Militantii anticrestini vor sa “SPARGA MONOPOLUL BOR” asupra manualului de RELIGIE prin impunerea grilei CORECTITUDINII POLITICE, inclusiv in ceea ce priveste “MINORITATILE SEXUALE”
”Noul secularism postmodern nu mai vizează eliminarea religiei din spaţiul public ci modificarea însuşi conţinutului religiei”
Reprezentanţii Asociaţiei Secular-Umaniste din România (ASUR), împreună cu reprezentanţii altor nouă asociaţii, au adresat Ministerului Educaţiei Naţionale o scrisoare deschisă, prin care solicită implicarea societăţii civile în procesul de evaluare a conţinutului noilor manuale şcolare, pentru a evita ca atitudini discriminatorii sau antiştiinţifice să ajungă în materialele educaţionale.
Solicitarea se bazează pe promisiunea anterioară a Ministerului, din martie 2012, de a implica societatea civilă într-un astfel de demers, se arată într-un comunicat de presă al ASUR. Cei zece semnatari consideră că implicarea doar a anumitor culte religioase în acest proces ridică semne de întrebare în privinţa transparenţei mecanismului de evaluare. ONG-urile îşi exprimă îngrijorarea faţă de mai multe aspecte, un exemplu ar fi că elevii învaţă din manualele de religie că nu trebuie să vorbească sau să se joace cu copii de altă religie sau copii necredincioşi, că femeile nu sunt egale cu bărbaţii şi că necredincioşii nu sunt egali cu credincioşii, se arată în comunicat.
“Noţiunile de educaţie pentru sănătate sunt aproape absente, manualele de Religie promovând insistent, în schimb, rugăciunea ca posibil remediu pentru orice problemă“, se exemplifică în scrisoarea deschisă.
Zece organizații ale societății civile, printre care și APADOR-CH, îi cer ministrului educației să organizeze consultări publice pentru stabilirea noului conținut al manualelor școlare de religie, întrucât cele utilizate în procesul educațional din ultimele două decenii îi învață pe copii intoleranța și îi îndoctrinează.
Către: Ministerul Educației Naționale
În atenția: domnului ministru Remus Pricopie
Subiect: Implicarea societății civile în procesul de evaluare a conținutului noilor manuale școlare
Stimate domnule ministru,
Organizațiile semnatare vă solicită implicarea societății civile în procesul de evaluare a conținutului noilor manuale școlare, pentru a se evita ca atitudini discriminatorii sau antiștiințifice să ajungă în materialele educaționale. Solicitarea noastră se bazează pe angajamentul anterior al Ministerului, din martie 2012, de a ne implica într-un astfel de demers. Implicarea doar a anumitor culte religioase în acest proces ridică semne mari de întrebare în privința transparenței mecanismului de evaluare.
Ne exprimăm îngrijorarea cu privire la mai multe aspecte:
1. De peste două decenii sunt folosite în școli manuale care promovează atitudini discriminatorii și instigatoare la ură. Este vorba în principal de manualele de religie, din care copiii învață că nu trebuie să vorbească sau să se joace cu copiii de altă religie sau copii necredincioși, că femeile nu sunt egale cu bărbații, că necredincioșii nu sunt egali cu credincioșii etc.;
2. Noțiunile de educație pentru sănătate sunt aproape absente, manualele de Religie promovând insistent, în schimb, “rugăciunea” ca posibilă soluție pentru orice problemă;
3. Numeroase manuale actuale nu țin cont de cel mai important criteriu specificat chiar în normele Ministerului: corectitudinea conținutului științific. În prezent sunt în uz anumite manuale de Geografie în care se menționează că Universul ar avea doar 6.000 de ani, în timp ce unele manuale de Biologie sau Istorie consideră creaționismul o teorie științifică; aceste abordări contravin flagrant principiului mai sus enuntat;
4. Într-un comunicat de presă difuzat de Patriarhia BOR[1], se afirma:
Noul Statut pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române (2008) reglementează dreptul exclusiv al Patriarhiei Române în privinţa editării, tipăririi şi difuzării […] manualelor de religie […] (art. 163 alin. (3) și art. 166 din Statut, text consolidat 2011). […]
Având în vedere modificarea legislației bisericești în domeniul producerii și comercializării Sfintei Scripturi […] şi a manualelor de religie […], toate aprobările (binecuvântările) și avizele acordate de Patriarhia Română anterior intrării în vigoare în luna ianuarie 2008 a noului Statut pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române sau acordate de eparhii în domeniul de exclusivitate al Patriarhiei Române sunt nule.
O astfel de pretenție, fără acoperire legală, în cazul în care ar fi acceptată de Minister, ar institui un monopol cu consecințe grave atât financiare cât și în privința calității educației.
5. Salutăm precizarea explicită din setul de criterii de evaluare a manualelor de religie[2](aprobat de Minister sub nr. 652/07.05.2014) conform căreia:
Manualele nu vor avea un caracter denigrator în relaţie cu o altă biserică şi nu vor promova ostilitatea pe criterii religioase.
dar o considerăm insuficientă în condițiile în care nu se face nici o referire la atei, agnostici, nereligioși sau aderenți ai unor secte sau culte care nu sunt considerate, în mod uzual, “biserici” – islamic, budist, hinduist etc.;
De asemeni, considerăm necesară includerea explicită a unor criterii care să prevină discriminarea de gen sau denigrarea și cultivarea ostilității față de minoritățile sexuale.
Școlile din România sunt frecventate de copii provenind din familii cu diferite opțiuni religioase sau fără nicio religie. Ne exprimăm încă o dată convingerea că pentru o educație cât mai complexă, elevii ar trebui să studieze istoria religiilor și nu o dogmă anume.
În aceste condiții, considerăm necesar ca societatea civilă să fie implicată în discuțiile privind noile propuneri de manuale școlare, pentru a evita eventuale derapaje și pentru a contribui la creșterea calității educației din România.
Semnează:
Asociația Secular-Umanistă din România (ASUR)
Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România – Comitetul Helsinki (APADOR-CH)
ActiveWatch – Agenţia de Monitorizare a Presei
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)
Solidaritatea pentru Libertatea de Conștiință
Asociația Mame pentru Mame
Asociația Transcena
Societatea de Educaţie Contraceptivă şi Sexuală (SECS)
Centrul de Resurse pentru Participare Publică (Ce-Re)
Grupul Român pentru Apărarea Drepturilor Omului (GRADO)
Nota noastra:
Suntem deja obisnuiti cu aceste asalturi. De aceasta data, militantii secularisti si-au ales o alta tema: asa-zisul monopol al BOR asupra propriilor manuale de religie. Conform asociatiilor seculariste, manualele ar trebui corectate politic dupa criteriile stiintifice (citeste: ale teoriilor evolutionismului), laxismului religios (daca se poate, inlocuirea cunoasterii propriei confesiuni cu sincretismul religios sau chiar trans-religios) si chiar si ale tolerantei fata de minoritatile sexuale, adica fata de homosexualitate! Pentru a umili si jigni BOR si credinciosii ortodocsi, secularistii au mentionat, in batjocura, si alte lucruri “pitoresti”, cum ar fi “rugaciunea” pentru sanatate recomandata, chipurile, in locul consultului medical, si au inventat o asa-zisa discriminare de gen (insasi existenta Bisericii este pentru ei discriminare de gen, insa).
Este un tupeu inimaginabil, caci cu greu i-ar trece cuiva prin cap sa conteste elaborarea unui manual de cei care sunt recunoscuti si atestati in domeniul respectiv. A cere ca manualul de religie ortodoxa sa nu fie elaborat de BOR este echivalent cu a cere ca manualele de matematica sa nu fie facute de matematicieni sau cele de romana de profesorii de limba si literatura romana. Practic, ASUR et comp. vor sa fie ei cei care fac manualul de religie ortodoxa! Ceea ce contravine oricaror reguli, inclusiv cele ale unui bun simt elementar.
De fapt totul e cât se poate de simplu. Indivizii ăştia vor să le ia locul preoţilor şi să impună în locul religiei, ca parte a educaţiei copiilor, ideologia lor stupidă şi agresivă. După ce vor fi modificat manualul de religie, transformându-l în fundamentele educaţiei multiculturale, cel mai probabil ora va deveni obligatorie, nu facultativă, aşa cum e acum. Ceva de genul ăsta s-a întâmplat, dacă nu mă înşel, şi în Quebec. După ce o să termine cu şcoala, o să înceapă să se ocupe de slujbe, de predici, de cărţile de rugăciuni, ş.a.m.d. Adevărul e că avem de-a face cu un sistem mai pervers şi mai nociv decât secularismul clasic care te închide în Biserică şi te lasă să spui acolo ce vrei. Noul secularism postmodern nu mai vizează eliminarea religiei din spaţiul public ci modificarea însuşi conţinutului religiei. Ca atare, credinciosul nu mai este închis în propria sa interioritate şi nici măcar nu se mai poate refugia acolo. Pentru că aceasta însăşi e remodelată prin obligativitatea asimilării, din fragedă pruncie, a dogmelor relativismului contemporan.
Mai mult decât atât, nu mai eşti persecutat de către un regim tiranic care hrăneşte credinţa cu fiecare nou martir pe care îl întemniţează sau omoară. Aici eşti în continuu arătat cu degetul şi supus oprobriului public pe motiv că eşti retrograd sau intolerant. Nu ţi se mai cultivă, inevitabil, sentimentul că ai putea fi erou/martir, ci sentimentul că eşti un înapoiat mizerabil care, pentru a-şi depăşi condiţia, nu trebuie să-şi verse nicio picătură de sânge ci doar să demonstreze că e un pic mai tolerant. Şi tot aşa, de azi pe mâine, câte un pic, câte un pic până nu mai râmâne nimic. Deci nu mai eşti tu cel bun care trebuie să facă dovada eroismului de a-l înfrunta pe cel rău cu preţul vieţii. Acum e invers: de fiecare dată când deschizi gura, tu trebuie să dovedeşti că eşti bun, nu rău, că eşti tolerant, nu intolerant, că eşti open minded, nu încuiat, că eşti “ştiinţific”, nu obscurantist, ş.a.m.d. Şantajul psiho-emoţional este mult mai puternic. Şi oricât ai încerca să o faci, tot reacţionar fascist retrograd şi obscurantist vei rămâne, atâta timp cât nu vei subscrie întru totul la poziţia adversarului. Care, progresistă fiind, e ea însăşi în continuă schimbare, tot mai avangardistă, tot mai inovativă. Nu vei dovedi niciodată că eşti suficient de open minded decât dacă eşti tot timpul în prima linie. Ceea ce e greu.
În rest, contează prea puţin că dogma progresistă nu se sprijină pe argumente. Atâta timp cât dovedeşti că eşti suficicent de open minded, nu mai trebuie să demonstrezi nimic. Nici că ai dreptate, că poziţia ta se sprijină pe argumente raţionale. Nici că ai vreo altă calitate morală, asemeni celor pe care le au mare parte din oamenii credincioşi. Ce contează că îţi iei de la gură ca să-l hrăneşti pe un amărât, atâta timp cât nu susţii cauza gay. Cum i-a replicat un progresist unui prieten de-al meu ortodox din Canada, care dădea exemplul activităţii sociale a unei parohii din Toronto: “Aşa şi? Păi şi naziştii (evident, în virtutea celebrului “reductio ad Hitlerum”, preotul ortodox care, ca si Hitler, nu era de acord cu căsătoria între homosexuali era, inevitabil, tot un nazist), zice individul, ”aveau cantine sociale!” Pe de altă parte, ce contează traiul luxos, în timp ce alţii se zbat în mizerie şi eventual direct din sudoarea ălora, atâta timp cât eşti tolerant şi progresist în cel mai înalt grad? Important e să internalizezi sistemul valoric şi limbajul adversarului. Şi asta se urmăreşte de fapt prin iniţiative precum cea din cazul de faţă.
- Lupta corectilor politic: ASUR ataca din nou ORA DE RELIGIE, manualele ar DISCRIMINA femeile
- ASUR si-a chemat ALIATII din ONG-uri la asediul contra RELIGIEI IN SCOLI: printre ei, Fundatia SOROS, iconoclastul Emil Moise si activistul homosexual Buhuceanu
- ASUR: campanie de intimidare a directorilor de scoala pentru ora de religie. DEMONTAREA PUNCTUALA A DEZINFORMARILOR MILITANTILOR ATEISTI
- RAZBOIUL IMPOTRIVA RELIGIEI IN SCOLI. Argumente decisive pentru demontarea propagandei militante ateiste
- ASUR ataca din nou RELIGIA IN SCOLI. Referintele la ”Iad”, ”pacat”, ”Judecata de Apoi”, infierate pentru INTOLERANTA RELIGIOASA, indoctrinare si agresiune PSIHICA a copiiilor!
http://www.ziarulnatiunea.ro/2014/05/23/cum-a-ajuns-sa-promoveze-federatia-rusa-istoria-neamului-romanesc/
Ce frumos arata icoanele in clasa in fotografia de mai sus! Generatia mea nu a avut parte de asta. Aveam un tablou cu Ceausescu in clasa si atit.
Sa ne ajute Dumnezeu sa nu se ia experimentul de la capat!