SINCRETISM ANTIHRISTIC. Papa Francisc, alaturi de un seic si un rabin in “PELERINAJUL” din IERUSALIM. Patriarhul Bartolomeu si Papa Francisc vor semna o declaratie comuna, angajandu-se ca vor “MERGE INAINTE” pe drumul “CARE NU MAI POATE FI OPRIT” – cel al UNITATII APOSTATE

25-05-2014 7 minute Sublinieri

Evenimentul este menit sa marcheze 50 de ani de la intalnirea “istorica” dintre Patriarhul ecumenic Athenagoras si Papa Paul al VI-lea, din acelasi loc simbolic, Ierusalim – acolo unde se va inalta templul unde va fi inscaunat Antihrist ca lider peste toate religiile

.

În vizita sale în Orientul Mijlociu, Papa este însoţit de doi vechi prieteni din ţara sa de baştină, Argentina: rabinul Agraham Skorka, co-autor al unei cărţi în colaborare du actualul papă, şi şeicul Omar Abbound, liderul comunităţii musulmane din Argentina. Potrivit Vaticanului, vizita lui Francisc în Orientul Mijlociu este prima ocazie de acest fel în care anturajul papei include lideri ai altor religii, relatează CNN.

Într-o regiune care găzduieşte orientări politice şi religioase foarte diferite, gestul lui Francisc este mai mult simbolic, oferind totodată un mesaj important tuturor celor care au participant la eveniment sau care au stat până la capăt: cooperarea între creştini şi evrei este posibilă.

1. Papa Francisc se întâlneşte cu unii dintre cei mai importanţi oameni ai lumii

Itinerariul lui Francisc presupune vizitarea a trei oraşe, strângerea mâinilor a zeci de credincioşi si lideri politici, conducerea a câteva slujbe religioase şi susţinerea a cel puţin 13 discursuri. Suveranul pontif trebuie să ducă la bun sfârşit toate aceste activităţi în mai puţin de 36 de ore.

În Iordania, papa se va întâlni cu regele Abdullah al II-lea, va vizita refugiaţii irakieni şi sirieni, va conduce o slujbă religioasă şi va vizita râul Iordan, unde se crede că a fost botezat Iisus. În cel de-al doilea oraş, Betleen, pontiful are programată o întrevedere cu preşedintele Autorităţii Palestiniene, va susţine o altă slujbă religioasă în Piaţa Manger, va lua prânzul cu alte familii palestiniene, va vizita copiii din taberele  cu refugiaţi şi va vizita locul unde se crede că a fost născut Iisus.

În Ierusalim, papa va fi întâmpinat de mai mulţi rabini şi lideri iudaici, va vizita Zidul de Vest, memorialul Holocaustului Yad Vashem, va depune o floare pe mormântul  fondatorului sionismului modern şi va semna o declaraţie comună cu liderul Bisericii Ortodoxe. şi liderul Bisericii.

Nu în ultimul rând, papa de 77 de ani va avea o întâlnire faţă în faţă şi cu preşedintele şi premierul ţării, va discuta cu seminarişti catolici şi va conduce un ultim serviciu religios.

2. Vizita este una religioasă, nu politică

Papa însuşi a subliniat că vizita sa pe Pământul Sfânt este una strict religioasă, fără implicaţii politice, numind-o şi „pelerinaj pentru rugăciune”. Declaraţiile suveranului pontif au fost interpretate drept tentative de a îndepărta aşteptările potrivit cărora prezenţa sa în regiune ar influenţa planurile autorităţilor privind negocierile israelo-palestiniene.

Duminică, papa Francisc şi patriarhul ecumenic ortodox Bartolomeu, liderul a peste 300 de milioane de ortodocşi din lume, vor semna o declaraţie comună privind principiile comune acceptate de ambele biserici pentru  a stabili unitatea între religii. Cei doi vor conduce o slujbă religioasă, fiind primul eveniment de acest fel din ultimii 50 de ani.

3. Nonconformismul papei va ieşi la iveală, din nou

Francisc a ţinut o slujbă religioasă pentru refugiaţii care au murit încercând să ajungă în Europa cu bărci periculoase, a vizitat cele mai periculoase cartiere ale Braziliei şi a primit la aniversare sa, în Roma, un bărbat fără adăpost. În timpul vizitei sale pe Pământul Sfânt, pontiful este urmărit cu mare atenţie, întreaga comunitate internaţională aşteptându-se la noi fapte ieşite din tipare.  Pentru început, el a refuzat să călătorească precum majoritatea liderilor şi a renunţat la maşina blindată în drumurile sale din Orientul Mijlociu.

4. Israelienii conservatori nu sunt deloc fericiţi

Nu mai multe săptămâni înainte de sosirea Papei, pereţii bisericilor creştine au început să fie umplu te cu graffiti, mai exact mesaje pline de ură („moarte arabilor şi creştinilor” indică unul dintre grafferi). Creştinii [?] [Evreii] ultraortodocşi au promis că vor protesta în afara sitului istoric cunoscut drept „cenaclul”, notează CNN.

5. Musulmanii îl văd pe Francisc ca o soluţie mult-aşteptată

Predecesorul său, Papa Benedict al XVI-lea, nu a avut niciodată o relaţie foarte bună cu musulmanii. El a stârnit chiar şi protestele musulmanilor din cauza unei referinţe la cultura lor. Fostul papă a folosit impresii ale unui împăratului creştin din secolul al XIV-lea într-un discurs din 2006, însă a stârnit furia musulmanilor.

În comparaţie, papa Francisc a spălat picioarele a doi musulmani în timpul unei ceremonii religioase din 2013. „Ceea ce papii fac este la fel de important precum ceea ce spun”, a declarat John Esposito, expert în Relaţii Internaţionale din cadrul Universităţii Georgetown. „Iar musulmanii  au fost chiar impresionaţi de Francisc”, a continuat Esposito.

În 1964 a început un drum “care de acum nu se mai poate opri”: încă n-am ajuns “la ţinta unităţii creştinilor”, însă din acel moment “am învăţat să ne iertăm unii pe alţii pentru greşelile şi neîncrederea din trecut şi am făcut paşi importanţi spre reapropiere şi reconciliere“. Acum “a venit momentul de a merge înainte – afirmă Bartolomeu, Patriarh ecumenic de Constantinopol, – şi cu Papa Francisc vom face chiar un frumos pas înainte”. Aceasta este o convingere pe care Patriarhul a nutrit-o de când l-a întâlnit pe Pontif cu ocazia celebrărilor pentru începerea slujirii petrine. Pentru aceasta a propus să reevoce împreună a cincizecea aniversare a “îmbrăţişării istorice din Ierusalim. Despre roadele pe care el le aşteaptă de la această întâlnire Bartolomeu vorbeşte în interviul acordat ziarului nostru în ajunul plecării spre Ţara Sfântă.

Papa Francisc pe urmele lui Paul al VI-lea după cincizeci de ani. În această perioadă s-a trecut de la “dialogul iubirii” la “dialogul adevărului”. Şi acum cum va putea continua drumul în vederea ţintei finale?

1514800_Articolo.jpgNu este nicio îndoială că întâlnirea istorică dintre venerabilii noştri predecesori, Patriarhul ecumenic Atenagora şi Papa Paul al VI-lea – pe care Biserica catolică romană îl va beatifica în scurtă vreme – a marcat un nou început în relaţiile dintre catolicismul roman şi ortodoxie. Este bine de amintit că acea întâlnire urma după un întreg mileniu de neîncredere reciprocă şi de înstrăinare teologică între marile noastre tradiţii. În pofida istoriei noastre comune de Scriptură şi Tradiţie, cele două Biserici ale noastre riscau aşadar să fie dăunate de izolare şi de autosuficienţă, mergând pe drumuri diferite încă din secolul al XI-lea. Întâlnirea la Ierusalim, la 5 ianuarie 1964, a fost un punct de plecare extraordinar pentru drumul lung de reconciliere şi de dialog, pe care generaţiile succesive au fost chemate să-l continue. Privind în urmă la ultimii cincizeci de ani, putem fi recunoscători lui Dumnezeu pentru ceea ce a fost realizat fie în “dialogul de iubire” fie în “dialogul de adevăr”. Spiritul de iubire fraternă şi de respect reciproc a luat locul vechilor polemici şi al suspiciunii.

Şi la nivel teologic?

Comisia mixtă internaţională pentru dialogul teologic al celor două Biserici a produs diferite documente comune importante. Însă suntem conştienţi că există încă multe de făcut între cele două Biserici ale noastre, precum şi în interiorul lor. Fără îndoială, drumul este lung şi dificil. Totuşi, ca discipoli ai Domnului nostru, care l-a rugat pe Tatăl şi i-a îndemnat pe discipolii săi să fie “una”ut unum sint, se citeşte în Evanghelia lui Ioan (17,21) – nu avem altă alternativă decât să continuăm acest drum de reconciliere şi de unitate. Orice altă cale ar fi o ruşinoasă trădare a voinţei Domnului şi o întoarcere inacceptabilă la trecutul nostru separat.

Dumneavoastră aţi spus recent că speraţi să puteţi convoca în curând Marele Conciliu al Bisericii Ortodoxe pentru a simboliza unitatea Bisericii dumneavoastră. Va putea să fie ocazie şi pentru a redescoperi valoarea unităţii tuturor creştinilor?

În timpul ultimei adunări, synaxis, a conducătorilor Bisericilor ortodoxe autocefale din lume, pe care am găzduit-o la Istanbul de la 6 la 9 martie, primaţii Bisericilor ortodoxe au vorbit despre problema Sfântului şi Marelui Sinod al Bisericii ortodoxe, hotărând în mod unanim că, accelerând procesul de pregătire, va fi convocat la Constantinopol în 2016. Acest sinod, aşa cum afirmaţi dumneavoastră, va fi un semn vital de unitate dintre Bisericile ortodoxe, într-un timp în care lumea cere un răspuns unificat la provocările sale fundamentale. În cursul acestei adunări i-am informat pe fraţii primaţi despre apropiata noastră întâlnire cu Papa Francisc la Ierusalim. Ei au exprimat astfel sprijinul lor pentru eveniment şi au reafirmat angajarea în favoarea dialogului teologic cu Biserica catolică romană. Acest lucru este important, deoarece întâlnirea de la Ierusalim va fi mult mai mult decât o confirmare simbolică puternică a disponibilităţii noastre de a continua drumul de iubire început în urmă cu cincizeci de ani de predecesorii noştri în spirit de fidelitate faţă de adevărul Evangheliei. Va fi şi o ocazie importantă pentru ca lumea să poată vedea o apropiere unită – dincolo de identităţile confesionale şi de diferenţe – de suferinţa creştinilor în atâtea locuri, în special în regiunile în care creştinismul s-a născut şi s-a dezvoltat. În afară de asta va fi şi o oportunitate pentru a vorbi despre nedreptăţile pe care membrii cei mai vulnerabili ai societăţilor contemporane sunt constrânşi să le îndure, precum şi despre consecinţele îngrijorătoare ale crizei ecologice.

Există multă aşteptare pentru această întâlnire. Mulţi nutresc speranţe concrete pentru un decisiv pas înainte care să ducă la depăşirea obstacolelor care încă se interpun în calea unităţii dintre creştini. Care sunt aşteptările dumneavoastră şi speranţele dumneavoastră?

Astăzi, mai mult decât în urmă cu cincizeci de ani, este o nevoie urgentă de reconciliere şi acest lucru face din apropiata noastră întâlnire cu Papa Francisc la Ierusalim un eveniment cu mare semnificaţie. Desigur este vorba – aşa cum trebuie să înţelegem şi să admitem cu umilinţă – numai despre un prim pas pentru a merge în întâmpinarea lumii, ca afirmare a dorinţei noastre de a mări eforturile în favoarea reconcilierii creştine şi paşnice. Cu toate acestea asta va demonstra disponibilitatea şi responsabilitatea noastră comună în a continua pe drumul pregătit de predecesorii noştri. Apoi, ca lideri ecleziastici şi spirituali, ne vom întâlni pentru a adresa un apel şi o invitaţie tuturor persoanelor, făcând abstracţie de credinţa şi virtuţile lor, pentru un dialog care în fond este îndreptat spre cunoaşterea adevărului lui Cristos şi pentru a gusta bucuria imensă care însoţeşte întâlnirea cu El. Totuşi, în ultimă analiză, acest lucru este posibil numai umplând despărţirea interioară a unora de ceilalţi şi prin unitatea tuturor oamenilor în Cristos, care este adevărata plinătate a iubirii şi a bucuriei.

Dar acesta era şi obiectivul întâlnirii din 1964.

Desigur că din 1964 până astăzi nu am ajuns la comuniunea deplină, care trebuie să fie obiectivul ultim al credincioşilor discipoli ai lui Cristos. Însă am învăţat să ne iertăm unii pe alţii pentru greşelile şi neîncrederea din trecut; şi am făcut paşi importanţi spre reapropiere şi reconciliere. Atenagora şi Paul al VI-lea au fost desigur mari anticipatori ai unităţii.

În orice caz, un alt pas important spre reconciliere şi unitate va fi făcut, cu harul lui Dumnezeu, la 25 mai 2014, prin întâlnirea cu fratele nostru Papa Francisc. Fie ca să poată fi conformă voinţei lui Dumnezeu.

(După L `Osservatore romano, 24 mai 2014)
Traducere de pr. Mihai Pătraşcu

Pope_Francis_and_Ecumenical_Patriarch_Bartholomew_In

***


Categorii

1. ȘTIRI, Ecumenism, Israel, Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Papa (Papism), Patriarhul ecumenic Bartolomeu

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

30 Commentarii la “SINCRETISM ANTIHRISTIC. Papa Francisc, alaturi de un seic si un rabin in “PELERINAJUL” din IERUSALIM. Patriarhul Bartolomeu si Papa Francisc vor semna o declaratie comuna, angajandu-se ca vor “MERGE INAINTE” pe drumul “CARE NU MAI POATE FI OPRIT” – cel al UNITATII APOSTATE

  1. Da. Aşa va fi, cum ați spus în titlul acestui subiect. Lumea îşi vrea un Dumnezeu care trebuie să fie pe placul omului, nu un Dumnezeu care să ajute omul să ajungă sa poată fi pe placul Lui. Altfel spus Omul îşi doreşte un Dumnezeu care să fie după chipul şi asemănarea sa iar Dumnezeu îşi doreşte pe om după chipul şi asemănarea sa. Dumnezeu a dat şi a făcut (şi face) tot ce a trebuit şi trebuie, pentru ca omul să poată deveni ce îşi doreşte Dumnezeu să fie omul, însă omul nu vrea, nici să devină ce voieşte Dumnezeu să devină -şi nici pe un aşa Dumnezeu- . Omul modern îşi face un Dumnezeu după chipul şi asemănarea sa. O mixtură a credințelor omeneşti care au ca numitor comun omul pământ -şi pământesc- şi umanismul, nu omul ceresc Hristos, ce răstignit şi înviat.
    Patriarhul ecumenic este mai umanist decât este ortodox şi se împacă mai bine cu pământul decât cu cerul, mai mult cu omenescul decât cu cerescul, deşi neagă cu limba ceia ce acțiunile şi faptele sale adeveresc adesea.

  2. Sa vedem pe unde ne-o mai bate Dumnezeu cu inundatii si dezastre de data asta!

    De ce Patr. Bartolomeu este imbracat in negru, ca un simplu monah? Este vorba de smerenie, sau isi asuma inferioritate in fata papei?

    Eu m-am tot gindit la intilnirea asta a lor, si totusi nu cred ca vor fi schimbari mari pentru Biserica Ortodoxa. Cred ca mai avem vreo 2 ani, pina la “Sfintul si Marele” Sinod din 2016, cind se va incerca probabil o revizuire a dogmelor. Pina atunci, poate ne mai rabda Dumnezeu si folosim timpul asta pentru pocainta. Si cu mila Lui, este posibil ca in 2016 sa nu se inteleaga asupra schimbarilor dogmelor si sa ne mai pasuiasca. Problema este CARE vor fi ierarhii ce vor participa la intilnirea sinodala din 2016!

    Daca va vrea Domnul sa ne mai dea timp, le va incurca planurile unirii, asa cum s-a intimplat de atitea ori, chiar si printr-un singur ierarh care se va impotrivi. Asta este singura noastra sansa in apararea Ortodoxiei! Sa ne rugam pentru acel ierarh si sa asteptam cu rabdare. Cam asta cred eu, sint interesata in ideile tuturor, acest subiect fiind de cea mai mare insemnatate pentru mine.

  3. Ce ma frapeaza este sintagme “de neoprit” folosita de patriarh…. tocmai a mai folosit-o cineva, foarte de curand……

    Inainte de 89, cand invatai la scoala despre marxism -leninism, ti sed impuia mereu capul cu “legile si legitatile istoriei” dupa care, in mod… de neoprit, istoria umanitatii merge inexorabil spre comunism, asta fiind “oranduirea cea mai avansata” etc etc.

    Toti dusmanii lui Hristos vor sa dea impresia cat nimeniu nu le poate sta impotriva si ca cine e contra lor e contra istoriei, a naturii, a firescului, a evolutiei.

  4. În 1964 a început un drum “care de acum nu se mai poate opri”.

    Aici are dreptate sarmanul Bartolomeu ( poate il salveaza rusii totusi,cind vor cuceri Istanbulul ).Nu se mai poate opri ca este in panta,in jos,in unghiuri din ce in ce mai inclinate.

  5. @sherlock:

    ( poate il salveaza rusii totusi,cind vor cuceri Istanbulul )

    Nu ratezi niciun prilej.

  6. Scopuri lumesti – gandire lumeasca.
    Ca si pe Obrenovici, aceste cuvinte extreme m-au uimit si pe mine – “care de acum nu se mai poate opri”!
    Nici “daca e voia lui Dumnezeu”, nici “daca este bineplacut inaintea lui Dumnezeu”, nimic! De neoprit si gata!
    Apoi, aceeasi rastalmacire ecumenista a citatului din Evanghelia dupa Ioan (17, 21) si folosirea cuvantului “reconciliere”, adica impacare, de parca despartirea ar fi cauzata de o banala neintelegere, o simpla cearta intre curci, iar nu de diferente dogmatice, doctrinare si ecleziologice grave. Nu doar ca nu se vad pasi de reintoarcere la dreapta credinta in Biserica Catolica care sa motiveze entuziasmul Patriarhului ecumenic, dar din contra. Cum se justifica atunci o asemena pozitie?
    Dar asa se descopera gandurile din multe inimi.
    In istoria Bisericii Dumnezeu a oprit lucrurile in puncte in care erau mult mai aproape de realizare si pareau mult mai de neoprit, cum a fost sinodul de la Florenta-Ferrara.

  7. @ admin

    Mesajul meu era mai mult in gluma decit in serios.Cam ca aici:

    http://mioritice.libertatea.ro/banc/4136/

  8. @sherlock:

    Fain banc, pervers urs! Caci de lup eram lamuriti demult. 😉

  9. @ admin

    Ma bucur ca v-a placut.Dupa ce am terminat curatenia in Biserica,m-am rugat Maicii Domnului pentru voi,si sa ma ajute sa va dau un raspuns sau nu,dupa cum este mai bine.Poate ii multumiti si Dinsei!

  10. @sherlock:

    Aham. Asadar te-ai rugat la Maica Domnului si raspunsul a fost… un banc. Poate lasam cele ceresti in pace si nu le amestecam cu cele mult prea pamantesti.

  11. O descretire a fruntilor,a incrincenarii,un zimbet…si poate si ceva invataminte,pentru cei intelepti.Si sa nu uitam ca Dumnezeu S-a facut Om ,ba a coborit si in iad,si traieste in noi si printre noi de ceva timp….o seara buna,trebuie sa plec la slujba!

  12. A zis papa Francisc ceva contra monstruozitatii afirmate de conducerea bisericii catolice din brazilia, referitor la uniunile intre homosexuali ? Eu nu am auzit nimic in acest sens.

  13. @Obrenovici

    N-are ce sa mai zica un intunecat, care le da lectii la aia de de la hollywood (“padurea “sfanta” “) deocamdata. O stea pe trotuar ii mai lipseste. Si la pnf Bartolomeu s-a dat demult ora stingerii la adevarata credinta, asa ca ce sa mai asteptam de la papistasi. Calugarita sau sora aia de manastire de la Vocea Italiei exprima perfect duhul spre care tinde BC. Ce-o mai sorbeau din ochi satanistii aia din juriu.

  14. Pingback: Document integral: DECLARATIA COMUNA A PAPEI FRANCISC SI A PATRIARHULUI BARTOLOMEU. “Asteptam cu nerabdare ziua in care ne vom impartasi impreuna”/ Recunoasterea implicita a “EPISCOPULUI ROMEI” - Recomandari
  15. http://www.lonews.ro/stiri/politici/12348-declaratie-comuna-patriarhul-ecumenic-bartolomeu-si-papa-francisc-mai-2014.html

    Mda, cum spuneam și altădată, „canonizarea” papei mort în apostazie militantă reprezintă saltul uriaș pe care antihrist l-a făcut în vederea întregii lumi: cine nu va fi ca el (ecumenist, globalist, sincretist, tolerant cu toate păcatele și ereziile, corect politic și servil cezarului) va fi considerat conservator, antiprogresist, rasist, extremist, fanatic, terorist…, adică ești o ființă nevrednică de „binefacerile” lumii civilizate de tehnologie dar sălbăticite de patimi. Diluarea conștiinței dogmatice, morale și eclaziale este ținta acestor dialoguri și declarații comune care bălmăjesc sloganurile „Duhul suflă unde vrea.”, „Să valorificăm ce ne unește, nu ce ne desparte.”, „Nimeni nu poate spune unde nu este Biserica.”, „Biserica e încă în formare, iar formarea înseamnă unire.”, sloganuri care ascund în ambiguitatea exprimării hule și erezii pline de viclenie la adresa hotărârilor Sinoadelor Ecumenice și a învățăturilor Sfinților Părinți luminate de Duhul Sfânt.

    E trist și regretabil că patriarhul ecumenic a fost parcă doar pe post de „cățel” ascultător al „aport!”-ului stăpânului. Nimeni nu știa, nicăieri în media (măcar ortodoxă) nu s-a spus dinainte (ca în cazul propagandei papiste) că patriarhul ecumenic va merge la Ierusalim să-l întâlnească pe papa, de parcă era un secret diplomatic sau poate le era rușine să se afle… Sau poate se temeau „băeții” de vreun protest, de vreun boicot din partea „ultraortodocșilor”… E drept că tocmai ultraortodocșii au ripostat apoi, dar nu creștinii, ci iudeii care nu văd cu ochi buni (din mândria lor tipică) amestecul iudeilor cu alte neamuri și religii…

    Mai trist și mai dureros este că vocile antiecumeniste slăbesc și se împuținează, iar pe fondul diversiunilor mediatice creștinii ortodocși se clatină în credință, se ceartă între ei, lăsând și mai larg deschisă rana dezbinării interne care ne tulbură mai mult decât toți dușmanii din afară…

    Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeule cel Viu și Adevărat, ocrotește Biserica Ta și pe păstorii ei îi luminează cu Duhul Tău Sfânt ca să ne învețe cuvântul Adevărului Tău și să ne mântuim cu toții, cu harul și cu iubirea Ta de oameni! Amin.

  16. “de-acum nu se mai poate opri”. Cred că este în mod evident un semnal către unii monahi din Sf Munte, către unii mitropoliţi ai Greciei şi către alţi episcopi ruşi, români, sârbi, etc. O ameninţare cu afurisirea şi caterisirea, de bună seamă, dacă nu se fac şi ei fraţi cu papa, care la rându-i frate cu păr Bartolomeu II. Adicătelea, ei n-ar mai putea opri tăvălugul pe care l-au iniţiat păr Athenagoras şi papa Paul VI acum 50 de ani şi pe care Bartolomeu II şi Francisc I (şi ultimul?) îl promovează cu mult PR şi cu mult sprijin al conducătorilor lumii în aceste zile.

  17. Am gasit articolul asta mai mult intimplator: http://www.reuters.com/article/2014/05/19/us-pope-holyland-russia-idUSKBN0DZ13B20140519

    Deci o intrebare importanta este, va fi Rusia unul din importantii players, care va mai impiedica unirea o vreme? Rusia este importanta, fiind tara cu cei mai multi ortodocsi, deci tre sa ne uitam (cred) si la opinie au ei.

    Patr. Kirill spune ca recunoasterea legala a casatoriilot de acelasi sex este un semn periculos apocaliptic… si “some countries approve their choice in favor of sin and justify it by law.”

    http://www.rferl.org/content/patriarch-russia-gay-apocalypse-kirill/25052758.html

    Interesant ca articolul este recent–ma intreb daca prin precizarile sale isi expune parerea in legatura cu decizia recenta a BC din Brazilia.

    Oricum, Patr. Kirill este ecumenist inca de pe cind era mitropolit, insa pare ca nu va ceda chiar la orice compromis. Ecumenism, dar CIT sa cedeze Biserica Ortodoxa, daca biserica catolica continua sa o ia tot mai in jos?

    Eu zic ca cu cit papa va devia mai mult, cu atit unirea va fi aminata pe un termen mai lung.

    Fraza aia cu “de-acum nu se mai poate opri” mi-a reamintit de declaratia Mitr. Kirill al Rusiei la unul din consiliile mondiale ale bisericilor, cind a spus ceva asemanator si a criticat pe cei ce se opun ecumenismului. Dar se pare ca pina si Patr. Kirill este dispus sa mearga pina la un punct cu unirea, ea depinzind si de ce gogosi mai scot din gura catolicii. Oricum, pe mine m-a socat spusele Mitr. Kirill in videoul ala la unul din consiliile mondial al bisiericilor si tonul sau autoritar, desi era decit mitropolit la vremea aia, mult mai mult decit m-a socat ce s-a spus in acest articol.

    Eh, Bartolomeu vrea unirea, dar ii incurca Dumnezeu socotelile!

  18. @obrenovici (#14):

    exact asta ma intrebam si eu.

    Pana un alta am gasit asta:

    http://www.nbcnews.com/news/religion/pope-hold-first-meeting-sex-abuse-victims-n114966

  19. Cateva dedesubturi in ceea ce priveste vizita papei celei pacificatoare in Israel si invitatia lansata unui lider israelian (il presidente si nu Bibi, av cors, din motive evidente) si unuia palestinian de a se intalni la Vatican pentru o noua runda de pupaturi si imbratisari afectate:

    Why Pope Francis’s Peace Plan Won’t Pay Off
    (in traducere libera: “De ce planul de pace al papei n-o sa dea roade”)

    http://www.newsweek.com/dont-count-pope-franciss-peace-plan-paying-252433

    nota. observati si cu cata maiestrie iezuita a propus data pentru intalnire. 😀

  20. Pingback: Patriarhul Bartolomeu si Papa Francisc vor organizarea unei INTRUNIRI COMUNE ORTODOCSI-CATOLICI, in 2025, pentru sarbatorirea SINODULUI DE LA NICEEA. Bartolomeu a folosit in interviu eretica sintagma “BISERICI SURORI” - Recomandari
  21. Pingback: “Profetie” surprinzatoare a PAPEI FRANCISC: estimeaza ca mai are doar 2-3 ani de viata si nu exclude DEMISIA - Recomandari
  22. Pingback: Fostul presedinte israelian Shimon Peres propune un ONU AL RELIGIILOR CONDUS DE PAPA FRANCISC - Recomandari
  23. Pingback: Patriarhul Bartolomeu recivideaza: REUNIFICAREA BISERICILOR ESTE O DATORIE A TIMPURILOR NOASTRE. Papa Francisc invitat la CONSTANTINOPOL de sarbatoarea Sf. Ap. Andrei - Recomandari
  24. Pingback: “Moment istoric”. PAPA FRANCISC si Patriarhul Bartolomeu pledeaza, la Fanar, pentru UNIREA BISERICII ORTODOXE CU CATOLICII - Recomandari
  25. Pingback: Schitul romanesc PRODROMU (Muntele Athos): MARTURISIRE PENTRU DREAPTA CREDINTA. Mustrarea Patriarhului Bartolomeu si a ierarhilor implicati in actiuni ecumeniste/ CONDAMNAREA RUGACIUNILOR IN COMUN/ “Nu noi suntem salvatori ai Bisericii, ci Biserica
  26. Pingback: Papa Francisc a semnat un document SINCRETIST cu Marele Imam al Egiptului: Pluralismul religios este voia lui Dumnezeu. Unii teologi catolici califica afirmatia drept EREZIE
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare