Nu mai este posibil să ignorăm lunga relație a lui Tedros Adhanom Ghebreyesus cu regimuri autocratice opresive, inclusiv China. Oricare ar fi motivația din spatele pledoariei sale pentru carantină continuă, datele îi anulează poziția fără niciun echivoc. Carantina nu salvează vieți – carantina ucide. Domnia tiraniei trebuie să se încheie, imediat și pentru totdeauna, cu o restabilire completă a drepturilor și privilegiilor fiecărui cetățean de a alege ce nivel de risc va accepta ca membru disciplinat care respectă legea într-o societate democratică funcțională.
Articole din categoria: Pandemia de coronavirus/ COVID-19
Lockdown-urile nu mai sunt folosite ca o metodă profilactică, ci ca vendetă politică. Cu cât mor mai mulți oameni, cu atât mai multe afaceri sunt distruse, cu cât suferă mai mult toată lumea, cu atât mai ranchiunoasă devine vendeta în timp ce vânează țapi ispășitori, politici și religioși, pentru marea eroare a terorii.
“Nu trebuie să ignorăm virusul și să fim inconștienți, dar nu trebuie să trăim într-o continuă stare de teroare. „Nu-l lăsați să vă controleze viața” a spus Trump. E un sfat pe care-l putem da și copiilor. Dar, pentru cei care ne conduc prin frică, un asemenea mesaj e o amenințare. Pentru ei e importat ca noi să ne temem fără încetare, altfel nu mai suntem obedienți. Să încurajezi oamenii să aibă speranță e „fără inimă”, iar veselia e o insultă pentru noi, ceilalți. Liderii noștri au obligația să ne întrețină temerile, iar asta e adevărata compasiune. Ăsta e mesajul lor pentru noi. Paralizează economia prin carantină, pe copii prin școlile închise și aduc țara în pragul nebuniei cu actuala isterie motivată politic. Dar, dacă îndrăznești să spui ceva sau să te plângi, tu ești monstrul. Un ucigaș.
Este „mult mai periculos să traversezi o trecere de pietoni în oraș” decât să fii infectat de coronavirus, spune epidemiologul de stat Anders Tegnell ziarului Chef. El mai spune că nu s-a testat pentru Covid-19, pentru că nu a văzut încă nicio nevoie de așa ceva. De asemenea, el spune că nu se teme de infectare. „Nu, pentru că am fost în locuri mult mai rele, ca în timpul epidemiei Ebola -95. De asemenea, mă bazez foarte mult pe cunoștințele la care avem acces.”
Practic, doar cu țări ca Iranul se compară România de la egal la egal când e vorba de mortalitatea la zi. Ce concluzii se pot trage din comparațiile de mai sus? Unele lucruri probabil că nu se vor putea lămuri convingător prea curând. Altele încep să se limpezească. Omenirea a fost luată pe nepregătite de o viroză nouă, atipică și care omora în feluri noi. Dintre epidemiologi, unii s-au repezit cu prognoze catastrofale, ca să fie acoperiți pentru orice scenariu (să ne amintim cum și la noi dr. Streinu-Cercel prognoza până la două milioane de români morți de gripă aviară sau cel puțin „un mizilic” de 20.000 de morți de gripă porcină). Dintre medici, unii și-au folosit tot arsenalul logistic fără discriminare, ajungând adesea să facă mai mult rău – cum a fost cazul cu ventilația mecanică, un malpraxis la scară mare (iatrogenie în termeni riguroși). Politicienii cuprinși de panică au deschis manualul de comunicare de criză la capitolul „dă vina pe popor”.
Nu pandemia în sine a făcut ca serviciile medicale dedicate bolnavilor cronici să cunoască o scădere și înrăutățire dramatică. Ci POLITICILE SANITARE imbecile, dacă nu chiar criminale, ordinele de ministru identificate în același studiu, care arată cu claritate cum au fost lipsiți de DREPTUL CONSTITUȚIONAL la ocrotirea sănătății bolnavii cronici de HIV, cancer, diabet și tuberculoză. Nu știm cum au suferit ceilalți bolnavi, dar lucrurile nu pot să stea radical diferit.
Nici nu se aude această frază când vine vorba de locul de muncă – adică: Mă voi abține de la a obține un venit, deoarece riscul pentru sănătatea mea este prea mare. Mă voi întoarce la muncă când va fi din nou lipsit de pericol. Nu, se pare că doar bisericile sunt supuse acestui nivel unic de pericol – la fel cum au făcut-o în prima parte a acestui an, făcându-le mai riscante decât transportul public și magazinele cu mărfuri la reduceri la un loc. Adevărul este că, în actualul climat de nebunie, mulți creștini ortodocși nu numai ca au deviat de la măsurile de siguranță realiste la isteria socială, ci au găsit și isteria socială ca fiind cea mai convenabilă acoperire pentru a evita orice lucru incomod sau dificil. Trebuie să vizitezi o rudă? Nu până nu va fi din nou în siguranță. Trebuie să termini o treabă dificilă? Nu până nu va fi din nou în siguranță. Dar ce zici să te întorci la biserică în fiecare duminică dimineață …?
Viclenia lor, pe care Hristos o simte, este la fel cu cea atât de aruncată pe piață astăzi: pentru protecția voastră vă interzicem pe Hristos și sfinții Lui, din grijă față de voi vă legitimăm la intrarea în biserică, nu vă lăsăm la sfintele moaște pentru că acolo vă veți îmbolnăvi și veți îmbolnăvi și pe alții. La fel și întrebătorii lui Iisus, pozau în unii preocupați de nație și de viitorul ei. Strategia lor era și este aceeași până în momentul de față: cea a mărului otrăvit.
Iaşiul a devenit pentru câteva zile un adevărat pustiu al Carantaniei, unde Ispititorul a îmbrăcat savuros, fariseic şi ipocrit, nenumărate ipostaze, neţinând cont că bucuria sărbătorii se putea desfăşura în condiţii de respectare, cu stricteţe, a recomandărilor sanitare în vreme de pandemie şi cu încredinţarea că orice creştin, iubindu-şi aproapele, se protejează atât pe sine, cât şi pe cei din jurul său. Dar, aşa cum deja ştim, sfidarea credinţei nu are nevoie de argumente pentru a se instala. Este nevoie doar de determinare şi, mai ales, de consecvenţă. Peste câteva zile îşi va căuta nestingherit rezidenţă undeva prin Bucureşti.
În Cartea a II-a a Republicii, Platon susține că cel mai eficient mod de a educa cetățenii este de „a le spune povești” sau „narațiuni”. Din păcate, povestea despre măști ne-a educat prea mult timp. Trebuie să înotăm împotriva acestui curent destul de puternic și să înlăturăm greutatea copleșitoare a fricii noastre actuale.
Mass-media sugerează că există un consens științific în favoarea închiderilor, însă nu aceasta este situaţia în fapt. Mă preocupă două aspecte. Unul este despre pagubele colaterale aduse de închideri altor aspecte ale sănătății publice. Un principiu de bază ale sănătății publice este că nu îţi direcţionezi atenţia asupra unei singure boli – trebuie să priveşti sănătatea ca pe un ansamblu, să iei în calcul inclusiv tot felul de boli, pe o perioadă lungă de timp. Nu asta s-a făcut cu Covid-19. În calitate de om de știință în domeniul sănătății publice, este uimitor să văd cât de concentrați sunt oamenii asupra acestei unice boli și pe termen scurt. Prejudiciile colaterale sunt foarte tragice: rezultatele bolilor cardiovasculare sunt mai grave, screening-ul cancerului este în cădere și există, de pildă, şi probleme de sănătate mentală. A doua mea preocupare este că, chiar și atunci când punem sănătatea publică în ansamblu de o parte și ne concentrăm doar pe Covid, abordarea actuală nu are sens.
Pelerinajul de Sfântul Dumitru, care are loc în fiecare an în București, la sfârșitul lunii octombrie, nu se va mai desfășura în acest an, a anunțat luni premierul Ludovic Orban, precizând că riscul de infectare este foarte mare. El s-a declarat “convins că în BOR există înțelegere” pentru această decizie
Se sugerează, de asemenea, un „program generos de compensare pentru persoanele care suferă de efecte secundare grave ale vaccinului”. Întrebarea de ce guvernele acestor state ar trebui să autorizare un vaccin de la care se așteaptă efecte secundare grave?, rămâne fără răspuns în articol.
Că unele autorităţi ale statului s-au metamorfozat în iacobini – cei care în perioada Revoluţiei franceze manifestau o ostilitate ideologică faţă de religie –, iar cei responsabili de ordinea publică s-au deghizat în miliţieni. Că pentru „Statul unic” „fericirea şi libertatea sunt incompatibile” (George Orwell, Despre libertate, p. 136). Că la vot capacitatea de propagare a virusului este inactivă sau se suspendă din oficiu prin „ordonanţă de urgenţă”, pe când de sărbătoarea Sfintei Parascheva covid-ul va deveni hiperactiv, căutându-şi habitatul în ortodocşi şi în cei din afara Iaşului.
Patriarhia Română își exprimă deplina solidaritate cu toți credincioșii ortodocși care în aceste zile doresc să se roage ca pelerini Sfintei Cuvioase Parascheva, precum și cu Mitropolia Moldovei și Bucovinei, gazda profund responsabilă a pelerinajului anual de la Iași.
Protest la Iași, în fața Mitropoliei Moldovei și Bucovinei. Câteva sute de persoane s-au adunat vineri seară, nemulțumite de interdicțiile impuse de autorități la pelerinajul Sfintei Parascheva. Oamenii spun rugăciuni și cântă cântece religioase.
Stimați oficiali ai statului român, boala nu se combate cu metode polițienești, ci se poate combate cu înțelepciune, fără a pune poveri suplimentare pe umerii oamenilor. Suedia, țara în care își are sediul Episcopia noastră a Europei de Nord, este o dovadă în acest sens.
Un studiu separat publicat miercuri a constatat că 86% dintre victimele coronavirusului nu prezintă cele trei simptome principale, deşi rezultatul testului este pozitiv. În plus, s-au pus întrebări tot mai insistente cu privire la eficacitatea restricțiilor de tip lockdown, deoarece cifrele au arătat că noile reguli nu au reușit să reducă coronavirusul în aproape niciuna dintre zonele care le-au adoptat în ultimele două luni.
Polițiștilor li se dau instrumente de control și li se spune că e moral să le folosească împotriva celor care cârtesc (și tatăl lui Pavlik, și mama lui Zhang nu făcuseră decât să-și spună ofurile). Deținuților li se induce frica, ei știu că sunt mereu urmăriți și hărțuiți. Nu cred că experimentul acesta psihotic ajută pe nimeni, așa cum încurajarea turnătoriei nu i-a ajutat nici pe ruși, nici pe chinezi să trăiască mai bine sau să fie mai liberi în timpul lui Stalin sau al lui Mao.
Este pentru prima dată, cred, în istoria Moldovei, când se întâmplă așa ceva. Au fost invazii, războaie, molime de tot felul, regimuri totalitare. Sfintele moaște ale Sfintei Cuvioase Parascheva au fost dintotdeauna izvor de alinare, de vindecare și de întărire, iar oamenilor li s-a permis să se apropie de ele. Astăzi, au ajuns să fie considerate sursă de contaminare.
Declarația de la Barrington poate fi citită în original și semnată aici: https://gbdeclaration.org
Tipic pentru atmosfera de cenzurare a opiniilor sceptice față de lockdownism, Declarația a fost cenzurată pe Reddit
Sursă foto: cont Facebook pr. Constantin Sturzu Doxologia: Racla cu sfintele moaște ale Sfintei Cuvioase Parascheva nu va mai fi scoasă din Catedrala Mitropolitană Miercuri, 7 octombrie 2020, părintele Constantin Sturzu, consilier al Sectorului Comunicare şi relaţii publice al Arhiepiscopiei …
Preşedintele Klaus Iohannis a vorbit despre impunerea obligativității purtării măștii de protecție pe tot cuprinsul țării, inclusiv în aer liber. Acesta a precizat că dacă experții vor recomanda acest lucru, el va fi de acord.
Susținătorii lockdown-urilor au avut un succes surprinzător în a convinge oamenii de opiniile lor fantastice. Trebuie doar să crezi că evitarea virusului este singurul obiectiv pentru toată lumea din societate şi apoi să răspândeşti implicațiile de acolo. Înainte să ştiți, v-ați alăturat unui nou cult totalitar. Lockdown-urile arată din ce în ce mai puțin ca o eroare uriaşă şi din ce în ce mai mult ca desfăşurarea unei ideologii politice fanatice şi a unui experiment politic care atacă postulatele de bază ale civilizației chiar de la rădăcina lor.
Cei care nu sunt vulnerabili ar trebui lăsați imediat să-și continue viața în mod normal. Măsuri simple de igienă, precum spălatul mâinilor și a sta acasă când ești bolnav ar trebui practicate de toată lumea pentru a reduce pragul imunității de grup. Școlile și facultățile ar trebui deschise pentru predarea față în față. Activitățile extracuriculare, ca sportul, ar trebui reluate. Adulții tineri cu risc scăzut ar trebui să lucreze normal, mai degrabă decât de acasă. Restaurantele și alte afaceri ar trebui deschise. Artele, muzica, sportul și alte activități culturale trebuie să continue.
Organizarea hramului Sfintei Cuvioase Parascheva întărește această atitudine constantă a Bisericii, pelerinii având de respectat reguli dintre cele mai stricte. În acest context, ni s-ar fi părut normal ca și autoritățile să mizeze pe un comportament responsabil al credincioșilor, în continuarea aceleiași încrederi cu care au fost învestiți, în calitatea lor de cetățeni, la recentele alegeri locale. Este necesar să se înțeleagă de către toți că între libertățile fundamentale se numără și dreptul oamenilor de a-și manifesta liber și neîngrădit convingerile religioase.
Restrângerea exercitării libertății religioase trebuie să se aplice într-un mod nediscriminator, cu alte cuvinte adresa din cartea de identitate nu poate fi un motiv pentru interzicerea exercitării libertății religioase și în cazul acesta chiar și al libertății de mișcare. Nediscriminarea prevăzută de tratatele și standardele internaționale de referă atât la nediscriminarea între culte: nu poți interzice astfel de manifestări doar anumitor culte, iar altora nu, dar se aplică și în raport cu alte segmente ale societății: mersul cu autobuzul/autocarul la pelerinaj trebuie tratat cu aceeași măsură juridică precum mersul cu autobuzul/autocarul ca să vizitezi rudele sau la locul de muncă.
Trump a ieșit din spital după doar trei zile. 74 de ani și virusul nu l-a încetinit. De fapt, chiar arată bine. Acestea sunt fapte periculoase. Dacă te gândești prea mult la ele, ai putea trage concluziile „greșite”. Ai putea trage concluzia că acest coronavirus nu e chiar așa înspăimântător precum îți spun ei că este. Ai putea regreta că ai renunțat la drepturile tale constituționale din cauza panicii, primăvara trecută, sau că i-ai lăsat să distrugă economia Americii. Te-ai putea înfuria că îți țin copii departe de școală. Și, peste toate, ai putea să nu mai crezi în știrile massmediei. De ce ne uităm la porcăria asta? Nu sunt știri, e propagandă. Ne mint.
Evident, aceste măsuri sunt propuse fără a fi prezentată vreo dovadă că creșterea ratei de incidență ar fi corelată cu participarea la slujbele bisericești. România a fost printre statele care au încălcat cel mai sever libertatea religioasă în starea de urgență. Acum se reintroduc aceleași restricții, treptat, fără a se mai recurge (deocamdată) la declararea stării de urgență. Și tot acum se cam vede valoarea compromisurilor făcute de Patriarhie și a afișării ostentative cu masca, inclusiv când regulile nu o cereau.
SARS-CoV-2 circulă în jurul lumii de aproximativ un an. Va continua să circule, ca toate celelalte virusuri care trăiesc în jurul nostru și la care ne-am adaptat treptat. Speranța de a face acest virus să dispară prin distrugerea vieții sociale este o iluzie. Unele țări, atât în Asia, cât și în Europa, nu au recurs la aceste practici medievale și nu se descurcă mai rău decât noi. În ce privește evoluția, ideea unui „al doilea val” care reproduce vârful din martie-aprilie 2020 nu este o constatare empirică. Este o teorie catastrofistă rezultată din modele bazate pe ipoteze neconfirmate, anunțată în martie și scoasa din nou la fiecare etapă a epidemiei
„FAE recunoaște importanța fără echivoc a unor astfel de măsuri adecvate, aplicabile și în România. Totuși, în același timp, se poate constata că pe lângă acestea, în țara noastră a fost impusă o serie suplimentară de măsuri ce nu se regăsesc aplicate la nivelul majorității țărilor europene”, se arată în documentul citat. Elevii regăsiți în FAE arată că în școlile din țară s-au petrecut situații reprobabile, precum acelea în care unor copii li s-a interzis să mănânce pentru a nu-și da masca jos, iar alții au fost obligați să poarte masca de protecție și la ora de sport.
„La toate autopsiile pe decedații COVID am constatat și infecție bacteriană în plămâni. Nu am făcut teste ca să determin tulpina bacteriilor, dar mai mult ca sigur erau contractate din spital.” Dr. legist Cristian Stan: “Bineînțeles că toți avem în organism bacterii oportuniste, care atacă atunci când avem o scădere severă a imunității și atunci apar suprainfecțiile. Dar la un pacient care este ventilat apare pericolul unei infectări pulmonare cu bacterii nosocomiale care se află în aparatele de ventilat contaminate”, spune el. Medicul atestă că “se întâmplă în toate spitalele din lume”, însă la noi ponderea infecțiilor e mult mai mare și nedeclarată. Știm că pentru sistemul medical românesc problema este la o scară mult mai mare.
Un lucru pe care autorii îl scriu foarte clar este că lumea nu poate niciodată să revină la normal. Sau, mai precis, să i se permită să revină la normal. Opinia lor este că, încă înainte de instalarea Covid-19 „a predominat un sentiment de ruptură de normalitate ”. Situația actuală este că virusul „marchează un punct de inflexiune fundamental în traiectoria noastră globală.” Într-un interval foarte scurt de timp, acesta „a mărit liniile de avarie care asaltează economiile și societățile noastre”.
“Strategia acestui guvern este de a încerca să ţină în faşă virusul covid-19 cu orice ocazie până când vom primi un vaccin”, a spus deputatul. “Acest lucru face ca unui vaccin să-i fie acordată prioritate de către guvern, iar [Vallance] se întâmplă să dețină acțiuni la una dintre cele mai importante companii care îl dezvoltă. Este un potențial conflict de interese.
Evoluția care se conturează în gestionarea crizei Covid-19 dezvăluie corupția tuturor jucătorilor mediatizați și oferă o privire asupra celor care, până acum, rămăseseră în umbră. Dacă populația rămâne izolată în teroare, nimic nu va sta în calea celui mai barbar regim din toate timpurile. Dacă populația se va trezi, nu numai că va fi revocată domnia angoasei, dar nici nu va mai fi posibil nici să acționăm sub presiunea forței („gardienii ordinii” sunt încă din popor, iar servilismul lor nu este dobândit niciodată pe vecie). Ultima opțiune pentru oligarhi va fi apoi, ca de obicei, genocidul. Toate războaiele secolului al XX-lea au fost în primul rând războaie purtate de aristocrație și de burghezia superioară împotriva poporului inferior. Dar nici izbucnirea unei pandemii reale nu ar fi, desigur, exclusă.