DICTATURI MALTHUSIENE? SE CONTUREAZA INCA O TENDINTA: lovituri de stat, dictaturi de forta majora, guverne autoritare pentru aplicarea politicilor dure asupra populatiei. SCURT INVENTAR AL SCENARIILOR DE CRIZA

2-06-2011 11 minute Sublinieri

CIA IA IN CONSIDERARE SCENARIUL LOVITURII DE STAT IN GRECIA/ Grecia, 50% falimentara/ APOCALIPSA DUPA TRICHET: MINISTERUL DE FINANTE AL UNIUNII EUROPENE/ Cat suntem datori, fiecare dintre noi, la FMI?

Sursa imaginii

 

Sunt mai multe scenarii referitoare la modul in care va avea loc deznodamantul crizei economice/crizei datoriilor suverane. Aceste scenarii nu sunt neaparat contradictorii, ba chiar pot fi complementare, insa nu se poate prevedea ordinea in care vor avea loc, precum si momentul in care ele se declanseaza. Si, de fapt, unele dintre acestea nici nu sunt doar scenarii, pot fi numite  deja tendinte , adica sunt lucruri care deja se intampla si pot prefigura realitati viitoare si, din punct de vedere istoric, iminente. Asadar:

1. Criza datoriilor suverane duce la constrangerea tarilor sa abdice de la propria suveranitate asupra economiei in favoarea complexului de institutii globaliste UE-FMI-BM, in special in favoarea guvernarii europene. Acest scenariu deja a debutat si se afla in lucru, pe doua paliere:

a) incoltirea Greciei, intamplator o tara eminamente ortodoxa (si nu doar a ei, insa e folosita ca tipar, ca pattern pentru ceea ce va urma cu celelalte tari care, spre deosebire de a noastra, nu se aseaza imediat in genunchi in fata UE-FMI, executandu-i ordinele cu exces de zel) pentru a se declara inapta repararii datoriei publice si, astfel, cedarii de prerogative esentiale catre UE si FMI

b) printr-o suita de reglementari europene prin care guvernarea europeana dobandeste atributii fiscale si bugetare pan-europene. Pasi importanti au fost facuti deja – statele membre sunt obligate sa-si raporteze bugetele inainte de a le aproba ele insele in parlamentele nationale, se discuta despre taxe si impozite platite direct CE, etc. Pe acest subiect exista evolutii si declaratii si in aceasta postare, mai jos.

2. Instaurarea la nivel “national” a unor regimuri autoritare, cvasi-dictatoriale, care sa aplice politicile dure anti-sociale, malthusiene, indreptate violent impotriva populatiei, prin invocarea principiului necesitatii restrangerii serviciilor statale sub pretextul respectarii deficitelor bugetare fixate de CE. Este scenariul prezentat in articolul de mai jos, scris de un adept cinic al solutiilor (sangeroase) de mana forte.

Prin dictaturi malthusiene intelegem dictaturi care guverneaza pe baza unei ideologii inspirate de economistul englez al sec. XIX, Thomas Malthus, conform careia resursele planetei fiind mici si in continua scadere, un numar mare al populatiei ar constitui un grav pericol global, asadar sunt necesare politici de “descrestere” a populatiei.

Teoria sa este cunoscută sub numele de malthusianism; ca o consecinţă a acestei relaţii dintre populaţie şi starea economică, Malthus considera că sărăcia, bolile, epidemiile şi războaiele sunt factori pozitivi pentru omenire, dat fiind că asigură echilibrul între numărul populaţiei şi cantitatea mijloacelor de subzistenţă.

Mai putini oameni, mai putine cheltuieli, deficite bugetare mai mici etc. Noul totalitarism care se profileaza vrea sa aiba populatie mica si reeducata.

Nu este foarte clar in acest moment cum anume, in mod precis, ar putea surveni aceasta posibilitate – in Grecia poate din cauza tulburarilor stradale, in Spania la fel, la noi poate sub pretextul unui blocaj institutional sau politic. Aceste lucruri (modalitatile concrete care vor fi alese pentru fiecare “tinta” in parte) sunt greu de anticipat cu exactitate, dar ceea ce conteaza este ca se pune in discutie eventualitatea instaurarii unor regimuri dictatoriale care, practic, sa impuna cu forta politica europeana.

Exista inca un scenariu, ajunsi la acest punct – cel al destramarii UE si al spatiului euro. De obicei pleaca ori de la observatori realisti care considera ca UE nu este viabila – ceea ce este perfect adevarat, caci orice utopie totalitara este si falimentara, in acelasi timp, ori de la propaganda pro-europeana care cauta sa sperie oamenii cu eventualitatea unui “dezastru” – pierderea a unei “frumuseti” de colivie masonica. Si atunci, nu-i asa, trebuie sa strige tot poporul “european” in cor ca vrea mai multa si mai puternica Uniune… In orice caz, ipoteza unei destramari a UE pare in acest moment foarte indepartata – si de ce ar renunta euromasonii la “mandrete” de constructie babilonica tocmai acum, cand pretextul crizei e ideal pentru intarirea institutiilor europene? Başca mai sunt acompaniati si de “liderii religiosi”…

Ce se intampla deja:

a) aplicarea drastica a unor masuri de pe agenda CE si FMI la noi in tara si aiurea, cum ar fi taierea salariilor si taxarea pensiilor, restrangerea serviciilor medicale, tot felul de “reforme” ale austeritatii care au fost aplicate sarindu-se peste pasii normali, democratici, ai unui proces decizional caracteristic unui stat de drept;

b) un proiect de modificare constitutionala care sa contina, in insasi Legea Fundamentala a tarii, obligatia de a nu depasi un deficit de 3%, lucru, practic, imposibil fara uriase sacrificii pentru populatie/ de populatie…; deocamdata acesta este doar un proiect, deci nu un fapt implinit, insa conteaza ca intentie si ca posibilitate; in acelasi proiect se vrea sa se obtina o libertate totala pentru guvern de a aplica tot felul de taxe si impozite si alte masuri fiscale fara sa mai dea socoteala in fata legii.

Ne mai aducem aminte si de declaratii ingrijoratoare cum ar fi aceea ca o stare de criza justifica suspendarea unor drepturi fundamentale ale cetatenilor... In acest sens, contributia BNR este esentiala, Banca Nationala fiind pilonul principal de aplicare in tara a directivelor europene, FMI etc.

3. Scenariul unui razboi mondial. Despre acesta s-a mai scris. Depinde de conjuncturi mai generale, geopolitice, in principal de SUA, de situatia Israelului, deci e o problema mai complexa. Problema nu este daca va fi razboi mondial, ci cand.

4. Scenariul socialist. Pare cel mai putin probabil in acest moment. Evenimentul arestarii lui Strauss-Kahn este simbolic in acest sens. Pentru cine stie, Kahn a facut o serie de declaratii care prefigurau transformarea ordinii globale institutionale intr-una de tip socialist-redistributiva. Rusii stiu de ce, si poate nu e intamplatoare deloc declaratia lui Putin de acum cateva zile. Un reputat analist rus, Mihail Hazin, se lega de declaratiile lui Kahn despre faptul ca ar trebui schimbat Consensul de la Washington. Ce declarase Kahn, cf. Hazin:

“principiile fundamentale ale economiei occidentale nu au fost viabile, si chiar periculoase. Dorinta fiecarei tari de a ajunge la un deficit bugetar scazut, la o crestere economica rapida, la o piata financiara libera si necontrolata, taxe liberale (ceea ce este denumit ca “consensul de la Washington” si care pina in momentul de fata este si a fost aplicat cu inversunare de FMI tuturor, ca o cale universala catre prosperitate) a facut ca criza economica globala a devenit inevitabila”.

Solutia prevazuta de Kahn era restrangerea pietei in favoarea statului si redistribuirea activelor si veniturilor in favoarea cetatenilor – socialism international in toata regula. Pare insa ca scenariul socialist este pus la pastrare, acum fiind momentul scenariului “austeritatii”, adica al politicilor malthusiene reductioniste. Cine stie, poate ca scenariul socialist este rezervat numai Antihristului, care sa vina ca o salvare dupa ce lumea se ineaca in disperarea foametei, in sangele razboiului si in chingile dictaturilor malthusiene. Sau, poate, ni se rezerva o rasturnare spectaculoasa de situatie, legata de ultimele dezvaluiri cu privire la motivul arestarii lui Kahn – absenta rezervei de aur din trezoreria SUA.

5. Scenariul revoltelor si revolutiilor. Deocamdata acest scenariu, acolo unde se poate produce, pare mai degraba sortit sa justifice un scenariu de tip 2, adica instaurarea unei guvernari de mana forte, autoritare. Tendinta de moment pare sa fie inspre strangerea menghinei pana la sugrumare totala, nu atat – atentie, vorbim doar de aceasta faza a planurilor  “noii ordini”, unde este limpede si este profetit ca haosul va fi “lege” – inspre un haos generalizat care sa provoace destramarea noilor aranjamente institutionale – indeosebi cea europeana, de pilda.

Toate cele discutate mai sus sunt, cum spuneam, posibilitati virtuale sau deja inscrise intr-o serie de tendinte vizibile. Ce este cel mai evident este ca scenariul 1 e in plina derulare, ca scenariul 2 este foarte posibil si ca peste toate pluteste amenintarea unui razboi mondial. E bine insa sa nu ne facem din aceste previziuni scheme rigide de interpretare a evenimentelor in curs, pentru a nu fi surprinsi apoi de evolutii neasteptate.

Haosului din Grecia i se va pune capăt intr-un fel sau altul!

Un raport CIA avertizează ca o lovitura de stat militara in Grecia este foarte probabila in lunile care vin. Raportul este discutat in cotidianul german Bild.

Sincer, avertismentul analiștilor de la CIA nu este o surpriza (vezi articolul: Visați revenire economica, când va paste războiul civil). Orb sa fii, sa nu-ti dai seama ca se apropie o perioada de haos, mai ales in tarile cu idei socialiste (ca Grecia, România, sau Spania, sau Italia, sau Franța). Acolo unde statul s-a umflat de bani si a mărit prostește pensiile si salariile bugetarilor, situația economica nu se mai poate redresa. Decât cu sacrificii grele ale populației. Dar populația s-a obișnuit sa nu facă nimic, si sa primească pe gratis mâncare, concedii, case, mașini, televizoare. Cică asta ar fi…civilizație! Ei, o sa le iasă “civilizația” pe nas! Si o sa iasă cu sânge. In situația in care ne aflam, optimismul este similar cu cretinismul.

Guvernarea coloneilor, reînviata

In 1967, un grup de militari de dreapta au înlăturat guvernul pro-comunist care se pregătea sa aducă Grecia sub aripa URSS. Militanții de stânga au fost arestați in masa si mulți au fost executați fără judecata. Guvernarea coloneilor a durat 7 ani, a fost sprijinita oficial de către SUA si a păstrat Grecia sub umbrela NATO. Situația politică de azi din Grecia nu este la fel de gravă ca cea din 1967. Dar cea economica este mult mai grava.

Grecii si-au făcut-o cu mâna lor!

Au făcut praf 100 de miliarde de euro de la Uniunea Europeana, fără nici un efect pozitiv asupra economiei. Daca ar mai primi încă pe atât, i-ar face praf si pe ăia. Pentru greci, jobul de vis este tot la stat, tot pe bani mulți, si tot cu un program redus. Ca, cică, firmele private ii…exploatează. Rezultatul? Nici o banca nu mai crede in șansele grecilor de a se redresa si nu mai are chef sa-i împrumute. Ultima emisiune de obligațiuni a fost un mare eșec.

Iar fără împrumuturi, adio pensii, adio salarii. Grecii au fost atât de demenți, încât si-au distrus pana si turismul, care le aducea 10% din PIB. Mii de turiști străini au fost blocați de grevele transportatorilor greci in ultimul an. Ba chiar, câțiva olandezi ghinioniști au nimerit in revoltele de la Atena, iar grecii au aruncat in ei cu sticle incendiare. Pai cine mai e nebun sa mai le dea bani grecilor, ca sa primească in schimb un Molotov in cap?

Grecia, pasul unu. România, pasul doi.

Da, știu, guvernul Boc tot zice ca România nu este intr-o situație așa de grava ca Grecia. E o minciuna. Economia Greciei își poate reveni, pentru ca vor exista întotdeauna turiști care sa se uite la pietroaiele lor (cu condiția sa fie ordine si disciplina in tara).

In România însa, nu prea se mai produce nimic. Si de vândut, se vinde si mai puțin! Pur si simplu, România nu mai are “plămâni” sa mai iasă din criza. Grecii au! Economia României a ajuns sa stea agățată intr-un singur cui: Dacia, o uzina cu doar 10 000 de angajați. Pai cum sa tina săraca Dacia in spate o tara de 20 de milioane de oameni? (din care 12 milioane trăiesc oficial numai si numai pe banii statului). Nu exista decât o soluție: statul român trebuie scadă. Imens. Iar sectorul privat trebuie sa crească. Tot imens.

Dar acest lucru nu se poate întâmpla decât cu forța. Exact ca la greci, ca la spanioli, ca la englezi sau la germani. Vor fi cu siguranța manifestații de stradă, iar ele vor fi cu siguranța strivite brutal. Altă cale nu este!

Cât de multa forța va fi însa necesara? Va fi suficient un guvern de dreapta dur, ca in Anglia sau Germania? Sau vom avea dictatura militara? Vom păstra măcar câteva drepturi cetățenești de bază? Sau vom ajunge la suspendarea Constituției și la legea marțială? Vor mai fi alegeri in 2012?

Viitorul României este plin de incertitudini și amenințări.

  • Agerpress:

Guvernatorul Băncii Centrale: Grecia nu va renunţa la euro

Guvernatorul Băncii Centrale a Greciei, George Provopoulos, a negat miercuri zvonurile conform cărora ţara ar putea părăsi zona euro şi ar reveni la drahme, transmite Reuters. (…)

Politica de austeritate a guvernului grec, “salutată” cu iaurturi şi fructe la Atena

Mai multe zeci de manifestanţi au lansat injurii şi diverse proiectile joi seara la adresa purtătorului de cuvânt al guvernului grec, Georges Petalotis, care se ducea la o reuniune socialistă într-un centru pentru persoane vârstnice din Atena, relatează AFP, citând o sursă poliţienească.

Manifestanţii l-au interpelat pe Petalotis în momentul în care acesta sosea în centrul situat în cartierul Argyroupoli, iar forţele antiteroriste desfăşurate pentru a-l proteja au devenit ţinta unor tiruri cu iaurt şi fructe, potrivit aceleiaşi surse.
La terminarea reuniunii, dl Petalotis a fost evacuat prin uşa din spate întrucât mulţimea celor care doreau să-l “salute” crescuse între timp la câteva sute de persoane, oprite cu greu de forţe poliţieneşti desfăşurate suplimentar. “Ruşine, ruşine ! Ia elicopterul şi cară-te !”, scandau protestatarii. (…)

  • Money.ro:

Cum se pierde suveranitatea, exemplul grecesc

Care sunt diferenţele dintre Grecia şi România? Puţine! Deocamdată, circulă doar ca un zvon, dar după cum arată lucrurile există şanse maxime ca el să se materializeze: Agenţii internaţionale, cu şefi numiţi la nivelul UE, se vor ocupa de privatizarea activelor greceşti şi chiar de colectarea taxelor. (…)

Grecia are deja 50% şanse să intre în faliment

Agenţia de rating Moody’s a tăiat din nou ratingul Greciei şi a ridicat nivelul riscului de default la 50%. Între timp, oficialii europeni pun la cale un nou bailout.

Moody’s a tăiat ratingul Greciei de la B1 la Caa1, elenii “bucurându-se” acum de aceeaşi încredere ca statul comunist Cuba, potrivit Bloomberg. (sistemul de notare a agenţiilor de rating poate fi văzut aici) “Pe o perioadă de cinci ani, cam 50% dintre statele suverane, corporaţiile financiare şi non-financiare notate cu Caa2 şi-au îndeplinit serviciul datoriei. În jur de 50% au intrat în default (incapacitate de plată, n.r.)”, se arată într-un comunicat al agenţiei de rating. Unele instituţii financiare vor avea probleme din cauza ratingului foarte redus al Greciei, datorită normelor care nu le permit să deţină hârtii atât de slab cotate. Băncile care deţin bonduri greceşti aflate atât de jos în categoria junk ar putea avea probleme în ochii investitorilor.

Băncile franceze au o expunere pe datoria suverană a Greciei de 37 miliarde euro, cele germane de 25 miliarde, cele engleze de 9 miliarde, conform datelor Băncii Reglementelor Internaţionale, citate de Reuters. Expunerea totală (privată şi suverană) a băncilor europene pe Grecia era de 165 miliarde euro în T3 2010, băncile franceze având cea mai mare parte cu 68 miliarde euro, urmate de cele germane cu 50 miliarde euro.Datoria statului grec este de 330 miliarde euro, iar o treime va ajunge la maturitate în 2013. Grecia a încheiat anul 2010 cu o datorie publică de 143% din PIB, iar în 2011 aceasta va ajunge la aproximativ 158% din PIB. Economia Greciei a înregistrat o cădere de 4,5% în 2010, iar pentru 2011 este previzionată o contracţie de 3,5% a PIB.

După ce ideea că datoria suverană a Greciei ar trebui să treacă printr-o restructurare (în care deţinătorii de bonduri să accepte pierderi, aşa-numitele haircuts) a prins contur, oficialii Băncii Centrale Europene au ameninţat că asta ar fi echivalentul unui default. BCE nu ar mai finanţa  sistemul bancar grecesc, care ar intra în faliment, iar celelalte state cu probleme din grupul PIGS ar fi contaminate. În cele din urmă, furtuna financiară ar putea duce la sfârşitul Zonei euro.

Foarte mulţi economişti importanţi (Nouriel Roubini, Paul Krugman) susţin că Grecia este insolventă şi că cea mai bună soluţie pentru eleni ar fi restructurarea datoriei. Grecii ar trebui să primească o nouă tranşă din împrumut (20 miliarde euro) în iunie de care au nevoie cu disperare, pentru că fondurile statului se vor termina până pe 18 iulie. FMI nu poate elibera banii pentru că regulamentul de funcţionare nu îi permite dacă nu există garanţia că statul finanţat are resurse în următoarele 12 luni. Şi în 2012 Grecia ar trebui să se împrumute de pieţele internaţionale, lucru care nu se va întâmpla, dat fiind nivelul record la care au ajuns dobânzile la obligațiuni. Aşa că statul grec are nevoie de un nou bailout, de aproximativ 60 miliarde euro, la care oficialii europeni lucrează cu sârg acum.

Ultimele informaţii arată că nemţii vor ca Grecia să garanteze cu active următorul împrumut. De asemenea, procesul de privatizare de 50 miliarde euro ar trebui să se desfăşoare sub supervizarea creditorilor externi – UE, FMI şi BCE -, care ar urma să încaseze şi taxele plătite de contribuabilii greci.

Trichet: ar trebui să fie un Minister de Finanţe pentru zona euro

Preşedintele Băncii Centrale Europene (BCE), Jean- Claude Trichet, a apreciat joi că guvernele din zona euro ar trebui să se gândească la înfiinţarea unui Minister de Finanţe pentru cele 17 state din zona euro, în condiţiile în care blocul se chinuie să soluţioneze criza datoriilor, transmite Bloomberg.

‘Ar fi prea curajos în domeniul economic, în care avem o piaţă unică, o monedă unică şi o singură bancă centrală, să avem un Minister de Finanţe în uniune?’ s-a întrebat Trichet în cursul unui discurs ţinut joi la Aachen (Germania).

Potrivit preşedintelui BCE, deşi noul Minister de Finanţe în zona euro nu ar administra în mod necesar un buget federal mai mare, el ar exercita totuşi o responsabilitate directă asupra a trei domenii. În primul rând ar exercita o supervizare a politicilor fiscale şi a politicilor de competitivitate. În al doilea rând, ar exercita responsabilităţile ramurii executive vis a vis de integrarea serviciilor financiare şi, în al treilea rând, ar reprezenta uniunea în rândul instituţiilor financiare intenaţionale.

De asemenea, Trichet s-a declarat în favoarea ideii ca autorităţile europene să aibă un drept de veto asupra unor măsuri bugetare adoptate la nivel naţional, în special în chestiunile care ţin de competitivitate şi cheltuieli majore, însă acest lucru ar presupune o modificare a tratatelor UE.

La data de 17 mai, miniştrii de Finanţe din zona euro l-au desemnat pe Mario Draghi pentru a deveni următorul preşedinte al Băncii Centrale Europene (BCE), la expirarea mandatului de opt ani al lui Jean-Claude Trichet, la data 31 octombrie 2011.

Pe ultima sută de metri a mandatului său președintele Băncii Centrale Europene, Jean Claude Trichet își poate permite luxul de a spune (nu, nu lucruri trăznite sau glume cu papagali) ci adevărurile de care ceilalți se tem (evident despre euro)

Crearea unei monede unice precum euro a presupus de la bun început renunțarea la o parte din prerogativele naționale în domeniul politicii economico-financiare. Băncile naționale au devenit niște instituții decorative. Politicile monetare nu au mai fost gândite la Berlin, Paris, Roma ori Madrid ci la Frankfurt, un Frankfurt însă nu german ci european. Chiar și acolo unde rămânea loc pentru o decizie particulară a statului au fost impuse prin puterea Pactelor de Stabilitate și Creștere ținte privind deficitele și datoria.

Impunerea acestor ținte ținea de angajamentul luat de fiecare stat membru al Uniunii Monetare. Un angajament pe care însă unii l-au luat în serios iar alții nu. Aceasta este tragedia bunului comun numit euro. Euro a fost un succes până la criză. Pentru că până atunci nu contaseră decât deciziile Băncii Centrale Europene, și pentru că abaterile de la țintele stabilite în Pactele de Stabilitate și Creștere descriau probleme nu atât de grave ale statelor în cauză. Criza a arătat un lucru BCE nu este suficient pentru a asigura un viitor luminos pentru moneda unică. Nu este suficient pentru că succesul niciunei monede nu se poate baza doar pe o politică monetară corectă. Este nevoie și de o politică economică, și mai ales de una bugetară.

Dreptul statului de a-și decide singur politica bugetară, chiar și rerspectând țintele negociate cu ceialalți partneri din Uniunea Europeană, ssau chiar încălcându-le și asumându-și sancțiunile prevăzute de procedurile de deficite excesiv (și faulturile cu consecințele lor fac parte dintr-o strategie de joc) a fost considerat o „vacă sacră’’. Trichet omul care știe cel mai bine care sunt problemele monedei unice ne spune că ar trebui să renunțăm la aceast viziune dacă vrem să mai vorbim de euro în viitor. Ceea ce propune el este ceea ce știm și acceptăm de mult cu toți – pe lângă BCE euro are nevoie și de un Minister European de Finanțe.

Ar fi oare prea îndrăzneț, în domeniul economic, dacă având o singură piață, o singură monedă și o singură bancă centrală ne-am imagina un minister de Finanțe al uniunii?, s-a întrebat Jean Claude Trichet.

Sursă: Blomberg

Românii sunt printre cei mai îndatoraţi din lume, arată un studiu al prestigioasei companii de consultanţă The Gartman Letter, a omului de afaceri şi analist economic Dennis Gartman, citat de presa internaţională (cnbc.com). În medie, fiecare român va trebui să achite 778 de dolari (2.229 lei la cursul zilei, adică 1,5 salarii medii nete), pentru a acoperi datoria externă a României către Fondul Monetar Internaţional, care se cifrează, în acest moment, la 16,7 miliarde de dolari.

Cu această sumă, ţara noastră se plasează pe locul 2 între ţările îndatorate la FMI, în urma Greciei, care are de returnat Fondului 20,1 milirde de dolari – 1.778 dolari pe cap de locuitor. Ucraina este pe locul trei în topul Gartman, cu o datorie de 14,6 miliarde de dolari, dar, în medie, ucrainienii trebuie să achite 313 dolari Fondului. Irlandezii datorează, în medie, 1.767 dolari, iar ungurii 1.200 de dolari, devansându-i pe români, care ocupă locul patru, în topul datornicilor/cap de locuitor.

Legaturi:


Categorii

Al treilea razboi mondial, Criza datoriilor suverane, Criza mondiala, Noile totalitarisme, dictatura si reeducare, Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Opinii, analize, Razboiul impotriva populatiei, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

48 Commentarii la “DICTATURI MALTHUSIENE? SE CONTUREAZA INCA O TENDINTA: lovituri de stat, dictaturi de forta majora, guverne autoritare pentru aplicarea politicilor dure asupra populatiei. SCURT INVENTAR AL SCENARIILOR DE CRIZA

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 2 >>

  1. Pingback: “CINE VA MURI PENTRU UNIUNEA EUROPEANA?” Si despre tradare, agenda eurocratilor si mitul tehnocratului iluminat - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  2. Pingback: Ce sunt romanii pentru Europa si propagandistii regimului Basescu: ESTICI INFERIORI, PRIMITIVI, NECIVILIZATI/ Romania: cobai pentru o DICTATURA SUSTINUTA DE UE? - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  3. Pingback: ANTI-ROMANII Viktor ORBAN si Laszlo TOKES il sustin cu disperare pe Traian Basescu si incita la BOICOTAREA REFERENDUMULUI. Premierul Ungariei se gandeste la un SISTEM CARE SA INLOCUIASCA DEMOCRATIA! Basescu il aplica deja.. - Razboi întru Cuvânt - Recom
  4. Pingback: “Scenariile” Comisiei Europene pentru ECONOMIA PLANETARA: controlul nasterilor, legalizarea EUTANASIEI, sistarea ajutoarelor familiale, CONTROLUL MASS-MEDIA - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  5. Pingback: Comisia Europeana analizeaza posibilitatea de A ADMINISTRA DIRECT FONDURILE EUROPENE DIN… ROMANIA, GRECIA SI BULGARIA. Vreo legatura cu URGENTA REGIONALIZARII? - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  6. Pingback: Gigantul bancar JP MORGAN cere instituirea de REGIMURI AUTORITARE in tarile din periferia Uniunii Europene. NOI SUNTEM DEJA APROAPE… - Recomandari
  7. Pingback: Rezultatele recensamantului 2011, criza demografica a Romaniei si CORUL BOCITOARELOR IPOCRITE - Recomandari
  8. Pingback: Economistul-”profet” ROUBINI: IN 2016 E POSIBILA O CRIZA ECONOMICA MAI PUTERNICA DECAT CEA DIN 2008 [video] - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare