IPS Serafim Joanta la Radio Vatican: TOTUL ESTE APROAPE COMUN INTRE ORTODOCSI SI CATOLICI…

28-09-2011 1 minut Sublinieri

IPS SERAFIM JOANTA DESPRE VIZITA PAPEI IN GERMANIA

(AUDIO, in limba franceza):

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Traducere:

“E o bucurie, inainte de toate, sa-l intalnesc pe Papa. El este foarte aproape de ortodocsi, in primul rand prin teologia noastra, modul de organizare a Bisericii, Tainele, totul este aproape comun. Si atunci este bine sa comunicam pe aceste subiecte comune ale noastre si, astfel, sa ne intarim credinta. Bineinteles ca problemele de etica familiala si etica sociala sunt absolut aceleasi, noi suntem absolut uniti in acest sens. Si prin aceasta, cred ca este, pentru cele doua biserici, o marturie comuna mai puternica pentru societate decat daca fiecare biserica ar avea propria sa pozitie, specifica.

Bineinteles ca ecumenismul trebuie sa mearga intotdeauna mai departe pentru a-si atinge scopul, iar scopul este unirea bisericilor crestine, ca toate bisericile sa marturiseasca aceeasi credinta. Acest lucru il subliniem noi, catolicii si ortodocsii. Asta nu inseamna ca trebuie sa avem acelasi rit, aceeasi traditie, nu: riturile, traditiile raman, insa trebuie, totusi, sa marturirism aceeasi credinta. Sigur ca nu este usor, mai ales in dialogul cu protestantii, pentru ca diferentele teologice intre ortodocsi si catolici de o parte, si protestanti, de cealalta parte, sunt destul de importante. Si atunci noi subliniem mereu ca trebuie sa revenim la situatia din primul mileniu cand Biserica era una. Nu este vorba sa ne intoarcem [in trecut], nimeni nu se gandeste la asta, ci la revenirea la aceeasi credinta. Iar asta nu e atat de greu daca, asa cum spunem noi si o spun si catolicii, este o apropiere mai mare de unitatea credintei din partea protestantilor. Destul de delicat…”

(sursa)

Nota noastra:

Asadar, pentru IPS Serafim Joanta, practic, ortodocsii si catolicii sunt aproape… una, deja, factual! Se vede din modul in care se raporteaza la dialogul “ecumenist”, unde ortodocsii si catolicii sunt, pentru Inaltul Serafim, mereu de aceeasi parte, impartind aproape TOTUL, inclusiv la nivel teologic (deci dogmatic!), pe cand protestantii se afla “de cealalta parte”…

Unitatea in diversitate este o alta idee ecumenista adoptata fara rest de IPS Serafim Joanta, precum si ideea ca Biserica nu ar mai fi una, lucru contrar invataturii ortodoxe si Crezului: Intr-UNA soborniceasca si apostoliceasca Biserica…

Trista inselarea in care a ajuns (si pe care nu inceteaza de cativa ani sa o si semene) arhipastorul nostru cel atat de iubit candva de tinerii din tara si care pornise, vai, atat de bine,cu atat de multe daruri incontestabile si, mai ales, cu o dragoste autentica si cu o putere de jertfa misionara… ce au fost insa deturnate in Germania, ca si in cazurile altora, de catre viclenia fara seaman a catolicilor si protestantilor.

Sa nu-l hulim insa, ci sa-l purtam CU DURERE in rugaciunile noastre, pana la sfarsit, pe IPS Serafim, rugandu-l si pe Dumnezeu, dar si direct pe IPS sa, sa redevina cel de la inceput si in convingerile curat ortodoxe, sa se intoarca la Predanie si la ascultarea de duhovnicii nostri. Ar fi pacat sa se piarda si sa devina sminteala multora un ierarh de o asa simplitate si caldura a sufletului cum rar se vazuse pe la noi.

DOAMNE MILUIESTE!


Categorii

Ecumenism, IPS Serafim, Papa (Papism), Traduceri

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Actualitate

Comentarii

59 Commentarii la “IPS Serafim Joanta la Radio Vatican: TOTUL ESTE APROAPE COMUN INTRE ORTODOCSI SI CATOLICI…

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 2 >>

  1. Pingback: FILIOQUE, DENATURARE A DOGMEI SFINTEI TREIMI CE IMPLICA PAPISMUL: concluzia unui studiu publicat in ...cotidianul Lumina
  2. Pingback: Papa Benedict catre ortodocsii din Germania: ORTODOCSII SUNT CEI MAI APROPIATI TEOLOGIC DE "BISERICA" CATOLICA
  3. Speram sa publicati si ultimul meu mesaj…
    Doamna ajuta!

  4. @Daniel Popescu:

    Iarta-ne, dar asa o lungim la nesfarsit. Cele scrise erau pe langa subiect. Poate ca totul porneste de la faptul ca incercam sa ”fim intelesi” noi, cand ar trebui, dimpotriva, sa fim atenti la fondul problemei, sa o intelegem si astfel si sa ne adecvam la ce este in mod obiectiv nevoie sa fie afirmat, nu de ceea ce credem noi, subiectiv, ca e cel mai interesant de afisat.

  5. @ Daniel Popescu:

    Ne pare rau, cata vreme va mentineti in sfera mesajelor ecumeniste, nu va mai aprobam comentariile. L-ati scos din context si pe parintele Rafail Noica… si mai puteti sminti si pe altii. E trist ca refuzam sa intelegem invatatura elementara despre UNA Biserica. Care este Ortodoxa. Si ca ne jucam cu dogmele sau nici macar nu ne intereseaza.

  6. E interesant cum va evolua ecumenismul in contextul in care Germania conduce Europa iar Grecia este pe cale sa intre in incapacitate de plata/ nevoita sa-si vanda multe proprietati. Ar fi bine daca nu si-ar vinde si cea mai valoroasa “proprietate”/ avere: Ortodoxia. Probabil ca vor fi presiuni mari si asupra Muntelui Athos, pentru ca inclusiv acolo au fost facute investitii cu bani europeni. Sa speram ca vor rezista !

  7. Adevarata Biserica este intr-adevar Trupul Lui Hristos. Dar acest Trup este o realitate duhovniceasca;iar daca e sa fim seriosi ar trebui sa recunoastem ca numai Hristos stie (absolut neindoielnic) cine face parte deja din acest Trup. Adevarata BISERICA ORTODOXA nu are nimic de-a face cu separarile care se fac pe criterii pur exterioare (institutionale, confesionale, etc.)

    Am recitit ce a scris Daniel, ar putea fi valabil ce a spus el intr-un anumit sens (daca asta a vrut sa zica). In sensul in care nu este suficient sa fii botezat ortodox pentru a face parte din Biserica (cea UNA, adica Ortodoxa), ci trebuie sa faci si ascultare de Hristos si de Biserica prin viata pe care o duci, asta potrivit si cu ce este scris la articolul postat de curand:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/09/30/cine-este-in-biserica-cum-ar-putea-fi-inlauntrul-sfintei-biserici-cel-care-minte-care-umbla-cu-viclenii-si-siretlicuri-ca-vulpoiul-cel-ce-rapeste-ca-un-lup/

    Insa, degeaba ai avea traire de ortodox daca esti parte din confesiunile desprinse de Biserica (catolica, protestanta), intrucat ei au introdus niste erezii, nu au Sfintele Taine ca in Biserica Ortodoxa, inclusiv botezul, dar si multe altele. Este suficient ca au o convingere gresita pe baza unei invataturi de credinta strambate, si deci eretice, pentru a nu te gasi in Biserica lui Hristos.

  8. Am vazut acum un comentariu scris de Pr. Alexandru care completeaza argumentatia din comentariul de mai sus: a mai spus ceva extraordinar Sf.Ciprian al Cartaginei: “Extra Ecclesiam nulla salus”, adica “in afara Bisericii nu exista mantuire”

  9. L-am auzit pe IPS Serfaim la tabara ASCOR Cluj de vara aceasta, din Maramures. Destui din cei prezenti acolo au observat o anumita exaltare in cuvantul lui (cu cata usurinta si cat entuziasm vorbea de “rastignirea ratiunii” si ridica in slavi credinta simpla, care nu-si pune intrebari), exaltare pe care am mai intalnit-o si in alte cuvantari recente de-ale sale. De aceea cred ca in Germania s-a intamplat acelasi lucru: o exaltare, sub incarcatura “emotionala” a momentului. As zice ca e de inteles la un om, dar e un lucru destul de periculos la un ierarh!

  10. Pingback: ACORDUL DE LA BALAMAND INTRE ORTODOCSI SI CATOLICI (1993): o critica a parintelui Ioannis Romanidis
  11. Buna seara,

    As dori, in libertatea pe care mi-a dat-o bunul Dumnezeu, sa va impartasesc si opinia mea legata de site-ul dumneavoastra pe care l-am descoperit de putina vreme. Dar va asigur ca am sa-mi fac timp sa aflu cat mai multe despre cum gândesc cei ce-l administreaza.
    Convins fiind ca nu va fi publicat (am prieteni care au avut aceasta experienta) v-as ruga totusi sa-l cititi.
    Ceea ce va scriu vine dintr-o dorinta de a va face cunoscuta o lume despre care probabil nici nu ati aflat existenta. O lume a oamenilor simpli, care cred in Dumnezeu si in Biserica, dar nu cu vorbe pompoase, nici cu vesminte tesute cu aur, ci cu suflet curat. Si va spun sincer, am intâlnit astfel de oameni simpli, discreti, gata sa vina in ajutor aproapelui ca si bunul samarinean din Evanghelia de duminica trecuta. Unii dintre ei au incercat, cu smerenie, sa impartaseasca opinia lor pe site-ul dumneavoastra. In zadar!!! S-au izbit de un zid…
    Am avut sansa sa intâlnesc in ultimii ani crestini ortodocsi, dar si catolici, preoti sau laici, tineri sau vârstnici… Si am descoperit cu multa bucurie bunavointa care ii poate uni.
    Din ceea ce am citit mai sus, am impresia ca va pierdeti in amanunte si uitati esentialul: Dumnezeu ne cere sa ne iubim aproapele. Nu noua ne apartine sa-l judecam, ci Lui. Asa ca ati face mai bine sa va concentrati pe ceea ce puteti face dumneavoastra bine si nu pe ceea ce aveti impresia ca fac altii rau.
    Poate va gasiti timp si energie sa stati de vorba cu cei pe care ii blamati si sa intelegeti cum gândesc si ceea ce simt inainte de a-i critica.
    Nu o singura data am auzit spunandu-se ca ortodoscii sunt cei mai cei. Faptul ca au avut sansa sa se nasca in familii ortodoxe nu le permite sa-i critice pe catolici. Pentru ca ar insemna sa strice darul pe care l-au primit de la Bunul Dumnezeu. Ar fi ca si cum cel ce are de mâncare râde de cel ce nu are fara sa-i intinda o bucata de pâine (Si aici painea ar fi dragostea si bunavointa). Exact cum a facut bogatul nemilostiv cu Lazar. Caci cum ar trebui perceputi cei ce se considera “favorizati” in ale vietii duhovnicesti.

    Nu-mi pot permite sa va cer explicatii pentru felul cum cenzurati. Aveti libertatea sa publicati ceea ce considerati potrivit. Dar potrivit pentru ce? As fi foarte bucuros sa aflu.

  12. @ Stefan Georgescu (1):

    Potrivit pentru adevarul revelat (NU OMENESC) al dreptei credinte ortodoxe pentru care au suferit si s-au jertfit atatia mii si mii de martiri si pentru care s-au ostenit atatia Sfinti Parinti sa-l si puna in cuvinte si sa-l predea mai departe, din generatie in generatie. Adevar stropit cu sangele lor, unit cu Sangele lui Hristos.

    Sau, in alte cazuri, potrivit in raport cu… da, chiar cu timpul, energia si capacitatile noastre de a face fata (FIZIC) zecilor de solicitari si d eprovocari simultane de toate felurile… si de a da raspunsuri oricaror lucruri gresite sau chiar eretice care se scriu si care nu au cum sa ramana asa. Avem o responsabilitate fata de cei care intra acest site. Iar cei care vorbesc atat de usor despre iubire, ar trebui atunci sa inceapa cu… minimul respect datorat gazdei PRIVATE unde solicita sa fie primiti. Cu atat mai mult cu cat aproape ca nu mai dormim, si tot nu reusim sa implinim tot ceea ce trebuie, dimpotriva. Deci…. va multumim mult pt intelegere. Nu numai dvs., ci tuturor celor care sunt nemultumiti de noi si ne acuza de diverse lucruri. Credeti-ne, noi suntem doar 3 cu totul si doar 2 la scris aici, iar dvs. sunteti peste 5000 care intrati zilnic… Un gand bun si o rugaciune scurta si pt. noi (ne stie Dumnezeu numele) ar face mai mult decat mii de moralizari si de judecati pline de… iubire (?).

    Iertati-ne!

  13. @ Stefan Georgescu (2):

    Acum, pe fond, foarte pe scurt, din lipsa de timp de care va spuneam si pe care va rugam sa o intelegeti:

    1. Nu sunt de blamat oamenii care au o credinta gresita, ci doar credinta respectiva. Ei poate sunt nevinovati, asta au mostenit, atat au inteles. Insa noi, ortodocsii, care avem toata bogatia adevarului stropit cu sange, cum ziceam, avem INFINIT mai mare raspundere in fata lui Dumnezeu, sa pazim cu sfintenie ceea ce am primit si sa dam mai departe, nestirbit, nerelativizat! Sa marturisim cu iubire acest tezaur, dar sa-l marturisim, nu sa ne rusinam sau sa ne batem joc de el. Acesta NU este un amanunt. Iar cine spune aceasta, iertati-ne, dar se amageste ca Il iubeste pe Dumnezeu, dispretuindu-i grav invatatura, ba chiar refuzand sa o cunoasca, din semetie, din parerea de sine ca lui ii ajunge ca este “iubitor precum samarineanul milostiv”. Atentie mare la inselarea mandriei…

    2.

    O lume a oamenilor simpli, care cred in Dumnezeu si in Biserica, dar nu cu vorbe pompoase, nici cu vesminte tesute cu aur, ci cu suflet curat. Si va spun sincer, am intâlnit astfel de oameni simpli, discreti, gata sa vina in ajutor aproapelui ca si bunul samarinean din Evanghelia de duminica trecuta.

    Ne bucuram sincer, foarte mult, ca mai exista astfel de oameni, ne-am bucura si sa nu se socoteasca pe ei insisi “cu suflet curat”, ci doar altii sa constate asta la ei. Nici noua nu ne plac vesmintele scumpe si vorbele mestesugite, pompoase, dar goale.

    3. Poate mai bine decat noi vor vorbi acesti parinti si sfinti, pe care va rugam sa aveti si dvs. bunavointa sa-i cititi. Va multumim foarte mult!
    (urmeaza sa cautam linkurile)

  14. Ceea ce spune si ceea ce vrea sa spuna, crede, (limba romana e adesea saraca :in germana meinen) un om sint adesea doua lucruri complet diferite si asta fie din neputinta de a exprima ceea ce doreste, fie din alte motive, sau din diplomatie. Nu putem crede ca STIM ce crede un om doar dupa un discurs intr-un anumit loc, la un anumit prilej, pentru ca daca ar fi asa l-am putea judeca si pe Apostolul Pavel care l-a pus pe Dumnezeu in rindul celorlalte zeitati grecesti! Ca sa stim ce crede un om, trebuie mai intii sa-l cunoastem bine de tot, ori asta nu reuseste nici fiecare cu el insusi!
    Pe de alta parte, vedem ceea ce dorim sa vedem, intelegem ceea ce dorim sa intelegem si adesea realitatea noastra este doar… o himera.
    Eu nu pot spune ca il cunosc pe IPS Serafim si stiu ce crede domnia sa, asta cu toate ca am vorbit de nenumarate ori cu dinsul, am fost in pelerinaj la Sfintul Munte impreuna, il intilnesc si il ascult destul de des. Un lucru este insa sigur: e naiv! Dar asta departe de a fi un cusur, este o calitate, pentru ca ni se cere sa fim precum copiii. Isi poate permite un mitropolit sa fie naiv? Nu stiu, dar prefer un astfel de mitopolit unuia “uns cu toate alifiile”, prefer un mitropolit care nu-si da seama ca-i “cineva” unuia care o arata tot timpul!
    Dar sa revenim la discursul dumnealui cu pricina. Mentionez dintru inceput ca sint impotriva ecumenismului si ca cred cu tarie ca ortodoxia asa cum este ea este calea si n-are nevoie si voie sa cedeze nimic nici chiar de dragul de a fi “una”
    Ca IPS Serafim se bucura ca-l v-a intilnii pe Papa nu cred ca-I un pacat si eu m-asi bucura cel putin tot atit cit m-asi bucura sa-l intilnesc pe Hagi sau pe Messi. Si asta cred si este o simpla bucurie puerila.
    Ca organizarea BC este asemanatoare cu a BO, ca au aceleasi taine in esenta (nu discutam daca sint adevarate sau nu, ci ca forma) numai un orb nu o poate vedea. Etica familiara/ sociala este identica: etica crestina. Cine nu-si doreste ca crestinii/toti oamenii sa fie uniti sub acoperisul aceleasi biserici nu prea are mare legatura cuceea ce a dorit Iisus! Iar aceasta biserica este cea ORTODOXA! Deasemena faptul ca BC este mai aproape de BO decit cea protestanta est la fel de clar.
    Acum inainte de a sari pe mine, dar mai ales inainte de al judeca pe IPS Serafim incercati sa va puneti in locul dinsului. A dat un interviu unui post catholic, intr-o tara cu catolici. Cam ce ati fi vrut sa spuna: Papa este in inselare la fel cu toti care cred in infailibilitatea lui!? Nu avem nimic in comun cu voi: botezul vostru este doar baie, impartasirea voastra este doar un mic dejun!? Preotia voastra e doar actorie!?
    Si care era cistigul? De ce n-a spus Ap. Pavel atenienilor: “credeti in idoli si o sa infundati iadul!”? Ii lipsea curajul? Ii lipseste curajul IPS Serafim? Noua ne place sa stam la televizor si sa vedem revolutii in direct, eroi care cu pieptul gol stau in fata tunurilor, dar marile schimbari se fac altfel: intr-o casa poti sa intrii folosind ranga dar nu….. intr-un suflet! Credeti ca-i usor sa fi mitopolit orthodox sarac in occident? Pai de ce nu-I doreste nimeni scaunul? Ca eu sint convins ca dinsul s-ar intoarce bucuros in tara!
    Cit ecumenist este IPS Serafim sau fiecare dintre noi, se va vedea cind vom fi pusi sa alegem, virtual sintem toti plini de curaj! Realitatea, mintuirea insa, nu tin de activitatea pe internet! Iar judecata nu-i a noastra, lasind la o parte ca poti judeca doar cind ii oferi celui judecat posibilitatea de a se apara.

  15. Pingback: CU CE A DERANJAT STARETUL EFREM PE STAPANII LUMII? (II) “Eu sunt impotriva Europei! Ma rog din tot sufletul sa nu intrati niciodata in UE!” (VIDEO)
  16. Pingback: Mitropolitul Augustin al Germaniei (Patriarhia Ecumenica) se lasa “binecuvantat cu agheasma” de un CARDINAL - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  17. Pingback: Andrei Marga, ministrul de externe: VIZITA PAPEI BENEDICT IN ROMANIA VA AVEA LOC IN CURAND! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare