“BEATIFICAREA” SINCRETISMULUI ANTIHRISTIC. Vaticanul a beatificat astazi pe papa Ioan Paul al II-lea, un “PAPA MONDIAL”, iubit de toti globalistii si de liderii U.E.

1-05-2011 6 minute Sublinieri

sursa

”Beatificarea” papei Ioan Paul al II-lea este un pas previzibil pe care Vaticanul il face din ratiuni de marketing religios. Este forma cea mai propice de exploatare a imaginii fostului papa pe dimensiunile sale ”charismatice”: deschiderea maxima fata de modernitate, fata de celelalte religii si populismul sau colocvial. Grabirea procesului de ”beatificare” se explica, de altfel, prin motivul de a specula la maxim efuziunile sentimentale fata de Ioan Paul al II-lea; o asteptare de cinci ani ar fi dezumflat mult din acest entuziasm si, ca orice vraja care nu are consistenta in sine, mirajul ”charismei” papei polonez s-ar fi risipit si el pana atunci.

Asadar, Vaticanul s-a grabit pentru a ”canoniza”, alaturi de un papa, si mesajul acestuia. Un mesaj care merge in doua directii: pe de o parte, ecumenism sincretist de cea mai inalta ”performanta”, ca la Assisi, pe de alta parte, pastrarea intacta a ereziilor principale catolice, in frunte cu infailibitatea si primatul papal.

Foarte sugestiva este expresia ”papa mondial”. Doar la un astfel de papa puteau veni, la ceremonia de ”beatificare”, șefimea Uniunii Europene si delegati ai Israelului. Doar un astfel de papa, care saruta Coranul, se imbraca in costume ritualice africane, aborigene si amerindiene ramanand, totodata, acelasi papa conducator unic al catolicismului, putea fi unul mondial. Dupa prototipul acelui lider mondial care va lua orice masca pentru a fi proclamat drept unicul. Intr-adevar, traim intr-o epoca a presedintilor planetari si a papilor mondiali. Semn ca ”vocatia” unui lider mondial, politic si religios, se imprima tot mai mult pe luciul apei acestei lumi.

Doar un astfel de lider religios poate sa inspire momente de delir colectiv si de entuziasm fata de (PSEUDO-)crestinism, fata de acea forma a “crestinismului” nu doar eretic, nu doar falsificat si “aggiornat”, ci si extrem de amagitor, precursor al celui antihristic. Asta intamplandu-se pana si unor sceptici, pozitivisti si nihilisti zbuciumati ca Cristian Tudor Popescu, care a scris un astfel de editorial inca din 1999, la vizita papei in Romania: Lumina Occidentului. Oamenii au devenit atat de refractari realismului duhovnicesc rasaritean, crestinismului autentic, smerit si nestiut de gloria mundi, incat nu mai pot recunoaste decat “crestinismul” de butaforie, de film, spectaculos, constituit din gesturi, dar nu din fapte, al unui personaj cu o ”charisma” de cinematograf cum a fost papa Ioan Paul. Este un simptom al plictisului si urâtului de sine, al nevoii de amagire cu o lumina care este, de fapt, cel mai primejdios intuneric.

Nimeni nu se entuziasmeaza, de exemplu, pentru descoperirea unui sfant ca Irodion de la Lainici, a carui canonizare (reala) are loc tot in aceste zile. E drept ca nici Patriarhia Romana nu are forta de PR a Vaticanului, si nici forta diplomatica (inca) a acestuia. Si e drept ca nici nu se pricepe sa faca vie oamenilor pilda de sfintenie a unui Cuvios ca Irodion. Sfintenie? Ce este sfintenia? Ar fi intrebarea pilatiana pe care orice om mai rasarit (i.e. – ce ar avea preocupari mai inalte de nivelul buricului) ar pune-o, privind cu nedumerire la o asemenea pilda de smerenie si de viata ascunsa si palida pentru ochii lumii pe care a trait-o Irodion. Si si-ar intoarce privirea, plictisit si agasat, catre spectacolul mai interesant al ”beatificarii” catolice. Pe noi ne intereseaza doar oamenii ”giganti”, titanici (a se vedea declaratiile Papei Benedict de mai jos).

Catolicismul a “evoluat” mult,  in spiritul vremurilor acestora, catre asemanarea cu “religia viitorului”, pe care si el o pregateste, ca un fel de “lider” al crestinatatii ce se vrea a fi, tocmai prin mentinerea acestei suprematii eretice a papei.  Marele Inchizitor a parasit morga aspra si dominatoare. S-a mascat sub aparentele ”kenozei”, ale smereniei, ale blandetii. Pe dinauntru este acelasi papa infailibil, stapan absolut, primul si unicul. Dar la suprafata este gata sa se declare si ultimul dintre toti, tocmai pentru a fi mai usor recunoscut drept ”papa mondial”. Asa cum va face si Antihristul… Cum sa priceapa aceasta cei care se intreaba nedumeriti ce este adevarul si ce este sfintenia?

  • Gandul:

BEATIFICAREA PAPEI Ioan Paul al II-lea. Peste un milion de persoane au participat la ceremonia de la Roma

Lumina Occidentului (CTP)

BEATUS JOHANNES PAULUS SECUNDUS (Lelia Munteanu)

  • Hotnews:

FOTOGALERIE Papa Ioan Paul al II-lea, beatificat la Roma: “O forta de gigant”

VIDEO UPDATE Papa Ioan Paul al II-lea a fost beatificat de succesorul sau, Benedict al XVI-lea, in prezenta a peste un milion de crestini din intreaga lume

(…) UPDATE Ora 13,50 Papa Benedict al XVI-lea a deschis duminica procesiunea in fata sicriului lui Ioan Paul al II-lea, in interiorul catedralei San Pietro.
UPDATE Ora 12,45 Papa Benedict al XVI-lea a salutat duminica “forta de gigant” a lui Ioan Paul al II-lea, pentru capacitatea sa de a “inversa o tendinta carea parea ireversibila” impotriva crestinismului.
“A deschis spre Hristos societatea, cultura, sistemele politice si economice, inversand cu o forta de gigant – forta care ii venea de la Dumnezeu – o tendinta care parea ireversibila”, a spus Benedict al XVI-lea, in timpul slujbei de beatificare.
“Acest fiu exemplar al natiunii poloneze a ajutat crestinii din toata lumea sa nu le fie teama sa spuna ca sunt crestini, ca apartin Bisericii, sa vorbeasca despre Evanghelie. Intr-un cuvant: ne-a ajutat sa nu ne fie frica de adevar”, a spus el. (…)

  • Realitatea.net:

Papa Ioan Paul al II-lea a fost beatificat

Roma se pregăteşte să-l beatifice pe primul “papă mondial” din istorie

Mai multe sute de mii de credincioşi catolici se pregătesc să sosească la Roma pentru a asista, duminică, la beatificarea lui Ioan Paul al II-lea, primul “papă mondial” din istorie, la şase ani de la decesul acestuia. Pe măsură ce se apropie ziua beatificării, la Roma, autobuzele, străzile, faţadele clădirilor, inclusiv ale celor oficiale, sunt decorate cu fotografii ale lui Karol Wojtyla, care a condus Biserica catolică peste un sfert de secol şi i-a oferit acestei instituţii o vizibilitate pe care aceasta nu a mai cunoscut-o.

În urmă cu şase ani, mulţimea adunată la basilica San Pietro din Roma striga “santo subito” (“Sfânt, imediat!“). Era vorba de onorarea unui papă care, de-a lungul a 104 călătorii oficiale în străinătate, a contribuit la modernizarea imaginii Bisericii catolice. Această fervoare şi solicitările din toată lumea l-au convins pe succesorul său, Benedict al XVI-lea, să iniţieze procedurile de beatificare în iunie 2005. În ianuarie 2011, procedurile au fost încheiate, într-un timp record.

Criticile privind rigiditatea doctrinală a papei şi lipsa de atenţie pentru problemele interne ale Bisericii catolice – corupţia şi pedofilia, mai ales – nu au avut atât de mare importanţă în faţa puterii mesajelor primului “papă mondial”, potrivit unui cardinal. Graţie unei derogări papale de la norma în vigoare, ce impune un termen de aşteptare de cinci ani după deces, procedura a fost iniţiată la doar două luni de la moartea papei Ioan Paul al II-lea. Pe 19 decembrie 2009, papa Benedict al XVI-lea a semnat un decret prin care predecesorul său a fost declarat “venerabil”.

Comisia cardinalilor şi episcopilor membri în Congregaţia pentru cauzele sfinţilor a considerat ca fiind miraculoasă vindecarea de maladia Parkinson a călugăriţei franceze Marie Simon-Pierre, o boală de care a suferit şi Ioan Paul al II-lea, decedat pe 2 aprilie 2005, la vârsta de 84 de ani. Călugăriţa va participa la beatificarea lui Ioan Paul al II-lea. Pentru canonizare – recunoaşterea statutului de sfânt – este nevoie ca un al doilea miracol să fie recunoscut, iar acest lucru ar putea fi făcut curând. Mii de mărturii au fost trimise deja la Vatican de credincioşii care spun că au fost ajutaţi de fostul papă, după moartea acestuia. 270 de mărturii despre miracole au fost selecţionate pentru analizare.

Sâmbătă, în timpul unui eveniment organizat la Circus Maximus, personalităţi care l-au cunoscut pe Ioan Paul al II-lea, precum secretarul său particular Stanislaw Dziwisz, îşi vor prezenta mărturiile. Bisericile din Roma vor rămâne deschise toată noaptea. Duminică dimineaţă, papa Benedict al XVI-lea va prezida ceremonia de beatificare, ce va avea loc la bazilica Sfântul Petru din Roma. Pe faţada bazilicii va fi arborată o bucată mare de pânză cu chipul lui Karol Wojtyla.

Un relicvar conţinând o fiolă cu sângele fostului suveran pontif, prelevat în ultimele zile de viaţă, va putea fi venerat de credincioşi. Aproximativ 80.000 de credincioşi se vor aduna la basilica Sfântul Petru, dintre care 40.000 vor sta aşezaţi. Peste 100.000 de persoane vor putea sta pe Via della Conciliazione, iar altele vor urmări ceremonia pe ecranele uriaşe instalate în tot oraşul.

Prefectul Romei, Giuseppe Pecoraro, a vorbit despre un milion de vizitatori, pentru că odată cu beatificarea are loc un tradiţional concert de 1 Mai. Însă cifrele avansate de agenţiile de voiaj şi organizaţiile de pelerini sunt de 300.000 – 500.000 pentru beatificare, mulţi din Polonia şi Spania. 87 de delegaţii străine, din care vor face parte circa 16 de şefi de state şi de guverne, sunt aşteptate la eveniment, printre personalităţi numărându-se preşedinţii polonez Bronislaw Komorowski, mexican Felipe Calderon şi italian Giorgio Napolitano, dar şi premierul francez François Fillon.

Vaticanul sfidează UE la beatificarea Papei Ioan Paul al II-lea

Vaticanul a confirmat că preşedintele Zimbabwe, Robert Mugabe, va participa la ceremonie, deşi este vizat de o interdicţie de călătorie în UE. Din partea României, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, va participa duminică la ceremonia de beatificare a papei Ioan Paul al II-lea, la basilica San Pietro de la Roma. Aglomeraţie de oficiali europeni la ceremonia de beatificare a Papei Ioan paul al II-lea. 87 de delegaţii internaţionale au anunţat că vor participa la ceremonia de duminică de beatificare a fostului papă Ioan Paul al II-lea.

Vaticanul a confirmat că preşedintele Zimbabwe, Robert Mugabe, va participa la ceremonie, deşi este vizat de o interdicţie de călătorie în UE. Mugabe, un romano-catolic care a participat şi la înmormântarea lui Ioan Paul al II-lea, în 2005, este vizat de interdicţia de călătorie pentru că este acuzat de încălcarea drepturilor omului.
Vaticanul este un stat suveran ce nu face parte din UE, deşi emite monedă euro cu efigia papei. Cu toate acestea, liderul din Zimbabwe, în vârstă de 87 de ani, va trebui să tranziteze Roma, capitala Italiei.

În total, 22 de şefi de stat din lume vor veni la Roma pentru a sărbători beatificarea papei polonez.Un purtător de cuvânt al Vaticanului a declarat că, până în prezent, 87 de delegaţii internaţionale au anunţat că vor participa la ceremonia solemnă organizată duminică în piaţa San Pietro. Membri ai cinci familii regale europene , inclusiv ai cele britanice, vor fi prezenţi. Înalţi oficiali europeni, în frunte cu preşedintele UE, Herman van Rompuy, preşedintele CE, Jose Manuel Barroso şi preşedintele PE Jerzy Buzek, se vor afla la Roma pentru a marca beatificarea.

Sute de mii de pelerini – dintre care 250.000 de polonezi – urmează să vină în piaţă. Printre participanţi se numără şi evrei, inclusiv un ministru de cabinet israelian, în semn de apreciere pentru eforturile fostului lider religios de a atenua tensiunile interconfesionale. “Avem un respect mare, unic, pentru Ioan Paul”, a declarat Yossi Peled, ministru fără portofoliu. “El nu este pur şi simplu un alt papă pentru noi”, a adăugat el. Ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, va participa duminică la ceremonia de beatificare a papei Ioan Paul al II-lea, la basilica San Pietro de la Roma.

Cu această ocazie, ministrul Teodor Baconschi va avea sâmbătă o întâlnire cu episcopi ai Bisericilor Ortodoxă, Catolică şi Greco-Catolică.

De asemenea, ministrul de externe va vizita expoziţia de fotografie şi filatelie “Papa Ioan Paul al II-lea şi România”, organizată de Ambasada României pe lângă Sfântul Scaun în spaţiile Academiei României din Roma. Şeful diplomaţiei române l-a cunoscut personal pe fostul suveran pontif, în anii când a condus ambasada României de la Vatican, având o contribuţie importantă la realizarea vizitei istorice în ţara noastră a papei Ioan Paul al II-lea (mai 1999).

Beatificarea pontifului polonez se va petrece după numai 6 ani şi o lună de la decesul acestuia, survenit în 2 aprilie 2005. Papa Benedict al XVI-lea a făcut o excepţie de la normele canonice specifice Bisericii Catolice, care prevăd că procesul de beatificare nu poate fi deschis decât după cinci ani de la decesul celui vizat. În acelaşi timp, procedurile canonice au fost respectate cu stricteţe. De mai bine de un mileniu, un suveran pontif nu şi-a mai ridicat predecesorul imediat la cinstea altarului.


Categorii

Ecumenism, Opinii, analize

Etichete (taguri)

, ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

90 Commentarii la ““BEATIFICAREA” SINCRETISMULUI ANTIHRISTIC. Vaticanul a beatificat astazi pe papa Ioan Paul al II-lea, un “PAPA MONDIAL”, iubit de toti globalistii si de liderii U.E.

<< Pagina 1 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Presedinte planetar, papa mondial…
    Ca o replica la atata uraciune adunata laolalta, gandul ma duce la ceva extrem de frumos si de linistitor:SFANTUL SILUAN ATHONITUL.

  2. Domnul ne trimite mangaiere si , in aceeasi zi cu trista sarada a beatificarii “unui papa mondial”, BOR ne face o bucurie duhovniceasca prin canonizarea Cuviosului Irodion de la Lainici. Slava Domnului pentru aceasta bucurie !

  3. marturisesc pe Domnul nostru Iisus Hristos si ma inchin Lui in cea care este biserica Sa originara noua crestinilor si originala prin Sfintii Parinti.
    stiu ca in rugaciunea domnesca, Mantuitorul ne invata sa preamarim imparatia Tatalui si lucrul vointei Sale,…”faca-se voia Ta precum in cer asa si pe pamant”…
    mai stiu ca sunt un miliard de catolici…
    si mi-aduc aminte de petre tutea care,pe patul suferintei ultimelor clipe de viata vremelnica spunea ca-i “este rusine fata de poporul roman sa spuna ca a suferit”.
    “daca vezi pe cineva facand un pacat”,spune apostolul luminii,”roaga-te pentru el”…
    ce-mi pasa mie ce face Dumnezeu cu sluga Lui?-ma tot intreba acelasi apostol…
    dar cu un miliard?
    am mai aflat pe acest binecuvantat de Dumnezeu site,”Razboi intrucuvant”,ca mai periculosi decat toti ratacitii sectanti,incepand cu primii dintre acestia,(care ar fi catolicii),cei mai periculosi deci si mai urati la fata lui Dumnezeu,ar fi nevolnicii.iar aceasta specie nu infloreste decat in Sfanta Biserica Crestin Ortodoxa,ca semn a vremurilor din urma…
    iata ce griji de ispita pentru ortodocsi!…

  4. @Brehoescu Beniamin Rosini:

    Asta nu inseamna ca nu trebuie sa vedem si ispitele foarte caracteristice vremurilor in care traim. Nu persoana conteaza aici, sau catolicii ca atare, ci fenomenul, moda, trendul de popularitate al imaginii fostului papa Ioan Paul al II-lea. Denota o anume aplecare catre lideri ”charismatici” care ofera un pseudo-crestinism de cinema. De altfel, in 1968, chiar a fost realizat un film (Pantofii pescarului, cu Anthony Quinn, culmea, un esec la box-office) despre un cardinal din Rusia care cunoscuse lagarele comuniste si care, fiind ales Papa, initiaza o serie de gesturi spectaculos de ”charismatice”, cum ar fi sa cunoasca viata oamenilor de rand, sa isi doneze bogatiile Vaticanului pentru a hrani pe cei saraci, sa accepte tezele evolutioniste ale unui Teilhard de Chardin si sa aiba deschidere fata de cei de alta religie. Am spus culmea pentru ca papa cel real, Ioan Paul, a avut un succes mult mai mare de ”box-office”. Papa ales in 1978, estic, e drept, dar polonez, nu rus, fara sa aiba experienta lagarului, fara sa vanda vreo bogatie a Vaticanului pentru cei saraci. In schimb, a acceptat, ca in film, ca evolutionismul e mai mult decat o simpla ipoteza si a fost ”revolutionar” in relatiile cu celelalte religii si popular cu oamenii de rand. Asadar, ca sa ai popularitate, astazi, e nevoie de mult mai putin ca in unele scenarii si deseori viata bate filmul…

  5. De ce îmi cenzuraţi comentariul? Păcat că n-aţi înţeles nimic din învăţătura Domnului Cristos! Ce ne învaţă Domnul Cristos, iubirea sau ura? Contrar tendinţelor fundamentaliste şi exclusiviste existente şi în timpul Său, Domnul Cristos îi invită pe toţi la spargerea barierelor, la deschidere şi iubire! Domnul Cristos ne învaţă că aproapele nostru este orice om fără nicio deosebire (fără deosebire de religie, rasă, naţionalitate)! Nu confundaţi iubirea creştină şi ecumenismul cu ideologia new age! Ideologia new age este cu totul altceva şi este criticată de Biserică! Nu spunea şi Sfânul Apostol Pavel că s-a făcut tuturor toate, s-a făcut grec cu grecii şi roman cu romanii pentru a-i câştiga pentru Dumnezeu pe cât mai mulţi? Exact asta a făcut şi Papa Ioan Paul al II – lea! S-a făcut tuturor toate (fără a pierde sau altera identitatea creştină) pentru a-i câştiga pentru Dumnezeu pe cât mai mulţi! Religiile necreştine conţin un sâmbure de adevăr, dar conţin şi multe erori. Biserica Catolică spune că ia în considerare acel sâmbure de adevăr din religiile necreştine ca pe o pregătire pentru îmbrăţişarea întregului Adevăr al Evangheliei. În acest sens trebuie văzut şi gestul de a săruta Coranul : avem în comun cu musulmanii şi cu evreii Vechiul Testament ! Iubirea porneşte de la ceea ce e în comun, nu de la ceea ce ne diferenţiază !
    Până şi cuvintele de laudă sunt prea sărace pentru a exprima sfinţenia sa! Se vede că sunteţi mânaţi de invidie! Papa Ioan Paul al II – lea a pus în practică iubirea creştină în cel mai înalt grad! Iradia iubire prin toată fiinţa lui!

  6. Nu_i de mirare ca l_au beatificat daca ne gandim la intalnirile anuale ecumeniste de la assisi toti ciudatii aia cu pene in cap,budisti, toti il vad ca pe un zeu ! Doamne cine va fi maine poimaine la rand….Rockefeller…! Noua oamenilor nu ne place sa cercetam duhurile ….parca suntem tot mai orbi si mai surzi la glasul Domnului Iisus Hristos!Hristos a inviat. Doamne miluieste_ne

  7. NEVÓLNIC, -Ă, nevolnici, -ce, adj., s. m. și f. 1. Adj., s. m. și f. (Pop.) (Om) care este lipsit de putere fizică, de forță; (om) slab, neputincios; p. ext. (om) incapabil, neajutorat.

    Sfânta Evanghelie după Ioan
    Capitolul 15
    19. Dacă aţi fi din lume, lumea ar iubi ce este al său; dar pentru că nu sunteţi din lume, ci Eu v-am ales pe voi din lume, de aceea lumea vă urăşte.

    Sfinții Părinți fugeau de lume și de slava ei. În fața unei lumi care caută ”progresul” prin ”știință”, bunăstarea materială și confortul spiritual, vor rămâne total necunoscuți și ignorați.

    Lumea, astăzi, caută calea ușoară în viață, de aceea ”liderii” moderni, îngăduitori cu păcatul, sunt iubiți.

    Prezervativul e bun, te ferește de SIDA. Metoda calendarului e bună, aproape că devine o virtute… a abstinenței. Trebuie respectate celelalte religii, nu e civilizat să-i spui hindusului că se închină la draci. Dar unde le este barba ”preoților”? Părul care se încăpățânează să crească pe fața ”bărba”ților deși este zilnic ras? Sfinții Părinți aveau doar barbă! Iisus Hristos avea barbă, ucenicii Domnului aveau barbă… Priviți icoanele! Poate că papei nici nu-i creștea și nici altora nu le mai crește, de nu mai știi care este bărbat și care femeie. Și totuși cât de frumos este chipul Domnului!

    Dar stai! nu avem nevoie de Hristos pentru mântuire! Așa ne spune ”fericitul” nou-beatificat. Iar actualul papă zice că și iudeii sunt îndreptățiți să-l aștepte pe mesia al lor. De ce nu și musulmanii și hindușii și toți ceilalți? Desigur că nu e frumos să le spui că trăiesc în înșelare și să-i superi. Mai bine o primire caldă, pupat coranul, zidul plângerii și gata. El Lidero Maximus face ”minuni” după moarte! Să ne închinăm sângelui său!

    Paul al II-lea a luat cele bune aici, cât a fost în viață, ba încă primește și o ”beatificare”, dar câți cu adevărat ar schimba locul cu el? Catolic, cu siguranță că a fost, dar creștin?

  8. Beatificat, nu canonizat, nu inca…dupa alte surse 1.5 milion de oameni au participat la aceasta beatificare (conform presei occidentale care il mediatizeaza atata…). Una din “calitatile” atribuite, este ca a scapat tara sa natala/Polonia de comunism si Marxism(nu imi aduc aminte sa fi petrecut vreun an in temnita suferind pt Hristos…) si ca a “revived” crestinusmul in intreaga lume (si alte aberatii caracteristice ereticilor…unde o fi fost Dumnezeu sarmanu in acest plan, ca de El nu se pomeneste mai de loc), destul de clar ca infilibilitatea nu este numai un termen, asa sum pretind catolicii, ci “a 3a” din cele mai mari caderi (luciferice) ale omenirii, cum spune si Sf Iustin Popovici.
    Asta poate si pt ca, cu durere o spun, cati dintre ortodocsi participa la canonizarea unui sfant al ortodoxiei pt al cinsti cum se cuvine pt. viata lui afanta si nu pt a se inghesui asteptand miracole!

    Hristos a Inviat!

  9. Dar mai sunt si alte “erezii”, intr-adevar, care sunt numai ale noastre ale ortodocsilor… Ca de pilda: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/09/04/despre-sectarismul-ortodox-si-inselarea-dreptilor-hipercriticisti-pur-si-simplu-actual-iii/

  10. Slava Domnului ca existati voi colectivul acestui site Razboi intru Cuvant!

  11. @un catolic:

    Va agitati in van si e chiar ciudat cum insistati. Desigur ca nu din dragoste fata de noi, cei ”manati de invidie”, ci pentru ca simtiti nevoia sa dati buzna peste altii dintr-o stranie nesiguranta interioara referitoare la ”sfintenia” pe care o proclamati atat de tare si grabnic si cu privire la catolicism. Este o nesiguranta care va face sa nu va simtiti linistit daca exista si cea mai mica opinie diferita sau opusa celei pe care o impartasiti. Aici este un site ortodox si, asa cum bine s-ar observa daca ati fi citit fara partis-pris, intereseaza fenomenul in sine, ”charisma” si popularitatea si mecanismele de producere a acesteia, dincolo de erezia catolica. In plus, stiti foarte bine ca genul de personalitate al papei Ioan Paul nu este agreat de toti catolicii; cei traditionalisti ar avea cateva ceva sa va spuna despre ce considera ei despre ”sfintenia” sa si despre ecumenismul practicat. Poate ar fi bine sa ii convingeti pe ei inainte sa incercati cu ortodocsii.
    Cateva exemple:
    http://www.traditioninaction.org/bev/110bev06-29-2009.htm

    http://www.traditioninaction.org/bev/067bev06-02-2005.htm

    http://www.traditioninaction.org/HotTopics/a031htPerplexing_Remi.htm

    Sau:
    http://denunciaprofetica.blogspot.com/2011/05/decimos-no-la-beatificacion-de-juan.html

    si

    http://www.cfnews.org/jp2may1.htm

    http://www.cfnews.org/JP2-Success.htm

  12. @ Gabriela:

    Slava Domnului ca nu isi pune baza Dumnezeu pe niste amarati ca noi si ca se poate dispensa oricand! Multi mai buni ca noi sunt, si mai ales cei mai multi care TRAIESC cu adevarat NU sunt pe Internet, ci in Biserica, in manastiri… Si de ele trebuie sa fim si noi tot mai lipiti in aceste zile tot mai rele…

    Noi trebuie cu adevarat sa dam slava lui Dumnezeu de mii de ori DACA mai exista URECHI CARE SA AUDA cuvantul lui Dumnezeu si care sa mai fie preocupate de viata duhovniceasca si de HRISTOS inainte de toate, in aceste zile cand totul ne distrage de la “partea cea buna” si de la “lupta cea buna”, de la ceea ce trebuie sa cautam… “mai intai”! Dar nu ne amagim, stim ca sunt putini, foarte putini. Si mai stim ca timpul nostru mai este foarte putin…

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/04/19/putina-vreme-mai-sunt-cu-voi-cuvinte-rascolitoare-ca-niste-denii-ale-parintelui-mucenic-constantin-sarbu-si-o-meditatie-la-evanghelia-primei-denii-smochinul-neroditor-lucratorii-cei-rai-darul/

  13. @ un catolic //
    Bati cimpii cu gratie frate. ”Fiecare copac se cunoaste dupa roadele sale”. Paul al II-lea e la fel de sfint ca mine sau ca tine. Adica zero. Duplicitarismul actiunilor si mesajelor sale nu a facut bine Bisericii, deoarece nu a facut parte din Ea. Ereziile fundamentale ale catolicismului l-au impiedicat sa fie un sfint, chiar daca ar fi un bun catolic.
    Poti fi cel mai moral om, cel mai mare propovaduitor al crestinismului (catolic?), daca nu aduci dreapta marire, dreapta marturisire, nici macar mintuibil nu esti, cu atit mai putin sfint.
    Apostolul Pavel ”s-a facut tuturor toate”, fara a iesi din Hristos, si, fara a marturisii ca ereziile tuturor sunt bune. Apostolul Pavel nu a imbracat hainele rituale ale paginilor, nu a sarutat cartile lor sfinte si nici nu a lasat sa fie partas la vreun act cultic al paginilor.
    Ce a facut Paul al II-lea, este cu totul altceva decit ce a facut Apostolul Pavel.
    Este diferenta de la cer la pamint intre propovaduirea lui Hristos cu tact si rabdare fata de pagini, si cu totul altceva este campania electorala ecumenist sincretista a acestui Papa.
    Oricum, ardeleanul din mine nu poate accepta catolicismul altfel decit ca pe o erezie lumeasca, agresiva, totalitara si dornica de putere necrestina asupra oamenilor. Istoria imensa a nedreptatilor catolicismului asupra romanilor ardeleni nu ma lasa. Eu nu imi scuip sfintii pe care catolicii i-au martirizat in Ardeal! Nu am treaba ca persoanele de confesiune catolica. Dumnezeu nu limiteaza libertatea nimanui, dar catolicismul este otrava pentru Ortodoxie, este prima erezie crestina de ”succes”.
    Oricum, Domnul face sfintii nu oamenii!!! Amin!

  14. Impresionante penele alea! Spun tot!

    un catolic@
    Cat despre sarutarea Coranului pe motiv ca ar exista o farama de adevar in el…ce sa mai spunem?…nefericit gest, daca vrem sa ne exprimam elegant! Coranul in care este scris ca tot cel ce crede in Treime este spurcat?! Comparatia cu Sf. Ap. Pavel care cu adevarat tuturor toate s-a facut pentru a-i aduce la Hristos, este extrem de deplasata. Dupa gesturile populiste ale acestui papa, mai degraba, fiecare este intarit sa ramana in credinta sa. Ce motiv mai are musulmanul sa se indoiasca de Coran daca pana si papa de la Roma l-a sarutat?

  15. @admin: “Va agitati in van si e chiar ciudat cum insistati. Desigur ca nu din dragoste fata de noi, cei ”manati de invidie”, ci pentru ca simtiti nevoia sa dati buzna peste altii dintr-o stranie nesiguranta interioara referitoare la ”sfintenia” pe care o proclamati atat de tare si grabnic si cu privire la catolicism. Este o nesiguranta care va face sa nu va simtiti linistit daca exista si cea mai mica opinie diferita sau opusa celei pe care o impartasiti.” Ţinând cont că e catolic şi că v-aţi luat de Papa Ioan Paul al II-lea care e iubit de majoritatea catolicilor unde e ciudat că insistă? Şi a dat “buzna” nu din cauza siguranţei sfinţeniei Papei Ioan Paul al II-lea la fel cum sigur nici dumneavoastră sau unii din cititorii fideli ai blogului dumneavoastră n-ar da buzna pe un site care îl critică pe păr. Iustin din cauza nesiguranţei sfinţeniei sale ci din simplul motiv că e atacat un om la care ţineţi. Haideţi totuşi să nu vedem lupul acolo unde nu e.

  16. @Saurian:

    Ciudatenia era un lucru atat de evident incat nici nu ne-am gandit sa il exprimam limpede. Siteul nostru este un site ortodox traditionalist destinat ortodocsilor si tuturor celor ce cauta ortodoxia. Nu este destinat fanilor neconditionati ai ecumenismului sau celor convinsi ca in confesiunea/religia lor este adevarul. Asadar, este absolut firesc sa avem aceasta pozitie fata de beatificarea Papei Ioan Paul si este absolut inutil sa vii sa mustri pe cineva care nu face altceva decat sa recepteze evenimentele din jur prin grila credintei sale.

    Am dat niste trimiteri in acel comentariu catre siteuri de catolici traditionalisti care contesta beatificarea Papei. Era mai firesc ca omul nostru sa incerce sa isi exprime opiniile acolo, pentru ca macar avea cateva premise comune. In cazul nostru, nu impartasim nici macar acele premise, caci noi consideram catolicismul erezie, asadar de la bun inceput beatificarea era pentru noi un proces lipsit de substanta, de adevar. Doar ca am adaugat la acest lucru si o considerare a genului de popularitate alipit Papei I-P.

  17. papa trebuie scris oricum cu literă mică…

  18. “Bati campii cu gratie,frate!”-Genial,Miron Stelian Daniel

    @un crestin:”se vede ca sunteti manati de invidie”.???????Noi invidiosi pe papa I-P al 2-lea?!Frate,glumiti,nu,si nu m-am prins eu? Nici nu pot sa dau o replica la asa ceva decat sa fac ceea ce si stramosii nostri ar fi facut:sa-mi fac o cruce mare,sa-mi scuip in san si sa zic:”Ptiu,fereasca Dumnezeu!”(asta ca sa ma exprim,totusi mai academic.)
    Si inca apropo de ce mai spuneati,despre iubirea crestina:pai sa iubesti cu adevarat inseamna sa te doara cand il vezi pe celalat in greseala,in intuneric,in erezie ,sa nu fii nepasator fata de asta,sa incerci cu tot ce poti sa -l ajuti sa-si vada caderea si s-o indrepte;sa-l ridici,incet-incet,cu durere si cu dragoste spre Adevar…Ori, toata POLITICA papei nu a facut decat,asa cum arata si altcineva,sa-i intareasca pe toti ereticii lumii acesteia in adevarurile lor;adevaruri,da cu”a” mic si la plural,dar nu si in Adevar!De la care papa si lumea catolica s-au rupt de mult.Reveniti-va in fire,intoarceti-va Acasa iar noi va vom primi cu bratele deschise!

  19. si cu dragoste crestina!-am uitat sa adaug,iertati.

  20. 33. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
    34. Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie.
    35. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.
    36. Şi duşmanii omului (vor fi) casnicii lui.
    37. Cel ce iubeşte pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine.

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=10

  21. Sf Irodion de la Lainici este un sfant roman si ne bucuram cu bucurie mare pentru canonizarea lui!

    Ma puteti ajuta cu acatistul lui, sau paraclisul sau macar un tropar ? Nu am reusit sa gasesc nimic, desi ele erau realizate inca din 2009, cand au fost gasite moastele sfantului.

    Le are cineva, le poate posta sau indica sursa?

    Sa-l cinstim cum (i) se cuvine

  22. 16. Deci le-a răspuns Iisus şi a zis: Învăţătura Mea nu este a Mea, ci a Celui ce M-a trimis.
    17. De vrea cineva să facă voia Lui, va cunoaşte despre învăţătura aceasta dacă este de la Dumnezeu sau dacă Eu vorbesc de la Mine Însumi.
    18. Cel care vorbeşte de la sine îşi caută slava sa; iar cel care caută slava celui ce l-a trimis pe el, acela este adevărat şi nedreptate nu este în el.
    (…)
    43. Şi s-a făcut dezbinare în mulţime pentru El.

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=7&id=35

  23. Nu inteleg ce inseamna ecumenism. In Jurnalul fericirii N. Steinhardt afirma ca s-a botezat in puscarie sub semnul ecumenismului, si a promis sa ii apere cauza toata viata dar totusi este respectat si amintit ca un reprezentant de seama al ortodoxiei. Poate ma ajuta cineva pe aici sa ma luminez.

    Pricep si eu ca penele din capul lui Ioan Paul II sunt ridicole pentru un personaj care pretinde ca un papa e mai ancorat in realitatea cotidiana decat Hristos.

    Nu beatificarea “cu cantec” a lui ma surprinde ci faptul ca pe de o parte pe site se citeaza intens articole din Steinhardt si pe de alta parte se condamna pe toate caile ecumenismul.

    Va rog iertati-ma, nu am ganduri de sfada si nici ironice macar dar sunt chiar derutata. Multumesc anticipat.

  24. @ Maria:

    Nu ai gasit insa la noi citate pasajele pro-ecumenism din parintele Steinhardt. Ca om, a avut si el greselile si naivitatile sale, justificate prin contextul in care a trait, de impreuna-patimirea din inchisoare a celor de felurite credinte, si din ceea ce a reusit sa cunoasca pana in momentul respectiv din crestinism, cand nu se vorbea si nu se scria nicaieri impotriva ecumenismului, nu se cunostea despre viclenia ascunsa sub masca generoasa a ‘dorintei unirii bisericilor’, iar parintele nici nu era foarte priceput in cele ale dogmelor. Aceasta s-a intamplat cu foarte multi dintre sfintii care erau, la origine, legionari, de pilda. Atunci, din nestiinta, nu se facea mare deosebire intre ortodoxie si catolicism si nici nu patrunsese inca la noi ecumenismul sub forma asta ideologica, politica, sub care noi l-am cunoscut acum. Dar, in cazul parintelui Nicolae, mai ales pentru ca avea o inima larga si buna, care, ca si in multe alte cazuri, putea fi exploatata si in sensul de a primi unele influente sau idei gresite. In Jurnalul fericirii, de pilda, este nostim cand comenteaza ideea de “Gay Christianity” sau “Gay Church”, dinsul crezand ca este vorba de intelesul propriu al cuvantului ‘gay’, adica vesel…

    Cu siguranta, asa cum duhovnicul care l-a botezat, parintele Mina Dobzeu, a devenit un puternic contestatar al ecumenismului dupa 1989, si parintele Nicolae Steinhardt, daca ar fi trait si ar fi avut, deci, acces, la tot ceea ce am avut cu totii dupa revolutie (si inca nu imediat), ar fi fost un adversar al ecumenismului, ca unul ce detesta puternic ipocrizia si ideologiile. Asa s-a intamplat si cu parintele Calciu si cu multi altii…

    Ne-am mira insa sa nu stii ce inseamna, totusi, in realitate, “ecumenism”, acum, la cat de mult s-a publicat, mai ales ca te stim o cititoare consecventa si implicata pe acest site… Dar vom reveni cu niste linkuri daca este necesar.

  25. @ Paisia:

    Nu le avem deocamdata.

  26. @admin: tot ce am vrut să subliniez era că e logic că singurul motiv pentru care respectivul tip catolic a comentat pe site era din cauză că îl vede pe papă în ochi foarte buni şi că nu i-a plăcut deloc criticile. N-am acuzat şi n-am mustrat pe nimeni. Îmi cer iertare dacă v-am supărat cu ceva.

  27. De fapt, beatificarea papei Ioan Paul al II-lea nu este prima. Acum mai putin de jumate de an, a mai fost beatificat cardinalul Newman din Birmingham, UK, un personaj care a trecut de la anglicanism la catolicism pe la jumatatea secolului XIX.
    http://clericalwhispers.blogspot.com/2009/07/english-cardinal-to-be-beatified-in.html

    Se pare ca exista un program de publicitate al bisericii catolice care foloseste acum beatificarea cui se nimereste si este convenabil politic.

  28. Pingback: ”Beatificarea” ereticului suprem – un pas important al propagandei antihristice « PELERIN ORTODOX
  29. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/05/29/sa-nu-primesti-nici-o-invatatura-gresita-sub-pretextul-dragostei-sau-demistificarea-ecumenismului/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/02/19/mitropolitul-artemie-de-kosovo-marturisind-deschis-despre-ortodoxie-si-erezia-ecumenista-tesalonic-2004/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/06/03/marturisire-de-credinta-impotriva-ecumenismului-in-biserica-greciei/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/04/cuv-serafim-rose-despre-invatatura-si-faptele-eretice-ale-flagelului-ideologic-al-ecumenismului/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/04/sf-iustin-popovici-despre-ecumenismul-ca-dialog-al-minciunii/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/11/06/parintele-epifanie-iubire-si-adevar-epistola-catre-patriarhul-ecumenic/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/05/04/pr-gh-calciu-ortodoxia-si-ecumenismul/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/08/22/parintele-gheorghe-calciu-despre-perfidia-ecumenista/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/10/06/fericitul-filotheos-zervakos-hristos-nu-ne-a-invatat-despre-calendare-vechi-si-noi/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/01/11/predica-parintelui-aldea-la-duminica-dupa-botezul-domnului-despre-lumina-adusa-de-hristos-fata-cu-minciuna-sincretismului-globalizarii-si-relativismului-religios/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/10/cum-ajutam-si-cum-impiedicam-venirea-oamenilor-la-ortodoxie-despre-dragoste-convertire-si-ecumenism/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/10/21/marturisirea-parintelui-staniloae-ecumenismul-este-produsul-masoneriei-si-este-pan-erezie-nu-exista-biserici-surori/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/09/07/cuviosul-paisie-aghioritul-si-cele-doua-rani-opuse-ale-bisericii-de-azi-ecumenismul-si-stilismul/

    Doar cateva…

  30. @admin:

    Da, de fapt credeam si eu ca stiu ce este acela ecumenism insa gasind ideea la N. Steinhardt, pe pe care il admir foarte mult, am ramas uluita de contradictiile care s-au nascut instantaneu in mintea mea asa ca m-am gandit sa mai intreb – si bine am facut pentru ca iata,acum m-ati luminat! 🙂 Intr-adevar nu asezasem termenii in context si va multumesc foarte mult pentru clarificari!

    (Cat despre “gay christianity”, mi-e foarte greu sa cred ca Parintele, fin cunoscator al englezei, ar fi ignorat sensul II. Poate doar a demonstrat larghete sufleteasca in masura in care nu oamenii sunt de condamnat ci pacatele lor; nu stiu, nu ma pronunt defel. Tot asa ciudata mi s-a parut si trimiterea la “Jesus Christ superstar”. Pentru mine ramane, dincolo de toate, o personalitate fascinanta! In definitiv putem considera ca naivitatea era de fapt o “siretenie” pozitiva prin care a ales partea buna din fiecare fenomen controversat? 🙂 )

  31. @Maria:

    Cat despre “gay christianity”, mi-e foarte greu sa cred ca Parintele, fin cunoscator al englezei, ar fi ignorat sensul

    Pai sensul e cu totul altul decat cel la care te-ai gandit. Gay este un cuvant cu multiple sensuri, mai ales cand e folosit ca adjectiv:
    –adjective
    1. having or showing a merry, lively mood: gay spirits; gay music.
    2. bright or showy: gay colors; gay ornaments.
    3. given to or abounding in social or other pleasures: a gay social season.
    http://dictionary.reference.com/browse/gay

    Deci asta ar insemna un crestinism luminos, al unei dispozitii tonice.

    Altfel, parintele Steinhardt, fiind o personalitate cultivata in vechea traditie interbelica – de tip enciclopedic, cu vaste cunostiinte istorice, literare, de drept si de filosofie, gasea corespondente cu crestinismul din te miri ce si valoriza orice aducea un aer de noblete, generozitate, spirit de sacrificiu etc. Cu siguranta s-a raportat la filmul respectiv ca la o incercare moderna de apropiere de Iisus.

  32. Poza unde apare papa(galul?) cu pene pe cap e trucata? Parca nu-mi vine sa cred ca e reala.
    Si el e capul parasinagogii catolice ganditi-va.
    Oare Sf.Petru sau oricare alt sfant apostol si-ar fi pus pene in cap daca s-ar fi dus la africani sau la indieni?Nu cred.
    Dar sa trecem la lucruri mai serioase.Am niste nelamuriri in legatura cu erezia filioque.Dupa cate stiu eu ea a aparut in sec al V-lea deci cu mult timp inaintea marii schisme. Ma intreb daca preotii sau ierarhii sau sfintii(daca au fost) care sustineau aceasta erezie mai aveau sau nu Duh Sfant si Har, avand in vedere ca anatema nu fusese inca rostita.

  33. @bandit mistic:

    Astfel de formule vagi existau, e drept, inca din sec. V dar, de vreme ce Biserica nu se pronuntase asupra lor, nu afectau existenta harului. Si nici ele nu ajunsesera la forma definita a ereziei filioque de mai tarziu, “cizelata” mai ales de teologii lui Charlemagne.

  34. @Saurian : Mulţumesc pentru precizare. Într-adevăr, aşa cum bine aţi apreciat, am comentat din indignare faţă de aruncarea cu noroi într-un mare sfânt, cum e Fericitul Papă Ioan Paul al II – lea, nicidecum din nesiguranţă faţă de beatificarea lui !
    Papa Ioan Paul al II – lea a trăit toată viaţa lui făcând atât de mult bine, activând pentru înţelegere şi pace, un papă sfânt care e preţuit de atâta lume, creştini şi necreştini! Joaquin Navarro-Valls, fost purtător de cuvânt al papei polonez timp de 21 de ani, şi-a exprimat convingerea că Ioan Paul al II-lea este deja sfânt. El a subliniat că “Biserica nu face sfinţi, doar îi recunoaşte. Ioan Paul al II-lea era deja sfânt”.

    @admin : Site-urile pe care le-aţi ataşat aparţin unei minorităţi nesemnificative, rupte de Biserica Catolică. Există şi tradiţionalişti care nu sunt rupţi de Biserica Catolică (SUNT ÎN CADRUL BISERICII CATOLICE), care nu contestă nici pe departe beatificarea marelui papă Ioan Paul al II – lea.

    @Magda s. şi alţii: Dragostea uneşte, nu dezbină. Papa a căutat să-i atragă pe necreştini spre Cristos PRIN IUBIRE FAŢĂ DE EI, RESPECTÂNDU-LE TRADIŢIILE ŞI PORNIND DE LA CULTURA LOR. Şi multe popoare din Africa au fost destul de recent încreştinate, pornindu-se de la cultura lor, iar acest lucru nu i-a « întărit în greşelile lor », ba dimpotrivă, i-a adus la Cristos !
    Pe lângă aceasta, orice religie are în ea un sâmbure de adevăr, pe care Biserica îl preţuieşte şi îl consideră ca o pregătire pentru îmbrăţişarea Adevărului total al Evangheliei. De fapt Sfântul Apostol Pavel a făcut ceva mai « grav » (bineînţeles, în aparenţă şi într-o viziune îngustă) : le-a predicat grecilor pornind de la un altar dedicat « zeului necunoscut » ! Ce mult aţi fi aruncat cu noroi în Sfântul Apostol Pavel dacă aţi fi fost atunci, văzând că l-a pus pe Cristos în rând cu zeii din panteonul grecesc ! Şi de fapt acest lucru n-a fost decât un artificiu pentru ca, PORNIND DE LA CEVA COMUN, să-i atragă pe păgâni spre Cristos !

    @Miron Stelian Daniel : Cum îţi permiţi să-i numeşti eretici pe catolici? Cum îţi permiţi o asemenea absurditate? Nu ştii că Bisericile Catolică şi Ortodoxă se recunosc ca Biserici surori? Învăţătura creştină a Bisericilor surori Catolică şi Ortodoxă este aproape la fel, diferenţele fiind mai mult de ritual.
    Cât despre “nedreptăţile” comise în Ardeal, faci o mare confuzie: nedreptăţile au fost făcute de unguri, nicidecum de catolici ! Deci a fost vorba de oameni ai statului, nu ai Bisericii ! Nu mă fă să-ţi amintesc eu de nedreptăţile comise de acei ortodocşi care au colaborat cu regimul comunist şi s-au făcut părtaşi la martirizarea miilor de ierarhi, preoţi şi credincioşi catolici în închisorile comuniste !
    Iar la Judecată nicidecum criteriul nu va fi al apartenenţei nominale (formale) la o Biserică, ci trăirea, urmarea învăţăturii Domnului Cristos, învăţătură a cărei esenţă este iubirea, ce include toate poruncile, “toată Legea şi Profeţii”.

    Lasati la o parte atitudinea fundamentalista la adresa papei si a Bisericii Catolice ! Lasati fundamentalismul in trecut! Vi se pare că acest fundamentalism e atitudine creştină? Oare aşa ne învaţă Domnul Isus Cristos? Domnul Cristos a criticat această atitudine exclusivistă şi a învăţat iubirea şi deschiderea universală! Nu ştiţi oare că aproapele, semenul, este orice om, fără niciun fel de deosebire?

    A trecut timpul inchiderii si exclusivismului, timp in care Bisericile erau cu spatele una la alta, inchise fiecare in propria carapace. In anul 1965, cand a avut loc anularea anatemelor reciproce dintre Bisericile Catolica si Ortodoxa care au fost date la 1054, iar papa Paul al VI – lea s-a imbratisat cu patriarhul ortodox Atenagoras I, a sosit in mod oficial timpul deschiderii, dialogului si colaborarii. De atunci s-au facut pasi importanti pe aceasta cale. Biserica Catolică şi Biserica Ortodoxă sunt Biserici surori, se recunosc reciproc şi îşi recunosc validitatea Sfintelor Sacramente sau Taine. Aşa cum am spus puţin mai sus, învăţătura celor două Biserici e aproape la fel, diferenţele dogmatice fiind foarte puţine, mai mult existând diferenţe de ritual.

    Nu ştiţi că în occident catolicii dau voie ortodocşilor să facă Liturghii în biserici ?

    Ierarhii Bisericilor Ortodoxe din toate ţările sunt deschişi şi ecumenici, la fel şi majoritatea credincioşilor.

    Fundamentaliştii fac o mare greşeală şi resping ecumenismul deoarece il inteleg gresit, confundandu-l cu sincretismul de tip “new age”. Dar ecumenismul este numai intre confesiunile crestine, pe cand intre Bisericile crestine si religiile necrestine este doar dialog religios, care nu poate duce la unitate. Deci ecumenismul este cu totul diferit de sincretismul de tip “ghiveci” sau “new age”. Ideologia “new age” este respinsa in mod clar de Biserica ! Deci nu confundati ecumenismul cu sincretismul de tip “ghiveci” sau “new age” !

    @Maria : Ai sesizat foarte bine, si atitudinea ecumenista a Parintelui Steinhardt este corecta ! In inchisorile comuniste se rugau impreuna catolici, ortodocsi si protestanti, fara a tine cont de diferente si fara dispute dogmatice, avand cu totii un prigonitor comun: regimul comunist. Tot la fel si azi, trebuie sa luptam impreuna, pentru ca si azi exista provocari multiple: secularismul, avortul, homosexualitatea, prostitutia, pornografia si multe altele.
    In plus, chiar actualul Patriarh Daniel, pe cand era inca Mitropolit, la una dintre intalnirile ecumenice a spus ca numai in unitate putem face fata provocarilor actuale. Deci, numai in unitate, numai luptand impreuna suntem puternici. Tot IPS Daniel a mai spus ca doar aici pe pamant suntem separati, insa Biserica cereasca este dincolo de separarile noastre, fiind in unitate.

    In concluzie, nu luptati pe frontul care trebuie ! Indreptati-va tirul razboiului intru cuvant spre pacatele care macina si distrug omenirea, in special pacatul avortului. Cred ca ar trebui sa va dea de gandit (si de actionat in consecinta) faptul ca Rusia si Romania, tari majoritar ortodoxe, ocupa primele locuri in Europa ca numar de avorturi, iar Polonia, Spania, Irlanda, Malta tari majoritar catolice, sunt exemple graitoare in lupta pentru viata.
    “Singurul lucru necesar pentru ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea deoparte.” (Edmund Burke)
    “Neutralitatea faţă de rău înseamnă complicitate. Biserica doreşte mai degrabă să fie văzută astăzi ca fiind reacţionară decât să fie acuzată mâine de covinovăţie faţă de genocidul actual.” (Pr. Daniel Ange)

    Dumnezeu doreste unitatea, insa realizarea unitatii depinde si de deschiderea si efortul uman. Diavolii vor sa ne tina separati, ca sa nu fim puternici. Cuvantul “diabolos” in limba greaca inseamna “cel care divide”, “cel care separa”. Una dintre principalele actiuni ale diavolilor este de a introduce diviziunea, separarea in Biserici, in societate, in familii, etc. Separarea Bisericilor e actiune distructiva, facuta de diavoli prin oameni, dupa principiul malefic “separa si stapaneste”. Deci fundamentalistii fac jocul diavolilor. Actiunea benefica este inversa separarii, este actiunea ecumenica de deschidere si dialog, care, in timp, poate ca va duce la unitate.

    Din orice Biserica am face parte, este important sa fim crestini autentici, care punem in practica invatatura crestina, nu crestini doar cu numele, doar de forma, “de spoiala”. Din pacate, la noi in tara este mult formalism, “forme fara fond”. Multi merg doar pe forme fara fond, fara continut, exact cum faceau fariseii…

  35. @ bandit mistic
    Daca nu scriai matale despre “papa cu pene” si despre trucaj nu mi-as fi dat seama ce e cu prima poza….pur si simplu nici nu am vazut ca era poza papei…asa ceva e greu de imaginat/ingurgitat…
    Acum lasand umorul la o parte…
    Cintind stirile de azi, fratilor va spun sincer, daca n-ar fi Domnul langa mine, impreuna cu Maicuta Sa si sfintii nemaivorbind de sfantul inger pazitor, as inebuni de frica in lumea asta “minunata” in care traim azi. M-ar lua intai cu rece pe spinare, pentru ca nu-ti trebuie multa inteligenta pentru a realiza tot circul din jurul nostru, falsitatea, minciuna, mandria desantata, apoi mi-as pune intrebarea, de ce vor ei sa ne dea circul asta, iar cand as gasi raspunsul mi s-ar face realmente frica…frica si spaima cum numai un duh rau si necurat poate inspira.
    Si gandind toate acestea ma apuca mila de toti oamenii care incep sa se trezeasca la realitate, “miros pericolul”, simt ca ceva este “putred” si nu stiu incotro sa o apuce, pentru ca ei inca nu L-au cunoscut. Ce spaima trebuie sa fie in mintile si sufletele lor, sa nu poti ridica ochii catre cer, sa intrebi: “Doamne, dar de ce asta si asta?” sau sa spui un “Doamne miluieste”.
    Sa ne rugam fratilor sa ne intareasca Domnul credinta si sa fim cat mai multi in Duhul Sau.

  36. catolicii nu prea mai au sfinti adevarati de cand cu marea schisma, incearca si ei sa beatifice pe oricine are putin succes la populatia, papa ioan paul parea un om cumsecade, desi a avut multe rataciri in ceea ce priveste crestinismul, dar pana la a deveni un sfant e cale lunga. si cum adica pentru a deveni sfant trebue sa faci macar 2 minuni, din care oricum neinteresandu-ma prea mult am auzit doar ca a vindecat o calugarita, de cand sfintii fac minuni macar doua asa de ochii lumii?
    stiu o gramada de batranei de treaba, poate mai de treaba decat papa, si poate daca ar fi fost in locul lui ar fi luat multe decizii mai bune, dar nu-i face sfinti.
    eu nu sunt invidios pe nimic din catolicism, in schimb imi pare putin rau cand ei beatifica un papa FAILIBIL si noi nu ne putem trece in randurile sfintilor oameni precum Arsenie Boca sau Valeriu Gafencu, pentru mine sunt sfinti si ma rog la ei ca la sfinti.
    As dori sa vad “moastele” acestui papa, sa-l vad binemirositor si neputrezit.
    As dori sa-l vad zambind de dupa moarte. Nu din falsa smerenie sa ni se prezinte 2 “minuni” trase de par.
    catolicii isi pot beatifica fiecare cardinal si papa, la judecata de apoi se va vedea ce si cum.
    Am observat ca cei care trec de la ortodoxie la catolicism nu au treaba cu religia de fapt ci cu aparentele, iar invers… ei bine cei care trec la ortodoxie isi dau seama unde este Harul si credinta cea dreapta.
    Ii multumesc lui Dumnezeu ca mi-a deschis ochii si sunt dimineti cand ma trezesc si mi se umezesc ochii de bucurie ca am fost luminat si sunt ortodox, chiar daca nu sunt unul foarte bun, simt o caldura in suflet doar cand ma gandesc la asta. Mai am multe de invatat de la Sfantul Seraphim Rose si cu ajutorului lui Dumnezeu poate o sa devin si eu ortodox in adevaratul sens al cuvantului.
    mie mi se ridica randuri de valuri de pe ochi, dar ma doare inima pentru ai mei care au ramas in erezie si ma rog pentru ei.
    Sa ne rugam si pentru “un catolic” si de fapt in spiritul ortodox, pentru toti catolicii, ca sa fie si ei luminati, sa ne rugam la Sfinti precum Ioan Maximovici care a trait printre ei si care a fost recunoscut ca sfant chiar de un preot catolic si asta chiar in timpul vietii sale. Diferente mari intre un sfant adevarat precum Ioan Maximovici si papa, unul mergea descult si ajuta mereu si facea minuni, iar altu umbla in papamobil si incaltat cu pantofiori prada si i s-au inventat minuni.
    catolicii ar trebui sa citeasca despre sfinti sa vada cu adevarat ce inseamna asta, din pacate marea majoritate a lor nici nu stiu ca ortodoxia exista.
    iertati-mi postarea lunga.

  37. “bandit mistic”
    Nu cred ca e cazul sa ne punem intrebari in legatura cu Sfintii daca au avut greseli (nici n-au fost adepti ai “filioque”). Dar, ca idee, orice deviere, chiar necondamnata de vreo autoriate bisericeasca, duce la departarea de Dumnezeu. Cuv. Paisie spune ca cel ce este copil al lui Dumnezeu nu-si face ganduri rele despre Tatal sau din cauza simplitatii sufleului lui si inrudirii cu El.
    Totusi este cunoscut cazul Sf. Grigorie de Nyssa care a suferit influente origeniste. Nu a gresit dogmatic, dupa cum au aratat destui teologi, dar Sf. Varsanufie cel Mare spune ca a luat de bune unele afirmatii ale lui Origen pt ca nu a intrebat pe Dumnezeu despre ele. Dar curatia sufletului lui nu l-a lasat sa alunece in erezie. Iar Sf. Varsanufie generalizeaza acest lucru, spunand ca trebuie sa avem marturii cat mai sigure in cugetul nostru pentru a nu cadea in intelegeri gresite (de care nu sunt scutiti nici sfintii, in masura lor).
    Dar acestea sunt probleme in care se poate filosofa la nesfarsit fara o luminare pe masura. Parerea mea este ca din inima porneste credinta, care se exprima in cuvinte. Deci nu e posibil ca pomul bun sa dea roade rele, nici cel putred sa dea roade bune. Si din roade se cunoaste inima.

Comentariile sunt inchise.

Formular comentarii

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare