REFERENDUM INVALIDAT DE CCR CU 6-3, BASESCU SE INTOARCE LA COTROCENI GRATIE CEDARII ASPAZIEI COJOCARU. “Suntem, cu acte şi fapte, o colonie”

21-08-2012 12 minute Sublinieri

Suntem, cu acte şi fapte, o colonie. Unde stăpânii externi joacă tontoriul, serviciile secrete execută ordinele şi poporul (poreclit) suveran înghite tot… Au consfinţit, de fapt, cu acte, cedarea de suveranitate. Pentru că despre asta este vorba. Partenerii politico-militari ai României l-au vrut cu orice preţ, din raţiuni care ne scapă (sau nu), pe Băsescu înapoi la Palatul Cotroceni. Au dictat şi voia lor s-a făcut. Extrapolând, eşecul n-are doar părinţi politici. E al unei întregi naţiuni. Care, de secole, stă şi înghite. I se schimbă doar stăpânii, din când în când, în funcţie de mersul evenimentelor istorice”.

 ***

Sa ne reamintim: 

DE CE E CRUCIAL REFERENDUMUL? Ce ne asteapta dupa 29 iulie? RAZBUNAREA vanzatorului, EXECUTIA tarii

ADIO, SUVERANITATE, ADIO LEGE, ADIO ROMANIA? CCR se executa: BASESCU LA O SAPTAMANA DE COTROCENI? (update)

ILIE SERBANESCU DESPRE AMESTECUL DE TIP SOVIETIC AL KOMISARILOR EUROPENI si COMPLICITATEA CU VIKTOR ORBAN si RUSIA (video)

INTRAREA IN NOAPTEA RAZBUNARII (I)

SFARSITUL ROMANIEI, CU “FLACARA” (ANTI)DEMOCRATIEI LA CAPATAI?

***

[…] Au votat pentru validarea referendumului: Ion Predescu, Acsinte Gaspar, Tudorel Toader (toţi trei din tabăra USL).

Au votat pentru invalidarea referendumului: Augustin Zegrean (preşedinte), Petre Lăzăroiu, Mircea Ştefan Minea, Iulia Antoanella Motoc (din tabăra PDL-Băsescu) Puskás Valentin Zoltán (prpous de UDMR) şi Aspazia Cojocaru (propusă de PSD în CCR).

“Aşa a ieşit. Ea, cea de la PSD, a hotărât lucrurile”, a declarat pentru gândul Ion Predescu. Am luptat şi noi cât am putut. Aşa a ieşit însă. Luaţi datele de la Guvern şi analizaţi-le să vedeţi cât erau de limpezi”, a precizat Ion Predescu.

In legatura cu criticile formulate de Crin Antonescu si Victor Ponta la adresa judecatoarei CCR Aspazia Cojocaru, pe care au acuzat-o de tradare deoarece nu a votat in favoarea PSD (care a sustinut-o pentru a fi numita judecator la Curtea Constitutionala), magistratul incriminat de cei doi politicieni a declarat in exclusivitate pentru Romania Libera:

“Eu respect Legile, pe care le si cunosc, spre deosebire de pustii (cu referire la Ponta si Antonescu -nn) care ma critica la televiziuni. Eu sunt magistrat, NU politician, ca sa execut ordinele partidului. Si nu permit nici unui pusti, care n-a dat un examen corect in viata lui, sa ma critice! Pe mine nu ma poate nimeni intimida, orice ar spune despre mine, iar domnul Predescu n-are decat sa spuna ce vrea, sa execute ce ordine politice vrea dumnealui. Eu voi respecta doar textele de lege!”

Declaratia a survenit dupa ce magistratul CCR Ion Predescu (PSD) a declarat presei ca “Am luptat si noi cat am putut” (pentru validarea referendumului-nn), acuzand ca s-a realizat cvorumul de invalidare a  referendumului cu scorul  de 6 la 3 cu concursul  Aspaziei Cojocaru (nominalizata in CCR de PSD), care a votat alaturi de judecatorii sustinuti de PDL, Traian Basescu si UDMR.

Crin Antonescu a criticat dur decizia CCR, catalogand-o ca fiind o lovitura la principiile unui stat democratic si a chemat lumea la proteste.

La randul sau, premierul Ponta a tinut isonul criticilor lui Antonescu , sustinand ca adresa gresita din 3 august  a CCR catre Guvern ar fi fost trimisa cu scopul de a se castiga timp pentru convingerea judecatoarei Aspazia Cojocaru “să treacă în tabăra celor care îl susţin pe preşedintele Băsescu. (…) De fapt, cei de la Curte nu vroiau decât să o convingă pe doamna Cojocaru să voteze, nici nu au luat în seamnă ce am trimis noi şi atunci mă întreb de ce nu au convins-o de pe 3 august, că, uite, am mai pierdut 20 de zile inutil.

Judecătoarea Curţii Constituţională Aspazia Cojocaru a fost indignată de declaraţia colegului său, Ion Predescu, în care acesta a spus că “am luptat şi noi cum am putut”. “Ce înseamnă înclinarea balanţei? E total nejuridic. Dacă s-a stabilit un prag electoral şi acesta nu s-a întrunit, ce să facem acum? Să încălcăm legea? Eu nu pot să fac aşa ceva. (…) Dacă nu s-a atins pragul care-i problema? Eu nu vreau să fac puşcărie, să încalc legea nu pot! Ce înseamnă “Am luptat şi noi cât am putut”?! Transmiteţi-i domnului Predescu să lupte în continuare singur. Eu nu încalc legea!, a declarat judecătoarea Aspazia Cojocaru pentru EVZ.ro.

Comunicatul Integral al Curtii Constitutionale:

În ziua de 21 august 2012, Plenul Curţii Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.i) din Constituţia României şi al art.46-47 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, cu majoritatea de voturi prevăzută de art.47 alin.(1) din Legea nr. 47/1992, a hotărât:

«1. Constată că procedura pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, a fost respectată.

2. Confirmă rezultatele referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 comunicate de Biroul Electoral Central  şi constată că din totalul de 18.292.464 de persoane înscrise în listele electorale permanente au participat la vot 8.459.053 de persoane (46.24 %), din care 7.403.836 (87.52 %) au răspuns „DA” la întrebarea „Sunteţi de acord cu demiterea Preşedintelui României?”, iar  943.375 (11.15 %) au răspuns  „NU”. 

 3. Constată că la referendum nu au participat cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente, pentru ca referendumul să fie valabil în conformitate cu prevederile art.5 alin.(2) din Legea nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.

4. La data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, încetează interimatul domnului George – Crin Laurenţiu Antonescu  în exercitarea funcţiei de Preşedinte al României.

5. De la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, domnul Traian Băsescu îşi reia exercitarea atribuţiilor constituţionale şi legale de Preşedinte al României.

Prezenta hotărâre se prezintă Camerei Deputaţilor şi Senatului, întrunite în şedinţă comună.

Hotărârea este definitivă şi general obligatorie şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi în presă.»
Dezbaterea a avut loc la data de 21 august 2012 şi  la aceasta au participat: Augustin Zegrean, preşedinte, Aspazia Cojocaru, Acsinte Gaspar, Petre Lăzăroiu,  Mircea Ştefan Minea, Iulia Antoanella Motoc, Ion Predescu, Puskas Valentin Zoltan, Tudorel Toader, judecători.

————————————-

Care sunt pasii procedurali pentru repunerea in functie a lui Traian Basescu

  • decizia Curtii Constitutionale va fi citita in sedinta publica de catre judecatorii CCR si trimisa catre conducerea Parlamentului 
  • Parlamentul trebuie sa se reuneasca pentru a lua act de hotararea Curtii Constitutionale 
  • dupa ce Parlamentul citeste in plen decizia CCR, hotararea se publica in Monitorul Oficial iar Traian Basescu isi poate relua mandatul la Cotroceni

12.42: Sedinta s-a incheiat. Informatii pe surse spun ca referendumul a fost invalidat, cu scorul de 6-3, iar Traian Basescu trebuie sa se intoarca la Palatul Cotroceni

11.35: Valeriu Zgonea, presedintele Camerei Deputatilor, a trimis CCR o adresa semnata si de Petru Filip (presedintele Senatului) in care explica modul in care trebuie citite datele trimise de Guvern – surse parlamentare. Adresa nu fusese solicitata de CCR

11.30: Intre timp, BNR anunta ca blocajul financiar afecteaza tot mai mult economia, iar investitiile continua sa se restringa

10:16: Toti cei 9 judecatori ai CCR sunt prezenti la sedinta.

10:08: Sedinta Curtii Constitutionale a inceput cu 8 dintre cei 9 judecatori prezenti, anunta Realitatea Tv. Potrivit sursei citate, judecatorul Ion Predescu nu este prezent la sedinta. Ion Predescu (84 de ani) a fost numit judecator la CCR in anul 2004, de catre Senatul Romaniei.

10.05: In fata CCR a inceput manifestatia militarilor rezervisti si a pensionarilor. Deocamdata s-au strins 30 de protestatari. Vezi aici imagini de la miting

9:50: Intrebat de jurnalisti, marti dimineata, la intrarea in sediul CCR, daca exista posibilitatea unei noi amanari a deciziei privind referendumului, judecatorul Tudorel Toader a raspuns afirmativ: “E posibil”.

9.35: Reuters: CCR e asteptata sa invalideze referendumul. Batalia politica testeaza democratia din Romania

Data stabilita initial pentru sedinta pe aceasta tema era 31 august, insa CCR a hotarat, pe 14 august, in urma unei cereri in acest sens formulate de presedintele suspendat Traian Băsescu, sa devanseze sedinta pentru 21 august.

FOTOGALERIE Cei 200 de manifestanti anti-Basescu au explodat de furie dupa decizia CCR de invalidare a referendumului. Manifestantii pleaca spre Piata Revolutiei

Puiu Hasotti (vicepresedinte PNL): Este o decizie impotriva realitatii. Intre USL si Traian Basescu nu poate fi niciun fel de dialog

Theodor Paleologu, despre decizia CCR: Partea proasta este ca de fapt nu cistiga nimeni, ci doar pierdem cu totii, iar ciomageala fara noima va continua

“Verdictul Curtii Constitutionale e deznodamintul, previzibil din capul locului, al unei mari timpenii. Am spus inca din iunie ca ar fi un autogol de toata frumusetea, o veritabila “mana cereasca” pentru PDL si Basescu (vai ce s-au mai suparat pe mine unii colegi de partid!). Partea proasta este ca de fapt nu cistiga nimeni, ci doar pierdem cu totii, iar ciomageala fara noima va continua. Paroxismul ultimelor saptamini nu duce la katharsis, la o curatare dupa care se revine la normal. Prostia, violenta, mirlania, iresponsabilitatea sint ingredientele acestui “perpetuum mobile” al absurdului”“, scrie acesta intr-o postare.

Le Monde: Presedintele Basescu, supranumit Popeye Marinarul, isi salveaza scaunul

Hannes Swoboda da semnalul pentru USL: Trebuie sa acceptam decizia

 Hannes Swoboda, seful grupului Socialist din Parlamentul European, a scris pe contul sau de Twitter ca a fost o decizie politica luata de oameni impotriva lui Basescu, dar nu a fost valida din punct de vedere legal. Trebuie sa acceptam acest lucru”. Este prima reactie a unui oficial european dupa decizia CCR de a invalida referendumul. Swoboda face parte din aceeasi familie politica cu PSD.

Oficial CE: Toate deciziile Curţii Constituţionale trebuie respectate

PROTEST ÎN PIAŢA UNIVERSITĂŢII, după decizia Curţii Constituţionale

  • Dcnews: 

I-au dat ţara înapoi: CCR a invalidat referendumul. Scor final: 6-3

Curtea Constituţională a luat decizia de a invalida referendumul din 29 iulie. În urma acestei decizii Traian Băsescu redevine preşedinte cu drepturi depline şi va reveni la Cotroceni. Decizia CCR a fost luată cu scorul de 6 la 3 pentru invalidare.

Din sursele noastre, se pare că judecătoarea Aspazia Cojocaru, numită de PSD, a votat în favoarea lui Traian Băsescu. Judecătorul numit de UDMR, Valentin Zoltan Puskas, care mai votase uneori împotriva legilor PDL, a tranșat disputa, susținând întoarcerea președintelui suspendat la Cotroceni. Decizia survine după ce Victor Orban i-a făcut campanie lui Băsescu, dar și după o vizită controversată în secuime, efectuată de Traian Băsescu înaintrea votului de azi.

Decizia CCR va fi redactată şi citită miercuri în plenul Curţii Constituţionale. Ulterior aceasta va fi adusă la cunoştinţa Parlamentului, care trebuie “să decidă calea de urmat”. Ulterior decizia va fi publicată în Monitorul Oficial, iar Traian Băsescu va reveni la Cotroceni.

La referendumul din 29 iulie şapte milioane şi jumătate de români au votat pentru demiterea preşedintelui suspendat. Prezenţa la vot a fost 46,2%, dar pentru validare era nevoie de 50 plus 1%.

Judecătorii au anunţat că vor ţine cont şi de noile cifre primite chiar ieri de la Guvern. În urma consultării acestor date, judecătorii CCR au decis să invalideze referendumul.

Bogdan Chirieac: Victoria lui Băsescu asupra poporului român

Traian Băsescu repurtează o victorie îngrozitoare asupra poporului român: 7,5 milioane de oameni au fost îngenunchiați de votul a șase judecători numiți politic și convinși – ultimul chiar în acest week-end – că în Europa de astăzi un conducător poate rămâne în funcție împotriva voinței poporului său.

Votul CCR dovedește că, la fel ca în perioada comunistă, cine deține instituțiile de forță conduce țara, indiferent de voința poporului. Ori, în aceste ultime două luni, dl. Băsescu a făcut uz de toate instituțiile pe care le deține: Parchetul, Curtea Constituțională, CSM-ul și serviciile secrete. La asta se mai adaugă câteva instituții de presă, care au încercat, la fel ca Scânteia pe vremuri, să dea o explicație loviturii monstruoase aplicată poporului român.

Dar nici aceste instituții nu ar fi reușit să-l salveze pe Traian Băsescu, dacă nu ar fi existat, în afară de lipsa de experiență a premierului Victor Ponta, și un sprijin direct din partea Washington-ului și Bruxelles-ului. Când spun Bruxelles, mă referer în primul rând la dl. Barroso și la d-na Merkel. Alți lideri europeni fiind neutri față de procedura de demitere a lui Traian Băsescu. În privința sprijinului american, rolul hotărâtor l-a avut ambasadorul Mark Gitenstein – ”un bun prieten al d-lui Băsescu”, conform declarațiilor emisarului Philip Gordon.

În România, începe o perioadă de haos. Ura lui Traian Băsescu față de poporul român va fi de nestăvilit. Ultimele informații arată că UDMR-ul trece înapoi de partea PDL și se fac mari presiuni asupra UNPR. Probabil că, în primele zile ale lui septembrie, guvernul Ponta și majoritatea USL din Parlament vor dispărea. Va urma o prigoană împotriva opozanților d-lui Băsescu, comparabilă cu prigoana comunisto-securistă de tip sovietic din anii ‘50.

Se spun tot felul de vorbe despre coabitare. Nu există coabitare între Traian Băsescu și poporul român, așa cum, în ’89, nu a mai fost posibilă această coabitare nici între Nicolae Ceaușescu și același popor.

În Orientul Apropiat, s-a ivit tot mai clar spectrul războiului cu Iranul. SUA nu vor să schimbe piesele pe tabla de șah, în jurul zonei de conflict. Băsescu le este cunoscut și perfect obedient. Și totuși, sacrificarea poporului român, pentru liniștea câtorva birocrați de la Washington, care nu au mai avut timp și chef să îi cunoască pe noii lideri ai României, este un preț prea mare, nu pentru mica Românie, ci pentru democrația europeană în general.

  • RTV: 

Protest anti-Băsescu, în Piaţa Universităţii. “Băsescu să-şi dea demisia!” VIDEO 

Protest în faţa CCR. Oamenii au izbucnit în plâns când au auzit verdictul Curţii VIDEO

CTP: Nu ne aşteaptă nimic bun. Coabitarea nu e posibilă pentru că urmează alegerile din noiembrie 

“În mare măsură da, m-am aşteptat. Ceea ce rămâne ca o pagubă majoră produsă României este perioada de 20-21 de zile în care Curtea nu s-a pronunţat. Acum a judecat potrivit literei legii şi nu potrivit spiritului legii. În litera legii se putea pronunţa această hotărâre încă de atunci, imediat după consemnarea rezultatului referendumului. Curtea Constituţională este un organism intens politizat, mai politizat ca un Consiliu Judeţean. A fost o bătălie politică, om la om. Raţiunea a fost lăsată de-o parte, gândirea noţiunii de referendum. Formal, literal, Curtea are îndreptăţirea să dea această hotărâre. Ea va fi respectată, sper, de către toată lumea, în primul rând de Parlament”, a spus CTP, la România TV.

De asemenea, jurnalistul a arătat că ar fi bine ca Traian Băsescu să se întoarcă la Cotroceni. “Dacă Parlamentul va încerca să blocheze venirea lui Traian Băsescu la Cotroceni, folosind acea prevedere într-o lege a Curţii, cred că ne aşteaptă o perioadă şi mai rea decât aceasta. Să vedem cum se poate coabita. De ambele părţi va rămâne aceeaşi înverşunare politică, nu ne aşteaptă nimic bun. Nu este posibilă coabitarea pentru că urmează alegerile din noiembrie. Sunt posibile o serie de combinaţii, efectele le vom simţi cu toţii”, a declarat jurnalistul.

În plus, Cristian Tudor Popescu a spus că “prin întoarcerea lui Traian Băsescu la Cotroceni, PDL-ul poate considera că are şanse. Mai departe se pot face o serie de speculaţii: dacă pleacă Crin Antonescu, pleacă din Partidul Naţional Liberal şi atunci acolo sunt curente care pot să orienteze partidul spre o nouă înţelegere cu PDL şi să izoleze PSD-ul. Sunt posibile o serie de combinaţii şi lupta politică va continua cu şi mai mare înverşunare. Efectele le vom resimţi cu toţii”, a completat jurnalistul.

  • ProTV:  

CTP: CCR este o adunatura de Mosi Craciuni demoni. A instaurat o democratie eratica. VIDEO

Cristian Tudor Popescu, invitatul lui Cristian Leonte in platoul Editiei Speciale a Stirilor ProTv, a declarat ca CCR nu este decat o adunatura de “Mosi Craciuni demoni”.

“Votul a fost vot, dar ce a fost inainte si ceea ce a fost dupa, am aflat cum se comporta domnul Crin Antonescu in Palatul Cotroceni, am vazut o schimbare majora, o accentuare a unor lucruri cat se poate de nocive in comportamentul domniei sale, pe care sederea la Cotroceni le-a accentuat, am vazut un Traian Basescu care, departe de a fi un om curajos, este un om las, cum a demonstrat in fata intregii natiuni, lipsit de cuvant, lipsit de onoare, un om care se intoarce acum cu aceasta noua imagine in plus fata de ceea ce stiam in legatura cu dansul din punct devedere uman, lipita pe sine, am vazut o Curte Constitutionala care nu e decat o adunatura de Mosi Craciuni demoni, dupa modul in care s-a comportat pasand decizia de colo-colo, amanand, revenind, instituind ceea ce s-ar putea numi democratia eratica in Romania – daca s-a ajuns sa se decida prin erate, asta inseamna eratic, o democratie ratacita, o democratie alaturea cu drumul, pe care a instituit-o Curtea Constitutionala; avem, in fine, un premier, care nu a demonstrat decat ca este un arivist influentat de greii din PSD, capabil sa trimita tot felul de eronati in Guvern si incapabil sa se limiteze la activitatea guvernamentala in sprijinul populatiei si nu la tot felul de combinatii politicianiste”, a declarat editorialistul Gandul.info Cristian Tudor Popescu.

CTP: Romanii care au votat pentru demitere se simt furati. Sunt posibile proteste. VIDEO

Cristian LeonteEste posibil sa izbucneasca proteste?

Cristian Tudor PopescuE posibil, dar indiferent de faptul ca va fi manifestata in strada sau in tacere, frustrarea exista si e foarte mare. Acesti 7,4 milioane de oameni se simt, cei mai multi dintre ei, se simt furati, inselati. Ei stiu ca au votat, stiu si cati sunt si iata ca votul lor nu conteaza. Practic, asa cum scriam inainte de referendum, votul lor va fi transformat in hartie igienica. Ceea ce s-a si intamplat. Asta nu e in niciun caz o premisa pentru liniste in lunile care urmeaza. Aceasta frustrare de inteles a populatiei va fi folosita, nu are cum sa nu faca asta, de Guvernul Ponta. Are doua posibilitati acest Guvern: sau se concentreaza asupra unor masuri economice, populare, cum a inceput, cele privind CAS-ul, cele privind TVA-ul si asa mai departe, sau incearca sa exploateze aceasta frustrare a populatiei prin intoarcerea la Cotroceni a unui Traian Basescu, un Basescu care are acum, pe langa pacatele pe care le stiam inainte de referendum, are si aceasta inselatorie, pe care a practicat-o, faptul ca s-a definit pe sine ca un presedinte las si asta a si fost. Eu de altfel il voi numi de acum in toate comentariile mele, odata cu intoarcerea la Palatul Cotroceni, il voi numi pe domnul Traian Basescu nu altfel decat presedintele mesei verzi, singurul apelativ pe care il voi mai folosi pentru domnia sa. Pentru ca dansul s-a definit in acest fel, a spus ca nu doreste sa fie presedinte la masa verde sub nicio forma si iata ca este, in acest moment, presedinte la masa verde. Deci, din punct de vedere moral, situatia este si mai rea, si mai degradata, in Romania de dupa referendum, dar marcar formal ea trebuie stabilizata prin intoarcerea lui Traian Basescu la Cotroceni fara alte tertipuri si incercari de blocaj.

[…]

Update. Curtea s-a pronunţat. A zis practic că a lălăit-o pînă acum fără să ştie nici ea de ce. Traian Băsescu ar trebui să se întoarcă la Cotroceni, după alte probabile lălăieli procedurale parlamentare. Părerea mea e că greşeala iniţierii pripite a suspendării a fost acum înnobilată cu greşeala ignorării unui vot imens împotrivă. Pierzători: cei care au ieşit la vot. […]

Traian Băsescu se va întoarce la Cotroceni. Nu-i absolut nici o surpriză. Dincolo de stupoarea oamenilor normali la cap, votul ruşinos al Curţii Constituţionale era de aşteptat. Doar naivii incurabili puteau să-şi închipuie că va urla conştiinţa brusc în purtătorii de robe purpurii. Sau că ar putea vreodată, în ţara asta, să prevaleze argumentele raţionale. Trăim într-o minciună perenă.

Dăm puterea deciziei supreme-n stat unor decrepiţi rataţi profesional, şantajabili, handicapaţi şi/sau bolnavi psihic. Plătim o armată de funcţionari, dar n-avem două instituţii care să ne socotească la fel. Abaterea de-un milion de oameni e considerată acceptabilă. Zici că-i marja de eroare. Suntem vreo 15 milioane de majori trăitori aici, atâţia am mai rămas, dar ne numărăm peste 18 pentru stabilirea cvorumului. Ne-nghesuim cu morţii pe liste, dar nu-i mişcăm de acolo, să nu care cumva să stricăm aritmetica (euro)parlamentară. Ne umflăm patriotic muşchii, dar funcţionăm smeriţi pe bază de firman decizional de la |nalta Poartă. Suntem, cu acte şi fapte, o colonie. Unde stăpânii externi joacă tontoriul, serviciile secrete execută ordinele şi poporul (poreclit) suveran înghite tot.

Politic vorbind, decizia de azi consfinţeşte un grandios eşec politic al conglomeratului numit USL. A preluat majoritatea parlamentară şi guvernarea, a câştigat localele triumfal, a pornit ca din puşcă acţiunea politică a suspendării/demiterii, a continuat până la un punct în ritm de ceas elveţian, a avut totul în mână şi s-a speriat de oportunitate. La primele strănuturi externe, şi-a dat chiloţii jos şi s-a aşezat cu demnitate-n poziţia de sex oral. Liderii săi au girat, pe semnăturile lor, impunerea externă a cvorumului pentru o largă consultare populară unde nu era nevoie de el. Tot ei au promis străinătăţii că nu schimbă de pe funcţii camarila represivă a lui Băsescu. Şi, culmea, în ţara unde respectarea promisiunii trece drept facultativă, chiar s-au ţinut de cuvânt. Au consfinţit, de fapt, cu acte, cedarea de suveranitate. Pentru că despre asta este vorba. Partenerii politico-militari ai României l-au vrut cu orice preţ, din raţiuni care ne scapă (sau nu), pe Băsescu înapoi la Palatul Cotroceni. Au dictat şi voia lor s-a făcut.

Extrapolând, eşecul n-are doar părinţi politici. E al unei întregi naţiuni. Care, de secole, stă şi înghite. I se schimbă doar stăpânii, din când în când, în funcţie de mersul evenimentelor istorice. Acceptarea resemnată e un soi de tradiţie populară. Suntem, în esenţă, un tot; din păcate, neunitar, dar majoritar laş. Mândria naţională e o expresie din cărţile de istorie. Curajul e doar un cuvânt din DEX. Am fost opt milioane juma’ la referendum. Am votat, într-o majoritate devastatoare pentru orice ţară cu apă curentă la robinet, demiterea preşedintelui. Iar acum tot noi suntem acuzaţi că am fi fost părtaşi la o tentativă de lovitură de stat. Ne-nghesuim ca vitele-n staul, aşteptând să ne ducă la tăiere. Aşteptăm şi acceptăm. N-avem iniţiativă. Şi, în definitiv, poate chiar ne merităm soarta…

Legaturi:

*

*


Categorii

1. DIVERSE, Alegeri in Romania, Razboiul impotriva Romaniei, Tradatori si lichele

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

144 Commentarii la “REFERENDUM INVALIDAT DE CCR CU 6-3, BASESCU SE INTOARCE LA COTROCENI GRATIE CEDARII ASPAZIEI COJOCARU. “Suntem, cu acte şi fapte, o colonie”

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 4 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Fratilor, zicea un parinte mai deunezi intr-o adunare in care ma aflam intamplator: “castig, pierd, tot castig!”.

    De ce oare nu incercam sa vedem ca ce se intampla zilele astea constituie de fapt ziua scadentei – pay day – pentru poporul nostru?

    Douazeci de ani a avut la dispozitie neamul romanesc sa se pocaiasca in libertate, douazeci de ani in care generatia coapta la revolutie (40 – 45 de ani) sa caute mai intai pe Domnul ca toate celelalte sa se adauge lor!

    Aceasta generatie a cautat mai intai (si poate a fost unica ocupatie pentru multi!) lumea si raiul pe pamant si atunci se intelege ca bunul Dumnezeu, in marea lui milostivire, nu vrea sa-i lase sa se piarda pe vecie, acum ca au ajuns, statistic si biologic vorbind, in pragul mortii. Adam n-a ascultat de bunavoie, l-a invatat durerea ce sa faca. Iar durerea, pentru aceasta generatie, a inceput, asa, mai explicit, cu nedreptatea scaderii (impozitarii) pensiilor – o aberatie strigatoare la cer. Ce s-a intamplat, insa? Pensionarii n-au strigat la cer ci la Guvern si Presedinte si in loc sa se pocaiasca s-au mai inrait, poate, oleaca mai mult! Le-a aratat Dumnezeu cumva: “mai, incetati cu nadejdea asta in OM si cautati-Ma intai pe Mine, ca sunt bun si jugul meu e usor, iar timpul vostru aproape nu mai e!” N-au inteles: bisericile tot asa au ramas de pline (sau de goale, cum vreti sa le socotiti).

    Ei bine, pentru acestia incepe durerea “nasterii din nou”, a “re-nasterii” in Duh a celor ce sunt crestini doar cu numele la varsta senectutii, dar fara lucrare si in pericol de a-i prinde moartea ne-preschimbati.

    Dar nu numai ei sunt chemati sa participe la “lectia durerii”, ci si copiii lor. Vorbim aici de cei care au acum 35-45 de ani si care, la sfatul parintilor lor, au cautat si ei raiul pe pamant – emigratie, MBA-uri, “adventures”, fiecare dupa cum a putut sau l-a sfatuit inima. Si acestia trebuie sa participe. De ce? Pentru ca, la randul lor, au si ei copii, acestia fiind la varsta inocentei si care sunt si ei indrumati, la randul lor, sa caute raiul pe pamant. Iar asta inseamna corupere sufleteasca fara a fi putut macar sa cunoasca adevarul, cum a fost cazul parintilor si bunicilor lor. Si atunci s-ar intampla un lucru nemaipomenit de grav: sa nu mai fie nicio generatie in neamul nostru romanesc care sa fie exemplu de adevar! Iar istoria e vie, nu se invata numai din carti. Mai ales ca manualele se aproba in prealabil de stat!

    Bunicii acestor copii de azi, deci, cei care ar trebui sa-i intareasca chiar si prin povesti moralizatoare pe genunchi in fapt de seara (cum bine se facea odata) ce fac: stau la o tigara, la o tabla, un sah, la o bere, la un talk-show ori muncesc pana cad direct in somn (mai ales cei de la sat); iar bunicile? ei bine, bunicile nu vor sa piarda o telenovela, o barfa pe la poarta pe-nserat (ca odihna bine-meritata dupa o zi de trebaluiala gospodareasca!), iar pe la oras vreo plimbare prin parc sau la super(mini) – market-ul local pentru shopping la super-oferta de dinaintea orei de inchidere a acestuia. Toate cu conectarea “necesara” la programele TV la orele de varf!

    Ei bine, deci, scuturatura a inceput!

    Tristetea nu e, deci, ca se intoarce Basescu, ci ca, se pare, nu s-a atins pragul critic de pocainta in neam ca sa nu se fi intors! Altfel, cum sa-i extragi pe oameni din imaginatia (vezi parintele Rafail) hipnotizanta a duhului lumesc prin care vor sa-si valorifice toate nadejdile lor halucinante de mai bine?

    Ceea ce se intampla acum nu inseamna altceva decat urmatorul lucru: suntem introdusi, ca neam, in sectia de “dezintoxicare duhovniceasca”!

    Dumnezeu e mult-milostiv – asa ne invata Biserica si asa este! – iar acum se ocupa in mod special de noi: “Vremea este să lucreze Domnul, că oamenii au stricat legea Ta” (Psalmul 118; 126). Nu trebuie decat sa ne dam seama unde suntem si sa ne luam cu pocainta (metanoia) medicamentul cel duhovnicesc. E amar, dar vindeca, iar daca ne vom trezi si vom vrea si noi sa ne vindecam, negresit ca si “spitalizarea” va fi mult mai scurta si mai putin dureroasa. Asa ca la urma sa putem striga si noi ca psalmistul: “bine este mie că m-ai smerit, ca să învăţ îndreptările Tale” (Psalmul 118; 71)!

    Otherwise, ca popor noi am dat deja Cezarului ce-i al Cezarului – VOTUL – ce e peste asta (demonstratii, presiunea strazii, etc.) duhovniceste este capcana si pricina de multe pacate ce vor asezona aceasta activitate de massa, iar lumeste este cerinta USL-ului pentru acoperirea nevredniciei si lasitatatii de a duce la bun sfarsit ceea ce au inceput. Sunt la fel de jalnici ca si “basistii”, iar neputinta din lasitate este la fel de rea ca si calcarea in picioare din grobianism si nesimtire.

    Spre o mai buna intelegere: vezi paginile 53 si 61 din http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/Pr_Dumitru_Staniloae-Ortodoxie_si_nationalism.pdf

    Spor in rugaciune!

  2. http://www.jurnalul.ro/observator/comisia-venetia-vot-strainatate-cvorum-alegeri-621709.htm

    http://www.mediafax.ro/social/judecatorul-cc-predescu-referendumul-trebuia-validat-intrucat-au-participat-mai-mult-de-jumatate-din-votanti-9969196

    http://www.dcnews.ro/2012/08/abhazia-cojocaru-demasca-regimul-basescu/

    Când au izbucnit divergențele de la Curtea Constituțională, deputatul pedelist Tinel Gheorghe îi spunea Aspaziei Cojocaru, la radio, ”Abhazia” Cojocaru. Nu mi-am dat seama dacă era o greșeală sau o ironie, dar asocierea cu o fostă republică sovietică este justificată, acum, după declarațiile date Evenimentului Zilei, referitoare la decizia pe care a luat-o privind referendumul. ” Să încălcăm legea? Eu nu vreau să fac puşcărie, să încalc legea nu pot!”, a explicat judecătoarea. Rezultă că alți trei judecători au încălcat legea, deci îi așteaptă pușcăria?

    Nici poveste. Ca în atâtea alte ocazii, judecătorii CCR trebuiau să-și interpreteze propriile decizii. Adică să stabilească, dacă tot au cerut cvorum, cum se calculează acest prag: numărând cetățenii cu domiciliul în țară sau pe toți românii, inclusiv pe cei care locuiesc și votează în străinătate. Așa cum a scăpat când a decis că ”numărul românilor a scăzut semnificativ”, deci revin prea mulți parlamentari raportat la populație (adică în iunie current), scăpa de arest și dacă își menținea decizia, în august. Fiindcă judecătorii Curții Constituționale, chiar dacă au fost oameni politici sau juriști de CAP, devin inamovibili și au imunitate totală în ceea ce privește deciziile.

    Prin declarația dată unei publicații favorabile lui Traian Băsescu, dna Cojocaru nu îl ajută pe președinte, ci dimpotrivă. Oferă argumente celor care susțin că regimul Băsescu încearcă să se mențină prin teroare, cu ajutorul procurorilor și eventual al serviciilor secrete. Dacă un judecător al CCR votează cu frica procurorilor lui Macovei, cât de corect poate fi votul?

    Mai mult, oamenii se pot gândi că a vorbit subconștientul doamnei Cojocaru: cu toate că știe că nu poate fi arestată pentru votul din CCR, o avea ea alte bube, prin dosar, ori există interceptări care îi pot da de furcă…

    USL, pe de altă parte, a demonstrate cât de false erau acuzațiile privind lovitura de stat, tocmai prin invalidarea referendumului, decisă la masa verde. Regimul Băsescu are de demonstrat că nu este o dictatură bazată pe dosare. Până una-alta, doamna ”Abhazia” , fără să-și dea seama, a lansat o acuzație gravă la adresa celui pe care l-a readus la Cotroceni.

  3. Sedinta CSM nu a avut loc deoarece nu s-a intrunit cvorumul,alti tradatori de neam care sunt la comanda lui Basescu.Ma simt neputincioasa si dezamagita de tot ce se intampla in tara noastra,nu imi imaginam ca lucrurile au mers atat de departe ,ca traim sub un regim de teroare fabricat de Basescu si PDL.Din pacate sunt multi ramani care au ochii legati si nu pricep cat de grave sunt lucrurile si cat ne vor afecta in viitor.Sa ne rugam pentru tara si popor sa se milostiveasca Dumnezeu de noi.

  4. @ Ana:

    …si trebuie cvorum doar ca sa IA ACT de o demisie, va dati seama.

  5. “Fara de Mine nu puteti face nimic”.
    Probabil ca cei sapte milioane si jumatate de romani n-au fost si la Sfanta Liturghie in duminica votarii. Nu e tarziu s-o faca de acum inainte. Dar, n-avem sa vedem asa o minune.

    Doamna “Abhazia” nu trebuie sa fie cea mai mare dezamagire a noastra. Sunt altii care pozeaza in buni crestini, dar ne transmit ca nu suntem vrednici sa legam sireturile unora ca Plesu, Baconschi, Neamtu, Patapievici. Maine-poimaine vom auzi ca nici pe Basescu nu-l meritam, ca este prea bun pentru noi (suntem un popor incapabili de a intelege binele pe care ni-l doreste).

  6. @ cititor:

    Totusi destui dintre ei au fost, cu siguranta, si acolo.

    Nu e nevoie de maine-poimaine, o auzim de ieri-alaltaieri deja.

  7. Mie mi se par interesante reactiile celor implicati. Si vad foarte multa frica. Frica, frica si iar frica. Aspazia a tradat din frica….de puscarie. Ponta a tremurat de frica in fata lui Barosso si a acceptat mizeria cu cvorumul al CCS. Multora le este frica sa iasa in strada. Si totusi inca nu s-a intimplat ceva cu adevarat grav. Adica nu sintem in situatia Siriei sau a Egiptului. Americanii nu au aruncat cu bombe. Armata nu a tras in cetateni. Arestari masive nu s-au facut. Totul ramine mai mult la nivel de amenintari….deocamdata! Si asta pentru ca le merge! De-asta Baroso, Gittenstein si GOrdon, Merkel, Orban si PPE-ul din Parl. Europ. fac si dreg …pentru ca stiu ca la noi SE POATE. O fac pentru ca pot.

    Daca 80% din electoratul grec ar fi votat impotriva lui Papandreu, asa cum a si facut-o de altfel, si daca cuiva, oricui, din tara dar mai ales din afara i-ar fi trecut prin cap si pe limba sa spuna ca….poate Papandreu trebuie sa ramina la putere pentru ca….asa vor Obama cu Barosso si cu Merkel…chiar stau si ma intreb ce s=-ar fi intimplat?? Pentru ca la greci asa ceva nici macar nu se viseaza ca s-ar putea intimpla.

  8. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/08/27/predici-ale-mitropolitului-bartolomeu-anania-la-pilda-datornicului-nemilostiv-despre-iertare-si-ingaduinta-audio-si-un-avertisment-profetic-vremurile-vor-fi-tot-mai-grele-se-pregatesc-crime-m/

    “Se intorc comunistii, dragii mei, sub masca libertatii, a democratiei, a ingaduintei, vor sa ni-L smulga pe Dumnezeu din suflet si rugaciunile de pe buze si din urechi... De aceea trebuie sa fim treji, noi crestinii, si Biserica noastra… pentru ca vremurile incep sa fie grele. Si vor fi din ce in ce mai grele! In numele libertatii si democratiei, se pregatesc crime morale, si chiar fizice!”

  9. @Alexei
    “Ce e peste asta (demonstratii, presiunea strazii, etc.) duhovniceste este capcana si pricina de multe pacate ce vor asezona aceasta activitate de massa, iar lumeste este cerinta USL-ului pentru acoperirea nevredniciei si lasitatatii de a duce la bun sfarsit ceea ce au inceput”.
    Bine folosit cuvantul capcana.Am incercat si eu sa arat lucrul acesta,dar observ pe la comentarii ca semenii nostrii s-au infierbantat.

  10. http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/08/02/tradarea-oamenilor-cumsecade-biruinta-raului/

    “La început naziştii au venit să-i ridice pe comunişti

    Și eu nu am strigat în apărarea lor pentru că nu sunt comunist,

    Apoi au venit după evrei,

    Și eu nu am strigat pentru ca nu sunt evreu.

    Au venit apoi pentru sindicalişti şi catolici

    Și nici atunci nu am strigat pentru că nu sunt nici sindicalist și nici catolic.

    Când au venit după mine,

    Nu mai era nimeni în jurul meu să se ridice în apărarea mea”. 

    ***
    Si:

    Al treilea: în loc de a se împotrivi, oamenii cumsecade adoptă expectative binevoitoare, se fac că nu văd şi nu aud, pe scurt trădează. Nu-şi fac datoria. Imparţialii şi încrezătorii înregistrează şi tac. Sunt cei mai vinovaţi”.

  11. Reteta simpla in formarea unei retele solide: te inconjori de tineri neexperimentati plini de “principii”(vezi Danilet), carora le dai mari functii si incredere, oameni care iti vor fi devotati trup si suflet si cutre batrane, santajabile, care la o fluturare de dosar trec in pozitia de drepti.
    Poporului isi ia doza de patriotism de la “Romanii au talent” sau “Miss fata de la tara”. Daca vrea poporul demnitate descarca de pe net “Gladiatorul” sau “300” si 2 ore se umple de onoare strigand alaturi de spartani “HU, HU, HU”.
    Sa iti aperi libertatea? Ce e aia? E vreun dar dat de la Dumnezeu oamenilor? Nu e nici o onoare si nici un fel de demnitate in a te lasa zdrobit cu zambetul pe buze de cei ce vor sa te inrobeasca. Nici macar sa iesi la bataie in fata jandarmului, aruncandu-i cu pietre in cap. Eu cred ca sunt cuvinte prea mari: demnitate si onoare. Nimeni nu poate merge sa moara senin pentru demnitate si onoare.
    Dar pentru libertate au murit oameni. Pamantul nostru musteste de sangele celor care au vrut sa transmita peste generatii, copiilor lor, darul acesta al libertatii. Si de cele mai multe ori, moartea lor a fost cumplita, batjocoritoare si degradanta. Iar cei care si-au dat viata erau cei de la talpa tarii, cei care erau “mancati ca painea”, umili si goi. Nimic demn sau onorabil. Dar ei ne-au dat peste vremuri libertatea pe care ei deabia o visau. Si nu se poate spune ca n-am avut grija de ea. Ba, dimpotriva: am arhivat-o intr-un fisier, am uploadat-o pe net si am virtualizat-o. La schimb primim iluzii si nici nu vom stii cand isi va inchide adancul gura peste noi, caci nici nu mai stim a face diferenta dintre real si imaginar, dintre adevar si minciuna. Materializam patimi.

  12. @ admin2

    Poate nu ati fost nici voi suficienti de clari in pozitia voastra. Haide sa luam stirile publicate pe site-ul vostru in ultima luna. In afara de chestia cu sanatatea si cu venirea Papei, ce alte pozitii anti-USL ati avut ? Pai numai atat a facut USL-ul in ultima luna frate ?

    Poate le-ati avut in comentarii, nu spun nu, cum a fost si cazul de mai sus trecut neobservat de mine, dar nu cu rea-intentie sa stii. Dar pt. cineva care intra si isi arunca un ochi, cum s-ar spune, la voi pe blog, pozitia voastra pare una daca nu pro-USL, caci nu exista intr-adevar nimic care sa sugereze asa ceva in ceea ce postati voi, cu siguranta nici foarte limpede anti-USL.

    Sigur, voi v-ati pozitionat insa f. clar pe pozitii anti-Basescu, ceea ce este corect. Dar numai Basescu exista in tara asta ? Dar astia care sunt acum “la butoane” (caci totusi legile nu le face CCR si nici CSM, le face parlamentul) nu exista ? Ei nu intreprind nimic demn de mentionat (pozitiv sau negativ) ? Ei chiar n-au, din punctul vostru de vedere, nicio putere si nicio raspundere pt. nimic ? Numai Basescu are ?

    @ Lavinia

    Vointa romanilor a fost, este si va fi ignorata sistematic. Si nu numai de Basescu !

    Sa reamintesc faptul ca a mai fost un referendum ignorat pana acum de parlament (care a schimbat 2 orientari politice de atunci) plus sute de mii de semnaturi anti-chip plus atitudinea societatii civile vis-a-vis de multe alte probleme (gen cardul de sanatate, donarea de organe, homosexualitate, samd).

    Este important sa intelegem ca numele abuzului nu este NUMAI Basescu. Este SI Basescu sau MAI ALES Basescu, daca vrei. Dar NU NUMAI Basescu. A crede asta, a ne canaliza toate energiile in aceasta directie, cu convingerea ca odata ce personificarea abuzului va fi inlaturata, in mod logic, dupa aceea, va disparea si abuzul, sau se va diminua, este, in opinia mea, o uriasa greseala si o amagire crunta care le va genera celor care urla acum sus si tare ca principala noastra datorie patriotica a momentului este inlaturarea lui Basescu, MARI DEZAMAGIRI si ispite sufletesti.

    Basescu va disparea din scena, pana la urma, intr-un fel sau altul. Iar cei care vor veni dupa el vor ajunge, destul de repede, sa se comporte la fel sau poate chiar mai rau (da, exista oricand loc si de mai rau).

    Pana nu ne vom scutura de jugul strain care apasa asupra noastra, indiferent de ce “domnie fanariota” ne apasa (mai aspra, mai blanda, mai sfindatoare, mai putin sfidatoare, mai pusa pe distrus si destramat, mai putin pusa pe distrus si destramat) NU vom reusi sa schimbat absolut nimic iar Romania isi va continua drumul, cu o viteza mai mica sau mai mare, spre dizolvare.

  13. @admin
    Daca tot trebuie sa intram pe un teren minat poate aflam pe cine trebuie sa aparam?!
    Si daca trebuie sa ne impotrivim,cu cine trebuie sa luptam?
    Cred ca stiu raspunsul:demonocratia.

  14. @ Cristi G.:

    Pe noi insine si unii pe altii… Si libertatea si tara noastra. Iar daca nu ne place democratia, atunci poate o sa ne placa mai mult dictatura, ca aia nu o fi demonica. Ei, asa e cand ni se uraste cu binele si nu mai stim sa pretuim, sa nu ne miram si sa nu ne plangem ca se va lua totul de la noi.

  15. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/06/23/a-spune-ca-224-sau-despre-marturisirea-si-lepadarea-adevarului-incomod/

    “În legătură cu aceasta apare si teribila problemă a lui 2+2=4. Exemplul lui Tudor Vianu si al altora ca el, care tineau cursuri serioase si conferinte instructive ori rosteau fraze armonios si temeinic înjghebate, ne era mereu dat – dat, de nu chiar zvîrlit în fată. Dar nu vorbesc oare în desert? întrebam noi. Nu, ni se răspundea, deoarece afirmarea adevărurilor vesnice este oricînd bine venită, e întotdeauna sănătos si util să arăti că doi si cu doi fac patru. (Doi si cu doi fac patru reprezenta formula bunului-simt, a dreptului natural, a nestricăcioaselor axiome.) Povestea aceasta cu doi si cu doi fac patru eu o stiam încă mai de mult. Stiam bunăoară de la Camus că “vine mereu în istorie o clipă cînd cei care afirmă că doi plus doi fac patru sînt pedepsiti cu moartea“. Iar de la Dostoievski, în alt fel, că doi ori doi fac patru nu mai e viată, ci obîrsie a mortii. Omului, zice Dostoievski, i-a fost neîncetat frică de această regulă; o tot caută, de dragul ei străbate oceanele, îsi jertfeste viata în căutarea aceasta, dar se înspăimîntă la gîndul că va da de ea. E un principiu de moarte, si bun lucru este că uneori doi si cu doi mai fac si cinci. Orwell, însă, crede altminteri, crede că libertatea înseamnă libertatea de a spune că doi plus doi fac patru si că, de îndată ce lucrul acesta e recunoscut, restul tot urmează de la sine (…)

    Secretul, asadar, coană Lenută, iată-l: nouă ne revine de fiecare dată sarcina s-o aritmetizăm. A spune că doi si cu doi egal patru nu înseamnă a declara ca Tudor Vianu că Goethe a scris Poezie si Adevăr; că Voltaire a murit în 1778 ori că Balzac, domnilor, e un realist romantic. Sau a tine, ca G. Călinescu, admirabile inedite prelegeri despre viata si opera lui Eminescu. Cînd alături de tine oamenii sînt tăiati cu ferăstrăul, dacă vrei să enunti că doi si cu doi fac patru înseamnă că trebuie să urli cît te tine cosul pieptului: este o nedreptate strigătoare la cer ca oamenii să fie tăiati în două cu ferăstrăul.

    Sub domnia lui Robespierre afirmau că doi si cu doi fac patru cei care se revoltau împotriva faptului că niste oameni erau trimisi la ghilotină numai pentru că se născuseră nobili. (Prevestise el ceva, Beaumarchais, dar nimerise pe de lături, ca Ieremia!) Sub Calvin la fel, cei care nu puteau să nu se cutremure văzînd că sînt sortiti mortii toti cugetătorii care nu aprobau întocmai teologumenele lui maître Calvin. Sănătoasă aritmetică ar fi făcut cine i-ar fi expus lui Caligula îndoielile sale cu privire la putinta de a conferi calitatea de consul unui cal. Si asa mai departe de fiecare dată. Pe doi ori doi fac patru, alde Vianu, Călinescu sau Ralea l-ar fi putut aritmetiza vorbind, bunăoară, despre Canal, drumul cel fără pulbere (…)

    La ce bun să afirmi întristat că unirea ortodocsilor cu Biserica Romană s-a făcut în mod silnic ori să te ridici cu vehementă împotriva cotropirii otomane în perioada cînd altele erau chestiunile arzătoare la ordinea zilei: chestiunile arzătoare la ordinea zilei erau închisorile, erau procesele însotite de recunoasteri si autoacuzări ale inculpatilor, erau pedepsele administrative; a le denunta pe acestea ar fi însemnat să rostesti că doi si cu doi fac patru“.

    (Din: “Jurnalul fericirii“)

  16. Faptul ca nu avem conducatorii pe care-i dorim este din cauza noastra, pentru ca nu suntem in stare ca popor sa ne crestem si sa ne educam conducatorii pe care-i dorim. Nu reusim sa ne educam copiii frumos, cu constiinta si cu spirit de jertfa pentru semeni! Crestem copiii in mod egoist, sa-si urmareasca interesele si sa-si realizeze propriul comfort, indiferent prin ce mijloace. Nu-i crestem cu frica de Dumnezeu si cu iubire pentru semeni! Dar… avem pretentii… sa vina altii, sa faca altii… Noi nu ne amestecam, nu muncim, nu facem nimic, numai stim sa comentam.

    Pentru administratorul site-ului – va rog sa nu mai publicati astfel de articole, si pastrati acest site curat de mizeria din politica! De ce se face politica pe site-ul acesta pe care-l apreciam ca un site de informare duhovniceasca? Sa inteleg ca promovati lenea si hotia intelectuala? Nu cred ca vreti sa promovati un asemenea comportament printre oamenii care vor sa duca o viata curata duhovniceasca. Aveti nevoie de web trafic? Sau macar scrieti articolele din perspectiva duhovniceasca. Imi cer iertare daca v-am suparat!

  17. “Dar astia care sunt acum “la butoane” (caci totusi legile nu le face CCR si nici CSM, le face parlamentul) nu exista ? Ei nu intreprind nimic demn de mentionat (pozitiv sau negativ) ? Ei chiar n-au, din punctul vostru de vedere, nicio putere si nicio raspundere pt. nimic ? Numai Basescu are ?”

    Parlamentul e in vancanta, CSM si CCR sunt in mana lui Basescu si o arata fara ocolis. NU va suparati, dumneavoastra in ce realitate traiti ?

    Referendumul a avut o tema precisa=Basescu, si toti, dar absolut toti basistii s-au straduit (si inca o fac) de a transfera mesajul pe intreaga clasa politica. Dvs pe ce lungime de unda v-ati setat ?

    PS: ‘care-i este detinut ultimul cuvant ? Sunt gata sa mor pentru Adevar’.iata roman in care nu este viclesug. Fireste, toti am recunoscut dialogul Pr Arsenie Papacioc cu colonelul Craciun, undeva in Aiud.

  18. @Lucian:

    Ba am fost foarte clari si am afirmat raspicat, in postari si comentarii, tot ce era de stiut pe aceasta tema. Nu putem crede ca cineva care citeste cat de cat regulat acest site, nu pe diagonala, si care ne stie cat de cat, poate sa aiba impresia neclaritatii. Poate doar daca vrei sa ne oferi ocazia sa expunem, inca odata, pozitia noastra, astfel incat postacii acoperiti sau cei de rea credinta sa nu mai aiba motiv de carcoteala. Insa nu mai e cazul, caci acestia, de vreme ce au ales minciuna, in minciuna vor ramane, deci astfel de exercitii sunt inutile si nu mai avem energie si disponibilitate pentru toti ticalosii. Iar daca nedumerirea ta este rodul superficialitatii, atunci, frate, sa ne ierti, dar mai bine ne-am abtine de la critici, decat sa facem alegatii nefundamentate intr-un astfel de context.

    Faptul ca ne-am exprimat foarte clar si, asa cum ai remarcat si tu, corect, pe subiectul Basescu, nu a fost efectul unei dorinte de a comenta exhaustiv viata politica romaneasca. Niciodata nu ne-am propus asta. Am comentat intotdeauna doar din punctul de vedere al ”agendei” nationale si al pericolelor pe care le-am identificat sau preconizat drept mortale nu doar pentru un spectru restrans de politicieni, ci pentru intreaga tara. L-am mentionat mereu de Ioan Ianolide in comentariile noastre de acest gen. Reprosul tau, pentru a ne raporta chiar la vremurile interbelice si la cei care au incercat sa ia atitudine pe atunci fata de nenorocirile care loveau neamul romanesc, ar fi ceva de genul de ce va luati de Regele Carol dar nu spuneti nimic de taranisti si liberali? Pai, in primul rand, ca, de la un anumit moment istoric incolo, regele Carol (mutatis mutandis) este principalul, proeminentul factor de destabilizare al tarii, principalul ferment al dizolvarii tarii si al sfarsitului oricarei urme de democratie, al instituirii unui regim neofascist de persecutie si abuzuri. Si, crede-ne, Traian Basescu nu are nici o miime din ce a avut, totusi, pozitiv unul ca Regele Carol. Asadar, de vreme ce viata politica si intreaga soarta a Romaniei este legata, prioritar, evident, batator la ochi, de evolutia unui personaj, a camarilei sale si a proceselor determinate de acestia, e absolut firesc sa scriem preponderent despre acestia si nu atat de mult despre ceilalti. Chit ca si liberalii, si taranistii, aveau vina lor, ca nici agendele lor nu erau nationale, ca aveau portia lor consistenta de vina pentru ce devenise Carol, pentru ca ei insisi facusera abuzuri pe vremea lor, etc., insa toate acestea erau deja istorie si pe un plan secundar in, sa zicem, ’38.

    Revenind la zilele noastre, am dat prioritar analize de genul Ilie Serbanescu (si cele in aceasta linie; apropo, in postarea la care facem trimitere sunt inclusiv critici fata de guvernarea USL, dar cine sa sesizeze nuantele si pe cine sa intereseze… adevarul? e mai simplu cu perceptia si prejudecata) tocmai pentru ca noi impartasim aceeasi perspectiva: esenta problemelor tarii noastre deriva in regimul de colonie periferica in care ne aflam in noul lagar euro-atlantic. Toate partidele sunt vinovate de acest statut. Exista insa un epitom al acestui rau, care nu doar ca a insumat in sine toate relele vietii politice romanesti, dar o si depaseste, imprimand tendinte care prevestesc o etapa cu totul noua, diferita, in rautate, ticalosie, minciuna si distrugere, tot ce stiam noi din vechea clasa politica romaneasca. Este vorba de Traian Basescu si de regimul sau. Prin comparatie, ce face USL pe plan politic (! deci politic, nu ca agenda guvernamentala) este minor, pe plan secund, si chiar nu merita sa ne pierdem timpul cu greselile lor politice sau formale, doar asa, dintr-o nevoie (inventata de cine?) de a da orbeste in toti si toate (ca sa ce?). Merita si trebuie sanctionati dur atunci cand se comporta pe aceeasi linie cu regimul Basescu pe linia agendei guvernamentale: atunci cand pastreaza acelasi raport cu FMI, atunci cand promoveaza acelasi plan de privatizare a sanatatii. Lucruri pe care le-am amendat drastic, cu aceleasi cuvinte folosite si pentru Basescianism (vezi postarea despre coplata), asadar nicidecum rezumandu-ne la venirea Papei, asa cum eronat ai remarcat.

    Mai clar de atat nu stim cum sa fim. Mai clara nici realitatea nu poate fi. Neclaritatea poate ca nu este, insa neaparat, la celalalt. Si atunci e bine sa ne cercetam si sa vedem unde stam si cui lucram.

  19. @admin
    Nu stiu de ce dar simt ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda.De ce nu mai sunt posibile si altfel de reactii colective decat cele jalnice,zgomotoase si manipulate ca cele din Piata Universitatii?Nu e acelasi lucru ca stramosii nostrii au murit si noi suntem liberi,iar in decembrie 1989 au murit oameni degeaba…

  20. @ Lucian:

    Cu adevarat cred ca am fost arhi-suficient de clari pentru oamenii lucizi, fara prejudecati despre noi, cautatori de adevar si sinceri, onesti pana la capat. Ei (cei interesati de subiect dintre ei) cu siguranta nu au retinut doar 2 postari si cu siguranta au citit si explicatiile noastre referitoare la deosebirea de esenta, fundamentala intre realitatea partidelor politice obisnuite, mizerabile si pline intotdeauna de demagogi, de corupti, arivisti, de gasti si coterii, dar care inca functioneaza in democratie si realitatea unui regim abuziv, autoritarist nelegitim, cu tendinte clare spre totalitarism. Ma rog, si mai erau si alte diferente majore, dar nu mai e cazul, am dat linkurile de n ori la articolele unde am argumentat despre asta.

    @ c2: Pe lungimea de unda a propagandei basismului cu perdea deontologica si echidistanta, din punctul meu de vedere.

  21. @crestin ortodox:

    Incearca, te rugam, de esti iubitor de adevar si de frate, sa citesti raspunsul nostru elaborat de aici: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/08/21/ccr-referendum-invalidat-basescu-intoarce-cotroceni-aspazia-cojocaru/#comment-125450

    Daca problema Romaniei ar fi fost un plagiat, atunci bucurosi am fi scris despre asta si am fi fost fericiti: inseamna ca toate celelalte lucruri s-ar fi rezolvat. Insa cand pui un plagiat in balanta cu distrugerea Romaniei, parca nu iese la cantar. Si daca nu am vazut pana acum de unde vine distrugerea Romaniei, cu precadere, si pe cine vor stapanii nemilosi din Apus la putere aici, la noi, trecand cu dispret peste opinia exprimata de popor, atunci inseamna ca ce ni se pare ca vedem nu vedem bine si ce ni se pare ca avem ni se va lua de la noi.

  22. @ Cristi G:

    Nu-i bai, nu trebuie sa fim neaparat si mereu pe aceeasi lungime de unda. Sunt posibile si altfel de reactii, bineinteles, si noi nu am vorbit despre un anume tip sau forma de reactie recomandabila – doar sa fie pasnica, echilibrata. Cum zicea Tudor Gheorghe, daca ar iesi cateva milioane fara sa spuna nimic, doar sa taca, dar… sa fie prezenti, ar avea un impact devastator. Ca aceia din Piata sunt toti manipulati nu o credem. Si in decembrie 89, si in mai-iunie 90 o fi fost tot ceva zgomotos si jalnic, pt unii. Asta e, astia sunt semenii nostri, mai rai sau mai buniȘ putem pune ceva mai bun in loc, in loc sa stam si sa strambam din nas? Bun, inteleg sa punem in loc rugaciune mai multa si mai adevarata. Asta da. Dar doar carcoteala parca nu e o fapta buna si o marturisire, sincer.

  23. @ crestin ortodox:

    Am mai raspuns asta mai multora si reluam, fragmentar:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/28/razboi-civil-basescu-piata-universitatii-servicii-referendum-vot-editoriale/#comment-120676

    1. Nu e vorba de politica, e vorba de viata noastra si de neamul nostru. De care noua NE PASA. Am explicat asta de zeci de ori, de altfel. Mizele sunt acum existentiale, mult dincolo de obisnuita troaca imunda a politicianismelor dambovitene.

    2. Cu siguranta daca am fi sustinut pe acest mare tradator si vanzator de tara, cum o face 90% din blogosfera, inclusiv “crestina” (cu numele), nu ne-ai fi sugerat sa ne ocupam doar de credinta si nu te-ar mai fi suparat deloc ca gasesti aici asa-zisa “politica”. Acest fel de subiecte, cu propriile noastre atitudini, se regasesc pe acest site de cel putin 4 ani, daca nu mai mult, abordate sistematic si potrivit unor principii consecvente. Pana acum cum de nu s-au observat? Retorica intrebare.

    3. Ne ocupam de tot ce ne spune constiinta noastra de crestini si de romani, fara nicio afiliere politica.

  24. http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/27/centenar-steinhardt-slujitorilor-diavolului-adica-smecherilor-prea-le-ar-veni-la-indemana-sa-fim-prosti-prostia-e-pacat/#comment-121654

    1. Pentru ca am scris deja despre guvernul Ponta, in ciuda faptului ca e recent la putere:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/05/01/guvernul-ponta-iulian-iancu/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/05/06/negocieri-fmi-cresterea-salariilor-privatizari/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/06/20/remus-borza-masonerie-hidroelectrica-insolventa/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/06/21/fractionare-hidraulica-senat/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/06/19/ilie-serbanescu-programul-fmi-ponta-viena-omv-insolventahidroelectrica-baieti-destepti/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/24/liberalizare-totala-a-energiei-electrice/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/23/noua-lege-a-sanatatii-2/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/20/brazilia-amenda-chevron-chitoiu-gaze-de-sist/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/05/23/remus-cernea-consilier-ponta/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/05/ponta-wesley-clark-consilier-sua/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/25/propaganda-lui-basescu-vs-propaganda-usl-y-compris-antena-3/

    2. Pana una alta, Traian Basescu este sustinut de Viktor Orban si Laszlo Tokes. Iti spune ceva asta? […]

    sprijinul lui Viktor Orban, efectiv si intruziv, dar si perceput ca atare de cancelariile in jur, este pur si simplu o manifestare a influentei pe care o exercita Ungaria asupra Romaniei. Interesul clar al lui Orban de a il sustine pe Basescu este chiar mai amplu decat obiectivul declarat al autonomiei teritoriale. Este interesul de a VULNERABILIZA Romania, de a o slabi in general, ca vecin, in vederea obiectivului sau mai larg, reinventarea Europei Centrale (Mitelleuropa) alaturi de Germania.

    Notiunea de Mitteleuropa are semnificatia concreta a zonei dominate de Germania in timpul primului razboi mondial. Orban avea, deci, in vizor, o realitate geopolitica. Inca odata, nationalistilor care l-au sustinut pe Basescu si il sustin in continuare ar trebui sa le crape obrazul de rusine.

    – implicarea lui Orban este un semn de maxima vulnerabilitate a tarii noastre fata de TOTI vecinii nostri deci si fata de Rusia (apropo de spaima cretina a unora ca USL e cu Moscova). Articolul de pe Vocea Rusiei este sugestiv: daca Moscova spune ca Romania e condusa de la Budapesta, inseamna ca spune ca Romania e slaba, vulnerabila. Ce pretentii sa ridice Romania in Rep. Moldova si in est, daca ea este condusa de Budapesta? Nu cumva, mai degraba, ar trebui sa cedeze pe frontul estic si chiar sa accepte o federalizare a ei? Este, asadar, si in interesul Moscovei ca aceasta situatie sa se prelungeasca, pentru ca Romania se face praf, cu un presedinte sustinut de cancelariile “Europei Centrale” si lipsit de sustinere interna. Pentru ca o Romanie slaba, in conditiile in care e pion euroatlantic, e in interesul Rusiei.

    Avand in vedere aceste presiuni geopolitice, Romania incepe tot mai mult sa semene cu Romania din planul Czernin din primul razboi mondial: total subordonata Puterilor Centrale (acelei Mitelleuropa evocate de Orban, adica Germania-Austria-Ungaria), cedandu-le teritorii carpatine si avantaje economice (Transilvania fiind oricum a Ungariei), cedand Dobrogea Bulgariei. O Romanie amputata si umilita in mod voit.

    Soros isi freaca si el mainile. Este genul de situatie perfecta pentru el, cand poate juca la doua maini: pe de o parte, guvernul Ponta devine si mai dependent de anemicul sprijin american (Wesley Clark), pe de alta, mult mai solida tabara Basescu (Tismaneanu-Macovei-MRU-GDS) era oricum a lui de la “rau” inceput.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/30/sfarsitul-romaniei-cu-flacara-anti-democratiei-la-capatai/

  25. @admin2:
    Am ramas si eu stupefiat sa vad cum un blogger ce se defineste a fi crestin si unic luptator pentru salvarea intregii natiuni,daca se poate, a putut sa va atace intr-un mod atat de parsiv si sa arunce in voi cu tot felul de calomnii care mai de care mai josnice si cancaniste, fara niciun motiv.
    Este vorba despre “marele” […] care se dovedeste a fi cat se poate de ticalos(u’) dar la fel de incapabil si de caraghios.
    Eu nu inteleg cine se crede acest individ.El face somatii,face justitie,in numele cui,si cu ce scop ?
    Asta ar trebui intrebat.
    Pentru rating,asta e principalul scop pe care il vad si de dragul de a face scandal si de a arunca cu noroi,precum predecesorul sau de trista amintire pe nume saccsiv.
    Sa-i fie rusine!

  26. @admin

    Nu este nimic duhovniceste in comentariul #comment-125450.

    Aveti solutii pentru situatia actuala? Daca da, va rog prezentati-le! Va considerati detinatorul adevarului absolut, pentru ca deja vad ca aruncati cu pietre? Numai Bunul Dumnezeu stie care este adevarul si de ce Romania trebuie sa treaca prin infernul acesta. V-ati intrebat care sunt pacatele noastre pentru care platim? Mai intai cred ca trebuie sa vorbim si sa analizam pacatele care colcaie in viata si inimile romanilor. Plagiarismul arata o trasatura de caracter si o hotie in final. Se incalca una dintre cele 10 porunci prin plagiarism? Este plagiarismul un pacat?

    Romania nu este distrusa de un singur om, sau de acel om impreuna cu sustinatorii lui. Romania este distrusa de noi toti, prin pacatele noastre. Ne adormim, in schimb constiintele, aruncand cu pietre in altii… Parintele Zosima din Fratii Karamazov, vorbeste de constientizarea pacatelor celor din jur – suntem vinovati daca un frate pacatuieste. Putem ca romani sa avem o asemenea atitudine? Ne putem schimba la nivel individual si abia dupa aceea sa avem pretentii? Ne putem constientiza propriile pacate si sa intelegem ca toti avem o parte de vina in tot ce se intampla?

    Intr-o predica la Man.Cozia, parintele vorbea de cele peste 20 de milioane de avorturi cate s-au facut de la revolutie incoace – echivalent cu populatia unei tari. Si totusi continuam sa ne miram de ce ni se intampla toate acestea…

  27. @Sorin

    Conform dictionarului:

    SCAMATOR = escroc, hoț, impostor, înșelător, pungaș, șarlatan, șnapan.
    LINGAU = Om lingușitor și slugarnic.

    Nu sunt jigniri, pentru ca tot bunul simt (a carui lipsa o pretinzi la mine!) ne obliga sa vedem realitatea si faptele lor sunt cele care ii vadesc a fi exact asa.

    Multumesc!

  28. @crestin-ortodox:

    Bine, aveti toata dreptatea, nu e nimic duhovniceste la noi. Nu avem solutii, e minunat asa cum e, sa ramana Basescu si sa ne faca praf pe toti. Oricum asta va fi, nu va mai ingrijorati, GATA, l-au repus in functie! Cu ilegalitati, cu santaj, cu hotii, cu ticalosii imense, ce mai conteaza.

    Si nimeni nu va obliga sa ramaneti pe Razboi intru cuvant daca NU DORITI, in mod evident, sa ne cititi si sa ne intelegeti argumentele, daca va displace ce gasiti aici. De ce sa ne tulburam reciproc? Aveti bloguri “crestin-ortodoxe” care il lauda zi de zi pe Basescu si ii infiereaza pe plagiatori.

    Care erau pietrele si unde am aratat ca detinem adevarul absolut? Chiar nu stiu daca e vina noastra ca aveti idei preconcepute si o atitudine atat de agresiva, desi e prima oara cand comentati, si o faceti tocmai la pagina de stiri, iar nu la pagina duhovniceasca. Poate doar sa aratati ca sunteti cu Basescu si impotriva lui Ponta, cu argumente “duhovnicesti”, vezi bine. E ok, am receptionat si asta, v-am lasat sa va exprimati. Sigur, ce conteaza ca furi niste idei sau jefuiesti o intreaga tara si omori un popor, e totuna. In regula. Ramane ca dvs.

    Cat despre celelalte doua paragrafe, finale, daca ati fi citit cu adevarat siteul nostru pana azi, ati fi regasit exact aceleasi idei, scrise si de noi pana la epuizare, de sute de ori… Of, asta e, mai greu cu cinstea cand chiar te napustesti sa acuzi. Lucrurile astea nu se exclud absolut deloc, dupa cum a aratat si Steinhardt.

    Mai mult decat atat, afirmam ca, dupa a noastra parere, cauza de radacina a pacatelor acestui neam, de la care pleaca si hotiile si avorturile, este faptul ca nu suntem sinceri cu noi insine, nu suntem cinstiti sufleteste, ne-am pervertit si ticalosit, comitem tradari mari si mici zilnic, suntem in esenta, prin duhul si faptele noastrem, niste necredinciosi si apostati, dar… avem o parere minunata despre noi insine.

  29. @admin
    Sunt de acord cu ultimul paragraf. Va rog sa ma iertati!

  30. @crestin ortodox

    Raman stupefiat cum va puteti impiedica de un detaliu cum ar fi un presupus plagiat, dar altele, mai mari, sunteti dispus sa le treceti cu vederea pentru a dovedi ceva… ce? Cumva ca nici “ceilalti” nu sunt mai buni? Ca nu avem cu cine vota? Sau cumva ca avem o mentalitate de plagiatori, ca suntem mari pacatosi etc etc? Desigur, asa este, suntem niste mari pacatosi!
    Dar nu despre asta e vorba acum, aici!

    Daca e inca dificil de inteles ca nu e vorba de a alege intre X si Y, daca nu pricepeti ca raului facut trebuie sa-i fie spus pe nume (si nu ma refer la persoane, ci la FAPTE) si ca pentru acest rau sunt si niste persoane RESPONSABILE, atunci ori sunteti foarte tanar, ori nu v-ati acordat suficient de mult timp pt a vedea poza de ansamblu, ori sunteti rau intentionat (ceea ce chiar nu cred).

    Da, suntem vinovati de tot ce se intampla. Da, meritam conducatorii pe care-i avem! Dar asta e un motiv in plus pentru a ne trezi, nu pentru a baga capul mai adanc in nisip!
    Si pe vremea Mantuitorului erau pacate multe (ca si acum), totusi, vanzatorul are un nume: Iuda.

    Iata legatura cu lumea noastra! Iata legatura pe care deocamdata n-o intelegeti, cautand doar “fineturi duhovnicesti”, dupa parerea dvs. politica (cea care ne afecteaza direct, pe toti – bogati si saraci, adulti si copii etc) neavand a face cu realitatea. Stimate domn, dupa cum intuiti este foarte mare legatura intre viata aceasta (in toate aspectele ei!) si viata duhovniceasca.
    Si nu e posibil ca un bun crestin, rugator etc. sa nu priceapa realitatea, pt ca realitatea e in primul rand duhovniceasca.
    Pentru asta sunt postate aceste articole aici, nu pentru alte interese!

    Va rog sa ma iertati!
    Domnul sa ne lumineze!

  31. @ Alexei

    Subscriu
    Ai descris foarte bine starea duhovniceasca a celor trei generatii majoritare. Stare care este dealtfel generalizata peste tot in lume.
    Cam peste tot oamenii au pierdut directia, nu mai stiu sa-si faca datoria lor de oameni.
    Reiau cateva pasaje pentru ca intre timp au fost multe comentarii, iar ce ai spus tu e foarte adevarat….ai pus degetul pe rana, este exact acel 2+2 fac patru, pe care daca nu-l spunem acum ne vom face tradatori de neam si Adevar.

    ……………………………………..
    pentru acestia incepe durerea “nasterii din nou”, a “re-nasterii” in Duh a celor ce sunt crestini doar cu numele la varsta senectutii, dar fara lucrare si in pericol de a-i prinde moartea ne-preschimbati.

    Dar nu numai ei sunt chemati sa participe la “lectia durerii”, ci si copiii lor. Vorbim aici de cei care au acum 35-45 de ani si care, la sfatul parintilor lor, au cautat si ei raiul pe pamant – emigratie, MBA-uri, “adventures”, fiecare dupa cum a putut sau l-a sfatuit inima. Si acestia trebuie sa participe. De ce? Pentru ca, la randul lor, au si ei copii, acestia fiind la varsta inocentei si care sunt si ei indrumati, la randul lor, sa caute raiul pe pamant. Iar asta inseamna corupere sufleteasca fara a fi putut macar sa cunoasca adevarul, cum a fost cazul parintilor si bunicilor lor.

    Toate cu conectarea “necesara” la programele TV la orele de varf!

    Tristetea nu e, deci, ca se intoarce Basescu, ci ca, se pare, nu s-a atins pragul critic de pocainta in neam ca sa nu se fi intors! Altfel, cum sa-i extragi pe oameni din imaginatia (vezi parintele Rafail) hipnotizanta a duhului lumesc prin care vor sa-si valorifice toate nadejdile lor halucinante de mai bine?

    Dumnezeu e mult-milostiv – asa ne invata Biserica si asa este! – iar acum se ocupa in mod special de noi: “Vremea este să lucreze Domnul, că oamenii au stricat legea Ta” (Psalmul 118; 126). Nu trebuie decat sa ne dam seama unde suntem si sa ne luam cu pocainta (metanoia) medicamentul cel duhovnicesc.
    ……………………………

    Oamenii L-au alungat atat de mult pe Dumnezeu din vietile lor, ca s-a ajuns la punctul de orbecaiala generala. Nu mai stim cum sa iesim din intuneric. Dam vina pe diversi (oameni politici, directori, manageri…sau ce-or mai fi ei), pe sistem, pe finante, pe orice altceva numai pe noi nu.
    Se intreba un ziarist intr-un articol postat aici saptamana trecut, ce fel de neam suntem de am reusit sa “producem” asemenea politicieni, pai tocmai neamul descris in randurile de mai sus….

    Care are ceva nedumeriri sa citeasca “Din invataturile parintelui Arsenie Boca – despre durerile oamenilor”.

    Doamne iarta-ne, invata-ne, lumineaza-ne ca tare mult ne-am indepartat de Tine si tare greu ne mai este.

  32. Treaba asta cu mentionarea, cu fiece ocaziune, la fiece doo vorbe, a celor “peste 20 de milioane de avorturi cate s-au facut de la revolutie incoace – echivalent cu populatia unei tari” incepe sa devina cu totul nelucratoare si, pe alocuri, enervanta prin ipocrizia celor ce agita aceasta asertiune pe la toate raspantiile asemeni vechilor farisei predicand pe la raspantii, vopsiti in culorile postului…

    Domnilor, lasati-i pe parintii neamului sa puna diagnosticul; restul, poate va e de folos ceva mai multa LUPTA si oleaca de POST si RUGACIUNE. Vaietele astea si tanguirile cu gura pana la urechi pentru multimea pacatelor neamului nu va sunt de nici un folos. Decat poate sa va despartiti si mai mult de propria pocainta.

    @admin:

    nu parerea de sine e marea problema a ceasului acesta de intunerec ci lasitatea si lipsa hotararii. Sub toate aspectele. Roadele se vad. Prea lasi ca sa faca ceva, inclusiv sa fie sinceri cu ei insisi. Molateci ca unii care au coloana vertebrala a unei nevertebrate. Fara rusine, adaugand pacat ca sa acopere pacatul.

    Nu stiu altii cum sunt, nu stiu cum o resimtiti voi la nivel personal..dar mie unul…culpabilizarea asta generala, in toate cele, fara discernamant si fara cap sau coada, imi cam provoaca o senzatie de greata profunda.

    “Vai ce rau am ajuns, vai, vai noua”, ii auzi mereu tanguindu-se…Ati ajuns asa pentru ca atunci cand e ceva de facut, va fofilati, daea! E grea pocainta, grea e si recunostinta, hai, mai luati o pauza, sa nu obositi de atata nevointa cu gura.

    N-aveti nici cea mai mica idee de efortul pe care il implica o intreprindere duhovniceasca de dimensiunea unui asemenea site dar azvarliti judecati si osande cu o usurinta teribila. Probabil va lipseste cu totul exercitiul tacerii de vreme ce nu stiti a aprecia responsabilitatea si povara asumata a cuvantului.

    Si inca, in loc sa va vaietati pacatele astea de moarte va lamentati pe marginea milioanelor de avorturi. Si macar de-ati face-o cu gandul bun dara asta e imposibil pentru ca nu stiti ce inseamna durerea sau neputinta, comuniunea sau impartasirea.
    De-ati sti, atunci v-ati lupta cu propriile pacate nu cu milioanele de avorturi ale altora. Dar voi le aduceti mereu in prim plan, plini de falsa ingrijorare si tristete. Nu pentru ca v-ar pasa si v-ar atinge cu ceva ci pentru ca e mai usor sa intri sub palaria unei culpabilizari generale decat sa te pui fata in fata cu tine insuti.

    Adminii ar trebui [sa invete] sa fie mult mai taiosi cu aceasta specie de crestini cu gura si pagani cu inima.

  33. @ Alin-7:

    Prea tari si grele cuvinte, si oricum cred ca nu ar trebui adresate pt sora C care semneaza crestin-ortodox, dar poate ca altora, intr-adevar, li s-ar potrivi. Insa si asa sunt totusi niste sentinte si calificative pe care nu ni le putem apropria. Linia generala insa a ideii o impartasim.

  34. Stiu ca multi o sa ma categorisiti nostalgica comunista, dar acele vremuri, daca stati sa socotiti drept si fara partinire au avut si parti foarte bune (atunci nu erau permise avorturile, azi numarul avorturilor a depasit numarul populatiei Romaniei, nu erau permise relatiile ho,osexuale, azi asistam la parade ale acestora si racolari pe fata a tineretului, nu existau droguri, azi sunt pline strazile de drogati, atunci nu aveai voie sa stai fara sa ai serviciu, azi am vrea sa lucram si n-avem unde, atunci mergeam noaptea pe strada fara frica, azi nici ziua nu ai siguranta pe strada, etc,etc, etc, multe, multe).
    Si nu imi spuneti Ceausescu a demolat bisericile, nu el ci necredinta oamenilor, daca Ceausescu ar fi vazut oameni in biserici nu ar fi indraznit sa se atinga de ele, etc, etc si nici ca Ceausescu a interzis religia si intratul in biserici; nu erau paznici la usile bisericilor, cine voia sa caute casa Domnului o putea face… dar multi, mult prea multi nu au facut-o…

    Comparati 21 august 1968 cu 21 august 2012. Atunci se statea cu capul sus!

    atunci: http://www.youtube.com/watch?v=MpL8U-A_-lE&feature=youtu.be

    acum: http://media.realitatea.ro/multimedia/image/201009/w728/barroso_24557500.jpg, http://www.ghimpele.ro/wp-content/uploads/2012/08/Philip_Gordon-ghimpele-630×472.jpg

  35. @Eugenia:

    Da, dar s-a construit pe cadavrele generatiilor interbelice, pe cimitirul satelor romanesti, pe chinurile a zeci si zeci de mii de oameni. Nu e de mirare, duhovniceste, ca s-a ales praful, daca stam si ne gandim mai bine.

    Apoi, de la Ceausescu ne-a mai ramas si securismul, cultul desantat al personalitatii si chiar aplicarea (din motive diametral opuse ca cele ale lui Basescu) unor politici de austeritate extrem de dure asupra populatiei.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare