Părintele Ioan Larion Neagoe, stareţul mănăstirii Sihăstria Rarăului din Câmpulung Moldovenesc – Suceava, mărturiseşte

Iulia a plecat miercuri cu un microbuz din Bucureşti spre Târgu-Neamţ. A poposit timp de două nopţi la mănăstirile de maici Agapia şi Văratec din Neamţ. Pe drum s-a întâlnit cu o măicuţă şi un călugăr care erau, de asemenea, în pelerinaj. Călugărul avea maşină şi a luat-o şi pe Iulia ca pasager.

Un telefon primit de călugăr i-a făcut să se abată din drum. Cineva le-a recomandat să-l caute pe părintele Ioan, stareţul Sihăstriei Rarăului, despre care se spune că are har.

Sihăstria din vârful Rarăului: „Fata era într-o stare jalnică“

Mănăstirea este situată la Cota 1000, în vârf de munte. Este cale de 8 kilometri pe teren accidentat, astfel că distanţa poate fi parcursă doar cu o maşină echipată corespunzător. Timpul în care se ajunge la mănăstire din oraşul Câmpulung Moldovenesc este de 25 minute.

Aşa a ajuns Iulia în seara de vineri, la Sihăstrie. „În acea zi veniseră patru microbuze a câte 25-25 călători. Era plin de maşini la noi“, spun călugării. Iulia a nimerit în timpul slujbei de priveghere, care a durat de la ora 19 până la ora 22.30. A asistat la ritual, apoi a aşteptat să-i vină rândul la spovedanie. Fata s-a confesat stareţului, singurul din mănăstire care are dreptul să primească la spovedanie.

„A venit într-o stare jalnică. A spus părintelui că este derutată din cauza unui grup de profesoare de la şcoală, care practică reiki şi radiestezie şi care fac experimente pe copii. Când a auzit de problema ei, stareţul a sfătuit-o să se întoarcă acasă, în sânul familiei. Au stat de vorbă, iar ea s-a luminat“, relatează un călugăr de la sihăstrie.

Părintele Ioan l-a chemat pe călugărul care conduce maşina mănăstirii şi i-a trasat sarcina de a o duce pe Iulia dimineaţă la gară, să ia trenul spre casă. Pentru că era deja foarte târziu, fata a fost lăsată să înnopteze la mănăstire. Monahii spun că este o practică foarte obişnuită, locaşul de cult având 230 locuri de cazare.

„Ce nu este permis? Sunt pelerinii noştri. Indiferent dacă-s bărbaţi sau femei, li se permite să înnopteze. Femeile – separat, bărbaţii – separat. Sunt camere de 3-4 până la 20 locuri. Mănăstirea nu e casă de rendez-vous. E un spital al sufletelor“, arată călugării.

Cu cine a împărţit Iulia camera de dormit

Iulia a dormit în noaptea de vineri spre sâmbătă, 14/15 februarie, alături de trei măicuţe. În camera pe care au ocupat-o sunt 3 paturi: unul dublu şi două de un loc. În patul dublu au dormit două măicuţe de la mănăstirea Petru Vodă. Într-un pat de un loc a dormit măicuţa care venise cu Iulia, iar Iulia a dormit în celălalt pat.

Dimineaţa, mănăstirea a intrat în programul obişnuit. Stareţul a intrat din nou la slujbă, pentru a oficia Sfânta Liturghie, iar călugărul-şofer a luat-o pe Iulia să o ducă la gară, la Suceava. Distanţa dintre Suceava şi Câmpulung Moldovenesc este de 70 kilometri, pe care au parcurs-o cu Dacia-papuc a mănăstirii.

La Gara Suceava, călugărul i-a cumpărat Iuliei bilet, din banii lui, pentru Bucureşti. Trenul în care a urcat-o pe Iulia efectua o cursă internaţională Moscova – Bucureşti – Sofia. Călugărul i-a împrumutat Iuliei telefonul lui, pentru ca ea să trimită mamei sale mesajul că se întoarce acasă.

Fata era îmbrăcată cu hainele ei, iar de veştminte monahale nici nu poate fi vorba – susţin călugării. „Avea un pulover negru, lung, de lână. Cu el venise, a venit îmbrăcată cu hainele ei. Nu i-am dat niciun fel de straie, acestea se primesc doar în cadrul unui ceremonial, pentru cei care vor să îmbrăţişeze traiul monahal“, spun aceştia.

Când a plecat de acasă, Iulia era îmbrăcată cu pantaloni negri, cămaşă albă, pulover mov, scurtă neagră cu nasturi aurii şi ghete negre. Deci puloverul negru a fost fie cumpărat, fie primit de la cineva.

„Dacă acoperi o greşeală a altuia, eşti mai iubit înaintea lui Dumnezeu“

Contactaţi de reporterii „Adevărul“, călugării au recunoscut cu greutate că Iulia a stat la ei. Au mărturisit în cele în urmă, susţinând că la mănăstire nu s-a întâmplat nimic rău. Ei spun că Poliţia a apărut la mănăstire abia după ce fata a plecat.

„Stareţul n-a minţit. A fost întrebat dacă fata este acolo, iar el a răspuns că nu. Părintele Ioan n-a greşit cu nimic. Fata a fost îndrumată şi foarte bine educată în acele clipe. Să îşi reia viaţa şi să meargă către casa părintească. În afara faptului că ea a venit singură acolo, nu s-a întâmplat nimic rău, justifică monahii.

Ei mai spun că nu este greşit să ascunzi adevărul.

Dacă acoperi o greşeală a altuia, eşti mult mai iubit înaintea lui Dumnezeu“, arată ei.

Având mustrări de conştiinţă, stareţul Ioan Larion Neagoe a recunoscut ulterior în faţa poliţiştilor că a găzduit-o pe fugara Iulia.

„Fata a ajuns la mănăstire vineri, venind de la Neamţ, a stat la noi în noaptea de 14 spre 15 februarie, sâmbătă dimineaţă, poliţiştii au venit la mănăstire cu poza ei să ne întrebe dacă au văzut-o. Îmi pare rău că i-am păcălit, dar aşa sunt regulile noastre, să ne protejăm credincioşii. Îmi pare rău că n-am anunţat Poliţia mai devreme şi nu am luat legătura cu familia fetei“, şi-a exprimat regretele Ioan Larion Neagoe.

„Credinţa este chemarea ei. Este născută aşa“

Iulia s-a despărţit de călugării de la Sihăstria Rarăului, fără să mai ţină legătura. Nu au făcut schimb de numere de telefon sau de adrese de e-mail – aşa cum a procedat cu duhovnicul ei de la Bucureşti, părintele Visarion Alexa. Fata a lăsat o impresie puternică monahilor din sihăstrie.

„Iulia Ionescu nu este deloc un copil cu probleme sau cu afecţiuni psihice. Nu este bolnavă mintal. Are o gândire matură, mai raţională decât a unor oameni de 40 ani. Cu siguranţă, peste 10 ani, ea va urma calea mănăstirii. Este drumul ei, chemarea ei. Aşa se nasc unii, cu o trăire care vine din interior, cu o putere pentru care nu există stavilă. Iar dacă aşa îi este rânduit, va ajunge chiar stareţă“, arată monahii de la Sihăstria Rarăului.

Mesajul către lume al sihaştrilor

La fostul schit din vârful muntelui Rarău vieţuiesc în jur de 20 călugări. Unii vin, alţii pleacă la alte locaşuri de cult sau la studii. Deşi situată în vârf de munte, Sihăstria Rarăului este conectată la realitate. Pe contul de Facebook al mănăstirii, călugării au postat o scurtă relatare a celor întâmplate. Fără să dea nume, monahii au vorbit despre venirea Iuliei Ionescu la mănăstire şi despre cauza care ar fi determinat-o să-şi ia lumea în cap.

„În pragul serii venind un oaspete trimis de Dumnezeu şi însoţit de o maică şi un călugăr căutînd Mântuirea! Nu îl poţi trimite la o altă Mânăstire fie şi de maici, aşa că dvs (…) încercaţi să aruncaţi vina pe Arhimandritul Ioan, care este Duhovnicul miilor de oameni care sunt trăitori, nu mai vorbim de alţii care fac parte din alte culte şi tot urcă pînă în vîrful Rarăului să vadă şi ei şi să audă ce se întîmpla pe acel Colţ de Rai al Rarăului! Dacă chiar vă preocupa starea acelei fete, mergeţi şi va interesaţi la şcoală, în familie, de unde au început problemele…

De ce profesoara X merge la radiestezie? De ce profesoara cutare merge la reiki şi alte minunăţii drăceşti… aceştia experimentează pe copii din şcoli, pe copiii dvs… iar problemele din familie vin şi pun capac, şi inima omului este aceea care trece prin traume din cauza informaţiilor primite, trăite, gândirea la ce va să fie mai tîrziu se trezeşte la realitate, anticiparea unui viitor mai puţin bun aduce în mintea celui pe care Dumnezeu îl luminează, apar întrebările de sine, ce va fi cu sufletul unde se va sălăşlui după moarte, centrul acestui univers este în inima noastră, tot ce gândim ajunge să îl trecem prin inima carnală şi în noi se dezlănţuie întreaga Creaţie a lui Dumnezeu, apar schimbări extraordinare! Nu noi mai gândim, ci însuşi Hristos Iisus este cel care ne va conduce spre Mântuirea Sufletului, dar şi spre sănătatea Trupului! Amin!

Doamne! Dumnezeule cel Adevărat revarsă în inimile oamenilor o picătură din Darul tau cel cunoscător şi înţelepţitor, asupra celor care nu înţeleg, luminează-i pe neştiutorii care interpretează după placul lor! Pune-le tu în minte cele de folos şi îi intoarce către Sfânta Soborniceasca Biserică prin darul Sfântului Duh luminează-i ,Tu, Dumnezeule cel Atotputernic şi atot Stăpânitor!!! Amin!“, scriu monahii din Sihăstria Rarăului.

Frământare la Sihăstrie. Stareţul face mărturisiri

Stareţul Mănăstirii Sihăstria Rarăului, Ioan Larion Neagoe, a povestit că Iulia Ionescu a ajuns seara, după vizita poliţiştilor. Stareţul spune că nu a ştiut că este vorba despre fata căutată în toată ţara.

„Eu nu am ştiut cine este. Ea a venit vineri seară la spovedit. A ajuns după ce s-a înserat şi a aşteptat un timp pe hol, împreună cu alţi solicitanţi, până când i-a venit rândul. Am aflat că este din Bucureşti şi că nu are 16 ani împliniţi. Am întrebat-o dacă are buletin la ea dar mi-a spus că l-a lăsat acasă. A vrut să se spovedească, am făcut o spovedanie generală. Mi-a spus că ar vrea să meargă la o mănăstire, să slujească lui Dumnezeu.

Am aflat că este la şcoală, în clasa a IX-a şi că are note foarte mari, este olimpică. Era foarte stresată, cu depresie. Omul când are o dorinţă deosebită, ar vrea să facă ceva, dacă nu reuşeşte se supără. Nu ştiu starea ei sufletească, cum s-a împăcat cu familia. Mi-a spus că a plecat fără ştirea mamei, care este singură, despărţită de soţ. Am sfătuit-o să meargă să-şi termine şcoala, îi păcat să nu o termine, să aibă o diplomă. Şi să aibă acte, să fie majoră, să aibă şi aprobarea părinţilor, a spus stareţul Ioan Larion Neagoe.

Acesta a spus că nu a anunţat poliţia pentru că fata i-a cerut acest lucru. Stareţul spune că nu are ce să îşi reproşeze.

„Poliţia a venit la amiază, dar nu a găsit-o. Ea a venit după ce a fost poliţia. Eu nu am ştiut că ea era persoana căutată. Dar nici nu mă interesează pe mine lucrul ăsta, la mine omul vine cu un necaz, cu o greutate. Eu spovedesc oamenii care vin, stau de vorbă cu ei, eu nu îi legitimez.  Mi-am făcut datoria din punct de vedere moral, religios şi social. Eu am îndrumat-o să stea acasă liniştită şi să termine şcoala, să obţină o diplomă, pentru că nu poate să stea în mănăstire fără şcoală şi la o vârstă minoră, pentru că nu o primeşte nimeni”, a mai spus stareţul.

Escortată de un călugăr la gară de frica unui gest necugetat

Stareţul Mănăstirii Sihăstria Rarăului povesteşte că a decis să trimită un călugăr să o însoţească pe Iulia la gară de teamă ca nu cumva fata să facă un gest necugetat. Stareţul spune că fata era foarte supărată şi s-a gândit la ce e mai rău.

E o fată liniştită, blândă, cuminte, dar era foarte supărată. Am trimis-o la Suceava cu maşina noastră ca să meargă în siguranţă, să nu aibă vreun necaz pe drum. Ne-am gândit, Doamne-fereşte, să nu se întâmple ceva, vreun accident, să să arunce sub tren sau în altă parte, să nu să întâmple ceva. De asta am decis să o ducem cu maşină şi să o urcăm în tren. Când a ajuns la Suceava, a dat telefon acasă dar nu i-a răspuns nimeni. I-a trimis apoi două mesaje mamei să fie liniştită că se întoarce acasă”, a spus stareţul.

Acesta a sfătuit-o să păstreze legătura cu duhovnicul de la Bucureşti şi să se spovedească şi împărtăşească regulat.

„I-am spus să meargă să se spovedească, să se împărtăşească la duhovnicul ei de la Bucureşti, şi dacă totuşi vrea să meargă la mănăstire să aştepte să termine şcoala şi să devină majoră”.

Iulia s-a spovedit şi a participat la slujba de la miezul nopţii şi la liturghia de dimineaţă

Mănăstirea Sihăstria Rarăului se află în Masivul Rarău, la o distanţă de opt kilometri de la drumul naţional 17. Accesul la mănăstire se face pe un drum pe alocuri abrupt, greu accesibil mai ales pe timp de iarnă.

Monahul Marcu, vieţuitor al mănăstirii, povesteşte că fata mergea spre jos spre mănăstire când a fost ajunsă din urmă de călugărul-şofer al aşezământului. La Sihăstria Rarăului, fata a participat la slujba de la miezul nopţii şi la slujba de dimineaţă.

„A fost adusă cu maşina de pe drum, a intrat la părintele stareţ şi apoi am dus-o la camera de cazare. A participat la slujba de noapte, de la 12.00 la 2.30, apoi a mers la dormitor. Dimineaţă a participat la Sfânta Liturghie după care a plecat cu maşina mănăstirii. Nu a făcut niciun gest care să atragă atenţia, dar nu poţi să ştii ce este în sufletul unui om. Nu ştiam că era dispărută, noi nu avem acces la mass-media. Ea a venit cu problemele ei sufleteşti, dar nu s-a deschis faţă de orice persoană, a vorbit doar cu părintele stareţ”, a explicat monahul Marcu.

Părintele Ioan Larion Neagoe, sihastrul de la Rarău

Blogul mănăstirii Sihăstria Rarăului arată că stareţul Ioan Larion Neagoe este născut la 4 aprilie 1931, în familia cu 5 copii ai unui brigadier silvic din Câmpulung Moldovenesc. Aici a urmat şcoala primară, liceul şi o şcoală de aviaţie. A făcut doi ani de temniţă comunistă la Jilava şi Aiud. A ridicat două biserici (una în Ardeal şi alta în Moldova), iar în 1992 reconstruieşte de la temelie mănăstirea Sihăstria Rarăului unde slujeşte şi astăzi.

„Eu nu ştiu să vă sfătuiesc, dar am învăţat de la alţii cum să nu fii mândru. Dumnezeu te luminează dacă te rogi. Mândria este cel mai greu păcat. Ea lucrează şi în lume şi printre monahi prin iubirea de arginţi. Din mândrie fiecare caută să fie mai presus ca celălalt. Iubeşte-L pe Dumnezeul tău din tot sufletul tău, şi din tot cugetul tău, şi pe aproapele tău ca pe tine însuţi! Să rabzi şi să nu cârteşti, să munceşti în favoarea lui, să-i arăţi dragoste chiar şi atunci când eşti nedreptăţit, bârfit de el“, sfătuieşte părintele Ioan.

Mănăstirea Sihăstria Rarăului este vestită şi pentru icoana Sfântului Efrem cel Nou, „mare izvorâtor de mir vindecător celor bolnavi ce vin cu credinţă“.

Prefectul Sucevei: Iulia Ionescu a oferit informaţii contradictorii

Prefectul judeţul Suceava, Florin Sinescu, a declarat că vineri şi sâmbătă au fost verificate 112 unităţi de cult din judeţ, fără a fi identificate indicii cu privire la prezenţa Iuliei Ionescu.

„Au fost realizate verificări la 112 unităţi de cult din judeţ şi s-a discutat cu responsabilii acestor unităţi de cult despre eventuala prezenţă a persoanei dispărute. Din acele verificări nu a rezultat că ea a fost prezentă în judeţ. În momentul verificărilor din teren, persoana căutată nu a fost găsită nici nu au fost identificate indicii şi informaţii cu privire la prezenţa ei în vreun lăcaş de cult din judeţ. Prezenţa ei nu a fost declarată de nicio unitate de cult în timpul verificărilor iar acest lucru este demonstrat de procesele verbale întocmite la fiecare mănăstire în parte”, a precizat Florin Sinescu.

Prefectul Sucevei a precizat că după ce a fost identificată, Iulia Ionescu a oferit informaţii contradictorii cu privire la locul unde a fost, probabil pentru a proteja mănăstirea unde a fost cazată.

„După ce a fost găsită, adolescenta a oferit declaraţii contradictorii despre locul în care s-a aflat în perioada în care era căutată. A spus iniţială că ar fi fost la o mănăstire din zona municipiului Suceava, apoi că a fost la Dorna Arini şi abia ulterior a spus că a fost în zona Câmpulung. Probabil a încercat să-i protejeze pe cei care au cazat-o”, a mai spus Florin Sinescu.

Cazul Iuliei, eleva in varsta de 15 ani din Bucuresti care a disparut saptamana trecuta, este pe masa anchetatorilor. Desi a ajuns acasa, la parinti, autoritatile vor sa afle in amanunt ce s-a intamplat cu ea.

Stiu clar ca ultimele doua zile si le-a petrecut la manastirea Raraului din Suceava, unde ar fi vrut sa ramana pentru totdeauna. Dupa ce a adapostit-o peste noapte, fara sa anunte politia, duhovnicul acestui lacas de cult a convins-o pe Iulia sa se intoarca acasa, sa-si vada de scoala si de viata ei. Parintii trebuie sa-i fie acum cei mai buni prieteni.

Fuga Iuliei pare sa fi fost planuita pas cu pas. Imediat ce s-a despartit de mama ei, miercuri la pranz, fata de 15 ani a luat drumul manastirilor din Moldova.

Era dorinta ei de cativa ani de a imbraca haina monahala, dupa cum i-a marturisit duhovnicului ei, preotul Visarion Alexa.

Asa ca fata s-a indreptata spre Gara de Nord, dupa ce a facut o oprire in piata Mihail Kogalniceanu unde si-a amanetat telefonul mobil si lantul de aur, contra sumei de 800 de lei. Prima ei oprire ar fi fost, spun surse din ancheta in judetul Neamt, la manastirea de maici Agapia.

Dupa doua zile, a plecat catre manastirea Sihastria Raraului. De la gara din orasul Campulung Moldovenesc a plecat pe jos spre manastirea aflata la o distanta de opt kilometri de oras. La jumatatea drumului a fost luata chiar de o masina de la manastire.

De altfel, drumul catre lacas este explicat pas cu pas chiar pe site-ul manastirii.

Iulia a cerut sa stea de vorba cu duhovnicul manastirii, parintele Ioan Larion Neagoe, de 83 de ani, figura respectata in randul credinciosilor.

“Vineri seara era foarte suparata, plansa si si-a exprimat dorinta ca ar vrea sa se spovedeasca, ar vrea sa mearga la o manastire. Si am aflat din spovedanie ca e o eleva, e o eleva foarte buna in clasa a XI-a si cand am intrebat-o ce varsta are a zis ca are 16 ani. I-am spus: – Mai fata mai, du-te acasa inapoi la mama, du-te si fa scoala, ia si tu o diploma ca in viata trebuie sa ai o situatie. La manastire nu te primeste acum, nu se primesc acuma minori”.

Duhovnicul manastirii de calugari sustine ca nimeni nu stia ca fata este data disparuta pentru ca nu au nici radio, nici televizor.

“Nu s-a stiut nimic ca e urmarita. A fost politia aici vineri, au venit mai devreme pe la orele amiezei, 12-13. Au cautat, ca este o fata disparuta, plecata de acasa si nu stiu nimic de dansa, daca nu a fost pe-aici o fata din Bucuresti”.

Ciudat este ca politistii trecusera pe la lacasul de cult cu citeva ore in urma inainte sa apara Iulia, dar preotul nu i-a anuntat cand a vazut-o pe fata. Iulia ar fi intrat in panica cand preotul i-a spus sa mearga acasa de teama parintilor.

“Noua ne-a fost si frica sa anuntam politia dar nici nu am stiu cine e. Facea asa un fel de, mie mi-a fost frica, cum vin multi oameni cu depresie sufleteasca. Era un inceput de depresie. Ii era frica sa se duca acasa, ii era frica de bataie

Asa ca Iulia a ramas peste noapte la manastire, convinsa sustine preotul sa sa intoarca la parinti a doua zi. In tot acest timp, politistii alaturi de familie o cautau peste tot, iar reprezentantii Patriarhiei Romane sustineau ca fata nu este la nicio manastire din Suceava.

“Sambata am trimis-o ca sa mearga acasa cat mai repede. Si a venit politia dupa ce a plecat ea. Cand a venit politia nu mai era aici. Si a aflat politia ca am trimis masina, pe parintele Agapie sa o duca la tren, sa o urce in tren ca sa fie sigur ca nu se intampla ceva cu ea pentru ca era suparata, plansa, stiu ce necazuri avea?”

Politistii au gasit-o pe Iulia in tren. Ea a mai incercat si acum trei ani sa plece de acasa cu gandul sa se calugareasca. Stia probabil ca nu este primita din cauza varstei si de aceea l-a mintit acum pe preot ca are 16 ani.

 

  • Gandul:

Iulia Ionescu a stat o noapte la Sihăstria Rarău din Suceava. Duhovnicul elevei: ‘Dacă cineva bate la uşă, nu i se cere buletinul. Arăta de 18 ani, nu de 15”

Călugării de la Sihăstria Rarău, judeţul Suceava, le-au spus anchetatorilor că Iulia Ionescu a dormit o noapte la mănăstirea lor, iar înainte cu o zi de a ajunge la ei ar fi stat la Mănăstirea Agapia, judeţul Neamţ, potrivit unor surse judiciare.

Anchetatorii i-au audiat, în noaptea de duminică spre luni, pe călugării de la Mănăstirea Sihăstria Rarău, aceştia recunoscând că Iulia Ionescu a stat o noapte la ei, au declarat pentru MEDIAFAX surse judiciare.

Iulia Ionescu a arătat, în declaraţia pe care a dat-o în scris, în noaptea de sâmbătă spre duminică, că ar fi stat la mănăstirile Agapia şi Văratec, din judeţul Neamţ. Ea a mai dat o declaraţie, duminică, în care a adus lămuriri suplimentare, au spus surse apropiate anchetei.

[…]

Duhovnicul Iuliei: “A existat o discuţie ea ar vrea să plece la o mănăstire. Atunci am reuşit să o oprim eu, mama, bunica, toţi ne-am implicat”

Duhovnicul Iuliei Ionescu, Visarion Alexa, a declarat pentru MEDIAFAX că a discutat cu mama şi cu bunica ei în legătură cu dorinţa fetei de a pleca la mănăstire şi au reuşit împreună să o oprească, în urmă cu doi – trei ani, iar tânăra nu i-a indicat vreodată mănăstirea unde ar vrea să stea.

Visarion Alexa, preotul paroh al Bisericii Sfântul Nicolae din Militari, este atât duhovnicul Iuliei, dar şi al mamei şi bunicii acesteia, iar fata nu venea niciodată singură la spovedanie, ci însoţită de una dintre cele două, care rămânea la câţiva metri depărtare.

Iulia şi familia sa, mai puţin tatăl, veneau la biserică duminică de duminică, iar în urmă cu aproape trei ani fata i-a mărturisit duhovnicului că vrea să plece la o mănăstire.

A existat o discuţie cu mama şi cu bunica că ea ar vrea să plece la o mănăstire. Atunci am reuşit să o oprim eu, mama, bunica, toţi ne-am implicat şi am oprit-o pe Iulia. Şi am început să-i explicăm că locul ei este în familie până la vârsta de 18 ani. (…) Eu nu cred că părinţii nu şi-au făcut datoria.

Mama şi bunica i-au dat cea mai mare grijă din câte am văzut faţă de un copil, să încerce să o facă să înţeleagă că nu este încă vremea să facă opţiuni de viaţă în sensul acesta”, a spus Alexa.

Referitor la faptul că a primit un e-mail în care Iulia îi spunea că vrea să plece la mănăstire şi că textul nu a ajuns la părinţi, preotul a arătat că adresa sa de email este publică şi că primeşte şi câte 30 de mail-uri pe zi, având 6.000 de mesaje necitite.

Întrebat dacă o mănăstire ar fi putut-o primi fără să semnaleze acest lucru, Alexa a răspus că “a o primi da, a rămâne nu”.

“Dacă cineva bate la uşa mânăstirii cerând ajutor să ştiţi că nu li se cere nici buletinul şi nici cazierul. Orice mânăstire poate să ofere ospitalitate, să dea o farfurie cu mâncare atunci când cineva străin bate la uşa ei. Când primesc un copil, e posibil să se alerteze puţin, dar tot îl primesc. Nu avea la ea niciun document, absolut nimic, şi nu arăta ca un copil de 15 ani, ci mai degrabă ca unul de 18 ani, aşa că ea ar fi putut fi găzduită de o mănăstire, dar ziua următoare s-ar fi vorbit cu ea cine este şi cum poate fi ajutată. Dacă ar fi urmat un proces firesc, fără amploarea pe care a avut-o acest eveniment, cu certitudine în câteva zile ar fi fost anunţată Poliţia, pentru că oricât ai vrea să ascunzi, tot se află cine eşti”, a mai spus părintele paroh.

EXCLUSIV. Reprezentant al mânăstirii Sihăstria Rarău despre cazul Iulia Ionescu: “Fata a fost adusă de o măicuţă şi de un călugăr la spovedit”

Iulia Ionescu, tânăra olimpică, elevă la Colegiul Sfântul Sava, a fost adusă la mânăstirea Sihăstria Rarău de o măicuţă şi de către un călugăr, a declarat pentru gândul unul dintre reprezentanţii lăcaşului de cult. Ea a fost spovedită de stareţul mânăstirii şi a dormit în noaptea de vineri spre sâmbătă la Sihăstria Rarău.

“Stareţul mânăstirii ( Sihăstria Rarău, Ioan Larion Neagoe n.r.) a spovedit-o pe fată. Lucrurile care sunt spuse la spovedanie nu se spun nimănui. Ea acolo nu a venit singură, ci însoţită de cineva. Nu se pot urca 8 kilometri prin pădure, mai ales că sunt lupi, sunt urşi. Era o maică şi un călugăr care au văzut că ea are probleme şi au adus-o la spovedit, pentru că părintele Larion este singurul care a rămas cu experienţă aşa mare după moartea părintelui Iustin Pârvu. Bineînţeles că a povăţuit-o ce să facă şi asta a şi făcut”, a spus pentru gândul Ioan Lucian, unul dintre reprezentanţii mânăstirii.

Acesta afirmă că nu ştie de la ce mânăstire proveneau însoţitorii Iuliei.

“La gară a dus-o un şofer, un frate al mânăstirii, care a fost desemnat să îi cumpere bilet, să aibă grijă de ea şi să o urce în tren cu bine. Ea nu avea haine monahale pe ea. Hainele de călugăr se îmbracă numai după o anumită perioadă, la săvârşirea unei anumite slujbe. Dacă avea puloverul ăla negru pe ea, nu înseamnă că avea haine monahale pe ea. Să fim serioşi, sunt multe minciuni”, mai spune el.

Potrivit acestuia, la mânăstirea Sihăstria Rarău vin rar măicuţe.

“Nu au ce să caute, vin doar la spovedit şi stau una – două zile într-un loc special pentru maici. Fetiţa a venit seara (vineri seara n.r.) şi a doua zi a plecat. E şi normal dacă vine noaptea cineva să doarmă acolo şi să îi dai să mânânce. Ea căuta să afle, să ştie, să înţeleagă anumite lucruri. Maica şi călugărul acela au adus-o din ştiinţă că se poate rezolva problema ei”, precizează Ioan Lucian.

El mai spune că la Sihăstria Rarău nu există televizor şi că nu se ştia despre dispariţia fetei, la lăcaşul de cult nefiind curent electric şi energia se realizaeză doar prin panouri solare.

“Este strigător la cer că se face acum anchetă că fata s-a spovedit la mânăstire şi mânăstirea i-a cumpărat bilet şi a trimis-o acasă”, afirmă reprezentantul  mânăstirii Sihăstria Rarău.

Ioan Lucian: “Sunt profesoare care merg la radiestezie şi fac experimente pe copii”

Călugării de la Sihăstria Rarău, judeţul Suceava, le-au spus anchetatorilor, la audierile la care au participat în noaptea de duminică spre luni, că Iulia Ionescu a dormit o noapte la mănăstirea lor, iar înainte cu o zi de a ajunge la ei ar fi stat la Mănăstirea Agapia, judeţul Neamţ, au declarat pentru MEDIAFAX surse judiciare.

Iulia Ionescu a arătat, în declaraţia pe care a dat-o în scris, în noaptea de sâmbătă spre duminică, că ar fi stat la mănăstirile Agapia şi Văratec, din judeţul Neamţ. Ea a mai dat o declaraţie, duminică, în care a adus lămuriri suplimentare, au spus surse apropiate anchetei.

Ioan Lucian afirmă că ancheta în cazul Iuliei Ionescu ar trebui făcută şi la nivel de şcoală, nu numai “pe unde a fost ea şi de ce a fost la mânăstire şi s-a spovedit”.

“Normal că a ajuns acolo. Slavă lui Dumnezeu că a ajuns acolo, pentru că putea să o ia pe alte căi greşite. Fata asta nu este, totuşi, labilă psihic. Are o gândire mult mai sănătoasă decât a multora. Probleme există la nivel de familie, de şcoală. Este o întreagă ecuaţie în care fiecare îşi are partea lui de vină. În şcoală preoţii nu mai intră, nu mai stau de vorbă cu copiii, nu îi mai mărturisesc că acasă sunt probleme, probleme grele. Aşa cum ştiţi familia este dezbinată, tatăl este într-o parte, mama în altă parte. Sunt profesori care fac fel şi fel de pregătiri strigătoare la cer cu copiii. De multe ori, sunt profesori care primesc bani de la unii părinţi să ridice anumiţi copii cu note şi nu pot din cauza acestor copii lăsaţi de la Dumnezeu cu multe capacităţi. Plus, sunt profesoare care merg la radiestezie şi fac experimente pe copii”, mai spune Ioan Lucian, unul dintre reprezentanţii Sihăstriei Rarău.

Părintele Ioan Larion Neagoe, stareţul Mănăstirii Sihăstria Rarăului din Câmpulung Moldovenesc, lăcaşul de cult unde ar fi stat Iulia Ionescu, recunoaşte că minora a fost la el, la mănăstire, însă contrazice varianta potrivit căreia a minţit poliţia.

Stareţul a mărturisit în această dimineaţă că poliţiştii au venit la el vineri dimineaţă, când minora nu era ajunsă la mănăstirea de pe Rarău. Le-a spus că nu a văzut-o, iar poliţiştii au plecat.
Câteva ore mai târziu, a venit Iulia la mănăstire, însă din cauza vârstei înaintate, stareţul are peste 80 de ani, nu a recunoscut-o.

Abia spre seară, la spovedanie, fata i-a povestit că este fugită de acasă şi că a fost dată în urmărire generală.

„La spovedanie mi-a spus cine este, că e fugită de acasă, dar pentru că era prea târziu i-am spus să stea peste noapte la noi. Am sfătuit-o să-şi sune părinţii pentru ca aceştia să nu stea cu grijă, iar a doua zi, sâmbătă, am trimis-o cu o maşină la Suceava. A fost însoţită de un călugăr de la noi care a ajuta-o să urce în tren şi care i-a cumpărat şi bilet. Poliţia a venit din nou cu poza fetei, dar asta se întâmpla sâmbătă, pe la ora 3 după-amiază. Le-am spus că fata a fost la noi, dar că am trimis-o acasă. Eu am făcut tot ceea ce este creştineşte în acest caz”, a povestit stareţul Ioan Larioan Neagoe.

 

  • Adevarul: 

EXCLUSIV Cum a fost ascunsă Iulia Ionescu în Mănăstirea Sihăstria Rarăului. Stareţul Ioan Larion Neagoe: „Îmi pare rău că am păcălit Poliţia“

Misterele dispariţiei Iuliei Ionescu încep să se dezlege. Fata s-a ascuns la Mănăstirea Sihăstria Rarăului din Câmpulung Moldovenesc, judeţul Suceava, iar călugărul care a condus-o la gară provine din acest lăcaş de cult.

Stareţul Ioan Larion Neagoe a recunoscut în faţa poliţiştilor că a găzduit-o pe fugara Iulia.ioan sihastria

„Îmi pare c-am păcălit Poliţia, Iulia era la noi. Nu mi-am dat seama. Îmi pare rău că n-am anunţat Poliţia mai devreme şi nu am luat legătura cu familia fetei“, a regretat preotul Ioan Larion Neagoe.

Iulia Ionescu a poposit la mănăstirea de călugări în noaptea de 14 spre 15 februarie. „Venea din Neamţ“, a spus stareţul de la Sihăstria Rarăului. Mănăstirea de călugări este situată în vârf de munte, la Cota 1000.

Conform unor surse judiciare, stareţul Neagoe a declarat că Iulia Ionescu a plecat miercuri cu un microbuz din Bucureşti spre Târgu-Neamţ. Cel mai probabil, fata a stat două nopţi la mănăstirea Agapia, apoi a ajuns vineri la Sihăstria Rarăului, unde a petrecut o noapte.

Sâmbătă dimineaţă, mai mulţi anchetatori au venit cu poza fetei la mănăstire, pentru a-i întreba pe călugări dacă au văzut-o pe Iulia. Stareţul însă a minţit, ascunzând poliţiştilor faptul că fata se află acolo.

A doua zi, însă, preotul a mărturisit că s-a speriat de consecinţe şi a spus Iuliei să se ducă acasă. Fata a fost urcată în Dacia-papuc a mănăstirii şi condusă de un călugăr la gara din Suceava. Acolo, călugărul i-a cumpărat bilet şi i-a înmânat telefonul lui de pe care Iulia i-a trimis mesaj mamei sale, că se întoarce acasă.

„Fata a ajuns la mănăstire vineri, venind de la Neamţ, a stat la noi în noaptea de 14 spre 15 februarie, sâmbătă dimineaţă, poliţiştii au venit la mănăstire cu poza ei să ne întrebe dacă am văzut-o. Îmi pare rău că i-am păcălit, dar aşa sunt regulile noastre, să ne protejăm credincioşii“, le-ar mai fi spus stareţul în faţa poliţiştilor, conform aceloraşi surse din anchetă.

Ajunsă la gară, fata a fost condusă la tren de călugăr. Surse din Poliţie au mai declarat pentru „Adevărul“ că mesajul trimis de Iulia mamei sale a fost interceptat de anchetatori, care şi-au dat seama unde se află.

La Roman (judeţul Neamţ) au urcat în tren mai mulţi ofiţeri îmbrăcaţi în civil, iar pe traseul Roman – Bacău – Adjud, s-au urcat şi femei-anchetator, tot în haine civile. Acestea s-au aşezat pe banchetă lângă fată şi i-au explicat că urmează să o ajute să ajungă la părinţii ei. Adolescenta a fost dată jos din tren în staţia din Focşani, de unde mai departe a fost dusă la Bucureşti.

Iulia a declarat la Poliţie că a înnoptat la o mănăstire cu hramul Acoperământul Maicii Domnului. Cel mai cunoscut lăcaş de cult cu acest hram din judeţul Suceava este cel de la Dorna Arini, întemeiată de ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului. Monahii de la Dorna Arini şi reprezentanţii Arhiepiscopiei Tomisului au negat însă că fata ar fi trecut pe la ei.

Spovedania duhovnicului Iuliei, părintele Visarion: „Trimitea sute de mailuri“

CONFESIUNE. La vârsta pubertăţii, Iulia Ionescu îi vorbea la nesfârşit părintelui Visarion Alexa despre inevitabilul Apocalipsei şi despre refugiul în viaţa monahală. Şi asta se întâmpla de trei ani, de când fata avea 12 ani. Preotul Eugen Tănăsescu, blogger „Adevărul“, a stat de vorbă cu duhovnicul fetei.

Preotul Visarion Alexa a relatat părintelui Eugen Tănăsescu, blogger „Adevărul“, încercările care au caracterizat, încă de la început, relaţia sa de duhovnic cu fiica spirituală Iulia Ionescu.

Adolescenta de 15 ani, elevă eminentă la Colegiul „Sfântul Sava“ din Bucureşti, a dispărut miercuri de acasă şi a revenit sâmbătă seara, după o călătorie la mănăstirile din nordul Moldovei.

duhovnicul-elevei-disparute-am-plans-cat-a-lipsit-iulia-era-ca-si-fiica-mea-247513Părintele Visarion Alexa a mărturisit că primul semnal de alarmă referitor la Iulia a apărut în urmă cu trei ani. În acea perioadă, fata descoperise pe internet mai multe site-uri care anunţau iminenţa Apocalipsei.

Ideea sfârşitului lumii a început să o preocupe atât de tare, încât bunica ei, femeie foarte credincioasă, a luat decizia de a o duce la preotul Visarion, pentru a-i alunga temerea.

La duhovnic, Iulia a mers însoţită, iar părintele i-a explicat conform Bibliei ce este în realitatea Apocalipsa. Preotul a liniştit fata, spunându-i să nu mai dea crezare alarmelor propagate de falşi profeţi.

După ce a primit informaţiile, Iulia a părut că s-a lămurit despre subiect. A rămas oricum stabilit ca orice întrebare mai are să o adreseze preotului. Pentru a ţine legătura mai uşor, chiar şi când nu vine ea la biserică, părintele i-a dat Iuliei adresa sa de e-mail.

Iar mailurile nu au întârziat să apară. Cu sutele. La vârsta pubertăţii, Iulia vorbea despre viaţa monahală, pe care o vedea ca pe un refugiu din lume. Vorbea despre dorinţa de a pleca la mănăstire, fără să specifice un loc anume unde să se retragă. „Gândurile de a pleca nu îi dădeau pace, având permanent discuţii cu părintele Visarion pe această temă. Au fost sute de e-mailuri în aceşti trei ani, în care tot discutau. Unele mailuri erau scrise de fată la cererea mamei, în speranţa de a o lămuri“, arată părintele Tănăsescu.

Duhovnicul a anunţat familia despre ideile Iuliei, mai ales despre intenţia ei de a pleca de acasă la mănăstire. Părintele Visarion spune că a discutat cu persoanele implicate în creşterea copilei: mama şi bunica. Părinţii Iuliei sunt despărţiţi, iar tatăl nu este prezent în viaţa fetei sale.

Auzind ce îi trece copilei prin cap, mama a luat decizia de a o duce la psiholog şi la psihiatru. Verdictul specialiştilor, după consult, a fost de natură a calma spiritele: „Iulia este bine“. Fata pare mai matură decât o arată vârsta. „Deşi are doar 15 ani, Iulia pare mai matură, după opinia părintelui, cam la 18 -19 ani“, relatează preotul Tănăsescu.

Duhovnicul a dejucat o primă tentativă a Iuliei de a pleca de acasă, încă de acum 3 ani. Dar gândurile de acest fel n-au părăsit-o niciodată pe fată. La începutul anului, într-un mail, Iulia îşi anunţa părintele că n-a renunţat la intenţia ei de a se duce la mănăstire. El a sfătuit-o să îşi termine şcoala mai întâi, apoi să hotărască felul în care vrea să trăiască.

Iulia a părut că acceptă acest argument şi n-a mai adus plecarea în discuţie. Putea fi încă o fază în care cădea de acord cu duhovnicul asupra unui aspect, ca apoi să revină cu alte întrebări pe aceeaşi temă. „Tentaţia de a fi «fiică risipitoare» a învins totuşi, în cazul Iuliei. Coincidenţă sau nu, Biserica Ortodoxă a serbat duminică Pilda Întoarcerii Fiului Risipitor“, arată părintele Eugen Tănăsescu.

Părintele Visarion Alexa îşi recunoaşte un eşec în misiunea de duhovnic. Motivul: faptul că n-a reuşit s-o convingă pe Iulia să renunţe la ideea de a pleca de acasă. „Îşi asumă, într-un fel, faptul că a eşuat de a ajunge la inima Iuliei, spre a o determina să înţeleagă că locul ei este acasă, lângă familia ei“, precizează părintele Eugen Tănăsescu.

Iulia Ionescu, eleva care a dispărut miercuri din București în timp ce mergea la școală, ar fi stat la două mănăstiri din Moldova în timpul în care a fost plecată de acasă, spun surse din poliție.

În primele două zile, se pare că fata a stat la mănăstirea Agapia [noi ne indoim ca aici a fost si ca maicile de la o manastire foarte cunoscuta si oarecum “de protocol” nu ar fi anuntat imediat autoritatile, n.n.], din județul Neamț. A ajuns acolo cu un maxi-taxi pe care l-a luat din București.

În 14 februarie, Iulia Ionescu a plecat în județul Suceava. A mers la Sihăstria de pe Rarău, o mănăstire de călugări destul de izolată, spun sursele.

Eleva ar fi stat acolo în noaptea de 14 spre 15 februarie, după care călugării se pare că și-au dat seama că este vorba despre fata pe care o căutau autoritățile, iar în data de 15 au decis că e mai bine ca Iulia să meargă acasă. Au dus-o la Gara din Suceava, i-au cumpărat fetei un bilet spre București și au urcat-o în tren.

Din primele informații, călugării au spus inițial că nu au văzut-o pe Iulia Ionescu și că aceasta nu a fost la ei la mănăstire. După ce eleva, revenită la București, a spus unde a fost, polițiștii au mers din nou la Sihăstria de pe Rarău, iar călugării de acolo au recunoscut că fata a fost acolo în noaptea de 14 spre 15 februarie.

De altfel, șeful trenului în care a fost găsită fata a spus că Iulia Ionescu a venit la gară însoțită de un călugăr.

Nota noastra:

Ultimele informatii in cazul fetei fugite la manastire sugereaza ca scandalul e abia la inceput si ca va fi mai amplu in directia anti-Biserica abia de acum incolo.

S-a spus, iar acum s-a confirmat ca Iulia Ionescu a fost alarmata de ideea iminentei Apocalipsei (cu care a intrat in contact pe nestiute “site-uri religioase”). E drept, pr. Visarion explica faptul ca aceasta s-a intamplat cu trei ani in urma. Ce nu se spune (nici macar de catre preoti, din pacate):

– faptul ca exista profetii (reale sau apocrife) “apocaliptice” este un dat al Bisericii. E drept ca in Romania, spre deosebire de Grecia, lumea laica e mult mai putin obisnuita cu ideea (e mult mai obisnuita cu bazaconiile de gen Urania, in schimb). Cu aceste mesaje (nu discutam acum cat de intemeiate sau cum sunt ele prezentate, caci nu stim) intra in contact foarte multi cititori, de varste cat mai diverse, cu mai mult sau mai putin discernamant in receptarea si intelegerea lor. Nu asupra tuturor are insa acest impact emotional puternic. Ca ele circula acum nestingherite pe internet, este si acesta tot un dat.

– impactul emotional puternic (si negativ) al profetiilor apocaliptice are loc mai ales in cazul persoanelor dezorientate si, deseori, pe un fond de puternic dezechilibru in viata personala/familiala. Cine are prieteni in Biserica, acces la lecturi mai variate, o familie cat de cat normala, nu “se alarmeaza” asa usor, caci are cu cine discuta, lamuri, clarifica. Are acces la mai multe opinii din Biserica si isi poate da seama daca e ceva fondat sau nefondat. Si, mergand pana la capatul problemei in cauza, parafrazand o zicere celebra, nimeni nu ar gasi un mesaj “alarmist” si “apocaliptic” daca nu l-ar fi cautat. Caci daca ar fi fost cu totul neinteresat de genul acesta de subiecte, pur si simplu ar fi trecut pe langa el. Esential, asadar, este stabilirea motivatiei primordiale: DE CE devine un (aproape) copil interesat de Apocalipsa? 

– in functie de raspunsul la intrebarea “de ce” se poate avansa mai departe: in anumite conditii de criza personala sau sociala, exista o deschidere a oamenilor catre profetii/mesaje apocaliptice. Aceasta deschidere se poate termina cu bine – prin lamurirea in duhul Bisericii cu privire la Apocalipsa, sau in rau – prin transformarea intr-o victima a gruparilor extremiste, sectare sau cvasi-schismatice, care instrumentalizeaza temele apocaliptice si fricile oamenilor pentru a pescui in ape tulburi. 

In opinia noastra, rau fac unii reprezentanti ai Bisericii prin minimalizarea cuvintelor profetice despre vremurile in care traim ca solutie (comoda sau oportunista) de a ocoli eventualele tulburari ale oamenilor fata de acest gen de mesaje. Nu se pot oculta, oricat s-ar incerca, prin false linistiri, avertizarile unor personalitati duhovnicesti ca parintii Cleopa, Ioanichie Balan, Rafail Noica, Cuv. Seraphim Rose, Cuv. Paisie Aghioritul, Cuv. Sofronie Saharov s.a. Iar pe fondul tacerii lor pe aceste teme, se aud mai puternic (sau exclusiv) vocile extremiste, situate la limita sau in afara duhului Ortodoxiei. Solutia nu este minimalizarea, ci CATEHIZAREA corecta si completa, inclusiv – sau mai ales – in termeni de intelegere a caracterului vremurilor in care traim si a semnificatiei profetiilor apocaliptice. Cam ce facea Sf. Ap. Pavel cu Tesalonicenii:

În privinţa venirii Domnului nostru Iisus Hristos şi a adunării noastre împreună cu El, vă rugăm, fraţilor, Să nu vă clintiţi degrabă cu mintea, nici să vă spăimântaţi – nici de vreun duh, nici de vreun cuvânt, nici de vreo scrisoare ca pornită de la noi, cum că ziua Domnului a şi sosit. Să nu vă amăgească nimeni, cu nici un chip; căci ziua Domnului nu va sosi până ce mai întâi nu va veni lepădarea de credinţă şi nu se va da pe faţă omul nelegiuirii, fiul pierzării, Potrivnicul, care se înalţă mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu, sau se cinsteşte cu închinare, aşa încât să se aşeze el în templul lui Dumnezeu, dându-se pe sine drept dumnezeu.

Si cam ceea ce invata Sfintii Parinti si toti acesti parinti contemporani, plini de discernamant:

Legaturi:

***


Categorii

1. ȘTIRI, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., IPS Pimen, Opinii, analize, Preoti si duhovnici romani, Profetii/ Vremurile de pe urma, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Video

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

32 Commentarii la “update III: LA CE MANASTIRI A FOST ADOLESCENTA FUGITA DE ACASA? A fost motivata plecarea de panica “sfarsitului lumii”? (VIDEO)

  1. Autoritatea bisericii (și a statului), nu este data de puterea de pedepsire (și disciplinare prin forţă), ci prin puterea de a lumina, apăra și ridica din cadere, din inselare, din intuneric, la lumină,din neștiinţă la cunoaștere, din nedreptate in dreptate, din inuman la sfânt. Forţa, coerciţia, trebuie să fie nu prima ci ultima (și doar acolo unde celelate nu mai pot face nimic).
    Este de neânţeles evitarea aducerii in prim plan a apocalipsei in misiunea clerului, când știm bine câte tulburări și fobii au provocat( și provoacă) interpretările neautorizate ale diverselor culte ori impostori.

    Cuvintele sfântului apostol Pavel, prin limezimea lor, ii arată inșeleţi și mincinoși, pe toţi cei ce anunţă sfârșitul lumii la o dată anume, dar mai arată și cât de străini sunt insăși ortodocșii de cumoașterea acestor cuvinte (și inţelegerea situaţiei in care ne aflăm).
    Clerul, trebuie să o știe foarte bine (pentru el însuși) și să facă din fiecare credincios, un bun cunoscător al ortodoxiei și implicit a problemelor legate de sfârșitul lumii. Ocolirea acestui subiect il arată ori insuficient pregăt, ori lipsit de curaj, de intetres ori de… credință. .
    Nu pot fi deacord cu invinuirea părintelui duhovnic și cu negarea vinei părinţilor, care, văzând teama copilei nu și’au lămurit ei inșiși cum se interpretează corect apocalipsa (și care este cel mai autorizat argument scripturistic), pentru a fi in măsură să-și liniștească fiica și nepoata.
    Dealtfel, desfăsurarea evenimentelor a arătat cât de străini au fost părinţii, de frământările copilului lor.
    Unde este vina și cine este vinovat ? Copilul ? duhovnicul ? biserica?
    Nu. Părinţii, care nu-și cunosc nici copilul dar nici credinţa.
    Clerul, dacă are vre’o vină aceea este cea arătată de admin. Este vina de a nu vorbi deschis și lipmpede exact despre cuvintele sfântului Apostol Pavel și implinirea lor. Și acestă vină produce efecte (văzute și nevăzute)
    Tatăl fetei, să se dea in judecată pe sine.
    A nu ști (după o tentativă de plecare) care sunt problemele ce au generat-o și a nu ţi’o lămuri mai intâi ţie insuţi ii ridică acest drept și-l arată a nu purta decât trupește titulu de tată.

  2. În legătură cu profețiile despre apocalipsă nu sunt de acord cu voi. Au fost cazuri ( mai ales cazul păr. Iustin și cipurile și toată psihoza de acolo ) în care îți venea să îți pui ștreangul la gât. Știu și eu că a fost o perioadă când mă tot informam despre sfârșitul lumii și stăteam tot timpul într-o stare de panică. A trebuit la un moment dat să renunț a-mi păsa de cipuri și sfârșitul lumii ca să pot să îmi văd de viața mea. Păr. Porfirie a avut motivele lui întemeiate pentru care i-a interzis păr. Paisie să mai vorbească despre sfârșitul lumii iar păr. Paisie a făcut ascultare. Nu știu dacă există familii atât de solide încât să nu își piardă echilibru când peste tot auzi de masoni, cipuri, antihrist, apocalipsă, etc.

  3. Trebuie vazut exact ce prevad Canoanale Bisericii, Vietile Sfintilor si legea lumeasca.
    Canoanele Bisericii sunt mai presus de lege.

    Unele televiziuni au anuntat ca deja s-a deschis deja un dosar penal.

  4. @ Sorin:

    Am raspuns la asta in nota noastra. Depinde si pe ce fond vine si daca, in afara de bloguri, mai citesti si altceva, daca mai mergi si la biserica etc. Pe siteul asta nu s-a marsat pe panica, ba chiar s-a combatut vehement directia asta, desi s-a vorbit despre profetii si despre sfarsit. Insa pt unii mai fragezi e oricum o hrana prea tare, asta e clar, nu e pentru ei asa ceva acum, ei trebuie sa bea lapte si daca le dai carne – sau isi iau singuri – se imbolnavesc grav. Nu au capacitatea sa o gestioneze singuri, neajutati. Parintele Visarion credem ca a incercat, dar e greu azi pt duhovnici sa aiba timpul necesar pentru toate cazurile grele.

    Iar povestea asta hulitoare cu Sfintii Porfirie si Paisie, pe care o tot repeta cate cineva, este apocrifa si total necredibila pt noi. Parintele Paisie nu era nici un copil, niciun iresponsabil sau un inselat (chiar daca a mai avut greseli omenesti – vezi unele idei usor milenariste si altele cam prea filo-eleniste – cum a avut si Sf. Porfirie, pe de alta parte – fiindca, desi sfinti, nu erau nici ei infailibili, cum cred altii, in alta extrema), iar Cuv. Porfirie nu cred ca ar fi avut lipsa de evlavie sa il trateze in termeni de “interzis” ceva, ca si cum era un fiu duhovnicesc care o luase razna, iar nu un un alt Gheron imbunatatit, de o seama cu el. Poate sa-i fi atras atentia in termeni fratesti asupra unor accente, asta e altceva.

  5. @ MirceaB:

    Da, s-a deschis dosar “in rem” (pe fapta, fara autori cunoscuti, deocamdata).

  6. @ Sorin
    Păr. Porfirie a avut motivele lui întemeiate pentru care i-a interzis păr. Paisie să mai vorbească despre sfârșitul lumii iar păr. Paisie a făcut ascultare.
    Prietene credeam ca le stiu pe toate. Acu imi dau seama ca nu stiu nimic. Unde scrie lucrul de mai sus?

    Nu știu dacă există familii atât de solide încât să nu își piardă echilibru când peste tot auzi de masoni, cipuri, antihrist, apocalipsă, etc.
    Prietene cred ca cu rugaciunile Sfintilor si ale Sfantului la care te rogi, Hristos nu va lasa familia credincioasa sa cada. Unul din sotii este mai puternic intr-o virtute si il va intari si pe celalat.. La fel si viceversa. Am patit si eu cu frica asta , dar sotia este mai puternica si m-a intarit. Acu sper sa nu iau alta spaima… 🙂

  7. Sa se cerceteze atunci si site-urile cu jocuri video violente pt. copii prescolari, cele pornografice, cele sataniste ( am nimerit, nu o data, pe niste site-uri sataniste de mi-a inghetat sangele in vene!), cele despre magie pentru ca sunt infinit mai periculoase pt. tancii care au acces la net si carora le pot da idei, de nu-i mai aduce niciun calugar la tren, in veci! O sa-i gasesca prin cripte parasite.
    Acum cativa ani, un bun prieten de ani zile, lupta sa-si readuca fiul la normalitate, dupa ce luase contact cu un grup de satanisti. Baiatul, atunci de vreo 16 ani, m-a dus in noaptea de Ziua Mortilor ( sarbatorita aici, in Banat) sa-mi arate, “mandru”, unde sunt locurile lor de adunare…cum tot cimitirul era inca plin de candele ( puse de apartinatori inca de cand era lumina ) si cum inca se mai plimbau grupuri prin cimitir, am fpost de acord sa ma duc, sa imi fac o idee despre ce fac copiii astia! Credeti-ma, trebuie sa stai bine cu inima si nervii ca sa arunci doar un ochi, de afara. Peste tot lumanari negre arzand, urme de sange ( de animale “sacrificate”), tot felul de simboluri pe pereti, mazgalite cu sange sau vopsea, carpe murdare pe jos, te miri ce alte mizerii…sunt vizibile, se pot oricand gasi de catre autoritati.
    Intre timp, baiatul a crescut si, cu sprijinul familiei, a reusit sa scape de influenta aceea, iar acum e deja om pe picioarele lui sis-i aminteste cu sila de perioada aceea. Dacr cati resuesc sa scape cu totul?
    Nu stim ce propavaduiesc tot felul de secte, dar de manastirile ortodoxe inca nu trebuie sa le fie frica parintilor si educatorilor. Chiar e stupid sa culegi scama de pe covor in timp ce sub el sunt gunoaiele mari, bine protejate!

  8. Scuze pt. greselile de redactare, am scris repede, “manioasa”…

  9. Pana sa vina Apocalispa, ne spulbera propria rautate si prostie

  10. http://www.gandul.info/stiri/iulia-ionescu-a-stat-o-noapte-la-sihastria-rarau-din-suceava-duhovnicul-elevei-daca-cineva-bate-la-usa-nu-i-se-cere-buletinul-arata-de-18-ani-nu-de-15-12097071

    Întrebat dacă o mănăstire ar fi putut-o primi fără să semnaleze acest lucru, Alexa a răspus că “a o primi da, a rămâne nu”.

    “Dacă cineva bate la uşa mânăstirii cerând ajutor să ştiţi că nu li se cere nici buletinul şi nici cazierul. Orice mânăstire poate să ofere ospitalitate, să dea o farfurie cu mâncare atunci când cineva străin bate la uşa ei. Când primesc un copil, e posibil să se alerteze puţin, dar tot îl primesc. Nu avea la ea niciun document, absolut nimic, şi nu arăta ca un copil de 15 ani, ci mai degrabă ca unul de 18 ani, aşa că ea ar fi putut fi găzduită de o mănăstire, dar ziua următoare s-ar fi vorbit cu ea cine este şi cum poate fi ajutată. Dacă ar fi urmat un proces firesc, fără amploarea pe care a avut-o acest eveniment, cu certitudine în câteva zile ar fi fost anunţată Poliţia, pentru că oricât ai vrea să ascunzi tot se află cine eşti”, a mai spus părintele paroh.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/explicatiile-preotului-care-a-tinut-o-pe-iulia-la-manastire-la-spovedanie-mi-a-spus-ca-1082728.html

    Părintele Ioan Larion Neagoe, stareţul Mănăstirii Sihăstria Rarăului din Câmpulung Moldovenesc, lăcaşul de cult unde ar fi stat Iulia Ionescu, recunoaşte că minora a fost la el, la mănăstire, însă contrazice varianta potrivit căreia a minţit poliţia.

    Stareţul a mărturisit în această dimineaţă că poliţiştii au venit la el vineri dimineaţă, când minora nu era ajunsă la mănăstirea de pe Rarău. Le-a spus că nu a văzut-o, iar poliţiştii au plecat.

    Câteva ore mai târziu, a venit Iulia la mănăstire, însă din cauza vârstei înaintate, stareţul are peste 80 de ani, nu a recunoscut-o.

    Abia spre seară, la spovedanie, fata i-a povestit că este fugită de acasă şi că a fost dată în urmărire generală.

    „La spovedanie mi-a spus cine este, că e fugită de acasă, dar pentru că era prea târziu i-am spus să stea peste noapte la noi. Am sfătuit-o să-şi sune părinţii pentru ca aceştia să nu stea cu grijă, iar a doua zi, sâmbătă, am trimis-o cu o maşină la Suceava. A fost însoţită de un călugăr de la noi care a ajuta-o să urce în tren şi care i-a cumpărat şi bilet. Poliţia a venit din nou cu poza fetei, dar asta se întâmpla sâmbătă, pe la ora 3 după-amiază. Le-am spus că fata a fost la noi, dar că am trimis-o acasă. Eu am făcut tot ceea ce este creştineşte în acest caz”, a povestit stareţul Ioan Larioan Neagoe.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-arata-manastirea-sihastria-raraului-in-care-a-poposit-iulia-ionescu-fata-data-disparu-1082700.html

  11. Sunt de acord cu comentariul lui Petru Dimitriu de la linkul indicat de admin la nr 12, fapt pt care-l reproduc:

    “Tineri care fug la mănăstire sunt destui și Iulia e primul pentru care se face atâta caz; părinții Iuliei însă au dat alarma și au dat peste cap guvern, poliție, tot. (S-a și speculat că ei sunt genul de părinți hiperprotectivi). Nouă ni se pare aiurea ce a făcut ea, dar să ne aducem aminte niște lucruri:

    Pr Cleopa – păștea oile mănăstirii pe la 16 ani.

    Patriarhul Teoctist – a plecat la mănăstire cu tot cu un prieten pe nume Haralambie tot înainte de 18 ani

    Preasfințitul Justinian Chira, actualul arhiepiscop al Sătmarului, a plecat de acasă tot mic fiind, lăsând-o pe mama lui văduvă bătrână și singură.

    Există și un argument scripturistic solid care poate justifica o astfel de atitudine:
    „Nu este nimeni care şi-a lăsat casă, sau fraţi, sau surori, sau mamă, sau tată, sau copii, sau ţarine pentru Mine şi pentru Evanghelie, Şi să nu ia însutit – acum, în vremea aceasta, de prigoniri – case şi fraţi şi surori şi mame şi copii şi ţarine, iar în veacul ce va să vină: viaţă veşnică.” (Marcu 10:29-30)

    Deci lucruri dinacestea se întâmplă. Nu e prima oară, nici ultima, când un tânăr/copil fuge la mănăstire. Există mii de „precedente”. Numai că acum părinții, presa, guvernul, au reacționat foarte puternic.

    Personal cred că dacă asta simte tânărul, nu are decât să fugă la mănăstire, pentru că nu e dus cu forța și oricum acolo nu va fi imediat călugărit, cel mai probabil, ci va fi frate de mănăstire o vreme și va vedea dacă se acomodează sau nu cu viața de acolo… și dacă îi place și starețul e de acord, abia atunci se călugărește…”

  12. Sincer vorbind despre sfarsitul lumii am auzit de multe ori la Protv. Eu nu stiu vreun blog ortodox care sa anunte sfarsitul lumii.

  13. Pingback: PATOLOGIA ANTICRESTINA SI ANTIMONAHALA starnita de cazul Iulia Ionescu - Recomandari
  14. @admin: Nu m-am referit la acest site ci ziceam în general de toată acea psihoză ce s-a format. Unii spuneau repede că vine sfârșitul lumii iar alții că totul e bine și frumos. Nu exista nici un răspun comun dat din partea Bisericii (mitropolitul Bartolomeu se grăbește să facă un sinod regional pentru a fi de partea păr. Iustin ca apoi Sf. Sinod să tindă să o ia pe cealaltă parte și să te facă se crezi că totul e o alarmă falsă). Erau 2 fronturi și nu știai în cine să te încrezi. Și nimeni nu se gândea din cele 2 fronturi să aibă discuții în comun și să se lămurească puțin în problema asta. Cred că ar fi fost mai de folos la momentul respectiv ca episcopii din Sf. Sinod să se fi dus la păr. Iustin și să se lămurească puțin despre ce a fost în acel comunicat. Se ajunsese să se sădească neghină între păr. Arsenie Papacioc și păr. Iustin Pârvu. Nu puteți spune că nu s-au exagerat lucrurile în problema cu cipurile. În loc ca Biserica să fie un loc de unitate în Hristos te trezești că tocmai în Biserică există divergențe puternice. Iar tu ca și creștin când te trezești că ești ori trădător de Hristos, ori fanatic nu știi ce să faci. Nu știi nici de cine să asculți că fiecare îndreaptă degetul spre celălalt și spune “dracul”. Iarăși, ultima parte se vrea o hiperbolă pentru a sublinia starea de fapt ce era atunci.

    În legătură cu păr. Porfirie și păr. Paisie poate am exagerat folosind cuvântul “interzis”. Mai degrabă i-a recomandat. Și când a fost problema cu cipurile se știa că păr. Porfirie nu era de acord cu toate acele discuții cu 666 ce le-a purtat păr. Paisie. Și am mai citit pe alt site că acesta i-a trimis cuvânt păr. Paisie să nu mai vorbească despre această problemă deoarece oamenii intră în panică. Iar după asta, păr. Paisie a renunțat să se mai refere la acest subiect. Sunt mai multe discuții ce s-au mai purtat despre problema asta.

    M-a întrebat cineva despre problema 666 și păr. Paisie și păr. Porfirie: http://www.johnsanidopoulos.com/2012/03/controversial-end-time-prophecies-by.html

  15. După Tanacu, acest al doilea caz răsunător in care se scot la vedere toate “relele” ortodoxiei (acelea care trag indărăt România, care crează probleme părinţilor, școlii, și autorităţilor) este o nouă ocazie, spre a folosi totul petru ai stinge (sau reduce) cinstea, influenţa și credibilitatea.

    Se “se strecoară ţinţarul și se onghite cămila”, după cum a spus Domnul Iisus Hristos.

    România, (se spune că), este un stat de drept și autorităţile impun și arată respect faţă de aceasta, dar România este (de la nașterea acestui popor) și ortodoxă.
    Strămoșii, zestrea spirituală, și cele mai de seamă valori, aparţin ortodoxiei neamului nostru, dar nimic și nimeni (inafară de biserică și câteva grupuri restrânse) nu mai arată respect și preţuire ortodoxiei.
    Ce ne face să ne lepădăm de ce am fost din inceput până acum ?
    Statul de drept nu este desăvârșirea nici apogeul, ca să ne inchinăm lui. Nu este nici mai bun nici mai rău decât au fost celelate tipuri care au trecut. Civilizaţia insăși este in aceiași situaţie. Tote se vor invechi si vor fi depășite, insă valorile spirituale ale ortodoxiei (care cheamă pe om la desăvârșire și’i oferă posibilitatea reușitei), dacă au ajuns să fie aruncate in dispreţul și’n batjocura celor ce nici nu o cunosc , arată cât de lipsiţi de cultură și de onestitate sunt cei care o fac.
    Copilul acesta (Iulia) a ajuns să sufere lăuntric cumplit, să i se clatine și să i se prăbușească toată frumuseţea interioară.
    Drumul ei spre desăvârșire devenit infracţiune, urmărită de toate structurile specializate ale statului (cu un zgomot ce a depășit hotarele ţarii) au lovit greu in sufletul ei.
    Un suflet de copil expus unui asemenea scandal, ptr că a ales mânăstirea ?
    Unde sunt tacticile pedagogice super lăudate ? De ce nu s’a făcut totul cu bun simţ și cu discreţie ?
    Acum este discreditat un duhovnic, iar un stareţ este facut mincinos ptr. că a protejat (cât a putut) un copil ?
    Iulia după ce a fost adusă acasă sub escortă, anchetată și zdrobită spiritual, este dată pe mâna psihologilor…
    Iată cum cei (ce au copii și), sunt autorităţi dau lecţii bisericii și de ce a ajuns ortodoxia vrednică de dispreţul majorităţii.

  16. Nici eu nu mi-as lasa copiii sa se uite pe site-ul dvs., desi eu il rasfoiesc. Mai ales la comentarii, bate un duh cam combativ din partea admin. Acuma… ca am scris asta… o s-o patesc… Tatiana

  17. @Tatiana Horvat:

    Aveti pareri preconcepute. Nimeni nu “pateste” nimic aici – cu exceptia (tocmai) a celor care devin agresivi si care nu “risca” decat o punere la punct absolut normala pentru un site moderat sau, cel mult, un spam sau un comentariu neapronat.

    Insa bine faceti ca nu va lasati copiii, mai ales daca sunt de varste mai mici, pe acest site sau pe internet, in general, fara supraveghere. E un lucru firesc, sau ar trebui sa fie. Cum ar fi sa fie expus onlineurile televiziunilor de stiri sau ale ziarelor? Cu stiri “dezbracate” si comentarii ultra-agresive?

  18. Iarasi aceiasi presa mirsava si antihristica, care asteapta orice moment,ca sa poata arunca cu noroi in Biserica…De ce justitia nu trage la raspundere,pe toti cei care se grabesc sa faca afirmatii false?

    La depresie duc filmele si toata violenta pe care o propaga masmedia.

    DE LA DUMNEZEU VINE:PACEA,LINISTEA SI BUCURIA!

    Iar depresia,tulburarea si desnadejdea,de la satana.-

    dar ce sa ceri,de la cei fara Dumnezeu???

  19. Acuma o sa scriu ceva cu care s-ar putea sa nu fiti de acord.Eu sunt convinsa ca staretul nu a mintit cand a spus ca nu e la ei, fata nu ajunsese inca, sunt convinsa ca ei primesc pe oricine si nu-i legitimeaza ci-i gazduiesc crestineste, sunt convinsa ca staretul i-a bagat fetei mintile in cap si a convins-o sa se intoarca acasa, dar imediat, atunci noaptea trebuia sa anunte prarintii ca fata e bine si ca a ajuns la ei, ca sa-i linisteasca. Sa le explice conditiile de cazare si ca este in siguranta si ca a doua zi de dimineata pot sa o ia, sa le explice starea emotionala a fetei etc. Prin faptul ca nu i-a anuntat le-a dat apa la moara jivinelor.Si acu sa ne tinem bine…
    bineinteles ca parintii si scoala sunt vinovati si ar trebui sa zica merci ca fata a ajuns intr-un loc sigur la manastire dar asta nu se mai vede…

  20. @ Traista cu merinde:

    Pai de unde si pana unde ar reiesi ca nu suntem de acord (in esenta)? Legat de minciuna, in fine, e alta poveste, fiindca prima declaratie, la cald, a p. Ioan a fost o recunoastere a faptului ca a fost tinuta ascunsa acolo si ca a pacalit politia, apoi insa a revenit – din motive juridice, probabil – dar oricum e clar ca gandul a fost bun, de a o proteja si de a o ajuta, asa cum explica si in declaratiile ulterioare, filmate de Adevarul si de ProTV.

    Bineinteles, toate textele ipocrite despre “protectia minorului” au fost suspendate acum si numai acum, cand este vorba de tocat marunt Biserica. Cui i-a pasat si pe cine mai intereseaza acum de starea psihica a adolescentei, devenita peste noapte si FARA VOIA EI, ci tot din cauza parintilor care au expus-o cerand ajutorul presei, PERSOANA PUBLICA cea mai discutata la aceasta ora, a carei poza a fost vanturata in continuu in toate cele patru zari si inca mai exista pe anumiti stalpi, judecata pana la ultima disectie de ABSOLUT ORICINE si expusa stigmatizarii publice pentru alegerea ei legata de credinta, dar si pentru momentul ei de fuga. Nimeni nu s-a mai gandit si nu se mai gandeste la PROTECTIA sufletului ei, necum a imaginii publice, ci e tratata aproape ca un infractor, care nu are niciun drept. Va dati seama ce va fi pe ea cand va indrazni sa iasa din casa?! Sigur ca nici politia, nici psiho-sociologii care dau pe dinafara de desteptaciune si nici ziaristii turbati de ura nu au nici cel mai mic gand sau sentiment in sensul asta, orbiti de dementa lor demolatoare. Pentru a distruge Biserica ortodoxa, nu se dau inapoi sa calce in picioare sufletul unui adolescent, la care, totusi, NUMAI oamenii Bisericii s-au gandit cu mila si cu responsabilitate.

  21. Pingback: O alta eleva silitoare de 16 ani, din Tulcea, e DISPARUTA de o saptamana. PENTRU CA NU S-A POMENIT NIMIC DE PREOTI SI DE MANASTIRI, despre ea presa nu discuta si, probabil, nimeni nu o cauta la modul serios… - Recomandari
  22. Vad ca v-a scapat asta: “A venit într-o stare jalnică. A spus părintelui că este derutată din cauza unui grup de profesoare de la şcoală, care practică reiki şi radiestezie şi care fac experimente pe copii.” Mie mi-a sarit in ochi pt. ca, din pacate, am avut de-a face cu reiki si stiu ce aiureala are loc in mintea omului in momentul cand ia contact cu “maestrii” din domeniu! Pt. ca a devenit moda chiar si in gradinite sa sa faca “yoga pentru copii” si nu vreau sa lungesc aici discutia, ca ar fi prea lunga si nu e niciodata exhaustiva. Dar e f. posibil ca fata, derutata de motivatiile ce se vor fi oferit despre reiki si radiestezie, sa fi simtit ca trebuie pur si simplu “sa fuga”. Doar ca practicile ezoterice sunt de acum in voga, nu sperie pe nimeni, ba dimpotriva, sunt tratate drept “terapii” si “gandire pozitiva”, asa ca se duce lumea garla spre ei…

  23. @ Cora:

    Nu ne-a scapat, insa nu am putut sa luam foarte in serios, dat fiind ca era in contextul unui mesaj de pe Facebook bizar, cu o topica deliranta si de o incoerenta socanta, pus pe seama manastirii respective. Manastire care, insa, nu are nici curent electric, nu are nici TV sau Internet (zice chiar staretul), dar are… cont pe Facebook?!?! Si se mai cheama si “Sihastria”? Hm! Sihastrii pe siteuri de socializare, polemizand si dand mesaje cam abracadabrante… ceva nu merge aici. Iar apoi, daca asa ceva ar fi zis cumva Iulia in taina cuiva de acolo (desi s-a spus ca nu a vorbit cu nimeni in afara staretului), cum sa vanturi asta pe net, in toate zarile si in folosul cui?

    Altminteri, da, orice e posibil si in scoala, dar nu inseamna ca asta e cauza reala a plecarii.

  24. Apocalipsa…..
    Razboiul acesta psihologic,cu presiuni din toate directiile,pentru mine are aceasta semnificatie,instumentate cu succes de;
    -toate trusturile de presa si televiziune,
    -toate guvernele nationale,europene si mondiale,
    -toate ratacirile si abaterile de la dreapta credint
    -invataturilor de tot felul,amintite si mai sus de Cora,
    -internetul cu tot ce are el.

  25. @Sorin:

    Am auzit si eu de la un grec de buna credinta, Constantin Zalalas, despre Sf. Paisie si Porfirie si ‘interdictia’ celui de-al doilea ca cel dintai sa mai vorbeasca despre subiectele finale, numai ca din cate am auzit eu era vorba de o scrisoare plina de respect in care Sf. Porfirie spunea ca Duhul nu marturiseste ca acum sunt anii din urma ( probabil chiar cei mai din urma ). Ma gandesc ca era un efect de avalanse, Sf. Paisie spunea ceva in Sf. Munte, si prin Grecia ajungea avalansa cu ce “a spus” Gheron Paisios… 🙂 Dealtfel am mai auzit, probabil din aceeasi sursa, ca Sf. Porfirie il numea pe Sf. Paisie “sfantul Sf. Munte”, deci nu avea cum sa-i ‘interzica’. Dealtfel, asta nu se potriveste nici cu firea Sf. Porfirie… care nu cred ca a vorbit in acesti termeni nimanui.

    ( am vazut ca ti-ai admis exagerarea, dar vroiam sa mai spun si ca la un moment dat am avut o discutie in contradictoriu cu John S. pe care-l mentionezi in link, ca nu pricepeam de ce e el asa de fericit de filmul lui Mungiu despre cazul Tanacu. In sfarsit… )

  26. Pingback: GENERATIA FACEBOOK, TENTATIA INTERNETULUI SI TRECUTELE TIMPURI IN CARE COPIII NU ERAU TINUTI IN HAMURI. Dar si despre PORNIRILE STALINISTE ANTICRESTINE de ultima ora si URA CONTAGIOASA impotriva Bisericii - Recomandari
  27. Am scris o poezie ca un gest de incurajare pentru Iulia si pentru toti tinerii care nu vor sa ramana la nivelul aparentelor de astazi, atat de inselatoare

    Zodia harului

    Iuliei si celorlalti tineri cu sufletul frumos

    Cu timp si fara timp,
    Tanarul invesmanta departarea
    In suflarea inimii.

    Cetatenii mult prea lustruiti,
    Intorc mirati, frustrati,
    Indignati,
    Intr-o parte si-ntralta,
    Platitudinea unei zile
    Fara soare si sare.

    Dar harul
    Inalta soaptele infinitului
    Si numara
    Pe degetele de la bataia inimii
    Marea Libertate
    A Tineretii fara de moarte.

  28. @un ieromonah:

    nu cumva sa va ‘smintiti’:), dar e f. frumoasa poezia! Aveti suflet de poet.

  29. Pingback: LASATI-O IN PACE PE IULIA IONESCU, NU DISTRUGETI UN COPIL! Gandurile si apelurile duhovnicului si profesorilor elevei de la Spiru Haret, care risca sa piarda scoala, DACA ESTE IN CONTINUARE HARTUITA SI EXPUSA MEDIATIC - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Stirile zilei

Carti

Documentare