STARETUL DIONISIE IGNAT: “O sa fie schimbari mari. Conducatorii omenirii de astazi sunt hotarati sa distruga omul”. CE INSEAMNA ‘AL OPTULEA VEAC’?

30-06-2011 Sublinieri

DionisieColciu

  • Sa avem nadejdea la Dumnezeu, dar timpurile sunt critice. Timpurile-s foarte critice. Dupa cum spun Sfintii Parinti, Sfintii Prooroci, noi am intrat in veacul al VIII-lea, si ei asa scriu ca, intrand in al VIII-lea veac, multe necazuri o sa vina peste omenire, mari schimbari o sa fie in lume.

  • Dupa scrierile Sfintilor Parinti, omenirea as­teapta doua pericole infricosate: un razboi infricosat de mare si imparatia lui Antihrist. Acuma numai Dumne­zeu stie care va apuca inainte, razboiul acela care se as­teapta sau imparatia lui Antihrist. Noua nu ne-a ramas altceva decat sa ne pregatim. Sa ne pregatim prin poca­inta, spre marturisire curata, ca nimenea nu se poate mantui decat numai prin pocainta, adica prin marturisirea pacatelor inaintea parintelui duhovnic.
  • O sa fie un razboi infricosat, poate nu acum, dar in cativa ani. Asa va fi ca nu vor mai cunoaste ca au fost oameni cei omorati. Suntem in vremurile de pe urma. Sunt semne vadite.
  • Conducatorii omenirii de astazi sunt hotarati sa distruga omul, atat duhovniceste cat si fireste; adica nu se mai pune problema de a fi un bun crestin, asta e departe, dar nu mai poti fi om firesc. Vor sa schimonoseasca firea omului. Conducatorii europeni se vede bine treaba ca au luat locul lui Satan insusi, ca de acum ei, cu ideile lor, introduc rautatea in omenire. Dar pentru ce? Ca sa distruga cu desavarsire tot ce-i duhovnicesc in om, dar nu numai atat, ci si tot ce-i omenesc.
  • Ăstia vor sa faca lumea ca pe niste dobitoace, sa nu stie ca este Viata Vesnica. Chiar daca zic ca este Dumnezeu, ei spun ca totul este aici, viata asta sa fie bine.
  • Uniunea Europeana este Casa Faradelegilor, este distrugerea omului, nu numai a crestinului sau a monahului. Lasam asta la o parte [monahismul sau crestinismul], dar vedem ca legile Uniunii Europene duc la distrugerea omului, fiindca dau drepturi lui Satan. Ei legifereaza ca pacatul impotriva firii este ceva bun.
  • Vezi, astia de la Comunitatea Europeana o tin (considera) pe Romania ca cea mai inapoiata. De ce? Pentru ca crede in Biserica, fiindca are multi preoti si monahi. Adica crede in Viata Vesnica si nu crede in ideile lor. Vor sa bage ideile lor si Biserica le sta in cale.
  • O sa fie schimbari mari. Ce, crezi ca Comuni­tatea Europeana este dupa Dumnezeu? O sa-i schimbe pe toti, o sa le schimbe mintea. Aceasta schimbare este spre daramare iar nu spre zidire.
  • Pentru pacatele noastre, ale omenirii, pentru faradelegile care se petrec, bag seama ca s-a luat harul Sfantului Duh si de la alimente, fructe si legume. Le bagi in gura, dar nu vor sa se pogoare in stomac, ca nu au gust. Si gustul alimentelor este un dar de la Dumne­zeu, dar acum toate sunt serbede.
  • Sa te scoli de la masa cu o mica pofta de mancare, asa povatuiesc Sfintii Parinti, si asta este folositor si trupeste si sufleteste.
  • Multi nici nu stiu, nici nu socotesc ca Cunu­nia este o Taina a lui Dumnezeu si ca nu se poate des­face asa cum vrea fiecare. Doar in caz de preacurvie a unuia din soti Biserica blagosloveste despartirea; dar si atunci, daca exista iertare intre soti, si Dumnezeu iarta. Adica Dumnezeu se bucura mult mai mult de pastrarea cununiei decat de despartire, chiar pentru motive bine­cuvantate, sa zicem, de Biserica. Trebuie multa rabdare si smerita cugetare si sfatuire intre soti ca sa poata trece uniti peste ispitele vietii in doi. Ca nu e usor. Este o cru­ce. Asta e o Cruce, si cum poate fi crucea?! Nu usoara.
  • Preotul este apostolul Bisericii, apostolul nea­mului, apostolul natiunii. Astazi unii spun: „Ce? Haina ma mantuieste?!” Sigur ca haina te mantuieste, fiindca este blagoslovita. Haina preoteasca te fereste de multe.
  • Nu este nevoie sa iscodim si sa ispitim lucruri­le peste fire, ca atunci diavolul ne aduce la necredinta.

***

– Parinte, ce se intelege prin veacul al VIII-lea?

– Ca am intrat in a opta mie de ani, dupa numaratoarea Bisericii.

Nota explicativa a editorilor:

[Potrivit cronologiei traditionale bizantine, dupa care se ghideaza toate scrierile vechi bisericesti, anul Nasterii lui Hristos este anul 5508 “de la facerea lumii“. Prin urmare, in 2010, suntem in anul 7518 “de la facerea lumii”. Sfantul Nil Atonitul, Sfantul Cosma Etolianul, Sfantul Moise Arapul si Sfantul Ierarh Calinic de la Cernica sunt doar cativa dintre Parintii Bisericii carora le-a descoperit Dumnezeu in vedenie ca la a doua jumatate a veacului al optulea, cand se va inmulti faradelegea, se va apropia sfarsitul lumii. Despre acest veac pomeneste adesea parintele Dionisie in dialogurile sale.

Sfintii Parinti, si Sfantul Ioan Cuvantatorul de Dumnezeu, si toti cei care scriu despre Antihrist, tot asa, amintesc de veacul al VIII-lea, dupa numaratoarea Bisericii. (07-05-2002)

(Din: Staretul Dionisie. Lumea in vremurile de pe urma. Vol. II, Editura Prodromos, 2010)

Legaturi:

***

***

***


Categorii

"Concentrate" duhovnicesti, Crestinul in lume, Noua ordine mondiala/ Masonerie, Parintele Dionisie Ignat de la Colciu, Portile Iadului, Preotie (pentru preoti), Profetii si marturii pentru vremurile de pe urma, Reeducarea ieri, azi si maine, Taina Cununiei, Uniunea Europeana (UE), Viata de familie, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

64 Commentarii la “STARETUL DIONISIE IGNAT: “O sa fie schimbari mari. Conducatorii omenirii de astazi sunt hotarati sa distruga omul”. CE INSEAMNA ‘AL OPTULEA VEAC’?

<< Pagina 1 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Poate cand or s-a considere UE si ONU ca ar fi mai potrivit anul 7519 in loc decat 2011, ca cica raportarea la Iisus Hristos nu mai este relevanta pentru celelalte religii, mai ales ca trebuie sa fim corecti politic, pardon am vrut sa zic corecti religios … deh, din partea mai marilor zilei te poti astepta la orice. Nu stiu de ce nu ma mai mira nimic, dar oare o sa vina si ziua aceia mai ales ca “unii” tot o dau cu venirea unei noi ere ( NEW AGE ) sau cu calendarul mayas.

  2. “Iara si iara”…”Vazand nastere straina sa ne instrainam din lume mutandu-ne mintea la cer, ca pentru aceasta Dumnezeu Cel prea inalt, pre pamant S-a aratat om plecat ca sa traga la inaltime pe cei ce-i striga Lui : Aliluia!” (Acatistul Buneivestiri a Presfintei Fecioare Nascatoare de Dumnezeu)

  3. Lumea își schimbă rapid traiul
    Firescul vieţii și-al gândirii
    Cu anormalul desfătării
    Spurcate și’mpotriva firii.

    Se înoiesc, se inventează
    Și devin lege mari păcate,
    Metode noi și noi mijloace
    “Deștepte” și mult așteptate.

    Ni se cultivă (știinţific)
    Și intesiv cultul plăcerii
    Al libertăţii libertine
    Și-al poftelor destrăbălării.

    Gândirea-i roabă și orbită
    Și minţile’s încătușate
    În nefirescul ce ucide
    Divinul vieţii prin păcate.

    Nimic n’a mai rămas în suflet
    Curat, cinstit și neatins
    De patimimile ucigașe
    Care ne domină și’n vis.

    Trupescul brut și idolatru
    A devenit stăpânul lumii
    Prin adevărul biologic
    Impus de căile minciunii.

    Nu mai avem locuri de muncă
    Că ne’a înlocuit mașina
    Care’a schimbat rostul vieţii
    Și și-a impus în om ” lumina”.

    Ea ne cultivă. Ea ne crește
    În “duhul noii bucurii”,
    Ce ne-a furat și crucea muncii
    Și ne-a’gropat în “datorii”.

    Ea cea lipsită de viaţă
    De suflet și de raţiune,
    Nii “binele” râvnit de veacuri
    Și’atât de așteptat de lume.

    Toţi îi purtăm în noi credinţa
    Prin ce gândim și folosim.
    Că-n Adevăr…,ori nu mai credem
    Ori nu-L mai vrem, ori nu-L iubim.

    Că nu mai trăim viul vieţii
    Prin Adevărul lui Iisus,
    Privind ecranele, nu crucea
    Și nu mai “cântărim” ce-a spus.

    Trăim o viaţă fără viaţă,
    Fără de sfânt, fără lumină
    Fără de suflet, de iubire
    Mai goi, mai reci ca o mașină.

    Râvnim un bine biologic
    Și-o ţintă tot mai pătimașă
    Prin bucuriile mândriei
    Și prin puterea-i ucigașă.

    Și mulţi ne facem idealul
    Și scopul cel mai drag și sfânt
    Din viaţă (asta) fără viaţă
    Prin cei rău azi pe pământ.

    Și vom primi ce ne aduce
    Mașina, noul și mândria.
    Pe idolul lumii moderne
    Și’nșelătorul ei mesia.

  4. Ortodoxie,viaţă sfântă
    Ferice celui botezat
    Ce te-a primit și te iubește
    Traindu-te cu’adevărat.

    Ferice celui care’n duhul
    Trăiește ce îi daruiești
    Prin Duhul Sfânt în pocăinţă
    Și-n tainele bisericești.

    Ferice celui care’n tine,
    A înţeles ce-i fericirea,
    Cum se câștiga viaţa sfântă
    Smerenia și mântuirea.

    Ferice celui care’n tine
    Urmează pe Domnul Hristos
    Smerit și-n sfânta-ţi simplitate
    Simţind cât e de păcătos.

    Ferice celui care-n tine
    A’nţeles dragostea divină
    Și’a îndragit povara crucii
    Și pocăinţa în lumină.

    Ferice celor ce-i ascultă
    Și prin duhovnic, merg smeriţi
    În adâncimile trăirii
    Pe calea sfinţiilor părinţi.

    Ferice celor care astăzi
    Se’ntorc la sfânta-ţi simplitate,
    Fugind de lauda de sine
    Și slava minţii înșelate.

    Ferice celor care astăzi
    Vorbesc prin tine cu Iisus
    În taina inimii și-n fapte
    De dragoste, în chip ascuns.

    Ferice celor care’n tine
    Vorbesc concret și cu putere
    Prin rugăciune și prin cele
    Ce nu sunt scoase la vedere.

    Că tu ești calea cea mai sfântă
    Ce se parcurge-n chip ascuns
    Pe căi launtrice, prin taine
    Și împreună cu Iisus.

    Tu ești trăirea anonimă.
    Ești viaţa în intimitate
    Cu Dumnezeu în curăţie,
    Și-n cea mai sfântă simplitate.

    Tu ești și taină și lumină.
    Ești ce sa spus și nu s-a spus
    Din frumuseţea, din iubirea
    Și jertfa Domnului Iisus.

    Tu ești viaţă, esti lumină.
    Ești bucurie, ești putere.
    Ești, Adevărul sfant și unic.
    Ești Rai, ești taină și’nviere.

    Tu ești tot ce-i profund și sacru
    Tot ce-i iubire și frumos.
    Tu ești viaţa ce-o trăiește
    Prin taine’n noi, Domnul Hristos.

    Tu n’ai nimic din duhul lumii
    Nici din trufașa ei CULTURĂ
    Precum o spune Domnul însuși
    În sfânta sa învăţătură.

    Ferice celui care astăzi
    Nu uită ce-a făgăduit
    (Atunci când a primit botezul)
    Și te iubește și-i smerit.

    Că existenţa noastră costă
    (Și la vedere și-n ascuns)
    Iar preţul tău, ortodoxie,
    E Domnul vieţii, e Iisus.

  5. Doamne ajuta!
    Domnule administrator,azi am vazut in reluare emisiunea “Cu ochii in patru”despre averea bisericii si atacul impotriva Bisericii noastre!!Este strigator la cer cum isi permite aceasta asa-zisa televiziune sa-si bata joc de Biserica.De ce nu fac ei un documentar despre hotiile facute de parlamentari,despre averea “presedintelui” Basescu&CO,Boc,Iliescu,Nastase si ceilalti,despre banii furati de 20 de ani incoace?
    Si in plus,de ce nu stau ei cu ochii in patru(de fapt nici nu e nevoie sa stea cu ochii in patru,ca oricum se vede cu ochiul liber)si sa faca un reportaj despre parlamentari(ar avea ce:mai ales cum dorm,la propriu,ce legi antisociale voteaza etc)
    Chiar nu putem noi sa semnalam concetatenilor nostri despre toate emisiunile astea denigratoare si sa o pozitie cat de cat demna a oamenilor?Ma uit la greci si imi dau seama ca sunt cu mult mai sus decat noi,au stiut intotdeauna sa apere ce a fost al lor!
    Doamne ajuta si iertare.
    O zi binecuvantata!

  6. Aceste calomnii la adresa Bisericii au fost rostite şi promovate în toate timpurile. Ele au priză mai mare acum pentru că şi noi suntem mai răi. Dacă noi, ca popor, aveam o vieţuire curată sau măcar cuvioasă, aceste lături ar fi căzut tot asupra celor ce le aduc în prim plan. Dacă însă am încerca acum să apărăm vocal Biserica, în halul de cădere în care suntem, am apărea ca un Gigi Becali colectiv, mărturisindu-ne credinţa, dar având cele mai murdare apucături. Biserica se apără cel mai bine pe calea sfinţeniei. Şi, în principiu, Biserica ne apără pe noi, iar nu noi pe ea.
    Cât despre poziţia publică demnă a oamenilor, care ar fi de dorit, aceasta cred că revine acelor asociaţii ortodoxe, care să lupte cumva de pe acelaşi plan cu propaganda asociaţiilor secular – umaniste din România sau ale unora ca Mirela Corlăţean et ejusdem farinae. Acesta cred că şi este rolul lor, de reprezentare a poziţiei ortodoxe pe scena publică. Nu ştiu dacă mai există Forul Ortodox Român sau CALOR-ul, sau alte asemenea. Cât despre noi, ca poziţie individuală, cred că ne rămâne soluţia de la Matei cap. 6 “Tu însă, când te rogi, intră în cămara ta şi, închizând uşa, roagă-te Tatălui tău, Care este în ascuns, şi Tatăl tău, Care vede în ascuns, îţi va răsplăti ţie”. Greşesc? Iertaţi-mă!

  7. @ utzu:

    Si noi o putem face, personal, dar in duhul cel bun, iar nu in cel alui Becali, si atunci… totul e bine. Orice marturie conteaza. Si in primul rand fata de propria constiinta. Sigur, nu avem cum sa ne apucam fiecare sa raspundem la toate atacurile si hulele, nici nu e indicat. Doar sa ne re-afirmam clar si senin credinta, de fiecare data si sa ne delimitam simplu de orice lovituri, fie de la anticrestini, atei si anticlericali, fie de la zelotisti. Doar atat, sa fim prezenti. Ei, bine, aici e marea noastra lipsa.

  8. Absolut de acord cu admin! Tăcerea acum nu este de aur. Desigur este nevoie şi de mult discernământ, dar nu înseamnă automat, că dacă tăcem şi ne rugăm, atunci suntem buni creştini. Adică este nevoie de mărturie, mai întâi în gânduri şi fapte, dar nici vorbele nu tb uitate complet!

  9. mai e ceva. Daca stii ca pt ceilalti nu esti un exemplu tocmai bun (daca furi, injuri, etc) mai bine taci. Incearca cat poti sa fii Om pt a castiga dreptul sa vorbesti, sa nu il faci de rusine pe Dumnezeu.

  10. Vă mulţumesc pentru răspuns :). Nu îmi propuneam politica struţului sau să ignorăm complet manifestările exterioare de solidarizare. Sunt şi eu perfect de acord cu prezenţa senină şi matură a creştinului în vâltoarea acestei lumi, mărturisindu-şi curat credinţa. Cred că am înţeles altceva când doamna Ana a dat exemplul grecilor şi a modului în care înţeleg ei să apere ce e al lor. Iertare!

  11. @ Utzu:

    Cred ca se referea la ierarhii grecilor, nu la anarhistii din strada.

  12. Eu sunt cu pata pusă pe anarhişti.. fac ce fac şi tot acolo revin :)) Iertaţi!

  13. Foarte bine venite aceste cuvinte ale parintelui Dionisie Ignat. Sa luam aminte si sa veghem mai mult asupra noastra, caci nu stim cat de curand se vor intampla toate acestea.

    # O sa fie un razboi infricosat, poate nu acum, dar in cativa ani. Asa va fi ca nu vor mai cunoaste ca au fost oameni cei omorati. Suntem in vremurile de pe urma. Sunt semne vadite.

    Acestea inteleg ca au fost spuse in 2002, acum 9 ani deja…

    Multumesc pt. articol.

  14. Apropo de:

    “@ utzu:

    Si noi o putem face, personal, dar in duhul cel bun, iar nu in cel alui Becali, si atunci… totul e bine. Orice marturie conteaza. Si in primul rand fata de propria constiinta. Sigur, nu avem cum sa ne apucam fiecare sa raspundem la toate atacurile si hulele, nici nu e indicat. Doar sa ne re-afirmam clar si senin credinta, de fiecare data si sa ne delimitam simplu de orice lovituri, fie de la anticrestini, atei si anticlericali, fie de la zelotisti. Doar atat, sa fim prezenti. Ei, bine, aici e marea noastra lipsa.”

    Eram,nu f demult,la o “petrecere “la niste…prieteni.La un moment dat,vine vorba despre reincarnare(!)Cineva(un “el”)isi marturiseste credinta in asa ceva.Desi il cunosteam pe acela ca “mare-nu-stiu-ce”si profesor de aikido,eu, naiva :),nu am ce face si il intreb:”mai,prietene,ca doar tu nu crezi cu adevarat in asa ceva?!”Ei,bine atata mi-a trebuit!Ce mi-au auzit urechile…va imaginati,cred,si voi.M-a socat nu atat continutul”marturisirii”sale, cat vehementa, ura si siguranta cu care s-a lansat la atacurile binecunoscute la adresa Bisericii,a preotilor si a “inapoierii” celor care INCA mai pot cred in acestea!!!Daca sotia respectivului(fosta colega de facultate de-a mea) nu l-ar fi oprit cu o privire si o scurta dar dura apostrofare pe fata,nu stiu cat si cum ar fi continat.Cert este ca ca s-a lasat o tacere de ghiata,toti inmarmurisera si se uitau la mine nestiind la ce sa se astepte.Iar eu-si aici voiam sa ajung,simtind pur si simplu ca ma SUFOC, n-am putut sa articulez decat un “Omule, imi pare rau pt tine” si sa ies afara la aer pt ca efectiv,simteam ca mi se face rau daca mai raman acolo!

    Lansez asadar o intrebare(dezbatere?) -daca se va gasi cineva sa raspunda:care este atitudinea potrivita in astfel de situatiii?Cum sa ripostezi?Ce si cum sa zici?Sau chiar e mai bine sa taci si sa te rogi apoi pt acela(aceia} ca Domnul sa-l ierte si sa-l lumineze?!Ce pot sa mai spun e doar ca m-am simtit extrem de VINOVATA ca nu am putut,pe moment,sa-mi apar,cum se cuvenea,Domnul si credinta.
    ???
    Domnul sa ne ajute pe toti!

  15. @Magda s.
    La locul de munca mai ales esti pus in situatii delicate.Mai mult din curiozitate colegii vor sa stie daca in postul asta te-ai impartasit,ba chiar au curajul sa intrebe si de relatiile intime…Ei vor sa vada in tine un altfel de om,un sfant chiar;au nevoie de modele.Nu vor sa auda ca esti in neputinta ca toata lumea.
    Sunt situatii cand sinceritatea nu e ziditoare…

  16. Asemanator am patit si eu la servici cand seful si ceilalti colegi au inceput discutia despre judo cat de bun si minunat este. Seful e chiar destul de credincios – merge la biserica si chiar se impartaseste, are un copil cu probleme. Dar a fost mare campion de judo si il da pe copilul sanatos la judo. Eu am inceput sa zic ca violenta si agresivitatea nu nasc decat violenta si agresivitate, si ca nu cred sa fie asa bun judo. La care s-au uitat toti la mine cu mila ca intre oamenii normali totusi se mai fac si din astea, si n-am mai putut adauga nimic.

    Si multe alte cazuri de discutii in care iesi pur si simplu ridicol in ochii tuturor. Dar, pe langa astea totusi ne mai da Dumnezeu zilnic si cate o mica mangaiere care conteaza mult mai mult decat o mie de astfel de discutii. O intalnire fugara cu un batran cu Psaltirea in mana cu care te intelegi din priviri sau un tanar care-ti strecoara o iconita romaneasca cu Maica Domnului in centrul Vancouverului cand schimbi metroul …

  17. Putin offtopic, dar tin sa mentionez ca in zilele noastre se da mult prea mare importanta “elitelor”, diferitilor eretici, organizatiilor politice oculte, etc., si orice fel de atentie (buna sau rea) le este de folos lor, si mai ales dusmanilor nevazuti. Nu zic sa nu discutam si sa intelegem EVENIMENTELE, dar in afara de a ne ruga pentru intoarcerea celor pierduti in asemenea fel, nu avem nimic mai bun de facut. Din pacate, cand discutam evenimentele avem si obiceiul de a gandi/simti negativ (din oficiu) despre persoanele din acele imprejurari. Trebuie luare aminte si rugaciune. Doamne, miluieste!

  18. liderii lumii plini de duhul lui satan vor grabi intronarea lui antihrist profitand de haosul creat in statele lumii de catre evrei si puterea iezuita papala. istoria nu a fost decat o nedreptate continua a lui cain aruncata pe abel o persecutie continua si continuata de catre uneltele satanei impotriva crestinilor.papalitatea iezuita a contribuit si contribuie la cel mai mare macel din istoria omenirii.consider ca dintre toate bataliile lumii cele cu mare onoare adica cele de demult pe timpul marilor voievozi nu au fost atat de mari pe cat va fi ultima batalie pentru castigarea imparatiei cerurilor,,,ultima si cea mai mare prigoana a crestinatatii,,,, din toate bataliile care sau dat,, invingatoare, deseori, a iesit tradarea,,….decebal tradat,mihai viteazu tradat,stefan cel mare si sfant tradat,brancoveanu tradat,avram iancu tradat ,si toti ceilalti bravi voievozi si haiduci ai neamului nostru…iar acum iata paradoxul o ,,elita,, satanica o mana de oameni bogata si puternica politic urmeaza sa tradeze intregul neam crestin ….de pe pamant….

  19. @ magda s

    Dragă soră în Domnul, am văzut că dorești un răspuns direct și concret la întrebarea pusă. Deasemeni observ că nu ai primit nici un răspuns până acum. Nu aș fi dorit să mă mai afirm tocmai eu care nu mă mai pot socoti decât lipsit de cea mai elementară modestie prin mult prea multele “comentarii” care și prin această permanentă prezenţa nu mai au valoare și vădesc nu virtuţile ci opusul lor. Nu mă socot nici în măsură să dau eu răspunsul pe care-l aștepţi frăţia ta, însă faptul că nu ţi-a răspuns nimeni în forma pe care o aștepţi, pentru a nu da pildă de lipsă de dragoste între noi, voi da o părere (nu un răspuns).
    Socot că toate problemele noastre duhovnicesti trebuiesc soluţionate împreună cu duhovnicul (care ne conoaște și cele bune și cele nedobandite încă de noi de la Domnul). Deasemeni socot că atunci când suntem între semeni trebuie să ne comportăm așa cum ni se cere prin buna cuviinţă (cât mai ortodoxeste posibil). Pentru că este important și ce spunem cu vorba, dar comportarea este și mai importantă, pentru că fapta este cea care convinge și are cea mai mare greutate. Toate au lucrare și consecinţe și asupra noastră si asupra semenilor noștri (chiar dacă nu observăm imediat), oriunde ne-am afla (fie singuri, fie în familie, fie între prieteni etc.) Suntem supravegheaţi de conștiinţă , de îngerii pazitori și de vrăjmașii mântuirii iar prin ei comportamentul nostru este facut să se observe de către semeni, să lamurească, să influenţeze sau chiar mult mai mult (când știm, dar mai ales când nu suntem conștienţi de aceasta). Problema răspunsului la situaţia frăţiei tale (ca și la oricare alta) cred că depinde tocmai de tot ce am spus până acum. De comportametul și duhovnicia noastră. Decâte ori nu mi’am dorit răspunsuri zdrobitoare în situaţii de felul celei descrise de fraţia ta…,de câte ori nu am creat conflict deschis și ură…, decâte ori nu am rămas singur, părăsit și de har și de nădejde… .Toate le-am pătimit și le pătimesc pentru că mi-am pus nădejdea în mine și in mintea mea. Toate au avut efecte contrare celor așteptate când am socotit adversar (ce trebuie pus la punct) pe cel ce a pornit atacul. Am observat însă că uneori răspunsul meu devenea mai bun pe măsura ce eu “deveneam” (prin bunăvoinţă) mai bun. Am observat ca răspunsul defapt reflectă fără greșeală nivelul meu duhovnicesc și… că dacă răspund cu mintea (foarte deștept) pierd. Când am căutat victorie și triumf am suferit eșec zdrobitor .(Victorie pentru credinţă ziceam in sinea mea …,dar era și pentru orgoliu in realitate).Așa am înţeles într-un târziu, că trebuie să răspund totdeauna numai cum î-mi cere credinta. Să spun ce cred eu și să fiu pregătit să primesc ce a primit Domnul și Dumnezeul meu.
    Adică batjocură, hula, scuipat și rastignire. Nu trebuie să învinuiesc, pentru că și eu sunt sub vină. Trebuie doar să spun că asta cred. Că deși toţi minţim, Domnul nu ne’a minţit, ci tot ce a spus a îmlinit și împlinește. Că noi înșelăm și ne înșelăm. Totul spus cu durere și cu dragoste și fără să așteptăm victoria ci doar toate cele ce am spus. Am observat deasemeni că vrajmașul mă atacă în felul descris de frăţia ta unde este și se simte puternic și că reactia noastră este determinantă și determinată în mod sigur si pentru noi dar și cel puţin un alt semen aflat acolo ce urmează să primească un răspuns din rezultatul examenului nostru. Vrajmasul se simte puternic unde se bizuie pe societatea majoritar dominată de el și pe care este bine să o ocolim când se poate. Asta cred eu dragă Magda s. Vă rog iertaţi îndrăzneala.

  20. @Nicolae Mirean
    Va multumesc pt raspuns si…binevenita indrazneala!

    @cristi_g si @svm-si voua!

  21. @ Magda S.:
    (cu intarziere, va rugam sa ne iertati)

    Cred ca ati procedat bine, dupa cum ati simtit spontan chemarea constiintei, si ati facut-o in duhul potrivit. Pana la urma nu avem cum sa evitam asemenea incercari si infruntari. Nu trebuie sa le cautam, sa le provocam, sa bravam – asta este altceva. Nu trebuie sa ne imaginam pe noi insine datori sa intervenim peste tot si sa criticam, sa “marturisim” si cand trebuie, si cand nu trebuie, insa, daca avem o minima viata duhovniceasca, constiinta ne cam spune cand… nu putem tacea si nu e bine sa tacem. Poate ati vazut cum i-a mustrat SFANTUL Ioan Maximovici pe cei care, in zi de praznic mare, se duceau la Halloween-ul paganesc si nebunesc: pur si simplu prin privirea lui. Sigur, era un sfant inca de atunci, era o persoana harismatica. Insa de multe ori nu este nevoie de multe cuvinte pentru a ne exprima dezacordul, a ne delimita de niste hule vadite. Nu trebuie sa intram in cearta cu ne(rau) credinciosii sau sa ne apucam sa le facem, neaparat, apologetica, adica sa explicam cui NU vrea sa ne asculte si se mai si intarata… E de ajuns insa sa spunem: NU, pana aici… sau.. “doar fara mine”. E si aceasta o forma de a ne asuma faptul de a fi ai lui Hristos in lume si deci, macar in forma marunte, de a fi repudiati, urati, prigoniti…

    PS: Am citit acum si raspunsul fratelui Nicolae si il intaresc si eu, sustinand, dupa cum simt, ca este temeinic si demn de urmat.

  22. Crestinismul neputincios este o conceptie eretica deoarece
    nesocoteste indemnul Domnului (Matei 10, 16: “fiti dar intelepti
    ca serpii si nevinovati ca porumbeii”). Nicaieri si niciodata
    Hristos nu ne-a cerut sa fim prosti. Ne cheama sa fim buni, blanzi,
    cinstiti, smeriti cu inima, dar nu tampiti.

  23. @ Rares:

    Cuvantul parintelui Steinhardt exista si pe site, reluat de cateva ori chiar. Dar care este rostul postarii lui aici, daca esti bun sa ne luminezi si pe noi? Multumim!

  24. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Adevaratul MARE PERICOL si cursa in care cad inclusiv patriotii sinceri: “SA VINA UN GUVERN EUROPEAN SAU MONDIAL SA NE SCAPE DE BASESCU!…”
  25. Pingback: ANTIHRISTUL ESTE "MESIA" ASTEPTAT ASTAZI DE EVREI - marturiseste in fata unui rabin Mitropolitul Serafim de Pireu. Ce este si ce rol are CABALA?
  26. Pingback: Profetia pustnicilor nemteni transmisa SFANTULUI VARLAAM, MITROPOLITUL MOLDOVEI (30 august) despre vremurile din urma si caderea crestineasca a Moldovei: "Vor pune biruri si pe aerul lasat de Dumnezeu"
  27. Pingback: PROOROCUL IONA SI NOI. Cine l-ar mai asculta?
  28. Pingback: ANTIHRIST
  29. Pingback: Bine ati venit in inchisoarea economica UE! ARBEICHT MACHT FREI
  30. Pingback: 22 DECEMBRIE 1989 - 22 DE ANI. In pragul unei noi robii totalitare, cu gandul la martirii carora le datoram libertatea
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate